Wellicht is de Duco TopVent ZR FLENS (AK+) , in een geluiddempende uitvoering, nog een optie voor ventilatie? Mogelijk aan de geluidsarme kant van het huis.
@ctv Net als @Utlbrt kan ik benamen dat HR+++/triple glas, zonder roosters, zeer goed geluidsisolerend is. Geen auto te horen of klapperend rooster van kookafzuiging van de directe buren (die je 1 straat verderop nog te horen is). Wel heb bij het gebrek aan roosters gekozen om WTW balansventilatie aan te leggen voor een gezond binnenklimaat (wat daarnaast ook zorgt voor een goede besparing in gasgebruik).
Correct, maar hoe dit bij Schüco zit durf ik niet te zeggenctv schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:38:
[...]
Als ik je goed begrijp, zou dit betekenen dat de verbinding even goed moet zijn? Weet je of dit dezelfde aanpak is als bij Schüco?
Hangt volledig af van de machine waarmee gelast wordt.elektriekert schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 21:39:
[...]
Correct, maar hoe dit bij Schüco zit durf ik niet te zeggen
Moderne fabrieken maken een las die je aan de buitenkant niet meer ziet. Vroeger was dat zo'n streep van 5mm breed die daarna met een stift op kleur werd gemaakt, tegenwoordig wordt de boel bijna naadloos tegen elkaar gezet. Die machines kunnen HVL ook doen zonder in te boeten op de stevigheid van het kozijn.
Wij hebben destijds deze gekozen. Het verschil met de goedkopere roosters is zeer goed merkbaar. Maar weet natuurlijk niet of dit in jouw situatie ook voldoet.ctv schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:50:
[...]
We hebben mechanische ventilatie ja, verbonden met de wc beneden en de badkamer op de 1e verdieping.
Ik heb via de bedrij(f)(ven) navraag gedaan naar geluiddempende roosters (bijv. van Duco), maar kreeg het volgende te horen:
1. Deze eenheden zijn in hun geheel nogal omvangrijk en steken uit, wat niet astetisch aantrekkelijk is voor het oog
2. Naar de gedeelde mening filtert het niet zoveel geluid weg, aangezien er technisch gezien nog steeds een opening is waar geluid doorheen kan
3. Dit is de reden waarom werd voorgesteld om ventilatieroosters weg te laten om het geluid te blokkeren, aangezien er een luchtdichte afsluiting zou moeten zijn als de ramen gesloten zijn (bijvoorbeeld tijdens het slapen 's nachts).
En laat je niet door een kozijnenboer - die geen ervaring met ventilatieroosters heeft - onder de tafel lullen
"Bijvoorbeeld tijdens het slapen 's nachts"
Ik weet niet hoe groot je slaapkamer is, maar als ik 's avonds onze kleine van 4 naar bed breng en 's morgens kom ik bij hem op de kamer terwijl het raam en de deur de hele nacht dicht zijn geweest, ruikt het alsof er een lijk in bed ligt.
Ik ben dan ook blij dat ik de kierstand heb ontdekt... rooster destijds achterwege gelaten vanwege geluid, isolatie, aanzicht en kosten.
Ik weet niet hoe groot je slaapkamer is, maar als ik 's avonds onze kleine van 4 naar bed breng en 's morgens kom ik bij hem op de kamer terwijl het raam en de deur de hele nacht dicht zijn geweest, ruikt het alsof er een lijk in bed ligt.
Ik ben dan ook blij dat ik de kierstand heb ontdekt... rooster destijds achterwege gelaten vanwege geluid, isolatie, aanzicht en kosten.
De ramen zitten dicht, de deur is open, en op andere kamers in het huis (o.a. de zolder) staan de ramen in de ventilatiestand. Anders heb je inderdaad de situatie die je beschrijft_JGC_ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:28:
Toch voldoet dat niet aan het bouwbesluit. Een verblijfsruimte moet met gesloten deur voldoende ventilatie hebben.Utlbrt schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:03:
[...]
De ramen zitten dicht, de deur is open, en op andere kamers in het huis (o.a. de zolder) staan de ramen in de ventilatiestand. Anders heb je inderdaad de situatie die je beschrijft.
Dat noem ik ivm de behoefte van bijvoorbeeld een logé of wie dan ook die de privacy nodig heeft van een gesloten deur.
edit:
@Utlbrt uiteraard niet mijn bedoeling om iets te vinden van oude situaties, maar ik noem dit meedenkend in de actieve discussie waarin nu keuzes gemaakt kunnen worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Barleone op 01-11-2023 11:57 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Ze kunnen (bouw)besluiten wat ze willenBarleone schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:32:
[...]
Toch voldoet dat niet aan het bouwbesluit. Een verblijfsruimte moet met gesloten deur voldoende ventilatie hebben.
Dat noem ik ivm de behoefte van bijvoorbeeld een logé of wie dan ook die de privacy nodig heeft van een gesloten deur.
Uiteraard, het probleem is vaak dat indien je nieuwe kunststof kozijnen neemt, je niet persee denkt aan de tocht die (mogelijk) een positieve invloed heeft/had op het woonklimaat in huis. Het is belangrijk om dat mee te nemen.Barleone schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:32:
[...]
@Utlbrt uiteraard niet mijn bedoeling om iets te vinden van oude situaties, maar ik noem dit meedenkend in de actieve discussie waarin nu keuzes gemaakt kunnen worden.
[ Voor 31% gewijzigd door Utlbrt op 01-11-2023 12:08 ]
Goedemiddag,
Wij zijn voor ons gehele woning kunststof kozijnen aan het uitzoeken.
Nu hebben wij offertes van Belisol, Hepro en Qozijn.
Hebben jullie ervaring met deze winkels?
Ik weet dat Qozijn met Veka/Schuco kozijnen werkt.
Ik hoor het heel graag!
Groet Sandy
Wij zijn voor ons gehele woning kunststof kozijnen aan het uitzoeken.
Ik weet dat Qozijn met Veka/Schuco kozijnen werkt.
Ik hoor het heel graag!
Groet Sandy
Als je Belisol overweegt dan moet je ook bij de lokale Profel aanbieder een offerte vragen, puur om te vergelijken op prijs (en verkoopmethoden). Zijn dezelfde profielen.
Ik zou ook bij wijkgenoten aanbellen die kozijnen hebben vervangen voor ervaringen.
Ik zou ook bij wijkgenoten aanbellen die kozijnen hebben vervangen voor ervaringen.
Juist tijdens het slapen staan de ramen altijd open hier, al vriest het. De deuren ook trouwens, ben niet anders gewend dan met open deur te slapen._JGC_ schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 23:28:
Wij zijn hebben ook offerte liggen voor hele huis kunstof + triple glas. Aangezien de woning uit ‘78 komt betekent dat ventilatie moet komen van ramen op kiepstand. Roosters doen we enkel in de bijkeuken en kledingkamer. Daarnaast staan aan voorzijde ramen 365 dagen per jaar op kiepstand. Op begane grond en achterzijde (uitbouw) vind ik dat niet chill ivm inbraakrisico.
WTW is het beste in ons geval, had ik wel in mijn vorige woning. Maar kostbaar en foeilelijk om achteraf te laten plaatsen.
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Er zijn ook kozijnen die je op een kierstand kan zetten (veilig) en je merkt het eigenlijk alleen aan het geluid of ze op een kier of dicht zitten, van buiten is het ook niet te zien of je moet weten welke stand van de greep de kier-stand is.
Wij hebben via de aannemer Hepro kozijnen, schuifpui en voordeur gekregen en zijn daar zeer tevreden over. De service van Hepro is goed, helaas van de aannemer veel minder, dus om problemen te voorkomen koop ze direct bij Hepro zelf met plaatsing door hun i.p.v via een derde partij zal ook geld schelen. Problemen waren verkeerde glaslatten schuifpui, slot schuifpui werkt aan maar 1 kant en een niet platte voordeur. De eerste twee zijn door Hepro opgelost, de laatste is door de aannemer een beetje opgelost door het deurkozijn anders af te stellen.Sandy17 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:07:
Hepro gebruikt kozijnen van deceunick, schuifpuien o.a. van Schmidt Quinline en deuren van oa Panelen Holland.
Als je 365 dagen per jaar en 24 uur per dag de ramen op de kiepstand hebt, heeft triple glas volgens niet zo veel zin want op die manier kies je er voor de warmte uit snel uit je huis te laten gaan. Eigenlijk onbegrijpelijk want ik dacht dat bijna iedereen probeert energie te besparen.VidaR-9 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:56:
[...]
Juist tijdens het slapen staan de ramen altijd open hier, al vriest het. De deuren ook trouwens, ben niet anders gewend dan met open deur te slapen.
Wij zijn hebben ook offerte liggen voor hele huis kunstof + triple glas. Aangezien de woning uit ‘78 komt betekent dat ventilatie moet komen van ramen op kiepstand. Roosters doen we enkel in de bijkeuken en kledingkamer. Daarnaast staan aan voorzijde ramen 365 dagen per jaar op kiepstand. Op begane grond en achterzijde (uitbouw) vind ik dat niet chill ivm inbraakrisico.
WTW is het beste in ons geval, had ik wel in mijn vorige woning. Maar kostbaar en foeilelijk om achteraf te laten plaatsen.
Bij oudere woningen ontkom je er niet aan dan dat je moet ventileren via de ramen. Nu hebben wij op de bovenverdieping overal ventilatie roosters en dat ventileer genoeg denk ik maar toch staat het raam vaak op de kiepstand. In de winter op een kier.
En ja je verliest altijd warmte door te ventileren. Aan de andere kant hebben wij op onze slaapkamer de radiatoren ook altijd dicht staan, ik zou echt niet kunnen slapen in een verwarmde kamer. Dus dan is je verlies van energie minimaal.
Iets anders. Wij hebben op de eerste verdieping en op zolder overal kunstof. Nu willen we graag de voordeur ook vervangen want die is oud, tocht erg en het zijlicht is kapot. Dus ik wat rondkijken op internet naar prijzen maar holy... 4-5k voor een voordeur met zijlicht?? wij zoeken niets bijzonders maar hoe is dat zo uit verhouding duur?
En ja je verliest altijd warmte door te ventileren. Aan de andere kant hebben wij op onze slaapkamer de radiatoren ook altijd dicht staan, ik zou echt niet kunnen slapen in een verwarmde kamer. Dus dan is je verlies van energie minimaal.
Iets anders. Wij hebben op de eerste verdieping en op zolder overal kunstof. Nu willen we graag de voordeur ook vervangen want die is oud, tocht erg en het zijlicht is kapot. Dus ik wat rondkijken op internet naar prijzen maar holy... 4-5k voor een voordeur met zijlicht?? wij zoeken niets bijzonders maar hoe is dat zo uit verhouding duur?
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Een paar jaar geleden zou een voordeur met kozijn 1200€ ex. Montage zijn, Wij wilde perse de toog in het metselwerk mee hebben dus werd het wel een ander bedrag.Chaoss schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:41:
Bij oudere woningen ontkom je er niet aan dan dat je moet ventileren via de ramen. Nu hebben wij op de bovenverdieping overal ventilatie roosters en dat ventileer genoeg denk ik maar toch staat het raam vaak op de kiepstand. In de winter op een kier.
Maar ik zo’n kozijn plaatsen ze in een halve dag.
Kijk eens op “toeleveringonline” bijvoorbeeld, ff een samenstelling maken en dan heb je een indicatie.
Deuren zijn inderdaad erg duur. Onze houten deur ook vervangen, wegens kieren/tocht/klemmen, was echt niet fijn meer. Nu een aluminium deur (zonder brievenbus!) en sluiting is weer perfect. Maar wel €4800,- betaald meen ik, en dat was zeker geen spectaculaire deur en ook niet de duurste aanbieder.Chaoss schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:41:
Bij ons incl. kozijn, geen zijlicht, wel HR++ 1.0 gezandstraald glas er in.
Met die beredenering zou je ook nergens isolatie te hoeven te plaatsen. 😅nokiaan958GB schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:56:
[...]
Als je 365 dagen per jaar en 24 uur per dag de ramen op de kiepstand hebt, heeft triple glas volgens niet zo veel zin want op die manier kies je er voor de warmte uit snel uit je huis te laten gaan. Eigenlijk onbegrijpelijk want ik dacht dat bijna iedereen probeert energie te besparen.
Allen,
Ik heb hier een offerte liggen voor Kader K-vision 76 vleugels 76mm AD Desing buitenkant 7016 houtnerf folie.
Alles triple glas nieuwe hardstenen dorpels onder de deuren en hardstenen vensterbanken buiten en vliegen horren in kleur voor de ramen
Voordeur met zij raam
Achterdeur standaard achterdeur
Ramen 6 stuks 1*1
wc raam 30*50
klein raam 50*60
Totaal prijs 16k inc montage ex afvoer oude materialen maar wat ik me afvraag is het volgende:
* Is deze prijs scherp? ik had zelf op een of andere manier 12k ofzo in gedacht.
* Wie kan me vertellen of de kommerling deuren het hoge of lage subsidie bedrag opleveren, ze lijken nl niet in de lijst van RVO te staan. https://www.rvo.nl/sites/...%20Hoogrendementsglas.pdf pagin 33 en volgende
Ik heb hier een offerte liggen voor Kader K-vision 76 vleugels 76mm AD Desing buitenkant 7016 houtnerf folie.
Alles triple glas nieuwe hardstenen dorpels onder de deuren en hardstenen vensterbanken buiten en vliegen horren in kleur voor de ramen
Voordeur met zij raam
Ramen 6 stuks 1*1
wc raam 30*50
klein raam 50*60
Totaal prijs 16k inc montage ex afvoer oude materialen maar wat ik me afvraag is het volgende:
* Is deze prijs scherp? ik had zelf op een of andere manier 12k ofzo in gedacht.
* Wie kan me vertellen of de kommerling deuren het hoge of lage subsidie bedrag opleveren, ze lijken nl niet in de lijst van RVO te staan. https://www.rvo.nl/sites/...%20Hoogrendementsglas.pdf pagin 33 en volgende
APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen
Echt 10 jaar geleden mijn gehele woning door Hepro laten doen. Toen beweerden ze dat ze een eigen fabriek hadden en de kozijnen zelf produceerden. Andere winkels beweren dat Hepro de kozijn gewoon ergens goedkoop aankoopt.
De prijzen tegenwoordig zijn bizar. Wanneer wij ons huis willen laten doen, ruim 48 K 🥴
De prijzen tegenwoordig zijn bizar. Wanneer wij ons huis willen laten doen, ruim 48 K 🥴
Joove schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 19:51:
[...]
Wij hebben via de aannemer Hepro kozijnen, schuifpui en voordeur gekregen en zijn daar zeer tevreden over. De service van Hepro is goed, helaas van de aannemer veel minder, dus om problemen te voorkomen koop ze direct bij Hepro zelf met plaatsing door hun i.p.v via een derde partij zal ook geld schelen. Problemen waren verkeerde glaslatten schuifpui, slot schuifpui werkt aan maar 1 kant en een niet platte voordeur. De eerste twee zijn door Hepro opgelost, de laatste is door de aannemer een beetje opgelost door het deurkozijn anders af te stellen.
Hepro gebruikt kozijnen van deceunick, schuifpuien o.a. van Schmidt Quinline en deuren van oa Panelen Holland.
Ik weet niet of het een scherpe prijs is. Ten eerste omdat ik niet zoveel inzicht heb in al die offertes.Fantastic_fox schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 18:28:
Allen,
Voordeur met zij raam
Ramen 6 stuks 1*1
wc raam 30*50
klein raam 50*60
Maar ten tweede omdat er nogal een verschil in bijvoorbeeld voordeuren kan zitten. Ergens tussen de € 1.500 en € 5.000 met uitschieters naar boven.
Bij je kosten zitten ook demontage- en montage-arbeid, wat vaak een flinke post is.
Als je een eenvoudige voordeur hebt, een eenvoudige achterdeur en de genoemde raampjes, dan lijkt me dat de post arbeid wel heel flink is. Maar er zit ook zeker nog wel voor € 500 dorpels in.
Ter vergelijking: Ik heb een achterdeur, een schuifpui ± 2.4x3, een dubbel raam ± 2.4x3, een raam 1.3x1.6, 6 ramen ± 1.3x1, 2 ramen 2x1, een raam ± 1.3x3, een wc raampje en nog 2 ramen in een soort driehoek.
Schuco met zowel binnen als buiten houtnerf en HR+++.
Betaalde alleen voor de kozijnen en het glas ± € 25.000. Dat is een goede prijs (na lang zoeken) Demontage en montage door de aannemer.
Voor al mijn ramen heb ik dorpels nodig en dat kwam op zo'n € 1.500 uit, maar er zaten wat uitdagingen en aanpassingen bij. Bij standaard maten of maten die onder de 220 blijven ben je minder kwijt.
Als je twijfelt, en de aanbieder beweert dat ze een eigen fabriek hebben, vraag dan of je een keer de fabriek kunt bezoeken. Of anders, waar de fabriek staat.Sandy17 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 21:20:
Echt 10 jaar geleden mijn gehele woning door Hepro laten doen. Toen beweerden ze dat ze een eigen fabriek hadden en de kozijnen zelf produceerden. Andere winkels beweren dat Hepro de kozijn gewoon ergens goedkoop aankoopt.
Toen ik met een kozijnenboer die Profel leverde bezig was gaf die zelf een suggestie in die richting. Denk dat het te regelen zou zijn geweest.
Point being: met leugenaars ga je nooit in zee, de chef die durft te laten zien hoe de maaltijd bereidt wordt krijgt pluspunten.
@Rzaan gevoelsmatig is het wel ok denk ik qua prijs lokale gast met hele goede referenties, is ook zeker wat waard en alles in een hand wat ook wel fijn is. Misschien kan hij nog wel een stukje fiscaal vriendelijk doen maar dat gaat geen 2-3k minder zijn.
Heb jij trouwens subsidie gekregen op die achterdeur? Rvo heeft het over een ud waarde en de leverancier over uf (kozijn) maar nergens een ud. En kommerling staat niet in de rvo subsidie lijst dus het lijkt dat daarop geen subsidie komt
Heb jij trouwens subsidie gekregen op die achterdeur? Rvo heeft het over een ud waarde en de leverancier over uf (kozijn) maar nergens een ud. En kommerling staat niet in de rvo subsidie lijst dus het lijkt dat daarop geen subsidie komt
APS QS1 en Y600 3*340w 38graden en 3*340w 20Graden alles naar het Oosten 92 graden. Zuid set sma sunnyboy 2100b 8*255w 38 graden 178graden zuid || Warmtepomp onder cnstructie Panasonic MDC 9kw j-series enkel radiatoren maar lage temperaturen
@elektriekert jij hebt kommerling kozijnen zie ik, heb je daar subsidie op gekregen zie ze nl niet in de lijst van rvo staat of ze staan onder een andere naam ofzo?
Of is kommerling niet subsidiabel?
Google is uw vriend: https://www.hepro.nl/kunststof-kozijnen-fabriek/Rukapul schreef op zondag 5 november 2023 @ 10:18:
[...]
Als je twijfelt, en de aanbieder beweert dat ze een eigen fabriek hebben, vraag dan of je een keer de fabriek kunt bezoeken. Of anders, waar de fabriek staat.
Toen ik met een kozijnenboer die Profel leverde bezig was gaf die zelf een suggestie in die richting. Denk dat het te regelen zou zijn geweest.
Point being: met leugenaars ga je nooit in zee, de chef die durft te laten zien hoe de maaltijd bereidt wordt krijgt pluspunten.
Nee, ik heb Kochs (K-vision) (tenzij de K voor kommerling staat)Fantastic_fox schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:20:
@elektriekert jij hebt kommerling kozijnen zie ik, heb je daar subsidie op gekregen zie ze nl niet in de lijst van rvo staat of ze staan onder een andere naam ofzo?
Die stonden gewoon in de subsidie lijst een paar jaar terug.
Ik heb nog geen subsidie aangevraagd. Moet ik allemaal nog in gang zetten.Fantastic_fox schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:14:
@Rzaan gevoelsmatig is het wel ok denk ik qua prijs lokale gast met hele goede referenties, is ook zeker wat waard en alles in een hand wat ook wel fijn is. Misschien kan hij nog wel een stukje fiscaal vriendelijk doen maar dat gaat geen 2-3k minder zijn.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebbendaniel14 schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 11:56:
[...]
Met die beredenering zou je ook nergens isolatie te hoeven te plaatsen. 😅
Tip: gewoon indienen met zo goed mogelijke documentatieFantastic_fox schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:14:
Ik heb kort geleden een ISDE aanvraag ingediend:
• dakisolatie -> meldcode van gelijkend product van andere dikte ingevoerd omdat geplaatste dikte niet in de lijst stond
• glas -> meldcode op factuur was van gelijkend product
• isolerende dubbele deuren -> bij gebrek aan officiële isolatiewaarde opmerking geplaatst met screenshot van website van leverancier waarin isolatiewaarden voor panelen en glas werden geclaimd
Binnen enkele weken besluit met als enige afwijking dat het oppervlak van de deuren van 6m2 naar 2m2 was verlaagd.
Als men had willen zeuren dan had men op meer dan een handvol punten meer informatie kunnen vragen of wellicht zelfs afwijzen.
En zie daar, je kunt zelfs de fabriek bezoekendaniel14 schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:27:
[...]
Google is uw vriend: https://www.hepro.nl/kunststof-kozijnen-fabriek/
Wat regelmatig (m.i. onterecht) wordt aangehaald is dat kozijnenfabrieken niet alles produceren, maar bijvoorbeeld profielen inkopen als halffabricaat.
[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 05-11-2023 23:18 ]
Ze gaan vandaag eindelijk beginnen na 7 maanden geduld en geen ventilatie in de slaapkamer(kozijn gaat niet open) en teveel ventilatie op zolder(kozijnen verrot en wie heeft bedacht om hier maar 1 te openen raam te plaatsen).
- de 2 kozijnen op de 1e verdieping
- de dakkapel
K-Vision Cube gaan ze plaatsen ivm de 150jaar oude woning.
Hopelijk gaat alles goed en vooral bij de badkamer vrees ik ivm het bad hier voor het kozijn staat en ik vrees dat het tegelwerk en de badkraan op het kozijn zijn gemonteerd. Na plaatsing zal ik het bedrijf en de profielen uitgebreider reviewen hier.
:strip_exif()/f/image/tHY1S58O4ua52mAwCw60cxkI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PZgZ7pIWhmiDUconVMOL7hi2.jpg?f=fotoalbum_large)
- de dakkapel
Hopelijk gaat alles goed en vooral bij de badkamer vrees ik ivm het bad hier voor het kozijn staat en ik vrees dat het tegelwerk en de badkraan op het kozijn zijn gemonteerd. Na plaatsing zal ik het bedrijf en de profielen uitgebreider reviewen hier.
:strip_exif()/f/image/tHY1S58O4ua52mAwCw60cxkI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PZgZ7pIWhmiDUconVMOL7hi2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AYO7lNzY06e2fkXXIsMetTDR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door AMARONE op 06-11-2023 07:58 ]
Ook getoogde kunststofkozijnen?AMARONE schreef op maandag 6 november 2023 @ 00:12:
Ze gaan vandaag eindelijk beginnen na 7 maanden geduld en geen ventilatie in de slaapkamer(kozijn gaat niet open) en teveel ventilatie op zolder(kozijnen verrot en wie heeft bedacht om hier maar 1 te openen raam te plaatsen).
- de dakkapel
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat is namelijk wel te maken, alleen kneiter duur

Dat was het originele plan om de architectuur in ere te houden maar ivm kosten en de dakopbouw die ook al inbreuk maakt ervoor gekozen om dit niet te doen. Ze dichten het nu met een plaatje en het is minimaal.elektriekert schreef op maandag 6 november 2023 @ 19:44:
[...]
Ook getoogde kunststofkozijnen?
Dat is namelijk wel te maken, alleen kneiter duur
Behoorlijk wat sloopwerk en je ziet dat er altijd wat dingen fout lopen qua maten of bestellingen. Morgen eerst de dakopbouw en dorpels.
:strip_exif()/f/image/dafUJ4XGpZ5WxaJFyN80VBCy.jpg?f=fotoalbum_large)
Update:
:strip_exif()/f/image/hxhGGhPrSYNw708a2Innx0Zo.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door AMARONE op 07-11-2023 17:54 ]
Heeft iemand ervaring met Partumonline? Ze werken zo te zien met A-merken zoals Schuco, ze bestaan zo te zien ook al even, maar de enige plek waar reviews te vinden zijn is Kiyoh. Niets op Trustpilot, hier zie ik niets noemenswaardig, wat oud spul op Google.
Ze hebben mij een goedkopere offerte gegeven dan anderen op basis van Schuco, bij anderen Deconinck.
Kortom iemand een idee of het een betrouwbare partij is?
Ze hebben mij een goedkopere offerte gegeven dan anderen op basis van Schuco, bij anderen Deconinck.
Kortom iemand een idee of het een betrouwbare partij is?
Hi, ik ben bezig met subsidie aanvraag (ISDE) voor de onlangs geplaatste kunststof kozijnen met HR+++ glas. Een van de bewijstukken die je moet aanvoeren is een meetbewijs – weet iemand of de factuur van de kozijnenleverancier met tekening (incl. afmetingen) voldoende is voor dit?
Dit is precies wat ik gedaan heb (opdrachtbevestiging, inc maten etc) toegestuurd naar de ISDE, was voldoende, nooit iets over gehoord.Sandgroper schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:58:
Hi, ik ben bezig met subsidie aanvraag (ISDE) voor de onlangs geplaatste kunststof kozijnen met HR+++ glas. Een van de bewijstukken die je moet aanvoeren is een meetbewijs – weet iemand of de factuur van de kozijnenleverancier met tekening (incl. afmetingen) voldoende is voor dit?
Stond op de factuur ook het aantal uren dat je aan deze klus hebt besteed?Utlbrt schreef op maandag 4 december 2023 @ 17:12:
[...]
Dit is precies wat ik gedaan heb (opdrachtbevestiging, inc maten etc) toegestuurd naar de ISDE, was voldoende, nooit iets over gehoord.
Ik heb het niet zelf gedaan, en het bedrijf heeft dat ook niet gespecifieerd, maar ze waren 5 dagen bezig, dus zo'n ~40 uur.Rzaan schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 07:20:
[...]
Stond op de factuur ook het aantal uren dat je aan deze klus hebt besteed?
Wij overwegen een extra relatief laag en relatief breed kozijn te plaatsen in de badkamer. De hoogte is beperkt tot ongeveer 50cm met een breedte van 120cm ongeveer. We willen zoveel mogelijk licht en dus zo weinig mogelijk kozijn hoogte. Ik vind veel kunststofkozijn profielen behoorlijk hoog. Gaat zo om 10cm. 2x10=20, dus dan blijft er maar 30cm raam over. Zijn er oplossingen of speciale profielen die juist laag zijn en zo veel ruimte voor het glas hebben?
Dan zou je voor aluminium moeten gaan, die profielen zijn een stuk dunnerOpperhoof schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:09:
Wij overwegen een extra relatief laag en relatief breed kozijn te plaatsen in de badkamer. De hoogte is beperkt tot ongeveer 50cm met een breedte van 120cm ongeveer. We willen zoveel mogelijk licht en dus zo weinig mogelijk kozijn hoogte. Ik vind veel kunststofkozijn profielen behoorlijk hoog. Gaat zo om 10cm. 2x10=20, dus dan blijft er maar 30cm raam over. Zijn er oplossingen of speciale profielen die juist laag zijn en zo veel ruimte voor het glas hebben?
Iemand ervaring met de click-over kozijnen?
Ik heb aan de voorkant 2 dakkapellen en wil deze kozijnen zelf vervangen. Dit click-over systeem klinkt ideaal, ik vraag me alleen af of alles vanuit binnenuit gedaan kan worden.
Ik heb aan de voorkant 2 dakkapellen en wil deze kozijnen zelf vervangen. Dit click-over systeem klinkt ideaal, ik vraag me alleen af of alles vanuit binnenuit gedaan kan worden.
Vaak zijn de maten standaard met aanslagOpperhoof schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 10:09:
Wat je eventueel kan vragen is of ze het kozijn kunnen plaatsen zonder aanslag dit kan 10 tot 20 mm schelen
op de breedte van het kozijn. Let op dan komt er wel vaak een dichtingsband om het raam.
Zie voorbeeld plaatjes
En hier zie je 18mm verschil
Ik weet dat meer leveranciers dit kunnen maar niet elke installateur kan / wil het plaatsen.
Welk type glas vullen jullie in bij de isde? Ik had het opgevraagd bij het bedrijf maar die willen pas informatie sturen als ze de klus voltooid hebben.
(Wacht nu al 8 weken op de vervanging van een satijn glazen ruit voor helder glas). Of heb ik toch echt de definitieve stukken van ze nodig?
(Wacht nu al 8 weken op de vervanging van een satijn glazen ruit voor helder glas). Of heb ik toch echt de definitieve stukken van ze nodig?
Vd week offerte laten maken voor een voordeur (met zijlicht), ik schrok wel van de prijs. Totaal maat kozijn is 2,17 x 1,55.
Deur met rvs beslag, folie met houtnerf, hr++ glas en gezandstraald glas. Kwam eerst op 6800 kon afgerond worden op 6500
Gezandstraald glas is wel een dure optie, zelfde config maar dan met folie op het glas is ca 700,- goedkoper maar 5800 vind ik nog een hoop. Ik had vantevoren een schatting gemaakt op 4,5k. Prijs voor dezelfde config met helder glas hebben we niet gevraagd.
Weet iemand nog een goede, potentieel goedkopere, aanbieder in Noord NL?
Deur met rvs beslag, folie met houtnerf, hr++ glas en gezandstraald glas. Kwam eerst op 6800 kon afgerond worden op 6500

Gezandstraald glas is wel een dure optie, zelfde config maar dan met folie op het glas is ca 700,- goedkoper maar 5800 vind ik nog een hoop. Ik had vantevoren een schatting gemaakt op 4,5k. Prijs voor dezelfde config met helder glas hebben we niet gevraagd.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
SKNN in EmmenChaoss schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:07:
Vd week offerte laten maken voor een voordeur (met zijlicht), ik schrok wel van de prijs. Totaal maat kozijn is 2,17 x 1,55.
Deur met rvs beslag, folie met houtnerf, hr++ glas en gezandstraald glas. Kwam eerst op 6800 kon afgerond worden op 6500![]()
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Hi, ik heb een offerte van Ploeg Kozijnen voor een vierdelige hefschuifpui (500 cm breedte x 230 cm hoogte) met HR++ en beide vaste ramen Duco roosters incl. montage (met kraan om materiaal over mijn huis te tillen naar achterkant) voor ongeveer 16K.
Is dit een reële prijs voor een dergelijke afmeting of zou je voor een behoorlijke kwaliteit goedkoper uit moeten kunnen komen.
Zou een houten hefschuifpui vergelijkbaar qua prijs zijn ?
Is dit een reële prijs voor een dergelijke afmeting of zou je voor een behoorlijke kwaliteit goedkoper uit moeten kunnen komen.
Ik vind het geen heel absurde prijs, maar meer specificatie van gekozen afwerking schuifpui en werkzaamheden is wel nodig. Als ik bijvoorbeeld op Hepro kijk dan is zo'n formaat schuifpui tussen de € 9200,- (geen folies en goedkoopste glas) - € 13.800,- (houtnerf folie en triple glas). Dan vind ik 16k totaal voor de schuifpui van 9k wat duur en voor die van 14k weer goedkoop.DM57 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:49:
Hi, ik heb een offerte van Ploeg Kozijnen voor een vierdelige hefschuifpui (500 cm breedte x 230 cm hoogte) met HR++ en beide vaste ramen Duco roosters incl. montage (met kraan om materiaal over mijn huis te tillen naar achterkant) voor ongeveer 16K.
Zoals vaker aangegeven waarom niet direct triple glas? Doe het direct goed. En indien je voor subsidie aanmerking komt is de meerprijs verwaarloosbaar.
Bedankt voor je snelle reactie. Het betreft een jaren 80 woning, ik weet niet of triple glas meerwaarde heeft aangezien de algehele isolatie van de woning denk ik hiervoor niet optimaal is . Mocht het mogelijk zijn dan zal de meerprijs zoals je aangeeft beperkt zijn door een hogere subsidie. Ik ga in ieder geval bij Hepro ook een offerte opvragen. Als ik op Google zoek lijkt me dit ook een behoorlijk bedrijf qua producten en garantie etc.Joove schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:12:
[...]
Ik vind het geen heel absurde prijs, maar meer specificatie van gekozen afwerking schuifpui en werkzaamheden is wel nodig. Als ik bijvoorbeeld op Hepro kijk dan is zo'n formaat schuifpui tussen de € 9200,- (geen folies en goedkoopste glas) - € 13.800,- (houtnerf folie en triple glas). Dan vind ik 16k totaal voor de schuifpui van 9k wat duur en voor die van 14k weer goedkoop.
Zoals vaker aangegeven waarom niet direct triple glas? Doe het direct goed. En indien je voor subsidie aanmerking komt is de meerprijs verwaarloosbaar.
Als je het niet doet voor de meerwaarde van de isolatie, doe het dan voor het comfort. Triple glas zorgt d'r voor dat je de scheeuwende kinderen van de buren een stuk minder/niet meer hoort. Of misschien wel de weg achter jou huis. Dit is een bijkomend voordeel van o.a. triple glas, het neemt een hoop geluid weg (wist ik ook niet, maar spreek uit ervaringDM57 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:46:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie. Het betreft een jaren 80 woning, ik weet niet of triple glas meerwaarde heeft aangezien de algehele isolatie van de woning denk ik hiervoor niet optimaal is . Mocht het mogelijk zijn dan zal de meerprijs zoals je aangeeft beperkt zijn door een hogere subsidie. Ik ga in ieder geval bij Hepro ook een offerte opvragen. Als ik op Google zoek lijkt me dit ook een behoorlijk bedrijf qua producten en garantie etc.
Ik doe ongeveer hetzelfde maar met een duurdere deur wellicht. Houtnerf aan beide zijden. Schuco kozijnen. HR Triple +++ glas mat. Kom op € 7.800 uit, zonder plaatsing.Chaoss schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:07:
Deur met rvs beslag, folie met houtnerf, hr++ glas en gezandstraald glas. Kwam eerst op 6800 kon afgerond worden op 6500![]()
Is jouw offerte inclusief plaatsing?
Want die had ik ook eentje (ook nog met inmeten) en die kwam op meer dan € 10.000 uit. Knettergek.
nu is je isolatie misschien niet optimaal maar als je dat ook wat verbeterd wil je niet met je hr++ schuifpui achterblijven. Het is waatschijnlijk een complete gevel in die afmetingen.DM57 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 21:46:
[...]
Bedankt voor je snelle reactie. Het betreft een jaren 80 woning, ik weet niet of triple glas meerwaarde heeft aangezien de algehele isolatie van de woning denk ik hiervoor niet optimaal is . Mocht het mogelijk zijn dan zal de meerprijs zoals je aangeeft beperkt zijn door een hogere subsidie. Ik ga in ieder geval bij Hepro ook een offerte opvragen. Als ik op Google zoek lijkt me dit ook een behoorlijk bedrijf qua producten en garantie etc.
Probeer ook even Zwetsloot Kunststof Kozijnen Fabriek in Hazerswoude. Je moet misschien wel even moeite doen voor het eerste contact (klein bedrijf zonder fulltime telefoniste) maar daarna echt top. Super prijs/kwaliteit en goede aftersales.
Hoi allemaal, ik ben opzoek naar ervaring met Schuco kozijnen en deuren. Wij hebben nu iets meer dan een jaar geleden aan de voorzijde alles laten vervangen voor kunstof. Nieuwe voordeur, nieuwe kozijnen en nieuwe ramen + glas.
Nu ontdekten wij laatst een kier bij onze voordeur. Dacht nog misschien afstelling want zat aan de kant van het slot. Maar de leverancier is komen kijken: deur blijkt krom. Fabriek moet hier naar komen kijken.
Nu liep ik net even de ramen na op de eerste verdieping, deze sluiten ook niet goed meer. Lijkt dezelfde kromming te hebben als de voordeur.
Wat info:
De voordeur is antraciet, de rest is allemaal crème. De zon staat er wel voor een groot deel van de dag op, zomers van 10 tot 10 ongeveer.
Is dit een bekend probleem en kan/mag dit überhaupt op zo’n korte termijn? Ben benieuwd wat de fabriek voor oplossing kan bieden.
Nu ontdekten wij laatst een kier bij onze voordeur. Dacht nog misschien afstelling want zat aan de kant van het slot. Maar de leverancier is komen kijken: deur blijkt krom. Fabriek moet hier naar komen kijken.
Nu liep ik net even de ramen na op de eerste verdieping, deze sluiten ook niet goed meer. Lijkt dezelfde kromming te hebben als de voordeur.
Wat info:
De voordeur is antraciet, de rest is allemaal crème. De zon staat er wel voor een groot deel van de dag op, zomers van 10 tot 10 ongeveer.
Is dit een bekend probleem en kan/mag dit überhaupt op zo’n korte termijn? Ben benieuwd wat de fabriek voor oplossing kan bieden.
Ik heb hier ook een voordeur waar nog steeds een probleem mee is.HansAnders07 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:06:
Hoi allemaal, ik ben opzoek naar ervaring met Schuco kozijnen en deuren. Wij hebben nu iets meer dan een jaar geleden aan de voorzijde alles laten vervangen voor kunstof. Nieuwe voordeur, nieuwe kozijnen en nieuwe ramen + glas.
Wat info:
Aan de onderkant met vries temperatuur sluit deze niet goed uit.
Hiervoor moet ook de fabrikant voor ingeschakeld worden.
Ik heb een hele tijd geleden de BRL’s opgezocht maar weet zo niet meer welke het is.
Daarin staat in hoeverre een deur of raam krom mag zijn.
Valt deze hier buiten dan is hij niet goed.
Edit:
https://www.komo-online.nl/brl/brl0703/5%5B5%5D5.2.2 Esthetische eisen
5.2.2.1 Maatafwijkingen gevelelement
De maatafwijkingen mogen op elke lengte en breedte van een kozijn, raam of deur niet groter zijn dan ± 1,5 mm tussen twee verbindingen vermeerderd met ± 0,5 mm per meter profiel of een deel daarvan, met een maximum van ± 5 mm.
De diagonalen van zowel ieder afzonderlijk vak als van het gehele buitenwerkse kader van een gevelelement mogen onderling ten hoogste 3,0 mm in maat verschillen.
Dit gaat alleen over de esthetische eisen.
Niet de afsluiting, ik zoek nog even verder
Edit:
BRL0709 gaat over de installatie:
https://www.komo-online.nl/brl/brl0709/4%5B3%5Dleefomgeving
In de onderstaande tabel zijn de eisen vanuit het Besluit bouwwerken leefomgeving (BBL) opgenomen die aan de bouwdelen worden gesteld en waaraan het eindresultaat van het proces moet voldoen.
…
TECHNISCHE BOUWVOORSCHRIFTEN UIT HET OOGPUNT VAN DUURZAAMHEID
4.4.1 Energiezuinigheid 4.152
4.153
4.154
4.155
[ Voor 27% gewijzigd door elektriekert op 07-01-2024 12:36 ]
Is de deur ook van Schüco?HansAnders07 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:06:
Na zo'n korte tijd zou dit allemaal niet moeten mogen.
Wat leveranciers ook schrijven.
Een deur en een kozijn moeten gewoon goed sluiten. Zeker in de eerste jaren.
Dat is iets wat je mag verwachten. Daar heb je garantie op. Ook na 2 jaar.
Dank, de leverancier heeft inderdaad dit keurmerk dus ik hou dit er bij als naslagwerk.elektriekert schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:09:
[...]
Ik heb hier ook een voordeur waar nog steeds een probleem mee is.
Aan de onderkant met vries temperatuur sluit deze niet goed uit.
Hiervoor moet ook de fabrikant voor ingeschakeld worden.
Ik heb een hele tijd geleden de BRL’s opgezocht maar weet zo niet meer welke het is.
Daarin staat in hoeverre een deur of raam krom mag zijn.
Valt deze hier buiten dan is hij niet goed.
Edit:
[...]
https://www.komo-online.nl/brl/brl0703/5%5B5%5D
Dit gaat alleen over de esthetische eisen.
Niet de afsluiting, ik zoek nog even verder
Edit:
BRL0709 gaat over de installatie:
[...]
https://www.komo-online.nl/brl/brl0709/4%5B3%5D
Ja alles is van Schüco. Verwacht ook wel dat het opgelost wordt maar ik schrik hier wel een beetje van na een jaar. Zeker gezien de bedragen die je betaalt.Rzaan schreef op zondag 7 januari 2024 @ 12:40:
[...]
Is de deur ook van Schüco?
Na zo'n korte tijd zou dit allemaal niet moeten mogen.
Wat leveranciers ook schrijven.
Een deur en een kozijn moeten gewoon goed sluiten. Zeker in de eerste jaren.
Dat is iets wat je mag verwachten. Daar heb je garantie op. Ook na 2 jaar.
Ben benieuwd of dit bekende issues zijn. Misschien dat er door drukte of beperkte beschikbaarheid van materialen en grondstoffen in de periode waarin wij besteld hebben (einde COVID) concessies gedaan zijn voor uw kwaliteit en dat dat zich nu bij veel meer dan alleen bij ons uit
Ik overweeg toch om de voorkant waar 2 dakkapellen zitten (1200x1200mm) om die zelf te plaatsen met click-over kozijnen.
Het voordeel is dat ik het huidige kozijn laat zitten en dan alleen de middenstijl weg hoef te zagen waarna ik dit kozijn er van binnenuit zo overheen kan zetten. Wel nogmaals benieuwd of iemand hiervan gehoord heeft of dat het gewoon te nieuw is.
/f/image/ZswyMq2ZwqhyBxybnjpjCdx4.png?f=fotoalbum_large)
Mijn review over het bedrijf welke de achterkant gedaan heeft volgt nog, montage en alles is super, wacht alleen nog op de afhandeling van een ruit welk de verkeerde is wat langer duurt dan verwacht.
Bedrijf was Rosario kozijnen en die ging met zijn offerte ver onder de bekendere heen (met Ploeg 50% bijvoorbeeld).
Het voordeel is dat ik het huidige kozijn laat zitten en dan alleen de middenstijl weg hoef te zagen waarna ik dit kozijn er van binnenuit zo overheen kan zetten. Wel nogmaals benieuwd of iemand hiervan gehoord heeft of dat het gewoon te nieuw is.
/f/image/ZswyMq2ZwqhyBxybnjpjCdx4.png?f=fotoalbum_large)
Mijn review over het bedrijf welke de achterkant gedaan heeft volgt nog, montage en alles is super, wacht alleen nog op de afhandeling van een ruit welk de verkeerde is wat langer duurt dan verwacht.
Bedrijf was Rosario kozijnen en die ging met zijn offerte ver onder de bekendere heen (met Ploeg 50% bijvoorbeeld).
1,5 jaar geleden heb ik alle ramen en deuren laten vervangen door Schuco met triple glas.
Helaas is de installateur erg slecht, het duurde maanden voor alles klaar was en alle restpuntjes waren opgelost.
Na een half jaartje sloten ramen en deuren niet meer zo lekker, dat kwamen ze gratis afstellen. Nu sluit de voordeur onderaan bij het scharnier niet helemaal goed af. je voelt de tocht erlangs komen.
Nu wil ik deze zelf een beetje afstellen omdat ik anders weer weken moet wachten. De sluitkant heb ik in de zomer al gedaan, dat sluit perfect af. Alleen de scharnierkant is natuurlijk iets anders.
Online zijn de instructies te vinden, alleen lukt het me niet helemaal.
Als ik deze stappen volg lijkt de deur zicht niet te verplaatsen dichter naar het kozijn toe. Weet iemand wat ik fout doe?
Ik draai de borgschroef een paar slagen los. Met de inbus sleutel onderin kan ik wat draaien maar daarmee lijk ik alleen de hoogte van het scharnierpunt te veranderen, niet de dichtingsaantrek bij het scharnier. Welke kant zou ik op moeten draaien om het scharnier strakker af te stellen?
Het aanpassen heb ik tot nu toe gedaan met de deur een klein stukje open. Wellicht moet dit met de deur dicht?
Helaas is de installateur erg slecht, het duurde maanden voor alles klaar was en alle restpuntjes waren opgelost.
Na een half jaartje sloten ramen en deuren niet meer zo lekker, dat kwamen ze gratis afstellen. Nu sluit de voordeur onderaan bij het scharnier niet helemaal goed af. je voelt de tocht erlangs komen.
Nu wil ik deze zelf een beetje afstellen omdat ik anders weer weken moet wachten. De sluitkant heb ik in de zomer al gedaan, dat sluit perfect af. Alleen de scharnierkant is natuurlijk iets anders.
Als ik deze stappen volg lijkt de deur zicht niet te verplaatsen dichter naar het kozijn toe. Weet iemand wat ik fout doe?
Ik draai de borgschroef een paar slagen los. Met de inbus sleutel onderin kan ik wat draaien maar daarmee lijk ik alleen de hoogte van het scharnierpunt te veranderen, niet de dichtingsaantrek bij het scharnier. Welke kant zou ik op moeten draaien om het scharnier strakker af te stellen?
Het aanpassen heb ik tot nu toe gedaan met de deur een klein stukje open. Wellicht moet dit met de deur dicht?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BcczJYtMhgRQ47RE1B0SO0Qr.jpg?f=user_large)
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Headshot_NL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:02:
1,5 jaar geleden heb ik alle ramen en deuren laten vervangen door Schuco met triple glas.
Nr. 5 is voor de hoogte.
Nr. 4 is voor de afstelling naar het rubber toe
[Afbeelding]
Oke, dus de stappen zijn denk ik:elektriekert schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:13:
Nr. 5 is voor de hoogte.
Nr. 4 is voor de afstelling naar het rubber toe
1. De onderste inbus een paar slagen losdraaien.
2. Nr 4 rechtsom of linksom draaien en voelen of hij dichter of verder van het kozijn af komt te staan.
3. De onderste inbus weer vastdraaien volgens de specificaties.
Je ziet echter pas de streepjes bij -2,5mm - + 2,5mm als je Nr 4 helemaal los hebt, anders zit er een ringetje voor.
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1
Dat denk ik wel, bij mij is de onderste inbus hoogte instellen (Dr. Hahn scharnieren)Headshot_NL schreef op maandag 8 januari 2024 @ 11:25:
[...]
Oke, dus de stappen zijn denk ik:
1. De onderste inbus een paar slagen losdraaien.
2. Nr 4 rechtsom of linksom draaien en voelen of hij dichter of verder van het kozijn af komt te staan.
3. De onderste inbus weer vastdraaien volgens de specificaties.
Je ziet echter pas de streepjes bij -2,5mm - + 2,5mm als je Nr 4 helemaal los hebt, anders zit er een ringetje voor.
Dus zeker weten doe ik het niet.
Maar er kan weinig fout gaan.
Zorgen dat je de oude instelling weer terug kan zetten mocht je het verkeerd doen.
Hallo allemaal, ik heb een offerte ontvangen voor een kunststof deur en kunststof schuifpui (KOCHS blokkozijn)
Zelf vind ik het nogal aan de prijs (€11000) dus vroeg me af of jullie daar ook zo over denken.
Deur
Breedte: 1040 mm
Hoogte: 2350 mm
Vulling: Glas HR++
Gelaagd: ja
Profiel: blok profiel
Verbinding: diagonaal verbinding
SKG: politie keurmerk met KOMO
gecertificeerde productie
en gehele elementkeuring (inclusief)
4e scharnier: inclusief
Dorpel: isostone
Scharnierkleur: bijpassend
Greep: kleur: technisch zilver
Binnen afwerking: inclusief
Schuifpui
Breedte: 3300 mm
Vulling: glas HR++
Gelaagd glas: Ja, 1x binnen
SKG: politiekeurmerk, gehele elementkeuring
inclusief
Extra: hele cilinder, binnen en buiten handgreep,
en uittilbeveiliging inclusief
Dorpel: geanodiseerd aluminium
Zelf vind ik het nogal aan de prijs (€11000) dus vroeg me af of jullie daar ook zo over denken.
Deur
Schuifpui
inclusief
Wanbeleid is ook beleid.
deuren en schuifpuien zijn nu eenmaal duur, toch lijkt mij dit een erg fors bedrag, beste is meerdere offertes opvragen.oViechiel schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:52:
Hallo allemaal, ik heb een offerte ontvangen voor een kunststof deur en kunststof schuifpui (KOCHS blokkozijn)
Deur
Schuifpui
inclusief
Ik ken het merk niet, maar ik vind het geen heel gek bedrag.oViechiel schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:52:
Ligt er ook aan wat voor voordeur.
En ik neem aan dat dit inclusief inmeten en installatie is?
En de prijs is inclusief BTW?
Ter vergelijking:
Ik betaalde voor een schuifpui van Schuco met triple HR+++ een bedrag van € 5.400 zonder montage.
Achterdeur met triple HR+++ een bedrag van € 2.750 zonder montage. Wel beiden met BTW.
Glas HR++ moet je niet doen. Het is 2024.
Hebben wij er ook ongeveer voor betaald maar dan in aluminium RAL 7016 (Profel). Ook HR++ glas i.v.m. het gewicht. Ook triple puien geprobeerd maar allen een stuk zwaarder; voor ons de enige doorgang naar de tuin en vrouw en kind moeten hem ook kunnen bedienenoViechiel schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 13:52:
Deur
Schuifpui
inclusief
Ik heb het ingevuld bij kozijnshop.nl waar ik zelf zat te kijken (zie apart topic) en kom uit op 8-9k voor 4 delige hardhouten hefschuifpui met dubbel respectievelijk triple glas met roosters.DM57 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 20:49:
Voor 7k kan die vast geplaatst en afgelakt worden
Wij hadden als meerwerk opgenomen dat de draaikiepramen in onze woning (7 stuks) verdekt beslag zouden hebben. Nu zagen we in de woning (in aanbouw) dat dit niet het geval is. Aannemer aangesproken hierop. Hij zegt dat dit inderdaad verkeerd bestelt is, maar dat dit nu niet meer mogelijk is om aan te passen. Hij stelt voor het meerwerk voor verdekt beslag te laten vallen (455 euro).
Nu zullen de kosten voor de aannemer natuurlijk gigantisch zijn als ze alle ramen eruit zouden moeten gaan halen om dit aan te passen. Kan ik dit wel eisen? Vind het zichtbare beslag namelijk echt geen porem in een mooie villa.
Nu zullen de kosten voor de aannemer natuurlijk gigantisch zijn als ze alle ramen eruit zouden moeten gaan halen om dit aan te passen. Kan ik dit wel eisen? Vind het zichtbare beslag namelijk echt geen porem in een mooie villa.
Het kopen van een kwalitatief goed product heeft mij ook naar die fabrieksroute gebracht. Maar zoals @Rukapul stelt, vraag ik me ook af of het hebben van een fabriek wel iets betekend. Maar zeker ook welke verwachtingen wij als consument daar van hebben. Zo zou ik al snel denken dat een geheel raam en kozijn in een fabriek geproduceerd en geassembleerd wordt. Maar dat is niet zo. Zo snel even drie merken als voorbeeld:daniel14 schreef op zondag 5 november 2023 @ 12:27:
[...]
Google is uw vriend: https://www.hepro.nl/kunststof-kozijnen-fabriek/
Hepro koopt de profielen bij Deceuninck. In de Hepro fabriek werken ze dit af met hang, sluitwerk en glaskwaliteit naar hun keuze.
Bij Schuco worden de profielen, hang en sluitwerk door hen gedaan, maar kunnen assemblage merken/cooperatieven/winkels hun eigen glas kiezen. (hier en daar lees ik dat zelfs enkel de profielen afgenomen kunnen worden).
Finstral maakt alles zelf.
Echt een conclusie durf ik hier niet aan te verbinden. Gevoelsmatig zou ik een allesdoener als Finstral meer vertrouwen, maar een Hepro heeft niet voor niets zijn merk kunnen opbouwen. Bij Schuco is het daarentegen al veel lastiger. Bij een gemiddelde kozijnboer lijkt het me moeilijk te achterhalen waar het besteld wordt en welke kwaliteit productie en onderdelen gebruikt worden. Of zie ik daar iets over het hoofd?
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Tuurlijk kan je dat eisen. Je hebt niet geleverd gekregen wat afgesproken is. Heb je het wel op schrift staan? De aannemer zal niet blij zijn namelijk en kan moeilijk gaan doen.LennartTW94 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:21:
Wij hadden als meerwerk opgenomen dat de draaikiepramen in onze woning (7 stuks) verdekt beslag zouden hebben. Nu zagen we in de woning (in aanbouw) dat dit niet het geval is. Aannemer aangesproken hierop. Hij zegt dat dit inderdaad verkeerd bestelt is, maar dat dit nu niet meer mogelijk is om aan te passen. Hij stelt voor het meerwerk voor verdekt beslag te laten vallen (455 euro).
In de gesprekken die ik tot nog toe gehad hebt, lijkt het meestal zo te zijn dat ze kijken of de fout op locatie opgelost kan worden of niet. Indien niet, of tegen hoge kosten, dan kan de leverancier beslissen om een waarde te geven aan het euvel en dat op de eindfactuur te minderen.TereZz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:20:
[...]
Tuurlijk kan je dat eisen. Je hebt niet geleverd gekregen wat afgesproken is. Heb je het wel op schrift staan? De aannemer zal niet blij zijn namelijk en kan moeilijk gaan doen.
Dus ik zou er niet zo zeker van zijn.......niet in Belgie iig.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Ja staat op schrift en aannemer geeft ook toe dat ze verkeerd besteld hebben. Heb gezegd dat ik niet akkoord ga met hun voorstel om het meerwerk te laten vervallen. To be continued..TereZz schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:20:
[...]
Tuurlijk kan je dat eisen. Je hebt niet geleverd gekregen wat afgesproken is. Heb je het wel op schrift staan? De aannemer zal niet blij zijn namelijk en kan moeilijk gaan doen.
Ja, advocaat of rechtsbijstandverzekering raadplegen.LennartTW94 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 17:08:
[...]
Ja staat op schrift en aannemer geeft ook toe dat ze verkeerd besteld hebben. Heb gezegd dat ik niet akkoord ga met hun voorstel om het meerwerk te laten vervallen. To be continued..
Niemand wil dat andermans fouten jouw probleem worden.
Raadplegen ok (maar dan loopt wel de meter bij een beetje advocaat)nokiaan958GB schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:13:
[...]
Ja, advocaat of rechtsbijstandverzekering raadplegen.
Niemand wil dat andermans fouten jouw probleem worden.
Maar nog niet mee schermen.
En je weet nu al wat die gaan zeggen. In de trent van 'stuur een aangetekende brief, blablabla'
Eerst maar eens met de beste man praten.
Er zijn mensen met advocaten in de familie- of vriendenkringRzaan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 22:23:
[...]
Raadplegen ok (maar dan loopt wel de meter bij een beetje advocaat)
Maar nog niet mee schermen.
En je weet nu al wat die gaan zeggen. In de trent van 'stuur een aangetekende brief, blablabla'
Eerst maar eens met de beste man praten.
Ik zou eerst snel willen weten wat mijn rechten zijn voordat ik met de aannemer eventuele afspraken ga maken.
@LennartTW94
Volgens mij is de term in gebreke blijven / in gebreke stellen.
Het voorstel van de aannemer is: uw meerprijs heb ik niet hoeven betalen aan de leverancier (want aannemer heeft standaard besteld) dus nu heeft aannemer per ongeluk €500 extra winst, die mag je terug hebben, en dan kost het aannemer €0 , behalve een uurtje administratie voor de creditnota. Oja, u zit dan zelf met het probleem dat u elke dag kijkt naar iets wat u niet kan uitstaan. Deal?
Volgens mij moet de aannemer je serieus nemen, en dat is nu niet het geval lijkt het.
Laat hun voorstel(len) altijd schriftelijk opstellen. Zo bouw je een dossier op. Bij enige rechtsgang moet je kunnen aantonen dat aannemer niet alles in het werk stelt om je tevreden te stellen. Neem altijd tijd voor beraad en ga niet mondeling akkoord met een oplossing.
Volgens mij is de term in gebreke blijven / in gebreke stellen.
Het voorstel van de aannemer is: uw meerprijs heb ik niet hoeven betalen aan de leverancier (want aannemer heeft standaard besteld) dus nu heeft aannemer per ongeluk €500 extra winst, die mag je terug hebben, en dan kost het aannemer €0 , behalve een uurtje administratie voor de creditnota. Oja, u zit dan zelf met het probleem dat u elke dag kijkt naar iets wat u niet kan uitstaan. Deal?
Volgens mij moet de aannemer je serieus nemen, en dat is nu niet het geval lijkt het.
Laat hun voorstel(len) altijd schriftelijk opstellen. Zo bouw je een dossier op. Bij enige rechtsgang moet je kunnen aantonen dat aannemer niet alles in het werk stelt om je tevreden te stellen. Neem altijd tijd voor beraad en ga niet mondeling akkoord met een oplossing.
[ Voor 19% gewijzigd door Barleone op 19-01-2024 13:05 ]
Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?
Dat valt allemaal heus wel mee, enkel de vleugels moeten er uit en het beslag vervangen, ~20min werk per raam.LennartTW94 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 09:21:
Edit: het kan zijn dat ik er over kijk, maar met pvc ramen heb je wel schroefgaten in uw kader, bij alu heb je die niet.
Is het pvc? Dan is er wel een probleem en kost het dus wel een fortuin, want dan worden het allemaal nieuwe ramen, maar dat gaat geen enkele aannemer doen, dat word dan sowieso een financiële schadevergoeding.
[ Voor 26% gewijzigd door Jellabie op 19-01-2024 20:46 ]
De Nederbelg !
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met windowforall uit Arnhem?
Wij hebben meerdere kozijnenboeren over de vloer gehad. Eentje met Schüco, de ander met Veka en de laatste met Gealan. We zijn uiteindelijk voor die laatste gegaan vanwege de laagste prijs en een levertijd van 6-8 weken. De andere twee hadden 12 tot 15 weken nodig. Ik laat het plaatsen door mijn aannemer, en de leverancier van de kozijnen komt uit de buurt, wat wel een fijn idee is.
Het verschil tussen de goedkoopste en de duurste kozijnenleveranciers was zo'n €6500.
1x voordeur incl zijlicht, bovenlicht
1x balkondeur met zijlicht
1x groot raam in de woonkamer + raam met padk systeem
2x breed slaapkamerraam + een draai-kiepraam
1x raam badkamer + draai-kiepraam
1x raam dakkapel + 2 draai-kiepramen
Alles met triple glas 4-12-4-12
€21500
Het verschil tussen de goedkoopste en de duurste kozijnenleveranciers was zo'n €6500.
€21500
If it aint fixed, it's broken.
Ik gok dat d'r een 4 ontbreekt, 4-12-4-12-4
Het is d'r niet goedkoper op geworden zo blijkt, damn..En dit is exclusief plaatsen toch?Tjebakka schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:22:
Wij hebben meerdere kozijnenboeren over de vloer gehad. Eentje met Schüco, de ander met Veka en de laatste met Gealan. We zijn uiteindelijk voor die laatste gegaan vanwege de laagste prijs en een levertijd van 6-8 weken. De andere twee hadden 12 tot 15 weken nodig. Ik laat het plaatsen door mijn aannemer, en de leverancier van de kozijnen komt uit de buurt, wat wel een fijn idee is.
€21500
[ Voor 72% gewijzigd door Utlbrt op 24-01-2024 20:35 ]
Enige weken geleden zijn bij ons meerdere kozijnen vervangen en twee schuifpuien geplaatst. Bij beide schuifpuien tocht het; het is duidelijk te voelen dat koude lucht naar binnen stroomt en bij harde wind is dit ook goed te horen middels een fluitend geluid. Het lijkt dat in ieder geval de lucht binnenkomt via de schroefgaten. Nu kan dat natuurlijk dichtgekit worden, maar toch lijkt me dit niet een juiste oplossing, want: 1) het hoort toch vanaf buitenaf dicht te zijn, anders zou iedereen hier last van hebben; 2) isolatie gaat natuurlijk om dat er stilstaande lucht is en stromende lucht in het kozijn (ook al komt het niet binnen) gaat de profielen afkoelen en daarmee de isolatie verminderen. Wat denken jullie dat een goede oplossing is? Volgensmij moet het van buitenaf helemaal dicht gemaakt worden, maar dan moet in het ergste geval het hele kozijn er weer uit??
Hoor graag of er ervaringsdeskundigen zijn!
Ik zou het bedrijf even informeren, lijkt me niet dat dit normaal is3dav0d3 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:39:
Enige weken geleden zijn bij ons meerdere kozijnen vervangen en twee schuifpuien geplaatst. Bij beide schuifpuien tocht het; het is duidelijk te voelen dat koude lucht naar binnen stroomt en bij harde wind is dit ook goed te horen middels een fluitend geluid. Het lijkt dat in ieder geval de lucht binnenkomt via de schroefgaten. Nu kan dat natuurlijk dichtgekit worden, maar toch lijkt me dit niet een juiste oplossing, want: 1) het hoort toch vanaf buitenaf dicht te zijn, anders zou iedereen hier last van hebben; 2) isolatie gaat natuurlijk om dat er stilstaande lucht is en stromende lucht in het kozijn (ook al komt het niet binnen) gaat de profielen afkoelen en daarmee de isolatie verminderen. Wat denken jullie dat een goede oplossing is? Volgensmij moet het van buitenaf helemaal dicht gemaakt worden, maar dan moet in het ergste geval het hele kozijn er weer uit??Hoor graag of er ervaringsdeskundigen zijn!
Dat hebben we gedaan en ze komen langs. Maar ik wil graag informatie inwinnen wat een juist oplossing is voordat ik in zee ga met de oplossing aangeboden door het bedrijf. Met een beetje pessimisme zal dat vast een quick-en-dirty oplossing zijn zoals het dichtkiten waar het naar binnen komt. Maar zoals ik al zei lijkt mij dat niet de juiste oplossing, dus toets die gedachte graag hier.elektriekert schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:45:
[...]
Ik zou het bedrijf even informeren, lijkt me niet dat dit normaal is
Waarom 12mm spouw? Als jij Gealan S9000 kiest heb je ruimte voor 52mm. Met 15mm spouw heb je hogere isolatiewaarde en nog steeds 1cm ruimte over. Voor de looks hoef je het niet te laten iig.Tjebakka schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:22:
€21500
Bij een kozijn is sprake van een buitenafdichting en binnenafdichting.3dav0d3 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:39:
Enige weken geleden zijn bij ons meerdere kozijnen vervangen en twee schuifpuien geplaatst. Bij beide schuifpuien tocht het; het is duidelijk te voelen dat koude lucht naar binnen stroomt en bij harde wind is dit ook goed te horen middels een fluitend geluid. Het lijkt dat in ieder geval de lucht binnenkomt via de schroefgaten. Nu kan dat natuurlijk dichtgekit worden, maar toch lijkt me dit niet een juiste oplossing, want: 1) het hoort toch vanaf buitenaf dicht te zijn, anders zou iedereen hier last van hebben; 2) isolatie gaat natuurlijk om dat er stilstaande lucht is en stromende lucht in het kozijn (ook al komt het niet binnen) gaat de profielen afkoelen en daarmee de isolatie verminderen. Wat denken jullie dat een goede oplossing is? Volgensmij moet het van buitenaf helemaal dicht gemaakt worden, maar dan moet in het ergste geval het hele kozijn er weer uit??Hoor graag of er ervaringsdeskundigen zijn!
De buitenafdichting is primair tegen vuil en vocht. Denk aan compriband, afdichtrubber, etc.
De binnenafdichting is primair tegen tocht. Denk aan pur, kit, etc. in combinatie met montage zaken als stelkozijnen.
Eindresultaat is natuurlijk dat het tochtdicht moet zijn. Als het tocht via schroefgaten dan klopt er iets niet
[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 24-01-2024 22:50 ]
Euh ja daar miste een 4'tje.Utlbrt schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:34:
[...]
Ik gok dat d'r een 4 ontbreekt, 4-12-4-12-4
[...]
Het is d'r niet goedkoper op geworden zo blijkt, damn..En dit is exclusief plaatsen toch?
Dit is inclusief plaatsen gelukkig!
Het is maar de vraag of dat van toegevoegde waarde is. Het huis zelf is namelijk ook redelijk gedateerd. Aannemer en kozijnenboeren vroegen zich al af of HR++ niet voldoende was. Voornamelijk vanwege koudeval én het minieme prijsverschil voor HR+++ gekozen. En dit is voldoende voor subsidie._JGC_ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:17:
[...]
Waarom 12mm spouw? Als jij Gealan S9000 kiest heb je ruimte voor 52mm. Met 15mm spouw heb je hogere isolatiewaarde en nog steeds 1cm ruimte over. Voor de looks hoef je het niet te laten iig.
[ Voor 38% gewijzigd door Tjebakka op 25-01-2024 14:14 ]
If it aint fixed, it's broken.
vraag om minimaal 1 glasplaat die dikker is. anders heb je tripleglas maar het presteerd qua geluid slechter dan het standaard 4-sp-5 dubbelglas.Tjebakka schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:10:
[...]
[...]
Euh ja daar miste een 4'tje.
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door twain4me op 25-01-2024 14:25 ]
2x3mm extra spouw kost niks, het blikje wat ze ertussen doen is wat breder, iets meer kit, maar verder is het vooral lucht. Waarom "net voldoende voor subsidie" als je met minimale aanpassing beter kunt krijgen?Tjebakka schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:10:
[...]
[...]
[...]
Het is maar de vraag of dat van toegevoegde waarde is. Het huis zelf is namelijk ook redelijk gedateerd. Aannemer en kozijnenboeren vroegen zich al af of HR++ niet voldoende was. Voornamelijk vanwege koudeval én het minieme prijsverschil voor HR+++ gekozen. En dit is voldoende voor subsidie.
En wat betreft het afvragen of het zin heeft: Met Ug=0,6 heb je R=1/0,6=1,67. Dat is ongeveer dezelfde isolatiewaarde als 6cm piepschuim. Isolatiewaarde van HR++ is R=1/1.1=0,91. Volgens mij is een spouwmuur uit een jaren 80 huis al beter geïsoleerd dan dat.
Verder is je warmteverlies een optelsom van alles bijelkaar. Een stuk glas isoleert niet beter of slechter als elders de isolatie wat minder is.
Schüco is net als Deceuninck, Gealan, VEKA, Aluplast, REHAU etc een systeemhuis. Daar ontwikkelt men het systeem, maakt men de profielen, laat het systeem testen (bij SKG en IFT) etc.EektheMan schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 13:07:
[...]
Het kopen van een kwalitatief goed product heeft mij ook naar die fabrieksroute gebracht. Maar zoals @Rukapul stelt, vraag ik me ook af of het hebben van een fabriek wel iets betekend. Maar zeker ook welke verwachtingen wij als consument daar van hebben. Zo zou ik al snel denken dat een geheel raam en kozijn in een fabriek geproduceerd en geassembleerd wordt. Maar dat is niet zo. Zo snel even drie merken als voorbeeld:
Hepro koopt de profielen bij Deceuninck. In de Hepro fabriek werken ze dit af met hang, sluitwerk en glaskwaliteit naar hun keuze.
Bij Schuco worden de profielen, hang en sluitwerk door hen gedaan, maar kunnen assemblage merken/cooperatieven/winkels hun eigen glas kiezen. (hier en daar lees ik dat zelfs enkel de profielen afgenomen kunnen worden).
Finstral maakt alles zelf.
Echt een conclusie durf ik hier niet aan te verbinden. Gevoelsmatig zou ik een allesdoener als Finstral meer vertrouwen, maar een Hepro heeft niet voor niets zijn merk kunnen opbouwen. Bij Schuco is het daarentegen al veel lastiger. Bij een gemiddelde kozijnboer lijkt het me moeilijk te achterhalen waar het besteld wordt en welke kwaliteit productie en onderdelen gebruikt worden. Of zie ik daar iets over het hoofd?
Vervolgens gaan de profielen naar de kozijnfabriek. Deze zaagt de profielen op de juiste lengte, en voorziet deze van alle benodigde gaten en sparingen. Ook wordt het verstevigingsstaal afgekort, ingeschoven en vastgezet. Na het 'lassen' (=smeltlassen van PVC) tot kaders wordt het hang- en sluitwerk gemonteerd, gecontroleerd en al dan niet voorzien van glas naar de aannemer getransporteerd (of meegenomen door de eigen montagedienst).
Soms lijkt het alsof partijen het hang- en sluitwerk of profielen zelf maken. Maar meestal is het gewoon onder private label geproduceerd en loopt de certificering mee met het standaard programma van de leverancier.
Heb me zelf helemaal nooit gerealiseerd dat ik me daarin moest verdiepen._JGC_ schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:17:
[...]
Waarom 12mm spouw? Als jij Gealan S9000 kiest heb je ruimte voor 52mm. Met 15mm spouw heb je hogere isolatiewaarde en nog steeds 1cm ruimte over. Voor de looks hoef je het niet te laten iig.
Net op de offerte gekeken. Wij hebben 5-14-4-14-4 voor grote ramen en 4-14-4-14-4 voor de kleinere ramen. En 33.1-14-4-14-33.1 voor t veiligheidsglas, neem niet aan dat die 33.1 voor de mm’s staat.
Nee, 33.1 zegt iets over de opbouw van deze glasplaat: 2x 3mm met 1 mm folie ertussen.
dus eigenlijk 7-14-4-14-7 maakt in totaal een glaspakket van 46 mm
Thanks. Weer wat geleerd.Walker1974 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 20:32:
Nee, 33.1 zegt iets over de opbouw van deze glasplaat: 2x 3mm met 1 mm folie ertussen.
Klinkt voor mij als leek als een aardig dik raam 46mm. Überhaupt realiseer ik me nu pas hoe dik die ramen worden vergeleken met het oude dubbelglas wat we nu hebben.
Er zit 16 mm glas in, met een gewicht van 2,5 kg per mm dikte per m2. Dus die ruit weegt 40 kg / m2....
ja dat is de moeite, simple as that! hoe de rest van je huis is maakt niks. je steekt er nu veeeel €€€ in, ga dan voor t best bedchikbare binnen je budget. het kost niks extra om dikkere spouw te nemen maar isoleert wel beter.Tjebakka schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:10:
[...]
[...]
[...]
Het is maar de vraag of dat van toegevoegde waarde is. Het huis zelf is namelijk ook redelijk gedateerd. Aannemer en kozijnenboeren vroegen zich al af of HR++ niet voldoende was. Voornamelijk vanwege koudeval én het minieme prijsverschil voor HR+++ gekozen. En dit is voldoende voor subsidie.
source: ben energieadviseur, laat aannemers maar bouwen maar dit soort dingen voorrekenen / uitleggen moet je ze niet vragen.
ja ik. PM maar indien nodigbacardikees schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:04:
Heeft er hier iemand toevallig ervaring met windowforall uit Arnhem?
Goedenavond allen,
Ik ben al een tijdje van plan om kunststof kozijnen te plaatsen (huis bj 1975, boven nog enkel glas), en heb hiervoor een bedrijf uit de buurt langs gehad. Google geeft goede recensies en het was een prettig gesprek. Toch blijft het een lastige keuze, vooral als je praat over dit soort bedragen. De offerte die ik heb ontvangen is € 27K, inclusief demontage en afvoer.
Profiel: VEKA Softline 116NL 87mm, Isolatie U-waarde van 1.3.
Beglazing HR++ glas 28mm (5-20-* 4); U- waarde 1.1 W/m2K; LTA: 81%; ZTA: 63%;
Het volgende wordt geplaatst:
- Voorgevel opgeknipt naar 4 kozijnen/ramen
- Achterdeur + aangesloten raam'3 x HR++ glas 5-20-4* // HR++ glas 33.1-16-33.1* //
40mm sandwichpaneel 1-zijdig renolit SKG RC2
- Voordeur met zijlicht; 2 x HR++ glas 4 Santinato-20 -33.1* // 3 x 40mm sandwichpaneel 1-zijdig renolit SKG RC2
- Klein raam bij de trap
- 2x slaapkamer met draai/kiep raam
- Vervangen dakraam naar Velux MK04 incl. gootstuk
- Vervangen van 9.5 m2 schroten door Keralit gevelschroten 143 mm. Inclusief isoleren met Kingspan isolatie kooltherm K12 70mm. achter de schroten.
Ik had zelf graag HR+++ gehad, maar mij werd verteld dat dit niet mogelijk is i.v.m. de ventilatie (huis is er te oud voor..?).
Hopelijk is er iemand die me kan vertellen of dit een redelijk voorstel is, en of het stuk van HR+++ klopt.
Alvast bedankt in ieder geval!
Ik ben al een tijdje van plan om kunststof kozijnen te plaatsen (huis bj 1975, boven nog enkel glas), en heb hiervoor een bedrijf uit de buurt langs gehad. Google geeft goede recensies en het was een prettig gesprek. Toch blijft het een lastige keuze, vooral als je praat over dit soort bedragen. De offerte die ik heb ontvangen is € 27K, inclusief demontage en afvoer.
Profiel: VEKA Softline 116NL 87mm, Isolatie U-waarde van 1.3.
Beglazing HR++ glas 28mm (5-20-* 4); U- waarde 1.1 W/m2K; LTA: 81%; ZTA: 63%;
Het volgende wordt geplaatst:
- Voorgevel opgeknipt naar 4 kozijnen/ramen
- Achterdeur + aangesloten raam'3 x HR++ glas 5-20-4* // HR++ glas 33.1-16-33.1* //
40mm sandwichpaneel 1-zijdig renolit SKG RC2
- Voordeur met zijlicht; 2 x HR++ glas 4 Santinato-20 -33.1* // 3 x 40mm sandwichpaneel 1-zijdig renolit SKG RC2
- Klein raam bij de trap
- 2x slaapkamer met draai/kiep raam
- Vervangen dakraam naar Velux MK04 incl. gootstuk
- Vervangen van 9.5 m2 schroten door Keralit gevelschroten 143 mm. Inclusief isoleren met Kingspan isolatie kooltherm K12 70mm. achter de schroten.
Ik had zelf graag HR+++ gehad, maar mij werd verteld dat dit niet mogelijk is i.v.m. de ventilatie (huis is er te oud voor..?).
Hopelijk is er iemand die me kan vertellen of dit een redelijk voorstel is, en of het stuk van HR+++ klopt.
Alvast bedankt in ieder geval!
@LuukLe
Veel bedrijven hebben gewoon geen zin om triple te plaatsen omdat het een stuk zwaarder is (vind het ook maar een slap excuus), dus zeggen ze dat het vrijwel niks oplevert of komen met andere onjuiste beweringen. Gewoon triple nemen.
Je vervangt ook aardig wat m2 isolatie, dus heb je gelijk twee maatregelen voor de subsidie. Dan kost de upgrade naar triple ook nog eens niks.
Veel bedrijven hebben gewoon geen zin om triple te plaatsen omdat het een stuk zwaarder is (vind het ook maar een slap excuus), dus zeggen ze dat het vrijwel niks oplevert of komen met andere onjuiste beweringen. Gewoon triple nemen.
Je vervangt ook aardig wat m2 isolatie, dus heb je gelijk twee maatregelen voor de subsidie. Dan kost de upgrade naar triple ook nog eens niks.
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25