Toon posts:

Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-03 14:54
En vermoedelijk hebben ze het onderste raam verder naar buiten geplaatst dan oorspronkelijk. Kijk zelf maar niet hetzelfde dan op verdieping.

Ze hadden onder moeten beginnen met boven het kozijn een z-profil
Nu loopt het water van het keralite op het kozijn waardoor lekkage, ze zullen het misschien hebben afgekit maar kit is tydelijk

• Dwaalboy
Bouwfysisch niet juist.
Pruts.
Zal ook wel geen folie/membraam achter keralite zitten. En zo wel, dan niet ventilerend. Folie dient dan weer over het onderste z-profiel (wat er niet zit) te lopen. Zodat evt vocht voor het kozijn word gebracht

• Dwaalboy
Kan nu ook wel een rat tussen kozijn en rds stenen

• Joosterh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-03 08:56
Ik heb even gekeken, rubber loopt daar inderdaad ietsje naar binnen. Lijkt er op dat het iets heeft los gelaten van een strip die er zit. Ik ga er in ieder geval naar laten kijken.

Het kozijn is inderdaad boven gekit. Het oorspronkelijke kozijn was lager, we hebben dit vergroot.

Edit: Besproken met mijn installateur. Het linker raam blijkt inderdaad niet helemaal goed te zijn en wordt vervangen.

Achter de keralit zit folie en onderaan is alles afgekit. Het was niet mogelijk om het kozijn nog iets verder naar binnen te plaatsen. Volgens de installateur geen enkel risico op vocht.

[Voor 35% gewijzigd door Joosterh op 26-10-2022 17:37]

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-03 15:24
Pfff hier ook een nare ervaring met een kunststof kozijnen boer..
In Juni dit jaar een offerte getekend om het gehele huis te voorzien van kozijnen + nieuwe voordeur en achterdeur..

Direct bij het tekenen de afspraak voor plaatsing gemaakt, dit zou 14-17 november zijn (vorige week dus).
Normaliter moest je direct aanbetalen, echter zaten wij met een bouwdepot die pas in oktober beschikbaar kwam. Maar dat maakte niet uit, als de aanbetaling (50%) maar op tijd was (voor 14 oktober volgens de eerste factuur), dan was plaatsen op 14 november geen probleem.

Dus op die voorwaarden de offerte getekend, en de voorwaarden ook netjes beschreven in de offerte.

Bel ik begin november op om na te vragen of de planning nog steeds klopt en vraag hoelaat ze op de eerste dag zullen komen..
Krijg ik te horen dat de kozijnen pas net besteld zijn en pas in maart geleverd gaan worden, want dat was hun proces, eerst aanbetalen dan pas bestellen, andere afspraken waren niet mogelijk... 8)7

Daarna ook geen directe actie vanuit hun kant om het probleem op te lossen..

Geprobeerd tot een oplossing te komen, maar die was niet haalbaar, zowel voor hun niet, maar ook voor ons niet, want wij zitten nu met grote ongemakken, zowel financieel als in de afwerking in huis...

Na 2 weken boze belletjes en constructieve mailtjes heb ik vanmorgen eindelijk bericht gehad dat de koopovereenkomst ongedaan is gemaakt en de aanbetaling netjes is terug gestort..

Nu maar een andere oplossing zoeken met een partij waar we wel vertrouwen in hebben, en kijken hoe we het straks helemaal gaan afwerken..

Deze hobbbyboer dacht er makkelijk vanaf te komen, en ik had misschien ook wat meer onderzoek moeten doen in hun reputatie, maar ik ben blij dat het snel is opgelost.

Namen zal ik verder niet noemen omdat het uiteindelijk goed is afgerond.
Maar ik wil in ieder geval de tip mee geven om goed onderzoek te doen naar reputatie/referenties checken, en niet veel aan te betalen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:29
Tip: neem als uitgangspunt 0% aanbetaling.

• Rukapul
Joosterh schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:06:
[...]

[Afbeelding]

Ja, ik ben wel tevreden over hoe alles er nu is uit komen te zien. Hele verbetering t.o.v. de kozijnen die er in zaten en we merken nu ook al wel dat alles veel beter geïsoleerd is.
Als ik dit soort foto's zie dan vraag ik me altijd af of de indeling bewust is gedaan: boven een ongelijk drieluik, onder een tweeluik met stijl in het midden. Dan zit je dus met een stijl in het midden (meestal ongewenst), niet doorlopende verticale lijnen en asymmetrie op de verdieping.

Waarom niet gelijk/symmetrisch op de verdieping en op begane grond een enkel raam danwel drieluik gelijk aan verdieping?

• verstappen33
Rukapul schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:05:
[...]

Nog beter ja, ik was te goed van vertrouwen..
Was een goede les... :)

Nu maar eens kijken wat er mogelijk is zodat de afwerking die komende week in huis gedaan wordt niet teveel te lijden heeft met het vervangen van ramen/kozijnen etc..

Vorige week had ik al een timmerman over de vloer voor een andere klus, die doet ook veel renovatie werk met glas en kozijnen en die gaf mij al de tip om alleen het glas te vervangen voor HR++ en de bestaande kozijnen te behouden, alleen de draaiende delen moesten vervangen worden want die waren te dun voor HR++..
Enige werk wat we dan nog hebben is het opnieuw schilderen van de kozijnen, maar qua isolatie zouden we er wel flink op voor uit gaan..

• Joosterh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-03 08:56
Rukapul schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:11:
[...]

Als ik dit soort foto's zie dan vraag ik me altijd af of de indeling bewust is gedaan: boven een ongelijk drieluik, onder een tweeluik met stijl in het midden. Dan zit je dus met een stijl in het midden (meestal ongewenst), niet doorlopende verticale lijnen en asymmetrie op de verdieping.

Waarom niet gelijk/symmetrisch op de verdieping en op begane grond een enkel raam danwel drieluik gelijk aan verdieping?
Een enkel raam zou enorm zwaar zijn geworden en vonden we ook niet zo mooi. Twee stijlen vonden we dan weer net te veel. Smaken verschillen hè.

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-03 18:12
Rukapul schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:05:
[...]

Succes met het vinden van partijen die jou project dan willen doen.

• Rukapul
Joosterh schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:19:
[...]

Een enkel raam zou enorm zwaar zijn geworden en vonden we ook niet zo mooi. Twee stijlen vonden we dan weer net te veel. Smaken verschillen hè.
Naast smaak zijn er ook esthetische ontwerpbeginselen (gulden snede, lijnenspel, etc.). De kunst van de beste oplossing is om het evenwicht te vinden daartussen en praktische wensen en beperkingen.

'zwaar' is overigens niet echt een argument. Voor een paar honderd euro komt een kraan om het geheel 100% arbotechnisch te plaatsen.
bottom line schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:27:
[...]
Succes met het vinden van partijen die jou project dan willen doen.
Mijn kozijnenleverancier liet de aanbetaling direct vallen toen ik het noemde.

Verder heb ik alleen de zonnepanelenleverancier aanbetaald, maar het gevraagde gehalveerd (naar nul niet geprobeerd ivm startend bedrijf). De dakraamleverancier in vertrouwen een deelfactuur betaald bij bestelling van het materiaal. Bij andere bouwzaken typisch nul en bij meubelzaken een paar tientjes max.

Daarom: 0% aanbetalen is haalbaar.

• verstappen33
Ik betaal eigenlijk ook nooit of weinig aan..
Keuken ook max 10% aanbetaald, rest bij oplevering.
Badkamer ook maar 5% aanbetaald, de rest bij levering van de spullen.
Installatiewerk badkamer/keuken op nacalculatie achteraf (uurtje factuurtje).
Zonnepanelen 100% achteraf
Velux dakraam vervangen 100% achteraf.
Vloer/dak isolatie, 100% achteraf.

Maarja nu net met de kozijnen de mist in gegaan en te goed van vertrouwen geweest, maar gelukkig is het opgelost zonder juridisch getouwtrek..

Nu gewoon even een pas op de plaats maken en rustig rondkijken naar andere leveranciers of oplossingen aangezien de badkamer en keuken nu wel afgewerkt worden tegen de oude kozijnen.

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11:46
Wij zijn zo goed als klaar met de verbouwing, alleen de badkamer wordt nu nog gedaan.
Kozijnen en screens, achter betalen
keuken, achteraf betalen
vloer, achteraf betalen
vloerverwarming, achteraf betalen
stucwerk, achteraf betalen
badkamer materiaal, na levering
Warmtepomp, achteraf betalen
zonnepanelen, achteraf betalen

Ik doe niet aan vooraf geld overmaken, en geen van de partijen deed er moeilijk over. Alleen badkamer zaak die alleen materiaal leverde wilde het op dag van levering graag hebben. Die kregen na aflevering een screenshot met betaling.

Overigens onze kozijn leverancier is nog niet helemaal klaar, laatste puntjes staan nog.
Die is nooit over geld begonnen maar ik had een factuur nodig, dus afgesproken wel vast een deel te betalen ivm de subsidie aanvraag.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Heeft er 1 van jullie ervaring met vervangen van rubbers in de kunststofdeurposten? In de hoeken sluiten de rubbers niet goed aan, ik merk dat hier tocht doorheen komt. Afstellen van de deur naar binnen is kennelijk een heel gedoe en kan ik niet via de buitenplaten doen.

Mijn idee was om nieuwe rubbers te bestellen. Had deze al op Amazon gevonden en besteld https://www.amazon.nl/DQ-...chting/dp/B08HHCMB6F?th=1. Passen opzich wel maar de rubbers zijn niet groot genoeg en de kier blijft in de hoeken. Ik kan nergens rubbers vinden die hoger zijn, iemand ervaring?

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 20:29
Is het gebruikelijk dat de keralit gevelbekleding over de bestaande houten rabatdelen wordt geplaatst? Zie onderstaande foto's.

Ik ben nogal verbaasd dat het zo wordt gedaan.

PV: 10,4 kWp | WP: Daikin FVXM35A + FTXM25R | EV: Tesla M3 LR

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:19
nMad schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:26:
Is het gebruikelijk dat de keralit gevelbekleding over de bestaande houten rabatdelen wordt geplaatst? Zie onderstaande foto's.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe wordt de afdichting van het houten kozijn boven gemaakt naar overgang rabat delen?
Je wil daar natuurlijk geen vocht tussendoor hebben lopen.

En is de verdere constructie erachter dapremmend vanuit de binnenkant en dampopen naar de buitenkant?

• jichem

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie het niet voor het eerst, maar zou zeker mijn voorkeur niet hebben.
Op deze manier mis je een hoop hoogte die je voor isolatie zou kunnen gebruiken.

• nMad
elektriekert schreef op donderdag 24 november 2022 @ 12:39:
[...]

Hoe wordt de afdichting van het houten kozijn boven gemaakt naar overgang rabat delen?
Je wil daar natuurlijk geen vocht tussendoor hebben lopen.

En is de verdere constructie erachter dapremmend vanuit de binnenkant en dampopen naar de buitenkant?
Dat kozijn gaat ook nog vervangen worden door kunstof!

Van binnen naar buiten toe wordt het dan:

Stenen binnenmuur, plastic folie, steenwol, houten rabatdelen, XPS platen, dampwerende folie, keralit.

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
nMad schreef op donderdag 24 november 2022 @ 13:08:
[...]

Dat kozijn gaat ook nog vervangen worden door kunstof!

Van binnen naar buiten toe wordt het dan:

Stenen binnenmuur, plastic folie, steenwol, houten rabatdelen, XPS platen, dampwerende folie, keralit.
Dan heeft deze constructie risico's want het hout wordt hierbij opgesloten zodat het kan gaan rotten.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is gebruikelijk om oud kozijn of raamwerk te gebruiken voor gevelbekleding. Het is alleen wel ontzettend debiel om niet de kans aan te grijpen om eindelijk de isolatie aan te pakken.

Ik had hier houten kozijn met een stuk triplex erin, daarachter zat 2cm EPS met dampdichte folie daar weer achter. Het triplex is er op mijn verzoek uitgesloopt, de EPS is blijven zitten en er is op 30cm hoh balkjes tussen gezet, 6cm PIR ertussen, dampopen doek erover en toen de gevelbekleding erover. PIR had ik klaar staan.
5-6x hogere isolatiewaarde door even de bestaande afwerking open te breken... ik heb er nog altijd spijt van dat ik het onder de keukenraampjes niet gedaan heb toen ik daar het verrotte hout vervangen heb.

• nMad
nokiaan958GB schreef op donderdag 24 november 2022 @ 18:35:
[...]

Dan heeft deze constructie risico's want het hout wordt hierbij opgesloten zodat het kan gaan rotten.
Excuses, foutje gemaakt. Het is:

Stenen binnenmuur, dampdichte folie, steenwol, houten rabatdelen, XPS platen, dampopen folie, keralit.

Zou zo dus wel goed moeten zijn toch?

[Voor 6% gewijzigd door nMad op 24-11-2022 21:02]

• elektriekert
nMad schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:00:
[...]

Stenen binnenmuur, dampdichte folie, steenwol, houten rabatdelen, XPS platen, dampopen folie, keralit.

XPS heeft een gesloten celstructuur, zou het daarom niet ook dampdicht zijn?
Dan zou je alsnog vocht opsluiten.

• nokiaan958GB
  • Niet online
nMad schreef op donderdag 24 november 2022 @ 21:00:
[...]

Dit is ook fout.
Die dampopen folie aan de buitenkant doet weinig want XPS houdt toch damp tegen.
Je sluit de houten rabatdelen op met het risico dat ze gaan rotten.

Echt geen idee waarom ze het rabat willen laten zitten.

• _JGC_
  • Nu online
nokiaan958GB schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 22:26:
[...]

Dit is ook fout.
Die dampopen folie aan de buitenkant doet weinig want XPS houdt toch damp tegen.
Je sluit de houten rabatdelen op met het risico dat ze gaan rotten.

Echt geen idee waarom ze het rabat willen laten zitten.
Als ik die foto zie zijn het latjes van 25mm dikte en hebben ze er nog dunner XPS tegenaan gezet. Overal kieren. Verder is de onderste plank eraf...

Snap niet dat ze de rest er in hebben laten zitten, die XPS doet nagenoeg niks op deze manier. Met dampdichtheid zal het dan ook wel meevallen.

• nMad
Dank voor jullie reacties. Er zijn nog veel meer fouten gemaakt. Kozijn boven zit er dieper in dan kozijn beneden. Beschadigingen door lomp monteren op diverse plekken. Bestaande rabatdelen er dus niet uit gehaald. Echt zo teleurstellend dit..

Ben al in gesprek met leverancier. Gelukkig nog niks aanbetaald. Wat mij betreft mag alles er weer uit en dan laat ik het door een andere partij doen.

Eindresultaat. Als je niet beter weet ziet het er best goed uit.

[Voor 36% gewijzigd door nMad op 26-11-2022 08:23]

• 3dav0d3
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-03 21:16
Members only: Vraagje over prijzen kraanhuur:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 5% gewijzigd door 3dav0d3 op 05-12-2022 18:54]

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:30
In een gesprek met een kunstofkozijnen-bedrijf gaven ze hoog op van het feit dat zij zelf binnen in de kunststof profielen metalen versterking aanbrengen. Dit zorgt er (naar hun zeggen) voor dat de kozijnen goed in vorm blijven en ook na jaren gebruik niet gaan doorhangen en daardoor een blijvende goede pasvorm hebben en dus probleemloos open/dicht gaan. Hier zit uiteraard wel een hoger prijskaartje aan vast.

Iemand ervaring met dit verhaal? Of hebben andere kozijnen-leveranciers alternatieve oplossingen die net zo goed zijn maar goedkoper?

• Activate
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:43
Schuco gebruikt ook staal in hun kunststof kozijnen

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:18
@Highland Vrij standaard tegenwoordig bij de bekendere/betere merken.

PVOutput | MHI SCM60/SCM40/SRC25

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Highland schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:42:
In een gesprek met een kunstofkozijnen-bedrijf gaven ze hoog op van het feit dat zij zelf binnen in de kunststof profielen metalen versterking aanbrengen. Dit zorgt er (naar hun zeggen) voor dat de kozijnen goed in vorm blijven en ook na jaren gebruik niet gaan doorhangen en daardoor een blijvende goede pasvorm hebben en dus probleemloos open/dicht gaan. Hier zit uiteraard wel een hoger prijskaartje aan vast.

Iemand ervaring met dit verhaal? Of hebben andere kozijnen-leveranciers alternatieve oplossingen die net zo goed zijn maar goedkoper?
Wat een mooi lulverhaal. Ik moet het eerste kunststof kozijn zonder metalen versterking nog tegenkomen.
Lekker laten gaan zo'n toko.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• _JGC_
  • Nu online
Nyarlathotep schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:21:
[...]

Wat een mooi lulverhaal. Ik moet het eerste kunststof kozijn zonder metalen versterking nog tegenkomen.
Oh die zijn er wel hoor... maar heel lang voor het faillissement hebben ze dan niet meer.

• jichem
Tegenwoordig heb je kozijnen versterkt met glasvezelconstructie ipv staal, dat geeft een hogere isolatiewaarde.
Deceuninck heeft dit onderandere.

• elektriekert
Highland schreef op donderdag 8 december 2022 @ 14:42:

Klinkt een beetje als een bedrijf die ik langs had laten komen voor een offerte die geen HVL verbinding verkocht omdat deze alleen aan de binnenzijde gelast zouden zijn.
Een andere leverancier die het wel verkocht zei dan ook dat het Houtlook was en achter de ‘look’ gewoon de las aan de buitenzijde aanwezig was 8)7

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:10
Nyarlathotep schreef op donderdag 8 december 2022 @ 15:21:
[...]

En zo is het....
Kunststof kozijnen MOETEN versterkt worden.

Meeste gebruikelijk is staal (dikte: 1,25mm of 2 mm)
Voor maximale isolatiewaarde heb je inderdaad kunststof: Ultradur High Speed

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:54

Rzaan

Altijd zoekende

Beetje off topic vraag, maar toch...

Wij gaan aan de achterzijde van ons huis een aantal ramen en deuren vervangen.
Het plan was om 2 schuifpuien naast elkaar te plaatsen.
Maar toen we er nog eens over nadachten, is 2 wellicht helemaal niet zoveel meerwaarde.
Met eentje zouden we misschien ook toekunnen.
De andere schuifpui wordt dan een groot raam.
Goedkoper, minder kans op verzakking o.i.d., minder kans op inbraak (alhoewel er natuurlijk nog een schuifpui overblijft.

De linker schuifpui komt dan bij de keuken; het rechterraam bij de zitkamer.
Deze ruimtes zijn door een roomdivider van elkaar gescheiden. Maar je kunt zo van de kamer naar de keuken lopen (op de tekening is de roomdivider het blokje in het midden)

Zouden we flink wat kosten en gedoe besparen?
Wat zou een reden zijn om toch 2 schuifpuien te houden?

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:08
Rzaan schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 11:41:
Beetje off topic vraag, maar toch...

Wij gaan aan de achterzijde van ons huis een aantal ramen en deuren vervangen.
Het plan was om 2 schuifpuien naast elkaar te plaatsen.
Maar toen we er nog eens over nadachten, is 2 wellicht helemaal niet zoveel meerwaarde.
Met eentje zouden we misschien ook toekunnen.
De andere schuifpui wordt dan een groot raam.
Goedkoper, minder kans op verzakking o.i.d., minder kans op inbraak (alhoewel er natuurlijk nog een schuifpui overblijft.

De linker schuifpui komt dan bij de keuken; het rechterraam bij de zitkamer.
Deze ruimtes zijn door een roomdivider van elkaar gescheiden. Maar je kunt zo van de kamer naar de keuken lopen (op de tekening is de roomdivider het blokje in het midden)

Zouden we flink wat kosten en gedoe besparen?
Wat zou een reden zijn om toch 2 schuifpuien te houden?

[Afbeelding]
Een schuifpui heb je omdat je geen deur wil en je door vast glas niet heen kan lopen. Daarna heb je een schuifpui om 3 mogelijke redenen er doorheen lopen, spui ventilatie en daarnaast kan je ze gebruiken om van binnen "buiten" te maken al is een harmonicapui daar beter in en wordt het in nederland maar weinig gebruikt. (met name door de hoeveelheid beestjes die binnen wil wonen)
Vast glas is naast veel goedkoper ook goedkoper te voorzien van zoiets als screens.(je hoeft er niet doorheen te kunnen lopen)
Omdat je een 2e schuifpui hebt zal spui ventilatie niet nodig zijn, ze zitten naast elkaar dus er doorheen lopen (routing) hoeft ook geen uitdaging te zijn, wel is het handig om de routing eens te bekijken om te zien welke schuifpui je nu wel en welke je niet zou gebruiken.

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:02
Volgende week maandag begint men hier! Schuco profielen, HR+++ glas, warmtewerend op veel plekken, nieuwe schuifpui, nieuwe voordeur, nieuwe schuurdeur, had er een mooie middenklasser van kunnen kopen, maar het was nodig ;)

Slightly offtopic vraag; wat zijn de ervaringen hier met deur/raamsensoren op kunststof kozijnen? Ik heb nu van die goedkopere aqara sensoren die je gewoon op je deur/raam/kozijn plakt, maar wil wellicht toch wat chiquers? Vind het zo zonde meteen weer Aqara sensoren op m'n mooie nieuwe kozijnen te gaan plakken :')

• nokiaan958GB
  • Niet online
Loveless85 schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:32:
Volgende week maandag begint men hier! Schuco profielen, HR+++ glas, warmtewerend op veel plekken, nieuwe schuifpui, nieuwe voordeur, nieuwe schuurdeur, had er een mooie middenklasser van kunnen kopen, maar het was nodig ;)

Slightly offtopic vraag; wat zijn de ervaringen hier met deur/raamsensoren op kunststof kozijnen? Ik heb nu van die goedkopere aqara sensoren die je gewoon op je deur/raam/kozijn plakt, maar wil wellicht toch wat chiquers? Vind het zo zonde meteen weer Aqara sensoren op m'n mooie nieuwe kozijnen te gaan plakken :')
Vergeet je niet foto's te maken :? O-)

Helaas geen ervaring met sensoren omdat ik de kozijnen liever clean hou.

• GadgetGirl88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 09-03 08:45
Ik ben benieuwd: hoeveel kou is normaal om te ervaren rondom HR ++ glas en kunststof kozijnen? Volledig vrij van kou kan het nooit zijn neem ik aan?

• buzzs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 24-03 11:33
Ik ben me ook aan het oriënteren op nieuwe kunststof kozijnen + deuren.
Ik heb 2 offertes waarvan 1 voor Profel kozijnen en 1 voor VEKA kozijnen.

Klopt het dat je bij Profel wel de mogelijkheid hebt om de binnenzijde uit te voeren in houtlookfolie en bij VEKA niet? Zo ja, heeft iemand hier misschien een foto van?

Ik zag een demoversie van een VEKA kozijn en ik werd een beetje afgeschrikt door de glanzend witte binnenkant. Ik vond het er erg nep en goedkoop uitzien.

Wat zijn jullie meningen en ervaringen in de uitstraling en mogelijkheden van VEKA vs Profel?

De verkoper geeft tevens aan dat hij de minimalistische Tubula scharnieren van Profel (CTR+F op "Tubula") niet wil verkopen omdat deze volgens hem niet sterk genoeg zijn om een gemiddelde deur te dragen. Heeft iemand ervaring met deze scharnieren? Ik vind ze namelijk veel mooier dan die standaard scharnieren op een kunststof deur.

[Voor 26% gewijzigd door buzzs op 13-12-2022 16:07]

• MaraA22
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 26-02 13:23
Recentelijk bedrijf aande deur gehad voor kunststof kozijnen. Direct een afspraak gemaakt voor een oriënterend gesprek. Na bekijken bovenverdieping een prijsindicatie, nadat uitdrukkelijk werd gevraagd of ik serieus was. Vervolgens werd er op een papiertje een berekening gemaakt, inclusief met verwerking van subsidie van de gemeente. De totaalprijs werd benoemd. En als ik verder wilde kon er direct ee formulier ingevuld worden,voor ondertekening voor beide partijen. De verkoper en ik..Aan offertes deden ze niet,omdat het in een cluster werd meegenomen. Men ging meerdere huizen in de wijk aanpakken. Vanwege het beperkte budget,veel belangstelling, moest ik direct beslissen. De ondertekening zou direct een koop overeenkomst zijn. Later zou men komen inmeten en kan nog kleur,kiep/ klaprozen etc worden bepaald. Prijs bleef zoals hij had uitgerekend. Maten waren bij hu al bekend door werkzaamheden etc. ,in de wijk uitgevoerd.
Uiteraard ,ondanks " druk" heb ik niet getekent. Wel kreeg ik de uitzonderlijke kans om een dag later alsnog per mail opdracht/ accoord te geven. Nieuw in dit wereldje.....,is mij concrete vraag: is het gebruikelijk dat er op deze manier word gewerkt? En is het " verstandig" o. Op de eerste verdieping kunstof kozijnen te plaatsen,en de gevelbekleding te laten voor wat het is?
Het feit dat betaling na plaatsing werd gevraagd wekte vertrouwen. Doch, het is 'm.i.toch gebruikelijk/ verstandig om offertes te willen,en deze te vergelijken met anderen?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:03

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Vergeet ook niet de kraan kosten, hier alleen al ben je 500- 1000€ voor kwijt.

De Nederbelg !

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
@MaraA22 Het is in ieder geval gebruikelijk dat er bedrijven in allerlei branches actief zijn die je overdonderen door aan de deur te komen met een fantastisch, bijzonder, eenmalig enz aanbod. Er is ook niet voor niets een wettelijke bedenktijd van veertien dagen bij colportage.
Zelf koop ik helemaal niks aan de deur, heb daar een pesthekel aan en ongeacht het aanbod doe ik absoluut geen zaken met bedrijven die uit zichzelf aan de deur komen en vertel ze dat ook gewoon. Als ik wat nodig heb ga ik zelf op (onder)zoek, zo simpel is het.

Of het gebruikelijk is om meerdere offertes aan te vragen is een persoonlijk iets. Wij doen doet vrij regelmatig gewoon niet als het aanbod bevalt, het klikt met de verkoper cq het bedrijf en gaan dan voor de gunfactor.
Moet er wel bij zeggen dat ik vooraf al op zoek ga naar bedrijven waar ik wel of absoluut niet zaken mee wil doen. Zo ook bij kozijnen, de buren hebben het pas laten doen en dat is imho om te janken.
Oud beschadigd lood zit nog onder de kozijnen, geen stelkozijnen, zijn al vier of vijf keer terug geweest binnen twee maanden, boven hebben we ook 'nep ramen' en daar hebben ze aluminium profiel over de kozijnen 'geklikt' in plaats van keralit of trespa te plaatsen om het echt te bedekken. Enz enz.

Wij hebben voor ons eerste gesprek gekozen voor een bedrijf dat bij meerdere collega's van mij heel goed en net werk heeft geleverd. We zijn daar twee uur lang op afspraak in de showroom geweest waar alles is uitgelegd over productie proces, verschil tussen stomp en stelkozijn enz enz. Omdat ze een ander huis verderop in de straat pas ingemeten hebben en daar ook de opdracht hebben gekregen konden wij na wat rekenen (dat is een hoekhuis dus meer ramen, wij zitten in het rijtje) een paar dagen later een prijs krijgen.
Een prettig gesprek, veel meedenken, advies over iets hogere panelen in de tuindeuren zodat de raampartij en de deur één lijn vormen, keralit om de 'nepramen' op het dakterras te bedekken en daarmee onderhoudsvrij te maken, trespa om aan de voorkant hetzelfde te doen maar daarmee het aanzicht nauwelijks te wijzigen enz enz.
Niet aanbetalen is bij hun geen optie en dan heb je het over 30% bij het gunnen van de opdracht maar eventueel risico is ondergebracht bij het VKG Waarborgfonds.

Lang verhaal kort, we hebben hun de opdracht gegund en verder geen andere offertes bij andere partijen laten uitbrengen. Had het gesprek en het gevoel minder goed geweest dan het nu was hadden we uiteraard ook bij andere partijen gaan shoppen.

• elektriekert
MaraA22 schreef op zondag 18 december 2022 @ 15:17:
Recentelijk bedrijf aande deur gehad voor kunststof kozijnen. Direct een afspraak gemaakt voor een oriënterend gesprek. Na bekijken bovenverdieping een prijsindicatie, nadat uitdrukkelijk werd gevraagd of ik serieus was. Vervolgens werd er op een papiertje een berekening gemaakt, inclusief met verwerking van subsidie van de gemeente. De totaalprijs werd benoemd. En als ik verder wilde kon er direct ee formulier ingevuld worden,voor ondertekening voor beide partijen. De verkoper en ik..Aan offertes deden ze niet,omdat het in een cluster werd meegenomen. Men ging meerdere huizen in de wijk aanpakken. Vanwege het beperkte budget,veel belangstelling, moest ik direct beslissen. De ondertekening zou direct een koop overeenkomst zijn. Later zou men komen inmeten en kan nog kleur,kiep/ klaprozen etc worden bepaald. Prijs bleef zoals hij had uitgerekend. Maten waren bij hu al bekend door werkzaamheden etc. ,in de wijk uitgevoerd.
Uiteraard ,ondanks " druk" heb ik niet getekent. Wel kreeg ik de uitzonderlijke kans om een dag later alsnog per mail opdracht/ accoord te geven. Nieuw in dit wereldje.....,is mij concrete vraag: is het gebruikelijk dat er op deze manier word gewerkt? En is het " verstandig" o. Op de eerste verdieping kunstof kozijnen te plaatsen,en de gevelbekleding te laten voor wat het is?
Het feit dat betaling na plaatsing werd gevraagd wekte vertrouwen. Doch, het is 'm.i.toch gebruikelijk/ verstandig om offertes te willen,en deze te vergelijken met anderen?
Als ze een prijs berekenen waarbij je later nog draaikiep aan kan toevoegen zonder dat de prijs veranderd dan zullen ze wel ruime prijzen hebben.
Maar als ze aan de deur komen verkopen zou voor mij al een no-go zijn.

• nokiaan958GB
  • Niet online
Het lijkt mij toch de de meeste "verstandige" mensen een offerte willen waar in staat:
- naam opdrachtnemer
- naam/merk/type product
- aanduiding van de gevelopeningen met schets nieuwe situatie per gevelopening
- oppervlaktes glas plus dikte, soort en isolatiewaarde glas
- wel of geen ventilatieroosters
- prijs
- levertijd/leverdatum
- garantie

Het kan handig zijn om als steigers worden geplaatst ook de gevelbekleding en/of achterliggende isolatie wordt meegenomen.

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:01
Vrijdag de sleutel van mijn huis ontvangen en ik heb besloten om met subsidie nu toch maar de kozijnen te vervangen aan de achterzijde. (De voorkant is een beschermd stadsgezicht dus daar ligt dit lastiger).

Hoe gaat dat in zijn werk bij zon oud huis, ik verwacht wel een iets zorgvuldiger aanpak zodat het allemaal heel blijft. Zijn er nog aanraders of kan ik gewoon bij een Belisol terecht?

Het gaat om onderstaande kozijnen. Links is de badkamer waarbij het bad voor het paneel zit, rechts een slaapkamer en dan de gehele dakopbouw.

[Voor 38% gewijzigd door AMARONE op 18-12-2022 23:06]

• elektriekert
AMARONE schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:04:
Vrijdag de sleutel van mijn huis ontvangen en ik heb besloten om met subsidie nu toch maar de kozijnen te vervangen aan de achterzijde. (De voorkant is een beschermd stadsgezicht dus daar ligt dit lastiger).

Hoe gaat dat in zijn werk bij zon oud huis, ik verwacht wel een iets zorgvuldiger aanpak zodat het allemaal heel blijft. Zijn er nog aanraders of kan ik gewoon bij een Belisol terecht?

Ik heb een keer contact gezocht maar werd niet terug gebeld door Belisol.
Volgens mij zijn ze aardig aan de prijs omdat ze groot zijn (flinke overhead kosten)

Het gaat om onderstaande kozijnen. Links is de badkamer waarbij het bad voor het paneel zit, rechts een slaapkamer en dan de gehele dakopbouw.

[Afbeelding]

• djwlindenaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:04
ik zou wat advies kunnen gebruiken en vergelijkingsmateriaal... Eerder deze week heb ik mijn dubbele deuren met stulp naar het terras weer even recht moeten zetten, want het was wat verzakt en een kier aan de bovenkant ontstaan. Toen ik de deuren weer recht had gezet en op zoek was naar tocht, voelde/zag ik de afdichting aan de onderkant van de stulp en vraag me nu af of daar niet iets aan ontbreekt. Zie de foto's.
Aan de buitenkant dicht het goed af, maar de 2e afdichting van rubber aan de onderkant van de deuren loopt niet door op de overgang. En ja, hier staan de deuren iets te hoog, waardoor de onderrubber niet goed op de drempel aansluit.

Het gaat om IDEAL 4000/Aluplast profielen...
Heeft iemand anders ook zo'n dubbele stulp deur en hoe ziet deze afdichting er daar uit?
Tips?

Hallo allemaal,

• Rukapul
Recentelijk bedrijf aande deur gehad voor kunststof kozijnen.
Bij deze:

NOOIT aan de deur kopen of ook maar een ingang bieden. Folders die je krijgt etc kun je net zo goed direct weggooien.

ALTIJD zelf het initiatief nemen en houden als er iets moet gebeuren.

Je bent hier net ontsnapt aan aggressieve verkooppraktijken die met redelijke kans afschuwelijk hadden uitgepakt in uitvoering, financieel, of beide.

Wat betreft meerdere offertes: altijd aan te raden, maar als je weet wat je voor een bepaald bedrag kunt kopen dan kan een ook voldoende zijn. Nooit doen bij onduidelijkheid of ook maar een greintje twijfel.

[Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 19-12-2022 14:00]

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-03 16:31
Na de afgelopen koude periode ben ik maar eens gaan kijken naar mijn ramen en ik kwam erachter dat ik overal simpel dubbel glas in heb zitten. Aangezien een aantal kozijnen inmiddels ook wel aan vervanging toe zijn, wil ik eens kijken naar kunststof kozijnen. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zie tientallen bedrijven, keurmerken, kozijn-merken en ik heb geen idee waar ik precies op moet letten.

- Is het slim om in zee te gaan met een groter bedrijf, zoals ALKU of adviseren jullie juist om het lokaal te doen?
- Zijn er merken kozijnen die als slecht te boek staan?
- Hebben jullie toevallig ervaringen met bedrijven in de omgeving Hoeksche Waard (Dordrefcht of Barendrecht mag ook)?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Steam

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:11
Extigo schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:58:
Na de afgelopen koude periode ben ik maar eens gaan kijken naar mijn ramen en ik kwam erachter dat ik overal simpel dubbel glas in heb zitten. Aangezien een aantal kozijnen inmiddels ook wel aan vervanging toe zijn, wil ik eens kijken naar kunststof kozijnen. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zie tientallen bedrijven, keurmerken, kozijn-merken en ik heb geen idee waar ik precies op moet letten.

- Is het slim om in zee te gaan met een groter bedrijf, zoals ALKU of adviseren jullie juist om het lokaal te doen?
- Hebben jullie toevallig ervaringen met bedrijven in de omgeving Hoeksche Waard (Dordrefcht of Barendrecht mag ook)?

Ik heb Gealan, erg tevreden over, mooie aan de draaikiepramen is dat de scharnieren niet zichtbaar zijn.
Heb deze zelf geplaatst, dus qua firma's kan ik niet veel vertellen. Hou er wel rekening mee dat de meeste (goede) bedrijven al voor minimaal 1 jaar vol zitten.

PS2 SRSM Moon

• elektriekert
Extigo schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:58:

Mijn ervaring qua offertes is dat een groot bedrijf ook de hoofdprijs zal vragen.
Deze hebben hogere overhead kosten.
Voordeel wel is dat ze met problemen waarschijnlijk sneller een monteur beschikbaar hebben.

Ik heb vorig jaar kunststof laten plaatsen en het grote bedrijf vroeg 50% meer dan de kleine ondernemer voor hetzelfde spul.

• ninjazx9r98
  • Nu online
@Extigo Wij zijn begonnen met vragen bij mensen die wij kennen en de afgelopen jaren kozijnen hebben laten vervangen. Wie heeft dat gedaan, wat vond je van de prijs, van de service, van de voorlichting enz. Daarnaast zat het bij mij al langer in m'n hoofd dat ik ooit de kozijnen wilde vervangen en ben als ik bedrijven aan het werk zag in de buurt daar een aantal keren langs gelopen (vinden de honden ook niet erg een blokje om) om een idee te krijgen hoe men te werk ging. Uiteindelijk bleek ik twee collega's te hebben die vol lof waren over één en hetzelfde bedrijf, een klein bedrijf en wat ze meteen ook erbij gezegd hebben niet de goedkoopste maar legt precies uit hoe ze te werk gaan en waarom.
Afspraak gemaakt voor een gesprek in de showroom en daar twee uur uitleg gekregen en rondgelopen. Modellen gezien van stompe montage en met stelkozijnen, veel vragen gesteld maar ook gekregen enz enz.
Dat gesprek heeft zoveel vertrouwen gegeven dat we verder gegaan zijn, offerte gekregen die eerst even schrikken was maar vertrouwen en gunfactor waren groot genoeg om zonder verder te kijken toch de opdracht te gunnen.

De profielen zijn Elegant 115 van Deceuninck en de kozijnen worden gemaakt door Ploeg kozijnen. Glas is HR++ Ecoclear met isolatiewaarde 1.0 (wel overwogen keuze voor onze situatie ipv triple glas)
Het is flink bij jou uit de buurt dus een naam heb je niet zoveel aan plus het feit dat wij nog een maand of zes moeten wachten tot de montage gaat beginnen dus ervaring beperkt zich tot nu toe tot het offerte en contract traject.

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-03 09:57
De vraag in dit verband zou kunnen zijn of de isolatiewaarden tussen de verschillende merken zodanig verschillen dat je per se een bepaald merk en vervolgens een leverancier/monteur/bedrijf moet hebben die installeert.

Bij design valt over smaak niet te twisten en dan houdt het op. Dan moet geaccepteerd worden dat zaken gaan zoals ze gaan, met mogelijk lange wachttijden (en daardoor een langer voortduren van de oude situatie van slechte(re) isolatie.

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:35
ninjazx9r98 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:05:
De profielen zijn Elegant 115 van Deceuninck en de kozijnen worden gemaakt door Ploeg kozijnen. Glas is HR++ Ecoclear met isolatiewaarde 1.0 (wel overwogen keuze voor onze situatie ipv triple glas)
Het is flink bij jou uit de buurt dus een naam heb je niet zoveel aan plus het feit dat wij nog een maand of zes moeten wachten tot de montage gaat beginnen dus ervaring beperkt zich tot nu toe tot het offerte en contract traject.
En waarom ++ ipv tripel? En wat scheelt het qua kosten? Ben zelf ook een beetje aan het kijken (overweeg Alku).
Ook wel/geen stelkozijn zijn de meningen over verdeeld begrijp ik.

• ninjazx9r98
  • Nu online
remzor schreef op woensdag 21 december 2022 @ 11:47:
[...]

En waarom ++ ipv tripel? En wat scheelt het qua kosten? Ben zelf ook een beetje aan het kijken (overweeg Alku).
Ook wel/geen stelkozijn zijn de meningen over verdeeld begrijp ik.
Wij hebben sowieso roosters nodig en daar zijn de meningen ook over verdeeld of dat zinnig is met triple glas. Het aangeboden glas heeft isolatiewaarde 1.0 wat al dicht bij de bovengrens van de types beschikbaar triple glas komt. Ons huis is drie verdiepingen, montage is nu mogelijk zonder kraan wat bij triple niet het geval zou zijn. Triple glas is zwaarder, brengt daardoor naast hogere kosten voor het glas ook veel extra kosten met zich mee qua montage. De offerte had daarmee nog een stuk hoger uitgevallen en we zaten nu met net onder de 50K al aan de grens wat we bereid waren om te betalen. Volledig door laten rekenen hebben we dan ook niet gedaan en besloten om voor HR++ te gaan. Volgens mij is er wel een grove schatting gegeven waar we extra aan moesten denken maar die is niet blijven hangen omdat ik al een soort van besloten had om toch voor HR++ te gaan. (we zijn ook niet weerhouden van triple glas maar er is wel gesproken over de gevolgen van die keuze)
Wij zitten overigens niet bij/voor een raam en ervaren nu met het huidige glas (huis uit 1994, geen idee wat er in zit) ook niet bewust een koudeval. Wat we wel hebben zijn (boven) meerdere ramen die lek zijn en de gang voelt een stuk kouder wat straks ook anders zal zijn met een voordeur die sowieso geen brievenbus meer krijgt (kan ook niet in het type dat wij gekozen hebben. Grotendeels glas wat deels gestraald is en een strook aluminium in het glas. Lastig te omschrijven maar brievenbus is niet mogelijk en wordt langzaamaan ook obsolete)

Wel geen stelkozijn is met het verhaal wat wij kregen en de modellen in de showroom een no-brainer -> stelkozijn. Uiteraard is dat wel een beetje wij van WC eend want in principe doen ze alleen maar stelkozijnen dus het zal hoe dan ook een beetje gekleurd/aangedikt zijn. Bedrijven die stomp monteren en daarmee een stuk goedkoper zullen zijn hebben ongetwijfeld goede verhalen waarom stomp beter is.
Vaak wordt verwezen naar andere landen waar men geen stelkozijnen gebruikt maar dan is weer het tegen verhaal dat men daar totaal anders bouwt en dat je dus appels met peren aan het vergelijken bent.
Wat mij uiteindelijk over de streep getrokken heeft is het plaatje dat geschetst werd en wat ik herkende van vroeger, bij het metselen van een muur werd ook gewerkt met stelkozijnen en de daadwerkelijke kozijnen werden pas aan het einde geplaatst. Dit was herkenbaar, er was verschil in de modellen en het voelde beter.

• remzor
ninjazx9r98 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:26:
[...]

Wij hebben sowieso roosters nodig en daar zijn de meningen ook over verdeeld of dat zinnig is met triple glas. Het aangeboden glas heeft isolatiewaarde 1.0 wat al dicht bij de bovengrens van de types beschikbaar triple glas komt. Ons huis is drie verdiepingen, montage is nu mogelijk zonder kraan wat bij triple niet het geval zou zijn. Triple glas is zwaarder, brengt daardoor naast hogere kosten voor het glas ook veel extra kosten met zich mee qua montage. De offerte had daarmee nog een stuk hoger uitgevallen en we zaten nu met net onder de 50K al aan de grens wat we bereid waren om te betalen. Volledig door laten rekenen hebben we dan ook niet gedaan en besloten om voor HR++ te gaan. Volgens mij is er wel een grove schatting gegeven waar we extra aan moesten denken maar die is niet blijven hangen omdat ik al een soort van besloten had om toch voor HR++ te gaan. (we zijn ook niet weerhouden van triple glas maar er is wel gesproken over de gevolgen van die keuze)
Wij zitten overigens niet bij/voor een raam en ervaren nu met het huidige glas (huis uit 1994, geen idee wat er in zit) ook niet bewust een koudeval. Wat we wel hebben zijn (boven) meerdere ramen die lek zijn en de gang voelt een stuk kouder wat straks ook anders zal zijn met een voordeur die sowieso geen brievenbus meer krijgt (kan ook niet in het type dat wij gekozen hebben. Grotendeels glas wat deels gestraald is en een strook aluminium in het glas. Lastig te omschrijven maar brievenbus is niet mogelijk en wordt langzaamaan ook obsolete)

Wel geen stelkozijn is met het verhaal wat wij kregen en de modellen in de showroom een no-brainer -> stelkozijn. Uiteraard is dat wel een beetje wij van WC eend want in principe doen ze alleen maar stelkozijnen dus het zal hoe dan ook een beetje gekleurd/aangedikt zijn. Bedrijven die stomp monteren en daarmee een stuk goedkoper zullen zijn hebben ongetwijfeld goede verhalen waarom stomp beter is.
Vaak wordt verwezen naar andere landen waar men geen stelkozijnen gebruikt maar dan is weer het tegen verhaal dat men daar totaal anders bouwt en dat je dus appels met peren aan het vergelijken bent.
Wat mij uiteindelijk over de streep getrokken heeft is het plaatje dat geschetst werd en wat ik herkende van vroeger, bij het metselen van een muur werd ook gewerkt met stelkozijnen en de daadwerkelijke kozijnen werden pas aan het einde geplaatst. Dit was herkenbaar, er was verschil in de modellen en het voelde beter.
Dank voor de heldere uitleg! Persoonlijk neig ik ook naar wél stelkozijnen hoor. Bij een offerte van Alku die we maanden terug hebben ontvangen werden die ook wel opgenomen meen ik. Ben nog nooit bij een andere aanbieder langs geweest, wij wonen vlakbij dat 'experience center' van Alku en gingen alleen 'even snel' kijken maar zijn toen ook geadviseerd door een medewerker daar incl. offerte dus.

Bij ons zou het gaan om (alle ramen met horren en op de eerste verdieping ook met elektrische rolluiken):
  • Pui achterzijde (kozijnen met dubbele deuren in het midden of een schuifpui zijn we niet over uit)
  • Hoek-raampartij voorzijde woning
  • Voordeur
  • 3 slaapkamerramen eerste verdieping
  • Badkamerraam
  • Rond raam op de zolderverdieping
In 2023 krijg je ook subsidie voor één maatregel, wel minder maar het oppervlak van de kozijnen mag ook mee gerekend worden. Dat maakt het in ons geval wel interessanter aangezien wij slechts één maatregel nodig hebben (hebben al stadsverwarming en muurisolatie en zonnepanelen doen niet mee voor subsidie).

Qua HR++ glas in de offerte die wij destijds hebben ontvangen gaat het om: HR 1.1 33.1-15-33.1.
Iemand enig idee wat dit betekent en of dit glas minder, gemiddeld of goed is als we het over HR++ hebben? Ik lees bij @ninjazx9r98 dus HR 1.0 dat is dus wat beter maar hoeveel maakt dit nu écht uit?
En geen brievenbus lijkt me trouwens wel heel vervelend. Dan heb je dus zo'n losse bak in je voortuin nodig. Dan zouden wij toch voor 'gewoon' een brievenbus gaan denk ik..

Zelf overigens wel het idee dat verkopers met name sturen op HR++ om twee redenen: voor henzelf gemakkelijker te plaatsen, lichter enzo en bekend terrein voor ze want doen ze al jaaaaren. Tweede reden: ze pakken er meer marge op doordat dit voor hen goedkoper in te kopen is en ze het toch voor een leuke prijs in de markt kunnen zetten en daarnaast is het installeren voor ze een stuk voordeliger, al betaal je daar zelf ook wel aan bij uiteraard. Dat gevoel krijg en kreeg ik een beetje bij het gesprek dat ik heb gevoerd en het meelezen hier en elders op internet in ieder geval :9

• Dwaalboy
++ kiezen

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-03 21:51
hjkv schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 13:01:
[Afbeelding]

Hier laatst de papieren getekend voor bovenstaande. 14 kozijnen waaronder 2 grote puien, voordeur en 2 stomme schuine raampjes. Alles Aluplast Ideal 7000 verdiept profiel met triple glas erin.
Totaal €25k (onderhandeld totdat het kozijnenbedrijf het niet meer leuk vond :+ )
€6k subsidie (40m2) dus netto €19k.
Inmiddels zit de boel erin.

Alles is keurig gemonteerd. Het duurde een maand of 3 voordat de kozijnenboer het laatste afwerk- en stelwerk kon komen doen maar dat is best begrijpelijk gezien hoe druk ze het hebben. Ze regelden alles in ieder geval netjes en zonder morren.

Dit is dus allemaal triple glas, inclusief die gekke schuine raampjes bovenin. Alle ruiten tot onder kniehoogte zijn ook allemaal voorzien van tweezijdig gelaagd veiligheidsglas:

5 glasplaten 8)7

Members only:

• remzor
Vertel..

@hjkv dat is een hele scherpe prijs zeg! Dat lijkt me nu echt onmogelijk ja.
Mijn vrouw leek het vanavond niet zo’n probleem te vinden om geen brievenbus meer in de deur te hebben, daar ik dit wel had verwacht :p Zo’n brievenbus aan de muur of zo’n pakketpaal is wellicht ook een idee dan zoals ik ook bij jou zie. Ze moeten alleen zo lomp groot zijn.. (ook voor brievenbus pakketjes).

[Voor 59% gewijzigd door remzor op 21-12-2022 23:56]

• hjkv
remzor schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:54:
[...]

Vertel..

@hjkv dat is een hele scherpe prijs zeg! Dat lijkt me nu echt onmogelijk ja.
Mijn vrouw leek het vanavond niet zo’n probleem te vinden om geen brievenbus meer in de deur te hebben, daar ik dit wel had verwacht :p Zo’n brievenbus aan de muur of zo’n pakketpaal is wellicht ook een idee dan zoals ik ook bij jou zie. Ze moeten alleen zo lomp groot zijn.. (ook voor brievenbus pakketjes).
Thanks! Ik ben er ook ontzettend blij mee. Wij zaten ook wel even met de brievenbus maar zo is het netjes opgelost. Het is een flink ding maar het is ook fijn dat er pakketjes etc in kunnen.

Wat betreft jouw eerdere post: HR 1.1 33.1-15-33.1 is HR++ glas. HR is een classificatie:

U<1.3W/m2K = HR+
U<1.1W/m2K = HR++
U<0.7W/m2K = HR+++ (doorgaans triple glas)

Ik zou alleen triple glas adviseren. Het isoleert beter. Het verschil qua geluidsisolatie is nog groter dan de thermische isolatie. Ook lijkt het me dat het een flink effect heeft op de woningwaarde. De vermelding dat de hele hut driedubbelglas heeft lijkt me wel een tweede blik van een koper waard.

Ik heb een boel onzin gehoord van kozijnboeren in een poging om absurde prijzen recht te praten:

- Dat triple glas te weinig verschil zou maken of te duur zou zijn. Bij meeste aanbieders was triple maar 10-15% duurder. Met de hogere subsidie op triple ben je dan netto gewoon goedkoper uit. Vaak ontmoedigen ze het of bieden ze het simpelweg niet aan omdat het lastig te installeren is door het gewicht.
- Veel gemopper over Poolse kozijnen. Van vrijwel alle aanbieders komen de kozijnen uiteindelijk uit Polen maar ze vertellen graag dat het bij hun concurrent allemaal vreselijk is. Te dunne profielen, teveel weekmakers... Het is iedere keer wat anders en allemaal onzin.
- Gezeur over compriband afwerking. Sommige aanbieders lieten het klinken alsof dat er met een week weer uit zou rollen. Compriband is gewoon een afdichting/afwerking voor de buitenzijde. Het is niks structureels en boeit dus ook niet zoveel als zij beweren.

• Ultraboy
Brievenbussen zijn potentiele tochtgaten. Waarom zou je zo'n zwakke plek willen in een mooie kunststof voordeur terwijl er hele fraaie roestvrij stalen brievenbussen met een paar schroeven netjes naast de voordeur of inderdaad aan de oprit te monteren zijn?
Voor pakketten en dikke kranten zijn aparte postvakken verkrijgbaar die je eronder kunt monteren.

Juist deuren moeten potdicht afsluiten. Ik heb nog houten deuren met veel isolatie eromheen en de brievenbus in de voordeur helemaal afgesloten en geblokkeerd, maar als ik de kunststof deuren gemonteerd zie, kunnen mijn houten deuren die isolatiewaarden nooit bereiken. Die kunststof deuren sluiten als kluisdeuren.

• Activate
Ik moest helaas voor een brievenbus in de voordeur kiezen, de voordeur zit precies op de gemeentegrens en mocht geen brievenbus aan de gevel maken helaas.

Er werd al moeilijk gedaan over mijn regengoot di door de isolatie iets meer op over de gemeentegrens kwam.

Aan de binnenkant straks maar afwerken met een binnenbrievenbus om zoveel mogelijk warmteverlies tegen te gaan.

• Ultraboy
Heb je onderzocht of een dergelijk verbod wel rechtsgeldig is? (Ik neem aan van wel.)
Vind dit wel een zeer extreme consequentie.

• jichem
remzor schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:40:
[...]

Dank voor de heldere uitleg! Persoonlijk neig ik ook naar wél stelkozijnen hoor. Bij een offerte van Alku die we maanden terug hebben ontvangen werden die ook wel opgenomen meen ik. Ben nog nooit bij een andere aanbieder langs geweest, wij wonen vlakbij dat 'experience center' van Alku en gingen alleen 'even snel' kijken maar zijn toen ook geadviseerd door een medewerker daar incl. offerte dus.

Bij ons zou het gaan om (alle ramen met horren en op de eerste verdieping ook met elektrische rolluiken):
  • Pui achterzijde (kozijnen met dubbele deuren in het midden of een schuifpui zijn we niet over uit)
  • Hoek-raampartij voorzijde woning
  • Voordeur
  • 3 slaapkamerramen eerste verdieping
  • Badkamerraam
  • Rond raam op de zolderverdieping
In 2023 krijg je ook subsidie voor één maatregel, wel minder maar het oppervlak van de kozijnen mag ook mee gerekend worden. Dat maakt het in ons geval wel interessanter aangezien wij slechts één maatregel nodig hebben (hebben al stadsverwarming en muurisolatie en zonnepanelen doen niet mee voor subsidie).

Qua HR++ glas in de offerte die wij destijds hebben ontvangen gaat het om: HR 1.1 33.1-15-33.1.
Iemand enig idee wat dit betekent en of dit glas minder, gemiddeld of goed is als we het over HR++ hebben? Ik lees bij @ninjazx9r98 dus HR 1.0 dat is dus wat beter maar hoeveel maakt dit nu écht uit?
En geen brievenbus lijkt me trouwens wel heel vervelend. Dan heb je dus zo'n losse bak in je voortuin nodig. Dan zouden wij toch voor 'gewoon' een brievenbus gaan denk ik..

Zelf overigens wel het idee dat verkopers met name sturen op HR++ om twee redenen: voor henzelf gemakkelijker te plaatsen, lichter enzo en bekend terrein voor ze want doen ze al jaaaaren. Tweede reden: ze pakken er meer marge op doordat dit voor hen goedkoper in te kopen is en ze het toch voor een leuke prijs in de markt kunnen zetten en daarnaast is het installeren voor ze een stuk voordeliger, al betaal je daar zelf ook wel aan bij uiteraard. Dat gevoel krijg en kreeg ik een beetje bij het gesprek dat ik heb gevoerd en het meelezen hier en elders op internet in ieder geval :9
HR 1.1 33.1-15-33.1. betekent het volgende
33.1 is een gelaagd buitenglasblad van 2 stuks 3mm glas met een folie er tussen (veiligheidsglas)
15 is de 15mm luchtspouw tussen de bladen
en aan de binnenzijde zit dan ook weer een veiligheidsglas.
Dit noem je 2-zijdig letselwerend glas, iets wat vaak bij renovatie er uit gelaten wordt door aannemers omdat het duurder is en niet verplicht bij de wet.

Het verschil tussen 1.0 en 1.1 glas is behoorlijk klein, daar zou ik zelf niet extra voor betalen.
Het verschil met triple glas is, vooral qua koude val, wel echt groot en ik zou indien mogelijk wel voor triple gaan. Bij onze eigen kozijnen koste het destijds 1500 euro meer, maar leverde 2500 euro aan subsidie extra op.

• remzor
hjkv schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:39:
Ik zou alleen triple glas adviseren. Het isoleert beter. Het verschil qua geluidsisolatie is nog groter dan de thermische isolatie. Ook lijkt het me dat het een flink effect heeft op de woningwaarde. De vermelding dat de hele hut driedubbelglas heeft lijkt me wel een tweede blik van een koper waard.
Dank voor je reactie. Mijn vermoeden is ook dat je triple glas er wel uit haalt en het bij renovatie zeker de moeite waard is. Ga er van uit dat het i.c.m. nieuwe kozijnen voor elk (beetje) modern huis wel kan, qua draagkracht/constructie enz.
jichem schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:27:
[...]

HR 1.1 33.1-15-33.1. betekent het volgende
33.1 is een gelaagd buitenglasblad van 2 stuks 3mm glas met een folie er tussen (veiligheidsglas)
15 is de 15mm luchtspouw tussen de bladen
en aan de binnenzijde zit dan ook weer een veiligheidsglas.
Dit noem je 2-zijdig letselwerend glas, iets wat vaak bij renovatie er uit gelaten wordt door aannemers omdat het duurder is en niet verplicht bij de wet.

Het verschil tussen 1.0 en 1.1 glas is behoorlijk klein, daar zou ik zelf niet extra voor betalen.
Het verschil met triple glas is, vooral qua koude val, wel echt groot en ik zou indien mogelijk wel voor triple gaan. Bij onze eigen kozijnen koste het destijds 1500 euro meer, maar leverde 2500 euro aan subsidie extra op.
Dank voor je uitgebreide reactie, erg nuttig. En ook wel goed om te lezen dat Alku dus wél HR++ biedt met 2-zijdig letselwerend glas (ook al is het dus niet verplicht wat je zegt).
We neigen dus ook wel naar triple, subsidie is idd ook flink hoger. We zouden graag ook nog ergens anders informeren/kijken. Helaas kennen we niemand in onze directe omgeving die vrij recent nog kozijnen/ruiten heeft vervangen.

• jichem
remzor schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:03:
[...]

Dank voor je reactie. Mijn vermoeden is ook dat je triple glas er wel uit haalt en het bij renovatie zeker de moeite waard is. Ga er van uit dat het i.c.m. nieuwe kozijnen voor elk (beetje) modern huis wel kan, qua draagkracht/constructie enz.

[...]

Dank voor je uitgebreide reactie, erg nuttig. En ook wel goed om te lezen dat Alku dus wél HR++ biedt met 2-zijdig letselwerend glas (ook al is het dus niet verplicht wat je zegt).
We neigen dus ook wel naar triple, subsidie is idd ook flink hoger. We zouden graag ook nog ergens anders informeren/kijken. Helaas kennen we niemand in onze directe omgeving die vrij recent nog kozijnen/ruiten heeft vervangen.
In principe zou je, als je niets geks doet, die letselveiligheid niet perse nodig hebben. Zeker bij triple glas niet. Let wel op dat doorvalveilig altijd verplicht is. Dit is als een ruit op de 1e verdieping of hoger minder dan 830mm boven de afwerkvloer zit!

Triple is bij nieuwe kozijnen eigenlijk een nobrainer, zeker met de subsidies van nu. Ik zou persoonlijk altijd vragen om zwarte (thermische) afstandshouders in het glas. Dit ziet er zoveel mooier uit (en maakt je glas 0.6)

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-03 20:01

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zie in dit topic soms wel hele hoge prijzen voorbij komen. Ik neem aan dat de meerderheid van de kosten dan in de montage en manuren zitten?

In Oktober heb ik alle ramen en deuren vervangen van mijn vrijstaande woning. In totaal 36,5m2 glas. Alles HR+++, 10 ramen, 2 deuren en een ruim 3 meter lange harmonicadeur naar de achtertuin. Totale gemiddelde isolatiewaarde van 1,05U inclusief kozijnen. Ik heb op niks bespaard en heb alles in houtlook verbinding met AP40 (antraciet met houtnerf) binnen en buiten laten uitvoeren. Zwarte warme afstandhouders gekozen en ook 4 in plaats van 3 scharnieren op de deuren. Alles in Aluplast ideal 7000 uitgevoerd en ook het hang en sluitwerk inclusief SKG sloten zat er bij.

Totaal heb ik € 18.728,73 betaald, inclusief BTW, levering en exclusief montage. Dat laatste heb ik laten doen voor circa € 2500. Begin augustus heb ik meerdere offertes opgevraagd en de beste offerte bevestigd, levertijd was iets langer dan 6 weken.

Hoe komen sommige mensen dan met offertes van 30k vraag ik me af?

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Utlbrt
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:09
Recentelijk (begin december) heb ik Twente Solutions (uit Almelo) onze kozijnen laten vervangen.

Ik ben erg tevreden met het resultaat, het ziet d'r goed uit, d'r werd goed geluisterd naar vragen/opmerkingen.
Het betreft het hele huis (zie foto's) overal tripple glas (4/18/4/18/4) inclusief keralit/gevelbekleding.

Totaal 13 kozijnen/deuren (voordeur, achterdeur, kiep/kanteldeur op platdak/dakteras). Betreft VEKA kozijnen

Members only:

• Utlbrt
DexterDee schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:47:
....

Totaal heb ik € 18.728,73 betaald, inclusief BTW, levering en exclusief montage. Dat laatste heb ik laten doen voor circa € 2500. Begin augustus heb ik meerdere offertes opgevraagd en de beste offerte bevestigd, levertijd was iets langer dan 6 weken.

Montage voor 2500 euro? Dat is wel heel erg goedkoop, over het algemeen genomen. Ik denk dat momenteel offertes van 40K+ meer regelmaat dan uitzondering zijn. Gewoon omdat het kan

• DexterDee

DexterDee

Utlbrt schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:53:
Montage voor 2500 euro? Dat is wel heel erg goedkoop, over het algemeen genomen. Ik denk dat momenteel offertes van 40K+ meer regelmaat dan uitzondering zijn. Gewoon omdat het kan
Ik werk met gekwalificeerde bouwvakkers uit Oekraïne, hele goede gasten en met een gunstig uurtarief. Dus dat zal zeker goedkoper zijn dan de gangbare markttarieven. Maar 40K+ en dan vaak ook nog bijna een jaar moeten wachten. Een beetje eigen onderzoek kan ook niet heel veel kwaad dan... Ik was van acceptatie offerte tot en met realisatie denk ik ruim 7 weken onderweg.

• Utlbrt
DexterDee schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:22:
[...]

Ik werk met gekwalificeerde bouwvakkers uit Oekraïne, hele goede gasten en met een gunstig uurtarief. Dus dat zal zeker goedkoper zijn dan de gangbare markttarieven. Maar 40K+ en dan vaak ook nog bijna een jaar moeten wachten. Een beetje eigen onderzoek kan ook niet heel veel kwaad dan... Ik was van acceptatie offerte tot en met realisatie denk ik ruim 7 weken onderweg.
Makes sense, daar zit dan ook het verschil, het zelfde met het bedrijf wat bij ons de kozijnen heeft gedaan. Die werkte met polen, dus daar zit ook een verschil :)

• Ultraboy
DexterDee schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:22:
[...]
Dat is dan geen gangbare manier (voor verreweg de meesten, denk ik) om zo'n specialistische klus - en in deze omvang - te laten doen. Ik zou het in ieder geval niet gauw aandurven. Dan maar wat meer betalen plus een garantie zwart op wit voor een zeer lange termijn. Bij bouwvakkers uit Oekraïne zul je die wel niet krijgen.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

DexterDee schreef op donderdag 22 december 2022 @ 15:47:

Mag ik je vragen waar je deze besteld hebt?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ultraboy schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:30:
[...]

Dat is dan geen gangbare manier (voor verreweg de meesten, denk ik) om zo'n specialistische klus - en in deze omvang - te laten doen. Ik zou het in ieder geval niet gauw aandurven.
Natuurlijk moet je vakmensen nemen.
Maar het werk is nou ook weer niet zo specialistisch.
Het is geen open hart operatie.
Als je soms ziet wat sommige gespecialiseerde bedrijven voor broddelwerk afleveren, dan kun je beter naar goede vakmensen zoeken.

• DexterDee

DexterDee

Ultraboy schreef op donderdag 22 december 2022 @ 19:30:
Dat is dan geen gangbare manier (voor verreweg de meesten, denk ik) om zo'n specialistische klus - en in deze omvang - te laten doen. Ik zou het in ieder geval niet gauw aandurven. Dan maar wat meer betalen plus een garantie zwart op wit voor een zeer lange termijn. Bij bouwvakkers uit Oekraïne zul je die wel niet krijgen.
Gangbaar is het niet nee, anders zou iedereen het wel zo doen. Deze werklui hadden al een uitbouw geplaatst, een draagmuur verwijderd en de hele vloer vervangen. Het plaatsen van kozijnen en deuren had ik dus wel vertrouwen in. Ik heb geen idee wat Nederlandse vaklui zouden kosten voor dezelfde klus.
Rzaan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:44:
Mag ik je vragen waar je deze besteld hebt?
Ja dat mag, kozijnentotaal.nl / Yorway

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb een isolatievraag.
We gaan verbouwen en overal kunststof kozijnen plaatsen.

Ook komt er een nieuwe voordeur.
We vinden echter een houten deur mooier, maar er zijn ook kunststof deuren in houtlook.

Ik vroeg me af wat...
1. Beter isoleert
2. Beter sluit
3. Langer meegaat

Iemand ervaring hiermee?

• hjkv
Rzaan schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:19:

We vinden echter een houten deur mooier, maar er zijn ook kunststof deuren in houtlook.

Ik vroeg me af wat...
1. Beter isoleert
2. Beter sluit
3. Langer meegaat

Iemand ervaring hiermee?

[Afbeelding]
Ik denk in alle 3 gevallen de kunststof deur. Het is denk ik vooral aan jullie of jullie de houtlook "echt" genoeg vinden. Ik zou zeggen: ga bij wat kozijnenboeren langs en kijk wat ze in de showroom hebben.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Goede houten kozijnen die door een vakman worden onderhouden gaan langer mee dan kunststof.

Kunststof verkleurt, verouderd en structuur wordt snel vies en op den duur dof. Schade aan je kozijn is moeilijker te herstellen. En door warmte kan een raam/deur vast komen te zitten/moeilijk los gaan. Het heeft geen eeuwig leven. Een kleurtje/profiel is niks meer als een laagje folie.

Als je massief hout neemt, dan krijgt het weer een mooie glans na een schilderbeurt en lijkt het als nieuw. Je kan zelfs de kleuren aanpassen.. Goed hout gaat veel langer mee als je het onderhouden kan.

[Voor 21% gewijzigd door Nijl op 24-12-2022 10:48]

You are NIJL-ed!

• twain4me
Rzaan schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:19:

Ik vroeg me af wat...
1. Beter isoleert
2. Beter sluit
3. Langer meegaat

Iemand ervaring hiermee?

[Afbeelding]
een goede houten deur met voldoende onderhoud gaat honderden jaren mee, een slechte tsja..
Er zijn genoeg kromme kunststof deuren te vinden buiten, welke beter isoleerd kan je gewoon opzoeken in de spec's. ik zou het dan ook niet zo veralgemeniseren. en gewoon een kunststof deur die je mooi vind vergelijken met een houten deur die je mooi vind.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

hjkv schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:33:
[...]

Ik denk in alle 3 gevallen de kunststof deur. Het is denk ik vooral aan jullie of jullie de houtlook "echt" genoeg vinden. Ik zou zeggen: ga bij wat kozijnenboeren langs en kijk wat ze in de showroom hebben.
Ik denk niet dat ik al ooit (bewust) een kunststof deur heb gezien in houtlook (zoals op de foto in mijn post)
Zal inderdaad eens bij een paar van die bedrijven gaan kijken.
Een modern uitziende voordeur is iets meer onderhevig aan mode, dus de deur hoeft er ook geen 50 jaar in te zitten.

• Utlbrt
Rzaan schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:14:
[...]

Ik denk niet dat ik al ooit (bewust) een kunststof deur heb gezien in houtlook (zoals op de foto in mijn post)
Een modern uitziende voordeur is iets meer onderhevig aan mode, dus de deur hoeft er ook geen 50 jaar in te zitten.
Hou d'r in ieder geval rekening mee dat een dergelijke deur mogelijk 2 tot 3 keer zo duur is dan een standaard (kunststof) deur.

Wij hebben destijds ook gekeken naar een "afwijkende" deur omdat wij een mooie voordeur hadden, en we wouden iet's soortgelijks, de prijzen gingen al snel richting de 5000 tot 7000 euro..

• Dwaalboy
Hout gaat langer mee....
Kunststof beachadigd is beschadigd

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:16
Utlbrt schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:16:
[...]

Hou d'r in ieder geval rekening mee dat een dergelijke deur mogelijk 2 tot 3 keer zo duur is dan een standaard (kunststof) deur.

Wij hebben destijds ook gekeken naar een "afwijkende" deur omdat wij een mooie voordeur hadden, en we wouden iet's soortgelijks, de prijzen gingen al snel richting de 5000 tot 7000 euro..
Weet niet of dit lang geleden was...
Ik ben deze maand bij een aantal wat grotere bedrijven geweest. De meest simpele kunststof deur start tegenwoordig bij 5k

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

FitTiv schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:49:
[...]

Ik ben deze maand bij een aantal wat grotere bedrijven geweest. De meest simpele kunststof deur start tegenwoordig bij 5k
Ik zag ook fiks hoge prijzen.
Maar geen idee wat de tegenhanger in hout kost.

• Utlbrt
FitTiv schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:49:
[...]

Dit was in mei 2022, dus niet heel lang geleden. Maar het lijkt d'r op dat de in afgelopen maanden het dus nog veel duurder is geworden.

• Utlbrt
Rzaan schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:12:
[...]

Mocht je een nieuwe (houten) deur kopen, zet d'r dan ook een nieuw kozijn in (of laat door degene die hem d'r in zet het heel goed controleren). Wij hebben een x-aantal jaar geleden een nieuwe voordeur laten plaatsen in ons huis (van hout) en daarbij het kozijn niet laten vervangen. Het gevolg was dat omdat het kozijn iets scheef was/niet waterpas, kregen we de deur nooit mooi sluitend. Met als gevolg tocht en kou in de hal. Dit is nu met de nieuwe kunststof kozijnen (en deur) weg.

• twain4me
Rzaan schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:12:
[...]

misschien is bekleden nog een idee? als ik mij niet vergis heeft @Stefke dat gedaan. kan zijn dat dat aluminium was... dat weet ik eigenlijk niet meer

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Utlbrt schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:43:
[...]

Mocht je een nieuwe (houten) deur kopen, zet d'r dan ook een nieuw kozijn in (of laat door degene die hem d'r in zet het heel goed controleren). Wij hebben een x-aantal jaar geleden een nieuwe voordeur laten plaatsen in ons huis (van hout) en daarbij het kozijn niet laten vervangen. Het gevolg was dat omdat het kozijn iets scheef was/niet waterpas, kregen we de deur nooit mooi sluitend. Met als gevolg tocht en kou in de hal. Dit is nu met de nieuwe kunststof kozijnen (en deur) weg.
Wij gaan in het hele huis kunststof kozijnen plaatsen.
Dus ik dacht, ik neem de voordeur en het raam ernaast ook meteen mee.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

twain4me schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:13:
[...]

misschien is bekleden nog een idee? als ik mij niet vergis heeft @Stefke dat gedaan. kan zijn dat dat aluminium was... dat weet ik eigenlijk niet meer
Ik heb de indruk dat sommige kunststof deuren een fineer erop hebben zitten wat de houtlook geeft.

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:16
Rzaan schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:39:
[...]

Ik heb de indruk dat sommige kunststof deuren een fineer erop hebben zitten wat de houtlook geeft.
Klopt is een soort folie.

https://www.kufa-raamsyst...oviteiten/realwood-folie/

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:17
twain4me schreef op zondag 25 december 2022 @ 13:13:
[...]

Je verwart me denk ik met een ander. Wij hebben kunststof kozijnen/deuren (met houtnerf). Ik heb de voordeur wel met houten lamellen bekleed, dat lijkt me niet wat je bedoelt?

• DexterDee

DexterDee

Rzaan schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:14:
Als ik me niet vergis zijn dit kunststofdeuren in houtlook:
https://raamambassadeur.e...van-de-hoogste-kwaliteit/

• schoffelaar
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-02 17:10
Heb kunstof kozijnen laten plaatsen met trippel glas nu zijn er boven aan stukjes uit het rubber gesneden sommige met een bot mes lijkt het wel maar waar dienen ze voor.
Meteen de vraag gesteld antwoord was ja dat moet met trippel glas maar waarom ?

• Activate
Vreemd??

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

schoffelaar schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:11:
Heb kunstof kozijnen laten plaatsen met trippel glas nu zijn er boven aan stukjes uit het rubber gesneden sommige met een bot mes lijkt het wel maar waar dienen ze voor.
[Afbeelding]
Het is tripel of triple glas. Trippel glas loopt weg...
Ik zou alleen kunnen bedenken dat het voor beluchting is, maar ik heb dit nog nooit gezien. Is dit bij elk raam zo gedaan?

Mijn muziekcollectie op Discogs

• _JGC_
  • Nu online
[Afbeelding]
Ik zou het niet accepteren en een nieuw rubber laten plaatsen. Als de fabrikant had gewild dat er een gat zat in dat rubber hadden ze er geen rubber in geplaatst.

Fabrikanten doen hun uiterste best om zoveel mogelijk kierdicht te werken, soms met 2 lagen rubber. En dan snijdt jouw kozijnzetter er gewoon een stuk uit waarbij je met slagregen op dat kozijn ook nog water binnenkrijgt in het kozijn. Lekker dan.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:33

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

_JGC_ schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:34:
[...]

Ik zou het niet accepteren en een nieuw rubber laten plaatsen. Als de fabrikant had gewild dat er een gat zat in dat rubber hadden ze er geen rubber in geplaatst.

Fabrikanten doen hun uiterste best om zoveel mogelijk kierdicht te werken, soms met 2 lagen rubber. En dan snijdt jouw kozijnzetter er gewoon een stuk uit waarbij je met slagregen op dat kozijn ook nog water binnenkrijgt in het kozijn. Lekker dan.
Lekkende rubbers geven altijd narigheid.

You are NIJL-ed!

• elektriekert
[Afbeelding]
Ik heb ze ook met mijn HR++ beglazing, dit is af fabriek gedaan (in het midden van elk kozijn bovenin),
Volgens mijn kozijnen boer was dit gedaan dat wanneer er water tussen mocht komen er lucht bij kan zodat het nog afgevoerd wordt i.p.v. dat er een soort van slot ontstaat.
(Heb hier K-Vision)

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
elektriekert schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Ik heb ze ook met mijn HR++ beglazing, dit is af fabriek gedaan (in het midden van elk kozijn bovenin),
Volgens mijn kozijnen boer was dit gedaan dat wanneer er water tussen mocht komen er lucht bij kan zodat het nog afgevoerd wordt i.p.v. dat er een soort van slot ontstaat.
(Heb hier K-Vision)
Ik heb exact hetzelfde bij mijn Veka kozijnen. Maar inderdaad wel vanuit de fabriek een uitsparing bovenin, niet zo zelf ingesneden aan de zijkanten.
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee