iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 214 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Wormaap schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:12:
Was ook zeker niet mijn bedoeling om te wijzen of zo. Gewoon interessant hoe verschillend de perspectieven zijn. Zolang niemand bewust zit te zieken (en dat doet volgens mij niemand hier) zie ik alles als 'racing incident'. Neemt niet weg dat er soms best van geleerd kan worden, natuurlijk :)
Helemaal mee eens. Het niveau is echt hoog en dat merk je niet alleen aan de rondetijden, maar ook aan de consistentie op de baan. Zit erg dicht op elkaar allemaal.
Maurice W schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:23:
[...]

Ik zag het inderdaad gebeuren in mijn spiegels, volgens mij moest ik ook anticiperen op wat voor mij gebeurde.

Lime Rock Park en Brands Hatch zijn ook niet de circuits met de meeste ruimte. Gelukkig krijgen we nog "bredere" circuits zoals Donington Park, Silverstone, Zolder en Suzuka
Is ook zo en daar is de BMW een stuk beter geschikt voor denk ik :). Vanavond maar gewoon een herkansing doen denk ik; in die 3 heats van gisteren ook weer veel geleerd over het racen met 30+ man op de baan :> .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Wormaap schreef op maandag 16 december 2019 @ 10:12:
[...]

Was een leuk 'gevecht' met je in heat 1. Je was zó veel sneller dat ik je er gewoon langs liet, maar daarna kwam ik je weer voorbij. Bij de derde keer ben ik maar gewoon zelf ook even gespind om je wat meer ruimte te geven O-)

[...]

Was ook zeker niet mijn bedoeling om te wijzen of zo. Gewoon interessant hoe verschillend de perspectieven zijn. Zolang niemand bewust zit te zieken (en dat doet volgens mij niemand hier) zie ik alles als 'racing incident'. Neemt niet weg dat er soms best van geleerd kan worden, natuurlijk :)

[...]

Ugh, sterkte!
haha, ik dacht ook bij mijzelf, waar ben ik in godsnaam mee bezig. Elke keer als je mij voorbij liet, leekt het wel of ik een brainfreeze kreeg en spinde gewoon oerdom haha. Was wel vermaak voor je 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:02
pauluzmuller schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:02:
[...]

haha, ik dacht ook bij mijzelf, waar ben ik in godsnaam mee bezig. Elke keer als je mij voorbij liet, leekt het wel of ik een brainfreeze kreeg en spinde gewoon oerdom haha. Was wel vermaak voor je 8)7
Als ik zou zeggen dat ik niet heel even grinnikte zou ik liegen. Maar dat was snel over toen ik zelf gras ging maaien 8)7

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
Ik heb me op de League ingeschreven. Lijkt me leuk om vanavond mee te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Gisteren was ook de vuurdoop van m'n nieuwe PC. (9700K/RTX 2070 Super). Ook in VR met alle auto's aan overal 90FPS met mijn Rift, erg tevreden dus. Heb hem nu op 4.8GHz draaien, nog geen tijd gehad om verder te proberen en wilde geen risico lopen op BSODS tijdens de GoT race.

Sorry aan Jeroen trouwens, voor het rondtikken. Ik had veel minder grip dan verwacht en dacht dat ik hem er wel naast kon zetten. :N

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Vanavond maar een herkansing en hopelijk een tijd in de 1:21 neer kunnen zetten. Reed in heat 2 wel 1:22 laag

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:10:
Gisteren was ook de vuurdoop van m'n nieuwe PC. (9700K/RTX 2070 Super). Ook in VR met alle auto's aan overal 90FPS met mijn Rift, erg tevreden dus. Heb hem nu op 4.8GHz draaien, nog geen tijd gehad om verder te proberen en wilde geen risico lopen op BSODS tijdens de GoT race.
Nice! Ik merk nu met mijn HP Reverb dat mijn Ryzen 2700X/RTX 2080 combi het niet lukt om de 90FPS vol te houden, vooral niet met zoveel auto's 8)7. Ik heb nu mijn kerstbonus maar stukgeslagen op een 3700X...

Ga er vanavond bij proberen te zijn maar weet dus niet of mijn pc het erg leuk vindt :+

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:48

derx666

mecker ende blaet

BastiaanN schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:24:
[...]

Nice! Ik merk nu met mijn HP Reverb dat mijn Ryzen 2700X/RTX 2080 combi het niet lukt om de 90FPS vol te houden, vooral niet met zoveel auto's 8)7. Ik heb nu mijn kerstbonus maar stukgeslagen op een 3700X...

Ga er vanavond bij proberen te zijn maar weet dus niet of mijn pc het erg leuk vindt :+
Vergeet niet om eerst je bios te updaten naar de laatste versie voordat je de 3700x erin zet :)
Daarna zal je PC het wel leuk vinden denk ik :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

P5, P5 en P7.

Twee keer side-by-side over de finish, twee keer nét een paar honderdste te kort :/

In de tweede heat werd ik in T3 eraf getikt, en voordat ik de grijze strook weer gevonden had lag ik een flink stuk achter het hele veld. "Mooi" dacht ik; want dat is een fijne start positie voor de 3e heat. Dus we rijden deze maar rustig uit. Twee ronden later alweer 8 man ingehaald en we eindigden zelfs op P5. Niet omdat ik nou zo supersnel ging, maar ik zat steeds op de juiste plek toen er contact was voor me. Verloor nét de dragrace voor P4 met Jan Hein.

En toen stonden we dus toch weer P20 bij de start van de 3e heat :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-07-2024
BM schreef op maandag 16 december 2019 @ 08:03:
@Erind -> Dat heeft @JoepW prachting in de topicstart beschreven ;) iRacing 2016-2019
Klopt nu zie ik het. Dank u :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Is er trouwens een manier om specifiek de track limits-meldingen van CrewChief uit te zetten? Want hij wordt wel steeds vervelender na de eerste paar keer. Een geïrriteerde stem in mijn oor die roept 'Come on, you have to start taking these track limits seriously!' draagt niet echt bij aan het plezier, zegmaar :X Ik heb de 'Cutting track invalidates lap time' optie gevonden, maar als ik dat uit zet telt CC de hele ronde gewoon goed als ik buiten de lijntjes ben geweest, waardoor verschillen in die sector niet meer goed gaan in latere rondes.

Doorgaans heb ik het zelf wel door als ik het veld ben aan het ploegen, en als ik op zoek ben naar waar ik 5s mis wil dat nog wel eens gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:16:
Is er trouwens een manier om specifiek de track limits-meldingen van CrewChief uit te zetten? Want hij wordt wel steeds vervelender na de eerste paar keer. Een geïrriteerde stem in mijn oor die roept 'Come on, you have to start taking these track limits seriously!' draagt niet echt bij aan het plezier, zegmaar :X Ik heb de 'Cutting track invalidates lap time' optie gevonden, maar als ik dat uit zet telt CC de hele ronde gewoon goed als ik buiten de lijntjes ben geweest, waardoor verschillen in die sector niet meer goed gaan in latere rondes.

Doorgaans heb ik het zelf wel door als ik het veld ben aan het ploegen, en als ik op zoek ben naar waar ik 5s mis wil dat nog wel eens gebeuren :+
Mocht je hem vinden, dan hoor ik t graag. Ik negeer ze tegenwoordig een beetje, maar ik heb ze liever ook uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:16:

Ik kan morgen wel mijn profiel van cc delen.
Ik gebruik hem enkel voor spotter.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:32:
[...]

Is altijd prima om eens naar te kijken :) Eigenlijk wil ik de laptimes en motivaties ('You're reeling in the next guy, come on!') wel aan laten staan, maar als dat betekent dat ik dat track limit gezeur moet aanhoren gaat'ie maar fijn minder roepen :+
Als er geen optie is vervang ik gewoon wat van de sound files door lege :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Wormaap schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:35:
[...]
Als er geen optie is vervang ik gewoon wat van de sound files door lege :9
Volgens mij kun je ze gewoon weggooien zonder dat ie crasht. :) ik heb dat in elk geval voor andere geluiden wel als oplossing gehoord.

Sowieso moet ik ook nog e.e.a. uitzoeken. Ik gebruik naast CrewChief ook nog DRE, die roept ook vanalles. Het is in elk geval erg gezellig zullen we maar zeggen :+

[ Voor 20% gewijzigd door BastiaanN op 16-12-2019 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

BastiaanN schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:38:
[...]

Volgens mij kun je ze gewoon weggooien zonder dat ie crasht. :) ik heb dat in elk geval voor andere geluiden wel als oplossing gehoord.
Komen ze na een update dan niet weer terug? Dan blijf je bezig.

@Wormaap vergeet "swearing" niet aan te zetten. Dat maakt het nog een stukje leuker. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Meer mensen die meedoen aan de Targa Virginia op 21 december? 3 uur en 30 minuten racen op VIR Grand West met de Radical, Porsche 911 of Audi RS3. Ik doe mee in de Radical :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
[...]

Ik ben ook wel geïnteresseerd Joep :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Arfman schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:20:
Meer mensen die meedoen aan de Targa Virginia op 21 december? 3 uur en 30 minuten racen op VIR Grand West met de Radical, Porsche 911 of Audi RS3. Ik doe mee in de Radical :)
Nee :( hoe doe je daaraan mee? Kun je je ergens inschrijven. Is het solo of een team event?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:47
Arfman schreef op maandag 16 december 2019 @ 15:20:
Gaaf zeg! :Y

Multiclass lijkt me sowieso heel apart om te doen. Gisteren met een schuin oog zitten kijken naarde 6h op Silverstone, onderdeel van de 24h series. Volgens mij GT3, Porsche Supercup en Audi RS3 TCR in één veld. Heel boeiende dynamiek, als kijker maar volgens mij zeker ook als deelnemer.

Onderstaand fimpje van de Targa Virginia van 2018 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Rossi46 op 16-12-2019 16:57 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
Ik zou ook wel graag de instellingen willen zien die jij gebruikt voor de Spotter. Ik heb namelijk last dat ie iets te snel zegt.. car left terwijl er nog geen car left is en dat kan wel eens voor problemen zorgen! ;) Ik kan t niet vinden welke optie dat is om te verstellen in CC.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Niet online
Probleempje: Ik rij hier een League wedstrijd en dit gebeurt er: YouTube: League Racing Ik zelf zie de auto's tijdens de race nog wel maar in de replay zie je dit. Ik werd ook niet aangereden van wat ik zelf zag tijdens wedstrijd. Enig idee hoe dit komt? PS: Het ziet er wel apart uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Alarisico op 16-12-2019 16:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:54
Gaaf dat je toevallig mij volgt na de chaos bij de start. Ik had daar net een mooi gevecht met Martijn, (van de hairpin tot de snelle rechtshander achterop het circuit zaten we naast elkaar), gaaf om daar een stukje van terug te zien :)

Ik heb wel meerdere leuke gevechten gehad gisteren dus me wel weer goed vermaakt. Helaas ook iedere race wel een keer gespind. Met name als er een sneller iemand achter me zit (of als het mijn broer is, niet per se heel veel sneller maar ik wil hem er natuurlijk niet langs laten O-)) probeer ik te overdriven en maak ik snel een foutje. Leermomentje dus om me meer op mijn eigen race te focusen en minder met de mensen in mijn spiegel bezig te zijn.
Met name de 2e heat was dit zuur. Door de reversed grid de hele race in de top 5 gereden en uitgerekend de laatste ronde gras gemaaid waardoor het halve veld er weer voorbij kwam.

Vanavond ben ik er waarschijnlijk weer bij. Het doel is dan ook: hoofd koel houden, minder spinnen en weer lol maken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Arfman schreef op maandag 16 december 2019 @ 11:10:
Sorry aan Jeroen trouwens, voor het rondtikken. Ik had veel minder grip dan verwacht en dacht dat ik hem er wel naast kon zetten. :N
Volgens mij was ik de enige Jeroen op de server gisteren dus dat moet ik zijn geweest. Ik kan me zo niet meer herinneren welk incident dit was, maar volgens mij had ik aan iedere spin gisteren ook (deels) zelf schuld. Geen probleem dus :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Helaas geen race voor mij vanavond...... mijn AIO CPU koeler heeft de geest gegeven.
Helaas niets liggen voor t TR4 socket....

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Alarisico schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:42:
Probleempje: Ik rij hier een League wedstrijd en dit gebeurt er: YouTube: League Racing Ik zelf zie de auto's tijdens de race nog wel maar in de replay zie je dit. Ik werd ook niet aangereden van wat ik zelf zag tijdens wedstrijd. Enig idee hoe dit komt? PS: Het ziet er wel apart uit.
Ziet er uit als een klapband?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Laatst online: 05-10 12:33
Extera schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:34:
Helaas geen race voor mij vanavond...... mijn AIO CPU koeler heeft de geest gegeven.
Helaas niets liggen voor t TR4 socket....
:'( :'( Mooi excuus voor een upgrade ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:00

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Zojuist mijn eerste pole en overwinning in de M8 klasse behaald 8)

1st win in iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

garriej schreef op maandag 16 december 2019 @ 16:10:
[...]

Nee :( hoe doe je daaraan mee? Kun je je ergens inschrijven. Is het solo of een team event?
Solo, inschrijven kan hier: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3670842.page

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

BM

Moderator Spielerij
Was weer leuk gister. Had vorige week op LRP uiteindelijk een beter ritme te pakken dan gister, maar desalnietemin me prima vermaakt. Wel jammer dat het in heat1 in de opwarmronde al helemaal fout ging. Kreeg tikje van achter, en spinde, met hoop chaos achter me te gevolg. Geen idee wat daar precies verkeerd ging. Volgens mij was het uiteindelijk voor de start allemaal redelijk weer op orde.

Wel jammer dat in de laatste ronde van de laatste race mijn iRacing besloot keihard te crashen. Zwart beeld, hangend gelijk en een stuur wat op hol sloeg (lange leve de kill-switch). Volgens mij een videodriver die de geest gegeven heeft, binnenkort eens even goed nakijken, dat was niet zo'n succes namelijk :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb zojuist de toernooi standen bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

BM schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 07:41:
Wel jammer dat in de laatste ronde van de laatste race mijn iRacing besloot keihard te crashen. Zwart beeld, hangend gelijk en een stuur wat op hol sloeg (lange leve de kill-switch). Volgens mij een videodriver die de geest gegeven heeft, binnenkort eens even goed nakijken, dat was niet zo'n succes namelijk :p
Dit had ik ook maar dan al direct na een ronde in practice. In totaal 3 crashes gehad toen heb ik maar afgesloten.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Gisteren voor mij de eerste keer meedoen in de league. Erg leuk om mee te maken, al merkte ik wel dat ik niet echt mee kon komen. :P Nog nooit op brand hatch gereden en uiteindelijk geen betere tijd neer kunnen zetten in de practice dan een 1:23. Ik merk ook aan mezelf dat ik vooral bezig was met het in de spiegels kijken i.p.v. goed de baan leren kennen en mijn lijnen rijden. Deze week maar even een flink aantal rondjes offline oefenen met VRS er bij.

Verder ging het ondanks de pace best goed. Wel een keertje moeten pitten doordat iemand voor mij spinde. In de 2e heat nog contact gehad met Hans (sorry!) in de eerste bocht. Ik dacht dat ik goed rechts hield maar op de replay zag ik dat in het midden van de bocht reed. |:(
Wes46 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:16:
[...]

Dit had ik ook maar dan al direct na een ronde in practice. In totaal 3 crashes gehad toen heb ik maar afgesloten.
Bij mij crashte hij ook tijdens de practice. Gelukkig maar één keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Leuk mee geracet gisteren! Eerste 2 races alleen, ik moest 22u ergens zijn. Eerste race vrijwel van achteren begonnen, en inhalen is toch pittig op die track. 2e race bijna van voren dus en eindigde als 6e of 7e geloof ik. Vond het leuk om te zien dat er best wel clean gereden wordt. Voor herhaling vatbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren weer 3 heats gereden. Geen succes, eigen fouten en wat pech :+.

1e race had ik een korte mini framefreeze na het langere rechte middenstuk met de snelle rechterknik, waardoor mijn achterkant ineens uitbrak en ik spinde. Achteraan starten en P22 gehaald geloof ik. Shit happens, op naar de volgende.

2e race vloog er in de 1e ronde iemand vlak voor mijn neus heel hard af aan het einde van de ronde (volgas op het gras is niet echt aan te raden) en die stuiterde keihard terug van de vangrail en nam mij compleet mee. Einde race.

3e race mocht ik 1e starten (door alle disconnects en slechte 2e heat) en de eerste ronde lekker doorgekomen! Helaas schatte p2 de 1e bocht in lap 2 volledig verkeerd in en schoot rechtdoor, waardoor ik uit moest wijken en in de grindbak terecht kwam. Ik mocht op P5 aansluiten, maar totaal uit m'n ritme. Daarna nog een slowdown gekregen, maar was er wel klaar mee eigenlijk. Ragequit.

Ik zie wel of ik volgende keer meerijd in de league of me gewoon op iRacing public ga richten. Met 2 dochters is mijn game tijd schaars, dus als ik wil oefenen voor de GoT-League, moet dit in Testdrive (want de baan loopt niet mee) dus zie ik hier in iRating of SR niks in terug. En ik moet eerlijk bekennen dat ik public minstens zo leuk vind en ik tot nu toe leukere races heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik had een leuke avond gisteren :)

1ste race overleefd met wat goeie fouten van mij zelf.
2de race een tikje gehad, maar volgens mijn kon het persoon wat achterop reed daar ook weinig aan doen.
3de zelf me gek laten maken door een super ervaren rijder die dicht op mij reed en daardoor spinde ik.

Dat laatste is dus ook gelijk het gene waar ik veel aan heb, leer er super veel van als mensen dit doen en ook door te zien wat er kan etc..

Wat ik mij toch af vraag als je zo dicht op iemand rijd ( en zie het wel vaker gebeuren hoor in een treintje ) hoe kun je nu zien wanneer die mensen remmen want at is hell in de BMW. Is er iets wat ik overzie? of vertrouwen jullie toch ook blind op je voor ganger?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Was weer gezellig gister. Maar ik merk wel dat ik heel erg moet wennen aan het snelheidsverschil dat er is. Hierdoor heb ik een aantal mensen perrongelijk een kusje gegeven. Maar goed wel naar m'n zin gehad. Ook maar een korte samenvatting dan.

Eerste race was wel leuk, alleen met 1,22 op de klok aan m'n flying lap begonnen(omdat ik daarvoor op het toilet zat :+ ), dat zou voldoende moeten zijn, maar niet als je de muur in rijd. Dus vanaf achter, lekker kunnen vechten en mensen in kunnen halen. Heel de race eigenlijk achter iemand gereden(sorry naam vergeten, ik dacht bram) en best aardig het veld door gekomen, tot een crash in de voorlaatste ronde.

Tweede race door de crash, redelijk vooraan begonnen, eerste lap wat mensen ingehaald en verder 10 minuten op 2-3 seconde achter tijn gereden. Dat was best een saaie race, maar wel een goed resultaat.

Derde race wel een aantal leuke momenten gehad, maar overall was het een slechte race. Ik zat achterop iemand in de snelle bocht naar links, ik remde al eerder als normaal, maar niet vroeg genoeg dus. Voor degene die achterstevoren stond sorry! Er is geen excuus om achterop iemand te komen. Nog in aanraking gekomen met Dennis, mijn schuld want ik was afgeleid door een auto met blauw die op de racelijn stond :+ Gelukkig konden we beide verder.

Mensen, Blauw vlag is niet "ga direct aan de kant en stil staan", blijf gewoon rijden, houd de normale lijnen aan en rem wat eerder, ga van je gas af op t rechte stuk. Niet stil gaan staan, of met 20kmph rijden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 23:43
BM schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 07:41:
Wel jammer dat het in heat1 in de opwarmronde al helemaal fout ging. Kreeg tikje van achter, en spinde, met hoop chaos achter me te gevolg. Geen idee wat daar precies verkeerd ging. Volgens mij was het uiteindelijk voor de start allemaal redelijk weer op orde.
Haha, wat een chaos was dat zeg. Zat vrij ver achteraan maar zag onder de brug een complete hoop van BMW's die allemaal op elkaar geklapt waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als ik het zo allemaal lees is de nieuwe serie een succes en is het grid ook goed gevuld met de volgende # deelnemers:
Week 1, Zondag: 29
Week 1, Maandag: 39
Week 2, Zondag: 27
Week 2, Maandag: 41

d:)b
Ik denk wel dat de 100% inverted start van H2 en H3 misschien iets te veel ongelukken geeft. Is het een idee om dat te beperken tot de Top 20 inverted en de rest in volgorde van finish van de vorige heat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
garriej schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:18:
Mensen, Blauw vlag is niet "ga direct aan de kant en stil staan", blijf gewoon rijden, houd de normale lijnen aan en rem wat eerder, ga van je gas af op t rechte stuk. Niet stil gaan staan, of met 20kmph rijden...
Als iemand die regelmatig blauw ziet kan dit best verwarrend zijn. Sommige mensen lijken te verwachten dat ze er op de eerste plek voorbij kunnen, anderen 'claimen' de racelijn en lijken te verwachten dat de langzamere auto opschuift, en ik ga zoals jij al aangeeft uit van 'ik hou mijn lijn, en als er ergens een logische plek komt om ruimte te geven laat ik me daar even afzakken'. T3 had bijvoorbeeld veel ruimte voor een belachelijk wijde lijn om snellere mensen binnendoor erlangs te laten.

In de GoT-league valt het redelijk mee, al geven de grote snelheidsverschillen er wel weer een extra dimensie aan. Deze week viel het mee, maar op LRP ben ik best vaak van achteren aangetikt omdat '1s verliezen in deze bocht' ook daadwerkelijk betekent dat ik flink langzamer door die bocht ga en niet iedereen daarop voorbereid is. Op een gegeven moment ben ik in de practice de chicane maar standaard rechtdoor gegaan als er iemand achter me zat, omdat dat ik daar anders toch wel heen getikt werd :X Waardoor ik de moeilijke bochten weer niet kan oefenen en het probleem zichzelf in stand houdt.
JoepW schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:54:
Ik denk wel dat de 100% inverted start van H2 en H3 misschien iets te veel ongelukken geeft. Is het een idee om dat te beperken tot de Top 20 inverted en de rest in volgorde van finish van de vorige heat?
Als één van de 'slachtoffers' van die nieuwe regel: graag! Als er 0.5s verschil zit tussen de deelnemers is die inverted grid vast enorm gaaf. Maar ik mis snel 5s per ronde, en dat maakt L1 enorm stressvol. Links en rechts komen er gretige mensen voorbij die een goede start willen, en ik ben alleen maar aan het ontwijken. Gewoon fijn achteraan starten zou ervoor zorgen dat ik een beetje kan vechten met de andere mensen die niet echt meekomen :+

[ Voor 21% gewijzigd door Wormaap op 17-12-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:55:
[...]

Als iemand die regelmatig blauw ziet kan dit best verwarrend zijn. Sommige mensen lijken te verwachten dat ze er op de eerste plek voorbij kunnen, anderen 'claimen' de racelijn en lijken te verwachten dat de langzamere auto opschuift, en ik ga zoals jij al aangeeft uit van 'ik hou mijn lijn, en als er ergens een logische plek komt om ruimte te geven laat ik me daar even afzakken'. T3 had bijvoorbeeld veel ruimte voor een belachelijk wijde lijn om snellere mensen binnendoor erlangs te laten.

In de GoT-league valt het redelijk mee, al geven de grote snelheidsverschillen er wel weer een extra dimensie aan. Deze week viel het mee, maar op LRP ben ik best vaak van achteren aangetikt omdat '1s verliezen in deze bocht' ook daadwerkelijk betekent dat ik flink langzamer door die bocht ga en niet iedereen daarop voorbereid is. Op een gegeven moment ben ik in de practice de chicane maar standaard rechtdoor gegaan als er iemand achter me zat, omdat dat ik daar anders toch wel heen getikt werd :X Waardoor ik de moeilijke bochten weer niet kan oefenen en het probleem zichzelf in stand houdt.

[...]

Als één van de 'slachtoffers' van die nieuwe regel: graag! Als er 0.5s verschil zit tussen de deelnemers is die inverted grid vast enorm gaaf. Maar ik mis snel 5s per ronde, en dat maakt L1 enorm stressvol. Links en rechts komen er gretige mensen voorbij die een goede start willen, en ik ben alleen maar aan het ontwijken. Gewoon fijn achteraan starten zou ervoor zorgen dat ik een beetje kan vechten met de andere mensen die niet echt meekomen :+
Tsja, het is natuurlijk aan de persoon erachter om er veilig langs te komen. Maar dat is makkelijker gezegd als gedaan. Ik vind het altijd fijn als iemand met een blauwe vlag gewoon de lijn houd, dan weet je wat je kan verwachten.
Als ik het zo allemaal lees is de nieuwe serie een succes en is het grid ook goed gevuld met de volgende # deelnemers:

Die discussie ging gister ook op Teamspeak. De meningen waren toen verdeeld. Laten we ook niet vergeten dat dit de tweede race is en dat er een aantal mensen pas een paar weken in de sim zitten. Misschien is even aankijken wel een goed idee. Deze twee circuits zijn natuurlijk wel enorm smal en met die hele snelle bochten nergens plek om in te halen. Ik denk dat het probleem zichzelf wel oplost.

Goede opkomst, daar ben ik blij mee. Al is het voor mij ook de eerste keer dat ik echt mee rijd. Ik wilde vorig seizoen ook mee doen; maar die auto :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ISaFeeliN
Blerf schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:09:
Ik had een leuke avond gisteren :)

1ste race overleefd met wat goeie fouten van mij zelf.
2de race een tikje gehad, maar volgens mijn kon het persoon wat achterop reed daar ook weinig aan doen.
3de zelf me gek laten maken door een super ervaren rijder die dicht op mij reed en daardoor spinde ik.

Dat laatste is dus ook gelijk het gene waar ik veel aan heb, leer er super veel van als mensen dit doen en ook door te zien wat er kan etc..

Wat ik mij toch af vraag als je zo dicht op iemand rijd ( en zie het wel vaker gebeuren hoor in een treintje ) hoe kun je nu zien wanneer die mensen remmen want at is hell in de BMW. Is er iets wat ik overzie? of vertrouwen jullie toch ook blind op je voor ganger?
Je remt uitendelijk, als het goed is tenminste, allemaal ongeveer op hetzelfde punt, als je allemaal even hard rijdt. Je vertrouwt daar idd wel op je voorganger, als die ineens besluit om toch eerder te remmen en je achtervolger remt niet even wat eerder just to be sure, dan gaat het mis. Je ziet dan ook bij races waarbij de gemiddelde racer erg goed is, dit erg close kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISaFeeliN
JoepW schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 08:11:
Ik heb zojuist de toernooi standen bijgewerkt.
Waar kunnen we die inzien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

ISaFeeliN schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:07:
[...]

Je remt uitendelijk, als het goed is tenminste, allemaal ongeveer op hetzelfde punt, als je allemaal even hard rijdt. Je vertrouwt daar idd wel op je voorganger, als die ineens besluit om toch eerder te remmen en je achtervolger remt niet even wat eerder just to be sure, dan gaat het mis. Je ziet dan ook bij races waarbij de gemiddelde racer erg goed is, dit erg close kan zijn.
Als je de volgende auto bent kun je ook vaak eerder remmen. De tijd die je verliest door (iets) eerder te remmen, maak je vaak weer goed op de rechte stukken door de draft/splitstream.

Dicht erachter in de GoT races is wel spelen met vuur :+ Ging een keer bijna in z'n 1 door die snelle links(bijna laaste bocht), ipv in ze 3..

Is het een idee om voor de zondagen een track guide te maken? Ik zou dat best willen doen, maar ik ben er niet snel genoeg voor, want ik mis toch zeker een seconde op de top guys :P

[ Voor 9% gewijzigd door garriej op 17-12-2019 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:55:

[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Uitleg e.d. hier, inclusief link naar de standings.
garriej schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:13:
Is het een idee om voor de zondagen een track guide te maken? Ik zou dat best willen doen, maar ik ben er niet snel genoeg voor, want ik mis toch zeker een seconde op de top guys :P
Zelfs een hotlap met inputs helpt al een hoop. Omdat we voorlopen op de serie is er weinig info te vinden. Wat gedachten en hints erbij is natuurlijk fijn, maar vraagt weer meer van degene die het in elkaar zet.

[ Voor 41% gewijzigd door Wormaap op 17-12-2019 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

ISaFeeliN schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:07:
[...]

Word dus nog even vertrouwen bouwen op LRP was ik wel snel genoeg om dat te doen maar durfde echt niet hahaha :) waarschijnlijk als de iratings hoger worden kun je er ook meer op vertrouwen natuurlijk.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

garriej schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:13:
[...]
Ik wil best voor zondag een rondje doen op Donnington en daar even een filmpje van posten met mijn inputs. Ik weet alleen niet hoe ik aan de setups kom voor de komende weken eerlijk gezegd.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Linc schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:22:
[...]

Ik wil best voor zondag een rondje doen op Donnington en daar even een filmpje van posten met mijn inputs. Ik weet alleen niet hoe ik aan de setups kom voor de komende weken eerlijk gezegd.
Is de fixed setup elke week een andere fixed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Volgens mij is hij elke week hetzelfde.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Ah ok, dan is dat makkelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
garriej schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 10:18:
Ik zat achterop iemand in de snelle bocht naar links, ik remde al eerder als normaal, maar niet vroeg genoeg dus. Voor degene die achterstevoren stond sorry! Er is geen excuus om achterop iemand te komen.
Dat was ik. Ik reed inderdaad wat voorzichtiger omdat we in nogal een grote groep reden.. Geen probleem, kan gebeuren!

Verder een wisselende avond gehad gisteren. Eerste race probeerde ik een iets te enthousiaste inhaalmanoeuvre in dezelfde bocht waardoor ik achterstevoren stond samen met degene die ik in probeerde te halen. Sorry daarvoor! Dat is niet echt een plek om in te halen.

Tweede race door de reversed grid aardig vooraan gestart en om de problemen heen gereden. Daarna een aantal ronden vastgezeten achter Frederique. Ik was vooral sneller in het middengedeelte maar daar is het lastig inhalen. Uiteindelijk toch voorbijgekomen en naar de derde plek. Doel nu was om geen fouten te maken en een goede klassering binnen te halen. Aan het einde van de race zag ik Bob snel dichterbij komen (zo’n 1,5 seconde per ronde). Ik was eigenlijk van plan om niet heel veel weerstand te bieden (dan ga ik overdriven en spinnen), maar daar was de witte vlag.. Laatste ronde dus toch maar iets verdedigender gaan rijden. Het ging de hele ronde goed, maar ik kwam de laatste bocht slecht uit en dat werd een dragrace naar de finish waar Bob net iets eerder was. Even gebaald, maar wel een spannend einde van een leuke race.

Derde race spinde ik al snel door het incident met Garriej en daarna was mijn concentratie weg.. Zelf nog een keer gespind en daarna reed ik vol op een auto die langzaam op het rechte stuk reed en me leek te willen blokken (?) Zag er erg raar uit in ieder geval. Na deze crash maar gequit.

Doelstelling voor de avond was om minder fouten te maken en wat behoedzamer te rijden. Dit ging al een stuk beter dan op de zondag, met een mooie vierde plaats in de tweede race tot gevolg :) Al met al, ondanks de incidenten, een erg leuke avond gehad. De komende twee weken kan ik niet, maar daarna ben ik zeker weer van de partij!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik was van plan even alle circuits te rijden en een hotlapje met inputs te posten de komende dagen.
Enkel werk blijft maar komen momenteel.
Ik ga het proberen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Alleen maar luxe problemen als ik deze aantallen zie d:)b

Zowel de snelle als iets mindere snelle rijders moeten samen FUN hebben op de baan.
Close racing vind ik het allermooiste van simracing, maar dat brengt wel risico's met zich mee.
Extra uitleg over wat je wel én niet moet doen bij blauwe vlaggen is misschien wel handig.
Iets minder gretigheid (competitie) van de snellere auto's helpt daarbij waarschijnlijk ook.

Aangezien de komende tracks wat "breeder" zijn, zou ik de reverse grids nog ff aankijken. Of alleen de 3de race reverse grid doen.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 11:54:
Ik was van plan even alle circuits te rijden en een hotlapje met inputs te posten de komende dagen.
Enkel werk blijft maar komen momenteel.
Ik ga het proberen ;)
Jouw rijstijl vond ik in de LRP-video erg prettig om van te leren. Wel snel, maar nog smooth. Bij de aliens (en bijvoorbeeld ook bij VRS) zie je vaak dat ze zó hard op de limiet rijden dat hun stuurinput alle kanten op gaat omdat ze steeds kleine slides opvangen. Da's voor iemand als mij niet te kopiëren, omdat ik die beheersing (nog) niet heb. Dan vond ik jouw voorbeeldronde een stuk bruikbaarder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Wormaap schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:22:
[...]

Jouw rijstijl vond ik in de LRP-video erg prettig om van te leren. Wel snel, maar nog smooth. Bij de aliens (en bijvoorbeeld ook bij VRS) zie je vaak dat ze zó hard op de limiet rijden dat hun stuurinput alle kanten op gaat omdat ze steeds kleine slides opvangen. Da's voor iemand als mij niet te kopiëren, omdat ik die beheersing (nog) niet heb. Dan vond ik jouw voorbeeldronde een stuk bruikbaarder :)
VRS rijdt ook gewoon een 1:18 op brand hatch met de M8... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Poeh, 41 (!). Ik kan de komende twee maandagen ook meedoen want we hebben winterstop met volleybal.

Persoonlijk vind ik het hele grid inverted wel leuk. Als er structureel 40 man op komen dagen is een top-20 switch misschien wel beter. Maar tegelijk, als er minder dan 30 man komen is het wellicht weer niet helemaal fair.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

BastiaanN schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:27:
[...]
VRS rijdt ook gewoon een 1:18 op brand hatch met de M8... :o
Met de fixed setup?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25
@DirkT Ik zag een een nieuwe versie van FanaLEDs voorbijkomen, met de deploy er in. Ik heb het nog niet getest, maar geloof wel dat het werkt :D
Top man, bedankt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Ja, een 1:18.473 met de baseline setup. Overigens met een "Low track usage", 18,3c temp en 22c baan temperatuur.

[ Voor 16% gewijzigd door BastiaanN op 17-12-2019 12:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:48

derx666

mecker ende blaet

Is natuurlijk ook afhankelijk van welk weer en trackstate.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Ja en hoeveel graden was de baan bij die lap van VRS? Want ik reed maandag het snelste 1:21.3 met de baan op 37 graden. en op zondag reed ik 1:20.3 met de baan op 30 graden. Dat maakt nogal uit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Linc schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:45:
Ja en hoeveel graden was de baan bij die lap van VRS? Want ik reed maandag het snelste 1:21.3 met de baan op 37 graden. en op zondag reed ik 1:20.3 met de baan op 30 graden. Dat maakt nogal uit dus.
Een stuk lager, 22c :) dus dat zou het verschil wel verklaren

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Linc en ik gaan beide voorbeeld rondjes rijden.
Ik begin met het laatste circuit en @Linc met de volgende totdat we elkaar ergens 'tegenkomen'.
Ik zal vervolgens de video's plaatsen op ons GoT iRacing video kanaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 12:59:
Ik begin met het laatste circuit en @Linc met de volgende totdat we elkaar ergens 'tegenkomen'.
_/-\o_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Lekker bezig jongens! Liever dat jullie 't doen,want daar hebben de meeste meer aan als dat ik 't doe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
garriej schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:24:
[...]

Lekker bezig jongens! Liever dat jullie 't doen,want daar hebben de meeste meer aan als dat ik 't doe :+
Dan weet iedereen gelijk hoe het niet moet, hebben we ook wat aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:31:
[...]

Dan kan ik de video's beter gaan maken :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erind
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik heb mij net ingeschreven. Kijk ernaar uit om mee te racen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alarisico
  • Niet online
Zou kunnen maar ik heb gekeken of er n band leeg was maar zag niets en dit was pas de 3e ronde. En dan is het ook nog best apart dat je auto compleet uit elkaar knalt voor n lekke band en ik rij door een bocht en nog geeneens de curbstone aanraak. Ik weet t niet. Lijkt me toch sterk dat dit n lekke band is. Ik heb t maar naar iRacing gestuurd.
BastiaanN schreef op maandag 16 december 2019 @ 18:40:
[...]

Ziet er uit als een klapband?

[ Voor 6% gewijzigd door Alarisico op 17-12-2019 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinkstrip
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2024
Gisteravond voor het eerst meegereden en heb me zeer vermaakt :)
Was een erg grote groep en op dit smalle baantje (waar ik voor het eerst reed) was het erg krap.

Kon redelijk meedoen in de middenmoot, maar door paar crashes niet echt een super resultaat.
Ga toch zeker vaker meedoen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Alarisico schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:41:
Zou kunnen maar ik heb gekeken of er n band leeg was maar zag niets en dit was pas de 3e ronde. En dan is het ook nog best apart dat je auto compleet uit elkaar knalt voor n lekke band en ik rij door een bocht en nog geeneens de curbstone aanraak. Ik weet t niet. Lijkt me toch sterk dat dit n lekke band is. Ik heb t maar naar iRacing gestuurd.
[...]
Ziet er (imho) meer uit als een 'landmine'. Daarvan heeft iRacing er wel meer (gehad). Plekje op de baan waar als je daar precies op de juiste (/foute) manier overheen rijd als de zon en de maan precies goed staan, en het regent buiten het hopeloos fout gaat. Foutje van iRacing, maar volgens mij kan het wel eens een aardige tijd duren voor zoiets gefixed word.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:31:
[...]

Nou Nou, dat is wel erg overdreven :+ Als ik alleen hotlap is er niemand om tegen aan te rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Best leuk dat promoveren van C naar D. Maar alles wordt een stuk harder afgestraft met je safety rating :D

Maar Brand Hatch is al een stuk leuker geworden. Inmiddels in de 1.21 Gaat de goede kant op

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Voor het eerst sinds ongeveer weer een week in de Skip, dat voelt toch wel wat vertrouwder weer dan die BMW, helemaal nu de outlap niet meer op knikkers is door de bandenwarmers :)
Na een uurtje op Gilles de Villeneuve zo'n 4s trager dan de snelle mensen. Maar da's OK, want ik ken het circuit nog niet eens van buiten nu, laat staan dat ik echt optimaal rijd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Vandaag ook twee heats gedaan in de Skip. Wel even wennen dat het stuur niet netjes meer in het midden zit. Ik zag aardig wat contact voor me, en lang niet meer zoveel vliegende wielen als een paar weken terug.

Dus ik vroeg me af...zou hij 't nu wel halen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
YouriVLD schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 22:04:
Best leuk dat promoveren van C naar D. Maar alles wordt een stuk harder afgestraft met je safety rating :D
De meesten promoveren van D naar C. :p
SR @ C is een eitje, wacht maar tot je A hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren VRS voor het eerst geprobeerd (free account) en met de free trial ook meteen Brand Hatch even bekeken met de M8. Direct bijna een seconde sneller met best-lap (van 1.21.5 naar 1.20.6) en mijn optimal is onder de 1.20 gekomen. Met een vergelijkbare baantemp van 37 graden ongeveer.

Dat ga ik vaker gebruiken! Met name de rempunten, gekozen gears en racelijnen zijn gewoon top om te zien. Exact selecteren op het rempunt, daar een mark zoeken naast de baan en uitproberen.

Is de Silverstone Grand Prix uit de GoT Racing de gratis variant of de betaalde?

[ Voor 10% gewijzigd door StealthyPeanut op 18-12-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Olaf van der Spek schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:57:
[...]

De meesten promoveren van D naar C. :p
SR @ C is een eitje, wacht maar tot je A hebt.
A heb je nergens voor nodig :+ er rijd toch niemand in de A series.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

StealthyPeanut schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:58:
Is de Silverstone Grand Prix uit de GoT Racing de gratis variant of de betaalde?
Week 5 is op Silverstone Circuit - Grand Prix

De oude Silverstone is aangeduid als "Silverstone (2011)" en is gratis content. De Silverstone in het BMW schema (en dus het GoT toernooi) is dus de betaalde versie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
Top mannen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
StealthyPeanut schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:58:
Gisteren VRS voor het eerst geprobeerd (free account) en met de free trial ook meteen Brand Hatch even bekeken met de M8. Direct bijna een seconde sneller met best-lap (van 1.21.5 naar 1.20.6) en mijn optimal is onder de 1.20 gekomen. Met een vergelijkbare baantemp van 37 graden ongeveer.

Dat ga ik vaker gebruiken! Met name de rempunten, gekozen gears en racelijnen zijn gewoon top om te zien. Exact selecteren op het rempunt, daar een mark zoeken naast de baan en uitproberen.

Oef, misschien ook maar aanschaffen :o

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Luckeh schreef op woensdag 18 december 2019 @ 10:46:
[...]

Week 5 is op Silverstone Circuit - Grand Prix

De oude Silverstone is aangeduid als "Silverstone (2011)" en is gratis content. De Silverstone in het BMW schema (en dus het GoT toernooi) is dus de betaalde versie.
Ok, thanks!

Ik ga deze week maar even 5 banen bestellen om compleet mee te kunnen rijden. Wel leuke banen, dus niet zo erg :-).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40

Niellie41

[object Object]

Release notes voor de patch van vanmiddag:
This Patch focuses on updates and fixes for the 2020 Season 1 release.

CHANGE LOGS:

iRacing BETA Interface - (03.02.01-beta)

- General:
- - A Close button has been added to the iRacing BETA Interface splash screen.
- - New backgrounds have been added to the iRacing BETA Interface splash screen.

- AI Races:
- - The Global Mazda MX-5 Cup car is now available for AI Races!
- - - Multi-Class racing is now possible, however, we are still working out a few kinks. For example, AI Opponents will not currently grid or score by car class correctly.
- - AI Driver attributes are now set immediately upon a Roster being saved, and the interface has been updated to explain in more detail how attribute values are assigned.
- - The Saved Opponent Rosters window now shows if a Roster is used in an AI Season.
- - There is now a warning displayed when a user sets a field of AI opponents to more than 40, due to potential system strain.

Race Control

- Fixed an issue where a race start at a track where the pace field has to go very slowly through a tight chicane or hairpin moments before getting the green flag, such as Circuit de Spa-Francorchamps, could cause race control to get stuck and never throw the green.

AI Races

- The Global Mazda MX-5 Cup car is now available for AI Races!

- AI Incidents are now recorded.

- AI Driver adjustments:
- - Understeer handling has been adjusted slightly.

- AI Car adjustments:
- - Convective tire cooling has been adjusted.
- - Tire load sensitivity has been improved.
- - Tire grip has been adjusted slightly.
- - Long slip stiffness has been adjusted.
- - The likelihood of rolling due to curb strikes has been reduced.
- - Tire grip for the Porsche 911 GT3 Cup (991) has been reduced slightly.

- AI Track adjustments:
- - Performance at Lime Rock Park should be slightly improved.

- AI bug fixes:
- - Fixed an issue where AI vehicle tires were not always cold at the beginning of a Session.

New Damage Model

- Car bodies are now reset when they first enter their pit stall, which should fix any hyper extension of suspension. This adjustment introduces the possibility for a visual "pop effect", as the body is reset to initial position.

- Incident thresholds for minor track strikes such as normal curbs, and some bottoming have been increased. Drivers should now only receive 0X Incidents for hard curb strikes while using the New Damage Model.
- - Incident thresholds for New Damage Model and Classic Damage Model have been separated to allow for higher fidelity.

- Fixed an issue where opponent vehicles could appear to quickly repair themselves during a crashing event.
- - Now, opponent vehicles may only appear to take additional damage for the duration of a crash event, and if the apparent damage taken ends up being inaccurate, they will be repaired only after the crash event is complete.

Penalties

- A flat tire is now considered car damage, and race control issues a Black Flag (Meatball) for repair to cars running with one or more flat tires.

Pit Stop

- Whenever a car has a flat tire, the pit crew will automatically prepare to change all four wheels at the next pit stop. A driver may override this if they desire.

Rendering

- Fixed an issue where some grasses and asphalt could appear excessively shiny at night.

Lighting

- Fixed an issue with car headlights casting on dirt tracks.

Paint Shop

- Several missing iRacing Club logos have been added, including: Japan, Mexico, and South Africa.

CARS:

Cadillac CTS-V Racecar

- Fixed an issue where custom specular maps were not functioning correctly on this car.

Dallara F3

- Damage yield limits for the chassis and floor have been increased to reduce damage from minor ground strikes.

Ferrari 488 GT3

- 2020 Season 1 GT3 BoP Adjustment: Aero drag has been increased slightly.

Formula Renault 2.0

- Level of Detail settings (LoDs) have been adjusted to improve SIM performance and reduce visual popping as the camera changes distances from this vehicle, particularly in Replay mode.

Global Mazda MX-5

- Shift lights have been marked to new 7500 redline.

- Baseline setup has been updated with the rear anti-roll bar unhooked.

Mercedes-AMG GT3

- 2020 Season 1 GT3 BoP Adjustment: Engine torque has been reduced slightly.

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

- Gear limits have been removed for racing at The Milwaukee Mile.

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet Camaro ZL1 - 2018

- Vehicle specs have been updated.

- Aero has been adjusted slightly.

NASCAR Monster Energy Cup Ford Mustang

NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry

NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado - 2013

NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro - 2019

- V7 Tires have been enabled on this vehicle!

- Season setups have been updated to utilize V7 Tires.

NASCAR Xfinity Ford Mustang - 2019

NASCAR Xfinity Toyota Supra

Porsche 911 GT3 Cup Car (991)

- Fixed a visual issue with the tire tread texture.

Porsche 919 Hybrid

- In-car engine sounds have been improved.

Street Stock

- Tire compound has been adjusted to reduce tire temperatures.

- Tire wear rate has been increased.

- Season setup for Charlotte Motor Speedway has been updated.

Supercars Ford Mustang GT

- Blowoff dampers have been removed.

- The steering gear info has been added to the cockpit steering wheel when the car is being viewed with a cockpit camera.

- Removed duplicate warning lamps that were showing up in VR.

- Level of Detail settings (LoDs) have been adjusted to improve SIM performance and reduce visual popping as the camera changes distances from this vehicle, particularly in Replay mode.

Supercars Holden ZB Commodore

- Blowoff dampers have been removed.

[Archive] Mazda MX-5 Cup - 2015

- Shift lights have been updated.

[Archive] Mazda MX-5 Roadster - 2015

- Shift lights have been updated.

[Archive] NASCAR Cup Chevrolet SS

[Archive] NASCAR Cup Ford Fusion

[Archive] NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro

- Season setups have been updated.

[Archive] NASCAR Xfinity Ford Mustang

[Archive] NASCAR Xfinity Toyota Camry

TRACKS:

Barber Motorsports Park

- Exiled an errant crowd member.

Charlotte Motor Speedway

- Patched a hole in the track near the apron exiting Turn 4 that was swallowing wheels.

- Fixed a visual anomaly with catch fences.

Charlotte Motor Speedway - 2016

The Chili Bowl

Darlington Raceway

Lernerville Speedway

- Stadium lights' intensities have been adjusted.
- - Vehicles should now light up properly on track.

- Various environment fixes, including:
- - Catch fences no longer poke through the billboard or wall at Turn 1.
- - Various floating trees have been rooted to the ground properly.
- - Floating junkdrums have been grounded.

Mount Panorama Circuit

Okayama International Circuit

- Fixed an issue with some trees appearing very shiny.

Volusia Speedway Park

Watkins Glen International

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Beste update d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Niellie41 schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:01:
Release notes voor de patch van vanmiddag:

[...]
Oef, fraaie lijst aan improvements. Vooral de 0x detectie threshold is zeer welkom. In de Skip kreeg je nu wel heel erg snel een 0x aan de broek. Soms terwijl je gewoon op een recht stuk aan het remmen was. Hopelijk is dat nu verleden tijd. Ook veel curbs op Canada waren een risico op een 0x.
Een 0x maakt je quali ronde ongeldig. Dus dat kon best zuur zijn in sommige gevallen.

Overigens, deze viel me wel op:
TRACKS:

Barber Motorsports Park (e.a.)

Ben nu wel benieuwd wie dat nu was :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op woensdag 18 december 2019 @ 15:17:
[...]

Oef, fraaie lijst aan improvements. Vooral de 0x detectie threshold is zeer welkom. In de Skip kreeg je nu wel heel erg snel een 0x aan de broek. Soms terwijl je gewoon op een recht stuk aan het remmen was. Hopelijk is dat nu verleden tijd. Ook veel curbs op Canada waren een risico op een 0x.
Een 0x maakt je quali ronde ongeldig. Dus dat kon best zuur zijn in sommige gevallen.

Overigens, deze viel me wel op:

[...]

Ben nu wel benieuwd wie dat nu was :)
Tony ;)
Die staat volgens mij langs elke track.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Staat Barcelona niet op Test Drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Jawel, onder de naam Circuit de Barcelona Catalunya.

Je moet de track al wel gedownload hebben overigens.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• dragster66
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-03-2021
Hoi allemaal,

mijn naam is Joris. Ik race nu een jaar iRacing nadat ik daarvoor veel F1 spellen heb gespeeld.
Het leek me wel cool om in een raceteam te zitten om ervaringen te delen en beter te worden, dus heb ik me ingeschreven bij GoT iRacing.
Ik was in het F1 jaar 2018 te zien op Ziggo tijdens een F1 e-Battles waarvoor ik me gekwalificeerd had.
Hier ben ik te zien in de studio YouTube: LIVE: Ziggo eBattle Bar | GP Rusland. Ging niet zo lekker in die race helaas.

Ik hoop dat ik me beter kan manifesteren met iRacing.

Tot snel online,

Joris

[ Voor 13% gewijzigd door dragster66 op 18-12-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
In de Audi R8 begint total fuel op het dashboard op 60L en loopt daarna op in plaats van af, hoe werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Rijden hier wel eens mensen met de klassieke Lotus auto's? Die klasse is altijd akelig rustig, ik vind het fantastisch rijden.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Vanavond nog wat oefenrondjes gedraaid op Gilles Villeneuve. Mijn beste ronde omlaag weten te brengen naar een 1:57.7, dus nog 'maar' 4s trager dan de VRS-tijd (maar wel bij andere omstandigheden, al ga ik daar geen 4s mee winnen :+). In de willekeurige practice-server was dat ergens in het midden, dus ik ben niet ontevreden :) Morgen eens kijken of ik tijd heb voor een race. Die tijd ga ik namelijk het hele weekend niet hebben, en ik wil natuurlijk wel ook resultaat halen van de paar uur practice die ik heb gereden.

Het grappige als ik mezelf vergelijk met hotlapvideo's is dan wel weer dat de meeste de chicanes eerder insturen dan ik. Normaal stuur ik zelf juist vaak te vroeg in, waardoor ik niet in de apex op het gas kan, of tussendoor even van het gas moet en m'n exit vertraag. De chicanes stuur ik dus juist weer wat laat in, waardoor ik te veel moet hoeken en daar weer tijd verlies. Allemaal leerpuntjes :)

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Welkom Joris!

Ikzelf kan de komende 2 weken ook gewoon lekker meeracen i.v.m. de vakantieperiode. Ik stond ervan te kijken hoe leuk die Beemer is, ondanks dat ik er nog nooit in gereden had.

Zal de komende week eens kijken of ik weer wat skippy races kan doen. Die gerevampte auto ziet er echt prachtig uit.

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Eindelijk weer eens een top-split race gewonnen :D De F3 op Lime Rock Park was me niet helemaal goedgezind. Hoe voorzichtig ik ook deed, ik kreeg elke race wel een ram van voor, achter en opzij: https://www.reddit.com/r/...i_will_have_a_clean_race/

Maar nu op Brands Hatch in 4 races 3x op het podium en gisteravond dus eindelijk weer een overwinning! Wat een ongekende spanning geeft dat zeg haha, met #2 in je nek hijgend. Dat heb je echt in geen ander spel. Heel vet.

ps. Snap verder niks van de BMW M8 GTE... auto rijd verder prima/makkelijk, maar ben er (vergeleken met de F3 dan) echt heel traag in. Twijfel om dat ding maar gewoon te laten varen dan.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40
Soms als je gewoon wil racen en geen zin hebt in AI geneuzel dan kies ik voor de Pickup Cup
Gegarandeerde chaos, al was het gisteravond wel extreem
22 personen aan de start, 16 disconnects en 1 DSQ
Leverde mij 1x een 0x op ivm een spinnende auto, nummer twee op 15s en onverwacht een eerste plek

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• StealthyPeanut
Hoe krijg ik eigenlijk de rearview in de M8 op die middenconsole ipv bovenin? Dat zie ik bij best veel rijders terug, maar ik krijg het niet gevonden.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Nou gister een VRS race gedaan. Watkins glen, 1 van mijn favorieten allertijden. Zat na een kwartier oefen alweer op tijden die competitief zijn voor m'n irating.

Kwalificeer als 12e, wat prima is maar niet top. Race begint goed, chaos voor me, ontwijk alles. Haal wat mensen in. Ronde 5 rem ik te laat voor bocht 6, achterkant kwijt. Vang hem redelijk op en kan verder zonder schade, wel twee plekken kwijt.

Dan begint de shit bij mij, dan ga ik zitten pushen en overdrive ik. Paar ronde later raak ik 1 cm gras en mag repairs halen. Achteraf zie ik dat de persoon waar ik voor zat(tot ronde 5) en als wie ik sneller ben met 2 fingers in z'n neus tweede is geworden :(

Zelf dus een goed resultaat volledig in de prullenbak gegooid.

• BM

BM

Moderator Spielerij
flopdoc schreef op woensdag 18 december 2019 @ 23:12:
Rijden hier wel eens mensen met de klassieke Lotus auto's? Die klasse is altijd akelig rustig, ik vind het fantastisch rijden.
De L49 of de L79? Jaren terug met een clubje van hier meegedaan aan L79 seizoen. Erg lastige auto, maar rijd inderdaad ontzettend leuk! De L49 ook wel eens geprobeerd, maar dat is meer vanuit sentiment wel leuk (flashback naar GPL).

Gister na de update voor het eerst een AI race geprobeerd met de MX5 (ik heb de 911 niet gekocht). 1e indruk is erg positief. Skill setting stond niet helemaal goed (te groot verschil in snelheid tussen snelste en langzaamste), maar je lijkt serieus leuk te kunnen racen tegen de AI.

Enige jammer was dat ik tijdens de kwalificatie geen mogelijkheid kreeg om te rijden waardoor ik achteraan moest starten. Nog een keer kijken of dat een bugje was, of een instelling. Ik ben helemaal niet bekend met de beta-interface, dus is even zoeken allemaal.

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
raymondw schreef op donderdag 19 december 2019 @ 08:50:
Soms als je gewoon wil racen en geen zin hebt in AI geneuzel dan kies ik voor de Pickup Cup
Gegarandeerde chaos, al was het gisteravond wel extreem
22 personen aan de start, 16 disconnects en 1 DSQ
Leverde mij 1x een 0x op ivm een spinnende auto, nummer twee op 15s en onverwacht een eerste plek
Bedoel je de oval trucks? Da's ook een guilty pleasure voor mij. Goede oefening in shit ontwijken, en gegarandeerd een leuke klassering als je't ding binnen de lijntjes weet te houden :+

Pagina: 1 ... 214 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies