Potverdrie... Barcelona in de Skip, leuke race, lig p7, vlak achter p6 in de laatste ronde. Gaat'ie ineens bij die rechtse doordraaier op het einde (in het stadion, op twee na laatste bocht van de race) vol in de anders terwijl ik .2s erachter zit. Ik klap er dus uiteraard op en kan met vier verloren plekken, een 4x en een missend wiel nog net de laatste paar bochten afmaken. 'Connection issues' zegt de veroorzaker. Ik geloof er niks van, dus protest is onderweg. Eerste keer dat ik zó'n onsportief gedrag meemaak.
Edit: Nog een race gedaan, en met een kromme achtervleugel 7
e geworden. In bocht twee ging iemand dwars, en toen ik remde om dat te gaan ontwijken werd ik van achteren aangetikt en die persoon ingeramd. In eerste instantie dacht ik dat ik geen schade had, maar later bleek dat ik toch nét iets van snelheid miste. Niet genoeg om voor te pitten (zelfs met fast repair), maar genoeg om in de laatste paar ronden een 5s voorsprong uiteindelijk 0.6s verschil bij de finish te zien worden. Nog best spannend dus
Wat dan wel weer mooi is, is dat ik op dit circuit voor mijn doen enorm snel ben

Mijn beste tijd is een 2:02.7, terwijl de stoere mensen (en VRS) 2:00.2 doen. Nét iets meer dan 2% per rondje langzamer dus. Mijn doel voor de nabije toekomst was om minder dan 2% te verliezen t.o.v. de toppers, dus als elke week zo wordt, dan moet dat gaan lukken

Wat sowieso lijkt te schelen is dat ik toch maar ben begonnen met left-foot braking. Ik weet dat het ook mogelijk is om bloedsnel te zijn zonder, maar ik verlies toch altijd veel tijd tussen gas loslaten en remmen. Dan is LFB makkelijker om snel te leren dan snel met m'n rechtervoet wisselen
[
Voor 63% gewijzigd door
Wormaap op 23-02-2020 18:19
]