iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 224 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Bas wou graag een verhaaltje. Nou, ik zit nog steeds te balen van gisteren. Denk niet dat ik dit seizoen nog dichterbij een pole ga komen dan gisteren. In lap één ging ik veel te diep in de Renault bocht en in lap 2 te diep in de Audi S. Beide laps waren goed geweest voor een 31er, maar ja dan moet je het wel doen.
In race #1 had ik een poepstart en dat koste me twee plekken. Omdat P3 en P4 er (individueel) van elkaar afgingen kreeg ik P3 toch weer cadeau.

Race twee was ik even afgeleid door m'n zoon die kwam binnenstormen omdat één of andere basketballer was overleden en zette de auto prompt in de bandenstapel. Ik stond op een linke plek, dus maar getowd naar de pits. Het towen duurde bijna 3 mins en daarmee was ik laatste. Temeer omdat ik ook nog een volle tank en 4 nieuwe banden kreeg.

Race 3 mocht ik van pole beginnen omdat @Arfman al weg was na z'n ragequit. Zodra de Porsche naar rechts stuurde gelijk vertrokken. Hans bleef de eerste 3 ronden dichtbij, maar was daarna ineens weg. Daarna kon ik elke ronde verder wegrijden en de eerste R3 overwinning van het seizoen pakken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

JoepW schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:55:
[...]

Als het een beetje past zal ik proberen alle incidenten van gisteren op een rij te zetten als ik weer thuis ben.
En wil iemand zo vriendelijk zijn om de replay van vanavond met mij te delen?
ik zal hem wel even opslaan moet geen probleem zijn Joep.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Zandvoort blijft een leuke baan!

Race 1: Super leuke race gehad... Ik merk dat ik steeds meer cleaner begin te racen en ook het "treintje" rijden gaat steeds beter. Van ergens achteraan (24e dacht ik) naar 14/15 kunnen rijden. Leuke battles gehad met Mark van Velthoven en nog enkele die rond dezelfde plaats reden.

Race 2: Wederom een leuke race met helaas een eigen fout op het eind. Ik kon in het begin goed meekomen en kon de crashed ontwijken. Vervolgens werden er leuke battles gehouden, echter op een gegeven moment maakte ik zelf een fout in de ene laatste bocht, pakte net wat grind mee waardoor ik de controle kwijt raakte en hup tegen de vangrail.
Gelukkig stond ik niet midden op de baan, in ieder geval de rem ingehouden en mijn verlies genomen. Met een pit tot gevolg.

Race 3: In het begin kon ik Hans / Lucas nog redelijk bij houden +2/3 seconden. Alleen vond mijn kat het heel leuk om op mijn schoot te springen, waardoor ik schrok. Reed vervolgens rechtdoor bij de chicane met als gevolg een slowdown. Helaas door dit gevalletje was ik mijn concentratie kwijt en begon ook nog eens moeheid op te spelen. Ondertussen was ik p7/p8 beland en had ik wederom leuke battles met Mark en Eric die ons flink op de hiele zat.
Totdat ik het vergooide in bocht 1... Ik remde wel op tijd alleen had niet genoeg de rem in gedrukt, waardoor ik Mark in de zijkant raakte. Eric kon ons helaas niet ontwijken en knalde op ons. Mijn excuses hiervoor heren.

Toen maar een tow gedaan en de race verder afgekeken. Ik had niet meer de puf om verder te rijden.

Al met al leuke battles gehad en gelukkig geen grote crashed veroorzaakt. Ben helaas de replay vergeten te saven. Had graag race willen evalueren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Had gisteren meer tempo dan m'n eindresultaten deden vermoeden helaas.

Race 1: Redelijk tevreden met mijn kwalificatie. Had een topstart en lag na de Tarzanbocht op P3. Kreeg in de Gerlach helaas een ferme tik van achteren en was onzeker hoe de BMW er van achter uit zag en hoeveel grip 'ie nog had. Reed daardoor erg houterig door Scheivlak en de Mastersbocht, wat me in die 2de 'fataal' werd. Met een beschadigde auto vanuit het achterveld een vrij saaie race gehad.

Race 2: Mocht dankzij race 1 weer wat meer voorin beginnen en die ging eigenlijk wel lekker. Na de openingsrondes niet echt veel gevechten gehad, maar een podium is altijd prima.

Race 3: Had echt zin in een inhaalrace, maar die illusie was voorbij na zo'n 200 meter. Ik zat recht achter het 4-wijd-kwartet en ondanks dat ik vol op de rem trapte toen ik zag dat het mis ging, werd ik meegenomen in de melee en belandde op mijn dak. Na een tow van 3 minuten kon ik als achterblijver nog een beetje aanhaken/meekijken bij het gevecht tussen Joep, Gerben en Eric, maar dat was puur voor spek en bonen natuurlijk.

Wel een leuk baantje voor de BMW tho!

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-10 08:13
Het begon gisterenavond al goed bij mij.. Een paar minuten voor de quali werd ik uit de server gegooid en kwam er met geen mogelijkheid terug in. De PC opnieuw opgestart en kwam de quali in met nog 4 minuten te gaan. Nog net tijd voor 1 rondje, maar de baan leek ineens een stuk gladder dan tijdens de practice. Door alleen aan remmen te denken blokkeerde ik al. Dus in de achterhoede gestart.

Race 1 goed om de brokken heen gereden en een paar leuke gevechten gehad. Ruud lang achter me kunnen houden maar helaas kon hij er toch voorbij. Leuke race!

Tweede race begon ook prima. Daarna lang achter @Doubleoz gereden en ik dacht dat mijn inhaalactie netjes was, maar in de replay bleek hij toch op het randje te zijn. Excuses daarvoor! Daarna waren mijn bandjes wat warm wat in geglij resulteerde. Ik had de hoop naar @MaikyM toe te kunnen rijden, maar moest toch meer in de spiegels kijken, wat mijn snelheid niet ten goede kwam. Het einde van de race was nog spannend met @Linc die achter me zat maar de finishvlag viel voor mij net op tijd.

Race 3 was snel voorbij. Ik was slachtoffer van de sandwich en ook ik lag na 300 meter op mijn dak. Na een tow kon ik als achterblijver redelijk aanhaken bij een groepje, maar moest ook weer plaatsmaken voor een aantal snellere personen achter me. Dus lekker relaxed rondgereden.

Zandvoort kende ik eigenlijk alleen van een dagje Raceplanet, maar ook virtueel is het een erg leuke baan die me redelijk goed ligt. Ik ben vanavond helaas verhinderd, maar heb al erg veel zin in de officiële serie komende week!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Kan ik een week niet meerijden, is het meteen allemaal zo actievol :+
Maar serieus... jammer dat er toch wel redelijk veel gebotst wordt. De recente racing school was voor mij zeker leerzaam, al waren er daar ook gewoon redelijk weinig deelnemers.

Gisteren zelf vooral een heel leerzame dag gehad. @ZFLaSH heeft meer tijd dan je redelijkerwijs van iemand mag verwachten gespendeerd om me wat meer op weg te helpen in de Skip, en daarna heeft Squadron Slow de eerste teamtraining op Bathurst gereden *O*
Conclusie daarvan is dat we allemaal nog wel wat extra training kunnen gebruiken, want op dit tempo gaan we de auto waarschijnlijk een keer of 6 volledig afschrijven in 12 uur. Maar daar is het training voor, natuurlijk. Zelf had ik nog geen kans gehad om de baan te verkennen, dus daar gaat nog wat meer tijd in moeten :) Ook weer met gastoptreden van @ZFLaSH waar ik in ieder geval weer e.e.a. van opgestoken heb :) En dank voor de setup :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
Wormaap schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:20:
Maar serieus... jammer dat er toch wel redelijk veel gebotst wordt. De recente racing school was voor mij zeker leerzaam, al waren er daar ook gewoon redelijk weinig deelnemers.

Gisteren zelf vooral een heel leerzame dag gehad. @ZFLaSH heeft meer tijd dan je redelijkerwijs van iemand mag verwachten gespendeerd om me wat meer op weg te helpen in de Skip, en daarna heeft Squadron Slow de eerste teamtraining op Bathurst gereden *O*
Conclusie daarvan is dat we allemaal nog wel wat extra training kunnen gebruiken, want op dit tempo gaan we de auto waarschijnlijk een keer of 6 volledig afschrijven in 12 uur. Maar daar is het training voor, natuurlijk. Zelf had ik nog geen kans gehad om de baan te verkennen, dus daar gaat nog wat meer tijd in moeten :) Ook weer met gastoptreden van @ZFLaSH waar ik in ieder geval weer e.e.a. van opgestoken heb :) En dank voor de setup :+
Ik zou ook graag wat vaker willen deelnemen aan Squadron Slow oefen/training sessie :)
Dus laat mij vooral weten wanneer er 1tje is :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
JacobsT schreef op zondag 26 januari 2020 @ 13:00:
Vertrek op reis maar had nog snel even een pickup race gereden.

Absurde chaos, geen andere woorden voor.
Tijdens de pace lap, is er een kleine aanrijding voor me waardoor iedereen keihard in de remmen gaat.
Het gevolg was dat vrijwel de hele field achter me in een mega pile-up terecht komt.
Vervolgens gaat het gecrash ook voor me verder (P13) en ik kan nipt een blinker die out of nowhere verschijnt redelijk dodgen.

Vervolgens werk ik me op naar P2, waarop een aanrijding volgt met P1. Hij laat ruimte, ik heb hogere snelheid, en komt ineens naar binnenkant bocht, waarop ik hem mijns inziens nooit veilig kan ontwijken. Ik tik en spin hem aan, hij wreckt vervolgens de hele field. P1 met grote voorsprong voor me.

Tijdens het dubbelen van de field, ga ik buitenkant hoog naar de muur, word ik, zo lijkt het, opzettelijk in de muur geknald. (Slachtoffer van de vorige crash?) Ik loop heel wat schade op en verlies ongeveer 40km/u topsnelheid. P1 is onhoudbaar.

Wanneer P2 en 3 me dan eindelijk voorbij gaan in aanvang van de laatste ronde, weet ik dat P1 onbereikbaar is. Ik ben gewoon aanzienlijk trager. Dan, gebeurt er iets: mega crash involving de nieuwe P1 & P2. Ik slaag erin door de wreckage te rijden, veilig dacht ik, tot één van de wagens wegschuift van de muur, me redelijk aantikt en vervolgens.... my engine dies.... last lap, P1..... 8)7

Wat een rollercoaster toch die Nascar haha
Heeel herkenbaar :/ Trucks is echt een hoop testosteron....

Veel mensen houden tijdens de race ook geen rekening met de draft, gisteren tijdens een race reed ik 303km/h
In Q, haal ik 283 oid
Werd zelf op P6 verrast door een draft van een crashende auto (of netcode), werd opzij gezogen.
Uiteindelijk op P17 de baan weer op na een quick repair, in de tweede ronde na de pit had ik weer de hogere snelheid en word ik door P12 gewoon van de baan gerost.
In de replay zie je hem op mij insturen :r

Ondanks dat ik het aantal crashes echt waanzinnig vind, het is een unofficial race...
Je weet iig aan wie je wel wat hebt en niets hebt als je ze ergens anders tegenkomt.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Session30 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:18:
Race 3 was snel voorbij. Ik was slachtoffer van de sandwich en ook ik lag na 300 meter op mijn dak.
@Ruud Mulders en ik waren de veroorzakers van de major crash bij de start van race 3. We raken elkaar in de sandwich terwijl we beide in een rechte lijn (schuin :X) rijden, ...met als gevolg meerdere slachtoffers zoals @Session30 (mijn excuses dat ik je race heb verkloot).

Overall was gisteren geen beste avond voormij. Geen vertrouwen in de remmen waardoor ik bijna overal blokkeerde bij het aanremen. Ik heb vorige week wel mijn rempedaal iets aangepast, maar daar had ik op Zolder geen problemen mee... Vreemd :?

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:47
Ik reed gisteren een officiële BMW race op Zolder, en daar is het ook niet normaal hoeveel risico er genomen wordt en gewoon ingebeukt wordt op een groepje stilstaande auto's. Het zal wel aan het format van 12 minuten en ieder uur een kans liggen, maar het is niet de manier zoals ik wil racen.

Ik race liever zoals in de ILMS race op Daytona, later op de dag. Ik zat met mijn Porsche een groot deel van de race achter een BMW die ik in de slipstream maar net bij kon blijven, met een goede slipstream kon ik er net naast komen maar dat was in Turn 1 goed te verdedigen. In het infield was ik iets sneller maar niet genoeg om er voorbij te komen, en anders had hij met zijn topsnelheid + slipstream mij op de oval weer te pakken. Laatste 3 ronden besloot ik dan ook om niet meer aan te vallen. Ik moest bijblijven en mijn enige kans was in de laatste ronde een eindsprint vanuit zijn slipstream. Maar na 56 minuten op mijn limiet en concentratie gereden te hebben, was dat moment van ontspanning meteen het moment dat ik in bocht 1 dwars ging. Paar seconden mee verloren en dus geen kans meer op een aanval, gelukkig wel voldoende voorsprong om mijn positie te behouden. Hard maar fair en met respect, van beide kanten er gewoon alles aan doen om het elkaar moeilijk te maken maar net niet te raken. d:)b

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
Maurice W schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:00:
[...]

@Ruud Mulders en ik waren de veroorzakers van de major crash bij de start van race 3. We raken elkaar in de sandwich terwijl we beide in een rechte lijn (schuin :X) rijden, ...met als gevolg meerdere slachtoffers zoals @Session30 (mijn excuses dat ik je race heb verkloot).
Geen probleem, shit happens. Ik was ook voor dat gat gegaan en helaas zit ik zelf, net als vorige week, op de verkeerde plek. Domme pech (alhoewel ik wel van mening ben dat ik een biertje van je krijg als het volgende week weer gebeurt :P).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Session30 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 18:58:
[...]

Geen probleem, shit happens. Ik was ook voor dat gat gegaan en helaas zit ik zelf, net als vorige week, op de verkeerde plek. Domme pech (alhoewel ik wel van mening ben dat ik een biertje van je krijg als het volgende week weer gebeurt :P).
Oef, vorige week op Zolder ook al inderdaad :X

Sommige auto's zijn net magneten, ik zet alvast een krat bier koud :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Kan het zijn dat er vanavond niets gestreamd wordt? YouTube doet niets...

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
onsgeluk schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:25:
Ik stream op het GoT YT kanaal als ik meedoe en dat is meestal zondag. ‘s Maandags ben ik de komende jaren niet thuis ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
onsgeluk schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:25:
Je kan wel ook als spectator joinen. Ik weet niet of je dat wist?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Vanavond ook maar weer meegereden , racen leer je tenslotte alleen door het regelmatig te doen.Het ging beter als gisteren , moest uiteraard 2e race weer als eerste starten , en "'pas"'bij bij 5e bocht ging ik weer teveel op het vuil voor de snelle mannen en ging 200 meter door het gras en zand/grind.Gelukkig heb ik er niemand afgetikt , en geprobeerd niet teveel in de weg te rijden en mijn lijn te houden , 1 keer zelf aangetikt van achteren , maar kon wel doorrijden.Kom gemiddeld ongeveer 4-5 seconden tekort , 1.36 was mogelijk stond er ergens in het scherm.Ook heb gemerkt dat als ik ergens tijd win ik dat ergens anders weer verkloot.Nog een hoop te leren dus !Als ik het op tijd in de gaten heb ga ik zeker een racecursus meedoen , heb ik zeer zeker nodig.In ieder geval genoten vanavond , tot de volgende keer ,
Greetsz , Robin.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:29
Hierbij mijn samenvatting van vanavond:
Oeps, oeps en oeps
En als reactie daarop
Sorry, sorry en sorry

Zal er vast nog wel een paar vergeten zijn...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

JoepW schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:51:
[...]

Ik stream op het GoT YT kanaal als ik meedoe en dat is meestal zondag. ‘s Maandags ben ik de komende jaren niet thuis ;)
Ik zal maar niet verder vragen ;)
Doubleoz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:24:
[...]Je kan wel ook als spectator joinen. Ik weet niet of je dat wist?
Nee, bedankt voor de tip!

iR Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Imac2011 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:38:
Vanavond ook maar weer meegereden , racen leer je tenslotte alleen door het regelmatig te doen.Het ging beter als gisteren , moest uiteraard 2e race weer als eerste starten , en "'pas"'bij bij 5e bocht ging ik weer teveel op het vuil voor de snelle mannen en ging 200 meter door het gras en zand/grind.Gelukkig heb ik er niemand afgetikt , en geprobeerd niet teveel in de weg te rijden en mijn lijn te houden , 1 keer zelf aangetikt van achteren , maar kon wel doorrijden.Kom gemiddeld ongeveer 4-5 seconden tekort , 1.36 was mogelijk stond er ergens in het scherm.Ook heb gemerkt dat als ik ergens tijd win ik dat ergens anders weer verkloot.Nog een hoop te leren dus !Als ik het op tijd in de gaten heb ga ik zeker een racecursus meedoen , heb ik zeer zeker nodig.In ieder geval genoten vanavond , tot de volgende keer ,
Greetsz , Robin.
Top dat je meerijdt, daar leer je alleen maar van (y)

Tip: je kunt veel later (harder) remmen voor bochten dan dat je denkt,...mits je controle hebt over je rempedaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
Is het voor het volgende seizoen niet verstandiger om pas een week later te starten dan het seizoen begonnen is?

Ik als nieuweling merk dat wanneer er een nieuwe week is en de baan veranderd ik steeds beter op een baan ga rijden in de official naarmate de week vordert. Dit is voor de mensen die alle banen kennen misschien geen punt, maar als je zondag of maandag pas net een baan gaat rijden voor het eerst vanwege tijdgebrek dan ga je al snel krijgen dat de nieuwelingen nog niet alle rempunten etc doorhebben. Dit heb je denk ik een stuk minder wanneer iedereen die week heeft kunnen rijden op die official races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Wormaap schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:20:

Geen probleem joh, hopelijk hebben jullie iets opgestoken. Ik heb zelf nauwelijks in de AMG gereden, maar begon hem op Bathurst erg leuk te vinden. Nu is Bathurst 1 van mijn favoriete tracks, dus daar rijden is geen straf. Hopelijk vinden jullie de consistentie om de auto heel te houden. Oefen ook samen op close racing want 8/10 is het een andere auto die je race vroegtijdig beëindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Pandanl schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 01:00:
Is het voor het volgende seizoen niet verstandiger om pas een week later te starten dan het seizoen begonnen is?

Ik als nieuweling merk dat wanneer er een nieuwe week is en de baan veranderd ik steeds beter op een baan ga rijden in de official naarmate de week vordert. Dit is voor de mensen die alle banen kennen misschien geen punt, maar als je zondag of maandag pas net een baan gaat rijden voor het eerst vanwege tijdgebrek dan ga je al snel krijgen dat de nieuwelingen nog niet alle rempunten etc doorhebben. Dit heb je denk ik een stuk minder wanneer iedereen die week heeft kunnen rijden op die official races.
Dat is juist expres gedaan. Zodat je in de tweakers race kan ‘oefenen’ voor de officiële week die ernaa komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57

Ben het met je eens. Daarom Zandvoort ook over geslagen afgelopen week.

Ik heb soms gewoon doordeweek maar 4 uurtjes tijd om te racen en dan werk ik graag aan mijn irating. Ik oefen daar dan voor en niet offline voor de got-race.

Als ik al een uurtje heb voor de race op maandag avond, is dat veel te weinig voor mij persoonlijk om met vertrouwen op een baan te knallen met 30 man. Dus dan sla ik races over.

Ik denk dat het aantal ongelukken ook zeker af zal nemen als het aan het einde van de week wordt gereden ipv op de 1e dag.

[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 28-01-2020 07:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:13:
[...]

Ik heb soms gewoon doordeweek maar 4 uurtjes tijd om te racen en dan werk ik graag aan mijn irating. Ik oefen daar dan voor en niet offline voor de got-race.

Als ik al een uurtje heb voor de race op maandag avond, is dat veel te weinig voor mij persoonlijk om met vertrouwen op een baan te knallen met 30 man. Dus dan sla ik races over.

Ik denk dat het aantal ongelukken ook zeker af zal nemen als het aan het einde van de week wordt gereden ipv op de 1e dag.
Persoonlijk rijd ik de serie sowieso niet, dus het maakt mij niet uit. Maar als het je om irating gaat, kun je toch juist die tweakers race gebruiken om te oefenen.

Ongelukken hebben vooral te maken met fouten tijdens het samen rijden. Je kan 30 uur alleen gereden hebben, dan worden nog dezelfde fouten gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Gisteren ging bij mij niet zo best. Mijn pc werkte niet mee waardoor ik de Q al gelijk miste. Eerste race ging prima, toch weer redelijk naar voren kunnen rijden. 2e race gelijk in de rondte getikt, maar wel door kunnen rijden en toch nog redelijk terug kunnen komen. Laatste race was het op een gegeven moment echt klaar en moest ik de pit in helaas. Eigenlijk pas de eerste keer dat ik niet kon doorrijden dit seizoen.

Hier nog een video van de laatste race van zondag, die ging wel lekker:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Ik had gisteren super leuke avond, niet echt in incidenten gezeten anders dan bas die mijn kont best mooi vond :P hier en daar een krasje omdat we met zijn 3en door een bocht probeerde te rijden.... maar goed dat was allemaal niet te erg om niet een leuke race te hebben.

Nu rij ik in het middenveld en vond het juist erg spannend elke race en er waren nette gevechten gaande zonder elkaar om te tikken en te doen. ( nu weet ik niet hoe het verder voor iedereen anders was )

Maar op TS was het gezellig en was er niemand over de zeik zelfs niet van een kofferbak mod :9~

@JoepW ik zal vanavond even de replay naar je door sturen.

En dan nog even inhaken op het verhaal van de races later in de week... Voor mij geld dat juist niet de reden:
- Ik heb tijd om de track te leren kennen
- ik kijk even stiekum af bij de snelste in het veld om nieuwe rem punten etc... te leren
- weet waar ik wel en niet kan inhalen of ingehaald kan worden

Dit neem ik dan mee de week in voor mijn official races.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
garriej schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:32:
[...]

Persoonlijk rijd ik de serie sowieso niet, dus het maakt mij niet uit. Maar als het je om irating gaat, kun je toch juist die tweakers race gebruiken om te oefenen.

Ongelukken hebben vooral te maken met fouten tijdens het samen rijden. Je kan 30 uur alleen gereden hebben, dan worden nog dezelfde fouten gemaakt.
Ja, als je de serie niet rijdt maakt het niks uit :+. En jouw laatste zin is dus precies mijn argument dat ik het niet zo logisch vind.

Als ik de serie wel rijd, heb ik nu nog 0 meter samen gereden op de GoT baan. Maar als je de GoT-race 1 week later laat rijden, dan heeft in ieder geval een deel van het veld al races gereden, omdat die serie heel de week al op die baan heeft gereden. Je vermindert het aantal ongelukken voornamelijk door meer rijders met ervaring in races. Nu heb je geen mogelijkheid om races te ervaren voordat je bij Got instapt. Dus alleen solo oefenrondes.

Maar nogmaals: het werkt voor genoeg mensen wel (gezien de rondetijden vooraan :+) dus lekker laten zo. Ik zal er veel laten schieten, maar reeds bekende circuits meepakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.

Ik vind het heerlijk dat de Tweakers cup een weekendje eerder is dan de officiele races. Hierdoor kan ik vanavond direct inspringen zonder nog te hoeven trainen voor het 'echt'.

Daarnaast ben ik van mening dat het uurtje practice voorafgaand aan de Tweakers kwalificatie genoeg moet zijn om alle rempunten voor het grootste gedeelte wel uit je hoofd te leren. Je kunt in zo'n practice ook meekijken met andere als je twijfelt over bepaalde rempunten.

[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy J. op 28-01-2020 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46
Ik heb ook een leuke avond gehad. Er waren niet veel grote incidenten gisteren. Iemand had het over zondagsrijders? :+ Ik vind weinig oefentijd overigens geen excuus voor incidenten, als je minder zeker van jezelf kunt zijn moet je maar minder op de limiet rijden. Daar hoeven anderen geen last van te hebben.

Ik had niet veel tijd om te oefenen, dus ik zag mijn tijden iedere heat verbeteren. Dat was wel leuk. Ook leuk dat het veld nu zo divers is dat je nooit alleen rijdt. Wellicht wat frustrerend voor de supersnellen die in de reverse grid erachter blijven steken, maar ik veronderstel dat zij dit ook beter vinden dan een eenzaam onderonsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Pffff, ik kon afgelopen zondag en maandag geen potten breken op Zandvoort.
Onvoldoende circuit kennis en wat rem-issues waren de voornaamste redenen……of gewoon niet snel genoeg :F

Hoogtepunt van zondag :X
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/04O8PQRh.jpg

Ik denk dat de meeste incidenten op de baan te wijten zijn aan de reverse grids. Er ontstaan situaties waarbij minder ervaren rijders stevig onder druk worden gezet door (ongeduldige) snellere rijders. Als minder ervaren rijder leer je hier natuurlijk veel van, maar het creëert ook vaak onnodige slachtoffers.
Daarnaast is stil blijven staan, wanneer je gespind op de baan staat, voor sommige rijders ook erg moeilijk.

Ik zou de wedstrijdleiding willen adviseren om de reverse grids voor komend seizoen te herzien, misschien alleen de top 10 reverse grid of helemaal schrappen.

Circuit Suzuka kan ik dromen, ben benieuwd of ik daar meer competitiever ben :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Reverse grid kan prima. Je moet als snellere rijder alleen soms iets meer geduld hebben en als langzamere rijder goed in de gaten houden of mensen je inhalen. Het is inherent meer risico maar ook leuker imo.

We doen het tijdens het jaarlijkse kartfeestje ook altijd en dat gaat ook altijd goed ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

StealthyPeanut schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 07:13:
[...]

Dat snap ik dan weer niet. Kom gewoon rijden, dat is juist een goede oefening. Dat is juist de bedoeling van deze races, zodat je al vast wat ervaring hebt voor de officiële races.

Niemand vind het leuk als men crasht, maar uiteindelijk maakt het op deze avonden niks uit. Je kan geen irating of safety rating verliezen. Ik hoop alleen dat mensen er wel van leren als het gebeurd. Dus om het nog maar een keer gezegd te hebben. Als je crasht om welke reden dan ook, kijk in ieder geval de replay even om te zien wat er gebeurde en kon je er iets aan doen om het te voorkomen. Ook als het niet je eigen schuld is. En praat er even over met diegene waarmee je gecrasht ben.

Daarmee wil ik dus niet zeggen dat je altijd iedereen maar voor moet laten om te voorkomen dat je crasht.

Het is eigenlijk net als in het echt als je op de weg rijdt in het verkeer. Als iemand een fout maakt en invoegt op een plek waar het eigenlijk niet kan. Ram je hem toch ook niet in de zijkant.

Net hetzelfde als bij een crash je daarna weer je weg wil vervolgen, kijk of er iemand aan komt, ga niet weer blind rijden en hoop dat het goed komt. Je hebt er alleen maar jezelf mee als iemand je vol in de zijkant pakt omdat die niet meer kan remmen als je dwars de baan op komt rijden.

En over het uur practice voor de race, wees niet bang om eens te vragen "hoe doen jullie die en die bocht". Vaak zijn just de snellere rijders die vragen in welke versnelling doen jullie een bepaalde bocht. Of wat gebruiken jullie als rem punt.

Dit was niet specifiek aan jou gericht trouwens maar meer algemene opmerking naar iedereen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Laatst online: 24-09 17:56
TonCoronel schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:48:
Hierbij mijn samenvatting van vanavond:
Oeps, oeps en oeps
En als reactie daarop
Sorry, sorry en sorry

Zal er vast nog wel een paar vergeten zijn...
Je vergeet er een stuk of 10 denk ik >:)

Verder eens met Bas. Het idee is juist (zeker onder de snellere rijders, maar ik denk goed in het algemeen) je de GOT avonden aankomt zonder ervaring op die baan. Je hebt een uurtje waarin je kan oefenen, meekijken, vragen (echt, we geven allemaal antwoord als het moet) en je de baan kan leren kennen. Als je langer nodig hebt, is het ook prima, ga gewoon niet op 100% maar op 90% rijden in de race, voer je tempo een beetje op etc. Het is juist de kickstart voor de week erna, jij komt de eerste race op dinsdagavond beslagen ten ijs, de meeste anderen niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Scr33x0r op 28-01-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scr33x0r schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:37:
[...]....... vragen (echt, we geven allemaal antwoord als het moet) ....
Tja, maar jij weet nooit in welke versnelling je een bocht neemt _O-
Maar zonder gekheid: Volledig eens met @Linc en @Scr33x0r d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
JoepW schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Tja, maar jij weet nooit in welke versnelling je een bocht neemt _O-
Maar zonder gekheid: Volledig eens met @Linc en @Scr33x0r d:)b
Ik ben nu eenmaal een gevoelsmens Joep.. :+

Er werd gisteren best ok gereden, tweede race was een beetje gek, Ton had echt een meester start. Daarna had Ton denk ik licht klapje van de molen gehad 8)7 want jonge jonge jonge :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Scr33x0r schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:30:
[...]

Ik ben nu eenmaal een gevoelsmens Joep.. :+

Er werd gisteren best ok gereden, tweede race was een beetje gek, Ton had echt een meester start. Daarna had Ton denk ik licht klapje van de molen gehad 8)7 want jonge jonge jonge :P
Ik ben nu wel benieuwd wat Ton allemaal heeft uitgespookt :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

pauluzmuller schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:41:
[...]

Ik ben nu wel benieuwd wat Ton allemaal heeft uitgespookt :9
Ik denk dat hij mensen followed, un-followed, followed, un-followed, followed heeft in iRacing. @TonCoronel ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Linc schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Dat snap ik dan weer niet. Kom gewoon rijden, dat is juist een goede oefening. Dat is juist de bedoeling van deze races, zodat je al vast wat ervaring hebt voor de officiële races.
Ik ken Zandvoort alleen van de afbeeldingen en videos; ik heb er nog nooit gereden en weet niet hoe hij loopt :+. Ik had het gisteren net aan kunnen redden (lees: 20.45 online) en dan ga ik echt niet meerijden. Op Zolder had ik 2 uur geoefend en ging het redelijk (rempunten, bochtensnelheid etc.), maar dat vind ik wel het minste wat ik kan doen. Daarbij moet ik helaas soms de afweging maken of ik official ga rijden of met GoT meedoe. Ik heb soms maar 1 avond de tijd om te rijden.

Wil niet zeggen dat het gisteren op Zolder goed ging trouwens.... Wat een beukfestijn was dat zeg.
Niemand vind het leuk als men crasht, maar uiteindelijk maakt het op deze avonden niks uit. Je kan geen irating of safety rating verliezen. Ik hoop alleen dat mensen er wel van leren als het gebeurd. Dus om het nog maar een keer gezegd te hebben. Als je crasht om welke reden dan ook, kijk in ieder geval de replay even om te zien wat er gebeurde en kon je er iets aan doen om het te voorkomen. Ook als het niet je eigen schuld is. En praat er even over met diegene waarmee je gecrasht ben.

Daarmee wil ik dus niet zeggen dat je altijd iedereen maar voor moet laten om te voorkomen dat je crasht.

Het is eigenlijk net als in het echt als je op de weg rijdt in het verkeer. Als iemand een fout maakt en invoegt op een plek waar het eigenlijk niet kan. Ram je hem toch ook niet in de zijkant.

Net hetzelfde als bij een crash je daarna weer je weg wil vervolgen, kijk of er iemand aan komt, ga niet weer blind rijden en hoop dat het goed komt. Je hebt er alleen maar jezelf mee als iemand je vol in de zijkant pakt omdat die niet meer kan remmen als je dwars de baan op komt rijden.

En over het uur practice voor de race, wees niet bang om eens te vragen "hoe doen jullie die en die bocht". Vaak zijn just de snellere rijders die vragen in welke versnelling doen jullie een bepaalde bocht. Of wat gebruiken jullie als rem punt.

Dit was niet specifiek aan jou gericht trouwens maar meer algemene opmerking naar iedereen.
Helemaal mee eens en qua crashen is het ook helemaal waar. Ik vind het niet erg om buiten de top10 te rijden, maar zonder het kennen van de layout, belangrijke rempunten en andere zaken, ga ik me niet mengen in het racegedruis :+ .

Interlagos ken ik bijvoorbeeld wel weer erg goed en zal ik daar na 10 rondes een prima gevoel hebben over de baan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Is het een idee om anders op zondag de race te doen van afgelopen week (tegelijkertijd met official). En de maandag te gebruiken om te oefenen voor de nieuwe week? Op deze manier heb je voor iedere groep wel iets, de één kan prima op maandag oefenen voor de official. De ander kan lekker competitief meerijden op zondag. Als je een van de beide dagen niet kan is het natuurlijk wat anders.
Weet overigens ook niet of dit zal werken met de huidige puntentelling? Eventueel alleen een puntentelling voor de zondagen.
Weet niet hoe de rest daar over denkt?

[ Voor 4% gewijzigd door Bob-B op 28-01-2020 15:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Bob-B schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:19:
Is het een idee om anders op zondag de race te doen van afgelopen week (tegelijkertijd met official). En de maandag te gebruiken om te oefenen voor de nieuwe week? Op deze manier heb je voor iedere groep wel iets, de één kan prima op maandag oefenen voor de official. De ander kan lekker competitief meerijden op zondag. Als je een van de beide dagen niet kan is het natuurlijk wat anders.
Weet overigens ook niet of dit zal werken met de huidige puntentelling? Eventueel alleen een puntentelling voor de zondagen.
Voor mij is de huidige format perfect. :) Ik oefen op zaterdag/zondag een uurtje op het nieuwe circuit en rij de GoT races op zondag. Helpt me echt om beter te scoren in de officiële races later die week.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We kunnen ook de server eerder opstarten en de practice langer maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
JoepW schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:50:
We kunnen ook de server eerder opstarten en de practice langer maken ;)
Ik wou dat we iets meer pauze tussen de races hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Scr33x0r schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:59:
[...]

Ah joh. :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wat mij betreft zo laten. Ik zie zoals ook anderen al eerder hebben benoemd dit als practice voor de rest van de week.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Session30
Ik ben ook groot voorstander van het huidige format. In het weekend heb ik meer tijd om de track te oefenen waardoor ik ook doordeweeks sneller een race induik. Vaak zorg ik dat ik, ergens op de zondag, even een kwartiertje de baan rijd om een idee te krijgen en in ieder geval de auto op de baan kan houden. Het uurtje practice is dan voldoende om redelijk in het middenveld mee te komen. Zeker ook door even met één van de snellere jongens mee te kijken, of naar de tips te luisteren/naar tips te vragen op Teamspeak (rempunten, versnellingen, etc.). Uiteindelijk kom ik dan doordeweeks beslagen ten ijs en kan ik direct meedoen in de officiële serie.
De kans is ook groot dat ik volgend seizoen mijn 'hoofd'serie af laat hangen van de Tweakers-serie die we dan gaan rijden, puur omdat ik deze manier van voorbereiding erg fijn vind.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Scr33x0r schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 16:59:
[...]

Ik zou willen dat die rollende start op sommige circuits niet zo lang duurt...

Wat je overigens nog wel zou kunnen overwegen om tussen iedere race 5 min te reserveren om de incidenten van de race gezamenlijk door te bespreken. Daar heb je nu geen tijd voor en na de race gaan de meeste mensen snel weg.

[ Voor 30% gewijzigd door Doubleoz op 28-01-2020 19:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Bob-B schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:19:
Interessant idee wat mij betreft, maar voor de grootste groep racers werkt het huidige format prima volgens mij. Ik zeg: lekker zo laten :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor de VR gebruikers. Kapps heeft versie 1.19.13 uitgebracht. Een nieuwe functie hierin is de support voor het openen van individuele layers in een Window. In combinatie met de OVR Toolkit ($12,- op Steam) kun je dan de Kapps overlays ook in VR zichtbaar krijgen.

Overigens, ik ben inmiddels afgestapt van Kapps en over naar de gratis RaceLabApps. Die is de afgelopen 2 maanden razendsnel ontwikkeld en al bijna op het niveau van Kapps.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Doubleoz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:30:
[...]

Ik zou willen dat die rollende start op sommige circuits niet zo lang duurt...

Wat je overigens nog wel zou kunnen overwegen om tussen iedere race 5 min te reserveren om de incidenten van de race gezamenlijk door te bespreken. Daar heb je nu geen tijd voor en na de race gaan de meeste mensen snel weg.
Volgens mij is het niet mogelijk om een pauze tussen de races in te bakken in de server. Daar is op TS ook wel eens naar gevraagd.

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 28-01-2020 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:57:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om een pauze tussen de races in te bakken in de server. Daar is op TS ook wel eens naar gevraagd.
Voorafgaand aan heat 2 of 3 kan het geloof ik wel, maar dan wordt de server meteen 2x zo duur :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:44:
[...]

Voorafgaand aan heat 2 of 3 kan het geloof ik wel, maar dan wordt de server meteen 2x zo duur :S
Dat is het niet waard wat mij betreft....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

JoepW schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:44:
[...]

blaas training is ook belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Blerf schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:07:
[...]

blaas training is ook belangrijk :)
Ik hou het ook vol als oudste van het stel :Y

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Bwoh, dat waren twee frustrerende races.
Eerst een uurtje geoefend op Zandvoort, en eigenlijk meteen blij met de baan O+ Veel plekken waar je met de Skip kan inhalen en ik was bijna meteen (voor mijn doen) snel. Uiteindelijk in de FP een 1:55.9 gereden zonder draft in ronde 5 van die stint. In de FP ook lekker geoefend met inhalen en ontwijken, en ook dat ging prima. Op naar de race!

Goede start, lekker mee, pile-up in de Hugenholzbocht. Ik zie het op tijd en kan remmen, maar kan er niet omheen en sta dus stil en word vervolgens van achteren aangetikt. De gecrashten worden wakker en beginnen te towen en ik kan door, gelukkig zonder noemenswaardige schade. Paar rondes later achter iemand anders het Scheivlak in, hij remt eerder dan ik verwacht, ik moet wat ontwijken en dat is geen bocht om instabiel doorheen te gaan. Tikje tegen de muur. Nog een paar off-tracks erbij en uiteindelijk p6 binnengekomen. -0.09SR, maar +38iR, waarmee ik voor het eerst weer boven de 1350 kom. Voor degenen waarvoor dit lang, lang geleden is: 1350 is waar je als nieuwe recruut begint. Ik ben vanaf het begin meteen omlaaggezakt richting 1100, en hoewel ik niet echt waarde hecht aan iRating, is het leuk om blijkbaar eindelijk het niveau van een beginner gehaald te hebben :+

Race twee!
Goede start, lekker mee, problemen ontwijken, flink wat plekken gepakt. Ronde twee iets te gretig op koude bandjes het Scheivlak in. Niet handig... Overstuur, binnenkant tik, geen schade maar wacht! Ik word T-boned nog voordat ik de kans zou hebben een tow te vragen als ik dat had willen doen. Tow, quick repair en op p12 weg.
Maar.... Waarom zou ik niet gewoon nóg een keer te gretig het Scheivlak in duiken? Dat ging immers de vorige keer zo goed. Weer de binnenkant verkend, deze keer gelukkig niemand in de buurt maar wel schade. Stuur scheef, wat grip kwijt en een beetje topsnelheid. Maar geen quick repair meer en 't ding was nog rijdbaar, dus gas erop en door. Door twee mensen ingehaald plus wat blauwe vlaggen, allemaal weinig problemen. Zie ik in de voorlaatste ronde ineens p13 veel tijd verliezen (in de replaybleek dat hij de vangrail in de Luyendijkbocht was aan het inspecteren). Ik zit op 8 seconden maar kom snel dichterbij. Laatste ronde, nog 2.5s dicht te rijden. Maar als ik in de vorige ronde een goede 5s goed maak moet dat lukken. Uiteindelijk in de Audi S erlangsgeprakt. Want de racelijn in iRacing zegt dat je daar een wijde lijn moet pakken, maar in de Skip is'm nét niet afsnijden een flink stuk sneller. Bij het uitkomen is hij beter weg, maar kiest hij de lijn precies achter me en geeft ons beiden nog een 0x. In de Kumhobocht is niet in te halen als je'm netjes dicht houdt, en de Luyendijkbocht makkelijk voor hem doorgekomen. Want die is flatout in de Skip en zijn verlies aan snelheid was groter dan dat van mij. Boem, toch nog wat leuks zo op het einde van de race. Nog eens -0.1SR en weer -36iR, waardoor ik nu weer onder de 1350 zit...
Helaas pas zaterdag weer kans om te rijden, hopelijk heeft dan niet iedereen ondertussen de baan door :+

Als de F1 hier straks half zo spannend wordt als de Skip-races, dan zit ik met popcorn voor de TV :P

Moraal van het verhaal: geduld hebben, niet te gretig zijn, helemaal als ik wéét dat ik relatief snel ben op deze baan en genoeg mensen 't ding in de prak rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:29
Luckeh schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:54:
[...]

Ik denk dat hij mensen followed, un-followed, followed, un-followed, followed heeft in iRacing. @TonCoronel ?
Niet helemaal zeker wat je bedoeld met followed, un-followed?

Ik had zowel race 2 als 3 gewoon een superstart maar wilde vervolgens ook als superman door het veld vliegen, in race 2 pakte ik 12-14 man in 3 bochten, helaas werd ik aangetikt met schade tot gevolg en probeerde ik veel te wanhopig plekken goed te maken op langzamere deelnemers, die ik echter op het rechte stuk niet kon inhalen door topsnelheids gebrek. Race 3 was een beetje het zelfde, gewoon veel te ongeduldig wederom met schade en topsnelheid verlies tot gevolg, nergens voor nodig achteraf gezien, beetje kansloos als je het zelf achteraf nog eens zit terug te kijken... NEXT

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

TonCoronel schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:21:
[...]
Niet helemaal zeker wat je bedoeld met followed, un-followed?
Moet je wat meer WTCR kjken :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DogQNp1U4AAU2Ct?format=jpg&name=small

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe clear je een stop-and-go tijdens quali?

Ik wilde even testen of je zo de baan op kon rijden vanuit de pits @ Laguna Seca..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Olaf van der Spek schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 20:09:
Hoe clear je een stop-and-go tijdens quali?

Ik wilde even testen of je zo de baan op kon rijden vanuit de pits @ Laguna Seca..
Volgens mij resetten naar de pits. Als je geluk hebt, kost het je ook geen ronde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Gisteren voor het eerst op Zandvoort gereden met de BMW M8 GTE. Wat gaaf om te rijden, 7 jaar geleden zelf ooit een hele dag op Zandvoort gereden met toen mijn Mini one (75pk) is het voor zo'n scherm toch heel anders. Gister avond met wat vermoeide ogen toch nog een 1.35.4 eruit weten te persen, moet erg wennen aan mij CSL elite lc pedals vaak nog onnodig Lock ups met het aan remmen. Een 1.34.... zit er zeker nog in.

Zijn er hier nog rijders die tips hebben met instellingen voor een CSL elite wheelbase(ps4) i.c.m. met de LC pedals?

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
Yannic92 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:29:
Gisteren voor het eerst op Zandvoort gereden met de BMW M8 GTE. Wat gaaf om te rijden, 7 jaar geleden zelf ooit een hele dag op Zandvoort gereden met toen mijn Mini one (75pk) is het voor zo'n scherm toch heel anders. Gister avond met wat vermoeide ogen toch nog een 1.35.4 eruit weten te persen, moet erg wennen aan mij CSL elite lc pedals vaak nog onnodig Lock ups met het aan remmen. Een 1.34.... zit er zeker nog in.

Zijn er hier nog rijders die tips hebben met instellingen voor een CSL elite wheelbase(ps4) i.c.m. met de LC pedals?
De BMW is ideaal om aan een loadcell te wennen. De lampjes links en rechts naast het dashboard geven aan hoeveel je voorbanden blokkeren (respectievelijk linksvoor en rechtsvoor). Als je die lampjes ziet oplichten: remkracht terugnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Jimmy J. schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:46:
[...]
De BMW is ideaal om aan een loadcell te wennen. De lampjes links en rechts naast het dashboard geven aan hoeveel je voorbanden blokkeren (respectievelijk linksvoor en rechtsvoor). Als je die lampjes ziet oplichten: remkracht terugnemen.
Oke, ik heb dit dus serieus nooit geweten :D Zie die lampjes af en toe wel oplichten, maar had er voor mijn gevoel nog geen logica aan kunnen koppelen. Goed om te weten _/-\o_

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Yannic92 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:29:

Tips voor je pedalen van een gebruiker met 5 weken ervaring:
  • Speel bij de pedalen met de verschillende "tegendrukstukken" die je hebt ontvangen. Ik zit nu op de middelste en ga straks de zwaarste proberen. Verschilt heel erg veel!
  • Stel je deadzone handmatig in en zo, dat je pas gaat remmen als je de tegendruk van de gewichten voelt. Niet al voordat je echt de tegendruk gaat voelen (dus als je het sponsje wat ertussen zit indrukt).
  • Speel met de slider om zo een remdruk afstelling te vinden, waar jij jouw prettig bij voelt.
  • Houdt er rekening mee dat je jouw voeten zoveel mogelijk op "dezelfde plek" op het pedaal laat drukken. Als je bovenaan het pedaal drukt, haal je heel snel 100%. Druk je onderaan, dan haal je amper 30%. Dus zorg dat je bijvoorbeeld met je teen een referentiepunt hebt aan de rand van het pedaal.
  • In het begin kan het erg handig zijn om het "info-vierkantje met gas-rem-snelheid-steering" in je gezichtsveld te plaatsen en niet aan de rand van je scherm. Ik heb het bijvoorbeeld zo ver mogelijk naar boven en breder gemaakt (met KAPPS), zodat de rode rembalk groter is en het opvalt als ik nog 10% rem. Erg handig om trailbraking onder de knie te krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 30-01-2020 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:14:
[...]

• Speel bij de pedalen met de verschillende "tegendrukstukken" die je hebt ontvangen. Ik zit nu op de middelste en ga straks de zwaarste proberen. Verschilt heel erg veel!
  • Stel je deadzone handmatig in en zo, dat je pas gaat remmen als je de tegendruk van de gewichten voelt. Niet al voordat je echt de tegendruk gaat voelen (dus als je het sponsje wat ertussen zit indrukt).
  • Speel met de slider om zo een remdruk afstelling te vinden, waar jij jouw prettig bij voelt.
  • Houdt er rekening mee dat je jouw voeten zoveel mogelijk op "dezelfde plek" op het pedaal laat drukken. Als je bovenaan het pedaal drukt, haal je heel snel 100%. Druk je onderaan, dan haal je amper 30%. Dus zorg dat je bijvoorbeeld met je teen een referentiepunt hebt aan de rand van het pedaal.
Goeie tips, evt kun je ook kijken of je je hiel wat hoger kan positioneren.
Heusinkveld levert verschillende lengte stands mee, ik merk dat ik met de hogere stands prettiger rij.
Je hiel komt dan iets hoger ten opzichte van je pedaal.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:47
Jimmy J. schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:46:
[...]
Ze geven ook wielspin aan.
Overigens heeft niet alleen de BMW dit, sowieso de Porsches maar volgens mij alle moderne GT's hebben het.

Ik vond het dan ook een feest van herkenning toen ik in 2018 in Le Mans de mogelijkheid had om op het "dashboard" van een GTE Porsche mee te spieken. Ik zie nu alleen dat ik die lampjes net buiten beeld heb gelaten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tzGZHHVb9BVR6cy7fdDPsdkE/full.jpg

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:14:
[...]

Thanks voor deze tips. Zeker die deadzone is iets wat ik ga checken. Als ik het pedaal nu al heel klein beetje aanraak dan zie je die rem aanduiding al klein beetje rood worden. Met de sterkte moet ik zeker nog mee spelen. De gewichten zitten nu zoals deze uit de doos komen. Ik ben een gebruiker van een Playseat en vraag me af wat dat ding aan kan. Als het goed is staat er dit jaar een verhuizing op de planning en dan kan ik naar een Rseat of Simlab constructie kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Yannic92 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:25:
[...]

Thanks voor deze tips. Zeker die deadzone is iets wat ik ga checken. Als ik het pedaal nu al heel klein beetje aanraak dan zie je die rem aanduiding al klein beetje rood worden. Met de sterkte moet ik zeker nog mee spelen. De gewichten zitten nu zoals deze uit de doos komen. Ik ben een gebruiker van een Playseat en vraag me af wat dat ding aan kan. Als het goed is staat er dit jaar een verhuizing op de planning en dan kan ik naar een Rseat of Simlab constructie kijken.
Heb er nog 1 toegevoegd ;). De laatste vond ik wel interessant.

Wat ik vooral merkt op mijn Playseat Evolution, met de laagste druk (out-of-the-box) drukte ik veeeel harder op de pedalen en drukte ik ze ook veel verder in (logisch, want de tussenstukken zijn veel zachter). Waardoor ik veel meer flex had in de pedalplate. Met de stevigere tussenstukken merk je dat het een totaal andere manier van remmen is. Je drukt het pedaal veel minder ver in, wat zorgt dat je echt op kracht werkt en minder op "ver intrappen van je pedaal". Dit werkte ook beter op mijn Playseat, want de pedalplate had minder te voorduren. Klinkt raar, want je hebt meer kracht nodig. Maar het is wel zo.

Dat gezegd hebbende, heb ik de pedalen plate wel ondersteund met houten blokken eronder, zodat ze niet door konden buigen.

Na 5 weken LC pedals ben ik overgestapt op een Sim-Lab EVO, die nu thuis ligt te wachten om in elkaar te zetten! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:30:
[...]

Heb er nog 1 toegevoegd ;). De laatste vond ik wel interessant.

Wat ik vooral merkt op mijn Playseat Evolution, met de laagste druk (out-of-the-box) drukte ik veeeel harder op de pedalen en drukte ik ze ook veel verder in (logisch, want de tussenstukken zijn veel zachter). Waardoor ik veel meer flex had in de pedalplate. Met de stevigere tussenstukken merk je dat het een totaal andere manier van remmen is. Je drukt het pedaal veel minder ver in, wat zorgt dat je echt op kracht werkt en minder op "ver intrappen van je pedaal". Dit werkte ook beter op mijn Playseat, want de pedalplate had minder te voorduren. Klinkt raar, want je hebt meer kracht nodig. Maar het is wel zo.

Dat gezegd hebbende, heb ik de pedalen plate wel ondersteund met houten blokken eronder, zodat ze niet door konden buigen.

Na 5 weken LC pedals ben ik overgestapt op een Sim-Lab EVO, die nu thuis ligt te wachten om in elkaar te zetten! :9
Dat ga ik van het weekend is uitproberen, ik was vergeten neer te zetten dat ik een Playseat Challange gebruik en daar zit best wel wat flex op. Van de week al voor elkaar gekregen dat de tyraps knapte 7(8)7

Ik merk wel dat ik constantere tijden rij. Met GT Sport en zonder LC lukte het mij de afgelopen 2 jaar echt niet om elke ronde ongeveer de zelfde tijd te rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-09 20:49
Ik dacht gisteravond laat ik eens mn alle eerste race gaan doen in iracing na flink wat oefenen. Werd de Global MX5 cup en in dacht dat de sessie "practice" als opwarming voor een race was. Na 25 oefenrondes en een half uur in de pits te wachten bleek het dus alleen maar een practice sessie te zijn :D:D Lekker noobie van mij weer haha. Ik denk dat ik volgende keer maar een event pak waar race bij staat haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Jasper_S1985 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:47:
Ik dacht gisteravond laat ik eens mn alle eerste race gaan doen in iracing na flink wat oefenen. Werd de Global MX5 cup en in dacht dat de sessie "practice" als opwarming voor een race was. Na 25 oefenrondes en een half uur in de pits te wachten bleek het dus alleen maar een practice sessie te zijn :D:D Lekker noobie van mij weer haha. Ik denk dat ik volgende keer maar een event pak waar race bij staat haha
Dan nog een protip: als je je aanmeldt voor een race, word je in eerste instantie in een practicesessie gedumpt. Dat is normaal en de bedoeling, en zodra de race-sessie start krijg je dat duidelijk in je scherm te zien en kun je switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Wormaap schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Dan nog een protip: als je je aanmeldt voor een race, word je in eerste instantie in een practicesessie gedumpt. Dat is normaal en de bedoeling, en zodra de race-sessie start krijg je dat duidelijk in je scherm te zien en kun je switchen.
Oke dan maar even voor de zekerheid doorvragen... Ik zag op de homepagina maar een paar evenementen waar race bij stond. De Mazda cups waren allemaal practice. Na de practice sessie kwam er nog een aftelklok van 15 min waarna de sessie beeindigt werd en ik heb helaas geen optie gezien om naar de race te gaan maar die zal ik dan dus gemist hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Jasper_S1985 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Oke dan maar even voor de zekerheid doorvragen... Ik zag op de homepagina maar een paar evenementen waar race bij stond. De Mazda cups waren allemaal practice. Na de practice sessie kwam er nog een aftelklok van 15 min waarna de sessie beeindigt werd en ik heb helaas geen optie gezien om naar de race te gaan maar die zal ik dan dus gemist hebben?
Als je in de lijst een race ziet staan (normaal gesproken verschijnen die 30 minuten voordat ze beginnen, dus het kan zijn dat je er net 'tussenin' zat toen je keek) en daarop klikt, dan word je aangemeld voor de race, maar ook meteen voor een practice-sessie. Daardoor kan het lijken alsof je zelf per ongeluk op een practice hebt geklikt. Maar als je dan gewoon gaat rijden in de practice, kun je bij het starten van de race-sessie wisselen. Maar dat werkt dus alleen zo als je je daadwerkelijk hebt aangemeld voor de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
Ik was de filmpjes van Matt Malone aan het kijken, toen kwam ik dit filmpje tegen:

YouTube: YEs MorE dAyTOna!!! Mustangs! PCC

Hij vindt je een goede racer Sander ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Geen commentaar....Incl. mijn eigen brain fart. Enkele incidents van afgelopen zondag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Goedenavond snelheidsmaniakken ,
graag zou ik van jullie ervaren rotten horen wat de te verwachten rondetijden zijn op Suzuka ?
Dan kan ik me vast geestelijk voorbereiden op mijn achterstand in de race .
Groeten Robin.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:10:
Geen commentaar....Incl. mijn eigen brain fart. Enkele incidents van afgelopen zondag

[YouTube: Incidents Geen Commentaar]
Bedankt voor de moeite Joep. Incidenten gebeuren, maar er zitten ook zeker enkele bij die voorkomen hadden kunnen worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
JoepW schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 19:10:

[YouTube: Incidents Geen Commentaar]
Damn mijnes heeft het ook gered :X
Te veel snelheid, rem niet genoeg ingedrukt met als gevolg collision. Was niet eens uit op een "inhaal actie" 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
pauluzmuller schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:26:
[...]

Damn mijnes heeft het ook gered :X
Te veel snelheid, rem niet genoeg ingedrukt met als gevolg collision. Was niet eens uit op een "inhaal actie" 8)7
Bij die dacht ik nog ‘oef, dat was wel een divebomb van héél ver weg’, maar dat verklaart wel :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Jasper_S1985 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:47:
Gisteren een tweede poging gedaan om mijn eerste race te rijden in de global mazda mx5 cup... Uit enthousiastme in de kwalificatie iets te hard de pits uitgereden of over de witte streep maar ik kreeg iig direct zwarte vlag en een stop en go penalty. Niet wetend of ik die direct moest inlossen heb ik gewoon mijn 2 rondjes gereden waarna ik zonder tijd op de laatste plek werd gezet 8)7 .
In de race van de laaste naar een 3e plek gereden zonder penalty points.. Aardig begin lijkt me zo! Vnaaf weer verder :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
Goedemorgen,

Heeft iemand nog een goede discount code om te starten met iRacing.
Maatje van me wil gaan starten en zou tof zijn als hij met een paar auto's extra of goedkoop eerste maanden kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3aaN79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-02 11:10
@Flamax op de reddit page staan in de sidebar de nodige promo codes voor nieuwe lidmaatschappen, misschien zit daar wat tussen, link: https://www.reddit.com/r/iRacing/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flamax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-11-2023
A3aaN79 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:21:
@Flamax op de reddit page staan in de sidebar de nodige promo codes voor nieuwe lidmaatschappen, misschien zit daar wat tussen, link: https://www.reddit.com/r/iRacing/
Thanks voor je snelle response!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Jasper_S1985 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:47:
[...]

Gisteren een tweede poging gedaan om mijn eerste race te rijden in de global mazda mx5 cup... Uit enthousiastme in de kwalificatie iets te hard de pits uitgereden of over de witte streep maar ik kreeg iig direct zwarte vlag en een stop en go penalty. Niet wetend of ik die direct moest inlossen heb ik gewoon mijn 2 rondjes gereden waarna ik zonder tijd op de laatste plek werd gezet 8)7 .
Dit gebeurt me ook regelmatig in de Tweakers-races omdat daar de pit limiter handmatig is. Auto stilzetten, even op escape drukken en je stop and go is weg. Dit kost je helaas wel een ronde, dus je hebt dan nog maar 1 ronde over om je tijd neer te zetten. En niet nogmaals dezelfde fout maken bij het uitrijden van de pits, want dan start je alsnog achteraan :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Session30 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:51:
[...]

Dit gebeurt me ook regelmatig in de Tweakers-races omdat daar de pit limiter handmatig is. Auto stilzetten, even op escape drukken en je stop and go is weg. Dit kost je helaas wel een ronde, dus je hebt dan nog maar 1 ronde over om je tijd neer te zetten. En niet nogmaals dezelfde fout maken bij het uitrijden van de pits, want dan start je alsnog achteraan :+
Hieruit maak ik op dat er een knop voor een pit limiter is?? Damn dat ga ik nu nakijken haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik rijd tegenwoordig in de BMW altijd op de pit limiter weg, anders bogged dat ding bijna stil. Ik heb op 't moment geen koppelingspedaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
De mazda mx5 heeft geen pit limiter volgens mij, dat hebben meer "beginners" auto's niet...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
Riqy schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:56:
De mazda mx5 heeft geen pit limiter volgens mij, dat hebben meer "beginners" auto's niet...
Sommige series hebben een auto-limiter
MX-5
Legends
Street stock
Pickup CUP

Voor de rest weet ik het niet uit mijn hoofd O-)

/edit
Sommige series hebben ook een pit-out blauwe lijn ;)

[ Voor 10% gewijzigd door raymondw op 31-01-2020 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
Dacht dat de MX-5 helemaal geen limiter heeft....

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
MX-5 heeft een auto-limiter (kan ook zijn dat dit een hulpmiddel is dat je aan kunt zetten), evenals de Skip en de BMW in de Fixed-serie.
In de GoT-league staat deze optie standaard uit, de eerste keer pit-uit levert me daardoor over het algemeen een stop and go op 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:39
Imac2011 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 00:05:
graag zou ik van jullie ervaren rotten horen wat de te verwachten rondetijden zijn op Suzuka ?
Groeten Robin.
dacht 1.55 dat ik op vrs zag

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
PDS geeft ook 1.55 laag aan dacht ik. Mijn tijden in de race zijn lage 57'ers dacht ik

My iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Heeft hier iemand toevallig ervaring met het gebruik van een Next Level Racing F1-GT of F-GT in combinatie met een DDW ? Ben namelijk van plan binnenkort over te gaan naar een DDW maar wil liever niet een nieuwe cockpit kopen als het niet nodig is (Hopelijk is het niet teveel off-topic).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
MDenessen schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:34:
Heeft hier iemand toevallig ervaring met het gebruik van een Next Level Racing F1-GT of F-GT in combinatie met een DDW ? Ben namelijk van plan binnenkort over te gaan naar een DDW maar wil liever niet een nieuwe cockpit kopen als het niet nodig is (Hopelijk is het niet teveel off-topic).
Behoorlijk off-topic.
Meer hier op zijn plek:
Racesturen, servo's en pedalen
Of hier:
Simracing Q&A topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Wormaap schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 09:45:
[...]

Bij die dacht ik nog ‘oef, dat was wel een divebomb van héél ver weg’, maar dat verklaart wel :P
Dit was ook mijn enige fout van de avond haha *shame*

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-10 21:49
Imac2011 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 00:05:
YT Demoronde van Joep of Bas is geloof ik een 1.58, trek daar nog 1,5 seconde vanaf en dan weet je wat er zondag gereden gaat worden :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mr.Conroe schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 00:09:
[...]

YT Demoronde van Joep of Bas is geloof ik een 1.58, trek daar nog 1,5 seconde vanaf en dan weet je wat er zondag gereden gaat worden :)
Zeker wel. Dat rondje op Suzuka was mijn 2de in de BMW daar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper_S1985
Na mijn eerste paar racen even een kleine theorie... is het niet gewoon slimmer om superslecht te kwalificeren en dan vanaf achteraan gewoon een veilige race te rijden? Ik ben er nu achter dat een rookierace in het middenveld starten redelijk garantie is voor iemand die in je achterkant rijd bij de eerste bocht :/
Als je als laatste start heb je het zelf iets meer in de hand en je wint toch altijd wel plaatsen door mensen die crashen. En aangezien ik meerdere malen gehoord heb dat de safety rating het belangrijkst is in de rookie leaque.... Niet echt veel reden om een goede kwalificatie te rijden lijkt me. Of heeft iemand hier een andere mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

Phydomir

Dennis

Het heeft zijn voor en nadelen.

Voordeel is dat je het meer zelf in de hand hebt en je sneller uit de rookie series kunt komen. Echter, als je je racecraft wilt verbeteren is het juist goed om in het midden te starten. Als je door je inzicht dat kunt overleven, dan overleef je iedere serie. Rookies is niet bedoeld om zo snel mogelijk uit te komen. Maar juist ook om te leren van jouw, en andermans fouten.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Er zijn zelfs mensen die niet kwalificeren, niet gridden en dan vanuit de pits starten. Persoonlijk vind ik't een beetje onzin. Rookies is, zoals @Phydomir ook al aangeeft, juist een plek om te leren, en mindere rijders ontwijken is een noodzakelijke skill in iRacing.
Op de iR-fora en op Reddit lees ik vaak verhalen van gefrustreerde mensen die altijd pech hebben en altijd, uiteraard buiten hun schuld om, in incidenten betrokken raken en daardoor niet uit Rookies komen. Het verbaast me dan elke keer dat het toevallig altijd dezelfde mensen zijn die buiten hun schuld om in incidenten komen :P Rookies gaat om veilig de baan rondkomen met andere mensen, dus focus daarop, en niet op hard rijden en goed scoren. Het heeft mij in totaal 8 races gekost om mijn D-licentie te krijgen, en iedereen die wel eens mee rijdt in de GoT-league kan beamen dat ik écht geen natuurtalent ben :+
Rijd je kort achter iemand op de eerste bocht na het rechte stuk af, lift even. Ga je iemand inhalen, kijk even of'ie ook ruimte laat. Word je ingehaald, geef ruimte en ga niet met het mes tussen de tanden rijden. Duik niet met zijn tweeën, of zelfs drieën naast elkaar een chicane in. Dat soort dingen. En boven alles: door kunnen rijden is leuker dan je gelijk halen en crashen. Dus zelfs als iemand anders een fout maakt, laat elkaar leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Vanmorgen Suzuka aangeschaft , wat rondjes gereden / getest , maar zit met veel vragen .Ik heb 1 scherm en wel een 43 inch sony tv , wat met fov zitten proberen en dat scheelde zo al 1,5 sec. , heb veel gelezen , maar twijfel toch over ideale fov.Ten tweede , wat een kut circuit , heb vorige week ook met de FM7 league meegereden met de Porsche , gewoon omdat het kan , kwam erg veel tekort op de rest.Ik had hier al de te verwachtte rondetijd op Suzuka met de Bmw gevraagd , maar daar zit ik erg ver vanaf .....voor mijn gevoel zit ik erg met de grip te tobben , uiteraard zal er veel aan mijn stuurmanskunsten liggen , maar merkte dat ik met fov te veranderen meer overzicht over de lijnen had , frustrerendste is dat ik in het echie jaren op een icc shifter kart heb gereden (hobbymatig) en niet heel ver van de wedstrijdrijders zat op diverse circuits ,dus voor mijn gevoel zie ik iets over het hoofd ?? Iemand van de pro's tips ? Behalve veel oefenen . 8)7
Groeten Robin

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Imac2011 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 12:40:
Vanmorgen Suzuka aangeschaft , wat rondjes gereden / getest , maar zit met veel vragen .Ik heb 1 scherm en wel een 43 inch sony tv , wat met fov zitten proberen en dat scheelde zo al 1,5 sec. , heb veel gelezen , maar twijfel toch over ideale fov.Ten tweede , wat een kut circuit , heb vorige week ook met de FM7 league meegereden met de Porsche , gewoon omdat het kan , kwam erg veel tekort op de rest.Ik had hier al de te verwachtte rondetijd op Suzuka met de Bmw gevraagd , maar daar zit ik erg ver vanaf .....voor mijn gevoel zit ik erg met de grip te tobben , uiteraard zal er veel aan mijn stuurmanskunsten liggen , maar merkte dat ik met fov te veranderen meer overzicht over de lijnen had , frustrerendste is dat ik in het echie jaren op een icc shifter kart heb gereden (hobbymatig) en niet heel ver van de wedstrijdrijders zat op diverse circuits ,dus voor mijn gevoel zie ik iets over het hoofd ?? Iemand van de pro's tips ? Behalve veel oefenen . 8)7
Groeten Robin
Je scherm is groot genoeg in elk geval. Qua FOV instelling heeft iRacing een ingebouwde setting. Hierin geef je de afstand naar je scherm, de hoeveelheid schermen (1 in jouw geval) en de breedte van je scherm op. Op basis daarvan berekent iRacing de juiste FoV.

Als je een oefensessie met 50 graden baantemperatuur hebt, dan is het glibberen en glijen en gewoon erg lastig.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 224 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies