iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 218 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
skip

Nou, eindelijk weer eens tijd om de Skip te testen op Tsukuba.. Nou heb ik geen idee waar ik deze tijd vandaan heb gehaald, maar het is de eerste keer OOIT dat ik in de 1:00:xx zit (en zonder Draft).

[ Voor 15% gewijzigd door ZFLaSH op 03-01-2020 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:25

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:29:
[Afbeelding: skip]

Nou, eindelijk weer eens tijd om de Skip te testen op Tsukuba.. Nou heb ik geen idee waar ik deze tijd vandaan heb gehaald, maar het is de eerste keer OOIT dat ik in de 1:00:xx zit (en zonder Draft).
Ik wil de euforie niet bederven, maar komt het niet doordat de de Skip totaal vernieuwd is? 8)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:42:
[...]

Ik wil de euforie niet bederven, maar komt het niet doordat de de Skip totaal vernieuwd is? 8)
Dat dacht ik ook, totdat ik de time trial rijden zag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:26
JoepW schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 12:42:
[...]

Als het goed is, is de Skip alleen grafisch vernieuwd. Afgezien van de bandenwarmers natuurlijk.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:09
Arfman schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:48:
[...]

Dat zou waar zijn als ik een VRS/PDS klant zou zijn en het nu niet meer gebruikte omdat ik dit zipje heb. Ten eerste is dat niet zo, omdat ik geen klant ben. Als ik 4 races per maand rij is het veel en daar heb ik geen 2,50 per race voor over. Ten tweede is de setup maar een klein onderdeel van de packages die VRS/PDS aanbieden; de echte meerwaarde zit hem juist in de telemetrie en uitleg video's.

Als ik ooit meer tijd heb en weer officiële races ga rijden in 1 serie, neem ik onmiddellijk een abonnement op 1 van de 2 want dat is het absoluut waard. Alleen voor mij, op dit punt in mijn leven, is het dat simpelweg niet.

Vind het wel nog steeds jammer dat dit soort initiatieven er wel voor hebben gezorgd dat er bijna geen setups meer worden gedeeld op het forum. Met uitzondering van een paar kleine community's (L79 o.a.) is dat compleet dood gevallen.
Telemetrie is inderdaad waardevol, maar voor velen is de setup het belangrijkste. Het maakt verder niet uit of de setups, de telemetrie of de videos de reden zijn om te subscriben. Het doel is om een waardevolle service te bieden waarbij de benodigde tools beschikbaar zijn om competitiever te worden. En dat het mensen helpt daar zijn we het denk ik allemaal over eens.

Verder heb ik nooit een dergelijke hoeveelheid setups gedeeld zien worden op forums. Wat mij wel opvalt is dat er amper waardering is voor het werk van anderen. Dat zal een reden kunnen zijn. Naast het feit dat populaire series erg competitief zijn in tegenstelling tot kleinere series.

Hier te koop lopen met setups van betaalde services verpest het voor mensen die er wel voor betalen. Het liefst willen we meer diepgang bieden en meer/alle series dekken. Het blijft een kwestie van tijd en geld waarbij we afwegingen moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 17:56
Hoi! Beste wensen nog allemaal he! Als alles beetje meewerkt kom ik morgen ook even buurten, maar ligt aan plannings dingen ;)

Even inhaken op PDS/VRS en setups, afhankelijk van de auto en de ervaring van diegene die de setup bij elkaar klikt kan het veel of heel veel tijd kosten om een goede setup te maken. Er zijn wel wat dingen die ik me af en toe afvraag: rijden de gasten van Coanda/PRT daadwerkelijk met de gedeelde sets? Sure, voor de demolaps wel, maar vervolgens in races? Ik weet van mijn teammaat, die voor PDS reedt, dat de setup die gedeeld was in eerste instantie een base versie was voor die week, vervolgens ontwikkelde hij zelf nog door. Overigens ook niet meer dan logisch, maar wees daar dan wel eerlijk over vind ik..

En daarnaast, wat is er mis met af en toe de community een beetje helpen? Deel gewoon een base-setup gratis en zeg dat je die moet tweaken. Verder zijn setups in iracing nou ook niet altijd 100% logisch, maakt het niet makkelijker als je wel een beetje verstand hebt van zaken.

Ik denk ook dat veel meer mensen baat hebben bij hoe en wat je een setup moet maken dan daadwerkelijk gewoon een setup downloaden en rijden. Iedereen zijn rijstel is net even anders, sim rigs zijn anders etc etc.

Ik heb het al vaker gezegd, mijn Ferrari GTE setup die ik vorig jaar gemaakt had voor Road Atlanta (en daarna de basis vormde voor alle tracks) waarmee ik 4e kwalificeerde tussen allemaal Fords heeft mij ruim 30 uur aan trial en error track tijd gekost. Dat is dus 30 uur puur rijden met die setups en dan heb ik het nog niet over het tweaken van de setup en het opzoeken wat een LS compression nou precies doet. Eerlijk is eerlijk, het was mijn eerste keer dat ik echt een setup maakte en het kostte daardoor meer tijd, maar elke week erna was ik al gauw een paar uur bezig met een setup voor een nieuwe track. Ik vind het dan, als je die setups ook deelt, niet zo gek dat er voor betaald mag worden.

Waar ik het wel mee eens ben, is dat het een vorm van competitie vervalsing is, maar volgens mij heb je dat in vrijwel alle games tegenwoordig waar je tegen betaling coins, kaartjes of whatever kan kopen (kijk maar eens in de mobiele gaming markt). Ik kom natuurlijk voornamelijk uit de skip community en daar heb je weinig setup werk, dat maakt de competitie ook een stuk eerlijker in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17
Met setups maken in racing games heb ik altijd een haat-liefdeverhouding gehad.

Aan de ene kant is het ontzettend interessant en nuttig om goed te begrijpen wat een raceauto doet en in welke mate je dat kunt beïnvloeden door alle beschikbare variabelen.
Aan de andere kant kost het goed uitzoeken van hoe iets in de theorie werkt en welke uitwerking dat heeft in de praktijk (zeker als de ene variabele invloed heeft op de andere) ontzettend veel tijd.

Racen is mijn hobby, niet mijn werk (helaas). Dus je kunt je afvragen hoeveel tijd je dan aan een setup wilt besteden. Ik wil in de basis vooral leuk competitief racen, niet winnen omdat ik de meeste tijd aan een setup besteed heb.

Dat gezegd hebbende, in iRacing zijn toch best wat 'fixed' klasses? Of valt dat in de praktijk tegen?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Je kan een setup maken waarmee je goed mee uit de voeten kan komen tijdens de race of je kan een setup maken waarmee je het onderste uit de kan probeert te halen. Ik val in categorie 1 want ik heb wel wat anders te doen...Na een uurtje pongelen heb ik wel een redelijke setup die ervoor zorgt dat ik in mijn irating niveau lekker mee kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Rossi46 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 14:59:
Dat gezegd hebbende, in iRacing zijn toch best wat 'fixed' klasses? Of valt dat in de praktijk tegen?
Je hebt er aardig wat inderdaad. En van bijvoorbeeld de Mazda MX-5, Formula 3 en de GTE heb je zowel fixed als eigen setup klasses. Die laatste heeft vaak ook langere races.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 16:10

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik zal het zeker en vast zelf wel ergens kunnen vinden. Maar de basics van een setup bouwen heb ik helaas niet. Soms zou ik dat graag willen beheersen.

Nu download ik altijd een setup voor de baan. En doe het er maar mee. Een kleine tweak zou Miss wel het verschil kunnen zijn

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het is een lekker crashfeest elke race met de Skippy met het niveau waar ik me bevindt. Het is best grappig eigenlijk.. Wel jammer dat ik 90% van de races in de pit beland.. en de iRating zo niet echt omhoog gaat.. Het is wel te merken dat mensen moeite hebben met de Skippy. Ik vind deze baan wel prima te doen, ben benieuwd hoe andere banen zijn qua grip / wegligging.

Edit: Altijd goed zo'n post, een race later reed ik continu 2e (~2 seconden achter de nummer 1) tot aan de finish.. en de achterliggers gingen netjes aan de kant..

[ Voor 18% gewijzigd door Luxicon op 03-01-2020 20:16 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Setups bouwen is ook leuk. Je moet er van houden. Het geeft een supergevoel als je na een tijdje een leuke setup in elkaar heb weten te draaien, en sommige zaken kun je zo direct overnemen voor andere banen. Zo heb ik bv met mijn Caterham in AMS een aantal instellingen die altijd werken op elke baan. Zo heb ik mijn M8 GTE in rFactor Sebring en Nord geperfectioneerd. Was me wel een 100 uur gezamenlijk. En ben nog niet eens aan echt racen in rFactor 2 toegekomen. Benieuwd naar de Advanced Mazda klasse. Lekker aankloten. Eerst maar zorgen dat ik boven die 4.0 SR uitkom anders moet ik tig weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Luxicon schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:54:
Het is een lekker crashfeest elke race met de Skippy met het niveau waar ik me bevindt. Het is best grappig eigenlijk.. Wel jammer dat ik 90% van de races in de pit beland.. en de iRating zo niet echt omhoog gaat.. Het is wel te merken dat mensen moeite hebben met de Skippy. Ik vind deze baan wel prima te doen, ben benieuwd hoe andere banen zijn qua grip / wegligging.

Edit: Altijd goed zo'n post, een race later reed ik continu 2e (~2 seconden achter de nummer 1) tot aan de finish.. en de achterliggers gingen netjes aan de kant..
Het kan dus wel, maar Tsukuba heeft een blinde apex bij bocht 1. Daar zie ik continue crashes bij de wat mindere piloten die de baan niet goed kennen. Ook bij de hairpins zie ik vaak gemiste rempunten, met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:09
JoepW schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:40:
Ik heb mijn middelste scherm direct achter mijn stuur staan en de zijschermen op ca. 179 graden 66 graden staan met een for van 179. (Gewoon met de iRacing calculator bepaald) en ik heb mijn virtuele stoel wat ander gezet. Hierdoor dekt mijn echte stuur het virtuele stuur af en zit ik dus redelijk zoals in RL in de auto.
gerard27 schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:45:
ik heb zelf dat probleem ook gehad en door ver vooruit te kijken kan je dat oplossen erg lastig in het begin maar als je het door heb erg handig
Toch even terug komen op mijn FOV vraag

Afgelopen week ACC toch nog eens een kans gegeven icm de tripples en warempel alles werkt en valt nog te rijden ook.
En vooral de FOV was direct goed, Zandvoort in de AMR kon ik stabiele tijden rijden.
Conclusie : ik heb iets verk****t in iRacing

Dus terug naar iRacing en wat pielsessie gedaan, vriendin laten meten etc etc
Maar kon het nog steeds niet vinden

Vandaag gaan Youtuben, hier de topics doorgespit en wat tips'n'trics geprobeerd

en ik ben er ook achter gekomen waarom mijn gevoel met insturen zo wisselde, ik paste steeds mijn FOV aan en niets anders.
Hierdoor klopte soms het gevoel wel, maar het beeld niet en andersom.

Vandaag de FOV op de iRacing standaard laten staan en gaan schuiven met de vStoel en vCockpitCamera
Na +-20 rondjes met de fixed BMW op Road Atlanta werd het beter en beter
Ik kon aan het einde van de trainingssessie een 5e tijd noteren :*)

ben er nog niet, maar ben al blij dat het er goed uitziet en goed aanvoelt d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13:08
setups bouwen is zeker leuk alleen als je 1 setup hebt die je bevalt kun je eigenlijk een heel season zonder setup zoveel verandert er niet alleen de rijhoogte achter veranderen en je kan rijden het is beter om de tijd te investeren in rijtijd dat levert veel meer op

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Helaas kan ik er vanmiddag niet bij zijn door andere verplichtingen. \wordt er een recording van gemaakt?

Maar ik heb gisteravond wel een race incident gehad die ik even aan jullie voorleggen. Ik zit bij boven bij de esses vlak achter mijn voorganger. Vervolgens kom ik daar de bocht niet lekker uit maar besluit op dat moment om mijn race lijn aan te houden omdat het naar mijn mening geen plek is om in te halen en risk/reward te laag is. Echter op het moment dat ik in stuur word ik van achteren aangetikt waardoor mijn race klaar is.

Na achteraf het incident terug te hebben gekeken vanuit mijn kant maar ook degene die mij aantikt twijfel ik over een aantal zaken:
1. Had ik een meer verdedigende lijn moeten kiezen bij de esses?
2. Had ik meer ruimte moeten geven (ondanks dat ik niet goed doorhad dat hij al grotendeels naast mij zat)?
3. Neemt hij teveel risico door daar een inhaalpoging te ondernemen?
4. ??

YouTube: Road Atlanta 200104

Alvast bedankt voor de reacties.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Eens kijken of de meer ervaren mensen het met me eens gaan zijn. Door jouw foutje is het snelheidsverschil ineens best groot, dus ik begrijp dat degene achter je daar gebruik van wil maken. Maar als je niet doorhebt dat’ie daar zit, is het natuurlijk lastig om daar rekening mee te houden. Mijn onervaren mening is dus dat hij in ieder geval niet fout zat door het te proberen.

Maar misschien leer ik vanmiddag dat ik ongelijk heb :+

[ Voor 8% gewijzigd door Wormaap op 04-01-2020 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
2 en 3 beide vind ik ;) Het is geen plek om in te halen tenzij je echt een veel betere exit hebt en er duidelijk naast komt. Hij zat er pas heel laat een klein beetje naast en niet genoeg. Aan de andere kant "moet" je naar mijn mening wel zien dat hij voor zo'n actie gaat. Als je dat gezien had had je misschien nog wat meer ruimte kunnen laten en misschien had je nog door kunnen rijden. Was nog steeds zijn fout geweest maar daar heb je weinig aan als je in de muur hangt. Als je iemand niet ziet dan kun je ook niet reageren dus dan had je altijd nog iets kunnen verbeteren denk ik.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Hmm,. je laat de deur in het begin wel wagenwijd open staan, heeft hij veel meer snelheid en stuur je vrij abrupt in. Kijk eens op 0:32 hoe je instuurt voordat je geraakt wordt (je ging richt het gras). Daarnaast is dat nauwelijks een plek om in te halen, dus hij ook wel beter moeten weten om hem er zo naast te gooien.

[ Voor 4% gewijzigd door ZFLaSH op 04-01-2020 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Doubleoz schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:35:
(ondanks dat ik niet goed doorhad dat hij al grotendeels naast mij zat)?
Werken je spiegels niet? ;)
Het lijkt in de replay alsof je zelf al over het gras wilde rijden voordat ie je aantikte.

Waarom zou je verdedigen na een fout van jezelf? Maakt het risico op issues alleen maar groter.
Het was lap 1, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik had de view van zijn auto nog gemist. Hij had toch wel flink wat overlap nu ik het terug kijk dus de actie zelf is nog niet zo heel gek. Maar het blijft een heel moeilijk punt om in te halen. Je ziet de ander ook wegsturen zodra je instuurt, hij probeert het dus nog te vermijden. Ik blijf er bij dat het geen goed punt is om in te halen maar het feit dat je hem niet zag en dus gewoon instuurt is uiteindelijk wat het ongeluk veroorzaakt. Als je hem had gezien en ruimte had gegeven was je de plek kwijt en was het geen mooie inhaal actie, maar dan had je wel kunnen doorrijden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Beide ‘fout’.
Jouw achterligger pakte een ‘kans’ die wel heel klein was en zat er heel laat naast.
Jij had kunnen anticiperen, want na zo’n slechte exit ben je een sitting duck en kan je dit verwachten.
Kortom: Race incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/got-close-racing-school-bmw-m8.png

Even een kort overzicht van het programma vandaag. Alles onder voorbehoud, want het kan zijn dat we of tijd te kort komen of andere onderdelen doen in het programma.

Instructeurs:
Joep Willemsen (JoepW)
Nick Thissen (NickThissen)
Om ca. 15:00 uur zal de server opstarten. De server is te vinden bij League sessies.
Graag op tijd joinen, zodat we weten wie er zijn en groepen van 2 a 3 man kunnen samenstellen.

Tijdschema (alle tijden zijn ongeveer!):
15:00-15:10 (00:10): Warm up
15:10-15:30 (00:20): 1) Vlak achter iemand rijden
15:30-15:50 (00:20): 2) Naast elkaar rijden
15:50-16:10 (00:20): 3) Uitremmen
16:10-16:30 (00:20): 4) Dive bomb ontwijken
16:30-16:00 (00:30): 5) Restarts

Opzet
Vanaf ca. 15:10 zullen de instructeurs per programmaonderdeel een rondje voorrijden (behalve bij 5) en jullie kijken mee als spectator.

Na het voorrijden gaat iedereen naar het subkanaal in TS dat overeenkomt met jouw groepsnummer. Dan ga je samen met jouw groepslid beginnen aan de oefening. Na verloop van tijd zullen de instructeurs je weer terugroepen naar het centrale kanaal.

Als er een ongeluk gebeurt kan je geen schade oplopen aangezien dit uit staat. Wacht dan even op elkaar en ga meteen weer door. Doe dit snel, want de tijd per oefening is beperkt.

Als 2 groepen erg dicht bij elkaar ‘dreigen’ te komen tijdens een oefening neem dan even wat afstand om echt met je groep te kunnen oefenen.

Probeer bij oefening 1 & 3 t/m 5 te doen alsof je echt aan het racen bent dus je neemt de risico’s die daarbij horen en je rijdt op race snelheid.

Als je wilt dat een instructeur bij jullie komen gebruik dan even de voicechat van iRacing om ze te te roepen.

Opzet per oefening
1) Vlak achter iemand rijden ca. 20 minuten
Verzamel bij de pits en rijdt een aantal ronden vlak achter elkaar en raak elkaar niet. Ontdek hoe lang de neus van de auto is en ontdek hoe je er voor zorgt dat je elkaar niet raakt. Draai de rollen om de paar rondjes om. Als de voorste rijder sneller is laat deze af en toe zijn gas los om weer dicht op elkaar te kunnen rijden.

2) Naast elkaar rijden ca. 20 minuten
Verzamel weer bij de pits, spreek af wie er rechts gaat rijden en ga op een rustige manier en steeds een beetje sneller naast elkaar het hele circuit rond. Indien er een rijder achterop raakt even op elkaar wachten svp. Zorg voor een veilige afstand, maar probeer toch zo dicht mogelijk bij elkaar te rijden. Draai na een paar rondjes de plekken om.

3) Uitremmen ca. 20 minuten
Weer starten vanuit de pits. Spreek af wie gaat uitremmen en wie er zich laat inhalen bij de eerste bocht en draai dit spelletje steeds om. Om de andere rijder de kans te geven je uit te remmen dien je je gas iets iets te lossen, maar niet te veel als je op de bocht afrijdt.
Probeer als uitremmer te leren om mooi en gelijkmatig te remmen en de binnenbocht te houden. En probeer als rijder die uitgeremd wordt netjes aan te sluiten zonder de ander te raken. Stuur dus niet te vroeg en ook niet te laat in. Draai dit spelletje steeds om.

4) Dive bomb ontwijken ca. 20 minuten
Het wordt saai, maar we starten weer uit de pits. Spreek af wie er begint om een dive bomb te doen. Ga niet als een malloot rechtdoor rijden, maar probeer te simuleren dat je echt te laat er naast gaat en je wat verremd. Ook hier is het weer nodig om als rijder die ingehaald wordt de kans om ingehaald te kunnen worden te maken. Dit net zoals bij oefening 3.

5) Restarts
Dat improviseren we wat starts.

Zorg dat je op teamspeek bent, want daar is de instructie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dank voor de reacties op mijn post van vanmorgen. Samenvattende conclusie voor mij is dat het een race incident was waarmee ik de situatie beter had moeten inschatten en dat zijn actie ook de nodige risico's met zich mee bracht. Dit komt overeen met het beeld dat ik zelf na het zien van de beelden ook had.

@Olaf van der Spek het was overigens in de 3e ronde, niet de 1e. Helaas heb ik alleen mijn binnenspiegel tot mijn beschikking. Zodra ik de andere spiegels inschakel dan gaat mijn FPS te ver omlaag. Aankomend jaar staat nog een nieuwe videokaart op de planning. Ik weet alleen niet of mij in dit geval voldoende had geholpen aangezien ik sowieso geen spiegel rechts heb aangezien ik op een single monitor rij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Doubleoz schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:16:
@Olaf van der Spek het was overigens in de 3e ronde, niet de 1e.
Het punt blijft hetzelfde.
Helaas heb ik alleen mijn binnenspiegel tot mijn beschikking. Zodra ik de andere spiegels inschakel dan gaat mijn FPS te ver omlaag. Aankomend jaar staat nog een nieuwe videokaart op de planning. Ik weet alleen niet of mij in dit geval voldoende had geholpen aangezien ik sowieso geen spiegel rechts heb aangezien ik op een single monitor rij.
Is de binnenspiegel niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
De virtual mirror heeft voor mij bij de standaardinstellingen (120 graden geloof ik) al een dusdanige FoV dat een auto die uit de spiegel verdwijnt eigenlijk al gewoon naast me zit. Het kan wel zijn dat dat in mijn hoofd iets netter overlapt omdat ik in VR rijd, en dus sowieso veel overzicht heb.
Zodra ik andere spiegels inschakel hier ook te weinig FPS om nog werkbaar te zijn.

In dit geval is het denk ik ook wel wat inherent aan het format van de serie. Korte races betekent dat mensen sneller naar voren willen en dus in kleinere gaten duiken. Da's volgens mij ook één van de redenen dat we zometeen gaan oefenen :+

[ Voor 24% gewijzigd door Wormaap op 04-01-2020 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doubleoz schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:16:
....Helaas heb ik alleen mijn binnenspiegel tot mijn beschikking. Zodra ik de andere spiegels inschakel dan gaat mijn FPS te ver omlaag. Aankomend jaar staat nog een nieuwe videokaart op de planning......
Ik neem aan dat je de virtuele spiegel bedoelt?
En met single monitor zou ik die op een grote hoek zetten zodat je ook andere autos vlak naast je achterwiel ziet.
En verheug je niet te veel op meer GPU power en het aan kunnen zetten van meer spiegels. Ik rij ook zonder de gewone spiegels want ook bij mij stort de FPS in.
En btw, wat heb je aan je buitenspiegels als je met een scherm rijdt. Die zie je toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cageon
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15-05-2021
Hi all! Ik doe al een tijdje een poging rondjes te rijden in iRacing, dat gaat redelijk OK! (+/- 1740 iRating en SR B3.4).

Momenteel rij ik met een Fanatec CSL Elite + pedals met loadcell upgrade en standaard P1 wiel.
Ik heb het voornemen om met de wekelijkse races mee te doen. Hopelijk levert dat mooie races op.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
cageon schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:45:
Hi all! Ik doe al een tijdje een poging rondjes te rijden in iRacing, dat gaat redelijk OK! (+/- 1740 iRating en SR B3.4).

Momenteel rij ik met een Fanatec CSL Elite + pedals met loadcell upgrade en standaard P1 wiel.
Ik heb het voornemen om met de wekelijkse races mee te doen. Hopelijk levert dat mooie races op.
Welkom!
Moet je wel even je aanmelden bij de League: https://members.iracing.c.../LeagueView.do?league=164

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

cageon schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:45:

welkom :)

@JoepW ben dus sadly te laat voor de training vandaag :( hopelijk komt er nog 1tje of is die opgenomen )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Je kan nog gewoon joinen hoor :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ja ben nog onderweg helaas :(
( offtopic badkamers aan het bekijken voor toekomstig huis )

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Was leuk en leerzaam, dank voor het organiseren @JoepW en @NickThissen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -whodini-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07-2024
Jammer dat ik er niet bij was vanaf het begin. Altijd handig om verschillende situaties te simuleren.
Bedankt

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:15
Was een leuke en leerzame middag. Dank @JoepW en @NickThissen voor de organisatie. Erg tof dat zulke initiatieven vanuit de community worden opgezet!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Helaas uitloop gehad met de planning vandaag en niet op tijd thuis om te oefenen. Maar voor een eventuele vervolg sessie ben ik zeker te porren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Doubleoz schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 11:35:
Helaas kan ik er vanmiddag niet bij zijn door andere verplichtingen. \wordt er een recording van gemaakt?

Maar ik heb gisteravond wel een race incident gehad die ik even aan jullie voorleggen. Ik zit bij boven bij de esses vlak achter mijn voorganger. Vervolgens kom ik daar de bocht niet lekker uit maar besluit op dat moment om mijn race lijn aan te houden omdat het naar mijn mening geen plek is om in te halen en risk/reward te laag is. Echter op het moment dat ik in stuur word ik van achteren aangetikt waardoor mijn race klaar is.

Na achteraf het incident terug te hebben gekeken vanuit mijn kant maar ook degene die mij aantikt twijfel ik over een aantal zaken:
1. Had ik een meer verdedigende lijn moeten kiezen bij de esses?
2. Had ik meer ruimte moeten geven (ondanks dat ik niet goed doorhad dat hij al grotendeels naast mij zat)?
3. Neemt hij teveel risico door daar een inhaalpoging te ondernemen?
4. ??

YouTube: Road Atlanta 200104

Alvast bedankt voor de reacties.
Voor mijn gevoel zat je juist teveel in je spiegel te kijken en stuur je daardoor helemaal verkeerd in. Ook al had hij je niet geraakt was je sowieso het gras op gegaan doordat je veel te vroeg instuurt. Lijkt wel alsof je te laat nog de deur wil dicht gooien. Zijn actie was ook niet handig veel te gevaarlijk om daar in te halen, het kan wel maar dan had hij er al veel eerder naast moeten zitten.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 103% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 14:25:
[...]

Ik neem aan dat je de virtuele spiegel bedoelt?
En met single monitor zou ik die op een grote hoek zetten zodat je ook andere autos vlak naast je achterwiel ziet.
En verheug je niet te veel op meer GPU power en het aan kunnen zetten van meer spiegels. Ik rij ook zonder de gewone spiegels want ook bij mij stort de FPS in.
En btw, wat heb je aan je buitenspiegels als je met een scherm rijdt. Die zie je toch niet!
Kom er zojuist achter dat het hier gaat om de virtuele spiegel:) Deze staat op FOV 120 ingesteld en heb daar eigenlijk nooit problemen mee gehad. Ik denk dat ik op het betreffende moment gewoon niet goed in de spiegel heb gekeken en daardoor de situatie verkeerd heb ingeschat.

Bedankt voor je input voor wat betreft extra GPU power. Goed om te weten dat ik het hier niet direct voor hoef te doen maar dat dit met name interessant kan zijn wanneer ik in een hogere resolutie wil gaan racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Linc schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 20:00:
[...]

Voor mijn gevoel zat je juist teveel in je spiegel te kijken en stuur je daardoor helemaal verkeerd in. Ook al had hij je niet geraakt was je sowieso het gras op gegaan doordat je veel te vroeg instuurt. Lijkt wel alsof je te laat nog de deur wil dicht gooien. Zijn actie was ook niet handig veel te gevaarlijk om daar in te halen, het kan wel maar dan had hij er al veel eerder naast moeten zitten.
Dank nog voor je analyse. Het valt niet te ontkennen dat ik die ronde slecht door de esses reed en waarschijnlijk sowieso een offtrack had opgelopen. Mogelijk toch teveel afgeleid wat er voor en achter mij gebeurde.

In ieder geval zojuist wel mijn 1e overwinning behaald op Road Atlanta - BMW fixed :) Gekwalificeerd als 3e maar na een aantal bochten al op P1 en daarna mijn voorsprong niet meer weggegeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen, ik volg deze topics nu al heel wat pagina’s want mijn interesse in iracing is gewekt.
Nu zou ik graag om de kosten onder controle te houden willen beginnen met wat 2de hands hardware om te zien of ik het ook echt leuk vind.
Ik heb nog een 49” Sony bravia led tv die ik eventueel wil gebruiken als monitor.
Kan ik hier een leuk 2e hands pc’tje voor kopen om dit op te draaien en naar welke specs moet ik dan kijken?

Ben al +10 jaar uit de pc gaming weg dus heb er niet veel verstand meer van 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cageon
Knip. Hiervoor hebben we https://tweakers.net/aanbod/ Tweedehands verkoop doen we niet op het forum.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2020 14:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
pauluzmuller schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 10:36:
[...]

Grappig. Dit vroeg ik mij laatst ook af, toen ik in gesprek was met een maat van me.
Ik zie dat ondertussen al antwoorden zijn gegeven, dus thanks daar voor :P

Echter ik zit in een zelfde soort situatie. Alle banen waarop ik nu aan het rijden ben heb ik nog nooit gereden, dus dat 1uur practice is voor mij eigenlijk te kort. Maar het maakt het ook wel weer spannend om in dat ene uurtje de baan te leren en in ieder geval constant te rijden.

Aan het eind van de week zie ik gelukkig wel veel verbetering. Zo was ik zondag op Atalanta niet constant en was mijn snelste tijd 1:19:hoog. En nu na enkele races en wat meer tracktime redelijk constant in de 1:18:laag en gister mijn snelste tijd neer gezet met 1:17:7xx.

De aankomende 2 weken zijn in ieder geval banen die ik ken, hopelijk kan ik daar wat meer competitief en constanter zijn :). Maar eerst zaterdag cursusje "goed leren races in drukte" _/-\o_
Potjandikkie, ik had mij verheugd om mee te doen met Close racing cursus van gister, echter was mijn dag heel anders gelopen dan ik had verwacht. Hierdoor dus er niet bij kunnen zijn :( ;w

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:05
Duidelijk gevalletje van gisteren training gemist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
In de replay zien dingen er soms toch heel anders uit dan in de race. Waar ik in de race iemand ontwijk zonder incs lijk ik hem in de replay gewoon van de baan te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Nu is het erg moeilijk om de situatie in te schatten aan de hand van een plaatje, maar er vanuit gaande dat blauw hier geen divebomb van drie kilometer achter je aan het doen is: volgens mij zit’ie hier gewoon naast je en hebben jullie dus allebei recht op ruimte. Zijn neus zit ongeveer bij je spiegel, dat is niet ‘I am in front’ meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 138% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ivysaur schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:22:
@Wormaap Tja. Hij had best wat minder risico mogen nemen. Zat me ook de hele tijd tegen me aan te botsen enzo.
Mja, vandaar de disclaimer dat inschatten aan de hand van een plaatje lastig is. Soms heb je inderdaad zo’n eikel die zit te zieken en hem er dan gewoon lomp naast smijt. Maar zelfs dan word ik liever boos tweede dan dat ik mijn gelijk probeer te halen en er samen af klap :+
Misschien is dat waarom ik traag ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Wormaap Tja. We hadden best wat minder risico mogen nemen. Aangezien hij ook de hele tijd tegen me aan zat te botsen enzo.
Beetje gecorrigeerd.
En een Stop en Go ben je toch echt zelf de oorzaak van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 130% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:24
Maar als je sneller bent wordt je toch niet ingehaald? :+
"Recht" hebben wil niet zeggen dat je het ook altijd moet nemen, soms kun je beter je verlies pakken en een paar meter meer ruimte geven. Voor zover ik het vanaf dit plaatje in kan schatten was hij er dan nog niet langs gekomen, had het je een klein beetje tijd gekost maar was je wel veilig door de bocht gekomen.
Heb je de spotter aan staan? Die helpt je in dit soort situaties ook.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ivysaur schreef op zondag 5 januari 2020 @ 11:43:
[...]

Yep. Domme ik. :+ Maar ho ho, hoezo wij? Ik heb me netjes gehouden, elke keer. Goed remmen, racing line. Op die blinde bocht nam die ook te veel risico en ramde die me van achter, omdat die wilde inhalen.
Idd wij.
Jij had nadat hij je al een paar keer had aangetikt kunnen verwachten dat hij een keer een divebomb (als dat het al was) ging uitvoeren. Als je dat een beetje meer ruimte geeft overleef je het beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
@Wormaap Tja. Hij had best wat minder risico mogen nemen. Zat me ook de hele tijd tegen me aan te botsen enzo.

Ben even klaar met iRacing vandaag. Net een stop en go. Pedal dat zit te piepen. Kut begin van de dag, hehe. Doei iRating en SR. :X
Lijkt net of ik een post van mezelf lees :+.
Wedden dat je de race van 14.00 gewoon hebt gepakt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 109% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:51
+-14 dagen geleden nog gereden zonder problemen. Vandaag start ik mijn systeem op en mijn "C" meter staat volledig in het rood en als gevolg verliest de sessie de volledige sync met de server. ("S" drift snel ook naar rood)

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn. Snelheid van het internet zit goed (180 down / 20 up en een A rating mbt bufferbloat)

Edit: Zowel CPU als GPU zitten op 50%

[ Voor 5% gewijzigd door A1AD op 05-01-2020 14:49 ]

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ivysaur schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:14:
[...]

Nee. Heb iRacing der afgeflikkerd. :+ Blijf wel bij AMS. Het was even een leerzaam en een tof weekje. :Y *O* ik snap waarom jullie iRacing zou leuk vinden. d:)b
Wat is het verschil tussen AMS en iRacing (los van het betaalmodel)? ik ken AMS helemaal niet.

@A1AD Toevallig mallwarebytes / virusscanner oid op de achtergrond meedraaien?

[ Voor 9% gewijzigd door ZFLaSH op 05-01-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A1AD schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:44:
+-14 dagen geleden nog gereden zonder problemen. Vandaag start ik mijn systeem op en mijn "C" meter staat volledig in het rood en als gevolg verliest de sessie de volledige sync met de server. ("S" drift snel ook naar rood)

Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn. Snelheid van het internet zit goed (180 down / 20 up en een A rating mbt bufferbloat)

C = CPU
Gokje: Er is waarschijnlijk een proces dat jouw CPU geheel bezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
@JoepW @ZFLaSH Oculus heeft een nieuw virtueel audio apparaat aangemaakt na een update, deze uitschakelen en de problemen verdwenen 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
A1AD schreef op zondag 5 januari 2020 @ 14:44:

Op het forum gevonden: stel in je Audio settings al je geluid outputs in naar 'Default' of 'System default', en niet een specifieke speaker/headset. Ik weet niet of het helpt maar hadden meer mensen last van. Let op: er zijn er stuk of 3-4 (sim geluid, spotter, etc).

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 05-01-2020 15:05 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
NickThissen schreef op zondag 5 januari 2020 @ 15:05:
[...]

Op het forum gevonden: stel in je Audio settings al je geluid outputs in naar 'Default' of 'System default', en niet een specifieke speaker/headset. Ik weet niet of het helpt maar hadden meer mensen last van. Let op: er zijn er stuk of 3-4 (sim geluid, spotter, etc).
Nick, dat stond allemaal juist. Ik wist van die "bug". Ik heb in de sound config van windows dat virtueel ding van oculus echt moeten gaan uitschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cageon
Inmiddels wat getraind op silverstone voor de komende week en race vanavond.
1:57.7 snelste tijd, continu 1:58.1 mogelijk. Dit is erg afhankelijk van de track temp. Als de track temp 50 graden is kom ik niet sneller rond dan 2:00 / 2:01, super slippery.

Hopelijk kan ik het een beetje bijbenen!

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Mijn team vond het leuk om een hype video te maken voor Daytona 24, ik vond 't erg gaaf gemaakt, dus dacht ik deel hem hier:

Nog meer mensen die meedoen met de Daytona 24?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Tof @JohnnyV . Zie dat Raymond van Barneveld je team maat is.. 😉😉.

Misschien dat ik mee doe met de Australiërs, maar weet het nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
ZFLaSH schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:48:
Tof @JohnnyV . Zie dat Raymond van Barneveld je team maat is.. 😉😉.

Misschien dat ik mee doe met de Australiërs, maar weet het nog niet zeker.
Ja en L. Norris ook :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Net nog twee Skip-races op Tsukuba gedaan. Eerste was een frustrerende bedoening :+ T1 aangetikt, maar kon door. Vervolgens toen ik na een paar rondes in wat vrije lucht reed tot de ontdekking gekomen dat ik topsnelheid miste. Paar rondjes gereden, 1:05, waar ik normaal 1:02 hoog rijd. Dus 2 tot 3 seconden, nog 20 ronden te gaan. Met quick repair dus prima een pitstopje waard. Pits ingedraaid, netjes afgeremd tot 70km/h, om er vervolgens achter te komen dat op Tsukuba de pit speed limit 60 km/h is. Niet snel genoeg af weten te remmen en een 40s penalty aan m'n broek. Dom natuurlijk, en alle winst die ik zou gaan halen door mijn auto te laten fiksen dus weer ingeleverd.
Maar daar houdt het niet op, en over dat stuk zou ik graag jullie mening willen weten. Ik zag op m'n relative dat ik nog een plekje zou kunnen winnen, persoon voor me zat 12s voor me, nog 14 laps ofzo te gaan, en ik ruim een seconde per ronde sneller. Alleen zat er tussen hem en mij nog iemand die een ronde voor lag, maar ook 1s langzamer was dan ik. Alleen betekent op Tsukuba 1s sneller zijn nog niet dat je er ook langs komt, helemaal als je het veilig wil houden. Dat zorgde ervoor dat mijn window om de voorganger nog in te halen zich begon te sluiten, en dat leidde uiteindelijk tot een crash tussen ons tweeën toen ik er (naar mijn idee nog relatief clean) uiteindelijk langs probeerde te komen. De schuld van die crash lag ongetwijfeld in het midden, en da's ook niet zo interessant in dit verhaal. Hij vond mij uiteraard per definitie de schuldige omdat ik een ronde achter lag. Ik vroeg me af of het niet misschien verstandig was geweest als'ie me er gewoon langs had gelaten. Dat had hem geen positie gekost, en met 10+ seconden lucht achter ons tot de eerste persoon die achter hem ging komen was dat beetje tijdsverlies geen probleem geweest.

Maar mijn vraag is dus: is het als gelapte rijder OK om te strijden (uiteraard niet op het scherpst) om jezelf te unlappen en verder te kunnen, of heb je maar te accepteren dat je nou eenmaal achter ligt, hopende op coulance van de persoon voor je?

Overigens daarna nog een race ingedoken, groot deel 2e gelegen, maar werd in 16 rondes van 9s voorsprong naar 0.5s voorsprong ingetrokken door p3. Dus ik heb'm de plek maar gegund. Liever mijn eerste podium op de derde plek dan vier rondes lang proberen te verdedigen tegen iemand die fors sneller is. Ik heb mijn PR aangescherpt, en hij zat daar nog eens 0.6s onder :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richard117
Vandaag mijn Le Mans Series race op Road America van eerder deze week goed gemaakt. Lang geleden dat ik een race met trillende spieren van de inspanning finishte oOo
Het was mij al opgevallen dat de banden van de GTE's op Road America in het tweede deel van de race hard achteruit gingen. Dus toen ik de race van P18 mocht beginnen was het mijn doel om het groepje waar ik in zat gewoon te volgen. Gat naar zowel voor als achter groot genoeg houden zodat ik mijn eigen race kon rijden en banden kan sparen. Zo kon ik tot een plek 12 opklimmen, na een goede pitstop was dit al een p10 geworden. Toen was het tijd om te vlammen, ik had nog leven in mijn banden en voor mij hadden ze dat niet meer. Ik reed tijden die een seconde per ronde sneller waren, ik kon plek 9 overnemen en had nog 3 ronden om 2.5sec naar p7 en p8 dicht te rijden. Dat moest wel lukken, maar kan ik ze ook nog inhalen? Voor mij gaan ze in gevecht waardoor mijn kansen ineens groeien. We pikken in het filmpje 1 ronde voor het einde in en de actie gebeurd bij het ingaan van de laatste ronde.
Racen gaat niet alleen om winnen, als je een plan hebt dat werkt kan ook een p7 als overwinning voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Wordt er vanavond niet gereden of ben ik blind? Zie enkel de sessie die gepland is voor morgenavond en dan de rest van het seizoen.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JohnnyV schreef op zondag 5 januari 2020 @ 16:16:
Mijn team vond het leuk om een hype video te maken voor Daytona 24, ik vond 't erg gaaf gemaakt, dus dacht ik deel hem hier:
[YouTube: iRacing 24h Daytona Promo - Full Send Racing]

Nog meer mensen die meedoen met de Daytona 24?
Vet! Got-Iracing heeft het filmpje inmiddels ook op hun Facebook pagina gepost.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Mja, race gedaan met de skip. Top split, lig p4.. 2e hairpin wordt je van achteren aangetikt. Resultaat p14 en een bak irating kwijt. Zijn excuus..."ik keek ik mijn achteruit kijk spiegel en remde te laat".

Fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
Doubleoz schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:58:
[...]

Vet! Iracing heeft het filmpje inmiddels ook al op hun Facebook pagina gepost!
Echt ?! Kan het niet zo snel vinden eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JohnnyV schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:04:
[...]

Oops... zie zojuist dat het de GoT pagina is... logo’s lijken teveel op elkaar☺️ Excuses!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Wormaap schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:29:

Maar mijn vraag is dus: is het als gelapte rijder OK om te strijden (uiteraard niet op het scherpst) om jezelf te unlappen en verder te kunnen, of heb je maar te accepteren dat je nou eenmaal achter ligt, hopende op coulance van de persoon voor je?
Buiten de (real life) Formule 1, is een blauwe vlag in elke raceklasse (en dus ook in iRacing) alleen maar informatief. Dus ja als achterblijver mag je de strijd aan gaan, op ovals is het zelfs een belangrijk onderdeel van de strategie.
Maar het moet wel veilig gebeuren, dus de "strijd aan gaan" is niet helemaal de juiste omschrijving. Je wil als achterblijver niet op je geweten hebben dat je er samen met een koploper af gaat, maar als koploper zou je ook moeten weten dat als een achterblijver veel sneller is dat het weinig zin heeft om in gevecht te gaan. Die is met zijn eigen race bezig en zou zijn focus daar op moeten houden.

Dat is sowieso iets dat je binnen iRacing veel ziet, mensen die te veel met het moment van nu bezig zijn en daarmee het verloop van de rest van de race uit het oog verliezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
diknmuis schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:48:
Wordt er vanavond niet gereden of ben ik blind? Zie enkel de sessie die gepland is voor morgenavond en dan de rest van het seizoen.
Oeps!
Ik heb net de server ingepland...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doubleoz schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:58:
Vet! Got-Iracing heeft het filmpje inmiddels ook op hun Facebook pagina gepost.
Doubleoz schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:16:
Oops... zie zojuist dat het de GoT pagina is... logo’s lijken teveel op elkaar☺️ Excuses!
Wat is het verschil tussen Got-Iracing de GoT pagina?
Als je de Facebook pagina bedoelt van GoT iRacing dan is het simpel. Dat is de facebook pagina van onze community die ik onderhoud.
JohnnyV schreef op zondag 5 januari 2020 @ 18:04:
En hier is ie te vinden: https://www.facebook.com/gotiracing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 19:18

Raimond613

Simracer

Wormaap schreef op zondag 5 januari 2020 @ 17:29:

Ik laat in zo'n geval een backmarker altijd voorbij; wat heeft het voor zin om te knokken en daarmee risico te lopen er beiden af te vliegen.. Bovendien kan een backmarker echt wel veel sneller zijn maar door een aanrijding o.i.d. de ronde achterstand hebben gekregen, dus is het sowieso kansloos om te proberen die achter je te houden.

Alleen denkt helaas niet iedereen er zo over / c.q. kijkt niet iedereen goed op z'n F3 scherm..

Wat je er uit kunt leren is dus vooral dat je altijd rekening moet houden met onverwachte (re)acties van anderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Raimond613 op 05-01-2020 19:43 ]

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
@Richard117 @Raimond613: Dank voor de inzichten :) Mijn voorzichtige conclusie is dat het voor hem leuker/beter was geweest om me langs te laten, maar dat ik ook wat geduldiger had moeten zijn. Ik raakte wat gefrustreerd na een ronde of 2, 3 heel veel tijd te verliezen achter hem en ging misschien wat al te enthousiast voor de overtake.

Ah well, zometeen lekker de GoT race en dan volgende week naar Road Atlanta met de Skip :)
JoepW schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:36:
[...]

[...]

Als je de Facebook pagina bedoelt van GoT iRacing dan is het simpel. Dat is de facebook pagina van onze community die ik onderhoud.

[...]
Mijn gok is dat @Doubleoz net als ik 'gepost op de iRacing FB-pagina' las, ipv op de GoT-iRacing pagina en daarom de video niet kon vinden :+

[ Voor 38% gewijzigd door Wormaap op 05-01-2020 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op zondag 5 januari 2020 @ 19:36:
[...]

[...]

[...]
Weet dat daar geen verschil tussen zit maar had mijn originele post al gecorrigeerd van de Facebook pagina van iracing naar de pagina van got-iracing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik ben er klaar mee. Normaal heb ik in de eerste race nog wat fun vooraleer ik er in race 2 en 3 wordt afgebeukt, nu kom ik T1 al niet meer door...

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
diknmuis schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:24:
Ik ben er klaar mee. Normaal heb ik in de eerste race nog wat fun vooraleer ik er in race 2 en 3 wordt afgebeukt, nu kom ik T1 al niet meer door...
Dat is slecht nieuws. Jammer.
Dan heeft de close race school niet geholpen?
Heeft iemand de replay van alle heats dan wil ik in de loop van de week eens wat incidenten bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
diknmuis schreef op zondag 5 januari 2020 @ 21:24:
Je tikte mij in T1 rond, terwijl je nog niet naast me zat. Net nog even teruggekeken.

Ik had je nog meer ruimte kunnen geven, maar je had in T1 ook iets minder risico kunnen nemen, dan waren we allebei blijer denk ik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cageon
leuke races gehad, met leuke acties en spanning!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Allen bedankt voor weer een leerzame avond. Mijn excuses voor race 2, was bij teveel incidenten betrokken 🙈. Zo stond ik vooraan in die dikke t-bone en daarna nog 2 incidenten met te weinig rekening houden met de grootte van de auto.. Kan toch merken dat een lang weekend werken niet heel goed is voor de concentratie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Was weer gezellig vanavond! Heat 1 achteraan begonnen en achteraan geëindigd, weinig spannend, maar ach :+
Heat 2 dus vooraan gestart en in de chicane een incidentje waarbij ik op een onhandige lijn zat, daardoor de bocht niet rondkwam en ff aangetikt werd en de muur kuste. Ik weet even niet wie daar excuses voor aanbood, maar als'ie dat niet had gedaan was ik er vanuit gegaan dat't mijn fout was.
Heat 3 raakte iemand voor me'm kwijt en kon ik'm niet meer ontwijken. Wel meatball, maar de auto reed nog. Dus even mijn quick repair ingewisseld en weer door. Uiteraard roemloos achteraan, maar mijn persoonlijke missie om @garriej achter me te houden is geslaagd, dus alles is prima :+
Dat'ie alsnog in een paar minuten 22s op me binnen heeft geharkt hoeft niet verder bediscussieerd te worden, dank u zeer :P

Dus wederom dank voor de gezelligheid, en tot volgende week! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik ben er ook klaar mee... maar vooral met mijn eigen rij kwaliteiten:) Iedere week betrap ik mezelf op grove fouten. Race 1 van de baan gespind, race 2, een totaal van 9 sec slowdown en race 3 verlies ik de achterkant van mijn auto.

Die frustratie kwam er na de race uit. Sorry @NickThissen dat ik je bijna vol aan reed en @Jan Hein dat ik je dus wel vol raakte. Het was niet de bedoeling om anderen te raken...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:15
Bedankt weer voor de leuke avond! Heat 1 in een treintje met 5 man met ongeveer dezelfde pace gereden. Leuke gevechten. Heat 2 stond ik stil door het incident bij de start. Daarna weer redelijk naar voren kunnen rijden tot aan de laatste ronde. Ik wilde Ton inhalen voor Maggots en ging iets te enthousiast terug naar de racelijn, wat ervoor zorgde dat ik de grindbak achterstevoren mocht verkennen. Na de replay gezien te hebben 100% mijn eigen fout. Heat 3 door de reversed grid vrij vooraan gestart en na een goede start op de derde plek.De jongens voor me waren te snel en achter me een aardig gat. Jim kwam aan het einde nog aardig dichtbij, maar ineens viel hij weer weg (van de baan afgeschoten, of slowdown?) Daardoor toch vrij eenvoudig naar mijn eerste Tweakers-podium gereden.

De Close Racing School gisteren heeft bij mij zeker zin gehad. Met name het aanremmen vlak achter een andere auto (wat gisteren in de training nog keer op keer mis ging), ging vandaag een stuk beheersder. Tot morgen!

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Niet opgeven mannen! Competitief wordt door je te proberen en reflecteren. Daarbij hoort het fouten van maken en de leercurve is soms wat stijl; en er wordt ook (meestal dan) niet naar op gereageerd mocht er iets misgaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:50
Vanavond een klein beetje kunnen oefenen met de HP reverb, weet het nog niet hoor...
Was sowieso te laat voor de league maar wilde ook niet ongeoefend mee doen en de helft van het veld er af tikken.

Heb net even de resultaten bekeken van jullie sessies, wat voor baan temperatuur was het? Ik zien een quali tijd van 1.56.9 geloof ik? Ik kwam zo snel niet onder de 1.59.0 met een track temp van 50 graden. Hoop dat ik nog enigzins competatief kan zijn met die bril op...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
TonCoronel schreef op zondag 5 januari 2020 @ 23:38:
Vanavond een klein beetje kunnen oefenen met de HP reverb, weet het nog niet hoor...
Was sowieso te laat voor de league maar wilde ook niet ongeoefend mee doen en de helft van het veld er af tikken.

Heb net even de resultaten bekeken van jullie sessies, wat voor baan temperatuur was het? Ik zien een quali tijd van 1.56.9 geloof ik? Ik kwam zo snel niet onder de 1.59.0 met een track temp van 50 graden. Hoop dat ik nog enigzins competatief kan zijn met die bril op...
Track temp was tussen de 28 en 32 graden, dus ik denk dat er nog wel wat af kan bij je dan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH

Zodra je gewend bent aan VR wil je niet meer terug. Ik kan met tripples geen apex meer raken.

Maar aan iedereen die op wil geven. Blijf gewoon meedoen! Ik was ook iemand die continue achteraan reed, maar door te oefenen kan ik nu mee met de semitop. Als ik het kan, kunnen jullie het zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Doubleoz schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:36:
Ik ben er ook klaar mee... maar vooral met mijn eigen rij kwaliteiten:) Iedere week betrap ik mezelf op grove fouten. Race 1 van de baan gespind, race 2, een totaal van 9 sec slowdown en race 3 verlies ik de achterkant van mijn auto.

Die frustratie kwam er na de race uit. Sorry @NickThissen dat ik je bijna vol aan reed en @Jan Hein dat ik je dus wel vol raakte. Het was niet de bedoeling om anderen te raken...
Zoals ik gister al op discord zei ben je niet de enige die telkens een foutje maakt. Ik merk ook nog steeds in elke heat dat ik een stomme fout maak door mij eigen onkunde. Dit komt voornamelijk door mijn weinig trackuren, want het zijn allemaal tracks die ik nog nooit heb gereden.

Door een goede quali heat 1 kunnen starten van plek 12, vervolgens naar plek 6 gereden om heel leuk mijn rempunt te missen, te veel corrigeren en achterstevoren komen te staan. De hele stoet kwam eraan, dus maar voor lief genomen en achteraan verder gaan. Uiteindelijk wel leuke battles gehad.

Heat 2 was mijn start dramatisch. Ik reed zo dicht achter iemand, waardoor ik mijn turningpoint van bocht 1 vergat, van de baan. Slowdown, dus bij het ingaan bocht 3 laatste en kon ik de t-bone crash niet meer uitwijken. Wel aansluiting kunnen vinden, maar kon niet mijn tijd rijden die ik wilde. Excuses nog aan Maik W die ik bij bocht 1 op zn achterkant raakte. CrewChief zei dat je nog links van mij was en ik dacht dat ik je genoeg ruimte gaf.

Heat 3 van plek 4 ofzo teruggevallen naar plek 10-14 door eigen stommiteiten. Vervolgens leuke battle met Patrick gehad, totdat ik hem niet meer in mijn spiegel zag. Wel naar voren kunnen kijken en nog enkele leuke inhaalactie gehad. Uiteindelijke p12 volgens mij :)

Het blijft altijd even afwachten hoe ik rij op een baan met een tracktime van een uur. Silverstone ging mij in ieder geval beter af dan Atalanta (na een uur 8)7 )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Het was ook wel te merken dat Silverstone een wat vriendelijkere baan is. Ik gebruik'm ook vaak om mensen die eens een rondje willen rijden hun eerste meters op te laten maken. Flinke uitloopstroken, en zelfs als je'n bocht volledig mist kun je hem vaak rustig afsnijden en weer rejoinen. Écht race-ending eraf schieten is daar moeilijk.
En als persoon die afhankelijk is van andermans fouten is het best lastig voor mij om op Silverstone wat plekjes te winnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:50:
Het was ook wel te merken dat Silverstone een wat vriendelijkere baan is. Ik gebruik'm ook vaak om mensen die eens een rondje willen rijden hun eerste meters op te laten maken. Flinke uitloopstroken, en zelfs als je'n bocht volledig mist kun je hem vaak rustig afsnijden en weer rejoinen. Écht race-ending eraf schieten is daar moeilijk.
En als persoon die afhankelijk is van andermans fouten is het best lastig voor mij om op Silverstone wat plekjes te winnen :+
Het is een baan waar je niet snel schade rijdt inderdaad, maar komend van Brands Hatch, Donington en Road Atlanta, is het wel echt een verschrikkelijke baan om solo op te rijden. Totaal geen hoogteverschil en natuurlijke flow in de baan, terwijl dit bij de andere banen echt geweldig was.

Maar om te racen is Silverstone wel fijn; veel ruimte en met de BMW zijn de fouten nog best snel vergeven. Alleen oppassen voor de slowdowns allemaal :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:55

RKD

VR heeft even tijd nodig, ik vind het zelf prettiger rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Ik was onmiddellijk verkocht met de CV1, het gevoel dat je in de auto zit was voor mij al voldoende dit plus 3D zicht en de auto snel "voelen' bewegen maakt het fantastisch. Het is zelf onmogelijk om nog in 2D land plezier te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:17

Beetje off-topic, maar welke specs hebben je PC en hoe rijdt dat in VR met dat HP ding? :) Reden is dat ik bezig ben met het samenstellen van een PC (voornamelijk voor iRacing) waarbij ik nog altijd met een schuin oog kijk naar VR :9

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik vind Silverstone een gaaf circuit. Wel vraag ik me soms af of de track limits wel goed ingesteld zijn, zo mag je Maggots een behoorlijk stuk snijden, maar Chapel weer niet. En die slowdown bij Chapel erg duur ook. Koste mij waarschijnlijk de overwinning in R2 gisteren :/

@TonCoronel Mijn optimal gisteren was een 1m56.8xx in P en nog 2-3 tienden sneller in Q. M'n eerste sector in quali was niet optimaal; een 56.5 was mogelijk. Zal me niets verbazen dat er deze week in de series gewoon 55érs gereden worden.

Je mag 4 minuten over je outlap doen, dus genoeg tijd om je auto te conditioneren.

@JoepW Topictitel :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
pauluzmuller schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:41:
[...]

Heat 2 was mijn start dramatisch. Ik reed zo dicht achter iemand, waardoor ik mijn turningpoint van bocht 1 vergat, van de baan. Slowdown, dus bij het ingaan bocht 3 laatste en kon ik de t-bone crash niet meer uitwijken. Wel aansluiting kunnen vinden, maar kon niet mijn tijd rijden die ik wilde. Excuses nog aan Maik W die ik bij bocht 1 op zn achterkant raakte. CrewChief zei dat je nog links van mij was en ik dacht dat ik je genoeg ruimte gaf.
Geen probleem Paul, deze was ook grotendeels mijn eigen schuld. Weet niet waarom, maar dacht dat ik je helemaal voorbij was en er voor kon komen. Had later in die heat nog een gelijksoortig incident met Maurice, ook hier dacht ik dat er meer ruimte was dan dat er daadwerkelijk was. Al met al zeker een leerzame avond.

Zal er de komende zondagen zeker weer proberen bij te zijn indien ik op tijd klaar ben met werken.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 218 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies