iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 229 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
PortoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:21:
Misschien hebben jullie tips, heb vaak tijdens races dat ik sneller ben dan de voorligger waardoor ik bij sommige brakepoints een brake test krijg en soms achterop knap. Hebben jullie tips hiervoor?
Ja. Rustig afwachten en voor het slow-in, fast-out principe gaan. Je hebt dan vast wel ergens een keer meer tractie/momentum waardoor je hem er netjes naast kunt zetten.

Als je achter iemand rijdt, altijd anticiperen dat je mogelijk eerder moet remmen dan je zelf zou willen. Dat hoort nou eenmaal bij rijden in een treintje.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:56

Phydomir

Dennis

PortoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:21:
Misschien hebben jullie tips, heb vaak tijdens races dat ik sneller ben dan de voorligger waardoor ik bij sommige brakepoints een brake test krijg en soms achterop knap. Hebben jullie tips hiervoor?
Eerder remmen.

Het klinkt misschien flauw. Maar als je achter iemand zit en je bent sneller, dan zul je je moeten aanpassen. Kijk waar zijn rempunten zijn en kom er zo achter waar jij sneller/sterker bent. Als je ziet dat jij over het algemeen later kunt remmen dan moet het ook niet zo moeilijk zijn om een punt te vinden waar je hem er naast kan zetten en er zo voorbij komen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 10:07
Phydomir schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:27:
[...]

Eerder remmen.

Het klinkt misschien flauw. Maar als je achter iemand zit en je bent sneller, dan zul je je moeten aanpassen. Kijk waar zijn rempunten zijn en kom er zo achter waar jij sneller/sterker bent. Als je ziet dat jij over het algemeen later kunt remmen dan moet het ook niet zo moeilijk zijn om een punt te vinden waar je hem er naast kan zetten en er zo voorbij komen.
Klinkt logisch, op sommige banen lastig ..kom je uit een helling staat er opeens een auto voor je neus stil 8)7

Maar bedankt voor tip

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Wat @Phydomir zegt.

Als ik achter iemand rij en ik ben sneller, dan rem ik altijd eerder dan de voorligger. Alleen dan kant ik zeker de apex perfect nemen om zo snel mogelijk uit de bocht te kunnen komen. Meestal pak je hem daarna op het rechte stuk wel.

Als iemand na een helling stil staat is het gewoon geluk hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

PortoNL schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:29:
[...]

Klinkt logisch, op sommige banen lastig ..kom je uit een helling staat er opeens een auto voor je neus stil 8)7

Maar bedankt voor tip
Dat is wel een wat andere situatie dan je in je eerste post schets. Een auto die midden op de baan stil staat na een blinde bocht of heuvel is nogal wat anders dan bij iemand achterin rijden omdat je niet anticipeert op het eerder remmen van iemand die langzamer is.

Het eerste kan je weinig aan doen. Al zal je spotter normaal gesproken wel waarschuwen als er iemand stil staat op of langs de baan. Dat tweede kan je zeker wel leren en beter in worden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Blergh, ik ben al een paar dagen grieperig en was eigenlijk veel te vermoeid gisteravond om mee te doen. De snelheid kon er wel zijn, maar het lukte met niet consistent te blijven. Ik heb me verder wel prima vermaakt, maar de resultaten waren niet zo goed. Mijn quali optimal was 47.9xx, maar de officiële quali tijd was een 1m03 :)
Dank je! Ga ik vanavond even proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Is het overigens mogelijk in iRacing, om een hotlap van een andere rijder als "reference car" te hebben in jouw testsessie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

StealthyPeanut schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:50:
Is het overigens mogelijk in iRacing, om een hotlap van een andere rijder als "reference car" te hebben in jouw testsessie?
Volgens mij kun je geen ghost car inladen, maar kun wel je eigen ghost car. (zie reactie @Flamax )

iRacing heeft wel een andere feature, je kan als Ghost meerijden in elke willekeurige sessie. Dwz je rijdt op het circuit alsof je meedoet, maar de deelnemers kunnen je niet zien. Ook geen impact op SR/IR.

edit. Google & Flamax leerden ook mij wat nieuws.

[ Voor 5% gewijzigd door Luckeh op 18-02-2020 11:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
StealthyPeanut schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:50:
You can drive against a ghost file in a test session.
Once you get an olap/blap file save it in the documents/iracing/lapfiles folder for the track you are on. Then in the Sim go to options > options and load the file. Then when driving select comparison lap and check box to see the ghost.

@StealthyPeanut @Luckeh erg fijne functie om te leren van snellere rijders.
Ik gebruik zelf vaak de olap/blap van craigs setup shop om te kijken waar ik kan verbeten.

[ Voor 13% gewijzigd door Flamax op 18-02-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteravond ook weer een leuke avond gehad. Ik kwam er alleen na de race achter dat mijn mic het niet bleek te doen. Ik had al het vermoeden tijdens de race omdat niemand reageerde op wat ik zei, maar dat werd na de race nogmaals bevestigd:) Ik heb me dus ook een aantal keer moeten verontschuldigen maar helaas hebben de betreffende rijders dat dus niet gehoord. Dus bij deze nogmaals ;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DWARQ
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-09 07:27
StealthyPeanut schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 08:54:
...
In de laatste ronde nog contact gehad met Vincent, maar ik twijfelde of het nou mijn fout was of niet (dacht het niet). Toch maar even gewacht op het einde. Bleek achteraf niet nodig, want hij raakte bij aanremmen de macht over z'n stuur kwijt. Eind goed, al goed.
...
Ik ging net iets te dwars bij het remmen om het nog te kunnen corrigeren. Was dus helemaal mijn fout. Goed verdedigd en dat was ook de reden dat ik bij de finish achter je bleef rijden.

Ik heb me prima vermaakt iig gisteren in alle races :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

Als je een time trial doet in de Beta UI kan je ook de rondes van anderen als reference lap laden. Uit mn hoofd krijg je dan ook de ghost van die ander te zien.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Phydomir schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:27:
[...]

Eerder remmen.

Daar komt het wel op neer ja!

Rem je op dezelfde plek op de baan (en met evenveel kracht) als je voorligger, dan zal je in tijd gemeten tijdelijk denk ik iets dichter bij hem komen, en door de dalende snelheid zal de afstand in meters gemeten (van neus tot neus) vanzelfsprekend dalen. De oplossing lijkt wellicht om niet op dezelfde plek op de baan te remmen als je voorligger, maar (conservatiever) op hetzelfde moment in de tijd, maar ook dan zul je tijdens close racen uiteindelijk op je voorligger klappen (als de snelheid voldoende dalen moet voor een bocht).

Als je neus met een gangetje van 200 km/h 5,55 meter verwijderd is (= precies 0,1 seconde) van de neus van je je voorligger (waarvan 4,55 meter gevuld wordt door de auto van je voorligger en 1 meter met lucht), en jullie remmen beide op hetzelfde moment in de tijd naar 100 km/h, dan blijft de afstand tussen jullie in beginsel constant 0,1 seconde. Het probleem is dat er met 100km/h slechts 2,78 meter tussen jullie neuzen zit bij een afstand van 0,1s, en jouw neus dus ongeveer ter hoogte van de stoel van je voorganger zit (lees: vol in de kont geramd wordt) naarmate de snelheid daalt. Iets eerder in de tijd remmen dan je voorligger is zodoende denk ik het devies en je richten op een betere exit (of hem ernaast gooien natuurlijk :9 )

===================
Heeft iemand ervaring in het racen met de Porsche 911 GT3 cupauto? Is het optimaal om met veel brandstof (en gewicht in de neus) te starten, of kun je beter lekker licht van start gaan en finishen met een nagenoeg lege tank?

[ Voor 7% gewijzigd door B Tender op 18-02-2020 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smelt99
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-08 13:33
Hoi, ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met loadcell pedalen.
Ik zou graag constantere tijden willen rijden, maar ik vind dit met de Logitech G29 pedalen vrij lastig.

Groetjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
smelt99 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:23:
Hoi, ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met loadcell pedalen.
Ik zou graag constantere tijden willen rijden, maar ik vind dit met de Logitech G29 pedalen vrij lastig.

Groetjes
Daar hebben we een heel topic over :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Was weer lastig inhalen op Lime Rock, wel weer leuk kunnen racen. Weer een video gemaakt van één van de races deze keer de 2e race van gisteren avond.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
B Tender schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:34:
[...]

Heeft iemand ervaring in het racen met de Porsche 911 GT3 cupauto? Is het optimaal om met veel brandstof (en gewicht in de neus) te starten, of kun je beter lekker licht van start gaan en finishen met een nagenoeg lege tank?
Volgens mij gewoon zo'n leeg mogelijke tank mee rijden, Ja hij lijkt wat lekkerder te rijden met een volle tank initieel maar door het extra gewicht ben je toch langzamer (al een tijd deze auto niet meer gereden overigens). De Porsche is overigens één van de weinige auto's waar ik veel baad bij had om tijdens de race de rembalans steeds verder naar voren(of achter? weet het niet meer) aan te passen naarmate de tank leger wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
B Tender schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:34:
[...]

Daar komt het wel op neer ja!

Rem je op dezelfde plek op de baan (en met evenveel kracht) als je voorligger, dan zal je in tijd gemeten tijdelijk denk ik iets dichter bij hem komen, en door de dalende snelheid zal de afstand in meters gemeten (van neus tot neus) vanzelfsprekend dalen. De oplossing lijkt wellicht om niet op dezelfde plek op de baan te remmen als je voorligger, maar (conservatiever) op hetzelfde moment in de tijd, maar ook dan zul je tijdens close racen uiteindelijk op je voorligger klappen (als de snelheid voldoende dalen moet voor een bocht).

Als je neus met een gangetje van 200 km/h 5,55 meter verwijderd is (= precies 0,1 seconde) van de neus van je je voorligger (waarvan 4,55 meter gevuld wordt door de auto van je voorligger en 1 meter met lucht), en jullie remmen beide op hetzelfde moment in de tijd naar 100 km/h, dan blijft de afstand tussen jullie in beginsel constant 0,1 seconde. Het probleem is dat er met 100km/h slechts 2,78 meter tussen jullie neuzen zit bij een afstand van 0,1s, en jouw neus dus ongeveer ter hoogte van de stoel van je voorganger zit (lees: vol in de kont geramd wordt) naarmate de snelheid daalt. Iets eerder in de tijd remmen dan je voorligger is zodoende denk ik het devies en je richten op een betere exit (of hem ernaast gooien natuurlijk :9 )

===================
Als je beide net zo hard remt, dan blijft de afstand toch gelijk? 8)7
De afstand die je per seconde aflegt heeft toch niets te maken met de onderlinge afstand?

Even afgezien van het feit dat een achterligger minder downforce heeft, en daar afhankelijk van het type auto veel of minder last van heeft :-P

Maar je punt is verder wel valide denk ik :+

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Doel je op de afstand in tijd die gelijk blijft, of de afstand in meters? In mijn ogen blijft de afstand in tijd gelijk (als je op hetzelfde moment in tijd remt), dat brengt toch met zich mee dat de afstand in meters krimpt en je elkaar uiteindelijk gaat raken...

Met schaatsen zit er een paar meter tussen als twee schaatsers binnen een seconde zitten, in de formule een past er een dubbeldekkertrein tussen als ze op een seconde van elkaar rijden, met 350+ op Monza (maar richting eerste chicane past er dan net een Renault Clio tussen in diezelfde seconde). Of maak ik hier een grote denkfout O-)

[ Voor 5% gewijzigd door B Tender op 18-02-2020 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
B Tender schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:42:
Doel je op de afstand in tijd die gelijk blijft, of de afstand in meters? In mijn ogen blijft de afstand in tijd gelijk (als je op hetzelfde moment in tijd remt), dat brengt toch met zich mee dat de afstand in meters krimpt en je elkaar uiteindelijk gaat raken...
De afstand in meters natuurlijk.. als twee auto's naast elkaar exact hetzelfde remmen staan ze naast elkaar stil, toch?
Als je een van de auto's 5 meter naar achteren zet, is ie natuurlijk de gehele tijd 5 meter achter.

Het effect wat je beschrijft komt doordat de achterste auto ongeveer hetzelfde rempunt gebruikt en dus later remt..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

B Tender schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:42:
Of maak ik hier een grote denkfout O-)
Bot gezegd ja! Als de auto's op exact hetzelfde moment remmen met dezelfde remkracht, blijft de afstand gelijk. Door de lagere snelheid neemt de tijdsinterval tussen de auto's echter toe.

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:48:
[...]

Het effect wat je beschrijft komt doordat de achterste auto ongeveer hetzelfde rempunt gebruikt en dus later remt..
Dit.

En dit effect zorgt er dus ook voor dat als je kort achter iemand rijdt, je dus éérder of tegelijk moet remmen t.o.v. je voorligger, anders klap je er verder in de remzone achterop. Wil nog wel eens vervelend zijn in iRacing met mensen die hun eigen kwalificatie rempunten blijven gebruiken terwijl ze 0,2s achter je zitten.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Jimmy J. schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:58:
[...]
Dit.

En dit effect zorgt er dus ook voor dat als je kort achter iemand rijdt, je dus éérder of tegelijk moet remmen t.o.v. je voorligger, anders klap je er verder in de remzone achterop. Wil nog wel eens vervelend zijn in iRacing met mensen die hun eigen kwalificatie rempunten blijven gebruiken terwijl ze 0,2s achter je zitten.
En daarna uiteraard op voice- danwel textchat roepen wat voor enorme n00b degene die ze raakten is omdat'ie 'te vroeg remde' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Jullie hebben gelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:24
Volgende maand (14 maart) is de 12 uur van Sebring. Ik heb zelf nog nooit een endurance race gereden maar ben er heel benieuwd naar en wil deze eigenlijk graag wel meepakken. Zijn er nog meer mensen die hier interesse in hebben zodat we een team kunnen vormen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Linc schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 14:43:
Was weer lastig inhalen op Lime Rock, wel weer leuk kunnen racen. Weer een video gemaakt van één van de races deze keer de 2e race van gisteren avond.

[YouTube: BMW M8 GTE at Lime Rock Reversed grid]
Zo'n VR opname blijf ik vet vinden (wil ik ook) (y)

Ik heb me maandag ook goed vermaakt op Lime Rock Park. Close battles, een paar lichte touches gehad en wat toprijders in de weg gereden :+

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Zat gisteren wat te hobbyen met Racelabs als overlay. Dat werkt echt super en kan ik het echt iedereen aanraden (zowel VR of als gewone overlay).

Hier te vinden en dan in het kanaal #releases.

https://discordapp.com/invite/h4Sc4M7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Flamax schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:03:
[...]

You can drive against a ghost file in a test session.
Once you get an olap/blap file save it in the documents/iracing/lapfiles folder for the track you are on. Then in the Sim go to options > options and load the file. Then when driving select comparison lap and check box to see the ghost.

@StealthyPeanut @Luckeh erg fijne functie om te leren van snellere rijders.
Ik gebruik zelf vaak de olap/blap van craigs setup shop om te kijken waar ik kan verbeten.
Kijk! Dat is nice.

Ga ik zeker proberen, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hieronder een klein voorbeeld van de software die ik gebruik (voor de nieuwe mensen onder ons):

- Racelabs
- Soundshift
- CrewChiefV3
- Trading Paints
- SetupSync (van Nick)

Dat ziet er dan zo uit in OBS

[ Voor 5% gewijzigd door ZFLaSH op 19-02-2020 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Van die soundshift kom ik onnozel -.-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Scifo83 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:57:
Van die soundshift kom ik onnozel -.-
Ik hoop dat je ipv kom, wordt bedoelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Blijft moeilijk dat Nederlands, zeker als je uit België komt :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Haha, geen commentaar.. 😂

Ik snap wel dat sommige mensen soundshift irritant vinden. Voor mij is het een waardevolle aanvulling. Zou wel willen dat ik die stem uit kon zetten.

edit: en hoe simpel kan het zijn. 1 vinkje bij "Gears" en het vrouwtje is stil :)

[ Voor 19% gewijzigd door ZFLaSH op 19-02-2020 13:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Ik gebruik bij elke race de overlays van Racelab, deze zijn echt super! En ook erg goed naar eigen wens in te stellen. Ik mis nog wel dat als ik met CTRL + H de overlays verberg dat ik dan niet kan klikken waar die overlays normaliter staan. Ik klik dus eigenlijk op de overlay en niet 'achter' de overlay als ik bijvoorbeeld een replay wil bekijken.
Session30 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:39:
Volgende maand (14 maart) is de 12 uur van Sebring. Ik heb zelf nog nooit een endurance race gereden maar ben er heel benieuwd naar en wil deze eigenlijk graag wel meepakken. Zijn er nog meer mensen die hier interesse in hebben zodat we een team kunnen vormen?
Ik zou heel graag een endurance willen rijden, helaas heb ik 14 maart al iets te doen maar ik kan kijken of ik nog iets kan schuiven. Het liefst zou ik eigenlijk willen beginnen met een wat kortere endurance in plaats van meteen een 12 uur te doen. Ik zat zelf te denken aan een 6 uur maar volgens mij zijn die er niet meer zoveel?

Edit: Ik heb de volgende series gevonden in Team verband;
Deze zijn ook niet zo heel erg lang, respectievelijk 3 uur en 6 uur. Die 3 uur VSR Endurance zou ik wel graag een keer willen rijden, @Session30 misschien dat je deze een keer met mij wilt rijden?

2020S1 VRS GT Endurance Series

2020S1 Le Mans Series

Dan moet ik nog wel even doorrijden naar de C klasse, B klasse zal nog wel even duren.. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Game-Freak op 19-02-2020 14:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
Game-Freak schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:48:
Ik gebruik bij elke race de overlays van Racelab, deze zijn echt super! En ook erg goed naar eigen wens in te stellen. Ik mis nog wel dat als ik met CTRL + H de overlays verberg dat ik dan niet kan klikken waar die overlays normaliter staan. Ik klik dus eigenlijk op de overlay en niet 'achter' de overlay als ik bijvoorbeeld een replay wil bekijken.
Sinds gister is er uit mijn hoofd een versie uit waarmee je wel door de overlays heen kan klikken dacht ik.

🚔 v0.6.0 is out!
- Locking overlays and making them click-through

[ Voor 5% gewijzigd door Flamax op 19-02-2020 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

`
Iemand te porren voor 6 uur op Silverstone op zaterdag 29-feb in de 24h series? Start is geloof ik om 19:00 CET. Auto maakt me niet zoveel uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Luckeh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:13:
[...]
Iemand te porren voor 6 uur op Silverstone op zaterdag 29-feb in de 24h series? Start is geloof ik om 19:00 CET. Auto maakt me niet zoveel uit.
Op zaterdag 29 februari begint het inderdaad om 19:00 uur Nederlandse tijd.
(eventueel ook een om 08:00 uur NL tijd :))
Op zondag 1 maart begint het om 15:00 uur Nederlandse tijd.

Helaas ben ik nog geen B klasse, anders had ik zeker met je mee willen rijden!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Luckeh schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:13:
[...]

`
Ik zal kijken of ik dan wat te doen heb. Lijkt me wel weer leuk..

• Flamax
Nog steeds bezig om mijn brake rumble werkend te krijgen op mijn Fanatec V3 pedals in iRacing

ABS aanzetten op het stuur blijkt ook niet de oplossing te zijn.

Iemand een idee ?

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 10:07
Flamax schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:22:
Nog steeds bezig om mijn brake rumble werkend te krijgen op mijn Fanatec V3 pedals in iRacing

Iemand een idee ?
Fanaleds of Fanalabs, maar volgens mij niet echt de topic voor HW vragen

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Flamax schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:22:

Iemand een idee ?
@PortoNL: Het woord iRacing zit in de vraag ;)

Maar serieus even reagerend op een terugkerende vraag over de rumble in de rem.
Het eerste dat ik ooit gedaan heb toen ik Fanatec pedalen kreeg met de rumble was dit uit zetten in combinatie met iRacing.
Ten eerste leidt het af en ten tweede is er geen relatie van de rumble met het in de sim blokkeren van de wielen of werking van ABS. iRacing deelt deze telemetrie data niet tijdens het rijden.
De oplossing die ik heb gekozen om wel goed tegen blokkeren aan te kunnen remmen is de bandengeluiden zo hard mogelijk en de wind geluid (en andere ambient onnodige geluiden) op minimum in de sim en motor geluid ook enigzins dempen. Dan kan je best goed (en veel beter dan met de onnauwkeurige rumble) blokkeren aanhoren en aanvoelen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Flamax
JoepW schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:53:
[...]

@PortoNL: Het woord iRacing zit in de vraag ;)

Maar serieus even reagerend op een terugkerende vraag over de rumble in de rem.
Het eerste dat ik ooit gedaan heb toen ik Fanatec pedalen kreeg met de rumble was dit uit zetten in combinatie met iRacing.
Ten eerste leidt het af en ten tweede is er geen relatie van de rumble met het in de sim blokkeren van de wielen of werking van ABS. iRacing deelt deze telemetrie data niet tijdens het rijden.
De oplossing die ik heb gekozen om wel goed tegen blokkeren aan te kunnen remmen is de bandengeluiden zo hard mogelijk en de wind geluid (en andere ambient onnodige geluiden) op minimum in de sim en motor geluid ook enigzins dempen. Dan kan je best goed (en veel beter dan met de onnauwkeurige rumble) blokkeren aanhoren en aanvoelen.
Gaan we dat gewoon doen @JoepW, ik vind het alleen gewoon raar dat het na een reinstall van Windows ineens niet meer werkt :P.
Het is niet zo zeer dat ik het mis maar meer heel vreemd vind :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:46

Niellie41

[object Object]

iRacing sponsort de (real-life) truck van Ty Majeski! Ze zullen een paar keer te zien zijn (Las Vegas, Richmond, Martinsville en Phoenix).

Afbeeldingslocatie: https://s100.iracing.com/wp-content/uploads/2020/02/IMG_5555-768x576.jpeg
STATESVILLE, N.C. (Feb. 19, 2020) – Ty Majeski’s No. 45 Chevrolet Silverado will carry familiar colors for several races during the 2020 NASCAR Gander RV & Outdoors Truck Series (NGROTS) season, as iRacing joins Majeski and Niece Motorsports.

“I can’t thank iRacing enough for their support as we move into the Truck Series this year,” said Majeski. “They’ve been a long-time partner of mine, and I’m thrilled to continue that this season. The entire organization has been working incredibly hard this offseason to make sure that we have trucks capable of taking our partners to Victory Lane.”

iRacing will make its debut with Majeski at Las Vegas Motor Speedway.

“We couldn’t help but notice Ty years ago, piling up wins and climbing to the highest oval skill rating on iRacing,” said Tony Gardner, iRacing president. “Not long after that, we got involved supporting his late model program and watched him stack up big wins in the real world as well. It has been exciting for iRacing to be involved in his career progression, and we’re proud to be part of this next big step with Niece Motorsports.”

Majeski’s No. 45 Chevrolet Silverado will also carry the iRacing colors at Richmond Raceway, Martinsville Speedway and in the season-finale at Phoenix Raceway.

“I know for all of the men and women that build our race trucks, the offseason flew by,” said team owner Al Niece. “But it’s seemed like forever to me. We had a great season last year, and I know how hard everyone has been working to prepare for this year. We’ve been fortunate enough to add several great driving talents to our team, in addition to great partners like iRacing. I’m honored that iRacing has decided to come on board and support Ty and Niece Motorsports.”

With over 110,000 active users, iRacing is the world’s premier motorsport racing simulation. Since it was established in 2004, iRacing has developed dozens of formal partnerships in the motorsport industry to help create the most authentic racing simulation in the world. iRacing promotes elite eSport world championships with eNASCAR, Porsche, and World of Outlaws, and allows users to race just about any discipline imaginable on more than 80 tracks.

Majeski is one of the world’s premier oval iRacers. In 2,535 starts, Majeski has earned 1,892 wins, 2,225 top-five finishes, and 1,717 poles on iRacing. As part of the partnership, iRacers will have the opportunity to race alongside Majeski throughout the season in a series of special events on the simulator that will be announced at a later date.

iRacing will also adorn Ross Chastain’s truck at Pocono Raceway, as Chastain looks to defend last year’s dominating performance; an event where he led 54 of 60 laps on the way to the victory.

“I’m excited to have iRacing on board at Pocono,” said Chastain. “Last year’s race was about as perfect as it gets, and I’m confident we’ll contend to take iRacing to Victory Lane when we head back to Pocono this summer.”

Last season was a breakout year for Niece Motorsports. In just its third full time season, Niece Motorsports and Ross Chastain earned one pole, three wins and 10 top-five finishes. In addition, Chastain captured the most stage wins and led the most laps. Chastain and the No. 45 team finished second in both the driver and owner point standings in 2019.
https://www.iracing.com/i...iece-motorsports-in-2020/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Back of the grid races op Nordschleife zijn altijd leuk :)
YouTube: GT Sprint Series Nordschleife Ferrari 488 GT3 | iRacing last row cha...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
Blijft tof om je races te volgen op Twitch!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuk leesvoer en mooie weergave van de kracht van iRacing: https://www.autosport.com...inner-gets-out-of-iracing

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Heeft het nog nut om te oefenen voor een race voor de official :
Supercars Series ???????
Car(s): Supercars Holden ZB Commodore - Supercars Ford Mustang GT

Af en toe als ik kijk zie ik amper rijders oefenen, bij VRS zie ik alleen een setup voor de HOLDEN en geen FORD, zijn deze 2 nieuwe autos geflopt ?

2. de IMSA PILOT Audi 3lms lijkt hetzelfde te zijn, zo ver ik zie. Weinig nut om te oefenen lijkt het voor een race.

Wellicht zijn er hier mensen die daar anders over denken?

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

knightvision schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 18:39:
Heeft het nog nut om te oefenen voor een race voor de official :
Supercars Series ???????
Car(s): Supercars Holden ZB Commodore - Supercars Ford Mustang GT

Af en toe als ik kijk zie ik amper rijders oefenen, bij VRS zie ik alleen een setup voor de HOLDEN en geen FORD, zijn deze 2 nieuwe autos geflopt ?

2. de IMSA PILOT Audi 3lms lijkt hetzelfde te zijn, zo ver ik zie. Weinig nut om te oefenen lijkt het voor een race.

Wellicht zijn er hier mensen die daar anders over denken?
De auto's zijn niet geflopt. De Supercars zijn heel populair in Australië, maar er buiten helaas niet. Dat is altijd al zo geweest. Ik vind het zelf ook ontzettend leuke auto's om mee te rijden! :9

Je zal voornamelijk in de ochtend of in de avond races vinden. In het Supercars sub-forum, in de wekelijkse topics, staat een plaatje met daarin de tijden wanneer races official gaan.
Afbeeldingslocatie: http://www.shunurecords.com/iracing/participation/index.php?series=v8-2020s1&week=all

Beide auto's zijn hetzelfde dus een "Holden" setup werkt ook gewoon op een Ford. En andersom.

Ik zie net ook dat dezelfde persoon ook een overzicht van de races heeft voor de IMSA Pilot Challenge:
Afbeeldingslocatie: http://www.shunurecords.com/iracing/participation/index.php?series=imsampc-2020s1&week=all

Er zijn elke avond races in de Pilot Challenge.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 20-02-2020 18:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

Aha thanks, ik zie het....hulde voor de opheldering! :)

My Hardrocking iRacing Profile

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21:24
Game-Freak schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:48:

[...]

Ik zou heel graag een endurance willen rijden, helaas heb ik 14 maart al iets te doen maar ik kan kijken of ik nog iets kan schuiven. Het liefst zou ik eigenlijk willen beginnen met een wat kortere endurance in plaats van meteen een 12 uur te doen. Ik zat zelf te denken aan een 6 uur maar volgens mij zijn die er niet meer zoveel?

Edit: Ik heb de volgende series gevonden in Team verband;
Deze zijn ook niet zo heel erg lang, respectievelijk 3 uur en 6 uur. Die 3 uur VSR Endurance zou ik wel graag een keer willen rijden, @Session30 misschien dat je deze een keer met mij wilt rijden?

[Afbeelding: 2020S1 VRS GT Endurance Series]

[Afbeelding: 2020S1 Le Mans Series]

Dan moet ik nog wel even doorrijden naar de C klasse, B klasse zal nog wel even duren.. ;)
In eerste instantie was mijn doel om te kijken of ik een aantal Tweakers bij elkaar kan krijgen om een team voor Sebring te kunnen maken, met de nadruk op plezier maken en uitrijden. Maar ik rijd ook met alle plezier eens een race met je mee in de VRS of Le Mans Endurance series (uiteraard wel een leuke baan uitzoeken ;))

Mocht je kunnen zitten we op 2, denk toch dat we minstens 4 man moeten hebben om een beetje goed te kunnen rijden. Nog meer mensen die het leuk vinden om Sebring mee te pakken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb al een paar keer gehad dat mijn tijden uit de kwalificatie niet verschijnen terwijl ik die wel gewoon afmaak. Nu is dat in de mx5 cup niet heel erg, maar straks als het beter gaat is dat wel belangrijk.

Iemand een idee? De spotter maakt ook de melding dat de kwalificatie klaar is is dan ga ik terug naar het racemenu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
Een tijd wordt alleen geteld als je geen incidents hebt gehad tijdens je ronde, kan dat het zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Oh dat zou dan misschien de oorzaak zijn, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Ik kan het zo snel niet vinden,... maar kan je racelabs overlay ook enkel in OBS gebruiken? of 'moet' hij over je game liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Extera schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:57:
Ik kan het zo snel niet vinden,... maar kan je racelabs overlay ook enkel in OBS gebruiken? of 'moet' hij over je game liggen?
Kan gewoon in obs, hoeft niet in je auto te zitten hier voor. Ik zelf stream of neem wel op in OBS met streamlabs, maar door dat ik VR gebruik ( oculus ) en steamvr alleen native word ondersteund dus niet in de auto.

Moet je wel even refresh aan zetten in de url link :) simpel.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Extera schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 09:57:
Voor zover ik weet staat iRacing geen overlays toe 'over de game'.
Misschien dat in VR dit wel ,ogelijk is, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik rijd sinds deze week triples in borderless mode, ging prima in combinatie met Gsync. Echter zodra de overlays toevoeg, werkt Gsync niet meer. Iemand tips om dit aan de praat te krijgen?

Andere vraag. Op mijn 1080Ti zitten, net zoals veel andere kaarten, maar 3 DP poorten. Ik heb echter ook nog een desktop scherm dat op DP aangesloten moet worden. Kan ik simpel weg een willekeurig DP kaartje erbij stoppen zonder dat ik problemen krijg? Kan dit bijvoorbeeld ook een AMD kaart zijn?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Luckeh schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:37:
Ik rijd sinds deze week triples in borderless mode, ging prima in combinatie met Gsync. Echter zodra de overlays toevoeg, werkt Gsync niet meer. Iemand tips om dit aan de praat te krijgen?

Andere vraag. Op mijn 1080Ti zitten, net zoals veel andere kaarten, maar 3 DP poorten. Ik heb echter ook nog een desktop scherm dat op DP aangesloten moet worden. Kan ik simpel weg een willekeurig DP kaartje erbij stoppen zonder dat ik problemen krijg? Kan dit bijvoorbeeld ook een AMD kaart zijn?
Dat zou kunnen maar heb je niet nog een HDMI of DVI uitgang op de kaart zitten? Dan kan je beter gewoon een verloop kabel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Op m'n kaart zit nog een DVI-D en HDMI. Op mijn moederbord zit ook nog een HDMI aansluiting, dus dat is het probleem niet.

Ik heb een 3440x1440 scherm op 100hz. Die resolutie kan HDMI en DVI-D helaas niet aan. Als ik hem via HDMI aansluit (stop-gap oplossing op dit moment) heb ik maximaal 50hz. Het scherm heeft geen DVI ingang (één DP en één HDMI).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Luckeh schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:50:
Op m'n kaart zit nog een DVI-D en HDMI. Op mijn moederbord zit ook nog een HDMI aansluiting, dus dat is het probleem niet.

Ik heb een 3440x1440 scherm op 100hz. Die resolutie kan HDMI en DVI-D helaas niet aan. Als ik hem via HDMI aansluit (stop-gap oplossing op dit moment) heb ik maximaal 50hz. Het scherm heeft geen DVI ingang (één DP en één HDMI).
Dan zou ik dat scherm via DP aansluiten en dan een van je raceschermen met ene verloop kabel. Onboard graphics zou je ook gewoon kunnen gebruiken. Moet je in games alleen goed opletten dat je de goede grafische kaart selecteerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B Tender
Ik vind de 911 GT3 echt een genot om mee te rijden!! Ik vind het lastig om er de vinger op te leggen.. De eerste rondjes op koude banden zijn werkelijk ellendig, als de wielen voor niet blokkeren bij het (wat lomper) remmen dan doen ze dat achter wel, soms overstuurd, maar meestal onderstuurd op het irritante af..

Maar als de puzzelstukjes dan op hun plaats vallen, je net wat eerder dan je eigenlijk voor mogelijk hield met net teveel gas de bocht uit blaast en die delta felgroen ziet worden, de auto met remmen een keer doet wat je wilt en je de bochten zo aan elkaar kunt rijgen tot een goede ronde, dan geeft de auto me gelijk enorm veel voldoening! :9

En dan kijk je wat de toppers voor tijden rijden en realiseer je je dat je nog een hele weg te gaan hebt :X

Online races in de 911 zijn boven verwachting netjes/clean tot op heden trouwens! Ook fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Phydomir schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 10:57:
[...]
Dan zou ik dat scherm via DP aansluiten en dan een van je raceschermen met ene verloop kabel. Onboard graphics zou je ook gewoon kunnen gebruiken. Moet je in games alleen goed opletten dat je de goede grafische kaart selecteerd.
Bedankt voor 't meedenken Dennis. Helaas moet ik dan de Gsync functionaliteit opofferen want dat werkt enkel op DP.

Anyway, back OT. Skippy schema voor volgend seizoen bevat de Nordschleife!

W1 Okayama
W2 Barcelona (National)
W3 Phillip Island
W4 Charlotte (Roval)
W5 VIR (Full)
W6 Nordschleife
W7 Spa Francorchamps
W8 Brands Hatch (GP)
W9 Zandvoort
W10 Belle Isle
W11 Oulton Park (Intl)
W12 Montreal

Ik denk niet dat de deelname superhoog gaat zijn in die week, maar eindelijk wel een excuus om het circuit goed te leren kennen. Het worden drie ronden per heat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Luckeh schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:07:
[...]

Bedankt voor 't meedenken Dennis. Helaas moet ik dan de Gsync functionaliteit opofferen want dat werkt enkel op DP.

Anyway, back OT. Skippy schema voor volgend seizoen bevat de Nordschleife!

W1 Okayama
W2 Barcelona (National)
W3 Phillip Island
W4 Charlotte (Roval)
W5 VIR (Full)
W6 Nordschleife
W7 Spa Francorchamps
W8 Brands Hatch (GP)
W9 Zandvoort
W10 Belle Isle
W11 Oulton Park (Intl)
W12 Montreal

Ik denk niet dat de deelname superhoog gaat zijn in die week, maar eindelijk wel een excuus om het circuit goed te leren kennen. Het worden drie ronden per heat.
Drie ronden per heat, veel plekken pakken omdat mensen eraf klappen en op het lange rechte stuk haasje-over spelen omdat er genoeg tijd is om een draft te pakken nadat je ingehaald bent om zo terug in te halen. Volgens mij wordt dat een dramatische week, maar wel leuk :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Of je gebruikt die week als SR booster. Achteraan starten en 3 rondjes foutloos afleggen. Moet te doen zijn in een auto als de skip en door de grote hoeveelheid bochten zul je forse stappen maken qua SR.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 23:09

Fuelke

Forza Ferrari

@Wormaap @Arfman

Appeltje eitje:
Clean Race - Road(Earned 9 times)

Have an official road race with no incidents. You must score championship points and complete 50% of the laps the class winner completes, rounded down, for the race to count toward this award. This award may not be earned while participating in a team event.

- Had a clean race driving the Ruf RT 12R C-Spec at Nürburgring Nordschleife
https://members.iracing.c...nid=15439392&custid=56527

[ Voor 42% gewijzigd door Fuelke op 21-02-2020 13:51 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Luckeh schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 11:07:
[...]
Ik heb daar ook mee zitten rommelen, en had een scherm op mijn bureau aan een aparte GTX1060 gehangen.
Nadeel is wel dat je dan ook die performance hebt (als je een kaart bij steekt) terwijl de 1080 niets doet als je achter je pc zit.

Uiteindelijk heb ik een losse PC gebouwd voor simracing, omdat ik ook een hoop andere issues had met bovenstaande opstelling.

Een optie om te onderzoeken is misschien een displayport HUB. maar geen idee of G-Sync daar mee wil werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

wat een avond gisteren -100 irating totaal... LRP is echt pijnlijk hoe mensen terug de baan op proberen te komen en dan iedereen mee nemen onderweg. Echt jammer als je er eigelijk 3x best lekker in zat. Maar goed ik hou me maar even voor dat dit ook racing is :) en gelukkig rijden we volgende week weer op een auto circuit en niet een kart baan :P

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-10 13:25
Blerf schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 08:35:
wat een avond gisteren -100 irating totaal... LRP is echt pijnlijk hoe mensen terug de baan op proberen te komen en dan iedereen mee nemen onderweg. Echt jammer als je er eigelijk 3x best lekker in zat. Maar goed ik hou me maar even voor dat dit ook racing is :) en gelukkig rijden we volgende week weer op een auto circuit en niet een kart baan :P
Haha ik had gisteren -100 in een race.... werd op catalunya er af gerost door iemand die de pit niet goed uit kwam... :( ongelofelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soetje
  • Laatst online: 23-09 16:10
Hi all!

Ik had me ooit al ingeschreven op got-racing.eu, misschien ook wel eens hier een reactie achter gelaten pre-2016, maar me nog nooit ingeschreven op de league zelf. Nu ik iRacing weer opgepakt heb, wilde ik dat toch maar eens gaan doen en met enige regelmaat de races te joinen.

Groet,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Xenophoben schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:12:
[...]

Haha ik had gisteren -100 in een race.... werd op catalunya er af gerost door iemand die de pit niet goed uit kwam... :( ongelofelijk.
Wat een baan echt heb me gek gereden dit weekend eindstand nu nog -50 irating en -10 safety. Toch iets minder pijnlijk dan de -100 van vrijdag avond.. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gisteren mijn dirt oval debuut gemaakt, met twee races in de dirt street stock. Dan ben ik bij alle vier de licenties uit de rookie klasse.

De eerste race P2, maar verder een saaie race. P1 was veel te snel en de rest lag heel snel al uit de race. :z

In de avond nog een race gedaan. Deze keer #8, dus ik verwachtte dat ik links en recht om de oren zou worden gereden. Tot mijn grote verbazing mocht ik van P3 starten. Deze race had ik wel (leuke) gevechten. Dat maakt het racen dan ook meteen veel leuker. Uiteindelijk ook op P3 geëindigd.

Het dirt racen is stiekem best leuk. Ook in de truck. Dirt oval is best apart, want er is niet één ideale lijn en die lijn verandert steeds. Zeker bij wat langere races. Dat maakt het racen veel dynamischer.

Het nemen van de bochten vereist ook wel een andere mindset ten opzichte van asfalt. Best leuk om af en toe te doen!

Als aflsuiting van de dag nog een race in de dirt truck gedaan, maar iedereen wilde tegelijk de bocht in en belande daardoor op mijn dak. :/

Ik heb in 2020 al 3 keer meer officiële races gedaan dan in heel 2019. :+ :+ :+

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 23-02-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

wat een wreckfest was vandaag de skip @ Barcelona... en als ik dan op koude banden ietsje rustiger de laatste bocht in ga en daarbij van achter vol aangereden wordt, krijg ik ook nog allerlei verwensingen naar mn hoofd geslingerd.. gezellige boel zo.

Valt me op dat veel van de mensen die zo lopen te klooien ook allemaal sinds december pas lid zijn.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Niellie41 schreef op zondag 23 februari 2020 @ 12:23:
Gisteren mijn dirt oval debuut gemaakt, met twee races in de dirt street stock. Dan ben ik bij alle vier de licenties uit de rookie klasse.

De eerste race P2, maar verder een saaie race. P1 was veel te snel en de rest lag heel snel al uit de race. :z

In de avond nog een race gedaan. Deze keer #8, dus ik verwachtte dat ik links en recht om de oren zou worden gereden. Tot mijn grote verbazing mocht ik van P3 starten. Deze race had ik wel (leuke) gevechten. Dat maakt het racen dan ook meteen veel leuker. Uiteindelijk ook op P3 geëindigd.

Het dirt racen is stiekem best leuk. Ook in de truck. Dirt oval is best apart, want er is niet één ideale lijn en die lijn verandert steeds. Zeker bij wat langere races. Dat maakt het racen veel dynamischer.

Het nemen van de bochten vereist ook wel een andere mindset ten opzichte van asfalt. Best leuk om af en toe te doen!

Als aflsuiting van de dag nog een race in de dirt truck gedaan, maar iedereen wilde tegelijk de bocht in en belande daardoor op mijn dak. :/

Ik heb in 2020 al 3 keer meer officiële races gedaan dan in heel 2019. :+ :+ :+
Goed bezig. Veel iracers die ik ken doen alleen maar asfalt road races maar het is ook tof om in de andere categorieen te rijden. Kun je weer andere skills ontwikkelen. En je kunt in feite 4 verschillende carreers doen. Zelf ga ik me volgend seizoen ook richten op dirt road rallyx. Road oval racing is ook super, vooral in vr, maar daar wordt zo veel gescholden, staat me een beetje tegen. Dirt oval ga ik ook nog wel een keer proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Potverdrie... Barcelona in de Skip, leuke race, lig p7, vlak achter p6 in de laatste ronde. Gaat'ie ineens bij die rechtse doordraaier op het einde (in het stadion, op twee na laatste bocht van de race) vol in de anders terwijl ik .2s erachter zit. Ik klap er dus uiteraard op en kan met vier verloren plekken, een 4x en een missend wiel nog net de laatste paar bochten afmaken. 'Connection issues' zegt de veroorzaker. Ik geloof er niks van, dus protest is onderweg. Eerste keer dat ik zó'n onsportief gedrag meemaak.

Edit: Nog een race gedaan, en met een kromme achtervleugel 7e geworden. In bocht twee ging iemand dwars, en toen ik remde om dat te gaan ontwijken werd ik van achteren aangetikt en die persoon ingeramd. In eerste instantie dacht ik dat ik geen schade had, maar later bleek dat ik toch nét iets van snelheid miste. Niet genoeg om voor te pitten (zelfs met fast repair), maar genoeg om in de laatste paar ronden een 5s voorsprong uiteindelijk 0.6s verschil bij de finish te zien worden. Nog best spannend dus :+

Wat dan wel weer mooi is, is dat ik op dit circuit voor mijn doen enorm snel ben :) Mijn beste tijd is een 2:02.7, terwijl de stoere mensen (en VRS) 2:00.2 doen. Nét iets meer dan 2% per rondje langzamer dus. Mijn doel voor de nabije toekomst was om minder dan 2% te verliezen t.o.v. de toppers, dus als elke week zo wordt, dan moet dat gaan lukken :) Wat sowieso lijkt te schelen is dat ik toch maar ben begonnen met left-foot braking. Ik weet dat het ook mogelijk is om bloedsnel te zijn zonder, maar ik verlies toch altijd veel tijd tussen gas loslaten en remmen. Dan is LFB makkelijker om snel te leren dan snel met m'n rechtervoet wisselen :+

[ Voor 63% gewijzigd door Wormaap op 23-02-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
@Wormaap Staar je niet te blind op rondetijden. Baantemperatuur kan zo een halve tot een hele seconde schelen.

En wat is dat Barcelona toch een klote baan in deze layout. Het laatste stuk met de scherpe knik en de chicane haalt echt de flow uit de hele baan. Had nog nooit met de Beemer gereden op deze baan, dus dat ik 2e ben geworden in heat 2 is een wonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 01-10 13:25
Vind je?!?! ik speel ook nog pas net met de skip, echter vind ik juist deze baan echt gaaf in deze layout... Prima uitdaging en genoeg brede plaatsen om tegen iemand te racen. ik heb gisteren avond echt top races gehad. Steeds in battles voor positie }:O

[ Voor 62% gewijzigd door Xenophoben op 24-02-2020 08:11 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Gisteravond 3 races flink en fair gebattled met meerdere GoT's op de baan, heerlijk (y)

Dit is race 2

gelukkig was er geen alcohol controle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Xenophoben schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:10:
Vind je?!?! ik speel ook nog pas net met de skip, echter vind ik juist deze baan echt gaaf in deze layout... Prima uitdaging en genoeg brede plaatsen om tegen iemand te racen. ik heb gisteren avond echt top races gehad. Steeds in battles voor positie }:O
De skip heeft de historic layout. Die is wel leuk.

@Maurice W Was wel benieuwd naar Heat 3. Ik had het idee dat ik all over the place was in gevecht met jou.

[ Voor 11% gewijzigd door ZFLaSH op 24-02-2020 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Maurice W schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:13:
Gisteravond 3 races flink en fair gebattled met meerdere GoT's op de baan, heerlijk (y)

Dit is race 2
[YouTube: iRacing 20S1 | GoT BMW M8 GTE Tournament @Barcalona GP]
gelukkig was er geen alcohol controle
Nu al zin in vanavond! :) en natuurlijk erg benieuwd wat @JoepW voor season 2 in gedachten heeft om te gaan doen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nog niet formeel besloten denk ik, maar de consensus gisteren in de sessie was de Cayman GT4 - en dan volgen we de standalone serie van iRacing. Daarnaast was er nog wel wat discussie over de setups (fixed / niet fixed). Met fixed setup is het wat laagdrempeliger.

Iemand nog een BMW M8 setup voor Silverstone?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

ZFLaSH schreef op maandag 24 februari 2020 @ 08:13:
[...]

@Maurice W Was wel benieuwd naar Heat 3. Ik had het idee dat ik all over the place was in gevecht met jou.
Heat 3 was inderdaad ook spannend d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:49
Ik was er graag bij geweest. Mocht echter vanwege de carnaval gisterenavond nog geen auto rijden.......

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren nog in de olie midden in de carnaval.....

We gaan vanmiddag nog weg met de kinderen, maar moet morgen weer gewoon werken. Dus ben er misschien bij vanavond :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ja, zoals ik al dacht. Ik heb vrij veel moeite met de rechts draaiende bochten, maar goed. Was mijn eerste tripje in de beemer op dit circuit. Vond dat ik het niet zo heel verkeerd deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Gisteravond ook maar weer een poging gedaan , ik heb de mod op mijn rempedaal afgesteld, werkt nu stukken beter zowel in Forza FM7 als in Iracing.Heb me zitten verbazen en verbijten omdat ik schijnbaar erg veel laat liggen , lijk de grip te missen , zal toch wel een combi zijn van verkeerde lijnen en remmen !?Heb me wel vermaakt , had nog een soort strijd met de laatste / 1 na laatste rijder.In race 3 eraf getikt , wilde eerst gelijk stoppen , maar na tow en reparatie toch maar verder gegaan , anders leer ik het nooit natuurlijk !Mischien vanavond weer meedoen , kijken of ik nog wat tijd kan winnen , moet mogenlijk zijn als ik jullie tijden zie , en verder maar ervaring opdoen , veel rijden en kijken is denk ik de enige manier om het gevoel te krijgen 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Mr.Conroe schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:37:
Ik was er graag bij geweest. Mocht echter vanwege de carnaval gisterenavond nog geen auto rijden.......
haha same!

Probeer vanavond wel aanwezig te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Imac2011 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 10:01:
Gisteravond ook maar weer een poging gedaan , ik heb de mod op mijn rempedaal afgesteld, werkt nu stukken beter zowel in Forza FM7 als in Iracing.Heb me zitten verbazen en verbijten omdat ik schijnbaar erg veel laat liggen , lijk de grip te missen , zal toch wel een combi zijn van verkeerde lijnen en remmen !?Heb me wel vermaakt , had nog een soort strijd met de laatste / 1 na laatste rijder.In race 3 eraf getikt , wilde eerst gelijk stoppen , maar na tow en reparatie toch maar verder gegaan , anders leer ik het nooit natuurlijk !Mischien vanavond weer meedoen , kijken of ik nog wat tijd kan winnen , moet mogenlijk zijn als ik jullie tijden zie , en verder maar ervaring opdoen , veel rijden en kijken is denk ik de enige manier om het gevoel te krijgen 8)
In race 2 zat ik achter je aan. De eerste vier seconden reed ik relatief makkelijk dicht, maar daarna had je ineens een behoorlijk tempo gevonden en kwam ik nog maar moeilijk dichterbij :o Jammer dat je er bij de chicane af ging, ik had wel zin in een beetje knokken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Gisteravond was leuk. Vanochtend wel een dikke duim! @Jan Hein ik had de herhaling nog even bekeken, maar dit was wel een beetje ongelukkig. Nick en ik reden naast elkaar toen jij rejoinde, maar voor je rejoinde ook nog een wagen. Dus ineens was het 4 wijd, middenin die knik en dat zou nooit goed aflopen. Ik kreeg een flinke klap van het stuur toen ik 'm al la Kubica in de vangrail zette.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Laatst online: 21:42
@Luckeh sorry nogmaals, ik had wel iets voorzichtiger en meer rechts langs de baan aan kunnen houden bij het terugkomen, maar wilde Kevin rechts van mij ook nog wat ruimte geven volgens mij. Hopelijk rij ik komend seizoen wat minder tegen je aan :)

DD stuur kan best tricky zijn in dat soort situaties hehe, ik limiteer hem om die reden op het moment tot 15 van de 25Nm, dat gaat meestal nog wel goed als ik het stuur niet loslaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jan Hein schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:32:
DD stuur kan best tricky zijn in dat soort situaties hehe, ik limiteer hem om die reden op het moment tot 15 van de 25Nm, dat gaat meestal nog wel goed als ik het stuur niet loslaat..
Doe je dit in de DD software of in iRacing?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:34:
[...]

Als je het goed wil doen in de DD software.
Aangezien iRacing ook de curve veranderd van de ffb krachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Laatst online: 21:42
Luckeh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:34:
[...]

In de DD software. In iRacing zelf heeft niet zoveel zin, dat maakt met name de schaal waarover de force feedback verspreid wordt groter en de krachten dus lichter bij normaal sturen, maar bij een crash kan dan uiteindelijk nog steeds de volle 100% van het stuur aangesproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Aha , was jij dat :) ik heb mezelf voorgenomen om niet te zenuwachtig en te snel aan de kant moet gaan en n tijdens de race maar wat andere lijnen geprobeerd.Gelukkig had ik een voor mijn doen aardig tempo te pakken , maar niet foutloos helaas. 8)7 Ik heb met een aantal bochten erg veel moeite om de komende bocht te overzien en een lijn te pakken.Ik dacht dat dit aan mijn instellingen lag , maar ligt schijnbaar echt aan mij :-( Zolang ik maar mezelf verbeter en in de races wat strijd kan aangaan ben ik al snel tevreden , en aangezien ik nog maar net begonnen ben met gamen /simmen zal het best nog even duren voor ik het spelletje goed in de vingers heb / krijg.Tenminste als ik enig talent heb natuurlijk :? Ik ga vanavond weer een poging doen denk ik
Wormaap schreef op maandag 24 februari 2020 @ 11:37:
[...]

In race 2 zat ik achter je aan. De eerste vier seconden reed ik relatief makkelijk dicht, maar daarna had je ineens een behoorlijk tempo gevonden en kwam ik nog maar moeilijk dichterbij :o Jammer dat je er bij de chicane af ging, ik had wel zin in een beetje knokken :9

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Imac2011 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:46:
Aha , was jij dat :) ik heb mezelf voorgenomen om niet te zenuwachtig en te snel aan de kant moet gaan en n tijdens de race maar wat andere lijnen geprobeerd.Gelukkig had ik een voor mijn doen aardig tempo te pakken , maar niet foutloos helaas. 8)7 Ik heb met een aantal bochten erg veel moeite om de komende bocht te overzien en een lijn te pakken.Ik dacht dat dit aan mijn instellingen lag , maar ligt schijnbaar echt aan mij :-( Zolang ik maar mezelf verbeter en in de races wat strijd kan aangaan ben ik al snel tevreden , en aangezien ik nog maar net begonnen ben met gamen /simmen zal het best nog even duren voor ik het spelletje goed in de vingers heb / krijg.Tenminste als ik enig talent heb natuurlijk :? Ik ga vanavond weer een poging doen denk ik
[...]
Als ik je een tip mag geven, probeer wat beter in de spiegels en rechts/links te kijken. In race 1 zat ik bij ronde 1 of 2 zowat half naast je en stuurde je gewoon naar binnen toe. Het is dat ik dit al lichtjes verwachte en flink remde, anders waren we beide van de baan gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Oke , sorry , was zeker geen bewuste aktie , nadeel van mijn set-up vrees ik , heb 1 scherm , als ik in de buitenspiegels wil kijken moet ik knopje op stuur indrukken om opzij te kijken , of mis ik toch een instelling ?
Als ik video's op youtube kijk zie ik in 1 beeld complete overzicht , met beide spiegels in beeld , maar ik begreep dat je dit alleen ziet bij bepaalde camera afstelling ?
Nogmaals sorry , hopelijk heb ik niet je race verpest.
Groeten Robin
ZFLaSH schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:55:
[...]

Als ik je een tip mag geven, probeer wat beter in de spiegels en rechts/links te kijken. In race 1 zat ik bij ronde 1 of 2 zowat half naast je en stuurde je gewoon naar binnen toe. Het is dat ik dit al lichtjes verwachte en flink remde, anders waren we beide van de baan gegaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Imac2011 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:31:
Oke , sorry , was zeker geen bewuste aktie , nadeel van mijn set-up vrees ik , heb 1 scherm , als ik in de buitenspiegels wil kijken moet ik knopje op stuur indrukken om opzij te kijken , of mis ik toch een instelling ?
Als ik video's op youtube kijk zie ik in 1 beeld complete overzicht , met beide spiegels in beeld , maar ik begreep dat je dit alleen ziet bij bepaalde camera afstelling ?
Groeten Robin
[...]
Zorg gewoon dat je altijd tijdens het racen je blackbox F3 aan hebt staan, daarin zie je realtime de onderlinge afstanden in (tienden van) seconden. Is ook erg nuttig als je bijv. spint of in het gras duikt en terug de baan op wilt.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Groeten Robin
[...]
Als je met een enkel scherm rijdt, dan zul je inderdaad af en toe even op het knopje om naast je te kijken moeten drukken. Daarnaast helpt de virtuele spiegel enorm, heb je die aan staan? Met de standaard field of view van de virtuele spiegel zie je auto's nog in de spiegel als ze al bijna naast je zitten :) Maar dat bewustzijn van auto's naast je zonder dat je ze kan zien is ook iets dat gewoon met tijd/ervaring komt. Normaal gesproken kun je naast je kijken, en dat gaat niet met een enkel scherm, natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
Groeten Robin
[...]
Nee joh. Hoeft geen sorry te zeggen hoor. Is niets gebeurt en als het wel gebeurt was, had ik zelf ook beter moeten anticiperen. We racen hier ook om te leren en dit soort dingen gebeuren gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JacobsT
  • Laatst online: 29-09 12:48
Mijn iracing comeback na 2 weken buitenland en weekje werk inhalen was ook weer zeer matig te noemen. 2 keer IMSA. Eerste keer met een vriend in de sessie P2 & P3 om dan een random disconnect te krijgen. Men eerste DC ooit in 10 jaar iracing net als ik toch wel een lekkere sessie aan het rijden ben.

Gisteren mijn 2de poging: ik verpest de kwalificatie op Watkins, compleet eigen schuld en start P9 achter wagens die toch wel aanzienlijk trager zijn.
Vervolgens een absurde crashfest zitten dodgen, zeer defensief gereden en alles kunnen vermijden, om dan eruit getikt te worden door 2 auto's die in ronde 2 liggen te racen alsof ze laatste ronde voor de lead vechten. Wagen gaat in vangrail en hij remt niet, rolt achteruit en tikt men achterkant aan waarop ik niet alleen schade achteraan heb maar ook de neus in de muur heb geplant en de race verder met schade heb mogen uitrijden. Slaag er dan nog in hoger te eindigen dan ik kwalificeer desondanks men topsnelheid 15-20km/u lager was op de snelle straight voor de chicane.

How I've missed you iracing haha. Tot zover een nieuwe clip voor men youtube channel. :9
Vorige zondag wel een trackday meegepikt. Kort fragmentje op men Youtube gezet! Bij offtopic, gooi je het er maar uit!

Hopelijk volgt er nu snel eens een leuke race waar ik wel zonder kleerscheuren eruit kom. Kan ik nog eens een clipje uploaden. Heb eindelijk de framerate kunnen fixen in de recording. Doet heel raar als ik men 4de scherm inschakel en heb framedrops. (Vreemd op een 9900k @ 5ghz, 32gb ram en 1080ti dus daaraan ligt het niet en talloze settings geprobeerd)

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
ZFLaSH schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Nee joh. Hoeft geen sorry te zeggen hoor. Is niets gebeurt en als het wel gebeurt was, had ik zelf ook beter moeten anticiperen. We racen hier ook om te leren en dit soort dingen gebeuren gewoon.
Zo heb ik gisteren geleerd dat ik tijdens de FP écht meer off-line moet oefenen. Hele avond probleemvrij gereden, behalve race 2 ronde 1. Daar zat ik bij die linkerknik omlaag in flink verkeer, en aan de linkerkant van de baan. Wielen geblokkeerd bij het remmen, doorgeschoten en vóór iemand de baan opgeschoten, waardoor we allebei schade hadden :| Ik rem vaak te vroeg (mensen die achterop knallen) of te laat (schiet door en/of blokkeer) als ik van de lijn af ben. En dat maakt het natuurlijk niet leuker voor de mensen om me heen.

Op een positievere noot: race 3 gisteren heb ik voor zover ik me kan herinneren mijn positie geen enkele keer écht bewust opgegeven. Ik heb het snellere mensen niet al te lastig gemaakt, maar ook niet gelift. Uiteindelijk ben ik veelal ingehaald in het rechte stuk voor de hairpin of in de hairpin zelf (slechte run uit de bocht voor dat rechte stuk, en vaak net wat te laat op de rem voor de hairpin waardoor ik flink wijd ging, dus twee kansen om veel tijd te verliezen), maar het was de eerste keer dat ik me comfortabel genoeg voelde om gewoon te rijden voor wat ik waard ben. Scheelt dat ik Barcelona redelijk ken én leuk vind, zelfs in deze layout :) Al vind ik de historic layout wel leuker.

Pagina: 1 ... 229 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies