[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste
Acties:
  • 724.153 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Marc_87 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:42:
Goedemiddag mede tweakers, ik kan op de zaak een accuschoef- klopboormachine kopen. Ik heb er nog geen en wil niet een losse accuboormachine en een klopboormachine met draad. Het gaat om werkzaamheden rondom en in mijn huis en ik wilt gewoon top spul.

Ik wil ook zelf een veranda etc. gaan zetten dus het moet gewoon een zware en goede machine zijn. Persoonlijk ken ik uit het verleden DeWalt en dat vond ik erg fijn, ook Makita bevalt mij goed. Op mijn huidige werk gebruiken ze Metabo en daar ben ik ook over te spreken, ik zat naar deze machine te kijken:

SB 18 LTX-3 BL Q I (602357660) Accu-klopboormachine
https://www.metabo.com/nl...accu-klopboormachine.html

Zijn er nog andere merken die bij deze specs in de buurt komen? Vooral de 3800 tpm spreken mijn erg aan wanneer je gaten moet boren.

Heeft er iemand nog input of andere ideeën?
Dat is een hele mooie machine, maar voor minder geld heb je machines die je ook niet aan hun limiet krijgt. Deze machine is niet alleen voor professioneel gebruik, maar ook nog top of the line. Ik denk niet eens dat je deze zal zien bij aannemers/timmermannen.

Makita, Hitachi en Milwaukee hebben ook allemaal accu-klopboormachines met gigantisch veel Nm kracht en snelheden van dik 2000rpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Marc_87 Ik weet even niet hoe ik je vraag exact moet interpreteren:
1) kun je via de zaak (goedkoper) aanschaffen wat je wilt, bijv kopen bij een groothandel, en al dan niet merkgebonden?
Of
2) kun je een machine kopen namens je (eigen) zaak en die ook prive gebruiken?

Want alles leuk en aardig, maar zeker Metabo is in NL flink duurder vergeleken met DLD. In geval 1 kan het best zijn dat het aanbod leuk lijkt, maar een priveanschaf uit DLd alsnog goedkoper uitpakt. Dus vergelijken voor je beslist.
En in het 2e geval: je wilt het vnl prive gebruiken, koop het dan ook prive ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 15:54
The Eagle schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:47:
1) kun je via de zaak (goedkoper) aanschaffen wat je wilt, bijv kopen bij een groothandel, en al dan niet merkgebonden?
Of

Want alles leuk en aardig, maar zeker Metabo is in NL flink duurder vergeleken met DLD. In geval 1 kan het best zijn dat het aanbod leuk lijkt, maar een priveanschaf uit DLd alsnog goedkoper uitpakt. Dus vergelijken voor je beslist.
Ex btw via Klium komt Metabo voor mij goedkoper uit bij Klium dan in DLD. Nu kun je ook in Duitsland bestellen en de btw verleggen, dus in Duitsland zakelijk aanschaffen kan ook nog.

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:08

-tom-562

Oliesjeik

Ik twijfel een beetje tussen 2 afkortzagen, namelijk:
-DeWalt DWS774, 216mm zaagblad en 1,4kW
-Metabo KGS254m, 254mm zaagblad en 1,8kW.

Puur op de specs wint de Metabo. Maar, hoe is de kwaliteit van Metabo, en is 1,8kW van Metabo daadwerkelijk meer dan 1,4kW van DeWalt? Het grootste voordeel van de Metabo (voor mij) is het 254mm zaagblad (maximale zaagdiepte 90mm) t.o.v. de DeWalt (62mm). Nu weet ik op dit moment niet of ik daadwerkelijk zo diep ga zagen, maar you never know... Verder heeft de DeWalt weer als voordeel dat de geleiderails 'intern' zijn (de zaagunit zelf schuift over de rails), bij de Metabo zitten de geleiderails aan de zaagunit vast. de DeWalt is dus compacter te gebruiken (b.v. tegen een wand gezet in een schuur/garage). Verder is de DeWalt ook makkelijk te monteren op een los statief met geleiderails.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:16

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou voor de metabo gaan. Daar krijg je een (allround) 48 tands blad bij, en je houdt wat marge over voor als je in verstek gaat zagen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Aapje

Opel-beun
dreamscape schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 15:45:
Een brug om aan Corsa's te sleutelen, jouw hobby's kennende... ;)
Grom, leuk dat ie 230v is.... maar de aanloopstroom is 20A van de motor :') Dus eerst nu de groepenkast upgraden met een C16 automaat ipv. B16 _o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_87
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:25:
[...]

Een minstens vergelijkbare machine is de onverslaanbare Makita DHP481RTJ en die is op bijv. Amazon een slordige €100 goedkoper dan de Metabo die je nu noemt en die bij FFX.co.uk op ongeveer €461 komt.

De Metabo lijkt mij een hele mooie machine, maar niet voor dit geld.
Een bijna bizar hoog toerental van 3800rpm heb ik zelfs nog nooit gebruikt staat mij bij, daar zie ik weinig meerwaarde van, laat staan dat het doorslaggevend kan zijn. ;)
Ik had gister met iemand anders ook al contact hierover, de Makita kan ik voor ongeveer €365,- kopen via de zaak. Dus zonder BTW, en misschien nog wel groothandel korting. Dus ik denk dat ik maar voor deze ga. Die Metabo staat ook alleen nog maar op de eigen Metabo site en niet ergens anders.
Framoes schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:22:
[...]

Dat is een hele mooie machine, maar voor minder geld heb je machines die je ook niet aan hun limiet krijgt. Deze machine is niet alleen voor professioneel gebruik, maar ook nog top of the line. Ik denk niet eens dat je deze zal zien bij aannemers/timmermannen.

Makita, Hitachi en Milwaukee hebben ook allemaal accu-klopboormachines met gigantisch veel Nm kracht en snelheden van dik 2000rpm.
Bedankt voor de je reactie, daar ben ik nu ook van overtuigd. Soms wil ik teveel.
The Eagle schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:47:
Of

Ik kan het via de zaak goedkoper aanschaffen omdat ik niet de BTW hoef te betalen en eventueel nog groothandel korting krijg.
simon schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 22:03:
[...]

Ex btw via Klium komt Metabo voor mij goedkoper uit bij Klium dan in DLD. Nu kun je ook in Duitsland bestellen en de btw verleggen, dus in Duitsland zakelijk aanschaffen kan ook nog.
Die nieuwe Metabo is daar nog niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:26
Afgelopen week gescoord (via marktplaats :) )

De Zibro DD-108 (voorloper van deze):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/n0fITDuJQyBU4w0tI5hxpTNG/full.jpg

En de Qlima D520:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8vbXrAW6CbQHeajw5Q87TlbD/full.jpg

Eentje gaat permanent in de kelder staan ontvochtigen. Daar zit de luchtvochtigheid continu tegen de 80% aan en dan wordt karton zacht en loop ik het risico dat er schimmel op hout komt enzo. Even die luchtvochtigheid terug naar een procent of 60 en al die ellende blijft me bespaard :)

De andere gaat eerst even in de kelder helpen het eerste vocht eruit te trekken. Daarna verhuist hij naar de bijkeuken. In de winter drogen we daar de was, maar als het koud is, duurt het een week voordat de was droog is. Dat schiet niet op. Dus speciaal de DD-108 uitgezocht, die werkt ook bij lage temperaturen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Marc_87 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:25:

Bedankt voor de je reactie, daar ben ik nu ook van overtuigd. Soms wil ik teveel.
Dat hebben wel meer mensen hier. Dit is ook een soort praatgroep om elkaar dat uit het hoofd te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-10 22:50
Raymond schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:57:
Daarna verhuist hij naar de bijkeuken. In de winter drogen we daar de was, maar als het koud is, duurt het een week voordat de was droog is. Dat schiet niet op. Dus speciaal de DD-108 uitgezocht, die werkt ook bij lage temperaturen :)
Weet je toevallig of dit voordeliger is dan de was drogen in de droger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Geen idee. Wij drogen alleen handdoeken in de droger. Verder gaat alles aan de lijn. 's zomers buiten op de droogmolen, in de winter in de bijkeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
zal sterk afhankelijk zijn van wat voor droger je hebt.
een ouderwetse waarbij 1 kw warmte door (meer dan) 1 kw stroom opgewekt word.
of een warmte pomp droger
daarbij, alle was kan "airco gedroogd" worden, niet alles kan de droger in.
maar zou een ventilator richting de was niet al een boel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Waar gaat dacht vocht dan heen?
Als wij in de winter in de bijkeuken de was hebben hangen, dan zijn de ramen zelfs beslagen aan de binnenkant. Uiteraard zetten we de verwarming iets aan, maar uiteindelijk gaat dat vocht nergens heen (want 's winters houden we de deur natuurlijk dicht :). Om te voorkomen dat we 6 maanden per jaar de bijkeuken aan het beschimmelen zijn hebben we dus een luchtdroger gescoord. Ben benieuwd hoe dat gaat werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-10 22:50
@Raymond @mfmonkey
Ik vroeg het me gewoon af, geen idee wat het energieverbruik van een actieve luchtontvochtiger is. Vond het wel een grappig idee om het gebruik van een droger te omzeilen. Binnen drogen in de winter is bij ons nu geen optie vanwege het vocht wat zich ophoopt in de bijkeuken. Zomers hangt de was altijd buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
ik gebruik de hal waar de trap en voordeur in zitten om mijn was op te hangen. hier zit in de winter het zelfde probleem. wel hangt daar de radiator welke ook de overloop verwarmt waardoor er in ieder geval nog iets aan luchtstroming is.

dit soort "nutteloze" vragen vind ik ook erg leuk.

voor een vers gestucte badkamer zonder ramen weet ik dat mijn vader een oude afzuigkap in de ruimte zet. door de luchtverplaatsing binnen de ruimte droogt het al sneller. dus de airco als luchtdroger inzetten gaat zeker weten werken, dit zeg ik vooral omdat deze de lucht circuleert wat op zich volgens mij al voldoende is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Na het vragen hier, en antwoord krijgen een Bosch 10.8 GDR gekocht (schoefslaghamer). En holy moly wat een fijn apparaat.

Ik moet een aantal M10 bouten de muur in sleutelen, dus ipv met de steeksleutel kutten de Bosch gebruikt. Alsof de betonnen muur van piepschuim was. Zoveel vermogen uit zo'n klein apparaat.

Nu nog wachten op een extra L-Boxx met steekschuim zodat ik een box kan maken met mijn twee Bosch 10.8 apparaten.

Thanks tweakers voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

B-lex schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:01:
[...]

Weet je toevallig of dit voordeliger is dan de was drogen in de droger?
Een warmtepompdroger verbruikt ca 1400 wat per droogbeurt en heeft weinig vocht uitstoot. Een vochtige bijkeuken geeft een heel grote kans op schade door bv rottende houten kozijnen en ongezonde schimmels.

Kijk je naar het totaalplaatje dan zal een warmtepompdroger voordeliger zijn.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
En nog een machine gekregen. Een boschammer uit 2001. Doet het nog prima en scheelt me geld uitgeven aan een boorhamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cP98OYlblvLUWaFGHRXZq0qU/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-10 17:14
Raymond schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:10:
Waar gaat dacht vocht dan heen?
Als wij in de winter in de bijkeuken de was hebben hangen, dan zijn de ramen zelfs beslagen aan de binnenkant. Uiteraard zetten we de verwarming iets aan, maar uiteindelijk gaat dat vocht nergens heen (want 's winters houden we de deur natuurlijk dicht :). Om te voorkomen dat we 6 maanden per jaar de bijkeuken aan het beschimmelen zijn hebben we dus een luchtdroger gescoord. Ben benieuwd hoe dat gaat werken :)
Het is zeer waarschijnlijk goedkoper om een beetje te ventileren en de vochtige lucht zo kwijt te raken, dan om een lucht droger te laten draaien.

In de winter is de absolute luchtvochtigheid heel laag (ca. 2 g/kg) Als dit opgewarmd wordt (door de CV) naar 18 graden, dan heb je een relatieve luchtvochtigheid van ca. 35%. Zelfs als het regent (100% RV) is de buitenlucht nog redelijk droog: 3.5 g/kg bij 10 graden, dat vertaalt naar ca. 60% RV bij 20 graden.

In huizen verlies je de meeste warmte door straling en geleiding door muren en ramen, veel meer dan door een klein beetje ventilatie. Nieuwe huizen moeten ook verplicht ventileren, desondanks halen ze een A label.
digifun schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:34:
[...]

Een warmtepompdroger verbruikt ca 1400 wat per droogbeurt en heeft weinig vocht uitstoot.
Bedoel je 1400 kWh of 1400J?
Een vochtige bijkeuken geeft een heel grote kans op schade door bv rottende houten kozijnen en ongezonde schimmels.
Kijk je naar het totaalplaatje dan zal een warmtepompdroger voordeliger zijn.
Helemaal mee eens!

[ Voor 16% gewijzigd door Nivado op 27-07-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Daarin heb je gelijk. Punt blijft wel dat het ook met ventilatie veel vochtiger is (iig op de oppervlaktes) dan in de zomer. En 's nachts wil mn vriendin beneden geen raam open. Dus om die redenen is het nog steeds prettig om er een luchtontvochtiger te hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Framoes schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 19:22:
[...]

Daarnaast: 3800rpm moet je ook helemaal niet willen om te boren uit de hand. Een boor van 3mm bij 2000RPM is doorgaans het "correcte" toerental ongeveer, met lager voor grotere diameters. Kleiner dan 3mm hoef je normaal gesproken niet uit de hand te boren, als dat wel moet ga je alsnog die toeren niet willen gebruiken geloof ik, en liever wat meer controle houden met ~2k, zeker bij zo'n grote machine.

Voor nog kleiner werk zou ik eerder een dremel of proxxon oid pakken dan met een grote zware 18v machine te gaan prutsen.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
of ik er geld voor uit zo geven, een machine die 2.000 + toeren kan draaien weet ik niet. maar ik denk dat het best prettig zou zijn als ik een machine zou hebben met 3 standen waardoor hij ook richtig (of voorbij) de 3.000 rpm zou kunnen halen. ik boor wel af en toe met <3mm boortjes maar ook staalborstel achtige dingen of zelfs iets at op een pollijstschijf moet lijken word dan een optie. met mijn Dewalt 710 gaat dat een stuk minder.
gelukkig heb ik de opgevoerde hihatsjoe nog (12 volt machine met 14,4 batterij) welke weliswaar de lading niet meer perfect vasthoud, lang nodig heeft om op te laden en nu door jaren misbruik een beetje speling op de booras krijgt maar het nog uitstekend doet.

maar zoals ik zei, met 1.500+ RPM gaan de meeste van bovenstaande dingen ook nog wel. mijn dewalt houd het bij 1.500 voor gezien maar de hitachi gaat dus wel iets verder.

dat er voor een 1,5mm boor of een pollijstschijf betere oplossingen zijn is helemaal correct. helaas heb ik het budget niet om voor elke toepassing een eigen apparaat te kopen. en dus heb ik een bout welke in mijn boormachine past waarop weer een haakse slijper schijf past. en dus doe ik 1,5mm boren ook gewoon met die zelfde dewalt. het is maar even niet anders.
ja een haakse slijper is niet heel duur maar ik heb een hekel aan slecht gereedschap en voor een tientje heb ik vast geen goed apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
mfmonkey schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 15:32:
dus heb ik een bout welke in mijn boormachine past waarop weer een haakse slijper schijf past. en dus doe ik 1,5mm boren ook gewoon met die zelfde dewalt. het is maar even niet anders.
maar ik heb een hekel aan slecht gereedschap
does not compute :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:57
Denk erover om https://www.bueromarkt-ag...123ed6718876a323ade09835cdeze te kopen. De ddf482.

Iemand redenen om het niet te doen?
Gebruik hem als tweede schroever/boorder bij allerhande houtwerkzaamheden.

[ Voor 13% gewijzigd door Artbij op 27-07-2017 16:33 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
artbij schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:24:
Denk erover om https://www.bueromarkt-ag...123ed6718876a323ade09835cdeze te kopen. De ddf482.

Lijkt me een prima prijs voor een schroever met twee accu's en lader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:49

Makita komt blijkbaar in verschillende kleuren. Wat is het verschil tussen de zwarte en blauwe versie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos707 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:00:
[...]

Makita komt blijkbaar in verschillende kleuren. Wat is het verschil tussen de zwarte en blauwe versie ?
Wat ik zo gauw ontdekt heb is dat zwart gewoon een lijn met compacter gereedschap is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 23:05:
[...]

Wat ik zo gauw ontdekt heb is dat zwart gewoon een lijn met compacter gereedschap is...
Dat klopt volgens mij niet. Ze noemen het een special edition. Hij is er ook in turquoise/zwart maar dan is hij twee keer zo duur.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie machine voor een aantrekkelijk prijsje, maar tenzij je in Duitsland woont wordt het zo te zien lastig hem afgeleverd te krijgen. :-(

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2q9m7oo.png
Framoes schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:50:
En nog een machine gekregen. Een boschHammer uit 2001. Doet het nog prima en scheelt me geld uitgeven aan een boorhamer.
Even de luchtcompressor er op en hij is weer helemaal als nieuw. :Y

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 04:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:48
Behalve even showen, wil ik jullie ook even op de hoogte brengen van de prijs die ik heb betaald dat lijkt namelijk wel een prijsfout.. op de meeste gereedschaps webshops is deze set rond de 80 euro.

Maar bij alternate had ik hem inclusief verzending voor 27,50!! Lijkt mij een hele mooie prijs voor de boortjes inclusief etui.

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/senk20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 23:49
artbij schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 00:15:
[...]

Dat klopt volgens mij niet. Ze noemen het een special edition. Hij is er ook in turquoise/zwart maar dan is hij twee keer zo duur.
Had gedacht dat het zwarte kleurtje enkel in de US werd verkocht maar nu ik ze in de Duitese webshops zie staan gaat die redenering ook niet meer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Wel apart, hij is overal óf rond de 25, óf rond de 80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 02:08:
[...]

Mooie machine voor een aantrekkelijk prijsje, maar tenzij je in Duitsland woont wordt het zo te zien lastig hem afgeleverd te krijgen. :-(

[afbeelding]

[...]

Even de luchtcompressor er op en hij is weer helemaal als nieuw. :Y
Bij Amazon is hij 199,- met gratis verzending.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Reinier schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:04:
[...]

Dr zal wel een distributeur met een andere prijs zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
Ik zie de tegenstrijdigheid nu pas :o
Het aanschaffen van...
Alle boutje moertje oplossingen komen uit de grote verzamelbak. Maar om nu een echt slechte oplossing aan te schaffen en er daadwerkelijk geld voor neer te leggen, nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 07:55

Atmoz

Techno!!

duc848 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 06:10:
Behalve even showen, wil ik jullie ook even op de hoogte brengen van de prijs die ik heb betaald dat lijkt namelijk wel een prijsfout.. op de meeste gereedschaps webshops is deze set rond de 80 euro.

Maar bij alternate had ik hem inclusief verzending voor 27,50!! Lijkt mij een hele mooie prijs voor de boortjes inclusief etui.

[afbeelding]
Dank!

1 van de 2 aan wie ik 'm heb getipt heeft 'm gekocht.
Toch een hitrate van 50% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
artbij schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 00:15:
[...]

Zwart (en eerder de 10.8V sets in het roze/wit) zijn inderdaad special editions. Vorig jaar bestond Makita 100 jaar en toen hadden ze veel machines in special edition sets met een derde accu. Die kwamen in een zwarte systainer en hadden een soort metallic kleur.

In Amerika is het nu wel zo dat de subcompacts zwart zijn en de rest blauw. Daarnaast heb je nog vanuit Japan een aantal machines die in allerlei kleuren verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:23
Reinier schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:04:
[...]

Daar zat ik ook naar te kijken. Wel apart ja. What to do?

Edit: uit welke Bosch lijn komt deze? Weet je dat toevallig Atmoz?

[ Voor 12% gewijzigd door Brutalsranan op 28-07-2017 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:12
Hoe bedoel je Bosch lijn? Zijn gewoon de Self-Cut boren.

Ik heb de kleinere set in etui via toolstation, prima setje boren.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Atmoz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Dank!

1 van de 2 aan wie ik 'm heb getipt heeft 'm gekocht.
Toch een hitrate van 50% :P
Ik vind het geen slechte speedboortjes, zeker niet; heb zelf ook de 16mm en 22mm (iirc) ervan liggen. Maar eigenlijk heb ik onder de zelfvoerende boren veel liever Irwin Blue groove 6X of als de ruimte er is een slangenboor, en in de meeste situaties waar ik met een speedboor bezig ga zit ik helemaal niet op self-feeding te wachten en gebruik ik Heller QuickBit speedboortjes met voorsnijders :P

Niet dat ik ze af zou raden, zeker voor 25eu een degelijke set, maar ik vind ze gezien mijn gebruikspatroon en verdere borenassortiment een vrij hoog "vlees noch vis"-gehalte hebben :P

Van de andere kant, ik heb ook wel eens iemand 12-16mm gaten dwars door 5cm hardhouten balken heen zien boren met een forstnerboor in een handheld machine, dus mogelijk ben ik een borensnob. Ik kreeg er wel het zuur van om die vent bezig te zien :+

[ Voor 13% gewijzigd door McGryphon op 28-07-2017 11:46 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
KillaZ schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:43:
Hoe bedoel je Bosch lijn? Zijn gewoon de Self-Cut boren.

Ik heb de kleinere set in etui via toolstation, prima setje boren.
Of het de Professional of DHZ lijn is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 07:55

Atmoz

Techno!!

Brutalsranan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:37:
[...]

Daar zat ik ook naar te kijken. Wel apart ja. What to do?

Edit: uit welke Bosch lijn komt deze? Weet je dat toevallig Atmoz?
Op de website van Toolstop (UK) staat "Product line: PRO accessories".
Ik denk dat als het uit de Robust serie zou komen, dat het er wel op stond :)
McGryphon schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:44:

Ik vind het geen slechte speedboortjes, zeker niet; heb zelf ook de 16mm en 22mm (iirc) ervan liggen. Maar eigenlijk heb ik onder de zelfvoerende boren veel liever Irwin Blue groove 6X of als de ruimte er is een slangenboor, en in de meeste situaties waar ik met een speedboor bezig ga zit ik helemaal niet op self-feeding te wachten en gebruik ik Heller QuickBit speedboortjes met voorsnijders :P

Niet dat ik ze af zou raden, zeker voor 25eu een degelijke set, maar ik vind ze gezien mijn gebruikspatroon en verdere borenassortiment een vrij hoog "vlees noch vis"-gehalte hebben :P

Van de andere kant, ik heb ook wel eens iemand 12-16mm gaten dwars door 5cm hardhouten balken heen zien boren met een forstnerboor in een handheld machine, dus mogelijk ben ik een borensnob. Ik kreeg er wel het zuur van om die vent bezig te zien :+
Ik moet je gelijk geven wat betreft het niet altijd handig zijn van die zelfvretende (jij had 't over vlees en vis toch? :P) boorpunt. Maar verder denk ik dat dit zeker een fijn (starters) setje is voor iemand wat nog geen speedboren heeft. Voor de prijs hoef je 't niet te laten in ieder geval :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Brutalsranan schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:48:
[...]

Of het de Professional of DHZ lijn is.
Professional. Staat daar op de site. En ze zijn blauw.

http://www.bosch-pt.com/n...borensets-self-cut-speed/

Ik heb zelf overigens bij toolstation een Heller setje gekocht. Was toen voor €19,95 ipv €38. Niet self-feeding, maar dat vind ik persoonlijk ook niet heel handig.

[ Voor 21% gewijzigd door Framoes op 28-07-2017 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Atmoz schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:49:
[...]

Ik moet je gelijk geven wat betreft het niet altijd handig zijn van die zelfvretende (jij had 't over vlees en vis toch? :P) boorpunt.
Één keer niet goed opgelet en de 16mm selfcut in de boor geladen ipv een normale speedboor. Ik meende een 2cm diep gat te boren, maar voor ik goed en wel door had wat er gebeurde zat de boorkop al tegen het hout aan :')
Als je met zo'n boor gewoon rücksichtlos op 2000rpm zachthout in ramt dan gáát ie ook, en dat is lang niet altijd wenselijk :+
Al was hier de fout gewoon user error, het had gewoon netjes gekund, maar echt optimaal zijn ze daaroor niet :P
Maar verder denk ik dat dit zeker een fijn (starters) setje is voor iemand wat nog geen speedboren heeft. Voor de prijs hoef je 't niet te laten in ieder geval :+
Dat is wel weer waar d:)b
Hoewel:
Framoes schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:50:
[...]

Professional. Staat daar op de site. En ze zijn blauw.

http://www.bosch-pt.com/n...borensets-self-cut-speed/

Ik heb zelf overigens bij toolstation een Heller setje gekocht. Was toen voor €19,95 ipv €38. Niet self-feeding, maar dat vind ik persoonlijk ook niet heel handig.
Ik denk dat ik voor algemeen gebruik diezelfde Hellers eerder zou aanraden. Self-feeding kan erg fijn zijn en heeft zeker zijn plaats, maar het beperkt ook wel enigszins de controle die je hebt en het geeft vaak een net minder nette binnenkant van het gat. Of dat laatste relevant is ligt ook aan het project. Als ik een gat boor om UTP door te prutsen maakt het me niks uit hoe de randen van het gat er uit zien, als ik een spanking paddle maak dan is de afwerking weer vrij hoge prioriteit :+

[ Voor 33% gewijzigd door McGryphon op 28-07-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dan heb je met een speedboor sowieso de verkeerde boor te pakken, selffeeding of niet.

Voor het gebruiksdoel van speedboren (imho snel ruwe gaten door zachthout raggen) lijkt me dit een topsetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Ik gebruik ze ook om bouten te kunnen "verzinken" in balken. Zonder self-feed kan je dan beter controleren hoe diep je gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:14

Vliegvlug

Flight Simple

Framoes schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:16:
[...]

Zwart (en eerder de 10.8V sets in het roze/wit) zijn inderdaad special editions. Vorig jaar bestond Makita 100 jaar en toen hadden ze veel machines in special edition sets met een derde accu. Die kwamen in een zwarte systainer en hadden een soort metallic kleur.

In Amerika is het nu wel zo dat de subcompacts zwart zijn en de rest blauw. Daarnaast heb je nog vanuit Japan een aantal machines die in allerlei kleuren verkrijgbaar zijn.
Ik was eerder ook al meerdere limited edition Makita's tegengekomen in wit/zwart kleurstelling, ziet er ook wel mooi uit op de plaatjes, bijv:
Makita white bij combitools

Heb ze alleen nooit echt in handen gehad of het ook werkelijk mooi is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 15:23
Iemand deze al gezien?

[ Voor 38% gewijzigd door Uncle Mel op 28-07-2017 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ja, had hem gezien. Wat een gaaf ding! Ze verkopen 'm al in Australië en binnenkort Amerika. Heel handig voor een timmerman. On the spot frezen zonder snoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Raymond schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:16:
Dan heb je met een speedboor sowieso de verkeerde boor te pakken, selffeeding of niet.

Voor het gebruiksdoel van speedboren (imho snel ruwe gaten door zachthout raggen) lijkt me dit een topsetje.
Framoes schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:21:
Ik gebruik ze ook om bouten te kunnen "verzinken" in balken. Zonder self-feed kan je dan beter controleren hoe diep je gaat.
Wat Framoes al zegt, en in de kolomboormachine krijg ik met een scherpe rechte speedboor met voorsnijders veel mooiere gaten dan met enige self-feeding boor. En spiraalboren groter dan 13mm kosten nogal wat meer dan speedboren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 09:08:
[...]
Bij Amazon is hij 199,- met gratis verzending.
Niet helemaal, er komen in dit geval voor deze Makita wél verzendkosten bij à €9,50
Het zit je niet mee vandaag. :-(

Maar nog steeds een mooie prijs hoor.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2qdc4rm.png

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Niet helemaal, er komen in dit geval voor deze Makita wél verzendkosten bij à €9,50
Het zit je niet mee vandaag. :-(

Maar nog steeds een mooie prijs hoor.

[afbeelding]
Hier https://www.passiontec.de...ellinkmz_verschoben=&imz= 3,95 leverkosten naar Nederland.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Framoes
Hamer is binnen en ook al gebruikt. Werkt echt een stuk fijner dan m'n vorige hamer. Gewicht en balans maken echt een groot verschil in gebruiksgemak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6JICXfv6LqWgPErGwZSOpsb3/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Totaalkosten, incl. verzending van Duitsland :)B naar Nederland :)F komt je op €197,23 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:29:
[...]

Totaalkosten, incl. verzending van Duitsland :)B naar Nederland :)F komt je op €197,23 :Y
Is toch goedkoper :). En als je vooruit betaald krijg je korting.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:20:
Hamer is binnen en ook al gebruikt. Werkt echt een stuk fijner dan m'n vorige hamer. Gewicht en balans maken echt een groot verschil in gebruiksgemak.

[afbeelding]
Waar heb je hem besteld en wat was je uiteindelijk kwijt? Zijn fantastische hamers, mijn vader heeft al bijna 40 jaar een Estwing en die had hem tweedehands gekocht. Vind de prijzen in Nederland wel flink hoog vergeleken met Amerika. Duitsland valt al iets meer mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:24
Nee, dat is België. :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik zoek een simpel compressortje, want ik wil eindelijk een mn verfspuit gaan gebruiken. Dat is een sata minijet, die iets van 110L per minuut zou verbruiken. Op MP vind ik eigenlijk niks wat me aanspreekt.

Bij de Hornbach zie ik een stanley die eigenlijk meer bedoeld is voor een tacker, met een klein tankje en accessoires voor 110 euro. Zou dat wat zijn?

Anders wordt het zoiets, maar liever niet:
https://airpress.nl/catal...or-hl-425-50/category/10/

https://airpress.nl/catal...or-hl-340-90/category/10/

Wat is wijsheid?

Eigenlijk weet ik het wel (allebei natuurlijk :P ), maar misschien kunnen jullie me wat gezond verstand bijbrengen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Sure, maar het transport gaat via Brussel. :+

Ik schaam mij diep. B) B)
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:29:
[...]
Is toch goedkoper :). En als je vooruit betaald krijg je korting.
Je moet je echt afvragen of je voor die paar centen extra af wilt zien van een rocksolid aankoopbescherming zoals je die hebt met PayPal en CC betalingen.
Om dezelfde reden mijd ik shops die enkel iDeal aanbieden, dat je aankoop nul bescherming levert als er iets mis gaat.

Ook in gevallen van 'verschil van mening' sta je met een PayPal/CC betaling een stuk sterker.
Het is niet voor niets dat een shop je vriendelijk en met verleidingen de andere kant probeert op te duwen.
Trap er niet in. :+

"Penny wise and pound foolish" heet dat geloof ik. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2017 05:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Laatst online: 09:38

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Raymond schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 00:58:
Ik zoek een simpel compressortje, want ik wil eindelijk een mn verfspuit gaan gebruiken. Dat is een sata minijet, die iets van 110L per minuut zou verbruiken. Op MP vind ik eigenlijk niks wat me aanspreekt.

Bij de Hornbach zie ik een stanley die eigenlijk meer bedoeld is voor een tacker, met een klein tankje en accessoires voor 110 euro. Zou dat wat zijn?

Anders wordt het zoiets, maar liever niet:
https://airpress.nl/catal...or-hl-425-50/category/10/

https://airpress.nl/catal...or-hl-340-90/category/10/

Wat is wijsheid?

Eigenlijk weet ik het wel (allebei natuurlijk :P ), maar misschien kunnen jullie me wat gezond verstand bijbrengen :)
Ik zou persoonlijk voor de grote variant gaan. Altijd genoeg lucht/druk tot je beschikking. Kost wat meer, maar dan heb je ook echt een goede compressor. En zou sowieso niet voor de kleine Stanley gaan. :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Raymond Ik zit zelf ook te kijken naar die Stanley, maar ik vind hem nogal licht/klein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Hij is idd ook erg klein. Meer voor een tacker, band oppompen of je werkbank schoonblazen.

Ik heb niet zoveel werk voor een compressor, dus wil niet meteen investeren in zo'n grote die ook veel ruimte vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:31:
[...]

Waar heb je hem besteld en wat was je uiteindelijk kwijt? Zijn fantastische hamers, mijn vader heeft al bijna 40 jaar een Estwing en die had hem tweedehands gekocht. Vind de prijzen in Nederland wel flink hoog vergeleken met Amerika. Duitsland valt al iets meer mee.
Amazon.de en iets meer dan €36,- Via Amazon.com zou ik door verzenden iets meer betalen.

M'n oom is aannemer en heeft een vergelijkbare Estwing 30+ jaar geleden in Canada gekocht. Die gebruikt hij nu nog dagelijks. Goed voor zorgen en ze gaan een leven lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:57:
Afgelopen week gescoord (via marktplaats :) )
De Zibro DD-108 (voorloper van deze):
En de Qlima D520:

Eentje gaat permanent in de kelder staan ontvochtigen. Daar zit de luchtvochtigheid continu tegen de 80% aan en dan wordt karton zacht en loop ik het risico dat er schimmel op hout komt enzo. Even die luchtvochtigheid terug naar een procent of 60 en al die ellende blijft me bespaard :)
Ik neem aan dat je voor deze ontvochtigers een permanente afvoer gaat maken, maar hoe doe je dat in een laag gelegen kelder??

Wij hebben op de begane grond al jaren zo'n ontvochtiger in gebruik om het vochtgehalte enigszins behapbaar te houden en dat werkt op zich perfect.
Toen zelfs de HiFi apparatuur begon te oxideren was de maat voor mij vol. :+

Dat bleek iedere dag wel een liter of 8 handmatig water lozen, maar dat ging snel vervelen.
Een vast afvoerpunt is dan wel zo handig, al blijken deze apparaten daarbij erg gevoelig voor een horizontale plaatsing, of vervuiling in de afvoerslang.
Framoes schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:20:
Het zijn akelig mooie hamers waar ik in shops altijd even naar moet kijken.
Maar als die er hier ooit gaat komen dan moet het er wel een met het oorspronkelijk "cult leren handvat" zijn, veel echter kun je het niet krijgen. _/-\o_

Maar er liggen hier al zoveel mooie klauwhamers, eerst een strategie bedenken mbt een geloofwaardig alibi. :+

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2017 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:38:
[...]

Ik neem aan dat je voor deze ontvochtigers een permanente afvoer gaat maken, maar hoe doe je dat in een laag gelegen kelder??

Wij hebben op de begane grond al jaren zo'n ontvochtiger in gebruik om het vochtgehalte enigszins behapbaar te houden en dat werkt op zich perfect.

Dat bleek iedere dag wel een liter of 8 handmatig water lozen, maar dat ging snel vervelen.
Een vast afvoerpunt is dan wel zo handig, al blijken deze apparaten daarbij erg gevoelig voor een horizontale plaatsing, of vervuiling in de afvoerslang.

[...]

Maar als die er hier ooit gaat komen dan moet het er wel een met het oorspronkelijk "cult leren handvat" zijn, veel echter kun je het niet krijgen. _/-\o_

Maar er liggen hier al zoveel mooie klauwhamers, eerst een strategie bedenken mbt een geloofwaardig alibi. :+
In de kelder zit als het goed is een pomp put, dat is het laagste punt, vanaf daar omhoog pompen.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:38:
[...]

[...]

Daar heb ik ook naar zitten kijken, maar ze zijn prijziger en niet per se comfortabeler in gebruik volgens reviews.

Daarom werd het deze. Ik had gelukkig alleen een Bahco hamer die te zwaar was voor mijn gebruik en daarmee een goed excuus deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 14:53:
[...]
In de kelder zit als het goed is een pomp put, dat is het laagste punt, vanaf daar omhoog pompen.
Dat is nog best een heel gedoe. ;)

Je kunt desnoods iets knutselen met een opvangkuip/emmer onder de ontvochtiger plus een dompelpomp met vlotter voor de benodigde hoogte naar buiten, want het werkt wel zo lekker als dit proces geautomatiseerd en dus onbewaakt kan verlopen.
Anders staat je kelder na een vakantie blank. :+

Zou leuk zijn als een ontvochtiger zelf zo'n pompfunctie had, maar ik ken ze niet.
M'n eigen Zibro loost het opvangwater van de begane grond rechtstreeks naar de tuin, dat was een kwestie van een 15mm afvoergat door de gevel boren en een koper buisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik wissel gewoon 's ochtends en 's avonds even het lekbakkie :)
En ik reken erop dat op een gegeven moment het vocht wel uit de kelder is (dus uit alle spullen en hout enzo wat er in ligt). Dan is het een kwestie van op niveau houden (dan laat ik het apparaat ook niet meer terugdrogen tot 45%, maar tot 65% oid). Hopelijk betekent dat veel minder vocht dat afgevoerd moet worden. Of ik laat een slangetje in een jerrycan lopen. Dat is genoeg voor een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Ik weet niet of dat hier helpt maar je hebt opvangbakjes voor CV ketels die op plekken staan waar geen afvoer is. Dat is een compact geheel, veel kleiner dan een dompel/kelderpomp. In het bakje zit een niveausensor en een pompje die water weg kan pompen door een dunne slang.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:24
Condensafvoerpomp. Dat is wat je bedoelt. Lijkt mij een uitstekende oplossing voor deze situatie.
Je kunt inderdaad 'erop rekenen dat op een gegeven moment het vocht wel uit de kelder is', maar daar zou ik niet teveel op vertrouwen. Die kelder is vast niet toevallig even tijdelijk vochtig.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 22:36:
Ik wissel gewoon 's ochtends en 's avonds even het lekbakkie :)
Nou "even"..... :+

Wij hadden hier zeker 10 liter per dag aan overtollig water en dat betekende minstens 2x het onhandige bakkie legen.
Onderweg stootte je ergens tegenaan en werd het weer dweilen.
Daar had ik in no-time genoeg van.
En ik reken erop dat op een gegeven moment het vocht wel uit de kelder is (dus uit alle spullen en hout enzo wat er in ligt). Dan is het een kwestie van op niveau houden (dan laat ik het apparaat ook niet meer terugdrogen tot 45%, maar tot 65% oid). Hopelijk betekent dat veel minder vocht dat afgevoerd moet worden. Of ik laat een slangetje in een jerrycan lopen. Dat is genoeg voor een week :)
Bij 65% luchtvochtigheid werd een papieren Ikea lamp hier een doorweekte dweil met veel zwarte stippen.
Daar was geen redden meer aan.

Het apparaat staat nu op ~55%, dat blijkt een beheersbaar percentage te zijn waarbij de ontvochtiger niet constant hoeft te draaien en het interieur niet meer zwart uitslaat. O-)
Zo te zien lijkt het kantelpunt op 60% te liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik ga morgen eens het schuim verder uitsnijden voor mijn laatst bijgekochte DS150. Het zit inmiddels al op maat gesneden in de koffer (2 lagen, 4 en 5 cm dik), en de layout is afgetekend. Dat was rond 22:30 echter, en het leek me een slecht plan om op dat tijdstip nog daarmee bezig te gaan.
Layout wordt ongeveer dit, behalve dat ik de afzuigadapter er uit heb gehaald (want heb toch geen stofzuiger) en er daardoor nog een 2Ah accu bij kan prakken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y3G6xHLHLQzPbPiwYzbeFX2g/medium.jpg
Bij het eerdere snijwerk gebruikte ik een Bosch soft materials decoupeer"zaag"blad; een gegolfd mes met T-shank. Werkte voorbeeldig voor bitumengolfplaat, en werkt ook prima voor dit foam d:)b
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4kb7MMQ8zzZt7GATJ7FavkBQ/medium.jpg
Om de snede haaks te houden wel beide kanten van het stuk foam ondersteunen en niet op de zaag drukken, maar dat ligt meer aan het materiaal dan aan het blad :+

[ Voor 7% gewijzigd door McGryphon op 29-07-2017 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Misschien is het dan handiger de zaag op zijn op tussen de workmate te zetten, dus met het zaagje omhoog. Uiteraard wel goed vastklemmen, maar dan druk je het materiaal ook niet in :)
* The Eagle zo wel eens vaker gezaagd, is goed te doen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 30 juli 2017 @ 00:01:
Misschien is het dan handiger de zaag op zijn op tussen de workmate te zetten, dus met het zaagje omhoog. Uiteraard wel goed vastklemmen, maar dan druk je het materiaal ook niet in :)
* The Eagle zo wel eens vaker gezaagd, is goed te doen :)
Kan ook nog inderdaad, niet eens aan gedacht eigenlijk. Kreeg door het op 1200grams grijsbord te leggen, de snede dicht langs de tafel te houden en de andere kant vast te houden al prima resultaat :)

Moet ik nog eens met wat dikker grijsbord proberen trouwens, die mesbladen. In principe heel mooi spul om herbruikbare sjablonen etc van te maken, maar met een stanleymes uitsnijden duurt ook weer zo lang gezien je dat meestal in 1 pass niet haalt. En dan met name hoe de bochten er met de decoupeer uit komen, voor recht snijden van bord is er de grote bordschaar want gespecialiseerde tools ftw :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door McGryphon op 30-07-2017 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 30 juli 2017 @ 00:01:
Als je een vrieskist hebt dan kun je natgemaakt foam een nachtje diepvriezen (wel platleggen) en vervolgens met de decoupeer op maat zagen.
Dat gaat stukken makkelijker en je krijgt een iets strakkere zaagvorm.

Moet je redelijk snel kunnen werken en liefst niet in een hete zomerzon. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2017 01:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:58

Pelle

🚴‍♂️

Raymond schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 09:35:
Hij is idd ook erg klein. Meer voor een tacker, band oppompen of je werkbank schoonblazen.

Ik heb niet zoveel werk voor een compressor, dus wil niet meteen investeren in zo'n grote die ook veel ruimte vreet.
Ik heb die Stanley die jij bedoelt. Aangeschaft voor precies dezelfde redenen die jij noemt. Hij is lekker klein en handzaam, en doet in principe alles wat je wilt. Maar vanwege de kleine inhoud slaat hij wel continu aan tijdens gebruik en dat geeft _veel_ herrie. Ik ben me meer dan eens het schompes geschrokken van dat ding, terwijl ik echt niet schrikkerig aangelegd ben.
Zeker nu ik iets meer ruimte heb, zou ik liever voor een grotere variant gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:46
Afgelopen week ben ik toch maar overstag gegaan en heb ik de Bosch GKT 55 GCE besteld. Vrijdag binnengekomen en vandaag een uitgeprobeerd. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben na mijn eerste paar zaagsneden :) Nog niets nuttigs gedaan verder, maar gewoon wat stukken van een stuk underlayment dat ik nog had rondslingeren gezaagd. Met mijn simpele Kärcher WD3 eraan ook geen last van rondvliegende rotzooi.
@Dihagie en @Framoes bedankt voor de tips :) De keuze voor Bosch over Makita was vooral onderbuikgevoel en leuk L-Boxxen op elkaar kunnen klikken :').

[ Voor 3% gewijzigd door Wormaap op 30-07-2017 17:40 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op zondag 30 juli 2017 @ 01:02:
[...]

Als je een vrieskist hebt dan kun je natgemaakt foam een nachtje diepvriezen (wel platleggen) en vervolgens met de decoupeer op maat zagen.
Dat gaat stukken makkelijker en je krijgt een iets strakkere zaagvorm.

Moet je redelijk snel kunnen werken en liefst niet in een hete zomerzon. ;)
Mja, het allermakkelijkste is natuurlijk een gloeidraad. Nog redelijk makkelijk zelf te fixen ook, figuurzaagje in een soldeerbout en een klosje er onderaan, kun je aan beide kanten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
The Eagle schreef op zondag 30 juli 2017 @ 21:20:
[...]

Mja, het allermakkelijkste is natuurlijk een gloeidraad. Nog redelijk makkelijk zelf te fixen ook, figuurzaagje in een soldeerbout en een klosje er onderaan, kun je aan beide kanten sturen.
Er is gewoon weerstandsdraad te krijgen. Beetje spanning erover vanuit een voeding en je kan prima schuim snijden (die doe je dan als vervanger voor het zaagje in een figuurzaag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Koffertje O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QSQcT1nbCOtbkdqBdHEZGPQx/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KOP5KJBmMTazAOtcKOpMgUfP/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TjXem77HEo3nvIqslveO7ZZA/thumb.jpg

Hoera voor autisme, I guess? :+

De onderste laag is nergens geheel door; dat was niet nodig en zo blijft het beter in vorm, evenals beter op zijn plek. De twee lagen zitten met tapijttape aan elkaar en aan de randen van de koffer geplakt, en dat gaat bij mijn 10,8v koffer ook nergens heen. Die moet wel wat mooier gelabeld worden nog overigens :+.

[ Voor 18% gewijzigd door McGryphon op 30-07-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Pelle schreef op zondag 30 juli 2017 @ 11:47:
[...]

Ik heb die Stanley die jij bedoelt. Aangeschaft voor precies dezelfde redenen die jij noemt. Hij is lekker klein en handzaam, en doet in principe alles wat je wilt. Maar vanwege de kleine inhoud slaat hij wel continu aan tijdens gebruik en dat geeft _veel_ herrie. Ik ben me meer dan eens het schompes geschrokken van dat ding, terwijl ik echt niet schrikkerig aangelegd ben.
Zeker nu ik iets meer ruimte heb, zou ik liever voor een grotere variant gaan.
Vanmiddag bij mn vader geweest, die heeft toevallig die grote staan die ik linkte (ik wist wel dat hij een airpress had, maar niet precies welk model. Blijkt dus de 340/90 te zijn :)

Hij gaf aan dat'ie er wel heel tevreden mee was, maar dat het ding dus in de schuur staat en niet van de plek komt. Dus als hij iets buiten wil schoon blazen, of autoband zelf ff oppompen, dan moet'ie dus een slang van 25 meter aansluiten. Kost ook flink geld.

Maar jouw opmerking over het vele pompen zet me ook wel aan het denken.

Ik verwacht uiteindelijk qua gebruik het ding het meeste in de kelder te gebruiken (beetje dingen schoonblazen enzo), maar juist ook wel verder in huis met een tacker aan de slag.

Misschien is het handiger om dan juist voor zoiets te gaan: http://www.bts-tools.nl/i...ssortiment/hl-310-25.html

Is wat meer mans dan de standaard 200l/m met 24L ketel uit de bouwmarkt (en heel wat meer dan die Stanley) en is ook nog goed betaalbaar ook. Is nog steeds verplaatsbaar met zn 30KG en is ook in staat een sporadisch spuitklusje te trekken, met wat geduld.

* Raymond piekert nog even verder.

De eerste oplossing die ik noemde lijkt me namelijk ook nog steeds een goede: Een hele kleine mobiele compressor en een grote stationaire. Als ik dan die 310/25 haal is het dan eigenlijk weer vlees noch vis: Te groot als handige mobiele compressor maar lang niet zoveel mans als die snaaraangedreven 340/90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
Spuiten, weet niet of zo'n kleine daar geschikt voor is.
Bekijk deze website eens, een downloadbare pdf met info om je keuze makkelijker te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:20

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Op werk snijden we dat schuim met een waterstraalsnijder. Misschien zou je het ook ergens kunnen later lasersnijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik ga in ons nieuwe appartement inbouwspots plaatsen.
Daarvoor lijkt het me handig om een kruislijnlaser te hebben.

Na de goede verhalen van @L.N. over zijn Chinese aankopen, zat ik er aan te denken deze te bestellen: https://nl.aliexpress.com...1.1BUJeK&isOrigTitle=true

Deze lijkt erg populair en wordt goed beoordeeld en voldoet volgens mij prima.
Dus deze maar doen, of ziet iemand nog een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Heb een karcher wd 3 p. Als ik deze met de blaas functie gebruik krijg ik na een paar seconden een tikje te horen, vervolgens een hoog geluid en geen zuigkracht meer. Het filter heb ik al schoongemaakt. Iemand een idee waar dit aan ligt?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-10 21:36
Trasos schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:26:
Ik ga in ons nieuwe appartement inbouwspots plaatsen.
Daarvoor lijkt het me handig om een kruislijnlaser te hebben.

Na de goede verhalen van @L.N. over zijn Chinese aankopen, zat ik er aan te denken deze te bestellen: https://nl.aliexpress.com...1.1BUJeK&isOrigTitle=true

Deze lijkt erg populair en wordt goed beoordeeld en voldoet volgens mij prima.
Dus deze maar doen, of ziet iemand nog een beter alternatief?
Deze heb ik ook. Bevalt prima. Nooit precies nagemeten met een andere laser, maar met de waterpas klopt ie prima. Goed genoeg voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Vriendin gaf aan dat ze haar eigen accuboormachine wil :) , voor mij een mooi excuus om iets aan te schaffen. Wil de GSR 10,8-2 met 2x een accu kopen. Vind ze het niets dan verdwijnt deze wel in de schuur...... >:)

Ik zag deze met box voor €125,90 inclusief verzendkosten

https://www.toolmax.nl/bo...-in-lboxx-0601868109.html

Weet iemand een nog goedkopere winkel in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 22:55
Norinco schreef op maandag 31 juli 2017 @ 22:54:
Vriendin gaf aan dat ze haar eigen accuboormachine wil :) , voor mij een mooi excuus om iets aan te schaffen. Wil de GSR 10,8-2 met 2x een accu kopen. Vind ze het niets dan verdwijnt deze wel in de schuur...... >:)

Ik zag deze met box voor €125,90 inclusief verzendkosten

https://www.toolmax.nl/bo...-in-lboxx-0601868109.html

Weet iemand een nog goedkopere winkel in NL?
In Nederland niet, wel in Duitsland:
https://www.elektrowerkze...lg-l-boxx-0601868109.html

Krijg je nog een leuk setje bitjes erbij ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norinco
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-09 15:13
Maar hoe zit het met garantie? Moet je hem dan altijd terug sturen naar Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Norinco schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:10:
Maar hoe zit het met garantie? Moet je hem dan altijd terug sturen naar Duitsland?
Nee, dat kan bij elke Bosch dealer in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
Heeft iemand daar ervaring mee dan?
Ik zou als verkoper namelijk niet happig zijn hierop. Niet mijn prijs willen betalen maar wel willen profiteren van het feit dat ik zo lekker dichtbij zit, je kunt me de pot op.
Geen goede reclame maar dat soort klanten zou ik de concurentie zeer gunnen.

Ik zou me niet comfortabel voelen bij het aanbieden van een dld machine in nld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wordt gewoon betaald vanuit Bosch voor zover ik weet. Voor de winkel maakt het geen moer uit of je het bij diezelfde winkel hebt gekocht, bij de concurrent op de hoek of de concurrent uit dld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kipfel schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:24:
[...]

Deze heb ik ook. Bevalt prima. Nooit precies nagemeten met een andere laser, maar met de waterpas klopt ie prima. Goed genoeg voor mij.
Heb uiteindelijke deze variant gekocht: https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.9mCqzD

Deze was €40,60 incl. verzenden. En als het goed is ook snel in huis, want deze wordt vanuit Spanje verstuurd. Ik verwacht `m ergens volgende week dus. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Raymond schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:22:
Wordt gewoon betaald vanuit Bosch voor zover ik weet. Voor de winkel maakt het geen moer uit of je het bij diezelfde winkel hebt gekocht, bij de concurrent op de hoek of de concurrent uit dld.
Niet? Ze hebben er toch kosten aan (tijd, gedoe) maar missen de initiële omzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
mfmonkey schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:20:
Heeft iemand daar ervaring mee dan?
Ik zou als verkoper namelijk niet happig zijn hierop. Niet mijn prijs willen betalen maar wel willen profiteren van het feit dat ik zo lekker dichtbij zit, je kunt me de pot op.
Geen goede reclame maar dat soort klanten zou ik de concurentie zeer gunnen.

Ik zou me niet comfortabel voelen bij het aanbieden van een dld machine in nld
Nogal kort door de bocht dit; jij gaat er nu direct vanuit dat er verder geen bestaande relatie is tussen winkel en klant.
Ik heb bij mijn lokale winkel ook wel eens Dewalt spullen laten repareren (of onderdelen laten bestellen) voor machines die ik daar niet gekocht heb. Ik haal daar echter wel duizenden schroeven, een aantal flessen lijm en een handvol vaak specifieke en prijzige handtools elk jaar. Zij hebben er geen enkel probleem mee, en ik ben erg tevreden met die service en dat weegt mee in hoe vaak ik er kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
Raymond schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:22:
Ik zie dit anders, gevoed door comtact met verschillende bedrijfseigenaren in de hoekjes waar veel buitenland winkelaars zitten.
Het winkelpersoneel heeft eerst contact met jouw en zullen inventariseren wat er exact mis mee is en eventueel wat je zelf al geprobeert hebt. Vervolgens een melding/case/ticket aanmaken in wat voor systeem het ook moge zijn. Dan mag het product verzend gereed gemaakt worden, inpakken dus en labelen. Deze laatste zal het bedrijf toch echt zelf betalen.
En als alles klaar is kunnen ze jouw bellen/mailen dat het weer opgehaald kan woorden. En uiteraard moet je weer tewoord gestaan worden wanneer het product opgehaald word.
Wat verdient een bedrijf hiermee? De meeste dld shoppers zullen voor de volgende aankoop wederom in dld kopen dus een trouwe klant op deze manier verwerven :?
McGryphon schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 00:01:
[...]

Nogal kort door de bocht dit; jij gaat er nu direct vanuit dat er verder geen bestaande relatie is tussen winkel en klant.
Ik heb bij mijn lokale winkel ook wel eens Dewalt spullen laten repareren (of onderdelen laten bestellen) voor machines die ik daar niet gekocht heb. Ik haal daar echter wel duizenden schroeven, een aantal flessen lijm en een handvol vaak specifieke en prijzige handtools elk jaar. Zij hebben er geen enkel probleem mee, en ik ben erg tevreden met die service en dat weegt mee in hoe vaak ik er kom.
Kort door de bocht, ik vind van niet.
Ik kan onmogelijk voor alles wat ik typ rekening houden met excessen zoals jij. Dat is dan wel positief in dit geval, jij bent een eerlijke klant naar dat bedrijf. Maar je geeft dus aan dat het bedrijf wel aan jouw verdient, dan gaat mijn stuk al niet op voor jouw

[ Voor 7% gewijzigd door mfmonkey op 01-08-2017 06:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
mfmonkey schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 06:08:
[...]
Wat verdient een bedrijf hiermee?
Dat zeg ik: dat wordt betaald vanuit bosch. Hetzelfde bosch dat een stuk winkelinrichting heeft verzorgd en helpt met marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
ik kan jouw bericht op 2 manieren lezen.
je hebt meer kennis van zaken dan je hier (wilt) tentoon stellen of het tegenovergestelde en je staaft je beweringen op aannames.
en even voor de duidelijkheid, dit is geen aanval. ik kan simpelweg aan je 2 posts niet zien welke van de 2 van toepassing is.

je doet het nu een beetje voorkomen alsof Bosch een keten is i.p.v. een merk.
wat je zegt gaat prima op voor bijvoorbeeld een pearl vestiging. deze draagt de naam op de gevel en word tegemoet gekomen voor kosten welke elke andere winkel in dat segment ook zou hebben.
echter, een gereedschap winkel zal toch geen extra geld krijgen omdat ze besluiten een merk aan te bieden?

ja, zeer waarschijnlijk zullen verzendkosten vergoed worden door Bosch. maar verpakkingskosten? tijd?
dat lijkt me toch niet. deze kosten zullen ten rekening van de ondernemer komen.

maar onkostenvergoeding is geen verdienen!

verdienen is winst maken, de marge die op producten zit of winst uit dienstverlening. en voor al deze dingen moet er door een klant betaald worden, in de vorm van een aankoop of inhuur.

voorbeeldje dan maar, een fietsenwinkel. deze hebben nog weinig marge op de verkoop van nieuwe fietsen waardoor veel goedkoper aanbieden dan de door hen geadverteerde prijs niet mogelijk is zonder zelf geld bij te leggen.
iemand bestelt een fiets op interwebs en komt er achter dat het in elkaar zetten van deze fiets toch iets moeilijker is dan een bed in elkaar knutselen. hij gaat ermee naar de lokale fietsenwinkel en is stom verbaasd dat hij vol moet betalen voor de montage van de fiets.

als je gebruik wilt maken van de voordelen van de lokale zaak koop je de dingen ook maar daar. koop je online dan ga je bij die zaak maar kijken welke service ze je bieden.

uiteraard zijn hierop uitzonderingen zoals McG al aangeeft. ik kan ook met van alles terecht bij mijn motorfietsdealer. meerdere keren ben ik daar al geholpen met kleine dingen zonder dat ik hoefde te betalen. ik heb daar dan ook jaren onderhoud laten uitvoeren aan mijn motoren en heb er 2 motoren gekocht.
net als in McG zijn voorbeeld verdient ook deze zaak al aan mij als klant en kunnen ze een beetje service in kosten op die manier verantwoorden. even los van het feit dat een bij een motorzaak binding belangrijker is dan bij een gereedschapszaak. let op, ook hier uitzonderingen mogelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 12:14

Vliegvlug

Flight Simple

Ik zou me eerlijk gezegd ook bezwaard voelen als ik één van mijn in Duitsland gekochte Bosch machines voor garantie moest inleveren bij een lokale winkel.

Nu weet ik niet hoe Bosch garantie afhandelt maar had er nooit bij stil gestaan dat dit via een dealer zou moeten.
Ben gewend de verkopende winkel te benaderen of anders de fabrikant direct, dan doe je dus zelf de afhandeling, verpakking en verzending.
Pagina: 1 ... 94 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.