iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 213 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:02
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:33:
[...]

In de eerste rondes ben ik ook extra voorzichtig en houd veel afstand, maar degene achter me denken echt dat alles in de eerste periode van de race te winnen valt. Daardoor 2 keer mijn achterwiel kwijt :X . Wel leuk dat de GoT league nu met die M8 rijdt, want dan heeft het D-klasse rijden met die wagen ook echt nog zin om de wagen beter te leren kennen. Heerlijk om daarmee te gooien en een wereld van verschil met de Skip.

Ik zal de Skip vast en zeker over een paar weken wel weer starten hoor :> . Frusterend als je eindelijk wat vrije tijd hebt om 2 races te doen, dat ze dan allebei relatief snel voorbij zijn.
Haha, die frustratie kan ik wel begrijpen ja. Ik denk dat ik gewoon flink mazzel heb gehad de laatste paar races, want't was juist allemaal behoorlijk clean :)
Of niemand wil mijn shiny zilveren bolide met Pokémon-livery beschadigen :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25

Gistere hele leuke race gehad met de V8 supercars :D
Ik vindt ze wel listig om echt te vechten met iemand want zelfs onder het remmen in een rechte lijn beweegt ie nog van links naar rechts, maar ik heb pas een paar races ervaring, dus dat komt (misschien) nog wel.

Na dat 3/4 rondje zij aan zij verloren we maar 6 seconden :P waardoor P3 en de rest weer kon aansluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door JohnnyV op 13-12-2019 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:48

derx666

mecker ende blaet

JA... de nieuwe V8SC... die moet ik nog steeds een keer proberen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Waterkoker schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:07:
@Arfman je hebt gelijkt

hierbij een screenshot van de instellingen en hier een screenshot vanuit de pits met fps/indicatoren
Het hele rijtje links onder Max Quality (te beginnen met Sky) zou ik op Low zetten, dat zijn echt FPS killers.
Number of lights zou ik op 1 zetten, idem qua FPS.
HDR zou ik juist dan weer aanzetten, ziet het er een stuk beter van uit IMO.

Laat maar weten of het heeft geholpen :)
garriej schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:41:
De Sepcial event calander is er!

Ik heb nog nooit meegedaan aan 1 van deze events, maar lijkt me wel enorm leuk om een keer te doen. Dan heb ik echter wel teammate's nodig. Mijn er hier mensen met intressen om mee te doen?
Present! Ben niet echt snel maar wel stabiel. Enige "eis" die ik heb is (in verband met gezinsleven) ruim op tijd een afspraak wie hoe laat rijdt. Misschien een DM draadje opstarten? :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Arfman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:54:
[...]

Het hele rijtje links onder Max Quality (te beginnen met Sky) zou ik op Low zetten, dat zijn echt FPS killers.
Number of lights zou ik op 1 zetten, idem qua FPS.
HDR zou ik juist dan weer aanzetten, ziet het er een stuk beter van uit IMO.

Laat maar weten of het heeft geholpen :)

[...]

Present! Ben niet echt snel maar wel stabiel. Enige "eis" die ik heb is (in verband met gezinsleven) ruim op tijd een afspraak wie hoe laat rijdt. Misschien een DM draadje opstarten? :)
Kan een DM draadje met meerdere personen, anders kan ik ook wel even een discord aanmaken? Verder ja, dat wil ik ook graag weten, moet ook met de hond naar buiten etc... met z'n 4e is wel een leuk aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 19:10

Ik heb nog nooit meegedaan aan 1 van deze events, maar lijkt me wel enorm leuk om een keer te doen. Dan heb ik echter wel teammate's nodig. Mijn er hier mensen met intressen om mee te doen?
Dit jaar mijn eerste teamraces gedaan. Zo ontzettend gaaf. Hebben de 6hr op Watkins Glen en de 24u van Spa gedaan. Zo'n 24u geeft zoveel meer spanning omdat je het met een team doet. Je wilt het niet verkl*te voor de rest. En dan na 23u nog steeds in gevecht zijn met een ander team. Super ervaring. En komend jaar gaan we zeker meer races doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
garriej schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:57:
[...]

Kan een DM draadje met meerdere personen, anders kan ik ook wel even een discord aanmaken? Verder ja, dat wil ik ook graag weten, moet ook met de hond naar buiten etc... met z'n 4e is wel een leuk aantal.
Ook voor team races is er plek op onze TeamSpeak server. We hebben een serieus gedeelte en als je een extra kanaal wilt moet je me dat maar ff vragen. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
garriej schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:57:
[...]

Een DM met meerdere mensen kan gewoon :) Is misschien de handigste plek om e.e.a. een beetje voor te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

JoepW schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:26:
[...]

Ook voor team races is er plek op onze TeamSpeak server. We hebben een serieus gedeelte en als je een extra kanaal wilt moet je me dat maar ff vragen. ;)
Ja maar, teamspeak chat niet zo lekker op de tekst :+

Maar ik lees hieronder dat je een DM draadje met meerdere mensen kan maken, dus dat ga ik maar is doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
garriej schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:38:
[...]

Ja maar, teamspeak chat niet zo lekker op de tekst :+

Maar ik lees hieronder dat je een DM draadje met meerdere mensen kan maken, dus dat ga ik maar is doen.
Ik bedoelde ook tbv live overleg en tijdens oefenen en races. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:54
Ik lees hierboven de reacties over Special Events. In het kader 'niet heel snel, wel proberen uit te rijden' (je zou het haast een bierteam noemen, maar dat is hier niet zo handig denk ik :+ ) meld ik me ook :). Heb het schema nog niet bekeken, maar het lijkt me leuk om een keer aan zo'n event mee te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-08 11:31
Het lijk mij ook leuk om een keer mee te doen aan zo'n special event. Wellicht kunnen we er misschien 2 teams van maken? Weet niet wat gebruikelijk is met het aantal teamleden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Bob-B schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:32:
Het lijk mij ook leuk om een keer mee te doen aan zo'n special event. Wellicht kunnen we er misschien 2 teams van maken? Weet niet wat gebruikelijk is met het aantal teamleden?
2-16, is het min-max.. Echter moet iedereen wel een "fair share" rijden. Een fair share is 1/4de van de helft, om het simpel te houden. Als je dus een race van 24 uur heb en je rijd met ze twee, dan is de helft 12 (echt! :+ ) en daar 1/4de van is 3 uur, als je dus met z'n 2e rijd moet beide minimaal 3 uur rijden.

Rijd je met ze 4en is het 24/4=6 | 6/4=1,5 uur. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo :+

Gezien we inmiddels 6 man hebben die willen, lijkt mij twee teams een goed idee. 3 man per team kan ook natuurlijk gewoon al.

[ Voor 8% gewijzigd door garriej op 13-12-2019 16:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
garriej schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 16:42:
[...]

2-16, is het min-max.. Echter moet iedereen wel een "fair share" rijden. Een fair share is 1/4de van de helft, om het simpel te houden. Als je dus een race van 24 uur heb en je rijd met ze twee, dan is de helft 12 (echt! :+ ) en daar 1/4de van is 3 uur, als je dus met z'n 2e rijd moet beide minimaal 3 uur rijden.

Rijd je met ze 4en is het 24/4=6 | 6/4=1,5 uur. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo :+

Gezien we inmiddels 6 man hebben die willen, lijkt mij twee teams een goed idee. 3 man per team kan ook natuurlijk gewoon al.
Als jullie onder GoT vlag willen uitkomen en gave liveries kunnen we @gtrNL vriendelijk vragen of hij die wil maken in zijn spaarzame tijd :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
Pfoe, eerste official race met de BMW, was toch wel zenuwachtig (erg he). Ik d8 laat ik maar qualificeren want inhalen valt niet mee op het smalle baantje, qualificeren met de Skip doe ik nooit (hoor mij nou alsof ik al jaren.......) ivm de schades die gereden worden.
Maar 3de plaats qualified en uiteindelijk 2de geeindigd, de hele rit nrs 1-2-3 vlak achter elkaar en ik had af en toe iemand achterop maar die maakte dan weer een foutje en verloor weer wat tijd. Uiteindelijk door de achterblijvers heeft nr2 een foutje gemaakt en heb ik voorbij kunnen steken. Ongelooflijk wat kan dit spannend zijn. I LIKE IT.

Oh ja, ik zat dus achter nr 1 en die ging rechtdoor bij de chicane, maar toch niet gelukt om er voorbij te komen. Hij komt dan boven op de heuvel voor je op de track en moet tijd goedmaken, maar kan je gewoon blokkeren dat je er niet voorbij komt. Helaas had mn eerste win kunnen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door smollynl op 13-12-2019 17:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:38

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb inmiddels het spotten in crewchief aan de praat gekregen. Had ergens gevonden van je realistic mode niet aan moet zetten, laat ik dat wel aangehinkt staan..

Nu hoor ik duidelijke berichten van m’n spotter 😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
[...]

Je bedoelt dus eigenlijk gewoon 1/8ste? :+

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Zo, de BMW is gepaint. Alvast excuses voor de kleurenkeuze.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Was lekker aan het racen in de BMW op LRP en lag inmiddels op p4. Krijg ik na circa 6 rondes ineens te horen dat ik ben gediskwalificeerd. Bleek dat ik de vlaggen niet had opgevolgd om mijn auto te laten repareren na een eenzijdig ongelukje tegen de vangrail...

Nu dus maar mijn overlay aangepast zodat ik de volgende keer wel de vlag zie. Overigens zij mijn spotter van Crewchief erg ook niks over..

Ook fijn trouwens om tijdens de rollende start al van achter te worden aangereden en een x4 aan je broek te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Vanavond had ik zin om de BMW wat beter te leren kennen, dus een lege FP-server gejoined en rondjes draaien. Ik heb zelden zo veel gescholden als tijdens die sessie, want het ding op mijn limiet rijden betekent met enige regelmaat eraf knallen. Dat uiteraard steeds als de banden op temperatuur zijn, waardoor ik na een tow weer opnieuw kan beginnen... Na een uur ongeveer was ik er wel klaar mee, en begon het ook wat drukker te worden.

Maar ik mag me ook melden bij de club van stoeren mensen... net :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IB8jSsCf8RafOP6Kv8gugKkj/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 13-12-2019 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Wormaap schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:36:
Vanavond had ik zin om de BMW wat beter te leren kennen, dus een lege FP-server gejoined en rondjes draaien. Ik heb zelden zo veel gescholden als tijdens die sessie, want het ding op mijn limiet rijden betekent met enige regelmaat eraf knallen. Dat uiteraard steeds als de banden op temperatuur zijn, waardoor ik na een tow weer opnieuw kan beginnen...

Maar ik mag me ook melden bij de club van stoeren mensen... net :+

[Afbeelding]
Netjes!

Waarom doe je dan niet Test Drive met dezelfde omstandigheden, maar zonder schade? Scheelt een hele hoop gevloek en vooral tijdverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:38:
[...]

Netjes!

Waarom doe je dan niet Test Drive met dezelfde omstandigheden, maar zonder schade? Scheelt een hele hoop gevloek en vooral tijdverlies.
Kan dat zonder schade? :X

Je hebt me zojuist heel veel tijd en ergernis gescheeld denk ik _o_

Disable car damage... Potverdrie!

[ Voor 5% gewijzigd door Wormaap op 13-12-2019 22:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Wormaap schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:36:
Dat uiteraard steeds als de banden op temperatuur zijn, waardoor ik na een tow weer opnieuw kan beginnen...
je wil juist de banden niet opwarmen met de BMW, de eerste 2 rondjes is hij het snelst, daarna wordt je alleen maar trager. Met qualify doe ik juist een hele trage outlap

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Linc schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:43:
[...]

je wil juist de banden niet opwarmen met de BMW, de eerste 2 rondjes is hij het snelst, daarna wordt je alleen maar trager. Met qualify doe ik juist een hele trage outlap
Oh grappig, voor mijn gevoel ben ik in het begin de achterkant juist steeds kwijt als ik wat te onsubtiel op het gas ga, ondanks dat't ding TC heeft. Misschien placebo-effect, of misschien heb ik zelf steeds wat opwarmrondes nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:53:
[...]

Oh grappig, voor mijn gevoel ben ik in het begin de achterkant juist steeds kwijt als ik wat te onsubtiel op het gas ga, ondanks dat't ding TC heeft. Misschien placebo-effect, of misschien heb ik zelf steeds wat opwarmrondes nodig :+
Je raakt grip kwijt op de voorbanden na een paar rondjes.
Dus stuurt ie dan minder goed in.
En omdat ie wel meer stuur in het begin heeft en jij (te) vroeg (te) veel gas geeft breekt ie uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:59:
[...]

Je raakt grip kwijt op de voorbanden na een paar rondjes.
Dus stuurt ie dan minder goed in.
En omdat ie wel meer stuur in het begin heeft en jij (te) vroeg (te) veel gas geeft breekt ie uit. :P
Dat klinkt wel plausibel ja. Fast is smooth, fast is smooth fast is smooth, fast is smooth...

* Wormaap gaat maar weer oefenen :+ (Maar niet meer vanavond, de ergernis was me te hoog aan het oplopen voor iets dat ik voor m'n plezier doe :))

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 13-12-2019 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hebben jullie nog bepaalde rem tips voor de M8? Ik heb voor mijn gevoel elke keer nagenoeg hetzelfde rempunt bij de chicane op LRP bijvoorbeeld, maar ik kom elke keer totaal anders uit. Of haal de hele bocht met geen mogelijkheid of draai veel te scherp in...

Ik kan er mijn vinger niet op leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 23:41:
Hebben jullie nog bepaalde rem tips voor de M8? Ik heb voor mijn gevoel elke keer nagenoeg hetzelfde rempunt bij de chicane op LRP bijvoorbeeld, maar ik kom elke keer totaal anders uit. Of haal de hele bocht met geen mogelijkheid of draai veel te scherp in...

Kom je wel met dezelfde snelheid aan? Je exit van de vorige bocht kan best wat schelen.

Niet te laat remmen, je moet daar echt vroeg op de rem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap

De lap die Joep in deze post heeft gezet laat het wel goed zien:
JoepW in "iRacing 2016-2019"

Voor mij waren de grote takeaways qua remmen 'eerder en minder hard dan ik dacht'. En nog best lang trail brakend de bocht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Heb je wel loadcell pedalen? Hierdoor ben ik in ieder geval een stuk consistenter gaan remmen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-B
[...]

Voorlopig allemaal duidelijk, thanks!
Zojuist deelgenomen aan de 3 uur op Spa. Duurde nog geen uur voor mij. Vooral gebrek aan oefenen op Spa met de AMG zorgde al voor veel offtracks. (Is al weer een tijd geleden dat ik die combinatie heb gereden). Ook leuk dat de PostNL bezorger exact in de tijdsperiode van de race langs moet komen. Zit ik dan met ramen/deuren open en een koptelefoon over één oor te wachten op de bezorger. (En tegelijkertijd proberen geen offtracks te krijgen).
Tegen de tijd van special events zal er natuurlijk meer geoefend worden, en ga ik vooral niks bestellen de dag(en) ervoor :N

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:47
Op Tsukuba met de MX5 ben ik sinds het V7 banden model ruim een seconde langzamer qua snelste tijd en bijna 2 seconde als het gaat om constante ronde tijden.

Ervaren anderen ook dat V7 de MX5 langzamer heeft gemaakt of moet ik simpelweg meer rondes maken om de banden beter te snappen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
garriej schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 00:53:
[...]

Kom je wel met dezelfde snelheid aan? Je exit van de vorige bocht kan best wat schelen.

Niet te laat remmen, je moet daar echt vroeg op de rem.
Ik ga volgens mijn timer gewoon vergelijkbaar met andere rondes naar de chicane, maar toch lijkt het of mijn auto gewoon soms echt niet tot stilstand komt. Net ook bij de 1e bocht: ik begin bij 4 te remmen, maar toch schiet ik er vanaf. En 1 ronde later doe ik hetzelfde en lukt het wel. Ik zal m'n pedalen eens in de gaten gaan houden.
Wormaap schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 00:56:
[...]

De lap die Joep in deze post heeft gezet laat het wel goed zien:
JoepW in "iRacing 2016-2019"

Voor mij waren de grote takeaways qua remmen 'eerder en minder hard dan ik dacht'. En nog best lang trail brakend de bocht in.
Hier ga ik ook meer op letten. Langer de rem (lichtjes) ingedrukt houden.
Doubleoz schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 08:17:
[...]

Heb je wel loadcell pedalen? Hierdoor ben ik in ieder geval een stuk consistenter gaan remmen.
Nee, de T300 GT pedalen. T3PA is dat geloof ik? Loadcell staat op m'n verlanglijstje. Na een Oculus Rift S, een DD stuur en nieuwe simrig :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Zelf houd ik bij bochten waar het remmen wat moeilijker is steeds een schuin oog op mijn brake input-metertje. Zelfs met LC-pedalen is het nog steeds niet supermakkelijk om écht consistent te zijn, en het metertje helpt daarbij.
VR maakt het trouwens voor mij wel een stukje makkelijker om de kamikazepiloten te ontwijken. Je krijgt een veel beter idee van hoeveel ruimte er is en waar iedereen zit dan met een enkel scherm. T.o.v. triples kan ik niet over oordelen, want dat heb ik niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 12:58:
Zelf houd ik bij bochten waar het remmen wat moeilijker is steeds een schuin oog op mijn brake input-metertje. Zelfs met LC-pedalen is het nog steeds niet supermakkelijk om écht consistent te zijn, en het metertje helpt daarbij.
VR maakt het trouwens voor mij wel een stukje makkelijker om de kamikazepiloten te ontwijken. Je krijgt een veel beter idee van hoeveel ruimte er is en waar iedereen zit dan met een enkel scherm. T.o.v. triples kan ik niet over oordelen, want dat heb ik niet :+
Misschien dat metertje meer in het midden zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
[...]

Vaak moet je ook wel wat reserves hebben voor als er een rijder op het laatste moment uitvalt. (dus eigenlijk meer als 4 of 5 voor 1 team) en die rouleren per race lijkt me.

[ Voor 9% gewijzigd door Hyperiax op 14-12-2019 15:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21

Heeft mij ook altijd erg gaaf geleken. Is er nooit echt van gekomen vanwege real life en niet al te snel. Alhoewel dat laatste het plezier natuurlijk niet in de weg hoeft te staan. Zou zeker niet alle events mee kunnen doen maar misschien wel het proberen waard. Anders komt het er ook nooit van😁

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dozo71
StealthyPeanut schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:47:
[...]

Nee, de T300 GT pedalen. T3PA is dat geloof ik? Loadcell staat op m'n verlanglijstje. Na een Oculus Rift S, een DD stuur en nieuwe simrig :+.
Zou toch Loadcell pedalen op nr1 zetten. Schijnt het meest uit te maken😁

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:08:
[...]

Op enig punt zou ik er minder afhankelijk van willen worden, dus ik probeer het niet té gemakkelijk te maken. In principe zouden het beeld en m'n pedalen me moeten kunnen vertellen hoe hard ik rem, alleen heb ik daar nog niet genoeg routine in opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dozo71 schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 16:17:
[...]

Zou toch Loadcell pedalen op nr1 zetten. Schijnt het meest uit te maken😁
Absoluut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
JoepW schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 14:08:
[...]

Die metertjes zijn eigenlijk niet echt sim-like..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Agree! Heb ook de T3PA pedalen gehad. Op zich prima tot dat je een keer met loadcell hebt gereden en dan wil je niet meer anders. En dan heb ik het niet gelijk over Heusinkveld maar ook CSL Elite LC vind ik persoonlijk al prima rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Ik ben gt3 Audi aan het uitproberen op Spa. Wil graag de vrs sprint gaan rijden.
Alleen tijd met de baseline setup en een t300/tp3a setup. Alleen kom niet sneller rond van 2.19.5.. geen idee hoe mensen daar 2.15 kunnen rijden.

Dan is er geen beginnen aan. Kansloos achteraan rijden wordt het dan

Enige suggestie voor een stabiele setup voor een rookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Nickrsd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:48:
Ik ben gt3 Audi aan het uitproberen op Spa. Wil graag de vrs sprint gaan rijden.
Alleen tijd met de baseline setup en een t300/tp3a setup. Alleen kom niet sneller rond van 2.19.5.. geen idee hoe mensen daar 2.15 kunnen rijden.

Dan is er geen beginnen aan. Kansloos achteraan rijden wordt het dan

Enige suggestie voor een stabiele setup voor een rookie
Stabiele setup? Niet met de audi rijden :+ ik pak meestal setups bij setups4i.racing

Probeer erachter te komen waar je veel tijd verliest. Daarnaast, met 1,18’s doe je gewoon mee in de lagere splits hoor. Dus je hoeft geen 4 seconde te vinden om leuk te kunnen racen.

[ Voor 4% gewijzigd door garriej op 14-12-2019 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Welke gt3 auto moet je dan pakken..?? Zie overal de Ferrari bovenin staan. Maar ik heb niets met Ferrari :(. Zal zeker is opzoek gaan voor de Audi setup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
Nickrsd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 19:25:
Welke gt3 auto moet je dan pakken..?? Zie overal de Ferrari bovenin staan. Maar ik heb niets met Ferrari :(. Zal zeker is opzoek gaan voor de Audi setup
De Mercedes is het goedmoedigst dacht ik
Kan alles redelijk en is aardig stabiel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:01
JoepW schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:10:
[...]

Als jullie onder GoT vlag willen uitkomen en gave liveries kunnen we @gtrNL vriendelijk vragen of hij die wil maken in zijn spaarzame tijd :)
Met de feestdagen heb zelfs ik wel tijd om weer eens iRacing en Photoshop aan te slingeren o<:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd

Nickrsd

Zat is op iracing forum te lezen in het vrs sprunt topic. Die Ferrari is wel er OP deze week op Spa. Vond het al zo raar dat ik enorm veel Ferrari zag.. en snel ook! Schijnbaar scheelt het een dikke seconde bij de toppers dat de Ferrari sneller is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JohnnyV
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 13:25

mijn auto komt voor in de nr 1 clip :)
Ik was de Porsche die net P2 pakte helaas, mijn boost raakte net iets eerder op dan van de winnaar haha ;(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Hahaha,. balen man.

Gisteren eindelijk weer eens wat zitten testen met iracing. De MX5 op Bathurst is heerlijk . Het nieuwe NTMv7 werkt echt heel goed op dit autootje. Eerste ronde is het alsof je op knikkers rijdt, maar daarna.... :9~ :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

Ik heb de puntentelling van het toernooi eindelijk goed werkend.

Hoe de puntentelling werkt staat hier uitgelegd: https://www.got-racing.eu/?page_id=5428

Tot vanavond maar weer ;)

[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 15-12-2019 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Nice :) ben er morgen weer bij zondag avond voor mij is vaak lastiger. Wel zin in Brandhatch alleen nog nooit gereden verder dus dat word harde learning morgen avond in practice :X

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Eigenlijk was ik van plan om het circuit vandaag in Test Drive te gaan verkennen, maar het lijkt erop dat ik naar de dierentuin ga :+
Dus ook ik heb waarschijnlijk vanavond een uur om het circuit te leren kennen. Eens kijken of ik mijn nieuw gevonden vertrouwen mee kan nemen naar een vreemde track :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dan doe ik in ieder geval mee want dan heb ik in ieder geval een kans om geen laatste te worden haha @Wormaap en @Blerf 😂

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Doubleoz schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 18:12:
[...]

Agree! Heb ook de T3PA pedalen gehad. Op zich prima tot dat je een keer met loadcell hebt gereden en dan wil je niet meer anders. En dan heb ik het niet gelijk over Heusinkveld maar ook CSL Elite LC vind ik persoonlijk al prima rijden.
De Loadcell mod voor mijn pedalen kan ik hier bestellen: loadcellmod.com en Nederlands. Iemand ervaring met deze mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op zondag 15 december 2019 @ 12:34:
[...]

De Loadcell mod voor mijn pedalen kan ik hier bestellen: loadcellmod.com en Nederlands. Iemand ervaring met deze mod?
Was ook mijn eerste update. Kan je hem 2e hands aanschaffen dan interessant om te proberen en anders advies om door te sparen. Dedicated loadcell pedalen is toch weer klasse beter is mijn ervaring.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:50
De cirkel is rond. Na 22 jaar geleden het circuit met papa Jos (en een nog jonge Ho-Pin Tung!) gedeeld te hebben, heb ik vandaag het (virtuele) circuit met Max Verstappen gedeeld *O*

Over de race zelf heb ik het maar niet. Waar ik normaal in de GTE rij, had ik nu eens zin om LMP1 te rijden. Veilig rond rijden was geen enkel probleem, maar snelheid... Zal vast iets met die hybride systemen te maken hebben, waar ik geen verstand van heb. Positieve is iig dat het, ondanks een incidentje met een GTE 2 ronden voor het einde, een goede race voor mijn SR was. Maar volgende keer stap ik toch maar weer gewoon in een GTE :Y

https://members.iracing.c...nid=29866540&custid=31747

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:40

Niellie41

[object Object]

Je bent wel boven Max geëindigd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
Niellie41 schreef op zondag 15 december 2019 @ 13:38:
Je bent wel boven Max geëindigd!
Gelukkig wel, anders was ik echt traag geweest _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

[...]

Ga het denk ik wel proberen, want de rest ben ik prima tevreden over, en de kans dat ik thuis een nieuwe pedalenset casual het huis in smokkel word ook moeilijk :+

En dit kost niet de wereld en zal me vast een zeker een jaar of 2 moeten helpen :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
[...]

zal ongetwijfeld een verbetering zijn. Maar zou idd nog even doorsparen en meteen voor een stapje hoger gaan. heb zelf oudere csr elites (geen CSL ;) ) en heb deze gemod met een brakemod. verlengt het leven van die dingen een beetje maar denk er toch nog steeds over om een stapje hoger te gaan.had dus een 100+ euro in mijn zak kunnen houden/. geef toe het is ook een beetje ugrade-itus maar toch.Bij bbj simracing hebben ze ook nog een gas pedal mod mochten jullie all out willen gaan.

https://www.ebay.co.uk/it...41715c:g:8lYAAOSwxH1d6og6

[ Voor 15% gewijzigd door dozo71 op 15-12-2019 14:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heren, svp de hardware zaken bespreken in de daarvoor bestemde andere draadjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op zondag 15 december 2019 @ 14:21:
Heren, svp de hardware zaken bespreken in de daarvoor bestemde andere draadjes ;)
Je hebt helemaal gelijk. Sorry. Ik ga het overzetten in het juiste draadje :).

Vanavond present! Expeditie Robinson finale draait voor het vrouwtje. Niet voor mij :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:54
Ik had mezelf voorgenomen om alleen met Tweakers mee te doen op circuits die ik al in mijn bezit heb. Ik heb me vorige week echter zo vermaakt dat ik voor vanavond toch maar Brands Hatch heb aangeschaft.. En daarmee ook nog 2 andere circuits om zo van de 5% korting gebruik te maken. Ik zie nu in waarom het een dure hobby kan zijn O-) Aan de andere kant, tot half januari hoef ik nu ook niets meer aan te schaffen.

Ik heb net al een paar rondjes geoefend maar na een weekje Skip is de BMW toch wel weer even wennen. En ook Brands Hatch, ook al ken ik hem goed, is een verraderlijk baantje. Maar goed, in het ergste geval sta ik 2x op pole position met de reversed grid ;) Wel een heel vet circuit in VR, die hoogteverschillen komen op de Playstation toch niet zo goed over. Ik heb er al zin in!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Session30 schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:28:
Ik had mezelf voorgenomen om alleen met Tweakers mee te doen op circuits die ik al in mijn bezit heb. Ik heb me vorige week echter zo vermaakt dat ik voor vanavond toch maar Brands Hatch heb aangeschaft.. En daarmee ook nog 2 andere circuits om zo van de 5% korting gebruik te maken. Ik zie nu in waarom het een dure hobby kan zijn O-) Aan de andere kant, tot half januari hoef ik nu ook niets meer aan te schaffen.

Ik heb net al een paar rondjes geoefend maar na een weekje Skip is de BMW toch wel weer even wennen. En ook Brands Hatch, ook al ken ik hem goed, is een verraderlijk baantje. Maar goed, in het ergste geval sta ik 2x op pole position met de reversed grid ;) Wel een heel vet circuit in VR, die hoogteverschillen komen op de Playstation toch niet zo goed over. Ik heb er al zin in!
LoL net precies het zelfde gedaan en gedacht. Vond het hoogte verschil wel echt heel vet! Wel morgen nog even echt oefenen die 5min van net was zeker niet genoeg :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Blerf schreef op zondag 15 december 2019 @ 18:52:
[...]

LoL net precies het zelfde gedaan en gedacht. Vond het hoogte verschil wel echt heel vet! Wel morgen nog even echt oefenen die 5min van net was zeker niet genoeg :)
Ik ben er ook ingetuind en 3 tracks voor het BMW kampioenschap aangeschaft 8)7 :*)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ik heb al de hele dag in de sim gezeten bijna dus ik weet niet of ik er vanavond nog bij ben... misschien stap ik vlak voor de qualy in en we zien wel ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:55:
Ik heb al de hele dag in de sim gezeten bijna dus ik weet niet of ik er vanavond nog bij ben... misschien stap ik vlak voor de qualy in en we zien wel ;)
Geen problemen meer gehad?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ISaFeeliN
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 08:06
YES! A license binnen. Noice!

Medio augustus 2019 begonnen, dus in ca. 2 maanden naar A. Ik heb daarbij eigenlijk alleen de laatste 2-3 weken bewust gekeken wat ik moest rijden voor de punten en de MPR, (wat feitelijk van B naar A was).

De races waarbij ik het meeste heb gescored:

Mazda MX5 op Charlotte (Roval 2018 & 2019)
Dalara F3 op Charlotte (Roval 2018 & 2019)
Mazda MX5 op (oude) Lime Rock
Skip Barber op (nieuwe) Lime Rock (Grand Prix)

(PS: De nieuwe Skip op de nieuwe Lime Rock is wel echt heel erg nice, en ik hoop dat dit een voorbode is voor waar iRacing naartoe gaat).

Om aan de MPR te voldoen van B naar A heb ik voornamelijk Time Trials gereden in de Renault 3.5, ik had ook wel een race willen mee doen maar ze zijn steeds unofficial helaas.

14 races gewonnen in 2019, vorige week mijn eerste Oval gewonnen (dacht laat ik daar toch ook eens naar kijken, flink deel van iRacing en je betaalt er uiteindelijk ook voor..)

In mijn tocht van Rookie naar A heb ik wel geleerd waar het bij iRacing allemaal om draait: veilig rijden. Dat betekent niet alleen zelf veilig rijden, maar ook (ver vooruit) letten op anderen op de baan, gevaren zien aankomen en zorgen dat je uit de buurt blijft. Iedere keer als dit toch mis ging was het vrijwel altijd het geval dat je toch probeert er je winst uit te halen en het dan toch net mis gaat.

Missie voor 2020: het leren van het tunen van auto's (dat is echt wel nodig nu ..). Ik twijfel nog om VRS te nemen.

Op naar een sneller 2020!

[ Voor 6% gewijzigd door ISaFeeliN op 15-12-2019 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
JoepW schreef op zondag 15 december 2019 @ 19:58:
[...]

Geen problemen meer gehad?
Nee, na aantal auto's omlaag doen werkt het prima, alleen als ik ga terugspoelen nog niet optimaal. De broadcast had er blijkbaar ook last van.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heat 3 van Zondag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Mijn niet-zo-fijne pit entry staat er mooi op :X Excuus aan degene die ik aantikte. Ik had een meatball, kreeg een tikje voordat ik de pit in kon en had geen beter idee dan proberen de pit nog te halen 8)7 Beetje heat-of-the-moment ding dat ik handiger had kunnen aanpakken.

Het antwoord op mijn vraag of ik mijn fijne gevoel vast kon houden is dan ook een enorm grote NEE! Ik kreeg't ding amper binnen de lijntjes gehouden, laat staan snel.

Crew Chief wordt trouwens wel echt gruwelijk irritant als'ie steeds gefrustreerder roept dat je buiten de baan komt. Dat helpt niet met mijn irritatieniveau 8)7

Maar...
Het was wel gezellig :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wormaap op 15-12-2019 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Wormaap schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:12:
[...]

Mijn niet-zo-fijne pit entry staat er mooi op :X Excuus aan degene die ik aantikte. Ik had een meatball, kreeg een tikje voordat ik de pit in kon en had geen beter idee dan proberen de pit nog te halen 8)7 Beetje heat-of-the-moment ding dat ik handiger had kunnen aanpakken.
Dat was ik. Zag je niet aankomen door de andere auto’s. Maar race was toch al in de eerste bocht voorbij

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-B
Was weer leuk! Het is wel zweten zo op dit baantje, je wilt niet iemand uit het treintje tikken. Af en toe paar akelige momenten maar vooral veel leuke acties! Waarschijnlijk ben ik er morgen weer, baantje bevalt me wel.
Voor t eerst dat ik überhaupt TS gebruik, was nog ff zoeken naar alles. Weet ook niet of ik verstaanbaar was? (Als ik überhaupt mijn mond open deed, was nogal op de achtergrond).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Weer leuk gereden. Kan de snelheid niet echt bijhouden en ben gewoon een stuk langzamer, maar toch leuke gevechten gehad. Jammer dat ik er in de laatste race toen ik 6e lag aan de achterkant een tikje kreeg. Misschien ben ik te voorzichtig maar misschien leuk om beetje ruimte te laten voor elkaar, zodat we het wat langer overleven in de bochten :) Je kan er geen geld mee winnen voor de race. Zo blijft het voor iedereen leuk. Geen sneer naar de persoon die mij aan tikte hoor.

Pak je de persoon niet bij de eerste bocht. Ga er dan voor zitten voor de andere bocht en blijf het proberen. Ik snap dat de persoon die voor je zit langzamer zit maar probeer dan wel safe in te halen ;)

Morgen weer een nieuwe poging wagen :*)

iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-10 15:47
Wormaap schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:12:
[...]

Het antwoord op mijn vraag of ik mijn fijne gevoel vast kon houden is dan ook een enorm grote NEE! Ik kreeg't ding amper binnen de lijntjes gehouden, laat staan snel.

Crew Chief wordt trouwens wel echt gruwelijk irritant als'ie steeds gefrustreerder roept dat je buiten de baan komt. Dat helpt niet met mijn irritatieniveau 8)7

Maar...
Het was wel gezellig :)
Bij het zien van de replay had ik met je te doen. Dat hele veld met die super brede BMW's in je nek, op dat moeilijke smalle baantje... -O-

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Rossi46 schreef op zondag 15 december 2019 @ 22:28:
[...]

Bij het zien van de replay had ik met je te doen. Dat hele veld met die super brede BMW's in je nek, op dat moeilijke smalle baantje... -O-
Ach, ik ben er zelf tussen gaan rijden, dus medelijden hoeft niet :+ Maar ik zal niet ontkennen dat't lichtelijk spannend is :9
Er moet altijd iemand laatste worden natuurlijk, dus dat vind ik niet zo'n ramp. Ik ben alleen normaal gesproken iets handiger in het laten passeren van snellere mensen dan in die heat }:O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Vandaag voor het eerst met deze leuke tank gereden en het bevalt me wel. Moet nog wat fijn tunen, maar het merendeel kon ik prima bijhouden. Jammer van alle tikken want de laatste 4 ronden was het verdomd lastig dat ding nog op de baan te houden..

Ja, leuke serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Heftig avondje! Eigenlijk zijn de races iets te laat op de avond voor mij, waardoor ik zelden mee doe. Maar vandaag dacht ik: laatste werkweek voor de kerstvakantie, het kan wel een keertje. Dus met nog maar een minuut of 15 op de klok de practice begonnen. Was de eerste keer serieus met de BMW, dus dat ik in de kwalificatie een 6e tijd reed verbaasde mij wel.

Heftig format die sprintraces. Niet wat ik gewend ben, dus race 1 liep ondanks het resultaat niet helemaal naar wens. Race 2 en 3 was wat chaotischer, wat tikjes gekregen en helaas ook uitgedeeld. Maar gelukkig niet bij grote problemen betrokken geweest en tevreden met de resultaten. Was leuk om mee te doen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Pfff,.. Brands Hatch is pittig met de BMW.
Constante racepace was ver te zoeken bij mij vanavond, voornamelijk veroorzaakt door bocht 7. Telkens "op goed geluk" insturen en hopen dat ik de apex raak :D

BTW: de kerstman is vroeg dit jaar, morgen verwacht ik mijn nieuwe RTX 2070 Super :9... Op naar een nieuw spaardoel voor papa en z'n simrig 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Maurice W op 16-12-2019 00:21 ]

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-07-2024
Zou dat mogelijk zijn om de TS server te krijgen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Erind schreef op maandag 16 december 2019 @ 01:57:
Zou dat mogelijk zijn om de TS server te krijgen?
Hoe bedoel je ‘te krijgen’ :?

Je bent btw geen communitylid...

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 16-12-2019 05:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erind
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-07-2024
JoepW schreef op maandag 16 december 2019 @ 05:37:
[...]

Hoe bedoel je ‘te krijgen’ :?

Je bent btw geen communitylid...
Hehe gewoon de ip om te connecten 🙂

Ow ok en hoe kan ik lid worden?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:27

BM

Moderator Spielerij
@Erind -> Dat heeft @JoepW prachting in de topicstart beschreven ;) iRacing 2016-2019

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Bij mij vielen de races gisteren tegen. Eerste twee races zelf 1x teveel off track waardoor ik de macht over de wagen verloor en 3e race helaas bij de start een touche van achter waardoor ik links af ging (zie broadcast) en ik gebruik moest maken van een tow en gelijk 3 minuten verloor. Hopelijk kan ik vanavond mee doen voor een nieuwe poging.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Gister geen tijd gehad om mee te rijden. Wel gister tijd gehad voor wat races. In de middag een Gt3 Sprint race, waar ik in bocht twee voor een gat ging dat er eigenlijk niet was. Die racae was dus wel klaar. Tow + repairs duurde bijna een half uur. Dus maar weg gegaan, zag dat imsa na een half uur zou starten, dus die maar gedaan. Dat ging aanzienlijk beter, van p7 naar p2 gereden :)

Savonds nog een imsa race gedaan, want die kwam uit met de tijd(had visite tot half 10). De #38 auto :+ dat beloofd wat, kwalificeer p10, nou prima :) een blinker voor me, bij groen verdwijnt ie waardoor ik echt een bagger start had waardoor ik terug val naar p15 ongeveer. Uiteindelijk terug kunnen knokken naar P5.

Vanavond maar is kijken of ik met jullie mee kan doen. Moet ik wel brands hatch kopen, maar die heb ik otch ook nodig voor de porsche cup, beter om in 3 te kopen, maar dan ben ik ook gelijk klaar tot volgend seizoen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Enerverende races! Ik had een 50 oefenrondes gereden om de baan en de wagen verder te leren kennen.

Heat 1
11e kwali, maar niet heel erg verrassend dat Bas en Sander sneller waren dan mij. Deze dan ook niet achter me kunnen houden. Rustige race: redelijk makkelijk kunnen volgen, maar niet snel genoeg om aan te kunnen vallen. Ook niet echt een geschikte baan om in te halen, maar wel gaaf om op te racen.

Heat 2
15e gestart en netjes door de eerste 2 bochten heen gekomen. Daarna was ik de rood-gele BMW in de spiegels van @Maurice W . Hij nam de linkerknik met een kleine vertraging, waar ik weer op reageerde en ik van achter aan werd getikt, rond ging en achteraan aan mocht sluiten. Daarna verderop in de race in een scrum in de 3e bocht nog uit moeten wijken en Hillegers aangetikt (dacht dat ik er al voorbij was, sorry daarvoor). Uiteindelijk 15e geworden. Mwa...

Heat 3
13e gestart en na de eerste bocht chaos lag ik 5e. Daarna kon ik hem naast @Wormaap zetten in de snelle rechterbocht (met veel uitloop aan de linkerkant), maar daardoor ging ik zij-aan-zij naar de snelle blinde rechterbocht met Sander. Hij had meer snelheid, dus ik liet hem gaan en sneed na hem de bocht aan. Diegene achter me dacht daar anders over en schatte de situatie denk ik verkeerd in en tikte mij rond. Uiteindelijk 11e geworden.

Kan gebeuren natuurlijk, that's racing.... maar na 6 races ben ik 4x rond getikt en achteraan moeten sluiten in de eerste ronde. Niet echt wat ik gehoopt had:). Ik hoop dat het gewoon botte pech is.

Vanavond maar even zorgen dat ik er voor de herkansing bij ben! :+

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 16-12-2019 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:21:
Heat 3
13e gestart en na de eerste bocht chaos lag ik 5e. Niet verkeerd dus! Daarna kon ik hem naast @Wormaap zetten in de snelle rechterbocht (met veel uitloop aan de linkerkant), maar daardoor ging ik zij-aan-zij naar de snelle blinde rechterbocht met Sander. Hij had meer snelheid, dus ik liet hem gaan en sneed na hem de bocht aan. Diegene achter me dacht daar anders over en schatte de situatie denk ik verkeerd in en tikte mij rond. Erg jammer om van de 4e/5e positie weer achteraan te moeten sluiten. Uiteindelijk 11e geworden.
Grappig hoe verschillend perspectieven kunnen zijn. Vanuit mij gezien (ik zat front row bij dat ongelukje) zag het eruit alsof die andere persoon de binnenlijn had in die rechterbocht en jij'm vol erin zette.
Dat laat trouwens ook meteen zien waarom ik niet snel iets roep over een incidentje. Hoe het er vanuit mij uit zag (zelfs als ik pas betrokken was toen ik tegen jou aantikte terwijl je al omgedraaid stond, dus ik heb er verder weinig mee te maken :+) is duidelijk anders dan hoe het voor jou was, en jouw uitleg klinkt ook plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:00

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Maurice W schreef op maandag 16 december 2019 @ 00:01:
Pfff,.. Brands Hatch is pittig met de BMW.
Constante racepace was ver te zoeken bij mij vanavond, voornamelijk veroorzaakt door bocht 7. Telkens "op goed geluk" insturen en hopen dat ik de apex raak :D
[YouTube: iRacing 20S1 | GoT BMW M8 GTE Tournament @Brands Hatch]
BTW: de kerstman is vroeg dit jaar, morgen verwacht ik mijn nieuwe RTX 2070 Super :9... Op naar een nieuw spaardoel voor papa en z'n simrig 8)7
Wat voor blackbox heb je links onderin draaien? Ziet er mooi compleet uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Grmbl... Wordt vanavond waarschijnlijk weer niks. Is m'n moeder eindelijk uit het ziekenhuis, ligt nu m'n schoonvader erin...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

derx666 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:44:
Grmbl... Wordt vanavond waarschijnlijk weer niks. Is m'n moeder eindelijk uit het ziekenhuis, ligt nu m'n schoonvader erin...
pfff dat is een taaie! sterkte daar hoop dat het niet te gek is allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Was leuk om eindelijk een keer mee te doen! Zelf nog nooit gereden op Brands Hatch, dus was dat uurtje oefenen hard nodig

Heat 1
Helaas was de Quali 2 keer een x waard dus achteraan starten. Door mij eigen toedoen te vaak de controle kwijt, waardoor ik uit eindelijk als een-na-laatste was geëindigd.

Heat 2
Reversed grid, Bij de start een leuk gevecht met Patrick, alleen hij spinde volgens mij waardoor ik rustig weg kon rijden. Paar rondes voor het eind zag ik Bas wel snel terugkomen, maar volgens mij raakte hij controle over zijn auto kwijt waardoor ik rustig als 1e kon eindigen (yay :) )

Heat 3
Weer van achter beginnen, goede start kon goed mee komen. Alleen in ronde 2 werd ik in de laatste bocht van achter aangetikt, waardoor ik spinde. Vervolgens aansluiting kunnen vinden, flink pushen alleen iets te veel. Ik raakte even gras/curb in de een na laatste bocht, waarna ik de controle verloor en vol in de vangrail belandde. Race voorbij, wel geprobeerd naar mijn tow, maar omdat ik niemand tot las wilde zijn (doordat ik de achterligger was) was ik te voorzichtig. Ik kon namelijk wel aanhaken bij een groepje, maar wilde die gewoon voor de spot laten vechten. Doordat ik te voorzichtig reed kwam ik niet in mijn ritme en vergat soms gewoon mijn rempunten wat resulteerde tot crashes. Vervolgens in de pits de race verder afgekeken :)

Was leuk om eindelijk mee te doen! Nu iets minder zenuwachtig zijn en gewoon lekker racen! Wel leuk om heat 2 te winnen, ook al weet ik dat het reversed grid was :P

[ Voor 3% gewijzigd door pauluzmuller op 16-12-2019 09:50 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Blerf schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:45:
[...]

pfff dat is een taaie! sterkte daar hoop dat het niet te gek is allemaal.
thx, komt wel goed, maar had gehoopt om even klaar te zijn met die ziekenhuizen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:35:
[...]

Grappig hoe verschillend perspectieven kunnen zijn. Vanuit mij gezien (ik zat front row bij dat ongelukje) zag het eruit alsof die andere persoon de binnenlijn had in die rechterbocht en jij'm vol erin zette.
Dat laat trouwens ook meteen zien waarom ik niet snel iets roep over een incidentje. Hoe het er vanuit mij uit zag (zelfs als ik pas betrokken was toen ik tegen jou aantikte terwijl je al omgedraaid stond, dus ik heb er verder weinig mee te maken :+) is duidelijk anders dan hoe het voor jou was, en jouw uitleg klinkt ook plausibel.
Verschillende perspectieven inderdaad. Het gaat mij er ook helemaal niet om wie goed of fout was, maar ik wil dit soort zaken ook als leermoment meenemen en zelf voorkomen.

Toevallig gisteren eindelijk uitgevonden hoe ik video's in iRacing kan capturen, dus heb het ook als videobestand nog opgeslagen op mijn pc. Zal deze straks even delen, want wellicht is het wel gewoon mijn fout. Maar zo ervaarde ik het niet.

Oefff, sterkte @derx666 !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kloever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-09 12:24
Poeh. Als ik dit zo zie dan heb ik toch wel heel veel zin om te beginnen. Alles staat klaar op het nieuwe scherm na. Die hoop ik zaterdag te halen. GT1 TV Mount moet nog komen maar dat gaat pas in januari mogelijk zijn.

Aanmelding op GoT Racing is al wel gedaan. En ik ben inmiddels in training om mijn been weer sterker te maken. Dus ook dat moet goed komen(kleinen stapjes). Hopelijk kan ik dus snel @Wormaap aflossen op de laatste plek :)

Ryzen 5 5600X | G.Skill Trident Z Neo F4-3600 | MSI B550 Tomahawk | MSI RTX 3080 Suprim X | GT1 Evo | Fanatec DD1 | Clubsport V3 | F1 2020 Limited |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
pauluzmuller schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:46:
Was leuk om eindelijk een keer mee te doen! Zelf nog nooit gereden op Brands Hatch, dus was dat uurtje oefenen hard nodig

Heat 1
Helaas was de Quali 2 keer een x waard dus achteraan starten. Door mij eigen toedoen te vaak de controle kwijt, waardoor ik uit eindelijk als een-na-laatste was geëindigd.
Was een leuk 'gevecht' met je in heat 1. Je was zó veel sneller dat ik je er gewoon langs liet, maar daarna kwam ik je weer voorbij. Bij de derde keer ben ik maar gewoon zelf ook even gespind om je wat meer ruimte te geven O-)
StealthyPeanut schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:51:
[...]

Verschillende perspectieven inderdaad. Het gaat mij er ook helemaal niet om wie goed of fout was, maar ik wil dit soort zaken ook als leermoment meenemen en zelf voorkomen.

Toevallig gisteren eindelijk uitgevonden hoe ik video's in iRacing kan capturen, dus heb het ook als videobestand nog opgeslagen op mijn pc. Zal deze straks even delen, want wellicht is het wel gewoon mijn fout. Maar zo ervaarde ik het niet.
Was ook zeker niet mijn bedoeling om te wijzen of zo. Gewoon interessant hoe verschillend de perspectieven zijn. Zolang niemand bewust zit te zieken (en dat doet volgens mij niemand hier) zie ik alles als 'racing incident'. Neemt niet weg dat er soms best van geleerd kan worden, natuurlijk :)
derx666 schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:46:
[...]

thx, komt wel goed, maar had gehoopt om even klaar te zijn met die ziekenhuizen.
Ugh, sterkte!

[ Voor 45% gewijzigd door Wormaap op 16-12-2019 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Alfisti schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:38:
[...]

Wat voor blackbox heb je links onderin draaien? Ziet er mooi compleet uit!
Joel Real Timing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Ik weet niet of ik dit zo mag neerzetten, als dit niet mag dan hoor ik dit graag...

Als er nog beginnende rijders een team zoeken, dan mogen ze mij altijd een DM sturen. Wij zijn voor ons team nog wel op zoek naar uitbreiding.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

StealthyPeanut schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:21:
Enerverende races! Ik had een 50 oefenrondes gereden om de baan en de wagen verder te leren kennen.

Heat 1
11e kwali, maar niet heel erg verrassend dat Bas en Sander sneller waren dan mij. Deze dan ook niet achter me kunnen houden. Rustige race: redelijk makkelijk kunnen volgen, maar niet snel genoeg om aan te kunnen vallen. Ook niet echt een geschikte baan om in te halen, maar wel gaaf om op te racen.

Heat 2
15e gestart en netjes door de eerste 2 bochten heen gekomen. Daarna was ik de rood-gele BMW in de spiegels van @Maurice W . Hij nam de linkerknik met een kleine vertraging, waar ik weer op reageerde en ik van achter aan werd getikt, rond ging en achteraan aan mocht sluiten. Daarna verderop in de race in een scrum in de 3e bocht nog uit moeten wijken en Hillegers aangetikt (dacht dat ik er al voorbij was, sorry daarvoor). Uiteindelijk 15e geworden. Mwa...

Heat 3
13e gestart en na de eerste bocht chaos lag ik 5e. Daarna kon ik hem naast @Wormaap zetten in de snelle rechterbocht (met veel uitloop aan de linkerkant), maar daardoor ging ik zij-aan-zij naar de snelle blinde rechterbocht met Sander. Hij had meer snelheid, dus ik liet hem gaan en sneed na hem de bocht aan. Diegene achter me dacht daar anders over en schatte de situatie denk ik verkeerd in en tikte mij rond. Uiteindelijk 11e geworden.

Kan gebeuren natuurlijk, that's racing.... maar na 6 races ben ik 4x rond getikt en achteraan moeten sluiten in de eerste ronde. Niet echt wat ik gehoopt had:). Ik hoop dat het gewoon botte pech is.

Vanavond maar even zorgen dat ik er voor de herkansing bij ben! :+
Ik zag het inderdaad gebeuren in mijn spiegels, volgens mij moest ik ook anticiperen op wat voor mij gebeurde.

Lime Rock Park en Brands Hatch zijn ook niet de circuits met de meeste ruimte. Gelukkig krijgen we nog "bredere" circuits zoals Donington Park, Silverstone, Zolder en Suzuka

Pagina: 1 ... 213 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies