[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 100 Laatste
Acties:
  • 724.176 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Op de Makita site kan je ook zelf je pakket samenstellen. Heb ik al eens eerder naar gekeken.
Maar ik zie nu ineens dat er nieuwe/andere accu's geleverd worden.
https://www.makita.nl/campagnes/maatpakket/DDF483ZJ.html

Eerst werd er bijvoorbeeld een BL1850 accu geleverd. Nu is die vervangen door een BL1850B.

Weet iemand wat de verschillen zijn?

Grappig overigens dat de 3Ah accu net zo duur is als de 5Ah (€90,-)

[ Voor 8% gewijzigd door Paling1 op 19-07-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de B versie zit een led indicator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:04:
Op de B versie zit een led indicator.
Aha, dat heeft voor mij geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vanmiddag maar eens op zoek naar een accu schroevendraaier. We hebben genoeg accuboormachines (B&D, bosch, zeer oude Makita), maar geen enkel krachtig genoeg om schroeven compleet in het hout te krijgen.

Maar zit ik met die koppel, ik heb een kapotte B&D hier liggen met 160rpm en 3nm, die kon ik met de hand never nooit tegenhouden. Die makita die wij hebben (14.4, geen schakelaar voor boor/schroef) zou volgens de handleiding koppel van 14nm hebben, maar die hou ik gewoon met de hand tegen.

Wat is nu wijsheid? Nieuwe Makita met desnoods 18V, beetje overkill als het puur gaat voor schroeven, of specifieke accuschroef met lage rpm en minder koppel, die naar mijn idee veel krachtiger is.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:34

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

koppel is koppel. Als je de makita met de hand tegen houdt, dan geeft ie geen 14Nm koppel.
de meeste accumachines hebben meerdere snelheden die je met een schakelaar kunt veranderen. het maximale koppel wordt gehaald op het laagste toerental vanuit die instelling.

Om wat voor schroeven gaat het en in welke houtsoort? elke bouwmarkt schroevendraaier (van rond de 100e) kan een schroef in hout draaien. dus iets specifiekere info is nodig om een goed advies te kunnen geven.

Kies in ieder geval 1 met een Li-Ion accu. waarschijnlijk zijn al jou oude machines met oude accus die allemaal gaar zijn en dus niet meer genoeg kracht geven.

[ Voor 14% gewijzigd door prein2 op 19-07-2017 12:49 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

prein2 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:48:
koppel is koppel. Als je de makita met de hand tegen houdt, dan geeft ie geen 14Nm koppel.
de meeste accumachines hebben meerdere snelheden die je met een schakelaar kunt veranderen. het maximale koppel wordt gehaald op het laagste toerental vanuit die instelling.

Om wat voor schroeven gaat het en in welke houtsoort? elke bouwmarkt schroevendraaier (van rond de 100e) kan een schroef in hout draaien. dus iets specifiekere info is nodig om een goed advies te kunnen geven.

Kies in ieder geval 1 met een Li-Ion accu. waarschijnlijk zijn al jou oude machines met oude accus die allemaal gaar zijn en dus niet meer genoeg kracht geven.
Dat laatste zeker, dag opladen is half uur gebruiken, vandaar dat ik het zat ben en wat nieuw ga kopen.

Gaat om grotendeels vuren buitenhout tegenelkaar, 45x45, eerste voorgeboord en ~3-4cm in de 2de geschroefd. Soms nog wat extra planken erop geschroefd, 5cm schroeven.

Het missen van de standen is denk ik gedachte om een schroevendraaier te nemen, maar zie dat gros van de 'betere' accu boor deze standen wel hebben.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:48
Mijn oude boorhamer houd er 10 minuten geleden mee op O+

Dus ik mag mezelf een nieuwe cadeau doen! Aangezien jullie vaak behoorlijk op de hoogte zijn van mooie aanbiedingkjes links en rechts, even voor de zeker hier navragen:

Ik wil denk ik gaan voor de Bosch GBH 2-28. ik heb het idee dat ik van deze machine 10 jaar plezier ga hebben, en ben bang dat de GBH2-20 (100 euro goedkoper) het toch net niet is...

Bij toolnation, is de GBH2-28 DFV inclusief l-boxx 228 euro. https://www.toolnation.nl...r-garantie.html?sqr=GBH2&

In duitsland is dit zowaar dezelfde prijs. Meestal is duitsland een stuk goedkoper.. Of zoek ik niet goed genoeg?

Ik heb eventueel wel al lege l-boxxen liggen, maar de machine met inlay en nieuwe L-boxx is toch ook wel erg fijn :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Bokkie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:48:
Na de verhuizing en opruimen is het weer tijd om zelf aan de bak te gaan met klussen in huis.
Daar is ook weer nieuw gereedschap voor nodig welke tot nu toe ontbrak.

30cm Waterpas is dus te klein, dus moet er een groter broertje bij komen van 120cm ongeveer. Betalen voor goed spul is geen probleem, maar waar ik nu over twijfel is wel of geen stelvoetjes onder een waterpas en "robuust" of niet

Shortlist staan nu

* Sola AZH4/120 (stelvoetjes en 4 libellen)
* Stabila Waterpas, 80-2 Spec Edition 2010120cm (geen stelvoetjes)

Of toch meer robuust
* Sola 120cm Big Red
* Stabila R300 122

Kon niet direct een robuuste vinden met stelvoetjes

Beide voor rond de 70 euro te krijgen

Gebruik is voornamelijk houtwerk en ik ga hem nodig hebben bij bestraten tuin, (daarom misschien stevigere nemen, gewoon voor het geval dat? )

tldr, watarpas, stelvoetjes ja/nee?
of gewoon een robuust ding nemen en fuck stelvoetjes :P
Ik zou voor robuust gaan. Je kan ook zelf de waterpas even op hoogte houden aan de kant waar je het hoger wil, maar je kan een verbogen waterpas niet corrigeren.

Aan de andere kant is zelfs een niet-robuuste waterpas in principe stevig genoeg. Het is vooral de vraag hoe lomp je er mee omgaat.

Kortom: ik weet het ook niet ;) Heb zelf twee goedkope Stabila's (40 en 80cm dacht ik) en ben daar tevreden over. Ga binnenkort nog een 120cm uit de 80 serie bestellen.
Paling1 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:03:
Op de Makita site kan je ook zelf je pakket samenstellen. Heb ik al eens eerder naar gekeken.
Maar ik zie nu ineens dat er nieuwe/andere accu's geleverd worden.
https://www.makita.nl/campagnes/maatpakket/DDF483ZJ.html

Eerst werd er bijvoorbeeld een BL1850 accu geleverd. Nu is die vervangen door een BL1850B.

Weet iemand wat de verschillen zijn?

Grappig overigens dat de 3Ah accu net zo duur is als de 5Ah (€90,-)
€70,- ex BTW voor een BL1820B en €90,- ex btw voor een BL1830B? Die 3Ah gaan voor nog geen €40,- bij werkzeugstore24.

[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 19-07-2017 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 15:07
Jelte,89 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:00:
Ik heb het denk ik even gemist, maar cadeautjes @tijlemanz en @Atmoz?

Ik moet daar gewoon voor betalen :P
https://www.mastertools.nl/bosch-actie-bitset/, gewoon nog geldig hoor de actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

SinergyX schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Dat laatste zeker, dag opladen is half uur gebruiken, vandaar dat ik het zat ben en wat nieuw ga kopen.

Gaat om grotendeels vuren buitenhout tegenelkaar, 45x45, eerste voorgeboord en ~3-4cm in de 2de geschroefd. Soms nog wat extra planken erop geschroefd, 5cm schroeven.

Het missen van de standen is denk ik gedachte om een schroevendraaier te nemen, maar zie dat gros van de 'betere' accu boor deze standen wel hebben.
Dit kunnen de meeste accuboormachines wel. kies voor een goed merk (bosch, makita, metabo, etc) dan zit je snel goed met deze (niet al te grote) eisen. Wat is je budget?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

prein2 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:56:
[...]

Dit kunnen de meeste accuboormachines wel. kies voor een goed merk (bosch, makita, metabo, etc) dan zit je snel goed met deze (niet al te grote) eisen. Wat is je budget?
Budget zo'n 150-200 euro, met evt wat ruimte voor een extra accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

voor dat geld kun je iets prima's kopen.
onderstaand wat voorbeelden. allemaal bij 1 winkel. zoals je ziet is er veel keus. andere merken zijn wellicht net zo goed of voor die prijs nog iets beter. zelfde geld voor winkels: wellicht is een winkel iets goedkoper. Met elk van onderstaand ga je prima uitkunnen.

voorbeelden: 10.8V, rond de 30-35Nm
http://www.toolstation.nl...schroefboormachine/p49332

http://www.toolstation.nl...schroefboormachine/p53671

14V: (zelfde koppel, verschil zit hem voornamelijk in hoe lang de accu meegaat. deze machines zijn iets zwaarder in gewicht, wellicht onhandig bij veel boven het hoofd werken)
http://www.toolstation.nl...schroefboormachine/p14400

http://www.toolstation.nl...schroefboormachine/p73884

18V: nog iets zwaarder in gewicht, koppel richting 40Nm:
http://www.toolstation.nl...2B+gratis+WIHA+set/p26393

http://www.toolstation.nl...schroefboormachine/p53635

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Framoes schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:16:

[...]

€70,- ex BTW voor een BL1820B en €90,- ex btw voor een BL1830B? Die 3Ah gaan voor nog geen €40,- bij werkzeugstore24.
En die prijs bij Makita is nog zonder BTW ook...

Een losse lader kost een euro of 60 en de DDF483Zj is voor ±€100,- wel te regelen (is incl Makpac)
Dan zou ik voor ±€200,- klaar zijn... (Of €227,- voor de set met 2 3Ah accu's)

Ik heb nu een 13 jaar oude Makita 6270D. Daar zaten oorspronkelijk 2 NiCd accus's bij van 1? Ah. Toen die na een jaar of 5 stuk waren heb ik een 2Ah NiMH accu gekocht.
Ik werk dus al jaren met maar 1 accu, en het is me pas een paar keer overkomen dat ik een krap half uurtje moest wachten naast de lader... :9
Dus eigenlijk zou 1 accu ook wel genoeg zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Paling1 op 19-07-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:58:
[...]

Alles kleiner dan 6x120 in vurenhout gaat goed met de veel genoemde bosch 10.8.
Voor het uitgebreide verhaal even terugzoeken op mijn naam ,daar heb ik het uitgebreider beschreven .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Bokkie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 08:48:
Na de verhuizing en opruimen is het weer tijd om zelf aan de bak te gaan met klussen in huis.
Daar is ook weer nieuw gereedschap voor nodig welke tot nu toe ontbrak.

30cm Waterpas is dus te klein, dus moet er een groter broertje bij komen van 120cm ongeveer. Betalen voor goed spul is geen probleem, maar waar ik nu over twijfel is wel of geen stelvoetjes onder een waterpas en "robuust" of niet

Shortlist staan nu

* Sola AZH4/120 (stelvoetjes en 4 libellen)
* Stabila Waterpas, 80-2 Spec Edition 2010120cm (geen stelvoetjes)

Of toch meer robuust
* Sola 120cm Big Red
* Stabila R300 122

Kon niet direct een robuuste vinden met stelvoetjes

Beide voor rond de 70 euro te krijgen

Gebruik is voornamelijk houtwerk en ik ga hem nodig hebben bij bestraten tuin, (daarom misschien stevigere nemen, gewoon voor het geval dat? )

tldr, watarpas, stelvoetjes ja/nee?
of gewoon een robuust ding nemen en fuck stelvoetjes :P
Van straatwerk worden ze vaak niet beter. Lidl-shop. Nl heeft voor dat werk voor 8 euro een set met 40, 60 en 100cm. Regelmatig liggen ze ook in de winkel en kun je even kijken of ze kloppen.
Bevallen mij prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

duc848 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:13:

Dus ik mag mezelf een nieuwe cadeau doen! Aangezien jullie vaak behoorlijk op de hoogte zijn van mooie aanbiedingkjes links en rechts, even voor de zeker hier navragen:

Ik wil denk ik gaan voor de Bosch GBH 2-28. ik heb het idee dat ik van deze machine 10 jaar plezier ga hebben, en ben bang dat de GBH2-20 (100 euro goedkoper) het toch net niet is...

Bij toolnation, is de GBH2-28 DFV inclusief l-boxx 228 euro. https://www.toolnation.nl...r-garantie.html?sqr=GBH2&

In duitsland is dit zowaar dezelfde prijs. Meestal is duitsland een stuk goedkoper.. Of zoek ik niet goed genoeg?

Ik heb eventueel wel al lege l-boxxen liggen, maar de machine met inlay en nieuwe L-boxx is toch ook wel erg fijn :9~
Da's volgens mij een prima prijs. Ik betaalde misschien een tientje minder en dan zaten er nog 3 beitels bij. Maar er kwam 10 euro verzendkosten bij dus tja :)
Nice! Heb net voor 500 euro in DE besteld dus laat maar komen dat setje.

[ Voor 11% gewijzigd door Reinier op 19-07-2017 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:12
Balen zeg. Ik kom gewoon 10 euro tekort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:38
De komende tijd heb ik een paar klussen op het programma staan waarvoor ik redelijk wat hout te zagen ga hebben. Ik wil een boekenkast, een kist voor aan het voeteneind van het bed en een tafel gaan maken. Tot dusver heb ik alles dat ik met hout heb gedaan altijd gewoon met de hand gezaagd. Een Bahco Superior handzaag en een goedkope verstekzaag van de Gamma, en gaan met die banaan :+ Maar om het allemaal wat leuker te maken zou ik het zagen toch elektrisch willen gaan doen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat ik nodig ga hebben :P Wat is de gangbare manier om, bijvoorbeeld, een 45-graden hoek aan een plaat van 80cm lang te zagen (in dit geval zodat ik de zijkanten van die kist netjes aan elkaar kan maken)? Ik vind zoiets wel heel gaaf uitzien, maar ik heb geen idee of dat ook gaat werken in zo'n geval. Lijkt meer voor balken dan voor platen, of mis ik iets? Een afkortzaag is dan wel weer nuttig voor de stapels latten die ik nog ga moeten zagen voor de verbouwing waar ik mee bezig ben.

Over Bosch blauw ben ik tot dusver behoorlijk tevreden, maar als er duidelijke redenen zijn om iets anders te nemen sta ik daar uiteraard voor open :)

[ Voor 6% gewijzigd door Wormaap op 19-07-2017 19:40 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dihagie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 28-03-2021
Wormaap schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:39:
De komende tijd heb ik een paar klussen op het programma staan waarvoor ik redelijk wat hout te zagen ga hebben. Ik wil een boekenkast, een kist voor aan het voeteneind van het bed en een tafel gaan maken. Tot dusver heb ik alles dat ik met hout heb gedaan altijd gewoon met de hand gezaagd. Een Bahco Superior handzaag en een goedkope verstekzaag van de Gamma, en gaan met die banaan :+ Maar om het allemaal wat leuker te maken zou ik het zagen toch elektrisch willen gaan doen. Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat ik nodig ga hebben :P Wat is de gangbare manier om, bijvoorbeeld, een 45-graden hoek aan een plaat van 80cm lang te zagen (in dit geval zodat ik de zijkanten van die kist netjes aan elkaar kan maken)? Ik vind zoiets wel heel gaaf uitzien, maar ik heb geen idee of dat ook gaat werken in zo'n geval. Lijkt meer voor balken dan voor platen, of mis ik iets? Een afkortzaag is dan wel weer nuttig voor de stapels latten die ik nog ga moeten zagen voor de verbouwing waar ik mee bezig ben.

Over Bosch blauw ben ik tot dusver behoorlijk tevreden, maar als er duidelijke redenen zijn om iets anders te nemen sta ik daar uiteraard voor open :)
Met een afkortzaag gaat je dat niet lukken, een afkortzaag heeft hiervoor niet genoeg bereik.
Dit gaat je wel lukken met een invalzaag met geleiderail, en ook bosch blauw heeft hiervoor een variant: https://www.mastertools.n...Gsy8yI5u_BzcaApxEEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Die invalzaag heb ik, het is een fijn ding. Evt. zjn er passende klemmen om de geleiderails vast te zetten (die vam mij zijn stuk :( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:58

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leg die eens langs deze: https://www.toolnation.nl...elige-boor-beitelset.html
Van die Metabo weet je vrijwel zeker dat je die extra garantie nooit nodig gaat hebben ;)
En ga dan ff in DLD zoeken ;)
Werkzeuge Bender heeft dat spul meestal wel voordelig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:11
Ik krijg het maar niet voor elkaar om fatsoenlijk af te tekenen en te meten. Nu zag ik de hultafors talmeter. Heeft iemand ervaring met dat ding? Is het echt makkelijk in gebruik om maten over te nemen en recht af te tekenen?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10 07:55

Atmoz

Techno!!

artbij schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:53:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om fatsoenlijk af te tekenen en te meten. Nu zag ik de hultafors talmeter. Heeft iemand ervaring met dat ding? Is het echt makkelijk in gebruik om maten over te nemen en recht af te tekenen?
Ik heb er een. Vind het een fijn ding. Is alleen wat scherp, dus voorzichtig vastpakken (openen) iedere keer :)

Heb nog niet alle functies gebruikt, maar is zeker een van de betere/fijnere rolmaten!

Ik denk dat ik me vergis, maar ik dacht écht dat deze iets goedkoper te krijgen was in Duitsland. Heb altijd zo'n € 210,- in het hoofd gehad...

Hoe dan ook: het zal een zeer goede aankoop zijn. Ik ben de tel even kwijtgeraakt, maar dit is veruit het meest verkochte Bosch Blauw apparaat op FOK, en ik denk ook wel hier op GOT 8) En iedereen (including myself) wat hem heeft (gekocht) is er zeer tevreden over. Heb er nog nooit iemand ook maar iets over zien klagen ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Atmoz op 19-07-2017 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

KifArU schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 17:10:
[...]

Van straatwerk worden ze vaak niet beter. Lidl-shop. Nl heeft voor dat werk voor 8 euro een set met 40, 60 en 100cm. Regelmatig liggen ze ook in de winkel en kun je even kijken of ze kloppen.
Bevallen mij prima.
hmz dat is wel nice voor straatwerk inderdaad.
Even kijken en dan voor niet straatwerk gewoon de stabila

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 09-10 23:34

Exigence

dnkroz

Ik heb op 31 mei voor iets meer dan dat bedrag gekocht :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-10 11:28
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 06:36:
[...]

Heb zelf geen ervaring met deze Bosch serie, maar de specs van deze schroefmachine icm dit prijskaartje geven mij wel een heel prettig gevoel. :)
Je vertelt er echter niet bij of je Bosch blauw machines allemaal een accu hebben, maar ik neem maar even aan dat je dat wel bedoelt??
Als je die accu's al hebt, dan is deze keus wel een logische.

Veel reviews kom ik over deze bewuste machine niet tegen, op Amazon.de zie ik wel enkele bedenkingen met een lookalike model (GSR 18 V-EC) en dan met name over hinderlijke problemen met de aan/uit schakelaar.
Het is mij niet helemaal duidelijk of het gemelde probleem is te herleiden tot de achterliggende elektronica, of dat het om de schakelaar zelf gaat en misschien wel aan een slecht contact vd accu zelf??
Vraagtekens dus, maar men vraagt zich hier wellicht wel terecht af hoe het met de huidige 'quality control' van Bosch zit. :+

Nu is er altijd wel iets te mekkeren, maar waar rook is is meestal ook vuur.
Zolang je garantie hebt hoef je je daar niet al teveel zorgen over te maken.
Het kan misschien wel een dealbreaker zijn als de shop dan niet meteen om de hoek zit.

Als je met deze bedenkingen kunt leven dan heb je aan deze Bosch ongetwijfeld een hele mooie machine en ik denk dat ik deze Bosch voor dit geld dan ook gewoon zou aanschaffen, zeker als ik al meerdere accu's in huis zou hebben.
Leg de machine de eerste week het vuur na aan de schenen, probeer hem op alle mogelijke manieren meteen uit met alle accu's die je hebt en als de genoemde issues met de schakelaar in het geheel niet optreden, dan mag je ervan uitgaan dat de machine verder correct zal blijven functioneren.

Je kunt natuurlijk ook checken of er misschien Nederlandse aanbieders zijn met een vergelijkbare prijs, dat werkt bij eventuele garanties en problemen
Al mijn overige aankopen waren 230v apparaten, ik had nog geen 18v apparaten in bezit. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en hem besteld. Gisteren is hij bezorgd en direct wat houtdraadbouten in azobé gejast. Het was ff kijken wat de houtdraadbouten en mn polsen konden hebben, maar het is goed gekomen :P ipv 2 keer 4ah accu's zaten er 2 5ah accu's bij. Komende weken voel ik hem flink aan de tand dus eventuele gebreken komen dan wel aan het licht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chapie schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:36:
[...]
Al mijn overige aankopen waren 230v apparaten, ik had nog geen 18v apparaten in bezit. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en hem besteld.
Gefeli, mooie machine hoor. _/-\o_
Ik had begrepen dat je al Bosch accu's had, hoe kwam ik dáár nu weer aan?? :?
Gisteren is hij bezorgd en direct wat houtdraadbouten in azobé gejast. Het was ff kijken wat de houtdraadbouten en mn polsen konden hebben, maar het is goed gekomen :P ipv 2 keer 4ah accu's zaten er 2 5ah accu's bij.
Dat is dan knap lullig voor je en zeker wel hetzelfde geld moeten aftikken?? ;)
Komende weken voel ik hem flink aan de tand dus eventuele gebreken komen dan wel aan het licht :)
Ik hoop voor je dat die gebreken lekker achterwege blijven, het geeft weer zo'n gedoe.

Heb op het moment zelf een grrrr#** momentje met een internetradio met hinderlijke kuren en de tergende afhandeling daarvan door de fabrikant.
Wat een autistische non-feedback support is dat.

Ach, het is algemeen bekend: bezit maakt niet gelukkig!! :+
prein2 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:48:
......
Ik begrijp de gedachte, maar zoals ik dit punt al eens eerder in de groep heb gegooid, is de werkelijkheid weerbarstig en wordt er door fabrikanten op dit punt comfortabel gejokt. ;)

Het zou fijn zijn als wij net als bij het testen van bijv. cameralenzen een gestandaardiseerde test op deze machines konden loslaten zodat ieder apparaat objectief met een ander kan worden vergeleken, want de wollige specs van fabrikanten komen volgens mij vooral uit een dikke PR-duim en worden nooit met harde feiten onderbouwd.
Hoe moeilijk moet het zijn om daar objectieve en verifieerbare testen op los te laten??

Wie een nieuwe machine op de markt wil brengen voegt gewoon 20Nm aan de specs toe en iedereen die het gelooft. 8)

Dat de genoemde NiCd accu's geheel uitgeput zullen zijn zal ongetwijfeld kloppen, maar ook bij de specs van gloednieuwe machines van eenzelfde fabrikant frons ik al regelmatig de wenkbrauwen.
Zo lijkt het koppel van een stel van mijn 1010W/230V Metabo machines vergeleken met de huidge 18V machines maar peanuts, 1/3 op z'n hoogst.

Toch zetten die 230V machines iemand volledig op z'n kop als de ingebouwde beveiliging z'n werk niet zo netjes zou doen, het lijkt hier dus appels met peren vergelijken terwijl een koppel uitgedrukt in Nm nu juist een einde aan die twijfel zou horen te maken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2017 02:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-10 15:48
thx voor de tips en aanbevelingen,

Ik heb de bosch gbh gisterenmiddag toch al gelijk besteld. Had in het forum even gekeken en zag dat iedereen er super blij mee was. Past ook mooi bij mijn stapeltje l-boxxen.

Ook maar gelijk de bitset aangevraagd en die krijg ik ook binnen 6 weken thuisgestuurd _/-\o_
Dan zit ik alleen nog te wachten op mijn knalgele slippers die ik krijg vanwege de aankoop van mijn Kärcher wd5 :P

[ Voor 38% gewijzigd door duc848 op 20-07-2017 05:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 02:18:
Ik begrijp de gedachte, maar zoals ik dit punt al eens eerder in de groep heb gegooid, is de werkelijkheid weerbarstig en wordt er door fabrikanten op dit punt comfortabel gejokt. ;)

Het zou fijn zijn als wij net als bij het testen van bijv. cameralenzen een gestandaardiseerde test op deze machines konden loslaten zodat ieder apparaat objectief met een ander kan worden vergeleken, want de wollige specs van fabrikanten komen volgens mij vooral uit een dikke PR-duim en worden nooit met harde feiten onderbouwd.
Hoe moeilijk moet het zijn om daar objectieve en verifieerbare testen op los te laten??

Wie een nieuwe machine op de markt wil brengen voegt gewoon 20Nm aan de specs toe en iedereen die het gelooft. 8)
Koppel is koppel, maar dat zegt inderdaad niks over hoe de fabrikanten tot die koppelwaarde komen. Zou op zich ook niet zo moeilijk te meten moeten zijn, zou je denken, alhoewel het wel iets van sleepkoppel zou moeten zijn, met 100 Nm mag ik hopen dat er iets van een beveiliging intrapt om ervoor te zorgen dat die boormachine niet spontaan uit m'n handen schiet als de boor vast slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanwezen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:13
Exigence schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 23:13:
[...]

Ik heb op 31 mei voor iets meer dan dat bedrag gekocht :/
Voor de periode 01 januari 2017 t/m 31 augustus 2017 kun je misschien 01WITHINGS17 proberen als je meer dan 350 euro hebt uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 22:38

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Iemand een goedkoop adresje voor schroeven?
Tot dusver haalde ik alles bij Karwei, en die schroeven bevielen mij goed. Maar het moet toch goedkoper kunnen..

Ik wil alleen torx, en dan van ongeveer 20 soorten ( klein en dun tot groot en dik) grote dozen. De veelgebruikte mogen 500/1000/2000 zijn, de minder gebruikte is 200 voldoende.

Als ik Google kom ik bij allerlei aanbieders, waaronder ook de bekende toolstation. Als ik echter appels met appels wil vergelijken wordt het lastiger. Het aanbod is niet overal volledig, en de prijs per schroef (terugrekenen ivm verschillende eenheden per verpakking) verschilt ook erg.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 13:49
ikzelf haal altijd würth, maar dat is omdat ik die met korting kan krijgen.
Ik lees in dit topic veel over gyzs.nl, misschien dat je daar eens kan kijken?

Maarre: Waar draai je die schroeven overal in? :P Het zijn er nogal wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Met Raymond, 2000 schroeven bij Karwei kost een godsvermogen. :+
Ik haal altijd bij topschroeven.nl, zijn Probo schroeven welke voor mijn toepassingen echt prima zijn.

Torx 20, alle maten en een prima prijs.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
Ecotools?
Tesamen met boortjes en 2 klemmen ook 2900 schroeven besteld, ook alleen torx.
Van 3,0 x 12 tot 5,0x100 en appeen doosjes van 200.
Ohja, ook nog 8,0x40 en 8,0x80 houtdraadbouten en wat ringetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Ik ben groot fan van de schroeven die Ecotools heeft (Derfix). Ik heb pasgeleden nog bijna het hele Torx assortiment besteld want niets is zo irritant als net niet dat goede schroefje hebben. Moet je weer naar een zaak in de buurt dat meestal een grote keten is waarbij je voor 20 schroefjes meer betaald dan voor een doos van 200 bij Ecotools.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@leecher Groot fan vanwege de prijs, of vind je ze ook goed?

Ikzelf heb een paar doosjes ervan meebesteld met een bestelling en heb er wat te weinig ervaring mee. Die paar schroeven (en slagpluggen) die ik heb gebruikt waren op zich wel prima, ze leken me iig wel een stuk beter van kwaliteit dan die goudgele kiloknallerschroeven-in-emmer van de bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 12:35
Raymond schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:33:

Ikzelf heb een paar doosjes ervan meebesteld met een bestelling en heb er wat te weinig ervaring mee. Die paar schroeven (en slagpluggen) die ik heb gebruikt waren op zich wel prima, ze leken me iig wel een stuk beter van kwaliteit dan die goudgele kiloknallerschroeven-in-emmer van de bouwmarkt.
Beide. Ik rag ze overal in en er is er nog nooit een gesneuveld.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frankwopereis schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:33:
Iemand een goedkoop adresje voor schroeven?
Tot dusver haalde ik alles bij Karwei, en die schroeven bevielen mij goed. Maar het moet toch goedkoper kunnen..
Ik wil alleen torx, en dan van ongeveer 20 soorten ( klein en dun tot groot en dik) grote dozen. De veelgebruikte mogen 500/1000/2000 zijn, de minder gebruikte is 200 voldoende.
Als ik Google kom ik bij allerlei aanbieders, waaronder ook de bekende toolstation. Als ik echter appels met appels wil vergelijken wordt het lastiger. Het aanbod is niet overal volledig, en de prijs per schroef (terugrekenen ivm verschillende eenheden per verpakking) verschilt ook erg.
De laatste keer heb ik een bescheiden pallet besteld bij gyzs, daar was alles wat ik nodig had op voorraad en de levering was snel en accuraat, verder niets op aan te merken.
Hun prijzen waren prima, maar ik ga niet voor iedere bestelling wekenlang marktonderzoek doen.
Bij een bouwmarkt koop ik alleen maar schroeven als ik echt wanhopig en verdwaald ben.

Ja het is inderdaad erg handig als je de meest courante maten in huis hebt, halverwege een klus gaan shoppen voor een paar schroefjes is gruwelijk irritant. :P

Het is wel zo dat je ook in je eigen omgeving een oldschool ijzerhandel kunt binnenstappen om eens te informeren naar hun staffelkortingen, dat wil bij grotere hoeveelheden schroeven stevig oplopen.
Een grote shop hier in de buurt gaf daarbij biblebeltzuunigjes een maximale 10% en dan geef ik meteen aan dat ik vrolijk verder winkel, even goede vrienden verder. :+
Met de jaren word je vanzelf iets brutaler.
leecher schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:36:
[...]
Beide. Ik rag ze overal in en er is er nog nooit een gesneuveld.
Als ik grotere hoeveelheden in een bepaalde maat moet schroeven dan breek ik er standaard 1 om eerst even het breukmoment vast te stellen.
Ik heb liever een gebroken schroef in een stukje afvalhout dan in een reeds afgewerkt deel hardhout. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
@Bhagavad Hoe bepaal je dat moment? Je schrijft in afvalhout, maar de meeste schroeven* die ik heb breken echt niet af in een simpel stukje hout. Dat zou betekenen dat je ze niet ingedraaid gaat krijgen, toch?

*eigenlijk alle, want ik heb met name goede schroeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
Raymond schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:33:
Mijn vader (zzp keuken/badkamer installateur) koopt zelf altijd het goede spul (spax geloof ik) en heeft nu een aantal keer schroeven van mij gebruikt. Heb hem niet horen klagen dus veel slechter kan het niet zijn.

Voor mijn gebruik gewoon voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik haal altijd Spax-schroeven bij Toolstation. Misschien dat het goedkoper kan, maar dit bevalt me prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raymond schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:09:
@Bhagavad Hoe bepaal je dat moment? Je schrijft in afvalhout, maar de meeste schroeven* die ik heb breken echt niet af in een simpel stukje hout. Dat zou betekenen dat je ze niet ingedraaid gaat krijgen, toch?
Over het algemeen zul je wel een stukje restafval over hebben van de houtklus waar je mee bezig bent, bijv. een restdeel van een hardhouten schutting/frame, om maar iets te noemen.
Als test pak je natuurlijk wel een sample van het hout waarin je wilt gaan schroeven, dus geen stukje vuren proefhout als je in bankirai wilt gaan schroeven.

Vervolgens stel ik op de accuschroefmachine een bewust laag koppel in waarna de schroef uiteraard niet volledig in het hout zal willen verzinken.
Daarna draai ik het koppel steeds verder omhoog tot de schroef wél naar wens in het hout verdwijnt, óf tot de bewuste schroef van die lengte gaat afbreken.
Dat weet je dus het breukmoment van de schroef bij die specifieke instelling op je accumachine.

Daarna zet ik het koppel 1 of 2 pessimistische standjes terug en als het goed is zal er nu geen enkele schroef meer breken.
Gebeurt dat toch, dan staat het koppel dus alsnog te hoog. O-)

Verzinkt bij het nu ingestelde koppel de schroef nu niet meer helemaal naar wens in het hout, dan moet je óf gaan voorboren, óf een kortere schroef kiezen, maar de instelling van het koppel op de machine laat ik dan wel staan.

Voor iedere soort schroeven moet je deze trial helaas herhalen omdat de kern niet van alle schroeven gelijk is, niet alle schroeven even goed of helemaal niet een smeerlaagje op de punt hebben en niet iedere lichting schroeven even sterk zal zijn.
Van een dunne 4x50 spaanplaatschroef in hardhout kun je bijv. al snel stapelgek van het herhaaldelijke breken worden als je niet voorboort. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Wormaap schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 19:39:

Ik zie dat iemand de Bosch blauw invalzaag heeft aangeraden. Ik heb wel een duidelijke reden om voor Makita te gaan: scheelt bijna €100,- in de prijs. Zoek maar op Makita SP6000.
artbij schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:53:
Dat aftekenen dmv van dat "mesje" is wel praktisch, net als binnenmaten opmeten. Heb er nog geen gipsplaat mee gesneden, maar gezien het feit dat je er met in hout kan snijden, zou moeten betekenen dat je er ook wel een snee in gipsplaat kan maken.

Dat overnemen werkt ook prima. De klem is zeer goed, dus de meetband verschuift niet als je hem klemt.

De riemclip is ook handig, vooral als je geen werkbroek hebt met een zak voor een rolmaat.

Ik vind wel dat hij vrij stroef uit- en inrolt door de wat stijve knop. Niks aan de hand als je hem af en toe gebruikt, maar ik zit me soms na een halve dag werk wel een beetje te ergeren. De knop geeft te weinig feedback.

De meetband is overigens van Fisco. Die maken verder prima rolmaten. Fisco is van Hultafors tegenwoordig, zie ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:01:
Van een dunne 4x50 spaanplaatschroef in hardhout kun je bijv. al snel stapelgek van het herhaaldelijke breken worden als je niet voorboort. :+
Ik gebruik veel Wurth assyplus schroeven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/x0boBPHHI8iTVFnKI6jHATF7/full.jpg

Boorpunt werkt als een tierelier. Groot voordeel is dat hout niet gaat splijten. Iets wat vuren naar mijn mening/ervaring nogal snel wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 16:13

jeka

Support your local club.

Framoes schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Ik zie dat iemand de Bosch blauw invalzaag heeft aangeraden. Ik heb wel een duidelijke reden om voor Makita te gaan: scheelt bijna €100,- in de prijs. Zoek maar op Makita SP6000.

[...}
Ik denk dat ik die van de LIDL eens ga proberen. Samen met de LIDL Accu slagschroevendraaier.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
jeka schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:05:
[...]

Ik denk dat ik die van de LIDL eens ga proberen. Samen met de LIDL Accu slagschroevendraaier.
Die is nog beter qua prijs. En volgens mij zijn er hier ook een paar tevreden gebruikers in dit topic te vinden.
Raymond schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 14:05:
[...]

Ik gebruik veel Wurth assyplus schroeven:

[afbeelding]

Boorpunt werkt als een tierelier. Groot voordeel is dat hout niet gaat splijten. Iets wat vuren naar mijn mening/ervaring nogal snel wil gaan doen.
En wat kost een doos 4x40 van 200 of 500? Ik zie ze alleen bij de Würth webshop en daar moet je inloggen voor de prijs.

[ Voor 44% gewijzigd door Framoes op 20-07-2017 18:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Geen idee :+

Ik bestel ze via een kennis en krijg daarmee redelijk wat korting. Laatste order is alweer even terug en was ook verschillende soorten door elkaar en ik heb alleen een totaalprijs :)

Ik weet wel dat ik het een keer heb kunnen vergelijken en ik voor een doosje van 500 stuks 4x40 (of vergelijkbare standaardmaat) minder kwijt was dan in de bouwmarkt/online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Als het een beetje weer is mag mijn Metabo BS 14.4Li van het weekend stevig aan de bak. De planken van de vlonder moeten hoognodig vastgezet worden, en das ca 10m2. Dat wordt dus ff schroeven en voorboren :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is het voordeel van 2 machientjes, kun je zo door. :) En wat voor grootte qua accu's heb je? Dat scheelt ook veel.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Woei :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p8xbMVAxB9XKKWpgaLLdMJCl/full.jpg

Komend weekend lekker zagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joopieboy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:41:
Dat is het voordeel van 2 machientjes, kun je zo door. :) En wat voor grootte qua accu's heb je? Dat scheelt ook veel.
1 machientje, twee accu's van ik meen 1,3Ah. Maar ook een multihamer waar een snelspankop op kan als het moet, gerbruik ik die ook eens :P

Al vaker gedaan trouwens, poanken zitten nu met 1 schroef in het midden vast maar dat moeten er twee aan de randen worden. Dus eerst veel gaatjes boren, schroef er uit, hergebruiken en extra schroef er in. Gaat best rap, je krijgt alleen last van je knieen van het zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

1,3Ah ga je spijt mee krijgen met zo iets. ;)

En voor je knieën heb je kniestukken hè. Werkbroek en van mijn kun je ze indien, scheelt zoveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:01:
[...]

Over het algemeen zul je wel een stukje restafval over hebben van de houtklus waar je mee bezig bent, bijv. een restdeel van een hardhouten schutting/frame, om maar iets te noemen.
Als test pak je natuurlijk wel een sample van het hout waarin je wilt gaan schroeven, dus geen stukje vuren proefhout als je in bankirai wilt gaan schroeven.

Vervolgens stel ik op de accuschroefmachine een bewust laag koppel in waarna de schroef uiteraard niet volledig in het hout zal willen verzinken.
Daarna draai ik het koppel steeds verder omhoog tot de schroef wél naar wens in het hout verdwijnt, óf tot de bewuste schroef van die lengte gaat afbreken.
Dat weet je dus het breukmoment van de schroef bij die specifieke instelling op je accumachine.

Daarna zet ik het koppel 1 of 2 pessimistische standjes terug en als het goed is zal er nu geen enkele schroef meer breken.
Gebeurt dat toch, dan staat het koppel dus alsnog te hoog. O-)

Verzinkt bij het nu ingestelde koppel de schroef nu niet meer helemaal naar wens in het hout, dan moet je óf gaan voorboren, óf een kortere schroef kiezen, maar de instelling van het koppel op de machine laat ik dan wel staan.

Voor iedere soort schroeven moet je deze trial helaas herhalen omdat de kern niet van alle schroeven gelijk is, niet alle schroeven even goed of helemaal niet een smeerlaagje op de punt hebben en niet iedere lichting schroeven even sterk zal zijn.
Breken van schroeven komt naar mijn ervaring enkel voor bij schroeven van pisbakkenstaal of met knetterhard hout zonder voorboren (of gewoon roest in oude meuk). Ik heb het zelf nog nooit gehad in ieder geval.

Ik vraag me af of die tactiek van koppel instellen tot het uiterste moment zo probleemloos werkt. Zoals je zegt is niet iedere schroef hetzelfde, maar de heterogeniteit van hout moet ook niet onderschat worden. De ene plank is de andere niet, het blijft toch een natuurproduct (excl. gefabriceerd spul uiteraard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Joopieboy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:51:
1,3Ah ga je spijt mee krijgen met zo iets. ;)

En voor je knieën heb je kniestukken hè. Werkbroek en van mijn kun je ze indien, scheelt zoveel!
Mwah, die dingen houden het verbazingwekkend lang uit en zijn ook zo weer vol. Li ion he, houdt zijn power tot het einde :)
Maar we gaan het zien. Hopen dat het geen prutweer is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vanmiddag de HD-reiniger van de LIDL opgehaald. Zo'n heel kleintje.

Mooie aanvulling op de Nilfisk P160 :) Heel handzaam dingetje.

Tegen de tijd dat ik die P160 heb opgetuigd, heb ik met dat lidl apparaatje al de hele auto afgespoten :+

Tijd zal leren of het dingetje ook een beetje duurzaam is, maar voor 5 tientjes stel ik niet teveel eisen :)
Aanradertje voor mensen die een klein HD-spuitje zoeken voor autowassen en mountainbike afspuiten enzo. Niet de illusie hebben dat je er een stoep mee kan afspuiten en je gaat er heel tevreden mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een compressor om banden mee op te pompen, maar ook om een beetje gebruiken bij het klussen. Ik zoek een klein model, want ik heb maar weinig ruimte. Weet iemand een goede voor niet al teveel geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geekeep schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:06:
[...]
Breken van schroeven komt naar mijn ervaring enkel voor bij schroeven van pisbakkenstaal of met knetterhard hout zonder voorboren (of gewoon roest in oude meuk). Ik heb het zelf nog nooit gehad in ieder geval.
'Waar een wil is is een weg' heet dat. :P

De sterkte van een schroef is uiteraard in hoge mate afhankelijk van de geraffineerde geometrie en het design, de huidige generatie is vaak sterker door een dikkere centrale body en de nadelen daarvan kunnen weer worden opgevangen door borende en/of gesmeerde puntjes, of flanken die enigszins frezen.
Zo zal rvs eerder breken dan staal, maar dat hoeft geen enkel probleem te zijn als je je voorzorgen neemt.

Kortom alles wat nodig is om een schroef met zo min mogelijk energie het (hard)hout in te drijven, waardoor de belasting op de schroefkern binnen de grenzen blijft en de accu wat energie betreft zoveel mogelijk gespaard blijft, zodat er zoveel mogelijk met een acculading kan worden geschroefd.
Daar wordt tegenwoordig echt over nagedacht.

Echt slecht (bouwmarkt)staal ben ik al in geen jaren meer tegengekomen en tijd om te "roesten" krijgt het hier niet. O-)
Ik vraag me af of die tactiek van koppel instellen tot het uiterste moment zo probleemloos werkt. Zoals je zegt is niet iedere schroef hetzelfde, maar de heterogeniteit van hout moet ook niet onderschat worden. De ene plank is de andere niet, het blijft toch een natuurproduct (excl. gefabriceerd spul uiteraard).
Ja, is het koppel eenmaal gevonden en ingesteld op de machine, dan gaat het schroeven daarna probleemloos is de ervaring.
Ik zet zoals ik hierboven al aangaf de slipkoppeling op de machine (om een gezonde marge te genereren) wel 1 of 2 standjes pessimistischer.
En dat werkt zoals het is bedoeld.

De "heterogeniteit" van het hout maakt met een eenmaal ingestelde slipkoppeling niet meer uit, het koppel is immers vastgelegd en een accumachine kent geen wispelturige emoties die afleiden van het doel. ;)
Het maakt ook niet uit of je daarna in een harde knoest probeert te schroeven.
Voordat de schroef dreigt te breken grijpt de slipkoppeling immers corrigerend in.

Je breekt dan in ieder geval geen schroef meer die je daarna omslachtig moet gaan verwijderen en je kunt dan alsnog besluiten voor te boren of een kortere/andere schroef te pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:25:
Ik zoek een compressor om banden mee op te pompen, maar ook om een beetje gebruiken bij het klussen. Ik zoek een klein model, want ik heb maar weinig ruimte. Weet iemand een goede voor niet al teveel geld?
Wat is niet al te veel geld?
Hornbach heeft een Stanley met accessoiresetje voor 110 euro: http://www.hornbach.nl/sh...-set/8479185/artikel.html

Volgens mij ideaal dingetje voor je doel :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Gisteren kwam ik bijna m'n eigen huis niet meer in O-) Hele gang vol met pakketten >:)

Deels gereedschap, deels computerapparatuur. In ieder geval Tweakers-waardig toch?! :P

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Pakketten_gang.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/BOSCH_L-boxxen_stapel.jpg

Binnenkort hopelijk tijd om het mitre-station af te maken. Daar onder komen kasten voor de L-boxxen, dus dan zijn die ook weer mooi opgeruimd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
geekeep schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:06:
Heb het wel een paar keer meegemaakt met meegeleverd spul, bv. meegeleverd bij een gordijnrail-achtig iets. Laatste keer gewoon met een (hand)schroevendraaier de kop van zo'n schroef afgedraaid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:06

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Atmoz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 06:45:
Gisteren kwam ik bijna m'n eigen huis niet meer in O-) Hele gang vol met pakketten >:)

Deels gereedschap, deels computerapparatuur. In ieder geval Tweakers-waardig toch?! :P

[afbeelding]

[afbeelding]

Binnenkort hopelijk tijd om het mitre-station af te maken. Daar onder komen kasten voor de L-boxxen, dus dan zijn die ook weer mooi opgeruimd 8)
Als je consequent geld teveel heb, kan ik ook mijn rekeningnummer aan je geven hoor :+ O-)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Notna schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:58:
[...]

Als je consequent geld teveel heb, kan ik ook mijn rekeningnummer aan je geven hoor :+ O-)
Flauwe reactie vind ik. Het is zijn hobby en deels zijn werk en hij maakt gave dingen. En dan komt het toch weer neer op geld, patserig, poenerig. Niet verdiend IMHO :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Reinier schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:08:
[...]

Flauwe reactie vind ik. Het is zijn hobby en deels zijn werk en hij maakt gave dingen. En dan komt het toch weer neer op geld, patserig, poenerig. Niet verdiend IMHO :)
Je kan er ook teveel in lezen... :F dat vind ík dan weer jammer.

Moet ik bij alles wat ik neerzet mijn intentie plaatsen? Lijkt mij nogal wat vermoeiend om te doen namelijk.

Ik sta regelmatig te kwijlen over de apperatuur én de projecten die ik voorbij zie komen en het is ieder van harte gegund. Ik zie niet hoe ik met mijn opmerking daar enige afbreuk aan doe; een gang vol met pakketjes van PC spul en DIY spul is nu eenmaal (over het algemeen genomen) een hoop centjes. Dát was mijn insteek.

Maargoed aan één ieder die het flauw vindt; mea culpa :>

[ Voor 44% gewijzigd door Notna op 21-07-2017 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Heeft iemand hier verstand van onkruidbranders? M'n ouders zoeken er een. Gaat om voor- en achtertuin, maar samen niet per se heel veel vierkante meters.

Ze hadden zelf al gezocht en vonden op gas en elektrisch. Weet iemand of elektrisch ook een beetje werkt, of dat je echt een gasbrander moet nemen? En welk merk is een beetje goed/slecht?

[ Voor 6% gewijzigd door Framoes op 21-07-2017 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-10 21:33
Framoes schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:31:
Heeft iemand hier verstand van onkruidbranders? M'n ouders zoeken er een. Gaat om voor- en achtertuin, maar samen niet per se heel veel vierkante meters.

Ze hadden zelf al gezocht en vonden op gas en elektrisch. Weet iemand of elektrisch ook een beetje werkt, of dat je echt een gasbrander moet nemen? En welk merk is een beetje goed/slecht?
Wij hebben een gasbrander voor het onkruid. Maar deze word inmiddels alleen nog maar gebruikt om de bbq aan te steken. Het ouderwetse mesje (of gif) werkt imo nog altijd het beste. Het gif probeer ik echter te vermijden vanwege obvious redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Framoes schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:31:

Ik zou altijd elektrisch boven gas prefereren al is het alleen al omdat gas gewoon minder duurzaam is :+

Ik denk echter dat een gas brander echt met vuur werkt waar een elektrische versie gewoon heel warm wordt zoals een verfbrander. Hoeft niet perse veiliger te zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Al eens gedacht aan een electrische onkruidborstel?

https://www.welkoop.nl/zo...ting=1&limit=12&view=grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
B-lex schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:54:
[...]

Wij hebben een gasbrander voor het onkruid. Maar deze word inmiddels alleen nog maar gebruikt om de bbq aan te steken. Het ouderwetse mesje (of gif) werkt imo nog altijd het beste. Het gif probeer ik echter te vermijden vanwege obvious redenen.
M'n pa gebruikt nu een mesje, maar die man wordt ook een dagje ouder. Daarnaast kost het hem zijn vrije zaterdag. Een brander levert hopelijk tijdsbesparing op.
Notna schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:59:
[...]

Ik zou altijd elektrisch boven gas prefereren al is het alleen al omdat gas gewoon minder duurzaam is :+

Ik denk echter dat een gas brander echt met vuur werkt waar een elektrische versie gewoon heel warm wordt zoals een verfbrander. Hoeft niet perse veiliger te zijn overigens.
Ja, dat idee had ik ook. Het moet natuurlijk wel werken, dus over elektrisch heb ik m'n twijfels.
Ik wist niet dat die bestonden. De prijs is alleen wel een beetje hoog voor het aantal vierkante meters tuintegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:35

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Iets brandbaar op het onkruid gieten en in de fix steken :Y :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Notna schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:19:
[...]

Moet ik bij alles wat ik neerzet mijn intentie plaatsen? Lijkt mij nogal wat vermoeiend om te doen namelijk.

Ik sta regelmatig te kwijlen over de apperatuur én de projecten die ik voorbij zie komen en het is ieder van harte gegund. Ik zie niet hoe ik met mijn opmerking daar enige afbreuk aan doe; een gang vol met pakketjes van PC spul en DIY spul is nu eenmaal (over het algemeen genomen) een hoop centjes. Dát was mijn insteek.

OK, ik snap je punt, prima zo :>
Ik ga ook weer verder kwijlen want wat dat betreft zijn we het met elkaar eens denk ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Atmoz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 06:45:
Gisteren kwam ik bijna m'n eigen huis niet meer in. Hele gang vol met pakketten.
Deels gereedschap, deels computerapparatuur. In ieder geval Tweakers-waardig toch?!
Ik krijg ineens een déjà vu van een cosmic sinkhole onder je huis, gelukkig blijven alle muren wel krap op de randen staan.
Dat spaart je mooi de kosten voor het graven van een gigantische kelder "annex centraal magazijn" en de gemeentelijke bouwvergunning heb je bij wijze van spreken al binnen. :+

Klinkt dat niet als muziek in je oren??
O ja, je twee fraaie B&W towerspeakers in pianolak staan gelukkig op een eenzaam zwevend eilandje boven het peilloze gat, maar ik zou ze nu wel eerst veiligstellen. :)
Raymond schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:18:
Al eens gedacht aan een electrische onkruidborstel?
Zo'n ding sloopt op den duur je tegels, lijkt mij zonde.

Ik pak liever de propaanbrander waar ik ook mee hardsoldeer etc.
Grootste brander er op en propaanfles naar buiten, de vlam is zo heet dat onkruid tussen de tegels instant verschroeit.

Doe het wel met enig beleid, de vloer hoeft er na afloop niet uit te zien of er net een ramp heeft plaatsgevonden. :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Onkruidbranders die door het hoveniersbedrijf dat hier op het werk het terrein netjes houdt, zijn altijd op gas. Dus ik neem aan dat dat ook effectiever is dan een elektrisch type. Een gasbrander is in principe ook niks anders dan een propaanbrander met een handvat en een verlengstuk, lijkt me ook goedkoop te vinden te moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:08
henkie196 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 07:39:
[...]

Heb het wel een paar keer meegemaakt met meegeleverd spul, bv. meegeleverd bij een gordijnrail-achtig iets. Laatste keer gewoon met een (hand)schroevendraaier de kop van zo'n schroef afgedraaid.
Die 'boter' schroeven belanden bij mij (ongebruikt) steevast in de prullenbak als de mogelijkheid bestaat om gewoon mijn eigen schroeven te gebruiken :p Dat zijn inderdaad meestal ophangschroeven bij rolgordijnen, hordeuren, lampen en badkamer-/keukenaccessoires.

Voor de onkruid killers hier; koop zo'n jerrycan met schoonmaakazijn en spray dit (al dan niet verdund) over je onkruid. De zuurgraad is voldoende om de planten te laten sterven, maar een stuk milieuvriendelijker als gif of verbranden. Het resultaat laat natuurlijk iets langer op zich wachten, maar het ongewenste onkruid is wel langer weg. Bij verbranden maak je de bodem enkel vruchtbaarder voor nog meer onkruid :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastiaanwezen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:13
Ik heb zelf een Kinzo gas onkruidbrander bij de Action gekocht voor 9 euro om de klimop resten van de garagemuur te branden. In eerste instantie om goedkoop te kunnen testen of de hechtvoetjes van de klimop op deze manier wel van de muur te krijgen zijn. Brander bevalt goed en de resten gaan er in combinatie met een staalborstel redelijk goed vanaf.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BnFv9Wo.jpg

Hier nog wat foto's van het hele proces. De klimop onderlangs doorgesneden, paar maanden laten uitdrogen en van de muur getrokken. Na verschillende methodes geprobeerd te hebben om de hechtvoetjes van de muur de verwijderen lijkt de brander de enige methode te zijn waar mee de muur en de voegen het minste beschadigen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/woWflQs.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RO3ups4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PnyVP46.jpg

Ik heb nog geen ervaring met de brander en gras tussen de tegels omdat alles rond mijn woning nog bestraat moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
Hier een speciaal middeltje tegen onkruid, verkregen via buurman vanuit Belgie hehe....
Is niet helemaal voor thuisgebruik....lees 1 liter van dat spul wordt normaal gebruikt op 10.000m2.
Handschoenen vereist dus ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Schoonmaakazijn: werkt dat ook tegen mieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Echt azijn, wat een grafspul is dat. Doe jezelf en de buren een plezier door dat niet te gebruiken :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26

-tom-562

Oliesjeik

sebastiaanwezen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:30:
Ik heb zelf een Kinzo gas onkruidbrander bij de Action gekocht voor 9 euro om de klimop resten van de garagemuur te branden. In eerste instantie om goedkoop te kunnen testen of de hechtvoetjes van de klimop op deze manier wel van de muur te krijgen zijn. Brander bevalt goed en de resten gaan er in combinatie met een staalborstel redelijk goed vanaf.

[afbeelding]

Hier nog wat foto's van het hele proces. De klimop onderlangs doorgesneden, paar maanden laten uitdrogen en van de muur getrokken. Na verschillende methodes geprobeerd te hebben om de hechtvoetjes van de muur de verwijderen lijkt de brander de enige methode te zijn waar mee de muur en de voegen het minste beschadigen.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik heb nog geen ervaring met de brander en gras tussen de tegels omdat alles rond mijn woning nog bestraat moet worden.
Ik gebruik datzelfde brandertje voor gras/onkruid tussen m'n tegels. Dat werkt eigenlijk niet zo heel lekker, zeker als het gewoon groen vers gras is. Wat ik vaak doe is eerst tussen de tegels waar het onkruid zit, besproeien met van dat gif spul, en als het een paar dagen later uitgedroogd is, ga ik het te lijf met de brander. Maar echt heel lekker werken doet het niet (die brander heeft te weinig vermogen).
Uiteindelijk resulteert het dat ik 5 a 10 minuten sta te 'branden', en de rest van de tijd flinke steekvlammen sta te maken door de gasfles op de kop te houden, en allerhande objecten in de fik probeer te steken :P (ook leuk, maar niet doeltreffend :P)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Raymond schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:42:
Schoonmaakazijn: werkt dat ook tegen mieren?
Als het goed is werkt azijn wel. Poedersuiker met bakpoeder/gist mengen werkt ook goed. Bakpoeder schijnt niet bevorderlijk voor ze te zijn, omdat het uitzet en ze nemen het nog mee naar "huis" ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na stevig googlen nog niet echt een duidelijk antwoord, dus een post hier.

Bosch heeft verschillende aanduidingen voor hun boormachines.

GSR, GSB, GDR

Nu weet ik dat het verschil tussen GSR en GSB is dat de GSB een hamer modus heeft.

Maar wat is nu de GDR? Als ik google is dat ook een boormachine met slaghamer. Maar waarom is dat geen GSB dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:03:
Na stevig googlen nog niet echt een duidelijk antwoord, dus een post hier.

Bosch heeft verschillende aanduidingen voor hun boormachines.

GSR, GSB, GDR

Nu weet ik dat het verschil tussen GSR en GSB is dat de GSB een hamer modus heeft.

Maar wat is nu de GDR? Als ik google is dat ook een boormachine met slaghamer. Maar waarom is dat geen GSB dan?
GDR is Accudraaislagmoeraanzetter/slagschroevendraaier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CappieL schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:10:
[...]

GDR is Accudraaislagmoeraanzetter
Dus eigenlijk puur een apparaat om enkel schroeven, bouten en moeren mee te doen (niet boren) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 12:11:
[...]

Dus eigenlijk puur een apparaat om enkel schroeven, bouten en moeren mee te doen (niet boren) ?
Kijk hier even:

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi duidelijk verhaal!! Dank je wel voor de info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Waar zouden we toch zijn zonder Ike? Die filmpjes zijn echt heel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:26

-tom-562

Oliesjeik

Framoes schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:55:
[...]

Als het goed is werkt azijn wel. Poedersuiker met bakpoeder/gist mengen werkt ook goed. Bakpoeder schijnt niet bevorderlijk voor ze te zijn, omdat het uitzet en ze nemen het nog mee naar "huis" ook.
Laatst ook last gehad van mieren. Kokend water in de holletjes waar ze uit kruipen, daarna alle randen/hoeken waar ze liepen bespoten met schoonmaakazijn en daarna (baking) soda gestrooid. Geen last meer van gehad.
Maizena i.p.v. bakpoeder/soda schijnt ook te helpen, dan ontploffen ze :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastiaanwezen schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:30:
........
Paar weken terug een klimop stevig ingekort die de nok van het dak had bereikt.

Doorgeknipt en de verse strengen meteen losgetrokken en ongeveer een week later met de hogedrukspuit de restanten van de muur gespoten.
Dat ging eigenlijk lekker snel, kleine donkere vlekjes op de muur blijf je houden daar doet een brander niets meer mee. ;)

Op een paar plekken vielen enkele losliggende deeltjes voegspecie naar beneden, daar moet ik nog even met een voegspijker langs.
Geen probleem verder.

Zo te zien zaten die voegen al een tijdje los, waarschijnlijk door de indringing van de klimop.
Voegen die vastzitten komen nml. niet zomaar los door een casual hogedrukspuit, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:25
Heeft er iemand een goede compacte oplossing om te werken met een invalzaag en het verzagen van plaat materiaal. (En nee niet laten zagen bij de gamma of iets dergelijks ;).).
Ik heb nu een aantal keer wat planken uit een plaat gezaagd e.d., maar met een workmate en een tafeltje, of op de grond vind ik het niet ideaal en verantwoord werken.

Veel ruimte heb ik niet in de garage dus veelal buiten even wat opzetten en zagen maar.

nu kwam onderstaande diy werkbank tegen, zou dit stevig/werkbaar zijn?
Qua opslag bij niet gebruiken neemt het bijna geen ruimte in dat kan ik onze tuinschuur wel kwijt.
http://www.instructables.com/file/FM3CXPRHYCSYAOK/

volledige site waar deze diy werkbank wordt gemaakt.

http://www.instructables....Cutting-Table-Work-Table/

TL:DR, compacte werkbank voor plaatmateriaal met invalzaag e.d. te verwerken.
i.p.v. workmate en los tuintafeltje ikea.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Schraagjes en dikke spaanplaat.

Zijn makkelijk op te bergen en stevig. Spaanplaat is goedkoop en dus is het niet erg om er met de invalzaag een paar mm in te zagen en de plaat te vernielen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik krijg net een foldertje van Bosch en ik geloof dat ze de foto's bij @Atmoz hebben gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZA9RWDol2OaGedFZeT7ehGzs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Phyt_ schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:11:
Heeft er iemand een goede compacte oplossing om te werken met een invalzaag en het verzagen van plaat materiaal. (En nee niet laten zagen bij de gamma of iets dergelijks ;).).
Ik heb nu een aantal keer wat planken uit een plaat gezaagd e.d., maar met een workmate en een tafeltje, of op de grond vind ik het niet ideaal en verantwoord werken.

Veel ruimte heb ik niet in de garage dus veelal buiten even wat opzetten en zagen maar.

nu kwam onderstaande diy werkbank tegen, zou dit stevig/werkbaar zijn?
Qua opslag bij niet gebruiken neemt het bijna geen ruimte in dat kan ik onze tuinschuur wel kwijt.
http://www.instructables.com/file/FM3CXPRHYCSYAOK/

volledige site waar deze diy werkbank wordt gemaakt.

http://www.instructables....Cutting-Table-Work-Table/

Ik heb via een vriend een fmt-achtig blad laten maken (zoals van Festool). Met 32mm gaten, dus kan er ook klemmen en stops (bench dogs?) in kwijt. Handvaten er aan om te kunnen verslepen en klaar ben je. Werkt min of meer hetzelfde als wat jij linkt, maar met de genoemde voordelen.

Vergelijkbaar met deze. Heb in m'n schuur een balk aan de muur gemaakt en een oude workmate staan die het blad ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Phyt_ schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 16:11:
Misschien dit (of soortgelijk iets) een optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:22
Martinusz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:31:
Hier een speciaal middeltje tegen onkruid, verkregen via buurman vanuit Belgie hehe....
Is niet helemaal voor thuisgebruik....lees 1 liter van dat spul wordt normaal gebruikt op 10.000m2.
Handschoenen vereist dus ;)
Formaline + ouderwetse round-up xD

Vers geïmporteerd vanuit Polen (en bij de lokale loonwerker(spuitbedrijf) ook vaak wel te krijgen).

Zonder problemen van je onkruid afkomen en je bestrating direct mooi schoon en helder ;)
PBM wel aangeraden en op z'n minst laarzen ;) Als dat goedje op je pootjes terecht komt zie je jezelf ook vervellen.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Notna schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 08:19:
[...]

Reinier schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 09:31:
[...]

OK, ik snap je punt, prima zo :>
Ik ga ook weer verder kwijlen want wat dat betreft zijn we het met elkaar eens denk ik :)
Jongens, maak je alsjeblieft om mij geen zorgen! Ik kan wel tegen een stootje hoor 8)

[edit]
Reinier schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:19:
Ik krijg net een foldertje van Bosch en ik geloof dat ze de foto's bij @Atmoz hebben gemaakt :)

[afbeelding]
Nice :9

Een aantal jaar geleden heb ik eens een soortgelijke foto (maar met véél minder powertools erop) gemaakt. Misschien binnenkort (als d'r weer wat tijd is :X) nog eens zo eentje maken :+

[ Voor 20% gewijzigd door Atmoz op 21-07-2017 19:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
o0SmOkE0o schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:20:
[...]

Misschien dit (of soortgelijk iets) een optie ?

[video]
Dat is best een gaaf ding. Misschien eens een goedkope cirkelzaag op de kop tikken en deze poor man's zaagtafel maken.
Annuk schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:27:
[...]

Vers geïmporteerd vanuit Polen (en bij de lokale loonwerker(spuitbedrijf) ook vaak wel te krijgen).

Zonder problemen van je onkruid afkomen en je bestrating direct mooi schoon en helder ;)
PBM wel aangeraden en op z'n minst laarzen ;) Als dat goedje op je pootjes terecht komt zie je jezelf ook vervellen.
Round-up ga ik m'n ouders niet aanraden. Dat is echt te naar spul. Ze moeten nog een tijdje mee.
Atmoz schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:53:
[...]

[...]

Jongens, maak je alsjeblieft om mij geen zorgen! Ik kan wel tegen een stootje hoor 8)

[edit]

[...]

Nice :9

Een aantal jaar geleden heb ik eens een soortgelijke foto (maar met véél minder powertools erop) gemaakt. Misschien binnenkort (als d'r weer wat tijd is :X) nog eens zo eentje maken :+
Een soort 360° alle kanten op panorama? Anders gaat het niet passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Framoes schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:48:

Een soort 360° alle kanten op panorama? Anders gaat het niet passen.
Lol :D
Zo erg ook weer niet, maar 't zal een foto met een bredere kijkhoek worden O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
"Nieuwe" aanwinst hier. Gekregen van een aannemer die ik ken. Hij gebruikte hem nooit, omdat hij al twee van Makita heeft die onverwoestbaar zijn.

Het is een Fein 1200W slijper met een opmerkelijke manier van aanzetten. Je moet die twee grijze vlakken indrukken en dan kan je door alleen de voorste ingedrukt te houden hem laten draaien. Als je vervolgens nogmaals op de achterste tikt, blijft ie draaien zonder knoppen in te drukken.

Heb nu twee haakse slijpers en beide waren gratis d:)b Oke, die ander moest ik zelf fixen met €15 aan onderdelen van Kruis, maar hij was zelf voor niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LntmYlzGSI5iwDdlSnD9soYp/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Framoes schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 20:48:
Dat is best een gaaf ding. Misschien eens een goedkope cirkelzaag op de kop tikken en deze poor man's zaagtafel maken.
Er zijn natuurlijk verschillende DIY uitvoeringen te vinden. Maar kwam deze laatst tegen op Dobbit.
Het is ook meer ter inspiratie :D

Indien je veel panelen zaagt en niet al te veel ruimte tot je beschikking hebt. Is een verticale paneelzaag m.i. het meest efficïent qua ruimte en werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

geekeep schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 11:26:
[...]
Bij verbranden maak je de bodem enkel vruchtbaarder voor nog meer onkruid :+
Dat valt wel mee hoor. ;)
Het eventuele verrijken van de bodem gebeurt alleen als de as door de grond wordt opgenomen.

De as valt bij verbranding meestal op de tegels (bij mij tenminste) en zolang je die as niet ónder de tegels frummelt verandert er weinig aan de biotoop.
Kwestie van goed stofzuigen. O-)

"Kijk de buren zijn de tuin aan het stofzuigen!!" _O-
Annuk schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:27:
[...]
:N :N

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2017 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:25
Bedankt voor de tips omtrent werktafel voor de invalzaag. Ik ga ze eens bekijken en bedenken wat voor moois we gaan maken :).

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Pagina: 1 ... 92 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.