iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
official series = kampioenschappen georganiseerd door iRacing zelf.
leagues = kampioenschappen georganiseerd door members (bijvoorbeeld NEO Endurance Series).
Binnen de iRacing community worden deze termen zo gebruikt.
Races met content die je niet hebt moet je natuurlijk overslaan. Dat maakt in principe niet zoveel uit. Uiteraard heb je minder kans om hoog te eindigen in het kampioenschap, maar als je daar niet veel om geeft dan maakt het helemaal niks uit (behalve dat je dus een week lang niet mee kunt doen). Officiele series hebben 4 drop weeks, dat wil zeggen alleen je beste 8 van de 12 weken tellen mee, dus je kan 4 races missen zonder puntenverlies (maar natuurlijk is het nog steeds beter om ze allemaal te rijden).Hark_k schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:20:
- Als je meedoet aan een league met bijv. 15 banen, moet je die allemaal gekocht hebben?
Je moet een bepaalde licentie halen, voor de F1 is dat de A-class licentie. Die krijg je door veilig te rijden en je zogenaamde safety rating hoog te houden. Hoe meer bochten zonder incidenten je rijdt, hoe hoger je safety rating en hoe hoger je licentie. Wel moet je in elke licentie minimaal 4 races doen (of time trials) om weer een licentie hoger te kunnen, dus je kan niet gewoon een jaar in de rookies rijden en daarna naar A class; je zult toch in elke licentie een aantal keer moeten meedoen (en daar zul je dus in ieder geval een paar auto's voor moeten kopen).Hark_k schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 12:20:- Ovals en stock cars heb ik niet zo heel veel mee (maar uiteraard wel goed om te oefenen), in de Williams of Honda F1 op bijv. Spa is mijn uiteindelijke doel. Moet je daarvoor in je career diverse leagues gevolgd hebben, op die gezette tijden? Of kan dat dus ook met veel trainen en losse races?
[ Voor 167% gewijzigd door Niellie41 op 21-08-2017 14:33 ]
Ik kan je aanbevelen om gebruik te maken van de WFG actie!Hark_k schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 14:27:
Bedankt heren, klinkt goed. Tijd om een stuurtje en een iRacing abo aan te schaffen
Voor $49 krijg je: 1 jaar lidmaatschap, de McLaren F1 auto en 4 banen.
[ Voor 46% gewijzigd door NickThissen op 21-08-2017 15:45 ]
En als Patrick, Bas, Dennis en andere GoT'rs die meedoen (ben het overzicht kwijt) interesse hebben wil ik de PSD wel ter beschikking stellen via een DM.
[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 21-08-2017 15:57 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Volgend seizoen doe ik mee, ik ben de hele maand september op pad dus mis waarschijnlijk al 4 races.JoepW schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:56:
Ik heb de PSD met je geshared.
En als Patrick, Bas, Dennis en andere GoT'rs die meedoen (ben het overzicht kwijt) interesse hebben wil ik de PSD wel ter beschikking stellen via een DM.
Ben begonnen met RUF GT3 challenge op te pakken. Had lang geleden al een account aangemaakt op de got-racing site, maar had me niet aangemeld in iRacing voor de league.
Mijn iRating moet eerst weer omhoog naar de 1500+ om deel te nemen?
sinds deze week ook begonnen met Iracing. Voor de moment kan ik enkel maar 's nachts spelen door omstandigheden.
Mijn voorlopige rating voor Oval: 2.82 | Road: 2.62. Ik zit voorlopig nog altijd in de rookie class. Ik hoop daar deze avond uit te geraken. Zou wel wat andere tracks en cars willen uitproberen.
Ik rij, voorlopig nog,met een driving force GT. Hopelijk op termijn kan ik overschakelen naar een beter stuur maar voor de moment doet deze prima dienst.
Enkel voor de afstelling van de remmen heb ik wat problemen. Bij het minste dat ik mijn rem aanraak, blokkeren mijn wielen waardoor ik makkelijker spin of begin te schuiven.
Voor de rest is het veel oefenen en hopen als je in een race zit er geen kamikazepiloten zijn die je race verknallen zoals gisterenavond. Rijden ze 2x achteraan in en krijg je negatieve rating.
Ik probeer in de rookie-class zo goed mogelijk te rijden, geen ongevallen te veroorzaken, geen crashes te maken. Maar ook weer niet zoals een slak rondrijden.
Hopelijk zie ik jullie binnenkort in een GoT-race!!!
Maar ik kan er nog geen bal van met een I-rating van 864.
Ik ben 10 seconde langzamer dan de rest.
Ja ik kan heel netjes rijden vandaar mijn S-rating.
Ondertussen zoek ik naar mijn zwakke punten.
Ik denk dat het vooral zit in de corner exits,
Enkele rondes gingen wel goed, maar dan weer een momentje van ff niet opletten, en ik stond weer achterstevoren of in de muur
Mja... wel weer lekker om ff te rijden.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Op de website vind je de lijst met inschrijvingen voor de kwalificatie: neo-endurance.com/nes/pre-qualifying
Verrassend om toch @Scr33x0r op de lijst te zien. na eerdere uitspraken.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 22-08-2017 10:03 ]
Oh? Waar zit die teamhopper nu weer dan, want ik zie geen PSR entry volgens mij.Niellie41 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:06:
Verrassend om toch @Scr33x0r op de lijst te zien. na eerdere uitspraken.Wel heel leuk hoor!
Bij Evolution Racing Team HPD.Red Baron schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:30:
[...]
Oh? Waar zit die teamhopper nu weer dan, want ik zie geen PSR entry volgens mij.
Verwijderd
Geen Radicals dit seizoen? Ze staan niet bij entry noch pre-qual.Red Baron schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:30:
[...]
Oh? Waar zit die teamhopper nu weer dan, want ik zie geen PSR entry volgens mij.
Maar goed, het komt meer neer op het feit dat we nog geen definitieve line-up hebben voor een inschrijving.
Met de F1 + BES Pro qualifiers in de winter en de wijzigingen die er nog schijnen te komen met mogelijk 5-rijder teams in BES zijn er gewoon veel vraagtekens momenteel.
We hebben momenteel 3 teams in de BES, 1 lijkt het wel te halen, 1 niet en een team is een twijfel geval.
Daarbij komt dat we waarschijnlijk is sowieso wat willen schuiven daarin qua bezetting, dus het is vooral de vraag of bepaalde mensen wel of niet die qualifier series weer moeten doen of niet.
En daar hangt het voornamelijk van af, omdat de meesten zich vooral willen focussen op 1 ding en daar de volle aandacht op richten. En we wilden niet een team inschrijven met een minimum aantal rijders waarbij het dan gedurende het seizoen elke keer weer flink zoeken wordt om elke race een goede line-up te hebben.
Dus we kijken het momenteel nog even aan tot we in dat alles meer zekerheid hebben om te zien of we NEO gaan doen en zo ja met welke auto.
Hmmm.AdjeT schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 21:13:
Ik ben vandaag gepromoveerd naar Class B 3,59.
Maar ik kan er nog geen bal van met een I-rating van 864.
Ja ik kan heel netjes rijden vandaar mijn S-rating.
Ondertussen zoek ik naar mijn zwakke punten.
Ik denk dat het vooral zit in de corner exits,
Ik ben Class B 2,41.
Maar ik kan er nog geen bal van met een I-rating van 989.
Ja ik kan heel netjes rijden als ik er zin in heb en niet te hard wil pushen.
Ondertussen heb ik het opgegeven om sneller te worden.
Ik denk dat het vooral is omdat ik er niet veel tijd meer (wil) instoppen.
Volgens mij kunnen wij prima tegen elkaar racen
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Idd is het muziekje verschrikkelijk
En ik mis toch ergens op een stiekem plekje een GoT-iRacing--logootje

Ja ik weet dat de decal niet klopt, had geen zin om de goeie te gaan zoeken
Weet iemand hoe je die "high resolution screenshot" functie goed aan de praat krijgt (Ctrl+Shift+Prtscr)? De schaduwen werken niet goed in dat geval voor mij... Zie bijv hier (let op groot plaatje):
http://nickthissen.nl/Images/mx5.png
Wel cool die nieuwe cubemaps, in de koplamp kun je bijv het hek mooi zien reflecteren
Naast Snetterton ook Lanier dirt en een nieuwe dirt auto bevestigd voor komende build.
Maar ik ga nog wel even door met het zoeken naar de juiste rijstijl.
En SanderF1 inderdaad daar ben ik nu mee bezig "slow in fast out".
En mogelijk wat gewoontes afleren.
Vind iracing te duur geworden. Kostte me vroeger 9 euro per maand, nu 14. Sinds wanneer zijn ze btw gaan rekenen?
Verwijderd
http://imgur.com/a/f4mWw
Cheats! Cheats!Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:12:
Achter iets meer dan een jaartje in iRacing en simracen vorige week de 7000 irating bereiktOndertussen ook al 7240, had een weekje vakantie dus ik dacht even lekker IMSA rijden deze week
Verwijderd
Nice dat is een serieuze hoeveelheid punten.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:12:
Achter iets meer dan een jaartje in iRacing en simracen vorige week de 7000 irating bereiktOndertussen ook al 7240, had een weekje vakantie dus ik dacht even lekker IMSA rijden deze week
Met al die hoge irating bij GoT ga ik uit de A-groep vallen met karten volgend jaar.

Ah, ben jij datVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:12:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat een duizelingwekkend hoge irating. Ik volg jouw stream als ik tijd heb en jij toevallig streamt maar heb kennelijk 1 en ander gemist. Daar is veel talent en tijd voor nodig. Hoeveel uur per week stop jij in iRacing?Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:12:
Ik beschik niet over het talent of de tijd en blijf daarom rond de 2K bungelen. Als ik geluk heb, heb ik tijd om 1 race in de week te doen. Soms weken geen 1 en soms kan ik zelfs 3 races doen.
Verwijderd
Ja ik streamde vorige week redelijk veel IMSA op Interlagos en met de hoge SOF's is het snel gegaanmowa schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:45:
[...]
Wat een duizelingwekkend hoge irating. Ik volg jouw stream als ik tijd heb en jij toevallig streamt maar heb kennelijk 1 en ander gemist. Daar is veel talent en tijd voor nodig. Hoeveel uur per week stop jij in iRacing?
Ik beschik niet over het talent of de tijd en blijf daarom rond de 2K bungelen. Als ik geluk heb, heb ik tijd om 1 race in de week te doen. Soms weken geen 1 en soms kan ik zelfs 3 races doen.
Proficiat met je titel als beste Belg Fabrice. Ooit wil ik hem wel terug ehVerwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 23:12:
Verwijderd
Haha ja Nicki kan wel snel zijn, zat sinds vorige week nog bij ons in het team maar nu niet meerArfman schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:43:
[...]
Ah, ben jij datIk zie je regelmatig in de streams van Nicki Thiim opduiken (die reallife Aston fabrieksrijder). Meestal rijd je voor hem maar Nicki is ook maar een 4K iR pauper
Verwijderd
Ik denk dat dat geen probleem voor je is haha! Als je maar eens terug wat meer begint te oefenen en te rijden zodat we weer tegen elkaar rijdenScifo83 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:10:
[...]
Proficiat met je titel als beste Belg Fabrice. Ooit wil ik hem wel terug eh
Ik snap dat dat niet de bedoeling is maar het is natuurlijk niet zo dat b.v. ik met die setup ineens jou bij kan houdenVerwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:10:
[...]
Haha ja Nicki kan wel snel zijn, zat sinds vorige week nog bij ons in het team maar nu niet meerhij vond het ietsje te leuk om onze set ups voor 300 man te sharen..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Nee dat misschien niet maar wel al de andere topteamsArfman schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:13:
[...]
Ik snap dat dat niet de bedoeling is maar het is natuurlijk niet zo dat b.v. ik met die setup ineens jou bij kan houden
Eigenlijk ist maar triestig voor ons Belgen eh. Ik zie in de ranking 500 belgen waarvan mss 50 actief ofzoVerwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:12:
[...]
Ik denk dat dat geen probleem voor je is haha! Als je maar eens terug wat meer begint te oefenen en te rijden zodat we weer tegen elkaar rijden
Die Martin Vanhove zie ik niet meer in de lijst. Gebanned ofzo?
Verwijderd
Inderdaad ik vroeg me net hetzelfde af, ik zag em paar maanden geleden nog in een BSS in Monza, ik dacht dat die nog bij Vortex zat maar ik zie hem ook niet meer in de lijst.. wel jammer want was een snelle kerel ook.Scifo83 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:16:
[...]
Eigenlijk ist maar triestig voor ons Belgen eh. Ik zie in de ranking 500 belgen waarvan mss 50 actief ofzo
Die Martin Vanhove zie ik niet meer in de lijst. Gebanned ofzo?
Good riddance. Was toch maar een etterVerwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:17:
[...]
Inderdaad ik vroeg me net hetzelfde af, ik zag em paar maanden geleden nog in een BSS in Monza, ik dacht dat die nog bij Vortex zat maar ik zie hem ook niet meer in de lijst.. wel jammer want was een snelle kerel ook.
Oja, karten. Schiet me ineens iets te binnen.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:12:
Met al die hoge irating bij GoT ga ik uit de A-groep vallen met karten volgend jaar..
Iemand intresse om een GoT teampje te vormen? Dit stond gister op de Facebook van de kartbaan in Oldenzaal
De datum is bekend! Op zondag 3 december staat de tweede editie van de KBO 12-uursrace gepland! Zet deze datum in je agenda inclusief de kwalificatie op zaterdagavond 2 december en stel alvast je eigen team samen! Er wordt gereden met de nieuwe racekarts met gewichtsboxen!
Meer informatie en aanmelding volgt binnenkort!
[ Voor 58% gewijzigd door FastFred op 24-08-2017 15:35 ]
Door het advies van SanderF1 goed te volgen zit ik nu nog maar 5 seconden van de top.
Met een ProMazda op Sebring zit ik nu op 2.02.500
5 seconden gevonden in de afgelopen dagen.
Dus SanderF1 bedankt !!!
Misschien toch doorgaan Fuelke ?
Thanks, ik ben zeer benieuwd!JoepW schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:01:
@DirkT & @Linc veel plezier komend weekend!
https://twitter.com/zeefnl/status/900587361179926528
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
https://twitter.com/iRacing/status/901067415961968645
[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 25-08-2017 15:06 ]
anders is het weer een flinke uitbuiter
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Graag gedaan en gefeliciteerd met de voortgang!AdjeT schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 13:29:
Fuelke en SanderF1 even wat voortgang.
Door het advies van SanderF1 goed te volgen zit ik nu nog maar 5 seconden van de top.
Met een ProMazda op Sebring zit ik nu op 2.02.500
5 seconden gevonden in de afgelopen dagen.
Dus SanderF1 bedankt !!!
Misschien toch doorgaan Fuelke ?
Nog een tip: Ga oefenen in de Skip Barber, daarmee leer je deze basics het snelst omdat "overdriven" genadeloos afgestraft wordt en rotatiesnelheid behouden in de bocht en zo vroeg mogelijk op je gas gaan vooral in deze auto cruciaal zijn vanwege de lage snelheden / weinig power.
Wat ik ook een voordeel vind van de lage snelheden is dat je op de rechte stukken tijd hebt om je vorige bochten te evalueren en het geleerde meteen weer toe te passen. Die tijd heb je in snellere auto's veel minder.
Want? compleet andere auto....Nickrsd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:16:
ik mag hopen dat dat wel een free car is voor diegene die de 488gte al heeft...
de ruf kreeg je toch ook in meerdere models..
en de oude ford gt ook..
dus mag hopen dat dit een soort "kadootje" is voor degene die de F488 gte al heeft.
Model is toch hetzelfde als de 488gte, lijkt me..
[ Voor 7% gewijzigd door Nickrsd op 25-08-2017 15:27 ]
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Maar ik denk niet dat je hem gratis krijgt bij de GTE helaas.
https://twitter.com/iRacingMyers/status/901101418588905475
[ Voor 45% gewijzigd door gtrNL op 25-08-2017 17:27 ]
Alleen vergeet je een ding: voor de RUF en Ford GT3 zijn er geen nieuwe licenties gekocht en gebaseerd op één model. Daarom had je 4 "versies" van de RUF. Het was uiteindelijk het zelfde 3D model, alleen met andere physics.Nickrsd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:26:
[...]
de ruf kreeg je toch ook in meerdere models..
en de oude ford gt ook..
dus mag hopen dat dit een soort "kadootje" is voor degene die de F488 gte al heeft.
Model is toch hetzelfde als de 488gte, lijkt me..
Ookal zijn de GT3 en GTE spec bijna hetzelfde. Ferrari verkoopt de licenties waarschijnlijk apart, want het zijn toch andere modellen.
Dit was ook het geval met de nieuwe Chevy Silverado. Of elke andere nieuwe versie van dw baan (Daytona of Phoenix). Ze moeten een nieuwe licentie kopen, scannen en modelleren. Maar vooral de licentie is wat het meest kost en waarom iRacing er weer geld voor vraagt.
Ander goed voorbeeld: waarom ze laatst veel auto's - die niet meer in officiële series worden gebruikt - gratis hebben gemaakt, behalve Williams F1 auto? Omdat de licentie van de F1 auto zo duur was dat ze dit niet kunnen veroorloven om hem nu gratis aan te bieden.
Dit is laatst door Steve Myers (of ander staflid) bevestigd. Ik zal de bron nog even opzoeken.
Edit: gevonden.
https://twitter.com/iracingmyers/status/896359861734211586
De pre-Q ziet er hard uit. Hopelijk kunnen we met torquefeakracing voor een 3de seizoen op rij gaan in neo.
We hebben 2 teams ingeschreven.
Marco, Bas, Dirk, Robbert, Nick en BobTkillaB schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:05:
Wie zit er in het GoT team voor Neo?
De pre-Q ziet er hard uit. Hopelijk kunnen we met torquefeakracing voor een 3de seizoen op rij gaan in neo.
We hebben 2 teams ingeschreven.
Kan iemand zijn Mmos settings posten voor iRacing?
En, hoe zet de Mmos software op Engels, het is nu allemaal in het Duits.
Thanks!
Het echte instellen doe je met granity.naish123 schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 20:52:
Vandaag mijn small Mige van Tomo binnen gekregen. Op mijn rig geschroefd en met handleiding alles in gesteld. Maar wat een kracht heeft zo''n osw! Maar ik zit nog veel te zwaar te sturen.
Kan iemand zijn Mmos settings posten voor iRacing?
En, hoe zet de Mmos software op Engels, het is nu allemaal in het Duits.
Thanks!
Bij 'mijn simrig' in mijn handtekening vind je mijn instellingen in een zip-file van mmos en granity.
En op het iforum is een sticky draad die helemaal over osw settings gaat.
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 25-08-2017 21:32 ]
Dit weekend openen we de inschrijving voor onze seizoensfinale!

Wat is de meerwaarde van een GTE en dan ook nog een GT3 versie te hebben van dezelfde wagen?Nickrsd schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:16:
ik mag hopen dat dat wel een free car is voor diegene die de 488gte al heeft...
In de real world wordt een GTE ontwikkeld conform strikte regels en een GT3 mag zo goed als alles en wordt door restrictie van het vermogen de BOP geregeld.
Een GT3 auto heeft meer vermogen en meer downforce en is makkelijker te rijden dan een GTE.

Bijdrage van Dirk (ook een prijswinnaar). Lekker druk daar!

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 26-08-2017 16:53 ]

Hier alle info en inschrijven: http://members.iracing.co...ist/3570266.page#10673414
De seizoensfinale is inderdaad weer een leuke combo. Normaal doe ik mee, eerst eens checken of mijn teamgenoot tijd heeft om deel te nemen. (@TonCoronel
iRacing Profiel FFXIV RAF code: ETX7G8GH

Het programma van Monday Madness is ook vastgesteld en gepubliceerd: HIER

Voor seizoen 4 zijn de keuzes gemaakt voor ons toernooi. We wachten nog op de release notes van S4 om te kijken of we op details nog wijzigingen aanbrengen.
Maar hieronder alvast het overzicht van de auto's en de circuits die we gaan gebruiken.
Auto's
- Aston Martin DBR9 GT1
- Audi 90 GTO
- Chevrolet Corvette C6R
- Ferrari 488 GTE
- Ford Falcon FG V8
- Ford Falcon FG01 V8 - CA 2012
- Ford GT GTE - 2017
- Formula Renault 2.0
- Global Mazda MX-5 Cup
- GT3's (allemaal als mogelijk) in 1 race
- Holden VF V8
- McLaren MP4-30
- Pontiac Solstice
- Porsche 911 GT3 Cup (991)
- Radical SR8
- Skip Barber Formula 2000
- Autodrome Jose Carlos Pace - Grand Prix
- Autodrome Nazionale Monza - Grand Prix
- Canadian Tire Motorsport Park (Mosport)
- Circuit de Spa-Francorchamps - GP Pits
- Circuit of The Americas - Grand Prix
- Daytona circa 2007 - Bike
- Lime Rock Park - Chicane
- Long Beach Street Circuit (Tech)
- Phillip Island - Phillip Island Circuit
- Road Atlanta - Full Course
- Snetterton - 300 - Long
- Virginia International Raceway - Full Course
[ Voor 66% gewijzigd door JoepW op 27-08-2017 09:33 ]
Verwijderd
Mocht een GT2 rijder nog een GTE rijder missen, dan ben ik geinteresseerd.JoepW schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 20:24:
De inschrijving van onze seizoensfinale is geopend!
[afbeelding]
Hier alle info en inschrijven: http://members.iracing.co...ist/3570266.page#10673414
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Verwijderd
Lijkt me een goede deal 👍-PassY- schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:16:
Net terug uit SpaEn ik was wel van plan om met de GT2 te gaan rijden. Rudy?
en heb ons ingeschreven als Gathering of Tweakers #3
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2017 09:52 ]

GoT Grand Tour 17S3-W12 | 28-08-17 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Time of Day: Late Afternoon Count on 1 pit stop |
Tot vanavond!
Zoveel controle en gevoel met de auto, heerlijk.
Ik had iRacing lang niet meer aangeraakt omdat ik weinig gevoel had met de auto's maar met een OSW gaat er echt een wereld open.
In vergelijking met een Thrustmaster is een OSW een hele andere dimensie.
post dat soort dingen nou niet, mijn portemonnee huilt nog van de heusinkveldsnaish123 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:02:
Ik heb wat tijd kunnen doorbrengen met mijn nieuwe OSW, en kan bevestigen wat anderen voor mij ook al schreven. Echt fantastisch!
Zoveel controle en gevoel met de auto, heerlijk.
Ik had iRacing lang niet meer aangeraakt omdat ik weinig gevoel had met de auto's maar met een OSW gaat er echt een wereld open.
In vergelijking met een Thrustmaster is een OSW een hele andere dimensie.
jammer dat ik vanavond geen tijd heb, porsche is echt een lekkere wagen en silverstone is natuurlijk prachtig.
Precies genoeg om even lekker gezellig te rijden, anders begin je er niet overNiellie41 schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 16:38:
Hmm. Even kijken hoe veel tijd ik vanavond heb, buiten de voorbereidingen voor NEO. Het lijkt me wel leuk om weer eens te rijden!
Skip Barber aangeschaft en op Limerock gereden.
In de baseline setup ben ik nu aangekomen op 58.4 sec.
Het Het is inderdaad een heel andere rijstijl die ik mezelf aan moet leren.
Maar vind het wel prettig. Bedankt voor je tip.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3570532.pageAttached is the preliminary 2017 Season 4 Schedule. Some items to note.
There is now an Advanced Rookie Dirt Legends series that runs at USA and Lanier dirt configurations
There is a new DIRTcar UMP modified series
Lanier Dirt has been added to all of the dirt racing series
The Ferrari 488 GT3 car will be added to the IMSA and Blancpain Series
Ik had ook wat beter kunnen uitkijken natuurlijk, maar was meer bezig naar Niel aant kijken.JoepW schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 21:25:
@Red Baron Ik denk toch dat ik een fractie naar rechts kwam. Baal en Sorry.
Dat jij naast me zat wist ik wel, maar ik had niet door dat er nog een auto links van je zat.
Al met al was er daardoor weinig ruimte voor foutjes. Helaas ging het daarna alsnog mis met Niel voor ons in T1, dus ik weet niet of het resultaat daardoor heel veel anders was geweest.
Enfin helaas niet een al te fraaie afsluiter van het seizoen, hopelijk gaat het in de season finale beter op Road Atlanta.
Verwijderd
Was verrast dat het zo krap zou zijn, maar ik haalde rondje na rondje gelukkig de fuel save doelen. Laatste paar ronden ontstond nog een beetje ruimte en kon m'n pace nog iets sneller. met 0,09Gal (0,3L) brandstof over de finish gegaan.

Gefeliciteerd Bas!
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 29-08-2017 08:54 ]
Qua setup kun je het volgende aanhouden als baseline:AdjeT schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 20:26:
Hoi SanderF1
Skip Barber aangeschaft en op Limerock gereden.
In de baseline setup ben ik nu aangekomen op 58.4 sec.
Het Het is inderdaad een heel andere rijstijl die ik mezelf aan moet leren.
Maar vind het wel prettig. Bedankt voor je tip.
Banden: 131 kpa
SPO: 4-5
ARB: 7
Rembalans 52-56
Vooral de ARB omhoog zorgt ervoor dat de achterkant iets meer roteert. Rembalans kun je het beste hoog beginnen en steeds beetje omlaag gaan en kijken wat voor jou het beste werkt.
Have fun!
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen