denk +/- 2.5/3 seconden. Dat zat denk ik in de 1.5lap extra fuel via CrewChief, ging laatste keer beter.Richard117 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:00:
[...]
Wat versta je onder te lang? 2 seconden waardoor je net een plekje verliest of hebben we het over een seconde of 20? In dat laatste geval kan het namelijk zo zijn dat je banden gewisseld hebt, dat wordt apart van het tanken gedaan en kost dus veel tijd. Tijd die je in een race van een uur zelden goed zal gaan maken, dus wisselen is over het algemeen niet nodig.
Geen banden of iets dergelijks gelukkig.
Gewacht tot tank zo goed als leeg was, tevens tegelijk met voorganger, zodat ik in betere omstandigheden terug zou keren ipv in langzamer verkeer. Maar ik was de tijd al kwijt bij uitkomen pits.Iets anders dat veel invloed kan hebben is de timing van je pitstop, waar zit je voor je stop of waar kom je na je stop juist terecht? Zit je in een groepje waar je voor je gevoel tijd verliest, dan kan het lonen om iets eerder te stoppen en in een vrij gat terecht te komen waardoor je een aantal rondjes je eigen tempo kan rijden en het groepje zo in kan halen. Andersom kan natuurlijk ook. Als je ziet dat je door je stop in een groepje terecht gaat komen waardoor je in het pitwindow niet je eigen tempo kunt rijden, kun je beter buiten blijven tot de tank helemaal leeg.
Ik vind het persoonlijk altijd prettig om met een volle tank te starten, dat zijn immers liters die je "gratis" krijgt (kost geen tijd om het er in te krijgen) en de tank vervolgens helemaal leeg te rijden. Zeker in die IMSA/ILMS races van 45-60min rij je dan het grootste gedeelte van de race met de (snellere) lege tank. Als je vroeg stopt rij je een groter gedeelte van de race met een (langzamere) volle tank.
Thanks! ik heb Crewchief bijgestelde tot +0.2 ronde fuel. Dat scheelt toch gauw bijna 4liter. geen idee hoeveel liter / seconde er getankt word.Dat is de basis strategie zoals ik een race start, en dan afhankelijk van de eerder genoemde scenarios pas ik mij in de race hier op aan. Ik draai iSpeed op een extra scherm en heb op basis van de practice en kwali al uitgerekend hoeveel brandstof + 2 ronden er bij de stop bij moet. Dit stel ik op de grid/warm up lap alvast in zodat ik hier na de race geen omkijken meer naar heb. Ook schakel ik dan al het banden wisselen uit.
Sorry voor de late response. Te druk met rondjes maken
Leuke race afgelopen maandag. Jammer van race 2 dat iemand me van de baan kegelde toen ik mijn weg veilig vervolgde... (iemand die ook weer de baan op wilde gaan). Daardoor Race 3 vooraan kunnen starten en als 2e gefinished