Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iRacing 2016-2020 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 221 ... 224 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• MDenessen
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 15:46
Was mijn eerste Got league race vanavond. Vond het echt super. Wel intensief in VR zo'n drie sprint races achterelkaar. Ik kijk al uit naar volgende week.

• anc
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 27-01 21:30
Was voor mij ook weer de eerste GoT race sinds een jaar of 3a4. Erg leuk!

iRacing

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:30

Wormaap

Moderator Foto & Video
Was verrassend leuk vanavond na alle doemscenario's! :) Door de krappe baan kan ik ineens ook om een plekje vechten, want die BMW is inderdaad best een tank :+ Race 1 tikte ik iemand aan omdat ik me verremde, blokkeerde en mijn auto ineens alle kanten op stuiterde. Toen de persoon in kwestie weer bij was gekomen heb ik de plek teruggegeven, maar die ene plek is natuurlijk weinig waard als de rest van de groep ondertussen 10s verderop zit. Excuus daarvoor!

In race 2 werd ik naar mijn idee een beetje van de baan getikt. Maargoed, dat gebeurde wel meer mensen :+ Later wel een béétje een jammer momentje toen ik vrolijk mijn plek aan het verdedigen was, er bij die krappe linkse een gele vlag was en degene achter me hem aan de binnenkant erlangs prakt waardoor ik vol in de ankers moest om degene die stil stond niet te raken. Is natuurlijk makkelijk inhalen als degene voor je even voorzichtig doet, maar misschien niet de leukste manier :P

Race 3 wat leuke gevechten gehad waar degene voor me niet zomaar weg kwam. Een verloren door mijn eigen fout, een gewonnen doordat @Doubleoz het akkerland voorbij het hek ging verkennen. Anders was'ie waarschijnlijk wel weggekomen, dus jammer dat't op die manier beslecht moest worden.
Bij de start wel ontzettend in de sandwich gekomen zeg. Ik remde wat veilig voor T1, daarmee verraste ik volgens mij degene achter me, die links buitenom het gras op ging en in de bocht weer naast me zat, terwijl iemand anders aan de binnenkant voorbij kwam. Van beide kanten tegelijk aangetikt en daardoor recht gebleven en de bocht overleefd. Hebben we dat ook weer eens meegemaakt :9

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
onsgeluk schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:22:
Wanneer deze persoon buiten de ideale lijn maar wel binnenkant bocht had geremd, loop je trouwens een serieus risico dat je 'm midbocht alsnog tegenkomt of omdat die op het vuil zit of omdat die over de max grip van zn banden gaat en onderstuurd z'n radius niet haalt. Dan moet je nog steeds liften en wellicht zelfs midbocht remmen.
Daar heb je natuurlijk ook gelijk in. Het voelt alleen een beetje als een brake test. Maar zowel jij als @Linc geven aan dat het gewoon valide is, dus dan ga ik daar gewoon van uit en lift ik gewoon vrolijk en probeer ik terug te kruisen door de vaak iets betere exit die ik krijg door rustiger de bocht in te gaan :+

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:23
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:54:
goedenavond, nu wil ik de skippy kopen met wat tracks.
maar nu word het wel overwelmend.
hebben jullie wat tips voor tracks die veel worden gereden in alle road klasse?
ik heb een buget van 200 dollar max.
wil niet graag tracks kopen waar ik maar 1 seisoen mee kan rijden, en dan uit de rotatie gaan.
Ik zou in eerste instantie kijken naar de circuits die niet op de planning staan.
- Philip Island (heb ik zelf nog niet)
- Oran Park
- Zandvoort

- New Hampshire (included)
- Oulton
- Circuit de Barcelona
- Silverstone

Vetgedrukt de circuits die ik je kan aanbevelen. Verder zou ik je adviseren om Lime Rock Park en Road Atlanta aan te schaffen.

Vervolgens wachten tot de circuits voor het volgende seizoen bekend zijn gemaakt en dan kijken welke je eventueel nog verder wilt aanschaffen.

Aankomende week zou ik verder gebruiken om de Skip te leren kennen en veel testrondes te rijden op de circuits van aankomende weken. Succes!

iRacing Profiel

• Doubleoz
Wormaap schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:21:

Race 3 wat leuke gevechten gehad waar degene voor me niet zomaar weg kwam. Een verloren door mijn eigen fout, een gewonnen doordat @Doubleoz het akkerland voorbij het hek ging verkennen. Anders was'ie waarschijnlijk wel weggekomen, dus jammer dat't op die manier beslecht moest worden.
Bij de start wel ontzettend in de sandwich gekomen zeg. Ik remde wat veilig voor T1, daarmee verraste ik volgens mij degene achter me, die links buitenom het gras op ging en in de bocht weer naast me zat, terwijl iemand anders aan de binnenkant voorbij kwam. Van beide kanten tegelijk aangetikt en daardoor recht gebleven en de bocht overleefd. Hebben we dat ook weer eens meegemaakt :9
Klopt! Was er tijdens de andere races nog onvoldoende aan toe gekomen om de omgeving te verkennen:)

iRacing Profiel

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 15:34

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Mijn heats (deel 1)

En deel 2:

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:52
Session30 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:13:
[...]

Ja ik had je inderdaad vol in mijn achteruitkijkspiegel de laatste race :) Zorgde bij mij nog wel voor wat zweethandjes, maar ik kon je gelukkig voor blijven (al lag dat meer aan de baan dan aan mijn skills)
Geen fijne baan voor deze auto, maar leuke races gehad. Toch denk ik dat ik de BMW-serie komende week even links laat liggen.
Jup, probeerde je in een foutje te dwingen maar dat lukte helaas niet (genoeg). Was wel leuk, fair en clean gevecht, kwam er echt niet langs. Werd nog eens versterkt doordat de M8 ook erg gevoelig is voor onderstuur als je dicht achter een andere auto rijdt dus mijn corner exits waren niet goed genoeg om er op het rechte stuk voorbij te komen (heeft natuurlijk ook gedeeltelijk met mijn skills te maken ;)).

Denk wel dat ik de officiële races oversla deze week, in race 2 heb ik 25 incs verzameld na wat tikjes uitgedeeld te hebben en te hebben gekregen :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 15:53
Gisteren 3 redelijke races gehad!

De kwalificatie verpest (had pas 10 rondes gereden), dus begon op P21. Uiteindelijk nog wel opgeklommen naar de 12e stek met wat leuke gevechten, foutjes van anderen en geslaagde inhaalacties.

Toen in race 2 helaas 1 klein foutje gemaakt in de eerste bocht, waardoor ik onder meer druk kwam van de snelle jongens. Daardoor in de hairpin net iets te hard geremd en dwars; moeten wachten op het hele veld en dus achteraan aangesloten. Uiteindelijk P23.

Daarna in de hoofdrace begonnen als 7e maar redelijk snel P3 weten te bemachtigen. Niet snel genoeg om dichterbij Gerben te komen, maar net snel genoeg om Arjan voor te blijven met een photofinish tot gevolg (net in mijn voordeel). Natuurlijk had het met de baan te maken, maar toch gaaf om net snel genoeg te zijn om iemand met 6.6k iRating voor te blijven en vooral geen (grote) fouten te maken in die rondes. Iemand dicht achter me heeft nogal wat invloed op mijn rijden, vandaar :).

Vanavond herkansing!

iRacing stats

• Scr33x0r
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:16
Doubleoz schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:33:
[...]

Ik zou in eerste instantie kijken naar de circuits die niet op de planning staan.
- Philip Island (heb ik zelf nog niet)
- Oran Park
- Zandvoort

- New Hampshire (included)
- Oulton
- Circuit de Barcelona
- Silverstone

Vetgedrukt de circuits die ik je kan aanbevelen. Verder zou ik je adviseren om Lime Rock Park en Road Atlanta aan te schaffen.

Vervolgens wachten tot de circuits voor het volgende seizoen bekend zijn gemaakt en dan kijken welke je eventueel nog verder wilt aanschaffen.

Aankomende week zou ik verder gebruiken om de Skip te leren kennen en veel testrondes te rijden op de circuits van aankomende weken. Succes!
Check deze spreadsheet: https://docs.google.com/s...9I_ag/edit#gid=1736900848

En dit topic:
https://members.iracing.c...osts/list/50/3333070.page

In principe is het zo dat als er in de series een track wordt gekozen deze er 3 seizoenen op rij in zit. Vervolgens mag hij 4 seizoenen niet gekozen worden.

@Vinna

Kortom, ik zou niet kopen:
Road Atlanta
Oran Park
New Hampshire
Oulton Park
Barcelona
Silverstone
Brands Hatch

Zoals je in de spreadsheet kan zien worden die na 2020 seizoen 2 namelijk voorlopig niet meer gebruikt.

iRacing Profiel | Steam Profiel | YouTube channel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
@Vinna: Veel staat en valt ook met je 'plannen voor de toekomst'. In iRacing moet je je licentieklasse niet teveel zien als game-in-game. Je kan jezelf uiteraard opwerken van Rookie naar D, C, B, A. Maar als je een béétje veilig rijdt groeit je licentie harder dan je daadwerkelijke skills. De MX-5 vond ik niet zo leuk, dus ik ben zodra ik mijn D-licentie had overgestapt naar de Skip. Daar heb ik nu een paar weken in gereden. Mijn C-licentie is allang binnen, maar ik ben van plan om voorlopig in de Skip te blijven rijden, gewoon omdat't een gave auto met een leuk veld aan rijders is. In sommige minder populaire klasses heb je mazzel als er op een willekeurige tijd genoeg mensen rijden om een race officiëel te laten tellen. In de Skip zijn er genoeg mensen om altijd 5-10 splits te hebben in een race. Je rijdt daar dus ook altijd op je eigen niveau.
Het is dus een prima idee om, zoals een aantal mensen hierboven aangaven, te kijken op welke tracks de Skip de komende seizoenen gaat rijden. Maar als je eigenlijk zo snel mogelijk GT3 wil rijden ofzo, kun je beter daar naar kijken. Ik zou het zelf niet aanraden, want de Skip is leuk genoeg om een hele tijd in te rijden :)

• Blerf
  • Laatst online: 14:32

Blerf

Onsmakelijke MoaM Prut(ser)!

Wormaap schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:53:
@Vinna: Veel staat en valt ook met je 'plannen voor de toekomst'. In iRacing moet je je licentieklasse niet teveel zien als game-in-game. Je kan jezelf uiteraard opwerken van Rookie naar D, C, B, A. Maar als je een béétje veilig rijdt groeit je licentie harder dan je daadwerkelijke skills. De MX-5 vond ik niet zo leuk, dus ik ben zodra ik mijn D-licentie had overgestapt naar de Skip. Daar heb ik nu een paar weken in gereden. Mijn C-licentie is allang binnen, maar ik ben van plan om voorlopig in de Skip te blijven rijden, gewoon omdat't een gave auto met een leuk veld aan rijders is. In sommige minder populaire klasses heb je mazzel als er op een willekeurige tijd genoeg mensen rijden om een race officiëel te laten tellen. In de Skip zijn er genoeg mensen om altijd 5-10 splits te hebben in een race. Je rijdt daar dus ook altijd op je eigen niveau.
Het is dus een prima idee om, zoals een aantal mensen hierboven aangaven, te kijken op welke tracks de Skip de komende seizoenen gaat rijden. Maar als je eigenlijk zo snel mogelijk GT3 wil rijden ofzo, kun je beter daar naar kijken. Ik zou het zelf niet aanraden, want de Skip is leuk genoeg om een hele tijd in te rijden :)
Sowieso mee een :) maar ik had wel met de skip het probleem dat als je 1 tikje krijgt gelijk heel je race over is. Dat was eigelijk voor mij de enige reden dat ik naar de BMW fixed ben over gestapt. Achter af gezien had ik nog wat langer in de mazda moeten blijven hangen en lekker rondjes moeten maken voor een maand ofzo aangezien die klasse wat meer ruimte geeft voor foutjes.

Maar goed nu maakt het niet meer uit, maar achteraf gezien.
( toch vond ik de skippies super leuk! )

Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verzamelaar van Blerftrash

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Blerf schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Sowieso mee een :) maar ik had wel met de skip het probleem dat als je 1 tikje krijgt gelijk heel je race over is. Dat was eigelijk voor mij de enige reden dat ik naar de BMW fixed ben over gestapt. Achter af gezien had ik nog wat langer in de mazda moeten blijven hangen en lekker rondjes moeten maken voor een maand ofzo aangezien die klasse wat meer ruimte geeft voor foutjes.

Dat is een 'klacht' die ik best vaak hoor over de Skip, maar die ik zelf totaal niet ervaar. Nu rijd ik ook als een omaatje natuurlijk, maar een klein beetje wheelbangen kan best. Wel vrij snel dat je wat snelheid mist als je voorkant een klein tikje krijgt, maar rondslingerende wielen heb ik eigenlijk alleen maar bij behoorlijke crashes gezien/meegemaakt.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat jouw ervaring niet klopt :+ Vooral dat't geen probleem hoeft te zijn.

• Loondijke
Wormaap schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:53:
Blerf schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:02:
[...]

Met beide eens! Skip vind ik vooral leuker worden rond de 2k iRating. Daaronder is het een eindeloos gevecht van 2 goede races, 1 x pech en weer een wiel en dus punten kwijt.

Met de BMW heb ik gisteren bijvoorbeeld nog een race gedaan op Silverstone. Ik kreeg in de traagste linkerbocht een tik en draaide rond. Bij SKIP was dit sowieso einde verhaal geweest en +1 lap finish. Nu deed ik een donut en kon weer redelijk aansluiten bij een groepje voor me. Uiteindelijk nog steeds maar 17e geworden, maar dat had meer met mijn slechte kwali te maken (P20 door 2x een X in mijn hotlap)..

iRacing stats

• Loondijke
Wormaap schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:05:
[...]

Dat is een 'klacht' die ik best vaak hoor over de Skip, maar die ik zelf totaal niet ervaar. Nu rijd ik ook als een omaatje natuurlijk, maar een klein beetje wheelbangen kan best. Wel vrij snel dat je wat snelheid mist als je voorkant een klein tikje krijgt, maar rondslingerende wielen heb ik eigenlijk alleen maar bij behoorlijke crashes gezien/meegemaakt.
Daarmee wil ik natuurlijk niet zeggen dat jouw ervaring niet klopt :+ Vooral dat't geen probleem hoeft te zijn.
Dit heb ik jou inderdaad vaker zien schrijven en als dat jouw ervaring is, dan is dat ook jouw waarheid natuurlijk :) . En alleen maar fijn!

Mijn ervaring met lagere iRating Skips is dit.....

:+ En ja, ik ben de linkerauto.

iRacing stats

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Loondijke schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:07:
[...]

[...]

Met beide eens! Skip vind ik vooral leuker worden rond de 2k iRating. Daaronder is het een eindeloos gevecht van 2 goede races, 1 x pech en weer een wiel en dus punten kwijt.

Met de BMW heb ik gisteren bijvoorbeeld nog een race gedaan op Silverstone. Ik kreeg in de traagste linkerbocht een tik en draaide rond. Bij SKIP was dit sowieso einde verhaal geweest en +1 lap finish. Nu deed ik een donut en kon weer redelijk aansluiten bij een groepje voor me. Uiteindelijk nog steeds maar 17e geworden, maar dat had meer met mijn slechte kwali te maken (P20 door 2x een X in mijn hotlap)..
Blerf ken ik niet, maar puur kijkend naar de GoT-races heb jij een duidelijk fanatiekere rijstijl dan ik. Ik rijd enorm 'probleemvermijdend', waar jij sneller bent en harder werkt voor een goede plek. Ik heb het idee dat dat een deel van de verklaring is waarom ik zo weinig problemen heb in de Skip. Als ik in een treintje rijd houd ik 0.5s afstand en wacht ik op een fout van mijn voorgangers. Ik maak hooguit actieve inhaalacties als ik echt een beduidend betere run een recht stuk op heb, bijvoorbeeld. Op die manier blijft't ding makkelijk heel. Jij zet'm naar mijn idee wat sneller/makkelijker erlangs om een positie te claimen.

Is overigens geen verkapte 'je rijdt lomp!'-post. Ik denk dat ik ergens een keer wat meer risico moet gaan nemen als ik competitief wil zijn. Maar ik ben een beetje op zoek naar een verklaring voor het feit dat mijn Skip-ervaring heel anders is dan die van anderen hier :+

Edit: Je video is wel een erg jammer voorbeeld :X Een kilometer ruimte laten en alsnog erafgetikt worden.

• Loondijke
Wormaap schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:16:
[...]

Blerf ken ik niet, maar puur kijkend naar de GoT-races heb jij een duidelijk fanatiekere rijstijl dan ik. Ik rijd enorm 'probleemvermijdend', waar jij sneller bent en harder werkt voor een goede plek. Ik heb het idee dat dat een deel van de verklaring is waarom ik zo weinig problemen heb in de Skip. Als ik in een treintje rijd houd ik 0.5s afstand en wacht ik op een fout van mijn voorgangers. Ik maak hooguit actieve inhaalacties als ik echt een beduidend betere run een recht stuk op heb, bijvoorbeeld. Op die manier blijft't ding makkelijk heel. Jij zet'm naar mijn idee wat sneller/makkelijker erlangs om een positie te claimen.

Is overigens geen verkapte 'je rijdt lomp!'-post. Ik denk dat ik ergens een keer wat meer risico moet gaan nemen als ik competitief wil zijn. Maar ik ben een beetje op zoek naar een verklaring voor het feit dat mijn Skip-ervaring heel anders is dan die van anderen hier :+

Edit: Je video is wel een erg jammer voorbeeld :X Een kilometer ruimte laten en alsnog erafgetikt worden.
Klopt inderdaad. Ik ben best fanatiek, maar heb met iRacing wel geleerd om mijn kansen af te wachten en niet in elk gat te springen. Lukt ook wel aardig de laatste tijd. En zeker een positie behouden en tevreden zijn met P4, ipv teveel risico nemen voor P3.

En inderdaad, om sneller te worden moet je meer de limiet opzoeken en hier soms ook overheen gaan. Ik ben nu het trailbraken aan het leren en beheersen. Daar valt voor mij nog het meeste te winnen zie ik op VRS. De lijnen zijn vaak prima en acceleratie ook.

iRacing stats

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14:19
Loondijke schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:13:
[...]

Dit heb ik jou inderdaad vaker zien schrijven en als dat jouw ervaring is, dan is dat ook jouw waarheid natuurlijk :) . En alleen maar fijn!

Mijn ervaring met lagere iRating Skips is dit.....

[YouTube: Unlucky Skip moment iRacing]

:+ En ja, ik ben de linkerauto.
Pfff, waar is de wielophanging van de Skip van gemaakt? Van luciferhoutjes? Naar mijn idee totaal niet realistisch. Heb je verder overigens niets aan, het is zoals het en je moet het er maar mee doen, maar op een dergelijke manier zou ik de Skip lekker laten voor wat 'ie is en mij enkel op de 'GT' auto's richten.

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Rossi46 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:05:
[...]

Pfff, waar is de wielophanging van de Skip van gemaakt? Van luciferhoutjes? Naar mijn idee totaal niet realistisch. Heb je verder overigens niets aan, het is zoals het en je moet het er maar mee doen, maar op een dergelijke manier zou ik de Skip lekker laten voor wat 'ie is en mij enkel op de 'GT' auto's richten.
Toch komt het redelijk overeen met wat ik zie in YT-filmpjes van de real-life Skip. Die ophanging is gewoon niet zo stevig, en een kleine wheelbang komt een stuk harder aan omdat er geen wielkast is die draaiende wielen van elkaar houdt. Het 'WTF'-plaatje dat veel mensen posten waarbij een voorwiel ineens recht omhoog staat komt IRL ook voor :+

• Arfman
Rossi46 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:05:
[...]

Ga er maar van uit dat die auto's de volgende build ook het New Damage Model krijgen en dus realistischer/anders gaan reageren op tikjes. Overigens zou een dergelijke tik in het echt ook resulteren in schade en einde race gok ik zo.

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Het was zelfs nog veel erger; een maand ofzo geleden hebben ze de "Thresholds" aangepast waardoor je nu echt al veel minder snel schade krijgt. Voorheen waren curbs met de Skip zelfs fataal voor de wielophanging. Op Barcelona kon je de auto zelfs helemaal kaduuk rijden op de onzichtbare curb in bocht 1.

Aan de andere kant, ik parkeerde de A3 TCR met 160km/u in de banden vorig seizoen en kon gewoon zonder voelbare schade doorrijden.

CPU's en GPU's ontleed!

• JohnnyV
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Nog mensen van GoT meegedaan met de BMW 120 gisteren op Daytona ?

iRacing Profiel

• BobvK
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 12:30
Als er nog teams zijn die een rijder tekort komen voor de 24 uur van Daytona, ik bied mij bij deze aan. Begint toch wel weer te kriebelen om endurance races te rijden. Heb al een berichtje op het iracing forum gezet dat ik een team zoek, maar het is natuurlijk leuker om in een team te zitten met mede GOT'ers :)

Mijn iRacing profiel

• Blerf

Blerf

Oeeeh dat kriebelt zeg, maar ik heb nog nooit dit soort dingen gedaan :) dus eerst uberhaubt eens multiclass rijden en BMW niet fixed voordat ik mij hier aan waag. ( maar dit is wel een iracing goal voor mij )

• Linc
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:43

Linc

mzzl

JohnnyV schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:31:
Nog mensen van GoT meegedaan met de BMW 120 gisteren op Daytona ?
Jep, samen met @Phydomir in de top split. Hij heeft de start gedaan, maar nadat hij vakkundig allerelei ongelukken heeft ontweken ging het na 4 ronde toch mis en hadden we aardig wat schade, tacktiek omgegooid en in plaats van fuel saven om maar 1 stop te doen gelijk de pits ingegaan (want er was een free repair).

Vanaf toen gewoon vol gereden waardoor we zelfs snellere ronde tijden hadden dan de kopgroep aangezien die allemaal aan het fuel saven waren. Doordat we een afwijkende strategie hadden konden we redelijk in de vrije lucht rijden. Nadat we onze normale pitstop hadden mocht ik het met oude banden afmaken

Na een tijdje werd ik ingehaald door 2 snellere, maar ik kon in de draft mooi aanklampen. Tegen het eind haalde we nog best veel mensen weer in omdat die toch nog een paar liter moesten tanken. Laatste ronde was lekker spannend want toen zat ik precies in de draft van een andere auto en kon ik hem net voor de finish nog inhalen!

Uiteindelijk toch nog weer terug geklommen naar 27e, niet verkeerd voor een SOF van 5197

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• JohnnyV
  • Nu online
Linc schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:32:
[...]

Jep, samen met @Phydomir in de top split. Hij heeft de start gedaan, maar nadat hij vakkundig allerelei ongelukken heeft ontweken ging het na 4 ronde toch mis en hadden we aardig wat schade, tacktiek omgegooid en in plaats van fuel saven om maar 1 stop te doen gelijk de pits ingegaan (want er was een free repair).

Vanaf toen gewoon vol gereden waardoor we zelfs snellere ronde tijden hadden dan de kopgroep aangezien die allemaal aan het fuel saven waren. Doordat we een afwijkende strategie hadden konden we redelijk in de vrije lucht rijden. Nadat we onze normale pitstop hadden mocht ik het met oude banden afmaken

Na een tijdje werd ik ingehaald door 2 snellere, maar ik kon in de draft mooi aanklampen. Tegen het eind haalde we nog best veel mensen weer in omdat die toch nog een paar liter moesten tanken. Laatste ronde was lekker spannend want toen zat ik precies in de draft van een andere auto en kon ik hem net voor de finish nog inhalen!

Uiteindelijk toch nog weer terug geklommen naar 27e, niet verkeerd voor een SOF van 5197
Netjes!

Bij mij een soortgelijk verhaal, maar in de 2e split.
Deze race interesseerde me niet zoveel, ik gebruikte hem meer als soort oefening voor de Daytona 24.

P3 gekwalificeerd en natuurlijk bij de eerste bocht bij het remmen er al afgetikt tegen de pit entry muur aan.
Alle autos voor moeten laten -> P44.
Vroeg gepit en daarna knallen, terwijl de rest idd aan t fuel saven waren.
Op 1 of andere manier toch nog kunnen overleven, want man wat een idioten af en toe.
Wonderbaarlijk genoeg nog kunnen winnen ook :o

iRacing Profiel

• Phydomir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 12:27

Phydomir

Dennis

In de top split werd echt als zotte gereden. Ik had na 6 rondjes al 12 Inc waarvan 8 doordat ik van achteren werd aangereden. Die andere was omdat ik niet om iemand heen kon in de eerste hairpin van het infield overdwars op de baan stond terwijl ik naar rechts aan het kijken was omdat er daar twee over het gras gingen en die ook weer de baan op leken te komen. Echt bijzonder dat mensen die allemaal meer dan 5k iRating hebben niet snappen dat als er 20 man in rij op een bocht af gaan je dan misschien eerder moet remmen dan normaal.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Riqy
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15:48
Wij hebben em ook gereden, wij zaten in split rond de 2000 SOF, daar werd ook echt als debielen gereden. Gebruikte het net als JohnnyV ook als oefening voor 24h, dus hechtte er niet zoveel waarde aan.

We zijn een keer rond getikt bij ingang busstop, vervolgens meteen quick repair ingelost. Alleen onderweg naar de pit nog door 3 mensen geraakt omdat mensen elkaar (zo leek het) niks gunden...
Uiteindelijk door nog wat onnodig contact en een paar offtracks een DQ gekregen...

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Arfman
Dan was onze BMW M8 league race op Summit Point cleaner dan de officiële Daytona race, lol

• Doubleoz
Scr33x0r schreef op maandag 13 januari 2020 @ 09:34:
[...]

Check deze spreadsheet: https://docs.google.com/s...9I_ag/edit#gid=1736900848

En dit topic:
https://members.iracing.c...osts/list/50/3333070.page

In principe is het zo dat als er in de series een track wordt gekozen deze er 3 seizoenen op rij in zit. Vervolgens mag hij 4 seizoenen niet gekozen worden.

@Vinna

Kortom, ik zou niet kopen:
Road Atlanta
Oran Park
New Hampshire
Oulton Park
Barcelona
Silverstone
Brands Hatch

Zoals je in de spreadsheet kan zien worden die na 2020 seizoen 2 namelijk voorlopig niet meer gebruikt.
Oei dank voor je aanvullingen! Mijn advies was teveel gebaseerd op het verleden ipv rekening te houden met de toekomst. Hopelijk was je reactie nog op tijd!

iRacing Profiel

• Vinna
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 26-01 22:31
Doubleoz schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:27:
[...]

Oei dank voor je aanvullingen! Mijn advies was teveel gebaseerd op het verleden ipv rekening te houden met de toekomst. Hopelijk was je reactie nog op tijd!
ik lees het ook nu pas, bijde bedankt ik ga even puzzelen welke het slimst zijn.

iRacing Profiel

• Richard117
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 15:06
Ik heb gisteren ook de BMW 120 gereden. In mijn eentje, dus zonder veel voorbereiding en gewoon voor de fun omdat ik wist dat ik in mijn eentje aan het einde toch een DQ zou krijgen.
Ondanks wat tegenslagen toch wel een leuke race gehad. Hoewel zo'n 120 minuten race makkelijk alleen te doen is, is het voor het resultaat de volgende keer misschien toch verstandiger een teamgenoot te zoeken.

Wel weer leuk om tegen Nascar coureurs Dale Earnhardt Jr en Timmy Hill te rijden.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• Luckeh
  • Niet online
Ik reed gisteren een paar keer tegen Formule 2 coureur Louis Delétraz. Ik kreeg zelfs nog een pm met compliment van hem na de 2e race :D (zal ook iets te maken hebben met het feit dat ik hem liet leven in de chicane in de laatste ronde van de race toen hij mij inhaalde).

edit:

Luckeh wijzigde deze reactie 13-01-2020 19:00 (23%)

CPU's en GPU's ontleed!

• MDenessen
Luckeh schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:28:
Ik reed gisteren een paar keer tegen Formule 2 coureur Louis Delétraz. Ik kreeg zelfs nog een pm met compliment van hem na de 2e race :D (zal ook iets te maken hebben met het feit dat ik hem liet leven in de chicane in de laatste ronde van de race toen hij mij inhaalde).
Ja, fantastisch dat je zoveel race helden tegenkomt. Ik heb in practice sessies gezeten met Frank Biela (DTM grootheid), Sergio Sette Camara, Lando Norris, Tom Dillmann, Felix Rosenqvist, Mike Rockenfeller (DTM), Ferdinand Habsburg en Daniel Juncadella (weet niet meer of dat simracing system was of iRacing). Gewoon super dat je met zo'n helden kunt racen.

• Luckeh
  • Niet online
Yup, coureur zijn is een full-time baan maar ééntje met heel veel vrije tijd. De video waar Carlos Sainz z'n simrig geïnstalleerd krijgt (met overigens een hilarisch telefoontje naar Lando over ene F1 auto in iRacing) geeft ie aan dat ie zat is van al dat FIFA spelen als hij in de UK is :)

CPU's en GPU's ontleed!

• Maurice W
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Met weinig ervaring op Summit Point Raceway vond ik het erg lastig vanavond.

In race 2 vooraan een paar leuke close race battles gehad met @Wesc010, Ton P Versteeg, Dennis Huele en @MichaelJ. Nogmaals sorry Ton P voor de tik, maar volgens mij moest jij ook al uitwijken voor je voorganger.

In race 3 zo lang mogelijk geprobeerd de top rijders achter me te houden,...en dat is me op deze smalle track ook redelijk gelukt (sorry voor het oponthoud heren ;))
Door al dat "gehijg in mijn nek" tik ik in de laatste ronde ook nog @Linc van de baan :X #brainfart

Simrig | iRacing | YouTube

• onsgeluk
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 15:47

onsgeluk

Beroepsprutser

Vanavond antwoord gehad van Tony Gardner met betrekking tot Zandvoort.

Het is ze inmiddels duidelijk dat met het scannen van 2 kombochten je niet een accuraat beeld hebt van het nieuwe circuit. Als ze het gaan doen wordt het dus een complete redo. Wie de scan gaat doen zal ter zijner tijd wel bekend worden.

Ik heb nog wel wat suggesties aangedragen met betrekking tot het vergaren van data waar voordeel uit gehaald kan worden. Ik zou het al tof vinden als ze dat oppakken voor circuits die nog gescand gaan worden en vooral benieuwd hoe dat dan voor de eindgebruiker uitpakt.

onsgeluk wijzigde deze reactie 13-01-2020 23:44 (4%)

iR Profiel

• Rossi46
onsgeluk schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:43:
Vanavond antwoord gehad van Tony Gardner met betrekking tot Zandvoort.

Het is ze inmiddels duidelijk dat met het scannen van 2 kombochten je niet een accuraat beeld hebt van het nieuwe circuit. Als ze het gaan doen wordt het dus een complete redo. Wie de scan gaat doen zal ter zijner tijd wel bekend worden.

Ik heb nog wel wat suggesties aangedragen met betrekking tot het vergaren van data waar voordeel uit gehaald kan worden. Ik zou het al tof vinden als ze dat oppakken voor circuits die nog gescand gaan worden en vooral benieuwd hoe dat dan voor de eindgebruiker uitpakt.
Tipje van de sluier wat je daar precies mee bedoelt? :)

Heel gaaf trouwens dat je op dit niveau contact hebt met iRacing!

• glnk
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Tuurlijk gaan ze die helemaal opnieuw doen. Het moet opnieuw in de verkoop. Een update is niet rendabel; te veel werk en mensen verwachten het gratis.

Specs - iRacing Profiel

• BM
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Excuus dat ik gister snel weg was in race 1, maar het wilde absoluut niet. Door een voor mij onbekend wonder (:p) me nog in de top 10 weten te kwalificeren, maar dat vrij snel weggegooid. Kon verder ook to-taal m'n hoofd er niet bij krijgen, dus maar vrij snel gefrustreerd afgesloten. Volgende week beter :)

X1 Gamercard | iRacing
Even the dark has a silver lining

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Rossi46 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 04:58:
[...]

Tipje van de sluier wat je daar precies mee bedoelt? :)

Heel gaaf trouwens dat je op dit niveau contact hebt met iRacing!
Tipje? Je mag het helemaal weten hoor. Door voor het circuit en de omgeving aparte scantechnieken te gebruiken en de puntwolk achteraf samen te voegen, omzeil je de beperkingen van lidar/laserscanning (bereik en line of sight). Grootste voordeel is mijn inziens dat je puntwolk de correcte kleurinformatie bevat en uit een dusdanig hoge resolutie is bestaat dat je daadwerkelijk ingame een fotorealistische omgeving zou kunnen neerzetten. Al zullen er omwille van de hardware van de gemiddelde gamer her en der wel dingen naar beneden bijgesteld moeten worden. Maar in theorie kan het....

NB. Vwb het niveau waarop contact gelegd is, dat is jullie verdienste d:)b

Maar goed, even afwachten nog

onsgeluk wijzigde deze reactie 14-01-2020 08:26 (6%)

iR Profiel

• Doubleoz
glnk schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:12:
Tuurlijk gaan ze die helemaal opnieuw doen. Het moet opnieuw in de verkoop. Een update is niet rendabel; te veel werk en mensen verwachten het gratis.
Ik weet nog niet zo zeker of de track opnieuw in de verkoop gaat. Volgens mij is het beleid dat updates van bestaande circuits gratis zijn. Maar kan het mis hebben.

iRacing Profiel

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

glnk schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:12:
De reden die Tony Gardner opgaf is dat er teveel verbouwd wordt waardoor het aanpassen van de baan alleen nog steeds niet overeenkomt met de realiteit. Oftewel, de omgeving moet ook matchen met het heden. De layout aanpassen is het werk niet. Niet meer als een redo tenminste.

Of ze het wel of niet gratis aanbieden is niet relevant, wat momenteel wordt aangeboden is inmiddels geschiedenis.

iR Profiel

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
Een update van een track is vrijwel nooit gratis, tenzij het puur een grafische update is ofzo (bijv nieuwe kleur curbs, en zelfs dan doen ze het vaak nog niet zonder foto's te gaan maken). Wel geven ze altijd wat credits als je "net" (in de afgelopen paar maanden) de oude baan gekocht had. En de oude baan wordt meestal gratis nadat de nieuwe uitkomt. Dat heeft uiteraard wel met de kosten te maken, als je alle track updates gratis zou aanbieden zou je er nooit meer iets mee verdienen. Niet meer dan logisch lijkt me.
onsgeluk schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:24:
[...]

Tipje? Je mag het helemaal weten hoor. Door voor het circuit en de omgeving aparte scantechnieken te gebruiken en de puntwolk achteraf samen te voegen, omzeil je de beperkingen van lidar/laserscanning (bereik en line of sight). Grootste voordeel is mijn inziens dat je puntwolk de correcte kleurinformatie bevat en uit een dusdanig hoge resolutie is bestaat dat je daadwerkelijk ingame een fotorealistische omgeving zou kunnen neerzetten. Al zullen er omwille van de hardware van de gemiddelde gamer her en der wel dingen naar beneden bijgesteld moeten worden. Maar in theorie kan het....

NB. Vwb het niveau waarop contact gelegd is, dat is jullie verdienste d:)b

Maar goed, even afwachten nog
Ik denk dat ze weinig interesse hebben om de omgeving in zo veel detail te hebben. Vooral de track zelf en dingen vlak er omheen (zodat alle muren en objecten etc op de goeie plek staan). De omgeving meer dan een meter van de baan is meestal super lage resolutie om de performance goed te houden.

Goed voorbeeld is de twee tech tracks die in onvoltooide staat zijn uitgebracht (Long beach en new jersey). Daar zie je wel de point cloud van de omgeving (gebouwen etc) maar die is lang niet hoog genoeg in resolutie om iets meer dan enkel de positie en schaal van de gebouwen goed te krijgen.

Mijn iRacing profiel

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:02
NickThissen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:39:
Goed voorbeeld is de twee tech tracks die in onvoltooide staat zijn uitgebracht (Long beach en new jersey). Daar zie je wel de point cloud van de omgeving (gebouwen etc) maar die is lang niet hoog genoeg in resolutie om iets meer dan enkel de positie en schaal van de gebouwen goed te krijgen.
Hou wel even in de gaten dat die tracks een voorbeeld zijn. Het moet wel te downloaden blijven, dus de pointcloud resolutie die je bijvoorbeeld op Long Beach ziet, is bij lange na niet wat er gebruikt wordt om het circuit mee te bouwen.

• NickThissen
  • Nu online
Schuey schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:43:
[...]

Hou wel even in de gaten dat die tracks een voorbeeld zijn. Het moet wel te downloaden blijven, dus de pointcloud resolutie die je bijvoorbeeld op Long Beach ziet, is bij lange na niet wat er gebruikt wordt om het circuit mee te bouwen.
Bron? Volgens mij is dit niet waar. De point cloud is toch behoorlijk dense dicht bij de baan (en hoe verder weg hoe minder dense het wordt natuurlijk).

Mijn iRacing profiel

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

[...]

Ik denk dat ze weinig interesse hebben om de omgeving in zo veel detail te hebben. Vooral de track zelf en dingen vlak er omheen (zodat alle muren en objecten etc op de goeie plek staan). De omgeving meer dan een meter van de baan is meestal super lage resolutie om de performance goed te houden.
Het voordeel zit m ook vooral in de kleurinfo die in de puntwolk zit. Ik ga er zondermeer vanuit dat de resolutie omlaag gaat.

iR Profiel

• Loondijke
Gisteren leuke races gehad! 2x iets te enthousiast met uitremmen (lees: te laat), waardoor ik doorschoot, maar gelukkig niemand meegenomen hierin. Ook het napraten was leerzaam achteraf!

Ik moet nog wel wat tienden zien te vinden merk ik en vooral minder "spiegelrijden"(als @NickThissen achter je zit te pushen, mis je zomaar je rempunt in T1 :+); normaal gesproken eindig ik in een race rond P8-P12 en ik wil toch wel wat meer plaatsen naar voren komen eigenlijk. Dat is vooral een kwestie van ervaring en mijn techniek verbeteren denk ik. Ben pas sinds augustus vorig jaar weer begonnen met simracen, dus heb nog genoeg tijd om te leren.

Past iemand de brake pressure trouwens weleens aan?

iRacing stats

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

NickThissen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:48:
[...]

Bron? Volgens mij is dit niet waar. De point cloud is toch behoorlijk dense dicht bij de baan (en hoe verder weg hoe minder dense het wordt natuurlijk).
Ik gok erop dat hij gelijk heeft. Een lidar/laserscanner poept zoveel meetpunten uit die je (denk ik) niet eens nodig hebt. Als je alle data zou gebruiken, gaat je asfalt er anders uitzien. Maar zoals jezelf hierboven al aangaf haal je waarschijnlijk ook de performance onderuit. Denk aan een meetpunt om de zoveel millimeter wat haalbaar is waarbij je misschien slechts 1 punt per 5cm nodig hebt...Maar goed, zeker weten doe ik het ook niet hoor.

iR Profiel

• Schuey
NickThissen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:48:
[...]

Volgens mij wel ;) Vind de Long Beach video een goed voorbeeld, resolutie is puur om de pointcloud te visualiseren.

Overigens is performance niet echt een duidelijk argument. In iRacing zelf heb je niks aan de punten (buiten de track zeker niet). Die gebruik je enkel tijdens het bouwen van de track zelf, die komt een eindgebruiker in principe nooit tegen, tenzij in een technical demo track.
onsgeluk schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:59:
[...]
Als je alle data zou gebruiken, gaat je asfalt er anders uitzien.
Dat is het probleem niet echt, of je nu vandaag een scan maakt, of volgende week, dan nog kun je ze niet 100% over elkaar leggen met dezelfde resultaten. Daar zitten meetbare verschillen tussen.

Probleem is dat je meerdere passes, meerdere sensoren hebt je data moet combineren. Daar zit ook ruis door. Dat moet allemaal gefilterd worden, dus niet alle data is even bruikbaar. Hier komt ook weer bij kijken wat het verschil is tussen resolutie en accuracy van de gemeten punten en dergelijke.

Schuey wijzigde deze reactie 14-01-2020 09:10 (74%)

• Doubleoz
Een update van een track is vrijwel nooit gratis, tenzij het puur een grafische update is ofzo (bijv nieuwe kleur curbs, en zelfs dan doen ze het vaak nog niet zonder foto's te gaan maken). Wel geven ze altijd wat credits als je "net" (in de afgelopen paar maanden) de oude baan gekocht had. En de oude baan wordt meestal gratis nadat de nieuwe uitkomt. Dat heeft uiteraard wel met de kosten te maken, als je alle track updates gratis zou aanbieden zou je er nooit meer iets mee verdienen. Niet meer dan logisch lijkt me.

[...]
Wat ik zei, ik kan het mis hebben...Ik dacht dat ik hierover iets had gelezen maar dat was al lang geleden. Ik had het beter even feitelijk kunnen toetsen of een reactie van een ander kunnen afwachten. Dank voor je aanvulling Nick.

iRacing Profiel

• Schuey
Zandvoort houd de gemoederen wel bezig trouwens :P

Schuey wijzigde deze reactie 14-01-2020 09:08 (4%)

• NickThissen
  • Nu online
onsgeluk schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 08:59:
[...]

Ik gok erop dat hij gelijk heeft. Een lidar/laserscanner poept zoveel meetpunten uit die je (denk ik) niet eens nodig hebt. Als je alle data zou gebruiken, gaat je asfalt er anders uitzien. Maar zoals jezelf hierboven al aangaf haal je waarschijnlijk ook de performance onderuit. Denk aan een meetpunt om de zoveel millimeter wat haalbaar is waarbij je misschien slechts 1 punt per 5cm nodig hebt...Maar goed, zeker weten doe ik het ook niet hoor.
De pointcloud van de track zelf is niet meer zichtbaar nee, het visuele 3d model is daar al aanwezig waar je op kan rijden. Maar van de omgeving naast de baan hebben ze de pointcloud nog niet omgezet in 3d objecten dus daar zie je gewoon nog de pointcloud zelf. Het zou kunnen dat ze die wat gefilterd hebben om hem minder dense te maken maar dat heb ik niet eerder gelezen / gehoord. Volgens mij kun je in de settings zelfs ook iets qua density van de pointcloud instellen?

YouTube: TECH TRACK - Long Beach

Daarnaast gebruiken ze veel meer dan 1 punt per 5 cm. Voor het visuele model niet nee, die is vrij grof, maar voor de physics (het deel waar de auto op reageert) gebruiken ze volgens mij een veel hogere resolutie.

NickThissen wijzigde deze reactie 14-01-2020 09:26 (8%)

Mijn iRacing profiel

• Schuey
Een beetje scan waar je een track van bouwt kan zo maar 10 tot 20GB zijn. Dat ga je toch niet downloaden puur voor een technical demo? :P

• NickThissen
  • Nu online
Schuey schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:27:
Een beetje scan waar je een track van bouwt kan zo maar 10 tot 20GB zijn. Dat ga je toch niet downloaden puur voor een technical demo? :P
Ik snap je punt niet. Nogmaals: de pointcloud waar de track surface / muren uit opgebouwd zijn is al omgezet naar het 3d model, dus die punten zullen ze er al uit gehaald hebben. Daar haal je al waarschijnlijk zo'n 80% van de pointcloud weg. De omgeving is vanzelf lagere density omdat alles verder weg is. Lastig te schatten uit zo'n video maar op bijvoorbeeld de palen langs de baan lijkt de resolutie zo'n 1 punt per cm te zijn ongeveer. Dat lijkt me een redelijk realistische resolutie voor iets wat ~10m of verder weg is van de scanner (~1 punt per mm dichtbij de scanner).

Het maakt ook niet uit, punt blijft dat ze de pointcloud voornamelijk voor de track surface gebruiken, en voor de omgeving enkel om de positie van objecten te bepalen. De omgeving gaan ze niet met hoge resolutie scannen want dat is niet nodig, ten eerste omdat het niet boeit (je komt er toch niet) en ten tweede omdat ze performance goed proberen te houden door de omgeving naast de baan op heel lage resolutie te bouwen.

NickThissen wijzigde deze reactie 14-01-2020 09:34 (20%)

Mijn iRacing profiel

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Schuey schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:00:
Dat is het probleem niet echt, of je nu vandaag een scan maakt, of volgende week, dan nog kun je ze niet 100% over elkaar leggen met dezelfde resultaten. Daar zitten meetbare verschillen tussen.
Ik bedoelde wat anders, niet handig verwoord. Ik doelde er meer op dat wanneer je alle data gebruikt, je puntwolk dusdanig dense is dat het lijkt alsof je tegen een vlak aankijkt ipv individuele punten.
Probleem is dat je meerdere passes, meerdere sensoren hebt je data moet combineren. Daar zit ook ruis door. Dat moet allemaal gefilterd worden, dus niet alle data is even bruikbaar. Hier komt ook weer bij kijken wat het verschil is tussen resolutie en accuracy van de gemeten punten en dergelijke.
Is het wel noodzakelijk om meerdere passes te doen voor alleen het asfaltoppervlak? Ik denk het niet eerlijk gezegd. Als het louter om het asfalt gaat, kan je de afwijkingen er trouwens redelijk simpel uitfilteren. Resolutie en accuratesse is bij een track-only scan bij gebruik van een deugdelijk apparaat ook meer dan toereikend. De nauwkeurigheid loopt vanaf pakweg 50mtr behoorlijk terug, maar dat is ver voorbij de tracklimits, dus mijn inziens geen issue.

iR Profiel

• Schuey
Gaat om deze post:

Jouw voorbeeld daarin vind ik niet juist :)
onsgeluk schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:35:
[...]
Is het wel noodzakelijk om meerdere passes te doen voor alleen het asfaltoppervlak? Ik denk het niet eerlijk gezegd. Als het louter om het asfalt gaat, kan je de afwijkingen er trouwens redelijk simpel uitfilteren.
Dit is wel vaak de norm in het veld. Bij statisch scannen sowieso overigens.
Resolutie en accuratesse is bij een track-only scan bij gebruik van een deugdelijk apparaat ook meer dan toereikend. De nauwkeurigheid loopt vanaf pakweg 50mtr behoorlijk terug, maar dat is ver voorbij de tracklimits, dus mijn inziens geen issue.
Indeed :)

Schuey wijzigde deze reactie 14-01-2020 09:37 (30%)

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

NickThissen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:33:
Het maakt ook niet uit, punt blijft dat ze de pointcloud voornamelijk voor de track surface gebruiken, en voor de omgeving enkel om de positie van objecten te bepalen. De omgeving gaan ze niet met hoge resolutie scannen...
Het terugdraaien van de reso doe je in post. Je zal altijd op de resolutie van je lidar scannen. De reso loopt overigens wel terug naarmate de afstand van het te meten object toeneemt. Maar das logisch.

iR Profiel

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Schuey schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:35:Dit is wel vaak de norm in het veld. Bij statisch scannen sowieso overigens.
Maar die norm dient andere doeleindes ;) Ik vraag me sowieso af of ze überhaupt wel statisch scannen.

Anyway, over veldwerk gesproken. Adieu :w

iR Profiel

• Schuey
We kunnen dit beter in DM met zijn 3-en verder bespreken als het nodig is idd :D
Veel te interessant, maar niet voor iedereen en gaan we teveel offtopic. Ik zie de notification wel verschijnen als jullie zin hebben ;)

• NickThissen
  • Nu online
onsgeluk schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:40:
[...]

Het terugdraaien van de reso doe je in post. Je zal altijd op de resolutie van je lidar scannen. De reso loopt overigens wel terug naarmate de afstand van het te meten object toeneemt. Maar das logisch.
Goed, volgens mij hebben we gewoon een andere definitie van "omgeving" in gedachten ;) Ik bedoel bijvoorbeeld de grond ver weg van de track, of gebouwen die ver weg staan (100+ meter). Die zul je hier en daar toevallig in je lidar data hebben (waar er niks in de weg staat, zoals een muur), maar die data gebruiken ze niet om het 3d model te maken. Gebouwen en omringende objecten zijn gewoon losse 3d modellen die ze achteraf op de goeie plek zetten, met behulp van de scan data als die toevallig aanwezig is.
onsgeluk schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:44:
[...]

Maar die norm dient andere doeleindes ;) Ik vraag me sowieso af of ze überhaupt wel statisch scannen.

Anyway, over veldwerk gesproken. Adieu :w
Weet niet exact wat je met statisch bedoelt, maar ze scannen vrijwel altijd met een lidar die gewoon stilstaat op de grond. En dan verplaatsen ze hem ~20 meter ofzo en doen een nieuwe scan. Dit is allemaal te zien in die video die ik paar dagen geleden al gepost had.

Heel af en toe gebruiken ze scans vanuit een auto (bijv Nurburgring), maar dat heeft niet de voorkeur.

Mijn iRacing profiel

• Blerf

Blerf

Nou ik zou wel graag keer “samevatting” zien van jullie gesprek :) ben wel benieuwd hoe zo iets tot stand komt etc... Mischien een keer een intro voor dummies? :D

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• NickThissen
  • Nu online
Blerf schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:48:
Nou ik zou wel graag keer “samevatting” zien van jullie gesprek :) ben wel benieuwd hoe zo iets tot stand komt etc... Mischien een keer een intro voor dummies? :D
Zoiets? :)

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wat Nick bedoelt met minder detail op bv Zandvoort dat je Hotel Bouwes niet echt zal herkennen in detail :+

• Pandanl
  • Laatst online: 13:39
Maurice W schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:28:
Met weinig ervaring op Summit Point Raceway vond ik het erg lastig vanavond.

In race 2 vooraan een paar leuke close race battles gehad met @Wesc010, Ton P Versteeg, Dennis Huele en @MichaelJ. Nogmaals sorry Ton P voor de tik, maar volgens mij moest jij ook al uitwijken voor je voorganger.

In race 3 zo lang mogelijk geprobeerd de top rijders achter me te houden,...en dat is me op deze smalle track ook redelijk gelukt (sorry voor het oponthoud heren ;))
Door al dat "gehijg in mijn nek" tik ik in de laatste ronde ook nog @Linc van de baan :X #brainfart

[YouTube: iRacing 20S1 | GoT BMW M8 GTE Tournament @Summit Piont Raceway]
Geen probleem, degene voor mij remde eerder dan normaal waardoor ik hem nog net kon ontwijken, maar jij mij niet meer helaas :P

Xbox Live id: Esines

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

NickThissen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 09:48:Weet niet exact wat je met statisch bedoelt, maar ze scannen vrijwel altijd met een lidar die gewoon stilstaat op de grond. En dan verplaatsen ze hem ~20 meter ofzo en doen een nieuwe scan. Dit is allemaal te zien in die video die ik paar dagen geleden al gepost had.

Heel af en toe gebruiken ze scans vanuit een auto (bijv Nurburgring), maar dat heeft niet de voorkeur.
Precies dat dus. Voor de Nurburgring kan ik me het trouwens goed voorstellen, gezien de tracklengte zou je een eeuwigheid bezig zijn als je dat statisch in zou meten.

iR Profiel

• Blerf

Blerf

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
De patch vandaag voegt de Skip Barber toe aan AI!

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
JoepW schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:35:
De patch vandaag voegt de Skip Barber toe aan AI!
Eens kijken of de bots ook een T1-pileup veroorzaken. Anders verklaar ik hem ‘niet realistisch’ hoor :P

Edit: Scott Mansell heeft net een video gepost waarin’ie wat incidenten beoordeelt en uitlegt wie er schuldig was en wanneer je er al dan niet ver genoeg naast zit. Ik vond het best verhelderend, en gezien ‘zat je er nou wel of niet naast en moest de ander nou wel of niet ruimte laten?’ ook best wel eens voorkomt in de GoT-league denk ik wel interessant :)

Wormaap wijzigde deze reactie 14-01-2020 17:05 (46%)

• SytseHartvelt
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:37
Toffe video! Hij heeft de laatste paar posts van /r/simracingstewards gepakt zo te zien - ik ben op 06:45 aan de beurt in de groene MX-5.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
SytseHartvelt schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:04:
Toffe video! Hij heeft de laatste paar posts van /r/simracingstewards gepakt zo te zien - ik ben op 06:45 aan de beurt in de groene MX-5.
In een vergelijkbare situatie heb ik wel eens gelift en daarna een beetje zitten schelden dat ik er toch naast zat en dat ik recht had op ruimte, om me vervolgens af te vragen of dat eigenlijk wel zo was. Achteraf toch blij dat ik gelift heb dan :)

• smollynl
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12:12
Zojuist BMW race gereden, rest vd week is voor de skip op t mooie Phillip Island.
Maar na netjes 6de gequalificeerd te hebben klik ik om naar de grid te gaan maar gebeurt er niets. IRacing hangt, what the fuck! Task manager op ander scherm gestart, laat maar 15% cpu load zien en inderdaad not responding. Snel proces gekilled en de betaui opnieuw opgestart en kon de race opnieuw joinen, maar achter aansluiten natuurlijk.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Wil dit eigenlijk niet nogmaals meemaken. Kan dit aan de betaui liggen?

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
smollynl schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:22:
Zojuist BMW race gereden, rest vd week is voor de skip op t mooie Phillip Island.
Maar na netjes 6de gequalificeerd te hebben klik ik om naar de grid te gaan maar gebeurt er niets. IRacing hangt, what the fuck! Task manager op ander scherm gestart, laat maar 15% cpu load zien en inderdaad not responding. Snel proces gekilled en de betaui opnieuw opgestart en kon de race opnieuw joinen, maar achter aansluiten natuurlijk.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Wil dit eigenlijk niet nogmaals meemaken. Kan dit aan de betaui liggen?
Op het forum is een draadje actief over problemen met de betaui. Heb de link niet beschikbaar helaas.

• flopdoc
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 27-01 17:00
Zomaar even een indruk: ik was net even aan het testen met de Radical op Le Mans, nachtrijden in VR: WOW!!! Meest realistische indruk tot nu toe.

iRacing Profiel | Mijn Wordpress Blog

• JohnnyV
  • Nu online
Voor iedereen die nog denkt dat in de hogere splits met hogere iRatings netjes wordt gereden, schrijf dat maar op je buik, een GTE SoF van 6.1K : https://members.iracing.c...do?&subsessionid=30395938 en vooral ene Govand Keanie kan echt niet racen, hij tikt je gewoon eraf als ie er langs wil...

iRacing Profiel

• Rossi46
JohnnyV schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 21:20:
Voor iedereen die nog denkt dat in de hogere splits met hogere iRatings netjes wordt gereden, schrijf dat maar op je buik, een GTE SoF van 6.1K : https://members.iracing.c...do?&subsessionid=30395938 en vooral ene Govand Keanie kan echt niet racen, hij tikt je gewoon eraf als ie er langs wil...
Het is ook nog eens een Nederlander...

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Jij was nog niet bekend met dat fenomeen? :+ Dat is echt een pannenkoek 1e klas.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Blerf

Blerf

Okay het was te verwachten... de bmw fixed op Summit point race is een grote destruction derby :)
Ik wou het toch een keer proberen ook zodat ik alle tracks dit season heb gereden ( toch leuk )
Maar dit was het wel voor mij hier ga ik niet nog een keer in duiken dat weet ik inmiddels wel zeker.

Zolder ik kijk er nu al naar uit in iedergeval een track en niet iemand zijn achtertuin kartbaan :P

• JohnnyV
  • Nu online
Phydomir schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:02:
[...]

Jij was nog niet bekend met dat fenomeen? :+ Dat is echt een pannenkoek 1e klas.
Nee kende hem nog niet nee, wat een flapdrol

iRacing Profiel

• gerard27
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14:34
ik was in dezelfde race als jou, laatste Sprint race van de week voor mij wat een chaos, dit gebeurde er met mij.. https://gyazo.com/3adf68c5ecaa144f27fc7e5e0de6f49f

iRacing Profiel

• JohnnyV
  • Nu online
gerard27 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:32:
[...]

ik was in dezelfde race als jou, laatste Sprint race van de week voor mij wat een chaos, dit gebeurde er met mij.. https://gyazo.com/3adf68c5ecaa144f27fc7e5e0de6f49f
waaauw, lekker hoor 8)7

iRacing Profiel

• JoepW

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Release notes:
his Patch focuses on updates and fixes for the 2020 Season 1 release.

CHANGE LOGS:

iRacing BETA Interface - (03.02.12-beta)

- Users may now set their preferred system of measurement (Metric or English) in the Settings section of the iRacing BETA Interface. This setting persists between the iRacing BETA Interface, and the iRacing Simulator garage.

- Recent Results are now sorted by "Most Recent" by default.

- Additional details have been added to the Update interface.

- A failure status will now be displayed if the iRacing BETA Interface loses it's connection.

- Fixed a few issues with the Series interface including:
- - The Test Drive button is now functional if the track is unowned; however, the user must still own the track to launch the Test Drive Session.
- - The Watch button now correctly launches the Simulator.

- Fixed a few issues with Leagues including:
- - Users may no longer Favorite Leagues of which they are not a member.
- - The sorting and filtering of Leagues has been updated.

- The iRating of Rookie License drivers is now correctly hidden in the iRacing BETA Interface.

- Fixed an issue where some Profile fields were not being properly displayed.

- Addressed several issues with Notifications including:
- - The correct time is now displayed on notifications.
- - The "Close" button is no longer drawn over notifications.
- - Notifications are now properly cleared when dismissed.

AI Races

- The Skip Barber Formula 2000 has been enabled for AI Races!

- The following track configurations have been enabled for AI Races!
- - Mid-Ohio Sports Car Course - Full Course
- - Road Atlanta - Full Course

- AI Drivers have received additional training with the following vehicles:
- - Global Mazda MX-5 Cup
- - Porsche 911 GT3 Cup Car (991)

- AI Drivers have received additional training at the following tracks:
- - Barber Motorsports Park - Full Course

- AI Driver behavior for a variety of activities has been upgraded, including:
- - Throttle control
- - Drafting
- - Braking in braking zones
- - Brake locking
- - Passing behaviors
- - Three-wide strategies
- - Low fuel driving
- - Low-speed hazard assessment
- - Hazard avoidance driving
- - Caution lap spacing
- - Pit lane driving
- - Pit stall entry

- Fixed a variety of issues with AI Driver behavior, including:
- - AI Drivers could sometimes drive through the pace car when a lap down.
- - AI Drivers who got physically stuck failed to reset themselves.
- - AI Drivers should no longer forget to pit on the first Caution lap, if needed.
- - AI Drivers should no longer attempt to continue racing with severe engine damage.

V7 Tires

- Adjustments to tire heat and tread effectiveness have been made to opponent vehicles for greater accuracy.

Dynamic Track

- The effect of the atmosphere on the amount of solar energy hitting the surface of the earth has been adjusted. This change reduces track temperatures, especially when the sun is at a moderate angle.
- - On average, track surfaces are about 2-3° Celsius cooler. This varies depending on season, time of day, and latitude.

Pit Stop

- Fixed a temporary bouncing issue that could occur when a vehicle enters a pit stall.

Virtual Reality

- A new option, "TwoStageAA" has been added to both the "[Oculus Rift]" and "[OpenVR]" sections of the "RendererDX11.ini" file.
- - When enabled (default), anti-aliasing is run on the user interface elements (and runs a second pass of anti-aliasing on the scene after all of the post processing effects are run).
- - - This option can be taxing on performance; disable this option if you are low on resources for VR.

CARS:

BMW M8 GTE

- For custom paint schemes, the windshield banners and rear wing logos are now always visible per BMW’s request.

NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet Camaro ZL1 - 2018

- Season setups have been updated.

NASCAR Monster Energy Cup Ford Mustang

NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry

Porsche 911 GT3 Cup Car (991)

- Camber adjustment minimums have been set to -5.0 degrees and -4.0 degrees in the front and rear respectively.

Skip Barber Formula 2000

- Fixed an issue where rear wing damage was affecting aero offsets too greatly.

Supercars Ford Mustang GT

- Tire sound levels have been improved.

- Damage to the rear wing now has a much greater effect on rear downforce of this vehicle.

- Damage to the sides and fenders now has a reduced effect on the aero drag of this vehicle.

Supercars Holden ZB Commodore

- Tire sound levels have been improved.

- Damage to the rear wing now has a much greater effect on rear downforce of this vehicle.

- Damage to the sides and fenders now has a reduced effect on the aero drag of this vehicle.

[Archive] NASCAR Cup Chevrolet SS

[Archive] NASCAR Cup Ford Fusion

TRACKS:

Charlotte Motor Speedway

- (ALL 2018) - Filled a hole in the track near the apron exiting Turn 4 that was eating wheels.

- Fixed an issue with crowds clipping through the infield Armco at Turn 2.

Charlotte Motor Speedway - 2016

- Fixed an issue with crowds clipping through the infield Armco at Turn 2.

Daytona International Speedway

- (Oval) - Camera set has been updated.

JoepW wijzigde deze reactie 15-01-2020 10:17 (62%)

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:48
Virtual Reality

- A new option, "TwoStageAA" has been added to both the "[Oculus Rift]" and "[OpenVR]" sections of the "RendererDX11.ini" file.
- - When enabled (default), anti-aliasing is run on the user interface elements (and runs a second pass of anti-aliasing on the scene after all of the post processing effects are run).
- - - This option can be taxing on performance; disable this option if you are low on resources for VR.
Hier ben ik heel benieuwd naar in races. AA was stuk na de vorige patch, dus ik ben benieuwd hoeveel performance impact dit gaat hebben.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Een vraag voor de mensen hier die team-races/endurance rijden. Als we ons met een team inschrijven voor de Daytona 24 dit weekend, moet dan iedereen bij de start aanwezig zijn, of kunnen mensen ook later aanhaken? Ik ben zelf namelijk tijdens de start waarschijnlijk niet thuis. Als dat betekent dat ik helemaal niet mee kan doen, kan ik daar in mijn verdere weekendplannen alvast rekening mee houden :+

Er is trouwens nog plek voor een rijder of twee in 'Squadron Slow'. Insteek is om het ding bij voorkeur rechtop over de finish te krijgen zonder daarbij teveel focus te hebben op ontzettend hard rijden :9

• Luckeh
  • Niet online
Als ik me niet vergis kon je ook later members toevoegen aan het team, hiermee kun je bijvoorbeeld een "iRating dive" doen. Ofwel in een lagere split meedoen dan dat je iRating je normaliter zou plaatsen. Met de hoop op een betere klassering.

CPU's en GPU's ontleed!

• Vinna
Voor de vr rijders onder ons, welke headset gebruiken jullie?

iRacing Profiel

• NickThissen
  • Nu online
Iedereen moet volgens mij wel al in je Team zitten binnen de Teams structuur, maar niet perse in de sessie. Dus als je een "Team Squadron Slow" aanmaakt op de website (of kan het al in de beta ui?) en jij daar in zit, en iemand dat team in de race inschrijft, dan kun je na de start nog meedoen. Maar als je nog niet in het team zit dan kun je er niet meer in volgens mij.

Mijn iRacing profiel

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Wormaap schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:16:
Een vraag voor de mensen hier die team-races/endurance rijden. Als we ons met een team inschrijven voor de Daytona 24 dit weekend, moet dan iedereen bij de start aanwezig zijn, of kunnen mensen ook later aanhaken? Ik ben zelf namelijk tijdens de start waarschijnlijk niet thuis. Als dat betekent dat ik helemaal niet mee kan doen, kan ik daar in mijn verdere weekendplannen alvast rekening mee houden :+

Er is trouwens nog plek voor een rijder of twee in 'Squadron Slow'. Insteek is om het ding bij voorkeur rechtop over de finish te krijgen zonder daarbij teveel focus te hebben op ontzettend hard rijden :9
Je kan inloggen wanneer je wilt. Je moet wel voordat de race start deel van het team zijn. Je kan niet tijdens de race nog nieuwe mensen toevoegen.
Wie er bij de start aanwezig is bepaald in welke split je zit. Wil je dus in een zo hoog mogelijke split komen, dan moet je de persoon met de hoogste iRating laten registreren. De rest kan dan joinen zodra de sessie gestart is. Als dat niet uitmaakt dan kan iedereen al voor de sessie is gestart zich registreren voor de race (zelfde manier als dat je een normale race joined.)

• Linc
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 15:43

Linc

mzzl

En dat achter af joinen doe je via Teams -> My Team Sessions op de website. Dat kan dus ook een paar uur nadat de race al gestart is.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Soms krijg ik na een protest alleen het eerste blok, maar soms ook een tweede mail met ook het tweede blok. Hoe zit dat precies?
Hi Olaf,

Once again we’d like to thank you for taking the time to submit your protest. This email is to inform you that the protest has been reviewed and the member under protest notified of the outcome.

Thank you for your continued support and good luck in your future races!

Sincerely,

iRacing
On Tue, Jan 14 at 2:51 PM , Olaf van der Spek <@> wrote:
Filed against driver: 1 =?utf-8??=

Session started at: 14 Jan 2020 01:00 PM EST

Session Info: https://members.iracing.c....do?subsessionid=30395441

Violation type: 6.10.3 - Retaliation or Intentional Wrecking

Description:
Spins, then drives into oncoming traffic while turning around, causing another wreck.

Link to Forum:

Attachments:
https://members.iracing.c...otestAttachment?id=212456
lime-rock-unsafe-track-reentry.rpy

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Vinna schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:43:
Een Rift S. Niet perfect, maar ik wil nooit meer terug :)

@Luckeh @NickThissen @Linc @Phydomir dank voor de reacties :)

• MauriceQ
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 27-01 15:40
Rift icm HyperX Cloud II

iRacing Profiel

• Blerf

Blerf

RiftS met dus:

Ik had de Hyper X met draad maar wel helemaal gek van de draadjes overal hahaha.
Dus net naar de corsair void pro rgb wireless gegaan die past ook mooi over de headset :)
voor nog rond de 100euro.

Blerf wijzigde deze reactie 15-01-2020 13:00 (2%)
Reden: weet dus inderdaad nu niet zo goed wat voor headset je bedoeld.. sound of VR

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Oh, headset als in koptelefoon. Die gebruik ik gewoon helemaal niet. Normaal gesproken heb ik gewoon de speakers aan staan, en voor die enkele keer dat ik wil rijden zonder hard geluid zijn de ingebouwde speakers van de Rift S prima.

• MDenessen
Een Oculus Rift S. Daarvoor had ik de oorspronkelijke Rift.
Is zeker aan te bevelen, goed beeld en makkelijk in gebruik en een behoorlijke vooruitgang t.o.v. de originele Rift. Wel een hoofdtelefoon gebruiken want de ingebouwde speakers zijn slecht.

• Arfman
Ik heb nog steeds een Rift CV1. Bevalt eigenlijk nog steeds prima maar ik heb ook geen ervaring met nieuwere headsets. Dit ding werkt gewoon altijd en ik blijf maar over problemen lezen bij andere sets, met name met SteamVR, dus ik ben wat huiverig om over te stappen.

• TonCoronel
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:01
Ik heb de afgelopen 2 weken gestoeid met een HP reverb en blijkbaar ben ik erg kritsch (of gewoon een zeikerd :)) maar ik heb hem gisteren retour gebracht. Reeds eerder de CV1 geprobeerd maar de resolutie/onscherpte was voor mij echt niet te doen. Nu met de HP reverb is het echt echt een klap beter, echter tipt het voor mij nog steeds niet aan triple full hd schermen. Ik was er niet langzamer of sneller door, de beleving is echt wel gaaf en ik heb meer 'gevoel' met het rijden.
Echter de kijkhoek in close racing vondt ik echt een probleem en de scherpte voor mij blijft een probleem, alleen alles wat recht voor je zit is scherp, klein beetje naar onder of boven kijken en het wordt onscherp, daarnaast is er maar een kleine 'sweetspot' waarop ik het goed scherp kon zien, zodra de bril iets verplaatst is het gelijk onscherp, mijn ogen vinden dit niet heel tof. Dit laatste heeft te maken met dat de HP (en velen anderen) geen instelbare IPD heeft en deze op 63mm fixed staat terwijl mijn IPD ergens tussen de 69 en 70.5 blijkt te liggen. Het blijft een leuke technologie en ik zou graag overstappen echter heeft het mij niet weten te overtuigen ondanks dat ik het echt heel graag zou willen.
Nu ik eenmaal de HP Reverb heb geprobeerd en daar al niet tevreden over ben snap ik persoonlijk echt niet hoe mensen met een CV1 kunnen leven, maar zoals gezegd ik denk dat ik te kritisch ben dan.

iRacing Profiel

• Vinna
Ja zit tussen 3 vr headsets te twijfelen rift s - valve index - hp reverb pro .

Lees wel veel mensen met een rift s.
Heb een eerste gen vive gehad maar die vond ik te onscherp.

Wou eerst een tripple monitor maken.
Maar dat word wen dingetje om te combineren met een single Scherm om gewoon me shooters te blijven spelen.

iRacing Profiel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
@TonCoronel: als je triples gewend bent, en vooral als je gewend bent om in je ooghoeken andere wagens te zien, kan ik me voorstellen dat de kijkhoek van de huidige generatie VR headsets niet voldoet. Ik heb me zelf aangeleerd om mijn hele hoofd te draaien. Dat voelt ook natuurlijk omdat ik op de motor met een helm niets anders gewend ben.
Had jij Pimax nou ook geprobeerd, of was dat iemand anders?

@Vinna: De Rift S heeft naar verluid veel minder screendoor effect dan de oude Vive. Hij kan natuurlijk altijd terug als het niet voor je werkt :)

Pagina: 1 ... 221 ... 224 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True