In principe moeten de mensen achter je wel kunnen stoppen als jij vroeger remt. Perfect elk rempunt hitten zodat je bumper aan bumper kan rijden is toch echt wel enkel voor de zeer hoge ratings weggelegd. Ik hou ook vaker wat meer afstand in mijn huidige divisie om dergelijke incidenten te vermijden. Zou me daar alvast niet te schuldig over voelen? Ik vlieg echt wel zelden in iemand zijn achterkant, vrijwel nooit zelfs. Je moet eerst leren waar je voorligger zijn rempunten zijn vooraleer je een overtake probeert imho. Zo zie je waar jij een pak sneller bent en makkelijk een overtake kan doen of uitremmen.Wormaap schreef op maandag 24 februari 2020 @ 15:30:
[...]
Zo heb ik gisteren geleerd dat ik tijdens de FP écht meer off-line moet oefenen. Hele avond probleemvrij gereden, behalve race 2 ronde 1. Daar zat ik bij die linkerknik omlaag in flink verkeer, en aan de linkerkant van de baan. Wielen geblokkeerd bij het remmen, doorgeschoten en vóór iemand de baan opgeschoten, waardoor we allebei schade haddenIk rem vaak te vroeg (mensen die achterop knallen) of te laat (schiet door en/of blokkeer) als ik van de lijn af ben. En dat maakt het natuurlijk niet leuker voor de mensen om me heen.
Op een positievere noot: race 3 gisteren heb ik voor zover ik me kan herinneren mijn positie geen enkele keer écht bewust opgegeven. Ik heb het snellere mensen niet al te lastig gemaakt, maar ook niet gelift. Uiteindelijk ben ik veelal ingehaald in het rechte stuk voor de hairpin of in de hairpin zelf (slechte run uit de bocht voor dat rechte stuk, en vaak net wat te laat op de rem voor de hairpin waardoor ik flink wijd ging, dus twee kansen om veel tijd te verliezen), maar het was de eerste keer dat ik me comfortabel genoeg voelde om gewoon te rijden voor wat ik waard ben. Scheelt dat ik Barcelona redelijk ken én leuk vind, zelfs in deze layoutAl vind ik de historic layout wel leuker.
[ Voor 7% gewijzigd door JacobsT op 24-02-2020 15:33 ]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist