iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 226 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hah! Ik heb hier een jaar terug al een ticket voor gelogged, als dit het probleem is tenminste. Ik deed mee aan de IMSA serie in een GT3 wagen, maar tijdens de warmup lap ging de zon ging schijnen en mijn Rift sensor flipte compleet. Dus ik parkeerde de auto even in het gras om het zonnescherm naar beneden te doen. Maar voordat ik goed en wel weer in de sim zat, was het groene licht al gevallen.

Ik lag zo'n 30s achter het hele veld na de groene vlag. Maar na ronde #1 werd ik als algemeen leider (!) aangemerkt. De GTEs haalden mij uiteindelijk in, maar werd wel winnaar in de GT3 klasse. Ik heb toen maar een ticket gelogged en de replay opgestuurd voor hun analyse.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Foi. Als je goed bent in het rondjes rijden, dan zou je eens naar Nascar moeten kijken. Daar is de prijzenpot dit seizoen maarliefst 300.000 dollar. Daarnaast worden ook de laatste 6 rondes uitgezonden op televisie door NBCSN.

Bron
eNASCAR iRacing competition refreshed by Coca-Cola beginning in 2020

DAYTONA BEACH, Fla. (Feb. 5, 2020) – NASCAR and iRacing announced today the longest-running eNASCAR iRacing esports series will return for its 11th season on Feb. 11 with a new entitlement sponsor, increased prize pool to more than $300,000 and the return of live telecasts on NBCSN.

NASCAR Premier Partner Coca-Cola will refresh the officially sanctioned esports racing series in a multi-year entitlement partnership. The eNASCAR Coca-Cola iRacing Series enhances Coca-Cola’s deep-rooted history in NASCAR and new position as a NASCAR Cup Series Premier Partner.

“The audience surge and growth our eNASCAR platforms experienced in 2019 was the result of the most talented gamers delivering some of the best weeknight racing,” said Tim Clark, senior vice president and chief digital officer, NASCAR. “The momentum heading into this eNASCAR Coca-Cola iRacing Series season will continue with unprecedented collaboration across the industry and help usher in the next generation of race fans.”

After a successful television debut in 2019, the eNASCAR Coca-Cola iRacing Series will return to NBCSN this season for six races during the series’ Playoffs. The series debuted on NBCSN last summer with a pair of All-Star exhibition races and was followed by the first-ever eNASCAR championship telecast on NBCSN’s NASCAR America that saw Zack Novak earn his first eNASCAR title by holding off Keegan Leahy in a thrilling battle at the virtual Homestead-Miami Speedway.

“eNASCAR Coca-Cola iRacing Series competition and race broadcasts showcase some of the toughest racers and creates new entry points for motorsports fans,” said Tony Gardner, president, iRacing.com Motorsport Simulations. “With an increased prize pool to more than $300,000, the 2020 season is shaping up to be an epic contest between the best iRacers in the world.”

Coca Cola Iracing Main

The prize pool for the eNASCAR Coca-Cola iRacing Series tripled to more than $300,000, making it one of the richest payouts in esports racing competition. The 2020 eNASCAR Coca-Cola iRacing Series Champion will be awarded the highest payout in series history — $100,000. New for 2020, the 40 drivers and 20 teams competing in the series will earn cash prizes throughout the season.

“eNASCAR presents a unique opportunity for Coca-Cola to engage with consumers through some of the best esports competition that exists today,” said Chris Bigda, Director Sports Marketing and Activation — Motorsports, The Coca-Cola Company. “Through our new position as a NASCAR Premier Partner we’re exploring innovative ways to activate across the sport. This series allows us to connect with race fans, identify new talent and ultimately, celebrate champions with refreshing ice-cold Coca-Cola.”

NASCAR and professional esports teams will return for 2020 competition, including new teams established by NASCAR Cup Series drivers William Byron, Denny Hamlin and Kyle Larson. The eNASCAR Coca-Cola iRacing Series free agency selection took place over the offseason with preparations underway for the season kickoff at the virtual Daytona International Speedway on Feb. 11 at 9 p.m. ET on Facebook, Twitch, YouTube and eNASCAR.com.

More details on the eNASCAR Coca-Cola iRacing Series, including the full season schedule and team rosters are slated to be released next week on eNASCAR.com and iRacing.com. For more information on iRacing and special membership offers, visit iRacing.com.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:27
Weet iemand wat er gebeurd is de BMW M8 GTE serie?
Heb Suzuka al gekocht maar zie ineens de hele serie niet meer. Ook niet tussen mijn race participation terwijl ik bijna 4 hele dollars had verdient...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
lappiehero schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:44:
Heb Suzuka al gekocht maar zie ineens de hele serie niet meer. Ook niet tussen mijn race participation terwijl ik bijna 4 hele dollars had verdient...
Misschien op verkeerde moment gekeken? Races zijn om half na een heel uur. Dus 19:30, 20:30, 21:30 etc. Als je om 19:35 kijkt dan zie je daar waarschijnlijk nog niet de race tussen staan van 20:30. Ik zie de races die aankomend half uur beginnen. Dus om 20:01 zie ik de race van 20:30

Edit: zie post van Joep. Had deze zelf ook gemist doordat er ook moest worden gewerkt vandaag.

[ Voor 7% gewijzigd door Doubleoz op 05-02-2020 19:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
lappiehero schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:44:
Lees de post van @JoepW een stukje omhoog even :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:11

GK86

Heusinkveld Engineering

Jimmy J. schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:13:
Niet helemaal mijn avond gisteren. Uurtje practice bleek net te kort voor me om de baan echt door-en-door te kennen en kwalificeerde me daardoor (op meer dan +1 van m'n optimal) op een magere P13. In race 1 tweemaal een fout in Degner 1 en op P18 gefinished. In race 2 in de melee van Spoon terecht gekomen en weer op P18 gefinished. Race 3 ging gelukkig wél goed. Dankzij de valse start van @GK86 veel plekken in de openingsronde kunnen winnen en uiteindelijk achter de niet bij te houden @gerard27 op P2 weten te finsishen, met een race-pace die gelukkig veel hoger lag dan m'n kwali-pace.

@GK86 jammer van je DQ. Had de popcorn al klaar staan voor een gevecht tot aan de finish haha
haha, proberen we dat op de volgende baan nog een keer. Zal dan iets beter opletten bij de start.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

Raimond613

Simracer

Zijn er meer mensen met problemen met updaten?
Ik krijg telkens tijdens het downloaden/updaten de volgende melding:

error: httpStreamTCP::sreadAtMost: socket read error(10054)

komt steeds bij verschillende content. Heb ook al geprobeerd alle update-files te deleten en opnieuw te starten maar dan gebeurt weer hetzelfde..

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raimond613 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:52:

komt steeds bij verschillende content. Heb ook al geprobeerd alle update-files te deleten en opnieuw te starten maar dan gebeurt weer hetzelfde..
Misschien is de update nog niet geheel beschikbaar.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 20:49
Ik krijg een melding dat er maintenance gaande is... Hopelijk niet te lang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jasper_S1985 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:11:
Ik krijg een melding dat er maintenance gaande is... Hopelijk niet te lang :(
Was ook eerder aangekondigd: JoepW in "iRacing 2016-2020"

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Om deze raceloze momenten op te vullen nog een leuk filmpje van een race gisteren. Kwam op suzuka in een race terecht met zowel Lando Norris als Carlos Sainz. Normaal zie ik deze alleen bij de start en verdwijnen ze al snel in de verte. Ditmaal had ik echter een ‘gevecht’ met beide op de baan. Credits voor het bewerken van het filmpje gaan naar @Session30

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

MaikyM schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 20:32:
Om deze raceloze momenten op te vullen nog een leuk filmpje van een race gisteren. Kwam op suzuka in een race terecht met zowel Lando Norris als Carlos Sainz. Normaal zie ik deze alleen bij de start en verdwijnen ze al snel in de verte. Ditmaal had ik echter een ‘gevecht’ met beide op de baan. Credits voor het bewerken van het filmpje gaan naar @Session30

[YouTube: iRacing - Racing with Lando Norris and Carlos Sainz]
Let him go Maik :D
En ja, wel een hele extreme dive bomb.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper_S1985
We kunnen weer😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16

Gaaf!! _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Ik kon het niet laten om het filmpje te plaatsen op Facebook en Twitter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaikyM
JoepW schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 23:30:
[...]

Ik kon het niet laten om het filmpje te plaatsen op Facebook en Twitter.
@JoepW bedankt voor het delen. Dat is wel een van de dingen die ik gaaf vindt aan iRacing, dat je de gasten waar je voor voor de tv gaat zitten in een race tegen kunt komen. Moet wel zeggen dat ik niet zeker weet of ik de auto zo had laten staan als ik geweten had dat Lando op dat moment aan het streamen was en dat er zo'n 2000 man aan het kijken was. :o

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Vanmiddag gaan @Luckeh en ik bij @Jimmy J. de DD1 uitproberen en kijken of we de aanschaf van een DD wheel kunnen verantwoorden (zowel thuis als in ons koppie). Ben nu mijn Obutto al aan het verstevigen (lees: het betere bak en braadwerk) om voorbereid te zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Alvast een sneak preview van de eNASCAR series vanuit de nieuwe iRacing broadcast HQ inclusief onze overlays :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Fraai gedaan Nick. Daar zit een hoop werk zo te zien!

edit: Die laatste ronde trouwens....LOL!

[ Voor 29% gewijzigd door Luckeh op 06-02-2020 10:35 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:35:
Alvast een sneak preview van de eNASCAR series vanuit de nieuwe iRacing broadcast HQ inclusief onze overlays :)
[YouTube: Full Race Replay: eNASCAR iRacing Clash at Daytona and 'The Big One']
Ziet er supercool uit. _/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:11
NickThissen schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:35:
Ziet het er super cool uit!
Complimenten!

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Luckeh schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 09:56:
Fraai gedaan Nick. Daar zit een hoop werk zo te zien!

edit: Die laatste ronde trouwens....LOL!
My thoughts exactly :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023

Kon het niet laten hem gister even bij Lando in de stream te droppen, hij heeft hem gekeken was wel grappig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikyM
Flamax schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:41:
[...]

Kon het niet laten hem gister even bij Lando in de stream te droppen, hij heeft hem gekeken was wel grappig!
Wel grappig om zijn reactie te zien. Eerst “He pushed me off” en vervolgens “what a beauty”. Om dan uiteindelijk Carlos ook nog ff uit te lachen _O-

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
Als voorbereiding op mijn rentree in iRacing... ik bezit nog geen enkele GT3 auto.
Hoe groot zijn de verschillen tussen de auto's onderling wat handling (en evt. perfomance) betreft?
Als ik de lijst zo bekijk zou mijn voorkeur uitgaan naar een van de volgende:
  • Audi R8
  • McLaren MP4
  • BMW Z4
  • Porsche 911
Volgens mij is de Porsche 911 echter alleen te gebruiken in de Porsche GT3 cup en niet in de andere series...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:05
Flamax schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:41:
[...]

MaikyM schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:15:
[...]

Wel grappig om zijn reactie te zien. Eerst “He pushed me off” en vervolgens “what a beauty”. Om dan uiteindelijk Carlos ook nog ff uit te lachen _O-
Ik moest even zoeken naar het fragment. Wie het ook wil zien:

https://www.twitch.tv/videos/547312247?t=01h30m25s

[ Voor 22% gewijzigd door SlaadjeBla op 06-02-2020 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 17:53

Phydomir

Dennis

A3aaN79 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:35:
Als voorbereiding op mijn rentree in iRacing... ik bezit nog geen enkele GT3 auto.
Hoe groot zijn de verschillen tussen de auto's onderling wat handling (en evt. perfomance) betreft?
  • Audi R8
  • McLaren MP4
  • BMW Z4
  • Porsche 911
Volgens mij is de Porsche 911 echter alleen te gebruiken in de Porsche GT3 cup en niet in de andere series...
Die Porsche is ook geen "echte" GT3 zoals de andere. Je hebt in die klasse dan ook de Ferrari GT3 en de Mercedes GT3. Die laatste wordt voor zover ik weet nog steeds gezien als een van de beter allround GT3's. Kan qua tempo prima mee komen is is vrij neutraal in zijn gedrag

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Raimond613 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 19:52:

Ik heb in het iracing forum een paar berichten gevonden met dezelfde foutmelding, maar allemaal van jaren oud en geen oplossingen.
Daarom maar helemaal opnieuw aan t installeren, 24GB, maar halverwege valt de snelheid ineens naar 40KB/sec :O :O 8)7 Nu al 2 uur op snelheden van maximaal 300 KB/sec aan t downloaden... Aan mijn verbinding ligt t niet, want als test iets anders downloaden geeft gewoon mijn max. snelheid.

Nu maar een ticket aangemaakt bij support voor beide issues, en fingers crossed dat het opnieuw downloaden/updaten nu wel werkt.

edit:
en ik heb het ticket nog niet aangemaakt of de snelheid is weer maximaal 8)7

edit:
2 en met de finish in zicht (96%) zijn we weer naar snelheden van onder de 100 KB/sec gezakt....

[ Voor 12% gewijzigd door Raimond613 op 06-02-2020 20:18 ]

iracing profile

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:03

Valkyre

Kitesurf FTW!

ow man ik moet het even kwijt, ik rijd voornamelijk open wheelers, en zojuist in de formula sprint heb ik mijn eerste Q1 en R1 behaald.
Suzuka zo'n tricky circuit met koude banden naar mijn idee, en ik had eindelijk een keer een goede ronde in de Q (soms net even een 1x) maar zojuist had ik hem.

wat is het gaaf om het tempo te bepalen, na een hele goede start pak ik in Bocht 1(ja serieus) even kerb mee en val ik terug naar P4 /5, afijn de 3 voor mij spinnen.
En even later maakt de leider in het veld dezelfde fout als ik en pak ik de 1e positie weer terug.

in 1 van de laatste rondes crashen er nog 2 achterblijvers in de laatste bocht op elkaar die ik nog net kan ontwijken.
en hoppa Victory!

Dan nog even een domme vraag, maar hoe verplaatst ik het icoontje in game waar je je virtuele stuur en pedalen ziet?

[ Voor 7% gewijzigd door Valkyre op 06-02-2020 22:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Valkyre schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 22:31:
ow man ik moet het even kwijt, ik rijd voornamelijk open wheelers, en zojuist in de formula sprint heb ik mijn eerste Q1 en R1 behaald.
Suzuka zo'n tricky circuit met koude banden naar mijn idee, en ik had eindelijk een keer een goede ronde in de Q (soms net even een 1x) maar zojuist had ik hem.

wat is het gaaf om het tempo te bepalen, na een hele goede start pak ik in Bocht 1(ja serieus) even kerb mee en val ik terug naar P4 /5, afijn de 3 voor mij spinnen.
En even later maakt de leider in het veld dezelfde fout als ik en pak ik de 1e positie weer terug.

in 1 van de laatste rondes crashen er nog 2 achterblijvers in de laatste bocht op elkaar die ik nog net kan ontwijken.
en hoppa Victory!

Dan nog even een domme vraag, maar hoe verplaatst ik het icoontje in game waar je je virtuele stuur en pedalen ziet?
Alt-K d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Suzuka... één van de circuits waar ik in het verleden een spaarzame overwinning heb behaald. Maar in de BMW M8 zit het tot op heden niet mee. Gister in mijn eerste officiële race gekwalificeerd als 9e. Ik maakte me dus al op voor een intensieve race midden in het veld. Uiteindelijk 15 race incidents opgelopen als gevolg dat ik 3x tegen een voorganger knal die vlak voor mij crashen en ik door schade van een crash nog een keer van de baan vlieg. Met als gevolg dat mijn iRating -0,70 is gezakt en inmiddels nog maar 1,5 is... Ik heb de replay nog na gekeken of ik anders had kunnen anticiperen en dat had in 1 geval wellicht gekund, verder gewoon pech..

2e race gestart als 5e en pak na de start de 4e plaats maar beland met 1 wiel op het gras en verlies de macht over het stuur. Daarna van plek 18 nog terug geknokt naar plaats 9 maar helaas zat er niet meer in.

Aankomend weekend revanche...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
A3aaN79 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 13:35:
  • Audi R8
  • McLaren MP4
  • BMW Z4
  • Porsche 911
De BMW Z4 en McLaren zijn niet zo populair volgens mij. Ferrari, Mercedes en daarna de Audi zijn denk ik het populairste en het snelste. De Mercedes is heel geschikt voor beginners, is makkelijk te rijden en heel forgiving. En ik hou van het zware motorgeluid. De Ferrari is een stukje lastiger maar op veel circuits het snelste. De Ferrari is m.i. wel de beste gt3 wagen in Iracing met het meeste karakter. Met de Audi heb ik niet veel ervaring.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
@Phydomir en @MDenessen bedankt voor jullie reacties.
Ik heb zelf nog eens wat vergelijkingsmateriaal opgezocht en daar kwam de Mercedes vaak goed uit de bus.
Dit zal dan waarschijnlijk ook mijn eerste GT3 gaan worden.

De BMW schijnt het beste te zijn wat remmen betreft en handling in scherpe bochten, maar is ook de langzaamste van het stel.

De Audi wordt gezien als een goede allrounder ook, mits je ermee overweg kan daar de achterkant nog wel eens uitstapjes wil maken. Had misschien wel mijn eerste voorkeur (looks).

De Fiat.. eh Ferrari ben ik persoonlijk geen fan van, dus deze valt eigenlijk al af voor mij :+ .
McLaren wil je alleen maar van kant maken, maar wel toffe auto om te zien.

Bestaat er ook een mogelijkheid om auto's te testen voordat je ze überhaupt koopt??

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Ik maak zelf nog gebruik van een handige website die ik even met jullie wil delen. Deze zal ongetwijfeld al voorbij zijn gekomen maar ik vind het een erg prettige website om te zien in welke week je aan welke races mee kunt doen. En dan vooral met de cars en tracks die je hebt (aangeschaft) Je kunt ook je aangeschafte cars en tracks opgeven zodat het overzicht compleet is.

In de changelog staat "Updated to 2019S2" maar het viel mij op dat het wel leek alsof het 'klopte'. Ik heb de moeite genomen om contact op te nemen met Tom, een van de makers van de tool. Hij kon bevestigen dat de tool inderdaad is bijgewerkt (y)

https://iracing-week-planner.tmo.lol

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A3aaN79 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:02:
@Phydomir en @MDenessen bedankt voor jullie reacties.
Ik heb zelf nog eens wat vergelijkingsmateriaal opgezocht en daar kwam de Mercedes vaak goed uit de bus.
Dit zal dan waarschijnlijk ook mijn eerste GT3 gaan worden.

De BMW schijnt het beste te zijn wat remmen betreft en handling in scherpe bochten, maar is ook de langzaamste van het stel.

De Audi wordt gezien als een goede allrounder ook, mits je ermee overweg kan daar de achterkant nog wel eens uitstapjes wil maken. Had misschien wel mijn eerste voorkeur (looks).

De Fiat.. eh Ferrari ben ik persoonlijk geen fan van, dus deze valt eigenlijk al af voor mij :+ .
McLaren wil je alleen maar van kant maken, maar wel toffe auto om te zien.

Bestaat er ook een mogelijkheid om auto's te testen voordat je ze überhaupt koopt??
Helaas kan dat alleen als iRacing "down for maintenance" is. Dan is test drive beschikbaar en kan je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Vaak zit ik in een practice of test session (heb me dan nog niet ingeschreven voor een race) en dan wil ik graag weten wat voor een races er binnenkort beginnen. Ik ken het race schema niet uit mijn hoofd. Ik moet dan de sessie beeindigen, mijn vr headset afzetten en dan de browser met de Iracing website weer starten (die sluit ik bij het starten van een sessie om freezes en stutters te voorkomen).
Nogal een gedeuns altijd. Ik zou natuurlijk ook de website kunnen openen op mijn mobiele telefoon maar dan moet ik ook de headset afzetten en mijn leesbril zoeken.
Vraag is aan de VR racers of jullie hetzelfde probleem ondervinden. Kennen jullie de starttijden van jullie favoriete series uit jullie hoofd ? Hebben jullie een oplossing hiervoor ?
En speelt zoiets ook bij niet VR racers, of switchen jullie effe snel naar de browser.

Ik zat zelf te denken om een mobiele app te maken (ik ben mobile developer) met de race schemas waar ik dan kan instellen dat ik een notificatie met geluid krijg x minuten voor een race. Het geluid kan dan een stem zijn die zegt: Porsche cup starting in 10 minutes etc.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Ik ken de mijn favoriete klasses uit het hoofd.

Niet echt hogere wiskunde trouwens: De F3 om elk heel uur, de BMW om het halve uur.
Beide races duren inclusief practice/kwalificatie zo'n 25 minuten, dus als je zin hebt kun je in 1 ruk door :p

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
MDenessen schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:58:
... en dan wil ik graag weten wat voor een races er binnenkort beginnen.
Rij je willekeurig races of rij je echt series? Ik kijk eerst welke race ik wil doen en start dan een test sessie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Vaak zit ik in een practice of test session (heb me dan nog niet ingeschreven voor een race) en dan wil ik graag weten wat voor een races er binnenkort beginnen. Ik ken het race schema niet uit mijn hoofd. Ik moet dan de sessie beeindigen, mijn vr headset afzetten en dan de browser met de Iracing website weer starten (die sluit ik bij het starten van een sessie om freezes en stutters te voorkomen).
Nogal een gedeuns altijd. Ik zou natuurlijk ook de website kunnen openen op mijn mobiele telefoon maar dan moet ik ook de headset afzetten en mijn leesbril zoeken.
Vraag is aan de VR racers of jullie hetzelfde probleem ondervinden. Kennen jullie de starttijden van jullie favoriete series uit jullie hoofd ? Hebben jullie een oplossing hiervoor ?
En speelt zoiets ook bij niet VR racers, of switchen jullie effe snel naar de browser.

Ik zat zelf te denken om een mobiele app te maken (ik ben mobile developer) met de race schemas waar ik dan kan instellen dat ik een notificatie met geluid krijg x minuten voor een race. Het geluid kan dan een stem zijn die zegt: Porsche cup starting in 10 minutes etc.
Hier is al een mobiele app voor, ik gebruik 'm zelf ook.
Hij heet iSchedule for iRacing in de Google Play Store: linkje.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/jOGnl-Alv03BoLXOKCro6fsbT45ZF1quE3gEgN5H02tybFSFvolT6ArZJgF-1_eypKiu=w3440-h1297-rw

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:18:
[...]

Rij je willekeurig races of rij je echt series? Ik kijk eerst welke race ik wil doen en start dan een test sessie.
Tamelijk willekeurig. Ik probeer nu wel elke week minimaal 1 race van bepaalde series te rijden (BMW en Porsche cup), maar niet op vaste tijden of dagen. En ik rij ook sporadische races waar ik niet voor het serie resultaat ga.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
Luckeh schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:31:
[...]

Hier is al een mobiele app voor, ik gebruik 'm zelf ook.
Hij heet iSchedule for iRacing in de Google Play Store: linkje.

[Afbeelding]
Bedankt voor de tip, ik zal het uitproberen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Wanneer wordt ongeveer bekend gemaakt welke tracks er voor de BMW M8 meegaan naar volgend seizoen? Kan ik dat ergens in de gaten houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 13:57:
Wanneer wordt ongeveer bekend gemaakt welke tracks er voor de BMW M8 meegaan naar volgend seizoen? Kan ik dat ergens in de gaten houden?
Meestal officieel kort voor of in week 13. Vaak is er op het forum voor de serie al wel eerder redelijk wat bekend.
Maar het is absoluut nog niet zeker of we weer de BMW gaan doen als GoT. En ook valt nog maar te bezien of iRacing deze fixed serie in het leven houdt gezien de komst van enkele nieuwe auto's en omdat ze al een keer eerder geswitcht zijn van Ferrari naar BMW...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Crewchief instaleren ( wat je sowieso moet hebben als je het mij vraagt in VR )
dan voice gebruiken en roepen: CHIEF" Whats the time?

En dan verteld die gewoon netjes hoe laat het is :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Blerf schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:03:
[...]

Crewchief instaleren ( wat je sowieso moet hebben als je het mij vraagt in VR )
dan voice gebruiken en roepen: CHIEF" Whats the time?

En dan verteld die gewoon netjes hoe laat het is :)
Tsja maar daar heb je niet zoveel aan als je niet weet hoe laat de races zijn :+

Als je random iets wilt rijden, er is altijd wel iets om in te stappen. Anders is het toch echt plannen/uit je hoofd leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

garriej schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:30:
[...]

Tsja maar daar heb je niet zoveel aan als je niet weet hoe laat de races zijn :+

Als je random iets wilt rijden, er is altijd wel iets om in te stappen. Anders is het toch echt plannen/uit je hoofd leren.
Ja dat is wel handig om te weten ja hahaha, maar goed ken dan weer niet zoveel mensen die last minute in verschillende races springen zonder te oefenen :X

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Blerf schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:35:
[...]

Ja dat is wel handig om te weten ja hahaha, maar goed ken dan weer niet zoveel mensen die last minute in verschillende races springen zonder te oefenen :X
Gelukkig niet nee, die mensen heb ik liever niet in m'n races :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Game-Freak
@Blerf Zojuist even een filmpje van CrewChief bekeken, ziet er inderdaad goed uit. Vooral dat voice recognition is erg gaaf.

@MDenessen Misschien dan toch iets van een tablet of laptop naast je hebben staan waar je op kunt zien wanneer er weer een race begint? Ik denk dat er inderdaad niks anders op zit dan je VR af te moeten doen. maar dan kun je wel in de game blijven zitten en hoef je er niet helemaal uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Game-Freak schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:46:
@Blerf Zojuist even een filmpje van CrewChief bekeken, ziet er inderdaad goed uit. Vooral dat voice recognition is erg gaaf.

@MDenessen Misschien dan toch iets van een tablet of laptop naast je hebben staan waar je op kunt zien wanneer er weer een race begint? Ik denk dat er inderdaad niks anders op zit dan je VR af te moeten doen. maar dan kun je wel in de game blijven zitten en hoef je er niet helemaal uit.
Ligt aan de serie die je rijd die onthoud je wel :) oooh en Crewchief heeft ook fuel calculator mocht je ooit imsa willen rijden en doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
garriej schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:36:
[...]

Gelukkig niet nee, die mensen heb ik liever niet in m'n races :+
Met sporadische races bedoel ik overigens niet dat ik zonder te oefenen in een race sessie stap.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Kwam net dit tegen...😂😂😂

https://www.f1maximaal.nl/max-verstappen/271548/amp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Aaah frustrerend. Net best mooie race gereden in de mx5 global cup maar de andere jongens in de top 3 waren nogal wheel bangers. Uiteindelijk spannende race gewonnen maar wel 9 strafpunten dus daaaag SR :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik had de rant op Twitter al eerder gezien vandaag. Ik snap de frustratie bij een boel iRacers ook wel. iRacing en competitie/special event management is nou niet de meest gelukkige combinatie.

Het punt is dat m.i. ze de regels niet goed communiceren. In het regelement staat Je mag geen "nefarious" gedrag vertonen. En dat mag je zelf vertalen in een competitieve omgeving. Later in een podcast zeggen ze: Je moet je altijd in een "forward motion" bewegen. Dan is het legaal. Dus de handbrake truc in de TCR (zie video) is gewoon toegestaan. Maar verder dan die podcast en soms wat forum posts communiceren ze niet echt. Als beta UI gebruiker kom ik echt nooit op het forum.

Komt er op dit moment wel op neer dat:
NTMv6: Zo langzaam mogelijk je warmup rondje rijden/banden sparen.
NTMv7: Zo idioot mogelijk je warmup rondje rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 19:25
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/273090637019086848/674282655457738753/Bathurst_2020_BMW.jpg

Tot morgen iedereen!
Veel succes

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Succes Bram. Wij (Virtual Motorsport) gaan ook weer mee doen, in de Porsche.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Game-Freak
Ik had het inderdaad ook al op Twitter en Twitch voorbij zien komen, zelfs Max Benecke laat het in zijn Twitch stream zien hoe de banden opgewarmd kunnen worden :)
https://m.twitch.tv/maxbe...ringSpikyHerdStinkyCheese

Zojuist mijn eerste Fanatec Global Challenge race in de Cadillac CTS-VR op het circuit van Monza achter de rug. De kwalificatie had ik verprutst dus ik moest als 14e starten. Na een goede eerste ronde reed ik netjes 7e maar pakte ik net even te veel van de curb en kreeg ik 1 seconde slow down, dat kostte meteen 2 plekken. In ronde 5 kreeg ik over de boordradio dat de leider een pitstop ging maken. Om een of andere reden ging ik er meteen vanuit dat een pitstop zeker verplicht zou zijn 8)7 Dus ik ging een ronde later een pitstop maken. Hiermee ging ik van plek 5 naar 8, uiteindelijk de race gefinisht als 7e. In ieder geval een hoop geleerd van deze eerste race :)

Ik zie op veel andere iRacing filmpjes, en ik neem even het filmpje bovenin deze post als voorbeeld, linksboven en linksonder in het scherm een handig overzicht. Kan ik dat op een of andere manier aanzetten of is dat een add-on of iets dergelijks?

Succes voor iedereen die met de Bathurst 12H mee doet, heel erg gaaf dat jullie hier aan mee doen! _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Game-Freak op 07-02-2020 23:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Game-Freak schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 23:37:
.....Ik zie op veel andere iRacing filmpjes, en ik neem even het filmpje bovenin deze post als voorbeeld, linksboven en linksonder in het scherm een handig overzicht. Kan ik dat op een of andere manier aanzetten of is dat een add-on of iets dergelijks?....
Dat is een broadcast overlay.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Game-Freak schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 23:37:
Ik had het inderdaad ook al op Twitter en Twitch voorbij zien komen, zelfs Max Benecke laat het in zijn Twitch stream zien hoe de banden opgewarmd kunnen worden :)
https://m.twitch.tv/maxbe...ringSpikyHerdStinkyCheese

Zojuist mijn eerste Fanatec Global Challenge race in de Cadillac CTS-VR op het circuit van Monza achter de rug. De kwalificatie had ik verprutst dus ik moest als 14e starten. Na een goede eerste ronde reed ik netjes 7e maar pakte ik net even te veel van de curb en kreeg ik 1 seconde slow down, dat kostte meteen 2 plekken. In ronde 5 kreeg ik over de boordradio dat de leider een pitstop ging maken. Om een of andere reden ging ik er meteen vanuit dat een pitstop zeker verplicht zou zijn 8)7 Dus ik ging een ronde later een pitstop maken. Hiermee ging ik van plek 5 naar 8, uiteindelijk de race gefinisht als 7e. In ieder geval een hoop geleerd van deze eerste race :)

Ik zie op veel andere iRacing filmpjes, en ik neem even het filmpje bovenin deze post als voorbeeld, linksboven en linksonder in het scherm een handig overzicht. Kan ik dat op een of andere manier aanzetten of is dat een add-on of iets dergelijks?

Succes voor iedereen die met de Bathurst 12H mee doet, heel erg gaaf dat jullie hier aan mee doen! _/-\o_
Dat is het programma Kapps. Kun je downloaden en volgens mij gratis uitproberen. Daarna kost het een paar dollar per maand.

Ondertussen staat er op de Discord van Dave Cameron ook een goed gratis alternatief:

Introductie door Dave Cameron: YouTube: Check out this awesome new FREE overlay! | BMW 12.0 @ Road Atlanta
Discord kanaal: https://discord.gg/2mWpTVf

Ziet er iets anders uit, maar na de laatste updates met fuel consumption is het een prima alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:49
Jasper_S1985 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 21:52:
Uiteindelijk spannende race gewonnen maar wel 9 strafpunten dus daaaag SR :/
Gefeliciteerd. Beetje SR inleveren voor een winst lijkt me een goeie deal d:)b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Wat een begin van de zaterdag, dacht even chill 2 races rijden voordat ik van alles moet doen in de BMW m8 fixed. Even snel kijken waar ik sta in het veld zie ik in eens op nr1 Lando Norris staan... Ik dacht nou dit word lachen, sowieso rijd hij 1;54’s en ik 1;56 a 1;57, maar je merkte gelijk bij bocht 1 al dat mensen nerveus werden en er af vlogen, van p13 naar p8 en van daar naar p6 :) 2de race zat die er weer in en weer soort gelijk verhaal.

Maar toch stiekem wel heel leuk dat dit zo kan, en te grappig om te zien wat het doet op de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
correcto schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:54:
[...]

Gefeliciteerd. Beetje SR inleveren voor een winst lijkt me een goeie deal d:)b
Is het in rookie leaque niet zo dat je aan overwinningen niet zoveel hebt maar dat het vooral gaat om safety? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Zeker is het de bedoeling van de rookie league om zo netjes mogelijk te rijden. De enige manier om er uit te komen is ook om je SR hoog genoeg te krijgen.
Maar goed, daarbij ben je natuurlijk deels afhankelijk van de rest. En een keer van je afbijten (door je lijn te houden of te verdedigen, niet door iemand van de baan te forceren oid) en niet iedereen blindelings voorbij laten hoort ook bij het leerproces mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Is er trouwens een soort van harde grens waarbij je uit de rookie leaque komt? Wat moet je SR daarvoor zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 11:09
Rookie -> D gebeurt als je Safety Rating 3.0 of hoger wordt.
Daarna ga je elke keer een license klasse omhoog zodra je 4.0 haalt, of omlaag zodra je 1.0 haalt.
Als je aan het einde van het seizoen boven de 3.0 zit ga je ook een license klasse omhoog.

De antwoorden op al dit soort vragen staan ook in de Sporting Code, als je die nog nooit gelezen hebt zou ik dat ten zeerste aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
SytseHartvelt schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:53:
Daarna ga je elke keer een license klasse omhoog zodra je 4.0 haalt, of omlaag zodra je 1.0 haalt.
Als je aan het einde van het seizoen boven de 3.0 zit ga je ook een license klasse omhoog.

De antwoorden op al dit soort vragen staan ook in de Sporting Code, als je die nog nooit gelezen hebt zou ik dat ten zeerste aanraden.
Sporting code inderdaad aan te raden maar daarnaast staat ook in je profiel wat er nog nodig is voor promotie of om degradatie te voorkomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:27:
[...]

Meestal officieel kort voor of in week 13. Vaak is er op het forum voor de serie al wel eerder redelijk wat bekend.
Oké, thanks.
Maar het is absoluut nog niet zeker of we weer de BMW gaan doen als GoT. En ook valt nog maar te bezien of iRacing deze fixed serie in het leven houdt gezien de komst van enkele nieuwe auto's en omdat ze al een keer eerder geswitcht zijn van Ferrari naar BMW...
I know, maar dan weet ik een beetje wanneer het bekend wordt. Ook al gaat GoT er niet mee verder, als de serie doorgaat op iRacing zal ik hem blijven rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Voor wie wil bij houden hoe onze race gaat. We (Virtual Motorsport) zitten met onze Porsche in de top split. Gezien de competitie wordt het denk ik vooral een kwestie van niet crashen en profiteren van fouten van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
StealthyPeanut schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 06:59:
[...]

Ondertussen staat er op de Discord van Dave Cameron ook een goed gratis alternatief:

Introductie door Dave Cameron: YouTube: Check out this awesome new FREE overlay! | BMW 12.0 @ Road Atlanta
Discord kanaal: https://discord.gg/2mWpTVf

Ziet er iets anders uit, maar na de laatste updates met fuel consumption is het een prima alternatief.
Thanks! Ziet er goed uit, ga ik zeker installeren en proberen!
Phydomir schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:14:
Voor wie wil bij houden hoe onze race gaat. We (Virtual Motorsport) zitten met onze Porsche in de top split. Gezien de competitie wordt het denk ik vooral een kwestie van niet crashen en profiteren van fouten van andere.
Wat is de beste manier om het te volgen? Kan ik ook vanuit iRacing spectator zijn zonder de auto en track te hebben? Of is er een twitch stream of iets dergelijks?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Game-Freak schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:50:
[...]

Thanks! Ziet er goed uit, ga ik zeker installeren en proberen!

[...]

Wat is de beste manier om het te volgen? Kan ik ook vanuit iRacing spectator zijn zonder de auto en track te hebben? Of is er een twitch stream of iets dergelijks?
Al deze grote events worden uitgezonden op het YouTube kanaal van iracing eSport:

[ Voor 5% gewijzigd door Phydomir op 08-02-2020 14:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Phydomir schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 14:51:
[...]

Al deze grote events worden uitgezonden op het YouTube kanaal van iracing eSport:

[YouTube: Bathurst 12 Hour]
En als je met 4 tweakers mee wilt kijken; https://twitch.tv/garriej

@Wormaap zit nu in de auto

Krijg alleen de racelabs overlay niet aan de praat in obs :(

[ Voor 8% gewijzigd door garriej op 08-02-2020 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
De twitch stream van Lando Norris is ook leuk om te volgen. Die volgt de auto van Max’ team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik volg 'most exciting' met dynamische camera keuze van de Top Split.

Toch maar weer op Virtual Motorsport Cockpit gezet.

Precies op het moment dat ik de auto van Virtual Motorsport wilde gaan volgen maakte die een redelijk hefitige klapper. Volgens mij is daar de snelheid uit..

[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 08-02-2020 17:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Bwoh, best intens dit. Auto rédelijk heel weten te houden, @garriej rijdt er nu flink sneller in dan ik :p Maar kan nog wat rapper want we hebben wat schade. Redelijk vroeg in mijn stint wel wat aanvaringen met snellere mensen waar ik een blauwe vlag voor kreeg. Op de berg kan ik niet echt ruimte geven, maar er werd flink aangedrongen. Resultaat: ik tik tegen de wand en de nummer 1 tikt tegen mij en spint eruit. Flinke scheldkanonnades op de chat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
@JoepW Hallo Joep , ik probeer regelmatig een en ander door te lezen hoe een en ander werkt en wat de regeltjes zijn.Ik moet zeggen dat er heel veel te lezen valt en het zal wel een hele tijd duren voor ik de voor mij belangrijkste dingen een beetje door heb.Ik heb me spontaan aangemeld omdat ik graag wat serieuzer wil (gamen) simmen .Had me eerst een jaar iracing kado gedaan , en las na het inschrijven bij julie dat het gebruikelijk is om als meerijder in de Got league jou als referral op te geven.Is er een andere manier om de 10$ te doneren /betalen ? Vindt ik zelf wel zo plezierig om te doen , gezien al de moeite die er in gestoken wordt ,

Groeten , Robin.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

JoepW schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 16:58:
Ik volg 'most exciting' met dynamische camera keuze van de Top Split.

Toch maar weer op Virtual Motorsport Cockpit gezet.

[YouTube: 12H of Bathurst - Top split]

Precies op het moment dat ik de auto van Virtual Motorsport wilde gaan volgen maakte die een redelijk hefitige klapper. Volgens mij is daar de snelheid uit..
Het viel mee. Na 5min repairs een redelijk tempo. Inmiddels weer terug op P11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Imac2011 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 19:09:
@JoepW Hallo Joep , ik probeer regelmatig een en ander door te lezen hoe een en ander werkt en wat de regeltjes zijn.Ik moet zeggen dat er heel veel te lezen valt en het zal wel een hele tijd duren voor ik de voor mij belangrijkste dingen een beetje door heb.Ik heb me spontaan aangemeld omdat ik graag wat serieuzer wil (gamen) simmen .Had me eerst een jaar iracing kado gedaan , en las na het inschrijven bij julie dat het gebruikelijk is om als meerijder in de Got league jou als referral op te geven.Is er een andere manier om de 10$ te doneren /betalen ? Vindt ik zelf wel zo plezierig om te doen , gezien al de moeite die er in gestoken wordt ,

Groeten , Robin.
via paypal kan ook

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Imac2011 idd kan dat ook.

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 09-02-2020 06:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Hier net @smollynl een supermooie stint gereden, vliegt er helemaal op het eind ineens iemand vlak voor hem dwars. Gelukkig maar 3 mins repairs :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raymondw
We zijn op/over de helft!
https://www.twitch.tv/raymond_w2/

Afbeeldingslocatie: https://s100.iracing.com/wp-content/uploads/2019/12/12H-Bathurst-350x197.png

[ Voor 45% gewijzigd door raymondw op 08-02-2020 20:49 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 19:25
https://www.twitch.tv/tkillab
voor split 6

Na een spin ergens in het begin heel het veld moeten langslaten,
terug opgeklommen naar pakweg p37.
Dan op de mountain een crashende Mclaren niet kunnen ontwijken,
15min repair.
Dus weer helemaal vanachter.
Nu staan we P25 omdat we niet crashen, en de rest wel.

edit: en dood. teammate heeft het in de muur gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door TkillaB op 08-02-2020 21:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Game-Freak
Zojuist mijn tweede race in de Fanatec Global Challenge gereden in de Cadillac CTS-VR op het circuit van Monza. Kwalficatie ging eigenlijk niet echt heel lekker, ik liet voor mijn gevoel hier en daar nog wel wat steekjes vallen maar verrassend genoeg een Pole Position oOo

Eerste keer een rollende start achter de safety car is toch even wennen en gokken wanneer je op het gas mag. Toen de safety car naar binnen ging gaf ik al vol gas maar ik had op een of andere manier het gevoel dat het te vroeg was dus ik nam even gaf terug, daarna kwam er groen en had ik de eerste bocht meteen al iemand naast mij zitten. Gelukkig had ik de binnenkant genomen en kon ik de aanval afweren. Uiteindelijk een heel erg strakke race gereden met vrijwel alle rondes in de 1:50 waarbij ik zag dat de rest dat niet kon volhouden. Erg fijn om elke ronde wat verder weg te kunnen rijden, gelukkig ook geen fouten gemaakt. Mijn eerste overwinning in de Fanatec Global Challenge d:)b

Ik heb die nieuwe Racelab overlay geprobeerd, ziet er goed uit maar ik heb het probleem dat als ik die overlay's opstart dan zie ik niks. Als ik iRacing opstart dan zie ik ze nog steeds niet, als ik dan even ALT-TAB doe dan komen ze netjes tevoorschijn. Probleem is dan wel dat ik mijn iRacing niet meer fullscreen krijg. Iemand hetzelfde probleem?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb mijn stream gestopt... slapen!
Sterkte met de laatste uurtjes Bathurst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 11:09
@Game-Freak Ik geloof dat de fullscreen update van die overlay voor over een maand of 2 gepland staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
@Game-Freak lees de FAQ ;)
Fullscreen borderless rijden op je monitor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Nog een dik uur te gaan op Bathurst. Inmiddels zit @Tijn96 in de wagen. We staan zevende op een ronde achter 6 en 9 ronden voor 8. 6 rijdt op dit moment iets sneller, dus dat lijkt niet meer haalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
SytseHartvelt schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 13:53:

ok ff raar maar ik heb een SR van 2,89 en ben zojuist in de d-class gekomen... hoe kan dat?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Wormaap
En we zijn binnen. Zoals verwacht zevende geworden, na nog wat spektakel in de laatste tien minuten. Ik zeg verder niets, maar ik zeg dat ik blij ben dat we negen ronden voor lagen op nummer 8 :+
Al met al zeker niet slecht voor een eerste keer. Helemaal na een p38 kwalificatie van ondergetekende :P

[ Voor 21% gewijzigd door Wormaap op 09-02-2020 03:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:15

Tijn96

In speed we trust

Wormaap schreef op zondag 9 februari 2020 @ 03:01:
En we zijn binnen. Zoals verwacht zevende geworden, na nog wat spektakel in de laatste tien minuten. Ik zeg verder niets, maar ik zeg dat ik blij ben dat we negen ronden voor lagen op nummer 8 :+
Al met al zeker niet slecht voor een eerste keer. Helemaal na een p38 kwalificatie van ondergetekende :P
Die curbstone stak gewoon zomaar over!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jasper_S1985 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 01:52:
[...]

ok ff raar maar ik heb een SR van 2,89 en ben zojuist in de d-class gekomen... hoe kan dat?
Ik stel voor lees de Sporting Code ;)
Als je een bepaald aantal races hebt gehaald EN je SR op een bepaald niveau is kan je ook gedurende het seizoen naar een hogere licentie promoveren.
En tevens krijg je dan wat extra SR punten om te voorkomen dat je bij de eerste fout weer terugvalt naar een lagere klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op zondag 9 februari 2020 @ 06:41:
[...]

Ik stel voor lees de Sporting Code ;)
Als je een bepaald aantal races hebt gehaald EN je SR op een bepaald niveau is kan je ook gedurende het seizoen naar een hogere licentie promoveren.
En tevens krijg je dan wat extra SR punten om te voorkomen dat je bij de eerste fout weer terugvalt naar een lagere klasse.
Volgens mij bedoel je dat je juist SR kwijt raakt wanneer je promoveert ;)
M.a.w. je SR was boven de 3.0 maar door je promotie halen ze daar punten vanaf, omdat elke hogere licentie strengere SR ratings kent.

[ Voor 11% gewijzigd door Raimond613 op 09-02-2020 08:55 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raimond613 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 08:53:
[...]

Volgens mij bedoel je dat je juist SR kwijt raakt wanneer je promoveert ;)
M.a.w. je SR was boven de 3.0 maar door je promotie halen ze daar punten vanaf, omdat elke hogere licentie strengere SR ratings kent.
Dat bedoel ik niet..
Als je promoveert vanuit de rookie klasse kan het zijn dat je bv op D-0.9 uitkomt. Dan krijg je automatisch ‘gratis’ SR erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:16:
[...]
Dat bedoel ik niet..
Als je promoveert vanuit de rookie klasse kan het zijn dat je bv op D-0.9 uitkomt. Dan krijg je automatisch ‘gratis’ SR erbij.
Dat zou kunnen, dat weet ik dan weer niet O-)
Maar dat lijkt me in dit specifieke geval niet zo te zijn, gezien het feit dat de promotie midden in een week plaats vindt en de rating hoog in de 2 uitkomt :?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raimond613 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 09:55:
[...]

Dat zou kunnen, dat weet ik dan weer niet O-)
Maar dat lijkt me in dit specifieke geval niet zo te zijn, gezien het feit dat de promotie midden in een week plaats vindt en de rating hoog in de 2 uitkomt :?
Toch is het zo....
Promotie kan altijd ook midden in de week. Als je EN genoeg races hebt gedaan EN boven de 4.0 uitkomt.
En als je voldoende SR hebt (boven de 4 dus) krijg je geen gratis SR aangezien je dan niet zo snel kans hebt op demotie.

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 09-02-2020 10:06 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• raymondw
12hr Bathurst was een geslaagde ervaring!

Eerste keer Endurance, besloten geen qualy te doen en voor uitrijden te gaan op elke mogelijke positie.
Dat was wat te negatief gedacht, maar het is wat voor de volgende keer.

Als laatste auto in de opwarm ronde, en dan word je team maatje er af geramd door iemand die de start miste....

Op P54 en met -30 laps aan de race begonnen, helaas met lagere topsnelheid.
Je ziet dan mensen acties uithalen voor een plekje met nog 11 uur te gaan.

Daarna 236 laps zonder incidenten, echter in nmr 237 toucheerde ik een muur mee, met 2 Inc, scheef stuur en wederom -5 laps verder gegaan. ( Wilde te hard gaan :( )
Topsnelheid lag nu helemaal laag, we piekten mag 256 bergaf, op de berg konden we goed doorrijden en de schade beperkt houden.

Op positie 22 de race beëindigd, doel gehaald!
En met 136 rondjes Bathurst maar 8 inc op mijn naam :D

[ Voor 3% gewijzigd door raymondw op 09-02-2020 11:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Game-Freak
Ik heb inmiddels kunnen vinden hoe ik Windowed Fullscreen kan doen zodat de overlay van Racelab goed werkt d:)b

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[Graphics DX11]
fullScreen=0                   ;0=windowed mode, 1=full screen mode (other variables are not used in full screen mode)
border=0                       ;0=no borders or header, 1=header visible.
reduceFramerateWhenFocusLost=0 ;Set to zero so iRacing will not slow down while clicking an App
windowedMaximized=1            ;if borders are off, this is the only way to get to maximize.
windowedXPos=0                 ;locate the window on the display you want it maximized on.
windowedYPos=0                 ;locate the window on the display you want it maximized on.
windowedWidth=1920             ;optional, will only be used if not maximized. Set to your dimension.
windowedHeight=1080            ;optional, will only be used if not maximized. Set to your dimension.

[Audio]
muteWhenFocusLost=0            ;set this to 0 to hear sim sounds when another program has the keyboard focus

Zojuist mijn derde race in de Fanatec Global Challenge gereden. Deze keer in een wat moeilijkere split terecht gekomen (SOF 1534). Gestart vanaf P8, in lap 2 haalde ik een ander in en lag ik op P3. Helaas tikte hij mij linksachter aan en raakte ik de macht over het stuur kwijt. Misschien dat ik toch iets beter had moeten verdedigen of iets later moeten remmen. Vanwege de spin terug naar P7 en heb ik mij terug kunnen vechten naar P4. Al met al prima tevreden en weer 71 kampioenschap punten erbij (y)

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Zo’n endurance race is best leuk voor de SR ook, van een 2,5B naar 4,99A :+

122 laps gereden met 7 incs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Game-Freak schreef op zondag 9 februari 2020 @ 13:58:
... Helaas tikte hij mij linksachter aan en raakte ik de macht over het stuur kwijt. Misschien dat ik toch iets beter had moeten verdedigen of iets later moeten remmen. Vanwege de spin terug naar P7 en heb ik mij terug kunnen vechten naar P4. Al met al prima tevreden en weer 71 kampioenschap punten erbij (y)

[YouTube: Fanatec Global Challenge]
Mijns inziens zijn fout. Jij zat op de racelijn en hij net met z'n voorwiel bij jouw achterbumper. Prima inhaalactie dus en pech dat hij het op deze manier probeert.

Wat doen al die gekleurde lijnen op het wegdek trouwens? Hooligans? _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
correcto schreef op zondag 9 februari 2020 @ 15:33:
[...]

Mijns inziens zijn fout. Jij zat op de racelijn en hij net met z'n voorwiel bij jouw achterbumper. Prima inhaalactie dus en pech dat hij het op deze manier probeert.

Wat doen al die gekleurde lijnen op het wegdek trouwens? Hooligans? _O-
Dat is de 'ideale lijn'. Die moet @Game-Freak snel uitzetten ;)

Pagina: 1 ... 226 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies