to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Geen film maken hoor. Gewoon de replay opsturen.Pandanl schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 22:19:
Net voor het eerst een race gehad waar iemand met opzet probeert mensen van de baan te rijden door te wachten voordat mensen voorbij komen en hem er dan voor te gooien. Meerdere keren dus.
Heb er een replay van gemaakt, krijgen dit soort lui hier gelijk een tijdelijke ban voor of eerst een waarschuwing?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Nice
Als Porsche fanaat, zie hier mijn oude liefde, gaat mijn hartje sneller kloppen.
Het is jammer dat die 911 GT3 Cup zo damn hard te besturen is, anders reed ik niks anders
Ik ben vanavond maar eens begonnen met de Formule 3-race. Ik had de auto nog niet, maar ik ben op slag verliefd. Open wheeler i.c.m. VR is natuurlijk op zichzelf al gaaf, maar ook de rij-eigenschappen van de auto bevallen me erg goed. Wat gaat ie hard door de bocht! Het heeft echt enige tijd en enkele rondes meekijken met anderen geduurd voordat ik zelf in de gaten had hoe de grip is in dit ding, maar toen ik het eenmaal doorhad.. Ik heb (vrijwel) de hele avond met een grote glimlach rondgereden. De serie was op Brands Hatch. Een bekende baan, dus ik heb ook direct maar twee races gereden. De eerste race lag ik op een vierde plek maar werd ik er helaas afgekegeld door iemand die voor me spinde en daarna op me instuurde toen ik er langsop wilde. De tweede race als zevende gestart en na de start op de vierde plek beland. Daarna nog wel twee snellere jongens voorbij moeten laten, maar ook veel mensen om me heen fouten zien maken. Volgens mij is dit echt een klasse waar foutloos rijden wordt beloond (iets waar ik me gelukkig flink in heb ontwikkeld de laatste weken). Uiteindelijk een nette vierde plek behaald. Een mooi resultaat om de avond af te sluiten.
Naast de F3 heb ik ook direct maar de Audi GT3 en Watkins Glen aangeschaft, om volgende week een poging te wagen in de IMSA. Multiclass racen spreekt me erg aan en ik ben van mening dat je dan ook in de langzaamste klasse moet beginnen. Tijdens de downtime vorige week zowel de Mercedes als de Audi aan de tand gevoeld en de Audi beviel me het beste. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Maar eerst deze week nog een paar x Brands Hatch onveilig maken in de F3
Ik oefen nog steeds met de Mazda en het rijdt nog steeds erg kl...te. Maar heb het gevoel dat ik wat tegendruk/kracht mis tijdens het sturen. Ik mis het gevoel zeg maar.
Ik heb ook even met de Solstice rookie gereden en die rijdt veel beter, maar ja , de rookie races zijn allemaal met de Mazda dacht ik.
De mazda heeft stuurbekrachtiging... ik zou zeggen je ffb hoger zetten?fietsbob schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 07:42:
Hoe krijg je in IRacing wat meer tegenkracht bij het sturen?
Ik oefen nog steeds met de Mazda en het rijdt nog steeds erg kl...te. Maar heb het gevoel dat ik wat tegendruk/kracht mis tijdens het sturen. Ik mis het gevoel zeg maar.
Ik heb ook even met de Solstice rookie gereden en die rijdt veel beter, maar ja , de rookie races zijn allemaal met de Mazda dacht ik.
Hij is lastig, maar oh zo gaaf om mee te racen. Paar hosted races mee gedaan en het waren een paar van de leukste races die ik op iracing gedaan heb.Maurice W schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:32:
[...]
Nice
Als Porsche fanaat, zie hier mijn oude liefde, gaat mijn hartje sneller kloppen.
Het is jammer dat die 911 GT3 Cup zo damn hard te besturen is, anders reed ik niks anders
Ik dacht dat het aan mij lag dat die 911 GT3 zo lastig is te besturen. Maar blij dat anderen dit ook zo ervarenMaurice W schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 23:32:
[...]
Nice
De Cayman GT4 zal ABS en TC hebben met een motor die (als ik het goed heb) wat meer richting het midden ligt. Ik vermoed dat het een relatief makkelijk bestuurbare auto wordt. Wat het racen ermee alleen maar ten goede komt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Precies. Heb een aantal races met de AI gedaan in de 911 en ik kom er gewoon niet mee rond. Niet op de goede manier iigPhydomir schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 10:01:
Wat het racen ermee alleen maar ten goede komt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb er de 12H van Bathurst mee gereden nadat ik heel lang niet met die auto gereden had. Duurde echt wel een paar uur voordat ik het vertrouwen weer had. Daarnaast is oefenen om snel te gaan met koude banden ook echt een must.Arfman schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 13:12:
[...]
Precies. Heb een aantal races met de AI gedaan in de 911 en ik kom er gewoon niet mee rond. Niet op de goede manier iigAls de banden dan eindelijk warm zijn gaat het nog wel maar tegen die tijd is de AI al een halve ronde verder. Zal vast goedkomen als ik vaker in die auto stap maar de motivatie om dat te doen is erg laag
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Truc bij het remmen is vooral trailbraken
Een geweldige podcast over autosport. Ze hebben een etentje met iemand uit de autosport en er komen geweldige verhalen langs. Het is beschikbaar op de gebruikelijke plekken.
Waarom deze plug?
Nou, Dave Kaemmer zit in één van de afleringen!

Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik ben Stijn, 32 jaar, en ik heb mijn raceroots voornamelijk op de xbox liggen (Forza motorsport 2-5, Race Pro, AC, PC1/2). Vanuit de community op XBW.nl en voorheen op jcmaw en 360racing heb ik op de xbox veel ervaring maar vooral ook plezier met racen in (recreatieve) competities opgedaan. Ik race met de Thrustmaster TX en t3pa-pedalen. Ik vond het tijd voor een volgende stap, met iracing en wellicht ook met Got-racing.
Ik heb voor ogen om me in iracing met name toe te leggen op auto's met net wat minder downforce (Mx5, Gt4 dat eraan zit te komen, Porsche 911 gt3, wellicht v8 supercars) en houd in de gaten of ik wellicht aan kan sluiten bij Got-racing, komend seizoen.
Edit: dat waren best veel zinnen die met 'ik' begonnen...
[ Voor 3% gewijzigd door B Tender op 15-02-2020 16:38 ]
Google was niet mijn vriend deze keer
Zojuist een uur geoefend voor de race, maar echt geen 1 ronde normaal kunnen uitrijden. De mazda breekt telkens uit, het lijkt wel driften zo.
Altijd als ik rem en raak het stuur ook dan maar even aan, vlieg ik van de baan. De snelheid is heel laag, want met de kwalificatie van de race stond ik achteraan met 7 seconden van nummer 1.
🚔 Native VR Support! This is game changer!
— RaceLab (@RaceLab3) 15 februari 2020
We've just released the newest version which includes a native VR support.
Say no more playing with third party overlays!
Demohttps://t.co/qMFHWWgTZh
🖥 Download it for free from discord: https://t.co/ilVsIGxHX2#iRacing #simracing pic.twitter.com/Rhu5u4Uv0p
Probeer in een rechte lijn te remmen, minder hard te remmen (dus eerder begnnen). En niet in de bocht terugschakelen. Kijk ook eens naar wat Youtube filmpjes in de Mazda en let daarbij op de inputs. @ZFLaSH heeft hierboven ook een filmpje in de MX5 gepost.fietsbob schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 22:23:
Pfff, het wordt echt niets zo.
Zojuist een uur geoefend voor de race, maar echt geen 1 ronde normaal kunnen uitrijden. De mazda breekt telkens uit, het lijkt wel driften zo.
Altijd als ik rem en raak het stuur ook dan maar even aan, vlieg ik van de baan. De snelheid is heel laag, want met de kwalificatie van de race stond ik achteraan met 7 seconden van nummer 1.
Onthouden bij de Mazda.. Langzaam in en snel uit (al geldt die regel eigenlijk bijna altijd)
[ Voor 3% gewijzigd door ZFLaSH op 15-02-2020 23:24 ]
Daarna word ik geraakt vanaf achter en krijg heel fijn een 4x gelukkig breekt de auto niet uit en kan ik door maar dit soort onzin zorgt wel voor flinke afleiding en negatief safety rating.
Op de replay lijkt hier niks van te zien.
De Global Mazda.ZFLaSH schreef op zaterdag 15 februari 2020 @ 23:24:
@fietsbob Is het global of advanced Mazda? Ik heb anders wel wat stabiele setups voor je.
Onthouden bij de Mazda.. Langzaam in en snel uit (al geldt die regel eigenlijk bijna altijd)
Graag ontvang ik een stabiele setup van je.
Met de Solstice bijvoorbeeld kan ik veel beter overweg, deze is veel stabieler, maar hier kan je niet mee racen in het begin begreep ik.
Ik ga om 11.00 uur weer een poging wagen. Eerst YouTube afstruinen.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 16-02-2020 10:43 ]
Zo jammer dat ik er deze week niet bij kan zijn. Ik had oprecht zin om die weer te rijden
Vind ik ook.Doubleoz schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:00:
Vind het persoonlijk wel vreemd dat een track in 1 seizoen 2x kan voorkomen in dezelfde lay-out.
En als ze lrp dan 2x willen gebruiken doe dan 1x met en 1x zonder chicane.
Noooo.. Mijn nachtmerries over die chicane waren net een beetje verdwenen
Ondanks dat ik liever een andere baan of een andere lay-out had gezien vind ik het ergens ook wel mooi dat vanavond deze op het programma staat. Een mooi moment om te zien of we wat hebben geleerd de afgelopen weken en of de tijden nu wat verder omlaag kunnen.
Ik heb deze alleen in de mx5 gereden maar probeer vanavond of morgenavond een race met jullie mee te pakken.
Kom ik weer met mijn wekelijkse voorspelling. Ik kan zo niet de tijden terugvinden van eerder dit seizoen maar vermoed tussen de 48 laag en de 51 sec.Alouwerse schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:53:
Wat zijn ongeveer de rijden die op LRP gereden worden?
Ik heb deze alleen in de mx5 gereden maar probeer vanavond of morgenavond een race met jullie mee te pakken.
@Alouwerse Maar om het leven simpeler te maken hieronder de tijden en 2 laps vanuit de race begin dit seizoen. Een 49.481 van mij (met inputs) en een 48.897 van Linc zonder inputs (want die heb ik niet).
Results: https://members.iracing.c...do?&subsessionid=29751789
Rondje Joep
Rondje Bas
Ik heb nu eindelijk door hoe de league pagina werktJoepW schreef op zondag 16 februari 2020 @ 12:26:
@Doubleoz Als je in de League kijkt is alles simpel op datum terug te vinden hoor

Ik kan de auto niet op de baan houden, snap werkelijk niet waar het aan ligt.
Het gehele rondje heb ik uitgeschreven, bocht, versnelling, maar elk rondje ernaast.
Op YouTube staan veel filmpjes van rookies en die rijden vele malen beter dan dat ik doe. Blijkbaar is dit niet voor mij weggelegd.
Zonder een video van jou rondje is het voor de anderen lastig goede tips te geven.fietsbob schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:24:
Sinds vanochtend 11.00 uur 4 x een race begonnen en 4 x voortijdig afgekapt.
Het gehele rondje heb ik uitgeschreven, bocht, versnelling, maar elk rondje ernaast.
Op YouTube staan veel filmpjes van rookies en die rijden vele malen beter dan dat ik doe. Blijkbaar is dit niet voor mij weggelegd.
Wat ook niet geheel onbelangrijk is, wat voor stuur En pedalen heb je en wat zijn daar instellingen van? Wat is je FOV instelling?
Begin zeer rustig in de Mazda. Je zult vanzelf merken dat naarmate de banden warmer worden, je ook meer grip en vertrouwen in de auto krijgt. Dit kan een paar rondjes duren. Als je telkens crasht en races afkapt, blijf je rijden op koude sloffen.fietsbob schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:24:
Met de Solstice mag je mee rijden in het Sim-Lab Production Car Challenge trouwens.
En welkom @B Tender !
Straks maar even wat oefenen op Lime Rock Park
Zo maar weer een report doen, is het vooruitzicht met een hogere irating (momenteel 1.6k) beter zijn dit soort dingen daar ook aan de lopende band te ondervinden?
Het is een race sim, maar geduld is er 1 die je bij iRacing nodig hebt en waar je zult merken dat er altijd mensen zijn waar van je denk HOE danfietsbob schreef op zondag 16 februari 2020 @ 15:24:
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Dus ik kan toch niet meedoen vanavond
Heb je alle kabels goed nagelopen? Met name de usb kabel? Had zelf deze er een keer niet helemaal goed in zitten en toen ging ie ook niet aan.Game-Freak schreef op zondag 16 februari 2020 @ 19:52:
Slecht nieuws hier, m’n Thrustmaster TX300 RS stuur gaat niet meer aan. De eerste keer in het stopcontact even kort een lampje maar nu helemaal niks meer. Morgen maar even bellen met de webshop. Gekocht op 26-11-2018.
Dus ik kan toch niet meedoen vanavond
Morgen lekker mee doen, dan zorgen dat je om 7:45 alles ready hebt. Scheelt een hoop hahaha/Jimmy J. schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:10:
Ik heb een vloek op de Tweakers cup denk ik. Na de 'vastloper' vorige week nu na een kleine powernap precies, maar ook echt precies wakker op het moment dat ik niet meer kan joinen. Geen minuut eerder ook echt. Echt jammer dat je in race 2 of 3 niet meer kan aanhaken
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik neem aan dat het lampje van het stuur wel moet branden ook al zit de usb kabel er niet goed in?Bob-B schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:06:
[...]
Heb je alle kabels goed nagelopen? Met name de usb kabel? Had zelf deze er een keer niet helemaal goed in zitten en toen ging ie ook niet aan.
Je hebt helemaal gelijk! Ik had alles al ingepakt om op te sturen. Na jouw berichtje en googelen toch maar eens het stuur uit de doos gehaald en aangesloten. Nu blijkt inderdaad dat het hele stuur niet aan gaat en ook geen lampje geeft als de usb geen signaal heeftBob-B schreef op zondag 16 februari 2020 @ 20:06:
[...]
Heb je alle kabels goed nagelopen? Met name de usb kabel? Had zelf deze er een keer niet helemaal goed in zitten en toen ging ie ook niet aan.

Nu alles maar weer aansluiten op m’n PlaySeat

Volgens mij ga ik veel gras maaien als ik hiermee ga experimenteren

je hebt leuke en gedurfde inhaalacties kunnen zienWormaap schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:06:
Hier nog geen tien minuten te laat thuis om nog aan te kunnen haken. Dus ik heb maar met Joe(p) meegekeken op de stream. Leuk om te zien hoe iemand anders rijdt, en daar meteen ook weer wat aanknopingspunten waar ik zelf veel laat liggen uit gehaald. Ik mis wat vertrouwen als ik op het gas ga na het insturen, en gebruik daardoor niet de hele baan. Dat laatste is me al eerder door diverse mensen verteld, maar het begint pas de afgelopen weken te dagen waar dat door komt. En meekijken met de stream laat zien hoe dat beter kan.
Volgens mij ga ik veel gras maaien als ik hiermee ga experimenteren
En in Heat 3 dat er weer iemand ging rijden na een ongeluk

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 16-02-2020 22:12 ]
Yep, leuk om te zien hoe je aan de ene kant rustig achter iemand blijft hangen, maar op andere momenten ook gewoon je ruimte afdwingt. Bijvoorbeeld de binnenlijn bij de chicane, dat geeft de ander eigenlijk geen andere plek om naartoe te gaan dan achter je. En dat terwijl jij netjes blijft en ruimte laatJoepW schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:10:
[...]
je hebt leuke en gedurfde inhaalacties kunnen zien
Je oeps-momentje in de eerste heat heb ik ook gezien hoor, toen was ik net aan het meekijken.
Edit: Rijden na een ongeluk blijft toch wel een beetje een dingetje. Adrenaline/snel door willen komen dan toch eerst, en veilig blijven later pas. Dat kan ik zo zeggen omdat dat precies is wat bij mij gebeurde toen ik op Brands Hatch iemand van de baan veegde omdat ik snel door dacht te moeten

[ Voor 21% gewijzigd door Wormaap op 16-02-2020 22:18 ]
Wat gebeurde er eigenlijk in race 3? Ik zag je alle kanten op schuiven, had ook niet verwacht eigenlijk na die laatste klap in de linker vangrail dat je nog naar rechts zou schieten. Kon je helaas niet meer ontwijken (wellicht had ik iets meer op de rem moeten gaan, maar verwachtte t niet echt), bezoekje aan de pit tot gevolg.Doubleoz schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:48:
Mijn samenvatting van vanavond: race 1, 1x fout naast de baan en op het laatst pech gehad bij uitwijken dat ik de muur raakte en op mn dak eindigde. Race 2 goede race gereden en gewonnen 😎 Race 3 zat ik nog vast in de euforie en maakte ik zelf onnodige fouten...
Verder was race 1 en race 2 wel leuk, merk dat de baan er beter in zit dan vorige keer. Maar kunnen we trouwens voor morgen niet een zonneklep in die auto krijgen? Af en toe wel lastig inschatten die chicane...
Ik kwam er ook pas in race 2 achter dat er nog een Mark (oke met een C) aanwezig was

Vanmiddag starten ik alles op, en wou toen een setup verandering bewaren en kreeg melding:
-Error saving setup. Dacht eerst dat er iets fout aan setup zelf was, maar dat was niet het geval.
Daarna wilde ik iets in mijn grafisch instellingen veranderen en toen kreeg ik melding:
-Unable to save player options
Heb toen gegoogled, en daar zag ik op een oude redit topic dat je beste je iRacing folder kon backupen en dan iracing opnieuw moest installeren. Misschien zat er iets fout met lees/schrijf rechten op het folder
Dit gedaan. iRacing folder eerst verplaats. Daarna iRacing gewist. Alle iracing folders in Documenten en onder Program Files x86 gewist.
Pc opnieuw opgestart en iRacing opnieuw gedownload. Toen alle auto en bannen weer binnen gehaald. Dus een verse iRacing.
Toen alles klaar was, kon ik met geen mogelijkheid iRacing straten. Service liep, dus dat was niet probleem.Na veel proberen, heb ik toen besloten om zelf een iracing folder in documenten aan te maken. Want die kwam niet vanzelf.
Toen starten iracing wel op, maar dan met Graphics Configuration Tool. Deze gedraaid en iracing starten op.
Natuurlijk waren mijn controls weg, dus die gelijk ingesteld, en toen....weer die melding....unable to safe player options

Dat betekend dus dat ik niet verder kon, omdat iRacing steeds aangeeft dat Controlls niet geconfigureerd zijn.
na veel proberen, heb ik toen de oude iracing folder back up terug gezet onder Documenten.
Toen was lles weer goed.
Alleen probleem met saven blijft bestaan.
Ik kan in de folder iRacing onder documenten gewoon mappen aanmaken enz dus iets met schrijf rechten lijkt het niet.
Maar wat het is, is mij onduidelijk
Misschien dat iemand een tip heeft
Helaas was het na 20 rondjes al voorbij door regen en gaan ze morgen herstarten, maar dat red ik niet meer
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer zo goed. Ik heb de replay ook niet meer bewaard. Maar wat ik nog weet dat ik de auto probeerde op te vangen maar dat lukte uiteindelijk niet. Maar waarschijnlijk ben ik door de harde impact van links naar rechts geschoten, precies op het moment dat jullie er aan kwamen. Nogmaals sorry...Bob-B schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:55:
[...]
Wat gebeurde er eigenlijk in race 3? Ik zag je alle kanten op schuiven, had ook niet verwacht eigenlijk na die laatste klap in de linker vangrail dat je nog naar rechts zou schieten. Kon je helaas niet meer ontwijken (wellicht had ik iets meer op de rem moeten gaan, maar verwachtte t niet echt), bezoekje aan de pit tot gevolg.
Verder was race 1 en race 2 wel leuk, merk dat de baan er beter in zit dan vorige keer. Maar kunnen we trouwens voor morgen niet een zonneklep in die auto krijgen? Af en toe wel lastig inschatten die chicane...
Jammer van de regenNickThissen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 03:54:
Vandaag bij de Daytona 500 geweestErg vet om eens in het echt te zien en horen! Bizar wat voor muur aan geluid op je afkomt steeds. En het hele complex is toch weer een stuk groter dan je denkt.
Helaas was het na 20 rondjes al voorbij door regen en gaan ze morgen herstarten, maar dat red ik niet meer
Kon ik gisteren eindelijk meedoen, ben ik geveld door buikgriep. Dat risico nam ik niet als ik ineens 'hoognodig' naar het kleine kamertje zou moeten.
P.s. ik weet dat mijn pace hoger moet op interlagos , dat zal zeker ook schelen.... ik rijd constante 1.32 - 1.33
Dit klinkt als iets als randsomware protection. Bitdefender blokkeert bij mij bijvoorbeeld ook schrijfacties op bepaalde mappen (mijn documenten) en dat moet ik per applicatie toestaan...seninha schreef op maandag 17 februari 2020 @ 00:26:
Even kijken of iemand hier kan helpen. Heb iracing zeker 2 weken iet aangeraakt en ook niets gedaan op de PC waar deze draait.
Vanmiddag starten ik alles op, en wou toen een setup verandering bewaren en kreeg melding:
-Error saving setup. Dacht eerst dat er iets fout aan setup zelf was, maar dat was niet het geval.
Daarna wilde ik iets in mijn grafisch instellingen veranderen en toen kreeg ik melding:
-Unable to save player options
Heb toen gegoogled, en daar zag ik op een oude redit topic dat je beste je iRacing folder kon backupen en dan iracing opnieuw moest installeren. Misschien zat er iets fout met lees/schrijf rechten op het folder
Dit gedaan. iRacing folder eerst verplaats. Daarna iRacing gewist. Alle iracing folders in Documenten en onder Program Files x86 gewist.
Pc opnieuw opgestart en iRacing opnieuw gedownload. Toen alle auto en bannen weer binnen gehaald. Dus een verse iRacing.
Toen alles klaar was, kon ik met geen mogelijkheid iRacing straten. Service liep, dus dat was niet probleem.Na veel proberen, heb ik toen besloten om zelf een iracing folder in documenten aan te maken. Want die kwam niet vanzelf.
Toen starten iracing wel op, maar dan met Graphics Configuration Tool. Deze gedraaid en iracing starten op.
Natuurlijk waren mijn controls weg, dus die gelijk ingesteld, en toen....weer die melding....unable to safe player options![]()
Dat betekend dus dat ik niet verder kon, omdat iRacing steeds aangeeft dat Controlls niet geconfigureerd zijn.
na veel proberen, heb ik toen de oude iracing folder back up terug gezet onder Documenten.
Toen was lles weer goed.
Alleen probleem met saven blijft bestaan.
Ik kan in de folder iRacing onder documenten gewoon mappen aanmaken enz dus iets met schrijf rechten lijkt het niet.
Maar wat het is, is mij onduidelijk
Misschien dat iemand een tip heeft
Rij je toevallig op wifi? Zag je de eerste race achter mij rijden en je was continue aan het blinken. Ergens gaat er iets dus niet lekker in je internetverbinding.Imac2011 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:23:
Hier ook problemen , eerst verdwenen met de training steeds auto's voor en achter me , qualificatie ging voor mijn doen ok , start de 1e race werkt force feedback ineens niet meer , ben er gelijk maar uitgestapt helaas.Morgenavond is de laatste FM7 got league , dus die rijdt ik dan waarschijnlijk maar mee.
Race 2 een tik gekregen bij de chicane, na de race gelijk besproken. Race incident.
Race 3 op p3 gestart, op den duur op kunnen schuiven naar p2 maar voor mijn gevoel iets te veel gepusht en veel van de banden gevraagd, verloor aan het einde van de race veel tijd.
Het niveau is hoog, maar dit is alleen maar nuttig. Als ik het filmpje van Joep terug kijk, zie ik iets wat ik bij het karten ook al merk. Meer rust en balans in de auto zien te krijgen.
Goede voorbereiding alvast op het Europees kampioenschap karten aankomend weekend!
Geen probleem joh, kan gebeuren!Doubleoz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 06:14:
[...]
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer zo goed. Ik heb de replay ook niet meer bewaard. Maar wat ik nog weet dat ik de auto probeerde op te vangen maar dat lukte uiteindelijk niet. Maar waarschijnlijk ben ik door de harde impact van links naar rechts geschoten, precies op het moment dat jullie er aan kwamen. Nogmaals sorry...
Als het in echt was geweest had je nu wel wat last van je nek denk ik
Deze was voor mij inderdaad ook niet meer te ontwijken. Kwam er zij aan zij met @Bob-B aan en het was inderdaad een beste klapDoubleoz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 06:14:
[...]
Ik weet het eerlijk gezegd niet meer zo goed. Ik heb de replay ook niet meer bewaard. Maar wat ik nog weet dat ik de auto probeerde op te vangen maar dat lukte uiteindelijk niet. Maar waarschijnlijk ben ik door de harde impact van links naar rechts geschoten, precies op het moment dat jullie er aan kwamen. Nogmaals sorry...
Ik heb de skip ook gekocht dus zal die proberenZFLaSH schreef op maandag 17 februari 2020 @ 08:18:
BMW 12.0 staat, net als de F3 / GT3, bekend om het hoge crashgehalte bij lagere iratings. Misschien een idee om met de Skip of de MX-5 je irating eerst wat omhoog te krikken? Dat gaat allemaal net wat langzamer.
Zoiets lijkt het wel, dat iRacing gewoon geen toegang heeft.Extera schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:07:
[...]
Dit klinkt als iets als randsomware protection. Bitdefender blokkeert bij mij bijvoorbeeld ook schrijfacties op bepaalde mappen (mijn documenten) en dat moet ik per applicatie toestaan...
Ik maak gewoon gebruik van Windows Defender.
Zal kijken of ik iets kan vinden tussen de instellingen
Update: OPGELOST
Ben even naar Windiws beveiliging gegaan en bij Ransomware, zag ik dat mappen worden beveiligd.
Daar kon ik aangeven welke folder ik wil beveiligen of kan kijken welke geblokeerd zijn.
En daar zag ik van alles wat ik gebruik:
-Sync Setup
-iRacing
-ACC
-CrewChief
en nog een paar.
Erg vaag dit.Maar heb al deze programma's toegevoegd aan de approved lijst en nu kan ik weer normaal alles opslaan.
Erg bij.
Was bijna van plan Windows weer opnieuw te installeren
[ Voor 35% gewijzigd door seninha op 17-02-2020 11:18 ]
Zonde van het weer zeg echt jammer maar in ieder geval heb je nog ff kunnen klappen voor D Trump dat heeft vast een hoop goedgemaakt nogNickThissen schreef op maandag 17 februari 2020 @ 03:54:
Vandaag bij de Daytona 500 geweestErg vet om eens in het echt te zien en horen! Bizar wat voor muur aan geluid op je afkomt steeds. En het hele complex is toch weer een stuk groter dan je denkt.

"Beautiful Clean Coal"
WelkomXenophoben schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:45:
[...]
Ik heb de skip ook gekocht dus zal die proberen
[ Voor 66% gewijzigd door Wormaap op 17-02-2020 13:23 ]
Pandanl schreef op maandag 17 februari 2020 @ 09:16:
[...]
Rij je toevallig op wifi? Zag je de eerste race achter mij rijden en je was continue aan het blinken. Ergens gaat er iets dus niet lekker in je internetverbinding.
C'est moi (Marc)Extera schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:24:
Races 1 en 2 waren best leuk, maar race 3 miste ik mijn rempunt bij de Chicane in lap 2. Echte mayhem bleef volgens mij wel uit (sorry Ruud).... maar ik was er toen wel een beetje klaar mee.
Ik kwam er ook pas in race 2 achter dat er nog een Mark (oke met een C) aanwezig was
Leuke races gehad gisteren, wel wat foutjes

Ben ik wellicht iets vergeten in te stellen in iRacing ?
Uiteraard staat in Fanaleds het vinkje voor brake rumble aan en als ik fanaleds start trilt de brake rumble ook gewoon en in de Fanatec test tool ook.
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Staat in iRacing het vinkje bij Fanatec LED support? Zo ja dan moet je deze even uitvinken (aangezien Fanaleds dit doet hoeft iRacing het zelf niet te doen).Flamax schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:20:
Sinds kort weer lekker aan het iRacen echter merk ik dat mijn Fanaleds mijn brake rumble op mijn Fanatec V3 pedalen niet meer aanstuurd.
Ben ik wellicht iets vergeten in te stellen in iRacing ?
Uiteraard staat in Fanaleds het vinkje voor brake rumble aan en als ik fanaleds start trilt de brake rumble ook gewoon en in de Fanatec test tool ook.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Ga ik straks bij thuiskomt meteen is checken.Riqy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:00:
[...]
Staat in iRacing het vinkje bij Fanatec LED support? Zo ja dan moet je deze even uitvinken (aangezien Fanaleds dit doet hoeft iRacing het zelf niet te doen).
Thanks in ieder geval!
Barcelona is niet zo afwijkend. Grootste gedeelte van circuit is gelijk aan de Grand Prix lay-out. Alleen op het laatste gedeelte van het circuit lopen 2 bochten anders. Silverstone kan ik nog geen oordeel over geven omdat ik daar nog niet heb gereden met de Skip.Wormaap schreef op maandag 17 februari 2020 @ 13:23:
Potverdrie. Deze en volgende week staan Barcelona en Silverstone op het programma voor de Skip. Ik dacht dus mooi te kunnen gaan vergelijken met drie maanden geleden toen ik nét bezig was met iR en dit twee van de eerste tracks waren die ik in die auto reed. Maar allebei hebben dit seizoen een andere layout dan de vorige keer
Ahja, in Barcelona zo te zien de scherpe bocht naar het stadion en de chicane eruit, precies twee technische/lastige stukjesDoubleoz schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:39:
[...]
Barcelona is niet zo afwijkend. Grootste gedeelte van circuit is gelijk aan de Grand Prix lay-out. Alleen op het laatste gedeelte van het circuit lopen 2 bochten anders. Silverstone kan ik nog geen oordeel over geven omdat ik daar nog niet heb gereden met de Skip.
Had ik afgelopen weekend ook. Nvidia Surround opnieuw instellen hielp toen. Mischien helpt dat voor jou ook?Luckeh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:57:
Ik probeer aan te sluiten, maar krijg alleen maar beeld op het middelste scherm. Op de een of andere manier wil iRacing niet op alle drie schermen weergeven.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Helaas niet de oplossing.Riqy schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:00:
[...]
Staat in iRacing het vinkje bij Fanatec LED support? Zo ja dan moet je deze even uitvinken (aangezien Fanaleds dit doet hoeft iRacing het zelf niet te doen).
Ik voel btw dat mijn pedals niet trillen bij de fanaleds bootup en diagnostics test.
Ik dacht van wel, maar dit gebeurt alleen bij de fanatec software test.
Mijn advies is om geen Surround te gebruiken, maar losse monitoren en dan de ini goed in te stellen.Luckeh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:57:
Ik probeer aan te sluiten, maar krijg alleen maar beeld op het middelste scherm. Op de een of andere manier wil iRacing niet op alle drie schermen weergeven.
Losse monitoren werkt net zo goed als de gebonden Nvidia oplossing die soms spontaan stopt...
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik kreeg het niet zo snel werkend, maar nadat ik surround had ingesteld werkt 't prima.raymondw schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:48:
[...]
Mijn advies is om geen Surround te gebruiken, maar losse monitoren en dan de ini goed in te stellen.
Losse monitoren werkt net zo goed als de gebonden Nvidia oplossing die soms spontaan stopt...
https://www.reddit.com/r/..._without_nvidia_surround/Luckeh schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:50:
[...]
Ik kreeg het niet zo snel werkend, maar nadat ik surround had ingesteld werkt 't prima.
Kwalificatie bewust niet te hard gereden (zelfs 2x gehad), om lekker achteraan te starten. Ging uiteindelijk wel redelijk, op wat kleine foutjes na hier en daar. Duurt bij mij toch altijd weer even voordat ik het gevoel terug heb op een baan en met deze BMW. Met Mark op m'n hielen net wat teveel in mijn spiegels gekeken en in de 2e linkerknik verremd. Jammer, want was een leuk gevecht.
Ook nog naast @Maurice W door de laatste bocht gegaan tot aan de 1e bocht. Helaas reed er een langzame wagen voor hem en reed hij daar schade op. Zonde, was fair!
Tweede race was er 1 om te vergeten. In de 3e bocht (rechter knik met hobbels) net wat teveel op het gas willen gaan en dus rechts het gras op. Beetje bij beetje remmen en gas los, proberen zo goed en kwaad mogelijk schade te voorkomen en rustig richting de baan te komen. Net voordat ik op de baan terug ben, zit er een hobbel en verlies ik alsnog de macht over het stuur. Hier best wat mederijders mee geraakt! Nogmaals excuses, erg vervelend. Kan gebeuren, maar niet handig om het zo op te lossen. Daarna maar gewoon oefenrondes gereden!
In de derde race dus redelijk vooraan kunnen starten, maar met de wat snellere mannen achter me, toch weer teveel in de spiegels blijven kijken. Onbegrijpelijk dat ik dit blijf doen, maar op een gegeven moment toch lekker in mijn ritme gekomen en een paar 48'ers gereden. Daar nog wel tevreden over! Op het einde nog Bas en Ton achter me aan. Redelijk stand gehouden, maar op het einde toch Bas naast me in de chicane en ik remde tegelijk, maar liet hem iets te snel weer rollen, waardoor ik net over de curb schoot en Bas lichtjes aantikte. Gelukkig kon hij zonder al teveel moeite door en toch Ton nog voorblijven
In de laatste ronde nog contact gehad met Vincent, maar ik twijfelde of het nou mijn fout was of niet (dacht het niet). Toch maar even gewacht op het einde. Bleek achteraf niet nodig, want hij raakte bij aanremmen de macht over z'n stuur kwijt. Eind goed, al goed.
Enerverende avond! Zo zou ik het omschrijven. Ik merkte wel dat mijn stoel nog wat te ver naar achter stond, want ik moest soms wat teveel onderuit zakken om 80-85% te remmen. Dat heeft ook niet geholpen denk ik.
Ik kom nooit boven de 80% zo ongeveerStealthyPeanut schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:54:Ik merkte wel dat mijn stoel nog wat te ver naar achter stond, want ik moest soms wat teveel onderuit zakken om 100% te remmen. Dat heeft ook niet geholpen denk ik.
Maar idd vervelend als je stoel niet goed staat.
Nee klopt, ik op 85% ongeveer max bij de chicane. Maar om dat consistent te doen, moest ik teveel schuivenJoepW schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:58:
[...]
Ik kom nooit boven de 80% zo ongeveer
Maar idd vervelend als je stoel niet goed staat.
Je weet dat fanatec tegenwoordig zelf ook een stukje software heeft voor de aansturing van leds en trilmotors? Fanalab heet dit, je zou dat eens een kans kunnen geven in plaats van Fanaleds...Flamax schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:38:
[...]
Helaas niet de oplossing.
Ik voel btw dat mijn pedals niet trillen bij de fanaleds bootup en diagnostics test.
Ik dacht van wel, maar dit gebeurt alleen bij de fanatec software test.
My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.
Dat staat nog heel erg in de kinderschoenen. Probeer het maar niet in een Formula Renault 2.0 of 3.5 want dan crashed Fanalab. Heb ook veel vaker random crashes gehad. Ook al een keer gehad dat helemaal niets meer herkend werd aan Fanatec spul. Mocht ik alles weer opnieuw installeren en daarna werkte het gelukkig weer.Riqy schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:17:
[...]
Je weet dat fanatec tegenwoordig zelf ook een stukje software heeft voor de aansturing van leds en trilmotors? Fanalab heet dit, je zou dat eens een kans kunnen geven in plaats van Fanaleds...
Ik gebruik het met mijn DD1 voor mijn Porsche GT3 stuur maar erg stabiel is het nog niet...
My iRacing
Worth a try, ik snap er echt niks van.Riqy schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 09:17:
[...]
Je weet dat fanatec tegenwoordig zelf ook een stukje software heeft voor de aansturing van leds en trilmotors? Fanalab heet dit, je zou dat eens een kans kunnen geven in plaats van Fanaleds...
Met mijn vorige PC werkte de bumble rumble perfect, bij lockups etc.
Of beeld ik me nu iets in wat er niet is ?
My iRacing
Dat ga ik dan ook maar checken, ik verwacht dat dit uit staat maar weet ik niet zeker.Riqy schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:14:
Heb je de ABS setting in je stuur wel aanstaan, volgens mij zorgt die voor de rumble toch?
Steam: PortoNL | PSN: PortoNL
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen