iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 230 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Wormaap schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:30:
[...]

Zo heb ik gisteren geleerd dat ik tijdens de FP écht meer off-line moet oefenen. Hele avond probleemvrij gereden, behalve race 2 ronde 1. Daar zat ik bij die linkerknik omlaag in flink verkeer, en aan de linkerkant van de baan. Wielen geblokkeerd bij het remmen, doorgeschoten en vóór iemand de baan opgeschoten, waardoor we allebei schade hadden :| Ik rem vaak te vroeg (mensen die achterop knallen) of te laat (schiet door en/of blokkeer) als ik van de lijn af ben. En dat maakt het natuurlijk niet leuker voor de mensen om me heen.

Op een positievere noot: race 3 gisteren heb ik voor zover ik me kan herinneren mijn positie geen enkele keer écht bewust opgegeven. Ik heb het snellere mensen niet al te lastig gemaakt, maar ook niet gelift. Uiteindelijk ben ik veelal ingehaald in het rechte stuk voor de hairpin of in de hairpin zelf (slechte run uit de bocht voor dat rechte stuk, en vaak net wat te laat op de rem voor de hairpin waardoor ik flink wijd ging, dus twee kansen om veel tijd te verliezen), maar het was de eerste keer dat ik me comfortabel genoeg voelde om gewoon te rijden voor wat ik waard ben. Scheelt dat ik Barcelona redelijk ken én leuk vind, zelfs in deze layout :) Al vind ik de historic layout wel leuker.
In principe moeten de mensen achter je wel kunnen stoppen als jij vroeger remt. Perfect elk rempunt hitten zodat je bumper aan bumper kan rijden is toch echt wel enkel voor de zeer hoge ratings weggelegd. Ik hou ook vaker wat meer afstand in mijn huidige divisie om dergelijke incidenten te vermijden. Zou me daar alvast niet te schuldig over voelen? Ik vlieg echt wel zelden in iemand zijn achterkant, vrijwel nooit zelfs. Je moet eerst leren waar je voorligger zijn rempunten zijn vooraleer je een overtake probeert imho. Zo zie je waar jij een pak sneller bent en makkelijk een overtake kan doen of uitremmen.

[ Voor 7% gewijzigd door JacobsT op 24-02-2020 15:33 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:51
Raimond613 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:37:
[...]

Zorg gewoon dat je altijd tijdens het racen je blackbox F3 aan hebt staan, daarin zie je realtime de onderlinge afstanden in (tienden van) seconden. Is ook erg nuttig als je bijv. spint of in het gras duikt en terug de baan op wilt.
Dat, en zorg dat je CrewChief http://thecrewchief.org/ hebt draaien. Onmisbaar als je maar 1 scherm hebt (weet ik uit eigen ervaring), maar zelfs dan blijft het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
JacobsT schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:32:
[...]

In principe moeten de mensen achter je wel kunnen stoppen als jij vroeger remt. Perfect elk rempunt hitten zodat je bumper aan bumper kan rijden is toch echt wel enkel voor de zeer hoge ratings weggelegd. Ik hou ook vaker wat meer afstand in mijn huidige divisie om dergelijke incidenten te vermijden. Zou me daar alvast niet te schuldig over voelen? Ik vlieg echt wel zelden in iemand zijn achterkant, vrijwel nooit zelfs. Je moet eerst leren waar je voorligger zijn rempunten zijn vooraleer je een overtake probeert imho. Zo zie je waar jij een pak sneller bent en makkelijk een overtake kan doen of uitremmen.
In principe heb je natuurlijk gelijk. Ik zie mensen die achter op me klappen dan ook veel minder als mijn schuld. Maar tegelijkertijd wil ik het natuurlijk graag voorkomen, want als ik in verkeer vroeg rem, en de persoon achter me het wél op tijd ziet, dan is er nog steeds kans op een crash achter me door het harmonica-effect.
Te laat remmen en dan met blokkerende wielen in iemand schieten is natuurlijk wel gewoon 100% mijn schuld, en is me in de afgelopen weken twee keer gebeurd. En dat is natuurlijk bijzonder jammer voor degene die ik mee neem :X

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
f3 heb ik idd altyd aan staan , dat geeft al wat rust (soms onrust )crewchief zal ik naar kijken , is dat weer anders als de spotter ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Virtuele spiegel staat ook aan idd , zal nog eens kijken of ik nog wat met die instellingen kan . 8)
Wormaap schreef op maandag 24 februari 2020 @ 14:40:
[...]

Als je met een enkel scherm rijdt, dan zul je inderdaad af en toe even op het knopje om naast je te kijken moeten drukken. Daarnaast helpt de virtuele spiegel enorm, heb je die aan staan? Met de standaard field of view van de virtuele spiegel zie je auto's nog in de spiegel als ze al bijna naast je zitten :) Maar dat bewustzijn van auto's naast je zonder dat je ze kan zien is ook iets dat gewoon met tijd/ervaring komt. Normaal gesproken kun je naast je kijken, en dat gaat niet met een enkel scherm, natuurlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Weet er toevallig iemand of de rallycross track Hell }) volgend seizoen al naar iRacing komt ? Ik heb ooit ergens gelezen dat ze er mee bezig zijn, maar daarna heb ik er niets meer van gehoord.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Imac2011 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:49:
f3 heb ik idd altyd aan staan , dat geeft al wat rust (soms onrust )crewchief zal ik naar kijken , is dat weer anders als de spotter ?
Zie Crewchief als een betere spotter die meer bruikbare informatie verstrekt. Absolute aanrader. Was hem gisteren middag tijdens een race vergeten aan te zetten. Miste hem echt haha

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Even wat anders hoor #emopost

Vanavond de laatste race van season 1.

En ik wou toch even kwijt dat ik het te gek vond! Ik kwam nieuw iRacing binnen en heb dankzij de GOT races super veel geleerd, en dat terwijl we ook wel echt veel lol hadden.
- iets met een peugeot op het dak .... ( noem verder geen namen )
- proberen paas eitjes te openen met VR bril op
- wekelijks grasmaaien
- de bas les ( ook weet die zelf denk ik niet dat ik hem begluur tijdens de training )
- het leren dicht op elkaar te rijden...niet altijd met succes :P

In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor het warme ontvangst en het delen van jullie kennis en ervaring!
En nogmaals tnx @JoepW en @Linc voor het maken van de track ride trough.

#eindeemopost

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Er is altijd nog week 13 madness, misschien krijgen we ook wel een auto op z'n dak :-)

Ik moet zeggen dat de deelname dit seizoen bijzonder goed was. Zelfs de laatste weken structureel boven de 20 man. 42 man reversed grid op Lime Rock Park was een beetje lomp, maar wel gaaf.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Ik heb me ook rijkelijk vermaakt in mijn eerste volledige seizoen met iRacing (en dus ook met GoT). Het niveau was bovenverwachting!

Gisteravond heb ik ook heerlijk kunnen racen.
In race 1 kon ik meedoen om het podium, maar werd door @TonCoronel ingehaald op een manier waar ik alleen maar respect voor kan hebben:

[Streamable: Jim vs Ton]
Daarna in race 2 me van achteruit het veld kunnen opwerken naar de top 5. Echt super kunnen rijden met elke ronde wel een inhaal actie of poging. Hieronder de replay (met 2 crashes voor m'n neus op 0:56 en 3:14) inclusief gas en stuurinputs voor de mensen die nog willen afkijken voor vanavond:

Race 2 part 1 (betere kwaliteit: https://streamable.com/z3dvz)
[Streamable: GoT Race 2-23 feb]
Race 2 part 2 (betere kwaliteit: https://streamable.com/g5xy4)
[Streamable: GoT Race 2-23 feb]

[ Voor 5% gewijzigd door Jimmy J. op 24-02-2020 17:09 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
MDenessen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:04:
Weet er toevallig iemand of de rallycross track Hell }) volgend seizoen al naar iRacing komt ? Ik heb ooit ergens gelezen dat ze er mee bezig zijn, maar daarna heb ik er niets meer van gehoord.
Zou leuk zijn ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

MDenessen schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:04:
Hij komt iig dit jaar uit:
https://twitter.com/iRacingMyers/status/1215587521758945280

En gezien de reactie van Nick zou het zomaar kunnen dat hij al in de komende build zit ;)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Voor mij zit het iRacing seizoen er waarschijnlijk op. Mijn wheelbase vandaag retour gestuurd ter reparatie dus zit waarschijnlijk wel even zonder. Had de reparatie vorige week al aangemeld maar heb gewacht met versturen tot vandaag zodat ik gisteravond nog kon meerijden haha. Maar nu in ieder voldoende tijd om de races van afgelopen seizoen nogmaals terug te kijken.

En wat heb ik enorm genoten van de races dit seizoen! Op één week na iedere week minimaal een avond mee gereden en mooie races gehad en veel geleerd. Ook gisteravond weer enorm veel plezier gehad op de baan met verschillende van jullie. Onder andere met @Maurice W mooie duels gevoerd en op iedere replay die hierboven is gepost kom ik met mijn gele auto wel voor:)

Beloofd in ieder geval veel goeds voor volgend seizoen dus heb er nu al zin in!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Luckeh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 09:00:
Nog niet formeel besloten denk ik, maar de consensus gisteren in de sessie was de Cayman GT4 - en dan volgen we de standalone serie van iRacing. Daarnaast was er nog wel wat discussie over de setups (fixed / niet fixed). Met fixed setup is het wat laagdrempeliger.

Iemand nog een BMW M8 setup voor Silverstone?
Wat is de standalone serie? Verder lijkt me de Cayman GT4 erg leuk!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Wormaap
Doubleoz schreef op maandag 24 februari 2020 @ 19:03:
[...]

Wat is de standalone serie? Verder lijkt me de Cayman GT4 erg leuk!
De Cayman gaat samen met de Audi TCR rijden, maar krijgt daarnaast ook een eigen serie. Het idee was om die dan te gaan volgen :)

* Wormaap is ook pro-Cayman. Klinkt als een gave auto :)

En, tijdens het vooruitkijken naar het volgende seizoen, een flinke shoutout naar @JoepW en @NickThissen voor het afgelopen seizoen. En eigenlijk ook naar iedereen anders die meegereden heeft :) Voordat het seizoen begon wist ik niet of ik wel mee moest rijden, maar ondanks mijn gebrek aan snelheid en af en toe geblunder heb ik me elke keer prima welkom gevoeld en leuk gereden. Tegen het einde van het seizoen zelfs hier en daar kunnen vechten om een plek *O* Ik heb dan ook enorm veel zin in het volgende seizoen, en hopelijk kan ik tegen het eind daarvan een beetje strijden in het achterveld :)

[ Voor 52% gewijzigd door Wormaap op 24-02-2020 21:22 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:46

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Wormaap schreef op maandag 24 februari 2020 @ 20:13:
[...]

De Cayman gaat samen met de Audi TCR rijden, maar krijgt daarnaast ook een eigen serie. Het idee was om die dan te gaan volgen :)

* Wormaap is ook pro-Cayman. Klinkt als een gave auto :)

En, tijdens het vooruitkijken naar het volgende seizoen, een flinke shoutout naar @JoepW en @NickThissen voor het afgelopen seizoen. En eigenlijk ook naar iedereen anders die meegereden heeft :) Voordat het seizoen begon wist ik niet of ik wel mee moest rijden, maar ondanks mijn gebrek aan snelheid en af en toe geblunder heb ik me elke keer prima welkom gevoeld en leuk gereden. Tegen het einde van het seizoen zelfs hier en daar kunnen vechten om een plek *O* Ik heb dan ook enorm veel zin in het volgende seizoen, en hopelijk kan ik tegen het eind daarvan een beetje strijden in het achterveld :)
Ik sluit mij hier volledig bij aan!
1e seizoen dat ik mee rijd. Veel geleerd van de mensen die mij hebben geholpen! Nu nog minder persoonlijk foutjes maken, zodat ik meer kan strijden om mijn plek :)

Volgende doel: overgaan naar VR of triple/ultra wide. Want ik merk dat ik veel tijd verlies op punten waar ik de bocht niet in kan kijken (Track van deze week enorm met de chicane). Hopen dat ik dan nog sneller kan worden :)

Op naar volgend seizoen!

Edit :: Uiteraard @JoepW en @NickThissen bedankt voor deze geweldige ervaring. Ik moet jullie bekennen dat ik met meer plezier rij met de GoT races dan de normale races _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door pauluzmuller op 25-02-2020 08:34 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Dat was het seizoen voor Tweakers, met een mooie avond om af te sluiten! Daar leek het in eerste instantie nog niet op, want de eerste race spinde ik al bij het aanremmen van de eerste bocht. Daardoor reed ik de hele race achteraan. Geluk bij een ongeluk kon ik daardoor de tweede race wel redelijk vooraan starten. Na een wat chaotische start (iemand zijn Oculus viel uit waardoor er wat mensen niet op tijd aan konden sluiten en we vooraan even moesten wachten) de hele race vooraan met Martijn binnen een seconde achter me gereden. Het leuke was dat we allebei in andere sectoren beter waren, dus dat schommelde mooi maar bleef de hele race spannend. Mijn geluk was dat ik uitkomen laatste chicane sterker was, waardoor ik op het rechte stuk wat weg kon lopen en hij me einde rechte stuk ook niet voorbij kon. De laatste ronde werd ik toch wat zenuwachtig en slonk de voorsprong, maar toen Martijn er langs kon ging hij iets te enthousiast op het gas en stond hij helaas achterstevoren. Ik had het gevecht graag tot de finishlijn volgehouden, maar kon wel mijn eerste GoT-overwinning bijschrijven :+
De laatste race weer leuke gevechten gehad met wederom Martijn en Bob en weer een hele leuke race gehad.

Ook voor mij het eerste seizoen met GoT en ook ik wil @JoepW en @NickThissen van harte bedanken voor alle moeite. Als fervent racefanaat is iRacing op zichzelf al een enorm gave hobby, maar de GoT-races en de community er omheen maken het voor mij nog een stukje toffer en zijn echt van toegevoegde waarde. Nu op naar week 13 en het nieuwe seizoen!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Inderdaad, die start van de tweede race was raar. Ik haalde Jan Hein in en dat had ik niet moet doen. Dat koste me een 30s stop/go.

Mijn quali lap van vanavond:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Ik heb vanavond maar weer meegedaan om me te verbeteren , maar dat is me heel vies tegen gevallen. Eerst even oefenrondjes gereden , kreeg dat hok de baan niet rond , stukken slechter als gisteravond. :X Toen maar effe gaan douchen en met frisse moed weer verder , had ik ineens geen feedback meer !? Lijkt een dingetje in Iracing te zijn , na wat googlen kwam ik dit tegen en even in opties ffb uit en weer aan zetten en opgelost. Tijdens kwalificatie ging het ook voor geen meter en ik begrijp niet waarom , geen grip ,gevoel , koude banden , zeg het maar , ik weet het echt niet.De race was net zo erg , kwam niet in de buurt van mijn snelheid gisteren , en die was al laag genoeg.Race 2 moest ik vooraan starten ,maar ben na 3 bochten maar aan de kant gaan staan wachten tot hele veld weer voorbij kwam , want leek wel of iedereen aan het cruisen was , ik dacht nog aan valse start of iets anders wat ik gemist heb ? Eerste zat 16 sec.achter me en liep op ? Race 3 weer vooraan starten en bij 4e bocht met lage snelheid toch (door het vuil ?) in het grind en uit nijd de beemerd tegen de muur geparkeerd en de hele zooi uitgezet , ik was er effe klaar mee , kinderachtig maar waar |:( Heb crewchief voor het eerst gebruikt en lijkt goed te werken , teamspeak heb ik ook geinstalleerd , maar of niemand gebruikte het of ik doe iets verkeerd ?
Ondanks de moeilijkheid, problemen en gebrek aan talent , inzicht en goed materiaal , toch wel plezier gehad ,volgend seizoen ben ik van de partij , en ik hoop dat ik aan het einde van dat seizoen in de achterhoede mee kan doen .Bij deze nog bedankt aan iedereen voor de tips en de ontvangst hier op het forum en voor de moeite om een beginneling een beetje op weg te helpen. _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Het was een top seizoen! Zeker vandaag was een mooie afsluiter, hoop gevechten gehad die toch wel aardig spannend begonnen te worden richting het eind.
Had speciaal voor dit seizoen eindelijk een keer TeamSpeak geïnstalleerd, ben blij dat ik dit heb gedaan want het was altijd een gezellige sfeer! Dit is ook de reden dat ik tijd ging vrij maken om deel te kunnen nemen aan de GoT races. Heb namelijk meer races met jullie gereden dan de officiële races, met name dat hier eigenlijk altijd wel fair wordt gereden. Op gegeven moment begin je ook op hetzelfde niveau te zitten als een aantal andere rijders waardoor je soms hele leuke races kan hebben!
Bedankt @JoepW en @NickThissen voor het organiseren! Hopelijk wordt het volgende seizoen weer een succes met wellicht weer zo veel deelnemers.

@Session30 wellicht een late reactie, maar gaan de plannen voor de 12 uur van Sebring nog door? Heb eigenlijk wel zin gekregen om hier aan deel te nemen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
Ik heb ook genoten van mijn eerste (halve) seizoen bij GoT. Veel plezier gehad en veel geleerd. Zelfs nu voor de eerste keer een iRating van 2k gehaald. Bedankt voor de organisatie @JoepW en @NickThissen .
En nog bedankt @Maurice W voor je Youtube filmpjes. zodat ik Got ontdekt heb.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Ik heb vandaag overigens de vorige generatie Porsche Cayman GT4 (clubsport) gereden in die andere simulator (Assetto Corsa, de oorspronkelijke) op Zandvoort, Wat een fantastische auto. Hopelijk komt de iRacing versie in de buurt.
Wel belangrijk dat ze de juiste circuits voor deze auto kiezen, dus niet Spa en Monza, maar bochterige circuits zoals Barber, Zandvoort en Mid-Ohio.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Uiteraard een bedankje aan de organisatie die dit mogelijk maakt @JoepW en @NickThissen , er komt heel wat bij kijken om zoiets als dit te organiseren en ik kan me voorstellen dat er heel wat tijd mee gemoeit is.Respect _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Imac2011 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:59:
teamspeak heb ik ook geinstalleerd , maar of niemand gebruikte het of ik doe iets verkeerd ?
Het lijkt erop dat je niet in de juiste teamspeak kamer hebt deelgenomen. Op het moment dat je teamspeak opstart kom je volgens mij in de 'woonkamer' maar je moet dan nog de 'Got league' joinen waar de rest ook in zit.

Ik kan de exacte benaming nu even niet voor je achterhalen omdat ik achter een andere pc zit maar eigenlijk spreekt het wel voor zich.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
Thanks , dat is idd het probleem , ik zie "huiskamer"staan in teamspeak , maar daar was het verdacht stil.Ik zal volgende keer eens beter kijken.
Doubleoz schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 06:31:
[...]

Het lijkt erop dat je niet in de juiste teamspeak kamer hebt deelgenomen. Op het moment dat je teamspeak opstart kom je volgens mij in de 'woonkamer' maar je moet dan nog de 'Got league' joinen waar de rest ook in zit.

Ik kan de exacte benaming nu even niet voor je achterhalen omdat ik achter een andere pc zit maar eigenlijk spreekt het wel voor zich.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
Jimmy J. schreef op maandag 24 februari 2020 @ 16:58:
Gisteravond heb ik ook heerlijk kunnen racen.
In race 1 kon ik meedoen om het podium, maar werd door @TonCoronel ingehaald op een manier waar ik alleen maar respect voor kan hebben:

[Streamable: Jim vs Ton]
Dat was zeker een leuk gevecht en een hele moeilijke, maar voor mij gelukkig geslaagde inhaalactie
Ik wilde een vergelijkbaar gevecht met @NickThissen voor de winst in de laatste race, helaas was daar wel een kleine touché die voor Nick slecht afliep, daar baal ik dan van ondanks dat ik voldoende ruimte gaf en Nick toegaf dat ik er niks aan kon doen.

Uiteindelijk wel de laatste race kunnen afsluiten met een winst en dus P1 in de eindstand kunnen houden. Waren erg leuke gevechten dit seizoen met af en toe een blackout(soms ook van mijn kant |:( ) maar dat mag de pret niet drukken.

Ik kijk uit naar de Cayman Cup volgend seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:36

BM

Moderator Spielerij
Allereerst: hartelijk dank aan de organisatie (@JoepW, @NickThissen en anderen die ik misschien nog vergeet). Topseizoen! Hopelijk word de volgende net zo'n succes.

Gister beetje mixed feelings overgehouden. Had het idee in P dat ik wel een redelijke tijd zou kunnen zetten, maar dat kwam in Q al to-taal niet uit. In de races ook nooit écht een lekker ritme kunnen vinden, daardoor voor m'n gevoel alle races beetje tussen wal en schip gevallen.

Laatste race nog wel robbertje lopen stoeien met Alaric. Hij maakt in laatste ronden een fout waardoor ik er voorbij kan, en in mijn ijver niet hetzelfde te doen.... doe ik hetzelfde. Werd op s/f nog spannend toen ik radio-button wilde indrukken om daar wat over te zeggen, en de pitlimiter aanzette :X Gelukkig nog 0.012 oid over, maar dat had me bijna nog een plekkie gekost 8)7 :X _O-

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Luckeh schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:49:
Inderdaad, die start van de tweede race was raar. Ik haalde Jan Hein in en dat had ik niet moet doen. Dat koste me een 30s stop/go.

Mijn quali lap van vanavond:
[YouTube: iRacing Barcelona GP BMW M8 GTE Fixed 1m41.365]
Erg strakke ronde hoor. Toen ik 'm in de F2 blackbox zag verschijnen was alle hoop op pole verdwenen :+ Leuke, spannende races gehad weer gisteren. In de slipstream kon ik je bijbenen, maar zodra ik die kwijt was, was het over. Gefeliciteerd met de 2 overwinningen! Valt me wel op trouwens dat je weinig details qua graphics aan hebt staan. Bewuste keuze voor framerate? Je lijkt wat mogelijke brake-markers te missen qua bandensporen en schaduwen van gantry's op het wegdek. Al leek het je niet echt te hinderen gisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Laatst online: 13:25
Ik heb nog een ipad mini 4 liggen die ik kan gebruiken voor iRacing. Iemand ervaringen met goede apps voor de ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik hoop komend seizoen meer te kunnen meedoen :) Heerlijk zo'n druk veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Ik ook!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Het was een mooi seizoen!
helaas een aantal races gemist, waar ik steeds weer van baal als dat zo loopt.

Gisteravond was leuk, maar het blijft frustrerend om zo de baan rond te harken. Ik moet er echt meer tijd in stoppen om te oefenen, maarja, druk druk druk.

Hier mijn 1e hark race, met onbedoelde divebomb in lap 1. |:(
Race 2 was nog meer harken, en race 3 kreeg ik een klein tikje in bocht 1 waarna ik besloot rechtdoor af te snijden, en te laat was met de slow down --> 41 sec stop and go --> alleen en achteraan gereden.

Dank weer aan de organisatie, en op naar het volgende seizoen (en week 13 O+ )

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jimmy J. schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 08:25:
[...]
Erg strakke ronde hoor. Toen ik 'm in de F2 blackbox zag verschijnen was alle hoop op pole verdwenen :+ Leuke, spannende races gehad weer gisteren. In de slipstream kon ik je bijbenen, maar zodra ik die kwijt was, was het over. Gefeliciteerd met de 2 overwinningen! Valt me wel op trouwens dat je weinig details qua graphics aan hebt staan. Bewuste keuze voor framerate? Je lijkt wat mogelijke brake-markers te missen qua bandensporen en schaduwen van gantry's op het wegdek. Al leek het je niet echt te hinderen gisteren :P
Ik heb net de triples met m'n 1080Ti. En die heeft 't op bepaalde plekken, bijvoorbeeld de rechte stukken op het circuit van gisteren, al niet erg makkelijk. Dus ik heb de settings wat terug geschroefd, maar ik moet hier nog wat uitgebreider mee gaan klooien wat nu fijne settings zijn. En de boel ook maar eens goed overclocken hier :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Wat zijn eigenlijk jullie verwachtingen voor de Cayman? Als ik de filmpjes zo zie lijkt het alsof'ie misschien enigszins vergelijkbaar gaat zijn met de Skip, maar uiteraard zwaarder, sneller en steviger. Maar in de video's zie ik best wat van het 'ietsjes driften, rechtzetten en op het gas' dat de Skip typeert. Waar het naar mijn idee bij bijvoorbeeld de M8 of de AMG GT3 meer draait om juist strak houden en juist voorkomen van elk beetje slip.
Als ik dat allemaal helemaal verkeerd zie mag dat uiteraard ook gezegd worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Nu online
Bob-B schreef op maandag 24 februari 2020 @ 23:01:
@Session30 wellicht een late reactie, maar gaan de plannen voor de 12 uur van Sebring nog door? Heb eigenlijk wel zin gekregen om hier aan deel te nemen :)
De plannen staan op een laag pitje. Ik kreeg niet echt respons vanuit de community. Ik ben nog wel door een ander team benaderd, maar vind van mezelf dat ik toch eerst wat meer snelheid moet vinden voordat ik me daarbij aan ga sluiten.

Toch kriebelt het ook bij mij nog steeds om toch mee te rijden, zeker na de leuke races en gezellige avond van gisteren. Mochten er nog meer Tweakers interesse hebben mee te doen onder het motto 'meedoen is belangrijker dan verliezen winnen', laat het even weten, dan kunnen we altijd nog zien of we wat kunnen opzetten :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wormaap schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:30:
Wat zijn eigenlijk jullie verwachtingen voor de Cayman? Als ik de filmpjes zo zie lijkt het alsof'ie misschien enigszins vergelijkbaar gaat zijn met de Skip, maar uiteraard zwaarder, sneller en steviger. Maar in de video's zie ik best wat van het 'ietsjes driften, rechtzetten en op het gas' dat de Skip typeert. Waar het naar mijn idee bij bijvoorbeeld de M8 of de AMG GT3 meer draait om juist strak houden en juist voorkomen van elk beetje slip.
Als ik dat allemaal helemaal verkeerd zie mag dat uiteraard ook gezegd worden :+
Slip is bijna nooit goed, dus ook in de Porsche zal het de bedoeling zijn zo strak mogelijk te rijden. Maar de auto zal zeker wat speelser aanvoelen dan een GTE en wat makkelijker te corrigeren overstuur hebben.

@Session30 Ik heb zeker interesse, maar kan die dag helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Nu online
Imac2011 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:59:
Race 2 moest ik vooraan starten ,maar ben na 3 bochten maar aan de kant gaan staan wachten tot hele veld weer voorbij kwam , want leek wel of iedereen aan het cruisen was , ik dacht nog aan valse start of iets anders wat ik gemist heb ? Eerste zat 16 sec.achter me en liep op ?
Klopt inderdaad. Bij de start kapte de Oculus van iemand ermee, waardoor een complete rij niet weg kon. We hebben even gewacht totdat het veld weer wat was aangesloten voordat we echt van start zijn gegaan.

Aangezien je wat problemen had met Teamspeak kan ik me voorstellen dat je raar stond te kijken. :) We konden je ook niet echt duidelijk maken wat er aan de hand was. Netjes dat je toch even wachtte.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De Skip heeft vleugels voornamelijk voor de sier :) Maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de skip en de Cayman. Ik denk eerder dat hij in de buurt komt van de GT3 Cup-car, maar dan met veel minder grip.
De GT3 Cup car heeft 485 pk, de Cayman heeft er 425. De GT3 weegt 1439kg, de Cayman 1455kg.

Kijk ook eens deze link. Hier worden de verschillen tussen GT3 en GT4 uitgelegd.

Dit plaatje laat al een goed verschil zien in de downforce package:
Afbeeldingslocatie: https://drivetribe.imgix.net/B2M2znYZSG-Z23TL8xTFRw?w=800&h=450&fm=webp&auto=compress&lossless=true&fit=crop&crop=faces

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Zal nog het meeste lijken op een GT3 of een GT3 cup. Maar iets minder power en door een stuk minder downforce wat beweeglijker, wat minder stabiel. Ook een stuk kleiner.

Er is een groep Porsche enthousiasten die de voorkeur geven aan de 718 Cayman ten opzicht van de nieuwe 911 (992) modellen omdat de 718 kleiner is en meer lijkt op de orgine 911 modellen. Staat bekend als een echte rijders auto. En heeft een goede gewichtsverdeling doordat hij mid-engine is ipv rear-engine. Maar dat gaat natuurlijk voornamelijk over het straat model en niet de race versie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Luckeh schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:41:
[...]

De Skip heeft vleugels voornamelijk voor de sier :) Maar ik denk dat er een groot verschil is tussen de skip en de Cayman. Ik denk eerder dat hij in de buurt komt van de GT3 Cup-car, maar dan met veel minder grip.
De GT3 Cup car heeft 485 pk, de Cayman heeft er 425. De GT3 weegt 1439kg, de Cayman 1455kg.

Kijk ook eens deze link. Hier worden de verschillen tussen GT3 en GT4 uitgelegd.

Dit plaatje laat al een goed verschil zien in de downforce package:
[Afbeelding]
Ik denk dat je de GT3 bedoeld, niet de GT3 cup, de cup heeft namelijk geen ABS en TC, dat heeft deze GT4 geloof ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Session30 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:36:
[...]

De plannen staan op een laag pitje. Ik kreeg niet echt respons vanuit de community. Ik ben nog wel door een ander team benaderd, maar vind van mezelf dat ik toch eerst wat meer snelheid moet vinden voordat ik me daarbij aan ga sluiten.

Toch kriebelt het ook bij mij nog steeds om toch mee te rijden, zeker na de leuke races en gezellige avond van gisteren. Mochten er nog meer Tweakers interesse hebben mee te doen onder het motto 'meedoen is belangrijker dan verliezen winnen', laat het even weten, dan kunnen we altijd nog zien of we wat kunnen opzetten :)
Snelheid is iets wat bij mij zo nu en dan ook wat beter mag. Lijkt me handig stel het wordt toch iets, om gewoon met het groepje een keer een avondje te oefenen zodat we er allemaal wat aan hebben. Dan gaat het eigenlijk niet zo zeer om echt snelle rondes te kunnen rijden, maar om constantere tijden te kunnen rijden. Hier heb je naar mijn idee veel meer aan, zeker voor een race van 12 uur.
Hopelijk zijn er inderdaad nog een paar Tweakers die mee willen doen, lijkt mij in ieder geval heel gaaf! Er is nog genoeg tijd voor iedereen om wat te oefenen, dus dat mag geen excuus zijn ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik zit er met een aantal man ook aan te denken mee te gaan doen, wat is het max aantal rijders.
Voorheen deed ik 24 uur / 12 uur races altijd met 4 man.

EDIT: GEVONDEN
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3698723.page

Team Event: Yes (min 2 drivers and max 16)

[ Voor 29% gewijzigd door Flamax op 25-02-2020 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JacobsT
  • Laatst online: 29-09 12:48
MDenessen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:04:
[...]

Zal nog het meeste lijken op een GT3 of een GT3 cup. Maar iets minder power en door een stuk minder downforce wat beweeglijker, wat minder stabiel. Ook een stuk kleiner.

Er is een groep Porsche enthousiasten die de voorkeur geven aan de 718 Cayman ten opzicht van de nieuwe 911 (992) modellen omdat de 718 kleiner is en meer lijkt op de orgine 911 modellen. Staat bekend als een echte rijders auto. En heeft een goede gewichtsverdeling doordat hij mid-engine is ipv rear-engine. Maar dat gaat natuurlijk voornamelijk over het straat model en niet de race versie.
Ben is benieuwd hoe de handling exact gaat zijn. De Cayman heeft ook lift-off oversteer en kan je op circuit makkelijk gebruiken om een gemiste apex te corrigeren. Doe ik ook met de Lotus zo. Kijk er enorm naar uit. Hopelijk kunnen ze hem redelijk accuraat weergeven in de sim! Zal een zeer competitieve klasse worden lijkt me!

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Session30 schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:36:
[...]

Gewoon proberen. De voorpret met testen, setup aanpassen, baan leren kennen en elkaar tips geven is minstens net zo leuk. @Luckeh en ik doen soms ook lange afstandsraces en soms rij ik met Australiers in de 24h races (ideaal qua TZ bezetting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

@NickThissen @JoepW
Wat oooooh wat gaan we nu Maandag a.s doen? is er al een party plan?

( sorry krijg ontwenning na zoveel weken )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Gisteren eindelijk naar de D class en gelijk overgestapt naar de Pontiac Solstice. Een hele verbetering voor mij qua sturen, alleen het lijkt of deze wat slomer is qua optrekken dan de Mazda.
Vanavond op Charlotte Roval gereden en daar worden kleine foutjes afgestraft. In die mini s bocht/chicane waar je hard doorheen kunt ging iets teveel naar links en werd gelanceerd, pff een uur reparatietijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
fietsbob schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 19:42:
Gisteren eindelijk naar de D class en gelijk overgestapt naar de Pontiac Solstice. Een hele verbetering voor mij qua sturen, alleen het lijkt of deze wat slomer is qua optrekken dan de Mazda.
Vanavond op Charlotte Roval gereden en daar worden kleine foutjes afgestraft. In die mini s bocht/chicane waar je hard doorheen kunt ging iets teveel naar links en werd gelanceerd, pff een uur reparatietijd.
Proficiat met je promotie. Charlotte Roval vind ik persoonlijk de leukste van de Road Ovals circuits, of hoe die ook heten. Ook een stuk uitdagender dan het saaie Daytona. Gewoon niet te veel risico nemen, de rijders die te hard door de busstop gaan die vliegen er bijna allemaal binnen een paar rondes uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Blerf schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:32:
@NickThissen @JoepW

Nou ja ik zou zeggen als iemand een leuk idee heeft roep maar. We verzinnen meestal ook maar wat hoor :) Natuurlijk hebben we wel wat ervaring om in te schatten of iets leuk is of niet maar over het algemeen is week13 zeer random.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Blerf schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 18:32:
@NickThissen @JoepW

En zondag :?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
NickThissen schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 21:30:
[...]

Nou ja ik zou zeggen als iemand een leuk idee heeft roep maar. We verzinnen meestal ook maar wat hoor :) Natuurlijk hebben we wel wat ervaring om in te schatten of iets leuk is of niet maar over het algemeen is week13 zeer random.
Skip barber op Watkins Glenn Classic / Classic boot (zonder de chicane). Weet niet meer welke van de twee het was maar was in ieder geval zonder de chicane.
Was een topper een paar seizoenen geleden, midden 2019 of zo. Fantastische slipstreams op de back straight, waarbij rijders elkaar meerdere keren om de beurt inhaalden. Leek wel oval racing.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extera
week 13 een eigen 'battle of the wings' doen :+

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

De uitslag is bekend van ons GoT Weekly Tournament.

Via deze weg feliciteer ik het Podium van dit mooie seizoen en in het bijzonder Ton met zijn overal winst:

1 - Ton Jansen
2 - Bas Slob
3 - Sander van der Welle

De gehele uitslag is hier te vinden: https://docs.google.com/s...aVHFJrkw/edit?usp=sharing

De bekendmaking van de winnaar van de Sim-Lab prijs laat nog even op zich wachten, aangezien ik de regels daarvoor nog moet implementeren en loslaten op de uitslagen.

Als ik kijk naar de resultaten dan is het toch wel heel gaaf dat we in totaliteit 88 deelnemers in 12 weken op 24 race avonden hebben mogen verwelkomen.

Ik hoop dat jullie er allemaal van hebben genoten (zo te lezen overigens wel).

Volgend seizoen denken we over het volgen van de Porsche GT4 stand alone serie, maar dan eventueel wel met het format van dit seizoen. Dus korte heats. We vermoeden dat de setups vrij zullen zijn. In dat geval zullen we setups ter beschikking stellen en we vermoeden dat de setup gevoeligheid van de auto niet al te groot is net als bij de huidige 911's in iRacing.

W13 Madness moet nog worden bepaald, maar het wordt wel weer mad met 'debiele' combo's.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
De Skip op Dirt vond ik toch echt fantastisch... Krom gelegen van het lachen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:07
JoepW schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 06:17:

Via deze weg feliciteer ik het Podium van dit mooie seizoen en in het bijzonder Ton met zijn overal winst:

1 - Ton Jansen
2 - Bas Slob
3 - Sander van der Welle
Bedankt Joep, het was een leuk seizoen, met een goede organisatie en een leuke strijd op de baan!
JoepW schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 06:17:

Volgend seizoen denken we over het volgen van de Porsche GT4 stand alone serie, maar dan eventueel wel met het format van dit seizoen. Dus korte heats.
Alhoewel ik het formaat echt wel leuk vondt dit seizoen en het prima vindt om het zo te houden, is het wellicht een idee om ipv 3 korte heats er 2 iets langere van te maken, waarbij de 2e heat wel gewoon een volledige reverse grid is zoals dit seizoen?
Mogelijk geeft dat de snellere deelnemers iets meer rust om niet teveel te moeten pushen om naar voren te komen, dit is in ieder geval in een aantal gevallen mijn manco geweest (excuses).
Daarnaast stelt het deelnemers nog beter in staat om consistenter te leren rijden ivm langere sessies. Again prima om het zo te houden hoor maar ik houd persoonlijk wel van iets langere sessies.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanVan
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 15:56
Bedankt aan de organisatie voor dit leuke seizoen!

Toch nog de 3e plek behouden, ondanks vele eigen pruts momenten :)
Dit formaat met 3 heats en reversed grid werkt erg leuk, alleen ik ben het wel met Ton eens, om zeker 1 race wat langer te maken.
En open setups graag ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoWoZo
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-11-2022
Goedemorgen Allemaal

Ik ben nieuw op dit forum! Ik ben Joost Eerden 30 jaar oud en woon in het altijd mooie Flevoland. Dit was mijn 2de volledige seizoen in Iracing! Ik rij overal gemeen GTE met een klein uitstapje naar LMP1 op zijn tijd. Alleen om daar echte snelheid te vinden is echt moeilijk.

Ik hoop jullie op de digitale racetrack tegen te komen!

Jooo beste

Joost Eerden (ook op Iracing)

[ Voor 3% gewijzigd door JoWoZo op 26-02-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

JoWoZo schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:28:
Goedemorgen Allemaal

Ik ben nieuw op dit forum! Ik ben Joost Eerden 30 jaar oud en woon in het altijd mooie Flevoland. Dit was mijn 2de volledige seizoen in Iracing! Ik rij overal gemeen GTE met een klein uitstapje naar LMP1 op zijn tijd. Alleen om daar echte snelheid te vinden is echt moeilijk.

Jooo beste

Welcome Joost :) Schrijf je vooral ook even in bij: got-racing.eu/
Dit zodat je ook mee kunt rijden op de Zondag & Maandag races ( je kunt kiezen of beide doen )
Sorry je hebt helemaal gelijk ( ik ben er alleen altijd op Maandag dus vergeet soms de zondag ) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
TonCoronel schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 08:23:
[...]

Alhoewel ik het formaat echt wel leuk vondt dit seizoen en het prima vindt om het zo te houden, is het wellicht een idee om ipv 3 korte heats er 2 iets langere van te maken, waarbij de 2e heat wel gewoon een volledige reverse grid is zoals dit seizoen?
Mogelijk geeft dat de snellere deelnemers iets meer rust om niet teveel te moeten pushen om naar voren te komen, dit is in ieder geval in een aantal gevallen mijn manco geweest (excuses).
Daarnaast stelt het deelnemers nog beter in staat om consistenter te leren rijden ivm langere sessies. Again prima om het zo te houden hoor maar ik houd persoonlijk wel van iets langere sessies.
Ik vind dit ook geen gek idee. 2x 16/18 minuten is misschien een leuke middenweg, of 1x 15 en 1x 20, komt qua totale tijd ongeveer op hetzelfde neer, maar lijkt wel meer op de 'normale' races in iRacing (10/12 minuten races blijven volgens mij uitzondering).

Maar verder, ook prima om 3 korte te houden, ik heb me er prima mee vermaakt :) Was verbaasd te zien dat ik toch nog netaan in de top 10 geeindigd ben, had ik zelf niet verwacht :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Als ik naar de uitslag kijk, lijkt het alsof ik een lage middenmoter ben. Kenners weten beter :) Maar de puntjes voor het meerijden tellen toch ook op :9

Qua format vond ik dit eigenlijk best leuk, zelfs als ik niet de grootste fan ben van vooraan starten door de reversed grid :+ Voordeel van de korte races is dat ik in 12 minuten niet snel gelapt word 8)7 En het is snel dat deel van de race waarin het ook voor mij nut heeft om te verdedigen tegen een snellere rijder die per ongeluk achter me terecht is gekomen. Ietsjes langer zou ook wel leuk zijn, maar stiekem vind ik het wel comfortabel om niet halverwege de race het hele veld nog een keer voorbij te zien komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vbruning
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023
Goedemorgen!

Ben nieuw hier en zal mij bij deze even voorstellen.

Ik ben Vincent Bruning, 28 jaar oud en kom uit Twente. Ik heb nu 2 seizoenen gereden in iRacing, dit vooral in de GTE categorie. Hier en daar practice ik in andere auto`s.

In deze tijd heb ik of alleen gereden of samen met Joost(ook zijn introductie hierboven).
Samen zijn we opzoek naar een leuke community om mee te rijden en natuurlijk nog wat bij te leren in de race wereld.

Groetjes,

Vincent

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
vbruning schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:56:
Goedemorgen!

Ik ben Vincent Bruning, 28 jaar oud en kom uit Twente. Ik heb nu 2 seizoenen gereden in iRacing, dit vooral in de GTE categorie. Hier en daar practice ik in andere auto`s.

In deze tijd heb ik of alleen gereden of samen met Joost(ook zijn introductie hierboven).
Samen zijn we opzoek naar een leuke community om mee te rijden en natuurlijk nog wat bij te leren in de race wereld.

Groetjes,

Vincent
Welkom
Goedemorgen Allemaal

Jooo beste

Welkom

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 20:49
vbruning schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 09:56:
Goedemorgen!

Groetjes,

Vincent
+1 voor tukkers! :) Almelo hier haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Welkom iedereen en met name de mede Twentenaren ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Simbob
  • Niet online
Hoe werkt een Season in IRacing? Volgende week begint Season 2 als het goed is.
Kan je dan maar in een week 1 x een race rijden? Of meerdere en wordt dan de beste tijd genomen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:46

Niellie41

[object Object]

Komende week is het week 13. Dat is een ‘off week’ tussen de seizoens door. In deze week released iRacing de nieuwe update en kunnen we alle nieuwe dingen proberen. Meestal komt er ook nog een patch later in de week.

Hier is het schema voor week 13
2020 Season 1 Week 13 – Official Series
Oval
13th Week Street Stock Challenge
NASCAR iRacing Series – Fixed
NASCAR iRacing Series – Open
NASCAR iRacing Class B
NASCAR iRacing Class C

Road
13th Week Mazda Cup
13th Week BMW GTE Challenge Fixed
13th Week Porsche Cup Series

Dirt Oval
13th Week Dirt Street Stock Challenge
13th Week DIRTcar UMP Modified (Larger Fields, Super Heat Format with 26 cars)

Dirt Road
13th Week iRacing RallyCross Series
13th Week iRacing Pro 2 Lite

2020 Season 1 Week 13 – Fun Series
Oval
Pickup Cup
Dallara Dash
Carburetor Cup

Road
13th Week Battle of the Little Wings (Formula 3, Skip Barber)
13th Week iRacing Figure GR8 (Corvette C6 GT1, Aston Martin GT1, Ford GT2)
13th Week Michelin Pilot Challenge (Audi TCR, Porsche Cayman GT4; 15 minute races)
13th Week Ridiculousness (Global MX-5, Radical, Williams FW31)
13th Week Tube Frame Twister (K&N Pro Series)

Dirt Oval
Sling Mud for Fun – Sprint Cars
13th Week Midget Cup

Dirt Road
13th Week 2×4 Off Road Trucks (Pro 4 and Pro 2 Multi-class; 24 truck field sizes)
Wel even opletten waar je aan mee doet. Sommige series zijn wel officieel en tellen beide ratings gewoon mee. Er zijn ook een aantal fun series, waar de ratings niet mee tellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 27-02-2020 07:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
fietsbob schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 06:31:
Kan je dan maar in een week 1 x een race rijden? Of meerdere en wordt dan de beste tijd genomen?
Je kunt zoveel races rijden in een week als je wilt, geen probleem. iRacing berekend de gemiddelde score over je races. (Dit ligt iets subtieler, maar weet ff niet uit m'n hoofd hoe precies. Ik geloof bij <4 races dat je beste telt, en daarna het gemiddelde van je beste 2 races, oid. Vast iemand die dat beter kan uitleggen :))

Zoals @Niellie41 al aangaf is komende week, 'week 13', een tussenweek die iRacing gebruikt om hun software te updaten. In die week geldt een speciale kalender, en zijn er bijna geen officiele races. Hierna begint inderdaad Seizoen 2. wat weer een regulier seizoen van 12 weken is (en begint het GoT tournooi ook weer _/-\o_ )

Xbox

• Simbob
  • Niet online
Super, dank je voor de info.

Gisteren weer een foute race gehad op Charlotte. Expres geen kwalificatie gereden, maar toch al in de eerste ronde 6x aan de broek door rijders die foutief weer de baan op komen en bij de start met z'n allen door de eerste bocht willen.

Daarna een uitstapje gemaakt naar de Stockcars _/-\o_ op USA Speedway. Dat was gaaf.
Als 12e gestart en als 5 geëindigd. Ik had wel na 40 ronden wat last van de nek. Onbedoeld draaide ik toch mee met een bocht, en dat 80 x.

• Jimmy J.
Goedemorgen Allemaal

Jooo beste

Volgens mij hebben wij ooit samen in de klas (maar in ieder geval op dezelfde school) gezeten haha! Jaartje of 18 geleden :+

Over de Week 13 Madness: ideeën met Skips Barbers e.d. zijn ongetwijfeld leuk, maar ik vermoed dat de opkomst een stuk hoger zal zijn als het (net als vorige keer) gratis content betreft.

[ Voor 12% gewijzigd door Jimmy J. op 27-02-2020 08:31 ]

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Battle of the little wings is een uitstekende manier om je safety rating aan gort te helpen. Met 50 (?) auto's op Lime Rock Park was constante chaos. Het snelheidsverschil tussen de auto's is ook huge.

iRacing Profiel

• Wormaap
Luckeh schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:37:
Battle of the little wings is een uitstekende manier om je safety rating aan gort te helpen. Met 50 (?) auto's op Lime Rock Park was constante chaos. Het snelheidsverschil tussen de auto's is ook huge.
Die waren vorige keer niet official toch? Dus volgens mij kun je daar gewoon fijn demolition derby spelen :X

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wormaap schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:48:
[...]

Die waren vorige keer niet official toch? Dus volgens mij kun je daar gewoon fijn demolition derby spelen :X
Je hebt gelijk. Ik waag me er niet aan, tenzij het op een lang circuit is.

iRacing Profiel

• Wormaap
Luckeh schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:59:
[...]

Je hebt gelijk. Ik waag me er niet aan, tenzij het op een lang circuit is.
Vorig seizoen heb ik het geprobeerd. De race die ik heb gedaan had alleen F3 (lage split, ik wilde'm ook proberen), maar zelfs dat was absolute chaos. De FP was ook een puinhoop. Hilarisch om een half uurtje op stuk te slaan als je niet met de intentie komt om serieus te racen, maar niet de plek om fijn rondjes te draaien nee :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PortoNL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 10:07
Wormaap schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 10:03:
[...]

Vorig seizoen heb ik het geprobeerd. De race die ik heb gedaan had alleen F3 (lage split, ik wilde'm ook proberen), maar zelfs dat was absolute chaos. De FP was ook een puinhoop. Hilarisch om een half uurtje op stuk te slaan als je niet met de intentie komt om serieus te racen, maar niet de plek om fijn rondjes te draaien nee :+
Net filmpjes gekeken op youtube, wat een chaos, wel zeker leuk voor een avond vermaak >:)

Steam: PortoNL | PSN: PortoNL

• Linkerbaan
  • Laatst online: 15-09-2023
Ik race dagelijks F3, zowel Sprint als Championship, en zelfs in de top splits is het vaak een chaos. Battle of the little wings was inderdaad een puinhoop, maar man wat heb ik vermaakt in die week. Gewoon voetje naar beneden en je niet drukmaken over SR of iR. :*)

355420l

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linkerbaan
  • Laatst online: 15-09-2023
fietsbob schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 06:31:
Zoals BM als zei kun je aan zoveel races deelnemen als je zelf wilt. Uiteindelijk telt het resultaat van de beste 8 weken bij elkaar. Wanneer je per week 4 races rijdt telt het hoogste resultaat (bijv. 150 punten). Wanneer je 5-8 races rijdt, tellen de twee hoogste punten gedeeld door 2 (bijv. 150 punten en 130 punten maakt 140). Dit gaat zo door, dus 9-12 races gemiddelde van 3 etc.

355420l

• downing
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-07-2024
Gister een nieuwe update gedaan van mijn rift s. Nu heb ik het probleem dat ik tijdens iracing alleen nog maar crewchief hoor en verder niks. Dus geen motergeluiden etc. Meer mensen hier last van??? Iemand een idee om dit te fixen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:24
Waarschijnlijk binnen options, sounds in iracing even de juiste sources selecteren. Oculus maakte (voorheen ieg) nog wel eens nieuwe devices aan na een update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wormaap schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 09:48:
[...]

Ik zie overigens nu ook pas dat het onder de "Fun series" valt. Dus ook dit seizoen is je iR en SR veilig...

iRacing Profiel

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Nog even snel zorgen dat mijn SR weer boven de 3 wordt, zodat ik weer promoveer as. maandag. Die BMW serie is gaaf, maar wel zuur dat er soms zo "lomp" wordt gereden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pauluzmuller
Voor de geïnteresseerde:

[ Voor 84% gewijzigd door pauluzmuller op 27-02-2020 17:22 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:34
Moet het wel droog zijn :X

• Wormaap
Vanavond een rondje of 60 FP gereden op Silverstone International. Ik verwacht matige races hier (het circuit heeft effectief vier bochten), maar tegelijkertijd gaat het wel weer een beetje beter :) Mijn rondetijd zit (na anderhalf uur oefenen) al binnen de 2% waar ik op mik, terwijl er nog duidelijk ruimte voor verbetering is. Het voordeel van maar vier bochten hebben op een superkorte baan is dat ik relatief makkelijk kan werken aan individuele bochten. Op langere circuits is dat minder handig, omdat het domweg langer duurt voordat ik weer bij de bocht waar ik aan wil werken kom. Misschien wordt het nog wat deze week :+

Ja, ik weet dat rondetijden vergelijken niet geweldig is, maar het is een beetje de enige zinnige graadmeter die ik heb voor puur tempo...

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 27-02-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Net een thriller-race gehad in de Carburertor Cup, niet officieel, maar wel erg gaaf.
Niet gekwalificeerd en op de 14e stek gestart. Ik maak gebruik van een surround hoofdtelefoon en dat is echt kicken. Al dat geluid bij de start, hartslagje ging omhoog. Pff de eerste ronde maakt ik een spin en viel wat terug. Ongeveer halverwege de wedstrijd raakten een paar auto’s elkaar en het halve veld lag eruit.
Uiteindelijke derde gefinisht, wat een thriller.
De snelste auto’s reden zo’n seconde sneller per ronde, dus nog flink oefenen.

Edit: verkeerde IRacing topic

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Om mijn SR een beetje op te krikken zojuist maar een SimLab Production Car Challenge gedaan in de MX5. Deze duurt 40 minuten (28 laps) en is na de start redelijk saai, ook geen leuk circuit, maar doet wel wonderen voor de SR. Met zelfs 8 incidents alsnog een SR van +0.38. Op naar de C klasse ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/sim-lab-site.png

Ik ben bezig met de trekking van de prijs van Sim-Lab voor het afgelopen seizoen en wil eerst wat zaken duidelijk maken en krijgen.

4 rijders die wel voldoende races en heats hebben meegedaan worden niet meegenomen in de trekking, omdat ze niet geregistreerd zijn op onze community site:
  • Hans Smeekens
  • Robert Witte
De volgende rijders zijn wel geselecteerd voor de trekking, maar ik wil graag weten of die wel geïnteresseerd zijn in een nieuwe rig voor hun zelf.
Om dat te bepalen vraag ik de mensen op de onderstaande lijst om mij een DM berichtje op Tweakers te sturen als ze NIET mee willen doen aan de trekking aangezien ze al een rig hebben!
  1. @TonCoronel
  2. @Luckeh
  3. @GK86
  4. @Ruud Mulders
  5. @Maurice W
  6. @Blerf
  7. @Linc
  8. @Jan Hein
  9. @DirkT
  10. @Ferroeni
  11. @Alarisico
  12. @Doubleoz
  13. @eansys
  14. @NickThissen
  15. @BM
  16. @Bob-B
  17. @Session30
  18. @Verwijderd
  19. @Wormaap
  20. @garriej
  21. @DWARQ
  22. @StealthyPeanut
  23. @YouriVLD
  24. @smollynl
  25. @SanVan (Inmiddels geregistreerd en toegevoegd)
  26. @Pandanl (Inmiddels geregistreerd en toegevoegd)
Uiterlijk Zondag 1 maart om 15:00 uur wil ik dit weten, zodat ik de random generator aan kan zetten om de winnaar bekend te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 28-02-2020 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Aangezien ik geen rig heb nog doe ik hier vast duimen op een mooie uitkomst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanVan
JoepW schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 06:26:

4 rijders die wel voldoende races en heats hebben meegedaan worden niet meegenomen in de trekking, omdat ze niet geregistreerd zijn op onze community site:

• Sander van der Welle
• Hans Smeekens
• Ton P Versteeg
• Robert Witte
Zojuist geregistreerd, ik hoop dat ik nog mee doe met de trekking.
Dit stond niet in de voorwaarden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SanVan schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 08:13:
[...]

Zojuist geregistreerd, ik hoop dat ik nog mee doe met de trekking.
Dit stond niet in de voorwaarden.
Zeker wel: JoepW in "iRacing - Wekelijks Toernooi"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanVan
@JoepW, sorry die heb ik niet gezien, op de got-racing site staat dat regeltje niet :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb nog geen rig, maar echt ruimte heb ik niet(in de woonkamer waar het nu staat). Nouja boven zou kunnen, maar dan moet ik een tweede pc, of ik doe al m'n gamen boven, maar dan ligt de hond zo alleen. of ik bouw het om met een stevige keyboard en mouse tray..

Met andere worden, hoewel het lastig passen en meten wordt, wil ik me de kans eigenlijk niet voorbij laten gaan :P

[ Voor 13% gewijzigd door garriej op 28-02-2020 09:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@SanVan & @Pandanl Aangezien ik de site niet goed up-to-date had maak ik een uitzondering en heb jullie toegevoegd aan de loting. Zie post iets verder terug.

[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 28-02-2020 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
Nogmaals een hele gave actie!

Als beginnende simracer zou dit sowieso een dikke upgrade ten opzichte van mijn playseat :), dus fingers crossed :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Hoewel ik eerder heb geroepen dat ik geen plaats heb voor een vaste rig, heb ik wel wat ideeën over hoe ik er toch plek voor vrij zou kunnen maken. Dus een upgrade van mijn stuiterende Playseat Challenge zou ik zeker niet afslaan :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
Succes allemaal d:)b d:)b d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Wormaap schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:16:
Hoewel ik eerder heb geroepen dat ik geen plaats heb voor een vaste rig, heb ik wel wat ideeën over hoe ik er toch plek voor vrij zou kunnen maken. Dus een upgrade van mijn stuiterende Playseat Challenge zou ik zeker niet afslaan :+
Je bedoelt dat je de rig aan mij verkoopt voor een zacht prijsje als bedankje voor mijn hulp ;)

Geintje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:27:
[...]

Je bedoelt dat je de rig aan mij verkoopt voor een zacht prijsje als bedankje voor mijn hulp ;)

Geintje...
Uh..... staat iets over in de voorwaarden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:28:
[...]

Uh..... staat iets over in de voorwaarden :+
Ah joh.. dat stukje heb ik uit gemakzucht even over geslagen ;)
Pagina: 1 ... 230 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies