iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 216 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

SlaadjeBla schreef op maandag 23 december 2019 @ 09:05:
[...]

Even uit een ander draadje gequote omdat de vraag hier beter past.

irFFB zorgt voor extra latency op de effecten, maar zou gedetailleerder zijn. Ik ben er erg benieuwd naar. Hoe is jouw ervaring met irFFB tov normaal? Wat merk je ervan (in positief en negatief opzicht)?
Mits irFFB goed ingesteld, is de force feedback van mijn Thrustmaster T300 in iRacing stukken beter. Je voelt onder/overstuur veel beter aankomen. Deze software past perfect bij de T300 die op dat vlak wat tekort komt (voornamelijk in iRacing). Weet niet of dit voor alle wheelbases geldt. Ik kan trouwens niks negatief vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Maurice W op 23-12-2019 09:44 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Goed om te horen, ik heb dezelfde base. Als configuratie zo belangrijk is, zou jij de jouwe dan willen delen?
Gebruik jij 360Hz mode of 60Hz filtered?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Redelijke race gisteren. In de 2e race in de laatste ronde naast iemand gezet in de snelle rechter middenin, maar achter blokkeerde helaas, daardoor dwars en volgens mij diegene ook aangetikt.

Zelfde in de laatste race in de laatste ronde. In T1 remde ik op tijd, maar blokkeerde het ook achter. Bizar, want voor mijn gevoel rem ik even hard.

Sorry voor de tikken aan de andere racers. Ik merk dat ik echt gevoel mis in mijn T3PA pedalen. Gelukkig ontvang ik morgen of vrijdag mijn Fanatec Loadcell set, dus ik denk dat dit een stuk gaat schelen.

Vanavond herkansing!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

SlaadjeBla schreef op maandag 23 december 2019 @ 10:04:
Goed om te horen, ik heb dezelfde base. Als configuratie zo belangrijk is, zou jij de jouwe dan willen delen?
Gebruik jij 360Hz mode of 60Hz filtered?
Dit zijn mijn settings
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pmPHhMQh.jpg

Edit: in iRacing staat mijn Force Feedback op:
* Strenght: 12.6
* Wheel Force: 5.2
* Damping en Min force op 0.

[ Voor 15% gewijzigd door Maurice W op 23-12-2019 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-04 20:47

Blerf

VroomVroom

Kende deze hele tool niet zeg, ziet er uit alsof ik het zeker ook moet testen. Wie rijd er met een Thrustmaster TX wheel ? of zijn de bovenstaande settings nagenoeg het zelfde om te testen?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
De thrustmaster TX gebruikt volgens mij dezelfde base, net als de meeste andere in de T-serie. Deze hebben dezelfde aandrijving, maar andere sturen en/of pedalen meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Blerf schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:21:
Kende deze hele tool niet zeg, ziet er uit alsof ik het zeker ook moet testen. Wie rijd er met een Thrustmaster TX wheel ? of zijn de bovenstaande settings nagenoeg het zelfde om te testen?
Geen idee, uitproberen ;)

Let op: de "Max force" slider > meer is minder force. Tijdens het rijden kun je zien hoeveel % clipping je hebt... Bij clipping verlies je detail en moet je minder force zetten (dus slider naar rechts)

Bij deze software moet je ook vJoy installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hoe gaan jullie om met die guy-in-the-rearviw-mirror? In de kwali op Brandshatch zet ik een 1.20.2 neer. Haast perfecte ronde voor mijn doen. In de race kom ik niet eens onder de 1.21 als ik alleen rijd. Als ik iemand in mijn spiegels heb (binnen 1 a 2 seconde) dan heb ik zelfs moeite om onder de 1.22 te komen.

Mijn racepace heeft standaard en bepaalde reserve erin zitten, dat is redelijk normaal denk ik. Maar zal ik de spiegels maar gewoon uitzetten om mijn ware pace te kunnen rijden? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als ie sneller is dan jou zou ik hem er gewoon langs laten, kost je uiteindelijk minder tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Olaf van der Spek schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:14:
Als ie sneller is dan jou zou ik hem er gewoon langs laten, kost je uiteindelijk minder tijd.
Dat is het 'm juist: zodra diegene er dan voorbij is, haak ik makkelijk aan en ben ik zelfs sneller vaak.

Dus de snelheid heb ik wel, maar ben teveel met de spiegels bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-05 08:41

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:34:
Hier mijn 3 Heats.
Was fun! d:)b
Helaas moest ik in de derde heat in de laatste paar minuten mijn knie ontzien en gaf ik wat plekken weg. :-(
[YouTube: GoT iRacing live]
Ik heb race 1 en 2 al terug gekeken. Leuke intensieve races maar wel jammer van de slow downs in beide races. Die waren erg kostbaar!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:26:
[...]

Dat is het 'm juist: zodra diegene er dan voorbij is, haak ik makkelijk aan en ben ik zelfs sneller vaak.

Dus de snelheid heb ik wel, maar ben teveel met de spiegels bezig.
Realiseer je ook dat wanneer je bent ingehaald, je gebruik kunt maken van een slipstream en je een richtpunt hebt om te remmen. Dat maakt het ook wat makkelijker om bepaalde pace te rijden zo lang je maar niet te kort op zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Maurice W schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:28:
[...]

Geen idee, uitproberen ;)

Let op: de "Max force" slider > meer is minder force. Tijdens het rijden kun je zien hoeveel % clipping je hebt... Bij clipping verlies je detail en moet je minder force zetten (dus slider naar rechts)

Bij deze software moet je ook vJoy installeren.
Dus voor irFBB en vJoy moet je samen installeren anders werkt het niet?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

StealthyPeanut schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:40:
Hoe gaan jullie om met die guy-in-the-rearviw-mirror? In de kwali op Brandshatch zet ik een 1.20.2 neer. Haast perfecte ronde voor mijn doen. In de race kom ik niet eens onder de 1.21 als ik alleen rijd. Als ik iemand in mijn spiegels heb (binnen 1 a 2 seconde) dan heb ik zelfs moeite om onder de 1.22 te komen.
Dat is denk ik een kwestie van ervaring! Ik werd vroeger ook zenuwachtig als er iemand achter me reed. Gewoon op je eigen rempunten blijven focussen en netjes de bochten rijden, dan zijn de hoeveelheid plekken waar ingehaald kan worden berperkt.

Op Donnington eigenlijk beperkt tot twee plekken, en dan nog moet je tegenstander echt een betere exit uit de chicane of opkomen van het rechte stuk ervoor hebben wil een pass zonder divebomb te doen zijn. Zo lang je spotter nog niet aangeeft dat er iemand naast je zit kun je insturen.

1m20.2 op Brands Hatch is trouwens een hele aardige tijd hoor. Als je die concentratie meeneemt naar de race en de zenuwen onder controle houdt dan komt je race pace vanzelf stabiel in de 1m20 hoog / 1m21.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

StealthyPeanut schreef op maandag 23 december 2019 @ 12:40:

Mijn racepace heeft standaard en bepaalde reserve erin zitten, dat is redelijk normaal denk ik. Maar zal ik de spiegels maar gewoon uitzetten om mijn ware pace te kunnen rijden? :+
Ik heb er soms ook wel last van, maar probeer juist me ook te focussen op mijn lijn en wat er voor me gebeurd, ook al lukt dat niet atlijd en dan gaat het dus ook fout |:( hou ik rekening met de mensen achter mij dan rem ik verkeerd, stuur ik verkeerd in want ik reageer op hun ipv anders om etc...

( heb ik bij got ritjes soms meer last van dan normaal, mede omdat er ook echt hoge irating rijders zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Blerf schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:15:
[...]

Dus voor irFBB en vJoy moet je samen installeren anders werkt het niet?
Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-05 19:57

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb ook een t300 base. Ben altijd opzoek naar de sweetspot van ffb.

Dit klinkt alsof ik het zeker moet proberen ja.
Maakt het werkelijk een verschil???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57
Potverdrie, best een leuke race op een stomme manier stuk gemaakt. Niet geweldig gekwalificeerd (p12), maar goed weg. Halverwege de eerste ronde p5, beetje aan het vechten terwijl het veld zich settlet. Plek op moeten geven, in gevecht met iemand achter me, kom ik bij de chicane voor start/finish (Circuit Gilles de Villeneuve) iets teveel aan de binnenkant en moet 3.6s teruggeven. Dat rustig aan het doen, op de momenten die mij goed uitkomen. Met nog 0.1s op de klok vindt iR dat ik er te lang over doe, 41s stop/hold penalty :|
Daar aangekomen natuurlijk eerst twee banden gewisseld voordat ik die uit kan zetten, en al met al zeker anderhalve minuut kwijt aan die kwatsch. Op m'n outlap nog even gespind omdat ik er nog wat van wil maken en dus overdrive en uiteindelijk éénnalaatste binnengekomen van degenen die niet L1 afgehaakt waren. Was ~p5 geweest zonder dat gedoe in de chicane. Achja, ik wilde in ieder geval één race op deze baan gedaan hebben. Komende week Brands Hatch, eens kijken of mijn paar uurtjes ervaring met de BMW daar helpen als ik er met de Skip op rond ga rijden :+

En vanavond de GoT-race natuurlijk :) Normaal kan ik niet op maandagen, maar vanavond toevallig wel. Komt goed uit omdat ik gisteren geen tijd had :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-05 14:16
ik heb ook een leuke :'( ervaring met de Skip vandaag.
Het begon goed, mn allereeste pole, YES!

Sta ik te w88 op groen, komen er ineens 2 autos voorbij, ik verward en vertrek...............
Rood :( , stop en go, daar bovenop zet ik m dan achterstevoren in de 2de bocht en ipv omdraaien en rondje afmaken, vraag ik n tow. Daar sta je dan met je pole, in de pits en iets van 3 minuten w88 en balen. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Helaas, ik dacht om half 9 alvast mij aan te melden maar nog niet te joinen zodat ik om 21:00 kon aansluiten. Was ik net een paar minuten te laat, bleek mijn aanmelding niet meer geldig en helaas dus niet meer mee kunnen rijden. Balen, had er veel zin in...

[ Voor 64% gewijzigd door Doubleoz op 23-12-2019 21:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 14:41
Teleurstellende finishes van mijn kant. Circuit ligt me niet door de scherpe rechter bochten. Ook het incident dat ik veroorzaakt heb zit me niet lekker. Snelste tijd was maar een 1:03:4 en dat moet beter kunnen. Domme actie daarnaast van mijn kant en mijn excuses aan hans en Jacob (en iedereen die erop geknald is). Ondanks alles heb ik me toch echt vermaakt...

Oh en Waatze, je snelheid is echt vooruit gegaan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:44

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit blijft toch een top en tob filmpje

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-05 11:22

Tijn96

In speed we trust

Pff het was niet mijn avond en dat nadat brands hatch vorige week ook al niet top was door eigen toe doen. Het begon vanavond nog wel voortvarend met een pole tijd. Daarna in race 1 een race incident gehad waarbij ik neig naar dat het mijn schuld was. Daarna dus weer achteraan gehobbeld. Race 2 schrok ik van hoe vroeg iemand voor mn remde, wilde diegene uitwijken en daardoor zelf gespind. Toen ik n gaatje dacht te zien om de baan op te draaien kwam ik blijkbaar toch voor iemand anders terecht en die ramde mij.... dus rondje pitstraat. Weer laatste. Daarna race 3 eigenlijk gecontroleerd vooraan gereden totdat ik schrok van mijn telefoon die afging en daardoor gecrasht 2 ronden voor t einde. Auto liep nog goed maar wel meatball en dus disq... en dat terwijl ik het een leuke baan vind 😅

Deze week dus maar oefenen zonder jullie tot last te zijn

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn Heats van gisteren

De eerste 2 en heat 3 totdat ik gestopt ben (knie :( )

En Heat 3 grotendeels als toeschouwer.

Best toch wel veel nieuwe dingen in iRacing beschikbaar gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:57

BM

Moderator Spielerij
Niet echt een denderend succes gister. Eigenlijk geen moment het gevoel gehad een echt lekker ritme te vinden, en dat was aan de tijden ook te zien. Vooral bocht 1 heb ik geloof ik geen enkele keer echt lekker genomen.

1e race was nog wel leuk, grootste deel van de race Robert (dacht ik?) achter me weten te houden, maar niet de snelheid om naar voren te kijken. In race 2 en 3 in de problemen gekomen, 1 keer aangetikt in bocht 1 (misschien kneep ik daar wat te hard, maar iets later en ik had zowat stil moeten gaan staan om de bocht te halen), en nog een keer mensen voor me die eraf gaan waardoor ik ook mee moest.

Nahja, niks aan te doen, volgende keer beter. Conclusie is voor nu dat Donnington niet mijn favo-baan is :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Hier ook geen waanzinnig succes. Heat 1 ging ik verbazingwekkend lekker, totdat een zekere rode auto met gele strepen net wat te laat leek te zien dat er nog auto’s aan kwamen toen’ie terug de baan op kwam :+ (Is overigens niet vervelend bedoeld hoor, is altijd makkelijk om de replay terug te kijken en te zeggen dat iets niet handig was, maar tijdens de race is zoiets natuurlijk een split-second beslissing). Nét geraakt, maar genoeg om mijn stuur permanent naar rechts te laten wijzen en een meatball te krijgen. Daarna in mijn eentje in de achterhoede gereden. Heat 2 en 3 redelijk uneventful, en het begint zelfs wat te wennen om het hele veld voorbij te laten na de start. Het helpt dat ik op deze track vooral in een paar bochten flink langzamer ben dan de rest, en dus een groot deel van het rondje enigszins mee kan rijden. Dat geeft wat minder het idee dat ik alleen een rijdende chicane ben :)

Volgende week Road Atlanta toch? Wat voor soort track is dat? Ik vond Donington verraderlijker dan de track map doet vermoeden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:18
Ben ook wel benieuwd hoe gezellig druk het was bij de pit exit :+

Houdt iRacing ook rekening met een unsafe release? Dus in dit geval, mocht je de laatste pitbox hebben, dat je zo ongeveer iedereen moet voor laten gaan bij het wegrijden bij je pitbox? ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:26

GK86

Heusinkveld Engineering

Wormaap schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:29:

Volgende week Road Atlanta toch? Wat voor soort track is dat? Ik vond Donington verraderlijker dan de track map doet vermoeden :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:18
Hier ook geen waanzinnig succes. Heat 1 ging ik verbazingwekkend lekker, totdat een zekere rode auto met gele strepen net wat te laat leek te zien dat er nog auto’s aan kwamen toen’ie terug de baan op kwam :+ (Is overigens niet vervelend bedoeld hoor, is altijd makkelijk om de replay terug te kijken en te zeggen dat iets niet handig was, maar tijdens de race is zoiets natuurlijk een split-second beslissing). Nét geraakt, maar genoeg om mijn stuur permanent naar rechts te laten wijzen en een meatball te krijgen. Daarna in mijn eentje in de achterhoede gereden. Heat 2 en 3 redelijk uneventful, en het begint zelfs wat te wennen om het hele veld voorbij te laten na de start. Het helpt dat ik op deze track vooral in een paar bochten flink langzamer ben dan de rest, en dus een groot deel van het rondje enigszins mee kan rijden. Dat geeft wat minder het idee dat ik alleen een rijdende chicane ben :)

Road Atlanta is goed te doen. Eerste stuk interessant rijdersstuk waar je best wat tijd kunt winnen/verliezen, maar niet echt inhalen. Dan twee 90-graden bochten naar rechts met relatieve korte run er naar toe (makkelijk te verdedigen), dan lang recht stuk met hard aanremmen voor scherpe links-rechts chicane (uitremmen gegarandeerd), daarna mooie bult met opvolgende snelle bocht naar rechts. En dan begint het feest weer opnieuw ;) Best wel techinische track, maar niet eentje waar je keihard wordt afgestraft.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Was leuke avond gisteren. Helaas wel wat dure foutjes gemaakt.

Ik merk dat als de framerate inzakt op de Oculus en hij naar 40fps springt, het mijn gevoel van snelheid aantast en ik me vervolgens verrem. Ik heb een 1070ti, niet de slechtste kaart en mijn grafische opties al naar beneden getweakt, maar soms blijft hij toch stotteren. Om moedeloos van te worden, want VR wil ik toch eigenlijk niet opgeven en ik zou liever in andere investeren dan mijn videokaart upgraden.

Bedankt voor het compliment @ZFLaSH. Ik geef hem als aanmoediging door aan @Wormaap. Ik was twee seizoenen geleden in de Skip series ruim de traagste, met meer enthousiasme dan ervaring en talent. Toch had ik net als jij plezier in mijn eigen vooruitgang en ik heb nu zelf ook het gevoel dat ik een stukje sneller ben. Valt nog veel te winnen uiteraard. Ik herken vooral het gevoel vooraan te moeten starten met alle snelle jongens hijgend in je nek terwijl je balanceert tussen niemand willen ophouden en nog liever niet van de baan glijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
.....Volgende week Road Atlanta toch? Wat voor soort track is dat? Ik vond Donington verraderlijker dan de track map doet vermoeden :+
@GK86
Daar hebben we toch de voorbeeld laps voor die Bas en ik gemaakt hebben ;)

Alle videos zijn nu ook hier te vinden. En natuurlijk als playlist op ons YT kanaal.

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 24-12-2019 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-04 19:28
JoepW schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 11:57:
[...]
@GK86
Daar hebben we toch de voorbeeld laps voor die Bas en ik gemaakt hebben ;)
[YouTube: 20S1 W04 zo 29 dec ma 30 dec Road Atlanta Full Course]

Alle videos zijn nu ook hier te vinden. En natuurlijk als playlist op ons YT kanaal.
Ik had deze al gevonden en al geabboneerd op de channel! Voor de andere tracks zal ik wederom het fimpje bekijken.

Ondanks dat afgelopen zondag mijn eerste keer donnington was. Heeft jullie filmpje goed geholpen om toch een redelijke tijd neer te zetten (1:03:4 dacht ik). Nu nog constanter worden en minder persoonlijke foutjes maken!

[ Voor 3% gewijzigd door pauluzmuller op 24-12-2019 13:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Net de eerste race van de nieuwe week erop zitten, een veelbelovend begin! Gestart op p8 nadat ik mijn q een beetje verpeste door een aantal keer m'n apex te missen. Uiteindelijk een zeer steady race waarbij m'n voorliggers stuk voor stuk kleine foutjes maakten. Na een race met 0 inc een keurige tweede plaats weten te behalen, erg tevreden. Deze baan lijkt me een stuk beter te liggen dan die van afgelopen week, gelukkig deze week redelijk wat tijd om te rijden dus we gaan het er maar flink van nemen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Gezien ik gisteren op TS nog wat vragen kreeg over mijn audio-setup, nog even een paar snelle plaatjes. Verder weinig met iR te maken (afgezien van het feit dat ik bijvoorbeeld transducers overweeg, en ik die met deze setup enorm makkelijk kan aansluiten), maar gezien we het er gisteren over hadden... :+

Normaal gesproken voorziet deze jongen (Beyerdynamic MCE 85) jullie van de geneugten van mijn gebrabbel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MITXpkfm9TGaHe6gQH0EjahB/full.jpg

Dat gaat via deze (RME FireFace 800)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QcUdsgQnPFoj0600WoHklek5/full.jpg

Maar die zit dus in mijn bureau geschroefd. Op zich nog niet zó'n probleem, ware het niet dat ik écht geen zin heb om dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W8cPOYs1Hzi9SznDN7mJta7Q/full.jpg

Los te halen en opnieuw aan te sluiten omdat mijn PC een weekendje in een andere kamer staat.
Vandaar dat alles via de mic van de Rift ging, en die doet bij mij nog wel eens raar :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Iedereen fijne kerstdagen gewenst en voor 2020 het volgende.

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/newyear_wish_2019-2020.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Fijne kerstdagen iedereen! En tnx voor het fijne ontvangst binnen de community op GOT racing en het helpen de weg te vinden binnen iracing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Was dit net na de 1e bocht? Dat was ik helaas, sorry daarvoor. Keek nog op mijn timer maar zag niks dacht ik. Niet goed gekeken dus blijkbaar.

Gelukkig net mijn nieuwe Loadcell pedalen binnen en vanavond even testen :+. Dat moet zeker zorgen dat ik meer gevoel krijgt tijdens het remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een paar tips voor iedereen die meedoet met de league.
1) kom op teamspeak ;) (ok open deur) maar ik mis nog steeds wat rijders daar..
2) kijk na de heat je incidenten na in de replay, vraag eventueel om feedback van andere rijders en praat het uit met mede-rijders. Dit heheel ter lering zodat we allemaal steeds sneller en beter worden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 24-12-2019 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-07-2024
JoepW schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 18:17:
Een paar tips voor iedereen die meedoet met de league.
1) kom op teamspeak ;) (ok open deur) maar ik mis nog steeds wat rijders daar..
2) kijk na de heat je incidenten na in de replay, vraag eventueel om feedback van andere rijders en praat het uit met mede-rijders. Dit heheel ter lering zodat we allemaal steeds sneller en beter worden ;)
Druk niet op withdraw from race 😂 omdat ik dacht dat de qualy apart ging zijn. Jullie gefocust op qualy en ik maar babbelen over auto's. Goed om te weten voor de volgende keer.

Prettige feestdagen iedereen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 17:52:
[...]

Was dit net na de 1e bocht? Dat was ik helaas, sorry daarvoor. Keek nog op mijn timer maar zag niks dacht ik. Niet goed gekeken dus blijkbaar.

Gelukkig net mijn nieuwe Loadcell pedalen binnen en vanavond even testen :+. Dat moet zeker zorgen dat ik meer gevoel krijgt tijdens het remmen.
Yes, dat was jij inderdaad. Maar ik vond dat je erin taggen meteen zo overkomt alsof ik er erg boos om ben :P Kan gebeuren. En dat zou ik ook zeggen als ik vorige week niet bijna precies het zelfde had gedaan :+

En aan allen inderdaad fijne feestdagen! o<:) :)F :)B *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
@JohnnyV je race met Matt Malone staat online.

Hmm. Bij 34:00 begint het waar hij jou van de baan rijdt. Hij zelf zegt netcode.

[ Voor 23% gewijzigd door ZFLaSH op 24-12-2019 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
ZFLaSH schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:10:

[YouTube: Top Split TryHard - iLMS SPA SPA SPA]

Hmm. Bij 34:00 begint het waar hij jou van de baan rijdt. Hij zelf zegt netcode.
Zie vanaf 1:04:28 waar hij het in detail bekijkt.
Netcode zal deels een rol hebben gespeeld maar hij geeft zelf ook toe dat ie mij te weinig ruimte gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ZFLaSH schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 20:10:

[YouTube: Top Split TryHard - iLMS SPA SPA SPA]

Lastig te zien vanaf zijn stream, maar het moment dat Matt instuurt naar links en de spin in zijn achteruitkijkspiegel van Jeroen, lijken qua tijdlijn niet te kloppen. Alsof Jeroen al eerder wordt aangetikt.

Raar moment in ieder geval en Matt had wel wat meer ruimte kunnen geven idd.

EDIT
Net zijn 2e deel bekeken en daar is het veel duidelijker te zien. Duidelijk Matt die hier fout zit, hoewel de netcode er ook niet perfect uitziet nee.

[ Voor 14% gewijzigd door StealthyPeanut op 24-12-2019 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wat wordt bedoeld met netcode?

Vind overigens knap @JohnnyV hoe je die eerste overtake poging weet te pareren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:51
Dit is de code die nog niet volledig gesynced en verwerkt is op beide users en de server.

Met 144 km/h ga je 40m/s, dat is 8m per 0.2s
Dus als je update met bv 20hz (20x per sec) heb je nog steeds 2m die je aflegt.
Als er in die 2m close racing plaats vind kan het zo zijn dat je een niet gesync pakket ergens krijgt.
Dat zorgt dan voor "vervelende" incidenten die we onder netcode plaatsen.

Even een idee Matt Malone zit volgens mij in Texas.
De latency tussen Texas en Rotterdam (ongeveer waar Johnny woont) is 110ms
Check hier : https://wondernetwork.com/pings/Dallas
Aka,met 144km/h is 4m +- 0.1s
110ms is 0.11sec, kijken we dan naar een 20hz netcode dan kunnen er 20 pakketten niet helemaal goed gaan.
Dus alles binnen de 4m zou je een netcode kunnen krijgen

(neem de detectie algoritmes even niet in de oplossing mee ;) )

Gek genoeg allemaal geleerd met windsurfen :+

/edit
Wat ik mij later ook nog bedacht is dat Matt allemaal dingen extra streamt en realtime laat draaien op een tweede PC.
Evt ook nog een Netflixende huisgenoot in twee huishoudens en je iRacing pakketjes staan achteraan in de de rij.
Dus die 110ms is bestcase scenario ;)

[ Voor 11% gewijzigd door raymondw op 25-12-2019 12:28 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanwege de latency op internet (van rijder naar server naar rijder) doet iracing allerlei ingewikkelde voorspelling waar autos waarschijnlijk zijn en soms denk je nog een veilige afstand tot iemand anders te hebben en raak je elkaar toch. Dat komt dan doordat de software voorspelde dat je elkaar ging raken maar op beeld zie je nog enige afstand.
Kort gezegd: de netcode (software dus) heeft het niet goed voorspelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Helder, dank voor de reacties. Dat heb ik ook wel eens mee gemaakt dat ik iemand vanuit mijn kant niet raakte en de andere rijder schade had en ik vervolgens van alles naar mijn hoofd kreeg geslingerd 😏

Fijne dagen in ieder geval allemaal!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
Doubleoz schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 22:30:

Vind overigens knap @JohnnyV hoe je die eerste overtake poging weet te pareren.
Thanks, ik had wat oefening gehad, zie:

https://streamable.com/cnea0

https://streamable.com/sqm0l

https://streamable.com/mgx7e

Het kan dus wel zonder elkaar te vermoorden :+

Prettige kerstdagen! o<:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-05 14:11
Enerverende dag gehad gisteren. Had een topsplit race in de F3 Sprint waarbij ik pole trainde en elke ronde aan de leiding reed. Met nog 4 bochten te gaan word ik finaal van de baan getikt door P2... achterwiel eraf en -102 iRating. Piswoest als ik was (en boos dat iRacing geen algoritme heeft die ziet dat je geen minpunten krijgt als je al laat remt maar alsnog van achteren geraakt wordt) een uurtje later weer geprobeerd. Weer pole position. Aanremmen laatste bocht 1ste ronde krijg ik spit in m'n onderrug. Kon niet meer remmen met de Heusinkvelds en moest P2 voorlaten omdat ik compleet m'n apex miste. De nieuwe leider maakte een foutje en met extreem veel pijn en een rare houding alsnog als 1ste over de finish weten te komen!

Kan vandaag m'n sokken niet meer aantrekken zonder de hulp van m'n vriendin, maar fuck it, P1!!! :D

[ Voor 4% gewijzigd door Jimmy J. op 28-12-2019 16:39 ]

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
Jimmy J. schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:43:
Aanremmen laatste bocht 1ste ronde krijg ik spit in m'n onderrug. Kon niet meer remmen met de Heusinkvelds en moest P2 voorlaten omdat ik finaal m'n apex miste.

Kan vandaag m'n sokken niet meer aantrekken zonder de hulp van m'n vriendin, maar fuck it, P1!!! :D
Dude.. Gezondheid gaat voor he? Wij oudere mannen kennen dit probleem maar al te goed helaas... Of niet @JoepW ? 😏

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Volgend seizoen met een auto met hoge instap voor de oldtimers onder ons? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SlaadjeBla schreef op woensdag 25 december 2019 @ 19:52:
Volgend seizoen met een auto met hoge instap voor de oldtimers onder ons? :+
Gelukkig is die al in ontwikkeling ;)
SUV coming to iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Sinds gisteren irFFB geïnstalleerd en ik moet zeggen ik onder de indruk ben van wat de software met de FFB in iRacing doet. Ik krijg veel meer feedback terug waardoor het racen leuker wordt en ik ook meer de grens kan opzoeken. Dus voor degene die het nog niet hebben geprobeerd, give it a try.

@Maurice W bedankt voor de tip en het delen van je instellingen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Net even weer 3 maanden binnen gehaald voor 6 euro. Even wat rondjes rijden. Wel even voor de leuk.

PRLAPSED20191218A met deze code. Alleen te gebruiken vóór 3 jan.

[ Voor 26% gewijzigd door Ivysaur op 27-12-2019 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Doubleoz schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:20:
Sinds gisteren irFFB geïnstalleerd en ik moet zeggen ik onder de indruk ben van wat de software met de FFB in iRacing doet. Ik krijg veel meer feedback terug waardoor het racen leuker wordt en ik ook meer de grens kan opzoeken. Dus voor degene die het nog niet hebben geprobeerd, give it a try.

@Maurice W bedankt voor de tip en het delen van je instellingen!
Ik heb ook even irffb geprobeerd. Nog zonder vjoy. Dus kon hem alleen op 360hz testen. Had ook de setting van paar pagina’s terug gepakt. Alleen voor mij gevoel voelde het veel te zwaar en loch aan.

Hoe heb jij de setting dan? Met vjoy kan je wel de direct mode gebruiken.. merk je dat verschil goed? Gebruik de t300 base

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Nickrsd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:44:
[...]

Ik heb ook even irffb geprobeerd. Nog zonder vjoy. Dus kon hem alleen op 360hz testen. Had ook de setting van paar pagina’s terug gepakt. Alleen voor mij gevoel voelde het veel te zwaar en loch aan.

Hoe heb jij de setting dan? Met vjoy kan je wel de direct mode gebruiken.. merk je dat verschil goed? Gebruik de t300 base
Ik ben geen software techneut, maar naar mijn weten werkt irFBB zonder vJoy helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Mazdaatje op LimeRock is wel leuk. Fixed setup. Vanavond of morgen is er een race of de hele week door. Eens even proberen. FFB vind ik wat matigjes. Viel me op dat er geen instellingen om je deadzone aan te passen. Enkel bij het kalibreren. Voor de rest vind ik het grafisch wel netjes. Niet supermooi, maar ook niet heel lelijk. Wel realistisch kleurpallet enzo.

Misschien maar gebruiken voor een leuke Mazda-carriere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 19-07-2022
Vandaag 3 maanden gekocht voor het eerst, met de code hier op het forum. Nu Iracing leren kennen, is heel anders dan Gran Turismo wat ik heel wat jaren heb gespeeld. Nu snel de ratings omhoog halen..

iRacing Profiel | YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:18

Arfman

Drome!

Net 2 minuten voor het begin in de M8 gesprongen voor een raceje op Donington, samen met Martijn Z (weet even z'n nick hier niet :$). De kwalificatie was m'n oefening (zondag en maandag met GoT niet mee gedaan) dus 13e gekwalificeerd als auto #1 :')

Race ging best goed. Paar posities gepakt door spins/crashes en nadat Martijn me genereus voorbijliet kon ik redelijke pace rijden. Had nog bijna P5 ingehaald maar kwam net te kort. Helaas werd Martijn's race verknaakt door een te optimistische inhaalactie van iemand op hem, jammer.

Martijn: tof dat je me voorbijliet maar dat hoeft niet hoor ;) Tijdens races is het iedereen voor zich en alhoewel ik het gebaar waardeer vonbd ik het erg jammer voor je dat je race nu geruineerd werd.

Anyway, beetje iR opgepikt en me weer even goed vermaakt :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Nickrsd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:44:
[...]

Ik heb dezelfde base met de settings van Maurice en vjoy. De FFB is wel vrij stevig maar wel met veel gevoel. Vind het wel erg prettig en leuk rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Zal het nog wel eens proberen. Maar wat ik nu zie bij de settings van maurice. Als je vjoy ook gebruikt kan je de setting het beste op 60hz direct mode zetten. Dit geeft een zeer lage vertraging. Althans.. dat is wat ik ervan begrijp.

Op 360 hz mode kan je irffb gebruiken zonder vjoy.

[ Voor 10% gewijzigd door Nickrsd op 27-12-2019 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Arfman schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 21:06:
Net 2 minuten voor het begin in de M8 gesprongen voor een raceje op Donington, samen met Martijn Z (weet even z'n nick hier niet :$). De kwalificatie was m'n oefening (zondag en maandag met GoT niet mee gedaan) dus 13e gekwalificeerd als auto #1 :')

Race ging best goed. Paar posities gepakt door spins/crashes en nadat Martijn me genereus voorbijliet kon ik redelijke pace rijden. Had nog bijna P5 ingehaald maar kwam net te kort. Helaas werd Martijn's race verknaakt door een te optimistische inhaalactie van iemand op hem, jammer.

Martijn: tof dat je me voorbijliet maar dat hoeft niet hoor ;) Tijdens races is het iedereen voor zich en alhoewel ik het gebaar waardeer vonbd ik het erg jammer voor je dat je race nu geruineerd werd.

Anyway, beetje iR opgepikt en me weer even goed vermaakt :)
No worries hoor :) had wat pech hier en daar. Deze baan kan ik toch niet zoveel mee :/
Dus dan is een mede Tweaker voor laten om even flink gas te geven een kleine moeite en altijd leuk zo weer wat mensen van hier tegen te komen. ( en ik deed nog een poging je te volgen maar dat ging helaas niet )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Nou nou. Ik ook ontmaagd door iRacing, hoor.

Race 1: Als 2e gekwalificeerd. Race begint. Iedereen toeren maken, hé. Plots zie ik allemaal auto's vertrekken dus ik ook maar vertrekken. Hoppa drive-through, want blijkbaar een jump-start. Daar gaat mijne 2e plek. Ging nog een keer iets te wijd. Dus ik weer naar mijn racelijn. Zat er blijkbaar iemand naast me, en de spotter die net 3 tellen te laat reageerde. Knalde um zo van de baan af. :+ Enfin. 20 rondes later toch naar de 5e plek weten te knokken.

Race 2: Wederom 2e plek. Race begint. Nu weet ik wel beter. Groen groen groen. Maar verhip ik heb te veel wielspin en 2 halen mij in. 3 bochten later. Hoppa eentje vliegt uit de bocht. Een halve tel later een ander. Hoppa. Ivy 1e plek. Ja hoor. In mijn nek zat iemand 12 rondes lang te hijgen. Klotsende oksels. Is die kamer nou zo warm of ben ik het? Toch de race goed uitgereden. 1e plek.

Al die uren met de Caterham in AMS werpen dus zijn vruchten af. Blijf er bij dat ik het jammer vind van de Force Feedback. Misschien nog wat mee klooien. Tot nu toe qua FFB is het:

1. AMS
2. rFactor 2
3. ACC
4. AC
5. iRacing
6. Raceroom

Morgen maar wederom de Mazda.

[ Voor 8% gewijzigd door Ivysaur op 28-12-2019 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ivysaur schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 00:48:

Race 1: Als 2e gekwalificeerd. Race begint. Iedereen toeren maken, hé. Plots zie ik allemaal auto's vertrekken dus ik ook maar vertrekken. Hoppa drive-through, want blijkbaar een jump-start. Daar gaat mijne 2e plek. Ging nog een keer iets te wijd. Dus ik weer naar mijn racelijn. Zat er blijkbaar iemand naast me, en de spotter die net 3 tellen te laat reageerde. Knalde um zo van de baan af. :+ Enfin. 20 rondes later toch naar de 5e plek weten te knokken.

Race 2: Wederom 2e plek. Race begint. Nu weet ik wel beter. Groen groen groen. Maar verhip ik heb te veel wielspin en 2 halen mij in. 3 bochten later. Hoppa eentje vliegt uit de bocht. Een halve tel later een ander. Hoppa. Ivy 1e plek. Ja hoor. In mijn nek zat iemand 12 rondes lang te hijgen. Klotsende oksels. Is die kamer nou zo warm of ben ik het? Toch de race goed uitgereden. 1e plek.

Al die uren met de Caterham in AMS werpen dus zijn vruchten af. Blijf er bij dat ik het jammer vind van de Force Feedback. Misschien nog wat mee klooien. Tot nu toe qua FFB is het:

1. AMS
2. rFactor 2
3. ACC
4. AC
5. iRacing
6. Raceroom

Welkom en proficiat met je overwinning in race 2! Voor wat betreft FFB zou je evt nog irFFB kunnen proberen of dat voor je helpt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ivysaur schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 00:48:

1. AMS
2. rFactor 2
3. ACC
4. AC
5. iRacing
6. Raceroom

De Mazda heeft elektrische stuurbekrachtiging en die zorgt voor een licht gevoel in het stuur.
Met mijn DD heb ik de FFB in de mazda wat hoger staan, maar voel zeker alle details al zijn deze heel 'delicaat'. (net als in de echte nieuwe MX-5 ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Doubleoz @JoepW Dank jullie wel. Ik zal nog even naar irFFB kijken. Mis tevens wat meer informatie, zoals mijn bandenspanning, temperaturen, schade enzo. Wellicht wat te veel verwend met AMS/ACC/Rf telemetrie.

Ja, vond het al zo licht. Heb de aanbevolen instellingen vn Fanatec gebruikt. Heb het nu op 12str / 8nm staan. Verveelde me de pleuris die eerste race. Voelde niks, geen kracht. Zat me echt te vervelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Ivysaur schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 13:59:
@Doubleoz @JoepW Dank jullie wel. Ik zal nog even naar irFFB kijken. Mis tevens wat meer informatie, zoals mijn bandenspanning, temperaturen, schade enzo. Wellicht wat te veel verwend met AMS/ACC/Rf telemetrie.

Ja, vond het al zo licht. Heb de aanbevolen instellingen vn Fanatec gebruikt. Heb het nu op 12str / 8nm staan. Verveelde me de pleuris die eerste race. Voelde niks, geen kracht. Zat me echt te vervelen.
In iRacing krijg je maar heel weinig info die de auto IRL niet heeft tijdens de race. Een MX-5 geeft volgens mij IRL geen bandenspanning en -temperatuur weer, dus in iR ook niet, tenzij je in de pits staat. De black boxes (F-toetsen) laten één en ander zien, maar je bandentemperatuur wordt dan bijvoorbeeld alleen maar bijgewerkt als je de pits in gaat.
* Wormaap is al blij dat 'ie in de Skip Barber de snelheid mag zien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Voordat je irFFB gebruikt, kan ik je aanraden om iRacing de optimale FFB setting eerst laten bepalen. Dit kan met een van de blackboxen (F9 of F10). Er staan dan wat instellingen voor de spiegels en FFB. Als je dan een rondje rijdt (zonder te spinnen uiteraard), dan rekent iRacing de optimale FFB setting uit. Er komt dan een knopje 'auto' in de black box staan.

Meer info hierover staat hier: http://edracing.com/edr/FFB.php
Even kijken onder het kopje "F9 - FFB AUTO STRENGTH SETTING"

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 28-12-2019 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Als aanvulling op de post van @Wormaap :
Dat er zo weinig telemetrie beschikbaar is heeft de reden die hij noemt (zo dicht mogelijk de realiteit benaderen) en niet onbelangrijk het voorkomen van tweaks / hacks op basis van de telemetrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Heb de halve avond enkel Mazda en Lime Rock zitten racen. Leuk. Wat toffe gevechten gehad. Wat saaie races gedaan. Bij eentje 2e gekwalificeerd. Iemand zei: 'Kijk uit voor bocht 1' dus ik 'RIP' terug.. Wie slipt er in bocht 1? Ikke. Haha. 20 rondes achteraan gereden. Blehh. Andere 2 races waren wat leuker. De een laatste alle auto's 20 min echt dicht op elkaar. De laatste 5e gekwalifieerd, helemaal terug naar 10 en toch weer in de top 5 weten te knokken.

Online eigenlijk best leuk. Jammer van het verdienmodel. Geen zin om 5x dubbel te betalen voor auto's en banen die ik ook in AMS, rF2, AC , ACC and RRE heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ivysaur schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:45:

Online eigenlijk best leuk. Jammer van het verdienmodel. Geen zin om 5x dubbel te betalen voor auto's en banen die ik ook in AMS, rF2, AC , ACC and RRE heb.
Ja, ik snap je punt, maar aan de andere kant heb ik RF2 en PC2 gekocht en die speel ik nooit. Zonde van de ~80 euro dus. Ik geef hier en daar een keer 12 euro euro uit voor een baantje. Kopen van auto's ben ik (M8 GTE is een uitzondering) mee gestopt, want ik rij maar 1 of 2 series. Dan valt het allemaal wel mee. Focus je dus op een serie die je wilt rijden en als je een keer de baan niet hebt, dan rij je die week even wat anders. Lol heb je in iracing altijd wel (tenzij die spaanse 3 namige gasten meedoen ;))

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:54

Raimond613

Simracer

[b]Ivysaur schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:45:

Jammer van het verdienmodel. Geen zin om 5x dubbel te betalen voor auto's en banen die ik ook in AMS, rF2, AC , ACC and RRE heb.
Dat ligt niet aan iRacing maar aan jou zelf; als je alle sims wilt hebben moet je dus ook voor alle sims betalen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:50
Raimond613 schreef op zondag 29 december 2019 @ 11:43:
[...]

Dat ligt niet aan iRacing maar aan jou zelf; als je alle sims wilt hebben moet je dus ook voor alle sims betalen.
Dit dus, ik zie hem in meer topics posten en vaak klagen over kosten/geld.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Ach ja. Ik ben hier weer weg. Zulke vijandigheid en fanboyisme naar een nieuweling is gewoon not done.

Ik vermaak me wel in doe mazda. Ajuu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
Ivysaur schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:58:
Ach ja. Ik ben hier weer weg. Zulke vijandigheid en fanboyisme naar een nieuweling is gewoon not done.

Ik zie weinig vijandigheid of ben ik nou gek?
Het heeft toch niets te maken met je mede tweakers?
Die bedenken namelijk niet dat er licenties vast zitten aan auto's en tracks waarvoor je moet betalen..

Zoals iemand al eerder aangaf ik heb ook een sloot van spellen die ik nooit meer speel waarin banen en auto's zitten die in iracing ook zitten.

Het is altijd nog je eigen keuze en niemand hier verplicht je om die auto's en tracks te kopen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-07-2024

Heeh?

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Ik snap dat je wellicht frustraties hebt richting het verdien model etc.. dat kan natuurlijk en iRacing is zeker niet een goedkope hobby :)

Maar deze mensen hier in het topic & forum zijn alles behalve onvriendelijk tegen nieuwelingen, ik race nu een kleine 1,5 maand en ben altijd op weg geholpen als ik vragen had.

Zelfs toen wij vroegen of er rondjes in de bmw opgenomen konden worden zodat wij nieuwelingen er van konden leren werd daar gehoor aan gegeven ( lees dit doen mensen dan voor niets in hun tijd voor ons )

Dan hebben we nog de weekly races die ook door vrijwilligers word onderhouden voor ons plezier.

Dus denk dat je het deel niet lief voor nieuwelingen wel even weg kunt halen O+
( en ga gewoon lekker genieten van de mooie dingen die dit spel je gaat geven, en dat gaat veel verder dan een track )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik heb ook zeker meedere race ‘Sims’ geprobeerd. Ac, rf2 pc1, pc2.. allemaal gekocht👍🏿 Genoten ervan. En toch blijf ik de ervaring van iracing subliem vinden.. daarom vanaf 2013 in het bezit van iracing. Heerlijke Sim en community..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De hoogtepunten van vanavond:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EtEQltKxGvdFq986sKbfV4GO/medium.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Ayf2KSsxpCEPWbMZ0Y6k6Z7f/medium.png

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier mijn 3 Heats inclusief flinke klappers....

Op 23:55 de klapperrrrrr!

[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 29-12-2019 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:51
Mijn excuses voor de afwezigheid in teamspeak, heb nog steeds geen PTT ingesteld hiervoor.

Leuke races vandaag, eerste race lekker aan het knokken geweest!
Die jump in de tweede race was wel vet ;)

Vandaag overdag veel gewisseld tussen triples en VR, VR wint het nog steeds.
Tijdens de practice er voor gekozen toch in VR te rijden.

Mocht er iemand een enorm goeie tip hebben voor een triples setup dan houd ik mij aanbevolen.
Mijn grootste probleem is dat ik "gevoel" mis tussen insturen en mijn positie op de baan.
Bij VR kan ik het redelijk inschatten hoe de bocht loopt, maar op scherm is het consequent veel te vroeg of veel te laat....

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
raymondw schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:36:
Mijn excuses voor de afwezigheid in teamspeak, heb nog steeds geen PTT ingesteld hiervoor.

Mocht er iemand een enorm goeie tip hebben voor een triples setup dan houd ik mij aanbevolen.
Mijn grootste probleem is dat ik "gevoel" mis tussen insturen en mijn positie op de baan.
Bij VR kan ik het redelijk inschatten hoe de bocht loopt, maar op scherm is het consequent veel te vroeg of veel te laat....
Ik heb mijn middelste scherm direct achter mijn stuur staan en de zijschermen op ca. 179 graden 66 graden staan met een for van 179. (Gewoon met de iRacing calculator bepaald) en ik heb mijn virtuele stoel wat ander gezet. Hierdoor dekt mijn echte stuur het virtuele stuur af en zit ik dus redelijk zoals in RL in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard27
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 12-09-2023
raymondw schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:36:

ik heb zelf dat probleem ook gehad en door ver vooruit te kijken kan je dat oplossen erg lastig in het begin maar als je het door heb erg handig

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Race 2: mijn 1ste overwinning in een GoT weekly tournament d:)b
...met een beetje hulp van de reverse grid én @Doubleoz (jammer man).

Daarnaast heb ik in race 1 en 3 leuke battles gehad met o.a. @Ruud Mulders, maar helaas ook 2x op de baan gespint als gevolg van (teveel) overstuur bij het uitkomen van de bocht. Meer oefenen :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoelTM46
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 12-05 16:35
Was weer een leuke avond, dit zijn altijd wel mooie races in de BMW.

Ton J, volgens mij had ik wat problemen met mijn mic, ik probeerde het tijdens de race nog te zeggen (misschien drukte ik ook gewoon op het verkeerde knopje), maar mijn excuses dat ik je bijna van de baan duwde in race 3. Ik dacht dat ik naast en achter mij meer ruimte had.

[ Voor 7% gewijzigd door RoelTM46 op 29-12-2019 23:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-05 14:16
JoepW schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:40:
[...]

Ik heb mijn middelste scherm direct achter mijn stuur staan en de zijschermen op ca. 179 graden staan. (Gewoon met de iRacing calculator bepaald) en ik heb mijn virtuele stoel wat ander gezet. Hierdoor dekt mijn echte stuur het virtuele stuur af en zit ik dus redelijk zoals in RL in de auto.
179 graden?

Ik vond dit n goede pagina:
https://forum.reizastudio...e-screens-immersion.4009/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Uhhhhh vaudje. FoV 179 en graden zijschermen ca 66. :? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Mijn deelname gisteravond was geen succes.

1e race: verlies in de 1e ronde de controle net na de brug waardoor ik rechtstreeks de pitsstraat in glij en daar op de pittwall beland. Vervolgens TOW (40 sec), repair (30 sec) en overschrijding speed limit (40 sec) aan mijn broek waardoor race klaar was.

2e race: hier gebeurd in mijn ogen wat vreemds. Op mijn overlay staat dat ik 3e sta maar 2 heren zijn niet op de grid waardoor ik 1e ben. Op start finish gaat Sem die achter mij stond vol op gas, terwijl ik in de veronderstelling was dat ik de pace mag betalen waardoor hij had mij dus ook al had ingehaald voor de start lijn. Volgens mij is dit niet toegestaan toch?

De race ging eigenlijk erg lekker. Na bocht 5 haal ik in ronde 1 Sem al in en bouw langzaam aan een voorsprong op van circa 2,5 sec. Achter mij zie ik wel wat snelle jongens naar voren komen dus moest het tempo er wel inhouden. Maar helaas kom ik met 1 wiel net in het zand na bocht 5 en terwijl ik dit niet doorhad waardoor tijdens het gas geven mijn achterkant weg breekt en ik hem net niet kon houden. Hierdoor eindigt mijn race op P9.

3e race: wel aardige race gehad maar verloor veel posities als gevolg dat ik de chicane 1x mist. Daarna nog wel wat leuke gevechten gehad op de baan maar in de achterhoede gefinished. Ik heb wel nog 1 iemand in de rondte getikt maar weet niet meer wie het was, maar waarvoor mijn excuses.

Hopelijk vanavond een herkansing...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:14:
Hier mijn 3 Heats inclusief flinke klappers....
[YouTube: GoT iRacing live]
Op 23:55 de klapperrrrrr!
Jep, that's me. Helaas net met mijn rechter voorwiel de grindbak geraakt en ineens compleet de controle kwijt. Met de Skip kan je die bak nog wel toucheren als je daar net wat wijd gaat. Sorry Joep en Jan Hein voor die klapper! Excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Dit ziet er uit als een feest :) ben benieuwd hoe ik vanavond door kom aangezien ik geen tijd heb gehad om de baan eerder te rijden. Fingerscrossed dat een uurtje genoeg is hahaha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yannic92
Wat heb ik genoten van Iracing afgelopen vrijdag/zaterdag/zondag moest heel erg wennen tegenover Gran turismo. Vooral de koude banden in het begin dat heb je totaal niet bij GT sport. Ik rij nu alleen Mx 5 cup en gister avond nog even gereden lag 15 ronden aan kop, maak een stomme fout waardoor ik spinde (geen schade) 3 ronden later allemaal rook vanwege low oil pressure. Zijn technische storingen vaker van toepassing of moet je nog op meer dingen letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Yannic92 schreef op maandag 30 december 2019 @ 08:58:
Wat heb ik genoten van Iracing afgelopen vrijdag/zaterdag/zondag moest heel erg wennen tegenover Gran turismo. Vooral de koude banden in het begin dat heb je totaal niet bij GT sport. Ik rij nu alleen Mx 5 cup en gister avond nog even gereden lag 15 ronden aan kop, maak een stomme fout waardoor ik spinde (geen schade) 3 ronden later allemaal rook vanwege low oil pressure. Zijn technische storingen vaker van toepassing of moet je nog op meer dingen letten?
Schade door jouw crash of misschien te vroeg terugschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannic92
JoepW schreef op maandag 30 december 2019 @ 09:25:
[...]

Schade door jouw crash of misschien te vroeg terugschakelen?
Ik was niet de muur in geknald, kleine spin op lage snelheid, bocht 6-7 van Lime rock. Te vroeg terugschakelen zou misschien kunnen, even opletten in het vervolg. Wel tof dat dit er inzit.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-04 16:28

verse48

ferdy

Hoi goedemorgen,ik wil me even voorstellen ik ben Ferdy, 44 jaar kom uit het mooie dorpje Wamel,in mijn dagelijks leven ben ik vrachtwagenchauffeur! Een paar dagen geleden besloten me aan te melden bij Iracing ik ben helemaal nieuw met simracen dus heb nog heeeeelll veel te leren daarom dat ik het hier ook beetje volg!Ik ben al wat aan het oefenen geweest en mijn eerste races gehad(man wat is dat gaaf!),Eens kijken hoe het nu allemaal gaat lopen ik zal ivm met werk niet altijd zin hebben om s'avonds ook nog achter het stuur te kruipen!Misschien dat ik zondags of maandags ook nog mee ga doen ,maar eerst maar een beetje meer ervaring op doen!! gr Ferdy

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Yannic92 schreef op maandag 30 december 2019 @ 10:01:
[...]

Ik was niet de muur in geknald, kleine spin op lage snelheid, bocht 6-7 van Lime rock. Te vroeg terugschakelen zou misschien kunnen, even opletten in het vervolg. Wel tof dat dit er inzit.
Het kan ook zijn dat je lang dicht achter iemand hebt gereden en daardoor te weinig koeling hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Maurice W schreef op zondag 29 december 2019 @ 23:28:
Race 2: mijn 1ste overwinning in een GoT weekly tournament d:)b
...met een beetje hulp van de reverse grid én @Doubleoz (jammer man).

Daarnaast heb ik in race 1 en 3 leuke battles gehad met o.a. @Ruud Mulders, maar helaas ook 2x op de baan gespint als gevolg van (teveel) overstuur bij het uitkomen van de bocht. Meer oefenen :O
[YouTube: iRacing 20S1 | GoT BMW M8 GTE Tournament @Road Atlanta]
Nice! Rij jij met 3 schermen of is dit jouw FoV op 1 scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:56:
[...]

Als dit de FoV is waar Maurice mee rijdt dan is ie niet juist denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:01:
[...]

Als dit de FoV is waar Maurice mee rijdt dan is ie niet juist denk ik ;)
Hahah, precies. Daarom vroeg ik het me af, want hoe krijg je dit kloppend op een 16:9 filmpje terwijl het op is genomen in 48:9?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• thijs1993
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-03 16:23
Hallo allemaal! Bij deze wil ik mij graag voorstellen aan de iRacing community. Mijn naam is Thijs van de Grift, 26 jaar en ben mij in rank aan het opwerken. Ik ben redelijk nieuw in iRacing, heb van de zomer een 3 maanden abonnement gehad om het uit te testen. Uiteindelijk smaakte dat naar meer en ben nu mijn ratings aan het opschroeven in de skippy. Hoop jullie snel op het digitale asfalt te treffen.
Groeten,
Thijs van de Grift

[url="http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid= 384665"]iRacing Profiel[/url]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

StealthyPeanut schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:56:
[...]

Nee, ik rij in VR.
Replays doe ik op een apart scherm opnemen. FOV van dat scherm heb ik niet aangepast (default volgens mij)... vond het wel goed zo ;)

Pagina: 1 ... 216 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies