iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-10 08:44
Alexji schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:03:
[...]

Ik kan zo je specs niet vinden, wat heb je nu?
Ik rijd met een 7700K & 1080Ti en iRacing krijgt dat nog probleemloos op z'n knieën ;(

Zat gisteren even je stream te kijken maar kreeg weinig reactie en ook die Discord zat niemand op terwijl je wel in gesprek was met allemaal nederlands sprekende mensen :)
Ik een i7 7700k en een 1080 gtx :)

hehe, ja is vrij lastig met VR op en we zaten inderdaad op een andere..

[ Voor 88% gewijzigd door Scr33x0r op 09-08-2017 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-10 20:42
Alexji schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 18:03:
[...]
Ik kan zo je specs niet vinden, wat heb je nu?
Ik rijd met een 7700K & 1080Ti en iRacing krijgt dat nog probleemloos op z'n knieën ;(
Mja ik heb dezelfde specs, en met wat schaduw spul uit heb ik toch (tot nu toe) overal al 90fps. Weet alleen mijn PPD niet vanbuiten (160 gok ik)

Maar idd, echt geoptimaliseerd voelt iRacing niet :+

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Scr33x0r schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:54:
Anyway, ik heb gisteren wel enorme fps drops gehad,dus vandaar de config.. Als jij je config anders kan delen Dennis? :) Verder wel lekker rondje gisteren van je in de FR2.0 :) ik kreeg hem niet aan elkaar..
Hij was niet helemaal legaal O-)

Hierbij mijn app en renderer file:
https://www.dropbox.com/s/jbutxn6dlfote1w/iRacing.rar?dl=0

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 16:15

Arfman

Drome!

Zucht... De simracing moneypit blijft offers eisen. Gaspedaal van mijn oude trouwe Fanatec CSP v1 gaat niet meer tot 100%. Alle bekende trucjes al uitgehaald, die helpen niet. Heb er ooit ook al nieuwe sensoren ingezet, ook een tijdelijke fix. Heb ze al een jaar of 6 gok ik, dus tijd voor iets nieuws. Setje CSL LC pedalen besteld, volgens mij de beste bang for the buck op dit moment. Hopelijk snel binnen, kan ik weer racen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 23:24:
Zucht... De simracing moneypit blijft offers eisen. Gaspedaal van mijn oude trouwe Fanatec CSP v1 gaat niet meer tot 100%. Alle bekende trucjes al uitgehaald, die helpen niet. Heb er ooit ook al nieuwe sensoren ingezet, ook een tijdelijke fix. Heb ze al een jaar of 6 gok ik, dus tijd voor iets nieuws. Setje CSL LC pedalen besteld, volgens mij de beste bang for the buck op dit moment. Hopelijk snel binnen, kan ik weer racen.
Dat hadden toch Heusinkvelds moeten zijn ;)
Maar 6 jaar is toch niet slecht...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• joshua112
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-05-2022
ik heb een vraagje , ik ben nou veel in de blancpain aan het rijden met de Mercedes , maar als er koele omstandigheden zijn op de baan dan lijkt het of die op een rails rijd , maar zodra het warm of heette tempreturen zijn op de baan glij ik alle kanten op overdreven gezegt , heeft iemand hier nog tips of trucs voor en/of lig dat echt aan met banden spanning want ik rijd eigenlijk altijd op zachten banden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Zag hier zojuist een aanbieding voor nieuwe iRacers Geldig tot eind van dit jaar. Aanbieding bestaat wellicht al een poosje.
$49 voor een jaar wat incl $10 belasting neerkomt op ongeveer €52, de aanbieding voor 3 maanden op ongeveer €5.

[ Voor 10% gewijzigd door mowa op 10-08-2017 11:10 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:48

Niellie41

[object Object]

joshua112 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:06:
ik heb een vraagje , ik ben nou veel in de blancpain aan het rijden met de Mercedes , maar als er koele omstandigheden zijn op de baan dan lijkt het of die op een rails rijd , maar zodra het warm of heette tempreturen zijn op de baan glij ik alle kanten op overdreven gezegt , heeft iemand hier nog tips of trucs voor en/of lig dat echt aan met banden spanning want ik rijd eigenlijk altijd op zachten banden
Wellicht is deze video interessant.

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 10:28:
[...]

Dat hadden toch Heusinkvelds moeten zijn ;)
Maar 6 jaar is toch niet slecht...
Heusinkvelds zijn het niet geworden omdat ik ten eerste het wel even welletjes vond (na aanschaf van de AccuForce) en ten tweede geen rig heb, dus de meerwaarde van HE zie ik voor mijn situatie niet zo. Ik heb ook nog nooit de CSP als beperkende factor ervaren :)

Maar 6 jaar is inderdaad niet verkeerd, zeker de eerste 3 jaar zijn ze erg intensief gebruikt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• joshua112
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-05-2022
Niellie41 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:15:
[...]

Wellicht is deze video interessant.
[video]
bedankt !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-12-2024
Na een hele lange tijd ook nog eens een race gereden. BSS met de merc en gewoon de baseline setup. Tot mij grote verbazing 7de tijd in qualy. Eerste ronde was een ramp, precies of ik kon niet meer in verkeer rijden en 5 plaatsen verloren. Dan de hele race in gevecht gezeten met 4 man en toch nog 8ste over de meet.

http://members.iracing.co...id=20422162&custid=267975
joshua112 schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:06:
Ik had ook even vlug practice gedaan op een koude baan en de merc plakte inderdaad aan de grond. Race was natuurlijk snikheet en meestal slinger ik dan ook redelijk over de weg. Nu eens wat minder gepusht en geprobeerd om heel netjes te rijden zodat je de banden wat spaart en ze niet overhit raken. Zoals Shaun aanhaalt in zijn filmpje, niet te bruusk zijn.

iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hele simrig ligt uit elkaar.
Ik verleng de motoras dan kan het stuur omhoog en de schermen naar beneden.
Consequentie is wel dat ik de stoel in de achterste stand moet zetten en de pedalen naar de stoel moet halen... hoop gesleutel. Hopenlijk morgen of zaterdag weer operationeel. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Succes Joep! Had je beter kunnen combineren met een Motedis rig :+

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:01:
Succes Joep! Had je beter kunnen combineren met een Motedis rig :+
Kan het niet financieren, nu. Dus het blijft ff bij de obutto.

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Soms heb je op het iracing forum van die prachtige oude discussies, en iemand die besluit om hem weer boven water te halen. De zogeheten necromancy thread. Wat dat betreft is deze goud als je het mij vraagt :P

http://members.iracing.co.../50/2165290.page#10649310

Voor de duidelijkheid, William Byron Jr. is deze gast:
https://www.motorsport.co...hne-hendrick-2018-939590/

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Nou heb ik de laatste tijd niet zo heel veel gereden, maar zo'n goede race als net in de IMSA op Montreal heb ik in geen tijden gehad. Helaas als #5 in de laagste split terecht gekomen, een veld van 30 auto's en alleen maar GTE's.

Bijna aan het einde van het 1e kwalificatie rondje maak ik ghost contact met de Wall of Champions, waardoor ik een x0 te pakken heb. Rondje erna zat ik nog iets onder mijn tijd maar verrem ik mij iets waardoor ik een x1 pak en ik dus zonder q-tijd aan de race moest gaan beginnen: 23e in een veld van 30. De tijd in het eerste rondje had mij in de top 5 gezet. Dat moest dus een inhaalrace gaan worden, al zou dat niet makkelijk zijn aangezien de top 15 binnen maar 1.2 sec van elkaar zat.

Race gestart met het idee uit de problemen te blijven en als het veld na een rondje of 2 wat gesetteld was maar eens aan inhalen te gaan denken. Maar de race verliep eigenlijk vrij rustig, sommigen gaven wel erg makkelijk ruimte dus na 10 ronden lag ik al 9e, na 18 ronden 5e. In de laatste 8 ronden kon ik een gat van 7 seconden op p3 en 4 dicht rijden. Wat volgde was een mooi gevecht met z'n 3en, eentje viel er weg omdat hij moest fuel saven en de ander kon ik 1 ronde voor het einde pakken waardoor ik als 3e over de finish kwam. Dat had ik vanaf de 23e plek nooit verwacht, zeker niet omdat de iRating <1000's in het veld best netjes reden.

http://members.iracing.co...nid=20425997&custid=31747

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[Self moderation mode]
Verplaatst naar juiste draadje: JoepW in "Het grote 'show je race-rig' topic"

[ Voor 83% gewijzigd door JoepW op 11-08-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
JoepW schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 12:20:
Wat een klus om ff de schermen te laten zakken nadat ik de stuuras verlengd heb en het stuur hoger heb gezet....
Ook meteen het hele kabelmanagement ff opnieuw O-) 7(8)7

[afbeelding]
Waar heb je dat verlengstuk gekocht? Bij Simlab, ssrg, ...?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThiJor schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Waar heb je dat verlengstuk gekocht? Bij Simlab, ssrg, ...?
bij Sim-Lab

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10 12:59
Past je hand nog wel tussen het scherm en het stuur? :+

Ik heb ze zelf gesteld op de afstand dat ik me vingers ook nog kan strekken, vind ik prettiger als direct er op met minimale speling.

Ps: moeten dat soort posts niet in het simrig topic? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Denniz0229 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 14:12:
Past je hand nog wel tussen het scherm en het stuur? :+

Ik heb ze zelf gesteld op de afstand dat ik me vingers ook nog kan strekken, vind ik prettiger als direct er op met minimale speling.

Ps: moeten dat soort posts niet in het simrig topic? O-)
>:) >:) >:) >:) JA >:) >:) >:) >:)

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Idd ;)
Edit: Done 8)

[ Voor 57% gewijzigd door JoepW op 11-08-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iXiro
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
waarschijnlijk wist iedere oculus rift user dit al, maar ik pas sinds nu net:
Verwijderd schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 20:49:
Nu zit ik net even te kijken naar wat instellingen, zie ik opeens bij de General settings onderaan staan: Rift and Touch Safety - Display health and safety notifications when entering VR... en die optie staat standaard aan maar kan je, o glorie, ook UITZETTEN! Moet je wel even verplicht een filmpje van een dikke minuut bekijken maar dan ben je ook van die melding af! Eindelijk! Pfffffff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 20:37:
[...]

Kan het niet financieren, nu. Dus het blijft ff bij de obutto.
Ken het van mezelf helaas :'( AccuForce gekocht, toen vrij onverwachts een andere auto, 2 x op vakantie geweest (geen hele dure maar toch) en toen moesten we alle rolluiken op de 1e verdieping vervangen omdat die na 10 jaar op waren. Daarom ook maar CSL Elite LC pedalen in plaats van Heusinkveldjes. Vandaag al binnen en in elkaar gezet. Tja, ze werken, maar je merkt wel dat je een klasse lager bent gaan zitten (had CSP V1's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.qrscentral.com/wp-content/uploads/2016/02/MWTS14Logo-1024x377.jpg
Er kan weer ingeschreven worden voor deze leuke serie.
Hier alle info: http://members.iracing.co...ist/3567469.page#10652237

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diknmuis
Rijden er daar ook mensen in van mij niveau (non-aliens :) )? Zou wel willen meedoen maar ga de eerste race waarschijnlijk al moeten passen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
diknmuis schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 09:39:
[...]

Rijden er daar ook mensen in van mij niveau (non-aliens :) )? Zou wel willen meedoen maar ga de eerste race waarschijnlijk al moeten passen.
Ook in deze leuke serie rijden ook mensen mee die heel vaak E.T. phone home hebben gekeken.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Sterker nog ze doen dit seizoen een apart Pro / Am kampioenschap dus al die aliens hoef je je geen zorgen over te maken want die rijden in een andere klasse. Zolang je onder de 3000 iRating zit kom je in Am.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diknmuis
Mooi dan doe ik waarschijnlijk mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vanmiddag een heerlijke race gehad in de NASCAR iRacing Series race op Michigan. De race rustig begonnen maar tot eigen verbazing zat ik toch eindelijk in de top 10 halverwege de race.

De race eindigde in een greenflag run, net voldoende brandstof aanboord om het te redden. Een aantal mensen hadden blijkbaar wel nog extra brandstof nodig... Op oudere banden rijden gaat mij vaak wel goed af en kon me dus goed naar voren werken. Met zo'n 10 rondjes te gaan kwam ik klem te zitten voor p3. En dat heeft uiteindelijk te lang geduurd met als resultaat deze 2 laatste rondes:

Helaas te veel van mijn rechter achterband gevraagd waardoor ik een aantal keer loose word bij uitkomen turn 2 en snelheid mis.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
Aan iemand van de rift racers.. Moet mijn sensor precies voor me staan? Hij hangt nu iets rechts van het midden, tussen mn middelste monitor en mn 4e monitor daarboven. Daardoor hangt hij een cm of 6 rechts van het midden. Hierdoor heb ik het gevoel dat ik een beetje zijwaarts ga in de auto als ik via rift rij..

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Ik heb mijn Rift sensor voor mijn linker scherm staan. Zolang je de center positie in de Rift software ook op die manier in stelt moet dat gewoon werken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 22:39

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Slides en overstuur opvangen is wel degelijk een stuk makkelijker met een OSW :)

YouTube: iRacing OSW Direct Drive Wheel Catching Slides and Oversteer

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zeker weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voorkomen is beter dan genezen O-)

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zeker!
Maar als het gebeurt ben je beter in staat om het op te vangen.
En verder is driften gewoon leuk. ;)
Ik heb wat lopen testen met irFFB. In combinatie met de skio voegt het wel wat toe, maar bv de caddy vind ik niet echt goed te rijden.
Ik hou het wel op iRacing zonder irFFB en wacht op de updates van Granity.

[ Voor 29% gewijzigd door JoepW op 13-08-2017 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

De nieuwe Granity firmware en software word een hele stap vooruit! De public beta komt over een paar weken als het goed is

@The_FrankO
Als je echt snel wilt zijn zul je op de limiet moetten rijden en dan zal je toch altijd kleine slides krijgen.
Want altijd precies op de limiet bestaat niet dan zit je er gewoon heel vaak onder.
Je zal altijd moetten pushen om alles er uit te halen anders laat je gewoon tijd liggen.
en een osw maakt dit makkelijker.

Je zou dus zelfs kunnen stellen dat je met een osw sneller bent en minder vaak echt zal spinnen / crashen.
en zeker over langere stints gaat ook de consistentie van je laptimes er op vooruit.

Ik kan dit ook allemaal bevestigen vanuit de praktijk, ook heb ik heb nu al vaak genoeg dingen opgevangen waarvan ik zeker weet dat het met een CSW niet gelukt zou zijn.

[ Voor 74% gewijzigd door BruceLee op 13-08-2017 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor snelheid en constantheid:
pedalen > elk stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee

BruceLee

@Verwijderd Goede pedalen zijn belangrijk, maar een osw of ander goed direct drive stuur systeem geeft een veel groter voordeel dan een set goede pedalen.

Al die consumenten stuurtjes zijn allemaal veel te traag en te zwak om goed te kunnen voelen wat er echt gebeurd. daardoor spin en crash je ook veel vaker.

Ik heb veel meer vooruitgang door dit stuur dan door mijn set goede pedalen.
Je kan beter eerst een OSW kopen dan een set goede pedalen naar mijn mening.

in plaats van glijden hier 2 snelle laps :)

YouTube: iRacing OSW Ferrari 488 GTE @ Road Atlanta Two fast laps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BruceLee schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 18:26:
@Verwijderd Goede pedalen zijn belangrijk, maar een osw of ander goed direct drive stuur systeem geeft een veel groter voordeel dan een set goede pedalen.

Al die consumenten stuurtjes zijn allemaal veel te traag en te zwak om goed te kunnen voelen wat er echt gebeurd. daardoor spin en crash je ook veel vaker.

Ik heb veel meer vooruitgang door dit stuur dan door mijn set goede pedalen.
Je kan beter eerst een OSW kopen dan een set goede pedalen naar mijn mening.
Ik denk eerder dat je concentratie nu met de DD iets hoger is dan daarvoor met je oude stuur. Ik geloof ook wel dat je beter kan corrigeren met een DD, maar bij een benodigde correctie via input op het stuur ben je eigenlijk al te laat en verlies je 9/10 keer tijd.

Pedalen brengen je op de limiet van grip tijdens het remmen en gas geven, Naar mijn mening veel belangrijker dan het insturen op je stuur referentie punten.

Als ik na een warm-up zou moeten kiezen tussen ander stuur of andere pedalen voor de race, dan zou ik 100% zeker een ander stuur kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Daar heb je helemaal gelijk in @Verwijderd
Maar ik ben zeker ook door de DD constanter gaan rijden. Niet echt sneller.
Door de pedalen ben ik veel beter geworden in laat remmen en gedoseerder gas geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:58:
Daar heb je helemaal gelijk in @Verwijderd
Maar ik ben zeker ook door de DD constanter gaan rijden. Niet echt sneller.
Door de pedalen ben ik veel beter geworden in laat remmen en gedoseerder gas geven.
Mag ik een brutale vraag stellen.Volgens mij had jij Fanatec tochV2 blok en wat voor padels had je daar bij en wat heb je nu dan dat het beter is? Ik heb volgens mij jou afstellingen van de v2 op mijn blok rijd goed.
Woouww wat heb jij een mooie spullen man zag net je linkje. Maar als ik geld heb zou ik zelf andere padels willen omdat ik de rem net niet zwaar genoeg krijg me v3 s heb extra brake mod de dikke groene en ook nog demper.Heb jij het verschil tussen de pro en die andere kunnen testen ? Wel brutaal zijn wel veel vragen zo :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2017 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 23:07:
[...]

Mag ik een brutale vraag stellen.Volgens mij had jij Fanatec tochV2 blok en wat voor padels had je daar bij en wat heb je nu dan dat het beter is? Ik heb volgens mij jou afstellingen van de v2 op mijn blok rijd goed.
Woouww wat heb jij een mooie spullen man zag net je linkje. Maar als ik geld heb zou ik zelf andere padels willen omdat ik de rem net niet zwaar genoeg krijg me v3 s heb extra brake mod de dikke groene en ook nog demper.Heb jij het verschil tussen de pro en die andere kunnen testen ? Wel brutaal zijn wel veel vragen zo :)
Dat zijn eigenlijk vragen voor hier of eigenlijk hier. Ja ik had eerst een Fanatec CSW V2 met eerst Fanatec CSP V1,5. Als je bedoelt of ik de Heusinkveld Pro's en Ultimates heb vergeleken: Ja. Ik vond de Ultimates mijj te zwaar en de meerprijs niet waard. Maar dat is persoonlijk. De Ultimates kan je nog veel harder op trappen, maar dan krijg ik last van mijn knie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 06:52:
[...]

Dat zijn eigenlijk vragen voor hier of eigenlijk hier. Ja ik had eerst een Fanatec CSW V2 met eerst Fanatec CSP V1,5. Als je bedoelt of ik de Heusinkveld Pro's en Ultimates heb vergeleken: Ja. Ik vond de Ultimates mijj te zwaar en de meerprijs niet waard. Maar dat is persoonlijk. De Ultimates kan je nog veel harder op trappen, maar dan krijg ik last van mijn knie ;)
De pro's heb ik zelfs iets zachter gekalibreerd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
A1AD schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:47:
[...]

Ow ik ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
A1AD schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:47:
[...]

Hoe doe je dat eigenlijk? Ik heb m nog gekalibreerd zoals ie uit de doos kwam.
Volgens mij kan je wel steviger maar niet zachter, toch?

Zou ze namelijk ook iets zachter willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
In iRacing niet voluit trappen als je de rem kalibreert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naish123
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 15:37
JoepW schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:02:
In iRacing niet voluit trappen als je de rem kalibreert.
OK. Ik dacht dat er hardware matig nog zachter te maken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Grand_Tour.png

Vanavond een leuk circuit (must have!) met een basic content auto.

GoT Grand Tour 17S3-W1014-08-17
Car(s)Track(s)
Cadillac CTS-VR Racecar
Cadillac CTS-VR Racecar
Fuel100 % (+/- 90 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentYes
Sonoma Raceway - Long (Heat 1)
Sonoma Raceway - Long
Day or NightDay
Pit stalls43 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 21:35 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
CautionsOff (local yellows only)
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:45 - 21:55 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:55 - 22:25 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Time of Day: Morning

Tot vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
And there it goes again: V&A aangeboden: Oculus Rift

Voor de liefhebber :P Ik kan er niet aan wennen man.. Het is leuke gimmick enzo, super gaaf om te doen maar hele tijd switchen tussen monitoren en dit helpt niet. Is vrij lastig en ik heb gewoon meer overzicht met de monitoren.

@DirkT sorry, mn monitoren gaan dus niet weg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
JoepW schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 14:04:
[...]

Best veilig hoor iRacing ;)
En goedkoop joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PC is nu 3 jaar.
En ik vraag mij af hoeveel jaar ik nu Iracing kan blijven spelen met deze PC.
Ik speel Iracing op de standaard video settings.
Ik kan altijd nog mijn video settings naar beneden toe afstellen.

Maar dit is mijn PC:

-Geforce GTX 760 192 bit.
-Intel core i7-4770 CPU 3.40 GHZ
-8 GB ram geheugen
-Windows 10 64 bit

Iracing draait nu nog prima op deze PC op de standaard video settings.
Ik heb beslist geen geld voor een nieuwe PC op dit moment.

Weet iemand ook hoeveel jaar ik nog Iracing kan blijven spelen op deze PC?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:12
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4iVuTQx.png

nog 3,47 jaar.

Als je op dit moment geen geld hebt om de boel te vervangen en op dit moment de boel nog prima draait, wat is dan het probleem?

Als je nu DX11 iRacing prima kan draaien, zou ik mij de komende jaren geen zorgen maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Nu online
Het mooie aan multiclass racen is dat je rekening moet houden met het verkeer. De ene keer heb je er voordeel van en de andere keer nadeel. In het weekend had ik met de IMSA op Montreal een duidelijk voorbeeld van hoe verkeer in je nadeel kan werken. Ik en mijn voorganger komen op het meest onhandige moment van de race verkeer tegen, aan het einde van het rechte stuk terwijl we de pits in moeten :X
Maar dan moet je gewoon respect voor de langzamere klasse hebben en je "verlies" nemen.

Nee dan de race van vandaag. Ik rij op P1, we hebben meer dan 10 seconden voorsprong op P3 als meneer achter mij een pitstop wil maken terwijl ik nog een paar ronden door wil. Uiteindelijk heb ik hem nog wel gewonnen, maar van die 10+ seconden waren er op de streep nog maar 0.6 over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:11
Die laatste is wel bijzonder knullig inderdaad...

Niet om het goed te praten, maar Montreal heeft ook wel een zeer bijzondere pit-entry. Verbaas me daar elk jaar weer over en vind het verbazingwekkend dat daar IRL niet vaker ongelukken gebeuren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk racestuur van fanatec is dit?
En wat is een OSW?

Ik heb ook al even op de site van Fanatec gekeken maar de prijzen zijn behoorlijk duur.
Ik heb nu een G29 racestuur met shifter van Logitech maar dit ziet er een stuk beter uit
dan mijn G29 van Logitech.

Dan zou ik eerst mijn Playstation 4 Pro moeten verkopen en mijn G29 om dit te kunnen betalen.

Ik heb nu een G29, maar is een fanatec stuur dan echt zo een vooruitgang?
In het filmpje lijkt het een hele verbetering met dat driften.
Met mijn G29 kan ik namelijk helemaal niet driften.
En ik moet er ook een table clamb er bij hebben.
De site van fanatec ziet er best wel ingewikkeld er uit en ik weet dan niet wat ik moet gaan bestellen.
En ik wil beslist een racestuur hebben met koppelingspedaal.
Ik heb ook een racestuur gezien van fanatec zonder koppelingspedaal en die wil ik niet hebben.

Ik zit er eigenlijk over na te denken om een clubsport pedalenset te kopen met clubsport stuur en wheelbase.

Welk fanatec racestuur kun je het beste kopen?
En moet je dan via de Europese site online gaan bestellen via de post?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 05:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Verwijderd Al deze vragen horen thuis is hardware gerelateerde draadjes. Er is een Q&A draadje. Dit draadje gaat voornamelijk over iRacing.

[ Voor 22% gewijzigd door JoepW op 15-08-2017 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:35

BM

Moderator Spielerij
@Verwijderd Een beetje eigen inzet is wel vereist, graag eerst eigen onderzoek, en als je er niet uit komt je vragen op de juiste plek stellen. Het is niet de bedoeling al je vragen lukraak hier in het topic te stellen

[ Voor 22% gewijzigd door BM op 15-08-2017 11:14 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

naish123 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 10:31:
[...]

OK. Ik dacht dat er hardware matig nog zachter te maken was.
Ja dat kan ook, ik heb b.v mijn gaspedaal stuk zwaarder gezet.
Volgensmij kan dat ook met de clutch. Mijn heusinkvelds heb ik inmiddels veel aangepast qua travel, length en die 2 pedalen qua kracht. Rem heb ik softwarematisch gedaan.

Nooit dit FILMPJE bekeken dan?

Toen ik ze binnenkreeg viel het wat tegen, nu na gewenning en het weten van de techniek zijn ze geweldig.

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Tweede race was leuk gisteren met de Cadillac MX5. Weer eens wat anders iedereen maar 2 rondjes oefenen voor de race. :D Ging verrassend goed en de hele race gevochten voor positie.

Video van de race:

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Dat was een leuke race ja.

Race 1 vond ik ook wel leuk hoor O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Momentje vanaf 15:45 was wel erg spannend 8)

Wel duidelijk te zien in de thumbnail dat ik aero schade had waardoor ik de sprint naar de finish verloor, en dat het helemaal niks te maken had met het gerucht dat ik in de vrij zat te gassen :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En ik baal dat ik mijn replay niet heb opgeslagen. Had nog wel ff mijn safe in de laatste ronde willen zien / video maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JoepW schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:08:
En ik baal dat ik mijn replay niet heb opgeslagen. Had nog wel ff mijn safe in de laatste ronde willen zien / video maken.
Bas heeft toch een replay.....

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

JoepW schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:08:
http://www.slobmotorsport.nl/iracing/Joep_sonoma.rpy

Alstu, wel grappig dan Martijn die achter je rijdt dan alsnog spint om er voorbij te komen :+

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 14:56
Maanden geen iRacing meer aangeraakt, vorige week zag ik dat er dan 40$ werd gecrediteerd van m'n VISA kaart, wat niet de bedoeling was maar goed, nu toch terug opnieuw begonnen.

Wat heb ik allemaal gemist op vlak van nieuws? Zijn er nog nieuwe licenties aangekondigd? Ik hoop stiekem op de Lamborghini Huracan, dan zitten we met serieus wat GT3's multiclass racen!

Enkel day-night transition zit eraan te komen dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat nieuws in de GT3 class, rallycross, Snetterton, dat zijn een aantal grote dingen die binnenkort zullen verschijnen. Day/night duurt nog wel even, het lijkt erop dat ze alleen bewegende zon en schaduwen hebben, daar moet nog een volledig dynamische lucht/wolken bij en lampen op alle tracks (al denk ik dat ze initieel niet alle tracks met day/night zullen maken, waarschijnlijk alleen die wat nu ook 's nachts kunnen?).

Edit
Wat nieuwe dirt dingen ook volgens mij.

[ Voor 61% gewijzigd door NickThissen op 15-08-2017 23:07 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@NickThissen Misschien is voor @Stancke nieuws dat veel auto's een waardevolle update van de banden gehad hebben, waardoor slides, blokkerende wielen en spins veel minder gripverlies tot gevolg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
Ok, thanks guys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zo, setje Fanatec CSL Elite LC pedalen ook bruikbaar gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JeszfTX.jpg

Nu kantelen ze niet meer bij heel and toe. Nu alleen nog rubber voetjes eronder want dit schuift nog beter dan zo'n airhockeytafel :') :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
Arfman schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 20:25:
Zo, setje Fanatec CSL Elite LC pedalen ook bruikbaar gemaakt:

[afbeelding]

Nu kantelen ze niet meer bij heel and toe. Nu alleen nog rubber voetjes eronder want dit schuift nog beter dan zo'n airhockeytafel :') :P
Afbeeldingslocatie: http://www.joostdevree.nl/bouwkunde2/jpgs/slagplug_2_hamerplug_www_desteenhoeve_com.jpg
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Haha, als je eens wist :P Ik ben echt 0,0 klusser dus ik heb iets gefrankensteined van metaalschroeven die ik door hout heb gedraaid met boutjes en van die metalen cirkeltjes :+ om het houvast te geven. Werkt prima.

2 dingen:

-die USB aansluiting is nu bijkans onmogelijk te bereiken 8)7, misschien een keer een gat in de plank maken ter hoogte van de aansluiting

-die plank is veel en veel te glad, dus nu maar de subwoofer erachter gezet zodat ik in ieder geval kan testen.

Eerste echte indruk van de pedalen is nu een stuk positiever. Rem is wel erg wennen, 6 jaar ander remgevoel gehad dus mijn muscle memory moet even updaten. Gas is een beetje een gevoelloos pedaal maar geen probleem en de koppeling voelt eigenlijk hetzelfde als de CSP V1 die ik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vooraankondiging van de GoT Seizoen Finale:
Blokkeer de avond van zondag 10 september!
Kwalificatie begint om 19:15 nl tijd.
Details worden later bekend gemaakt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stancke
JoepW schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:56:
@NickThissen Misschien is voor @Stancke nieuws dat veel auto's een waardevolle update van de banden gehad hebben, waardoor slides, blokkerende wielen en spins veel minder gripverlies tot gevolg hebben.
Er net even op gelet tijdens het racen (simpele Global MX5 Cup) maar mij lijkt het dat je bij overstuur veel beter de wagen kan opvangen. Vroeger was je die (imo) praktisch direct kwijt. Rijdt wat dynamischer.

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 17:32
Gisteren na lang wikken en wegen toch overstag gegaan en een OR gehaald :) ... Had het veel eerder moeten doen !

Nu wel 2x 24" benQ scherm over en 1 videokaart (GTX770, kan geen SLI met OR).

Mocht er iemand nog wat schermen nodig hebben laat het maar weten.

Voor zover valt het mee met de requirmenents voor iracing OR. Ik heb een Phenom 2 X2 4.5ghz en een GTX770 en dat gaat eigenlijk best goed :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Steun me aub even. Ik zal ook een verzoek doen aan support ;)
http://members.iracing.co...ist/3568226.page#10660911

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:48

Niellie41

[object Object]

http://www.iracing.com/wfg/
iRacing and McLaren have announced a partnership in the World’s Fastest Gamer competition. iRacing, the world’s leading online racing simulation, will host a four week series featuring the McLaren Formula One car where the winner will earn an invitation to the World’s Fastest Gamer finals to be held in November at the McLaren Technology Center in Woking, Surry, UK.

The iRacing qualification series will begin on Tuesday, September 12 and run through October 9. Featuring races in the McLaren MP4-30 the series will have multiple races each day allowing iRacing members ample opportunity to qualify for an invitation to the finals and the ultimate prize – to be named a McLaren F1 simulator driver.

[ Voor 81% gewijzigd door Niellie41 op 17-08-2017 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Haha iRacing ook al? rF2 is net de eerste race geweest. Nederlanders op P1,3 en 5.

• Alexji
Die promotie is voor nieuwe leden wel interessant. Natuurlijk is de F1 auto absoluut geen instapper maar voor dat geld 1 jaar lidmaatschap en 4 banen is het al waard.
$49.00
A discounted 1 year subscription for new members only to include the McLaren MP-430, Suzuka, Interlagos, COTA, and Monza for $49

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Ongeveer €50 incl belasting is dat een zeer mooie aanbieding voor nieuwkomers.
Alleen die 4 tracks + auto zijn al zo'n €80.

iRacing Profiel

• PatrickPost1972
Heb wat gevraagd ik heb geen drie schermen en het probeem, maar de thread actief houden kan ik wel :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972

iRacing Profiel Game Pc

• PatrickPost1972
Heeft ook een update gehad!!!!!!!!

NEW IRACING.COM UI PREVIEW & TIME ATTACK

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3568214.page

iRacing Profiel Game Pc

• Alexji
Je weet wat de edit wijzig knop doet? ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Alexji op 17-08-2017 20:10 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alexji schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 20:09:
Je weet wat de edit wijzig knop doet? ;)
Wattuh?

• WLC91
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 30-09 17:32
Heeft er iemand tips voor een goede tutorial om de oculus in te stellen voor iracing ? Ik vind het diepte beeld (ver weg) nog niet echt geweldig.. FPS is wel prima.

[ Voor 3% gewijzigd door WLC91 op 17-08-2017 21:11 ]

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-10 23:14
WLC91 schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 21:11:
Heeft er iemand tips voor een goede tutorial om de oculus in te stellen voor iracing ? Ik vind het diepte beeld (ver weg) nog niet echt geweldig.. FPS is wel prima.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3489433.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:25

RKD

Alexji schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 18:53:
[...]

Die promotie is voor nieuwe leden wel interessant. Natuurlijk is de F1 auto absoluut geen instapper maar voor dat geld 1 jaar lidmaatschap en 4 banen is het al waard.

[...]
Jammer dat ik net 1 maand geleden begonnen ben :( Dit soort promo's zijn erg leuk.

Toch maar even een mailtje naar support gewaagd, misschien is er iets mogelijk :)

[ Voor 9% gewijzigd door RKD op 18-08-2017 10:05 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn narrow escape in de laatste ronde van de 2de heat van de GGT afgelopen maandag. 8) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 10:39
Tja ik wilde niet liften voor dat ene sprankje hoop dat er nog was als Nick, Bas en Dennis nog gekke dingen gingen doen in de laatste hairpin. O-)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NickThissen
Vergeten te posten, Bas en ik rijden in de GTP (Nissan) van de Kamel GT Road America 500

Gaat lekker, leuke pit strategie aan de gang, een groep (waaronder ons) die klein beetje sparen om het met een stop minder te doen. Momenteel P7, lopen langzaam in op P6. P8 en P9 achter ons moeten nog een keer de pit in (wij niet als Bas niet heel gek gaat doen). Gestart zo goed als achteraan na vroeg foutje maar veel gecrash in het begin.

Bob doet ook mee in de GTO class.

P6 geworden :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-10 12:59
Heb bijna alles gezien gisteren, was een gekke race.
Aan het begin echt belachelijke ongelukken en toen aan het einde die compleet gesloopte nissan die de nr2 audi van de baan rijd :')
Had echt serieus medelijden met die man.

Maar knap resultaat neergezet mannen! Was leuk om de GOT auto te volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
Mijn race ging niet zo geweldig gisteren. Eerste helft van de race beetje in de middenmoot gehangen, maar maakte veel te veel fouten en kon niet consistent genoeg rijden. Aan het aan het einde van de eerste stint een keer hard de muur geraakt met wat schade als gevolg. Vervolgens breekt de auto uit voor het aanremmen van de pitstraat met een 15 seconden stop-and-go tot gevolg. Maar goed, het was ook de eerste keer dat ik überhaupt met de Audi geracet heb, maar moet zeggen hij rijdt best leuk.

Ga zometeen voor mijn herkansing om 2 uur :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Nu online

Phydomir

Dennis

Heb me ook maar ingeschreven voor de MX5 World Tour. Hebben zo een behoorlijk Nederlands gevulde Grid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobvK
En gewonnen! *O*

Ging gelukkig een stuk beter dan gisteren. Gestart als 2de, en uiteindelijk doordat de nummer 1 hard de muur in ging de eerste plaats gepakt en niet meer afgestaan. Door een goede pitstopstrategie uiteindelijk de leiding nog weten te vergroten. Bas deed ook mee en is nog mooi 6de geworden na ergens achteraan gestart te zijn.

http://members.iracing.co....do?subsessionid=20517059

Video van de eerste keer dat de Nissans ons kwamen lappen:

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond gaan we naar België met een downforce auto.

Afbeeldingslocatie: http://www.got-racing.eu/wp/wp-content/uploads/GoT_Grand_Tour.png
GoT Grand Tour 17S3-W1121-08-17
Car(s)Track(s)
Star Mazda
Star Mazda
Fuel100 % (+/- 72 L)
Extra weight0 Kg
Basic contentNo
Circuit Zolder - Alternate (Heat 1)
Circuit Zolder - Alternate
Day or NightDay
Pit stalls42 / 60
Basic contentNo
Program (CET)
Heat 1
Free practice / Warm-up20:00 - 21:00 (60 min.)
Qualification21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:10 - 21:30 (20 min.)
StartStanding
MC GridSingle Class
Grid orderQualification
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Heat 2
Free practice / Warm-up21:40 - 21:50 (10 min.)
QualificationBased on Heat 1
Race21:50 - 22:20 (30 min.)
StartRolling
MC GridSingle Class
Grid orderSequential (inverted) (Previous race/heat)
Restart-
Fast Repairs1
Disqual. Inc's-
Weather
TemperatureHumidityFogWind speedWind directionSky
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic
Time of Day: Afternoon

Tot vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 16:14
Ik overweeg om te starten met iRacing. Na mij veel ingelezen te hebben zit ik nog met de volgende vragen. Ik hou er nl. niet zo van om aan verplichtingen vast te zitten en dingen te moeten :)
- Je moet aan div. leagues meedoen voor je license. Moet dat per se 13 weken lang op gezette tijden, met dezelfde mensen op bijv. dinsdagavond om 18:00?
- Als je meedoet aan een league met bijv. 15 banen, moet je die allemaal gekocht hebben?
- Ovals en stock cars heb ik niet zo heel veel mee (maar uiteraard wel goed om te oefenen), in de Williams of Honda F1 op bijv. Spa is mijn uiteindelijke doel. Moet je daarvoor in je career diverse leagues gevolgd hebben, op die gezette tijden? Of kan dat dus ook met veel trainen en losse races?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Nu online
Hark_k schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:20:
Ik overweeg om te starten met iRacing. Na mij veel ingelezen te hebben zit ik nog met de volgende vragen. Ik hou er nl. niet zo van om aan verplichtingen vast te zitten en dingen te moeten :)
- Je moet aan div. leagues meedoen voor je license. Moet dat per se 13 weken lang op gezette tijden, met dezelfde mensen op bijv. dinsdagavond om 18:00?
- Als je meedoet aan een league met bijv. 15 banen, moet je die allemaal gekocht hebben?
- Ovals en stock cars heb ik niet zo heel veel mee (maar uiteraard wel goed om te oefenen), in de Williams of Honda F1 op bijv. Spa is mijn uiteindelijke doel. Moet je daarvoor in je career diverse leagues gevolgd hebben, op die gezette tijden? Of kan dat dus ook met veel trainen en losse races?
De reguliere races beginnen om de 2 uur. In principe kun je dan dus op een moment racen dat jou het beste uitkomt. Het enige waar je tegen aan kan lopen is dat er voldoende deelnemers moeten zijn (uit mijn hoofd 8?) om een race official te laten gaan en dus mee te laten tellen voor je kampioenschap van 12 weken (waarvan je beste 8 weken maar tellen, dus je hoeft niet alle 12 weken te racen en de circuits daar voor aan te schaffen).
Wel worden er bepaalde tijdstippen afgesproken, de zogenaamde SOF races, om met zoveel mogelijk mensen op het zelfde moment te gaan racen. Zodat je volle startvelden hebt en er veel punten voor het kampioenschap te verdelen zijn.

Road en oval zijn gescheiden, als je dus niets met ovals hebt kun je dat compleet negeren. Al is er wel gratis basis oval content beschikbaar, dus je kunt zonder kosten kennis maken en kijken of het toch iets voor je is. Mijn ervaring is dat veel mensen het toch wel leuk vinden als ze er eens kennis mee gemaakt hebben.

iRacing is uitermate geschikt voor mensen die wel in een competitie vorm willen racen, maar geen mogelijkheid hebben om dit op vaste tijden te doen :)

Pagina: 1 ... 115 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies