Aha, moest al zoiets zijn jaMaurice W schreef op maandag 30 december 2019 @ 14:07:
[...]
Nee, ik rij in VR.
Replays doe ik op een apart scherm opnemen. FOV van dat scherm heb ik niet aangepast (default volgens mij)... vond het wel goed zo
Welkom Ferdy en Thijs!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Geen probleem hoor, ik dacht ook dat ik genoeg ruimte liet, zo te zien in de replay had je wat last van overstuur bij het uitkomen van de bocht, weinig aan te doen 'in the heat of the moment'. Helaas moest ik daardoor van mijn gas af anders was ik opzeker links de muur in verdwenen, daardoor verloor ik een plek of 3-4, maar nogmaals geen excuses nodig hoor dat soort dingen horen er bij.RoelTM46 schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:49:
Ton J, volgens mij had ik wat problemen met mijn mic, ik probeerde het tijdens de race nog te zeggen (misschien drukte ik ook gewoon op het verkeerde knopje), maar mijn excuses dat ik je bijna van de baan duwde in race 3. Ik dacht dat ik naast en achter mij meer ruimte had.
Oeioeioei, Brands Hatch vind ik, ook in de Skip, toch wel erg tricky. Bocht 1 ga ik of veel te langzaam doorheen, of krijg ik een 1x'tje aan de buitenkant. En dan die drie opeenvolgende rechtse bochten achterin waar je belachelijk veel tijd kan verliezen, maar tegelijkertijd een half wiel op het gras genoeg is om je race te beëindigen. Eerste race twee rondes voor het einde daar mijn einde gevonden. Tweede race wat conservatiever gereden en gebruik gemaakt van andermans gepruts en 6e binnengekomen. Tussen beide races -0.28SR, want ook die 1x'jes tikken aan.
Het grappige is dat ik toch wel vooruitgang boek. De snelle mensen rijden 1:38.3ers op Brands Hatch, ik heb er een 1:41.9 uitgeperst gekregen. Een procentje of 4 langzamer dus.
Zojuist Road Atlanta (en de volgende twee Skip-circuits) gekocht, eens kijken of het wat wordt vanavond
Als UPS meewerkt voor het laatst met de G29
Het grappige is dat ik toch wel vooruitgang boek. De snelle mensen rijden 1:38.3ers op Brands Hatch, ik heb er een 1:41.9 uitgeperst gekregen. Een procentje of 4 langzamer dus.
Zojuist Road Atlanta (en de volgende twee Skip-circuits) gekocht, eens kijken of het wat wordt vanavond
Als UPS meewerkt voor het laatst met de G29

Ticking away, the moments that make up a dull day
Even een beetje offtopic, maar zoals de meeste van jullie wel weten. Heb ik nog een andere veel duurdere hobby namelijk rally rijden. Voorheen reed ik altijd mee in de 325i challenge, maar aangezien die niet meer bestaat zijn we afgelopen jaar overgestapt op het Historic kampioenschap. Met meer succes dan we hadden durven hopen. We zijn namelijk 2e algemeen geworden tussen auto's die bijna 2 keer zoveel pk hebben, dus dat is wel leuk 
Volgend jaar ga ik overstappen op een andere auto en ga ik mee doen met de 130i challenge. Heb ik ook eindelijk wat meer pk's
Nu eerst de auto nog even bouwen, dus dat gaat pas ergens halverwege volgend jaar worden ben ik bang.
Ik maak altijd een video compilatie van alle beelden die ik vind van ons op youtube dus bij deze:
Volgend jaar ga ik overstappen op een andere auto en ga ik mee doen met de 130i challenge. Heb ik ook eindelijk wat meer pk's
Ik maak altijd een video compilatie van alle beelden die ik vind van ons op youtube dus bij deze:
Fraai video Bas! Mooie show zet je neer 
Ik wachtte op het overstekend wild momentje en werd niet teleurgesteld (@2m20 in de video).
Ik wachtte op het overstekend wild momentje en werd niet teleurgesteld (@2m20 in de video).
[ Voor 20% gewijzigd door Luckeh op 30-12-2019 19:06 ]
Helaas ben ik vanavond verhinderd!
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Het was weer een mooie opkomst en leuke races. Wel balen dat ik wederom in 2 van de 3 races aan het eind van de baan schiet en een voor mij mooie klassering verpruts. Mogelijk pas ik mijn rijstijl niet goed aan tov de duur van de races of de hoge temperatuur van de baan? Iets om verder uit te zoeken.
Fijne jaarwisseling in ieder geval allen! Op naar veel mooie races in 2020!
Volgens mij ben ik jou in één race nog voorbijgekomen in de laatste ronde, met rook uit de motorkap.Doubleoz schreef op maandag 30 december 2019 @ 22:34:
Het was weer een mooie opkomst en leuke races. Wel balen dat ik wederom in 2 van de 3 races aan het eind van de baan schiet en een voor mij mooie klassering verpruts. Mogelijk pas ik mijn rijstijl niet goed aan tov de duur van de races of de hoge temperatuur van de baan? Iets om verder uit te zoeken.
Verder best een prima avond hier. Race 1 was niet zo'n succes, mijn motorblok achtergelaten in de vangrail en even in de pits gestaan. Race 2 en 3 de calamiteiten redelijk weten te vermijden en daardoor 17e en 16e geworden
In het nieuwe jaar eens kijken of ik wat beter mee kan komen
Overigens de eerste keer dat het aan- of uitzetten van de rijlijn zo'n enorm verschil maakt. Toen ik in m'n eentje zat te oefenen reed ik binnen drie kwartier een 1:20. Tijdens de hele sessie heb ik niet onder de 1:22 gezeten. Met al die heuvels is het best lastig om snel de loop van de bochten te zien, en ik ben nog niet zo ver dat ik in'n uurtje oefenen de hele track onthoud
[ Voor 16% gewijzigd door Wormaap op 30-12-2019 23:11 ]
Nog 1 race dan hopelijk boven de 4.0. Insta promo naar C, en dan maar die Advanced Mazda onveilig maken. Koop wel 3 banen, ofzo die ik nog niet in al mijn sims heb. Goeie compromis. Voor de rest niet echt geïnteresseerd in andere auto's, dan kan ik volgens mij ook niet naar nog hoger promoveren. B, hoogst haalbare dan.
[ Voor 28% gewijzigd door Ivysaur op 30-12-2019 23:51 ]
Dat was hard werken gisteravond. Vind Road Atlanta altijd wel leuke baan, maar icm de BMW was het moeilijker dan ik verwacht had, aardig glad ook, maar daar hoorde ik gelukkig meer mensen over 'klagen'.
In de races ging het re-de-lijk. 1e heat helaas in 1e bocht al aangetikt. Ik wilde vrij voorzichtig de bocht in (druk!), maar als je ze dan links en rechts om je oren krijgt... oh well. Uithuilen en overnieuw beginnen, en nog wat plekken goed kunnen maken. Heat 2 en 3 gingen beter en uiteindelijk volgens mij 2x top 10 finish. Wat op dit moment voor mijn snelheid gewoon prima is.
In de races ging het re-de-lijk. 1e heat helaas in 1e bocht al aangetikt. Ik wilde vrij voorzichtig de bocht in (druk!), maar als je ze dan links en rechts om je oren krijgt... oh well. Uithuilen en overnieuw beginnen, en nog wat plekken goed kunnen maken. Heat 2 en 3 gingen beter en uiteindelijk volgens mij 2x top 10 finish. Wat op dit moment voor mijn snelheid gewoon prima is.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Wat een baan is dat zeg Road Atlanta, op sommige plekken een ijsbaan en een lijn vinden zonder te glijden was in de training dan ook niet makkelijk. Maar na dat je de eerste slingers onder "controle" krijgt is het toch wel echt een baan die van alles wat heeft.
Mijn races gingen niet al te best kwa eindresultaat, en bij de reverse grid liet ik me toch nog een beetje gek maken door de snelle gasten die dan dicht op je rijden.. ook wel ik ging spiegel remmen wat natuurlijk totaal niet handig is
Maar hey na dat alles en er om heen lekker kunnen racen om wat plekjes en de baan beter leren kennen en een super leuke avond gehad.
Ps @Linc rijd ook echt alien tijden hahaha, niet te volgen
Mijn races gingen niet al te best kwa eindresultaat, en bij de reverse grid liet ik me toch nog een beetje gek maken door de snelle gasten die dan dicht op je rijden.. ook wel ik ging spiegel remmen wat natuurlijk totaal niet handig is
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
De standen zijn bijgewerkt. De eerste dropweek is geactiveerd, dat geeft wat verschuivingen.
Thanks, maar deze week was @TonCoronel toch het snelst denk ikBlerf schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 08:51:
Jullie sneden beide als warm mes door de boter door het deelnemersveld heen. Was indrukwekkend om te zien...Linc schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:56:
[...]
Thanks, maar deze week was @TonCoronel toch het snelst denk ik
Precies dat dusDoubleoz schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:02:
[...]
Jullie sneden beide als warm mes door de boter door het deelnemersveld heen. Was indrukwekkend om te zien...

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Dit vind ik inderdaad nog het meest indrukwekkend bij die snelle rijders. Ze zijn niet alleen snel in practise en in race 1 (weg rijdend bij de rest), maar ze eindigen in race 2 en 3 ook gewoon weer vooraan. Juist positioneren, volgen op een paar meter en het juiste moment uitkiezen om in te halen. Zo voorzichtig als ik dan ben, durf ik hem nog niet ernaast te zetten vaak.Doubleoz schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:02:
[...]
Jullie sneden beide als warm mes door de boter door het deelnemersveld heen. Was indrukwekkend om te zien...
En dan duw ik in race 3 nog iemand wijd (Roger, sorry, heb je via iRacing een bericht gestuurd) omdat mijn bochtensnelheid hoger lag en ik niet goed anticipeerde op mijn voorganger.
Daarna wat teveel kleine foutjes door het wennen aan mijn nieuwe loadcell pedalen. Maar in test practise wel een paar lage 1.17 rondes weg kunnen zetten. Dus dat geeft de burger wel weer moed
In test practice heb ik ook die 1,17 neer gezet dus begon vol goede moed zondag avond toen ik zag dat de snelste tijden rond de 1,175 lag. Maar ik kom tijdens de kwalificatie of in de race niet eens meer in de buurt..StealthyPeanut schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:00:
[...]
Daarna wat teveel kleine foutjes door het wennen aan mijn nieuwe loadcell pedalen. Maar in test practise wel een paar lage 1.17 rondes weg kunnen zetten. Dus dat geeft de burger wel weer moed.
Maar hopelijk bevallen je load cell pedalen wel goed. Ik heb net andere dempers er tussen gezet en dat lijkt wel beter te werken.
StealthyPeanut schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:00:......Maar in test practise wel een paar lage 1.17 rondes weg kunnen zetten. Dus dat geeft de burger wel weer moed.
Heren,Doubleoz schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 12:52:
......In test practice heb ik ook die 1,17 neer gezet dus begon vol goede moed zondag avond toen ik zag dat de snelste tijden rond de 1,175 lag. Maar ik kom tijdens de kwalificatie of in de race niet eens meer in de buurt.......
Staar je niet blind op de rondetijden in verschillende sessie. Vergelijk enkel met tijden van andere rijders in dezelfde sessie. Het wolkendek verschilt per sessie en dus ook waar en hoeveel de zon op de baan schijnt. En daardoor kan (en zal) de temperatuur van het asfalt enorm verschillen per keer. En dan vergeet ik nog even de hoeveelheid rubber op de ideale lijn, opwarming door rijden op de ideale lijn en de rubberresten naast de ideale lijn.
Als je goed kijkt zie je het publiek wijzen naar de hoogvliegers! 
Luckeh schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:12:
De hoogtepunten van vanavond:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Prachtig om te zien Bas. Helemaal nu ik zag dat je zelfs even van t gas afging en de familie ganzen voorbij liet! En de mooie gloeiende brake pads! Top! Ennuh... Wie is uwe vrouwelijke navigator?
Linc schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:52:
Even een beetje offtopic, maar zoals de meeste van jullie wel weten. Heb ik nog een andere veel duurdere hobby namelijk rally rijden. Voorheen reed ik altijd mee in de 325i challenge, maar aangezien die niet meer bestaat zijn we afgelopen jaar overgestapt op het Historic kampioenschap. Met meer succes dan we hadden durven hopen. We zijn namelijk 2e algemeen geworden tussen auto's die bijna 2 keer zoveel pk hebben, dus dat is wel leuk
Volgend jaar ga ik overstappen op een andere auto en ga ik mee doen met de 130i challenge. Heb ik ook eindelijk wat meer pk'sNu eerst de auto nog even bouwen, dus dat gaat pas ergens halverwege volgend jaar worden ben ik bang.
[YouTube: Best of Rally 2019 Slob Motorsport]
Dat is mijn zus die zo gek is om er naast te gaan zittenAlarisico schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:01:
Prachtig om te zien Bas. Helemaal nu ik zag dat je zelfs even van t gas afging en de familie ganzen voorbij liet! En de mooie gloeiende brake pads! Top! Ennuh... Wie is uwe vrouwelijke navigator?
[...]

Nou nou. Race 1 ging lekker. Fittie met iemand anders dus dat was de hele wedstrijd geweldig. Laatste ronde, eerste bocht Leguna zij en ik onze racelijn uitvoeren. Zat al tijdje iemand niet ver achter ons, die besloot om er eens mee te bemoeien. Wij bocht in, knalde die zomaar in mijn achter/zijkant. Punted. Doei 3e plek. 5e geworden.Ivysaur schreef op maandag 30 december 2019 @ 23:25:
Nog 1 race dan hopelijk boven de 4.0. Insta promo naar C, en dan maar die Advanced Mazda onveilig maken. Koop wel 3 banen, ofzo die ik nog niet in al mijn sims heb. Goeie compromis. Voor de rest niet echt geïnteresseerd in andere auto's, dan kan ik volgens mij ook niet naar nog hoger promoveren. B, hoogst haalbare dan.
Race 2: Ik ben klaar om te starten. Merk niet dat ik nog in neutral sta, dus ik met piepende banden van mijn plek. Veel te traag. Nog niet eens van de start af, wordt ik ''gesandwiched'' race binnen 10 sec afgelopen.
Mijn irating omlaag, mijn SR omlaag.. Kut avond. Wel lekkere 2e plek in de Kia in een race eerder op de avond, en een heerlijke 3e startpositie.
Vanavond maar weer eens de Mazda op Leguna. Leuke auto, leuke track, mindere mensen dat wel. Maar die irating en SR moeten omhoog. Wil naar Advanced Mazda

[ Voor 9% gewijzigd door Ivysaur op 31-12-2019 15:13 ]
Wat een drama in race 2 gisteravond. Sommigen moeten echt eens gaan opletten in lap 1 van een race, en niet mensen die sneller zijn in elke bocht proberen te divebomben zodat ze het gras op moeten.
Voor mij was het dat wel voor dit seizoen.
Voor mij was het dat wel voor dit seizoen.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Aiit, ik heb een lekkere races kunnen rijden.
Race 1 was wat minder, vanwege al dat vuurwerk ineens. 2 spins. Race 2 ging voortvarend. Hele tijd 1e plek, nadat er 2 rondtolden. Dan 8e ronde in Leguna. Ik wil die blinde bocht nemen. Wat doet nr 2? Ramt me gewoon van achteren. Ik spin. Hij 1e. Gelukkig ik nog 3e. 3sec achter op 1 en 2. Ronde 9. Die twee raken in gevecht. Eerste bocht Leguna, wat doet die vent weer. Ramt nr 1 van achteren. Hij spin. Denkt er mee van door te kunnen gaan, maar dan spint die zelf en ramt mij van voren. Ik nog net geluk. 2e geeindigd.
MP is best vermakelijk. Mazda 4 Life. Hoop binnenkort een rond stuurtje + h-shifter.
Race 1 was wat minder, vanwege al dat vuurwerk ineens. 2 spins. Race 2 ging voortvarend. Hele tijd 1e plek, nadat er 2 rondtolden. Dan 8e ronde in Leguna. Ik wil die blinde bocht nemen. Wat doet nr 2? Ramt me gewoon van achteren. Ik spin. Hij 1e. Gelukkig ik nog 3e. 3sec achter op 1 en 2. Ronde 9. Die twee raken in gevecht. Eerste bocht Leguna, wat doet die vent weer. Ramt nr 1 van achteren. Hij spin. Denkt er mee van door te kunnen gaan, maar dan spint die zelf en ramt mij van voren. Ik nog net geluk. 2e geeindigd.
MP is best vermakelijk. Mazda 4 Life. Hoop binnenkort een rond stuurtje + h-shifter.
[ Voor 3% gewijzigd door Ivysaur op 31-12-2019 19:39 ]
Dat heb je wel heel sterk in deze rookie klasse. Er worden veel fouten gemaakt. Over het algemeen ga ik er i.i.g. van uit dat mensen me niet express van de baan beuken.Ivysaur schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:40:
[...]
...
Mijn irating omlaag, mijn SR omlaag.. Kut avond.
...
In de hogere splits wordt het wel beter trouwens. Mijn taktiek is om zo ver mogelijk vooraan te zitten
Ik merk het. Ik wil zit ook steeds voor of midpack met de Mazda. Hangt net van de sterkte af van de anderen. Die licence-rating opkrikken valt niet mee. 6 erbij, 6 er af, 6 erbij. Gelukkig mijn iRating wel bijna bij de 1600.correcto schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:40:
[...]
Dat heb je wel heel sterk in deze rookie klasse. Er worden veel fouten gemaakt. Over het algemeen ga ik er i.i.g. van uit dat mensen me niet express van de baan beuken.
In de hogere splits wordt het wel beter trouwens. Mijn taktiek is om zo ver mogelijk vooraan te zitten
Viel me ook op dat er soms mensen meedoen met rijbewijs A, maar met een SR van onder de 2.
Stiekem vind ik het best een leuk spelletje.

[ Voor 8% gewijzigd door Ivysaur op 31-12-2019 19:45 ]
Ja, lijkt me ook ontzettend tof! En mn broer misschien ook wel. Zijn er nog plekken?garriej schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:41:
De Sepcial event calander is er!
Ik heb nog nooit meegedaan aan 1 van deze events, maar lijkt me wel enorm leuk om een keer te doen. Dan heb ik echter wel teammate's nodig. Mijn er hier mensen met intressen om mee te doen?
Off topic in deze category,Ivysaur schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 19:42:
[...]
Ik merk het. Ik wil zit ook steeds voor of midpack met de Mazda. Hangt net van de sterkte af van de anderen. Die licence-rating opkrikken valt niet mee. 6 erbij, 6 er af, 6 erbij. Gelukkig mijn iRating wel bijna bij de 1600.
Viel me ook op dat er soms mensen meedoen met rijbewijs A, maar met een SR van onder de 2.Morgen of overmorgen maar verder met AMS. Caterham seizoen bijna afgelopen.
Stiekem vind ik het best een leuk spelletje.
maar waar kan ik meer vinden over het AMS Caterham seizoen?
Happy New Year.
De beste wensen allemaal!
Wel grappig eigenlijk, ik zoek naar coupons (wie weet..).. blijkt er 1 tussen te zitten die 3 maanden toegang geeft voor 5 EUR.. Ik dacht namelijk dat ik die 50% mee kon pakken, maar dat bleek enkel voor nieuwe members. Dit is nog beter.
Wel grappig eigenlijk, ik zoek naar coupons (wie weet..).. blijkt er 1 tussen te zitten die 3 maanden toegang geeft voor 5 EUR.. Ik dacht namelijk dat ik die 50% mee kon pakken, maar dat bleek enkel voor nieuwe members. Dit is nog beter.
...
Let niet op de beeldkwaliteit, instellingen stonden niet goed en ik was allang blij dat ik ff snel beelden vast kon leggen. Het gaat dan ook niet om de beeldkwaliteit maar om het incidentje.
In mijn 2e kwalificatierondje valt Ziggo hier in de buurt even in storing. Gelukkig maar kort, maar voordat alles weer werkt en opgestart is is de race al begonnen en heb ik 4 ronden achterstand. Te veel om voor een resultaat te gaan maar nog tijd genoeg om de uitvallers in te halen en de iRating schade te beperken.
Race ging op zich goed,ik reed top 5 tijden en het unlappen van de auto's die ik tegen kwam ging dan ook vrij makkelijk. Tot de pitstops beginnen en dit filmpje dus start. De auto op p4 komt vlak voor mij de baan op, ik ben ietsje sneller maar niet genoeg om mijzelf op een veilige manier te unlappen. Een rondje later komt de auto op p5 de baan weer op, ik geef hem ruimte omdat hij binnen een paar tienden van p4 zit en ik mij helemaal niet met dat gevecht wil bemoeien. Voor positie was die pitexit een spannende geweest. Vervolgens hoor je mij gedurende de ronde liften en alternatieve lijnen rijden om tijdens het remmen niet verrast te worden. Ik lever ruim 2 seconden op mijn rondetijd in om dat gevecht niet te verstoren. Voor mijn gevoel voor het mooie net iets te veel, maar dat is nou eenmaal je lot als je zo ver achter ligt.
Vervolgens maakt hij in bocht 3 een foutje, verremt zich iets waardoor ik er met mijn normale lijn voorbij kan. Ik laat meer dan genoeg ruimte, maar de volgende bocht maakt hij weer een foutje waardoor hij de bocht weer niet haalt en door het gras moet. Blijkbaar vond hij dat mijn fout en werd ik voor van alles en nog wat uitgemaakt dat ik achterblijver ben en bla bla bla.
Ik zie eigenlijk niet wat ik hier verkeerd deed. Een blauwe vlag is buiten de F1 alleen maar informatief, ik heb mij niet met het gevecht bemoeid en ik kan er ook niks aan doen dat hij 2x een foutje maakt. Wat verwacht hij dan, dat ik op de rem ga staan? 2 sec achter ons zat nog een groepje, die dan weer last van mij zouden hebben. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie kijk hier op.
In mijn 2e kwalificatierondje valt Ziggo hier in de buurt even in storing. Gelukkig maar kort, maar voordat alles weer werkt en opgestart is is de race al begonnen en heb ik 4 ronden achterstand. Te veel om voor een resultaat te gaan maar nog tijd genoeg om de uitvallers in te halen en de iRating schade te beperken.
Race ging op zich goed,ik reed top 5 tijden en het unlappen van de auto's die ik tegen kwam ging dan ook vrij makkelijk. Tot de pitstops beginnen en dit filmpje dus start. De auto op p4 komt vlak voor mij de baan op, ik ben ietsje sneller maar niet genoeg om mijzelf op een veilige manier te unlappen. Een rondje later komt de auto op p5 de baan weer op, ik geef hem ruimte omdat hij binnen een paar tienden van p4 zit en ik mij helemaal niet met dat gevecht wil bemoeien. Voor positie was die pitexit een spannende geweest. Vervolgens hoor je mij gedurende de ronde liften en alternatieve lijnen rijden om tijdens het remmen niet verrast te worden. Ik lever ruim 2 seconden op mijn rondetijd in om dat gevecht niet te verstoren. Voor mijn gevoel voor het mooie net iets te veel, maar dat is nou eenmaal je lot als je zo ver achter ligt.
Vervolgens maakt hij in bocht 3 een foutje, verremt zich iets waardoor ik er met mijn normale lijn voorbij kan. Ik laat meer dan genoeg ruimte, maar de volgende bocht maakt hij weer een foutje waardoor hij de bocht weer niet haalt en door het gras moet. Blijkbaar vond hij dat mijn fout en werd ik voor van alles en nog wat uitgemaakt dat ik achterblijver ben en bla bla bla.
Ik zie eigenlijk niet wat ik hier verkeerd deed. Een blauwe vlag is buiten de F1 alleen maar informatief, ik heb mij niet met het gevecht bemoeid en ik kan er ook niks aan doen dat hij 2x een foutje maakt. Wat verwacht hij dan, dat ik op de rem ga staan? 2 sec achter ons zat nog een groepje, die dan weer last van mij zouden hebben. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie kijk hier op.
Mijn inziens doe je niks fout, alleen door zo voorzichtig te rijden geef je wel wat onduidelijke signalen af. Ook doordat je van de racinglijn afgaat denkt de persoon voor je dat je hem misschien gaat uitremmen/ divebomben. En dat hij daardoor de bocht mist (is een bekende techniek om mensen voor je zenuwachtig te maken, net als met je licht knipperen.)Richard117 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:37:
Let niet op de beeldkwaliteit, instellingen stonden niet goed en ik was allang blij dat ik ff snel beelden vast kon leggen. Het gaat dan ook niet om de beeldkwaliteit maar om het incidentje.
[YouTube: 2020 01 01 13 44 30]
Achteraf als je volgas was doorgereden nadat hij voor de eerste keer eraf schoot dan was hij meteen achter je gekomen in plaats daarvan blijf je een beetje naast hem hangen. De enige plek waar hij geen goed zicht op jouw heeft en doordat hij extra voorzichtig is om jou niet te raken vergeet hij te sturen. Dus het probleem ligt duidelijk bij hem, maar ik snap een deel van zijn frustratie wel.
Maar mensen die gelapped zijn en toch net zo snel zijn als de mensen voor hun levert altijd wel wat frustratie/ onduidelijkheden op bij de anderen.
Steam - PTR83
@Richard117 Dit dus, kan het zelf na een kort nachtje niet beter verwoordenCoronelHimself schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:54:
Mijn inziens doe je niks fout, alleen door zo voorzichtig te rijden geef je wel wat onduidelijke signalen af. Ook doordat je van de racinglijn afgaat denkt de persoon voor je dat je hem misschien gaat uitremmen/ divebomben. En dat hij daardoor de bocht mist (is een bekende techniek om mensen voor je zenuwachtig te maken, net als met je licht knipperen.)
Achteraf als je volgas was doorgereden nadat hij voor de eerste keer eraf schoot dan was hij meteen achter je gekomen in plaats daarvan blijf je een beetje naast hem hangen. De enige plek waar hij geen goed zicht op jouw heeft en doordat hij extra voorzichtig is om jou niet te raken vergeet hij te sturen. Dus het probleem ligt duidelijk bij hem, maar ik snap een deel van zijn frustratie wel.
Maar mensen die gelapped zijn en toch net zo snel zijn als de mensen voor hun levert altijd wel wat frustratie/ onduidelijkheden op bij de anderen.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Aangezien we een grote groep nieuwe rijders hebben mogen verwelkomen in ons wekelijks toernooi lijkt het ons goed om een GoT Close Racing School te organiseren.
Er gebeuren nogal wat ongelukken in Heat 2 en 3 die vooral te voorkomen zijn door minder paniek en meer awareness in druk verkeer, voorspelbaar rijgedrag, op tijd remmen in een 'treintje' en vooral weten wat er om je heen gebeurd en wat te doen.
We zijn zeker niet in staat om alles te oefenen, maar het zal zeker bijdragen aan een rustiger verloop van de de races denken we.
We kiezen er voor om op Rd Atlanta de School te doen, zodat iedereen die de afgelopen week heeft meegedaan de baan al kent en we dus geen tijd verspillen met oefenen om de baan te leren kennen
Nick en ik zullen de enkele zaken voordoen en jullie worden dan gevraagd in groepjes van meestal 2 man te oefenen.
We sluiten af met enkele proefstarts.
Om mee te kunnen doen aan de school dien je lid te zijn van de League EN op TeamSpeak te komen.
Datum, tijd en planning
Datum: Zaterdag 4 januari 2020
Start School: 15:00 uur
Einde school: ca. 17:00
Had het leuk gevonden om hier aan deel te nemen. Toevallig de afgelopen Heat 2 en 3 werden aardig verziekt voor mij door anderen met als toppunt Heat 3 vanaf pole vertrokken en in de rondte getikt worden voor de start.
Helaas kan ik a.s. zaterdag niet i.v.m. het vieren van mijn verjaardag.
Beste wensen allemaal trouwens
De volgende got school doe ik mee, goed iniatief!!
Daar zit inderdaad wel wat in. Zeker als hij voor zich in gevecht is, is zijn aandacht naar achteren er misschien niet helemaal bij om door te hebben dat ik juist afstand probeer te bewaren.CoronelHimself schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:54:
[...]
Mijn inziens doe je niks fout, alleen door zo voorzichtig te rijden geef je wel wat onduidelijke signalen af. Ook doordat je van de racinglijn afgaat denkt de persoon voor je dat je hem misschien gaat uitremmen/ divebomben. En dat hij daardoor de bocht mist (is een bekende techniek om mensen voor je zenuwachtig te maken, net als met je licht knipperen.)
Al denk ik dat zijn foutje komt door het blokkerende wiel van de auto voor hem.
Ik kom eigenlijk nooit in een situatie als deze terecht. Als ik normaal gesproken achter lig is dat over het algemeen omdat ik echt te traag ben
Beetje opbouwende kritiek: ik denk dat je zelf het meeste schuldig was bij dat ongeluk voor de start. Je moet in je lijn blijven (rechts) en kwam veel te ver naar links waardoor degene naast je geen ruimte meer had. Vooral in de pace lap is het belangrijk dat je gewoon een stabiele snelheid en lijn volgt en pas naar de racelijn gaat als de groene vlag is gevallen en er ruimte is naast je.MichaelJ schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:20:
[...]
Had het leuk gevonden om hier aan deel te nemen. Toevallig de afgelopen Heat 2 en 3 werden aardig verziekt voor mij door anderen met als toppunt Heat 3 vanaf pole vertrokken en in de rondte getikt worden voor de start.
Gelukkig nieuwjaar! Dat we een mooi racejaar tegemoet gaan
.
Ik ben een beetje zoekende naar (gratis) setups voor de F3. De site van iracingsetupsync.nickthissen.nl heb ik inmiddels al gevonden. Helaas staat hier Barcelona nog niet op. Weet iemand of heeft iemand een setup voor deze baan F3 championship?
Ik ben een beetje zoekende naar (gratis) setups voor de F3. De site van iracingsetupsync.nickthissen.nl heb ik inmiddels al gevonden. Helaas staat hier Barcelona nog niet op. Weet iemand of heeft iemand een setup voor deze baan F3 championship?
@BitcoinDave Is het niet leuker om zelf een of twee per baan aan de slag te gaan. Leer je meteen kennen wat verandering van een instelling met een auto doet. Vind ik een beetje jammer van online. Je kan zelfs setups kopen van bepaalde mensen.
Deels met je kritiek eens. Ik had ook het 'verlies' kunnen pakken en off Line kunnen blijven. Echter in de replay zie je dat wij naar elkaar toe rijden. D.w.z. ik naar links naar de lijn en de andere rijder naar rechts, gewoon pech wat mij betreft.NickThissen schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:28:
[...]
Beetje opbouwende kritiek: ik denk dat je zelf het meeste schuldig was bij dat ongeluk voor de start. Je moet in je lijn blijven (rechts) en kwam veel te ver naar links waardoor degene naast je geen ruimte meer had. Vooral in de pace lap is het belangrijk dat je gewoon een stabiele snelheid en lijn volgt en pas naar de racelijn gaat als de groene vlag is gevallen en er ruimte is naast je.
Ik wilde snelheid mee nemen het rechte stuk op door min of meer op de racelijn te gaan rijden, dat een andere rijder precies naast me gaat rijden en geen ruimte laat kan ik niets aan doen verder. Tenslotte rijd je niet voor niets als eerste weg toch
Maar goed het is gebeurt haha en we veranderen er niets aan..volgende keer weer beter.
Mja, er is geen winst of verlies op dat moment. De race is nog niet begonnen, jij start rechts en kan dan niet besluiten om in de linkerlijn te gaan rijden omdat je een betere start wil. Links gaf je geen ruimte, dan kun je die niet gewoon pakken natuurlijk, ook niet als pole. Bij een rollende start heb je nou eenmaal twee mensen naast elkaar, maar jij hebt al het enorme voordeel dat je zelf mag besluiten wanneer je gas geeft. Je kan ook wachten tot na de bocht en onverwacht op je gas gaan. Als je niet op de groene vlag wacht ben je altijd eerder weg dan degene naast je en kun je altijd je lijn pakken zodra je hem voorbij bent.
M'n punt is eigenlijk: het is helemaal niet nodig om jezelf te positioneren ofzo. Ga op je gas voor de groene vlag en daarmee zul je altijd ver genoeg voor je voorganger komen om na de start elke lijn te kiezen die je maar wil
M'n punt is eigenlijk: het is helemaal niet nodig om jezelf te positioneren ofzo. Ga op je gas voor de groene vlag en daarmee zul je altijd ver genoeg voor je voorganger komen om na de start elke lijn te kiezen die je maar wil
[ Voor 15% gewijzigd door NickThissen op 01-01-2020 16:46 ]
Mooi initiatief, ik zet'm in de agenda!
Maar als er straks niemand meer crasht in L1 word ik ineens wél steeds laatste

Dat was ik helemaal alweer vergeten, maar dat was ik in de derde race. Het punt is, dat je beide een eigen lijn krijgt toegewezen en je daar alleen van af kunt wijken als het veilig is en er niemand naast of half naast je zit. Ik zat naast je en moest wel met de bocht mee gaan, anders was ik links op het gras gekomen.MichaelJ schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:42:
[...]
Deels met je kritiek eens. Ik had ook het 'verlies' kunnen pakken en off Line kunnen blijven. Echter in de replay zie je dat wij naar elkaar toe rijden. D.w.z. ik naar links naar de lijn en de andere rijder naar rechts, gewoon pech wat mij betreft.
Ik wilde snelheid mee nemen het rechte stuk op door min of meer op de racelijn te gaan rijden, dat een andere rijder precies naast me gaat rijden en geen ruimte laat kan ik niets aan doen verder. Tenslotte rijd je niet voor niets als eerste weg toch
Maar goed het is gebeurt haha en we veranderen er niets aan..volgende keer weer beter.
Ik begrijp dat je iets meer aanloop wil hebben, maar als ik daar al rijd kan ik niet ineens verdwijnen. Vond het wel lullig voor je, maar veel kon ik híer niet aan doen imho.
Zoals ik al zei, no hard feelings! Volgende keer beterStealthyPeanut schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:30:
[...]
Dat was ik helemaal alweer vergeten, maar dat was ik in de derde race. Het punt is, dat je beide een eigen lijn krijgt toegewezen en je daar alleen van af kunt wijken als het veilig is en er niemand naast of half naast je zit. Ik zat naast je en moest wel met de bocht mee gaan, anders was ik links op het gras gekomen.
Ik begrijp dat je iets meer aanloop wil hebben, maar als ik daar al rijd kan ik niet ineens verdwijnen. Vond het wel lullig voor je, maar veel kon ik híer niet aan doen imho.
Opgelost.
@JoepW kan ik komende zaterdag meedoen aan de racing school, terwijl ik niet aangemeld heb voor de wekelijkse races? Ik vind.dit namelijk er interessant...
Verder kan ik op teamspeak maar zonder microfoon...
Zo gaat racen inderdaad. Ik had in het begin vd 2e race een soortgelijk moment met iemand (Eelco dacht ik?). Ik zat er in de 1e bocht naast en we gingen samen naar de 2e bocht. Ik bleef in het midden, maar de andere kwam wat meer naar rechts voor een betere lijn voor T2. Contact was het gevolg en beide eraf. Helaas heb ik de herhaling niet meer, maar ik vraag me af of dat ook mijn fout was of niet. Ik liet ruimte voor mijn gevoel.MichaelJ schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 17:56:
[...]
Zoals ik al zei, no hard feelings! Volgende keer beter
Opgelost.
Erg goed initiatief @JoepW ! Top. Ik ga proberen erbij te zijn, maar met 2 kleine dochtertjes kan ik niks beloven op zaterdag middag
Ik zou wel even een microfoon ritselen. Want dat communiceert beterfjskmdl2 schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 19:21:
@JoepW kan ik komende zaterdag meedoen aan de racing school, terwijl ik niet aangemeld heb voor de wekelijkse races? Ik vind.dit namelijk er interessant...
Zoals een aantal mensen in het 'Show je Rig'-topic al gezien hadden, heb ik gisteren mijn CSW2.5 wheelbase en CS Formula v2 rim in ontvangst mogen nemen. Gisteren en vanmiddag vooral lekker aangeklooid, beetje in Assetto Corsa in'n Formule 1-wagen rondsjezen enzo, maar vanavond dan toch de eerste serieuze FP in iRacing ermee gereden: de Skip op Tsukuba.
En wat een verschil maakt dat! Ineens voel ik niet alleen of ik grip heb, maar ook hoeveel, en kan ik de auto vangen vlak voordat'ie wegglijdt. Daarnaast is het natuurlijk wat harder werken
Daarnaast: wat een gave track is Tsukuba! Een soort veredelde kartbaan
De snelle gasten op de fora rijden 1:01.1, en in minder dan 20 rondes zat ik op 1:02.6. Misschien maakt het stuur verschil, misschien ligt de baan me goed (minder 'dikke ballen laat remmen' en meer 'vroeg remmen en trailbrakend de haarspelden in zodat je vroeg weer op het gas kan en momentum vast kan houden'), maar ik heb nog nooit binnen 3% van de snelle mensen gezeten, laat staan in nog geen uur rijden
En wat een verschil maakt dat! Ineens voel ik niet alleen of ik grip heb, maar ook hoeveel, en kan ik de auto vangen vlak voordat'ie wegglijdt. Daarnaast is het natuurlijk wat harder werken
Daarnaast: wat een gave track is Tsukuba! Een soort veredelde kartbaan
Goh, ik had 4 erg slechte races.. zo slecht dat ik na twee bochten al in de pit stond te wachten. 1 race ging super. (Tja in een langzamer veld) Van pole af aan eerste blijven rijden tot aan de eindstreep. Ik rijd nu met de Skip. Van de andere auto's kan ik alleen de Mazda Cup rijden zonder dat ik nieuwe tracks hoef te kopen. Ik heb ook nog de Formula 2.0 / RUF en Mercedes GT3 (wordt lastig met mijn geweldige iRating in Class D).
Ik vind het ook een mooie baan. Aardig kort, een beetje zoals Lime Rock Park qua lengte.
Klinkt goed! M'n snelste ronde is een 1.02.2xx. Het kostte me iets meer ronden voordat ik deze heb geredenWormaap schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 22:47:
...Daarnaast: wat een gave track is Tsukuba! Een soort veredelde kartbaanDe snelle gasten op de fora rijden 1:01.1, en in minder dan 20 rondes zat ik op 1:02.6. Misschien maakt het stuur verschil, misschien ligt de baan me goed (minder 'dikke ballen laat remmen' en meer 'vroeg remmen en trailbrakend de haarspelden in zodat je vroeg weer op het gas kan en momentum vast kan houden'), maar ik heb nog nooit binnen 3% van de snelle mensen gezeten, laat staan in nog geen uur rijden
...
Merk af en toe dat ik me wel zit te vervelen. Dat hangt van race per race af. Dan ga ik in een soort slaaptoestand. Alles op de automatische piloot. Wellicht dat het komt, omdat ik op veilig speel ivm sommige idioten op de weg. Haha. Net weer een die probeerde in te halen in die blinde bocht op Leguna. Die tikte de 17 foutjes aan, hoppa Disq
Setup's kopen ????Ivysaur schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 16:42:
@BitcoinDave Is het niet leuker om zelf een of twee per baan aan de slag te gaan. Leer je meteen kennen wat verandering van een instelling met een auto doet. Vind ik een beetje jammer van online. Je kan zelfs setups kopen van bepaalde mensen.
Het moet niet gekker worden zeg , toen ik in Iracing actief was deelde je setups in trainingen met anderen en als die er sneller mee waren was dat juist een compliment ,
"Beautiful Clean Coal"
ik zweer. Kijk Quirk maar. Die koopt zijn setups van een of andere gast die setups maakt. Adverteert er ook mee.leekers schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 06:11:
[...]
Setup's kopen ????
Het moet niet gekker worden zeg , toen ik in Iracing actief was deelde je setups in trainingen met anderen en als die er sneller mee waren was dat juist een compliment ,
Net een lekkere race gehad. Ik ben blij.
[ Voor 26% gewijzigd door Ivysaur op 02-01-2020 06:18 ]
Hoe schakel/clutch je?Ivysaur schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 02:24:
Merk af en toe dat ik me wel zit te vervelen. Dat hangt van race per race af. Dan ga ik in een soort slaaptoestand. Alles op de automatische piloot. Wellicht dat het komt, omdat ik op veilig speel ivm sommige idioten op de weg. Haha. Net weer een die probeerde in te halen in die blinde bocht op Leguna. Die tikte de 17 foutjes aan, hoppa Disq
Ik heb lange tijd de mx5 met auto blip gereden, maar na een tijdje met een shifter echt gaan clutchen, blippen en schakelen. Hier win je zomaar 1 seconde per ronde mee (alles bij elkaar) en je hebt bij de MX5 niet eens een 3e pedaal nodig
Dit houdt het racen zelfs in de saaie races een stuk interessanter. Je hebt veel meer gevoel over de wagen.
Je kan idd setups kopen van top iRacers, er zijn mensen die een abbo dienst bieden voor 5 a 10 euro per maand.Ivysaur schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 06:15:
ik zweer. Kijk Quirk maar. Die koopt zijn setups van een of andere gast die setups maakt. Adverteert er ook mee.
Net een lekkere race gehad. Ik ben blij.Was al zo gaar gisteren dus AMS Caterham niet toegekomen. Wel even een rondje Mazda op Leguna. Kwam in een pool terecht met snelle gastjes. 10e start. Eindpositie 5e. Al kwam dat omdat zo'n gekkie probeerde in te halen in die blinde bocht. Anders netjes 4e.
Persoonlijk test ik wat van setups4i.racing, ook op discord en twitter actief Twitter
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Zou hier graag aan mee willen doen. Helaas nog te weinig ervaring in IRacing maar ik merk bij het online racen in bv ACC dat het nog wel eens mis gaat in de drukte bij mij. Moet nog leren. Maar jammer genoeg is het tijdstip voor mij niet haalbaar die dag.JoepW schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:15:
[Afbeelding]
Om mee te kunnen doen aan de school dien je lid te zijn van de League EN op TeamSpeak te komen.
Datum, tijd en planning
Datum: Zaterdag 4 januari 2020
Start School: 15:00 uur
Einde school: ca. 17:00
Wil z.s.m. echte races gaan rijden i.p.v. oefen rondjes. Morgen begint mijn fysiotherapie en dan kan ik hopelijk snel weer een langere tijd rijden zonder pijn. Merkte dat ik na een paar rondes te veel tijd verlies door niet goed te kunnen remmen i.v.m. pijntjes. Ach ja. 2020 is nog lang
Btw, rijden jullie nu tegenwoordig nog wel met de Skip of alleen nog met de BMW?
Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |
Dit seizoen enkel met de BMW M8 tijdens ons Wekelijkse Toernooi.Kloever schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:36:
[...]
Zou hier graag aan mee willen doen. Helaas nog te weinig ervaring in IRacing maar ik merk bij het online racen in bv ACC dat het nog wel eens mis gaat in de drukte bij mij. Moet nog leren. Maar jammer genoeg is het tijdstip voor mij niet haalbaar die dag.
Wil z.s.m. echte races gaan rijden i.p.v. oefen rondjes. Morgen begint mijn fysiotherapie en dan kan ik hopelijk snel weer een langere tijd rijden zonder pijn. Merkte dat ik na een paar rondes te veel tijd verlies door niet goed te kunnen remmen i.v.m. pijntjes. Ach ja. 2020 is nog lang![]()
Btw, rijden jullie nu tegenwoordig nog wel met de Skip of alleen nog met de BMW?
Ik heb vrs en dat is ook betalen voor setups enz. Craig's setup shop is ook betalen.leekers schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 06:11:
[...]
Setup's kopen ????
Tsja ik blijf het ook vreemd vinden. Vroeger was het toch beter gesteld met delen zowel in sessies als op het forum. Je kon op het forum nog wel eens 10+ setups vinden in druk bezochte series, nu ben je al blij als er 1 iemand iets deelt.
Daarnaast ben ik ook lang niet altijd tevreden met de kwaliteit van de betaalde setups. Heb er een aantal geprobeerd hier en daar maar vaak was het gewoon niet goed. Bijvoorbeeld teveel wing/downforce waardoor je kansloos bent, te weinig fuel, etc. Gewoon duidelijk dat ze niet meer dan 5 rondjes hebben gereden, dat is voor mij dan geen tientje per maand waard of wat het ook kost
Daarnaast ben ik ook lang niet altijd tevreden met de kwaliteit van de betaalde setups. Heb er een aantal geprobeerd hier en daar maar vaak was het gewoon niet goed. Bijvoorbeeld teveel wing/downforce waardoor je kansloos bent, te weinig fuel, etc. Gewoon duidelijk dat ze niet meer dan 5 rondjes hebben gereden, dat is voor mij dan geen tientje per maand waard of wat het ook kost

Ik ben wel tevreden met de VRS setups, data analyser en video tutorials.NickThissen schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 15:15:
Tsja ik blijf het ook vreemd vinden. Vroeger was het toch beter gesteld met delen zowel in sessies als op het forum. Je kon op het forum nog wel eens 10+ setups vinden in druk bezochte series, nu ben je al blij als er 1 iemand iets deelt.
Ik zelf ook, ik weet ook wel dat die setups niet altijd de allersnelste zijn maar het geeft in ieder geval een goede basis om vooraan mee te kunnen doen. Door tijdgebrek kan ik gewoon niet uren per week in de simulator zitten. Dan maar VRS gebruiken icm data analyser en video tutorials om snel progressie te maken. ' Vroeger in 2017 had ik wat meer tijd en gebruikte ik de VRS setup als basis in de Porsche GT3 cup maar kwam er al snel achter door de setup te tweaken en naar mijn hand te zetten er nog echt winst te behalen was.Erind schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:18:
[...]
Ik ben wel tevreden met de VRS setups, data analyser en video tutorials.
Mijn bonus komt er binnenkort aan en zit al te dromen over een verdere uitbreiding van de rig.. maarja welke moet het worden:(ja prijstechnisch kan het allemaal, maarja getrouwd he.... dus er moet een keuze gemaakt worden:
Fanatec CSP V3 -> Heusinkveld Sprint pedals
Triple 144hz screens -> HP Reverb (of index, maar neig naar HP ivm beeldkwaliteit)
Static rig -> SFX-100 (maarja weet niet of dit echt goed gaat werken met een vaste triple screen setup...)
Al die telemetry dingen van VRS zijn wel super, zeker mooi product. Maar alle andere providers geven alleen setups voor zover ik weet en dat vind ik dan weer jammer.
Klopt als ik vroeger racete met elke week bijna dezelfde mensen in een kampioenschap was het gewoon normaal om te delen .NickThissen schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:43:
Al die telemetry dingen van VRS zijn wel super, zeker mooi product. Maar alle andere providers geven alleen setups voor zover ik weet en dat vind ik dan weer jammer.
"Beautiful Clean Coal"
Waarom zou je delen eig? In t echt wordt ook niet gedeeld.leekers schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:47:
[...]
Klopt als ik vroeger racete met elke week bijna dezelfde mensen in een kampioenschap was het gewoon normaal om te delen .
Setups tweaken om de beste te hebben is imho part of racing.
heusinkveld, tripleTonCoronel schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:33:
[...]
Ik zelf ook, ik weet ook wel dat die setups niet altijd de allersnelste zijn maar het geeft in ieder geval een goede basis om vooraan mee te kunnen doen. Door tijdgebrek kan ik gewoon niet uren per week in de simulator zitten. Dan maar VRS gebruiken icm data analyser en video tutorials om snel progressie te maken. ' Vroeger in 2017 had ik wat meer tijd en gebruikte ik de VRS setup als basis in de Porsche GT3 cup maar kwam er al snel achter door de setup te tweaken en naar mijn hand te zetten er nog echt winst te behalen was.
Mijn bonus komt er binnenkort aan en zit al te dromen over een verdere uitbreiding van de rig.. maarja welke moet het worden:(ja prijstechnisch kan het allemaal, maarja getrouwd he.... dus er moet een keuze gemaakt worden:
Triple 144hz screens -> HP Reverb (of index, maar neig naar HP ivm beeldkwaliteit)
Static rig -> SFX-100 (maarja weet niet of dit echt goed gaat werken met een vaste triple screen setup...)
Ik heb de ultimates en kwam van ee V3 met perf brake kit.
@StealthyPeanut Ik behandel die MX5 nu als een dood normale GTE bak. Flippers, autoclutch, rem, gas. Beetje saai, ja. Ben al aan het kijken voor een rond stuurtje + shifter, maar eerst de jaarlijkse rekeningen weer betalen. Rioolheffing, WOZ enz enz.
Dan over maandje of 3, denk ik. Kan ik die MX5 behandelen zoals het moet. Volwaardig schakelbak. Al ben ik niet zo van het heel en toe-en, want die enkel kan het niet aan. Met een rond stuurtje heb ik ook nog wat meer voordeel in sommige bochten. Kan ik wat verder in draaien. Met een F1 stuurtje kan dat niet.
Dan over maandje of 3, denk ik. Kan ik die MX5 behandelen zoals het moet. Volwaardig schakelbak. Al ben ik niet zo van het heel en toe-en, want die enkel kan het niet aan. Met een rond stuurtje heb ik ook nog wat meer voordeel in sommige bochten. Kan ik wat verder in draaien. Met een F1 stuurtje kan dat niet.
[ Voor 14% gewijzigd door Ivysaur op 02-01-2020 17:20 ]
Omdat Iracing voor mij altijd een game was waarbij ik met mensen vanuit de hele wereld racete en kontakt had .Erind schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:14:
[...]
Waarom zou je delen eig? In t echt wordt ook niet gedeeld.![]()
Setups tweaken om de beste te hebben is imho part of racing.
Ik bekijk het misschien anders maar voor mij was de sfeer belangrijker dan races winnen en ik heb dan ook nog steeds kontakt met diverse mensen in nij Jamaica , Japan en Australie .
"Beautiful Clean Coal"
Ik deel mijn vrs setups wel met mensen die ik ken maar in imsa official series deel ik niet. Je racet met onbekenden, dan hoeft dat niet.leekers schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:23:
[...]
Omdat Iracing voor mij altijd een game was waarbij ik met mensen vanuit de hele wereld racete en kontakt had .
Ik bekijk het misschien anders maar voor mij was de sfeer belangrijker dan races winnen en ik heb dan ook nog steeds kontakt met diverse mensen in nij Jamaica , Japan en Australie .
De triples heb ik al, was dus twijfel van triple naar vr of niet.Erind schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:15:
[...]
heusinkveld, triple
Ik heb de ultimates en kwam van ee V3 met perf brake kit.
Heusinkveld weet ik nog niet echt wat het brengt ten op zichte van de csp's afgezien van misschien kwaliteit, al heb ik tot nu toe nog nooit problemen met de csps gehad.
@leekers Denk toch maar vriendenuitnodigingen weer aanzetten. Zag dat er ook meiden rijden. Misschien een leuke meid op iRacing ontmoeten, huehue. Daar was WoW wel nice voor. Een interactieve chatprogramma.
Ik heel-toe niet btw. Omdat de MX5 kan schakelen zonder clutch, is heel-toe niet noodzakelijk. Kan wel natuurlijk, maar met de juiste revs per versnelling is het ook prima te doen.Ivysaur schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:17:
@StealthyPeanut Ik behandel die MX5 nu als een dood normale GTE bak. Flippers, autoclutch, rem, gas. Beetje saai, ja. Ben al aan het kijken voor een rond stuurtje + shifter, maar eerst de jaarlijkse rekeningen weer betalen. Rioolheffing, WOZ enz enz.
Als je met mx5 zonder clutch rijdt dan bounct die in de revlimiter als je gas niet loslaat bij schakelen.StealthyPeanut schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 17:57:
[...]
Ik heel-toe niet btw. Omdat de MX5 gewoon kan schakelen zonder clutch, is heel-toe niet noodzakelijk. Kan wel natuurlijk, maar met de juiste revs per versnelling is het ook prima te doen.
Jep, maar daarom moet je ook de gas loslaten bij op en neer schakelenErind schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:04:
[...]
Als je met mx5 zonder clutch rijdt dan bounct die in de revlimiter als je gas niet loslaat bij schakelen.
Dan heb je het mis. Wij gebruiken Motec.NickThissen schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:43:
Wat is daar beter aan, als ik vragen mag?
Dat het niet de beperkingen heeft van een web-applicatie. Het werkt vlotter en er is meer mogelijk. Logged data blijft lokaal en ongefilterd. Hoe de data weergegeven wordt in grafieken is allemaal configureerbaar.
Helemaal gelijk!glnk schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 18:56:
[...]
Dat het niet de beperkingen heeft van een web-applicatie. Het werkt vlotter en er is meer mogelijk. Logged data blijft lokaal en ongefilterd. Hoe de data weergegeven wordt in grafieken is allemaal configureerbaar.
En ander voordeel: Motec is gratis.
In de TS staat e.e.a. uitgelegd.
Pure Driving School doet ook filmpjes met uitleg over rempunten en waarop te letten, etc. Heb daar ooit 1 maandje voor betaald en werd er zeker wel sneller/beter door. Maar ik kom ook nog uit de tijd dat iedereen z'n setups deelde op het forum dus het stuit mij ook tegen de borst om ook daar weer voor te betalen.NickThissen schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:43:
goed bedoeld, maar laten we dat maar buiten het forum houden
[ Voor 8% gewijzigd door BM op 03-01-2020 11:34 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het hele idee van VRS is juist dat je het lekker makkelijk en online ff kan opzoeken, en meteen kan vergelijken met anderen (zoals je teammates of snellere mensen). Uiteraard kun je met motec meer maar dat is ook lang niet zo eenvoudig. En de mensen die al huiveren bij een wing angle veranderen gaan echt niet motec leren, maar een grafiekje vergelijken is misschien nog wel te doen. Het feit dat je bij andere providers ook een zipje met telemetry kan krijgen heeft daar vrij weinig mee te maken verder.
Ik heb verder niks te maken met VRS, vind het te duur en gebruik het nooit. Maar ik vind het wel een mooi platform.
Ik heb verder niks te maken met VRS, vind het te duur en gebruik het nooit. Maar ik vind het wel een mooi platform.
Goh, zoals altijd heb je weer mensen die het willen verzieken voor anderen. Het is toch normaal dat je betaald voor iets wat een ander veel tijd kost? Of leven we in een andere wereld?
[ Voor 13% gewijzigd door BM op 03-01-2020 11:34 ]
@glnk Naja, ik vind het eigenlijk soort van competitievervalsing. Stel je racet tegen mensen die wel kunnen rijden, maar niks van setups snappen maar die gewoon kopen dan is dat in het nadeel voor jou, want eigenlijk zou je dik winnen of dik voor aanstaan, maar doordat zij optimale setups hebben verlies je plaatsen/iRating.
Tel daarbij ook de uren die je er in stopt om een leuke setup te draaien, wat je energie kost enz, tegenover de mensen die even een setupje laden en meteen kunnen gaan. Op den duur kan je dat zelf ook met je eigen setups, maar tja.
Eigenlijk zou het verboden moeten worden dat delen/kopen van setups. Fixed setups zou wel tof zijn, behalve in de A-klasse ofzo.
Tel daarbij ook de uren die je er in stopt om een leuke setup te draaien, wat je energie kost enz, tegenover de mensen die even een setupje laden en meteen kunnen gaan. Op den duur kan je dat zelf ook met je eigen setups, maar tja.
Eigenlijk zou het verboden moeten worden dat delen/kopen van setups. Fixed setups zou wel tof zijn, behalve in de A-klasse ofzo.
[ Voor 4% gewijzigd door Ivysaur op 02-01-2020 20:41 ]
mee eensglnk schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:13:
[...]
Goh, zoals altijd heb je weer mensen die het willen verzieken voor anderen. Het is toch normaal dat je betaald voor iets wat een ander veel tijd kost? Of leven we in een andere wereld?
tjah je hebt in iracing ook de bmw 12 min fixed setup.Ivysaur schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:37:
@glnk Naja, ik vind het eigenlijk soort van competitievervalsing. Stel je racet tegen mensen die wel kunnen rijden, maar niks van setups snappen maar die gewoon kopen dan is dat in het nadeel voor jou, want eigenlijk zou je dik winnen of dik voor aanstaan, maar doordat zij optimale setups hebben verlies je plaatsen/iRating.
@Ivysaur Misschien hebben deze mensen minder vrije tijd en zijn ze perfect geholpen door competitieve setups voor de prijs van een biertje per week. Voor velen maakt dat misschien het verschil tussen wel of helemaal niet racen. Het leukste blijft toch zelf tweaken en eventueel in teamverband tot een auto naar wens is.
Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd dat zo'n grote, betrokken community zo weinig deelt. Dat ben ik uit andere communities niet gewend. Meestal staat kosteloos delen juist centraal en is dat wat verbindt. Wellicht is de iRacing community competitiever of commerciëler dan de communities die ik gewend ben.Arfman schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:01:
[...]
Maar ik kom ook nog uit de tijd dat iedereen z'n setups deelde op het forum dus het stuit mij ook tegen de borst om ook daar weer voor te betalen.
Topinitiatief, staat bij mij genoteerd!JoepW schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 15:15:
Close Racing School
Er gaat nog wel eens een race bij me mis doordat ik óf te zenuwachtig ben van degene die achter me zit, óf dat ik te enthousiast wil inhalen en voor een gat ga dat er eigenlijk niet is. Ik ben erbij zaterdag!
Omdat ik afgelopen weekend niet mee heb gedaan met de GoT-race net maar even een raceje in de BMW op Road Atlanta gereden om toch alvast de baan te leren. Daar ging wonderwel het close racen de gehele race goed

ik heb dit nu al een paar keer meegemaakt.
Net een race gestart, goed weg 5.10 min onderweg.
Krijg ik een shutdown met een melding van game vialotion #000000! detected??
Wat in the hell is dit?
Ik heb iets op iracing forum gevonden; het zou kunnen dat een overlay de oorzaak was.
Ik heb bij nvdia game experience de game overlay aan staan. Nu maar uitgezet.
Had sowieso geen filter aanstaan oid.
Net een race gestart, goed weg 5.10 min onderweg.
Krijg ik een shutdown met een melding van game vialotion #000000! detected??
Wat in the hell is dit?
Ik heb iets op iracing forum gevonden; het zou kunnen dat een overlay de oorzaak was.
Ik heb bij nvdia game experience de game overlay aan staan. Nu maar uitgezet.
Had sowieso geen filter aanstaan oid.
[ Voor 34% gewijzigd door Nickrsd op 03-01-2020 00:13 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Helemaal mee eens! Ik ben al blij als ik überhaupt een aantal races per week kan mee rijden. Het is ook echt niet dat ik met een setup van bijvoorbeeld VRS een paar seconden per ronde sneller ben. Uiteindelijk is een setup ook mede afhankelijk van je rijstijl of deze passend is. Ik haal meer info uit mijn data te vergelijken en om optimale rempunten te leren bepalen op tracks etc.glnk schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:58:
@Ivysaur Misschien hebben deze mensen minder vrije tijd en zijn ze perfect geholpen door competitieve setups voor de prijs van een biertje per week. Voor velen maakt dat misschien het verschil tussen wel of helemaal niet racen. Het leukste blijft toch zelf tweaken en eventueel in teamverband tot een auto naar wens is.
Vergeet niet dat Setup A misschien niet voor jou hoeft te zijn. Ik heb setups van VRS of Craig gehad waar ik totaal niet mee uit de voeten kon. Als ik weer GTE of GT3 ga rijden, neem ik wel even de tijd om een setup in elkaar te zetten voor die track. Zo moelijk is dat niet en het leert je ook veel meer wat de auto doet in bep. situaties.
Als mensen in practice om mijn setup vragen, dan krijgen ze die overigens gewoon van mij.
Als mensen in practice om mijn setup vragen, dan krijgen ze die overigens gewoon van mij.
Met betrekking tot de GoT racing league een vraag (geen kritiek
) aan @JoepW (en anderen): waarom rijden we eigenlijk niet op dezelfde baan als iRacing in diezelfde week?
Ik denk dat dit gedaan is, zodat iedereen zondag of maandag zonder al teveel oefenen begint en de onderlinge verschillen kleiner zouden zijn?
Misschien spreek ik nu voor mezelf, maar ik heb na een paar uur oefenen en races rijden pas echt betrouwen op een baan. Met name het races oefenen is fijn.
Dus de tijd die ik kan vinden doordeweeks moet ik nu in tweeën splitsen: online racen voor iRacing en testrijden op die nieuwe baan. Ipv 8 uur oefenen, is het dus maar 4 uur oefenen zonder races. Hierdoor sta ik met minder vertrouwen aan de start dan op dezelfde baan een paar dagen/races later in die week.
Stel dat het dezelfde baan zou zijn als iRacing, heeft een groot deel van de rijders in ieder geval meer tracktime gehad (ook race ervaring waarschijnlijk). Waardoor de kwaliteit van de races ook omhoog gaat denk ik. En je hoeft de keuze tussen online en testen niet te maken.
Veel of weinig oefenen maakt in de praktijk voor de onderlinge verschillen ook niet heel veel uit denk ik. Die snelle jongens hebben binnen no time die baan onder de knie en rijden tijden die de anderen na 100 rondes nog niet rijden
.
Ik denk dat dit gedaan is, zodat iedereen zondag of maandag zonder al teveel oefenen begint en de onderlinge verschillen kleiner zouden zijn?
Misschien spreek ik nu voor mezelf, maar ik heb na een paar uur oefenen en races rijden pas echt betrouwen op een baan. Met name het races oefenen is fijn.
Dus de tijd die ik kan vinden doordeweeks moet ik nu in tweeën splitsen: online racen voor iRacing en testrijden op die nieuwe baan. Ipv 8 uur oefenen, is het dus maar 4 uur oefenen zonder races. Hierdoor sta ik met minder vertrouwen aan de start dan op dezelfde baan een paar dagen/races later in die week.
Stel dat het dezelfde baan zou zijn als iRacing, heeft een groot deel van de rijders in ieder geval meer tracktime gehad (ook race ervaring waarschijnlijk). Waardoor de kwaliteit van de races ook omhoog gaat denk ik. En je hoeft de keuze tussen online en testen niet te maken.
Veel of weinig oefenen maakt in de praktijk voor de onderlinge verschillen ook niet heel veel uit denk ik. Die snelle jongens hebben binnen no time die baan onder de knie en rijden tijden die de anderen na 100 rondes nog niet rijden
Ik heb ook altijd het idee als ik vrs/ imsa rijdt dat hij Miss 10% aan de setup ligt. Ik haal tegenwoordig een setup van setup4iracing, en daar doe ik het mee.
Heb allang gezien in een fixed serie dat m’n tijden altijd +2/3 sec is van de snellere tijden..
Jammer dan. Ik rijd ook maar met een t300 en 3/4 uur tijd per week.
Heb allang gezien in een fixed serie dat m’n tijden altijd +2/3 sec is van de snellere tijden..
Jammer dan. Ik rijd ook maar met een t300 en 3/4 uur tijd per week.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Het schema is juist hetzelfde. Alleen rijd je met GoT iets eerder op de nieuwe baan, zodat je je juist kan voorbereiden op de officiële serie.StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:07:
Met betrekking tot de GoT racing league een vraag aan @JoepW (en anderen): waarom rijden we eigenlijk niet op dezelfde baan als iRacing in diezelfde week?
Veel of weinig oefenen maakt in de praktijk voor de onderlinge verschillen ook niet heel veel uit denk ik. Die snelle jongens hebben binnen no time die baan onder de knie en rijden tijden die de anderen na 100 rondes nog niet rijden.
Ja dat wel, maar als ik op weekavonden ga racen, rij ik het liefst gewoon de online track van die week van de BMW. Waardoor je onvoorbereid op de GoT avonden aankomt.Niellie41 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:31:
[...]
Het schema is juist hetzelfde. Alleen rijd je met GoT iets eerder op de nieuwe baan, zodat je je juist kan voorbereiden op de officiële serie.
In het uurtje practice vantevoren kun je de baan toch leren kennen? Dat je er nog niet supersnel op bent zal niemand je kwalijk nemen maar in een uur tijd heb ik die baan dermate door dat ik niet gras aan het happen ben.StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:33:
[...]
Ja dat wel, maar als ik op weekavonden ga racen, rij ik het liefst gewoon de online track van die week van de BMW. Waardoor je onvoorbereid op de GoT avonden aankomt.
Is ook zo en verder ook geen probleem. Was gewoon benieuwd naar de reden hiervan.ZFLaSH schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:40:
[...]
In het uurtje practice vantevoren kun je de baan toch leren kennen? Dat je er nog niet supersnel op bent zal niemand je kwalijk nemen maar in een uur tijd heb ik die baan dermate door dat ik niet gras aan het happen ben.
De reden dat dit gedaan is, is zodat men eigenlijk de GoT racing league gebruikt om zich te kunnen voorbereiden op de officiele serie. Dus we volgen daadwerkelijk wel de zelfde banen als de officiele serie alleen we lopen er op voor.StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:07:
Met betrekking tot de GoT racing league een vraag (geen kritiek) aan @JoepW (en anderen): waarom rijden we eigenlijk niet op dezelfde baan als iRacing in diezelfde week?
We proberen elkaar in de league te helpen tijdens de practice (welke versnelling in welke bocht, welk rempunt etc) en zo kun je dus goed voorbereid aan de slag in de officiele serie. Is voor de meeste mensen denk ik het beste uitgangspunt voor diegene die hun iRating omhoog willen brengen. Als je het omdraait dan wordt de officiele serie dus de practice voor de league racing waar geen iRating of SR te behalen valt, ik denk dat er dan minder mensen mee doen aan de league dan hoe we het nu doen.
is hierboven dus al beantwoord
Overigens nogmaals een oproep aan iedereen die mee doet aan de league, als je een incident meemaakt dan kan dat gebeuren, blijf aub gewoon online op teamspeak, na de 3 races hebben we namelijk tijd om gezamelijk dergelijke incidenten te bekijken en te bespreken/adviseren, je kunt hier een hoop van leren.
Grappig. Dit vroeg ik mij laatst ook af, toen ik in gesprek was met een maat van me.StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:07:
Met betrekking tot de GoT racing league een vraag (geen kritiek) aan @JoepW (en anderen): waarom rijden we eigenlijk niet op dezelfde baan als iRacing in diezelfde week?
Veel of weinig oefenen maakt in de praktijk voor de onderlinge verschillen ook niet heel veel uit denk ik. Die snelle jongens hebben binnen no time die baan onder de knie en rijden tijden die de anderen na 100 rondes nog niet rijden.
Ik zie dat ondertussen al antwoorden zijn gegeven, dus thanks daar voor
Echter ik zit in een zelfde soort situatie. Alle banen waarop ik nu aan het rijden ben heb ik nog nooit gereden, dus dat 1uur practice is voor mij eigenlijk te kort. Maar het maakt het ook wel weer spannend om in dat ene uurtje de baan te leren en in ieder geval constant te rijden.
Aan het eind van de week zie ik gelukkig wel veel verbetering. Zo was ik zondag op Atalanta niet constant en was mijn snelste tijd 1:19:hoog. En nu na enkele races en wat meer tracktime redelijk constant in de 1:18:laag en gister mijn snelste tijd neer gezet met 1:17:7xx.
De aankomende 2 weken zijn in ieder geval banen die ik ken, hopelijk kan ik daar wat meer competitief en constanter zijn
Dat zou waar zijn als ik een VRS/PDS klant zou zijn en het nu niet meer gebruikte omdat ik dit zipje heb. Ten eerste is dat niet zo, omdat ik geen klant ben. Als ik 4 races per maand rij is het veel en daar heb ik geen 2,50 per race voor over. Ten tweede is de setup maar een klein onderdeel van de packages die VRS/PDS aanbieden; de echte meerwaarde zit hem juist in de telemetrie en uitleg video's.glnk schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 20:13:
[...]
Als ik ooit meer tijd heb en weer officiële races ga rijden in 1 serie, neem ik onmiddellijk een abonnement op 1 van de 2 want dat is het absoluut waard. Alleen voor mij, op dit punt in mijn leven, is het dat simpelweg niet.
Vind het wel nog steeds jammer dat dit soort initiatieven er wel voor hebben gezorgd dat er bijna geen setups meer worden gedeeld op het forum. Met uitzondering van een paar kleine community's (L79 o.a.) is dat compleet dood gevallen.
Voor mezelf toch alvast maar de knoop doorgehaktTonCoronel schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:33:
[...]
Ik heb 'vroeger' al wel eens de Oculus DK2 en CV1 geprobeerd, echter de beeldkwaliteit vondt ik zo'n drama (totaal niet scherp in de verte, ondanks alle guides die er destijds waren) dat ik het nooit langer dan 1 week heb kunnen volhouden en elke keer terug naa de triple setup met 144hz was echt een verademing. Ik hoop dat met de resolutie en verbeteringen van de HP reverb ik er nu enthousiaster over kan zijn. Helaas nog steeds een stap terug in hz en kijkhoek maar ik hoop dat de 'ermersie' dit ruimschoots goedmaakt.
Voor mij voldoen de Fanatec CSP v3 eigenlijk nog prima en verwacht ik niet dat dit mij nu echt beter of sneller gaat maken, mochten de CSP's het begeven dan stap ik zeker over op de Heusinkveld, maar voor nu is het eigenlijk onnodig.
En de SFX100 zou ik eigenlijk alleen willen doen met VR, het heeft me al eens eerder er van weerhouden de SFX100 te bouwen icm triple setup. Nu nogmaals een aantal filmpjes bekeken te hebben met SFX100 en triple gaat dit het voor mij niet worden. Een beweegende setup maar met een statisch beeld komt gewoon wat vreemd over.
Mocht de HP Reverb dus echt echt bevallen kan ik wellicht eens over de SFX100 gaan nadenken.
Voorheen werd er alleen op maandag avond gereden en niet op zondag avond en dan was de league van de vorige week al bijna afgelopen. Doordat er nu ook op zondag avond wordt geracet is er enige overlap. Maar wat mij betreft laten we de indeling zo staanStealthyPeanut schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:07:
De meeste juiste antwoorden zijn al gegeven.StealthyPeanut schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:07:
Toch nog even verwoord door mij.
Sinds enkele seizoenen is de wekelijkse race serie van GoT iRacing bedoeld als oefening voor een officiele serie in de volgende week.
Daarom ook de oproep (nogmaals) om ook na Heat 3 op TeamSpeak te blijven ter lering en vermaak.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen