iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 212 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:08:
Is Lime Rock Park in het echt ook verbouwd of was de vorige versie in iRacing niet zo natuurgetrouw?
Ja, LRP heeft ook in 't echie (2008) een update gehad.

Het is wel het nadeel van veel content hebben. Je moet ook de content up-to-date houden. Kijk maar eens naar Zandvoort. Voordat de nieuwe versie van Zandvoort in iRacing zit ben je echt wel een jaar of 2 verder warschijnlijk. De nieuwe versie van (inmiddels in 2010) verbouwde Silverstone, waar al jarenlang op geraced werd, zit ook nog maar een paar maanden in iRacing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is jammer dat iRacing geen voordeel haalt uit meer cores / threads..
Zijn er recente AMD vs Intel benchmarks voor iRacing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-10 15:47
Arfman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:10:
[...]

Die is in het echt (geloof ik) al 2 x verbouwd. De versie in iRacing was 1 van hun allereerste scans (en dat was te zien) en ondertussen niet meer zo waarheidsgetrouw.

offtopic:
Goed systeempje toch? Iemand nog op/aanmerkingen voor ik op de bestelknop duw? :)
  • Intel Core i7 9700K - Processor
  • Gigabyte Z390 AORUS PRO - Moederbord
  • Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER WINDFORCE OC 3X 8G - Grafische kaart
  • Noctua NH-D15 - Koeler voor processor
  • Corsair Vengeance LPX - Geheugen
Off-topic 2: is dit voor het simracen? Zo ja, dan kijk ik met een schuin oog mee. Ik moet binnenkort een PC (mede) daarvoor gaan samenstellen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:10:
[...]

Die is in het echt (geloof ik) al 2 x verbouwd. De versie in iRacing was 1 van hun allereerste scans (en dat was te zien) en ondertussen niet meer zo waarheidsgetrouw.

offtopic:
Goed systeempje toch? Iemand nog op/aanmerkingen voor ik op de bestelknop duw? :)
  • Intel Core i7 9700K - Processor
  • Gigabyte Z390 AORUS PRO - Moederbord
  • Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER WINDFORCE OC 3X 8G - Grafische kaart
  • Noctua NH-D15 - Koeler voor processor
  • Corsair Vengeance LPX - Geheugen
Die CPU/Mobo combi hebben @derx666 en ikzelf ook. De koeler is (voor een luchtkoeler) een van de beste, maar is niet de stilste!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Luckeh schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:16:
[...]

Die CPU/Mobo combi hebben @derx666 en ikzelf ook. De koeler is (voor een luchtkoeler) een van de beste, maar is niet de stilste!
De 9700K begrijp ik, maar is er een speciale reden voor het GB Aorus moederbord?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Rossi46 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:42:
[...]

Sim racing next level, zeg-maar ;)

Tsja, er zitten best een aantal Britse tracks bij. Maar die echte kleine club circuitjes (waar het VK vol van zit, prachtige locatie wat dat betreft) inderdaad niet. Begrijpelijk ook wel, de insteek van iRacing is anders.
Er zitten wellicht weinig UK-club circuits in, maar ik ken weinig andere spellen waar zoveel van die kleine, toffe (en voor velen, onbekende) baantjes inzitten. Maakt het echt uit welk land ze liggen?

Silverstone 2011 Southern/National
Tsukuba
Snetterton
Brands Hatch Indy
Zandvoort
Canadian Tyre
Oran Park
Donington
Oulton Park
Lime Rock
Summit Point
Zolder
Phoenix

Bovenstaand met al hun variaties natuurlijk.

@Arfman Volgens mij kun je daar makkelijk een tripple setup mee aansturen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Luckeh schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:15:
[...]

Ja, LRP heeft ook in 't echie (2008) een update gehad.

Het is wel het nadeel van veel content hebben. Je moet ook de content up-to-date houden. Kijk maar eens naar Zandvoort. Voordat de nieuwe versie van Zandvoort in iRacing zit ben je echt wel een jaar of 2 verder warschijnlijk. De nieuwe versie van (inmiddels in 2010) verbouwde Silverstone, waar al jarenlang op geraced werd, zit ook nog maar een paar maanden in iRacing.
Mag je na een rescan een circuit opnieuw kopen? Zo nee, dan verdient iRacing daar natuurlijk weinig aan. Zo ja, dan is de klant waarschijnlijk minder blij.
Jimmy J. schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:19:
@Arfman Volgens mij kun je daar makkelijk een tripple setup mee aansturen.
Op welke resolutie?
Ik gok dat 3x 2160p144 niet haalbaar is.

[ Voor 11% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-12-2019 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:20:
[...]

Mag je na een rescan een circuit opnieuw kopen? Zo nee, dan verdient iRacing daar natuurlijk weinig aan. Zo ja, dan is de klant waarschijnlijk minder blij.
Na een rescan wordt de oude baan vaak gratis, en de nieuwe betaald (zie Silverstone). In het geval van LRP is ook de nieuwe gratis natuurlijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Hoewel in snap dat het hier gevraagd word hebben we voor PC aankoopadvies een apart subforum. Hier is het offtopic, en het vriendelijk verzoek het hier dan ook hier bij te laten :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:20:
[...]

Er is een policy dat voor een paid track, wanneer je die minder dan 24 maanden geleden aangeschaft hebt, je automatisch (gratis) ook de update krijgt. Dat was in elk geval met Silverstone het geval. Heb je 'm langer geleden dan 24 maanden aangeschaft dan moet je er voor betalen.

[ Voor 37% gewijzigd door Luckeh op 10-12-2019 15:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
BM schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:23:
[mbr]Hoewel in snap dat het hier gevraagd word hebben we voor PC aankoopadvies een apart subforum. Hier is het offtopic, en het vriendelijk verzoek het hier dan ook hier bij te laten :)[/]
Is een apart hardware aankoop topic voor iRacing misschien een idee?
Het is toch net iets anders dan een algemeen aankoopadviesverzoek.

[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-12-2019 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-10 15:47
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:24:
[...]

Is een apart hardware aankoop topic voor iRacing misschien een idee?
Het is toch net iets anders dan een algemeen aankoopadviesverzoek.
Mwah, ik ging daar ook weer op in voor mijn PC, dus ik snap de opmerking ergens wel ;)

Apart aankooptopic zou ik persoonlijk zeker toejuichen :Y

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Rossi46 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:28:
[...]

Mwah, ik ging daar ook weer op in voor mijn PC, dus ik snap de opmerking ergens wel ;)

Apart aankooptopic zou ik persoonlijk zeker toejuichen :Y
offtopic: Kleine tip: Op het iracing forum zijn er een tal van topics. Ook een apart subforum waar je eventueel de vraag kunt stellen. In het simracing Q&A topic zou je het misschien ook nog wel kunnen vragen.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:03

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.png

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/sim-lab-site.png

Het doet mij deugt om te kunnen mededelen dat Sim-Lab dit seizoen een prijs ter beschikking stelt voor de deelnemers aan ons Toernooi.

Je kan enkel door deel te nemen een GT1 Evo Sim Racing Cockpit (zonder stoel en andere accessoires) winnen!

Aangezien we plezier hebben met elkaar en competatief racen belangrijker vinden dan het winnen en iedereen een kans willen geven op deze mooie prijs hebben we in overleg met Sim-Lab gekozen voor een verloting.

De voorwaarden om recht te hebben op de prijs zijn:

• Je moet 9 van de 12 weken (75%) meegedaan hebben met het wekelijkde toernooi van 2020 Seizoen 1 van GoT iRacing. Dit betreft minimaal 1 van de 2 raceavonden;
• Deelname wordt bepaald door verschijnen aan de start van Heat 1, 2 & 3;
• Indien een rijder enkel kwalificeert, en telkens Heat 1, 2 en 3 enkel start om en vrij direct zijn auto langs de baan zet zal dit gezien worden als ‘vals spelen’ en zal er uitsluiting plaatsvinden;
• Je moet woonachtig zijn in de Benelux.

Speciale regels:

• Bij het winnen van de loting zal GoT iRacing jou benaderen voor jouw adresgegevens en naam. Deze worden vervolgens aan Sim-Lab doorgegeven. Vervolgens zal Sim-Lab met jou contact opnemen voor de verdere afhandeling.
• Indien je de loting wint en afziet van de prijs kan je voor 2 opties kiezen:
• Je krijgt een tegoedbon voor een vergelijkbaar bedrag voor een aankoop bij Sim-Lab;
• Je laat de organisatie van GoT-Racing een nieuwe winnaar bepalen die dan deze prijs ontvangt;
• De prijs is NIET overdraagbaar aan iemand anders;
* JoepW is uitgesloten van deelname.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

WauW dat is me nogal een prijs. Mooi geregeld @JoepW

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:17
En een dikke duim omhoog voor Sim Lab. Erg genereus.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:02
Dat is een erg mooie prijs! Dank voor het regelen, Joep. En dank voor het aanbieden, Sim Lab! :)

En vanavond heb ik, voor mijn gevoel, een beetje een doorbraak(je) gehad. Ik was @JoepW's video van zijn M8 lap op LRP aan het bekijken, en zag dat mijn gevoel dat iedereen later remt dan ik helemaal niet klopt. Bij het aanremmen van de chicane, bijvoorbeeld, remt Joep zelfs éérder dan ik. Maar waar ik mijn rempedaal door de baseplate heen trap, remt hij half, en laat'm tijdens het insturen soepeltjes opkomen. Hoewel ik heel wat filmpjes over remtechniek enzo heb gekeken, had ik blijkbaar een duidelijk voorbeeld van een plek waar ik zelf veel tijd verlies nodig :+
Dus vanavond in de Skip op LRP fijn practice gereden en iets 1:00.50-achtigs gereden (de sessie is nog niet voorbij, dus het resultaat kan ik nog niet zien en ik ben de exacte tijd vergeten). Mijn optimal zat zelfs op een 1:00.09 of zoiets. Dus van normaal gezien meer dan 5% van de WR-tijden af, naar 2% er vanaf. Dat vind ik een heel aardige progressie voor een avondje bewust met m'n rem bezig zijn :)
Nog wat consistenter de bochten doorkijken i.p.v. vlak voor me, en er kan nog wel een beetje vanaf. Erg blij mee, want er leek de afgelopen maand heel weinig verbetering in te zitten. En hoewel ik begrijp dat het tijd nodig heeft is het toch wel leuk als het af en toe ook duidelijk wordt dat oefenen iets doet :+

Oh, en die bandenwarmers verrichten wonderen op de Skip. Véél minder listig de eerste paar ronden, dus hopelijk minder T1-puin in de races :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Mooie prijs! Motiveert ook voor een vol veld!

Dank Joep en Sim-Lab!

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Mooie progressie @Wormaap !

En wederom top geregeld @JoepW , wel sneu dat je zelf niet mee mag doen ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Sinds zondag ook aan iRacing begonnen voor drie maanden om het uit te proberen. Zondag ging het nog voor geen meter maar maandag avond gelukkig al beter. Het is wennen dat je niet minimaal iets van traction control, ABS en/of stability control kan aanzetten bij iedere auto zoals bij andere sims.

Mijn vraag is kun je in beeld informatie krijgen van de temperatuur en slijtage van je banden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Heel cool dat je dit hebt kunnen regelen @JoepW !

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
homernt schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:29:
Sinds zondag ook aan iRacing begonnen voor drie maanden om het uit te proberen. Zondag ging het nog voor geen meter maar maandag avond gelukkig al beter. Het is wennen dat je niet minimaal iets van traction control, ABS en/of stability control kan aanzetten bij iedere auto zoals bij andere sims.

Mijn vraag is kun je in beeld informatie krijgen van de temperatuur en slijtage van je banden?
In één van de black boxes rechtsonder (switchen doe je met de F-toetsen, in dit geval F6) kun je je bandeninfo bekijken. Hou er wel rekening mee dat je alleen de info krijgt die de auto die je rijdt in real life ook zou hebben. Concreet betekent dat dat de staat/temperatuur van je banden in een 'simpele' wagen alleen bijgewerkt wordt als je de pits in gaat.
In de lagere klasses kun je de racelijn aanzetten en je kan de koppeling automatisch laten bedienen, dat is het een beetje wat je aan assists krijgt in iRacing :+
Alles dat de auto waarin je rijdt heeft, krijg je uiteraard wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 11-12-2019 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
Hulde @SimLab & @JoepW

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08
Ouwe netwerker die Joep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wat een goede prijs! Zal m'n vriendin niet blij van worden als ik eventueel win, maar dat is een zorg voor later :+

Meer reden om mee te doen, want eigenlijk is een rig wel "nodig". En meer reden voor een volle grid. betekend het trouwens elke week 1 dag meedoen of moet je beide dagen meedoen?

Zijn er hier mensen die VRS hebben? Is dat het waard. Waar gebruik je het voor, vergelijken van de data of alleen voor de setups. Voor mij zijn de setups eigenlijk het belangrijkste. Ik wil gewoon in kunnen stappen en rijden :+ De setups van setups4i.racing vallen soms nog wel eens tegen, hoewel hulde voor de man die ze maakt.

[ Voor 35% gewijzigd door garriej op 11-12-2019 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:00

Tijn96

In speed we trust

Gister nog maar even een M8 race gedaan op LRP. In de opwarmronde al aangetikt... 4x erbij, hoppa! De race zelf ging wel redelijk voortvarend. Quali niet gedaan dus moest het eea inhalen en op LRP gebeurt er nogal veel zoals reeds bekend. Dus ook hier vlogen de M8's je om de oren. Wel lekker alles ontweken en binnen no time lag ik 2de. In de voorlaatste ronde het gat helemaal dichtgereden. Opkomen rechte stuk kom ik er naast. Aan de buitenkant. We remmen samen aan voor bocht 1 alleen hij remt net iets te laat waardoor ik het gras op wordt geduwd... Jammer weer dacht ik. Die laatste ronde nog enorm gepushed en hem in een foutje gedwongen. Uiteindelijk toch 2de geworden. Op 0,111 sec achterstand. Mn licentie met slechts 0,04 verhoogd maar wel lekker aan mn irating gewerkt. Dat is ook wat waard :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Wat een gave prijs van Simlab! Top! Super geregeld @JoepW !

De officiële serie rijdt deze week (t/m maandag) nog op Lime Rock Park, omdat we nu pas officieel in week 1 zitten. Wij rijden zondag/maandag toch wel op Brands Hatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:08
Wormaap schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:56:
[...]

In één van de black boxes rechtsonder (switchen doe je met de F-toetsen, in dit geval F6) kun je je bandeninfo bekijken. Hou er wel rekening mee dat je alleen de info krijgt die de auto die je rijdt in real life ook zou hebben. Concreet betekent dat dat de staat/temperatuur van je banden in een 'simpele' wagen alleen bijgewerkt wordt als je de pits in gaat.
In de lagere klasses kun je de racelijn aanzetten en je kan de koppeling automatisch laten bedienen, dat is het een beetje wat je aan assists krijgt in iRacing :+
Dat is niet helemaal waar. Als de auto in het echt ook zaken als ABS en Traction Control heeft, heeft de iRacing versie dat ook en die kun/mag je gewoon gebruiken.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Richard117 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:10:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Als de auto in het echt ook zaken als ABS en Traction Control heeft, heeft de iRacing versie dat ook en die kun/mag je gewoon gebruiken.
Dat bedoelde ik, maar had ik duidelijker neer kunnen zetten, ik pas het even aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:10:
Wat een gave prijs van Simlab! Top! Super geregeld @JoepW !

De officiële serie rijdt deze week (t/m maandag) nog op Lime Rock Park, omdat we nu pas officieel in week 1 zitten. Wij rijden zondag/maandag toch wel op Brands Hatch?
Klopt, wij lopen vooruit op het schema. Zodat je in de tweakers race kan "oefenen" voor de echte week :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smollynl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:31
Gisteren mijn ervaring op LRP gebruikt met de Skippy, eerste x dat ik met de nieuwe versie rijd maar vind m heel fijn. Heb het gevoel dat je veel beter onder en overstuur kunt herstellen.
Ben daarom na een paar practise rondjes maar direct een race ingedoken. Quali overgeslagen om de schuivers in het begin te kunnen omzeilen en uiteindelijk na 25 rondjes als 2de gefinished zonder incidents.
Was wel n lange race en iets teveel op LRP gereden lately, kreeg op een gegeven moment last van mn linker schouder vanwege de FFB krachten in de bocht naar het rechte stuk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
garriej schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:02:

Zijn er hier mensen die VRS hebben? Is dat het waard. Waar gebruik je het voor, vergelijken van de data of alleen voor de setups. Voor mij zijn de setups eigenlijk het belangrijkste. Ik wil gewoon in kunnen stappen en rijden :+ De setups van setups4i.racing vallen soms nog wel eens tegen, hoewel hulde voor de man die ze maakt.
Ik heb VRS een tijdje gebruikt, momenteel niet omdat ik te weinig tijd voor Iracing heb. Je kan de setups gebruiken, maar ze bieden ook goed instructies over een ronde te rijden op specifieke circuits met specifieke auto's.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Wormaap schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:56:
[...]

Alles dat de auto waarin je rijdt heeft, krijg je uiteraard wel.
Bedankt, de racelijn had ik al gevonden maar ik schakelde bijvoorbeeld te snel terug en dan ga je achterstevoren dat soort dingen dus. De MX5 reed maandag na de update een stuk makkelijker dus dat lag niet alleen aan mij. Goed oefenen dus daarom heb ik ook drie maanden genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Amai, ongelukkige keuze geweest van iRacing om de juist de Audi RS3 TCR te maken als TCR wagen. Audi maakt vandaag bekend dat ze na aankomend weekend de stekker uit het TCR programma trekken. Eerder stopte VW al met de ontwikkeling van diverse klasses (inclusief de Golf TCR) ten faveure van een electrische (ETCR) wagen.
As recently as last month it was confirmed by the VW group that the German brand have cancelled their planned Golf TCR project, with resources from the brand to be redirected towards electric racing programmes, and now sister manufacturer Audi appear to have followed suit - with no planned replacement for the rapid but ageing RS 3 LMS.

"Sepang will be our last race at the highest level of TCR racing, after two years in the TCR International Series and two in the FIA WTCR" said WRT team boss, Vincent Vosse. "It has been an exciting and successful chapter in the story of our team, also through our involvement in the Europe and Benelux series. We will keep a lot of good memories and I hope we may have the opportunity to come back in the future".

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat een goede prijs! Zal m'n vriendin niet blij van worden als ik eventueel win, maar dat is een zorg voor later :+

Meer reden om mee te doen, want eigenlijk is een rig wel "nodig". En meer reden voor een volle grid. betekend het trouwens elke week 1 dag meedoen of moet je beide dagen meedoen?

Definitie van “Meedoen in een week”: een van de 2 avonden natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik heb VRS 3 maanden (volledig seizoen) gebruikt en heeft mij zeker wel geholpen om een betere rijder te worden door goede tooling om rondes te vergelijken en om verschillende setups te verzamelen. Ik zou het in ieder geval een maandje proberen. Je zit er tenslotte niet direct een jaar aan vast.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
VRS is zelfs gratis al best nuttig. Je kan één keer per week één datapack gratis gebruiken. Dus na een paar practices vergelijk ik mijn data met die van VRS en probeer ik zaken aan te passen. Als je meer datapacks wil gebruiken, of meer dan één analysesessie per week wil doen moet je betalen, maar ik kan met de gratis versie prima uit, en zelfs nadat je je gratis analyse hebt gebruikt laat'ie nog zien welke bochten/sectoren het meest verbeterd kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:03:
VRS is zelfs gratis al best nuttig. Je kan één keer per week één datapack gratis gebruiken. Dus na een paar practices vergelijk ik mijn data met die van VRS en probeer ik zaken aan te passen. Als je meer datapacks wil gebruiken, of meer dan één analysesessie per week wil doen moet je betalen, maar ik kan met de gratis versie prima uit, en zelfs nadat je je gratis analyse hebt gebruikt laat'ie nog zien welke bochten/sectoren het meest verbeterd kunnen worden :)
Klopt, en daar gebruik ik het ook al wel is voor. Maar het vergelijken is natuurlijk wel lastig als je niet dezelfde setup heb. In de skip maakt een setup wel iets minder verschil.

Het gaat mij ook grotedeels om de setups. Ik wil gewoon een setup hebben waarvan ik weet dat het goede tijden kan rijden, dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken.

Dan kan ik de setup en het gebrek aan loadcell de schuld niet meer geven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
garriej schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:26:
[...]

Klopt, en daar gebruik ik het ook al wel is voor. Maar het vergelijken is natuurlijk wel lastig als je niet dezelfde setup heb. In de skip maakt een setup wel iets minder verschil.

Het gaat mij ook grotedeels om de setups. Ik wil gewoon een setup hebben waarvan ik weet dat het goede tijden kan rijden, dan hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken.

Dan kan ik de setup en het gebrek aan loadcell de schuld niet meer geven :+
Is Craig's Setup Shop dan niet ook een idee? Ik heb tot dusver alleen fixed-klasses en zo-goed-als-fixed klasses (Skip :+) gereden, dus geen idee of de setups daar een beetje OK zijn, maar ik zie het wel vaker voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Entity
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 26-06 10:03
Wormaap schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:30:
[...]

Is Craig's Setup Shop dan niet ook een idee? Ik heb tot dusver alleen fixed-klasses en zo-goed-als-fixed klasses (Skip :+) gereden, dus geen idee of de setups daar een beetje OK zijn, maar ik zie het wel vaker voorbij komen.
Ik gebruik Craig's Setup Shop (voor de 2 keer per maand dat ik tijd heb om te racen) en ben zeer tevreden over de setups. Altijd zeer degelijk, niet te kort op de limiet zodat de wagens nog goed te besturen zijn zonder alien skills en extreme reflexen te hebben om te corrigeren. Ze hebben ook een leuke discord channel waar je terecht kan met vragen en opmerkingen over de setups.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Klopt, maar dat kost ook 5 euro per maand. VRS voor 1 datapack ook, dan heeft VRS meer voordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 17:38

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Grappig.. ik zit Matt malone te kijken op twitch. Die rijd nu de bmw op LRP.

Zie ik Bas slob in de server..

Good luck! 👊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Nickrsd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:35:
Grappig.. ik zit Matt malone te kijken op twitch. Die rijd nu de bmw op LRP.

Zie ik Bas slob in de server..

Good luck! 👊
Haha, grappig. Ik ben 2e geworden, die gast voor mij met meer dan 9000 irating kon ik niet bijhouden :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Hebben jullie ook een verslechterde beeldkwaliteit tav shimmering en jaggies na de update in VR?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40
flopdoc schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:09:
Hebben jullie ook een verslechterde beeldkwaliteit tav shimmering en jaggies na de update in VR?
JA :'(
Dacht al dat het aan mij lag, ben zelfs terug gegaan naar mijn monitor...

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
JoepW schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het doet mij deugt om te kunnen mededelen dat Sim-Lab dit seizoen een prijs ter beschikking stelt voor de deelnemers aan ons Toernooi.

Je kan enkel door deel te nemen een GT1 Evo Sim Racing Cockpit (zonder stoel en andere accessoires) winnen!

Aangezien we plezier hebben met elkaar en competatief racen belangrijker vinden dan het winnen en iedereen een kans willen geven op deze mooie prijs hebben we in overleg met Sim-Lab gekozen voor een verloting.

• Je moet 9 van de 12 weken (75%) meegedaan hebben met het wekelijkde toernooi van 2020 Seizoen 1 van GoT iRacing. Dit betreft minimaal 1 van de 2 raceavonden;
• Indien een rijder enkel kwalificeert, en telkens Heat 1, 2 en 3 enkel start om en vrij direct zijn auto langs de baan zet zal dit gezien worden als ‘vals spelen’ en zal er uitsluiting plaatsvinden;

Speciale regels:

• Bij het winnen van de loting zal GoT iRacing jou benaderen voor jouw adresgegevens en naam. Deze worden vervolgens aan Sim-Lab doorgegeven. Vervolgens zal Sim-Lab met jou contact opnemen voor de verdere afhandeling.
• Je krijgt een tegoedbon voor een vergelijkbaar bedrag voor een aankoop bij Sim-Lab;
• Je laat de organisatie van GoT-Racing een nieuwe winnaar bepalen die dan deze prijs ontvangt;
Was een weekendje Valencia en dan zie je dit! Enorm gaaf @simlab , @joepw

Ik heb toch maar de BMW M8 gekocht en ik moet zeggen dat ding rijdt nog lekker ook :D.
Ik ga dus proberen om ook lekker mee te doen met de GoT races! Ik zal mij maar eerst registreren!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
pauluzmuller schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:26:
[...]

Was een weekendje Valencia en dan zie je dit! Enorm gaaf @simlab , @joepw

Ik heb toch maar de BMW M8 gekocht en ik moet zeggen dat ding rijdt nog lekker ook :D.
Ik ga dus proberen om ook lekker mee te doen met de GoT races! Ik zal mij maar eerst registreren!
Welkom!
Vergeet de league niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
JoepW schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:37:
[...]

Welkom!
Vergeet de league niet!
Goed dat je het zegt! Heb geapplied!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyperiax
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04 15:57
Wat een mooie prijs, ik rij ook graag mee met de BMW.
Dus league maar ook even ge-joined :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
raymondw schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:44:
[...]

JA :'(
Dacht al dat het aan mij lag, ben zelfs terug gegaan naar mijn monitor...
Er is wel een thread over op het iRacing forum, probleem is nog niet echt opgelost geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Heeft iemand hier toevallig een Vega56 of 64 kaart? M'n Vega draait tijdens iRacing maar op 60% waardoor ik niet boven de 100fps uitkom. Werkelijk geen idee hoe dit nou weer kan:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Vanavond twee te gekke Skip-races gereden :)
Bij de eerste slecht gekwalificeerd, dus p11. Meteen in het begin de mêlée weten te vermijden en wat plekken gepakt, op weg naar een goede positie! Wat leuke gevechten gehad, maar bij de meesten was ik óf duidelijk sneller (:o) óf schoten ze eraf. Uiteindelijk op p6 geëindigd voor +43iR en +0.19SR.

Race twee besloten mijn eerste kwali-lap eens rustig aan te doen, een tijd neer te zetten en dan de tweede ronde pas te pushen, als ook de banden wat op temperatuur zijn. Want ook met warmers laat de Skip zich niet meteen vollédig pushen in ronde 1.
Met die aanpak p1 gepakt in de tweede ronde, om in de laatste minuut naar p2 gezet te worden.
Bij de start niet zo lekker weg, en dus een beetje in de chaos gekomen in T1, maar aardig weten te navigeren, paar plekken teruggewonnen en op p5 ronde twee in. Er gaat vást voor me iemand eraf, en ik ben sneller dan p4 (:o), dus eerste podium ligt voor het oprapen!
Helaas in ronde 2 en 4 wat te gretig en het gras van dichtbij bekeken. Daarna een inhaalrace waarin ik best wat leuke acties heb kunnen maken. Inhalen betekent natuurlijk lijnen rijden die je normaal niet rijdt, en daar heb ik pas recent een béétje op geoefend. Maar de big bend meteen na start/finish op LRP leent zich prima voor een flinke tow op het rechte stuk, om hem er dan binnendoor naast te zetten. Op die manier mijn weg omhooggeknokt naar p5, en wederom duidelijk sneller dan p4. 'Helaas' had p4 ook wat YT-filmpjes over racen gekeken, want die verdedigde wél de binnenkant. En ik wist niet genoeg snelheid te pakken om'm buitenlangs in te halen. Op die manier een ronde of zeven achter elkaar gezeten, wat backmarkers ingehaald die gelukkig ruimte maakten. In de voorlaatste ronde zat ik dusdanig dicht achter'm op start/finish dat ik er iets voor zat bij het aanremmen van T1, en ik had de betere lijn. Helaas heb ik nog te weinig oefening in kalm blijven in zo'n situatie en kwam ik met linksachter nét op het gras. Anderhalve spin later was ik gelukkig op tijd weer van m'n plek (veilig :+) om p5 te houden. Laatste rondje rustigaan gedaan, en daarna even moeten bekomen van de spanning. P5, +49iR en +0.52SR :)

Er komen vast ook weer dagen dat het he-le-maal niks is, maar dit soort races is waarvoor ik al die meuk heb aangeschaft. En dan interesseert het me niets dat mijn iR nu een whopping 1268 is :+

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Afgelopen seizoen slechts 1 lousy race kunnen rijden en sindsdien heeft de pc stilgestaan.
Van racen kwam het vanavond niet want updaten kostte best wat tijd. De 1909 updates zorgden er o.m. voor dat de pedalen "onzichtbaar" waren. Nieuwe drivers voor stuur en pedalen was sowieso geen overbodige luxe want die dateerden nog van 2016. Daarna natuurlijk nog de iracing, jrt, etc updates. Daarnaast maakte voetbal een ritje net wat te laat.

Deze week "helaas" barstensvol must do combos die keuzestress doen ontstaan want er is er slechts 1 mogelijk. :F
Ruf/Nordschleife was de enige rit die ik vorig seizoen reed en is episch. Porsche 911/Gesamtstrecke met V7 bandjes beloofd een spektakel en GT3/Spa missen is een zonde. |:(

iRacing Profiel

• StealthyPeanut
Gisteren een Skippy race gereden, maar in ronde 21 blies ik mijn motor op........ nog nooit meegemaakt.

Krijg ik hier ergens een warning voor? Ik rijd best wat in hoge toeren, maar niet ZOveel naar mijn weten.

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

StealthyPeanut schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:43:
Gisteren een Skippy race gereden, maar in ronde 21 blies ik mijn motor op........ nog nooit meegemaakt.

Krijg ik hier ergens een warning voor? Ik rijd best wat in hoge toeren, maar niet ZOveel naar mijn weten.
In al mijn Skippy races (ca. 200 dit jaar) heb ik nog nooit m'n motor opgeblazen.
Misschien te snel/vroeg teruggeschakeld? De Skip heeft een (manuele) sequentiele versnellingsbak met geen beveiliging voor "overrevving".

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flopdoc

Vermoedelijk krijg je er in het echt ook geen warning voor ...

• StealthyPeanut
Luckeh schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:54:
[...]

In al mijn Skippy races (ca. 200 dit jaar) heb ik nog nooit m'n motor opgeblazen.
Misschien te snel/vroeg teruggeschakeld? De Skip heeft een (manuele) sequentiele versnellingsbak met geen beveiliging voor "overrevving".
Dat zou kunnen misschien, maar ik deed naar mijn weten niet echt wat geks. Was daarvoor wel van de baan gereden, op de zijkant. Dus misschien dat ze iets met de koeling hebben geraakt ofzo?
flopdoc schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:54:
[...]

Vermoedelijk krijg je er in het echt ook geen warning voor ...
Hahaha, ik bedoel ook niet in beeld, maar een rood lampje ergens op m'n stuur ofzo.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Nou mijn eerste race van het seizoen was geen success. Een VRS race op SPA in de BMW Z4. Ben de 13 auto en kwalificeer als 10e, nou prima top 10 doe ik t voor. Eerste ronde paar man voorbij, tweede ronde maak ik een fout in eau rouge, 3 seconde slowdown.. ah well shit happens. Wat mensen weer in kunnen halen, toen zat ik "vast" achter een Merc. Na 1,5 ronde besluit ik hem er naast te zetten aan de buitenkant voor Blanchimont. Ik was niet van plan om er echt naast te blijven. Maar even laten zien dat ik besta. Helaas werd mijn bestaan niet erkend en wordt ik gewoon van de baan geduuwd, muur niet kunnen ontwijken en 5 minuten repairs... Daarna de rondjes uitgereden en als p20 geëindigd.

• Jimmy J.

Ik heb een MX-5 een keer opgeblazen door te snel terug te schakelen (gelukkig in de practice nog haha)

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 18:48

derx666

mecker ende blaet

Het probleem is waarschijnlijk niet de hoge revs maar oververhitting geweest. Als je bij de Skip lang in de draft rijdt dan heb je een kans dat ie te warm loopt.
Ik gebruik als JRT op een oude android phone als dash, en daar kan ik zien als de temps te hoog worden. Als ze te lang te hoog zijn dan is het plof...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Wormaap
derx666 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:45:
[...]

Het probleem is waarschijnlijk niet de hoge revs maar oververhitting geweest. Als je bij de Skip lang in de draft rijdt dan heb je een kans dat ie te warm loopt.
Ik gebruik als JRT op een oude android phone als dash, en daar kan ik zien als de temps te hoog worden. Als ze te lang te hoog zijn dan is het plof...
Is het temperatuurmetertje op het dashboard in de wagen daar ook bruikbaar voor? Het enige nadeel (voor mij) aan VR is dat ik helemaal niets heb aan extra schermpjes enzo :+

• Olaf van der Spek
  • Niet online
garriej schreef op donderdag 12 december 2019 @ 08:58:
Na 1,5 ronde besluit ik hem er naast te zetten aan de buitenkant voor Blanchimont. Ik was niet van plan om er echt naast te blijven. Maar even laten zien dat ik besta. Helaas werd mijn bestaan niet erkend en wordt ik gewoon van de baan geduuwd, muur niet kunnen ontwijken en 5 minuten repairs...
Safety first!
Zoiets had ik gisteren in turn 18, een snellere maar lapped auto kwam er rechts naast, hij reed zelf het gras op, kon niet remmen en we schoven beiden de muur in. :(
Zal vanavond kijken of ik een video kan posten.

Punt is, je weet niet wat de andere auto ziet / merkt dus je kunt niet altijd zo close racen.

https://autobahn.eu/artik...spa-francorchamps-tickets

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Olaf van der Spek schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:51:
[...]

Safety first!
Zoiets had ik gisteren in turn 18, een snellere maar lapped auto kwam er rechts naast, hij reed zelf het gras op, kon niet remmen en we schoven beiden de muur in. :(
Zal vanavond kijken of ik een video kan posten.

Punt is, je weet niet wat de andere auto ziet / merkt dus je kunt niet altijd zo close racen.

https://autobahn.eu/artik...spa-francorchamps-tickets
Is ook zo, maarja het is wel racen, ik verwacht toch wel dat mensen deels doorhebben wat er om hun heen gebeurd. Natuurlijk ga ik niet twee wide door die bocht, ik ben max verstappen niet :+ Dus eigenlijk rijd hij me op een recht stuk van de baan :o

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 18:48

derx666

mecker ende blaet

Wormaap schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:51:
[...]

Is het temperatuurmetertje op het dashboard in de wagen daar ook bruikbaar voor? Het enige nadeel (voor mij) aan VR is dat ik helemaal niets heb aan extra schermpjes enzo :+
Geen idee, ik kan die niet zien op mijn 3 schermen :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• Arfman

Arfman

Drome!

Wormaap schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:51:
[...]

Dan heb je iets als CrewChief of The DRE nodig ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Wormaap
Arfman schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:22:
[...]

Dan heb je iets als CrewChief of The DRE nodig ;)
CC gebruik ik al :) Enige jammere is dat ik nAudio moet gebruiken om CC naar mijn Rift te sturen, en daardoor de voice-activated voice commands niet werken. En met alle zooi die ik al op stuurknopjes heb staan wordt het wat lastig om nog een plekje voor de PTT naar CC te vinden :+
Al bedenk ik me net dat ik nog een drukknop in het midden van het draaiwieltje dat ik voor rembalans gebruik heb, die dan maar :)

Maar ik vind het vooral ook leuk om dingen die op het dash van de wagen kunnen ook daar te zien, toch nét een extra stukje immersie :)

[ Voor 10% gewijzigd door Wormaap op 12-12-2019 11:33 ]

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:32:
[...]

CC gebruik ik al :) Enige jammere is dat ik nAudio moet gebruiken om CC naar mijn Rift te sturen, en daardoor de voice-activated voice commands niet werken. En met alle zooi die ik al op stuurknopjes heb staan wordt het wat lastig om nog een plekje voor de PTT naar CC te vinden :+
Al bedenk ik me net dat ik nog een drukknop in het midden van het draaiwieltje dat ik voor rembalans gebruik heb, die dan maar :)

Maar ik vind het vooral ook leuk om dingen die op het dash van de wagen kunnen ook daar te zien, toch nét een extra stukje immersie :)
Andere vraag: moet je bij jouw VR headset ook die audio op hebben? Of kan je die "oortjes" loskoppelen en je eigen headset opzetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
StealthyPeanut schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:34:
[...]

Andere vraag: moet je bij jouw VR headset ook die audio op hebben? Of kan je die "oortjes" loskoppelen en je eigen headset opzetten?
De Rift S heeft ingebouwde speakertjes in de hoofdband (dus niks fysiek op/in je oren), maar ook een ingebouwde headphone jack. Dus een eigen headset is ook mogelijk. Ik gebruik zelf een externe geluidskaart en speakers voor het ingame geluid van iRacing, maar laat CC alleen naar de speakers in de Rift gaan. Daardoor heb ik lekker hard/diep geluid van de wagen, maar hoor ik nog uitstekend wat CC allemaal te melden heeft.

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:48:
[...]

De Rift S heeft ingebouwde speakertjes in de hoofdband (dus niks fysiek op/in je oren), maar ook een ingebouwde headphone jack. Dus een eigen headset is ook mogelijk. Ik gebruik zelf een externe geluidskaart en speakers voor het ingame geluid van iRacing, maar laat CC alleen naar de speakers in de Rift gaan. Daardoor heb ik lekker hard/diep geluid van de wagen, maar hoor ik nog uitstekend wat CC allemaal te melden heeft.
Ik wil er ook 1 halen voor iRacing, maar audio en voice wil ik via mijn (fijne) Sennheiser laten lopen. Ik zie dit bijvoorbeeld;

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/xydamj2y4ox21.jpg

Zou dit comfortabel zitten denk je? Met jouw eigen ervaring.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 06:23

Phydomir

Dennis

StealthyPeanut schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:20:
[...]

Ik wil er ook 1 halen voor iRacing, maar audio en voice wil ik via mijn (dure) Sennheiser laten lopen. Ik zie dit bijvoorbeeld;

[Afbeelding]

Zo heb ik het al jaren. Zit prima. Alleen niet vergeten altijd eerst je koptelefoon af te zetten voordat je de Rift af doet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
[...]

Ik wil er ook 1 halen voor iRacing, maar audio en voice wil ik via mijn (dure) Sennheiser laten lopen. Ik zie dit bijvoorbeeld;

[Afbeelding]

Eens me @Phydomir: net even getest met mijn Beyerdynamic DT-990 (ook redelijk formaat dus) en dat zit prima. Ik moest wel de hoofdband van de koptelefoon een stuk groter zetten dan normaal, dus als je daar zonder Rift al tegen het maximum aan zit zou je daar tegenaan kunnen lopen.

Verder kan ik het alleen maar aanraden. Triples heeft ook wel z'n voordelen (ik heb bijvoorbeeld niets aan supergaaf ogende stuurtjes, en een buttonbox moet je op de tast kunnen bedienen), maar racen in VR is écht heel gaaf :)

[ Voor 14% gewijzigd door Wormaap op 12-12-2019 12:27 ]

• SlaadjeBla
[...]

Ik heb dit geprobeerd op mijn Rift S, maar de hoofdband zit mij teveel in de weg. Ik heb alleen over-ear hooftelefoons geprobeerd, waaronder een Sennheiser 580. Mogelijk is die vergelijkbaar met jouw Sennheiser.

Ik heb als alternatief in-ears op de headset aangesloten. Dan wordt de interne geluidskaart van de Rift gebruikt. Dat zit comfortabel en de geluidskwaliteit is goed, maar liever had ik mijn hoofdtelefoon kunnen gebruiken.

• StealthyPeanut
SlaadjeBla schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:01:
[...]

Ik heb dit geprobeerd op mijn Rift S, maar de hoofdband zit mij teveel in de weg. Ik heb alleen over-ear hooftelefoons geprobeerd, waaronder een Sennheiser 580. Mogelijk is die vergelijkbaar met jouw Sennheiser.

Ik heb als alternatief in-ears op de headset aangesloten. Dan wordt de interne geluidskaart van de Rift gebruikt. Dat zit comfortabel en de geluidskwaliteit is goed, maar liever had ik mijn hoofdtelefoon kunnen gebruiken.
Ook thanks @Wormaap en @Phydomir voor jullie reacties. Ik heb de Sennheiser PC 373D, maar zou dit inderdaad op voorhand graag een keer proberen. Ik denk dat ik een keer langs Cdromland rij om te proberen hier in Breda.

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-12-2019 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Net ook de BMW aangeschaft en een aantal banen zodat ik in ieder geval t/m Zandvoort het seizoen mee kan rijden. Zal kijken of ik ook eens aan kan sluiten bij de GoT races.

Afgelopen week weinig gereden aangezien ik week 13 eigenlijk niet heel leuk vind, nu S1 los is gaan we er weer voor zitten!

iRacing Profiel

• Hyperiax
StealthyPeanut schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:47:
[...]

Ook thanks @Wormaap en @Phydomir voor jullie reacties. Ik heb de Sennheiser PC 373D, maar zou dit inderdaad op voorhand graag een keer proberen. Ik denk dat ik een keer langs Cdromland rij om te proberen hier in Breda.
Ik heb ook de Rift S maar mijn Steelseries Siberia koptelefoon gaat/past er helaas niet overheen :(
Het geluid uit die speakers is echt te crap dus zit vaak met oordopjes in..

iRacing Profiel

• Nickrsd

Nickrsd

ik heb nu crewchief geïnstalleerd. Hij geeft een hoop info over ronde tijden en sectoren en vrije pitstop exits bla bla bla.

Hoe werkt de spotter precies? wat daar nog bepaalde instellingen voor..?
Heb het idee als ik weleens inhaal ofzo, dat hij daat geef info over geeft.. bijvoorbeeld car left ofzo.
Of het is me niet opgevallen,

• Wormaap
Nickrsd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:34:
ik heb nu crewchief geïnstalleerd. Hij geeft een hoop info over ronde tijden en sectoren en vrije pitstop exits bla bla bla.

Hoe werkt de spotter precies? wat daar nog bepaalde instellingen voor..?
Heb het idee als ik weleens inhaal ofzo, dat hij daat geef info over geeft.. bijvoorbeeld car left ofzo.
Of het is me niet opgevallen,
Die info geeft zowel de spotter van iRacing zelf als CrewChief. Ik heb de spotter van iR zelf dan ook uitgezet, want het werd wel erg druk. Als het goed is zou die inderdaad dingen als ‘car on your left’, ‘hold your line’, ‘left clear’ enzo moeten roepen :)

• StealthyPeanut
Hyperiax schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:12:
[...]

Ik heb ook de Rift S maar mijn Steelseries Siberia koptelefoon gaat/past er helaas niet overheen :(
Het geluid uit die speakers is echt te crap dus zit vaak met oordopjes in..
Komt dat door de band of door de grootte van de schelpen?

• Hyperiax
StealthyPeanut schreef op donderdag 12 december 2019 @ 20:15:
[...]

Komt dat door de band of door de grootte van de schelpen?
De grootte van de schelpen (dit zijn over ear schelpen) en die band van mijn headset zit tegen het clipje aan waar de kabel van je rift doorheen gaat.

Het zit daardoor gewoon niet lekker... schelpen net niet helemaal goed over oren heen enzo..

iRacing Profiel

• Nickrsd

Nickrsd

Wormaap schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:59:
[...]

Die info geeft zowel de spotter van iRacing zelf als CrewChief. Ik heb de spotter van iR zelf dan ook uitgezet, want het werd wel erg druk. Als het goed is zou die inderdaad dingen als ‘car on your left’, ‘hold your line’, ‘left clear’ enzo moeten roepen :)
heb een paar races gedaan met de f3. zeker ingehaald en naast elkaar gereden.
Heb de vrouwelijk stem als spotter in crewchief ingesteld..

Geen 1 keer gehoord. iets is er niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Iemand een idee of je met een Vega64 iRacing met 1 scherm steady op 144fps kan houden?

OP dit moment wisselt het bij mij van 90 naar 144. Mn cpu (Ryzen 5 3600) zit meestal tussen de 80a90% tijdens iRacing en mn GPU tussen de 60a80%.

Ik heb het idee dat het veel beter kan of heb ik dat mis :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Gisteren avond even 3 races in de M8 gereden. Het blijft best idioot die baan van deze week LRP maar goed we moeten het er mee doen denk ik dan maar.
Eerste race:
p11 qualification p13 finish omdat ik rondje ben getikt.... en probeerde safe te rijden
Tweede race:
p9 qualification en bij de role out tegen de muur getikt hahaha lees de pit muur.
Race drie:
p1 qualification p1 Finish ( gok dat ik wat karma had verdient van de races er voor )

Kan niet wachten tot we op banen komen met een beetje meer ruimte zodat niet all het inhalen en fouten gelijk zo hard worden afgestraft.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
JoepW schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:26:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Speciale regels:

Wow dat is een mooie prijs Joep.
Eens kijken of ik de komende weken langer mee kan doen dan alleen de practice omdat "real Life" opeens weer in de weg zit.
😥😁😁

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Waterkoker schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 01:20:
Iemand een idee of je met een Vega64 iRacing met 1 scherm steady op 144fps kan houden?

OP dit moment wisselt het bij mij van 90 naar 144. Mn cpu (Ryzen 5 3600) zit meestal tussen de 80a90% tijdens iRacing en mn GPU tussen de 60a80%.

Ik heb het idee dat het veel beter kan of heb ik dat mis :)?
Ligt helemaal aan je resolutie. Ik haal met mijn i5 8400 + 1080ti meestal rond de 144fps, sommige banen schiet het naar de 100/120 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:31:
[...]
Ligt helemaal aan je resolutie.
Is dat ook met één scherm? Resolutie zit op 1920x1080 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Waterkoker schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:45:
[...]

Het ligt ook aan je grafische instellingen. Dingen zoals mirrors aanzetten vreten echt FPS. Dus om er iets over te kunnen zeggen zou je even een screenshot moeten posten van je grafische instellingen in iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

@Arfman je hebt gelijkt

hierbij een screenshot van de instellingen en hier een screenshot vanuit de pits met fps/indicatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Dat is Tsukuba. Dat is er ook wel eentje. Kan mij herinneren dat veel mensen op dat circuit onverklaarbaar lage fps hadden toen we daar eens met de Skip reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Waterkoker schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:45:
[...]

Ik ken de VEGA64 niet heel erg goed, maar hij is vergelijkbaar met de 1070ti geloof ik. Daarnaast is je CPU in deze denk ik de bottleneck, niet je GPU.

Op 1080p zal je wel vaak richting de 144fps gaan, maar op sommige banen niet. Tsukuba of LRP (nieuwste versie) bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Mijn PC heeft wat kuren gehad afgelopen dagen, vandaar deze late video van de GoT race afgelopen maandag (2de race). De eerste 2 races gingen lekker, in de 3de werd ik in het begin meteen ge-sandwiched met als gevolg een meatball :'(

@Roger Smolders, sorry voor de tik op jouw achterbumper (6:00 min). Ik kon je niet meer ontwijken

Op naar de volgende race op Brands Hatch GP d:)b

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

De Sepcial event calander is er!

Ik heb nog nooit meegedaan aan 1 van deze events, maar lijkt me wel enorm leuk om een keer te doen. Dan heb ik echter wel teammate's nodig. Mijn er hier mensen met intressen om mee te doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:00

Tijn96

In speed we trust

garriej schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:41:

Ik heb nog nooit meegedaan aan 1 van deze events, maar lijkt me wel enorm leuk om een keer te doen. Dan heb ik echter wel teammate's nodig. Mijn er hier mensen met intressen om mee te doen?
Ik heb opzich wel de ambitie om hieraan mee te doen ja! En ook zo snel geen team

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
garriej schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:41:

Klinkt leuk. Als er nog mensen voor niet-snel-wel-gezellig zijn wil ik wel meedoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
SlaadjeBla schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:12:
Dat is Tsukuba. Dat is er ook wel eentje. Kan mij herinneren dat veel mensen op dat circuit onverklaarbaar lage fps hadden toen we daar eens met de Skip reden.
Had ik ook, maar gisteren in VR nog eens getest en toen was de fps met de Rift S 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Wormaap schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:48:
[...]

Welke geluidskaart gebruik je en is het echt beter dan de onboard audio? Ik heb een Logitech Z 506 5.1 speakersysteem, niet de meest high end natuurlijk. Ik zou ook mijn Pioneer versterker met Wharfedale speakers, die ik op ander systeem gebruik voor Flightsimulator, kunnen aansluiten. En de DT 770 Pro op mijn hoofd, als dat met de Rift S past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Wormaap schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:11:
[...]

Klinkt leuk. Als er nog mensen voor niet-snel-wel-gezellig zijn wil ik wel meedoen :)
Dat is mijn insteek. Gewoon gezellig rondjes rijden en proberen te finishen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Laatste 2 dagen weer eens 3 Skippy races geprobeerd. Helaas, ook op een iets hoger SoF (1600) blijft het een festijn van geluk. Eerste ronde 1 keer overleeft, maar daarna eraf gereden.

Nee, voor nu echt even geen Skip meer. Ik ga me lekker focussen op de M8 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
flopdoc schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:15:
[...]

Welke geluidskaart gebruik je en is het echt beter dan de onboard audio? Ik heb een Logitech Z 506 5.1 speakersysteem, niet de meest high end natuurlijk. Ik zou ook mijn Pioneer versterker met Wharfedale speakers, die ik op ander systeem gebruik voor Flightsimulator, kunnen aansluiten. En de DT 770 Pro op mijn hoofd, als dat met de Rift S past.
Zelf gebruik ik een RME Fireface 800, en die is wel duidelijk beter dan onboard. Maar dat is meer omdat die 'toevallig' al aan de PC hing omdat het ook mijn audio workstation is.
Met een DT-770 lijkt het me weinig nuttig om daarnaast speakers te gebruiken, gezien dat een gesloten hoofdtelefoon is. Ik kan vanavond even proberen of die lekker over de Rift S past, maar ik verwacht van wel, gezien'ie volgens mij exact het zelfde formaat heeft als de 990 die ik al geprobeerd heb.
StealthyPeanut schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:55:
Laatste 2 dagen weer eens 3 Skippy races geprobeerd. Helaas, ook op een iets hoger SoF (1600) blijft het een festijn van geluk. Eerste ronde 1 keer overleeft, maar daarna eraf gereden.

Nee, voor nu echt even geen Skip meer. Ik ga me lekker focussen op de M8 :).
Grappig hoe verschillend onze ervaringen zijn. Zelfs vanaf p2 met een slechte start kom ik de wasmachine aardig door in het begin. Gezien ik ervan overtuigd ben dat dat niet aan mijn skills ligt, valt het dus redelijk mee met de geschiftheid van iedereen om me heen. Ik offer wel duidelijk wat snelheid in het begin op voor veiligheid, maar ook weer niet op het 'niet kwalificeren' of 'start vanuit de pits'-niveau.
Misschien dat het veld ook wat lomper wordt als ik op een iR-niveau kom waar mensen zich druk beginnen te maken om hun iR. Ik heb het idee dat dat misschien ook wat minder speelt waar ik nu rijd.
garriej schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:32:
[...]

Dat is mijn insteek. Gewoon gezellig rondjes rijden en proberen te finishen :+
In dat geval: count me in :+

[ Voor 39% gewijzigd door Wormaap op 13-12-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Gisteravond voor het eerst een race gereden met de BMW M8, een kleine tien minuten practice en maar meteen begonnen met een quali+race.
In de quali een tijd gereden van 50.6, dit mocht nog wel wat beter dus. Hierdoor mocht ik de race aanvangen vanaf p12.
Eerste keer een rollende start dus dat was even wennen, ondanks dat het de eerste keer was kwam ik verbazingwekkend lekker mee en lag ik na de eerste ronde op p7, niet gek.

De volgende ronde weer een plekje gewonnen en doorgeschoven naar p6, m'n rondetijden schommelde in deze fase van de race rond de 50.2, al iets boven m'n quali pace dus.
Weer een paar ronden later schuift er wederom iemand voor me de baan af bij het aanremmen van de chicane, p5 it is.

Vervolgens kreeg ik toch met een probleem te kampen waar ik nog te veel en te vaak last van heb, ik ben bezig met diegene die achter me rijdt en daardoor zakken de rondetijden in. Inmiddels reed ik 50 hoog en liepen de mensen achter me in.
In de laatste paar ronden helaas nog twee plaatsen verloren, ik kon de BMW goed breed houden op deze baan maar verremde me bij de chicane waardoor ze er langs konden.

Al met al een goede eerste race, wel moet ik dus echt werken aan het constanter worden (iemand tips?). Nog een vraag over de splits, ik reed nu in de 2e split (29830650), hoeveel waarde moet je hieraan hechten vraag ik me af? Wat kan je er qua niveau in terug zien?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wormaap schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:16:
[...]

[...]

Grappig hoe verschillend onze ervaringen zijn. Zelfs vanaf p2 met een slechte start kom ik de wasmachine aardig door in het begin. Gezien ik ervan overtuigd ben dat dat niet aan mijn skills ligt, valt het dus redelijk mee met de geschiftheid van iedereen om me heen. Ik offer wel duidelijk wat snelheid in het begin op voor veiligheid, maar ook weer niet op het 'niet kwalificeren' of 'start vanuit de pits'-niveau.
Misschien dat het veld ook wat lomper wordt als ik op een iR-niveau kom waar mensen zich druk beginnen te maken om hun iR. Ik heb het idee dat dat misschien ook wat minder speelt waar ik nu rijd.
In de eerste rondes ben ik ook extra voorzichtig en houd veel afstand, maar degene achter me denken echt dat alles in de eerste periode van de race te winnen valt. Daardoor 2 keer mijn achterwiel kwijt :X . Wel leuk dat de GoT league nu met die M8 rijdt, want dan heeft het D-klasse rijden met die wagen ook echt nog zin om de wagen beter te leren kennen. Heerlijk om daarmee te gooien en een wereld van verschil met de Skip.

Ik zal de Skip vast en zeker over een paar weken wel weer starten hoor :> . Frusterend als je eindelijk wat vrije tijd hebt om 2 races te doen, dat ze dan allebei relatief snel voorbij zijn.
Pagina: 1 ... 212 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies