Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iRacing 2016-2020 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 220 ... 223 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Mr.Conroe
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:23
The big boy - BMW M8 GTE

• Vinna
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 14:58
hallo allemaal,

ik ben vincent ,31 jaar en kom uit zwaag
ik ben helemaal nieuw in het sim racing.
toevallig kwam ik iracing tegen en vond het zo tof,
dat ik een ts-pc racer heb gekocht met 3tpa pedals ( die pedals vind ik maar ruk )
en aan de slag ben gegaan met iracing.
ik kwam via het forum tegen dat er ook een tweakers kant was en dacht daar moet ik me op inlezen.
gegroet vincent

iRacing Profiel

• Blerf
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:06

Blerf

Onsmakelijke MoaM Prut(ser)!

Wat een avond zat ik lekker met GOT rijders in een race. Ik dacht gezelligheid dan komen we elkaar vaker tegen... tot dat er iemand op het rechte stuk mij total rijd :(

Maar goed nu maar weer opnieuw irating opbouwen :) bedoel je begint er bijna aan te wennen.

@Vinna welkom hier :) ik kan je vertellen heel gezellig hier, en kom vooral mee rijden op de zondag of maandag of beide avonden in de GOT league races.

Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Verzamelaar van Blerftrash

• Vinna
@Blerf dankjewel, ik zal nog even inlezen hoe ik me daar voor kan opgeven. en of ik wel goed genoeg ben ;)

iRacing Profiel

• SlaadjeBla
  • Registratie: september 2002
  • Nu online
deleted. sorry, niet genoeg gelezen.

SlaadjeBla wijzigde deze reactie 09-01-2020 22:52 (140%)

• cageon
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 19:33
paar dagen terug een ILMS race gereden van een uur, zo cool! reed ook niet in niemandsland, maar de pitstop was toch te lang. voor herhaling vatbaar!
Ook wel praktisch in de BMW M8 GTE, voor de GOT races en BMW Fixed 12.0 races, scheelt wat aanpassingstijd aan de auto.

Gebruik crewchief voor de automatische brandstof berekening +1.5 lap extra, maar dat kostte me teveel tijd (+ de pit entry / exit waarschijnlijk).
Hoe doen jullie dat?

iRacing Profiel

• Blerf

Blerf

Vinna schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:48:
@Blerf dankjewel, ik zal nog even inlezen hoe ik me daar voor kan opgeven. en of ik wel goed genoeg ben ;)
Goed genoeg dat kennen we niet gewoon mee doen wel met gezond verstand :)
https://www.got-racing.eu/
iRacing - Wekelijks Toernooi

Is erg leuk en leer je een hoop van.

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
cageon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:02:
paar dagen terug een ILMS race gereden van een uur, zo cool! reed ook niet in niemandsland, maar de pitstop was toch te lang. voor herhaling vatbaar!
Ook wel praktisch in de BMW M8 GTE, voor de GOT races en BMW Fixed 12.0 races, scheelt wat aanpassingstijd aan de auto.

Gebruik crewchief voor de automatische brandstof berekening +1.5 lap extra, maar dat kostte me teveel tijd (+ de pit entry / exit waarschijnlijk).
Hoe doen jullie dat?
Ik gebruik Joel Real Timing. Zie Topic Start bij ‘Handige Software’.

iRacing info GoT iRacing iR Profiel Rig GoT YT Live

• GK86
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 19:22
Kan zo snel geen tijden vinden, maar als je 2 weken geduld hebt, dan rijden we met GoT en de M8 op deze baan en dan zijn er plenty tijden beschikbaar :)

• Richard117
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 19:25
cageon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:02:

Hoe doen jullie dat?
Wat versta je onder te lang? 2 seconden waardoor je net een plekje verliest of hebben we het over een seconde of 20? In dat laatste geval kan het namelijk zo zijn dat je banden gewisseld hebt, dat wordt apart van het tanken gedaan en kost dus veel tijd. Tijd die je in een race van een uur zelden goed zal gaan maken, dus wisselen is over het algemeen niet nodig.

Iets anders dat veel invloed kan hebben is de timing van je pitstop, waar zit je voor je stop of waar kom je na je stop juist terecht? Zit je in een groepje waar je voor je gevoel tijd verliest, dan kan het lonen om iets eerder te stoppen en in een vrij gat terecht te komen waardoor je een aantal rondjes je eigen tempo kan rijden en het groepje zo in kan halen. Andersom kan natuurlijk ook. Als je ziet dat je door je stop in een groepje terecht gaat komen waardoor je in het pitwindow niet je eigen tempo kunt rijden, kun je beter buiten blijven tot de tank helemaal leeg.
Ik vind het persoonlijk altijd prettig om met een volle tank te starten, dat zijn immers liters die je "gratis" krijgt (kost geen tijd om het er in te krijgen) en de tank vervolgens helemaal leeg te rijden. Zeker in die IMSA/ILMS races van 45-60min rij je dan het grootste gedeelte van de race met de (snellere) lege tank. Als je vroeg stopt rij je een groter gedeelte van de race met een (langzamere) volle tank.

Dat is de basis strategie zoals ik een race start, en dan afhankelijk van de eerder genoemde scenarios pas ik mij in de race hier op aan. Ik draai iSpeed op een extra scherm en heb op basis van de practice en kwali al uitgerekend hoeveel brandstof + 2 ronden er bij de stop bij moet. Dit stel ik op de grid/warm up lap alvast in zodat ik hier na de race geen omkijken meer naar heb. Ook schakel ik dan al het banden wisselen uit.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• MDenessen
  • Laatst online: 11:59
Ik wil binnenkort weer eens een IMSA race doen, in de GTE. Mijn laatste IMSA race is denk ik een jaar geleden of zo. Heb de laatste tijd alleen series zonder pitstop gereden (bmw fixed, porsche cup, f3 series en radical).

Hoe zit dat ook al weer met banden verwisselen tijdens de pitstop. Is dat aan te bevelen (of ligt dat aan de setup / auto) ? Hoe lang duurt het banden verwisselen ?
Ik gebruik setups van VRS en weet nog niet of ik de Ferrari, Porsche of BMW zal kiezen, wil nog effe testen waar ik het snelste mee ben.

Wat is jullie ervaring en advies ?

• Nickrsd
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:40

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

ik rijd de VRS, daar is ook een pitstop noodzakelijk, puur om alleen te tanken voor de laatste paar rondes. (ongeveer 22/25ltr) dan is het voldoende. Banden worden dan niet gewisseld.

De Imsa duurt 5 minuten langer, lijkt me overbodig om dan banden te wisselen.. Miss is het verplicht? geen idee.. maar noodzakelijk niet. Hoe het met de fuel zit bij een GTE?? geen idee.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

• Riqy
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:23
Vergelijkbaar met VRS, alleen iets meer fuel tanken, vaak 25-30 liter afhankelijk van auto/circuit.

Banden zijn bij IMSA en ook bij Le Mans series niet nodig

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Denniz0229
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 19:42
MDenessen schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:29:
Ik wil binnenkort weer eens een IMSA race doen, in de GTE. Mijn laatste IMSA race is denk ik een jaar geleden of zo. Heb de laatste tijd alleen series zonder pitstop gereden (bmw fixed, porsche cup, f3 series en radical).

Hoe zit dat ook al weer met banden verwisselen tijdens de pitstop. Is dat aan te bevelen (of ligt dat aan de setup / auto) ? Hoe lang duurt het banden verwisselen ?
Ik gebruik setups van VRS en weet nog niet of ik de Ferrari, Porsche of BMW zal kiezen, wil nog effe testen waar ik het snelste mee ben.

Wat is jullie ervaring en advies ?
nooit banden wisselen, dat kost je zoveel tijd die je nooit meer goed gaat maken.
verder kan je een calculator gebruiken voor je benzine, zodat je niet met teveel op pad gaat de laatste paar ronden.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18:31
Denniz0229 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:41:
[...]

nooit banden wisselen, dat kost je zoveel tijd die je nooit meer goed gaat maken.
verder kan je een calculator gebruiken voor je benzine, zodat je niet met teveel op pad gaat de laatste paar ronden.
Maak je dat in een race van 1 uur ook niet meer goed nee? Je zou toch zeggen dat je die 20 seconde na een half uur wel goed gaat maken met nog een half uur te gaan. Maar nog nooit geprobeerd, dus geen idee :+ ..

Loondijke wijzigde deze reactie 10-01-2020 14:06 (4%)

iRacing stats

• Linc
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 18:18

Linc

mzzl

Als je nog maar 10 rondjes hoeft te rijden, moet je 2 seconde per ronde sneller zijn op die nieuwe banden. Ik denk niet dat je dat red. En 20 seconde goed rijden is 1 ding, je moet diegene die het niet heeft gedaan ook nog inhalen.

Bij de 24 uur races, doen we soms ook wel eens volle tank zonder banden te wisselen. Dan doe je dus 2 uur met dezelfde banden. Dat kan niet met elke auto en ligt ook weer heel erg aan het weer natuurlijk. Hoe kouder de baan, hoe makkelijker het is.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

• Richard117
Loondijke schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:02:
[...]

Maak je dat in een race van 1 uur ook niet meer goed nee? Je zou toch zeggen dat je die 20 seconde na een half uur wel goed gaat maken met nog een half uur te gaan. Maar nog nooit geprobeerd, dus geen idee :+ ..
Als je banden in het eerste halfuur al zo ver op zijn dat je ze moet wisselen, zit de kans er natuurlijk dik in dat dit in het 2e halfuur met je nieuwe set banden weer gaat gebeuren. Dus je hebt veel minder tijd dan dat halfuur om je verloren tijd in te halen.

• Riqy
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 18:23
Linc schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:53:
Als je nog maar 10 rondjes hoeft te rijden, moet je 2 seconde per ronde sneller zijn op die nieuwe banden. Ik denk niet dat je dat red. En 20 seconde goed rijden is 1 ding, je moet diegene die het niet heeft gedaan ook nog inhalen.

Bij de 24 uur races, doen we soms ook wel eens volle tank zonder banden te wisselen. Dan doe je dus 2 uur met dezelfde banden. Dat kan niet met elke auto en ligt ook weer heel erg aan het weer natuurlijk. Hoe kouder de baan, hoe makkelijker het is.
In de nacht bij een 24 uurs race kun je ook makkelijk 3 stints op een set banden rijden (3 blokken van 55-60 min)

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

• Vinna
Blerf schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 07:02:
[...]

Goed genoeg dat kennen we niet gewoon mee doen wel met gezond verstand :)
https://www.got-racing.eu/
iRacing - Wekelijks Toernooi

Is erg leuk en leer je een hoop van.
Bedankt. heb net even alles in de store aangevinkt wat ik nodig heb, en ga het vrouwtje lief aankijken of ik 135 dollar mag uitgeven ;)

iRacing Profiel

• flopdoc
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11:18
Ik krijg foutmeldingen als ik die site probeer te laden?

OH, ligt wsch aan mijzelf, heel twitter lukt even niet via mij browser.

flopdoc wijzigde deze reactie 10-01-2020 17:55 (12%)

iRacing Profiel | Mijn Wordpress Blog

• Schuey
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:04
@JoepW
Jij bent toch wel eens in contact met iRacing? Heb jij een email adres van deze Steve toevallig? :)

• NickThissen
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
steve.myers@iracing.com

Mijn iRacing profiel

• smollynl
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 18:29
Are you planning on re scanning Zandvoort after the banked turns have been put in place?
Steve Myers
@iRacingMyers
·
8h
It’s been discussed but we would need to plan that with another project or two. Unless someone’s got the scan data already which would be nice!

iRacing Profiel

• onsgeluk
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:49

onsgeluk

Beroepsprutser

Iemand een idee of de scan middels lidar danwel fotogrammetrie gedaan wordt? Of misschien wel een combi van beiden?

iR Profiel

• Rossi46
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13:53
smollynl schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:20:
[...]

Are you planning on re scanning Zandvoort after the banked turns have been put in place?
Steve Myers
@iRacingMyers
·
8h
It’s been discussed but we would need to plan that with another project or two. Unless someone’s got the scan data already which would be nice!
Interessant ook wel dat hij in dezelfde conversatie stelt dat Hockenheim geen toestemming geeft voor een scan voor iRacing. Dat terwijl die track in zo bijna alle racegames zit, waarvoor tegenwoordig toch altijd wel een scan gemaakt wordt? Of zit daar dan een verdienmodel achter dat iRacing niet kan/wil bieden?

XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Schuey
Er is 1 bedrijf dat zo goed als alle grote Duitse en Oosterijkse tracks onderhoud qua scanwerk. Misschien wilden ze daar niet mee in zee vanwege, redenen.

• NickThissen
  • Nu online
onsgeluk schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:32:
Iemand een idee of de scan middels lidar danwel fotogrammetrie gedaan wordt? Of misschien wel een combi van beiden?
LIDAR in combinatie met een enorm aantal foto's meestal.
YouTube: Behind the Scenes // Building the Circuit of the Americas

De point cloud is waar je op rijdt, maar die wordt omgezet in een visueel model met veel lagere resolutie voor de grafische versie.
Schuey schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:44:
Er is 1 bedrijf dat zo goed als alle grote Duitse en Oosterijkse tracks onderhoud qua scanwerk. Misschien wilden ze daar niet mee in zee vanwege, redenen.
Is dat niet hetzelfde bedrijf van de Nurburgring dan?

NickThissen wijzigde deze reactie 10-01-2020 21:43 (8%)

Mijn iRacing profiel

• Schuey
One and the same ;)

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

NickThissen schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 21:42:
LIDAR in combinatie met een enorm aantal foto's meestal.
YouTube: Behind the Scenes // Building the Circuit of the Americas

De point cloud is waar je op rijdt, maar die wordt omgezet in een visueel model met veel lagere resolutie voor de grafische versie.
Ik heb de benodigde spullen, maar dit lijkt me een wereldje waar je niet makkelijk tussen komt. Wel een hele mooie klus met de wereldwijde exposure die Zandvoort momenteel krijgt.

iR Profiel

• NickThissen
  • Nu online
onsgeluk schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:06:
[...]

Ik heb de benodigde spullen, maar dit lijkt me een wereldje waar je niet makkelijk tussen komt. Wel een hele mooie klus met de wereldwijde exposure die Zandvoort momenteel krijgt.
Heb je zo'n professioneel lidar apparaat en je weet hoe je er mee om gaat? Ik denk dat iRacing serieus interesse zou hebben om een nieuwe Zandvoort te kopen... Ik zou zeggen stuur ze eens een mailtje ;) De "oude" track hebben ze al gescand dus lijkt me dat je er niet moeilijk tussen komt op deze manier.

NickThissen wijzigde deze reactie 10-01-2020 22:20 (9%)

Mijn iRacing profiel

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

NickThissen schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:20:
[...]

Heb je zo'n professioneel lidar apparaat en je weet hoe je er mee om gaat? Ik denk dat iRacing serieus interesse zou hebben om een nieuwe Zandvoort te kopen... Ik zou zeggen stuur ze eens een mailtje ;)
Zowel de lidar als de optie om middels fotogrammetrie een puntwolk vanuit de lucht te maken. Misschien moet ik het gewoon proberen.

iR Profiel

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:59
onsgeluk schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:26:
[...]

Zowel de lidar als de optie om middels fotogrammetrie een puntwolk vanuit de lucht te maken. Misschien moet ik het gewoon proberen.
Ik weet behoorlijk wat van IT, maar niet van die specifieke dingen....
Wil je graag ondersteunen met CPU power en evt assistentie op locatie.

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Deze opmerking triggerde mij wel:

Ik ga er een email aan wagen, wordt hopelijk vervolgd.
raymondw schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:32:
[...]
Wil je graag ondersteunen met CPU power en evt assistentie op locatie.
Veel hangt af van hoe ze de data aangeleverd willen hebben. Willen ze ruwe data waar ze zelf de onregelmatigheden uitfilteren of willen ze een kant en klaar product?

onsgeluk wijzigde deze reactie 10-01-2020 22:46 (42%)

iR Profiel

• raymondw
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:59
onsgeluk schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 22:43:
Deze opmerking triggerde mij wel:

Ik ga er een email aan wagen, wordt hopelijk vervolgd.
En anders wil ik er ook wel een mail aan wagen ;)

to linux or not ,that's my quest... | AMD 3600X | Trident Z 3600C14 | Asus X470-Pro | 970 EVO 500GB | EVGA 2080 XC | iRacing

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Alea iacta est...

Nu moet ik natuurlijk wel als de sodemieter gaan racen in plaats van alleen maar meelezen 8)

iR Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
onsgeluk schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 00:28:
Alea iacta est...

Nu moet ik natuurlijk wel als de sodemieter gaan racen in plaats van alleen maar meelezen 8)
Als het helpt kan ik ook nog wel wat lobbyen bij Tony en consorten.

• ZFLaSH
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:00
Ik hoop dat ze het nieuwe Zandvoort ook gaan scannen. Dat belooft best een puik en snel baantje te worden.

Verder ben ik gevraagd door onze Australische vrienden om ook mee te doen aan de 24h van Daytona. Dus dat wordt wel leuk denk ik.

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

JoepW schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 06:47:
[...]

Als het helpt kan ik ook nog wel wat lobbyen bij Tony en consorten.
Ik heb al antwoord van Steve, Greg Hill is nu ook in de loop. Wordt na het weekend vervolgd. Maar bedankt voor het aanbod.

iR Profiel

• Erind
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18-01 13:05
Deze week veel IMSA races aan het doen op road america met de 488 GTE. Wat een verschil met de 12 min sprint BMW. (irating killer :D) Voorlopig 1 winst en 3 keer top 3. VRS setup aan het gebruiken en start met volle tank. Iemand hier die andere strategie gebruikt?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Doubleoz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19:41
Via het Youtube kanaal van Dave Cameron kwam ik een nieuwe gratis overlay tegen voor iRacing. Ik zag zelf veel overeenkomsten met Kapps die ik tot op heden naar alle tevredenheid gebruik. Het grote verschil is echter dat deze gratis is. Via discord (waar ook de laatste releases staan) heb ik afgelopen dagen de interactie en feedback in het kanaal gevolgd en zie er wel dermate veel potentie in zitten dat ik mijn subscribtion bij Kapps inmiddels heb opgezegd en zodra ik Kapps niet meer kan gebruiken zal overstappen. Wellicht ook voor andere interessant om eens te bekijken.

Introductie door Dave Cameron: YouTube: Check out this awesome new FREE overlay! | BMW 12.0 @ Road Atlanta
Discord kanaal: https://discord.gg/2mWpTVf

iRacing Profiel

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ik ben er al sinds december mee aan het spielen, en de ontwikkeling van de overlay is erg snel gegaan. Er kwamen vrijwel dagelijks updates in December. Het is nog niet helemaal bugvrij (al heb ik al een dikke week niet meer geprobeerd), maar goed genoeg dat ik ook Kapps verwijderd heb. Ik zet toch maar zelden wat online.

CPU's en GPU's ontleed!

• MDenessen
smollynl schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:20:
[...]

Steve Myers
@iRacingMyers
·
8h
Ik zou eigenlijk eerst willen afwachten hoe het nieuwe Zandvoort wordt. Zou kunnen dat de baan wat minder uitdagend wordt voor minder snelle auto's. Maar misschien vergis ik me en wordt het wel fantastisch.

• BitcoinDave
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 18-01 19:08
Heeft iemand nog tips om met de Porsche GT3 te rijden? Ik zwabber alle kanten op en sta gemiddeld elke 5 rondjes achterste voren. Ik rij bijna altijd F3 en soms met de Ferrari en Mercedes GT3

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
BitcoinDave schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:52:
Heeft iemand nog tips om met de Porsche GT3 te rijden? Ik zwabber alle kanten op en sta gemiddeld elke 5 rondjes achterste voren. Ik rij bijna altijd F3 en soms met de Ferrari en Mercedes GT3
Oefenen met rustig op het gas gaan.

@GoT Racers.
Morgen Summit Point Raceway. Half zo breed (of zelfs minder) als Silverstone van vorige week. Krappe bochtjes en niet veel plekken om wijd te gaan. Eigenlijk niet geschikt voor de supertanker BMW.

CPU's en GPU's ontleed!

• Linc

Linc

mzzl

Luckeh schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:57:
@GoT Racers.
Morgen Summit Point Raceway. Half zo breed (of zelfs minder) als Silverstone van vorige week. Krappe bochtjes en niet veel plekken om wijd te gaan. Eigenlijk niet geschikt voor de supertanker BMW.
Ach, Ik heb er ook ooit een Kamel GT race gedaan en dat ging ook soort van goed :P En die auto's zijn niet veel smaller en gaan ook nog eens een stuk sneller >:)

• MDenessen
BitcoinDave schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:52:
Als je deze week Zandvoort hebt gereden, dit was extra lastig omdat de baan temperatuur erg laag was, Daarom was er de eerste ronden totaal geen grip, maar na een ronde of 4 kreeg je wel behoorlijk veel grip. Ik zat een keer in de topsplit en de helft van de rijders vloog er af in Tarzan.

Mijn tips zijn:
- eerste ronden extra vroeg remmen
- zoveel mogelijk in een rechte lijn remmen als je veel vaart moet verminderen, vooral de eersten ronden als de remmen nog koud zijn. Dus zorgen dat de auto recht staat (muv tail braken natuurlijk)
- niet te hard remmen initieel, dan blokkeer je.
- voeten op de pedalen houden en kleine input. Niet opeens rem/gas loslaten of vol op de rem of gas, maar langzaam.
- door kleine input te geven met de beide voeten op de pedalen kun je mooi met het zwaartepunt van de auto spelen, bijvoorbeeld tailbraken. Deze auto is heel gevoelig.

Volgens mij is het een van de moeilijkste auto's, maar het leuke is dat je er door veel oefenen steeds sneller mee kunt gaan. Bij makkelijkere auto's zit ik vaak voor mijn gevoel aan de grens, en dat heb ik bij de Porsche Cup nog lang niet. Doordat de auto zo lastig is, is er vaak een groot tijdsverschil tussen toprijders en mindere rijders,meer dan bij andere klasses, maar daar zou ik me niet zo op focussen.

• Doubleoz
Luckeh schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:57:
[...]

@GoT Racers.
Heb gisteren wat geoefend met de BMW op Summit Point en dat gaat naar mijn idee ook een flinke uitdaging worden met weinig plekken om in te halen. Maar we zullen het zien...

iRacing Profiel

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:03

Wormaap

Moderator Foto & Video
Omdat ik deze week tot dusver alleen een FP in de Skip had gereden, heb ik net twee races achter elkaar gedaan.
Eerste race slechte quali, maar iedereen anders was nog slechter, dus ik had p6. Alleen bocht 1 van Road Atlanta in een Skip op koude banden is niet zo'n feest. Redelijk doorgekomen, maar flink wat plaatsen ingeleverd om de ravage te ontwijken. Ravage viel mee, dus geen plekken teruggepakt. Lap 2 overstuur ik zelf in bocht 1 en weet ik nét de muur te ontwijken. Maar alles zat nog dicht bij elkaar, dus als laatste weer aangesloten. Gelukkig zijn er altijd ook andere mensen die fouten maken, dus uiteindelijk p11 geëindigd.

Meteen daarna de volgende race gepakt, en die was helemaal lekker! P10 in de quali, maar bij de start al meteen een plekje gepakt. Redelijk mijn plek gevonden in het settlende veld, paar mensen voorbijgestoken in de chicane, en als laatste van een groepje van vier rondjes gaan rijden. De eerste twee van die groep waren iets sneller dan de derde, maar door de draft kon'ie bij blijven. Ik was dan weer iets sneller dan de derde, dus kon wat drukken en porren, maar kwam er niet echt langs, ook omdat voor hem niet echt plek was. Na een paar rondes schuift een paar seconden voor ons groepje iemand eraf, staat haaks op de weg en de voorste twee van de groep tikken'm aan. Nummer 3 en ik konden alles ontwijken en dus door. Een paar rondes later maakt degene voor me onder druk een foutje, waardoor ik erlangs kom en me langzaam los begin te weken. Toen ik een kleine 2s voor hem zat had hij helaas zelf pech en moest'ie pitten. De rest van de race op -12s van mijn voorganger en +21s van de persoon achter me gereden. Ik dreigde een paar rondjes voor het eind nog een achterblijver tegen te gaan komen, dus iets conservatiever gereden (sowieso wel verstandig als er niks meer te halen is lijkt me :+) zodat ik op 1.2s van hem over de finish kwam. Achterblijver bleek overigens de persoon te zijn waar ik eerder mee aan het vechten was :9

Al met al een geslaagde avond! Ik heb ook mijn FFB-kracht iets omlaag gezet, want ik kreeg wat lichte kramp in mijn hand, en bij sommige bochten vorige week op Tsukuba clipte de FFB niet (geen rood metertje), maar sloeg'ie wel ineens dood. Wel nog tegendruk, maar geen gerammel meer erin, gewoon 'vlakke' druk. Met de FFB op 8.7 (Fanatec raadt 8.5 aan, maar ik kijk niet zo nauw, dit is waar ik de slider heengeschoven kreeg op een touchpad :+) heb ik daar geen last van, en blijft kramp ook uit.

Ticking away, the moments that make up a dull day. iRacing Profiel

• BobvK
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19:07
Linc schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:03:
[...]

Ach, Ik heb er ook ooit een Kamel GT race gedaan en dat ging ook soort van goed :P En die auto's zijn niet veel smaller en gaan ook nog eens een stuk sneller >:)

[YouTube: Kamel GT SoF Race at Summit Point, Crazy Traffic! (Oculus Rift CV1)]
Wou eigenlijk gaan zeggen dat ze dat ook in het echie konden, maar toen kwam ik er achter dat het toendertijd een GT only race was, dus zonder de prototypes :+

Mijn iRacing profiel

• Doubleoz
Linc schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:03:
[...]

[YouTube: Kamel GT SoF Race at Summit Point, Crazy Traffic! (Oculus Rift CV1)]
Haha mooi man. Rij je btw met VR of triples?

iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Doubleoz schreef op zondag 12 januari 2020 @ 07:35:
[...]

Wat is de naam van het filmpje? _/-\o_

• Linc

Linc

mzzl

Doubleoz schreef op zondag 12 januari 2020 @ 07:35:
[...]

Ik rij nu al weer meer dan 5 jaar alleen maar in VR. Eerst met de Oculus DK2 en daarna met de Oculus CV1. Daarvoor altijd met 1 scherm gereden, maar toen ik eenmaal begon met VR wou ik niks anders meer. Wat mij betreft wegen de nadelen op tegen de immersion die je terug krijgt.

• ZFLaSH
Linc schreef op zondag 12 januari 2020 @ 09:49:
[...]

Ik rij nu al weer meer dan 5 jaar alleen maar in VR. Eerst met de Oculus DK2 en daarna met de Oculus CV1. Daarvoor altijd met 1 scherm gereden, maar toen ik eenmaal begon met VR wou ik niks anders meer. Wat mij betreft wegen de nadelen op tegen de immersion die je terug krijgt.
Idem. Ik vind de immersie zo enorm tof. Nu heb ik afgelopen week met de Pimax 5KXR een test mogen doen en die FOV was echt mega (170gr.) Helaas had dit oled paneel maar ~85hz maar je kan nu echt in je peripheral vision prima zien. Wat wel flinke nadelen zijn, zijn de PiTool (echt een grafprodukt), de bouwkwaliteit van de HMD en de eis dat je minimaal een 2080+ moet hebben. Op Tsukuba en Daytona had ik flink wat stotters en op de Nordschleife had ik bij Foxhole iedere lap zo'n megadip dat ik bijna iedere keer in de vangrail zat.

Mijn Valve Index draai ik op 120 (en soms 144) hz en dat is echt wel een mega verschil. De een verkiest FOV, de ander FPS. Ik heb het liefste alle 2, maar als ik moet kiezen FPS. De huidige PC hardware is gewoon nog niet krachtig genoeg (een OC 2080ti misschien) om alle 2 vloeiend te kunnen draaien.

• Doubleoz
Dank voor de reacties. Ik heb nog nooit met VR gereden en denk dat ik dit beter ook op korte termijn niet kan doen omdat ik anders ook een VR bril wil😊 Ik heb wel net een 43 inch ultrawide gekocht en dat verhoogd al enorm het plezier tijdens het rijden. In de loop van dit jaar misschien maar eens VR proberen. Maar ik heb nu een Geforce 1050ti maar als ik zo lees moet ik dan wel eerst mijn videokaart upgraden om met nog een beetje grafische settings te kunnen rijden of heb ik dat mis?

@JoepW ik reageerde op het filmpje van Bas van gisteren 18:03.

iRacing Profiel

• ZFLaSH
Doubleoz schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:15:
Dank voor de reacties. Ik heb nog nooit met VR gereden en denk dat ik dit beter ook op korte termijn niet kan doen omdat ik anders ook een VR bril wil😊 Ik heb wel net een 43 inch ultrawide gekocht en dat verhoogd al enorm het plezier tijdens het rijden. In de loop van dit jaar misschien maar eens VR proberen. Maar ik heb nu een Geforce 1050ti maar als ik zo lees moet ik dan wel eerst mijn videokaart upgraden om met nog een beetje grafische settings te kunnen rijden of heb ik dat mis?

Sowieso zou ik voor een 20xx kaart gaan om SPS te kunnen aanzetten en ook voor VRSS (als dat strakjes goed uitontwikkeld is). Voor de current gen HMD is bijv. een 2070 (super) al helemaal prima.

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video

In de titel van dat filmpje staat ‘Oculus Rift CV1’, ik denk dat dat is waar Joep op reageerde :P

Met een 1050Ti wordt het wel krap denk ik. Ik heb zelf een 1060, en dat gaat op medium settings prima met een Rift S.
Behalve dat het enorm gaaf is, zorgt het er naar mijn idee ook voor dat het makkelijker is om veilig te rijden. In VR heb ik veel meer overzicht dan met een enkel scherm. Waarschijnlijk is dat ook wel te bereiken met triples, maar tegenover een enkel scherm is het verschil gigantisch :)

• Vinna
beste, ik race nu met een single 27 inch scherm , totdat ik wat beters kan maken.
nu zie ik op sommige filmpjes op youtube en soort ui van waar de autos naast je rijden.
weten jullie toevallig hoe deze software heet?
mvg

iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
.....@JoepW ik reageerde op het filmpje van Bas van gisteren 18:03.
Wormaap schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:20:
[...]
In de titel van dat filmpje staat ‘Oculus Rift CV1’, ik denk dat dat is waar Joep op reageerde :P
.....
Dat dus :P :9
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:20:
beste, ik race nu met een single 27 inch scherm , totdat ik wat beters kan maken.
nu zie ik op sommige filmpjes op youtube en soort ui van waar de autos naast je rijden.
weten jullie toevallig hoe deze software heet?
mvg
Misschien handig om een linkje te plaatsen naar een voorbeeld daarvan.
Waarschijnlijk kijk je naar een broadcast video en is dat niet zichtbaar in de UI van de rijder (zoals de meeste filmpjes van mij ;) ).

• ewold
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-01 13:02
Congrats @NickThissen voor de overwinning gisteren met het team op de DGFX Clubsport met de porsche. Wij reden me de wit/zwarte mazda rond maar zijn wederom er niet in geslaagd het hok heel over de finish te krijgen. Hadden al vrij vroeg de voorkant inmekaar door een unsafe rejoin van een audi en de snelheid was uit de auto, zeker bergop op de long straight zaten we op het einde 20km/u trager.

• Vinna

iRacing Profiel

• Linc

Linc

mzzl

Je bedoelt een extra beeld van buiten de auto? Dat is gewoon video bewerking achter af.

Dus replay opslaan, die nog een keer terugkijken en opnemen en dan later invoegen bij de andere video. Tenminste zo doe ik het.

• Vinna
Linc schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:55:
[...]

Je bedoelt een extra beeld van buiten de auto? Dat is gewoon video bewerking achter af.

Dus replay opslaan, die nog een keer terugkijken en opnemen en dan later invoegen bij de andere video. Tenminste zo doe ik het.
nee ik bedoel de "radar" waar je kan zien of er een naast je zit op achter je.
zodat je wat meer awareness heb rond je auto zonder naar links te kijken met je camera.

iRacing Profiel

• Linc

Linc

mzzl

Ah ok, maar dat voorbeeld wat jij geeft is een heel ander spel, kan best zijn dat dat daar gewoon ingebouwd zit. Ik heb dat in iRacing nog nooit gezien.

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:57:
[...]

zodat je wat meer awareness heb rond je auto zonder naar links te kijken met je camera.
Een radar heb ik nog nooit gezien in iRacing.
Maar als je bedoelt zoals ik stream dan is dat gewoon elk scherm (ik heb er 3) apart opgenomen met OBS en in de stream geplaatst.

• Vinna
ok helemaal duidelijk, ik dacht dat is handig voor single monitor :)
dan nog maar even zo racen tot ik me rig ga bouwen.
bedankt voor de info.

iRacing Profiel

• NickThissen
  • Nu online
ewold schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:42:
Congrats @NickThissen voor de overwinning gisteren met het team op de DGFX Clubsport met de porsche. Wij reden me de wit/zwarte mazda rond maar zijn wederom er niet in geslaagd het hok heel over de finish te krijgen. Hadden al vrij vroeg de voorkant inmekaar door een unsafe rejoin van een audi en de snelheid was uit de auto, zeker bergop op de long straight zaten we op het einde 20km/u trager.

[YouTube: ClubSport Series | Round 3 | 2.4 Hours of Mosport]
Thanks :) Was beetje vreemde race, ik mocht van pole vertrekken maar de P2 ging er gewoon vandoor en verstoorde de start dus een beetje. Ik ben er maar gewoon achteraan gereden en na paar rondjes kregen ze inderdaad een black flag (was nog even bang dat ik zelf de start procedure verkeerd had begrepen ofzo). Daarna was het vooral rustig doen met de banden en verkeer. Af en toe gewoon 5+ seconden kwijt door een groepje verkeer haha, de gaps achter me gingen alle kanten op. We waren eigenlijk van plan elke pit nieuwe banden te pakken want slijtage in practice was al ~50% na een stint. Maar tijdens m'n eerste stint ging het zo goed dat ik besloot de oude banden te houden. Uiteindelijk de auto afgegeven aan Frank, toen wel maar nieuwe banden gepakt en daardoor "verloren" we weer zo'n 20s op de rest (die eerder banden hadden gepakt). Gelukkig was ook Frank sneller dan de P2 dus konden we met een flinke marge van zo'n 10s de winst pakken :D

Mijn iRacing profiel

• ewold
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12-01 13:02
NickThissen schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:09:
[...]
Daarna was het vooral rustig doen met de banden en verkeer. Af en toe gewoon 5+ seconden kwijt door een groepje verkeer haha, de gaps achter me gingen alle kanten op.
Idd er waren andere teams die minder met de mazda rekening hielden. Zo zijn we 20 minuten van het einde eraf geduwd ,in muur door een porsche die in de voorlaatste bocht dacht zich nog naar binnen te wringen terwijl we volop op de racelijn zaten. Zat niemand rond de porsche dus hij had makkelijk een seconde kunnen opgeven om bij de s/f de binnenkant het rechte stuk op te nemen... En ook een glitch van iracing, stonden toen in het gras, reden met 2km/u richting put en de auto draaide 180 graden op zijn dak.

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik heb net eens even de replays zitten bekijken van de 6 Heats op Silverstone van afgelopen week op zondag en maandag.
Wat me opvalt zijn 4 dingen:
  1. In een treintje rijdend met meerdere auto's wordt er bijna structureel te laat geremd.
  2. Een gele vlag of nog geen gele vlag maar wel een crash voor je op de baan wordt niet als reden gezien om enigszins van het gas af te gaan. Echt vaak te vinden hoor. Een 2de of 3de crash volgend op een klein ongeluk.
  3. Zeer opportunistische inhaal acties. Met de neus net bij het achterwiel en de bocht opeisen (loopt noooit goed af)
  4. Het niet doorhebben dat er een auto naast men zit en daardoor ongelukken veroorzaken.
Kortom: Let svp op de bovenstaande punten. Dat maakt jouw en anderen hun race avond leuker!

• Blerf

Blerf

Wat een dag vol races gisteren, heel de middag in de m8 me zelf weer boven de 1700 irating weten terug te vechten na een paar flinke klappers van vorige week ( terug naar 1480 ) was allemaal stomme pech maar toch blij het weekend zo te kunnen afsluiten.

In de avond een server gehuurd met vrienden en van alles en nog geraced, super lachen om eens te doen en wat spannende onzin racejes gehad waar de nacht race wel meeste indruk maakte.

• Richard117
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:57:
[...]

Spotter aanzetten! Dan heb je het niet visueel, maar wordt het wel tegen je gezegd wanneer er iemand naast je zit.

• schraal
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:06:
ok helemaal duidelijk, ik dacht dat is handig voor single monitor :)
dan nog maar even zo racen tot ik me rig ga bouwen.
bedankt voor de info.
Heb je CrewChief (http://thecrewchief.org/) aan staan? Die waarschuwt je ook als er een auto naast je zit. Hoor je ook in de filmpjes van JoepW.

schraal wijzigde deze reactie 12-01-2020 14:13 (4%)

iRacing Profiel

• Vinna
ja crew chief heb ik aan. alleen zicht is nog wat beter dacht ik

iRacing Profiel

• Alfisti
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:08

Alfisti

CaffeineJunkieXL

JoepW schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:47:

• Een gele vlag of nog geen gele vlag maar wel een crash voor je op de baan wordt niet als reden gezien om enigszins van het gas af te gaan. Echt vaak te vinden hoor. Een 2de of 3de crash volgend op een klein ongeluk en dan ook boos over de radio gaan roepen want het ligt altijd aan een ander en nooit aan je eigen domme actie
Aanvulling gedaan :Y)

¯\_(ツ)_/¯

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik zou het op prijs stellen als je dergelijke opmerkingen namens jezelf schrijft of beter nog achterwege laat.
Daarnaast kan je niet meepraten over deze races aangezien jij dit seizoen nog nooit hebt gereden bij ons.

• fjskmdl2
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 07:26
Ik heb al een tijdje het probleem dat crewchief auto fuel niet blijkt te werken.
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Ik heb dit bij de instellingen al eens afgevinkt en dan opnieuw aangevinkt na restart maar dit heeft geen effect.

• Vinna
ik denk trouwens dat het niet verstandig is dat ik vanavond mee doe.
ik ben nog een rookie en wil niet jullie avond vergallen.
ik ga flink aan de slag om uit rookie te komen en dan doe ik wel volgend seisoen mee.

iRacing Profiel

• YouriVLD
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17:32
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 15:56:
ik denk trouwens dat het niet verstandig is dat ik vanavond mee doe.
ik ben nog een rookie en wil niet jullie avond vergallen.
ik ga flink aan de slag om uit rookie te komen en dan doe ik wel volgend seisoen mee.
Lekker mee doen in de training van een uur en mee rijden in de race :)

Logitec G29 // Fanatec CSL Elite Pedals iRacing

• Vinna
YouriVLD schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:00:
[...]

Lekker mee doen in de training van een uur en mee rijden in de race :)
ok, 2 vragen en 1 mischien domme vraag.
eerst maar de domme, hoe kan je je inschrijven?
en de 2e ik heb natuurlijk nog geen content, is het het beste gelijk de hele serie te kopen of kopen jullie per track/auto?
mvg

iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:51:
[...]

en de 2e ik heb natuurlijk nog geen content, is het het beste gelijk de hele serie te kopen of kopen jullie per track/auto?
mvg
Aangezien je echt net begonnen bent met simracen EN ook net met iRacing bent begonnen zou ik het rustig aan doen.
Misschien zelfs wel wijs om eerst even wat in de rookie klasse rond te toeren. ;)
Je bent best wel welkom, maar om nou meteen de BMW te kopen en alle banen lijkt mij gewoon wat snel.

• Vinna
JoepW schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:56:
[...]

Aangezien je echt net begonnen bent met simracen EN ook net met iRacing bent begonnen zou ik het rustig aan doen.
Misschien zelfs wel wijs om eerst even wat in de rookie klasse rond te toeren. ;)
Je bent best wel welkom, maar om nou meteen de BMW te kopen en alle banen lijkt mij gewoon wat snel.
ok super, dacht dacht ik zelf ook al wel hoor.
ik toer nog wel even in de rookie classe dan.
bedankt.

iRacing Profiel

• Doubleoz
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 16:51:
[...]

mvg
Lees vooral ook even de openingspost door. Daar staat veel nuttige informatie oa hoe je kan inschrijven. Heb je daarna nog vragen dan zijn er hier altijd mensen die je willen helpen is mijn ervaring.

iRacing Profiel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Nog maar eens iets waar ik graag meningen over wil :) Wat me soms overkomt is dat ik op het einde van een recht stuk ingehaald word, terwijl ik zelf al mijn lijn heb gekozen voor de komende bocht. De inhaler haalt me in, gaat terug naar de 'normale' racelijn (recht voor me) en remt meteen aan voor de bocht. Na de eerste keer dat me dat gebeurd is zie ik het aankomen en lift ik maar even (liever doorrijden dan mijn gelijk halen), maar tegelijkertijd voelt dat alsof ik extra tijd verlies omdat iemand anders best een lompe actie maakt. Zou de inhaler in zo'n geval niet eigenlijk op zijn inhaallijn 'moeten' remmen?

• Vinna
ik ben 2 seconden geleden gepremoot naar d classe road.
iemand een tip waar je dan het beste kan rijden in d classe?

iRacing Profiel

• Linc

Linc

mzzl

Wormaap schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:31:
Nog maar eens iets waar ik graag meningen over wil :) Wat me soms overkomt is dat ik op het einde van een recht stuk ingehaald word, terwijl ik zelf al mijn lijn heb gekozen voor de komende bocht. De inhaler haalt me in, gaat terug naar de 'normale' racelijn (recht voor me) en remt meteen aan voor de bocht. Na de eerste keer dat me dat gebeurd is zie ik het aankomen en lift ik maar even (liever doorrijden dan mijn gelijk halen), maar tegelijkertijd voelt dat alsof ik extra tijd verlies omdat iemand anders best een lompe actie maakt. Zou de inhaler in zo'n geval niet eigenlijk op zijn inhaallijn 'moeten' remmen?
In principe moet hij niks, maar zelf, als ik er net voor zit, durf ik hem er niet gelijk voor te gooien om dan vol in de remmen te gaan. Veel te grote kans dat diegene die achter je rijdt te laat remt en je er af wordt getikt. Dat is dus het risico wat degene die inhaalt zelf moet kiezen. Maar het is gewoon legaal in ieder geval. Als ik er 0.2 voor zit of zo dan ga ik wel weer terug op de lijn voor ik rem

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Wormaap schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:31:
Lijkt mij dat indien jullie in dezelfde raceklasse bezig zijn je te langzaam bent. Indien er diverse klassen on track zijn, tsja...dat zal je dan moet slikken.

iR Profiel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:38:
Skip Barber *O*
onsgeluk schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:44:
[...]

Lijkt mij dat indien jullie in dezelfde raceklasse bezig zijn je te langzaam bent. Indien er diverse klassen on track zijn, tsja...dat zal je dan moet slikken.
Want ingehaald worden in dezelfde klasse betekent dat je te langzaam bent om de baan te mogen delen met snellere goden? Lijkt me een beetje een rare conclusie, of begrijp ik je verkeerd?

Wormaap wijzigde deze reactie 12-01-2020 19:46 (49%)

• Doubleoz
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:38:
Skip is naar mijn idee de beste klasse om mee te starten na(ast) de Mazda. Daarmee leer je goed je wagen beheersen.

iRacing Profiel

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Wormaap schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:45:
Want ingehaald worden in dezelfde klasse betekent dat je te langzaam bent om de baan te mogen delen met snellere goden? Lijkt me een beetje een rare conclusie, of begrijp ik je verkeerd?
Als iemand je slipstream vanuit de bocht kan pakken het rechte stuk op, heb je bij het ingaan van die bocht je positie al weggegeven. Daarom komt die er eind rechte stuk aan voorbij. Dat is niet lullig bedoeld, maar gewoon wat er gebeurd. Strikt genomen was je dus niet snel genoeg op dat punt.
Dat iemand er 'm dan lomp voor gooit om de bocht eind rechte stuk goed aan te snijden is an sich niet fout of onsportief. ...Links of rechtsom, je hebt 'm eerder al teveel ruimte gegeven om z'n actie te maken. Het brengt alleen wel wat risico's met zich mee waar je klaarblijkelijk goed op reageert.

Geen idee of je me verkeerd begrepen hebt, maar dit is eigenlijk wat ik aanvankelijk in weinig woorden probeerde te zeggen ;) Zeker geen pun intended.

iR Profiel

• Wormaap

Wormaap

Moderator Foto & Video
onsgeluk schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:00:
[...]

Als iemand je slipstream vanuit de bocht kan pakken het rechte stuk op, heb je bij het ingaan van die bocht je positie al weggegeven. Daarom komt die er eind rechte stuk aan voorbij. Dat is niet lullig bedoeld, maar gewoon wat er gebeurd. Strikt genomen was je dus niet snel genoeg op dat punt.
Dat iemand er 'm dan lomp voor gooit om de bocht eind rechte stuk goed aan te snijden is an sich niet fout of onsportief. ...Links of rechtsom, je hebt 'm eerder al teveel ruimte gegeven om z'n actie te maken. Het brengt alleen wel wat risico's met zich mee waar je klaarblijkelijk goed op reageert.

Geen idee of je me verkeerd begrepen hebt, maar dit is eigenlijk wat ik aanvankelijk in weinig woorden probeerde te zeggen ;) Zeker geen pun intended.
Haha, in wat meer woorden ziet het er al wat vriendelijker uit ja :+ Het gaat me ook helemaal niet om de positie, die geef ik in die situatie met liefde op. Het ervoor gooien en meteen remmen geeft alleen best een flink risico, waardoor ik dus 'gedwongen' word om te liften en mijn tegenstander ook nog wat gratis bonusruimte krijgt.
Maar als dat gewoon een valide actie is blijf ik gewoon liften hoor. Als het lomp is ook (want liever liften dan crashen), maar dan kan ik er nog een beetje om schelden :P

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Wanneer deze persoon buiten de ideale lijn maar wel binnenkant bocht had geremd, loop je trouwens een serieus risico dat je 'm midbocht alsnog tegenkomt of omdat die op het vuil zit of omdat die over de max grip van zn banden gaat en onderstuurd z'n radius niet haalt. Dan moet je nog steeds liften en wellicht zelfs midbocht remmen.

iR Profiel

• Vinna
goedenavond, nu wil ik de skippy kopen met wat tracks.
maar nu word het wel overwelmend.
hebben jullie wat tips voor tracks die veel worden gereden in alle road klasse?
ik heb een buget van 200 dollar max.
wil niet graag tracks kopen waar ik maar 1 seisoen mee kan rijden, en dan uit de rotatie gaan.

iRacing Profiel

• Linc

Linc

mzzl

Ik doe mee met die BMW team race, dus ben er niet bij vanavond

• schraal
  • Registratie: juni 2009
  • Nu online
Vinna schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:54:
goedenavond, nu wil ik de skippy kopen met wat tracks.
maar nu word het wel overwelmend.
hebben jullie wat tips voor tracks die veel worden gereden in alle road klasse?
ik heb een buget van 200 dollar max.
wil niet graag tracks kopen waar ik maar 1 seisoen mee kan rijden, en dan uit de rotatie gaan.
Een seizoen in de mx5 kost niks d:)b

iRacing Profiel

• Vinna
schraal schreef op zondag 12 januari 2020 @ 21:29:
[...]

Een seizoen in de mx5 kost niks d:)b
helemaal mee eens maar dan kan ik geen skippy rijden haha

iRacing Profiel

• MaikyM
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 19:38
Kom er vanavond helaas niet bij zijn.. Hoop volgende week weer aan te kunnen sluiten!

iRacing Profiel

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:09
Op zich leuke races, maar ik kwam flink snelheid te kort en reed misschien te voorzichtig, waardoor ik in races niet langs langzamere mensen kwam. Sowieso vrijwel onmogelijk om goed in te halen op Summit Point met deze tank. Volgende week beter :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• Session30
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 19:54
Arfman schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:05:
Op zich leuke races, maar ik kwam flink snelheid te kort en reed misschien te voorzichtig, waardoor ik in races niet langs langzamere mensen kwam. Sowieso vrijwel onmogelijk om goed in te halen op Summit Point met deze tank. Volgende week beter :)
Ja ik had je inderdaad vol in mijn achteruitkijkspiegel de laatste race :) Zorgde bij mij nog wel voor wat zweethandjes, maar ik kon je gelukkig voor blijven (al lag dat meer aan de baan dan aan mijn skills)
Geen fijne baan voor deze auto, maar leuke races gehad. Toch denk ik dat ik de BMW-serie komende week even links laat liggen.

iRacing Profiel

• Extera
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 13:31
Zo, dat was lachen op Summit Point! Mijn geluk dat er bijna niet in te halen is daar :-P
Tijden lagen ook vrij dicht bij elkaar!

Extera wijzigde deze reactie 12-01-2020 22:15 (5%)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• JoepW
  • Nu online

JoepW

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Extera schreef op zondag 12 januari 2020 @ 22:14:
Zo, dat was lachen op Lime Rock! Mijn geluk dat er bijna niet in te halen is daar :-P
Tijden lagen ook vrij dicht bij elkaar!
Lime rock :?

Pagina: 1 ... 220 ... 223 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True