iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 219 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Was gisteren net 5 minuten te laat om nog te joinen, helaas. Volgende week beter :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Luckeh schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:40:
Ik vind Silverstone een gaaf circuit. Wel vraag ik me soms af of de track limits wel goed ingesteld zijn, zo mag je Maggots een behoorlijk stuk snijden, maar Chapel weer niet. En die slowdown bij Chapel erg duur ook. Koste mij waarschijnlijk de overwinning in R2 gisteren :/
Haha ja die kostte mij ook een potentieel podium in R3. Meestal krijg je eerst een x1 als je iets te wijd of strak gaat, maar in Chapel is het van niks naar bam 3 sec slow-down.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:39

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@BM Kan jij de topictitel aanpassen in lijn met de jaartallen?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:25:
Was weer gezellig vanavond! Heat 1 achteraan begonnen en achteraan geëindigd, weinig spannend, maar ach :+
Heat 2 dus vooraan gestart en in de chicane een incidentje waarbij ik op een onhandige lijn zat, daardoor de bocht niet rondkwam en ff aangetikt werd en de muur kuste. Ik weet even niet wie daar excuses voor aanbood, maar als'ie dat niet had gedaan was ik er vanuit gegaan dat't mijn fout was.
Heat 3 raakte iemand voor me'm kwijt en kon ik'm niet meer ontwijken. Wel meatball, maar de auto reed nog. Dus even mijn quick repair ingewisseld en weer door. Uiteraard roemloos achteraan, maar mijn persoonlijke missie om @garriej achter me te houden is geslaagd, dus alles is prima :+
Dat'ie alsnog in een paar minuten 22s op me binnen heeft geharkt hoeft niet verder bediscussieerd te worden, dank u zeer :P

Dus wederom dank voor de gezelligheid, en tot volgende week! :)
Ik was er helemaal niet gister! Ik doe vanavond weer mee :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:08:
@BM Kan jij de topictitel aanpassen in lijn met de jaartallen?
Uiteraard :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Thnx.
Herhaalde oproep: Heeft iemand de replay van gisteravond voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:26
garriej schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:41:
[...]

Ik was er helemaal niet gister! Ik doe vanavond weer mee :)
Oh, pardon. Dan had ik de verkeerde naam bij je nick :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:50
A1AD schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:13:
[...]
Ik was onmiddellijk verkocht met de CV1, het gevoel dat je in de auto zit was voor mij al voldoende dit plus 3D zicht en de auto snel "voelen' bewegen maakt het fantastisch. Het is zelf onmogelijk om nog in 2D land plezier te hebben.
Ik was dus totaal niet onder de indruk van de CV1, ja de eerste paar minuten was er een wauw effect en daarna begon al heel snel de irritatie over de onscherpe, screendoor en kijkhoek ten opzichte van een tripple setup. Ik heb de CV1 zelfs voor een 2e keer gekocht om het nog een kans te geven vorig jaar maar binnen een week ging hij weer retour, de screendoor en bluriness vondt ik echt niet om aan te zien.
Voor mij was het terug gaan van de CV1 naar de tripple juist een verademing.
Rossi46 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:18:
[...]
Beetje off-topic, maar welke specs hebben je PC en hoe rijdt dat in VR met dat HP ding? :) Reden is dat ik bezig ben met het samenstellen van een PC (voornamelijk voor iRacing) waarbij ik nog altijd met een schuin oog kijk naar VR :9
Ik heb een I5-9600k op 4,9ghz en een 1080TI. Ik heb nu de meeste graphics op high staan, in een practice sessie met wat andere auto's nog prima 90FPS, maar wellicht zal vanavond blijken dat een hoop graphics teruggeschroefd moeten worden op het volle veld aan te kunnen.
ZFLaSH schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:28:
[...]
Zodra je gewend bent aan VR wil je niet meer terug. Ik kan met tripples geen apex meer raken.
RKD schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:10:
[...]
VR heeft even tijd nodig, ik vind het zelf prettiger rijden.
De HP Reverb is echt wel een hele klap beter dan de CV1, screendoor is voor mijn gevoel voor 95% weg, toch blijf ik wel wat last hebben van onscherpte, er is maar een kleine 'sweetspot' waarop alles redelijk scherp is, echter lang niet zo scherp als de tripples. Volgens mij heb ik nu toch wel elke guide op het iRacing forum gebruikt om dit te optimaliseren. Nu begreep ik wel dat er een bug in de laatste release van iRacing zit die AA schijnt te slopen? wellicht dat dat nog verder helpt.
Oja en ik kwam er achter dat de Reverb blijkbaar een fixed IPD heeft van 63mm, nu blijken mijn ogen dus een IPD van ~69 te hebben.... software matig kun je dit ook wel compenseren echter zie ik geen verschil, het verklaard wellicht wel die kleine 'sweetspot' die ik ervaar.

Goed ik geef het in ieder geval nog wel een weekje de kans.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Ik heb zelf de Valve Index en ik rij nu op 120hz. Wat een fantastische ervaring al zit mijn oc-ed 2080 wel te knarsetandenden soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Even kort advies, maar vast duidelijker:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NeAIt3v.png

Zo had je het ook kunnen doen.. iets ruimte laten (die blauwe lijn heb ik ook even getekend, want als hij de hoek heeft die jij hebt getekend dan ging ie driftend de bocht in..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Ik heb (nog) geen ruimte voor triples en zat aan VR te denken. Maar als ik die post van jou lees @TonCoronel zie ik best wat zaken waar ik ook "allergisch" voor ben. Met name scherpte is iets wat me heel erg tegen is gevallen in het verleden toen ik VR probeerde.
Wormaap schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Oh, pardon. Dan had ik de verkeerde naam bij je nick :+
Het zou leuk zijn als iedereen in de paintshop even 2 nieuwe kleuren kiest met een ander patroon. Dan ga je op een gegeven moment echt de auto's herkennen en hoef je de namen niet meer te lezen :*) .

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 06-01-2020 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
TonCoronel schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:33:
[...]

Ik heb een I5-9600k op 4,9ghz en een 1080TI. Ik heb nu de meeste graphics op high staan, in een practice sessie met wat andere auto's nog prima 90FPS, maar wellicht zal vanavond blijken dat een hoop graphics teruggeschroefd moeten worden op het volle veld aan te kunnen.
Dat valt me nog reuze mee qua specs. Hoewel, een 1080TI is niet te goedkoopste kaart natuurlijk ;)

Ik ben erg benieuwd hoe dit alles het vanavond houdt. En veel succes natuurlijk! 8)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:15
JoepW schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:49:
[...]

Thnx.
Herhaalde oproep: Heeft iemand de replay van gisteravond voor mij?
Volgens mij heb ik de replay van Heat 2 wel opgeslagen. Ik wilde mijn incident met Ton nog even terugkijken (maar had hier toch nog tijd voor voordat heat 3 startte). Ik zal vanavond even voor je kijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Session30 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 12:50:
[...]

Volgens mij heb ik de replay van Heat 2 wel opgeslagen. Ik wilde mijn incident met Ton nog even terugkijken (maar had hier toch nog tijd voor voordat heat 3 startte). Ik zal vanavond even voor je kijken.
Het is 1 lange replay toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Geen idee eigenlijk. Ik heb wel eens wat opgeslagen maar nog nooit wat teruggekeken dus weet niet precies hoe dat werkt. Heb hem in ieder geval na Heat 2 opgeslagen, dus met een beetje mazzel staat Heat 1 er ook bij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jazeker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:08
@JoepW ik heb eventueel nog een replay van de hele sessie van gisteren, volgens mij op 30 auto's dus net alles denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ondersteunt iRacing eigenlijk 3 monitors van verschillende resoluties? Zoiets als dit dan;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fcop2Kq.jpg

Ik heb een 27 inch curved 1440p scherm, maar wil graag voor mijn spiegels 2 extra 24 inch 1080p schermen plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

StealthyPeanut schreef op maandag 6 januari 2020 @ 13:53:
Ondersteunt iRacing eigenlijk 3 monitors van verschillende resoluties? Zoiets als dit dan;

[Afbeelding]

Ik heb een 27 inch curved 1440p scherm, maar wil graag voor mijn spiegels 2 extra 24 inch 1080p schermen plaatsen.
Nee, je hebt 3x dezelfde resolutie nodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:56:
[...]
Haha ja die kostte mij ook een potentieel podium in R3. Meestal krijg je eerst een x1 als je iets te wijd of strak gaat, maar in Chapel is het van niks naar bam 3 sec slow-down.
Dit had ik tot 2x toe in race 2 🙈

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Je mag pas klagen als je je slowdowns uitdient door gewoon op je hardst te rijden }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:58:
Je mag pas klagen als je je slowdowns uitdient door gewoon op je hardst te rijden }:|
De slowdown houdt jouw eigen snelste tijd aan als referentiekader volgens mij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maakt het veel uit hoe je een slowdown inlost?
Kun je het bijvoorbeeld het beste voor een bocht doen, of gewoon zo geleidelijk mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik probeer 'm altijd voor de volgende bocht te doen, ik heb het idee dat wanneer je wacht hij steeds duurder wordt. Zeker in de eerste rondes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Olaf van der Spek schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:15:
Maakt het veel uit hoe je een slowdown inlost?
Kun je het bijvoorbeeld het beste voor een bocht doen, of gewoon zo geleidelijk mogelijk?
Ik rij het volgende stuk op een normale manier en vaak los ik hem dan al automatisch goed in. Je hoeft niet letterlijk van je gas te gaan totdat hij is ingelost.

Als je bijvoorbeeld slecht uit een bocht komt, telt de verloren tijd in dat hele rechte stuk erna, als inlossen van je slowdown. Dus je kunt ook alweer gewoon acceleren als je nog een slowdown hebt, want de tijd die je nog steeds verliest t.o.v, je snelste tijd, telt ook als inlossen slowdown.

Pas wel op, want als je dit niet snel genoeg doet (paar bochten), dan heb je een DQ. Zelf 1 keer gehad, omdat ik teveel in gevecht was en eigenlijk de slowdown een beetje vergat (moest nog 3 tiende). Dat was zuur, maar een eigen schuld want dat risico neem je.

Hoe kijken jullie trouwens aan tegen grenzen van een circuit? Silverstone heeft best veel stukken waar je mag rijden volgens iRacing (je krijgt geen INC), maar waar je wel over de witte lijn heen gaat. Hoe zien jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:11:
[...]

De slowdown houdt jouw eigen snelste tijd aan als referentiekader volgens mij toch?
Tot dusver is de slowdown voor mij een beetje black magic. Gisteren op Silverstone ben ik regelmatig wat te enthousiast geweest met de track limits, en heb ik voor mijn gevoel op geen enkele slowdown daadwerkelijk hoeven reageren. Nu rij ik wel erg inconsistent in de M8, dus kan best zijn dat ik een keer een redelijke ronde heb neergezet en daar de rest van de tijd nog plezier van heb gehad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

StealthyPeanut schreef op maandag 6 januari 2020 @ 16:29:
[...]
Hoe kijken jullie trouwens aan tegen grenzen van een circuit? Silverstone heeft best veel stukken waar je mag rijden volgens iRacing (je krijgt geen INC), maar waar je wel over de witte lijn heen gaat. Hoe zien jullie dit?
Heel simpel, alles waar je geen Inc voor krijgt mag blijkbaar. En als het sneller is dan snij ik alles af wat kan! Je moet heel de baan gebruiken.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Inclusief de oude pitstraat :+

Maar inderdaad gewoon rijden waar je geen inc krijgt.

Slowdowns inlossen is een beetje een kunst. Je kan meteen vrijwel stil gaan staan en dan is hij zeker snel weg, maar dan moet je weer op gang komen en ben je veel te veel tijd kwijt. Het beste is om beetje te liften zonder al je snelheid op te geven en de slowdown over wat langere tijd langzaam te laten aftellen. Maar dat is wel wat meer riskant. Vooral in de eerste paar rondes is er geen goeie referentie ronde en dan zijn de slowdowns vaak veel te streng en moet je echt lang inhouden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Linc schreef op maandag 6 januari 2020 @ 17:08:
[...]

Heel simpel, alles waar je geen Inc voor krijgt mag blijkbaar. En als het sneller is dan snij ik alles af wat kan! Je moet heel de baan gebruiken.
Precies het antwoord wat ik hoopte :-). Online zijn er nogal eens discussies en zelfs reports uitgegaan tegen racers omdat ze een bocht afsneden waar je technisch geen INC krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op maandag 6 januari 2020 @ 18:13:
[...]

Precies het antwoord wat ik hoopte :-). Online zijn er nogal eens discussies en zelfs reports uitgegaan tegen racers omdat ze een bocht afsneden waar je technisch geen INC krijgt.
Wat een onzin. iRacing bepaalt waar je wel en niet mag rijden, dus binnen die lijnen kun je er maximaal gebruik van maken. Eventuele duidelijke exploits daargelaten. Maar bijvoorbeeld die right-hander bij de oude pits op Silverstone waar je een tiende ofzo wint door rechts vlak naast de wand buiten de baan te rijden is gewoon fair game, en zie ik ook gebruikt worden in tutorials enzo. In Assetto Corsa staan daar overigens paaltjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

@JoepW @NickThissen euhmm jongens.. De sessie van vandaag(en de rest van de sessies dit seizoen), staan op 8 uur sochtends. Hij is dus al geweest:
sessies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
garriej schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:46:
@JoepW @NickThissen euhmm jongens.. De sessie van vandaag(en de rest van de sessies dit seizoen), staan op 8 uur sochtends. Hij is dus al geweest:
[Afbeelding: sessies]
Zal rustig zijn geweest dan :+.

Helemaal mee eens @Wormaap .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Oh, ik zal ff een nieuwe maken, moment.

Komt eraan, hopelijk staat alles goed. Zo niet laat even weten, ik ben iets later.

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 06-01-2020 20:02 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

NickThissen schreef op maandag 6 januari 2020 @ 19:58:
[...]

Oh, ik zal ff een nieuwe maken, moment.

Komt eraan, hopelijk staat alles goed. Zo niet laat even weten, ik ben iets later.
zo ver ik zie staat ie goed d:)b topper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cageon
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-05-2021
gelukt om te joinen }:O
Sorry Gerard voor de 1e sessie 4e of 5e bocht/knik rechte stuk op na de start, liet te weinig ruimte. :F |:(
verkeerd ingeschat

[ Voor 83% gewijzigd door cageon op 06-01-2020 21:53 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oeps....
Ik zal van de week de overige sessies ff goedzetten.
Am/pm systeem ipv 24 uurs systeem :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:50

BM

Moderator Spielerij
Gister qua resultaat volgens mij redelijk prima, 2x top 10, en in 3e heat ver van achter moeten starten, wat in de chaos terecht gekomen en dus niet zo best gescored.

Tijdens training (zoals verwacht) geen lekker ritme kunnen vinden, maar het hielp door uiteindelijk een rondje van @Linc te bekijken. Niet dat ik daarmee ineens de missende 1,5/2 seconde vond, maar het gaf wel wat inzicht. Maar goed, door naar de volgende, ik heb niet de illusie dat ik ooit nog echt vriendjes word met Silverstone :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Ik heb gister echt genoten! Veel leuke gevechten gehad, en een goede pace gehad die gelijk lag aan veel andere middenveld rijders. Over het algemeen goed incidenten en mayhem weten te ontwijken.

Alleen die slow downs he... :X

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Goeie races gehad gisteren, veel gevechten in het midden veld wat echt leuk was.
Vooral veel rondom super mario gereden :P ( althans stond op zijn auto )
Tnx weer voor een goeie avond en na een uurtje rondjes maken best aardig gefinished

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Na een matige quali was race 1 al snel over na een frontale botsing op een gespinde auto voor me.
Race 2 was erg leuk met close battles d:)b
Race 3 vanuit het achterveld gestart en de mayhem goed kunnen ontwijken.

De helft van de races heb ik wel met een half slapende rem-voet rondgereden :X
Oorzaak: vorige week wat gesleuteld aan mijn simrig in mijn zoektocht naar het "maximale remgevoel" in mijn been (zitpositie meer omlaag om zodoende de pedalen verticaler te kunnen zetten)....maar hier moet ik nog wat tweaken komende dagen ;)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Maurice W schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:59:
Na een matige quali was race 1 al snel over na een frontale botsing op een gespinde auto voor me.

Oorzaak: vorige week wat gesleuteld aan mijn simrig in mijn zoektocht naar het "maximale remgevoel" in mijn been (zitpositie meer omlaag om zodoende de pedalen verticaler te kunnen zetten)....maar hier moet ik nog wat tweaken komende dagen ;)
[YouTube: iRacing 20S1 | GoT BMW M8 GTE Tournament @Silverstone GP]
Tof filmpje! Ik had lange tijd hoop om met Gerard voor de overwinning te strijden, maar ik was zo erg op hem gefocust dat ik mijn eigen rempunt vergat en jij en Ton er voorbij konden 8)7 Persoonlijk jammer van het foutje, maar een leuke race!
De rest was gisteren niet om over naar huis te schrijven. De eerste race werd ik al snel in de rondte getikt (deels mijn eigen schuld), waardoor ik naar de pits kon en achteraan aan kon sluiten. De laatste race achteraan gestart en geen concentratie meer. Na diverse slowdowns en een spin maar gewoon uitgereden en achteraan gefinisht. De tweede race maakt echter alles goed en ik heb zeker weer een leuke avond gehad :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Maurice W schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:59:

[YouTube: iRacing 20S1 | GoT BMW M8 GTE Tournament @Silverstone GP]
Vind het knap dat we geen schade hebben opgelopen in race 2 want op het filmpje lijken we elkaar te raken (3.00). Was wel erg leuke race overigens! Jammer dat ik de macht over de wagen even kort verloor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacobsT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 12:48
Op weg naar men eerste GT3 overwinning in IMSA en dan gebeurde dit....

Link met timestamp: YouTube: IRACING - First win with a drama GTE ending: "Go back to MX-5 man"

Ik blijf het absurd vinden hoe slecht veel van de GTE rijders zijn. Velen snappen duidelijk het concept van multi-class racing niet. De snellere wagen moet afwijken van de rijlijn, niet de tragere wagen. Ik liet hem in deze instantie ook massa's ruimte om geen risico te nemen. Was hij achteraf nog aan het zeggen tegen me: "you didn't lift off the throttle" Wait what?

Zeer emotionele reactie van mij maar was dan ook erg gespannen voor men eerste IMSA overwinning te behalen en ik zag het ineens allemaal wegglippen :)

Vrijwel alle GTE's lijken er maar van uit te gaan dat de GT3's maar moeten opzij gaan en vertragen om hun te passeren terwijl ze vergeten dat ze daar ook voor podium liggen te strijden.

[ Voor 11% gewijzigd door JacobsT op 07-01-2020 14:18 ]

Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Feli met de overwinning.
Rare netcode ogenschijnlijk; maar het incident was ook zonder de netcode wel gebeurd. Rare actie van 'm, iemand die duidelijk de multi class sporting code niet helemaal kent. Ik had 'm nog even opgezocht, hij niet heel erg lang lid; maar heeft toch al een flink aantal starts. Dus ervaring genoeg inmiddels zou je verwachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
't Was wel een SOF 1002 lobby. Het racen wordt vanzelf wel beter als je vaker voorin eindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lijkt bijna opzettelijk, waarom kan hij er niet gewoon langs op het rechte stuk lol.

Verder vind ik wel vaak dat de langzamere klasses ook wel iets meer tijd mogen opgeven ;) Dat lijkt nogal een onpopulaire mening maar waarom zou alleen de snellere klasse moeten liften en tijd verliezen? Volgens mij is het geven en nemen aan beide kanten en als de langzamere klasse een keer moet liften hoeft dat niet meteen een ramp te zijn.

In dit geval geldt dat natuurlijk helemaal niet, meer algemeen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
NickThissen schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:03:
Lijkt bijna opzettelijk, waarom kan hij er niet gewoon langs op het rechte stuk lol.

Verder vind ik wel vaak dat de langzamere klasses ook wel iets meer tijd mogen opgeven ;) Dat lijkt nogal een onpopulaire mening maar waarom zou alleen de snellere klasse moeten liften en tijd verliezen? Volgens mij is het geven en nemen aan beide kanten en als de langzamere klasse een keer moet liften hoeft dat niet meteen een ramp te zijn.

In dit geval geldt dat natuurlijk helemaal niet, meer algemeen.
Het gaat vooral om van-de-lijn-afwijken. Dat mogen langzamere klasses simpelweg niet doen, om zoveel mogelijk onverwachte bewegingen te voorkomen.

Als jij als snellere klasse hem bij het insturen naast een langzamere zet, moet de langzamere inderdaad liften cq. een wijdere lijn pakken. Maar het is niet de bedoeling dat die langzamere al voor de bocht van de lijn gaat en gaat liften.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Jimmy J. schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 15:12:
[...]
Het gaat vooral om van-de-lijn-afwijken. Dat mogen langzamere klasses simpelweg niet doen, om zoveel mogelijk onverwachte bewegingen te voorkomen.

Als jij als snellere klasse hem bij het insturen naast een langzamere zet, moet de langzamere inderdaad liften cq. een wijdere lijn pakken. Maar het is niet de bedoeling dat die langzamere al voor de bocht van de lijn gaat en gaat liften.
Tuurlijk. Waar het mij om gaat is dat mensen vaak ook geirriteerd raken als een snellere klasse ze inhaalt en ze een tiende verliezen daardoor. Bijvoorbeeld: ik rem een langzamere klasse uit in een hairpin en we gaan naast elkaar de hairpin door. We verliezen beiden wat tijd. Meestal krijg ik dan knipperende koplampen in m'n spiegels te zien. En vaak hoor je dan "ja je kan ook wachten tot na de bocht". Ja klopt, maar dan verlies ik (als enige) meer tijd, in plaats van allebei ongeveer evenveel. Zolang het veilig kan ga ik niet wachten na de bocht maar zet ik hem er in de bocht langs. Waarom zou ik als enige tijd moeten verliezen, dat is gewoon onzin. Uiteraard alleen als het echt veilig kan en niet in bochten waar de langzamere klasse ineens zijn lijn ziet verdwijnen of maar een goeie lijn mogelijk is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Blerf schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 08:48:
Goeie races gehad gisteren, veel gevechten in het midden veld wat echt leuk was.
Vooral veel rondom super mario gereden :P ( althans stond op zijn auto )
Tnx weer voor een goeie avond en na een uurtje rondjes maken best aardig gefinished
Was ik denk. Vond de skin wel tof :*)

Gisteren super vermaakt _/-\o_ Was leuker dan de eerst races op zondag. Kon nu een lekkere snelheid houden en de tijd was ook constant

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Fly-over van het toekomstige Zandvoort. Het begint toch te kriebelen... iRacing kan aan de slag over een half jaar!! ;)
YouTube: Zandvoort F1 Circuit 1 januari 2020 Full circuit lap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
YouriVLD schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 16:20:
[...]

Was ik denk. Vond de skin wel tof :*)

Gisteren super vermaakt _/-\o_ Was leuker dan de eerst races op zondag. Kon nu een lekkere snelheid houden en de tijd was ook constant
Ik heb dezelfde skin. Alleen race 1 en 3 waren helaas buiten mijn schuld om zo voorbij. Race 2 was erg leuk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Gisteren reed ik Road America in de Audi R8. Vandaag reed ik weer Road America in de Audi R8, wat viel dat tegen..
Gisteren was VRS GT Sprint, vandaag IMSA. Wat is het verschil tussen die auto's?
Ook had ik gisteren nog een pit speed limiter die automatisch aanging, vandaag had ik dus een 40s penalty. :D
Staat dat verschil ergens uitgelegd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:37

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:08
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:55:
Gisteren reed ik Road America in de Audi R8. Vandaag reed ik weer Road America in de Audi R8, wat viel dat tegen..
Gisteren was VRS GT Sprint, vandaag IMSA. Wat is het verschil tussen die auto's?
Ook had ik gisteren nog een pit speed limiter die automatisch aanging, vandaag had ik dus een 40s penalty. :D
de auto is het zelfde. waarschijnlijk is de temperatuur hoger, hoe warmer hoe lastiger te rijden

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arthurenz0
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 20:33
Hallo allemaal,

Lees al een tijdje mee op dit topic en speel al heel lang simracers, eerst GTR2 en heel veel rFactor daarna een lange periode geen sim meer gespeeld. Wel heel veel formule 1 games gespeeld in de tussentijd.

Sinds kort een (budget) gamepc gekocht en sinds gisteren begonnen met iRacing. Vandaag eindelijk de Rookie-klasse ontvlucht en klaar om echt te gaan beginnen met iRacing. Zo fijn om eindelijk een sim te hebben waar online met veel respect geracet wordt tegen elkaar. Ook maar meteen de BMW M8 aangeschaft en ga nu zoveel mogelijk rondes proberen te maken in deze auto.

Ik hoop binnenkort zeker mee te rijden in GoT-races maar eerst maar eens veel kilometers maken met de M8.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RevsUpRayes
  • Laatst online: 05-04-2021
Hey all,

net een aantal maanden van simracing mijn hobby gemaakt en dan kan iRacing niet achterblijven natuurlijk.. Kwam ook de GoT community tegen via via en was geinteresseerd in de races op zondag en maandag die hier zijn. Dus vandaar geregistreerd en en kijk uit naar wat mooie races en nieuwe contacten.

Verder zelf niet echt een forum crawler, maar veelal op Discord.. En blijkbaar zit hier nog veel TS3 gebruik, dus moeten we die ook maar weer is downloaden na een aantal jaar al niet gebruikt te hebben (dacht dat dit al verleden tijd was, TS3!) :)

Grts!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-07 14:02
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 18:55:
Ik ben je maandag tegen gekomen in een VRS race, al was dat niet echt een groot succes voor je (crash na Canada Corner).

Track in IMSA is zeker 2sec trager nu. VRS race time was 18u en IMSA is 12u, dus track tijdens VRS zal dus wel veel kouder zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De servers van de komende wekelijkse races staan nu op PM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
glekke55 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:05:
[...]

Ik ben je maandag tegen gekomen in een VRS race, al was dat niet echt een groot succes voor je (crash na Canada Corner).
Het loopt niet altijd even lekker, hehe.
Track in IMSA is zeker 2sec trager nu. VRS race time was 18u en IMSA is 12u, dus track tijdens VRS zal dus wel veel kouder zijn.
Ah, OK. Maar waarom dat verschil met de pit speed limiter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
Olaf van der Spek schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Het loopt niet altijd even lekker, hehe.

[...]
Haha, zelfde probleem hier hoor, als ik het de laatste tijd wel bijna altijd mijn eigen fout :(
Ik ben nog snel afgeleid door de relative black box. gisteren 1x brake marker gemist in canada corner en 1x off track gegaan door de relative te checken...
Ah, OK. Maar waarom dat verschil met de pit speed limiter?
Geen idee, ik wist zelfs niet dat je dat kon doen in VRS. Wat ik wel merk is dat ik enorm veel tijd/plaatsen goed maak door mijn pitstop strategie. Ik gebruik hier gewoon crew chief voor. gisteren van p6 naar p2 gegaan hierdoor, ruim 10sec goed gemaakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
glekke55 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:15:
Geen idee, ik wist zelfs niet dat je dat kon doen in VRS. Wat ik wel merk is dat ik enorm veel tijd/plaatsen goed maak door mijn pitstop strategie. Ik gebruik hier gewoon crew chief voor. gisteren van p6 naar p2 gegaan hierdoor, ruim 10sec goed gemaakt :9
Wat is het voordeel precies?
Een kortere stop door minder te tanken? Ik heb meestal 1 - 2 L over dus veel minder tanken wordt lastig.
glekke55 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:15:
Ik ben nog snel afgeleid door de relative black box. gisteren 1x brake marker gemist in canada corner en 1x off track gegaan door de relative te checken...
d gemaakt :9
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. In GTR2 reed ik het liefst zonder UI. In iRacing zou je eigenlijk ook zonder black box moeten rijden.

[ Voor 29% gewijzigd door Olaf van der Spek op 08-01-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glekke55
Olaf van der Spek schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:25:
[...]

Wat is het voordeel precies?
Een kortere stop door minder te tanken? Ik heb meestal 1 - 2 L over dus veel minder tanken wordt lastig.
Ik denk dat het enige voordeel aan crew chief is dat je zelf je fuel moet berekenen en instellen, dit kan ook ineens een nadeel zijn aangezien ze altijd iets meer fuel geven dan nodig.

Tijdwinst komt ook vooral omdat ik net iets meer op de limiet de pits in ga.
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. In GTR2 reed ik het liefst zonder UI. In iRacing zou je eigenlijk ook zonder black box moeten rijden.
Volgende keer eens uit testen en de black box weg laten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MDenessen
  • Laatst online: 06-09-2022
Hallo allemaal

ik ben nieuw op dit forum en wil me even voorstellen. Ik ben Marc Denessen uit Venlo en ik irace al een jaar of twee. Ik ben een vr gebruiker (Oculus rift s) en heb zelfs nog nooit zonder vr geraced.

Ik kwam GoT op het spoor nadat ik de bmw race zag met alleen nederlandse deelnemers op het youtube kanaal van Simracing Roermond. Ben toen gaan googlen naar GoT.

Lijkt me leuk om hier actief mee te doen op het forum en aan races en om andere simracers te ontmoeten.

Marc Denessen

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Welkom Marc, @Arthurenz0 en @-RayeS-

De GoTers rijden op zondag en maandagavond om 20:00; als je mee wil doen even registreren op de site en je aanmelden voor de league.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

MDenessen schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 11:02:
Hallo allemaal

ik ben nieuw op dit forum en wil me even voorstellen. Ik ben Marc Denessen uit Venlo en ik irace al een jaar of twee. Ik ben een vr gebruiker (Oculus rift s) en heb zelfs nog nooit zonder vr geraced.

Ik kwam GoT op het spoor nadat ik de bmw race zag met alleen nederlandse deelnemers op het youtube kanaal van Simracing Geleen. Ben toen gaan googlen naar GoT.

Lijkt me leuk om hier actief mee te doen op het forum en aan races en om andere simracers te ontmoeten.

Marc Denessen
Sim Racing Roermond bedoel je zeker ;)

Welkom (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Welkom @-RayeS- ! ;)

@Luckeh : hij is ook ex-Drome crew/bezoeker :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Is dit GOT race of is dit iracing official?
Sowieso leuk idee :)

en welkom nieuwe members.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Blerf schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Aan het YT-kanaal waar het op staat te zien komt dit vanuit iR zelf. Wel jammer dat't precies gelijk valt met de GoT race :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Laatst online: 06-09-2022
Ja inderdaad Maurice (ik heb het aangepast). Leuk kanaal overigens.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Blerf schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:22:
[...]

Nee joh dat is toch niet het GoT kanaal.
Is van iRacing officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevsUpRayes
  • Laatst online: 05-04-2021
Arfman schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:09:
Welkom @-RayeS- ! ;)

@Luckeh : hij is ook ex-Drome crew/bezoeker :+
_/-\o_

Drome... Goeie ouwe tijd, nostalgie, de tijden dat... nouja etc etc etc.. :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Wormaap schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:37:
[...]

Aan het YT-kanaal waar het op staat te zien komt dit vanuit iR zelf. Wel jammer dat't precies gelijk valt met de GoT race :|
Ja precies dat is wel gaar ja en het feit dat ik dan weer een nieuwe baan moet leren voor die race.
Beter hadden ze het gewoon even op deze baan gehouden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Zou graag jullie mening ontvangen over iets dat mij vanmiddag gebeurde. Het was met de M8 op Silverstone, startte op p2 en vanaf de chicane ging diegene op p1 ervandoor. Zat redelijk dicht op hem en op het moment dat er groen kwam vertraagde hij dusdanig dat ik hem net voor de start finish voorbij ging met een stop and go als gevolg. Nu ging ik er altijd van uit dat vanaf het moment dat er snelheid gemaakt wordt met een rollende start je niet meer mag vertragen. Moet ik dit nu beschouwen als een wijze les voor de volgende keer of iets dat absoluut een no go is?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

MaikyM schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:30:
Zou graag jullie mening ontvangen over iets dat mij vanmiddag gebeurde. Het was met de M8 op Silverstone, startte op p2 en vanaf de chicane ging diegene op p1 ervandoor. Zat redelijk dicht op hem en op het moment dat er groen kwam vertraagde hij dusdanig dat ik hem net voor de start finish voorbij ging met een stop and go als gevolg. Nu ging ik er altijd van uit dat vanaf het moment dat er snelheid gemaakt wordt met een rollende start je niet meer mag vertragen. Moet ik dit nu beschouwen als een wijze les voor de volgende keer of iets dat absoluut een no go is?
Dat is niet de bedoeling, ik zou hem protesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat is inderdaad 100% een protest @MaikyM Is expliciet verboden meen in me te herinneren van een forumpost van Nim Cross (de iRacing steward).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Dank voor de snelle reacties. Dan gaan we straks maar eens een protest indienen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Daarnaast zou ik het overigens óók als een les beschouwen. Voor zover ik weet past iR namelijk geen resultaten achteraf aan. Dus beter het trucje doorhebben dan de penalty krijgen. En dan natuurlijk alsnog protesten, want dat soort eikels hoort natuurlijk aangesproken te worden op hun gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mja, je kan er ook weinig aan doen. Als je op de rem gaat krijg je 8 auto's in je nek. Versnellen is versnellen en daarna moet je eigenlijk niet meer remmen, als de leider dan toch weer remt en je krijgt een black flag dan is een protest de enige optie denk ik, en jammer van die ene race dan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NickThissen schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:31:
Mja, je kan er ook weinig aan doen.
Strak achter de leider rijden zodat ie niet zomaar op de rem kan gaan staan? 8)

En als P3 kun je er gewoon rechts voorbij dacht ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-01-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Wat ik vorige week mee maakte in de BMW series lijkte er wel een beetje op. In de aanloop naar de start liet P13 een groot gat vallen t.o.v. van P11. Vervolgens accelereert hij en krijgt precies op het groene licht de aansluiting met de auto's voor 'm. Vervolgens haalt hij 6 man omdat hij bij het groene licht een veel hogere snelheid had, nog vóór T1.

Nadat plekken 3-5 mekaar eraf rosten in T1 lag hij zelfs (korte tijd) op de 3e plek. Viel later wel terug maar kreeg flink wat hoon over zich heen na de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Luckeh Dat is letterlijk een overtreding van de sporting code, gewoon protesteren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Laatste ronde, laatste bocht :p hihihi

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Wat is daar grappig aan? Hopelijk krijgt die rood met witte truck daar een protest voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Lijken me toch de normaalste zaken in rallycross (als ik zo zie op tv). Had nu wel nie gedacht dat die wagens zo rap kantelen -.-

Wel leuke series om zo es te smijten met nen truck :D

[ Voor 18% gewijzigd door Scifo83 op 09-01-2020 13:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Scifo83 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:46:
Lijken me toch de normaalste zaken in rallycross (als ik zo zie op tv). Had nu wel nie gedacht dat die wagens zo rap kantelen -.-
Dus als iemand jou zo van de baan af beukt, vindt je het dan nog steeds grappig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Scifo83 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:46:

Wel leuke series om zo es te smijten met nen truck :D
Ik denk dat Wreckfest wel wat voor jou is :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Twas mijn eerste pogingske op dat dirt gedoe eh :p I was "commited" met mijn handrem xD

Nuja ik heb sorry gezegd tegen die gast, it's all good!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:50
Na een jarenlange "sabbatical" ben ik de laatste tijd ook weer op Iracing te vinden en heb me ondertussen ook by GoT aangesloten. Worden hopelijk leuke races, helaas zal ik door mijn werk wat zich veelvuldig over de grens afspeelt niet de trofee van meest trouwe deelnemer winnen :)

Ik kijk uit naar Zandvoort en heb al een paar rondjes gedraaid. Heeft daar iemand een goede benchmark voor een rondetijd (geen hotlap, maar in de race) ? Ik worstel een beetje om uit de 1.33 te komen. Voor mijn gevoel laat ik na het scheivlak teveel tijd liggen.Veel bcohten hebben daar geen goede referenties voor de rempunten en je kunt er behoorlijk exotische lijnen rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 10:11

GK86

Heusinkveld Engineering

Welke auto? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door GK86 op 09-01-2020 17:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:50
The big boy - BMW M8 GTE

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vinna
  • Registratie: Januari 2015
hallo allemaal,

ik ben vincent ,31 jaar en kom uit zwaag
ik ben helemaal nieuw in het sim racing.
toevallig kwam ik iracing tegen en vond het zo tof,
dat ik een ts-pc racer heb gekocht met 3tpa pedals ( die pedals vind ik maar ruk )
en aan de slag ben gegaan met iracing.
ik kwam via het forum tegen dat er ook een tweakers kant was en dacht daar moet ik me op inlezen.
gegroet vincent

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Wat een avond zat ik lekker met GOT rijders in een race. Ik dacht gezelligheid dan komen we elkaar vaker tegen... tot dat er iemand op het rechte stuk mij total rijd :(

Maar goed nu maar weer opnieuw irating opbouwen :) bedoel je begint er bijna aan te wennen.

@Vinna welkom hier :) ik kan je vertellen heel gezellig hier, en kom vooral mee rijden op de zondag of maandag of beide avonden in de GOT league races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinna
  • Registratie: Januari 2015
@Blerf dankjewel, ik zal nog even inlezen hoe ik me daar voor kan opgeven. en of ik wel goed genoeg ben ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
deleted. sorry, niet genoeg gelezen.

[ Voor 140% gewijzigd door SlaadjeBla op 09-01-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cageon
  • Laatst online: 15-05-2021
paar dagen terug een ILMS race gereden van een uur, zo cool! reed ook niet in niemandsland, maar de pitstop was toch te lang. voor herhaling vatbaar!
Ook wel praktisch in de BMW M8 GTE, voor de GOT races en BMW Fixed 12.0 races, scheelt wat aanpassingstijd aan de auto.

Gebruik crewchief voor de automatische brandstof berekening +1.5 lap extra, maar dat kostte me teveel tijd (+ de pit entry / exit waarschijnlijk).
Hoe doen jullie dat?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Vinna schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:48:
@Blerf dankjewel, ik zal nog even inlezen hoe ik me daar voor kan opgeven. en of ik wel goed genoeg ben ;)
Goed genoeg dat kennen we niet gewoon mee doen wel met gezond verstand :)
https://www.got-racing.eu/
iRacing - Wekelijks Toernooi

Is erg leuk en leer je een hoop van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
cageon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:02:
paar dagen terug een ILMS race gereden van een uur, zo cool! reed ook niet in niemandsland, maar de pitstop was toch te lang. voor herhaling vatbaar!
Ook wel praktisch in de BMW M8 GTE, voor de GOT races en BMW Fixed 12.0 races, scheelt wat aanpassingstijd aan de auto.

Gebruik crewchief voor de automatische brandstof berekening +1.5 lap extra, maar dat kostte me teveel tijd (+ de pit entry / exit waarschijnlijk).
Hoe doen jullie dat?
Ik gebruik Joel Real Timing. Zie Topic Start bij ‘Handige Software’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 10:11

GK86

Heusinkveld Engineering

Kan zo snel geen tijden vinden, maar als je 2 weken geduld hebt, dan rijden we met GoT en de M8 op deze baan en dan zijn er plenty tijden beschikbaar :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:13
cageon schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 00:02:

Hoe doen jullie dat?
Wat versta je onder te lang? 2 seconden waardoor je net een plekje verliest of hebben we het over een seconde of 20? In dat laatste geval kan het namelijk zo zijn dat je banden gewisseld hebt, dat wordt apart van het tanken gedaan en kost dus veel tijd. Tijd die je in een race van een uur zelden goed zal gaan maken, dus wisselen is over het algemeen niet nodig.

Iets anders dat veel invloed kan hebben is de timing van je pitstop, waar zit je voor je stop of waar kom je na je stop juist terecht? Zit je in een groepje waar je voor je gevoel tijd verliest, dan kan het lonen om iets eerder te stoppen en in een vrij gat terecht te komen waardoor je een aantal rondjes je eigen tempo kan rijden en het groepje zo in kan halen. Andersom kan natuurlijk ook. Als je ziet dat je door je stop in een groepje terecht gaat komen waardoor je in het pitwindow niet je eigen tempo kunt rijden, kun je beter buiten blijven tot de tank helemaal leeg.
Ik vind het persoonlijk altijd prettig om met een volle tank te starten, dat zijn immers liters die je "gratis" krijgt (kost geen tijd om het er in te krijgen) en de tank vervolgens helemaal leeg te rijden. Zeker in die IMSA/ILMS races van 45-60min rij je dan het grootste gedeelte van de race met de (snellere) lege tank. Als je vroeg stopt rij je een groter gedeelte van de race met een (langzamere) volle tank.

Dat is de basis strategie zoals ik een race start, en dan afhankelijk van de eerder genoemde scenarios pas ik mij in de race hier op aan. Ik draai iSpeed op een extra scherm en heb op basis van de practice en kwali al uitgerekend hoeveel brandstof + 2 ronden er bij de stop bij moet. Dit stel ik op de grid/warm up lap alvast in zodat ik hier na de race geen omkijken meer naar heb. Ook schakel ik dan al het banden wisselen uit.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Pagina: 1 ... 219 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies