iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 222 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cageon
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-05-2021
Richard117 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:00:
[...]

Wat versta je onder te lang? 2 seconden waardoor je net een plekje verliest of hebben we het over een seconde of 20? In dat laatste geval kan het namelijk zo zijn dat je banden gewisseld hebt, dat wordt apart van het tanken gedaan en kost dus veel tijd. Tijd die je in een race van een uur zelden goed zal gaan maken, dus wisselen is over het algemeen niet nodig.
denk +/- 2.5/3 seconden. Dat zat denk ik in de 1.5lap extra fuel via CrewChief, ging laatste keer beter.
Geen banden of iets dergelijks gelukkig. :)
Iets anders dat veel invloed kan hebben is de timing van je pitstop, waar zit je voor je stop of waar kom je na je stop juist terecht? Zit je in een groepje waar je voor je gevoel tijd verliest, dan kan het lonen om iets eerder te stoppen en in een vrij gat terecht te komen waardoor je een aantal rondjes je eigen tempo kan rijden en het groepje zo in kan halen. Andersom kan natuurlijk ook. Als je ziet dat je door je stop in een groepje terecht gaat komen waardoor je in het pitwindow niet je eigen tempo kunt rijden, kun je beter buiten blijven tot de tank helemaal leeg.
Ik vind het persoonlijk altijd prettig om met een volle tank te starten, dat zijn immers liters die je "gratis" krijgt (kost geen tijd om het er in te krijgen) en de tank vervolgens helemaal leeg te rijden. Zeker in die IMSA/ILMS races van 45-60min rij je dan het grootste gedeelte van de race met de (snellere) lege tank. Als je vroeg stopt rij je een groter gedeelte van de race met een (langzamere) volle tank.
Gewacht tot tank zo goed als leeg was, tevens tegelijk met voorganger, zodat ik in betere omstandigheden terug zou keren ipv in langzamer verkeer. Maar ik was de tijd al kwijt bij uitkomen pits.
Dat is de basis strategie zoals ik een race start, en dan afhankelijk van de eerder genoemde scenarios pas ik mij in de race hier op aan. Ik draai iSpeed op een extra scherm en heb op basis van de practice en kwali al uitgerekend hoeveel brandstof + 2 ronden er bij de stop bij moet. Dit stel ik op de grid/warm up lap alvast in zodat ik hier na de race geen omkijken meer naar heb. Ook schakel ik dan al het banden wisselen uit.
Thanks! ik heb Crewchief bijgestelde tot +0.2 ronde fuel. Dat scheelt toch gauw bijna 4liter. geen idee hoeveel liter / seconde er getankt word.

Sorry voor de late response. Te druk met rondjes maken :+

Leuke race afgelopen maandag. Jammer van race 2 dat iemand me van de baan kegelde toen ik mijn weg veilig vervolgde... (iemand die ook weer de baan op wilde gaan). Daardoor Race 3 vooraan kunnen starten en als 2e gefinished :D }:O

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:35

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MDenessen
  • Laatst online: 06-09-2022
Vandaag en afgelopen maandag heb ik tegen Carlos Sainz gereden in de BMW fixed.
Maandag, op Silverstone had hij als tweede gekwalificeerd maar hij verdween opeens 1 bocht voor de start, waarschijnlijk door een slechte internetverbinding (en verloor 100 iRating). Vandaag startte hij in Summit Point van pole (1.04.9) en won de race makkelijk. Ik startte als derde, en moest wel even in de rem toen hij bij de safety car start bijna sur place ging staan voor de laatste bocht. Hij heeft nu nog maar een iRating van rond de 2000, maar zal wel snel stijgen. Jammergenoeg werd ik in die race in de tweede ronde uitgeschakeld in de snelle linkerknip door een Italiaan 8)7 . Maar wel leuk om tegen Carlos geraced te hebben 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
cageon schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 18:05:
denk +/- 2.5/3 seconden. Dat zat denk ik in de 1.5lap extra fuel via CrewChief, ging laatste keer beter.
Geen banden of iets dergelijks gelukkig. :)
Pit entry kan ook veel schelen, je hoeft pas onder de pit speed limit te zitten bij de groene pylonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Een leuk verhaal hoe iRacing heeft geholpen met een probleem bij de Chili Bowl.
https://www.autoweek.com/...eset-a-chili-bowl-glitch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
JacobsT schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:55:
Gisteren Lime Rock Park in de GT3. 9de kwali. Best een lastig circuit voor je momentum te houden. Beperkt kunnen oefenen. Naar 5de plek kunnen vechten, dan 2 keer mezelf ver in het gras laten gaan, weer kunnen opvechten om dan compleet men pitstop te verpesten. Eerst overshoot ik, vervolgens tank ik 25 liter voor nog 8 laps, om dan blijkbaar nog in reverse te staan bij vertrek :D

Uiteindelijk toch nog 6des kunnen finishen en desondanks zeer weinig oefening kan ik toch redelijk goed in het begin van de 50.XX blijven.

Als dit me niet motiveert om men quad monitor addon te installeren voor een deftige fuel calculator, dan gaat niets het doen hehe
Net bovenstaande race kunnen uploaden op youtube. Als ik die pitstop herbekijk kan ik mezelf toch echt wel voor de kop slaan. Kost me zeker 1, potentieel 2 posities.

Misschien in practice toch wat oefenen om men pitstops te optimaliseren. Nemen jullie referentie rempunten voor af te remmen naar pit limit speed of hebben jullie een tool die jullie helpt?

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 11:09
Ik zorg altijd dat ik in practice een paar keer pit entry oefen, en probeer inderdaad een referentiepunt te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Komt later vandaag een hot fix:
iRacing.com will be coming down for deployment of the 2020 Season 1 Patch 2 Hotfix 1 Release, TODAY, January 16th, beginning at 1:00pm EST.

This maintenance will affect all iRacing.com regions and members will be unable host or join sessions during the downtime.

The iRacing Test Drive service has been enabled, and will remain up until shortly after the maintenance has been completed. You may use Test Drive for ANY pieces of content you have downloaded, even items you do not own! (Brand new content will be available for Test Drive only after several weeks.)
To download content and updates, use our Download site: https://members.iracing.com/download
To access the iRacing Test Drive service, use our Test Drive site app: http://testdrive.iracing.com/app#

iRacing.com Downtime Schedule:

EST
Thu 2020-01-16 0700 Overlap Sessions Prevented*
Thu 2020-01-16 1300 Race Servers Unavailable

UTC
Thu 2020-01-16 1200 Overlap Sessions Prevented*
Thu 2020-01-16 1800 Race Servers Unavailable

AEDT
Thu 2020-01-16 2300 Overlap Sessions Prevented*
Fri 2020-01-17 0500 Race Servers Unavailable

All times are subject to change.

Sessions in progress at the start of maintenance will be terminated. There will be no record of such events whether official or not.

*Hosted sessions are allowed to be created and run that do not overlap the "Race Servers Unavailable" time. For example, 6 hours before the maintenance period begins, you can create a hosted session that lasts up to 5 hours, but not one that lasts for 6 or more hours.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3693962.page

Maintenance staat gepland voor 19:00. Beetje klote tijd, maar ja. ¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik begrijp niet dat ze dat na al die jaren niet beter kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Ach het is altijd wel ergens in de wereld op een vervelende tijd. Wel een keer een mooie tijd om de testdrive te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Olaf van der Spek schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:04:
Ik begrijp niet dat ze dat na al die jaren niet beter kunnen doen.
Hoe bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
Wat mag ik verwachten van de downtime? Duurt dit doorgaans lang? Ging net vanavond wat sessies knallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JacobsT schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:35:
Wat mag ik verwachten van de downtime? Duurt dit doorgaans lang? Ging net vanavond wat sessies knallen :(
Ik neem aan niet lang (geen garantie natuurlijk) maar het is een hotfix en die duren meestal niet heel lang.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Release notes:
This Hotfix focuses on fixing a few critical issues with the 2020 Season 1 Patch 2 release.

CHANGE LOGS:

AI Races

- Fixed a Simulation crash error that could occur when two AI Cars overlapped each other in pit lane, typically due to shared pit stalls.

Supercars Ford Mustang GT

- Damage to the rear wing now has a much greater effect on rear downforce of this vehicle.

- Damage to the sides and fenders now has a reduced effect on the aero drag of this vehicle.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
1. Momenteel kan ik me gewoon aanmelden voor de race van 18:00 UTC, vind ik raar.
2. Downtime moet korter, van tevoren alle updates downloaden en dan om 17:58 nieuwe server instances starten, zelfde voor de clients eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

1. Dat is altijd zo. Races die overlappen met de downtime kun je volgens mij niet joinen of tellen in ieder geval niet mee.

2. Builds deployen duurt altijd even. De season patches duren vaak enkele uren, er moet op de achtergrond veel aangepast worden. Niet alleen de simulator zelf maar ook databases en web ui.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:23:
1. Dat is altijd zo. Races die overlappen met de downtime kun je volgens mij niet joinen of tellen in ieder geval niet mee.
Joinen lukte ook.. maar blijft raar.
2. Builds deployen duurt altijd even. De season patches duren vaak enkele uren, er moet op de achtergrond veel aangepast worden. Niet alleen de simulator zelf maar ook databases en web ui.
Dat zou allemaal automatisch en snel moeten kunnen.

Eens per season, in week 13, wat downtime is natuurlijk ook niet zo erg. Maar zo'n patch als vandaag? Ik vind het niet erg, maar ik begrijp het gewoon niet.

Ook heb ik het idee dat dit niet de beste tijd is, rekening houdend met spelers wereldwijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 16-01-2020 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Maken ze gebruik van Windows Servers? De downtime zal dan waarschijnlijk kort zijn van aard. Wellicht heb je meegekregen dat er in een aantal Windows versies een behoorlijk beveiligings lek gevonden is. Wellicht dat deze downtime hier aan gerelateerd is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53
Had er overheen gelezen...
Eerste rondje Q op de Roval gaf de netwerk monitor continue rode waarden.
2s voor SF een disconnect, snel proberen reconnecten en dan naar het Offline scherm staren
Kost iig geen punten :F

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Olaf van der Spek schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 19:28:
[...]

Joinen lukte ook.. maar blijft raar.

[...]

Dat zou allemaal automatisch en snel moeten kunnen.

Eens per season, in week 13, wat downtime is natuurlijk ook niet zo erg. Maar zo'n patch als vandaag? Ik vind het niet erg, maar ik begrijp het gewoon niet.

Ook heb ik het idee dat dit niet de beste tijd is, rekening houdend met spelers wereldwijd.
Er zijn zoveel triple-A games die een uur of langer down gaan bij updates. Ook kan er natuurlijk altijd wat mis gaan bij deployen dus neem aan dat een deel van de tijd ook ff een check is of alles nog goed is voordat ze alles live zetten. Liever een uur niet racen, dan 5 min downtime waarna je ineens in een verkeerde auto terecht komt ofzo omdat de database niet goed gesynced was.

Het zal echt niet zijn omdat ze lui zijn ofzo, waarschijnlijk is het gewoon te lastig om alles binnen paar minuten te doen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik vind het ook nog wel meevallen bij iRacing. Als ik zie hoe vaak er storing is bij andere (triple A) games/platformen doen ze het nog niet zo slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/506657491199721475/667447233238794270/mazda_fake_idk..JPG

Moet wel fake zijn toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NickThissen schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:08:
Ook kan er natuurlijk altijd wat mis gaan bij deployen
Eigenlijk niet, als alles goed geautomatiseerd is.
In principe zou je de nieuwe versie moeten kunnen deployen naast de oude versie, moeten kunnen testen naast de oude versie en dan relatief simpel moeten kunnen overstappen, als alles door de test is gekomen.

Ze zijn zeker niet lui, en het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van prioriteiten. Maar het zou moeten kunnen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Leuk leesvoer: https://www.bmw.com/en/pe...ips-for-racing-games.html
en nog een leuke video

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 16-01-2020 22:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NickThissen
iRacing begint hun eigen Broadcast HQ :) Met onze ATVO software op de monitoren :D

https://twitter.com/thedr...tatus/1217916396924878848

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EObogUKWsA0tyOY?format=jpg&name=4096x4096

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-04-2024
Goedenavond, ik zat zo tussen de instellingen van iracing te kijken, en zag dat je een steam key kan opvragen. Mijn vraag is wat is daar het voordeel van?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een aanrader voor alle SimRacers.... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vinna schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:57:
Goedenavond, ik zat zo tussen de instellingen van iracing te kijken, en zag dat je een steam key kan opvragen. Mijn vraag is wat is daar het voordeel van?
Dan kan je iRacing toevoegen aan je Steam Library. Het heeft verder niet echt nut, behalve dat je kan bijhouden hoe veel uur je aan iRacing besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
En volgens mij kun je dingen betalen via steam tegoed?

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-10 17:06
Die had ik dinsdag al gepost :P
Al is een herhaling voor wie hem gemist had natuurlijk altijd prima!

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:08:
[...]

Die had ik dinsdag al gepost :P
Al is een herhaling voor wie hem gemist had natuurlijk altijd prima!
Ach ik had een dood momentje na 4 dagen buffelen en heb de afgelopen dagen niet echt goed GoT bijgehouden. Maar herhaling is wel belangrijk als ik naar de league races kijk ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JacobsT
Manman, wat een absurde avond heb ik gehad in iracing.
Eerste 2 races, word ik er absurd uitgeknikkerd door de competitie.

Sommige mensen hebben echt nul awareness rondom hun. Eerste 5 minuten van dit filmpje zie je alle incidenten. Gelukkig toch nog 1 race kunnen winnen. Moet nogal slechte karma gehad hebben in de eerste races haha.

[ Voor 9% gewijzigd door JacobsT op 17-01-2020 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
NickThissen schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 22:20:
iRacing begint hun eigen Broadcast HQ :) Met onze ATVO software op de monitoren :D

https://twitter.com/thedr...tatus/1217916396924878848

[Afbeelding]
Zit ns op de website te kijken (https://atvo.appgineering.com/About) en toen kwamen er ??????
Dit lijkt wel een professionele uitvoering van JRT en is gratis te downloaden en te gebruiken ......... nog meer ?????
Ik heb wat zitten spelen met JRT en ben aan t overwegen om een subscription te nemen, maar waarom zou ik ATVO niet gaan gebruiken ipv JRT?

@NickThissen Heb je misschien een kant en klare theme, wil t wel ns proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

smollynl schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:26:
[...]

Zit ns op de website te kijken (https://atvo.appgineering.com/About) en toen kwamen er ??????
Dit lijkt wel een professionele uitvoering van JRT en is gratis te downloaden en te gebruiken ......... nog meer ?????
Ik heb wat zitten spelen met JRT en ben aan t overwegen om een subscription te nemen, maar waarom zou ik ATVO niet gaan gebruiken ipv JRT?

http://racelabapps-update...labApps-0.2.4%20Setup.exe

RacelabApps is ook gratis zie dave Cam:
YouTube: Check out this awesome new FREE overlay! | BMW 12.0 @ Road Atlanta

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
Ja had ik al gezien en ben ermee aan het spelen :-). Maar een aantal aspecten van JRT (zoals het grote overzicht vd racers met heel veel info en de track) zitten (nog) niet in RacelabApps en zie ik wel bij ATVO.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
smollynl schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 12:26:
[...]

ATVO is bedoeld voor broadcasting, niet voor live overlay tijdens het rijden. Maar je kan het daar natuurlijk wel voor gebruiken als je wil. Het is er alleen niet voor gemaakt dus je zal bepaalde dingen missen of moeilijk te maken vinden, en we houden ook weinig rekening met performance dus vooral in grote ingewikkelde themes kan dat misschien een impact hebben.

Er is helaas geen kant en klare theme beschikbaar. We hadden ooit een F1-achtig theme maar die hebben we offline gehaald omdat we verwachten dat dat niet OK is (dit soort dingen worden typisch niet toegestaan door F1).

Je kan je eigen themes maken, en er zijn ook themes door andere mensen gemaakt die gratis te downloaden zijn (en ik denk zelfs dat er wel betaalde themes te vinden zijn, ook al zijn we daar wat minder blij mee aangezien wij niks van dat geld terugzien).

Om het in het kort te omschrijven, ATVO omvat het volgende geheel gratis:
  • Data aggregation inclusief timing screen, track map, session events, etc.
  • Theme Editor om je eigen themes te maken, inclusief support voor low-level scripting, animaties, etc.
  • Remote server/client verbinding waarmee je meerdere mensen kunt synchronizeren
  • Simpele "Race Control" client om bijvoorbeeld aantal incidents te tracken. Deze is niet inbegrepen standaard maar kunnen we wel apart beschikbaar maken
Daarnaast kun je ons inhuren om een meer complex theme te laten maken. Het grote verschil is dat wij zelf niet de Theme Editor gebruiken maar het theme geheel in low-level code maken. Dat geeft veel betere performance en veel meer mogelijkheden. Dit is echter niet gratis en eigenlijk alleen weggelegd voor de grotere broadcasters, want het is niet goedkoop. Momenteel zijn dat Racespot en binnenkort dus iRacing zelf (in samenwerking met Racespot). Daarnaast heb je ook nog GSRC, die gebruiken ook ATVO maar dan met hun eigen gemaakte theme.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:47
Veel succes aan iedereen die de Daytona 24h gaat rijden d:)b
Met het verdwijnen van de solo special events, beginnen die teamraces toch wel een beetje te kriebelen. Maar ja tijdgebrek. Wie weet, ooit... Als de kinderen zelfstandig genoeg zijn :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Is bij mij ook lastig om aan een team ding mee te doen. Vaak zie je dat op het laatst nog besproken moet worden wie wanneer rijdt en dat is met kinderen gewoon niet te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 02-10 17:53

Phydomir

Dennis

Wij (Virtual Motorsport) gaan ook weer meer doen. Zal wel split 2 worden denk ik. Altijd leuk deze events.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik doe ook mee in de #64 Full Send Racing met de BMW. Samen met Tahj Edwards en Jeffrey Garzotto die ik net voor het eerst gesproken heb :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Succes allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
Weet iemand de link naar de live stream?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Benieuwd of daar iets te zien valt want tot nu toe heb ik geen succes met het joinen van de sessie. Site geeft 504 errors :/

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
wij zitten er ook nog niet in. ben nu wel het team gejoined, maar geeft nu aan processing registration...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Lijkt er op dat he inmiddels werkt. Kan nu gelukkig wel de sessie joinen.

Edit: zo te zien zitten wij in split 3.

[ Voor 22% gewijzigd door Phydomir op 18-01-2020 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier de stream van Split 3 van Virtual MotorSport die ik nu voor ca. 6 uur gestart ben.
In deze Split zit ook NAB Racing.

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 18-01-2020 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

JoepW schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:33:
Hier de stream van Split 3 van Virtual MotorSport die ik nu voor ca. 6 uur gestart ben.
[YouTube: GoT iRacing live]
Succes met de race Joep!

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik stream enkel :+
Beide genoemde teams staan grotendeels uit onze community leden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Nice! ik ga beide streams in de gaten houden :-D

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Na 6 uur liggen we nu 8e. Beetje afhankelijk van wie wanneer voor zijn rijder wissel gaat. Top 3 wordt zonder schade voor een van die teams lastig. P4 zou nog te doen moeten zijn, maar wordt al lastig. Wel lijkt het erop dat wij steeds het langste door kunnen van iedereen en zo steeds een rondje meer kunnen. Hierdoor zouden we aan het einde wel een stop besparen ten opzichte van de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 20:51:
Na 6 uur liggen we nu 8e. Beetje afhankelijk van wie wanneer voor zijn rijder wissel gaat. Top 3 wordt zonder schade voor een van die teams lastig. P4 zou nog te doen moeten zijn, maar wordt al lastig. Wel lijkt het erop dat wij steeds het langste door kunnen van iedereen en zo steeds een rondje meer kunnen. Hierdoor zouden we aan het einde wel een stop besparen ten opzichte van de rest.
nice!
Ik denk dat ik de stream gedurende nacht stop, maar morgen weer start tot de finish..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Kijkend naar de stream baal ik wel een beetje dat we de logistiek niet rond kregen om de 24hr race in te duiken. Maargoed, volgende keer beter :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 02-10 16:40
JoepW schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 17:33:
[YouTube: GoT iRacing live]
Ah geinig, kan ik ons MOATF team nog volgen.
Maar daar heeft geloof ik een van onze rijders zitten slapen en zich als 2e rijder geregistreerd voor aanvang waardoor de team irating een stuk lager uit viel.
Of ze anders wel de topsplit hadden gehaald weet ik niet, want die GTE sof heb ik nog geen moment onder de 7k zien duiken gedurende de race.

Zit zelf met een Merc in de top split dus, alleen knalde @gerard27's game al na 12 rondjes terug naar de desktop waarop de auto de muur in kleunde met een tow tot gevolg.
Het blijft wel jammer dat ondanks dat je alle repairs neemt het bodywork niet volledig hersteld wordt en we dus een paar km topsnelheid missen. Dus er rest ons weinig anders dan een beetje de kruimels op te pikken die andere teams laten liggen, want alleen op pace valt er voor ons niet heel veel meer te winnen.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Red Baron schreef op zondag 19 januari 2020 @ 03:57:
Of ze anders wel de topsplit hadden gehaald weet ik niet, want die GTE sof heb ik nog geen moment onder de 7k zien duiken gedurende de race.
De iRating die je tegenwoordig nodig hebt is best flink. Bas zijn iRating van ongeveer 5850 was slechts genoeg voor split 3.
Inmiddels liggen we 4 op 6s van P3 en 7s voor op P5. Nog 10 rondjes en dan stap ik weer in voor 3 stints.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 02-10 16:40
Ja precies, we hadden iemand met 7110 irating voor het registreren en ik geloof een ander met 5300 zich zelf per ongeluk ook al geregistreerd had dus als team zaten ze dan op zo'n 6200 ofzo.

Voor DP en GT3 heb je minder nodig, mijn 7154 was genoeg voor de top split in GT3.
Er was sowieso nog 1 team met een lagere irating kijkend naar de oplopende start nummers. Wellicht dat er nog teams met een custom start nummer lager waren, maar heel veel zullen dat er ook niet geweest zijn.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
JacobsT schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:24:
Manman, wat een absurde avond heb ik gehad in iracing.
Eerste 2 races, word ik er absurd uitgeknikkerd door de competitie.

Sommige mensen hebben echt nul awareness rondom hun. Eerste 5 minuten van dit filmpje zie je alle incidenten. Gelukkig toch nog 1 race kunnen winnen. Moet nogal slechte karma gehad hebben in de eerste races haha.

[YouTube: IRACING | What a night. Seeking NASCAR redemption!]
Soms heb je gewoon pech, maar de 2e race op LRP zag je die klap al best lang van tevoren aankomen. Dus gas los en anticiperen op de andere racers. Nu houd je vol gas in de hoop de rijders voor je in te halen.

Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan hoor. Proberen zoveel mogelijk posities te winnen bij fouten van anderen. Maar als ik achteraf dan zo'n situatie bekijk via de replay en niet meer in de race zit door een klap of tow, kan ik het altijd wel wat objectiever beoordelen.

Wel knap hoe je zo rustig blijft trouwens :+. Lukt mij niet altijd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zal straks de stream van Split 3 weer starten voor de laatste 6 uur.
Ik zag dat NAB Racing is gestopt.
En ik las net dat het Redline team van Max en Atze wegens connectie problemen heeft opgegeven.

We staan met ons Topic in de Top 10 op GoT! d:)b
Top 10!
Bron

[ Voor 36% gewijzigd door JoepW op 19-01-2020 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De laatste (ca.) 6 uur vanuit de cockpit van Virtual Motorsports in Split 3

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wij hebben in de nacht wat schade opgelopen. Ik zat halverwege mijn 1e stint toen ik richting the busstop helemaal tegen de gele lijn aan zat en een GT3 en DP naast me contact maakte en zo voor mijn neus verschenen. Daarna Roy nog tegen een DP aangereden die voor zijn neus spinde waar we net niet omheen konden.

We missen nu redelijk wat rechte lijn snelheid maar liggen inmiddels wel 5e maar meer zal er niet inzitten zonder dat andere pech hebben.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb maar eens een artikeltje aan onze Top 10 mijlpaal gewijd op onze site en een link doorgestuurd naar iRacing, Heusinkveld en Sim-Lab en natuurlijk wat posts gedaan op Twitter, Facebook en Instagram ;)
https://www.got-racing.eu/?p=5552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:47
StealthyPeanut schreef op zondag 19 januari 2020 @ 08:36:
[...]

Soms heb je gewoon pech, maar de 2e race op LRP zag je die klap al best lang van tevoren aankomen. Dus gas los en anticiperen op de andere racers. Nu houd je vol gas in de hoop de rijders voor je in te halen.

Ik zou waarschijnlijk hetzelfde hebben gedaan hoor. Proberen zoveel mogelijk posities te winnen bij fouten van anderen. Maar als ik achteraf dan zo'n situatie bekijk via de replay en niet meer in de race zit door een klap of tow, kan ik het altijd wel wat objectiever beoordelen.

Wel knap hoe je zo rustig blijft trouwens :+. Lukt mij niet altijd.
Mee eens, maar ik vind het incident met de trucks een vergelijkbare situatie. Je ziet dat ze allebei een momentje hebben dat ze de controle kwijt zijn. Dan kun je net als op Lime Rock je voet op het gas houden en hopen dat het goed komt zodat je 2 plaatsen wint, maar je neemt zoals je nu 2x ziet ook een risico. Gas los en iets meer voorzichtigheid had in dit geval zeer waarschijnlijk meer opgeleverd.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Uiteindelijk toch nog een 4e plek weten te halen. Zonder de schade en ongelukken had P3 er misschien ingezeten maar de eerste twee waren echt te snel. Wel weer een erg vermakelijke race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op zondag 19 januari 2020 @ 14:59:
Uiteindelijk toch nog een 4e plek weten te halen. Zonder de schade en ongelukken had P3 er misschien ingezeten maar de eerste twee waren echt te snel. Wel weer een erg vermakelijke race.
Netjes hoor!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Hallo heren , ik heb me na lang twijfelen ingeschreven op iracing , ook Forza motorsport 7 speel ik online en is erg grappig maar de glitches en onverklaarbaar veel snellere tegenstanders in exact dezelfde auto en de hoeveelheid beukers zijn hoogst irritant.Ik probeer me door de stof heen te lezen en loop tegen het probleem aan dat in mijn customer id niet in de "code'' krijg ? Ik zal vooral eerst wat trainen en rondkijken aangezien er hier veel ervaren rijders zijn wil ik niet in de weg rijden !
Groeten Robin Z , FartingDad
:)

[ Voor 3% gewijzigd door Imac2011 op 19-01-2020 16:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18:39
Imac2011 schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:24:
Hallo heren , ik heb me na lang twijfelen ingeschreven op iracing , ook Forza motorsport 7 speel ik online en is erg grappig maar de glitches en onverklaarbaar veel snellere tegenstanders in exact dezelfde auto en de hoeveelheid beukers zijn hoogst irritant.Ik probeer me door de stof heen te lezen en loop tegen het probleem aan dat in mijn customer id niet in de "code'' krijg ? Ik zal vooral eerst wat trainen en rondkijken aangezien er hier veel ervaren rijders zijn wil ik niet in de weg rijden !
Groeten Robin Z , FartingDad
:)
dat onverklaarbare snelle tegenstanders heb ik bij iracing ook last van :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Deze week nog geen tijd gehad om te rijden (ik had donderdagavond geen plannen...), dus zojuist een FP en twee races op Phillip Island gereden.

FP begon belabberd, dus ik dacht 'oh jee, weer zó'n track'. Maar na een paar rondjes begon ik de baan steeds beter te begrijpen en eigenlijk best aardige tijden te rijden.
De eerste race p10 geëindidgd, met één gevecht waar ik een béétje gemeen ben geweest. Terwijl we waren aan het strijden (ik achter) liep een snellere rijder op ons in. Toen ik door kreeg dat ik er niet langs ging komen heb ik de persoon voor me iets meer ruimte gegeven, geconcludeerd dat die snellere rijder niet de moeite waard was om een halve race van me af te proberen te houden, hem rédelijk makkelijk erlangs gelaten, waarna degene waar ik eerst mee aan het vechten was aan de beurt was. In low-split Skippy kan niet iedereen tegen druk (ik bijvoorbeeld...), dus wat ik stiekem een béétje zag aankomen gebeurde. Toen die snellere rijder uiteindelijk langs mijn voorganger kwam, zat die persoon op een hem onbekende lijn, verremde zich en schoot eraf. Plekje terug dus :+

In de tweede race zat er een Duitser achter me. Ik was iets sneller, maar de slipstream zorgde ervoor dat ik'm niet kwijt kwam. Na twee mislukte divebombs kon ik ver genoeg weg rijden om daar minder last van te hebben, en kon ik me langzaam losweken om uiteindelijk op +5s te eindigen.

Mijn beste ronde in vrije lucht is 1:48.7. Ik vergelijk meestal met Borja Zazo, die op het Skippy-forum elke week een hotlap-tutorial post. Die zat op 1:47.1, dus daar zit ik nog maar anderhalf procent boven :)
Maar eerlijk is eerlijk, Borja is, ondanks zijn 5800iR, niet de snélste Skip-rijder (alleen degene met de beste tutorials :)). Een andere hotlapper postte een 1:46.7. Nog steeds ben ik dan maar 1.8% langzamer. Grappig dat ik op een circuit dat ik eigenlijk meteen vervelend vond juist best een aardige pace heb gehaald. Misschien ga ik toch nog wel eens snelheid vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat is niet gemeen, maar juist een slimme tactiek. Goed gedaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Vandaag de 24h van Daytona met ARSE afgerond. In totaal 7 stints gereden. Helaas bleek de bop behoorlijk in het nadeel van de Porsche en hadden we dikke issues op de rechte stukken. Gelukkig heb ik leuke gevechten gehad en heb ik voor mezelf de bevestiging dat ik behoorlijk snel en consistent ben. Na 3 uur achter elkaar te hebben gereden waren de rondetijden net zo snel als in het begin.

Was wel helemaal gesloopt... Al met al een hele leuke race met praktisch geen tot weinig domme acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:49

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb zo nu en dan de 24h gevolgd. Het gte veld was alleen maar bmw en een verdwaalde Ferrari/Porsche. Het gros was dus een bmw ja. Zonde dat de bop dan niet helemaal in orde is

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000

Linc

mzzl

Probleem is niet echt de BoP, maar het feit dat iedereen elke baan de beste auto pakt voor die baan. In het echt kan een team niet elke race een andere auto pakken.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Precies. We rijden eigenlijk altijd de Porsche, maar misschien moeten we bij de volgende enduro inderdaad maar eens de meest geschikte auto bij dat circuit pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Er waren inderdaad in de top split één Ferrari, één Porsche en voor de rest alleen de BMW. Begrijpelijk door het makkelijk switchen, maar wel jammer. Maakt het veld toch een beetje saai :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000

Linc

mzzl

In onze split was het redelijk verdeeld tussen Ferrari's en BMW's, maar in de GT3 reed alleen maar Mercedes, geen Audi.

Ik had overigens nog wel een momentje gelijk toen ik in stapte, de eerste keer dat ik op volle snelheid op turn 1 af kom. Gelijk 2 DP's die voorbij willen en ik zit iets teveel op hun te letten en niet op mijn eigen rem punt. Rem dus te laat en moest aardig mijn best doen om het daar niet gelijk af te schrijven. Ging gelukkig goed :+

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Linc schreef op zondag 19 januari 2020 @ 19:55:
In onze split was het redelijk verdeeld tussen Ferrari's en BMW's, maar in de GT3 reed alleen maar Mercedes, geen Audi.

Ik had overigens nog wel een momentje gelijk toen ik in stapte, de eerste keer dat ik op volle snelheid op turn 1 af kom. Gelijk 2 DP's die voorbij willen en ik zit iets teveel op hun te letten en niet op mijn eigen rem punt. Rem dus te laat en moest aardig mijn best doen om het daar niet gelijk af te schrijven. Ging gelukkig goed :+

[YouTube: Daytona Turn 1 oopsie]
Oeps!
En die 2de DP zat goed op te letten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Oef. Zo'n momentje had ik ook alleen zat ik in de positie van de 2e dp. Dat ging bij mij ook maar net goed en was ook in turn 1. Netjes onder controle gehouden zeg!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Het is net of hij vaker auto's die dwars gaan onder controle moet houden ;) Netjes gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Laatst online: 06-09-2022
Spannende races net weer op Zolder. Excuses Gerben voor de crash in race 1, einde ronde 1 waar ik je afkneep bij de Jochen Rindt bocht en we crashden, ik dacht dat ik al aan je voorbij was.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Was weer leuk, heren :) Ik had het circuit pas vanmiddag gekocht, en was er dus totaal niet bekend mee. Maar toch weer drie keer niet laatste geworden, en dat zonder mensen van de baan te kegelen. Dus dat noem ik een win :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extera
Ook eens een replay gemaakt :-)
Krijg alleen de virtual mirror er niet in, zoals @JoepW dat wel lukt.

Door incidenten te ontwijken toch nog mooi 4e geworden in de 3e race.
Echt een lastige baan waar ik maar geen snelheid wist te vinden vanavond.. mijn snelste lap was een 1.28.355

[ Voor 15% gewijzigd door Extera op 19-01-2020 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Extera schreef op zondag 19 januari 2020 @ 23:07:
.....Krijg alleen de virtual mirror er niet in, zoals @JoepW dat wel lukt.....
Dat komt omdat ik live stream en jij waarschijnlijk de replay opneemt. ;)
In de replay wordt de virtual mirror niet getoond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Was weer leuke avond! Sorry @Extera en @MauriceQ voor race 1 bij de 2e chicane. Er werd harder geremd dan ik vooraf had ingeschat waardoor een crash onvermijdelijk was...Volledig mijn fout.

[ Voor 5% gewijzigd door Doubleoz op 20-01-2020 07:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JohnnyV
Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/585254195909623845/668585869698924580/image0.jpg

Daytona 24h split 6 win :D *O* (met maar 4 rondjes verschil naar P2 :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Congratz Johnny!

Maar toch ff mijn gal spuien over die farce wat ze gedaan hebben met de bop bij de GTE. Wij zijn onwetend de 24h gejoined in de Ferrari dachtend dat ze de bop wel zouden "gelijkstemmen".

Maar als ge minstens 0.5sec verliest op de oval tov BMW dan werd het snel de 24h van frustratie.

Ook de laatste keer geweest dat ik een low DF circuit nog join in een traag hok. /rage

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Scifo83 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:21:
Congratz Johnny!

Maar toch ff mijn gal spuien over die farce wat ze gedaan hebben met de bop bij de GTE. Wij zijn onwetend de 24h gejoined in de Ferrari dachtend dat ze de bop wel zouden "gelijkstemmen".

Maar als ge minstens 0.5sec verliest op de oval tov BMW dan werd het snel de 24h van frustratie.

Ook de laatste keer geweest dat ik een low DF circuit nog join in een traag hok. /rage
Wij zaten dan maar in split drie maar zo groot heb ik het verschil niet ervaren. BMWs waren wel iets sneller qua top maar over een ronde viel het wel mee. Daarbij konden wij met de Ferrari makkelijk één rondje meer rijden op een tank en met wat moeite zelfs twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Phydomir schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Wij zaten dan maar in split drie maar zo groot heb ik het verschil niet ervaren. BMWs waren wel iets sneller qua top maar over een ronde viel het wel mee. Daarbij konden wij met de Ferrari makkelijk één rondje meer rijden op een tank en met wat moeite zelfs twee.
Ik heb nooit 280kph (max 278kph) op eigen kracht kunne hale met die ferrari. Geen idee wat er scheelde. Ofwel hadde we iets van aero damage ma twas echt frustrerend -.-

We reden ook rond met de VRS setup.

[ Voor 3% gewijzigd door Scifo83 op 20-01-2020 09:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Scifo83 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:44:
[...]

Ik heb nooit 280kph (max 278kph) op eigen kracht kunne hale met die ferrari. Geen idee wat er scheelde. Ofwel hadde we iets van aero damage ma twas echt frustrerend -.-

We reden ook rond met de VRS setup.
Net even mijn data terug gekeken en liep 279 max op eigen kracht. Wel heel erg afhankelijk van hoe je de busstop uit komt. Dat was echter niet met de VRS set. Die BMW race vorige week hebben we ook gedaan en die liep met VRS set 1kph harder. We hebben echter tijdens deze race nooit het idee gehad dat de BMW echt veel sneller was.

Nu kan je zeggen dat gezien het feit dat de topsplit bijna alleen maar BMWs had, de BOP niet perfect was. Ik denk dat die +10 kilo voor de Ferrari niet echt nodig was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Wij reden de Porsche en ik kwam op eigen kracht met de Pure setup niet boven de 268, dus wij waren echt in het nadeel. In de draft kon ik zelfs de M8 met moeite bijhouden..

@JohnnyV Gefeliciteerd kerel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Na mijn races gisteren heb ik nu een SR van 4.44. Door de >4 SR mag ik nu ook aan een aantal B-klasses meedoen. Hoewel ik de Skip voorlopig als mijn 'hoofd'-klasse zie, lijkt het erop dat een hoop van de actie in de GT-wagens zit in iRacing. Is de VRS Sprint klasse een beetje leuk/clean? Het prettige van de Skip is dat er (en ik weet dat de ervaring van anderen anders is) relatief clean gereden wordt. Dat wordt ook makkelijker gemaakt door het feit dat het maar een klein wagentje is, en ook krappe circuits dus plek zat hebben. VRS Sprint ziet er qua format wel leuk uit (40 minuten leent zich nog voor een snelle race als ik even tijd heb), maar als het één grote botsautobaan is, dan blijf ik er ver weg van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Net de stream nog es bekeken. Blijkbaar heeft de teamgenoot de stream opgestart juist als ik mijn fout maak na 2 uur.

Man man als ge de remmen van ne GTE toch niet gewoon zijt 8)7
https://www.twitch.tv/videos/537951221

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
Ons team had gekozen om met de M8 te rijden voor het nieuwe seizoen ipv weer de 488.

Dat de BOP zo zou vallen kwam ons dus goed uit, maar was niet de reden dat we met de BMW reden.

Wij konden overigens op eigen kracht 283 rijden. En met een lekkere draft van een DP is zelfs 294 gelukt.
Wij hadden wel een setup met 0 vleugel een geen rake, puur voor de oval, de kink in het infield was soms wel tricky in de slipstream :9

Wij hadden wonder boven wonder geen enkele repairs hoeven uitvoeren en konden nog steeds die hoge snelheden aan het einde van de race halen.
Maar meestal lift je al een stukje voor het rempunt, ik deed vaak 34 laps op een tank. Met flatout pace kan je ong 31,7 laps op een tank doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Scifo83 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:49:
Net de stream nog es bekeken. Blijkbaar heeft de teamgenoot de stream opgestart juist als ik mijn fout maak na 2 uur.

Man man als ge de remmen van ne GTE toch niet gewoon zijt 8)7
https://www.twitch.tv/videos/537951221
Oops. Misschien volgende keer de rem vasthouden als ge spint. Nu clip je net die BMW ook? Of spint hij uit zichzelf omdat ie via het gras om je heen stuurt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Luckeh schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:14:
[...]

Oops. Misschien volgende keer de rem vasthouden als ge spint. Nu clip je net die BMW ook? Of spint hij uit zichzelf omdat ie via het gras om je heen stuurt?
Ik liet de rem los om mijn wagen terug in de juiste richting krijgen, toen ik achterstevoren zag dat er nog iemand de pits binnen gereden kwam stampte ik wel op de rem maar ja -.- Hij spint idd om mij te ontwijke, was a clumsy pit entry to say the least. -.-

Ook redelijk wat tactische blunders gemaakt. Int begin niet gedubbel stint met de banden. Snacht gingen sommige teams ook tripple stinten. Als ge toch geen deftige voorbereiding doet (of de auto niet kent) -.-

[ Voor 16% gewijzigd door Scifo83 op 20-01-2020 11:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Ik heb gisteravond geprobeerd mee te rijden , heb pas einde middag circuit en auto gekocht.Wat vrij gereden en kwalificatie en 1e heat uitgereden , andere 2 geskipt omdat ik echt te traag was en geen beeld in buitenspiegels krijg ? Zag alleen in binnenspiegel beeld.Dus nu vooral aan het zoeken naar tips/instellingen qua beeld etc.Wel heerlijke auto die Bmw , nu nog het gevoel krijgen met remmen en bochtensnelheid , behoorlijk lastig moet ik zeggen.Misschien tot vanavond , als ik het aandurf : )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Volgens mij was iedere server hetzelfde qua weer en verloop hiervan maar wij hadden zelfs achteraf moeten beginnen met tripple stinten qua banden. De baan temp was best koel en dat had makkelijk gekund. Vanaf de nacht hebben we wel steeds tripple stints gedaan. Alleen de een na laatste stint was een dubbel omdat het zo uit kwam qua tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Phydomir schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:42:
Volgens mij was iedere server hetzelfde qua weer en verloop hiervan maar wij hadden zelfs achteraf moeten beginnen met tripple stinten qua banden. De baan temp was best koel en dat had makkelijk gekund. Vanaf de nacht hebben we wel steeds tripple stints gedaan. Alleen de een na laatste stint was een dubbel omdat het zo uit kwam qua tijd.
Khad toch wel verwacht dat de temperaturen ook es tegen de 40° gingen overdag. Uit practice sessions kunde ook geen reet uithalen dus.

Temps zijn altijd tussen 20° en 30° geweest. Had ik dat geweten..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Scifo83 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:52:
[...]

Khad toch wel verwacht dat de temperaturen ook es tegen de 40° gingen overdag. Uit practice sessions kunde ook geen reet uithalen dus.

Temps zijn altijd tussen 20° en 30° geweest. Had ik dat geweten..
Het is net echt ;)

Wat mij betreft wel een positieve verandering hoor. Vroeger was alles statisch en kon je weken van te voren al de optimale strategie bedenken. Tegenwoordig moet je toch veel meer inspelen op het weer van de dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extera
Wormaap schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:35:
Is de VRS Sprint klasse een beetje leuk/clean?
Ik heb deze (iRacing) week 7 VRS sprint races gedaan op Lime Rock Park, en was positief verrast. Heb best leuke gevechten gehad, best clean.

Natuurlijk zit er hier en daar een vervelia tussen, maar ik heb van de 7 races er maar 1 gehad waar ik echt van de baan getikt werd (tot 2x toe door dezelfde...)

Hopelijk wordt het straks met een wat hogere iRating nog spannender :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Imac2011 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 11:42:
Ik heb gisteravond geprobeerd mee te rijden , heb pas einde middag circuit en auto gekocht.Wat vrij gereden en kwalificatie en 1e heat uitgereden , andere 2 geskipt omdat ik echt te traag was en geen beeld in buitenspiegels krijg ? Zag alleen in binnenspiegel beeld.Dus nu vooral aan het zoeken naar tips/instellingen qua beeld etc.Wel heerlijke auto die Bmw , nu nog het gevoel krijgen met remmen en bochtensnelheid , behoorlijk lastig moet ik zeggen.Misschien tot vanavond , als ik het aandurf : )
Als mede-slowpoke kan ik je vertellen dat't best te doen is om langzaam te zijn in deze groep. Iedereen houdt rekening met elkaar, dus zelfs als je redelijk vooraan start door de reversed grid is het allemaal redelijk te overzien. Af en toe word ik wel eens aangetikt omdat ik eerder rem dan degene achter me verwacht, maar ook daar leer je op anticiperen. Zolang je zelf niet lomp rijdt heeft naar mijn idee niemand moeite met de trage broeders :)
Bijkomend voordeel is dat't mij enorm helpt met 'rijden onder druk'. Als ik in de Skip, waar ik hoofdzakelijk rijd, iemand in mijn spiegel heb, dan schrik ik daar niet van en kan ik rustig besluiten of het snelheidsverschil groot genoeg is om'm er maar langs te laten, of dat ik het gevecht aan ga. Bij de GoT races heb ik in race 2 en 3 in ronde 1 een stuk of 30 mensen die maar 12 of 15 minuten hebben om vooraan te komen in m'n nek, dus die ene Skip is dan ineens niet meer zo spannend :+

TL;DR: Als je in staat bent veilig te rijden en in je spiegel te kijken, gewoon lekker meedoen :9

Overigens staan de 'echte' spiegels van de wagen standaard uit, en heb je alleen de virtuele spiegel. Dat kun je aanpassen in je grafische instellingen, maar houd rekening met een flinke klap op je framerate.
Extera schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:05:
[...]

Ik heb deze (iRacing) week 7 VRS sprint races gedaan op Lime Rock Park, en was positief verrast. Heb best leuke gevechten gehad, best clean.

Natuurlijk zit er hier en daar een vervelia tussen, maar ik heb van de 7 races er maar 1 gehad waar ik echt van de baan getikt werd (tot 2x toe door dezelfde...)

Klinkt goed, dan ga ik het eens proberen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 20-01-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Extera schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:05:
[...]

Hogere irating zegt niet zoveel. Je ziet wel eens gasten die met een hoge iRating veel meer risico's nemen en dat eindigt regelmatig in tranen.
Pagina: 1 ... 222 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies