Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:30

Rzaan

Altijd zoekende

elektriekert schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:14:
[...]

Inderdaad, daar zou ik ook niet mee akkoord gaan.
25% bij start klinkt beter.

Het lijkt erop dat het bedrijf weinig liquide middelen heeft.
Ik heb van de week een voordeur besteld.
1/3 bij accepteren offerte.
1/3 als het kozijn bij de leverancier is
1/3 bij levering.

Daar kon ik me in vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:06
Rzaan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:25:
[...]

Ik heb van de week een voordeur besteld.
1/3 bij accepteren offerte.
1/3 als het kozijn bij de leverancier is
1/3 bij levering.

Daar kon ik me in vinden.
Het staat je natuurlijk vrij om zelf te beslissen wat je doet :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joove
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02
marc181982 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 07:15:
[...]
Het gaat om 42 m2 glas. Op de woonlaag zit de grootste raampartij. Ong. 75% is glas.

De tegemoetkoming is 3700 (inclusief prijsverschil HR++ en triple) op een bedrag van 45k. De tegemoetkoming vind ik aan de lage kant.
Ik ga uit van het volgende:
  • een gemiddelde temperatuur in huis van 16 graden (boven wat minder warm, nog wat dagen vakantie in de winter), dan kom ik via https://www.mindergas.nl/degree_days_calculation voor de Bilt uit op 1900 graaddagen voor 2023 (en als je kijkt naar 2022 en 2021 is dat laag).
  • U waarde verschil tussen hr++ en triple is 0,4 W/m2K, zie cross post
  • VKG keurmerk gaat uit van een levensduur van 30 jaar voor triple glas
  • Elektriciteitsprijs €0,25 per KwH en Gasprijs € 1,50 per m3 (= 9 KwH warmte), geen idee wat de prijs in de toekomst gaat doen.
  • Warmtepomp COP van 4
  • CV-ketel blijft de komende 30 jaar werken[/i]
1900 graaddagen * 24 uur * 42m2 * 0,4 W/m2K / 1000 = 766 KwH warmte per jaar verschil tussen HR++ en Triple glas.

Om die 766 KwH warmte te produceren verbruik je dan ongeveer 200 KwH elektriciteit (warmtepomp) of 85 m3 gas (CV). Het kost je minimaal tussen de € 50 (elektriciteit) - € 125 (gas) per jaar.
Dat keer 30 jaar levensduur geeft dus minimaal €1500,- tot € 3750,- kosten voor het extra warmte verlies van HR++ t.o.v. triple glas.

Ga je uit van een gemiddelde binnentemperatuur van 18 graden en een kouder jaar zoals 2021, dan doe je bovenstaande bedragen keer 1,5, dus € 2250,- tot € 5625,-.

Naast het verschil door de U-waarde kan je natuurlijk ook andere nadelen hebben die minder makkelijk in geld zijn uit te drukken:
  • Comfort, triple glas is warmer
  • Lagere U-waarde van je kozijn (vraag dit na, maar daar was je al mee bezig)
  • Lager energielabel
Of je laat als compensatie overal vacuümglas in zetten (à € 350,- / m2) geeft weer een betere U-waarde dan triple glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
Joove schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:55:
[...]

Ik ga uit van het volgende:
  • een gemiddelde temperatuur in huis van 16 graden (boven wat minder warm, nog wat dagen vakantie in de winter), dan kom ik via https://www.mindergas.nl/degree_days_calculation voor de Bilt uit op 1900 graaddagen voor 2023 (en als je kijkt naar 2022 en 2021 is dat laag).
  • U waarde verschil tussen hr++ en triple is 0,4 W/m2K, zie cross post
  • VKG keurmerk gaat uit van een levensduur van 30 jaar voor triple glas
  • Elektriciteitsprijs €0,25 per KwH en Gasprijs € 1,50 per m3 (= 9 KwH warmte), geen idee wat de prijs in de toekomst gaat doen.
  • Warmtepomp COP van 4
  • CV-ketel blijft de komende 30 jaar werken[/i]
1900 graaddagen * 24 uur * 42m2 * 0,4 W/m2K / 1000 = 766 KwH warmte per jaar verschil tussen HR++ en Triple glas.

Om die 766 KwH warmte te produceren verbruik je dan ongeveer 200 KwH elektriciteit (warmtepomp) of 85 m3 gas (CV). Het kost je minimaal tussen de € 50 (elektriciteit) - € 125 (gas) per jaar.
Dat keer 30 jaar levensduur geeft dus minimaal €1500,- tot € 3750,- kosten voor het extra warmte verlies van HR++ t.o.v. triple glas.

Ga je uit van een gemiddelde binnentemperatuur van 18 graden en een kouder jaar zoals 2021, dan doe je bovenstaande bedragen keer 1,5, dus € 2250,- tot € 5625,-.

Naast het verschil door de U-waarde kan je natuurlijk ook andere nadelen hebben die minder makkelijk in geld zijn uit te drukken:
  • Lager energielabel
Of je laat als compensatie overal vacuümglas in zetten (à € 350,- / m2) geeft weer een betere U-waarde dan triple glas.
Update crosspost: Tegenwoordig is er ook alweer Triple van 0,6 of zelfs 0,5 W/m2K.

Dat extra verschil op zoveel glas kan nog weleens extra interessant zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-04 08:19
Fr33z schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:15:
[...]

als je ze bijna aan halve ton (!!!) betaalt om werk uit te voeren dan mag dat ook goed gebeuren volgens de afspraak zeg. Wat een gepruts van die aannemer, en dat op zo'n bedrag.... Ik zou er zelf ook niet blij mee zijn, ben heel meegaand hoor maar deze investering doe je 1x en nu heb je wel veel geld uitgegeven maar een sterk suboptimale oplossing gekregen. Dit wordt een gevalletje op de blaren zitten voor de aannemer. Triple glas is echt heel veel beter dan HR++, zeker in je leefruimte waar je gewoon veel stilzit op de bank of bij de eettafel ofzo. Dan wil je zo weinig mogelijk koudeval etc.
Inderdaad, uiteindelijk hebben we gekozen om HR++ te laten vervangen door triple glas. De leverancier gaf aan dat alles naar tevredenheid opgelost moet worden. Fouten worden gemaakt, maar het belangrijkste is hoe ze opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatics
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-04-2024
Het rendement van het glaswerk in je kozijnen is sterk afhankelijk van hoe groot het oppervlakte is wat je wil voorzien van bijvoorbeeld HR++ glas of zelfs triple glas.

Wat tegenwoordig wordt gebruikt om maximale isolatie te bereiken en minimaal warmteverlies is triple glas met argongas tussen de glasbladen. Argongas is minder kwetsbaar voor warmte verlies en laat ook koud van buiten niet makkelijk naar binnen, vroeger was dit enkel lucht en dat is heel bewerkelijk.

Glaswerk gaat zelfs zo ver dat er ook een type beglazing is met PVB folie. Dit folie voorkomt dat glas uit elkaar valt en scherven die vallen tot verwondingen kunnen leiden. Het wordt ook wel "veiligheidsglas" genoemd. Deze glasplaten van wel 3.4mm dik isoleren je woning voor zowel het binnenklimaat maximaal, als het geluid van binnen naar buiten en buiten naar binnen. Hierover lees je meer op *knip*

PVB folies zorgen er ook voor dat de zon extreem wordt geweerd en meubels of andere materialen niet verkleuren door de UV straling.

Op *knip* lees je alles over subsidies rondom glaswerk en is het verschil tussen HR++ glas per m2 aan subsidie en triple glas steeds groter geworden! Anno 2024 spreken we van 131 euro per m2 triple glas wanneer je twee maatregelen t.b.v. isolatie toepast op je woning!

[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 27-03-2024 13:09 . Reden: spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14:25
Joove schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:55:
[...]

• Lager energielabel
Als ik even de voordelen van HR++ op een rijtje zet:
  • Geen condensvorming op het buitenglas
  • Veelal een goedkoper kozijn
  • Lager gewicht van het raam, beter bedieningsgemak
  • ±15% meer lichtinval
En ik zet dit weg tegenover de berekening die je maakt, dan is het nemen van HR++ simpelweg goedkoper. De kosten van vacuumglas rechtvaardigt momenteel ook niet de investering :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:14
terror-oehoe schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Als ik even de voordelen van HR++ op een rijtje zet:
  • Geen condensvorming op het buitenglas
  • Veelal een goedkoper kozijn
  • Lager gewicht van het raam, beter bedieningsgemak
  • ±15% meer lichtinval
En ik zet dit weg tegenover de berekening die je maakt, dan is het nemen van HR++ simpelweg goedkoper. De kosten van vacuumglas rechtvaardigt momenteel ook niet de investering :o
Condensvorming: heb ik met HR+ en HR++ ook.
Goedkoper kozijn: een modern kunststofkozijn kan zonder aanpassing triple aan
Lager gewicht: iets voor te zeggen, vaste ramen zou ik dan alsnog triple willen
Lichtinval: ik heb screens op de benedenverdieping en boven is 35% doorlatende folie geplakt

Verder is de meerprijs van triple tov HR++ niet heel groot. HR++ vervangen door triple zou ik niet heel snel doen tenzij er comfortklachten zijn, maar als ik een nieuw kozijn zet komt daar gewoon triple glas in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:13
_JGC_ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:19:
[...]
Lager gewicht: iets voor te zeggen, vaste ramen zou ik dan alsnog triple willen
Feitelijk is er inderdaad een lichter gewicht, maar ik ben echt verrast hoe weinig ik voel na mijn triple glas openslaande delen. Voelt echt niet anders dan HR++ wat ik in vorige woning had. Zelfs de achterdeur voelt verrassend “niet zwaar”. Ik had het erger verwacht eerlijk gezegd.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:14
VidaR-9 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 11:44:
[...]

Feitelijk is er inderdaad een lichter gewicht, maar ik ben echt verrast hoe weinig ik voel na mijn triple glas openslaande delen. Voelt echt niet anders dan HR++ wat ik in vorige woning had. Zelfs de achterdeur voelt verrassend “niet zwaar”. Ik had het erger verwacht eerlijk gezegd.
Dat vangt het hang en sluitwerk voor een groot deel gewoon op. Als je het glas goed in het kozijn zet hoef je geen last te hebben van zwaarder glas.

Ik heb hier de draaikiep op de slaapkamer ook met triple uitgevoerd. Het hang en sluitwerk is hetzelfde als het dubbelglas raam in de woonkamer. Het triple glas gaat echter lichter, simpelweg omdat het raam veel kleiner is. Vergeet niet dat er in die vleugel ook gewoon een stuk staal zit, dat is vaak zwaarder dan het glas wat erin komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:48
Ik heb een aantal offertes opgevraagd voor het vervangen van alle houten kozijnen, het gaat in totaal om 13 kozijnen, glasoppervlak zo'n 28m2.

Ik heb totnutoe 2 offertes binnen, 1 van een Duits bedrijf (we wonen dichtbij de grens) en 1 van Nederlands bedrijf dat in dit forum goed naar voren komt. Beide offertes zijn inclusief montage, afvoeren puin etc.

Offerte 1 op is basis van VEKA profielen, de 2e offerte op basis van SynegoNL profielen. Offerte 1 valt maar liefst 16k hoger uit dan offerte 2. Beide offertes vermelden alleen een prijs per kozijn, montage is niet apart gespecificeerd.

Als voorbeeld: het grootste kozijn meet 278x167 (3 vlaks, vast glas), prijs 1: 3781,- prijs 2: 1245,-

Dat zijn nogal verschillen. Is VEKA heel duur of Synego heel goedkoop ? Iemand ervaring met Synego ?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-04 13:42
Wij hebben een offerte ontvangen voor het vervangen van de houten kozijnen van ons huis. Ik kan echter totaal niet inschatten of dit nu een goede/scherpe offerte is of niet.

Wat achtergrond info; we zijn al langer aan het overwegen om naar kunststof te gaan. We hebben echter nog geen heel concrete stappen genomen. Nu liepen we laatst ergens binnen en die man bood aan een offerte te komen maken, zodat we een indicatie hadden van de kosten. Helemaal prima want dat was voor ons echt nog een beetje koffiedik kijken. Ivm wat drukkere tijden hebben we nog geen andere offertes opgevraagd, maar dit willen we nog wel gaan doen.

iemand een mening over deze offerte?

Offerte vermeld nu dubbelglas, dat hebben we al. Met de verkoper is puur en alleen gesproken over triple, dus of dat staat er fout in of om een andere reden is er een offerte voor dubbelglas gemaakt. Die vraag staat inmiddels ook uit bij die partij.

Ohja, mochten jullie nog tips hebben voor goede partijen dan zijn die altijd welkom! We hebben nog totaal geen idee welke andere partijen we gaan benaderen namelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door sanger1981 op 04-04-2024 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:45
Offerte is niet te bekijken.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:52

TMV

Where did that damn icon go?!?

wpeterw schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:44:
Ik heb een aantal offertes opgevraagd voor het vervangen van alle houten kozijnen, het gaat in totaal om 13 kozijnen, glasoppervlak zo'n 28m2.

Ik heb totnutoe 2 offertes binnen, 1 van een Duits bedrijf (we wonen dichtbij de grens) en 1 van Nederlands bedrijf dat in dit forum goed naar voren komt. Beide offertes zijn inclusief montage, afvoeren puin etc.

Offerte 1 op is basis van VEKO profielen, de 2e offerte op basis van SynegoNL profielen. Offerte 1 valt maar liefst 16k hoger uit dan offerte 2. Beide offertes vermelden alleen een prijs per kozijn, montage is niet apart gespecificeerd.

Als voorbeeld: het grootste kozijn meet 278x167 (3 vlaks, vast glas), prijs 1: 3781,- prijs 2: 1245,-

Dat zijn nogal verschillen. Is VEKO heel duur of Synego heel goedkoop ? Iemand ervaring met Synego ?
Synego is een modellijn van Rehau

https://www.rehau.com/nl-...en-oogopslag/synego-ramen

We zitten nog in de renovatie maar we hebben alles in ons huis laten vervangen door dit zelfde soort kozijnen inc. triple glas. Eerste indruk is goed.

Mocht je wat specifieks willen weten DM me maar :)

[ Voor 8% gewijzigd door TMV op 04-04-2024 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placebo
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik ben me aan het orienteren op nieuwe kunststof kozijnen, in totaal 5 ramen en een voordeur.

Wat me opvalt wat ik hier en daar in mijn buurt geplaatst zie worden : mode lijkt wel erg dat kozijnen erg dik zijn. Is dat mode, en is er een tendens naar robuste profielen, of zie ik spoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRETOR
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:44
Placebo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:40:
Ik ben me aan het orienteren op nieuwe kunststof kozijnen, in totaal 5 ramen en een voordeur.

Wat me opvalt wat ik hier en daar in mijn buurt geplaatst zie worden : mode lijkt wel erg dat kozijnen erg dik zijn. Is dat mode, en is er een tendens naar robuste profielen, of zie ik spoken?
Ik denk dat je daar geen ongelijk hebt, maar dat het niet zozeer een bewuste esthetische keuze is. Eerder een gevolg van de vraag beter isolerende kozijnen, met meer isolatiekamers en een groter kozijn als gevolg.

[ Voor 0% gewijzigd door BRETOR op 06-04-2024 15:16 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Placebo schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:40:

De kunststof kozijnen van eerdere generaties leken veel minder op traditionele houten kozijnen. Nederlandse houten kozijnen zijn ook altijd veel dikker geweest dan buitenlandse. De kunststof kozijnen volgen die trend.
Ze noemen die dikke blokkozijnen ook 'Nederlandse kozijnen' in Duitsland en Polen.
Dat is ook één van de redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placebo
Dank voor de reacties.

Ik ga gewoon kijken wat er allemaal voorhanden is, en wat voor opties.

Nu ik (eindelijk) nieuwe kozijnen wil, ga ik letten op elk raam dat ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Grandisimo schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 23:38:
[...]

Hepro in Zuidbroek
Wij hebben alle kozijnen en deuren laten doen en zijn zeer tevreden over de kwaliteit en afwerking.
En de prijs is zeer concurrerend.
Ik overweeg hier ook een offerte aan te vragen. Werken ze binnenkant ook netjes af ? Dat verschilt nl nogal per aanbieder.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
ID-College schreef op zondag 14 april 2019 @ 10:20:
[...]

Grappig. Wij hebben dezelfde kleuren. Bij ons zijn ze in februari geplaatst. 6 kozijnen in totaal.

Je kan kijken bij de ramenfabriek in de meern. Die konden ons uiteindelijk de beste prijs bieden. We zijn ook nog bij vijf anderen geweest waaronder Focus, Doko en Belisol.

Eigenlijk duurde t overal bijna 2 weken voordat we reactie hadden. Als we dan de boel wilden aanpassen en herbereken ging er weer een week overheen. Bij de ramenfabriek kan je hem online aanpassen en opnieuw versturen. Dan krijg je een nieuwe offerte, meestal al de volgende dag.

Die snelheid en communicatie vonden wij prettig. Daarnaast waren ze ook nog t voordeligst. 1 toko belde in januari nog of ze nog wat konden betekenen.. toen had ik de kozijnen al 2 maanden eerder besteld :')
Ivm drukte nemen ze het niet zo nauw iig..
+ @vanDaal
Kunnen jullie mij wellicht nog meer voeden met informatie? Ben nu ook een 'rondje' in Utrecht aan het maken. Heb er nu 3 gehad, waarvan Kochs tot nu toe de goedkoopste optie (tov. Schüco en VEKA), maar ik moet alles nog even goed op een rijtje zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:14
Shadow_Zero schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:49:
[...]

@vanDaal
Kunnen jullie mij wellicht nog meer voeden met informatie? Ben nu ook een 'rondje' in Utrecht aan het maken. Heb er nu 3 gehad, waarvan Kochs tot nu toe de goedkoopste optie (tov. Schüco en VEKA), maar ik moet alles nog even goed op een rijtje zetten.
We zijn alweer 5 jaar verder :P ik zou t echt niet meer weten.. ze zitten er nog steeds in en ben er prima tevreden over iig.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:59
Shadow_Zero schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 17:49:
[...]

@vanDaal
Doko in Vleuten, ruim 10 jaar geleden 3 kozijnen laten plaatsen en 4 jaar geleden voordeur voor nette prijzen, was 2 maal voor ons de goedkoopste en werken netjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:58
heb in 2019 de kozijn en deuren laten doen, was gedaan door Doko die op dat moment de beste prijzen hadden. Heb gewoon goede service gehad en de kozijn zijn netjes geplaats 1 raam zat een barst in en klein raam was niet geleverd die zijn zonder moeilijke planning heel snel geplaatst.

Ben toen ook bij focus/belisol/ramenfabriek geweest die waren toen duurder. Mijn vader en zusje hebben de kozijnen door ramenfabriek laten doen en hij raad zowel doko of ramenfabriek aan.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.vanhelenhoven
  • Laatst online: 17-04-2024
In 2020 hebben we onze vensterbanken, kozijnen en dakrandpanelen vervangen. We hebben ervoor gekozen om de materialen zelf aan te schaffen bij *knip* Voor de aanschaf goed onderzoek gedaan en zijn uitgekomen bij *knip* . Zij hebben ons goed geholpen met de hoeveelheid producten die we moesten aanschaffen voor het project. Tot de dag van vandaag zijn we nog steeds heel tevreden met het project.

Wij raden dan ook aan om is een kijkje te nemen voor eventuele inspiratie en wellicht voor jullie woningen!

[ Voor 5% gewijzigd door twain4me op 17-04-2024 18:06 . Reden: spam ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orkaan
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 05:50
Hier ook een offerte voor deceuninck elegant infinity zwarte kozijnen HVL Uk van 1.1 met triple veiligheidsglas ivm ramen tot de grond. Glas Ug (0.6) met zwarte warm edge spacers voor 8 ramen (waarvan 2 met kantelkiep), 1 dubbele opslaande tuindeur en 1 voordeur met zijlicht, inclusief natuurstenen vensterbank aan de buitenkant en plaatsing met stelkozijnen, (luchtdichte plaatsing) afvoer van oude materialen etc en het plaatsen van 3 lateien (omdat kunststof niet mag dragen)

Totaal glas oppervlak ongeveer 38m2 (dus het zijn ook best forse ramen).

Kosten 30.000, viel ons best mee eigenlijk.

(Zit geen verdere afwerking bij aangezien we binnen nog moeten stucen)

Owja aanbetaling is zo'n 4500 euro de rest paar dagen na plaatsing

[ Voor 4% gewijzigd door Orkaan op 17-04-2024 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placebo
Het valt mij ook niet tegen, ik heb nu twee aanbieders rond dezelfde prijs, 18-19k, voor 5 raampartijen met daarin 7 ramen die open kunnen, de voordeur dan, totale oppervlaktie inclusief deur 25m2, HR++, wel buitenvensterbanken.

Een landelijke opererende aanbieder zit daarentegen 30% hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storm-biker
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Welke omgeving zit je Placebo? En kies je bewust voor HR++ ipv HR+++?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Nu online
Placebo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:18:
Het valt mij ook niet tegen, ik heb nu twee aanbieders rond dezelfde prijs, 18-19k, voor 5 raampartijen met daarin 7 ramen die open kunnen, de voordeur dan, totale oppervlaktie inclusief deur 25m2, HR++, wel buitenvensterbanken.

Een landelijke opererende aanbieder zit daarentegen 30% hoger.
Wat is een buitenvensterbank? (en waarom? XD )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:37
Shadow_Zero schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:05:
[...]

Wat is een buitenvensterbank? (en waarom? XD )
Raamdorpel.

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placebo
Ja, die bedoel ik, huidige zijn niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placebo
storm-biker schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 14:32:
Welke omgeving zit je Placebo? En kies je bewust voor HR++ ipv HR+++?
Oisterwijk.

Niet echt bewuste keuze maar ik kom niet in aanmerking voor tweede isolatie-maatregel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• storm-biker
  • Niet online
Placebo schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 17:57:
[...]
Oisterwijk.

Niet echt bewuste keuze maar ik kom niet in aanmerking voor tweede isolatie-maatregel.
Je hebt geen 2e isolatiemaatregel meer nodig voor subsidie, hij is lager bij 1 maatregel, dat wel.
Maar los daarvan HR+++ is vaak een beperkte meerprijs en bij nieuwe kozijnen enorm zonde om niet te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

storm-biker schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:44:
Maar los daarvan HR+++ is vaak een beperkte meerprijs en bij nieuwe kozijnen enorm zonde om niet te doen.
We noemen dat een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placebo
storm-biker schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 19:44:
[...]

Je hebt geen 2e isolatiemaatregel meer nodig voor subsidie, hij is lager bij 1 maatregel, dat wel.
Ik ga het prijsverschil opvragen tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utlbrt
  • Registratie: Januari 2018
Placebo schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 14:18:
[...]
Ik ga het prijsverschil opvragen tussen die twee.
Je zult ook meer comfort ervaren vanwege minder geluid (van buiten), het verschil tussen de twee is groot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:39
Reken meteen even uit wat het je in stookkosten per jaar scheelt, daarom al een no-brainer genoemd. Alles wat je nu uitgeeft verdien je dubbel en dwars terug aan minder energiekosten en extra comfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Nu online
ID-College schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 19:13:
[...]

We zijn alweer 5 jaar verder :P ik zou t echt niet meer weten.. ze zitten er nog steeds in en ben er prima tevreden over iig.. :9
En de prijsverschillen tussen de vijf? (en weet je nog welke merke welke partij aanbood?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Volgende week worden in ons huis nieuwe kozijnen geplaatst, half jaar geleden besteld, geen aanbetaling. Ons huis is uit 1986. Gisteren belde de leverancier, een groot bedrijf met meerdere vestigingen in Nederland, dat ze een asbestinventarisatie nodig hebben omdat het huis voor 1994 is gebouwd en dat kost 450 euro. Of we dat maar even willen laten doen, de arbeidsinspectie heeft hen op de vingers getikt. Ik weet niets van zo'n verplichting, en diverse van onze buren in eenzelfde soort huis die ook verbouwd hebben evenmin. Ik kan me niet voorstellen dat het bedrijf niet op de hoogte is van de regels en voel me voor het blok gezet omdat er met geen woord over gerept is bij de bestelling een half jaar geleden. Heeft iemand van jullie ervaring met een dergelijke asbestinventarisatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:31
prijk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:01:
Volgende week worden in ons huis nieuwe kozijnen geplaatst, half jaar geleden besteld, geen aanbetaling. Ons huis is uit 1986. Gisteren belde de leverancier, een groot bedrijf met meerdere vestigingen in Nederland, dat ze een asbestinventarisatie nodig hebben omdat het huis voor 1994 is gebouwd en dat kost 450 euro. Of we dat maar even willen laten doen, de arbeidsinspectie heeft hen op de vingers getikt. Ik weet niets van zo'n verplichting, en diverse van onze buren in eenzelfde soort huis die ook verbouwd hebben evenmin. Ik kan me niet voorstellen dat het bedrijf niet op de hoogte is van de regels en voel me voor het blok gezet omdat er met geen woord over gerept is bij de bestelling een half jaar geleden. Heeft iemand van jullie ervaring met een dergelijke asbestinventarisatie?
Vanuit de ARBO is dit inderdaad verplicht, alleen 95% van de kozijnenboeren doen het niet. Nu dat ze op de vingers zijn getikt, zullen ze extra gecontroleerd gaan worden. Dus ik snap wel, dat ze dit nu willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bard1982
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:16
Onze aluminium kozijnen zijn een paar maanden geleden geplaatst. Bij de voorgevel is het kozijn in totaal 5,50 meter breed en 1,72 hoog. Als er zon op schijnt, hoor ik continu getik in het kozijn aan de zijkant waar hij aan de zijmuur is bevestigd. Waarschijnlijk door het uitzetten en vervolgens krimpen (thermische werking). Over een paar weken komt de monteur langs om te kijken of hij er iets aan kan doen.

Meer mensen met dit probleem en is het toen opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
daniel14 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 09:10:
[...]

Vanuit de ARBO is dit inderdaad verplicht, alleen 95% van de kozijnenboeren doen het niet. Nu dat ze op de vingers zijn getikt, zullen ze extra gecontroleerd gaan worden. Dus ik snap wel, dat ze dit nu willen.
Dank voor je reactie. Het punt is alleen dat we dat we vlak voor plaatsing met kosten worden geconfronteerd die het kozijnbedrijf al had moeten kennen bij de opdrachtbevestiging. Nu wentelen ze hun verkeerd uitgepakte gok alsnog op ons af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
prijk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:37:
[...]

Dank voor je reactie. Het punt is alleen dat we dat we vlak voor plaatsing met kosten worden geconfronteerd die het kozijnbedrijf al had moeten kennen bij de opdrachtbevestiging. Nu wentelen ze hun verkeerd uitgepakte gok alsnog op ons af.
Dat ben ik inderdaad met je eens, als je een vaste prijs hebt, ligt het eigenlijk bij hun. Hebben ze überhaupt iets vermeld over asbest op de offerte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Niet online
daniel14 schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 10:39:
[...]

Dat ben ik inderdaad met je eens, als je een vaste prijs hebt, ligt het eigenlijk bij hun. Hebben ze überhaupt iets vermeld over asbest op de offerte?
Dat kan ik helaas niet nakijken nu, ben in het buitenland en offerte/ opdrachtbevestiging ligt niet- digitaal thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natashannek
  • Laatst online: 14-04 16:03
Hi iedereen!

Hepro is afgelopen week in Den Haag langsgeweest en ik zou binnen één dag een offerte ontvangen. Mooi dacht ik. Ik was benieuwd vanwege de concurrerende prijs. Althans dat dacht ik. Vandaag besloot ik om toch maar even contact met ze op te nemen omdat ik niets meer hoorde. De medewerker gaf uiteindelijk aan dat zij besloten hebben om geen offerte uit te brengen omdat ik geen achterom heb en mijn buren aan de voorkant een fietsenstalling hebben waardoor hij geen steigers kan plaatsen en een hoogwerker moet inzetten. Eigenlijk hebben ze het te druk en nemen ze geen 'moeilijke' klussen als deze aan. Ik baalde enorm. De zin 'Wij brengen geen offerte uit' heb ik namelijk nog nooit gehoord. Ik ben nu toch weer op zoek naar andere aanbieders die ook concurrerende prijzen hebben (incl. montage). Er kan namelijk nog best wel wat verschil in de prijs zitten. Ik wil wel graag kozijnen met houtnerf.

Ook lijkt het alsof veel mensen nu zeggen dat triple glas toch beter is. Nu vraag ik mij af of ik niet beter HR++ kan plaatsen en in de toekomst (indien nodig) vacauumglas omdat dit dan ook in de bestaande kozijnen kan.

Als jullie mij partijen kunnen aanraden dan hoor ik het graag!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04 10:22
[b]natashannek in "Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc." De zin 'Wij brengen geen offerte uit' heb ik namelijk nog nooit gehoord.
Het werk ligt momenteel voor het oprapen... En er zijn te weinig handjes. Dan laat men de 'lastige' klussen als eerste liggen.
[b]natashannek in "Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc."Nu vraag ik mij af of ik niet beter HR++ kan plaatsen en in de toekomst (indien nodig) vacauumglas omdat dit dan ook in de bestaande kozijnen kan.
Nee, want dan heb je én dubbele kosten, en het probleem dat vacuumglas dunner is dan je huidige glas zodat de glaslatten niet passen.

En wees eerlijk: Ga je over 5 of 10 jaar nog een keer al je ruiten laten vervangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Nu online
Deze periode de eerste stappen aan het zetten om de houten kozijnen te vervangen voor kunststof kozijnen. Het betreft een prefab beton hoekhuis, platdak, A label, uit 2002 (Utrecht) met mechanische ventilatie, roosters, groendak en zonnepanelen. De voordeur, keuken en aanbouw (die wij hebben laten plaatsen in 2015) laten we zoals het is, de rest vervangen (twee kozijnen voorkant, 4 kozijnen achterkant, twee zijramen en een badkamer valkiep raampje). Inmiddels drie partijen gesproken;
Aanbieder 1:
(oa.)
Kozijnenprofiel: Kochs K- Vision (Trend)120 mm(5-kamer Aanslagdichting profielsysteem
Uf- Waarde*=1,2-1,4 W/m2K (ontwatering naar onderzijde voorzien)
Hang- en sluitwerk: actifPilot – volgens basis Veiligheidsklasse
Beglazing: 5-15-4 HR ++ Isolatie waarde 1.1 24 mm
Rooster: Aluminium Buva Fitstream 16 zilver grijs
Inzethor: Aluminium inzet hor ral 7016

€17108,50 (30 dagen geldig)

Meerprijs InBlindz: €6.850,00

Betalingscondities:
50% bij ondertekening
40% op eerste dag plaatsing
10% oplevering

Startdatum: september
Aanbieder 2:
(oa.)
Veka Softline 82 Nl en Semco Star S Argon [4/13-24/4] HR++
type 110K, 2-voudig gelaagd-veiligheidsglas U-waarde 1.1 W/m²K, 37dB, 4/16/:VSG-DF-8 (344VI8d)
Hang- en sluitwerk die voldoet aan inbraakwerendheids klasse 2 (WK2) EN aan Politie Keurmerk Veilig Wonen (PKVW)
zelfregelnd ventilatierooster DucoTon 10 ZR (G31104)
Inzethor in standaard kleur

€23689,- (14 dagen geldig)

Meerprijs InBlindz: €5172,-
Meerprijs triple glas: €1466,00

Betalingscondities:
geen aanbetaling
90% bij start werkzaamheden
10% na oplevering
Startdatum: na 12 weken
Aanbieder 3:
Enige van de drie die in eerste instantie bij ons thuis kwam (maar als het goed is hebben ze ook een showroom, hoewel ze dat op hun website heel goed lijken te verbergen, maar wil er nog wel eens langs gaan). We hebben hier ook nog niet echt een offerte, er werd het een en ander op een notitieblok uitgeschreven en meegegeven. Wel de duurste optie, maar het betreft dan ook Schüco. Tov. onze goedkopere offertes was het dan ook tussen appels en peren vergelijken (aldus deze kozijnman).

Dus verder nog geen details (ook geen folders meegekregen). Het is ook de enige partij van de drie die geen zonwering levert (behalve InBlindz), gezien ze zich graag willen focussen op waar ze gespecialiseerd in zijn. Ze hebben momenteel wel een lente actie waarbij beslag, nieuwe vensterbank en afwerking gratis zijn.

Betalingsconditie:
Geen aanbetaling, 100% bij oplevering.

Startdatum: Na 5 weken
Zaken waar we nog (flink) over dubben:

HR++ of triple glas.
De aanbieders zijn in dit geval zelf ook niet per se pro triple glas, het is de keuze van de klant. Wel geven ze allemaal aan dat triple glas een stuk duurder is, maar hier in het topic lijk ik vaak te lezen dat dat (tegenwoordig) wel mee valt?
We verwarmen eigenlijk alleen in de woonkamer en badkamer (en soms als ik thuiswerk en op het ‘kantoor’ boven zit), en gezien de woonkamer dus ook met de keuken en de aanbouw zit (die hout blijven), en we mechanische ventilatie met roosters hebben die eigenlijk altijd open moeten zijn, vraag ik me af of we wel feitelijk meerwaarde hebben van tripleglas?

Anderzijds, als het meer geluid en zonlicht tegenhoudt, is dat ook weer wat (zonlicht misschien wat jammer als je juist wel de warmte wilt). Maakt het nog verschil voor plantjes in de vensterbank, HR++ versus triple glas?

Wel of geen roosters.
Gezien m’n vrouw niet zo’n goed gevoel bij ventileren via een draaikiep in ventilatiestand heeft, denk ik dat de keuze wel roosters gaat worden. Ik vind het geluid dat er door heen komt wat minder (zal nog kijken naar sus), maar ik begrijp ondertussen dat een draaikiep in ventilatiestand wat dat betreft vergelijkbaar is. Wel tegengestelde informatie bij de verschillende aanbieders of het nu wel of niet inbraakwerend is. Over PADK was eentje wel tevreden en de andere twee hadden het er over dat er meer onderdelen zijn die kapot kunnen gaan.

Maar als iemand nog specifieke tips voor roosters heeft, hoor ik het graag!

InBlindz:
Ik vind het echt een supermooi en gaaf systeem! Maar het boerenverstand is, na de roze wolk, langzaam ook weer wat aan het inzakken, en vraagt zich af of het niet wat too much is ;) Nou begrijp ik inmiddels ook dat opbouw jaloezieën ook flink aan de prijs zijn.
Het leek me in ieder geval wel mooi/praktisch bij de zijramen, maar dat moet je weer een bredere spouw nemen, anders kunnen ze het niet leveren in dat formaat.

Horren:
Het lijkt mij het meest praktisch om de hor open en dicht te kunnen doen, ipv. dat hele ding er uit. Rolhorren werden afgeraden omdat ze kwalitatief schijnbaar matig zijn, dan zou het een plissehor worden, maar dat is dan ook weer een prijsverschil van €265,00 vs. €75,00…
Nadeel van plissehor is wel dat er water in de gleuf blijft zitten, zo werd verteld door een aanbieder.

Vensterbank:
Met partij 1 en 2 eigenlijk helemaal niet besproken, maar partij 3 stond er sterk in om bij nieuwe kozijnen ook zeker de vensterbanken te vervangen. Hoe staan anderen daar in? Mijn eerste gedachte is dat de huidige vensterbanken prima zijn, en als ze vervangen worden vraag ik me af hoeveel extra (stuc) schade dat gaat opleveren…? (allemaal spack hier)

Glas:
Ik zit me af te vragen of ik nog moet verdiepen in geluidswerend dan wel zonwerend glas, of dat dat niet echt gangbare consumentenopties zijn.

Nog wat verdere opvallende zaken:

Een aanbieder adviseerde een gladde afwerking, omdat het goedkoper is, makkelijker in onderhoud en je een houtnerfstructuur toch niet ziet van een afstand. Krassen op houtnerf is lastig te herstellen, bij glad zou dat een stuk makkelijker zijn.

Twee aanbieders waren niet zo’n fan van PADK (gaan sneller stuk/kunnen sneller stuk gaan, niet inbraakveilig, een andere was er wel enthousiast over (en nooit klachten gekregen).

Een (of misschien zelfs twee, weet even niet meer) aanbieder gaf aan dat het eigenlijk onzinnig is om triple glas te nemen als je altijd roosters hebt openstaan.

Lang verhaal, maar als iemand nog tips/tops/trucs/adviezen heeft I'm all ears ; )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:33
@Shadow_Zero Ik vraag me vooral af waarom je 20 jaar oude houten kozijnen wil laten vervangen. Is er iets mis mee? Niet mooi? Rot?

Echt houten kozijnen kunnen héél lang mee gaan als ze onderhoud krijgen. Ik ken veel woningen (o.a. bij mijn ouders) waar het kunststof er niet meer uit ziet. Maar dat is helaas niet te fixen, zoals je hout wel kunt vullen/schuren/schilderen.

Kunststof van nu is niet meer dan van 20 jaar geleden, dat weet ik ook. Heb er zelf ook naar gekeken maar kwam tot de conclusie dat het kapitaalsvernietiging was om mijn houten kozijnen er uit te trekken en heb hr++ 1.0 laten plaatsen. Op een aluminium schuifpui en voordeur na (mooier dan kunststof imho). Die voordeur kierde en klemde en schuifpui i.p.v. raampartij met enkele deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:19
We zijn ondertussen ook in de markt voor kozijnen. De bekende partij al over de vloer gehad maar ook een kleinere, die ik via hier ken.
Laatste is een dochteronderneming van Profel en levert dus Profel kozijnen. Hier lees ik wel positieve verhalen erover, maar als ik online op Profel zoek lees je dus het compleet tegenovergestelde.
Nu hecht ik persoonlijk meer waarde aan de ervaringen die hier hier gedeeld worden omdat de gemiddelde tweaker iets meer verstand van zaken (en vaak ook complete casestudies hebben gedaan vooraf) dan de random online Henk en astrid die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.

Nu lees ik hier ook veelvoudig dat Belisol gebruik maakt van Profel kozijnen. Dit heb ik zelf nog niet kunnen terug vinden. Weet iemand hier waar deze info vandaan komt? Of zitten we elkaar hier na te papagaaien?

Overigens verschillen de offertes nogal aanzienlijk.
Belisol zat op 27K, de kleinere Profel leverancier zat op 9.5k

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Nu online
remzor schreef op donderdag 25 april 2024 @ 00:30:
@Shadow_Zero Ik vraag me vooral af waarom je 20 jaar oude houten kozijnen wil laten vervangen. Is er iets mis mee? Niet mooi? Rot?

Echt houten kozijnen kunnen héél lang mee gaan als ze onderhoud krijgen. Ik ken veel woningen (o.a. bij mijn ouders) waar het kunststof er niet meer uit ziet. Maar dat is helaas niet te fixen, zoals je hout wel kunt vullen/schuren/schilderen.

Kunststof van nu is niet meer dan van 20 jaar geleden, dat weet ik ook. Heb er zelf ook naar gekeken maar kwam tot de conclusie dat het kapitaalsvernietiging was om mijn houten kozijnen er uit te trekken en heb hr++ 1.0 laten plaatsen. Op een aluminium schuifpui en voordeur na (mooier dan kunststof imho). Die voordeur kierde en klemde en schuifpui i.p.v. raampartij met enkele deur.
Ik heb er geen verstand van, maar als ik de buren mag geloven was het een groot bouwproject waar ze op diverse vlakken materialen hebben gebruikt van discutabele kwaliteit, waaronder de houten kozijnen. De meesten in ons blok (veel originele bewoners ook nog) hebben het al door kunststof laten vervangen.

Wij zelf zijn ook gewoon klaar met het onderhoud. We laten niet eens iedere 3 jaar een schilder langskomen, maar dat is eigenlijk wel nodig (sommige plekken ook rot, naar ons idee).

@Flix20 Wow, flink verschil! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukl86
  • Laatst online: 17-03 21:29
Iemand een mening over Belisol Classix 80 Luna vs Schuco CT70 accent (door andere kozijnprovider)?

Schuco net iets goedkoper zonder folie (folie had meerprijs van ~4k voor 20 m2 aan kozijnen binnen en buitenkant) vergeleken met Belisol met folie (folie meerprijs heel klein). Beide partijen raden folie aan want je ziet strepen minder snel of glad wit “is lelijk”. Ik vind 4k meerprijs wel wat fors..

Belisol biedt 230x230cm raam met triple glas aan terwijl 2 andere partijen dit niet doen (willen raam in 2e splitsen). Bieden ze dit terecht niet aan?

Levertijd bij beiden partijen matig. Iemand nog tips voor Noord Holland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terror-oehoe
Tukl86 schreef op donderdag 25 april 2024 @ 21:12:
Iemand een mening over Belisol Classix 80 Luna vs Schuco CT70 accent (door andere kozijnprovider)?

Schuco net iets goedkoper zonder folie (folie had meerprijs van ~4k voor 20 m2 aan kozijnen binnen en buitenkant) vergeleken met Belisol met folie (folie meerprijs heel klein). Beide partijen raden folie aan want je ziet strepen minder snel of glad wit “is lelijk”. Ik vind 4k meerprijs wel wat fors..

Belisol biedt 230x230cm raam met triple glas aan terwijl 2 andere partijen dit niet doen (willen raam in 2e splitsen). Bieden ze dit terecht niet aan?

Levertijd bij beiden partijen matig. Iemand nog tips voor Noord Holland?
Partumonline of Schippers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Roozzz

Plus ultra

Afgelopen zomer hebben wij alle kozijnen op de begane grond en 1e verdieping vervangen voor kunststof met triple glas. Daarbij ook meteen een schuifpui gerealiseerd en een nieuwe voordeur. Dik tevreden met het resultaat, maar de weg ernaartoe is een ander verhaal. Na het nodige gesoebat zijn we inmiddels op een punt dat alle restpunten vrijwel opgelost zijn.

Ik zit nu alleen met de situatie dat één van de kozijnen tikt / kraakt / bonkt bij temperatuurveranderingen of in de hoeveelheid zonlicht. Men heeft al enkele blokken langs het glas eruit gehaald. Dat voorkomt in ieder geval de harde *booing* van het glas zelf. Denk alsof je met de vlakke hand vol tegen het glas slaat / er een duif tegenaan klapt. Dus in die zin is er zeker verbetering Maar het eindeloze getik/gekraak is er nog altijd. Men geeft aan dat dit soms voorkomt en het 'zich moet zetten' zodat 'de spanning eruit' is. Zowel binnen als buiten is dit goed te horen.

Persoonlijk vind ik het apart dat dit het enige raam is met problemen. Hij is vrij fors (2,75 x ~2,60), maar niet de grootste. En ook niet degene die het meest zonlicht vangt of iets dergelijks. Dat zetten geloof ik eerlijk gezegd niet zo in. We hebben vorige zomer 35+ volle zon gehad (toen hing er nog geen zonnescherm) en dat was kennelijk niet genoeg...

Wat mag ik hier verwachten? Komt dit inderdaad voor en ben ik een zeur/ongeduldig? Of word ik hier met een kluitje in het riet gestuurd? Ik zoek een stukje wijsheid, dank alvast :)

Het betreft kunststofkozijnen met een bekleding van aluminium aan de buitenzijde. De exacte leverancier laat ik even terzijde.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wpeterw
natashannek schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 16:26:
Hi iedereen!

Hepro is afgelopen week in Den Haag langsgeweest en ik zou binnen één dag een offerte ontvangen.
Hepro is ook bij ons geweest, ze willen 30% aanbetaling bij accepteren van de offerte, 60% bij aanvang werkzaamheden en 10% achteraf. Om die reden er van afgezien. We gaan met een Duitse partij in zee, alles achteraf betalen. Ik ga niet een jaar vantevoren 10k overmaken naar een kozijnenboer.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Hi iedereen!

Hepro is afgelopen week in Den Haag langsgeweest en ik zou binnen één dag een offerte ontvangen. Mooi dacht ik. Ik was benieuwd vanwege de concurrerende prijs. Althans dat dacht ik. Vandaag besloot ik om toch maar even contact met ze op te nemen omdat ik niets meer hoorde. De medewerker gaf uiteindelijk aan dat zij besloten hebben om geen offerte uit te brengen omdat ik geen achterom heb en mijn buren aan de voorkant een fietsenstalling hebben waardoor hij geen steigers kan plaatsen en een hoogwerker moet inzetten. Eigenlijk hebben ze het te druk en nemen ze geen 'moeilijke' klussen als deze aan. Ik baalde enorm. De zin 'Wij brengen geen offerte uit' heb ik namelijk nog nooit gehoord. Ik ben nu toch weer op zoek naar andere aanbieders die ook concurrerende prijzen hebben (incl. montage). Er kan namelijk nog best wel wat verschil in de prijs zitten. Ik wil wel graag kozijnen met houtnerf.

Ook lijkt het alsof veel mensen nu zeggen dat triple glas toch beter is. Nu vraag ik mij af of ik niet beter HR++ kan plaatsen en in de toekomst (indien nodig) vacauumglas omdat dit dan ook in de bestaande kozijnen kan.

Ik heb weliswaar aluminium kozijnen genomen en woon ook niet om de hoek voor https://veldduurzaam.nl/home-veld-kozijntechniek/ en zij zijn echt een aanrader. Doen binnenkort ook voor kennis van me kunststof en die waren ook blij met de offerte. Had zelf na 2 jaar wat service zaken. Kwamen binnen notime en geen gezeur. Succes! NB: kunststof plaatsen ze volgens mij Veka.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Probeer eens Kunststof Kozijnen Westland, die hebben bij ons in drie etappes de eerste verdieping, een raam voor en een dakkapel gedaan. Bij kennissen van ons ook werk verricht. Kleine toko, direct contact met de eigenaar en scherp geprijsd. Lag bij ons 25% onder Ploeg bijvoorbeeld.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voggy
  • Laatst online: 19:07
wpeterw schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:28:
[...]

Hepro is ook bij ons geweest, ze willen 30% aanbetaling bij accepteren van de offerte, 60% bij aanvang werkzaamheden en 10% achteraf. Om die reden er van afgezien. We gaan met een Duitse partij in zee, alles achteraf betalen. Ik ga niet een jaar vantevoren 10k overmaken naar een kozijnenboer.
Welke Duitse partij is dit als ik vragen mag? Ik ben op zoek naar een goede partij in de buurt van Groningen (of Drenthe).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wpeterw
Voggy schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 16:32:
[...]

Welke Duitse partij is dit als ik vragen mag? Ik ben op zoek naar een goede partij in de buurt van Groningen (of Drenthe).
Holthaus in Weener

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Placebo
Triple glas is inderdaad niet heel veel duurder (scheelt 8% op onze offerte) en daar gaan we nu voor. Was ook geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Laatst online: 14:40
Ik werd vorige week onaangenaam verrast toen de onderkant van mijn 20 jaar oude houten schuifpui flink wat houtrot bleek te hebben. Van buiten niets te zien, maar de schilder prikte er met zijn vinger zo een gat in en vervolgens verdween de priem er ook nog een heel eind in en kwam er een legertje pissebedden uit. Nu was het toch al een vreselijk ding dat veel te zwaar liep en altijd klemde, dus ik wil hem vervangen door een kunststof pui.

Ik twijfel alleen of ik meteen ook het raam ernaast mee moet nemen en alles laat vervangen door één brede 4-delige schuifpui; omdat we geen achterom hebben wordt het vervangen van alleen de schuifpui ook al een hele onderneming. Bovendien zijn schuifpui en raam onderdeel van één prefab gevelelement en zijn ze alleen aan de buitenkant gescheiden door een smal muurtje waar ook de lateien op steunen. De totale breedte is ongeveer 5,5 meter. Het betekent wel een aardige aanpassing omdat er dan ook een nieuwe latei in moet.

Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n gevelaanpassing? En is een 4-delige kunststof pui aan te raden, of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvd64
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 19:30
Heeft er iemand ervaring met https://kozijnkeizer.nl/ uit Voorschoten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• terror-oehoe
Vistajevski schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 16:54:
Ik twijfel alleen of ik meteen ook het raam ernaast mee moet nemen en alles laat vervangen door één brede 4-delige schuifpui; omdat we geen achterom hebben wordt het vervangen van alleen de schuifpui ook al een hele onderneming. Bovendien zijn schuifpui en raam onderdeel van één prefab gevelelement en zijn ze alleen aan de buitenkant gescheiden door een smal muurtje waar ook de lateien op steunen. De totale breedte is ongeveer 5,5 meter. Het betekent wel een aardige aanpassing omdat er dan ook een nieuwe latei in moet.

Zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n gevelaanpassing? En is een 4-delige kunststof pui aan te raden, of juist niet?
Onlangs is bij mij de achtergevel doorgebroken zodat er een schuifpui van 5,5 x 2,8 geplaatst kan gaan worden. Er zit een aardige staalconstructie in om de bovenliggende gevels te dragen. Omdat wij ook geen achterom hebben zouden de kosten voor een eventuele kraan huren (inc. vergunning) boven de 5K uitkomen. Die kraankosten is weggegooid geld, dus we hebben expliciet gezocht naar een oplossing waarbij er geen kraan nodig is. Zo laten wij een 5-delige aluminium schuifpui plaatsen waarbij alles via de voordeur naar binnen gaat. Het is aluminium vanwege het formaat (voornamelijk de hoogte) van de schuifpui.
Ik ondervond bij diverse leveranciers dat triple glas een lastig verhaal werd vanwege het gewicht, dus nu hebben we HR++ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Nu online
Is het eigenlijk gebruikelijk of totaal not done om over een kozijn offerte te onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AreUhungry
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 25-04 11:56
Shadow_Zero schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 22:16:
Is het eigenlijk gebruikelijk of totaal not done om over een kozijn offerte te onderhandelen?
Je kan het altijd proberen.

Als je iets van een referentiekader hebt, zou je dat kunnen gebruiken om te onderhandelen. Ik heb dat destijds met spouwmuurisolatie wel gedaan. Had een tweede offerte die aanzienlijk goedkoper was. Gevraagd of ze dat prijsverschil konden uitleggen. Daar kwam uiteindelijk toch wat korting uit voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Not done bestaat niet.
Je kunt aangeven dat je een bepaalde post bijvoorbeeld te hoog vindt, omdat je die elders veel goedkoper hebt gezien. Wellicht komt er dan een legitieme uitleg waarom zij wel die hogere prijs hanteren. Maar soms is een offerte ook een beetje natte vingerwerk.
Je merkt het snel genoeg als ze niet meegaand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:10
Uiteraard. In de bouw is alles onderhandelbaar.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ik heb een huis uit 1972 met ongeveer 24m2 aan glas, waarvan het grootste deel kunststof is en HR++ (U 1.1), uit 1998 en 2000. De enkele houten kozijnen (in de uitbouw) zijn dubbel glas uit 1988.

Die houten kozijnen zijn (mooi.. mwoah) gelakt, maar die kunststoffen kozijnen hebben helaas van buiten een lekker 1980 kleur bruin.. Van binnen zijn ze wel gewoon wit. De kozijnen hebben wat afstelwerk gehad en er zijn wat kitranden vervangen, maar zeker het kozijn wat pal op het zuiden staat heeft aardig wat te verwerken gehad. Echter, omdat het HR++ is en ze in principe nog prima functioneren ga ik ze niet vervangen.

Wat ik echter wél heel graag zou willen is van de verweerde bruine kleur af aan de buitenkant. Ik heb gezocht en gevonden dat ik met deze combi ver moet komen:
- Sikkens Rubbol BL primer
- Sikkens Rubbol BL rezisto satin (in RAL7016)

Wat is jullie mening hierover? Ik zit ook met een Hormann garagepoort die in 2008 is geplaatst die ook die kleur bruin heeft, dat is een aardig oppervlak. Twijfel wat hierin verstandig is. Lijkt me dat die panelen wel los te vervangen zijn maar het frame is ook bruin en er zit een volwaardige deur in die ook bruin is.. Grrr.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Laatst online: 14:40
terror-oehoe schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:12:
[...]

Onlangs is bij mij de achtergevel doorgebroken zodat er een schuifpui van 5,5 x 2,8 geplaatst kan gaan worden. Er zit een aardige staalconstructie in om de bovenliggende gevels te dragen. Omdat wij ook geen achterom hebben zouden de kosten voor een eventuele kraan huren (inc. vergunning) boven de 5K uitkomen. Die kraankosten is weggegooid geld, dus we hebben expliciet gezocht naar een oplossing waarbij er geen kraan nodig is. Zo laten wij een 5-delige aluminium schuifpui plaatsen waarbij alles via de voordeur naar binnen gaat. Het is aluminium vanwege het formaat (voornamelijk de hoogte) van de schuifpui.
Ik ondervond bij diverse leveranciers dat triple glas een lastig verhaal werd vanwege het gewicht, dus nu hebben we HR++ :+
Dank! Dat is erg nuttige informatie. Mag ik vragen wat je kwijt was voor het aanpassen van de gevel, en hoe lang ze ermee bezig zijn geweest? De optie van aluminium met HR++ glas heb ik inmiddels ook in gedachten, maar dan met een vouwwand in plaats van de huidige pui. Dat zou in mijn geval ook een mooie oplossing zijn die wat minder ingrijpend is, en met als voordeel dat je gewoon met een deur de tuin in kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utlbrt
  • Registratie: Januari 2018
Kuusj schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:50:
Ik heb een huis uit 1972 met ongeveer 24m2 aan glas, waarvan het grootste deel kunststof is en HR++ (U 1.1), uit 1998 en 2000. De enkele houten kozijnen (in de uitbouw) zijn dubbel glas uit 1988.

Die houten kozijnen zijn (mooi.. mwoah) gelakt, maar die kunststoffen kozijnen hebben helaas van buiten een lekker 1980 kleur bruin.. Van binnen zijn ze wel gewoon wit. De kozijnen hebben wat afstelwerk gehad en er zijn wat kitranden vervangen, maar zeker het kozijn wat pal op het zuiden staat heeft aardig wat te verwerken gehad. Echter, omdat het HR++ is en ze in principe nog prima functioneren ga ik ze niet vervangen.

Wat ik echter wél heel graag zou willen is van de verweerde bruine kleur af aan de buitenkant. Ik heb gezocht en gevonden dat ik met deze combi ver moet komen:

Wat is jullie mening hierover? Ik zit ook met een Hormann garagepoort die in 2008 is geplaatst die ook die kleur bruin heeft, dat is een aardig oppervlak. Twijfel wat hierin verstandig is. Lijkt me dat die panelen wel los te vervangen zijn maar het frame is ook bruin en er zit een volwaardige deur in die ook bruin is.. Grrr.
Ik zou eens kijken naar kunststof kozijnen folie, geen ervaringen mee, maar bruin. poh, lekker 80s ;)
Misschien dat iemand hier ervaring d'r mee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:39
Als ze keukens en auto's kunnen wrappen in een folie dan zou dat met kozijnen ook moeten kunnen, maar geen idee of er bedrijven zijn die dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Kuusj schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:50:

Mijn buren laten binnenkort hun 20 jaar oude kozijnen wrapen omdat hun folie aan het afbladeren is.
Heb verder geen info voor je, maar je zou dus eens die kant op kunnen zoeken. Lijkt me persoonlijk een mooiere oplossing dan kunststof proberen te schilderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Flix20 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:25:
[...]

Mijn buren laten binnenkort hun 20 jaar oude kozijnen wrapen omdat hun folie aan het afbladeren is.
Heb verder geen info voor je, maar je zou dus eens die kant op kunnen zoeken. Lijkt me persoonlijk een mooiere oplossing dan kunststof proberen te schilderen.
Dat moet je effe voor ons goed in de gaten houden hoe dat gaat en hoe het eruit ziet.
Want er komt een dag en dan zijn zwarte kozijnen weer helemaal uit en dan is wrappen wellicht een oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Rzaan schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:27:
[...]

Dat moet je effe voor ons goed in de gaten houden hoe dat gaat en hoe het eruit ziet.
Want er komt een dag en dan zijn zwarte kozijnen weer helemaal uit en dan is wrappen wellicht een oplossing.
Is bij hem meer noodzaak. De houtnerf folie is helemaal aan het afbladeren.
Die laag gaan ze dus helemaal verwijderen en opnieuw aanbrengen.
En gaat gewoon weer voor witte kozijnen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05:40

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Flix20 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:25:
[...]

Dat heeft (gezien de hoeveelheid werk die schilderen kost) ook mijn voorkeur. Alleen een bedrijf vinden in Zuid Limburg is dan af en toe weer wat lastiger lijkt het. Ben ook huiverig voor de kosten. 1000-1500,- vind ik nog 'acceptabel' maar veel meer dan dat hoeft het voor mij niet.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror-oehoe
Vistajevski schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:14:
[...]

Dank! Dat is erg nuttige informatie. Mag ik vragen wat je kwijt was voor het aanpassen van de gevel, en hoe lang ze ermee bezig zijn geweest? De optie van aluminium met HR++ glas heb ik inmiddels ook in gedachten, maar dan met een vouwwand in plaats van de huidige pui. Dat zou in mijn geval ook een mooie oplossing zijn die wat minder ingrijpend is, en met als voordeel dat je gewoon met een deur de tuin in kunt.
Aanpassing gevel heeft pak-em-beet 55K gekost, dat is inclusief; constructeur, stempelwerk, sloopwerk en de gehele staalconstructie voor de achtergevel en een flinke draagmuur (5+ meter). Constructeur 3 weken, stempelen 1-2 dagen, slopen 2 dagen en staal plaatsen 2 dagen. Let wel, dit is dus een achtergevel en een draagmuur.

Voor wat betreft de vouwwand; er zijn heel weinig leveranciers die het frame (waar de panelen in komen) op locatie in elkaar kunnen zetten. Dus met andere woorden, dat er geen kraan nodig is om het pre-fab frame te plaatsen. De enige leverancier die dit biedt is naar mijn weten Solarlux. Vergeleken met een aantal andere leveranciers leveren ze een mooie/degelijke kwaliteit vouwwand. Maar een tweetal nadelen: (i) panelen met een hoogte van 270cm produceren ze niet en (ii) de vleugels zelf mogen niet meer dan 100kg per stuk wegen. Triple glas? Te zwaar! Hoger en/of breder paneel? Te zwaar! Nu zijn er wel een aantal bedrijven welke de Solarlux vouwwand plaatsen die groter en zwaarder zijn, maar je blijft met de uitdaging van het gewicht te maken want meer dan 140kg plaatst niemand.

Wij hadden ook een vouwwand overwogen, vanwege de praktische tuindeur en het 'open' karakter. Echter zagen we hier toch vanaf omdat je (met 5.5m) tegen enorme profielen aankijkt en in de zomer schijnbaar je vouwwand licht kromtrekt door de warmte en daardoor niet dicht kan. Nou zijn hier ook wel oplossingen voor; grotere panelen (1.3m) van Schüco AS FD 90.HI maar die zijn weer te zwaar en je kozijnen koelen met een tuinslang maar dat is geen garantie.

Wij zijn dus voor een 5-delige schuifpui gegaan met middenstijlen van 2cm. Hiermee combineren we in feite dus een vouwwand en een schuifpui in één. Tevens kan alles kan door de voordeur naar binnen en met een glaslift geplaatst worden. Nadeel; prijs en 12-16 weken levertijd :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:41

reiker

dan jij!

Holy shit… Kozijn Services uit Joure vandaag failliet verklaard. Ik heb nog zes horren van ze tegoed. Kozijnen in februari geïnstalleerd… Gelukkig hebben de monteurs heel netjes gewerkt en ben ik dik tevreden, maar dit is toch wel een domper. Het duurde al zo lang voor ze die horren gingen bestellen en ik hoorde er al een paar weken niks meer van…

Heb ook nog een factuur liggen voor de laatste 5% maar die laat ik voorlopig maar even op de stapel liggen :X
In het beste geval komt er nog een keer een pakket met een stapel horren, dan wil ik ze best betalen natuurlijk. Afwachten maar…

[ Voor 12% gewijzigd door reiker op 17-05-2024 13:01 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

reiker schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:00:
Holy shit… Kozijn Services uit Joure vandaag failliet verklaard. Ik heb nog zes horren van ze tegoed. Kozijnen in februari geïnstalleerd… Gelukkig hebben de monteurs heel netjes gewerkt en ben ik dik tevreden, maar dit is toch wel een domper. Het duurde al zo lang voor ze die horren gingen bestellen en ik hoorde er al een paar weken niks meer van…

Heb ook nog een factuur liggen voor de laatste 5% maar die laat ik voorlopig maar even op de stapel liggen :X
In het beste geval komt er nog een keer een pakket met een stapel horren, dan wil ik ze best betalen natuurlijk. Afwachten maar…
Je hebt wel kans dat de curator langskomt voor die 5% (eventueel minus de prijs van de horren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natashannek
  • Laatst online: 14-04 16:03
Vraagje. Ik heb zojuist een offerte ontvangen en ik heb duidelijk gevraagd om stelkozijnen. Hoe kan ik dit in een offerte terugvinden? Deze partij (Damen & Groen) zegt standaard niet met stelkozijnen te werken, maar dit wel voor mij te kunnen doen. Is dit een slecht teken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Rzaan schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:07:
[...]

Je hebt wel kans dat de curator langskomt voor die 5% (eventueel minus de prijs van de horren).
Dat is prima natuurlijk, ik ben alleszins bereid te betalen wanneer de overeenkomst nagekomen wordt :) Ben benieuwd hoe het verder gaat.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

reiker schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Dat is prima natuurlijk, ik ben alleszins bereid te betalen wanneer de overeenkomst nagekomen wordt :) Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Dat ware dure horren dan (of goedkope kozijnen) als de waarde van de horren 5% bedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Placebo
natashannek schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:38:
Vraagje. Ik heb zojuist een offerte ontvangen en ik heb duidelijk gevraagd om stelkozijnen. Hoe kan ik dit in een offerte terugvinden? Deze partij (Damen & Groen) zegt standaard niet met stelkozijnen te werken, maar dit wel voor mij te kunnen doen. Is dit een slecht teken?
Als je het echt belangrijk vindt, zou ik het vragen om stelkozijnen specifiek in de offerte op te laten nemen.

Vaak gaan uitvoerders ook aan de slag op basis van tekeningen en opmerkingen in de offerte. Het kan zomaar, ook al is het mondeling afgesproken, dat uitvoerder dan weer van niks weet.

Gewoon vragen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Rzaan schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 08:48:
[...]

Dat ware dure horren dan (of goedkope kozijnen) als de waarde van de horren 5% bedraagt.
Neu, de laatste termijn was die 5%, die zou ik pas betalen wanneer alles afgerond en naar wens is. Dus die hou ik nu achter tot ik die horren heb…

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

reiker schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:33:
[...]

Neu, de laatste termijn was die 5%, die zou ik pas betalen wanneer alles afgerond en naar wens is. Dus die hou ik nu achter tot ik die horren heb…
Theoretisch moet je dan gewoon alles betalen minus de horren. Maar soep wordt nooit zo heet gegeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 20:45
natashannek schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 15:38:
Bij gebruik van stelkozijnen heb je een kozijn met aanslag nodig, is dat terug te vinden in je offerte? Ik zou het in ieder geval op één of andere manier terug willen zien in een offerte.
https://www.partumonline....ijn-met-of-zonder-aanslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinCollie
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21-02 11:29
Even een 'sanity check' op wat offertes en de prijsverschillen hiertussen. In mijn jaren 30 woning heb ik 36m² aan ruitoppervlak verdeeld over 17 raampartijen (8 moeten open kunnen) en 1 deur welke ik wil laten vervangen. Ik wil naar kunststof kozijnen met triple glas.
Heb nu een 5-tal offertes binnen en met wat lichte afwijkingen in de samenstelling, maar doorgaans vergelijkbaar. 4 partijen komen uit op +- 30k (wijken tot 3,5k naar boven of beneden af), ofwel kleine bedrijven of wat middelgrote. Daarin dus tot 7,5k verschil. Maar 1 partij kan het voor minder dan 20k aanbieden. Dit is dan van een 1manszaak, ook zonder showroom dus hij zal daarin veel de prijs kunnen drukken, maar zo'n groot verschil is wel opmerkelijk. Hij kwam erg kundig over, maar is niet per se gespecialiseerd in kozijnen alleen (is een algemeen klusbedrijf/timmerman). Dus ik twijfel enorm

Het gaat om een hoop geld, dus ik wil wel een goede overweging maken. Wat zou een verklaring kunnen zijn voor dit enorme prijsverschil, is er iets over het hoofd gezien? Zijn er wat typische aandachtspunten of kritische vragen die ik kan stellen om wat meer opheldering te krijgen? Ik heb een groot deel van dit topic al doorgelezen en kom her en der iets vergelijkbaars tegen, maar nooit met een duidelijke conclusie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:35
Als je zelf eens je kozijnen eens samenstelt online, dan heb je de materiaal prijs van de kozijnen. De rest in de kozijnen is arbeid en daar wordt soms schandalig op verdiend.

Een eenmanszaak hoeft qua werk echt niet slecht te zijn. Vooral belangrijk om goede afspraken maken over de werkzaamheden en de betaling. Ook ervoor zorgen dat hij niet alle kozijnen eruit rost maar gewoon stuk voor stuk. Dan loop je het minste risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinCollie
Goeie tip, ga ik eens doen. Twee van de andere aanbieders specificeren ook de kosten voor installatie, kozijnen en glas apart. Bij die twee zit de prijs van de kozijnen en het glas zelf al op 17k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
RobinCollie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:20:
Goeie tip, ga ik eens doen. Twee van de andere aanbieders specificeren ook de kosten voor installatie, kozijnen en glas apart. Bij die twee zit de prijs van de kozijnen en het glas zelf al op 17k
Verschil in afwerking kan ook nog wel een flink in prijs verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobinCollie
daniel14 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:29:
[...]

Verschil in afwerking kan ook nog wel een flink in prijs verschillen.
Tot nu toe bieden ze allemaal hetzelfde, een kunststof profiel als afwerking en daar vragen ze zo'n 4-5k voor. Ik heb die bij alle offertes eruit laten halen omdat ik hier toch alles nog moet laten stucen, dus daar zou het verschil ook niet in mogen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
RobinCollie schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:06:
Even een 'sanity check' op wat offertes en de prijsverschillen hiertussen. In mijn jaren 30 woning heb ik 36m² aan ruitoppervlak verdeeld over 17 raampartijen (8 moeten open kunnen) en 1 deur welke ik wil laten vervangen. Ik wil naar kunststof kozijnen met triple glas.
Heb nu een 5-tal offertes binnen en met wat lichte afwijkingen in de samenstelling, maar doorgaans vergelijkbaar. 4 partijen komen uit op +- 30k (wijken tot 3,5k naar boven of beneden af), ofwel kleine bedrijven of wat middelgrote. Daarin dus tot 7,5k verschil. Maar 1 partij kan het voor minder dan 20k aanbieden. Dit is dan van een 1manszaak, ook zonder showroom dus hij zal daarin veel de prijs kunnen drukken, maar zo'n groot verschil is wel opmerkelijk. Hij kwam erg kundig over, maar is niet per se gespecialiseerd in kozijnen alleen (is een algemeen klusbedrijf/timmerman). Dus ik twijfel enorm

Het gaat om een hoop geld, dus ik wil wel een goede overweging maken. Wat zou een verklaring kunnen zijn voor dit enorme prijsverschil, is er iets over het hoofd gezien? Zijn er wat typische aandachtspunten of kritische vragen die ik kan stellen om wat meer opheldering te krijgen? Ik heb een groot deel van dit topic al doorgelezen en kom her en der iets vergelijkbaars tegen, maar nooit met een duidelijke conclusie helaas.
Ik neem aan dat er hier en daar een wat groter raam bij zal zitten. Ik zou dus zeker bij een eenmanszaak de vraag stellen hoe hij dit voor elkaar denkt te krijgen.
Hier zal hij dus hulp bij gaan inschakelen. Dan kan je daar wat vragen over stellen.

Ook zou ik altijd de vraag stellen hoelang ze denken ermee bezig te zijn. Dan kan je al een beetje een inschatting maken wat de montage kosten zullen zijn.
Zoals al benoemd kan je online kijken wat je ongeveer voor de kozijnen zelf kwijt zal zijn.

En van daaruit kan je het gesprek aangaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
Flix20 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:58:
[...]

Ik neem aan dat er hier en daar een wat groter raam bij zal zitten. Ik zou dus zeker bij een eenmanszaak de vraag stellen hoe hij dit voor elkaar denkt te krijgen.
Hier zal hij dus hulp bij gaan inschakelen. Dan kan je daar wat vragen over stellen.

Ook zou ik altijd de vraag stellen hoelang ze denken ermee bezig te zijn. Dan kan je al een beetje een inschatting maken wat de montage kosten zullen zijn.
Zoals al benoemd kan je online kijken wat je ongeveer voor de kozijnen zelf kwijt zal zijn.

En van daaruit kan je het gesprek aangaan.
Hier zijn ook de kozijnen geplaatst door een “eenmanszaak” , neef had het bedrijf over genomen en die werkte samen met een jonge knul.
Kundig werk geleverd overigens.
In hun magazijn hadden ze een klein kantoortje waar wat kozijnen hingen.
Standaard deur- en raam beslag.
De grotere bedrijven hebben wel meer keuze mogelijkheden daarin.

Hier scheelde het 50% op het totale bedrag.

Ook hadden we nog een bedrijf over de vloer gehad die alleen profielen in verstek aanprees omdat de HVL verbindingen alleen aan de binnenkant gelast zouden zijn. (Dat was een onzin verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev!n
  • Laatst online: 10-04 15:51
elektriekert schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:12:
[...]

Hier zijn ook de kozijnen geplaatst door een “eenmanszaak” , neef had het bedrijf over genomen en die werkte samen met een jonge knul.
Kundig werk geleverd overigens.
In hun magazijn hadden ze een klein kantoortje waar wat kozijnen hingen.
Standaard deur- en raam beslag.
De grotere bedrijven hebben wel meer keuze mogelijkheden daarin.

Hier scheelde het 50% op het totale bedrag.

Ook hadden we nog een bedrijf over de vloer gehad die alleen profielen in verstek aanprees omdat de HVL verbindingen alleen aan de binnenkant gelast zouden zijn. (Dat was een onzin verhaal)
Kan je dat bedrijf delen? Ben nog op zoek naar een schuifpui inclusief plaatsen + eventueel dakkapel.
Maar veel grote/middengroot bedrijven ontvangen maar allemaal gebrek aan kennis of is moeilijk en dan heel duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zie hier vrij kleine verschillen in prijs voor HR++ en HR+++, iets wat ik bij ons wat anders zie in de offerte.. Wij hebben een jaren 70 huis en ik wil alle kozijnen achter vervangen en voor alles behalve die op de begane grond. We hebben flinke units erin, dit deel is al 38.5m2. Dat is verdeeld over 12 kozijnen, waarvan 1 schuifpui, 1 deur en 3 klapramen.

De offerte voor kozijnen inclusief plaatsing HR++ komt op 30k€ incl btw. Alles upgraden naar HR+++ kost maar liefst 12k€ extra? Ik weet wel dat met de grote ruiten er met een minikraan van binnenuit gewerkt moet worden omdat ze te zwaar worden, maar zó veel extra is dat ook weer niet lijkt mij. De kraankosten voor hijsen over het huis is sowieso ook nog een stelpost.

Met de houtlookverbindingen en houtnerffolie aan de binnenzijde gaat de offerte dichtbij de 45k€ inclusief BTW. Als ik op Creon met veel geduld alle kozijnen invoer kom ik voor kozijnen alleen met HR+++ glas op ~18k (excl de opties).

Heb met veel pijn en moeite een aannemer gevonden in de buurt die reageerde :) Maar misschien toch verder zoeken?

Dan twijfel ik nog flink over de ventilatieroosters. Omdat wij maar 2 woonlagen hebben (begane grond en eerste verdieping met daarop een zolder) lijkt het vrij makkelijk om een WTW aan te leggen. Aanvoer in woonkamer en slaapkamers en badkamer is allemaal vrij eenvoudig te maken. Afvoer kan in centrale open hal. Maar ik zou niet willen zeggen dat het huis luchtdicht is (wel alles nageisoleerd). Zijn hier tweakers met ervaring in jaren 70 huis met WTW en HR+++?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49
1 offerte is geen offerte en 12k extra is potentieel de ik-heb-hier-geen-zin-in prijs.

Bij mij gebruikten ze de grote kraan om direct ook het glas te plaatsen. Was HR++ maar groot (4x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Okasha
Om hoeveel m² glas gaat het?
Ik vind het erg veel. Wij hebben 31 m² glas ongeveer. Plaatsen heb ik laten doen door mijn aannemer.
We hebben Schüco zwart met houtnerf, zowel binnen als buitenzijde.
HR+++ van in totaal iets van 52 mm dik. Isoleert als een malle. Zowel temperatuur als geluid.
5 draaikiep, schuifpui, achterdeur, 2 stolpkozijnen waarvan eentje draaikiep, schuine ramen. 20 verschillende glasplaten. We waren rond de 25K kwijt voor kozijnen, glas en bezorging. Gekocht bij een prima partij, waar we nu ook onze voordeur hebben besteld die pas eind juli komt.
Plaatsing kwam daar dus zoals gezegd nog bij. Maar er zijn echt wel bedrijven te vinden die dit als specialisatie doen. Bij ons alles geplaatst met handkracht. Wel 4 paar handjes op sommige momenten.

Wij hebben WTW maar nog niet in gebruik (omdat overal nog stof dwarrelt van de verbouwing). Ons huis is uit 1979-1980 en heeft dus ook HR+++.
Ik zou echt verder kijken voor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rukapul schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 22:17:
1 offerte is geen offerte en 12k extra is potentieel de ik-heb-hier-geen-zin-in prijs.

Bij mij gebruikten ze de grote kraan om direct ook het glas te plaatsen. Was HR++ maar groot (4x).
Nou de aap kwam vandaag uit de mouw: er stond abusievelijk een 0 teveel en de "meerprijs" voor de de kozijnen boven in HR+++ is slechts 1200 euro ipv 12000 :+

De offerte komt daarmee op 33k voor 12 kozijnen (38.5m2 totaal) met 1 deur, 5 draai kiepramen, 1 schuifpui en alles HR+++ met houtlookverbindingen, houtnerf binnen én buiten. Excl de grote kraan die een dag nodig is (stelpost). Denk dat die er voor het gemak wel een dagje zal staan a 1000.
Rzaan schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:19:
@Okasha
Om hoeveel m² glas gaat het?
Ik vind het erg veel. Wij hebben 31 m² glas ongeveer. Plaatsen heb ik laten doen door mijn aannemer.
We hebben Schüco zwart met houtnerf, zowel binnen als buitenzijde.
HR+++ van in totaal iets van 52 mm dik. Isoleert als een malle. Zowel temperatuur als geluid.
5 draaikiep, schuifpui, achterdeur, 2 stolpkozijnen waarvan eentje draaikiep, schuine ramen. 20 verschillende glasplaten. We waren rond de 25K kwijt voor kozijnen, glas en bezorging. Gekocht bij een prima partij, waar we nu ook onze voordeur hebben besteld die pas eind juli komt.
Plaatsing kwam daar dus zoals gezegd nog bij. Maar er zijn echt wel bedrijven te vinden die dit als specialisatie doen. Bij ons alles geplaatst met handkracht. Wel 4 paar handjes op sommige momenten.

Wij hebben WTW maar nog niet in gebruik (omdat overal nog stof dwarrelt van de verbouwing). Ons huis is uit 1979-1980 en heeft dus ook HR+++.
Ik zou echt verder kijken voor
Ja dan zijn de prijzen nu dus wel vergelijkbaar. Met handkracht gaat hem hier echt niet worden hoor, zit een forse schuifpui bij en ruiten van 260x240cm. Die krijg je in Triple niet meer fatsoenlijk volgens ARBO regels van de grond. Begrijp dat die ruiten rond de 33kg/m2 zijn dus ruit only gaat over de 200kg.

[ Voor 47% gewijzigd door Okasha op 26-05-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Okasha schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:25:
[...]

Nou de aap kwam vandaag uit de mouw: er stond abusievelijk een 0 teveel en de "meerprijs" voor de de kozijnen boven in HR+++ is slechts 1200 euro ipv 12000 :+

De offerte komt daarmee op 33k voor 12 kozijnen (38.5m2 totaal) met 1 deur, 5 draai kiepramen, 1 schuifpui en alles HR+++ met houtlookverbindingen, houtnerf binnen én buiten. Excl de grote kraan die een dag nodig is (stelpost). Denk dat die er voor het gemak wel een dagje zal staan a 1000.
Dat lijkt me geen slechte prijs, maar ik zou sowieso nog kijken voor een andere offerte.
Waarom overigens niet overal HR+++ als je toch bezig bent?
Zulke grote ruiten hadden wij niet, dus dat scheelt een slok op een borrel.

Met de kraan moet je even goed plannen dat je die maar zo kort mogelijk nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:37
reiker schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:00:

Hebben bij ons ook de kozijnen gedaan in maart.
Ging moeizaam, hoop niet goed geregeld met horren en rolgordijnen, uiteindelijk na veel zeuren toch alles nog gekregen.
Net op tijd blijkbaar.
Idd goede monteurs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:37
Huis uit '78 en aan elk kozijn begon wel wat te mankeren en afgelopen paar jaar stond ik elk jaar wel iets te repareren, dus was er wel klaar mee. Vorig jaar besloten om door de zure appel heen te bijten en door Ploeg boel volledig te laten vervangen. Schuifpui van 5 meters, achterdeur en twee kozijnen (waarvan een met schuine hoeken) gelukkig al aangepakt door Ploeg in opdracht van de vorige bewoners.

Afgelopen maandag zijn na 10 dagen de werkzaamheden hier afgerond. Nouja, 2 kozijnen hadden een staander met imperfecties door vervuild kunststof (productiefout), maar die staan genoteerd als opleveringspunt en worden vervangen.

Zeer vriendelijke monteurs en ze hebben ontzettend netjes gewerkt. Op een paar kleine plekjes na, hoeven we niks opnieuw te schilderen.

18 kozijnen (Deceuninck Elegant Thermofibra Infinity) met triple glas, voordeur en 10m2 keraliet (incl. nieuwe isolatie).

Kleine voor/na sfeerimpressie :+ Veel buren lopen tegen dezelfde punten aan op dit moment, dus de eerste paar zijn al aan de deur geweest om te vragen hoe het is bevallen :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SDU8mhze_SH_AZCJH_tZ3dwHCnY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TW5BhjrWOzNO2YSBYAWtnXQ9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PrAyGVssfUMTOlelVIQpj8OKZaU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bk3F5Qy6xwtKINK8tmcURrWQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0L0INvuImt36DNbWfPMpDImp6Vs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XVQyp8ux3MYE7GC7uSkE5rQ9.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RyZqWCKRtaAx5ZHizRLErHVhOxI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/39cSlfNrYa0rfQyNOyQDpW6a.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zegcOjDMfy1eUC9mSm77rUKg_ww=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxR41IM2VjxdgGqKgHhdwTvC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJdPEgYJWRnUI2p1_tsWY6cjLCo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v27Pq0bI9ORK2YwC7BlpbmYR.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xOkob2nG_yQsX5gIoOQd1MEbAak=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ttwqbWmo4Bv6dPktoGYs3Qcn.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r18smLIEq-ykgwLGg2c7JDr_GtY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gfwMIGEXDclEEQBTXfn5DcA0.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 67% gewijzigd door GermanPivo op 29-05-2024 10:20 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

net een offerte gekregen voor een Gealan Smoovio (https://www.gealan.de/nl/systemen/gealan-smoovio/) kan er op internet niet heel veel over vinden maar het klinkt wel positief. De meneer in kwestie gaf aan dat hij wat dunner is dan een hefschuipui en wat 'strakker' oogt.

iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21:22
@reiker Je kan het ook slimmer spelen, ik zou gelijk een mail en/of brief sturen naar de curator en gelijk navordering eisen binnen 2 weken (redelijke termijn). En anders ze in gebreke stellen voor een bedrag bij een andere commerciële partij, als ze niet leveren. Mooiste is met een offerte erbij. Het liefst hoger dan de horren die je nu hebt.

De kans is vrij groot dat je ze niet meer krijgt en dat ze er vanaf willen komen met het bedrag op de rekening maar dat betekent nog niet, dat jij die horren voor dat bedrag krijgt geleverd bij een andere partij.

Behoorlijk oneerlijk bedrijf zo te zien, flink veel gedupeerden en flink veel geld nog even opgehaald aan het eind, je zou maar effe 23k kwijt zijn ..... En volgens mij hebben de meeste ook niet door (of willen het nog niet geloven) dat ze niets krijgen en hun geld kwijt zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door wm1234 op 03-06-2024 19:33 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste