Omdat ik deze week tot dusver alleen een FP in de Skip had gereden, heb ik net twee races achter elkaar gedaan.
Eerste race slechte quali, maar iedereen anders was nog slechter, dus ik had p6. Alleen bocht 1 van Road Atlanta in een Skip op koude banden is niet zo'n feest. Redelijk doorgekomen, maar flink wat plaatsen ingeleverd om de ravage te ontwijken. Ravage viel mee, dus geen plekken teruggepakt. Lap 2 overstuur ik zelf in bocht 1 en weet ik nét de muur te ontwijken. Maar alles zat nog dicht bij elkaar, dus als laatste weer aangesloten. Gelukkig zijn er altijd ook andere mensen die fouten maken, dus uiteindelijk p11 geëindigd.
Meteen daarna de volgende race gepakt, en die was helemaal lekker! P10 in de quali, maar bij de start al meteen een plekje gepakt. Redelijk mijn plek gevonden in het settlende veld, paar mensen voorbijgestoken in de chicane, en als laatste van een groepje van vier rondjes gaan rijden. De eerste twee van die groep waren iets sneller dan de derde, maar door de draft kon'ie bij blijven. Ik was dan weer iets sneller dan de derde, dus kon wat drukken en porren, maar kwam er niet echt langs, ook omdat voor hem niet echt plek was. Na een paar rondes schuift een paar seconden voor ons groepje iemand eraf, staat haaks op de weg en de voorste twee van de groep tikken'm aan. Nummer 3 en ik konden alles ontwijken en dus door. Een paar rondes later maakt degene voor me onder druk een foutje, waardoor ik erlangs kom en me langzaam los begin te weken. Toen ik een kleine 2s voor hem zat had hij helaas zelf pech en moest'ie pitten. De rest van de race op -12s van mijn voorganger en +21s van de persoon achter me gereden. Ik dreigde een paar rondjes voor het eind nog een achterblijver tegen te gaan komen, dus iets conservatiever gereden (sowieso wel verstandig als er niks meer te halen is lijkt me

) zodat ik op 1.2s van hem over de finish kwam. Achterblijver bleek overigens de persoon te zijn waar ik eerder mee aan het vechten was
Al met al een geslaagde avond! Ik heb ook mijn FFB-kracht iets omlaag gezet, want ik kreeg wat lichte kramp in mijn hand, en bij sommige bochten vorige week op Tsukuba clipte de FFB niet (geen rood metertje), maar sloeg'ie wel ineens dood. Wel nog tegendruk, maar geen gerammel meer erin, gewoon 'vlakke' druk. Met de FFB op 8.7 (Fanatec raadt 8.5 aan, maar ik kijk niet zo nauw, dit is waar ik de slider heengeschoven kreeg op een touchpad

) heb ik daar geen last van, en blijft kramp ook uit.