Kunststof kozijnen - ervaringen, leveranciers etc.

Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:20

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Rzaan schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 23:26:
[...]

Het gaat me meer om de vraag of de gemeente ooit komt aankloppen.
En hoe moeten wij dat weten ;) je hebt waarschijnlijk een vergunning nodig voor wat je wil, hem niet aanvragen is echt je eigen keuze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:58
Rzaan schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 23:26:
[...]

Ja, maar weet de gemeente dat ook?

Dat wil niet zeggen dat ik het onveilig ga doen.
Zal andere latei in moeten komen e.d.

Het gaat me meer om de vraag of de gemeente ooit komt aankloppen.
Bij het vervangen van een kozijn kan je nog twijfelen of er een vergunning nodig is. Maar bij het doorbreken van een draagmuur dan is er geen twijfel mogelijk.

En bij draagmuren zijn de regels vrij streng incl. constructie berekeningen en tekeningen.

Ik durf overigens niet te zeggen of het een draagmuur is. En ook als het geen draagmuur is, des te meer je gaat veranderen des te groter de kans dat je een vergunning nodig hebt en de gemeente moeilijk gaat doen.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:38
Nu wij de kozijnen hebben zitten wij te kijken voor raamdecoratie. Het betreft veelal slaapkamers, de ramen gaan nu dus naar binnen open.
Hoe doen jullie dit op slaapkamers en gordijnen? In de dag monteren is nu een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-05 21:19

Rzaan

Altijd zoekende

twain4me schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:00:
[...]

En hoe moeten wij dat weten ;) je hebt waarschijnlijk een vergunning nodig voor wat je wil, hem niet aanvragen is echt je eigen keuze.
Ik snap dat je nooit weet wat een gemeente gaat doen. :)
Maar wellicht wijst de praktijk uit dat er nooit of bijna nooit iemand langs komt.
Dat was de geest van mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Rzaan schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:54:
[...]

Ik snap dat je nooit weet wat een gemeente gaat doen. :)
Maar wellicht wijst de praktijk uit dat er nooit of bijna nooit iemand langs komt.
Dat was de geest van mijn vraag.
Dat verschild per gemeente in de gemeentes waar wij actief zijn komen ze zelde uit zichzelf, ik heb wel eens gehad dat de bouwinspecuur smiddags thuis met zijn kinderen lunchte en psies altijd langs onze bouw fietste met wat opmerkingen tot gevolg :+ Je kan ook buurtbewoner boos hebben gemaakt met bv gepiep van een hoogwerker of een bouwcontainer en dan kunnen ze uit wraak bellen.

niet aan de orde in jouw geval maar met asbest is het nogwel eens iemand die wel alles volgens de regels heeft gedaan en niet wil dat jij het gewoon zo het huis uit trekt.

[ Voor 11% gewijzigd door twain4me op 09-07-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 17:58
Aschtra schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 09:46:
Nu wij de kozijnen hebben zitten wij te kijken voor raamdecoratie. Het betreft veelal slaapkamers, de ramen gaan nu dus naar binnen open.
Hoe doen jullie dit op slaapkamers en gordijnen? In de dag monteren is nu een stuk lastiger.
Bij ons zat in de badkamer luxaflex op het houten kozijn gemonteerd. Daar hebben we frosted glas in gedaan en hebben nu dus helemaal niets daar.
In de slaapkamer was een gordijnrails in het kozijn geschroefd, maar dat is een gipswand met houten balken. Dus iets hoger gehangen boven het kozijn, kam precies goed in de balken uit.
Voor de rest vitrage aan gootjes op het plafond, dus dat was al snel geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:32
twain4me schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:02:
[...]

Dat verschild per gemeente in de gemeentes waar wij actief zijn komen ze zelde uit zichzelf, ik heb wel eens gehad dat de bouwinspecuur smiddags thuis met zijn kinderen lunchte en psies altijd langs onze bouw fietste met wat opmerkingen tot gevolg :+ Je kan ook buurtbewoner boos hebben gemaakt met bv gepiep van een hoogwerker of een bouwcontainer en dan kunnen ze uit wraak bellen.

niet aan de orde in jouw geval maar met asbest is het nogwel eens iemand die wel alles volgens de regels heeft gedaan en niet wil dat jij het gewoon zo het huis uit trekt.
En zelfs als ze controleren is handhaving soms minimaal.
Mijn ouders plaatsten een uitbouw met schuine hoek. Buurman staat te kijken:
"hoe komt dat dan?"
"eh, schuine hoek en dan een recht kozijn erboven"
"hoe gaan jullie dat metselen dan?"
"geen idee? moeten we nog uitvinden?"
"als je nou gewoon recht uitgraaft en die muur ook recht zet..."

Halfjaar later inspectie, alles goedgekeurd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:38
ShitHappens schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:26:
[...]

Bij ons zat in de badkamer luxaflex op het houten kozijn gemonteerd. Daar hebben we frosted glas in gedaan en hebben nu dus helemaal niets daar.
In de slaapkamer was een gordijnrails in het kozijn geschroefd, maar dat is een gipswand met houten balken. Dus iets hoger gehangen boven het kozijn, kam precies goed in de balken uit.
Voor de rest vitrage aan gootjes op het plafond, dus dat was al snel geen probleem.
Volgens mij is het niet de bedoeling om in kunststof kozijnen te gaan boren.
Vitrages / gordijnen aan plafond doen kan. Maar dat steekt dan of best wel ver uit, of je ramen komen constant tegen de gordijnen bij openen.

Embrasse helpt hier misschien nog een beetje bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

twain4me schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 10:02:
Asbest heb ik vorige week laten verwijderen. Alles volgens de regels gedaan.
Had ik achteraf bekeken misschien toch anders gedaan.
Niet helemaal volgens de regels, maar wel veilig genoeg.

Nooit begrepen waarom mensen een ander erbij willen lappen.
Of je moet er echt zo'n last van hebben, of je hebt nog een appeltje te schillen. Dan wel. >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Rzaan op 20-08-2022 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-05 17:58
Aschtra schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 11:58:
[...]

Volgens mij is het niet de bedoeling om in kunststof kozijnen te gaan boren.
Vitrages / gordijnen aan plafond doen kan. Maar dat steekt dan of best wel ver uit, of je ramen komen constant tegen de gordijnen bij openen.

Embrasse helpt hier misschien nog een beetje bij
Even ter verduidelijking: de verleden tijd is wat de oude bewoners met de houten kozijnen gedaan hadden. Wij hebben zelf niets op het nieuwe kunststof geschroefd ;)

Overigens in de kiepstand gaat alles goed, omdat gordijnen/vitrage al ver genoeg naar voren hing om over de radiatoren heen te vallen. Helpt ook wel dat het raam vrij ver naar de buitenzijde van de muur zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ok6OzFDwchlAKsrQWv07R0-EAZ4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wy3ebTfU0osJmIe1XJhawFaw.jpg?f=fotoalbum_large
Van alle ramen is deze het "ergst", deze gordijnroede komt 7 cm van de wand af. Misschien dat we daar ooit nog nieuwe voor halen, komt net een cm of 2 tekort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ultraboy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-05 07:43
MotorBeast schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 19:30:
[...]

Als je kan wachten, zou ik lekker wachten. Het is net als met de arbeidsmarkt. Jarenlang konden werkgevers aan de touwtjes trekken, nu met overal tekorten kunnen eindelijk werknemers eens wat gaan eisen.

Duidelijk? NB: heb je niet opgelet bij economie? :+
Misschien heb jij niet helemaal opgelet.
In die economieboekjes worden variabelen besproken als de overige factoren gelijk blijven.
Echter, in de werkelijkheid is zo'n beetje alles variabel en niks voorspelbaar.
Zelfs de gasprijs van morgen niet.

Prijzen van kunststof kozijnen gaan echt niet zakken als er een tekort is aan materialen en mankracht, en bovendien de productiekosten de pan uit rijzen.

En wat heb je trouwens aan een prijsdaling in de toekomst als die prijs eerst torenhoog gestegen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
ShitHappens schreef op zaterdag 9 juli 2022 @ 13:19:
[...]
Van alle ramen is deze het "ergst", deze gordijnroede komt 7 cm van de wand af. Misschien dat we daar ooit nog nieuwe voor halen, komt net een cm of 2 tekort.
Ach, het is een weet. Ik heb een vergelijkbare situatie met een plissé die net even te dicht op de draaikiep zit, maar wie valt dat nou op als iedereen slaapt inclusief jijzelf? 's Morgens als het licht is, gaat alles weer open.
Ik ken er trouwens genoeg die niet eens gordijnen hebben voor de draaikiep. Menigeen slaapt prima ook zonder gordijnen of met de screens naar beneden als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:37
Goed, Tweakers... Met twee partijen in gesprek voor overal kunststof kozijnen en 3 deuren, offertes zijn niet helemaal gelijk getrokken dus het is lastig vergelijken, maar het begint natuurlijk allemaal met het basisproduct.

Wat zijn jullie meningen over HBI Rehau vs Schuko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:19
Over een paar weken gaan ze hier ook aan de slag. De volledige woning krijgt nieuwe kozijnen en 3 deuren.
We krijgen Schuco Living met HR+++ voor een totaalprijs van 26k. Dit is inclusief vensterbanken beneden en boven en nieuwe raamdorpelstenen.

Op korte termijn wil ik voor de slaapkamers goed afsluitbare en blinderende zonnewering hebben. Wat precies weet ik nog niet maar de voorkeur gaat uit naar een rolgordijn. Het mooiste is iets wat je kunt klikken of klemmen in het kozijn wat vervolgens ook helemaal geen licht doorlaat. Heeft iemand ervaringen of tips? Ik zie online genoeg maar dat is vaak extreem prijzig en vaak zonder ervaringen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Headshot_NL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:26:
Over een paar weken gaan ze hier ook aan de slag. De volledige woning krijgt nieuwe kozijnen en 3 deuren.
We krijgen Schuco Living met HR+++ voor een totaalprijs van 26k. Dit is inclusief vensterbanken beneden en boven en nieuwe raamdorpelstenen.
Over hoeveel ramen en deuren en hoeveel oppervlakte hebben we het dan?
Had je meerdere offertes aangevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Rzaan schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:31:
[...]

Over hoeveel ramen en deuren en hoeveel oppervlakte hebben we het dan?
Had je meerdere offertes aangevraagd?
Beneden:
1x voordeur met zijlicht
1x achterdeur
1x schuurdeur
1x vast van ongeveer 120x120
1x vast + draai/kiep van ongeveer 250x160
1x vast + draai/kiep van ongeveer 200x130

Boven:
3x vast + draai/kiep van ongeveer 220x130
1x draai/kiep van ongeveer 100x130

De maten kloppen niet precies, heb ze zo niet bij de hand.
Heb inderdaad meerdere offertes gehad in hele verschillende prijsreeksen oplopend tot bijna 50k. Maar de meeste offertes zaten net een stukje over de 30k. Deze was dus erg aantrekkelijk en all-in zonder aanbetaling.

Komende van oud dubbelglas (1983) beneden en enkelglas boven moet dit de komende winter vast meehelpen aan een "iets" lagere energierekening.

[ Voor 8% gewijzigd door Headshot_NL op 21-07-2022 11:40 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
@Headshot_NL Zeker interessant, allemaal 'standaard' glas neem ik aan (niet warmtewerend oid)? Nog iets van kleur / houtlook of hollandse hoek erbij?

Welke regio en leverancier is dit (mag ook via PM)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
The_Admin schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 15:23:
@Headshot_NL Zeker interessant, allemaal 'standaard' glas neem ik aan (niet warmtewerend oid)? Nog iets van kleur / houtlook of hollandse hoek erbij?

Welke regio en leverancier is dit (mag ook via PM)?
Ja is standaard glas, niet warmtewerend. We hebben voor de zon zonneschermen en straks rolluiken voor de extra warme dagen.
Buitenkant houtlook maar geen HVL, dat vonden we de meerprijs niet waard.
Verder was er geen meerprijs voor de standaard ral kleuren. We hebben deels wit, deels antraciet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Headshot_NL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:45:
[...]

Ja is standaard glas, niet warmtewerend. We hebben voor de zon zonneschermen en straks rolluiken voor de extra warme dagen.
Verder was er geen meerprijs voor de standaard ral kleuren. We hebben deels wit, deels antraciet.
Ook benieuwd naar waar je het uiteindelijk besteld hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 15:45
gerard87 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:14:
[...]

Ik heb de kozijnen inmiddels besteld. We wilden de ramen namelijk ook wat groter aangezien de aanbouw vrij donker is. Ik ben voor Gealan S9000 NL gegaan. Dan kunnen we het in één keer goed aanpakken. Doordat ik een deel van het werk zelf, of met behulp van, ga doen scheelt het ook aanzienlijk in de kosten moet ik zeggen.Als ik alles had laten doen dan was ik ongeveer evenveel kwijt als dat ik nu met alles nieuw ben. Ik heb de kozijnen trouwens besteld bij http://www.toeleveringonline.nl en dat bevalt mij tot nu toe prima. Ik heb de indruk dat ze ietsjes duurder zijn, maar je kunt alles wel heel prettig uitzoeken via hun website en de levertijden lijken prima op orde. Zoals het nu lijkt worden mijn kozijnen in de week van 13 juni al geleverd.
inmiddels de kozijnen al geplaatst? Tevreden over toeleveringonline? Ik heb er ook de kozijnen besteld, zal ze in september krijgen.

Heb je daarnaast gebruik gemaakt van stelkozijnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-05 12:13
Headshot_NL schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:45:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar de leverancier!

Wat is het verschil tussen hvl en houtlook precies?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
Megalomania schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:39:
[...]

Ben ook wel benieuwd naar de leverancier!

Wat is het verschil tussen hvl en houtlook precies?
Met houtlook bedoelde ik houtnerf, beetje een verkeerde woordkeuze.

De hoek die we hebben gekozen is schuin, geen HVL
https://www.verdouw.nu/ko...houtlook-en-standaard.jpg

leverancier inclusief ervaring zal ik even delen als dit achter de rug is. Over 2 weken moet alles klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Headshot_NL schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:03:
leverancier inclusief ervaring zal ik even delen als dit achter de rug is. Over 2 weken moet alles klaar zijn.
Misschien levert ie wel baggerwerk af (hoop het tegendeel natuurlijk)
Dan hebben wij allemaal voor de kat z'n viool contact gzocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Rzaan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:30:
[...]

Misschien levert ie wel baggerwerk af (hoop het tegendeel natuurlijk)
Dan hebben wij allemaal voor de kat z'n viool contact gzocht.
Ja ik hoop het niet. Daarom ook blij met achteraf betalen, mocht het niet helemaal lekker gaan dan heb ik een stok achter de deur.
Ik heb meerdere projecten gezien van dit bedrijf en dat ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
The_Admin schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 11:20:
Goed, Tweakers... Met twee partijen in gesprek voor overal kunststof kozijnen en 3 deuren, offertes zijn niet helemaal gelijk getrokken dus het is lastig vergelijken, maar het begint natuurlijk allemaal met het basisproduct.

Wat zijn jullie meningen over HBI Rehau vs Schuko.
Vroeg me af wat jullie meningen/ervaringen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-04 08:42
daniel14 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:10:
[...]

inmiddels de kozijnen al geplaatst? Tevreden over toeleveringonline? Ik heb er ook de kozijnen besteld, zal ze in september krijgen.

Heb je daarnaast gebruik gemaakt van stelkozijnen?
Ik heb de kozijnen netjes op de afgesproken datum ontvangen. We gaan ze pas in september plaatsen, maar zo op het oog ziet alles er keurig uit. De horren waren ze vergeten en dat heeft mij nog wel enkele telefoontjes gekost om geregeld te krijgen.

Na de online bestelling heb ik alles nog even telefonisch met ze doorgenomen ter controle. Tot nu toe dus een prima ervaring. Hopelijk blijft dat ook zo zodra we alles daadwerkelijk gaan plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Paar weken geleden is het hele huis voorzien van kunststof kozijnen. Ik heb een factuur gekregen waarop het totaal aantal m2 glas is vermeld inclusief de meldcode van het glas. Maar geen specificatie van aantal m2 per glaspaneel. Overigens alles HR++ glas.

Is dit voldoende voor aanvraag ISDE subsidie? Ik heb daarnaast wat foto’s gemaakt tijdens de werkzaamheden, oa foto van een nieuw kozijn op de aanhanger en foto van de glasstickers.

Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 22:09
Ik ben in overweging om mijn houtwerk te vervangen door kunststof (jaren '70 tussenwoning, ongeveer 26m2 glas). Het houtwerk is hier en daar al eens gerepareerd op de achterkant (zuidwesten). Daarnaast heeft de achterdeur nog ouderwets hang en sluitwerk, is de voordeur niet heel goed sluitend (en afwijkende maatvoering). Ten slotte willen we het liefst op de achterkant nog rolluiken en/of screens hebben tegen de invallende zon in de middag. Nu lijken mij de kosten voor het plaatsen van een nieuwe houten achterdeur, op maat gemaakte voordeur en ombouw van uitzetraam naar kiepraam niet heel laag. Plus dat er dan weer geschilderd moet worden (en elke 2 jaar daarna). In dat licht is het plaatsen van kunststof dan wel duurder, maar niet het gehele bedrag.

Zijn er zaken waar ik nog rekening mee moet houden bij het uitzoeken van kunststof kozijnen? Isolatiewaarden etc? Zijn hier los van het glas nog subsidiemogelijkheden in? Of geldt de subsidie puur voor het plaatsen van het glas? We hebben nu HR++ glas wat 7 jaar geleden geplaatst is, vervanging door triple glas is dan het meest logisch? En staat dit in verhouding tot de gevel"isolatie" van 1975? Er schijnt glaswol in de spouw te zitten, waardoor na-isoleren slecht mogelijk is (aldus de buurman).

En als iemand nog een goede partij kent in omgeving Twente dan hou ik mij aanbevolen :) Hier in het dorp zitten in ieder geval Thermo totaal, Flexkozijn en een lokale aannemer welke ook kunststof plaatst.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:57
TweakersOnly schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 17:02:
Paar weken geleden is het hele huis voorzien van kunststof kozijnen. Ik heb een factuur gekregen waarop het totaal aantal m2 glas is vermeld inclusief de meldcode van het glas. Maar geen specificatie van aantal m2 per glaspaneel. Overigens alles HR++ glas.

Is dit voldoende voor aanvraag ISDE subsidie? Ik heb daarnaast wat foto’s gemaakt tijdens de werkzaamheden, oa foto van een nieuw kozijn op de aanhanger en foto van de glasstickers.

Iemand ervaringen hiermee?
In het glas staat vaak ook de afmeting. Ik heb deze voor alle ramen genoteerd, opgeteld en ingestuurd.

En anders meet je het op (klein stukje van glas zit achter glaslat). Let op dat je niet het hele kozijn meet, maar het glasoppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-05 20:25
Ik heb een aardige grote (9,5m breed, 4,6m hoog) achter pui nodig voor de renovatie van mijn huis. Bij welke leverancier moet ik gaan kijken volgens jullie?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yayEO1ep9I_0kOqOXBq0OZ1d68c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2LLqg1uI9BltRLkWNnOiP08g.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Jasper schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:43:
Ik heb een aardige grote (9,5m breed, 4,6m hoog) achter pui nodig voor de renovatie van mijn huis. Bij welke leverancier moet ik gaan kijken volgens jullie?

[Afbeelding]
zoals hij getekend is kom je denk ik uit op aluminium. dus ik zou er 1 kiezen die dat ook verkoopt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-04 20:52
@Jasper ziet er goed uit!
Je zou eens kunnen kijken/informeren bij Schipper kozijnen. Daar komen onze achtergevel kozijnen (4m55 x 2m75) vandaan. Ik heb zelf geen ervaring met ze, beide kozijnen zaten al in de woning toen wij het kochten.

Kozijnen zijn van aluminium, glas is hr+++ (triple glas, U-waarde 0,7W/m2K)

[ Voor 13% gewijzigd door FitNiX op 09-08-2022 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
FitNiX schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:41:
@Jasper ziet er goed uit!
Je zou eens kunnen kijken/informeren bij Schipper kozijnen. Daar komen onze achtergevel kozijnen (4m55 x 2m75) vandaan. Ik heb zelf geen ervaring met ze, beide kozijnen zaten al in de woning toen wij het kochten.

Kozijnen zijn van aluminium, glas is hr+++ (triple glas, U-waarde 0,7W/m2K)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Aangezien Schuco een Duits merk is, dacht ik 'laat ik eens op een Duitse site kijken voor de prijzen'.

Maar hoe ik ook zoek, ik krijg het profiel Living Variant 15 of Living Variant 6 niet gevonden op Duitse sites.
Ook niet op de Schuco site.
Het lijkt wel of dit profiel enkel voor de Nederlandse markt gemaakt wordt.

Afbeeldingslocatie: https://www.benitech.nl/wp-content/uploads/Sch%C3%BCco-LivIng-Variant-kunststof-kozijn-profiel-details.jpg

Het profiel heet ook wel Hollands Blok of Hollands Facet

Afbeeldingslocatie: https://www.sterkozijn.nl/wp-content/uploads/2019/04/keuze-in-uitstraling-en-betere-isolatiewaarde-Blok-Facet-Accent.jpg

Wonderlijk genoeg zal ik het profiel wel op een enkele Poolse site, en daar stond ook een verwijzing in naar de Nederlandse bouwstijl.

Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-05 15:45
Rzaan schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 15:57:
Aangezien Schuco een Duits merk is, dacht ik 'laat ik eens op een Duitse site kijken voor de prijzen'.

Maar hoe ik ook zoek, ik krijg het profiel Living Variant 15 of Living Variant 6 niet gevonden op Duitse sites.
Ook niet op de Schuco site.
Het lijkt wel of dit profiel enkel voor de Nederlandse markt gemaakt wordt.

[Afbeelding]

Het profiel heet ook wel Hollands Blok of Hollands Facet

[Afbeelding]

Wonderlijk genoeg zal ik het profiel wel op een enkele Poolse site, en daar stond ook een verwijzing in naar de Nederlandse bouwstijl.

Weet iemand hoe dit zit?
In Duitsland (en België) worden kozijnen veelal achter de buitenmuur geplaatst, dus zonder aanslag, vandaar dat je de kozijn profielen met aanslag niet ziet op de Duitse site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

daniel14 schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 19:39:
[...]

In Duitsland (en België) worden kozijnen veelal achter de buitenmuur geplaatst, dus zonder aanslag, vandaar dat je de kozijn profielen met aanslag niet ziet op de Duitse site.
De Living Variant wordt ook zonder aanslag geleverd, dus dat alleen kan het niet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://www.benitech.nl/wp-content/uploads/Sch%C3%BCco-LivIng-Variant-kunststof-kozijn-profiel-met-HR-glas.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGM1990
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over onze kunststof kozijnen. Vorig jaar zomer is ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Vanaf het begin was er een issue met het sluiten van de deur van de pui achter (zie foto). Deze sloot voor geen meter en er is toen een kozijnhersteller geweest om e.e.a. bij te stellen. Op dat moment was er al twijfel of het kozijn eigenlijk wel de juiste maat had voor de uitsparing waarin deze geplaatst werd. Uiteindelijk is het wel gelukt het dusdanig bij te stellen dat de deuren 'goed' sluiten (er zit nog altijd wat speling op). Wellicht ter overvloede, maar het gaat om kunststof kozijnen.

Afgelopen winter hadden we het idee dat er behoorlijk wat tocht bij het kozijn vandaan kwam. Ik begrijp dat dit kan ontstaan door koudeval, maar toch voelde het voor ons vrij intens. Door de aannemer werd het ook afgedaan als koudeval en normaal bevonden.

Afgelopen week, wellicht een beetje laat, heb ik nog eens goed naar het kozijn gekeken en ik heb er toch wat vragen over, met name over de kwaliteit van de afwerking.

Tussen de muur en het kozijn (en ook tussen de kozijndelen onderling) is er flink wat speling. Tussen de muur en het kozijn is dit volgens mij afgewerkt met afdichtingsband of iets dergelijks. Wat mij echter opvalt is dat er alsnog flinke kieren zijn tussen de afdichtingsband en het kozijn. Zie bijgevoegde foto's. Ik heb ook van een ander kozijn wat foto's toegevoegd van wat volgens mij duidelijke kieren/openingen zijn. Dit lijkt mij niet normaal.

Ook heb ik de indruk dat de ruimte tussen de kozijnen onderling vrij ruim is. Dit varieert tussen de 10 en 15 mm (de twee zwarte banen tussen de ramen en de deuren). Zie ook bijgevoegde close-up. Dit lijkt te zijn afgedicht met een soort folie.

Kan iemand o.b.v van de foto's iets zeggen over de kwaliteit en of dit correct is afgewerkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2nm2LbKqrOfTLURtSxmviqfRdM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1qC81teQ9qC0sDsgTH08cCS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pE3UdvAYwQ6krRfrQBeaxhKcg40=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YaYiueCzTwjtf5r5ijhSSj00.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TCq6aT2jQ6WIxtQAPfsKDeFZSo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NPtzxWQJwzSPf1Rcunv86WPb.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_LC_1zI9TkKINGciS34eu-sA3Z8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x0a5klSHeoDnZNFvXfW0kTWN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SdMublE3WH-XPmKvcK9Wz-BLwlY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HyPS7FDjkBBYUOjeBm4qq779.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Headshot_NL schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:03:
[...]

Met houtlook bedoelde ik houtnerf, beetje een verkeerde woordkeuze.

De hoek die we hebben gekozen is schuin, geen HVL
https://www.verdouw.nu/ko...houtlook-en-standaard.jpg

Hoe is het verlopen allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb momenteel offertes lopen (een offerte moet ik nog binnen krijgen) voor kunststof kozijnen. Het gaat om een jaren '70 tussenwoning en ongeveer 34 m2 aan kozijn/glas/deur. Nu leveren de partijen alle 3 een ander kozijnsysteem.

1. Schuco Living met HR++, optioneel HR+++ tripleglas tegen meerprijs
2. Schuco CT70 met HR++
3. Veka Softline 82 NL met HR++

Zijn er nog voor / nadelen omtrent een van deze systemen? En zou er prijsverschil in moeten zitten tussen deze systemen, afgaand op dezelfde samenstelling qua afmeting/roosters/draaikiepramen etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
@NoepZor Volgens mij gaat CT70 al enige tijd mee en blijft die achter bij je beide andere opties qua isolatiewaarde.
Verder zou ik persoonlijk altijd voor HR+++ gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Utlbrt
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-05 11:32
Wat @_JGC_ ook al zei, waarom niet direct voor HR+++ gaan. Tegenwoordig is het zo dat je ook bij 1 isolatiemethode al subsidie krijgt (de helft van wat je normaal zou krijgen, vanaf plaatsing na April 2022). Voor HR+++ krijg je 150E p/m2. Je moet dan wel de subsidie aanvragen in 2023: https://www.rvo.nl/subsid...ing/isde/wijzigingen-2022

Veka zouden ze ook met HR+++ moeten kunnen leveren tegen een meerprijs.Toch merk je dat veel bedrijven dit niet (willen) doen, omdat het meer tijd kost, meer moeite en extra materialen kost om bijvoorbeeld het glas te vervoeren/plaatsen i.v.m. de ARBO-wet.

Hiernaast moet je goed kijken naar wat ze precies leveren. Sommige bedrijven doen kleine raampjes niet, omdat het te veel werk kost, en komen ze met een halve oplossing aanzetten (die lelijk is, zoals een frameloos raam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

RGM1990 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:10:
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag over onze kunststof kozijnen. Vorig jaar zomer is ons nieuwbouwhuis opgeleverd. Vanaf het begin was er een issue met het sluiten van de deur van de pui achter (zie foto). Deze sloot voor geen meter en er is toen een kozijnhersteller geweest om e.e.a. bij te stellen. Op dat moment was er al twijfel of het kozijn eigenlijk wel de juiste maat had voor de uitsparing waarin deze geplaatst werd. Uiteindelijk is het wel gelukt het dusdanig bij te stellen dat de deuren 'goed' sluiten (er zit nog altijd wat speling op). Wellicht ter overvloede, maar het gaat om kunststof kozijnen.

Afgelopen winter hadden we het idee dat er behoorlijk wat tocht bij het kozijn vandaan kwam. Ik begrijp dat dit kan ontstaan door koudeval, maar toch voelde het voor ons vrij intens. Door de aannemer werd het ook afgedaan als koudeval en normaal bevonden.

Afgelopen week, wellicht een beetje laat, heb ik nog eens goed naar het kozijn gekeken en ik heb er toch wat vragen over, met name over de kwaliteit van de afwerking.

Tussen de muur en het kozijn (en ook tussen de kozijndelen onderling) is er flink wat speling. Tussen de muur en het kozijn is dit volgens mij afgewerkt met afdichtingsband of iets dergelijks. Wat mij echter opvalt is dat er alsnog flinke kieren zijn tussen de afdichtingsband en het kozijn. Zie bijgevoegde foto's. Ik heb ook van een ander kozijn wat foto's toegevoegd van wat volgens mij duidelijke kieren/openingen zijn. Dit lijkt mij niet normaal.

Ook heb ik de indruk dat de ruimte tussen de kozijnen onderling vrij ruim is. Dit varieert tussen de 10 en 15 mm (de twee zwarte banen tussen de ramen en de deuren). Zie ook bijgevoegde close-up. Dit lijkt te zijn afgedicht met een soort folie.

Kan iemand o.b.v van de foto's iets zeggen over de kwaliteit en of dit correct is afgewerkt?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
meestal sluit het rubber wat beter aan op de muur, maar uiteindelijk is dat niet je tocht dichting. het rubber is meer om het ergste nat buiten te houden en om estetische redenenen. je kan je voorstellen dat ook bij een langer rubber er een te groot verschil in voegen en stenen zit om het echt af te sluiten. ik denk dus niet dat daar je probleem vandaan komt. het feit dat ik geen spoor van een stelkozijn zie langs die spleet baard mij meer zorgen, dat is doorgaans je tochtdichting. en gezien dat je zegt dat er plaatsings problemen waren kan het zomaar dat het weggelaten is heb je geen foto's van tijdens de bouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
_JGC_ schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 11:59:
@NoepZor Volgens mij gaat CT70 al enige tijd mee en blijft die achter bij je beide andere opties qua isolatiewaarde.
Verder zou ik persoonlijk altijd voor HR+++ gaan.
Dank voor je reactie. De partij welke de Schuco Living biedt is vrij opdringerig qua verkoop, die heeft momenteel de minste gunfactor. De tweede is een partij welke wat minder opdringerig is en de derde partij is een lokale aannemer (dus verkoop/bouwvakker in 1 :) ). Qua gemak / kwaliteit heeft de laatstgenoemde partij de voorkeur, maar ik weet dus niet zo goed of Veka vergelijkbaar is met de Schuco profielen.
Utlbrt schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 12:06:
Wat @_JGC_ ook al zei, waarom niet direct voor HR+++ gaan. Tegenwoordig is het zo dat je ook bij 1 isolatiemethode al subsidie krijgt (de helft van wat je normaal zou krijgen, vanaf plaatsing na April 2022). Voor HR+++ krijg je 150E p/m2. Je moet dan wel de subsidie aanvragen in 2023: https://www.rvo.nl/subsid...ing/isde/wijzigingen-2022

Veka zouden ze ook met HR+++ moeten kunnen leveren tegen een meerprijs.Toch merk je dat veel bedrijven dit niet (willen) doen, omdat het meer tijd kost, meer moeite en extra materialen kost om bijvoorbeeld het glas te vervoeren/plaatsen i.v.m. de ARBO-wet.

Hiernaast moet je goed kijken naar wat ze precies leveren. Sommige bedrijven doen kleine raampjes niet, omdat het te veel werk kost, en komen ze met een halve oplossing aanzetten (die lelijk is, zoals een frameloos raam).
We hebben net de offerte getekend voor het laten isoleren van de spouwmuur en kruipruimte, dus meerdere maatregelen voor de extra subsidie is geen probleem. Op het aantal meters glas krijgen we zeker de meerprijs van partij 1 (3000 euro) aan extra subsidie terug. Alleen partij 2 geeft aan dat draaiende delen bijvoorbeeld geen triple glas kunnen krijgen ivm gewicht / verzakken. Dan zouden alleen de vaste ramen in tripleglas worden uitgevoerd. Nu zitten daar best grote ramen tussen, dus het kan zeker nog lonen.

We hebben verder geen kleine raampjes, het gaat allemaal om gevelelementen van minimaal 1,50x1,50 grofweg (doorzonwoning).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:16
RGM1990 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:10:
Beste Tweakers,

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Is dat zwarte, wat tussen de muur en het kozijn zit hard en stevig?
Of zacht/flexibel?
Je ziet wel iets van lijnen wat lijkt op multiplex wat afgeplakt/geverfd is.

Het toepassen van een stelkozijn is overigens geen garantie voor een luchtdichte afwerking.
Het is maar hoe je het toepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

NoepZor schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 13:17:
[...]

Dank voor je reactie. De partij welke de Schuco Living biedt is vrij opdringerig qua verkoop, die heeft momenteel de minste gunfactor. De tweede is een partij welke wat minder opdringerig is en de derde partij is een lokale aannemer (dus verkoop/bouwvakker in 1 :) ). Qua gemak / kwaliteit heeft de laatstgenoemde partij de voorkeur, maar ik weet dus niet zo goed of Veka vergelijkbaar is met de Schuco profielen.

[...]

We hebben net de offerte getekend voor het laten isoleren van de spouwmuur en kruipruimte, dus meerdere maatregelen voor de extra subsidie is geen probleem. Op het aantal meters glas krijgen we zeker de meerprijs van partij 1 (3000 euro) aan extra subsidie terug. Alleen partij 2 geeft aan dat draaiende delen bijvoorbeeld geen triple glas kunnen krijgen ivm gewicht / verzakken. Dan zouden alleen de vaste ramen in tripleglas worden uitgevoerd. Nu zitten daar best grote ramen tussen, dus het kan zeker nog lonen.

We hebben verder geen kleine raampjes, het gaat allemaal om gevelelementen van minimaal 1,50x1,50 grofweg (doorzonwoning).
als je weet dat het heel erg veel uitmaakt of je het glas goed plaatst of je verzakingen krijgt bij openslaande delen, zou ik meer vertrouwen hebben in 1 ;) mits ze natuurlijk ruime ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-05 14:07
[...]

[...]

Wij hebben afgelopen week de kozijnen ook gemonteerd gekregen met daarin 2 draai/kiep ramen van 230cm hoog en 80cm breed en uitgevoerd in triple glas. Gewoon inclusief 5 jaar garantie op draaiende delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utlbrt
[...]

Als het hele grote ramen betreft kan ik mij d'r nog iets bij voorstellen. Maar als het goed is zijn alle profielen d'r op berekend (incl schanieren etc). Veka (heb ik mij laten vertellen) heeft binnenin een stuk staal/ijzer waarin de schanieren gemonteerd zijn, ik verwacht het zelfde bij Schuco. Het zou dus geen probleem moeten hoeven zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ja dat van het staal klopt, de kozijnenassemblage stopt er een stalen balk in welke stevigheid geeft. De partij met CT70 profiel fabriceert zelf bij een zusterbedrijf. Zie ik in de prijs helaas nog niet terug :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utlbrt
NoepZor schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 22:34:
Ja dat van het staal klopt, de kozijnenassemblage stopt er een stalen balk in welke stevigheid geeft. De partij met CT70 profiel fabriceert zelf bij een zusterbedrijf. Zie ik in de prijs helaas nog niet terug :p
Ik weet d'r alles van, 5-6 offertes gedaan, en de prijsverschillen zijn enorm. Voor een standaard jaren ~80 huis met een offerte aankomen van 40k (en niet 1, maar meerdere).. Ik heb vriendelijk bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB300
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 07-04 16:53
Heeft er iemand ervaringen met het laten plaatsen van kunststof kozijnen in Hollands blokprofiel (of tenminste een vrij diep profiel) in combinatie met inbouw rolluiken?

Ik ben bezig met een nieuwbouwwoning en heb de inbouwkasten ten behoeve van de rolluiken al tijden geleden geplaatst en zou Duitse kozijnen laten plaatsen, waar dit een standaard bouwmethode is. Maar nu vind ik de Hollandse profiel eigenlijk veel mooier en zou denk ik beter bij de woning passen.

Iemand hier ervaring mee of een adres waar zoiets leverbaar zou kunnen zijn? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 10:21

meddle

:o

Iemand (waarschijnlijk een dronken student) heeft bij mij laatst iets tegen m'n ruit gegooid, waardoor deze kapot is. Nu wil ik het ruitje vervangen, echter het is me niet duidelijk hoe ik de glaslatten uit het kunststof kozijn moet krijgen. Ik heb google geraadpleegd, maar omdat ik niet weet welk merk of type kozijn dit is (er staat enkel "aubi" op, maar dit is volgens mij het merk van het draaikiep mechanisme) is het moeilijk te vinden hoe dit moet.

Ik heb een poging gewaagd om een glaslat met een plamuurmes los te tikken, maar dit lijkt niet de bedoeling Verder heb ik een van de zwarte 'rubber' strips tussen de ruit en de glaslat losgetrokken, maar ook dan kan ik de glaslat niet loskrijgen.Ik ben enigsinds voorzichtig omdat deze kozijnen waarschijnlijk al 20 jaar oud zijn, dus ik wil liever niets slopen wat ik niet meer kan vervangen.

Herkent iemand hier toevallig dit type kozijn? Of weet iemand een andere manier waarop ik de glaslatten er uit zou kunnen krijgen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ufqAxtGW2TITGImPOAa6_0UoqFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aybrFFrG57vBBGY7iH7eOI2g.jpg?f=fotoalbum_large

specs PC

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:06
Interessant topic. Ik vraag mij af hoe doen jullie dat met offertes, gewoon aanvragen via de vele webpagina's die aangeven meerdere offertes te maken of zelf bedrijven benaderen? Wij hebben nu een offerte van een bedrijf waarvan wij het werk hebben gezien. Maar ben toch wel geschrokken van het offerte bedrag. Wij hebben dan weliswaar een eenvoudig huis maar met veel kozijnen (17) dat drijft de prijs behoorlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-05 16:05
Vraag "gewoon" bij veel bedrijven aan. De filtering ontstaat bij de bedrijven langs komen om in te meten.
De andere bedrijven direct afzeggen.
Vervolgens bij het inmeten krijg je adviezen, keuzes en kan je vragen stellen. Dan krijg je direct een indicatie over de professionaliteit van het bedrijf.
Vraag vooraf om transparantie in prijzen per raam. En niet 1 grote hoop. etc etc.
Bedrijven die HR+++ afraden ook direct links laten liggen. Die zijn met hun bedrijfsvoering bezig en niet met wat de klant wil.

Het is echt de moeite waard om hier veel tijd in te stoppen. De offertes kunnen yomaar 100% afwijken.

[ Voor 11% gewijzigd door barry86 op 09-09-2022 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

meddle schreef op woensdag 7 september 2022 @ 21:54:
Iemand (waarschijnlijk een dronken student) heeft bij mij laatst iets tegen m'n ruit gegooid, waardoor deze kapot is. Nu wil ik het ruitje vervangen, echter het is me niet duidelijk hoe ik de glaslatten uit het kunststof kozijn moet krijgen. Ik heb google geraadpleegd, maar omdat ik niet weet welk merk of type kozijn dit is (er staat enkel "aubi" op, maar dit is volgens mij het merk van het draaikiep mechanisme) is het moeilijk te vinden hoe dit moet.

Ik heb een poging gewaagd om een glaslat met een plamuurmes los te tikken, maar dit lijkt niet de bedoeling Verder heb ik een van de zwarte 'rubber' strips tussen de ruit en de glaslat losgetrokken, maar ook dan kan ik de glaslat niet loskrijgen.Ik ben enigsinds voorzichtig omdat deze kozijnen waarschijnlijk al 20 jaar oud zijn, dus ik wil liever niets slopen wat ik niet meer kan vervangen.

Herkent iemand hier toevallig dit type kozijn? Of weet iemand een andere manier waarop ik de glaslatten er uit zou kunnen krijgen?

[Afbeelding]
Neem een Stanley mes, liefst de brede. Enkel het mes dus, tik deze met een hamertje de snijkant tussen de glaslat en het raam.

Wring dan het mes weg van de glaslat.

De Nederbelg !

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:16
Utlbrt schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 00:47:
[...]

Ik weet d'r alles van, 5-6 offertes gedaan, en de prijsverschillen zijn enorm. Voor een standaard jaren ~80 huis met een offerte aankomen van 40k (en niet 1, maar meerdere).. Ik heb vriendelijk bedankt :)
En waar ben je uiteindelijk uitgekomen? Hier ook bezig met offertes voor hele woning(jaren 70, volledige gevel is pui) eerste offerte kwam ook op 43k 2e offerte kwam op 33k, nogal een verschil. Partij van de eerste offerte kon op zn vroegst 8 maanden na tekenen beginnen dus die zullen een flinke werkvoorraad hebben met dito prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Utlbrt
Uiteindelijk uitgekomen op ~27k inclusief horren. Met een wachttijd van ongeveer 5-6 maanden (inclusief vakantie/bouwvak). Dit is overigens inclusief keralit aan beide kanten van het huis. Dit was ook onderdeel van alle andere offertes. Een reden om voor de huidige partij te kiezen was onder andere de prijs, maar ook de mogelijkheden m.b.t. de ramen, sommige bedrijven weigerde tripple glas te leveren onder het mom van "ja maar dat ga je toch niet merken", andere konden bepaalde (kleine) ramen niet leveren, want dat was ze blijkbaar te veel moeite (gezien alle bedrijven de zelfde kozijnen leveren (Veka)). :?

Het probleem is momenteel dat mensen gewoon tekenen voor een offerte van 40k+ en als bedrijf ben je natuurlijk gek als je dan nee zegt :) 8)7

De kozijnen van het huis waren gewoon op, bijkomend voordeel is zometeen dat naast dat ik nooit meer hoef te schilderen, ik er waarschijnlijk met tripple glas en goed geisoleerde kozijnen d'r in de winter mogelijk ook nog wat van ga merken in de stookkosten.

[ Voor 31% gewijzigd door Utlbrt op 10-09-2022 11:05 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@Utlbrt
Heb je namen van de bedrijven?
Zowel het uiteindelijk gekozen bedrijf en degene die teveel vroegen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Utlbrt
@Rzaan Ik zal je een PM sturen met de namen, alles moet nog geplaatst worden. Dus het is sowieso nog afwachten. Echter het geleverde werk van het bedrijf waarvoor wij gekozen hebben heb ik ook al gezien (meerdere huizen) en dat zag d'r perfect uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:06
@Utlbrt mocht je het lijstje voor @Rzaan nog hebben dan zou ik het ook graag ontvangen 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
chippie777 schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:44:
@Utlbrt mocht je het lijstje voor @Rzaan nog hebben dan zou ik het ook graag ontvangen 😄
+1 :-) Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Uit eigen ervaring kan ik in ieder geval Veld Kozijntechniek aanbevelen.

Goed meegedacht in de offerte en alles zeer netjes en kundig geïnstalleerd. Ook eventuele servicepunten worden zonder gezeur opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Muse schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:56:

Goed meegedacht in de offerte en alles zeer netjes en kundig geïnstalleerd. Ook eventuele servicepunten worden zonder gezeur opgepakt.
Welke kunsstof kozijnen heb je precies?

SOFTLINE 82 NL van VEKA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 12 september 2022 @ 17:26:
[...]

Welke kunsstof kozijnen heb je precies?

SOFTLINE 82 NL van VEKA?
Ik heb inderdaad het VEKA profiel, incl triple glas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Vraag is natuurlijk ook wel een beetje op welke profielen een prijs op gebaseerd is, want - naar mijn bescheiden mening - kan je niet 1:1 de prijs van een offerte met VEKA profielen vergelijken met een offerte met bv. Schuco profielen, toch wel de bovenkant van de markt die je dan met wat meer middensegment vergelijkt.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Admin op 13-09-2022 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Muse schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:17:
[...]

Ik heb inderdaad het VEKA profiel, incl triple glas.
Er is me namelijk wat onduidelijk op de Veka site.

Heb je dit profiel?
Met een redelijk aflopende hellingshoek?

Afbeeldingslocatie: https://www.veka.nl/uploads/tx_vekaimagegallery/pro_veka_softline82_nl_retro_intro.png

Of deze, waar het profiel veel horizontaler is?

Afbeeldingslocatie: https://www.nbd-online.nl/sites/default/files/styles/682x484/public/archive/pictures/VEKA_SOFTLINE_82_NL_RETRO.png?itok=GrGL6new&timestamp=1455147870

Ze gebruiken namelijk de namen Veka Softline 82 NL en Veka Softline 82 NL Retro door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

The_Admin schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:26:
Vraag is natuurlijk ook wel een beetje op welke profielen een prijs op gebaseerd is, want - naar mijn bescheiden mening - kan je niet 1:1 de prijs van een offerte met VEKA profielen vergelijken met een offerte met bv. Schuco profielen, toch wel de bovenkant van de markt die je dan met wat meer middensegment vergelijkt.
Volgens Duitse organisaties zitten Veka en Schuco in dezelfde groep van goede merken qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Rzaan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:28:
[...]

Volgens Duitse organisaties zitten Veka en Schuco in dezelfde groep van goede merken qua kwaliteit.
Mwah, je kan vast sites vinden die dat roepen, als je die wil vinden ;) Maar als ik even snel google lees ik toch dat Schuco overal wel de onbetwiste #1 is en VEKA toch ergens middensegment of lager wordt ingeschat, en al snel zo'n 15-20% goedkoper is dan Schuco. Zeg niet dat het 'slecht' is hoor, ik denk dat het nog steeds een prima profiel is, maar Schuco gaat net een stapje verder qua constructie e.d. en daardoor ook prijs.

wat ik wil zeggen, als jij een offerte van 40k hebt voor Schuco profielen, kan je dus niet zo makkelijk roepen dat je 32k offerte met VEKA profielen 'beter' is. Het zal altijd een keuze zijn op basis van wensen, budget en persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Rzaan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:26:
[...]

Er is me namelijk wat onduidelijk op de Veka site.

Heb je dit profiel?
Met een redelijk aflopende hellingshoek?

[Afbeelding]

Of deze, waar het profiel veel horizontaler is?

[Afbeelding]

Ze gebruiken namelijk de namen Veka Softline 82 NL en Veka Softline 82 NL Retro door elkaar.
Ik heb de eerste uit jouw voorbeelden. Daarbij hadden wij de keuze of de zijkanten recht of schuin zijn. Daar hebben wij gekozen voor recht, maar de onderdorpel is wel gewoon schuin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXz6W5dSD-4w503bnZ5DtW5-pY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfYyUjqJrQm9zxvAPTrJ577n.jpg?f=fotoalbum_large

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 12:07
Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij verder kunnen helpen. I.v.m. de wens om onze woning verder te verduurzamen willen we kijken of het loont om het glas (in kunststof kozijnen) op de eerste verdieping te vervangen voor HR++ glas (beneden is al helemaal verbouwd). Ik was in de veronderstelling dat we dubbel glas op de 1e verdieping hadden, maar door de glascode ga ik nu toch twijfelen. Ik kom er maar niet achter wat voor een glas het nu precies is, de website van de fabrikant is ook niet te benaderen anders had ik contact met ze opgenomen. De letters HH++ maken mij aan het twijfelen, maar via Google wordt ik ook niets wijzer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jNcCbE_OD1GSRM7BNkdSibMYtiI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OCdDqT4R5CzyIP6nWbvP4f5U.jpg?f=fotoalbum_large

Is er misschien iemand die hier meer duiding op kan geven?

[ Voor 5% gewijzigd door Furiousz op 14-09-2022 10:40 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• Timmo865
  • Laatst online: 05-04 18:56
chippie777 schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:44:
Ik ontvang ook graag het overzicht.

[ Voor 14% gewijzigd door Timmo865 op 14-09-2022 18:09 ]

• jichem
  • Laatst online: 02-05 14:07
Furiousz schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:38:
Ik hoop dat er hier mensen zijn die mij verder kunnen helpen. I.v.m. de wens om onze woning verder te verduurzamen willen we kijken of het loont om het glas (in kunststof kozijnen) op de eerste verdieping te vervangen voor HR++ glas (beneden is al helemaal verbouwd). Ik was in de veronderstelling dat we dubbel glas op de 1e verdieping hadden, maar door de glascode ga ik nu toch twijfelen. Ik kom er maar niet achter wat voor een glas het nu precies is, de website van de fabrikant is ook niet te benaderen anders had ik contact met ze opgenomen. De letters HH++ maken mij aan het twijfelen, maar via Google wordt ik ook niets wijzer.

[Afbeelding]

Helaas staat er geen glasopbouw in vermeld, misschien even een mailtje wagen aan een glasleverancier (als in particuliere groothandel) ?>

• buiter

[Afbeelding]

Is dit niet gewoon dubbelglas van 2014?
Toen was HR++ toch ook al de norm.
Het lijkt me sterk dat je hier heel veel mee gaat winnen met HR++ glas anno 2022.

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 12:07
Ik zou het niet weten, vandaar dat ik het graag wil uitzoeken :)

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• buiter
Furiousz schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:00:
Ik zou het niet weten, vandaar dat ik het graag wil uitzoeken :)
Staat er niet gewoon 20.10.2014 in wat voor de productiedatum staat?

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 21:59

Nyarlathotep

Crawling Chaos

[Afbeelding]

Ik denk dat het glas hier vandaan komt. Stuur ze een mailtje of bel ze even en ik denk dat je zo weet wat het is.
Het is duidelijk dubbelglas, maar verder durf ik het ook niet te zeggen. De aanstekertruc kan ook nog helpen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

• _JGC_
Semco Star van 2014, lijkt me iig HR+ of HR++. Die HH++ kan ik niet thuisbrengen, lijkt me eerder een drukfout. Ik heb hier Semco Star van 2010 met HR+ opdruk.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
ik ben hier dieper ingedoken, puur vanuit duurzaamheid.
Moeilijk, de kunststof jongens hebben sterke lobby, claimen goede recycling en voordelen, zoals geen schilderwerk. Maar de houtjongens slaan terug, hun stellingname, recycling is niet bewezen gedaan en hout mits goed onderhouden gaat veel langer mee.

Persoonlijk stel ik me de vraag, "zijn kozijnen en ramen aan het verschuiven van "bij je huis horende" naar een eenvoudig te veranderen product, wegwerp gedoe.? Kunststof lobby wil dat maar al te graag, maar als ik dan zie dat mooie isolerende monumenten glassoorten en vacuumglas prima in (oud) hout kunnen dan weet ik het niet of het echt zo goed is, ik worstel hier dus echt al een tijdje mee. Lobby's van twee kanten, en net te weinig berekeningen om uitsluiting te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:18
@Silent7
Wij neigen naar kunststof ergens volgend jaar vanwege de drie woorden "mits goed onderhouden"
Ik ben geen held op een steiger/ladder plus het is wat mij betreft zonde van m'n vrije tijd cq vakantiedagen dus werd het al een aantal jaren terug laten onderhouden. Slechte ervaring met één schilder en top ervaring met een andere schilder. Vervelende bij die top schilder is dat het een vakman is qua schilderwerk maar een drama qua adminstratie/afspraken maken. Als hij er is dan is het een topvent maar bidden/smeken of hij alsjeblieft weer langs wil komen zijn we een beetje klaar mee. Dat betekent dus weer op zoek naar een schilder en meerdere die ik hier in de buurt gezien heb zijn om te huilen. Die zoektocht heb ik dus geen zin (meer) in en dan wordt het dus zo goed als zeker kunststof puur vanwege het gebrek aan cq eenvoudiger onderhoud.
Duurzaamheid is voor ons in ieder geval geen reden om voor het één of het andere te kiezen, wij gaan voor gemak.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
precies @ninjazx9r98 want alle milieudruk van de verf (en arbeid) kan ik er niet in opnemen, erg lastig, een sopje en afnemen lijkt zoveel beter en minder druk geven (nog los van gemak) het feit dat de twee tegenstrijdige lobby clubs met grote partijen achter zich, dit laten liggen maakt het voor mij lastig, als het duidelijk was dan zou 1 van de twee er wel mee aan de haal zijn gegaan.
Geen oordeel ik zoek het duurzaamste maar zo makkelijk is het niet.

• NoepZor
The_Admin schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:46:
[...]

Mwah, je kan vast sites vinden die dat roepen, als je die wil vinden ;) Maar als ik even snel google lees ik toch dat Schuco overal wel de onbetwiste #1 is en VEKA toch ergens middensegment of lager wordt ingeschat, en al snel zo'n 15-20% goedkoper is dan Schuco. Zeg niet dat het 'slecht' is hoor, ik denk dat het nog steeds een prima profiel is, maar Schuco gaat net een stapje verder qua constructie e.d. en daardoor ook prijs.

wat ik wil zeggen, als jij een offerte van 40k hebt voor Schuco profielen, kan je dus niet zo makkelijk roepen dat je 32k offerte met VEKA profielen 'beter' is. Het zal altijd een keuze zijn op basis van wensen, budget en persoonlijke voorkeur.
Is dit ook daadwerkelijk zo, of ook een kwestie van voorkeur (net zoals dat <insert random automerk> de beste auto is).

Ik heb zoals eerder aangegeven een drietal partijen aangeschreven. Ik heb daarvoor prijzen gekregen welke elkaar weinig ontlopen.

Partij 1: Kozijnenleverancier, Schuco Living profiel met HR++, volledige woning voor iets meer dan 31K, incl. bekleden afdak voordeur met Keralit en elektrische zonwering achterzijde woning (2x rolluik, 2x screen)
Partij 2: Kozijnenleverancier, Schuco CT70 profiel met HR++, volledige woning voor net geen 31L, incl. bekleden afdak voordeur met Keralit en elektrische zonwering achterzijde woning (2x rolluik, 2x screen).
Partij 3: Kleine aannemer, Veka Softline profiel met HR++, volledige woning voor 27K, exclusief zonwering, maar wel inclusief compleet opnieuw opbouwen afdak (ook dakbedekking e.d.) en verzetten regenpijpen.

Uiteindelijk heeft dan partij 1 de beste kozijnprofielen als ik dit topic mag geloven en partij 3 ontzorgt ons wat meer qua extra werkzaamheden. Is het verschil dermate groot tussen de Schuco en de Veka profielen om partij 3 te skippen? Daar ligt namelijk onze voorkeur wel op dit moment. Partij 1 heeft namelijk een opdringerig verkoopapparaat (en daarmee de laagste gunfactor) en partij 2 wat oudere profielen voor hetzelfde geld. Ik verwacht wel voor het prijsverschil tussen partij 1/2 en partij 3 zelf zonwering te kunnen regelen (4-5K).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Muse schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:56:

Klopt. Hebben bij mij (sorry offtopic 8) ) aluminium kozijnen gedaan, gevelisolatie met PIR en Keralit en boeiboorden. Ik zweer bij Veld. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door MotorBeast op 15-09-2022 16:13 ]

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[b]NoepZor schreef op donderdag 15 september 2022 @ 15:54:
Is dit ook daadwerkelijk zo, of ook een kwestie van voorkeur (net zoals dat <insert random automerk> de beste auto is).
Ik denk dit laatste.
Schuco is wel de partij die er de meeste marketing tegenaan gooit.
Het is goed, en wij hebben bijvoorbeeld Schuco kozijnen in onze dakkapel.
Maar denk niet dat Veka er voor onder doet, of er boven zit.
Het zal op enkele punten wat afwijken.
En dan heeft het ene merk iets betere dit en het andere merk iets betere dat.
Net als bij auto's.
Misschien is Schuco wel de beste, maar of je dat in de praktijk echt gaat merken?

Bild noemde deze merken allemaal kwaliteitsmerken
Weru
Rehau
Aluplast
Salamander
Schüco
Veka

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Rzaan schreef op donderdag 15 september 2022 @ 16:11:
[...]

Ik denk dit laatste.
Schuco is wel de partij die er de meeste marketing tegenaan gooit.
Het is goed, en wij hebben bijvoorbeeld Schuco kozijnen in onze dakkapel.
Maar denk niet dat Veka er voor onder doet, of er boven zit.
Het zal op enkele punten wat afwijken.
En dan heeft het ene merk iets betere dit en het andere merk iets betere dat.
Net als bij auto's.
Misschien is Schuco wel de beste, maar of je dat in de praktijk echt gaat merken?

Bild noemde deze merken allemaal kwaliteitsmerken
Weru
Rehau
Aluplast
Salamander
Schüco
Veka
Dan ben je nog steeds afhankelijk van wie de assemblage doet. Ben blij dat ik Profel Alu heb genomen. In eigen beheer gemaakt inclusief het glas in eigen beheer. En persoonlijk natuurlijk....mooier dan kunststof en was op het geheel maar een fractieduurder dan Veka. Ideetje? :*) (al zal Alu nu wel iets duurder zijn door ......gas ellende :'( ).

[ Voor 3% gewijzigd door MotorBeast op 15-09-2022 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Bij assemblage ben je altijd afhankelijk van andere partijen. Geldt voor alle merken, dus is geen factor in de vergelijking tussen Veka vs Schuco. Of Veka vs XYZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:22

Church of Noise

Drive it like you stole it

Voor degenen die offertes (of zelfs facturen) hebben, kunnen jullie eventueel ook de prijs/vierkante meter aangeven? Maakt het vergelijken iets makkelijker.

't Is maar een suggestie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Church of Noise schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:06:
Voor degenen die offertes (of zelfs facturen) hebben, kunnen jullie eventueel ook de prijs/vierkante meter aangeven? Maakt het vergelijken iets makkelijker.

't Is maar een suggestie :)
De prijs hangt natuurlijk ook sterk af van de indeling van de je kozijnen. Deuren en draai-kiep delen zijn een stuk duurder dan vast glas. Dus ik vraag me af of je daar veel mee opschiet voor een vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:22

Church of Noise

Drive it like you stole it

Muse schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:24:
[...]

De prijs hangt natuurlijk ook sterk af van de indeling van de je kozijnen. Deuren en draai-kiep delen zijn een stuk duurder dan vast glas. Dus ik vraag me af of je daar veel mee opschiet voor een vergelijking.
Versta ik, misschien beide opgeven is dan handig: totaalprijs, en prijs/m2 (en indien relevant indicatie rond complexiteit zoals je terecht aangeeft).

Ik stel het maar voor omdat een rijhuis met 4 ramen aan elke zijde nogal verschilt van een vrijstaande woning met 4 ramen aan elk van de 4 zijden, bij wijze van spreken.

(ter info: ik wilde bvb vergelijken met een offerte die ik hier in België had ontvangen in 2019 voor houten ramen met 0.6 glas: 33.5k voor 45 vierkante meter ramen, ik vermoed dat die prijs vandaag stérk hoger zal zijn...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 30-10-2023
Timmo865 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:18:
[...]

Ik ontvang ook graag het overzicht.
Beste Utlbrt,

Zo mogelijk zou ik dat overzicht ook graag ontvangen. Bij voorbaat hartelijk dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superkoex9
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:16
Utlbrt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:58:
Uiteindelijk uitgekomen op ~27k inclusief horren. Met een wachttijd van ongeveer 5-6 maanden (inclusief vakantie/bouwvak). Dit is overigens inclusief keralit aan beide kanten van het huis. Dit was ook onderdeel van alle andere offertes. Een reden om voor de huidige partij te kiezen was onder andere de prijs, maar ook de mogelijkheden m.b.t. de ramen, sommige bedrijven weigerde tripple glas te leveren onder het mom van "ja maar dat ga je toch niet merken", andere konden bepaalde (kleine) ramen niet leveren, want dat was ze blijkbaar te veel moeite (gezien alle bedrijven de zelfde kozijnen leveren (Veka)). :?

Het probleem is momenteel dat mensen gewoon tekenen voor een offerte van 40k+ en als bedrijf ben je natuurlijk gek als je dan nee zegt :) 8)7

De kozijnen van het huis waren gewoon op, bijkomend voordeel is zometeen dat naast dat ik nooit meer hoef te schilderen, ik er waarschijnlijk met tripple glas en goed geisoleerde kozijnen d'r in de winter mogelijk ook nog wat van ga merken in de stookkosten.
Het is even geleden dat ik de vraag stelde maar dank voor je antwoord d:)b . Als het kan ontvang ik ook graag je lijstje via pm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
superkoex9 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 06:54:
[...]

Het is even geleden dat ik de vraag stelde maar dank voor je antwoord d:)b . Als het kan ontvang ik ook graag je lijstje via pm.
Als iemand dit lijst ook aan mij wilt doorsturen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimitri_Klokov
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09-01 23:55
Ben nu druk aan het rondkijken voor leveranciers voor het vervangen van drie ramen en een balkondeur op de eerste verdieping. Sommige bedrijven kunnen het pas monteren in november/december volgend jaar. Gaat helemaal nergens over 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Dimitri_Klokov schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:38:
Ben nu druk aan het rondkijken voor leveranciers voor het vervangen van drie ramen en een balkondeur op de eerste verdieping. Sommige bedrijven kunnen het pas monteren in november/december volgend jaar. Gaat helemaal nergens over 8)7
jawel, dat gaat over personeels tekort. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Dimitri_Klokov schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:38:
Het is nog oktober dus er kan deze maand nog wel een likje verf over ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
Joosterh schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:55:
K-vision Trend is ook met HVL te verkrijgen. Volgende week worden bij mij alle kozijnen vervangen voor een K-vision Trend kozijn. Heb ook een offerte gehad van een bedrijf dat Gealan plaatst, maar dat kwam veel duurder uit. Isolatiewaarde van het K-vision kozijn is wel wat lager ja. Gealan kozijn vind ik qua aanzicht wel wat minder omdat het een dikker kozijn is.

Mijn K-vision kozijnen worden gemaakt door de firma Kochs in Aken, Duitsland.
Hoe is alles bevallen bij jou?
Ben je ook tevreden over het uiterlijk van de profielen?

Heb je wellicht ook de mogelijkheid om een foto te delen? Ik ben namelijk erg benieuwd.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosterh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40
Hoe is alles bevallen bij jou?
Ben je ook tevreden over het uiterlijk van de profielen?

Heb je wellicht ook de mogelijkheid om een foto te delen? Ik ben namelijk erg benieuwd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvaOYZCLk8lqEk7zc13zBnlMnqo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QklVzIGLYG0BXS8Q0KLEkn2.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, ik ben wel tevreden over hoe alles er nu is uit komen te zien. Hele verbetering t.o.v. de kozijnen die er in zaten en we merken nu ook al wel dat alles veel beter geïsoleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosterh
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40
Boeiboorden zijn inmiddels ook vervangen trouwens. Dit is een al wat oudere foto van toen de kozijnen er net in zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 08:50
Ik heb deze week nieuwe kunstof kozijnen (gealan) laten monteren en nu valt me op dat bij alle hoeken aan de buitenkant bij de hvl verbinding een kier zit tussen de toplaag en de rest van het profiel. Is dit normaal? Kan het kwaad?

[ Voor 49% gewijzigd door cornelisprul op 24-10-2022 21:23 ]

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraboy
Mijn eerste reactie zou zijn" Wil ik dit accepteren als ik er steeds tegenaan moet kijken?".
Het is in ieder geval niet netjes afgewerkt.
Zo zie je maar weer, dat kwaliteit van het monteren (het montagebedrijf) minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker is behalve het kiezen voor het merk, kleur en de juiste kozijnen en het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-04 18:30
cornelisprul schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:27:
Ik heb deze week nieuwe kunstof kozijnen (gealan) laten monteren en nu valt me op dat bij alle hoeken aan de buitenkant bij de hvl verbinding een kier zit tussen de toplaag en de rest van het profiel. Is dit normaal? Kan het kwaad? [Afbeelding]
Geen idee of het kwaad kan, ik zou het zelf niet accepteren in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-05 21:18
GroeneThee schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:09:
[...]

Geen idee of het kwaad kan, ik zou het zelf niet accepteren in ieder geval.
Wat is er bij de pijlen loos? Rubber nie goed?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICBi7382FQFfyiNAiD6UjqCPaME=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJ7Vn09RhpaxU8jkOWYtNPOD.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 14 ... 24 Laatste