iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 227 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Haha jaa klopt jongens, ik moet die ideale lijn binnenkort uit gaan zetten maar is nu nog wel even handig voor de rempunten :9

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Game-Freak schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:39:
Haha jaa klopt jongens, ik moet die ideale lijn binnenkort uit gaan zetten maar is nu nog wel even handig voor de rempunten :9
Mijn ervaring is dat het prima om een track te leren maar probeer zo snel mogelijk de rempunten uit je hoofd te leren kennen want uiteindelijk leidt dit tijdens het racen minder af als je de ideale lijn hulp uit hebt staan. Daarnaast werkt deze hulp ook niet als je met de GoT league mee gaat rijden (is mijn persoonlijke ervaring:)).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Wat zijn de te verwachten rondetijden op Interlagos ? Kan ik me weer geestelijk voorbereiden .Vanmorgen aangeschaft en wat rondjes geprobeerd , lastig baantje ook , zitten paar nijdige knijpers in.Zal mijn beste tijd maar niet noemen hier , heb filmpje van Dave Cameron gekeken , informatief , kerel legt de baan goed uit.Ik lijk eindelijk mijn stuur voor elkaar te hebben , geeft eindelijk feedback over wat er gebeurd , zat alleen niet de gewenste 5 seconden in :( .Balen , hahahaha ligt het toch aan mijn rijkunsten (het ontbreken daarvan) Heb ook teamspeak geinstalleerd , nu nog uitpluizen hoe e.a werkt. Misschien tot vanavond , en anders morgen . 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Imac2011 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 18:38:
Wat zijn de te verwachten rondetijden op Interlagos ? Kan ik me weer geestelijk voorbereiden .Vanmorgen aangeschaft en wat rondjes geprobeerd , lastig baantje ook , zitten paar nijdige knijpers in.Zal mijn beste tijd maar niet noemen hier , heb filmpje van Dave Cameron gekeken , informatief , kerel legt de baan goed uit.Ik lijk eindelijk mijn stuur voor elkaar te hebben , geeft eindelijk feedback over wat er gebeurd , zat alleen niet de gewenste 5 seconden in :( .Balen , hahahaha ligt het toch aan mijn rijkunsten (het ontbreken daarvan) Heb ook teamspeak geinstalleerd , nu nog uitpluizen hoe e.a werkt. Misschien tot vanavond , en anders morgen . 8)
Verwachte ronde tijden schat ik 1,29 voor de snelste tot 1,32 voor de minder snelle rijders. Maar je kunt altijd om 20:00 aan de practice deelnemen om ervaring op te doen, de mogelijkheid om advies te vragen en een beeld te krijgen van de ronde tijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:03

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Sorry aan bijna iedereen op TS’s.
Maar ik baal er zo +*%#^* van dat de simpele regel na een crash nl. “Stil blijven staan met voet vol op de rem” nog steeds niet geland is bij iedereen.
Ik zie een auto in T2 met achterkant in banden staan. Hou rechts en wat doet ie... wegrollen 8)7

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10 23:41

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Was weer leuk heren.

1 minuut voor Q gejoined, dus lap 1 Q was mijn eerste volledige ronde 8)7

In het middenveld gekwalificeerd, niet ontevreden. Van P18 naar P11 gereden, leuke race.

Race 2 in T3 een pileup waarbij m'n hele voorkant eraf lag. Compleet geen grip meer aan de voorkant maar toch nog een paar plaatsen goed kunnen maken.

Race 3 in de eerste ronde heel licht aangetikt in de bocht waardoor ik weer iemand voor me (die heel langzaam reed) aantikte en ik achteraan mocht aansluiten. Geen zichtbare schade maar topsnelheid was zodanig laag dat ik in de slipstream slechts kon bijblijven en zonder slipstream dik inleverde. Jammer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:48:
Maar ik baal er zo +*%#^* van dat de simpele regel na een crash nl. “Stil blijven staan met voet vol op de rem” nog steeds niet geland is bij iedereen.
Ik zie een auto in T2 met achterkant in banden staan. Hou rechts en wat doet ie... wegrollen 8)7
Ik heb het terug gezien Joep. Begrijp je punt want als hij was blijven staan dan was je er wel veilig langs gekomen.

Ik neem voor de volgende keer maar kaarten voor de tribune. Maak zelf nog veel te veel fouten waardoor ik onnodig vaak spin. Sorry nog aan Marc en Robert. Volgens mij stuur ik 2x te vroeg in. Gelukkig voor jullie weinig gevolgen want jullie konden verder rijden maar voor mij was de race klaar...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Mja, die zag ik voor me gebeuren. Was wel een behoorlijk lullig moment.
Arfman schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:05:
Race 3 in de eerste ronde heel licht aangetikt in de bocht waardoor ik weer iemand voor me (die heel langzaam reed) aantikte en ik achteraan mocht aansluiten. Geen zichtbare schade maar topsnelheid was zodanig laag dat ik in de slipstream slechts kon bijblijven en zonder slipstream dik inleverde. Jammer.
Dat was ik. Ik denk dat mijn tempo daar weinig relevant was gezien de situatie en de hoeveelheid verkeer.

Maar was weer gezellig allemaal! Ik mis nog steeds aardig wat tempo, maar langzaam maar zeker kom ik voor mijn gevoel dichterbij. Deze keer in de derde race nog best een leuk gevecht om de voorlaatste plek van degenen die nog reden :9

[ Voor 45% gewijzigd door Wormaap op 09-02-2020 22:16 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erind
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-07-2024
Lekkere races jongens. 🙏 Leuke fights, vooral met Lucas op 't einde. Gjgj

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:13
Leuke baan, heb lekker geraced en veel gevechten gehad! Mijn Q was slecht, maar tempo in de race was gelukkig wat beter.

Opkomen rechte stuk is een zwak punt kwam ik achter, daar verlies ik 2 tiende. Morgen maar eens zien of ik dat punt kan verbeteren, want inhalen wordt anders erg lastig. Wel een voordeel.. Het defensief aanremmen van de eerste bocht heb ik voldoende kunnen oefenen. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:56

anc

Heel vervelend, dit de reden dat ik vorige week alt-f4 deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Als ik dit zo allemaal lees durf ik vanavond bijna niet mee te rijden.Gister wat geoefend en reed 1.36 , heel ver van jullie tijden af dus , optie was een 1.34 .Ga vandaag nog wat filmpjes kijken en oefenen , ik laat heel erg veel tijd liggen , al wel gemerkt dat ik soms zeg 1 - 1,5 sec sneller ben en het dan ergens anders toch weer verkloot.Aangezien ik 1e race toch achteraan start ben ik daar geen gevaar voor de rest .
Tot vanavond waarschijnlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat is inderdaad 8 seconden trager en dat is fors. Positieve is dan echter wel dat zeker de eerste ~5 seconden er vrij makkelijk af zijn te schaven. Als ik jou was zou ik vanavond eerst gewoon even onboard meekijken met een snel iemand, en er zijn vast mensen die jou "op sleeptouw" willen nemen door even in een apart kanaal op TS te gaan om zo wat dingen uit te leggen. Ik zou het wel willen maar ben er maandagavond nooit bij helaas.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Eindelijk 1 van mijn favorieten tracks, maar wat een lastige en technische track :)

Met quali zette ik min snelste tijd neer, dus zeer blij mee. Race ging ok. Kon de rest redelijk bij houden, alleen verloor ik te veel tijd met bocht 1/2 en 3. Eerste sector moet ik nog goed op oefenen.
Alleen 5min voor het eind trekt zo onze kat de kabel uit mn router. Weg internet :(
Ik kwam bij white flag weer in de race terecht.

Race 2: Mocht als 5de starten, alleen vergaten mensen volgens mij te joinen, dus p1. Goede start, slechte bocht 1/2, waarna Maik de leiding overnam. Goed kunnen volgen, totdat ik zelf weer de fouten ging maken. Ergens tussen p12-15 volgens mij geëindigd.

Race 3: Kreeg ik last van mijn kuit blessure, dus ik merkte dat ik steeds meer moeite kreeg met remmen, te laat of te hard.. waardoor ik te veel tijd verloor tov van andere.

Al met al wel leuke races gehad en ik hoop bij meer rondjes dat ik de 1:29 kan aantikken!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:06:
[...]

Toch is het zo....
Promotie kan altijd ook midden in de week. Als je EN genoeg races hebt gedaan EN boven de 4.0 uitkomt.
En als je voldoende SR hebt (boven de 4 dus) krijg je geen gratis SR aangezien je dan niet zo snel kans hebt op demotie.
nogmaals, je voorbeelden zullen ongetwijfeld kloppen, maar het is nog steeds geen verklaring voor de situatie die hier oorspronkelijk gepost werd, toch?

iracing profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 12:00

Phydomir

Dennis

Raimond613 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:19:
[...]

nogmaals, je voorbeelden zullen ongetwijfeld kloppen, maar het is nog steeds geen verklaring voor de situatie die hier oorspronkelijk gepost werd, toch?
Situatie was na promotie naar D klasse D2.89. Je gaat in de laatste rookie race door de 3 heen. Hierdoor krijg je er al .50 SR bij want je gaat door een heel getal. Dan nog je +SR erbij door de race zelf. Dus dan zou je op 3.89 rookie uit kunnen komen. Je promoveert dus gaat daar weer een punt af want 3.89 is gelijk aan D2.89. Net als dat C4.00 gelijk is aan B3.00 etc.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

raymondw schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:54:
12hr Bathurst was een geslaagde ervaring!

Eerste keer Endurance, besloten geen qualy te doen en voor uitrijden te gaan op elke mogelijke positie.
Dat was wat te negatief gedacht, maar het is wat voor de volgende keer.

Als laatste auto in de opwarm ronde, en dan word je team maatje er af geramd door iemand die de start miste....

Op P54 en met -30 laps aan de race begonnen, helaas met lagere topsnelheid.
Je ziet dan mensen acties uithalen voor een plekje met nog 11 uur te gaan.

Daarna 236 laps zonder incidenten, echter in nmr 237 toucheerde ik een muur mee, met 2 Inc, scheef stuur en wederom -5 laps verder gegaan. ( Wilde te hard gaan :( )
Topsnelheid lag nu helemaal laag, we piekten mag 256 bergaf, op de berg konden we goed doorrijden en de schade beperkt houden.

Op positie 22 de race beëindigd, doel gehaald!
En met 136 rondjes Bathurst maar 8 inc op mijn naam :D
Volgens mij zaten wij bij jou in de split, wij zijn zelf 2de geëindigd op 3 ronden achter stand, maar met totaal 50 incs (en een stop en go dus). Een maat van mij en zijn broer en ik zaten in 1 team, maar die broer had nog niet zoveel ervaring met endurance en leek het te zien als elke ronde zo hard mogelijk en de hele baan gebruiken, maar op Bathurst niet altijd een succes. Wij eindigde daarom op 3 ronden achterstand omdat wij een aantal repairs moesten uitvoeren. Ik had zelf maar 4 keer een offtrack in 122 ronden en keer een 4x vanwege een achterblijver die ons voorbij liet maar op het moment dat ik naast hem zat weer terugstuurde. Maar wel leuk om te doen, ik was zelf alleen 2 seconde per ronde te langzaam, maar had ook niet echt veel training achter het stuur van de mercedes.

/edit: en omdat er in de laatste stint toch niets meer te verliezen zowat, had die maat van mij nog even lopen pushen met een mercedes en aangepaste aero :P. Hij haalde toch nog een 2:03 ondanks de lagere topsnelheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy55 op 10-02-2020 11:14 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
@Wormaap Hoe is het bij jullie gegaan met de 12h van Bathurst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wormaap schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:08:

Dat was ik. Ik denk dat mijn tempo daar weinig relevant was gezien de situatie en de hoeveelheid verkeer.
Dat klopt, ik had alleen daardoor de ruimte verkeerd ingeschat want ik had het daar anders nooit 3 wide gemaakt. Dat was dus een onbedoeld gevolg :+ Maar het was echt een raceincident, jammer dat het jou en mij de race kostte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Arfman schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:33:
[...]

Dat klopt, ik had alleen daardoor de ruimte verkeerd ingeschat want ik had het daar anders nooit 3 wide gemaakt. Dat was dus een onbedoeld gevolg :+ Maar het was echt een raceincident, jammer dat het jou en mij de race kostte.
Ach, competitief ben ik toch niet, en hierdoor heb ik een leuk gevecht om de voorlaatste plek gehad. Dus ik kan me er niet druk om maken :+ Maar was een jammere samenloop van omstandigheden ja.
ZFLaSH schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:17:
@Wormaap Hoe is het bij jullie gegaan met de 12h van Bathurst?
7e in de op twee-na-laagste split :) Dus eigenlijk boven verwachting, helemaal gezien de p38-quali. Iedereen wat kleine schades gereden, maar niets ernstigs :)
Quali was zo slecht omdat we het met z'n allen verstandig vonden om mij die te laten rijden, gezien ik de race ook ging starten. Anders waren we verder naar voren gestart en had ik zitten stressen totdat het veld gesettled was :+
Voor het live-gevoel: als je in het topic op mijn naam zoekt zie je mijn live-verslagjes van tijdens de race :P

[ Voor 39% gewijzigd door Wormaap op 10-02-2020 13:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Een 12 uur evenement finishen is al een prestatie op zich. 7e is dan helemaal knap, ook al is het de twee-na-laagste split. Goed gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:33
@Arfman SuperGT (die gast waar Jimmy Broadbent regelmatig mee gaat karten) heeft 'm solo gedaan afgelopen weekend :X Tijdens pitstops trok ie een sprintje naar de wc, een koekje en een slok water en doorrr

Weet ff niet in welke split hij reed maar hij kwam als 2e over de streep. Had 1e kunnen zijn als ie geen zwarte vlag had gekregen voor speeding in pit en vervolgens niet wist hoe hij banden en brandstof moest uitzetten en dus nog een keer banden kreeg en daarna z'n straf nog moest uitzitten :X

Uiteraard kreeg ie na de finish een DQ

[ Voor 44% gewijzigd door FastFred op 10-02-2020 15:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

FastFred schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:06:
@Arfman SuperGT (die gast waar Jimmy Broadbent regelmatig mee gaat karten) heeft 'm solo gedaan afgelopen weekend :X Tijdens pitstops trok ie een sprintje naar de wc, een koekje en een slok water en doorrr

Weet ff niet in welke split hij reed maar hij kwam als 2e over de streep. Had 1e kunnen zijn als ie geen zwarte vlag had gekregen voor speeding in pit en vervolgens niet wist hoe hij banden en brandstof moest uitzetten en dus nog een keer banden kreeg en daarna z'n straf nog moest uitzitten :X

Crazy...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb in december de 3.5 uur durende Targa Virginia uitgereden in de Radical, kan me niet voorstellen hoe het is om nog ruim 3 x zo lang door te moeten 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Matt Malone deed hem ook solo (team: Matt Alone). In zijn split (split 6) zaten in totaal drie "teams" die hem solo deden. Hij "won" hem zelfs, maar werd daarna natuurlijk geDQd. Haalde terloops nog even 3500 dollar op voor een goed doel.

Het knapste vond ik nog wel dat ie maar een 2x (offtracks) had in 24 12 uur.

https://www.youtube.com/watch?v=Mxbv2iF8Mgs

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Ik weet dat Matt Malone em ook wel eens alleen heeft gedaan met 2 accounts, toen heeft ie em wel uitgereden zonder DQ volgens mij...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:33
@Luckeh SuperGT had iets van 5 incs over de hele race, alle 5 binnen het eerste uur waaronder een 4x in de eerste ronde door een kamikaze actie van iemand anders. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:06:
Wordt dat dan handmatig gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nee, als de laatste auto over de streep is worden de officiele resultaten gemaakt. Je krijgt automatisch een disqualification omdat niet aan de teamvoorwaarden voor het evenement is voldaan. Zie onderstaande video (begint op 6u37.00).

[ Voor 4% gewijzigd door Luckeh op 10-02-2020 16:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Hallo allemaal,

Na een tijdje getwijfeld te hebben ben ik ook maar eens begonnen aan iRacing. Wat een gaaf spel!
Ik heb 2 avondjes geraced en ben nu gepromoveerd naar D klasse. Ik lees veel op internet over de skip barber. Is dit de way to go voor road racing?

Leuk topic trouwens!:) Ik heb hem gebookmarked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Xenophoben schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:07:
Hallo allemaal,

Na een tijdje getwijfeld te hebben ben ik ook maar eens begonnen aan iRacing. Wat een gaaf spel!
Ik heb 2 avondjes geraced en ben nu gepromoveerd naar D klasse. Ik lees veel op internet over de skip barber. Is dit de way to go voor road racing?

In de Race Guide kun je zien welke races er zijn voor de D klasse. Zo te zien zijn de BMW 12.0 Challenge en de Skip Barber Race Series de meest populaire.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Thanks! goede tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Xenophoben schreef op maandag 10 februari 2020 @ 16:07:
Hallo allemaal,

Wat 'de way to go' is hangt af van wat je zelf wil, maar de Skip is wel een geweldige leerschool :) Het is een auto die letterlijk gemaakt is om te leren racen (Skip Barber was een bekende raceschool) met een levendige community waar relatief clean gereden wordt. Als je lomp wil gooien is'ie dan weer niet geschikt, want hij gaat vrij snel kapot als je de muur of een andere wagen raakt.
Hou er wel rekening mee dat de Skip doorgaans 10 van de 12 weken rijdt op tracks die geen basiscontent zijn. Dus een seizoen rijden als je nog geen tracks hebt aangeschaft is vrij prijzig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 19:10
Wormaap schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:08:
[...]

Ach, competitief ben ik toch niet, en hierdoor heb ik een leuk gevecht om de voorlaatste plek gehad. Dus ik kan me er niet druk om maken :+ Maar was een jammere samenloop van omstandigheden ja.

[...]

7e in de op twee-na-laagste split :) Dus eigenlijk boven verwachting, helemaal gezien de p38-quali. Iedereen wat kleine schades gereden, maar niets ernstigs :)
Quali was zo slecht omdat we het met z'n allen verstandig vonden om mij die te laten rijden, gezien ik de race ook ging starten. Anders waren we verder naar voren gestart en had ik zitten stressen totdat het veld gesettled was :+
Voor het live-gevoel: als je in het topic op mijn naam zoekt zie je mijn live-verslagjes van tijdens de race :P
Kijk vandaag pas, maar zie nu dat we in dezelfde Split zaten. Doordat de nummer 1 een fout maakte met nog 2u te gaan hebben we nog kunnen winnen. We lagen toen 2 rondes achter op hun.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op maandag 10 februari 2020 @ 15:30:
Het knapste vond ik nog wel dat ie maar een 2x (offtracks) had in 24 12 uur.
Whatthefack. Dat is echt absurd weinig, zeker op Bathurst. Also er geen limiet zou staan op SR zou hij A10.00 zijn ofzo :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Mwa, op Bathurst zijn er niet zo veel offtrack plekken. Meestal is het gelijk de muur in en ben je klaar.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Na een uur practice bleef mijn iRacing hangen op 'Awaiting Tech' bij het starten van de kwalificatie.
Terug naar de lobby via Quit ging niet. Moest zowel iRacing als de BetaUI geforceerd afsluiten. Terug in de BetaUI kon ik niet joinen ("iRacing already running"... oke... niet) en via de browser ging ook niet meer. Dit zo'n 5x geprobeerd en toen na een withdraw als last resort stond de session niet meer in de lijst.

Top avond dus :) LEDjes op m'n stuur staan ook nog steeds te branden...

[ Voor 5% gewijzigd door Jimmy J. op 10-02-2020 21:17 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Vanavond toch maar meegedaan ondanks mijn bedenkingen , en maar goed ook , tot mijn verbazing reed ik in de kwalificatie gelijk een 1,32 , terwijl ik zelf met oefenen niet onder de 1,35-1,36 kwam .Er was veel meer grip leek het.In race 1 was ik niet eens de laatste (door crashes denk ik) Moest heat 2 wel weer vanaf de voorhoede starten , vindt ik erg spannend nog steeds , vooral omdat ik te vroeg rem/instuur etc. waarschijnlijk.Diverse auto's ontweken die gecrashed waren , en hopelijk niet teveel in de weg gereden of gekke dingen gedaan , heb behoorlijk wat ruimte gelaten hier en daar.Heat 2 in laatste ronde bij een poging later/harder te remmen de muur in gegaan helaas.En heat 3 weer laatste maar met 6-7 seconden achterstand.Alle heats/races auto's achter me gehad en in ieder geval in het zicht gehad.Er is hoop dus , veel oefenen.En hopelijk wat snelheid vinden om achterin de strijd aan te gaan .En dan misschien over paar jaar in het middenveld ? :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Trouwens nog een vraagje , ik heb regelmatig last van glitches waarbij auto's ineens weg zijn en ik alleen rijd , vorige keer op Zandvoort was ik met de 2e heat de pacecar kwijt waardoor ik hem bijna voorbij ging?En vanavond in de race ook paar keer gehad , net voor een rempunt in de drukte , zou balen zijn als ik dan iedereen eraf beuk. Ik heb een redelijk hoge ping , zou het daarmee te maken hebben of hebben jullie daar ook last van ?Met FM7 online gebeurd het ook regelmatig , dat ik complete start mis of mijn cockpit view is veranderd in chase view .Maar goed , bij FM7 hebben meer mensen er last van.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Zojuist nog maar eens in de Cadillac gestapt voor een rondje Monza. Er waren wel redelijk wat andere deelnemers en het veld zat qua iRating erg dicht bij elkaar, een handjevol van ongeveer iRating 1500 waren het hoogst (split 2). Dus dat beloofde wat! Een prima kwalificatie achter de rug en ik pakte op slechts -00.057 de Pole Position! oOo

Helaas moet het dan zo zijn (met een Pole Position en dus een mooie uitgangspunt voor de race) dat er een of andere waus bij het aanremmen van bocht 1 veel te laat remt en mij totaal van de baan af rijd. Hierbij rolt mijn Cadillac ontelbare keren over z'n dak waarna ik bij stilstand een tow doe en bijna 2,5 minuut (!!) in de pits sta! Wat kan ik kwaad worden om dat soort acties, en daarbij natuurlijk -32 in mijn iRating. :N

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Game-Freak
Imac2011 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 22:46:
Trouwens nog een vraagje , ik heb regelmatig last van glitches waarbij auto's ineens weg zijn en ik alleen rijd , vorige keer op Zandvoort was ik met de 2e heat de pacecar kwijt waardoor ik hem bijna voorbij ging?En vanavond in de race ook paar keer gehad , net voor een rempunt in de drukte , zou balen zijn als ik dan iedereen eraf beuk. Ik heb een redelijk hoge ping , zou het daarmee te maken hebben of hebben jullie daar ook last van ?Met FM7 online gebeurd het ook regelmatig , dat ik complete start mis of mijn cockpit view is veranderd in chase view .Maar goed , bij FM7 hebben meer mensen er last van.
Wat versta je onder een hoge ping? Gebruik je WiFi? Zo ja, meteen overstappen op een kabel ;)
Je zou eens een PingPlotter op de achtergrond kunnen laten meedraaien als je aan het racen bent, dan kun je (achteraf) zien of het aan je verbinding ligt. Je kunt pingen naar bijvoorbeeld 141.1.1.1 (gebruik ik altijd)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40
Game-Freak schreef op maandag 10 februari 2020 @ 23:47:
Zojuist nog maar eens in de Cadillac gestapt voor een rondje Monza. Er waren wel redelijk wat andere deelnemers en het veld zat qua iRating erg dicht bij elkaar, een handjevol van ongeveer iRating 1500 waren het hoogst (split 2). Dus dat beloofde wat! Een prima kwalificatie achter de rug en ik pakte op slechts -00.057 de Pole Position! oOo

Helaas moet het dan zo zijn (met een Pole Position en dus een mooie uitgangspunt voor de race) dat er een of andere waus bij het aanremmen van bocht 1 veel te laat remt en mij totaal van de baan af rijd. Hierbij rolt mijn Cadillac ontelbare keren over z'n dak waarna ik bij stilstand een tow doe en bijna 2,5 minuut (!!) in de pits sta! Wat kan ik kwaad worden om dat soort acties, en daarbij natuurlijk -32 in mijn iRating. :N

[YouTube: Fanatec Global Challenge | Pole + Crash T1]
Je neemt natuurlijk wel een risico door in de remzone vlak voor hem terug naar de racelijn te gaan. Bij de Cadillac zal dat wel meevallen, maar bij auto's met een hoop aerodynamica kun je op die manier de downforce verstoren en daarmee dus de remweg verlengen.
Verstandiger was hier geweest om die verdedigende lijn vast te houden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Richard117 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 06:32:
[...]

Je neemt natuurlijk wel een risico door in de remzone vlak voor hem terug naar de racelijn te gaan. Bij de Cadillac zal dat wel meevallen, maar bij auto's met een hoop aerodynamica kun je op die manier de downforce verstoren en daarmee dus de remweg verlengen.
Verstandiger was hier geweest om die verdedigende lijn vast te houden.
Je drukt je nog milt uit. Dit is niets anders dan je eigen fout. Je kunt niet in een rem zone hem vlak voor iemand gooien en dan vol in de rem gaan, dat is vragen om problemen, helemaal op Monza in bocht 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Arfman schreef op maandag 10 februari 2020 @ 18:51:
[...]

Whatthefack. Dat is echt absurd weinig, zeker op Bathurst. Also er geen limiet zou staan op SR zou hij A10.00 zijn ofzo :P
Hehe, ik had dat met de 24h van Daytona. Heb nu 4.99 want hoger ging hij niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteravond ging het al een stuk beter dan afgelopen zondag.

Race 1 leuke duels gehad op de baan met Martijn en Deni. Helaas kon ik Deni net niet achter me houden in de laatste ronde. Maar uiteindelijk een voor mij prima 12e plek weten te bemachtigen.

Race 2 lag ik helaas wel buiten mijn schuld in de 1e ronde al uit als gevolg dat aan de linkerkant van mij een duel gaande was en hierbij werd uitgeweken terwijl ik daar reed en toen stond ik naast de baan met schade. Met als gevolg dat ik terug moest naar de pit en rustig de race heb uitgereden.

Race 3 kon ik als 2e starten en pakte na de start ook direct de 1e positie. Uiteindelijk had Dirk mij in een ronde of 3 al ingehaald en die kon ik niet bijhouden. Met name in de bocht na start finish verloor ik op hem volgens mij wel 3 - 5 tiende. Daarna nog door een aantal snellere rijders ingehaald en op positie 5 weten te finishen.

Al met al leuke avond gehad en eindelijk zelf een keer niet door mijn eigen fout van de baan gespind.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
Ik heb een gek probleem met iracing, ik zit scheef in de auto, als ik op race druk en zit in me auto staat me camera iets naar links druk op de toets R dan zit die recht maar dan kan ik ook typen. Wat gaat hier mis? :S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:55
@KevinSetz Camera instelling, kun je eenvoudig aanpassen
ctrl+F12

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
Was leuk gister! Einde van training begon het kwartje een klein beetje te vallen voor m'n gevoel. Redelijke Q gereden, en vervolgens 3 ontzettend leuke races gehad. Eigenlijk geen moment echt alleen gereden (wat me voorheen nog wel redelijk veel gebeurde), en aantal hele leuke gevechten gehad. Af en toe werd er een heel klein tikje uitgedeeld bij het aanremmen, maar met deze auto is daar prima mee weg te komen.

Topavond d:)b

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Waren leuke races van het weekend, wel veel pech bij verschillende races, maar wel weer leuke gevechten gehad.

Video van de laatste race van gisteren avond. Verkeerde rij gegokt in de eerste ronde helaas, waardoor ik veel tijd verloor door een crash voor mijn neus. Daarna nog redelijk terug kunnen komen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
Gezien er zondagavond ook nog (heel even) discussie was over een al-dan-niet divebomb, en ik daar zelf niet bij betrokken was en dus neutraal kan zijn, vraag ik me af wanneer jullie dat als wel of niet geoorloofd zien.

Zelf heb ik tot dusver aangehouden dat't eigenlijk altijd ok is, zolang de uitremmende auto de binnenlijn nog kan houden zonder ongelukken. Maar zelfs als die kant zijn auto nog onder controle heeft, is het natuurlijk een onaangename verrassing als er na het remmen, bij het insturen, ineens iemand naast je zit die je niet aan zag komen. Er voldoende naast zitten vóór de bocht (neus bij de deur) wordt vaak genoemd als criterium om ruimte te moeten geven/krijgen, maar dat zou weer elke 'dappere' uitremactie per definitie als 'niet ok' bestempelen.

Hopelijk blijkt uit bovenstaande alinea duidelijk genoeg dat ik niet een ontzettend sterke mening heb. Ik heb wel het idee dat ik meer dan gemiddeld geneigd ben om een flinke actie nog ok te vinden, zolang iedereen z'n wagen nog voldoende afgeremd krijgt om zijn lijn te houden. Maar ik ben benieuwd wat jullie vinden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik vindt dat je ook prima iemand kan uit remmen terwijl je nog niet echt naast diegene zit. Zolang je het maar niet probeert als diegene al aan het insturen is.

Dus later remmen dan de ander terwijl je allebei nog rechtdoor aan het rijden bent. Als je daardoor voor het insturen naast de ander komt is het geen divebomb.

Een divebomb is de auto er tussen gooien terwijl de ander al aan het insturen is en er dus niks meer aan kan doen eigenlijk.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
BM schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 10:46:
Was leuk gister! Einde van training begon het kwartje een klein beetje te vallen voor m'n gevoel. Redelijke Q gereden, en vervolgens 3 ontzettend leuke races gehad. Eigenlijk geen moment echt alleen gereden (wat me voorheen nog wel redelijk veel gebeurde), en aantal hele leuke gevechten gehad. Af en toe werd er een heel klein tikje uitgedeeld bij het aanremmen, maar met deze auto is daar prima mee weg te komen.

Topavond d:)b
Je had zeker de snelheid te pakken! Ook ging je vaak mooi de verdediging in ;)
En die kleine tikjes, die waren bedoeld om die paar wespen die op je bumper zaten te pletten. :) ...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:53

BM

Moderator Spielerij
Bob-B schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:19:
[...]

Je had zeker de snelheid te pakken! Ook ging je vaak mooi de verdediging in ;)
Haha, ik was in het infield al een paar keer aan de binnenkant voorbij gereden, dat ging me in de laatste ronden(n) niet nog een keer gebeuren ;-)
En die kleine tikjes, die waren bedoeld om die paar wespen die op je bumper zaten te pletten. :) ...
Ik neem aan dat je voor de volgende race de vlekken eraf komt poetsen? d:)b :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteravond begonnen met IRacing. Hoeveel tijd steekt men gemiddeld in het spel om lekker rond te rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
fietsbob schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:38:
Gisteravond begonnen met IRacing. Hoeveel tijd steekt men gemiddeld in het spel om lekker rond te rijden?
Het mooie van iRacing is dat je op elk niveau lekker rond kan rijden. Ik zit momenteel rond de 1200 iRating, en da's best laag. Tijdens de GoT-races merk ik ook dat ik flink tekort kom qua snelheid. Maar als ik official races rijd, word ik in een server gegooid met mensen van vergelijkbaar niveau en kan ik leuk vechten in het middenveld. Ik ben nu een kleine drie maanden bezig, en heb eigenlijk na de eerste paar dagen altijd plezier gehad in races :) Het allereerste begin is een beetje onwennig, maar dat kwam bij mij ook omdat ik nooit eerder serieuze racesims heb gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:55
@fietsbob Ligt aan de omstandigheden.
Voor de 12hr van Bathurst heb ik een week elke avond wel een uurtje getest en geoefend met mijn teammaatje.
Andere races waarbij ik de baan redelijk ken en een setup heb, oefenen ik 20/30min en ga dan de wedstrijd in.
Nieuwe banen heb ik langer voor nodig, meestal een avond op snelheid komen en verder lekker racen.

In overall tijd meerdere uren per week :)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ok, ben benieuwd.
Vanavond nog een uurtje testen op Lime Park. Gisteravond ging telkens bocht 1 op volle snelheid de mist in. En te langzaam kostte me veel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 12:01
fietsbob schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:50:
Ok, ben benieuwd.
Vanavond nog een uurtje testen op Lime Park. Gisteravond ging telkens bocht 1 op volle snelheid de mist in. En te langzaam kostte me veel tijd.
Bocht 1 op LRP ben ik al 4 jaar aan het oefenen ;)

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
fietsbob schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:50:
Ok, ben benieuwd.
Bocht 1 op LRP moet je redelijk aan de binnenkant blijven. De buitenkant van de bocht ligt off-camber, dus daar kun je veel minder snelheid houden dan je zou verwachten :)

Maar ik had je vraag niet helemaal goed begrepen zie ik. Ik oefen meestal 1 á 2 uur voordat ik races in duik op een nieuwe baan. Tegen die tijd zit ik op (voor mijn doen) acceptabele, constante rondetijden. Uiteraard verbeter ik mezelf daarna nog wel als ik verder oefen of race, maar na een uur of twee is de grootste progressie wel geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:53:
[...]

Bocht 1 op LRP moet je redelijk aan de binnenkant blijven. De buitenkant van de bocht ligt off-camber, dus daar kun je veel minder snelheid houden dan je zou verwachten :)

Maar ik had je vraag niet helemaal goed begrepen zie ik. Ik oefen meestal 1 á 2 uur voordat ik races in duik op een nieuwe baan. Tegen die tijd zit ik op (voor mijn doen) acceptabele, constante rondetijden. Uiteraard verbeter ik mezelf daarna nog wel als ik verder oefen of race, maar na een uur of twee is de grootste progressie wel geboekt.
Dit is ook hoe ik het doe. Vaak gaat het in de races al beter omdat er dan wat druk opstaat en dan kan ik me wat beter focussen ofzo. Daarom deed ik in het verleden ook wel time-trial, het is alleen rondjes rijden maar de off-tracks tellen wel voor je SR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
wtf...Die chicane in de F3 deze week op Interlagos. Pure gok of je er heelhuids doorheen komt of niet. Heel raar dat de organisatie deze configuratie kiest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Gister voor het eerst weer eens meegedaan sinds weet ik het hoelang! Ik moet zeggen ik vind de huidige setup wel erg leuk met de relatief korte races kort op elkaar.

De races zelf tja merk dat ik veel te weinig rij en er geen pace meer inzit maar het was wel gezellig om weer een hoop oude stemmen te horen en ook alle nieuwe natuurlijk!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
BM schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:30:
[...]

Haha, ik was in het infield al een paar keer aan de binnenkant voorbij gereden, dat ging me in de laatste ronden(n) niet nog een keer gebeuren ;-)

[...]

Ik neem aan dat je voor de volgende race de vlekken eraf komt poetsen? d:)b :P
Ik zal m'n best doen, kan zijn dat je er dit keer wat lakschade aan over houdt... ken Catalunya niet zo goed ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zojuist een leuke race gehad in de BMW M8 (BMW 12.0 serie). Dankzij GoT kon ik zo instappen, 5 minuten voor de start want ik had al geoefend. Auto #14 met een SoF van 2015, als P8 gekwalificeerd. Hele race uit de brokken weten te blijven en wat leuke inhaalacties gedaan om als P6 te eindigen met 0 incs. Beetje SR en iR erbij en een leuk halfuurtje gehad :)

Oh, en volgens mij won er een GoTter (Martijn A.) maar ik weet z'n handle hier niet :$

[ Voor 11% gewijzigd door Arfman op 11-02-2020 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Net weer even getest, maar de auto, Mazda, voelt aan of deze op ballonnen rijdt.
Ik rijd met een Thrustmaster T300RS en ik heb wat settings geprobeerd die op het net te vinden zijn, maar het voelt niet als een verbetering. Ik snap best dat het geen arcade game is, maar ik kan (bijna) nooit een ronde foutloos uitrijden, schaam schaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:04:
Zojuist een leuke race gehad in de BMW M8 (BMW 12.0 serie). Dankzij GoT kon ik zo instappen, 5 minuten voor de start want ik had al geoefend. Auto #14 met een SoF van 2015, als P8 gekwalificeerd. Hele race uit de brokken weten te blijven en wat leuke inhaalacties gedaan om als P6 te eindigen met 0 incs. Beetje SR en iR erbij en een leuk halfuurtje gehad :)

Oh, en volgens mij won er een GoTter (Martijn A.) maar ik weet z'n handle hier niet :$
Ik zat in dezelfde race, maar topsplit (SoF 3149) en dat was een dikke bende. Ik ging van P13 naar P7, vooral omdat men botsauto speelde voor me. Ik haalde 2 in, de rest parkeerde 'm her in der in het gras. Was de enige met 0 incs...

edit: Martijn Aarts won jouw split, maar die zie ik niet tussen de GoT leden staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Luckeh op 11-02-2020 22:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Nu online
fietsbob schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:13:
Net weer even getest, maar de auto, Mazda, voelt aan of deze op ballonnen rijdt.
Ik rijd met een Thrustmaster T300RS en ik heb wat settings geprobeerd die op het net te vinden zijn, maar het voelt niet als een verbetering. Ik snap best dat het geen arcade game is, maar ik kan (bijna) nooit een ronde foutloos uitrijden, schaam schaam.
Een ding dat mij even kostte om door te krijgen met de Mazda (en überhaupt toen ik net begon), is dat je best snel te hard remt. Je stuur begint dan te trillen, dat is hoe iRacing je laat weten dat de ABS intrapt. Toen ik dat eenmaal door had ging het een stukje beter. In arcade racegames trap je de rem vaak vol in, als je al remt. In iRacing moet je duidelijk subtieler zijn. Het rem-metertje (standaard linksbeneden) komt zelden boven de 75% uit.
Zorg dat je vrijwel al het remmen om snelheid te verminderen in een rechte lijn doet vóórdat je instuurt, maar laat je voet dan niet van de rem schieten, maar hou een béétje remdruk vast tijdens het insturen (trail braking), dan stuurt de wagen een stuk beter in. Daarnaast moet je aan het begin van de bocht vaak véél meer afremmen dan je zou verwachten. Liever iets te langzaam erin zodat je bij het uitkomen van de bocht flink op het gas kan, dan te hard erin en in de bocht nog moeten afremmen.

Geen idee hoeveel je hiervan al weet of doet, maar dat zijn wat basisdingen om mee te spelen als je moeite hebt om de wagen de baan rond te krijgen. Maar bovenal: geef het tijd. In meer arcade racegames kun je vaak heel snel 'beter' worden. In iRacing duurt dat duidelijk langer. Probeer ook niet te hard om te strijden voor een toppositie, in de Rookie-klasse is het hoofddoel om de race veilig uit te rijden. Er rijden ook in Rookies bloedsnelle mensen mee, als je die vanaf moment één probeert te volgen ga je elke hoek van de grindbak leren kennen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Luckeh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:16:
[...]

Ik zat in dezelfde race, maar topsplit (SoF 3149) en dat was een dikke bende. Ik ging van P13 naar P7, vooral omdat men botsauto speelde voor me. Ik haalde 2 in, de rest parkeerde 'm her in der in het gras. Was de enige met 0 incs...

edit: Martijn Aarts won jouw split, maar die zie ik niet tussen de GoT leden staan.
Ik zat ook in dezelfde race (zag je nog in practice) en met Bob en Ton V. in dezelfde split. Ik had me redelijk goed gekwalificeerd waardoor ik makkelijker uit de mêlee kon blijven maar achter me was het ook aardige chaos. Ik ben p4 geëindigd met 1 inc.

Maar wel erg leuk dat de community steeds groter wordt en je dus vaker samen met andere GoT rijders samen rijdt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Arfman schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:04:

Ik heb net even voor het eerst in de BMW M8 geoefend op Interlagos voor ongeveer 3 kwartier. Lastig circuit om geen incident te krijgen. Ik ga nu kwalificeren voor de race met een SoF van 1.4k. Ben benieuwd :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Inmiddels twee races gedaan in de BMW M8 op Interlagos maar het is wel flink wennen om in deze auto te rijden dan bijvoorbeeld de Cadillac :) In ieder geval is het heel erg wennen om niet te hard te remmen omdat anders de ABS inslaat. En er zijn op Interlagos wel moeilijke bochten welke wat oefening nodig hebben.

Race 1:
  • Qualify: P14
  • Race: P16
  • Incidents: 5
  • iRating: -53
  • SR: +0.07
Race 2:
  • Qualify: P16 (geen geldige ronde)
  • Race: P11
  • Incidents: 13
  • iRating: -14
  • SR: -0.20
Snelste ronde tot nu toe: 1:31.704

Nog even flink oefenen dus..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 11:09
Om even in te haken op de divebomb-dicussie, ben ik wel benieuwd wat jullie vinden van een recente divebomb van mij in de M8-serie op Suzuka. Ik had hem hier op reddit gepost:

https://www.reddit.com/r/...ce=share&utm_medium=web2x

Ik kom van heel ver weg, en we 0x-en in de bocht. Ik had een kleine lockup, maar hij remde zo vroeg dat ik het gevoel had dat ik hem er wel naast kon zetten. Echt netjes voelde ik me er niet over, maar hij was clean. ish. Wat vinden jullie?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
ik neem aan dat er niemand live gaat kijken :) maar over een halfuurtje begint de eerste eNASCAR race van het seizoen:

Ik ben vandaag op bezoek bij iRacing, erg leuk om mee te maken. Ze zijn al de hele dag bezig met de setup, komt toch echt ontzettend veel bij kijken! Live verbindingen met een aantal van de rijders en wat mensen van NASCAR, aantal practice runs gezien net, hopelijk gaat alles goed :) Ze pakken het echt professioneel aan, ook de rijders en hun sponsors. Vet om te zien dat het zo groot wordt!

Ook leuk om hun nieuwe kantoor te zien en iedereen te ontmoeten. Erg mooi ingericht vooral de broadcast kamer. Ze hebben een aantal mooie rigs inclusief een motion rig (en daarnaast ook de meest goedkope Logitech zooi op elk bureau haha).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:40
Game-Freak schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 00:15:
Inmiddels twee races gedaan in de BMW M8 op Interlagos maar het is wel flink wennen om in deze auto te rijden dan bijvoorbeeld de Cadillac :) In ieder geval is het heel erg wennen om niet te hard te remmen omdat anders de ABS inslaat. En er zijn op Interlagos wel moeilijke bochten welke wat oefening nodig hebben.
De M8 heeft geen ABS.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
SytseHartvelt schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 01:06:
Om even in te haken op de divebomb-dicussie, ben ik wel benieuwd wat jullie vinden van een recente divebomb van mij in de M8-serie op Suzuka. Ik had hem hier op reddit gepost:

Ik kom van heel ver weg, en we 0x-en in de bocht. Ik had een kleine lockup, maar hij remde zo vroeg dat ik het gevoel had dat ik hem er wel naast kon zetten. Echt netjes voelde ik me er niet over, maar hij was clean. ish. Wat vinden jullie?
Op het moment dat je instuurt zit je er volledig naast. Dus wat mij betreft goede actie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Je komt van ver maar haalt opzich redelijk de apex. Houd er wel rekening mee dat de enige manier waarop dit werkt, is doordat de andere jou gezien heeft en je ook laat leven. Bij een ander is het misschien einde verhaal voor beide. Als je hierdoor een contact had gehad wat je race had geëindigd had je alleen jezelf de schuld kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Zoals @Phydomir schrijft.
Het moment dat je beslist om ‘m er naast te zetten is echt een nano seconde voor het instuur moment van jouw voorligger. Dus je verwacht nogal wat anticipatie vermogen van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 02:28:
ik neem aan dat er niemand live gaat kijken :) maar over een halfuurtje begint de eerste eNASCAR race van het seizoen:

[YouTube: eNASCAR Coca-Cola iRacing Series from Daytona Internatonal Speedway]

Ik ben vandaag op bezoek bij iRacing, erg leuk om mee te maken. Ze zijn al de hele dag bezig met de setup, komt toch echt ontzettend veel bij kijken! Live verbindingen met een aantal van de rijders en wat mensen van NASCAR, aantal practice runs gezien net, hopelijk gaat alles goed :) Ze pakken het echt professioneel aan, ook de rijders en hun sponsors. Vet om te zien dat het zo groot wordt!

Ook leuk om hun nieuwe kantoor te zien en iedereen te ontmoeten. Erg mooi ingericht vooral de broadcast kamer. Ze hebben een aantal mooie rigs inclusief een motion rig (en daarnaast ook de meest goedkope Logitech zooi op elk bureau haha).
Wat gaaf! Ben je daar vanwege je overlay software? En nog leuke scoops die je kunt delen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Hmm goed punt, ik had nog zitten spelen met Brake Assistance maar dat heeft dus blijkbaar geen effect. Toch maar meer oefenen dus :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Wat gaaf! Ben je daar vanwege je overlay software?
...
Idd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 11:09
JoepW schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:57:
[...]

Zoals @Phydomir schrijft.
Het moment dat je beslist om ‘m er naast te zetten is echt een nano seconde voor het instuur moment van jouw voorligger. Dus je verwacht nogal wat anticipatie vermogen van hem.
Ja ben het helemaal met jullie eens, het voelde vrij sketchy toen ik het deed. Was ook niet van plan een move te maken voor de bocht maar toen hij zo vroeg begon te remmen zag ik mijn kans en besloot ik er instinctief voor te gaan. Op Reddit deed iedereen alsof het een briljante move was, maar het voelde meer als geluk dan wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben er niet bij, dus dat is een vraag voor @NickThissen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@fietsbob @PortoNL Hardware vragen kan je beter hier kwijt: Racesturen, servo's en pedalen of hier: Simracing Q&A topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Jimmy J. @Game-Freak Lees dit bericht svp?
En dan nu weer on-topic svp? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:44:
[...]

Wat gaaf! Ben je daar vanwege je overlay software? En nog leuke scoops die je kunt delen? ;)
Haha, nee niet echt. Het meeste is wel al bekend. Heb eigenlijk geen tijd gehad om nieuwe dingen te testen ofzo. Wel leuk gebrainstormed met aantal mensen hoe we de data verbinding met de sim kunnen verbeteren. Veel goeie ideeën, nu nog hopen dat ze ook tijd hebben om het in te bouwen. Ook nog even met DK gekletst en hij had me beloofd wat meer uit te leggen hoe ntm7 werkt, helaas later geen tijd meer voor gehad. We werden voor een "emergency" de broadcast kamer in geroepen (bleek dat ze een setting verkeerd hadden staan haha), en toen het werkte mochten we niet meer eruit onder het bijgeloof dat alles nu werkt en er niks meer mocht veranderen :+ Uiteindelijk ging alles prima, en er zijn nog flink wat dingen in progress die ze nog niet wilden gebruiken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Heb net de race terug gekeken maar dat ziet er allemaal erg gelikt uit hoor. Ze pakken zeer professioneel aan. Zelfs Fox na doen door naar reclame te gaan net als er pits actie is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 15:36:
@Jimmy J. @Game-Freak Lees dit bericht svp?

[...]

En dan nu weer on-topic svp? O-)
Ik heb net een zwik reacties die puur over hardware gingen verplaatst naar Racesturen, servo's en pedalen. Mocht je een post kwijt zijn, kun je hem daar terugvinden. :)

Hier graag, zoals JoepW vraagt, weer on-topic in gesprek over iRacing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Phydomir schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 18:10:
Heb net de race terug gekeken maar dat ziet er allemaal erg gelikt uit hoor. Ze pakken zeer professioneel aan. Zelfs Fox na doen door naar reclame te gaan net als er pits actie is :+
Ja dit vond ik vreemd, maar volgens mij hadden ze strenge regels in welke lap ze reclame moesten starten en dat kwam precies overeen met de pit window...

En het is echt professioneel achter de schermen ja, meerdere camera streams die ze op elke manier kunnen combineren (waaronder onze overlay, nog best wat werk aan gehad om die apart naar de mixer te sturen ipv desktop capture wat men normaal doet), 3 spotters die camera angles instellen, commentators allemaal remote ingebeld etc. Er staan 13 pc's om alles te regelen :+ heb wat filmpjes gemaakt maar weet niet of ik die op YouTube mag gooien hehe.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:17:
[...]

Haha, nee niet echt. Het meeste is wel al bekend. Heb eigenlijk geen tijd gehad om nieuwe dingen te testen ofzo. Wel leuk gebrainstormed met aantal mensen hoe we de data verbinding met de sim kunnen verbeteren. Veel goeie ideeën, nu nog hopen dat ze ook tijd hebben om het in te bouwen. Ook nog even met DK gekletst en hij had me beloofd wat meer uit te leggen hoe ntm7 werkt, helaas later geen tijd meer voor gehad. We werden voor een "emergency" de broadcast kamer in geroepen (bleek dat ze een setting verkeerd hadden staan haha), en toen het werkte mochten we niet meer eruit onder het bijgeloof dat alles nu werkt en er niks meer mocht veranderen :+ Uiteindelijk ging alles prima, en er zijn nog flink wat dingen in progress die ze nog niet wilden gebruiken.
werenotworthy.gif

humblebrag "ja ff met DK gekletst" _O_ :P

Super gaaf Nick, erg leuk om een beetje mee te lezen hoe het er achter de schermen allemaal aan toe gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 19:08:
[...]

Ja dit vond ik vreemd, maar volgens mij hadden ze strenge regels in welke lap ze reclame moesten starten en dat kwam precies overeen met de pit window...

En het is echt professioneel achter de schermen ja, meerdere camera streams die ze op elke manier kunnen combineren (waaronder onze overlay, nog best wat werk aan gehad om die apart naar de mixer te sturen ipv desktop capture wat men normaal doet), 3 spotters die camera angles instellen, commentators allemaal remote ingebeld etc. Er staan 13 pc's om alles te regelen :+ heb wat filmpjes gemaakt maar weet niet of ik die op YouTube mag gooien hehe.
En nu op naar het echte werk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
Vanavond weer wat geoefend in de BMW M8 op Interlagos. Ik heb ook als test even wat achter mijn rempedaal geplakt zodat ie niet verder gaat dan iets van 75%. Geprobeerd zonder Brake Assistance te rijden maar dan blokkeren de wielen toch nog wel flink. Met Brake Assistance AAN gaat dat een stuk minder snel.

In sommige races was het echt een chaos in de eerste bocht en klappen ze allemaal op elkaar.

Eigenlijk best wel jammer dat er maar 8 laps te rijden zijn, zou leuker zijn iets van 20 minuten ofzo..

iRacing Profiel

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Ik rijdt in een F3 league op de zondagavonden, meestal met 30+ auto's op de grid.

Nu willen we graag in week 13 een volle grid op Spa :)
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3698640.page

iRacing Profiel

• Jimmy J.
frankivo schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 15:03:
Ik rijdt in een F3 league op de zondagavonden, meestal met 30+ auto's op de grid.

Nu willen we graag in week 13 een volle grid op Spa :)
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3698640.page
Je zoekt een teamgenoot, of? Heb wel interesse namelijk.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Oh, dat eigenlijk niet. Ik heb namelijk een team waar ik endurance e.d. mee doe.
Maar misschien is/zijn er wat GoT team(s) in te schrijven :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Greg West @ iRacing member forum
Introducing the Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR

Coming this March, the Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR brings GT4 action to iRacing! Our newest sports car joins the multi-class IMSA Michelin Pilot Challenge for 2020 Season 2, and will compete in its own support series alongside the Porsche Esports Supercup throughout the 2020 season. In addition to its regular series, you’ll have a chance to race the Cayman in the IMSA 90 Minutes of Sebring special event on March 15.

The Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport represents pure motorsport. The recipe is well known and proven: lightweight, well-balanced performance. Whether driving it at a track day or in wheel-to-wheel competition, it is in its element. But be careful: the more you drive it, the less you want to stop. The GT4 Clubsport is more than a commitment to the racetrack, it is a declaration of addiction to motorsport.
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR 1
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR 2
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR 3
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3698684.page

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Een candidaat voor het volgende GoT seizoen lijkt me!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 20:49
Gave auto! Gaat wel gekocht worden denk ik :)

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Lijkt me wel een gave auto (iig in AC was ie gaaf), maar wel de 3 saaiste/lelijkste liveries uitgekozen voor de promo plaatjes zeg..

• Pandanl
  • Laatst online: 23-09 23:43
Net voor het eerst een race gehad waar iemand met opzet probeert mensen van de baan te rijden door te wachten voordat mensen voorbij komen en hem er dan voor te gooien. Meerdere keren dus.

Heb er een replay van gemaakt, krijgen dit soort lui hier gelijk een tijdelijke ban voor of eerst een waarschuwing?
Pagina: 1 ... 227 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies