Dat verklaart dat ik jullie zelfs in de draft moeilijk kon bijhouden.JohnnyV schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:09:
Ons team had gekozen om met de M8 te rijden voor het nieuwe seizoen ipv weer de 488.
Dat de BOP zo zou vallen kwam ons dus goed uit, maar was niet de reden dat we met de BMW reden.
Wij konden overigens op eigen kracht 283 rijden. En met een lekkere draft van een DP is zelfs 294 gelukt.
Wij hadden wel een setup met 0 vleugel een geen rake, puur voor de oval, de kink in het infield was soms wel tricky in de slipstream![]()
Wij hadden wonder boven wonder geen enkele repairs hoeven uitvoeren en konden nog steeds die hoge snelheden aan het einde van de race halen.
Maar meestal lift je al een stukje voor het rempunt, ik deed vaak 34 laps op een tank. Met flatout pace kan je ong 31,7 laps op een tank doen.
Nog een vraag voor de snellere mensen hier. Ik merk dat één van mijn duidelijke verbeterpunten, zowel in de BMW als de Skip (dus waarschijnlijk in het algemeen) de situatie 'snel stuk, gevolgd door trage bocht' is. Denk aan haarspeld of chicane na een recht stuk, bijvoorbeeld. In dat soort situaties verlies ik steevast veel tijd. Ik heb geprobeerd eerder te remmen (traag), later te remmen (krijg niet genoeg snelheid uit de auto of kan niet scherp genoeg insturen), binnenlijn, buitenlijn, hard beginnen en op laten komen zodat ik trail brakend de bocht neem, juist de remdruk opvoeren tijdens het aanremmen. Ik kom er niet helemaal uit. Heeft iemand generieke tips die ik hiervoor zou kunnen meenemen?
Uiteraard moet ik oefenen, maar ik zou dat graag wat gerichter doen
[ Voor 13% gewijzigd door Wormaap op 20-01-2020 15:44 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik zal vanavond eens met je meekijken tijdens de practice, zullen we even 2 seconde van je tijd afhalen. Help me er even aan herinneren als ik het vergeet, ben vaak zelf gewoon rondjes aan het rijden en dan denk ik er weer niet aan.Wormaap schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:43:
Nog een vraag voor de snellere mensen hier. Ik merk dat één van mijn duidelijke verbeterpunten, zowel in de BMW als de Skip (dus waarschijnlijk in het algemeen) de situatie 'snel stuk, gevolgd door trage bocht' is. Denk aan haarspeld of chicane na een recht stuk, bijvoorbeeld. In dat soort situaties verlies ik steevast veel tijd. Ik heb geprobeerd eerder te remmen (traag), later te remmen (krijg niet genoeg snelheid uit de auto of kan niet scherp genoeg insturen), binnenlijn, buitenlijn, hard beginnen en op laten komen zodat ik trail brakend de bocht neem, juist de remdruk opvoeren tijdens het aanremmen. Ik kom er niet helemaal uit. Heeft iemand generieke tips die ik hiervoor zou kunnen meenemen?
Bedankt voor het aanbod! Ik kan er alleen nooit bij zijn op maandagLinc schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:47:
[...]
Ik zal vanavond eens met je meekijken tijdens de practice, zullen we even 2 seconde van je tijd afhalen. Help me er even aan herinneren als ik het vergeet, ben vaak zelf gewoon rondjes aan het rijden en dan denk ik er weer niet aan.
Ja, prima. Dan moet je me er zeker op aanspreken, want dan ben ik het sowieso weer vergeten
De kunst is om uw snelheid zo hoog mogelijk te houde tijdens de "tragere" sectie. Met "hoog" bedoel ik net niet over uw limiet gaan dat je de wagen gaat verliezen.
In het begin focus je beter om vroeger te remmen naar die aangepast "hoge" snelheid (waarmee je de bocht wil aanvallen). Eens je merkt dat dit beter begint te lukken, kan je altijd een tikketje later beginnen remmen.
De fout die de meeste maken is veel te laat remmen, waardoor de entry speed in een bocht zot laag ligt. En dan is de exit speed ook weer veel te laag en dan ja ist niet om aan te zien
In het begin focus je beter om vroeger te remmen naar die aangepast "hoge" snelheid (waarmee je de bocht wil aanvallen). Eens je merkt dat dit beter begint te lukken, kan je altijd een tikketje later beginnen remmen.
De fout die de meeste maken is veel te laat remmen, waardoor de entry speed in een bocht zot laag ligt. En dan is de exit speed ook weer veel te laag en dan ja ist niet om aan te zien
[ Voor 11% gewijzigd door Scifo83 op 20-01-2020 16:00 ]
Ik reed toevallig gister een paar keer achter je en viel me vooral op dat je niet vol gas leek te geven. Ik gok dat je mij gewoon elke keer langs wilde laten ofzo anders is de oplossing snel gevonden
Op de exit van de bocht liep ik al 2-3 autolengtes in elke keer.
@Linc Ik wil ook heel graag leren die laatste seconden te vinden, mag ik vanavond een balletje opgooien?Wormaap schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:49:
[...]
Bedankt voor het aanbod! Ik kan er alleen nooit bij zijn op maandagMag ik je hier komende zondag aan herinneren?
Er waren inderdaad wel een paar momentjes waar ik je langs wilde laten en daardoor geen vol gas gaf (waaronder één stuk waarop ik inhield om jou langs te laten, jij inhield omdat je (gok ik) mij niet aan wilde rijden en we op die manier een beetje samen waren aan het vertragenNickThissen schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:22:
Ik reed toevallig gister een paar keer achter je en viel me vooral op dat je niet vol gas leek te geven. Ik gok dat je mij gewoon elke keer langs wilde laten ofzo anders is de oplossing snel gevondenOp de exit van de bocht liep ik al 2-3 autolengtes in elke keer.
Ja hoor. Ik wil best even meekijken. Ik hoor het wel dan.smollynl schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:49:
[...]
@Linc Ik wil ook heel graag leren die laatste seconden te vinden, mag ik vanavond een balletje opgooien?
wat hij zegt en wat mij altijd opvalt de bocht te vroeg aansnijden en te veel sturen met entry waardoor je alleen maar onderstuur genereert (meer dan 45°sturen is bijna nooit nodig alleen in sommige chicanes en hairpins voor de rest eigenlijk nooit)Scifo83 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:55:
De kunst is om uw snelheid zo hoog mogelijk te houde tijdens de "tragere" sectie. Met "hoog" bedoel ik net niet over uw limiet gaan dat je de wagen gaat verliezen.
Ik hoop dat ik er vanavond ook op tijd bij ben, in dat geval wil ik ook wel met mensen meekijken. Hoop ik wel dat het iets beter gaat dan gisteravond
Ook ik zou wel eens wat tips willen ontvangen van de snelle jongens. Geen idee waar jullie die extra tijd vandaan halen.
Ik kan me echter voorstellen dat jullie tijdens de Tweakers-avonden ook gewoon zelf lekker willen rijden. Misschien een idee om daar eens een Racing School aan te wijden?
Ik kan me echter voorstellen dat jullie tijdens de Tweakers-avonden ook gewoon zelf lekker willen rijden. Misschien een idee om daar eens een Racing School aan te wijden?
Wat aandacht voor iRacing in het AD:
https://www.ad.nl/esports...onde-voorsprong~a064c106/
De algemene informatie klopt ook nog behoorlijk!
https://www.ad.nl/esports...onde-voorsprong~a064c106/
De algemene informatie klopt ook nog behoorlijk!
[ Voor 11% gewijzigd door JvdS19 op 20-01-2020 18:32 ]
Dat is er zeker een waar ik mezelf regelmatig op betrap. Niet zo zeer te hard insturen, maar wel te vroeg, waardoor ik onderstuur en bij moet remmen om de bocht te halen. Ga ik weer eens wat meer op lette .gerard27 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 16:57:
[...]
wat hij zegt en wat mij altijd opvalt de bocht te vroeg aansnijden en te veel sturen met entry waardoor je alleen maar onderstuur genereert (meer dan 45°sturen is bijna nooit nodig alleen in sommige chicanes en hairpins voor de rest eigenlijk nooit)
Is er een mogelijkheid om als buitenstaander te kijken?
Ik moet ineens aan @TuxieDeni denken.Scifo83 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:49:
Net de stream nog es bekeken. Blijkbaar heeft de teamgenoot de stream opgestart juist als ik mijn fout maak na 2 uur.
Man man als ge de remmen van ne GTE toch niet gewoon zijt![]()
https://www.twitch.tv/videos/537951221

Volgens mij kun je spectaten als je lid bent van de league.onsgeluk schreef op maandag 20 januari 2020 @ 19:00:
Is er een mogelijkheid om als buitenstaander te kijken?
Wat voor rondetijden rijden jullie ongeveer met de bmw op summit point?
Mijn snelste is nu 1:05.7 als ik me niet vergis, met een optimale ronde van rond de 1:05.3.
Net een race gereden waar ik opeens een bekende naam zag. Volgens mij de hele race geknokt met SuperGT (youtuber).
Mijn snelste is nu 1:05.7 als ik me niet vergis, met een optimale ronde van rond de 1:05.3.
Net een race gereden waar ik opeens een bekende naam zag. Volgens mij de hele race geknokt met SuperGT (youtuber).
1:06:3 was mijn laagste tijd. Maar heb er ook maar 3 wedstrijdjes totaal gereden.Alouwerse schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:23:
1:04,9 als ik me goed herinner was de snelste tijd.Alouwerse schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:23:
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik heb me weer vermaakt:) Race 1 helaas 2x van achteren aangetikt waardoor ik 2x van de baan schoot maar wel door het grote deelnemersveld nog leuke duels gehad. Race 2 verpruts ik mijn 4e plaats in de laatste ronde en eindig op z'n kop. Sorry nog aan Robert dat hij door mij waarschijnlijk ook van de baan vloog. 3e race mijn podium plek ook weer zelfstandig weggeven doordat ik te enthousiast op het gas ging.
Verder viel me op dat ik weinig reacties kreeg op Teamspeak. Kwam er na de race alleen achter dat mijn microfoon op mute stond haha:)
Kortom nog genoeg te leren:)
Verder viel me op dat ik weinig reacties kreeg op Teamspeak. Kwam er na de race alleen achter dat mijn microfoon op mute stond haha:)
Kortom nog genoeg te leren:)
Ik heb me wel geamuseerd vnv op zolder. Goede races. Leuke battles
Ik kon me niet van de bank omhoog hijsen om in de sim te gaan zitten. Had nog de 24h van Daytona in mijn armen... Oef..
Zowel zondag als gisteravond heb ik me goed geamuseerd op Zolder, top circuit
Mijn 6 wedstrijden gingen niet allemaal zonder “kleerscheuren” aangezien er stevig maar fair wordt gebattled op de baan.
Gisteren een paar erg leuke battles gehad met o.a. @garriej. Erg tof wanneer je close raced met rijders van hetzelfde niveau
, ongeacht of je vooraan of achteraan rijd.
Onderstaande video is van de race 2 gisteren. Nogmaals sorry @Session30 voor het onnodig aantikken (7:00) bij het aanremmen van de chicane.
Mijn 6 wedstrijden gingen niet allemaal zonder “kleerscheuren” aangezien er stevig maar fair wordt gebattled op de baan.
Gisteren een paar erg leuke battles gehad met o.a. @garriej. Erg tof wanneer je close raced met rijders van hetzelfde niveau
Onderstaande video is van de race 2 gisteren. Nogmaals sorry @Session30 voor het onnodig aantikken (7:00) bij het aanremmen van de chicane.
Geen probleem, shit happens (alhoewel ik daar op het moment anders over dachtMaurice W schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:08:
Zowel zondag als gisteravond heb ik me goed geamuseerd op Zolder, top circuit![]()
Gisteren een paar erg leuke battles gehad met o.a. @garriej. Erg tof wanneer je close raced met rijders van hetzelfde niveau, ongeacht of je vooraan of achteraan rijd.
[YouTube: iRacing 20S1 | GoT BMW M8 GTE Tournament @Zolder]

Ik had zondag niet mijn avond, met name door mijn eigen fouten (slowdowns, spins). Gisteren ging het gelukkig een stuk beter en op het moment hierboven na heb ik eigenlijk geen spins of gekke dingen meegemaakt. Hopelijk gaat het de komende week in de serie nog iets beter. Ik merk wel dat de Tweakers-races voor mij een goede voorbereiding zijn op de ‘officële’ races, dus ik vind het wel fijn dat we op de serie vooruitlopen
Video: Verstappen wint iRacing-race met 0,001 seconde verschil
https://racingnews365.nl/...et-0-001-seconde-verschil
https://racingnews365.nl/...et-0-001-seconde-verschil
Ik schrok wel bij dat aanremmen; ik zat ernaast. Dacht eerst dat ik t was maar zag toen dat ik geen incs kreeg op dat moment. Wel apart als je aanremt en er ineens n auto oversteekt 😅.Maurice W schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:08:
Zowel zondag als gisteravond heb ik me goed geamuseerd op Zolder, top circuit![]()
Gisteren een paar erg leuke battles gehad met o.a. @garriej. Erg tof wanneer je close raced met rijders van hetzelfde niveau, ongeacht of je vooraan of achteraan rijd.
[YouTube: iRacing 20S1 | GoT BMW M8 GTE Tournament @Zolder]
Verder was gister niet mijn dag. Paar mooie gevechten maar ook mezelf geëlimineerd. Wel n track die ik deze week ga rijden voor de irating etc
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Leuke races gehad gisteren! Merkte wel dat ik baantijd tekort kwam en veel aan het glijden was, maar gelukkig toch nog wat leuke gevechten gehad. De 1e heat wat te voorzichtig in het begin, waardoor ik aansluiting verloor en daarna nog op @Tijn96 klapte in de 1e bocht. Shit happens!
De 2e heat ging beter, maar in de laatste chicane iets te enthousiast met uitremmen en maar net de controle over mijn wagen gehouden. Helaas wel door de andere Tijn rondgetikt en moeten wachten om achter aan te sluiten. Maar, hierdoor wel vooraan kunnen starten In de 3e heat en toch nog 3e geworden, dus prima punten gesprokkeld nog.
Uiteindelijke tijd was een 1.26.3 en in vergelijking met de kop was dit na een half uurtje vrije training niet eens verkeerd. Best een gave baan waar je denkt goed in te kunnen halen, maar wat toch echt wel lastig is.
De 2e heat ging beter, maar in de laatste chicane iets te enthousiast met uitremmen en maar net de controle over mijn wagen gehouden. Helaas wel door de andere Tijn rondgetikt en moeten wachten om achter aan te sluiten. Maar, hierdoor wel vooraan kunnen starten In de 3e heat en toch nog 3e geworden, dus prima punten gesprokkeld nog.
Uiteindelijke tijd was een 1.26.3 en in vergelijking met de kop was dit na een half uurtje vrije training niet eens verkeerd. Best een gave baan waar je denkt goed in te kunnen halen, maar wat toch echt wel lastig is.
Deze week ging niet zo lekker bij mij. Zondag veel pech gehad door foutjes van anderen. En ik was gewoon niet snel genoeg om @TonCoronel bij te houden. Gisteren ging al een stuk beter, maar meer door mijn eigen fout ook niet een fantastisch resultaat.
De 2e race gisteren was voor mij ook een aardig gevecht om weer naar voren te komen. Maar weer eens een video gemaakt van die race, was wel vermakelijk totdat ik zo dom was om te lomp over de 1e chicane te gaan.
De 2e race gisteren was voor mij ook een aardig gevecht om weer naar voren te komen. Maar weer eens een video gemaakt van die race, was wel vermakelijk totdat ik zo dom was om te lomp over de 1e chicane te gaan.
Contact @12:50.Linc schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:36:
Deze week ging niet zo lekker bij mij. Zondag veel pech gehad door foutjes van anderen. En ik was gewoon niet snel genoeg om @TonCoronel bij te houden. Gisteren ging al een stuk beter, maar meer door mijn eigen fout ook niet een fantastisch resultaat.
[YouTube: BMW M8 GTE at Zolder Reversed grid]
Het moment dat je stil blijft staan zodat al het verkeer er langs kan en je dan toch eentje recht op je af ziet komen...
Cool om een video te zien waarin je je VR bewegingen zietLinc schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:36:
Dat zou ik (na toekomstige CPU update) ook eens moeten doen ipv de replay op te nemen.
Dit inderdaad, erg van genoten. En voor het eerst zonder echte schade alle drie de races kunnen rijden. Jammer dat toen ik er voorbij was ik me gelijk veremdeMaurice W schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 10:08:
Ziet er gaaf uit zo. Interessant om te zien wat jouw rempunten zijn t.o.v. mezelf. Helaas krijg jij de auto wel tot stilstand en ik niet altijdLinc schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:36:
Heb je zoiets ook van een hotlap toevallig?
Voor hotlaps hebben @JoepW en @Linc samen deze playlist gemaakt. Of ben je naar nog wat specifiekers op zoek? Dan hou ik m'n mondStealthyPeanut schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:08:
[...]
Ziet er gaaf uit zo. Interessant om te zien wat jouw rempunten zijn t.o.v. mezelf. Helaas krijg jij de auto wel tot stilstand en ik niet altijd. Maar erg boeiend om zo mee te kijken; in druk verkeer of met meer ruimte op de baan kan ik er nog veel van leren om zo die seconde proberen goed te maken.
Heb je zoiets ook van een hotlap toevallig?
Ja die ken ik inderdaad, ook een hele goede basis natuurlijk. Maar bij de laatste opname van @Linc zie je zijn hoofdbewegingen en sectortijden, vandaar dat ik die wat interessanter vind.Wormaap schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 15:55:
[...]
Voor hotlaps hebben @JoepW en @Linc samen deze playlist gemaakt. Of ben je naar nog wat specifiekers op zoek? Dan hou ik m'n mond
Maar was meer als grapje bedoeld (vandaar de smiley); ik heb een abbo op VRS waar ik elke week gebruik van maak. Dus heb daar al een goede leerschool
We krijgen de BMW M4 GT4 nog dit jaar in iRacing: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3695507.page
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wordt een leuke klasse met ook de Cayman erbij.
Nu ik OBS weer werkend heb ga ik denk elke week de leukste race om te kijken weer posten, dus misschien heb je daar wat aan. Ik wil eventueel ook wel een los rondje op zondag avond na de race neerzetten van mijn snelste tijd in de practice van die avond.StealthyPeanut schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 16:12:
[...]
Ja die ken ik inderdaad, ook een hele goede basis natuurlijk. Maar bij de laatste opname van @Linc zie je zijn hoofdbewegingen en sectortijden, vandaar dat ik die wat interessanter vind.
Maar was meer als grapje bedoeld (vandaar de smiley); ik heb een abbo op VRS waar ik elke week gebruik van maak. Dus heb daar al een goede leerschool.
Nice Bas.. kunnen we in ieder geval iets van leren.
Zou echt top zijnLinc schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:29:
[...]
Nu ik OBS weer werkend heb ga ik denk elke week de leukste race om te kijken weer posten, dus misschien heb je daar wat aan. Ik wil eventueel ook wel een los rondje op zondag avond na de race neerzetten van mijn snelste tijd in de practice van die avond.
Dank je!
Soms zit het mee, en soms zit het... minder mee
Vanavond een uurtje of anderhalf FP gedaan in de Skip op Oran Park. Manman, da's best een lastige track! Op de één of andere manier kom ik bocht 1 niet volgas rond, terwijl de hotlappers op het forum dat wel doen. Dat betekent dat ik alleen daar al een seconde verlies. Daarna nog een tijd FP gereden in VRS Sprint, met de AMG. Nu is dat natuurlijk een wagen waar ik nog nooit mee gereden heb, dus dat't niet meteen feest wordt lijkt me vrij duidelijk. Maar de verschillen daar zijn toch wel erg groot. Beetje vergelijkbaar met in de GoT-races, met als enige verschil dat er in VRS in ieder geval nog één of twee mensen trager zijn dan ik, en ik in onze league gewoon strak onderaan sta qua rondetijd 
Morgen maar verder oefenen, dit kan beter!
Je moet denk niet teveel focussen op andere tijden in de practice. Helaas doe ik dat ook, maar je weet niet met wat voor setup ze rijden, wat voor hardware en natuurlijk hun irating. Gisteren kwam ik in de vrs fp Max Verstappen tegen en Max benecke. Later de stream van Max benecke gezien die tegen Max Verstappen reed.. onwijs gaaf om te zien!! Maar de tijden zijn Alien van hun natuurlijk
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Met @Nickrsd eens, focus niet teveel op anderen. Zeker niet als ze in andere sessies rijden want dan weet je o.a. niet wat de baan temperatuur, wat voor setup ze rijden en welk racingwheel en pedalen ze gebruiken. Zoek op Youtube bijvoorbeeld eens naar een track guide en focus je vooral op de race lijnen en rem punten maar niet teveel op de tijd. Ik weet dat het lastig is maar daar heeft @JoepW mij laatst ook terecht op gewezen:)Wormaap schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:31:
Soms zit het mee, en soms zit het... minder meeVanavond een uurtje of anderhalf FP gedaan in de Skip op Oran Park. Manman, da's best een lastige track! Op de één of andere manier kom ik bocht 1 niet volgas rond, terwijl de hotlappers op het forum dat wel doen. Dat betekent dat ik alleen daar al een seconde verlies. Daarna nog een tijd FP gereden in VRS Sprint, met de AMG. Nu is dat natuurlijk een wagen waar ik nog nooit mee gereden heb, dus dat't niet meteen feest wordt lijkt me vrij duidelijk. Maar de verschillen daar zijn toch wel erg groot. Beetje vergelijkbaar met in de GoT-races, met als enige verschil dat er in VRS in ieder geval nog één of twee mensen trager zijn dan ik, en ik in onze league gewoon strak onderaan sta qua rondetijd
Gisteren zat het héééél erg mee voor mijWormaap schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:31:
Soms zit het mee, en soms zit het... minder mee
https://www.reddit.com/r/..._side_0x_contact_went_on/
Weer een bekend coureur die ik kan toevoegen aan m'n lijstje
Thanks voor de feedback! Op zich maken mijn tijden me niet heel veel uit. Ik gebruik ze vooral als richtlijn om te zien of ik me verbeter. Als ik binnen 2 á 3 procent van de snelste persoon in de sessie zit, en daarnaast een beetje in het midden van het veld, dan ben ik op de goede weg. Dat 2-3% nog steeds betekent dat ik op, bijvoorbeeld, Barcelona 2-3s mis t.o.v. de snelle mensen, dat is dan maar zo. Op het niveau waar ik nu zit ben ik met dat soort tijden competitief doordat ik consistent ben en weinig race-beëindigende fouten maak 
Gisteravond op Barcelona in de AMG kwam ik 8% ofzo te kort, en da's gewoon écht heel traag. En dat vertelt me dan weer dat er waarschijnlijk plekken zijn waar ik een seconde of meer in een enkele bocht verlies, en dat geeft weer aanknopingspunten om snelheid te gaan vinden
In de Skip was ik ongeveer 3s per ronde langzamer. Relatief is dat een groter verschil dan op de afgelopen paar tracks. Dan ga ik er vanuit dat het niet puur algemene skill is, maar dat ik ergens veel tijd laat liggen. Na het bekijken van een track guide bleek dat o.a. bocht 1 te zijn, waar ik bijna een seconde verlies omdat iedereen anders wél door heeft hoe ze daar flat-out doorheen kunnen. Dus dat stuk van de track guide moet ik nog eens goed bekijken en vaker proberen.
Mijn tijden interesseren me dus niet zo veel, maar ik gebruik ze om te toetsen of ik op het niveau zit dat ik verwacht te halen, en daarmee als richtlijn voor wat ik ga doen om te verbeteren. Maar dit zijn allemaal de gedachtengangen van iemand die nu net iets meer dan twee maanden met simracing bezig is, dus ik kan er volledig naast zitten
Gisteravond op Barcelona in de AMG kwam ik 8% ofzo te kort, en da's gewoon écht heel traag. En dat vertelt me dan weer dat er waarschijnlijk plekken zijn waar ik een seconde of meer in een enkele bocht verlies, en dat geeft weer aanknopingspunten om snelheid te gaan vinden
In de Skip was ik ongeveer 3s per ronde langzamer. Relatief is dat een groter verschil dan op de afgelopen paar tracks. Dan ga ik er vanuit dat het niet puur algemene skill is, maar dat ik ergens veel tijd laat liggen. Na het bekijken van een track guide bleek dat o.a. bocht 1 te zijn, waar ik bijna een seconde verlies omdat iedereen anders wél door heeft hoe ze daar flat-out doorheen kunnen. Dus dat stuk van de track guide moet ik nog eens goed bekijken en vaker proberen.
Mijn tijden interesseren me dus niet zo veel, maar ik gebruik ze om te toetsen of ik op het niveau zit dat ik verwacht te halen, en daarmee als richtlijn voor wat ik ga doen om te verbeteren. Maar dit zijn allemaal de gedachtengangen van iemand die nu net iets meer dan twee maanden met simracing bezig is, dus ik kan er volledig naast zitten
Ja je hebt wel gelijk.. als ik met de fp in de middenmoot val is het prima. Setup kan wel een verschil maken. Toevallig gister met de Audi op Cataluna.. eerst setup van setup4iracing. Was niks mee te beginnen.. vroeg ik een setup in de fp. Meteen -1.5 eraf en heerlijke grip.
Soms is het jammer dat we niet aan de juiste setup komen, en zelf maken vind ik gewon lastig
Soms is het jammer dat we niet aan de juiste setup komen, en zelf maken vind ik gewon lastig
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Mijn grootste probleem met setups maken is dat ik mezelf nog helemaal niet vertrouw om er wat zinnigs mee te doen. Als ik 8s per ronde langzamer ben en over de baan zwabber, dan denk ik niet dat ik mijn setup daadwerkelijk beter ga maken
Eerste maal Barcelona in de GT3's.
Leuk circuit en best tevreden over de race. Ik heb nog geen topsplit pace maar gezien men beperkte oefening kan ik daar mee leven. Heb toch nog wat moeite om me aan te passen aan racen op een sim maar begin constanter te worden alleszins.
Van P10 naar P4. Eerste maal crew chief gebruikt en is echt een fantastische tool. De auto refuel werkt perfect. Lijkt me onmisbare tool voor vrijwel iedereen die iracing gebruikt.
Had in deze video wel niet door dat men Kapps trial verlopen was en had het vergeten activeren door licentie te kopen. Zijn er nog goede complete overlays beschikbaar die de moeite zijn of blijf ik gewoon beter bij Kapps?
Leuk circuit en best tevreden over de race. Ik heb nog geen topsplit pace maar gezien men beperkte oefening kan ik daar mee leven. Heb toch nog wat moeite om me aan te passen aan racen op een sim maar begin constanter te worden alleszins.
Van P10 naar P4. Eerste maal crew chief gebruikt en is echt een fantastische tool. De auto refuel werkt perfect. Lijkt me onmisbare tool voor vrijwel iedereen die iracing gebruikt.
Had in deze video wel niet door dat men Kapps trial verlopen was en had het vergeten activeren door licentie te kopen. Zijn er nog goede complete overlays beschikbaar die de moeite zijn of blijf ik gewoon beter bij Kapps?
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Over crew chief gesproken: Ik hoorde zondag wat mensen praten over de 'swearing' optie en heb die optie na de race gelijk aangezet. Erg leuke toevoeging voor mensen die niet vies zijn van wat F-bombs
Optie is te vinden door in de properties heel ver naar beneden te scrollen.
Optie is te vinden door in de properties heel ver naar beneden te scrollen.
Ik zag laats op het iracing forum een overlay voorbij komen. Hier een video, staat een link naar de software/discord onder: YouTube: Check out this awesome new FREE overlay! | BMW 12.0 @ Road AtlantaJacobsT schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:56:
[YouTube: IRACING | Surviving The Pack - Z4 GT3 at Barcelona]
Ik gebruik al vrij lang JRT (zie Topic Start) en voldoet prima.JacobsT schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 12:56:
[YouTube: IRACING | Surviving The Pack - Z4 GT3 at Barcelona]
Heb je op YouTube de VRS videos van Rens Broekman al gekeken? Die heeft aardig wat demoronden met de AMG op diverse circuits gedaan. Iig genoeg informatie over rempunten, lijnen en bochtentechniek.Wormaap schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 23:31:
Soms zit het mee, en soms zit het... minder meeVanavond een uurtje of anderhalf FP gedaan in de Skip op Oran Park. Manman, da's best een lastige track! Op de één of andere manier kom ik bocht 1 niet volgas rond, terwijl de hotlappers op het forum dat wel doen. Dat betekent dat ik alleen daar al een seconde verlies. Daarna nog een tijd FP gereden in VRS Sprint, met de AMG. Nu is dat natuurlijk een wagen waar ik nog nooit mee gereden heb, dus dat't niet meteen feest wordt lijkt me vrij duidelijk. Maar de verschillen daar zijn toch wel erg groot. Beetje vergelijkbaar met in de GoT-races, met als enige verschil dat er in VRS in ieder geval nog één of twee mensen trager zijn dan ik, en ik in onze league gewoon strak onderaan sta qua rondetijd
YouTube: iRacing: Not Much Space for 20 BMW M8'sAlouwerse schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:23:
vanaf 6:30 ~
Daar zie ik een angelo lauwerse voorbij komen
Sorry als het al gepost was
Ah, thanks voor de tip! Die ga ik eens bekijkenMr.Conroe schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:08:
[...]
Heb je op YouTube de VRS videos van Rens Broekman al gekeken? Die heeft aardig wat demoronden met de AMG op diverse circuits gedaan. Iig genoeg informatie over rempunten, lijnen en bochtentechniek.
Goed gezien! HahaBloodclot schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:13:
[...]
YouTube: iRacing: Not Much Space for 20 BMW M8's
vanaf 6:30 ~
Daar zie ik een angelo lauwerse voorbij komen
Sorry als het al gepost was
Wel grappig (en leerzaam) om terug te zien. Ik merkte dat ik wel voorzichtiger ging rijden, niet alleen om de SR wat omhoog te krikken, maar ook om niet op YouTube als divebomber of Beuker te staan.
Voor de geintresseerden: Eric Nannings heeft een sessie gehost met de M8 fixed setup op Zandvoort van een uurtje.
Oeh dat had ik zeker wel leuk gevonden. Net pas thuis helaasGK86 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 21:03:
Voor de geintresseerden: Eric Nannings heeft een sessie gehost met de M8 fixed setup op Zandvoort van een uurtje.

Morgen nog maar wat puntjes harken hopelijk.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Vanavond mijn dirty pleasure weer tegoed gedaan
Gewoon rondjes raggen op ovals, maar wel zorgen om het clean te houden...
Ik merk alleen dat ik naar mijn idee de enige ben die dat probeert....
De Pick-Up cup afgesloten met een P1, maar #2 heeft wel 5 keer geprobeerd mij te draaien
Eerder een wreck fest dan een serieuze race klasse
Verder ook gestoeid met deze gratis overlay, btje basic, maar het laat zien wat ik wil zien
Discord
Gewoon rondjes raggen op ovals, maar wel zorgen om het clean te houden...
Ik merk alleen dat ik naar mijn idee de enige ben die dat probeert....
De Pick-Up cup afgesloten met een P1, maar #2 heeft wel 5 keer geprobeerd mij te draaien
Eerder een wreck fest dan een serieuze race klasse
Verder ook gestoeid met deze gratis overlay, btje basic, maar het laat zien wat ik wil zien
Discord
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Bwoh... Waar ik vorige week Phillip Island in eerste instantie niet leuk vond, maar na de nodige rondjes wel kon waarderen, vond ik Oran Park meteen gaaf, maar word ik er vervolgens geen vriendjes mee 
De combinatie van bocht 1 en 2 vind ik gruwelijk moeilijk om snel te nemen. Als ik een beetje rem, dan heb ik'm best aardig, maar eigenlijk 'moet' bocht 1 plankgas ingestuurd en dan van het gas afrollen, waarna je meteen aan begint te remmen voor bocht 2. En daar krijg ik de Skip niet lekker stabiel om te gaan remmen. Nu ik er zo over nadenk moet ik misschien alvast beginnen met ietsjes remmen vóórdat'ie stabiel is.
In de FP is het een beetje 50/50 of ik de bocht haal zonder te remmen voor bocht 1, maar omdat't zó enorm veel tijd kost (0.7s ongeveer) heb ik het in mijn eerste race van vanavond toch gedaan. Ronde 2 bocht 1 stonden ineens mensen dwars, dus dat was een flinke klapper. Tow moeten pakken, flink achter, maar uiteindelijk nog 9e geworden omdat er véél mensen af schoten.
Race 2 geleerd van race 1 en toch maar geremd voor T1, denkend dat het hier niet gaat om snelheid, maar om consistentie. Nou, iedereen anders had ook geleerd van de vorige race, want er ging bijna niemand vanaf. Uiteindelijk op p10 binnengekomen na een redelijk cleane race.
Waarschijnlijk ga ik de rest van de week proberen of ik een beetje weg kom met de AMG in de VRS Sprint serie, en dan volgende week mijn geluk beproeven met de Skip op Zandvoort.
Overigens wel in de race (zonder draft) nog een 1:16.768 gereden. Niks om over naar huis te schrijven (de snelle jongens rijden 1:14 hoog), maar blij dat ik toch nog wat snelheid heb weten te vinden
Alleen jammer dat ik dat absoluut niet consistent heb gekregen.
De combinatie van bocht 1 en 2 vind ik gruwelijk moeilijk om snel te nemen. Als ik een beetje rem, dan heb ik'm best aardig, maar eigenlijk 'moet' bocht 1 plankgas ingestuurd en dan van het gas afrollen, waarna je meteen aan begint te remmen voor bocht 2. En daar krijg ik de Skip niet lekker stabiel om te gaan remmen. Nu ik er zo over nadenk moet ik misschien alvast beginnen met ietsjes remmen vóórdat'ie stabiel is.
In de FP is het een beetje 50/50 of ik de bocht haal zonder te remmen voor bocht 1, maar omdat't zó enorm veel tijd kost (0.7s ongeveer) heb ik het in mijn eerste race van vanavond toch gedaan. Ronde 2 bocht 1 stonden ineens mensen dwars, dus dat was een flinke klapper. Tow moeten pakken, flink achter, maar uiteindelijk nog 9e geworden omdat er véél mensen af schoten.
Race 2 geleerd van race 1 en toch maar geremd voor T1, denkend dat het hier niet gaat om snelheid, maar om consistentie. Nou, iedereen anders had ook geleerd van de vorige race, want er ging bijna niemand vanaf. Uiteindelijk op p10 binnengekomen na een redelijk cleane race.
Waarschijnlijk ga ik de rest van de week proberen of ik een beetje weg kom met de AMG in de VRS Sprint serie, en dan volgende week mijn geluk beproeven met de Skip op Zandvoort.
Overigens wel in de race (zonder draft) nog een 1:16.768 gereden. Niks om over naar huis te schrijven (de snelle jongens rijden 1:14 hoog), maar blij dat ik toch nog wat snelheid heb weten te vinden
Bocht 1 en 2 zijn super gaaf! Net wat rondjes gereden en dit is mijn eerste keer hier. Ik denk dat een 1:14.6 tot 14.4 zeker mogelijk moet zijn voor de aliens. Ik reed een 14.9 in de practice maar er zit meer in.
Gaaf zeker, helemaal als je ze wél consistent strak krijgt lijkt meZFLaSH schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:30:
Bocht 1 en 2 zijn super gaaf! Net wat rondjes gereden en dit is mijn eerste keer hier. Ik denk dat een 1:14.6 tot 14.4 zeker mogelijk moet zijn voor de aliens. Ik reed een 14.9 in de practice maar er zit meer in.
Oran is mijn favoriete circuit in de Skip! Ik denk dat een hoge 13 zelfs kan zonder draft. Ik reed zonder draft een 14.3 in de vrije training (wel na 12 ronden ofzo). T1 kan in de eerste paar ronden als je uit de pits komt/race start echt niet volgas. Ik lift eigenlijk vrijwel de hele race ook iets om de auto te zetten.Wormaap schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 23:12:
Bwoh... Waar ik vorige week Phillip Island in eerste instantie niet leuk vond, maar na de nodige rondjes wel kon waarderen, vond ik Oran Park meteen gaaf, maar word ik er vervolgens geen vriendjes mee
Overigens wel in de race (zonder draft) nog een 1:16.768 gereden. Niks om over naar huis te schrijven (de snelle jongens rijden 1:14 hoog), maar blij dat ik toch nog wat snelheid heb weten te vindenAlleen jammer dat ik dat absoluut niet consistent heb gekregen.
Mijn skip race van vanavond (met een 14.6 zonder draft) heb ik opgenomen. Helaas laatste ronde een stom contact en dat koste me P3.
Wat een middag en avondje racen was dit zeg.
In de middag me zelf van 1650 naar de 1755 gevochten met een 1ste plek.
Nu dacht ik nou ik begin Zolder wellicht een beetje door te krijgen... Word ik in eens in een SOV van 2250 gezet.. tja die knalde gemiddeld sneller over de baan dan mijn beste tijd hahaha.
Maar goed toch gewoon netjes uitgereden om te zien dat de winnaar Pjotr een 5400 rating had
De races daarna 1x 6 en 1x 3 en weer netje de avond afgesloten in de 1735.
Super spannend in iederval en ben benieuwd naar de komende races in deze SOV.
En volgens mij kwam ik ook wat GOT rijders tegen maar wist ik niet zeker
Have fun dit weekend iedereen!
In de middag me zelf van 1650 naar de 1755 gevochten met een 1ste plek.
Nu dacht ik nou ik begin Zolder wellicht een beetje door te krijgen... Word ik in eens in een SOV van 2250 gezet.. tja die knalde gemiddeld sneller over de baan dan mijn beste tijd hahaha.
Maar goed toch gewoon netjes uitgereden om te zien dat de winnaar Pjotr een 5400 rating had
De races daarna 1x 6 en 1x 3 en weer netje de avond afgesloten in de 1735.
Super spannend in iederval en ben benieuwd naar de komende races in deze SOV.
En volgens mij kwam ik ook wat GOT rijders tegen maar wist ik niet zeker
Have fun dit weekend iedereen!
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Jammer van dat tikje op het eind inderdaad. Maar toch mooi gevangen daarnaLuckeh schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:10:
[...]
Oran is mijn favoriete circuit in de Skip! Ik denk dat een hoge 13 zelfs kan zonder draft. Ik reed zonder draft een 14.3 in de vrije training (wel na 12 ronden ofzo). T1 kan in de eerste paar ronden als je uit de pits komt/race start echt niet volgas. Ik lift eigenlijk vrijwel de hele race ook iets om de auto te zetten.
Mijn skip race van vanavond (met een 14.6 zonder draft) heb ik opgenomen. Helaas laatste ronde een stom contact en dat koste me P3.
[YouTube: iRacing Skip Oran Park 24/01/2020]
Over het feit dat dit soort tijden voor mij volstrekt onhaalbaar zijn momenteel gaan we het maar niet hebben. Wie heeft er zin in een 'Speed up the slowpoke'-competitie? Koppels van een snelle en een trage rijder en wie in een bepaalde tijd procentueel de meeste tijd van zijn slowpoke af krijgt wint
Ik ben wel geïnteresseerd in een racing school om de tijden wat op te krikken :-D
Aan de vorige (close) racing school heb ik echt veel gehad!
Aan de vorige (close) racing school heb ik echt veel gehad!
Erg leuke track Oran park maar ik blijf de Skip toch een lastige auto vinden, vooral wanneer je er weinig mee rijdt dan heb ik echt tijd nodig om constante rondetijden te rijden.
ik rij er ook te weinig mee. Als ik meer tijd had, kon ik consistenter rijden.
Zelf doe ik niet mee, andere mensen die de 12h van Bathurst gaan wagen?
[ Voor 29% gewijzigd door JohnnyV op 25-01-2020 19:16 ]
vanavond tussen 20:15 en 21:00 start ik een hosted server met CPZ practice voor de BMW M8, sessie van +/- 1 a 2u.
Mocht iemand willen joinen, je bent welkom! Als de server up is zal ik de post wijzigen/nieuwe post maken
Om 20:30 start de server, 4u de tijd voor de nachtbrakers.
Titel: BMW M8 circuit park zandvoort
Mocht iemand willen joinen, je bent welkom! Als de server up is zal ik de post wijzigen/nieuwe post maken
Om 20:30 start de server, 4u de tijd voor de nachtbrakers.
Titel: BMW M8 circuit park zandvoort
[ Voor 20% gewijzigd door cageon op 25-01-2020 20:18 ]
Vandaag ben ik helaas veel weg geweest, maar als je op een later tijdstip nog zin hebt, dan leer ik graag van jeZFLaSH schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 05:14:
Ik zie inderdaad dat een 13 goed mogelijk moet zijn. Had een vrij warme track en gisteravond zat ik zelf al in de 14.3.
Wat is het toch een leuk baantje..
@Wormaap Als je wilt kunnen we wel een testsessie doen.
Erg cool!JohnnyV schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:15:
[YouTube: iRacing 12h Bathurst Promo - Full Send Racing]
Helemaal met het commentaar van de echte race
Ik probeer een maatje over te halen om mee te doen, zou mijn eerste iRacing Endurance worden
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Wederom hele gave promo! Complimenten!JohnnyV schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 19:15:
[YouTube: iRacing 12h Bathurst Promo - Full Send Racing]
Klein vraagje. Ik ben net nieuw bij iRacing en ik vroeg me af of ik ergens informatie kan vinden over de instellingen van mijn thrustmaster stuurtje. Ik speel meestal F1 2019 met het stuur op 360 graden ingesteld maar dat klopt voor geen meter bij de meeste autos in iRacing.
Je moet het stuur waarschijnlijk in iRacing (her)calibreren. Dan zou het perfect moeten kloppen.
Je moet in iRacing je stuur instellen op het aantal graden wat je stuur aan kan (of zoals het in de controller software is ingesteld). iRacing zal dan zelf zorgen dat het in iedere auto overeen komt zoals in het echt. Een hercalibratie van je stuur binnen iRacing zou dit ook moeten doen.Jasper_S1985 schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 23:05:
Klein vraagje. Ik ben net nieuw bij iRacing en ik vroeg me af of ik ergens informatie kan vinden over de instellingen van mijn thrustmaster stuurtje. Ik speel meestal F1 2019 met het stuur op 360 graden ingesteld maar dat klopt voor geen meter bij de meeste autos in iRacing.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Misschien vanmiddag even. Vanavond hebben we GoT en hopelijk kan ik daar bij zijn.Wormaap schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 22:09:
[...]
Vandaag ben ik helaas veel weg geweest, maar als je op een later tijdstip nog zin hebt, dan leer ik graag van je
Vertrek op reis maar had nog snel even een pickup race gereden.
Absurde chaos, geen andere woorden voor.
Tijdens de pace lap, is er een kleine aanrijding voor me waardoor iedereen keihard in de remmen gaat.
Het gevolg was dat vrijwel de hele field achter me in een mega pile-up terecht komt.
Vervolgens gaat het gecrash ook voor me verder (P13) en ik kan nipt een blinker die out of nowhere verschijnt redelijk dodgen.
Vervolgens werk ik me op naar P2, waarop een aanrijding volgt met P1. Hij laat ruimte, ik heb hogere snelheid, en komt ineens naar binnenkant bocht, waarop ik hem mijns inziens nooit veilig kan ontwijken. Ik tik en spin hem aan, hij wreckt vervolgens de hele field. P1 met grote voorsprong voor me.
Tijdens het dubbelen van de field, ga ik buitenkant hoog naar de muur, word ik, zo lijkt het, opzettelijk in de muur geknald. (Slachtoffer van de vorige crash?) Ik loop heel wat schade op en verlies ongeveer 40km/u topsnelheid. P1 is onhoudbaar.
Wanneer P2 en 3 me dan eindelijk voorbij gaan in aanvang van de laatste ronde, weet ik dat P1 onbereikbaar is. Ik ben gewoon aanzienlijk trager. Dan, gebeurt er iets: mega crash involving de nieuwe P1 & P2. Ik slaag erin door de wreckage te rijden, veilig dacht ik, tot één van de wagens wegschuift van de muur, me redelijk aantikt en vervolgens.... my engine dies.... last lap, P1.....
Wat een rollercoaster toch die Nascar haha
Absurde chaos, geen andere woorden voor.
Tijdens de pace lap, is er een kleine aanrijding voor me waardoor iedereen keihard in de remmen gaat.
Het gevolg was dat vrijwel de hele field achter me in een mega pile-up terecht komt.
Vervolgens gaat het gecrash ook voor me verder (P13) en ik kan nipt een blinker die out of nowhere verschijnt redelijk dodgen.
Vervolgens werk ik me op naar P2, waarop een aanrijding volgt met P1. Hij laat ruimte, ik heb hogere snelheid, en komt ineens naar binnenkant bocht, waarop ik hem mijns inziens nooit veilig kan ontwijken. Ik tik en spin hem aan, hij wreckt vervolgens de hele field. P1 met grote voorsprong voor me.
Tijdens het dubbelen van de field, ga ik buitenkant hoog naar de muur, word ik, zo lijkt het, opzettelijk in de muur geknald. (Slachtoffer van de vorige crash?) Ik loop heel wat schade op en verlies ongeveer 40km/u topsnelheid. P1 is onhoudbaar.
Wanneer P2 en 3 me dan eindelijk voorbij gaan in aanvang van de laatste ronde, weet ik dat P1 onbereikbaar is. Ik ben gewoon aanzienlijk trager. Dan, gebeurt er iets: mega crash involving de nieuwe P1 & P2. Ik slaag erin door de wreckage te rijden, veilig dacht ik, tot één van de wagens wegschuift van de muur, me redelijk aantikt en vervolgens.... my engine dies.... last lap, P1.....

Wat een rollercoaster toch die Nascar haha
[ Voor 9% gewijzigd door JacobsT op 26-01-2020 13:00 ]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Goedenmiddag racers ,
ik heb gister circuit Zandvoort aangeschaft , en vanmiddag even geoefend en de baan verkend.Ik heb daar in het verleden op de motor zomeravondcompetitie gereden , op de pc is het toch heel anders om in te schatten hoe hard ik de bocht induik/uitkom.Ben een echte rookie in iracing en probeer me een beetje in te lezen , maar al ontdekt dat alleen met alle functies die er zijn al een behoorlijke leercurve in zit.Daar gaat wel een jaartje of wat overheen waarschijnlijk.Ik ben benieuwd wat een beetje de tijden zijn op Zandvoort ,en als ik er geen 15 seconden van af zit wil ik proberen om weer een keer mee te rijden , snelste tijd was een 1.41 met 1,39 nog wat als mogelijk ? Misschien tot vanavond of morgenavond
ik heb gister circuit Zandvoort aangeschaft , en vanmiddag even geoefend en de baan verkend.Ik heb daar in het verleden op de motor zomeravondcompetitie gereden , op de pc is het toch heel anders om in te schatten hoe hard ik de bocht induik/uitkom.Ben een echte rookie in iracing en probeer me een beetje in te lezen , maar al ontdekt dat alleen met alle functies die er zijn al een behoorlijke leercurve in zit.Daar gaat wel een jaartje of wat overheen waarschijnlijk.Ik ben benieuwd wat een beetje de tijden zijn op Zandvoort ,en als ik er geen 15 seconden van af zit wil ik proberen om weer een keer mee te rijden , snelste tijd was een 1.41 met 1,39 nog wat als mogelijk ? Misschien tot vanavond of morgenavond
Ik zit zelf ook nog in een leercurve en ik hoop dat dit nog wel even gaat duren want dat betekent dat er nog progressie in zit. Maar toen ik zelf net was begonnen twijfelde ik ook om mee te rijden maar door de mensen hier toch mee blijven doen. Ik zou je dit ook absoluut aanraden. Het is leuk en je leert er ook van! Dus tot vanavond 😉Imac2011 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:49:
Goedenmiddag racers ,
ik heb gister circuit Zandvoort aangeschaft , en vanmiddag even geoefend en de baan verkend.Ik heb daar in het verleden op de motor zomeravondcompetitie gereden , op de pc is het toch heel anders om in te schatten hoe hard ik de bocht induik/uitkom.Ben een echte rookie in iracing en probeer me een beetje in te lezen , maar al ontdekt dat alleen met alle functies die er zijn al een behoorlijke leercurve in zit.Daar gaat wel een jaartje of wat overheen waarschijnlijk.Ik ben benieuwd wat een beetje de tijden zijn op Zandvoort ,en als ik er geen 15 seconden van af zit wil ik proberen om weer een keer mee te rijden , snelste tijd was een 1.41 met 1,39 nog wat als mogelijk ? Misschien tot vanavond of morgenavond![]()
Wat @Doubleoz al zegt: gewoon meedoen. Wel even aanmelden op de website en in de league in iRacing, anders kun je er niet in. Veilig rijden is belangrijker dan hard om het een beetje leuk te hebben.Imac2011 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:49:
Goedenmiddag racers ,
ik heb gister circuit Zandvoort aangeschaft , en vanmiddag even geoefend en de baan verkend.Ik heb daar in het verleden op de motor zomeravondcompetitie gereden , op de pc is het toch heel anders om in te schatten hoe hard ik de bocht induik/uitkom.Ben een echte rookie in iracing en probeer me een beetje in te lezen , maar al ontdekt dat alleen met alle functies die er zijn al een behoorlijke leercurve in zit.Daar gaat wel een jaartje of wat overheen waarschijnlijk.Ik ben benieuwd wat een beetje de tijden zijn op Zandvoort ,en als ik er geen 15 seconden van af zit wil ik proberen om weer een keer mee te rijden , snelste tijd was een 1.41 met 1,39 nog wat als mogelijk ? Misschien tot vanavond of morgenavond![]()
Ik heb vorige week ook met jullie meegereden , stukje training , kwalificatie en 2 races , toen ik bij race 3 vooraan moest starten ben ik er snel tussenuit gepiept omdat ik niemand in de weg /eraf wilde rijden
.Ik had behoorlijk moeite met het circuit aanvoelen , ik heb vroeger op Zolder met de motor zomeravondcompetitie gereden , dus de baan kende ik wel Kwam vorige week alleen 10 seconden per rondje tekort
Zandoort is ook listig , ik moet eerst maar eens consistente rondes rijden , dat is al lastig zat .Waarschijnlijk tot vanavond ,
Groeten FartingDad /Robin
.
.
Wormaap schreef op zondag 26 januari 2020 @ 17:24:
[...]
Wat @Doubleoz al zegt: gewoon meedoen. Wel even aanmelden op de website en in de league in iRacing, anders kun je er niet in. Veilig rijden is belangrijker dan hard om het een beetje leuk te hebben.
strakke race Lucas en inderdaad jammer van de laatste ronde.Luckeh schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 22:10:
[...]
Oran is mijn favoriete circuit in de Skip! Ik denk dat een hoge 13 zelfs kan zonder draft. Ik reed zonder draft een 14.3 in de vrije training (wel na 12 ronden ofzo). T1 kan in de eerste paar ronden als je uit de pits komt/race start echt niet volgas. Ik lift eigenlijk vrijwel de hele race ook iets om de auto te zetten.
[YouTube: iRacing Skip Oran Park 24/01/2020]
Word tijd dat ik ook eens ga rijden met de skip. Heb de skip al een keer aangeschaft, echter nooit echt een race gereden.
In Welk jaar heb je Zac gereden? En gewoon meedoen inderdaad!Imac2011 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:00:
Ik heb vorige week ook met jullie meegereden , stukje training , kwalificatie en 2 races , toen ik bij race 3 vooraan moest starten ben ik er snel tussenuit gepiept omdat ik niemand in de weg /eraf wilde rijden.Ik had behoorlijk moeite met het circuit aanvoelen , ik heb vroeger op Zolder met de motor zomeravondcompetitie gereden , dus de baan kende ik wel Kwam vorige week alleen 10 seconden per rondje tekort
Zandoort is ook listig , ik moet eerst maar eens consistente rondes rijden , dat is al lastig zat .Waarschijnlijk tot vanavond ,
.
[...]
Oh, dat was jijImac2011 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:00:
Ik heb vorige week ook met jullie meegereden , stukje training , kwalificatie en 2 races , toen ik bij race 3 vooraan moest starten ben ik er snel tussenuit gepiept omdat ik niemand in de weg /eraf wilde rijden.Ik had behoorlijk moeite met het circuit aanvoelen , ik heb vroeger op Zolder met de motor zomeravondcompetitie gereden , dus de baan kende ik wel Kwam vorige week alleen 10 seconden per rondje tekort
.
[...]
Vooraan starten is in eerste instantie wat intimiderend, maar het went snel. Iedereen houdt aardig rekening met elkaar, en als je dat zelf ook doet komt het wel goed. Ik rij de eerste ronde van de reversed grid gewoon rustig, niet op mijn limiet en met een constant oog op de spiegel. Als het veld zich eenmaal wat gezet heeft kan het gas er weer op.
Trouwens net ook weer zo'n mooie eigenaardigheid van iRacing mee mogen maken. Ik was een hosted sessie aan het starten om te oefenen voor Bathurst. Alles succesvol, sessie verschijnt, en verdwijnt meteen weer, en dat drie keer achter elkaar. Zie ik in mijn mailbox dat de sessie niet gestart wordt omdat er geen tegoed op mijn account staat. Dat even aangepast en ja hoor, nu start de sessie wel. Niet dat'ie dat even aangeeft in de UI ofzo
[ Voor 15% gewijzigd door Wormaap op 26-01-2020 18:50 ]
Ik zal het eens opzoeken , ik ben bang dat dat al jaartje of 15 geleden is , de tijd vliegt

cageon schreef op zondag 26 januari 2020 @ 18:26:
[...]
In Welk jaar heb je Zac gereden? En gewoon meedoen inderdaad!
Avond om snel te vergeten. Race 1 wordt ik ge-tboned door een gespind iemand en 2e race snij ik iets teveel af bij het ingaan van de Marlborobocht (?) en spin ik tegen duur muur als 2e liggende. Volgens mij werd ik toen ook nog weer ge-tboned maar toen was ik al bezig om Alt-F4 te drukken. Hopelijk volgende week meer geluk.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja heat 1 was zuur voor jou. Ik verremde me flink (Brain-fart) tikte Johnny aan en die ging meteen weer rijden waar jij weer op klapte. Heat 2 hoopte op wat fun met jou, maar helaas.Arfman schreef op zondag 26 januari 2020 @ 21:39:
Avond om snel te vergeten. Race 1 wordt ik ge-tboned door een gespind iemand en 2e race snij ik iets teveel af bij het ingaan van de Marlborobocht (?) en spin ik tegen duur muur als 2e liggende. Volgens mij werd ik toen ook nog weer ge-tboned maar toen was ik al bezig om Alt-F4 te drukken. Hopelijk volgende week meer geluk.
En Heat 3 was best leuk.
Maar jongens jongens jongens wat een hoop onnodige crashes en zeer onnodige ‘vervolg’-ongelukken. Dit moet beter kunnen!
Nou mensen , de eerste complete race zit er voor mij op , hoop dat jullie niet teveel buikpijn van het lachen hebben .De eerste start heb ik gemist en moest vanuit de pits starten , de 2e race vanaf kop , eerste bocht eruit omdat ik erg veel ruimte wilde geven en op het vuil kwam , hoe krijgt een mens het voor elkaar ?En 3e race kreeg ik ergens een tikje en lag ik eraf .Ik heb zoveel mogelijk ruimte gegeven , of gas ingehouden , hoop dat het niet hinderlijk was.Een aantal keer achter snelle mannen aangehobbeld , in ieder geval beetje de lijnen op de lastige stukken kunnen zien .In ieder geval genoten met het zweet in mijn handen ,op mijn rug en in mijn bilnaad , het lijkt bijna echt , de zenuwen waren wel echt in ieder geval , hahaha te erg eigenlijk.
Tot de volgende keer ,
Tot de volgende keer ,
Haha goed zo:) volgende week staat Suzuka op de planning. Dat is een lang circuit dus dat geeft waarschijnlijk wat meer rust.Imac2011 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:27:
Nou mensen , de eerste complete race zit er voor mij op , hoop dat jullie niet teveel buikpijn van het lachen hebben .De eerste start heb ik gemist en moest vanuit de pits starten , de 2e race vanaf kop , eerste bocht eruit omdat ik erg veel ruimte wilde geven en op het vuil kwam , hoe krijgt een mens het voor elkaar ?En 3e race kreeg ik ergens een tikje en lag ik eraf .Ik heb zoveel mogelijk ruimte gegeven , of gas ingehouden , hoop dat het niet hinderlijk was.Een aantal keer achter snelle mannen aangehobbeld , in ieder geval beetje de lijnen op de lastige stukken kunnen zien .In ieder geval genoten met het zweet in mijn handen ,op mijn rug en in mijn bilnaad , het lijkt bijna echt , de zenuwen waren wel echt in ieder geval , hahaha te erg eigenlijk.
Tot de volgende keer ,
Zoals belooft, mijn snelste ronde van deze avond. Gelukkig zelfs tijdens de Qualify deze keer
Een beetje off topic... Reageren mag ook via PB. Maar een vraagje over het opnemen van de races met OBS:
Hoe houden jullie teamspeak uit de opname? Ik heb gister een uur zitten prutsen met virtuele audio kabels, maar kom er niet helemaal uit.
Hoe houden jullie teamspeak uit de opname? Ik heb gister een uur zitten prutsen met virtuele audio kabels, maar kom er niet helemaal uit.
Ik heb teamspeak op een aparte geluidskaart (USB). Mijn headset heeft 2 ingangen.Extera schreef op maandag 27 januari 2020 @ 07:51:
Een beetje off topic... Reageren mag ook via PB. Maar een vraagje over het opnemen van de races met OBS:
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 27-01-2020 08:17 ]
Pfff. Zo simpel!
Ik heb nu mijn digitale optical out via een converter naar analoog aan de 2e ingang van m'n headset gehangen (Logitech G933 mix adapter) en voilla!
Thanks!
Ik heb nu mijn digitale optical out via een converter naar analoog aan de 2e ingang van m'n headset gehangen (Logitech G933 mix adapter) en voilla!
Thanks!
De stilte over de vele ongelukken verbaasd me... Tenzij er nog goed door alle betrokkenen na heat 3 is ge-evalueerd.JoepW schreef op zondag 26 januari 2020 @ 22:22:
[...]
.......
Maar jongens jongens jongens wat een hoop onnodige crashes en zeer onnodige ‘vervolg’-ongelukken. Dit moet beter kunnen!
Eens @JoepW Ik ben zelf maar bij 1 ongeluk betrokken geweest maar die was 100% te voorkomen geweest. Als je gespind bent, ook al is het niet jouw schuld, en je staat dwars op de baan, dan wacht je tot er voldoende ruimte is om te draaien. In de herhaling van mijn incident kun je zien dat Johnny begint te rijden terwijl ik er aan kom. Misschien heeft hij maar 1 scherm maar dan nog kun je op het Relative scherm zien dat er een hele groep mensen aankomt, zeker omdat het in de 1e of 2e ronde gebeurde volgens mij, of in ieder geval nog tijdens het gedeelte van de race dat iedereen dicht op elkaar zit.
Heb zelf helaas de replay niet meer door mijn ragequit, anders had ik het e.e.a. met wat screenshots kunnen verduidelijken.
Heb zelf helaas de replay niet meer door mijn ragequit, anders had ik het e.e.a. met wat screenshots kunnen verduidelijken.
Soms denk ik ook wel dat het zou helpen als iRating wel effect zou hebben op het Tournament, dan rijden mensen toch gelijk heel anders denk ik. Waar mensen nu mischien wel eens denken.... SEND IT 
Maar goed het is ook fijn om te kunnen trainen en doen, maar wellicht even meer jezelf afvragen zou ik dit risico ook nemen in een official race.
( nu was ik er gisteren niet maar is meer op basis van afgelopen weken )
Maar goed het is ook fijn om te kunnen trainen en doen, maar wellicht even meer jezelf afvragen zou ik dit risico ook nemen in een official race.
( nu was ik er gisteren niet maar is meer op basis van afgelopen weken )
Volgens mij is iedereen een beetje ongeluk moe. Het is elke week wel raak. Mensen gaan ook direct weg na de race zonder even terug te kijken. Sommige leaven zelfs midden in de 2e race ofzo..JoepW schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:53:
[...]
De stilte over de vele ongelukken verbaasd me... Tenzij er nog goed door alle betrokkenen na heat 3 is ge-evalueerd.
Jongens blijf nou even na de race, kijk wat incidenten terug met elkaar, daar leert iedereen een hoop van. En het is gezellig!
ik was er zelf gister niet, dus kan daar niet over oordelen. Vanavond ben ik er weer!
[ Voor 7% gewijzigd door garriej op 27-01-2020 13:24 ]
Als het een beetje past zal ik proberen alle incidenten van gisteren op een rij te zetten als ik weer thuis ben.garriej schreef op maandag 27 januari 2020 @ 13:23:
[...]
Volgens mij is iedereen een beetje ongeluk moe. Het is elke week wel raak. Mensen gaan ook direct weg na de race zonder even terug te kijken. Sommige leaven zelfs midden in de 2e race ofzo..
Jongens blijf nou even na de race, kijk wat incidenten terug met elkaar, daar leert iedereen een hoop van. En het is gezellig!
ik was er zelf gister niet, dus kan daar niet over oordelen. Vanavond ben ik er weer!
En wil iemand zo vriendelijk zijn om de replay van vanavond met mij te delen?
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen