Vanavond twee te gekke Skip-races gereden

Bij de eerste slecht gekwalificeerd, dus p11. Meteen in het begin de mêlée weten te vermijden en wat plekken gepakt, op weg naar een goede positie! Wat leuke gevechten gehad, maar bij de meesten was ik óf duidelijk sneller (

) óf schoten ze eraf. Uiteindelijk op p6 geëindigd voor +43iR en +0.19SR.
Race twee besloten mijn eerste kwali-lap eens rustig aan te doen, een tijd neer te zetten en dan de tweede ronde pas te pushen, als ook de banden wat op temperatuur zijn. Want ook met warmers laat de Skip zich niet meteen vollédig pushen in ronde 1.
Met die aanpak p1 gepakt in de tweede ronde, om in de laatste minuut naar p2 gezet te worden.
Bij de start niet zo lekker weg, en dus een beetje in de chaos gekomen in T1, maar aardig weten te navigeren, paar plekken teruggewonnen en op p5 ronde twee in. Er gaat vást voor me iemand eraf, en ik ben sneller dan p4 (

), dus eerste podium ligt voor het oprapen!
Helaas in ronde 2 en 4 wat te gretig en het gras van dichtbij bekeken. Daarna een inhaalrace waarin ik best wat leuke acties heb kunnen maken. Inhalen betekent natuurlijk lijnen rijden die je normaal niet rijdt, en daar heb ik pas recent een béétje op geoefend. Maar de big bend meteen na start/finish op LRP leent zich prima voor een flinke tow op het rechte stuk, om hem er dan binnendoor naast te zetten. Op die manier mijn weg omhooggeknokt naar p5, en wederom duidelijk sneller dan p4. 'Helaas' had p4 ook wat YT-filmpjes over racen gekeken, want die verdedigde wél de binnenkant. En ik wist niet genoeg snelheid te pakken om'm buitenlangs in te halen. Op die manier een ronde of zeven achter elkaar gezeten, wat backmarkers ingehaald die gelukkig ruimte maakten. In de voorlaatste ronde zat ik dusdanig dicht achter'm op start/finish dat ik er iets voor zat bij het aanremmen van T1, en ik had de betere lijn. Helaas heb ik nog te weinig oefening in kalm blijven in zo'n situatie en kwam ik met linksachter nét op het gras. Anderhalve spin later was ik gelukkig op tijd weer van m'n plek (veilig

) om p5 te houden. Laatste rondje rustigaan gedaan, en daarna even moeten bekomen van de spanning. P5, +49iR en +0.52SR
Er komen vast ook weer dagen dat het he-le-maal niks is, maar dit soort races is waarvoor ik al die meuk heb aangeschaft. En dan interesseert het me niets dat mijn iR nu een whopping 1268 is