Je moet het aantal spiegels dan instellen op "1" geloof ik.StealthyPeanut schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:58:
Hoe krijg ik eigenlijk de rearview in de M8 op die middenconsole ipv bovenin? Dat zie ik bij best veel rijders terug, maar ik krijg het niet gevonden.
Over spiegels gesproken, ik had er altijd 3 aan in VR. Want Muh immersion, maar dan wel de virtual ook aan. Ik kijk eigenlijk alleen maar in die laatste, dus de spiegels is uitgezet. Waar ik eerste moeite had met 90 houden en hij elke keer naar 45 fps sprong, nu zonder problemen stabiel 90Luckeh schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:29:
[...]
Je moet het aantal spiegels dan instellen op "1" geloof ik.
Ja, dieWormaap schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:25:
Bedoel je de oval trucks? Da's ook een guilty pleasure voor mij. Goede oefening in shit ontwijken, en gegarandeerd een leuke klassering als je't ding binnen de lijntjes weet te houden
Net als de MX-5 gewoon even paar minuten hersenloos rondjes rijden.
Al doe ik de MX-5 nog wel btje voor de competitie
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ah vandaar; thanks, ga ik vanavond eens proberenLuckeh schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:29:
[...]
Je moet het aantal spiegels dan instellen op "1" geloof ik.
Inderdaad de 49 of 79. En inderdaad: flashback naar GPL, nog steeds in mijn ogen de meest indrukwekkende racesim die ik ken. Ik heb nog wel later geprobeerd onder Windows te gebruiken maar dat lukt niet goed en erg verouderde graphics uiteraard. Ik heb nog wel ergens de manual, die is nog steeds nuttig voor rijden en aanpassingen aan een auto. De L49 is enorm lastig, als ik die een tijdje heb gereden en daarna bv de Skip doe lijkt die wel vastgeplakt aan de weg. Heel interessant op de Nordschleife of bv het oude Monza.BM schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:17:
[...]
De L49 of de L79? Jaren terug met een clubje van hier meegedaan aan L79 seizoen. Erg lastige auto, maar rijd inderdaad ontzettend leuk! De L49 ook wel eens geprobeerd, maar dat is meer vanuit sentiment wel leuk (flashback naar GPL).
G
En het geluid van de 79!!
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 4090 | Varjo Aero | 32GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Op de Graphics tab (bij Options) kan je Cockpit Mirrors Max: aanvinken en hoe hoger het getal hoe meer spiegels aangaan.StealthyPeanut schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:58:
Hoe krijg ik eigenlijk de rearview in de M8 op die middenconsole ipv bovenin? Dat zie ik bij best veel rijders terug, maar ik krijg het niet gevonden.
De spiegel in het midden bovenaan je scherm is de virtual mirror en die kan je aan en uitzetten op dezelfde tab ietsjes lager op het scherm.
In de BMW werkt het als volgt:
1: Linker Spiegel
2: 1 plus ook Rechter spiegel
3: 2 plus ook de rear view camera (beeldscherm op dashboard)
4: Veranderd niks en is dus gelijk aan 3
Ik heb voorgesteld aan iRacing elke spiegel apart aan en uit te kunnen zetten. Zal wel een jaar of 4 duren voordat dit wordt doorgevoerd
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Nog duidelijker Joep! Dank je.JoepW schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:03:
[...]
Op de Graphics tab (bij Options) kan je Cockpit Mirrors Max: aanvinken en hoe hoger het getal hoe meer spiegels aangaan.
De spiegel in het midden bovenaan je scherm is de virtual mirror en die kan je aan en uitzetten op dezelfde tab ietsjes lager op het scherm.
In de BMW werkt het als volgt:
1: Linker Spiegel
2: 1 plus ook Rechter spiegel
3: 2 plus ook de rear view camera (beeldscherm op dashboard)
4: Veranderd niks en is dus gelijk aan 3
Ik heb voorgesteld aan iRacing elke spiegel apart aan en uit te kunnen zetten. Zal wel een jaar of 4 duren voordat dit wordt doorgevoerd
Vooral jammer dat de spiegels zo enorm veel framerate eten. Ik vind het in VR juist prettig om de spiegels van de wagen zelf te gebruiken, ook omdat de virtual mirror zo hoog 'hangt' (is dat eigenlijk aan te passen?), maar zodra ik die aanzet is het met mijn 1060 niet meer leuk in VR, dan kan ik zo'n beetje alle andere grafische opties uitzetten.
Ticking away, the moments that make up a dull day
alt + K, dan kun je alles verplaatsen.Wormaap schreef op donderdag 19 december 2019 @ 12:15:
Vooral jammer dat de spiegels zo enorm veel framerate eten. Ik vind het in VR juist prettig om de spiegels van de wagen zelf te gebruiken, ook omdat de virtual mirror zo hoog 'hangt' (is dat eigenlijk aan te passen?), maar zodra ik die aanzet is het met mijn 1060 niet meer leuk in VR, dan kan ik zo'n beetje alle andere grafische opties uitzetten.
Zou mijn stoute verwachting ooit uitkomen..
dat er ook weersveranderingen gaan plaatsvinden tijdens het racen, of het weer miss dynamisch maken aan de locatie realtime. Lijkt me zo gaaf om met regen/ storm of zelf onweer of hagel het circuit te bestormen.. wowww bad dreams vrees ik
dat er ook weersveranderingen gaan plaatsvinden tijdens het racen, of het weer miss dynamisch maken aan de locatie realtime. Lijkt me zo gaaf om met regen/ storm of zelf onweer of hagel het circuit te bestormen.. wowww bad dreams vrees ik
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ze zijn er mee bezig.Nickrsd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:52:
Het weer an-sich is al veranderlijk als dynamisch kiest.
Enkel regen mist nog.
Ja er is al enige tijd geleden bevestigd dat regen in ontwikkeling is. Maar ze willen dit wel goed doen. Dus daar kwam nogal wat bij kijken, dynamische lagen grond. Wat houd hoeveel warmte vast, hoelang blijft water staan, etc. En je heb andere compound banden nodig. om er maar 2 te noemen.Nickrsd schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:52:
Bas en ik hebben wat voorbeeld rondjes opgenomen met de M8 op alle banen van dit seizoen.
Op onze GoT YT staan ze allemaal in 1 playlist: YouTube: 20S1 BMW M8 Demo laps
JoepW schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:51:
Bas en ik hebben wat voorbeeld rondjes opgenomen met de M8 op alle banen van dit seizoen.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Lekker bezig jongen, zijn er eerder als ik verwacht had. Zijn ook de lap times nog ergens te vinden? Nou zijn die natuurlijk niet super relevant, maar tochJoepW schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:51:
Als je aan het einde van het rondje op de display kijkt dan staat ie daargarriej schreef op donderdag 19 december 2019 @ 16:09:
[...]
Lekker bezig jongen, zijn er eerder als ik verwacht had. Zijn ook de lap times nog ergens te vinden? Nou zijn die natuurlijk niet super relevant, maar toch
Maar die rondetijden zijn zeker niet het onderste uit de kan. Ik heb denk ik per circuit enkel outlap en 2 rondjes gedaan. Meer niet.
Thanks Joep en Bas!JoepW schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:51:
Ik ga hier zeker wat aan hebben!
Ik heb alleen Donnington en Road Atlanta gedaan. De rest is allemaal van Joep, wel leuk om te zien dat er toch best veel verschil met remmen en gas geven zit. Ik doe alles met mijn rechter voet en Joep gebruikt beide voeten voor gas geven en remmen, dat verklaart dus ook waarom ik meestal één van de zuinigste op het circuit ben als het om brandstof verbruik gaat.
Ik heb ongeveer 10 rondjes eerst geoefend en daarna nieuwe auto gepakt voor koude banden om een snel rondje te doen.
Donnington: 1:03.579
Road Atlanta: 1:17.869
Dat is met default weer
Ik heb ongeveer 10 rondjes eerst geoefend en daarna nieuwe auto gepakt voor koude banden om een snel rondje te doen.
Donnington: 1:03.579
Road Atlanta: 1:17.869
Dat is met default weer
Ik heb mijn Heat 1 en 2 ook on-line gezet van afgelopen zondag.
Heat 1
Heat 2
Heat 1
Heat 2
Extra brandstofverbruik door aero schade en dan voor de laatste bocht stil komen te staan..
He bah, wil ik mn eerste race op bh starten met de BMW, nota bene toevallig met een mede-tweaker in de split en dan klapt mn stuur eruit na ronde 1. Hij reageerde tijdens de Q al een paar keer wat raar. Ik denk dat de voeding er niet helemaal lekker in zat waardoor hij zo reageerde. Vervolgens nog een mx5 race geprobeerd en daar gebeurde hetzelfde. Al met al zal dit niet best zijn voor mijn SR en IR..
Nice, nu nog een fancy specmap erop zetten
Ik zat ook in deze heat bij mij stopte iracing ooktomolino schreef op donderdag 19 december 2019 @ 20:23:
He bah, wil ik mn eerste race op bh starten met de BMW, nota bene toevallig met een mede-tweaker in de split en dan klapt mn stuur eruit na ronde 1. Hij reageerde tijdens de Q al een paar keer wat raar. Ik denk dat de voeding er niet helemaal lekker in zat waardoor hij zo reageerde. Vervolgens nog een mx5 race geprobeerd en daar gebeurde hetzelfde. Al met al zal dit niet best zijn voor mijn SR en IR..
Dat is top zeg!JoepW schreef op donderdag 19 december 2019 @ 15:51:
heeft goed geholpen zeg
vandaag 3 races.
1x 8ste van een 12de plek.
2x 3de van af de 10de plek
tnx alvast
ook zat er not een T.net poster in mijn race ( Tom )
aaah met @tomolino dus in de race.
En @pinkstrip jij was dat dus, want je reed net voor me en toen viel je in eens stil.
1x 8ste van een 12de plek.
2x 3de van af de 10de plek
tnx alvast
aaah met @tomolino dus in de race.
En @pinkstrip jij was dat dus, want je reed net voor me en toen viel je in eens stil.
[ Voor 28% gewijzigd door Blerf op 19-12-2019 21:49 ]
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
https://clips.twitch.tv/PeppyFaintTapirWTRuck
Is wel leuk om op Matt Malone z’n stream te komen.
Dat hij mij de volgende ronde af tikt, ‘netcode’, zullen we het maar niet over hebben dan.
En dat een Iberian me 3 ronden voor de finish me (express) de muur in drukt en m’n race eindigde zullen we het al helemaal niet overhebben
Dat hij mij de volgende ronde af tikt, ‘netcode’, zullen we het maar niet over hebben dan.
En dat een Iberian me 3 ronden voor de finish me (express) de muur in drukt en m’n race eindigde zullen we het al helemaal niet overhebben
Mijlpaal!

Bron: https://members.iracing.c...ist/3684803.page#11836090
En wij als community in de Benelux vormen daar 'maar' 0,3% van en ondanks dat kleine percentage worden we als GoT iRacing zeer serieus genomen door iRacing.
Ik ben benieuwd wanneer we de 200.000 doorbreken, maar nog belangrijker wanneer wij als community de 500 leden bereiken. Er zijn namelijk een paar duizend active iRacing members in de benelux!

En wij als community in de Benelux vormen daar 'maar' 0,3% van en ondanks dat kleine percentage worden we als GoT iRacing zeer serieus genomen door iRacing.
Ik ben benieuwd wanneer we de 200.000 doorbreken, maar nog belangrijker wanneer wij als community de 500 leden bereiken. Er zijn namelijk een paar duizend active iRacing members in de benelux!
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 19-12-2019 22:54 ]
Uh, 100.000 wàt precies eigenlijk?JoepW schreef op donderdag 19 december 2019 @ 22:53:
Mijlpaal!
[Afbeelding: 100.000 actieve members!]
Laat maar, 100.000 actieve members dus
[ Voor 3% gewijzigd door Rossi46 op 19-12-2019 22:59 ]
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Jammer, wel heel goed verdedigd. GjJohnnyV schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:53:
GaafJohnnyV schreef op donderdag 19 december 2019 @ 21:53:
Even een tijdje niet gereden. Voorheen reed ik de Ferrari 488 fixed, maar zie dat die verdwenen is dit seizoen. Wat is daar voor in de plaats gekomen? De BMW?
Idd is de 488 vervangen door de M8Rudolf schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 10:53:
Even een tijdje niet gereden. Voorheen reed ik de Ferrari 488 fixed, maar zie dat die verdwenen is dit seizoen. Wat is daar voor in de plaats gekomen? De BMW?
Hi Allemaal in 2018 was ik te gast bij Dragonspeed ( raceteam ) in de 24h van Le Mans. Toen ik door mijn archief ging vandaag dacht ik in eens wellicht kan ik mensen blij maken met wat highress beeld voor een print of background 

Mochten er mensen in VR problemen met hun Rift (s) hebben:
https://members.iracing.c...ist/3683406.page#11829623
Er is een probleem sinds de laatste Oculus update..
aaaah sound probleem lees ik, ik gebruik nooit de sound van de Rift zelf.Hyperiax schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 15:36:
Mochten er mensen in VR problemen met hun Rift (s) hebben:
Maar wel goed om even te weten.
Iemand enig idee hoe dit kan?

Alles up to date en zowel in VR als op scherm krijg ik het volgende te zien wanneer ik een TEST wil doen met de BMW bijv.
Heb het nu al een paar dagen aan de hand en ik kom er maar niet achter waarom iRacing wel gewoon laad maar niet de track laat zien etc. Ik kan dan ook niets hier verder.

Alles up to date en zowel in VR als op scherm krijg ik het volgende te zien wanneer ik een TEST wil doen met de BMW bijv.
Heb het nu al een paar dagen aan de hand en ik kom er maar niet achter waarom iRacing wel gewoon laad maar niet de track laat zien etc. Ik kan dan ook niets hier verder.
[ Voor 7% gewijzigd door MichaelJ op 20-12-2019 16:43 ]
Ik zou om te testen de app.ini en de rendererdx11.ini verplaatsen naar een andere directory en dan iRacing opnieuw starten.MichaelJ schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:42:
Iemand enig idee hoe dit kan?
[Afbeelding]
Dan wordt je gevraagd om de initiële setup te draaien. Misschien iets mis in een van die files.
Niet alleen sound hoor heel mijn game bleef hangen, door die sound bug..Blerf schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:18:
[...]
aaaah sound probleem lees ik, ik gebruik nooit de sound van de Rift zelf.
Maar wel goed om even te weten.
Beetje vergelijkbaar wat @MichaelJ volgens mij nu heeft.
@MichaelJ toevallig een Rift of Rift S ??
Klopt ja, inderdaad i.c.m. een Oculus rift. (Nog wel.. want onder de kerstboom ligt een Valve Index, oh wat duurt kerst dan ineens lang..)Hyperiax schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:50:
[...]
Niet alleen sound hoor heel mijn game bleef hangen, door die sound bug..
Beetje vergelijkbaar wat @MichaelJ volgens mij nu heeft.
@MichaelJ toevallig een Rift of Rift S ??
Maar heb het dus ook als ik hem start zonder Oculus en op het scherm.
Tip van Joep is ook wel even te proberen, dank!
@MichaelJ
Dit komt waarschijnlijk omdat je geluid in iRacing op "system default" staat.
Bij mij was dit opgelost toen ik een geluidsbron selecteerde.
Dagen naar gezocht
Dit komt waarschijnlijk omdat je geluid in iRacing op "system default" staat.
Bij mij was dit opgelost toen ik een geluidsbron selecteerde.
Dagen naar gezocht

Mja, in de nieuwe update heten de audioapparaten van de Rift geloof ik net iets anders, en stelt't ding zichzelf in als default. Best irritant
Ik heb mijn system default weer naar mijn speakers gezet, en tegelijkertijd in iR en CrewChief handmatig doelen geselecteerd.
Ik had gisteravond ook problemen die te herleiden waren naar oculus.
Ik had eerst geprobeerd om de rendererdx11 te hernoemen om grafische settings te resetten. Bleef problemen houden ook zonder gebruik van de oculus .
Daarna iracing opnieuw geïnstalleerd en nog steeds problemen. Daarna oculus verwijderd en daarna waren de problemen voorbij....
Las vandaag ook dat het door update kwam.
Gisteravond niet constant problemen gehad, maar elke keer tijdens de race ging iracing haperen. Dit zorgde voor crashes en mijn irating die weer is ingestort.....
Ik had eerst geprobeerd om de rendererdx11 te hernoemen om grafische settings te resetten. Bleef problemen houden ook zonder gebruik van de oculus .
Daarna iracing opnieuw geïnstalleerd en nog steeds problemen. Daarna oculus verwijderd en daarna waren de problemen voorbij....
Las vandaag ook dat het door update kwam.
Gisteravond niet constant problemen gehad, maar elke keer tijdens de race ging iracing haperen. Dit zorgde voor crashes en mijn irating die weer is ingestort.....
Net even op donington gereden met de m8. 1,01,4 tot nu toe. Met vrs track conditions.
Ben benieuwd wat de tijdens gaan zijn zondag en maandag 😊
Allereerst dank aan @Linc en @JoepW voor het opnemen en plaatsen van de video's van de BMW series.
Vraag voor de meer ervaren rijders onder ons: passen jullie voor iedere track of wellicht zelfs tijdens het rijden ook jullie brake bias aan en kunnen jullie tips geven hoe jullie de juiste brake bias bepalen? Ik rij eigenlijk altijd met de standaard brake bias omdat wanneer ik het aanpas dit niet direct terug zie dat ik er bijvoorbeeld echt sneller van wordt of trager.
Daarnaast heb ik sinds gisteren een 43 inch ultrawide om te racen. Dat is wel echt vet, t.o.v. mijn 23 inch waar ik voorheen op reed! Echter is het menu in iRacing in standaard breedte getoond, is dit aan te passen met een instelling in een INI file?
Vraag voor de meer ervaren rijders onder ons: passen jullie voor iedere track of wellicht zelfs tijdens het rijden ook jullie brake bias aan en kunnen jullie tips geven hoe jullie de juiste brake bias bepalen? Ik rij eigenlijk altijd met de standaard brake bias omdat wanneer ik het aanpas dit niet direct terug zie dat ik er bijvoorbeeld echt sneller van wordt of trager.
Daarnaast heb ik sinds gisteren een 43 inch ultrawide om te racen. Dat is wel echt vet, t.o.v. mijn 23 inch waar ik voorheen op reed! Echter is het menu in iRacing in standaard breedte getoond, is dit aan te passen met een instelling in een INI file?
Voor degene met de Valve Index. Je kan nu zonder HMD reset de refreshrate aanpassen. Je moet daarvoor de Beta branch van SteamVR (wat je sowieso moet doen) draaien en de laatste drivers van NVidia. Ideaal als je switched van Tskubua naar iets wat wel performed
.
[ Voor 14% gewijzigd door ZFLaSH op 21-12-2019 09:11 ]
ik niet (meer).Doubleoz schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 07:56:
Als je de BB lager zet (meer naar achteren) kan je vaak later remmen, is de auto instabieler tijdens het remmen en kan je meer stuur krijgen tijdens trail braking.
Je kan volgens mij met ctrl-PgUp en crtl-PgDn (of shift of altDoubleoz schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 07:56:
Netjes. Heb een sessie van 40 rondes gereden (aan 1 stuk) en zat op het einde met oude banden op 1.03.4 geloof ik, wel gewoon 30 graden track temp gedaan. Leuke baan zeg in iRacing.Erind schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:54:
Net even op donington gereden met de m8. 1,01,4 tot nu toe. Met vrs track conditions.
Wat zijn eigenlijk de standaard settings voor GoT Racing? Handig om die te gebruiken in mijn offline Testsessies.
Default weather. Trackstate 40%. dynamic sky. TOD als in de officiele serie.StealthyPeanut schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 16:39:
[...]
Wat zijn eigenlijk de standaard settings voor GoT Racing? Handig om die te gebruiken in mijn offline Testsessies.
Even live streaming getest met wat AI autos.
De race (die ik heb afgebroken want ik crashte) was nog best vermakelijk tot dat moment.
En stream lijkt te werken zonder gestotter op mijn schermen.
Vraagje; is het altijd toegestaan om het zij-aanzicht zo weer te geven? Want dat zou een triple setup iets minder noodzakelijk makenJoepW schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:32:
[YouTube: GoT iRacing live]Even live streaming getest met wat AI autos.
De race (die ik heb afgebroken want ik crashte) was nog best vermakelijk tot dat moment.
En stream lijkt te werken zonder gestotter op mijn schermen.
Dat is enkel in de stream, hoor.Rossi46 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:33:
[...]
Vraagje; is het altijd toegestaan om het zij-aanzicht zo weer te geven? Want dat zou een triple setup iets minder noodzakelijk maken
Ik heb triples
Pip is niet mogelijk in iRacing.
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 21-12-2019 18:45 ]
Ja, maar ik nietJoepW schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:35:
[...]
Dat is enkel in de stream, hoor.
Ik heb triples
Even serieus, dergelijke opties zijn neem ik aan niet beschikbaar tijdens reguliere gameplay? Ik heb nog geen PC om daadwerkelijk gebruik te maken van m'n iRacing account, dus daarom dat ik nog van dit soort vragen moet stellen
Nee picture in picture is niet mogelijk.Rossi46 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 18:47:
[...]
Ja, maar ik niet![]()
Even serieus, dergelijke opties zijn neem ik aan niet beschikbaar tijdens reguliere gameplay? Ik heb nog geen PC om daadwerkelijk gebruik te maken van m'n iRacing account, dus daarom dat ik nog van dit soort vragen moet stellen
Ik stap zo voor ongeveer 4 uur in de radical voor de Targa Virginia. Totale oefentijd misschien 45 minuten. Wish me luck
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Good luck! Heel gaaf!Arfman schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 19:49:
Ik stap zo voor ongeveer 4 uur in de radical voor de Targa Virginia. Totale oefentijd misschien 45 minuten. Wish me luck
Hier de livestream. Kunnen we je volgen
Thanks! Heb me als 9e gekwalificeerd met een PB, maar kom ruim 3 seconden per ronde te kort op de nummer 1. Het is ook een track met een laptime van 2:20 maar toch. Doel is dus uitrijden en geen gekke dingen doen en hopelijk lol hebben.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ook met een vrs set up of de fixed set up?Erind schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 22:54:
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Parkeer hem net in de muur. De set waar ik mee rijd wordt de laatste 10 ronden zowat onbestuurbaar
Veel tijd verloren met verkeer ook, constant werd ik bijgehaald door iemand die ik dan weer een paar seconden wegrij om vervolgens weer achter een TCR of Porsche te zitten, beetje frustrerend. Kijken of de auto straks na de repairs nog te rijden is.
Gisteren het geheugen in mijn pc geupgrade van 16GB 2133Mhz naar 32GB 3600Mhz. En de nieuwe Ryzen 3700x was ook binnen dus er ook gelijk maar ingeklust. Wat een verschil!
Alle tracks draaien nu soepel op 90FPS in VR (HP Reverb) zelfs Tskuba.
Weet iemand trouwens of je de UI items ook per auto kunt indelen? Ik sleep bijv in VR de blackbox wat dichter bij het stuur op een deel van het dashboard dat ik niet gebruik, maar dat verschilt dus per auto.
Weet iemand trouwens of je de UI items ook per auto kunt indelen? Ik sleep bijv in VR de blackbox wat dichter bij het stuur op een deel van het dashboard dat ik niet gebruik, maar dat verschilt dus per auto.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Die settings zijn niet per auto.BastiaanN schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 22:51:
Enige oplossing zou zijn een app.ini file per auto.
En gefinished 
https://members.iracing.c...nid=29959322&custid=73797
Geeindigd op P5, als een na laatste nog rijdende Radical. Na de beuk in de muur ongeveer 20 minuten verloren met tow en repairs, dus kansloos om nog iets in het klassement te kunnen betekenen. Was ook flink wat topsnelheid kwijt dus vooral Porsches inhalen was een nog grotere uitdaging.
Ben wel enorm trots dat ik toch heb doorgezet en gefinished ben, maar ook compleet brak nu
Geeindigd op P5, als een na laatste nog rijdende Radical. Na de beuk in de muur ongeveer 20 minuten verloren met tow en repairs, dus kansloos om nog iets in het klassement te kunnen betekenen. Was ook flink wat topsnelheid kwijt dus vooral Porsches inhalen was een nog grotere uitdaging.
Ben wel enorm trots dat ik toch heb doorgezet en gefinished ben, maar ook compleet brak nu

Zonder setup. Is fixedTijn96 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 20:48:
[...]
Ook met een vrs set up of de fixed set up?
Dank voor de reactie. Helaas werkte het zoomen van de interface niet met die toetsencombinatie. Zal zelf nog even verder zoeken en anders laten we het zo. Ik kan in ieder geval wel met het racen gebruik maken van de volledige breedte van het scherm.JoepW schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 10:49:
[...]
ik niet (meer).
Als je de BB lager zet (meer naar achteren) kan je vaak later remmen, is de auto instabieler tijdens het remmen en kan je meer stuur krijgen tijdens trail braking.
[...]
Je kan volgens mij met ctrl-PgUp en crtl-PgDn (of shift of alt) het zoom level van de interface wijzigen. En met Alt-k kan je sommige zaken (niet alle) verplaatsen.
Waar wil je dan kunnen zoomen?Doubleoz schreef op zondag 22 december 2019 @ 07:18:
[...]
Dank voor de reactie. Helaas werkte het zoomen van de interface niet met die toetsencombinatie. Zal zelf nog even verder zoeken en anders laten we het zo. Ik kan in ieder geval wel met het racen gebruik maken van de volledige breedte van het scherm.
Klasse man. Lijkt me erg gaaf.Arfman schreef op zondag 22 december 2019 @ 00:39:
En gefinished
Met name het aantal INC vind ik knap: 44 stuks maar op zoveel tracktime met een beschadigde wagen later in de race. Netjes.
Shit.. dan moet ik nog ff op zoek naar een seconde 😂
Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel
Let wel op: VRS track temp is 22 graden. Volgens mij staat hij standaard rond de 25 graden ergens.Tijn96 schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:19:
[...]
Shit.. dan moet ik nog ff op zoek naar een seconde 😂
25,5555556 graden celsius is default iRacing temp.StealthyPeanut schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:26:
[...]
Let wel op: VRS track temp is 22 graden. Volgens mij staat hij standaard rond de 30 graden ergens.
Iets koeler dusJoepW schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:38:
[...]
25,5555556 graden celsius is default iRacing temp.
Mijn BMW M8 was wat kaal dus nu voorzien van onze trouwe sponsoren.

Dat is de air temp. dat heeft eerlijk gezegd weinig invloed op de ronde tijden. de track temp was 48.89 graden celcius toen ik mijn tijd zette. Dat ligt er ook maar net aan hoeveel wolken er zijn enzo. Dat was met default weer in de middag.JoepW schreef op zondag 22 december 2019 @ 09:38:
[...]
25,5555556 graden celsius is default iRacing temp.
idd, je hebt helemaal gelijk (my bad). Het maakt dat nogal wat uit en daardoor zijn rondetijden bijna alleen maar te vergelijken in 1 sessie.Linc schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:25:
[...]
Dat is de air temp. dat heeft eerlijk gezegd weinig invloed op de ronde tijden. de track temp was 48.89 graden celcius toen ik mijn tijd zette. Dat ligt er ook maar net aan hoeveel wolken er zijn enzo. Dat was met default weer in de middag.
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 22-12-2019 11:35 ]
NiceJoepW schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:23:
[Afbeelding: BMW M8 Joep 1]
[Afbeelding: BMW M8 Joep 2]
Nice, is de skin ook voor andere GOT rijders te gebruiken?JoepW schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:23:
[Afbeelding: BMW M8 Joep 1]
[Afbeelding: BMW M8 Joep 2]
Kan, maar dan wel met andere accentkleuren anders wordt het wel verwarrend tijdens ons toernooi.Doubleoz schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:10:
[...]
Nice, is de skin ook voor andere GOT rijders te gebruiken?
Kan je zelf met photoshop het aanpassen of moet ik er een paar maken?
Ik zal ‘m straks ff aan je geven...iXiro schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:35:
Ik wil zelf ook wel een (blauwe) versie maken, heb je een psd file beschikbaar?
Sinds dit seizoen gepromoveerd naar B-klasse maar de impact om mijn SR is groot. Ook wat pech gehad afgelopen races dat ik een aantal keer wordt aangereden maar inmiddels is mijn SR teruggezakt naar 1.11 terwijl ik toch echt de intentie heb om niet als een brokkenpiloot over het circuit te racen... Maar met een BMW over een smal circuit racen is toch extra risico om aanrijdingen te krijgen.
Ik heb er geen ervaring mee maar wil het best eens proberen. Lukt het niet dan hou ik gewoon mijn “eigen” skin aan van tradingpaints.JoepW schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:29:
[...]
Kan, maar dan wel met andere accentkleuren anders wordt het wel verwarrend tijdens ons toernooi.
Kan je zelf met photoshop het aanpassen of moet ik er een paar maken?
iXiro schreef op zondag 22 december 2019 @ 12:35:
Ik wil zelf ook wel een (blauwe) versie maken, heb je een psd file beschikbaar?
Doubleoz schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:05:
Ik heb er geen ervaring mee maar wil het best eens proberen. Lukt het niet dan hou ik gewoon mijn “eigen” skin aan van tradingpaints.
Done
Erg herkenbaar. Vanmorgen met de M8 mijn eerste 0 INC race gereden en 2e geworden. Dit was mijn 14e race dus dat zegt ook wel wat. In practise reed ik de ene na de andere 0 INC ronde. In de race was het een ander verhaal. Vanmorgen nog tussen iRating racers gereden van 3+ en ook daar werd ik rond getikt in T2 op Brandshatch. Zo weer 6x verder.Doubleoz schreef op zondag 22 december 2019 @ 13:04:
Sinds dit seizoen gepromoveerd naar B-klasse maar de impact om mijn SR is groot. Ook wat pech gehad afgelopen races dat ik een aantal keer wordt aangereden maar inmiddels is mijn SR teruggezakt naar 1.11 terwijl ik toch echt de intentie heb om niet als een brokkenpiloot over het circuit te racen... Maar met een BMW over een smal circuit racen is toch extra risico om aanrijdingen te krijgen.
Dit zijn gewoon geen fijne banen om op te rijden als je niet op pole start. Vanavond Donington.... iets breder, maar voor mijn gevoel wel meer geschikt voor de M8. Ben benieuwd!
De baseline setup van de M8 is niet gemaakt op de chicane vanavond. Mijn snelste oefen rondje was langs de rechter broodje en daarna met twee wielen over het linkerbroodje. Maar dit gaat ook best wel snel mis en dan sta je maarzo met de neus de verkeerde kant op. Probeer die tanker dan maar eens te draaien 
NB: Als we vanavond weer met 30 man zijn, dan rijdt er elke 2s een auto op de baan. Let dus even op bij uitgang van de pits en geef mekaar de ruimte daar in de vrije training.
NB: Als we vanavond weer met 30 man zijn, dan rijdt er elke 2s een auto op de baan. Let dus even op bij uitgang van de pits en geef mekaar de ruimte daar in de vrije training.
Thx, wat was er nou fout? (voor n volgende x)
Ik had n link aangemaakt om te sharen, maar .......?
[ Voor 12% gewijzigd door smollynl op 22-12-2019 18:27 ]
Ik ben er vanavond niet bij, er komt onverwacht visite. Veel plezier allemaal!
Ik ook niet ffs. Die van morgen moet wel lukken. Veel plezier allemaal
Bedankt voor de heerlijke avond heren! Race 1 was wat saaitjes (kon P1 en P2 niet bijhouden, maar was sneller dan P4) maar de reversed-grid race 2 was echt fantastisch! Heb praktisch elke ronde een gevecht met iemand gehad en kon mezelf opwerken van P20-ish naar de voorhoede. Ik had niet gedacht dat dit circuit zich zo goed zou lenen voor inhalen.
ps. Strakke actie om buitenom de leiding te pakken in race 1 Bas. Ik zat eerste rang met nog net geen popcorn in de hand
ps. Strakke actie om buitenom de leiding te pakken in race 1 Bas. Ik zat eerste rang met nog net geen popcorn in de hand
Hier mijn 3 Heats.
Was fun!
Helaas moest ik in de derde heat in de laatste paar minuten mijn knie ontzien en gaf ik wat plekken weg.
Was fun!
Helaas moest ik in de derde heat in de laatste paar minuten mijn knie ontzien en gaf ik wat plekken weg.
Tnx allemaal. Was weer leuke avond, wat spannend momenten gehad wel en leuk om al die nieuwe banen te rijden.
Vanavond had ik ook bezoek, maar als het een beetje meezit ben ik er morgen wel bij
Helemaal na de positieve verslagen hierboven!
Bedankt iedereen. Waren leuke races en sorry Martijn voor het tikje in de chicane in de laatste heat.
Heat 2 een super battle met Robert en in de 1na laatste bocht verloor ik helaas de leiding door een foutje...
Heat 2 een super battle met Robert en in de 1na laatste bocht verloor ik helaas de leiding door een foutje...
Heerlijk geraced vanavond
...helaas wel de gehele practice bezig geweest (lees: verkloot) met het tweaken van de graphics. Ik had me nog zooooo goed voorbereid vanmiddag
Edit: bij de start van de practice had ik meteen huge frame drops. Nadat ik eerst halsoverkop de Supersampling van mijn Oculus had terug geschroefd en daarna ook nog eens alle graphics in het iRacing menu had ge-Tweak, kwam ik ná 3 kwartier er achter dat mijn nieuwe OC software (ASUS GPU Tweak II) in "chillmode" stond
Morgen maar eerst de vertouwde OC Afterburner installeren en kijken dat ik de boel weer optimaal aan de gang krijg.
...helaas wel de gehele practice bezig geweest (lees: verkloot) met het tweaken van de graphics. Ik had me nog zooooo goed voorbereid vanmiddag

Edit: bij de start van de practice had ik meteen huge frame drops. Nadat ik eerst halsoverkop de Supersampling van mijn Oculus had terug geschroefd en daarna ook nog eens alle graphics in het iRacing menu had ge-Tweak, kwam ik ná 3 kwartier er achter dat mijn nieuwe OC software (ASUS GPU Tweak II) in "chillmode" stond
[ Voor 42% gewijzigd door Maurice W op 23-12-2019 00:25 ]
Het circuit is weer zo goed als volledig gemaaid. Ieder grassprietje heeft wel zo'n beetje mijn auto gezien.
Het aantal 'x' van totaal 48 (practice/quali niet eens meegeteld) laat wel zien dat ik meer gras heb gezien dan asfalt
.
Helaas had ik niet meer tijd om het circuit te leren kennen buiten de practice sessie, vandaag rond 8 uur pas gekocht
daarvoor geen tijd gehad. Op zich wel leuk baantje, hopelijk rijd ik morgen constantere tijden zodat ik ook wat leuke gevechten kan hebben.
En hopelijk minder strafpunten, anders ben ik geneigd om een John Deere livery op m'n Boeren Mest Wagen te plakken
Het aantal 'x' van totaal 48 (practice/quali niet eens meegeteld) laat wel zien dat ik meer gras heb gezien dan asfalt

Helaas had ik niet meer tijd om het circuit te leren kennen buiten de practice sessie, vandaag rond 8 uur pas gekocht

En hopelijk minder strafpunten, anders ben ik geneigd om een John Deere livery op m'n Boeren Mest Wagen te plakken
Zou wel graag je file willen zien als dat mag? ben al tijdje aan het proberen dit goed te krijgen maar lukt nog niet helemaal in de opbouw ( kan ook zijn omdat ik een ipad pro gebruik met procreate ) maar goed als ik het kan zien zal een hoop helpen in ipv 50min durende youtube filmpjesiXiro schreef op maandag 23 december 2019 @ 01:25:
Deze is het bij mij geworden, ik wilde dat matte en chrome wel is proberen te maken.
[Afbeelding]
Als iemand deze ook wil, laat maar weten. Ik heb er verschillende kleurtjes van.
Kan gebeuren toch, zo leren we weer een hoop denk ik dan maar. Ook goed om dan gewoon weer de baan op te rijden en proberen je ritme te herpakken bedoel uitstappen is nog slechter dan laaste worden als je het mijn vraagt ( in een 12min race in iedergeval )pinkstrip schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:55:
Bedankt iedereen. Waren leuke races en sorry Martijn voor het tikje in de chicane in de laatste heat.
Even uit een ander draadje gequote omdat de vraag hier beter past.Maurice W schreef op maandag 23 december 2019 @ 08:58:
[...]
Ik draai al extra software (irFFB) op mijn Thrustmaster T300 om meer detail te voelen, maar ook dat kan veel beter met een een DD wheel.
irFFB zorgt voor extra latency op de effecten, maar zou gedetailleerder zijn. Ik ben er erg benieuwd naar. Hoe is jouw ervaring met irFFB tov normaal? Wat merk je ervan (in positief en negatief opzicht)?
Ik ben ook wel geïnteresseerdiXiro schreef op maandag 23 december 2019 @ 01:25:
Deze is het bij mij geworden, ik wilde dat matte en chrome wel is proberen te maken.
[Afbeelding]
Als iemand deze ook wil, laat maar weten. Ik heb er verschillende kleurtjes van.
Voor mij was het gister een ramp avond.
Race 1 en 2 door eigen stommiteit enkele keer controle over mijn auto verloren. Vervolgens goed terug komen en aansluiting vinden, waarna ik weer een fout maak.
Race 3 vooraan beginnen door reversed grid. 5/6 Rondes goed kunnen rijden en Joep goed kunnen achtervolgen, alleen vervolgens door de hobbels in de chicane en te vroeg op het gas de controle van mijn auto verliezen.
Uit eindelijk ergens in het middenveld geëindigd.
Excuses voor mijn dive bomb Maurice in de Chicane in de laatste ronde van heat 3. Ik leek wel een Verstappen in Monaco.
Was de eerste keer op donnington en dat was wel te merken. Totaal niet constant in mijn tijden en te veel foutjes nog. Ik merk ook wanneer ik te moe ben om te racen, dan kan ik totaal niet mijn concentratie lang genoeg vasthouden.
Allemaal leermomenten zullen we maar zeggen xD
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen