iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 211 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky Lupo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 18:53
Gelukkig is dat aangepast.
Geeft toch behoorlijk wat druk om als langzamere rijder bij de eerste rijders te starten.
Was verder wel een leuke ervaring, helaas heb geen van de keren ronde 1 zonder brokken overleeft.
Daarna wel lekker kunnen racen maar ook dan maak ik nog teveel foutjes

Kunnen de mensen trouwens wat creativiteit tonen, meer dan de helft rijd met de standaard kleuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:46
Franky Lupo schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:57:
Gelukkig is dat aangepast.
Geeft toch behoorlijk wat druk om als langzamere rijder bij de eerste rijders te starten.
Was verder wel een leuke ervaring, helaas heb geen van de keren ronde 1 zonder brokken overleeft.
Daarna wel lekker kunnen racen maar ook dan maak ik nog teveel foutjes

Kunnen de mensen trouwens wat creativiteit tonen, meer dan de helft rijd met de standaard kleuren
Waarschijnlijk zie je de standaard kleuren omdat je Trading Paints niet geïnstalleerd hebt? Ik zag zo'n beetje iedereen met custom paints rijden :)
Session30 schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:54:
[...]

Volgens mij was ik degene die je aantikte. Eerste race, 3e of 4e ronde, einde rechte stuk? We zaten 3 wijd en ik dacht dat ik de ruimte had om naar links te gaan om weer terug naar 2 wijd te gaan en me op te lijnen voor de bocht. Excuus!
Dat klinkt niet als hoe ik aangetikt werd, dus ik denk dat dat iemand anders was :)
Was geloof ik in de eerste race in het begin bij de chicane. Ik remde wat eerder dan normaal aan de rechterkant omdat ik flink ingehaald was aan het worden en ik de inhalers niet wilde rammen. Werd van achteren aangetikt, maar kon gewoon doorrijden als ik het me goed herinner.

Als de klaagzang daarna op TS aan mij gericht was: excuseer voor het in de weg rijden, maar het was remmen of rammen en ik kan niet wegteleporteren.

[ Voor 41% gewijzigd door Wormaap op 08-12-2019 23:08 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky Lupo
Wormaap schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:58:
[...]

Waarschijnlijk zie je de standaard kleuren omdat je Trading Paints niet geïnstalleerd hebt? Ik zag zo'n beetje iedereen met custom paints rijden :)
Thx voor de tip, ga ik nakijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franky Lupo
Session30 schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:54:
[...]

(alhoewel ik wel in de laatste bochten nog een spannend gevecht had en iemand inhaalde voor de 16e plek) :)
Dat was ik, oranje auto 👍
Ik zat wel even te balen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Geweldig, wordt een mooi seizoen!!!

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Awww,. was net te laat om mee te kunnen doen. Hopelijk komende zondag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:00

Tijn96

In speed we trust

Het was een spannende avond! Voor het eerst meegedaan dus vooraf geen enkel idee hoe het zou gaan. Quali best tevreden over. Had het eerste rondje verprutst dus moest het 2de rondje wel iets rustiger aan doen anders had ik geen tijd mogen noteren. Resulteerde in de 4de plek volgens mij.

Race 1 bleek gelijk reversed grid te zijn. Dat was wel even schrikken! Met al die grote wagens racen naar de eerste bocht (en verder). Dit ging nog redelijk goed. Bocht nummer 3 had ik achter iemand per ongeluk achterstevoren getikt. De neus van mijn BMW bleek toch n half metertje langer als dat ik bedacht had...
Daarna ben ik er nog afgetikt waardoor ik een tow aan moest vragen. Hierna wel de race uitgereden maar met 1 ronde achterstand dus niet heel spannend. Ik was trouwens een van de personen wie een blauwe vlag kreeg, echter kon ik qua tempo meer dan prima mee in het groepje waar ik in zat en koos er dus voor om daar te blijven rijden. Mocht vanuit de rest komen dat ik dan alsnog mijn plek op moet geven dan zal ik dat vanaf nu doen.

Race 2 was al een stuk enerverender. Gestart als 4de, geëindigd als 2de. Kort gevecht gehad waarna ik een gat belande met 4sec voor en 4sec achter me. Blauwe vlaggen werden door andere rijders welke ik in moest halen overigens prima beantwoord door wat ruimte te laten etc. Dus dit was toen prima!

Race 3. Prima start vanuit achter, niet heel spannend allemaal. Lekker achteraan duwen en trekken. Echter in ronde 2 mezelf compleet geëlimineerd door in de laatste bocht net buiten de baan te komen. Auto besloot toen rechtsaf te gaan, ik passagier. Meest vervelende was nog dat ik iemand meenam in mijn eigen crash. Sorry daarvoor. Daarna weer tow gepakt en rustig uitgereden.

Ik denk dat ik vanavond weer lekker mee doe! Ik heb nog geen TS omdat ik nog een bluetooth of usb koptelefoon moet aanschaffen. Tevens kijk ik uit naar het komende seizoen. De auto is in ieder geval leuk en iedereen rijdt fair!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Gezien de positieve verhalen heb ik mij ook maar aangemeld voor de League :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Gister ging niet omdat ik een verjaardag had. Vanavond zou misschien kunnen, maar vriendin is vrij(en die werkt in de horeca, dus die is er maar 2 keer in de week :+ ). Dus mogelijk dat ik vanavond oversla. Daarnaast ben ik niet de grootste fan van deze baan + auto en het eigenlijk met sinterklaas al gezien.

Goed om te lezen dat de grid lekker vol is :) Zin om het seizoen verder gewoon mee te rijden.

Afgelopen week/dagen lekker geoefend met de Porsche op de nordschleife. Het is me gister toch echt bijna gelukt om twee rondes te rijden met in elke wel een offtrack of 2. Met laptimes van 9:10-9:20 Dat is een goede 30 seconde van de VRS tijd af. Wel echt een rollercoaster, echt heel vet. Van de week nog maar paar oefen rondjes rijden tussen de VRS Sprint races door en dan van het weekend die race maar is doen.

Wilde de nordschleife al een hele tijd "leren", deze week leek me een mooi moment.

[ Voor 4% gewijzigd door garriej op 09-12-2019 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10 18:48

derx666

mecker ende blaet

Luckeh schreef op zondag 8 december 2019 @ 18:20:
Alle bochten op LRP zijn lastig te timen. Binnenkant curb meenemen duwt je zo een extra meter naar buiten. De sweetspot is heel klein.

Ik heb het idee dat als je te hard de chicane in gaat; je gewoon beter door kunt tuffen. Halfbakken over die broodjes stuiteren kost meer tijd dan een slow down.

@derx666 Gigabyte Z390 AORUS PRO. Koeling is een Scythe Mugen. Hij wordt niet te heet, maar verder als 4.9 all-core kom ik niet.
Hey die ken ik :)
Als ik een keer even tijd heb maak ik wel een berg screenshots van mijn bios settings. Misschien dat het helpt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Extera schreef op zondag 8 december 2019 @ 19:34:
[...]

Misschien dat latere batches makkelijker hoger komen?
Meestal gaan de yields wel omhoog na verloop van tijd, dus heb je meer kans op een betere kwaliteit chip.

Als je nog op stock voltage draait kan die denk ik ook nog omhoog, als je temps goed zijn.

Moet wel zeggen dat overclocken heeeeeeeeeel lang geleden voor me is.... was er wel goed in :+

En het is een beetje offtopic :P hoewel we clocks natuurlijk allemaal doen voor iRacing :+
Dan zou die van mij niet goed moeten werken, want ik heb hem de 1e dag dat hij beschikbaar was in .NL besteld :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelJ
  • Laatst online: 05-10 12:33
Op aanraden van @Extera zal ik mij ook aanmelden om mee te doen met de BMW M8 GTE.
Zo aan alle reacties te lezen wordt het een leuke, goed gevulde grid zo! Dat spreekt mij erg aan :)

Lees af en toe al een tijdje mee, rijdt al eventjes een league met Rfactor2 en nu in de winterstop maar gekozen om iRacing nieuw leven in te blazen (eigenlijk voor 't eerst...)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Sinds lange tijd iracing ook weer opgepakt. Helaas een hoop minder tijd dan voorheen.. een kleine is in ons midden:) maar wil de bmw m8 gaan rijden en de f3. Beide fixed en korte races.. ik hoef niet de top te bereiken.. dus hopelijk kan ik wel een beetje ir/sr farmen..

Ook wil ik is de tweakers club bezoeken. Heb me hele tijd terug alwel aangemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

@JoepW Super bedankt voor je video, heb er toch nog 1sec af kunnen schrapen hier door :) nog geen 49 maar we komen ergens.

Vanavond race ik lekker mee en heb er zin in :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-03 16:10
Gisteravond ook last minute de M8 aangeschaft en gaan rijden. Hoop er vanavond ook weer bij te zijn. Nu met iets meer oefening vooraf dan gisteren :)

Races waren zeker tof en close. Inhalen of ingehaald worden maakte het lastig op Lime Rock
MichaelJ schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:34:
Op aanraden van @Extera zal ik mij ook aanmelden om mee te doen met de BMW M8 GTE.
Zo aan alle reacties te lezen wordt het een leuke, goed gevulde grid zo! Dat spreekt mij erg aan :)

Lees af en toe al een tijdje mee, rijdt al eventjes een league met Rfactor2 en nu in de winterstop maar gekozen om iRacing nieuw leven in te blazen (eigenlijk voor 't eerst...)
Goed bezig jij ;)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
MichaelJ schreef op maandag 9 december 2019 @ 10:34:

Eindelijk over op een goede sim! _/-\o_

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Extera schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:02:
[...]

Eindelijk over op een goede sim! _/-\o_
Moet toch eens iets gaan doen om jou te leren rijden :9

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Ik ga m'n best doen om vanavond mee te kunnen rijden.

Zit iedereen op TS en is dat een soort van vereiste? Of puur voor de liefhebbers? Qua concentratie is het voor mij beter om niet op TS te zitten :X .

[ Voor 37% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-12-2019 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

StealthyPeanut schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:23:

Zit iedereen op TS en is dat een soort van vereiste? Of puur voor de liefhebbers? Qua concentratie is het voor mij beter om niet op TS te zitten :X .
Geen vereiste geloof ik. Maar ik zou adviseren om het gewoon te doen. Het is super gezellig. En er worden dingen geroepen als "pas op crash in de chicane". Dat helpt enorm. Over het algemeen is het stil tijdens de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

StealthyPeanut schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:23:

Bijna iedereen zit op TS.
Geen eis, maar wel erg wenselijk.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Oké, thanks :).

Gisteren met de MX5 de Charlotte track gereden en daar merk je wel dat niet iedereen even goed met die koude banden om kan gaan. Ik had wat tijd over, dus totaal 7 races kunnen doen (elke 30min een race), maar helaas maar 3 keer redelijk ongeschonden aan de finish gekomen. De rest allemaal in het begin van de race uitgeschakeld door divebombs bij de chicane of iemand die ineens midden op de baan staat. Deze hielden duidelijk geen rekening hield met de muur die overal langs de baan staat. Dat krijg je met 20 rijders op de baan :+ .

Wel nog een keer helemaal zoek gereden door Lando Norris die het hele veld leerde racen. Leuk :).

Niet echt fijn voor mijn Safety Rating, maar het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:20
TS is inderdaad wel wenselijk en is ook deel van de lol bij een league wat mij betreft. Het maakt het allemaal wat persoonlijker en flauwe grappen en slechte teksten horen er af en toe ook bij :)

Gisteren was super gaaf met zoveel man op de baan, ik probeer er vanavond ook weer bij te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:34
@StealthyPeanut Misschien heb je mij dan ook nog voorbij zien komen gisteren, ik heb er ook een heel aantal uitgestampt op Charlotte in de MX-5's gisteren. Ik heb wel lekker aan mijn safety rating kunnen klussen, ben van D3.3 naar D3.85 gegaan gisteren. Charlotte was ook de baan toen ik 6/7 weken geleden begon met iRacing dus ken de track ondertussen vrij goed, hij ligt me wel.

Lando heb ik vrijdag op Phoenix 4x achter elkaar in mijn MX-5 race gehad. De eerste keer heb ik hem outqualified maar daarna reed hij inderdaad rondjes om de rest van de split heen. Wel echt tof om een keer mee te maken. Heb hem (na een eerder incident) nog even zachtjes aangetikt en laten spinnen bij het opdraaien van de oval.. Oeps! Dichter bij een F1 coureur dan dat ga ik niet binnen afzienbare tijd komen denk ik! Carlos Sainz ook nog gespot in een race op Laguna Seca afgelopen woensdag.

Week 13 is me goed bevallen, maar heb ook wel weer zin in een 'normaal' schema. Komend seizoen is mijn plan om Skip Barber en M8 GTE op te pakken, en ondertussen nog wat MX-5 te blijven rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Was wel weer ff wennen, die M8 :+ NTMv6 en oud damage model, dus als een slak de outlap doen en af en toe een stukje bollard meepakken resulteerde niet in een loszittend wiel :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Arfman schreef op maandag 9 december 2019 @ 13:33:
Was wel weer ff wennen, die M8 :+ NTMv6 en oud damage model, dus als een slak de outlap doen en af en toe een stukje bollard meepakken resulteerde niet in een loszittend wiel :P
Dat viel me in een aantal W13 sessies al op. Ik kon in m'n outlap in sommige bochten echt bakken met tijd winnen tov mijn 'normale' tijden, en zodra ik aan echte ronde begon verloor ik direct 1+ seconde op m'n optimal. Ik kan me niet herinneren dat dat voorheen zo bizar was :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Overigens vanmorgen ook via iRacing de league 'gejoined'.
Na acceptatie kan ik vanavond pas mee rijden, correct?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
MichaelJ schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:25:
Overigens vanmorgen ook via iRacing de league 'gejoined'.
Na acceptatie kan ik vanavond pas mee rijden, correct?
Klopt, je moet eerst geaccepteerd worden.
Maar @NickThissen en @JoepW zijn doorgaans veel sneller/actiever dan je van ze zou mogen verwachten, dus mijn gok is dat dat wel goed komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:14:
[...]

Klopt, je moet eerst geaccepteerd worden.
Maar @NickThissen en @JoepW zijn doorgaans veel sneller/actiever dan je van ze zou mogen verwachten, dus mijn gok is dat dat wel goed komt :)
Ik ben veel op reis de komende jaren, dus enig geduld is nodig. Ik zou het ook op prijs stellen dat mensen 1 vond laten tussen een vraag en antwoord.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:19:
[...]

Ik ben veel op reis de komende jaren, dus enig geduld is nodig. Ik zou het ook op prijs stellen dat mensen 1 vond laten tussen een vraag en antwoord.
Volgens mij kan niemand klagen over hoe jij en Nick e.e.a. oppakken. Ik hoop ook dat mijn post niet overkwam alsof ik je wilde haasten ofzo. Als dat wel het geval was mijn excuses, het was juist een spreekwoordelijke veer in het achterste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Was leuk gisteravond!

Neem wel altijd deel aan teamspeak en is ook altijd gezellig en ook handig. Maar ik kan helaas zelf niet praten. Belangrijkste reden is dat dochter in de kamer er naast slaapt en dat ze als ik ook nog ga praten zij helemaal niet meer gaat slapen 😴

[ Voor 13% gewijzigd door Doubleoz op 09-12-2019 15:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BM schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:20:
[...]

Dat viel me in een aantal W13 sessies al op. Ik kon in m'n outlap in sommige bochten echt bakken met tijd winnen tov mijn 'normale' tijden, en zodra ik aan echte ronde begon verloor ik direct 1+ seconde op m'n optimal. Ik kan me niet herinneren dat dat voorheen zo bizar was :?
Heeft volgens mij ook te maken met baantemperatuur e.d., maar voor zover ik weet was het altijd al zo extreem. Weet niet of het echt waar is maar de echte toprijders schijnen soms minuten over hun outlap te doen (als de tijd het toelaat), alles om maar geen temperatuur in de NTMv6 banden te krijgen. Wat dat betreft is NTMv7 echt een stuk beter imo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:26

GK86

Heusinkveld Engineering

Maurice W schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:40:
De eerste race van het nieuwe GoT seizoen wat top d:)b

Mijn quali op P6 was, voor mijn begrippen, extreem goed. Geen idee waar die extra 0.6 seconde (t.o.v. 1 uur pratice) vandaan kwam. Helaas was de reverse grid meteen daarna een tegenvaller. Hopelijk wordt dat gefixed.

De eerste 2 wedstrijden lekker door het veld heen geknokt, werd wel een beetje zenuwachtig van @Jan Hein in mijn spiegels ;) . Mijn 3de race was snel over. @GK86 zat in mijn dooie hoek en mijn spotter zat te slapen (of ik heb hem niet gehoord O-) ) Gelukkig kon @GK86 gewoon doorrijden.
Dat was idd ff schrikken op het rechte stuk! Volgende race maar wat extra koffie of red bull voor die spotter fixen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
iRacing ligt er even uit, maar gelden onderstaande tijden ook voor de standaard sessies (zoals vanavond)?

Practice start: 20:00 (1 uur)
Qualificatie: 21:00 (8 min / 2 laps)
Heat 1: 21:08 (12 min, rolling start)
Heat 2: 21:20 (12 min, rolling start / Full inverses grid)
Heat 3: 21:32 (15 min, rolling start / Full inverses grid)

Of is dat de practise korter? Nog nooit met de M8 gereden, dus wil wel nog even wat oefenen :-).

[ Voor 52% gewijzigd door StealthyPeanut op 09-12-2019 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
StealthyPeanut schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:59:
iRacing ligt er even uit, maar gelden onderstaande tijden ook voor de standaard sessies (zoals vanavond)?

20:00 21:00 Practice
21:00 21:10 Lone Q / 10 Laps
21:10 21:22 H1
21:22 21:34 H2
21:34 21:44 Warmup
21:44 21:56 H3

Of is dat de practise korter? Nog nooit met de M8 gereden, dus wil wel nog even wat oefenen :-).
De server is vanaf 20.00 open voor de practice, volgens mij kun je tot enkele minuten voor 9 nog joinen om mee te doen met de races. Je hoeft dus niet stipt om 20.00 ingelogd te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Hmmm....... de testdrive werkt bij mij nu niet ( connection timed out ), meer mensen last van?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ik heb nog 1 iemand in de league toegelaten. De rest die nog in de lijst stond was niet te vinden in onze leden lijst, dus als je daar toch tussen zit (dat wil zeggen: heb je na deze post nog steeds geen toegang), check dat dan ff eerst ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op maandag 9 december 2019 @ 15:59:

Practice start: 20:00 (1 uur)
Qualificatie: 21:00 (8 min / 2 laps)
Heat 1: 21:08 (12 min, rolling start)
Heat 2: 21:20 (12 min, rolling start / Full inverses grid)
Heat 3: 21:32 (15 min, rolling start / Full inverses grid)

Is weer up.
Veel plezier vanavond. Ik ben op zakenreis :'(

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 09-12-2019 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:00:
[...]

Is weer up.
Veel plezier vanavond. Ik ben op zakenreis :'(
Volgende keer deze mee? O-)

Jij op die en ik op een serieus stuur, en je laat nog geen spaan van me heel :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op maandag 9 december 2019 @ 18:35:
[...]

Volgende keer deze mee? O-)

Jij op die en ik op een serieus stuur, en je laat nog geen spaan van me heel :'(
Ik denk meer aan zoiets voor zakenreizen met mijn rig er in.
Afbeeldingslocatie: https://imgr1.promobil.de/Volkner-Perfection-Relax-2020--bigMobileWide-baaabce7-1613973.jpg
(Maar veeeeeeel te duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:10
Luckeh schreef op zondag 8 december 2019 @ 22:19:
29 man vandaag, erg tof....Fijn dat je rig 't goed doet Arjan.

Race 1 gelijk een reversed grid van de quali was wel een verrassing...

FYI; blauwe vlaggen moeten wel gerespecteerd worden! Ik ben 2x in de ronde getikt door iemand die een ronde achterlag.

Gelukkig hebben we een rollende start; ik heb geen koppelingspedaal en dat ding bokt standaard bij het wegrijden.
probeer weg te rijden met pitlimiter aan, dat helpt

Wat is het verschil in tussen de zondag en maandag race?
Of moet je ze beiden doen voor de punten?

[ Voor 8% gewijzigd door TkillaB op 09-12-2019 18:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
NickThissen schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:22:
Ik heb nog 1 iemand in de league toegelaten. De rest die nog in de lijst stond was niet te vinden in onze leden lijst, dus als je daar toch tussen zit (dat wil zeggen: heb je na deze post nog steeds geen toegang), check dat dan ff eerst ;)
Thanks, ik ben toegevoegd zo te zien.
Zie wel dat iracing mijn naam (op verzoek) heeft gewijzigd. ;)

Eindelijk verlost van dat 2tje haha.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zondag en maandag is identiek. Je mag beide meedoen, graag zelfs, en alleen je beste avond telt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sloonen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03-2022
Beste mensen, ik zal me even voorstellen!

Mijn naam is Sem, 37 jaar en kom uit het mooie Made. Ik ben de broer van Loonens, wat jullie wellicht bekend in de oren klinkt.

Ik rijd inmiddels al weer een tijdje mee in Iracing en heb gisteren voor het eerst ook meegereden in de BMW series van Tweakers, wat een geweld zeg! Wel erg druk op zo'n kleine baantje maar daarom niet minder leuk.

Ik rijd zometeen ook mee en ik denk ik stel me even voor!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Helaas niet in de gelegenheid om vanavond ook weer mee te doen.

Vroeg me af of ik zo rond half 10 de feature race kan meekijken, weet iemand dat? (en hoe)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Extera schreef op maandag 9 december 2019 @ 20:32:
Helaas niet in de gelegenheid om vanavond ook weer mee te doen.

Vroeg me af of ik zo rond half 10 de feature race kan meekijken, weet iemand dat? (en hoe)
Ja onder find official races keuze watch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jammer dat er na 1min alweer mensen weg waren. Mocht het een vergissing zijn, alle heats zijn in dezelfde server!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelJ
Was van korte duur haha. Een DQ maakte een einde aan mijn leuke race avondje..

Blijkbaar is het in iracing verplicht om repairs te doen als dat er staat... Hard lesson learned.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extera
Teamspeak aanzetten pannenkoek :9 Als er een admin is kunnen ze de DQ weghalen (geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Nou wilde niet meedoen, toch maar wel gedaan.

Eerste en laatste race waren slecht voor mij. Eerste race in de chaos. Laatste race verlies ik m zelf in bocht 1. Flinke schade.

Tweede race was enorm leuk! Mensen ingehaald en een leuke battle gehad met Nico geloof ik. Halve ronde side by side.

Op naar volgende week, met ik hoop een beter circuit, dit is echt niet te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Tnx allemaal was weer een mooie :) 39 man gekte.
1ste race redelijk prima door gekomen, 2de kapot, 3de laatste bocht om getikt.
Maar het was wel spannend en goed om sommige lijnen te kunnen volgen en zien.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Nu online
Leuke avond geracet. Ik vind het leuk dat er met zo'n grote grid mensen van alle niveau's meedoen. Hopelijk blijft dat gedurende het seizoen zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Wat een opkomst! Heb erg lekker geraced en 2x Bas z'n hete adem iets te lang in m'n nek gevoeld haha. Heerlijke avond met tweemaal een podium :)

Chaos race 2 vanaf achterin het veld: https://streamable.com/dud9j
(kwam er eigenlijk best lekker doorheen, maar door dat laatste tikje kreeg ik de meatball)

Start race 3 vanaf mijn POV tot ik de aansluiting met Jan Hein definitief verloor dankzij een foutje: https://streamable.com/v3oej

ps. Betekent dat rode balkje bij F rechtsbovenin dat mijn Force Feedback constant op de max zit? Arme Thrustmaster :'(

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Release Notes van vanmiddag.
This Hotfix focuses on solving issues introduced with the 2020 Season 1 release.

CHANGE LOGS:

iRacing BETA Interface (03.01.13-beta)

- The iRacing BETA Interface may now be used to download updates while iRacing is down for maintenance, similar to how https://members.iracing.com/download works for the classic membersite.

AI Races

- AI drivers no longer sharply turn to the left when the green flag flies when using rolling starts.

- AI drivers have received some new pace lap training which should make them less aggressive on the throttle in slow corners.

- Official iRacing AI Seasons will now be generated when the iRacing BETA Interface is first launched.

V7 Tires

- Tire parameters have been adjusted to reduce the likelihood of roll-overs.

- All V7 Tires now have simulated tire warmers to mimic warm-up laps.
- - This adjustment should improve performance at standing starts and on out laps.

Cautions

- The new caution mode, Caution Laps Do Not Count (DNC Cautions), where full-course caution laps do not count as race laps, remains disabled with this release.
- - Currently, this feature is in the final stages of testing, and we will have this feature ready for you as soon as we can!

- Fixed an issue so that restarts correctly go Single File N laps from the finish.

Lighting

- Fixed an issue where some terrain, trees, and shrubs were not receiving headlights at night.

Flagman

- Adjusted the Level of Detail settings (LoDs) to prevent early visual popping as the camera changes distances from the flagman.

CARS:

Dallara F3

- Fixed an issue in the garage where 3rd through 6th gear ratios appeared blank.

- Season setups have been updated.

Dallara IR18

Formula Renault 2.0

Formula Renault 3.5

Global Mazda MX-5 Cup

- Tires' heat generation has been increased slightly.

- ND2 power curve and engine parameters have been updated.

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

- Tire wear rate and cooling have been adjusted.

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

NASCAR K&N Pro Chevrolet Impala

NASCAR Monster Energy Cup Chevrolet Camaro ZL1 - 2018

NASCAR Monster Energy Cup Ford Mustang

NASCAR Monster Energy Cup Toyota Camry

NASCAR Truck Series Chevrolet Silverado - 2013

Nissan GTP ZXT

- Cockpit control for engine fuel mapping has been removed.
- - This car does not have cockpit adjustable fuel mapping.

Ruf RT 12R

- Circuit de Barcelona Catalunya and Nürburgring Nordschleife season setups have been updated.

Silver Crown

- Setup for Concord Speedway has been updated.

Supercars Ford Mustang GT

- Blowoff dampers have been added to absorb curb impacts better and reduce the likelihood of being launched up onto two wheels (and then rolling over).

- Tire grip has been moderately reduced, and tire degradation has been moderately increased.

Supercars Holden ZB Commodore

- Blowoff dampers have been added to absorb curb impacts better and reduce the likelihood of being launched up onto two wheels (and then rolling over).

- Tire grip has been moderately reduced, and tire degradation has been moderately increased.

[Archive] Ford Falcon FG V8

[Archive] Holden VF Commodore V8

[Archive] Mazda MX-5 Cup - 2015

[Archive] Mazda MX-5 Roadster - 2015

[Archive] NASCAR Cup Chevrolet SS

[Archive] NASCAR Cup Ford Fusion

[Archive] NASCAR Nationwide Chevrolet Impala - 2011

[Archive] NASCAR Sprint Cup Chevrolet Impala COT - 2013

[Archive] NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro

- USA International Speedway setup has been updated.

[Archive] NASCAR Xfinity Ford Mustang

[Archive] NASCAR Xfinity Toyota Camry

[Archive] V8 Supercar Ford Falcon - 2012

- Minimum cold tire pressures have been increased.

TRACKS:

Atlanta Motor Speedway

- (Rallycross Long) - Tightened up some gain-time checkpoints.

- (Rallycross Short) - Tightened up some gain-time checkpoints.

Daytona International Speedway - 2007

- (Rallycross Long) - Tightened up some gain-time checkpoints.

- (Rallycross Short) - Tightened up some gain-time checkpoints.

- (Road Course) - Camera set has been adjusted.

Lernerville Speedway

- Fixed an issue where the trees at this track would not sway properly in the wind.

- Several environment fixes, including:
- - Unburied some buses near Turn 3.
- - Fixed some misspelled ads on the scoreboard.
- - Removed the appearance of floating people at "Low" detail setting.

Lime Rock Park

- (Chicanes) - Race lines have been updated.
- - This track configuration is now enabled for use!

- Fixed an issue with sound properties for rumble strips and curbs.

- Fixed an issue where the trees at this track would not sway properly in the wind.

- Adjusted the Level of Detail settings (LoDs) on the chalet building to prevent visual popping as the camera changes distances from it.

Phoenix International Raceway - 2008

- (Rallycross) - Tightened up some gain-time checkpoints.

Sonoma Raceway

- (Rallycross) - Tightened up some gain-time checkpoints.

Texas Motor Speedway

- Lightpoles no longer cast shadows from underground.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Jimmy J. schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:56:
ps. Betekent dat rode balkje bij F rechtsbovenin dat mijn Force Feedback constant op de max zit? Arme Thrustmaster :'(
ja, dan moet je het eea wat aanpassen. Je mist daardoor feedback. Net zoiets als een speaker die over zijn nek gaat en daardoor detail mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuze
  • Laatst online: 05-03-2024
[b]Jimmy J. in "iRacing 2016-2019"
Betekent dat je FFB geclipped wordt, as in: je verliest informatie (gevoel dat het stuur je kan geven). En is inderdaad ook niet geweldig voor de je motor/belt/gears.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitcoinDave
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-03-2023
Waterkoker schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:02:
[...]

ja, dan moet je het eea wat aanpassen. Je mist daardoor feedback. Net zoiets als een speaker die over zijn nek gaat en daardoor detail mist
Wat zou je dan aan moeten passen? Ik heb dit namelijk ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Even op Youtube kijken naar merk stuur + clipping + iracing. Is een combinatie van settings afhankelijk van welke stuur. Meestal FFB strength iets omlaag.

[ Voor 13% gewijzigd door AOC op 09-12-2019 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TkillaB
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:10
YouTube: Sim Racing 101 : Force Feedback Clipping - It's the Devil! (Ep13)

deze is van 2013 dus wel een beetje gedateerd
NEVERMIND, het is te gedateerd!

welke base heb je?

[ Voor 28% gewijzigd door TkillaB op 09-12-2019 23:19 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitcoinDave
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 19-03-2023
TkillaB schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:14:

welke base heb je?
Thrustmaster T500 RS heb ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
JoepW schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:01:

[...]
Bandenwarmers op alle NTM7-wagens, da’s best een flink middel. Maargoed, als het hele rookie MX-5 veld alleen maar gras is aan het maaien is dat ook niet handig. Ben benieuwd hoe merkbaar dat gaat zijn pp de Skip :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:20
TkillaB schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:14:

welke base heb je?
De iRacing settings in het filmpje zijn misschien gedateerd, maar het principe van clipping is volgens mij niet veranderd dus in die zin nog steeds een prima filmpje om het uit te leggen denk ik.

Clipping wil je bij normaal rijden altijd vermijden omdat je anders force feedback informatie mist, maar is bij crashes over het algemeen onvermijdelijk (behalve op héél sterke direct drive sturen misschien) en is dan toch niet zo boeiend meer. Op een direct drive stuur kan je er voor kiezen om de algemene kracht van het stuur terug te zetten om zo de krachten die loskomen bij crashes te "clippen" en iets minder idioot te maken (doe ik ;) ).

@Jimmy J. aan de rode bar in de filmpjes van gisteren te zien kan je met wat tweaken denk ik nog een hoop winnen aan force feedback gevoel :)

Was weer leuk gisteren! Hoop dat we niet alleen zoveel deelnemers hadden vanwege nieuw en gratis Lime Rock, volgende week voorbij de 40 deelnemers? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Was leuk gisteravond. Vorig seizoen na aantal races afgehaakt omdat ik echt niet overweg kon met de Audi, maar het lijkt er op dat ik met de BMW een heel stuk beter uit de voeten kan.

Hele hoge opkomst icm een erg kort baantje zorgde voor... gezellige drukte :+
Maar uiteindelijk wel lekker kunnen racen, aantal mensen in kunnen halen, en flink deel van de rest ging vriendelijk aan de kant toen ik er aan kwam :+
(kwam er eigenlijk best lekker doorheen, maar door dat laatste tikje kreeg ik de meatball)
Ik moet 'm thuis nog terugkijken, maar ik weet dat ik midden in deze chaos zat (je schiet mij aan het einde van T1 nog net voorbij). Had zelf niet het idee dat ik veel fout deed, maar mocht dat wel zo zijn, excuus aan een ieder die daar last van had, ikzelf kwam er zonder noemenswaardige schade uit.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:12
Leuk geraced, met zoveel deelnemers altijd wel iemand met ongeveer dezelfde snelheid om mee te racen :)

Was wel druk op dat baantje, maar werd fair gereden. Heb me vermaakt, ben er volgende week niet maar rest van seizoen wel weer hoop ik.

(My iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het is aan te raden met mee te blijven doen, want onder de deelnemers die meer dan een 75% van de weken meedoen aan het seizoen gaan we een mooie prijs verloten van een van onze sponsors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
BM schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:07:
Ik moet 'm thuis nog terugkijken, maar ik weet dat ik midden in deze chaos zat (je schiet mij aan het einde van T1 nog net voorbij). Had zelf niet het idee dat ik veel fout deed, maar mocht dat wel zo zijn, excuus aan een ieder die daar last van had, ikzelf kwam er zonder noemenswaardige schade uit.
Geen probleem joh! Het was choas alom haha.

Re; FFB Clipping. Ik heb zelf nog een Thrustmaster TX, waarbij de constante kracht al redelijk slap staat. Ik wist dat ik details miste, maar niet dat ik zóveel miste. In plaats van instellingen aanpassen, moet ik misschien de kerstman maar eens lief aankijken voor een DD'tje :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren voor de eerste keer mee gereden en zeker voor herhaling vatbaar!

Practise
Eerste keer op het vernieuwde LR en met de M8. Wat gaaf, maar lastig om op die smalle baan te houden. Zeker als je alleen nog maar met de MX5 en Skip gereden hebt. Als je dan ook nog met 35 andere coureurs op een baan van 50 seconde rondetijd rijdt, heb je elke anderhalve seconde 1 auto op de baan :+. Niet aan te raden om een auto en baan te leren kennen! In de practise dan ook niet onder de 50 seconde gekomen.

Qualy
Hier wat meer rust gevonden en een 49.8 gereden, waardoor ik in het midden startte. Prima!

Heat 1
Fijne start en ongeschonden door de eerste 2 bochten. Helaas ging in bocht 3 (rechterknik) iemand volledig dwars (werd van rechtsachter aangeraakt) en daardoor moest ik links uitwijken: vol tegen de vangrail en dus pitstop. HIerdoor uiteindelijk 23e geworden, maar vooral de auto en baan nog beter leren kennen.

Heat 2
Hier hield ik afstand t.o.v. degene voor me (want 39 deelnemers), maar achter me lukte dit niet helemaal en werd ik rond getikt. Helaas weer achteraan aansluiten en naar de pits. Redelijk saaie race gehad verder en 26e geworden.

Heat 3
Hier ging het een stuk beter en een hele tijd 4e of 5e gereden. 2 kleine foutjes gemaakt (1e bocht ernaast en laatste bocht dwars) waardoor ik uiteindelijk 11e ben geworden, maar ik kon het tempo op p4/p5 goed volgen (maar had de focus en wagencontrole nog niet om dit vol te houden). Dus dit laatste gaf wel hoop!

Al met al een leuke en leerzame ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JoepW schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:01:
[...]
Tirewarmers op alle NTMV7 auto's. En net nu ik doorhad hoe ik die dingen warm moest krijgen voor de quali in de A3/Skip. Met name voor de Skip vind ik dit toch wel jammer. Al dat glijden in de eerste rondes had wel wat charme.
V7 Tires

- Tire parameters have been adjusted to reduce the likelihood of roll-overs.
en
Supercars Ford Mustang GT

Die twee waren wel heel hard nodig. Binnenkant curb meenemen in de Supercars flipte de auto's gewoon ondersteboven.
Case in point:
[YouTube: iRacing Clips - Fails, Wins & Funny Moments - 1st December - 6th December]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wat een opkomst! Heb erg lekker geraced en 2x Bas z'n hete adem iets te lang in m'n nek gevoeld haha. Heerlijke avond met tweemaal een podium :)

Start race 3 vanaf mijn POV tot ik de aansluiting met Jan Hein definitief verloor dankzij een foutje: https://streamable.com/v3oej

Ik zou de FFB ingame eens op AUTO zetten en kijken waar je op uitkomt (en in windows gewoon op 100%),
Dan clipt jouw FFB veel minder en gaat je TM-stuurtje een stuk langer mee :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:08

Niellie41

[object Object]

Met TM stuurtjes, kan je de FFB in Windows het beste op 75% houden. Alles daarboven is meer 'overdrive'.

In iRacing inderdaad kan je het beste de sim de FFB laten bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Niellie41 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:49:
Met TM stuurtjes, kan je de FFB in Windows het beste op 75% houden. Alles daarboven is meer 'overdrive'.

In iRacing inderdaad kan je het beste de sim de FFB laten bepalen.
Ik heb hem juist in Windows op 100% staan en laat de game verder bepalen via de auto instelling. Werkt prima en nooit in het rood. Ik heb ook meer gevoel over de wagen dan met 75%.

Gedaan omdat dit door meerdere YT-ers en simracers wordt aangeraden (met TM-stuurtjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:08

Niellie41

[object Object]

StealthyPeanut schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:53:
[...]

Ik heb hem juist in Windows op 100% staan en laat de game verder bepalen via de auto instelling. Werkt prima en nooit in het rood. Ik heb ook meer gevoel over de wagen dan met 75%.

Gedaan omdat dit door meerdere YT-ers en simracers wordt aangeraden (met TM-stuurtjes).
Ik vertrouw David Tucker (de staff member die zich bezig houdt met de FFB en API) meer dan YouTubers.

Dit is niet een post van Tucker zelf, maar ook iemand die dit heeft gezien.
I have read that 75% is actually full power with the Thrustmaster settings. I think it was David Tucker (the iracing ffb guy in one of the TS-PC settings threads) said that at 100% it just reaches full power quicker and then clips the signal.
Ik probeer de post van David zelf op te zoeken, maar iRacing's zoekfunctie op het forum is echt crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Niellie41 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:01:
[...]

Ik vertrouw David Tucker (de staff member die zich bezig houdt met de FFB en API) meer dan YouTubers.

Dit is niet een post van Tucker zelf, maar ook iemand die dit heeft gezien.

[...]

Ik probeer de post van David zelf op te zoeken, maar iRacing's zoekfunctie op het forum is echt crap.
Wil niet zeggen dat ik niet opensta voor verbetering natuurlijk :> . Ik ga er nog eens mee spelen, maar als David Tucker (Developer iRacing toch?) dit aangeeft zal dit vast wel kloppen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
Gisteren ook weer lekker rondjes gereden in de M8 tijdens de race. Was weer fun!

Ik merk alleen dat het geluid van iRacing een stuk harder is dan TS. Wat het lastig is om mensen te verstaan tijdens de practice/race. Iemand die hier ervaring mee heeft en zo snel weet wat je hiervoor kan aanpassen? Kan het zelf helaas niet zo snel vinden

iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• imbaco
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-10-2024
YouriVLD schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:29:
Gisteren ook weer lekker rondjes gereden in de M8 tijdens de race. Was weer fun!

Ik merk alleen dat het geluid van iRacing een stuk harder is dan TS. Wat het lastig is om mensen te verstaan tijdens de practice/race. Iemand die hier ervaring mee heeft en zo snel weet wat je hiervoor kan aanpassen? Kan het zelf helaas niet zo snel vinden
Volumemixer van windows? Kan je per programma schuifbalkje verhogen bij Teamspeak?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zet iRacing gewoon via de windows volume mixer een stuk zachter (15% ofzo).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriVLD
imbaco schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:31:
[...]

Volumemixer van windows? Kan je per programma schuifbalkje verhogen bij Teamspeak?
Thanks! Ga ik die even checken
NickThissen schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:31:
Ik zet iRacing gewoon via de windows volume mixer een stuk zachter (15% ofzo).
bedankt voor de tip

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
kan ook in iRacing zelf, bij options.
Wel irritant dat je alle soorten effecten en geluiden zachter moet zetten, er is geloof ik geen 'master' schuifje.

In windows is denk ik dus wel handiger :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

onder tools, options in TS kun je het voice verhaal harder zetten ( ben ik gisteren achter gekomen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ik gebruik ook gewoon de windows volumemixer. Crewchief en TS staan eigenlijk gelijk en iracing daar een flink stuk onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Tip voor Windows 10 gebruikers. Windowstoets + G geeft je een overlay in game waar je ook de volume kunt aanpassen. Ik zet hier ook de volume van iRacing op ca. 50%. De rest van de volumes bedien ik met een buttonbox (crewchief, TeamSpeak, ingame voice).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hmm, zat te denken om iRacing een kans te geven, maar vind al die USA-content maar niks. Ik zie wel dat er UK-tracks zijn, maar geen UK-auto's. Naja, die Mazdra rijden ze in BRSCC mee. Zijn er veel UK-leagues in iRacing?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Hier heb ik iRacing voornamelijk over de speakers, en CC en TS naar de speakertjes in mijn Rift. Dus autogeluid lekker hard, maar toch m'n 'radio' kunnen verstaan :)

Also: yay :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/r5Vfstp8qwTHKs3tJRjZ9gyY/full.jpg

Niet dat ik C-klasse wagens wil gaan rijden, komend seizoen wordt fijn de M8 en de Skip. Maar leuk om te zien dat incidentontwijkend rijden toch ergens goed voor is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Oef, dit is lekker! De BMW en de F3 volgen hetzelfde schema. Dus hoef maar eenmalig banen aan te schaffen, en kan ze dan direct in beide kampioenschappen gebruiken.
Ivysaur schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:04:
Hmm, zat te denken om iRacing een kans te geven, maar vind al die USA-content maar niks. Ik zie wel dat er UK-tracks zijn, maar geen UK-auto's. Naja, die Mazdra rijden ze in BRSCC mee. Zijn er veel UK-leagues in iRacing?
Er zitten banen en auto's in van over de hele wereld.
Ja, er is veel oval-content (USA), maar méér dan genoeg road-racing content (wereldwijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Ivysaur schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:04:
Wil je langere online races, op meerdere uren van de dag, met mensen van je eigen nivo. Dan is iRacing eigenlijk de enige keuze.

Ik rijd zelf nooit ovals, dirt of whatever. Gewoon lekker road races. Het heeft voor iedereen iets. Vast ook voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Top dat het weerk zo druk is, nu maar hopen dat het ook blijft over het seizoen :)

Met een beetje mazzel kan ik er misschien volgende week maandag bij zijn (eindelijk weer).

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Naja. Ik hou er van om lokaal bezig te zijn. Niet dat ik met mijn Mazda op alle tracks van de wereld zit te rijden. Liever lokaal racen, alsof ik met mijn vrouw en mijn maten met auto + aanhanger + raceauto maandelijks moet reizen om deel te nemen aan een kampioenschap. Ik zal het eens even nader bekijken. @garriej @Jimmy J.

[ Voor 3% gewijzigd door Ivysaur op 10-12-2019 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:12
JoepW schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:44:
Het is aan te raden met mee te blijven doen, want onder de deelnemers die meer dan een x% van de weken meedoen aan het seizoen gaan we een mooie prijs verloten van een van onze sponsors.
Hoe lang duurt dit 'seizoen'? :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Rossi46 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:33:
[...]

Hoe lang duurt dit 'seizoen'? :)
12 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Tnx!

Wellicht dat ik ergens gedurende het seizoen ook nog kan aansluiten als een wildcard driver ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Ivysaur schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:30:
Naja. Ik hou er van om lokaal bezig te zijn. Niet dat ik met mijn Mazda op alle tracks van de wereld zit te rijden. Liever lokaal racen, alsof ik met mijn vrouw en mijn maten met auto + aanhanger + raceauto maandelijks moet reizen om deel te nemen aan een kampioenschap. Ik zal het eens even nader bekijken. @garriej @Jimmy J.
Als lokaal racen je ding is, dan zou ik wat mij betreft iRacing links laten liggen. De game draait volledig om online racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009

Nickrsd

Sinds jaren gisteren met jullie de bmw gereden. Helaas van korte duur.. had behoorlijk schade van de klapper voor me. En eenmaal in de pits vergeten de banden uit te zetten, waardoor ik mn pitcrew voorbij reed 😜 whahaha. Toen vroeg een maatje me te oefenen met de f3. Dat maar gedaan.

Zal in het vervolg zeker volhouden.. want het een leuke uitdaging om rond te komen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jimmy J. schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:52:
[...]
Als lokaal racen je ding is, dan zou ik wat mij betreft iRacing links laten liggen. De game draait volledig om online racen.
Nog wel. Er zit een eerste versie van AI in deze build (met 1 auto en 7 tracks) en dat zal alleen maar uitgebreider worden.

That being said, iRacing zal uiteindelijk meer gefocust blijven op het online gedeelte. Races kunnen afwerken zoals in rFactor 2 met elke willekeurige track/auto zal nog een lange tijd duren verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ik denk dat ie met lokaal niet bedoeld 'op z'n eigen pc', maar 'op circuits hier in de buurt'.

Toch denk ik dat je dan met iRacing ook prima zit, ik heb niet het idee dat er te weinig europese circuits zijn eigenlijk. Maar ik hecht zelf ook niet zoveel waarde aan 'waar' een circuit ligt eigenlijk, als je dat wel doet heb je misschien een andere mening :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Naja, Ik denk dat jullie me niet begrijpen. Ik bedoel niet lokaal als in offline, maar lokaal als niet overal met mijn autootje van hot naar her over de wereld gesleept te moeten worden en te racen. Liever online in Engeland blijven en daar op onbekendere banen rijden, enzo. De hele ambiance van amateur racen opsnuiven tegen anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Ivysaur schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 13:46:
Naja, Ik denk dat jullie me niet begrijpen. Ik bedoel niet lokaal als in offline, maar lokaal als niet overal met mijn autootje van hot naar her over de wereld gesleept te moeten worden en te racen. Liever online in Engeland blijven en daar op onbekendere banen rijden, enzo. De hele ambiance van amateur racen opsnuiven tegen anderen.
Sim racing next level, zeg-maar ;)

Tsja, er zitten best een aantal Britse tracks bij. Maar die echte kleine club circuitjes (waar het VK vol van zit, prachtige locatie wat dat betreft) inderdaad niet. Begrijpelijk ook wel, de insteek van iRacing is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is Lime Rock Park in het echt ook verbouwd of was de vorige versie in iRacing niet zo natuurgetrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:08:
Is Lime Rock Park in het echt ook verbouwd of was de vorige versie in iRacing niet zo natuurgetrouw?
Die is in het echt (geloof ik) al 2 x verbouwd. De versie in iRacing was 1 van hun allereerste scans (en dat was te zien) en ondertussen niet meer zo waarheidsgetrouw.

offtopic:
Goed systeempje toch? Iemand nog op/aanmerkingen voor ik op de bestelknop duw? :)
  • Intel Core i7 9700K - Processor
  • Gigabyte Z390 AORUS PRO - Moederbord
  • Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER WINDFORCE OC 3X 8G - Grafische kaart
  • Noctua NH-D15 - Koeler voor processor
  • Corsair Vengeance LPX - Geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
@Arfman Even aan H4ckus vragen. Die weet alles.
Pagina: 1 ... 211 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies