Pfff hier ook een nare ervaring met een kunststof kozijnen boer..
In Juni dit jaar een offerte getekend om het gehele huis te voorzien van kozijnen + nieuwe voordeur en achterdeur..
Direct bij het tekenen de afspraak voor plaatsing gemaakt, dit zou 14-17 november zijn (vorige week dus).
Normaliter moest je direct aanbetalen, echter zaten wij met een bouwdepot die pas in oktober beschikbaar kwam. Maar dat maakte niet uit, als de aanbetaling (50%) maar op tijd was (voor 14 oktober volgens de eerste factuur), dan was plaatsen op 14 november geen probleem.
Dus op die voorwaarden de offerte getekend, en de voorwaarden ook netjes beschreven in de offerte.
Bel ik begin november op om na te vragen of de planning nog steeds klopt en vraag hoelaat ze op de eerste dag zullen komen..
Krijg ik te horen dat de kozijnen pas net besteld zijn en pas in maart geleverd gaan worden, want dat was hun proces, eerst aanbetalen dan pas bestellen, andere afspraken waren niet mogelijk...
Daarna ook geen directe actie vanuit hun kant om het probleem op te lossen..
Geprobeerd tot een oplossing te komen, maar die was niet haalbaar, zowel voor hun niet, maar ook voor ons niet, want wij zitten nu met grote ongemakken, zowel financieel als in de afwerking in huis...
Na 2 weken boze belletjes en constructieve mailtjes heb ik vanmorgen eindelijk bericht gehad dat de koopovereenkomst ongedaan is gemaakt en de aanbetaling netjes is terug gestort..
Nu maar een andere oplossing zoeken met een partij waar we wel vertrouwen in hebben, en kijken hoe we het straks helemaal gaan afwerken..
Deze hobbbyboer dacht er makkelijk vanaf te komen, en ik had misschien ook wat meer onderzoek moeten doen in hun reputatie, maar ik ben blij dat het snel is opgelost.
Namen zal ik verder niet noemen omdat het uiteindelijk goed is afgerond.
Maar ik wil in ieder geval de tip mee geven om goed onderzoek te doen naar reputatie/referenties checken, en niet veel aan te betalen.