Wel slim om gelijk de isolatie achter de schroten mee te pakken. Wij laten gevelbekleding ook vervangen, maar daar nooit over nagedacht toen we met offerte bezig waren. Dacht er later pas aan, lekker handigLuukLe schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:22:toon volledige bericht
Goedenavond allen,
Ik ben al een tijdje van plan om kunststof kozijnen te plaatsen (huis bj 1975, boven nog enkel glas), en heb hiervoor een bedrijf uit de buurt langs gehad. Google geeft goede recensies en het was een prettig gesprek. Toch blijft het een lastige keuze, vooral als je praat over dit soort bedragen. De offerte die ik heb ontvangen is € 27K, inclusief demontage en afvoer.
Profiel: VEKA Softline 116NL 87mm, Isolatie U-waarde van 1.3.
Beglazing HR++ glas 28mm (5-20-* 4); U- waarde 1.1 W/m2K; LTA: 81%; ZTA: 63%;
Het volgende wordt geplaatst:
- Voorgevel opgeknipt naar 4 kozijnen/ramen
- Achterdeur + aangesloten raam'3 x HR++ glas 5-20-4* // HR++ glas 33.1-16-33.1* //
40mm sandwichpaneel 1-zijdig renolit SKG RC2
- Voordeur met zijlicht; 2 x HR++ glas 4 Santinato-20 -33.1* // 3 x 40mm sandwichpaneel 1-zijdig renolit SKG RC2
- Klein raam bij de trap
- 2x slaapkamer met draai/kiep raam
- Vervangen dakraam naar Velux MK04 incl. gootstuk
- Vervangen van 9.5 m2 schroten door Keralit gevelschroten 143 mm. Inclusief isoleren met Kingspan isolatie kooltherm K12 70mm. achter de schroten.
Ik had zelf graag HR+++ gehad, maar mij werd verteld dat dit niet mogelijk is i.v.m. de ventilatie (huis is er te oud voor..?).
Hopelijk is er iemand die me kan vertellen of dit een redelijk voorstel is, en of het stuk van HR+++ klopt.
Alvast bedankt in ieder geval!
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20