[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 100 Laatste
Acties:
  • 719.891 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik moet een aantal dingen zagen voor het bouwen van een meubel voor thuis. Dat betekent dus dat het recht moet zijn en exact op de juiste maat. Nu heb ik verschillende opties:

Aftekenen en met de hand zagen
Aftekenen en met decoupeerzaag zagen.
Cirkelzaag met geleider?
Aftekenen en met afkortzaag zagen
Zagen op een zaagtafel.

Decoupeerzaag valt min inziens af aangezien ik hier niet 100% recht mee ga kunnen zagen.
Met de hand zou kunnen maar ik heb niet genoeg vertrouwen dat ik dat elke keer 100% recht ga kunnen.
De zaagtafels die ik gezien heb hebben vaak maar een beperkte aanslag waardoor je er tot een cm of 20 tegelijk kan afzagen als je de aanslag wilt gebruiken.

Afkortzaag was mijn eerste keuze maar dat vereist wel dat er geen speling op het apparaat zit anders klopt je maatvoering nog niet. Ik heb met een laminaatsnijder gewerkt (wat eigenlijk hetzelfde idee is) daar zat zo een paar mm speling op dat je daar mee elke keer een andere lengte snijdt.

Cirkelzaag geen ervaring mee.

Ik wil ook niet al te veel geld uit geven, 200 euro vind ik al veel geld. Hoewel ik het leuk vindt om zelf iets te maken verwacht ik niet dat ik een dergelijk apparaat wekelijks nodig zal zijn. Goed om te weten is dat ik nog wel laminaat moet leggen in huis dus daar heb ik ook nog een oplossing voor nodig. Tot op heden met laminaatsnijder en decoupeerzaag gedaan. De decoupeerzaag leende zich daar uitstekend voor alleen is deze niet van mij.

Ik hoef niet persé alles met één machine te doen. Ik twijfel het meest over wat het handigst werkt om iets op een exacte lengte te recht af te zagen.

Mis ik nog een mogelijkheid en wat zou voor mij de beste keuze zijn?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Laatst online: 21:46

orf

Wes46 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:45:
Ik moet een aantal dingen zagen voor het bouwen van een meubel voor thuis. Dat betekent dus dat het recht moet zijn en exact op de juiste maat. Nu heb ik verschillende opties:

Cirkelzaag met geleider?
Zagen op een zaagtafel.

Decoupeerzaag valt min inziens af aangezien ik hier niet 100% recht mee ga kunnen zagen.
Met de hand zou kunnen maar ik heb niet genoeg vertrouwen dat ik dat elke keer 100% recht ga kunnen.
De zaagtafels die ik gezien heb hebben vaak maar een beperkte aanslag waardoor je er tot een cm of 20 tegelijk kan afzagen als je de aanslag wilt gebruiken.

Afkortzaag was mijn eerste keuze maar dat vereist wel dat er geen speling op het apparaat zit anders klopt je maatvoering nog niet. Ik heb met een laminaatsnijder gewerkt (wat eigenlijk hetzelfde idee is) daar zat zo een paar mm speling op dat je daar mee elke keer een andere lengte snijdt.

Ik wil ook niet al te veel geld uit geven, 200 euro vind ik al veel geld. Hoewel ik het leuk vindt om zelf iets te maken verwacht ik niet dat ik een dergelijk apparaat wekelijks nodig zal zijn. Goed om te weten is dat ik nog wel laminaat moet leggen in huis dus daar heb ik ook nog een oplossing voor nodig. Tot op heden met laminaatsnijder en decoupeerzaag gedaan. De decoupeerzaag leende zich daar uitstekend voor alleen is deze niet van mij.

Ik hoef niet persé alles met één machine te doen. Ik twijfel het meest over wat het handigst werkt om iets op een exacte lengte te recht af te zagen.

Op maat laten zagen door een houthandel? Die beschikken vaak over een goede formaatzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

orf schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:51:
[...]

Op maat laten zagen door een houthandel? Die beschikken vaak over een goede formaatzaag.
Dat is inderdaad ook een optie maar ik ga niet elke keer naar een houthandel rijden om iets op maat te laten zagen. Dan ben ik afhankelijk van anderen + ik blijf op en neer rijden want ik weet zeker dat ik niet alles in 1x juist ontwerp/meet/monteer.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:28
Goedkopie invalzaag met geleider oppikken bij de lidl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:49

Cirkelzaag met geleider?
Zagen op een zaagtafel.

Combi van 2 werelden dan? Decoupeerzaag met adapter op een geleiderail?

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:50
Was altijd aan het kloten op de grond en latjes etc. Zag deze aanbieding bij Toolstation. Heb ze vandaag binnen gehad.Afbeeldingslocatie: http://cdn.toolstation.com/images/140211-NL/800/51623.jpg

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17

Cirkelzaag met geleider?
Zagen op een zaagtafel.

Een decoupeerzaag is niet zuiver genoeg. Een zaagtafel die zuiver is vind je niet voor €200,- De beste optie is een cirkelzaag of invalzaag met geleider.
artbij schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 17:54:
Was altijd aan het kloten op de grond en latjes etc. Zag deze aanbieding bij Toolstation. Heb ze vandaag binnen gehad.[afbeelding]
Zag ze ook al. Voelen ze een beetje stevig aan of is het Chinese C-kwaliteit?

Toolstation heeft de laatste tijd wel aardige aanbiedingen. Laatst een haspel en een doos duo power pluggen gehaald die ik nergens (incl Duitsland) goedkoper kon vinden.

[ Voor 63% gewijzigd door Framoes op 29-06-2017 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Zat zelf een tijdje terug aan deze te denken...

https://knowledge.axminst...203-1168618718.1493404464

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Framoes schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:22:
[...]

Een decoupeerzaag is niet zuiver genoeg. Een zaagtafel die zuiver is vind je niet voor €200,- De beste optie is een cirkelzaag of invalzaag met geleider.

[...]

Toolstation heeft de laatste tijd wel aardige aanbiedingen. Laatst een haspel en een doos duo power pluggen gehaald die ik nergens (incl Duitsland) goedkoper kon vinden.
Dingen voelen wel stevig. Volgens de doos 125 kilo per schraag. Pootjes zijn wel dun en staan niet plat. Over laminaat gaan ze wel glijden.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

:9 vandaag m'n CNC-machine gaan ophalen bij onze oosterburen.

Hij staat helaas nog niet op z'n plek (te zwaar) dus nog niet kunnen werken ermee.
Wel alvast wat foto's gemaakt:

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_8.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_10.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_11.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Haase_1065Profi_12.jpg

Zodra die op zijn uiteindelijke locatie staat kan ik ermee aan de slag.
Dus moet nog heel even geduld hebben O-)

Maar tot die tijd kan ik er natuurlijk wel een beetje mee spelen (op en neer rijden met die brug, ook leuk :+ :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Gaaf ding!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dude! Leipe shit :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
wel vet dat je er een levensechte hond mee kan printen frezen

[ Voor 11% gewijzigd door leecher op 29-06-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:47

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

leecher schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:34:
wel vet dat je er een levensechte hond mee kan printen
printen, frezen jah |:(

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Foutje moet kunnen he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Atmoz schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:53:
.......
Hij staat helaas nog niet op z'n plek (te zwaar) dus nog niet kunnen werken ermee.
Hij staat daar toch prima zolang het bezoek niet blijft mee-eten?? :P

Trouwens: welke speakers spot mijn oog daar??
Ahhhh..... :Y
tijlemanz schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:00:
[...]
Heb voor dezelfde vraag gestaan en heb uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en iets meer besteed (70 euro bovenop de 150).
Ik heb uiteindelijk een Bosch GST 160 CE gehaald https://www.amazon.de/Bos...-1&keywords=bosch+gst+160. 220 inclusief verzending bij onze oosterburen.
Imho een vd betere - zo niet de beste - decoupeer die je voor dit geld kunt kopen. _/-\o_

Je doet vele, vele jaren met zo'n machine en itt een accumachine hoef je na aankoop geen nieuwe accu's meer aan te schaffen.
Reken eens uit wat die accugrap je gekost heeft een slordige 15 jaar na dato.
Dan ben je uiteindelijk veel duurder uit dan met deze machine. :P

Werkend met een decoupeerzaag heb ik eigenlijk weinig tot geen last van het 230V snoer en dat issue valt al helemaal weg zodra je er een stofzuiger met slang aan gaat hangen.
Waar je met meerdere bedrade boor/schroefmachines in no-time een onontwarbare knoop aan snoeren krijgt, heb je daar met een individuele 230V decoupeer zelden tot nooit last van en de kracht en precisie van met name deze bedrade Bosch 160CE is door het uitstekende geleidingsmechanisme moeilijk te kloppen.
Zeker niet door de huidige accu types. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 29-06-2017 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Framoes schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 18:22:
[...]

Ik heb diezelfde al een tijdje, en ben er prima tevreden over :)
Stabieler dan cheapass vuren schraagjes, minder stabiel dan massieve eiken of stalen schragen, maar doen prima hun werk en zijn makkelijk overal heen te slepen :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-05 14:56

Stoffel

Engineering the impossible

Atmoz schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 19:53:
:9 vandaag m'n CNC-machine gaan ophalen bij onze oosterburen.

Wel alvast wat foto's gemaakt:

Zodra die op zijn uiteindelijke locatie staat kan ik ermee aan de slag.
Dus moet nog heel even geduld hebben O-)

Maar tot die tijd kan ik er natuurlijk wel een beetje mee spelen (op en neer rijden met die brug, ook leuk :+ :+ )
Very nice! Plek lijkt me prima zo, je kunt er toch ook eten mee opscheppen voor je gasten? :+

Je hebt overigens ook nog dezelfde lampen als ik zie ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Anoniem: 639074 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Hij staat daar toch prima zolang het bezoek niet blijft mee-eten?? :P
Ik kan zélf niet eens meer fatsoenlijk aan tafel werken/eten :P
Trouwens: welke speakers spot mijn oog daar??
Dat zijn de B&W 803 Diamond
Ahhhh..... :Y
Echt wel O+
Stoffel schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 21:13:

Very nice! Plek lijkt me prima zo, je kunt er toch ook eten mee opscheppen voor je gasten? :+

Je hebt overigens ook nog dezelfde lampen als ik zie ik
Hier op GoT heb ik zéker 10 PM's gehad met de vraag waar ik die lampen vandaan had. Totaal op alle forums misschien wel 30x. Verreweg de meest gestelde vraag ooit (aan mij dan he :P). Dus ben blij dat ze mooi gevonden worden, ik vind ze zelf ook echt mooi:

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Nieuwe_lampen2.JPG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Atmoz schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 23:36:

Hier op GoT heb ik zéker 10 PM's gehad met de vraag waar ik die lampen vandaan had. Totaal op alle forums misschien wel 30x. Verreweg de meest gestelde vraag ooit (aan mij dan he :P). Dus ben blij dat ze mooi gevonden worden, ik vind ze zelf ook echt mooi:

[afbeelding]
Ik dacht nu komt de link naar de lampen maar nee :P welke lampen zijn dat btw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
Omdat niet iedereen wist wat ze me voor mijn verjaardag moesten geven, kreeg ik een paar enveloppen. Heb laatst al een kabelhaspel gehaald en gisteren een Hultafors HBX 22-9 en STK beitelmes besteld.

Hopelijk is het snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

leecher schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 00:05:

Ik dacht nu komt de link naar de lampen maar nee :P welke lampen zijn dat btw
Lucide Volo

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 30-05 22:02

Jelte,89

Woodworking

Mooi spul wederom Atmoz!

Heb je al een opdracht voor de frees?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Dankjewel :)
Heb je al een opdracht voor de frees?
Ja, inmiddels een paar dingen. Maar eerst moet ik maar eens wegwijs raken in de software en alle instellingen. Man, dat valt nog niet mee... Blij als ik morgen de letter "T" (van Test :P) ergens in krijg gefreesd.

Daarna komt de rest. Maar het is niet niks hoor.... Zeker voor 3D ontwerpen zal ik nog wel even zoet zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Nav Raymond in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

En deze: Raymond in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

Heb ik vandaag mn setje lange doppen ook maar compleet gemaakt met dop 12 en 15 (en meteen ook maar kniegewrichtje erbij):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PmjPT421pMhFubllXwrl5d4u/full.jpg

Jongen in de winkel wilde me eerst huismerk verkopen, toen ik naar de hazet doppen wees, met als argument: "Jamaar, dit kost de helft!"

Boeie, ik wil gewoon Hazet :P

Op zich had'ie wel gelijk. Ik heb best wel de hoofdprijs betaald, maar ik was het gesnuffel op internet naar de laagste prijs beuh.
Deze winkel verkoopt Hazet, heb ik ook spul van, ook al heb ik het meeste van gedore (en ik had dat ook liever gehad voor het oog, magoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik kan me eigenlijk niet heugen ooit een bout/moer tegen te zijn gekomen met een maat 12mm. Meestal gaat het direct van 10mm (M6) naar 13mm (M8). De enige keer dat ik dacht een 12mm nodig te zijn, bleek het 1/2" te zijn :+

Maar huismerk of Hazet, dan had ik ook Hazet gekozen. Hun doppen zijn gewoon goed, daar ga je geen problemen mee krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door henkie196 op 30-06-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:10
Heb vlak na m'n pa dezelfde boorhamer gekocht (Metabo UHE 2660-2 Quick). Nu wil die van hem ineens niet meer draaien. De kop draait nauwelijks/extreem zwaar. Als je het knopje indrukt gaat de motor wel draaien, maar de kop wordt gewoon niet aangedreven, ongeacht welke versnelling hij staat.

Heb al wat zitten draaien met de hand linksom/rechtsom, versnelling gewisseld/beitelstand etc maar volgens mij is er iets goed stuk. Hij heeft er alleen een tegelvloertje van 2x2m mee uitgebikt en niet eens keihard breken, tegels zaten vrij los. Toch raar voor een machine van nog geen halfjaar oud. Ga hem maar opsturen naar Kruis gereedschappen waar hij aangeschaft is, zit sowieso één jaar garantie op.

Oja en iets wat ik mistte in de topicstart (en wat misschien zelfs wel in de topicwarning kan):

Zorg dat je op tijd bent met het registreren van je extra garantie!!!!!

Bij Metabo moet dat binnen 4 weken na aankoop en ik zie dat het bij anderen (Bosch, DeWalt, Makita) net zo is. Echt lame dat ik daar nu pas achter kom. Heb mijn boorhamer nog wel kunnen registreren, maar ik hoop niet dat ik ooit van die extra garantie gebruik moet maken, gaat vast gezeik opleveren omdat de registratiedatum te ver na de aankoopdatum ligt. Het registreren van die van m'n pa was ik al te laat voor (maand eerder besteld), de site accepteerde die aankoopdatum al niet meer. Bah, moeilijk gedoe.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2017 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
henkie196 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:19:
Ik kan me eigenlijk niet heugen ooit een bout/moer tegen te zijn gekomen met een maat 12mm. Meestal gaat het direct van 10mm (M6) naar 13mm (M8). De enige keer dat ik dacht een 12mm nodig te zijn, bleek het 1/2" te zijn :+

Maar huismerk of Hazet, dan had ik ook Hazet gekozen. Hun doppen zijn gewoon goed, daar ga je geen problemen mee krijgen.
Ik heb weleens zo'n tabel opgezocht, waarin de boutmaat tegen sleutelmaat stond uitgezet. Officieel is idd m8, sleutel 13. Maar japqmse maat is 12mm. En oude maat is ook 12mm.

En veel belangrijker, de m8 moeren die ik een paar weken terug moest aandraaien, waren ook 12mm. Vandaar dat ik 12mm erbij heb gehaald.

Ik heb een heel setje van die doppen, allemaal de officiële maat, maar die paar keren dat ik een lange dop nodig had, greep ik mis. Dus vandaar deze aanvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 15:57
ThinkPadd schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 22:39:
Heb vlak na m'n pa dezelfde boorhamer gekocht (Metabo UHE 2660-2 Quick). Nu wil die van hem ineens niet meer draaien. De kop draait nauwelijks/extreem zwaar. Als je het knopje indrukt gaat de motor wel draaien, maar de kop wordt gewoon niet aangedreven, ongeacht welke versnelling hij staat.

Heb al wat zitten draaien met de hand linksom/rechtsom, versnelling gewisseld/beitelstand etc maar volgens mij is er iets goed stuk. Hij heeft er alleen een tegelvloertje van 2x2m mee uitgebikt en niet eens keihard breken, tegels zaten vrij los. Toch raar voor een machine van nog geen halfjaar oud. Ga hem maar opsturen naar Kruis gereedschappen waar hij aangeschaft is, zit sowieso één jaar garantie op.

Oja en iets wat ik mistte in de topicstart (en wat misschien zelfs wel in de topicwarning kan):

Zorg dat je op tijd bent met het registreren van je extra garantie!!!!!

Bij Metabo moet dat binnen 4 weken na aankoop en ik zie dat het bij anderen (Bosch, DeWalt, Makita) net zo is. Echt lame dat ik daar nu pas achter kom. Heb mijn boorhamer nog wel kunnen registreren, maar ik hoop niet dat ik ooit van die extra garantie gebruik moet maken, gaat vast gezeik opleveren omdat de registratiedatum te ver na de aankoopdatum ligt. Het registreren van die van m'n pa was ik al te laat voor (maand eerder besteld), de site accepteerde die aankoopdatum al niet meer. Bah, moeilijk gedoe.
Lijkt erop dat iets in de aandrijfkast kapot is. Dure grap normaliter. Gelukkig heb je de garantie nog.

Verder is de jaar garantie wel apart. Het hoort volgens de europese regelgeving 2 jaar te zijn. Daar heb je ook recht op. Daar kan je in ieder geval op wijzen bij een defect. De extra garantie is meestal voor de derde jaar extra.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Framoes
M'n nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CYNa7OskS9wGqCEGoGUYbPkH/medium.jpg

En een aanwinst van een paar weken terug:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4pixCoEKkECIMOZV3uRs3Kbc/medium.jpg

Makita 1100 schaafmachine. Via V&A gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ahh, dat is nummer twee die hier z'n eettafel als voorportaal van de mancave gebruikt.
Ik heb die van mij net onder fysieke bedreiging helemaal leeg moeten ruimen. :+
En een aanwinst van een paar weken terug:
[afbeelding]
Makita 1100 schaafmachine. Via V&A gevonden.
Woww, die Makita is zo te zien nog nooit gebruikt??
Wat heb je er voor betaald als ik even brutaal mag zijn?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Anoniem: 639074 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 08:48:
[...]

Ahh, dat is nummer twee die hier z'n eettafel als voorportaal van de mancave gebruikt.
Lol >:)

Maareh...tel/kijk eens goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Anoniem: 639074 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 08:48:
[...]

[...]
Ja, nieuw gereedschap staat zo mooi op dat hout.

M'n meest gebruikte schroefmachines staan ook in een kast in de kamer. Er stonden ook doosjes schroeven, m'n kruislijnlaser, waterpassen, een mini systainer en nog meer. Die heb ik uiteindelijk maar opgeruimd...
Woww, die Makita is zo te zien nog nooit gebruikt??
Wat heb je er voor betaald als ik even brutaal mag zijn?? O-)
De mesjes hebben wat bramen (braampjes) en er zit een scheurtje in het plastic van de stofafzuiging, maar hij werkt nog super.

Kostte me €70,- Geloof dat de verkoper een lading gereedschap had overgenomen en deze niet gebruikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 18:42

miekol

erm

Dat vind ik niks voor jou, zo'n hanky panky imitatie design lampen merk, had je niet liever een paar originele Tom Dixon's aan het plafond hangen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:41
Iemand ervaringen met deze afkort/trekzaag van de Lidl? Ik las elders vrij goede ervaringen (nog geen idee of dat na langer gebruik ook nog positief is). De trekfunctie gaat tot 34cm, dus voor laminaat of kast planken zou dit voldoende moeten zijn. https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kap-en-trekzaag/p100215421

Edit: En hier een YT filmpje: YouTube: PARKSIDE SLIDING CROSS CUT MITRE SAW PZKS 1500 A1 unboxing

[ Voor 20% gewijzigd door peligro2k op 02-07-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07
peligro2k schreef op zondag 2 juli 2017 @ 14:19:
Iemand ervaringen met deze afkort/trekzaag van de Lidl? Ik las elders vrij goede ervaringen (nog geen idee of dat na langer gebruik ook nog positief is). De trekfunctie gaat tot 34cm, dus voor laminaat of kast planken zou dit voldoende moeten zijn. https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kap-en-trekzaag/p100215421

Edit: En hier een YT filmpje: YouTube: PARKSIDE SLIDING CROSS CUT MITRE SAW PZKS 1500 A1 unboxing
Laat ik het zo stellen prima zaag voor onnauwkeurig werk (al zou ik hem persoonlijk daar niet eens voor gebruiken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Laminaat meot wel kunnen met dat Lidl ding :).

Ik heb zelf een metabo. Wel iets duurder, maar niet heel veel uit mijn hoofd.

Ik moet binnenkort 150meter kippengaas op palen gaan vastmaken. Ik dacht dat met krammetjes te gaan doen, maar denk dat het met de hand lang gaat duren, is daar een electrische tool voor?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
artbij schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:50:
Ik moet binnenkort 150meter kippengaas op palen gaan vastmaken. Ik dacht dat met krammetjes te gaan doen, maar denk dat het met de hand lang gaat duren, is daar een electrische tool voor?
https://www.ecotools.nl/handtacker-evu1014/

https://www.ecotools.nl/1...abelnieten-type-u6-10-mm/

Mooie goedkope tussenoplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Dat had ik gezien, maar is dat niet veel te slap voor gaas?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
@artbij
Voor kippengaas? Dat zal toch wel meevallen?
En anders ros je er wat extra in. Gaat met zo'n tacker 10x zo snel als met een hamertje :)

Anders kom je op een luchttacker uit die krammen (dikke nieten) kan schieten en dan ben je zo 5-10x zoveel geld kwijt.

https://www.ecotools.nl/niettacker-n851/
Die schiet het N-type nieten, met draaddikte 1,4mm. Er zijn ook nieten/tackers die 1,6 of dikkere nieten kunnen schieten, maar we hebben het over kippengaas. Hoe dik moet het zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Raymond schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:09:
@artbij
Voor kippengaas? Dat zal toch wel meevallen?
En anders ros je er wat extra in. Gaat met zo'n tacker 10x zo snel als met een hamertje :)

Anders kom je op een luchttacker uit die krammen (dikke nieten) kan schieten en dan ben je zo 5-10x zoveel geld kwijt.

Die schiet het N-type nieten, met draaddikte 1,4mm. Er zijn ook nieten/tackers die 1,6 of dikkere nieten kunnen schieten, maar we hebben het over kippengaas. Hoe dik moet het zijn? :)
Zag zelf deze:

https://www.lidl-shop.nl/...cker-PET-25-C2/p100218835

Tussenoplossing :).

Kan ook nog zijn dat het dit wordt:

Afbeeldingslocatie: https://haxo.nl/uploads/webshop/betafence_tuingaas_light.jpg

Dan is een nietje sowieso niet genoeg denk ik.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Ik kan uit de specs niet afleiden hoe breed en dik die nietjes zijn. Dus ik weet niet of je er wat mee opschiet tov die handtacker.

Voordeel is wel dat het electrisch werkt, voor het geval je geen compressor hebt :)

Ik hoop dat je een beetje snel achter elkaar kan schieten. Ik heb een keer een electrische Metabo tacker in "actie" gezien, maar daar zaten meerdere seconden tussen elk "schot" Dat lijkt me wel frustrerend als je idd 150m hekwerk "even" wilt vastnieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13:37
Omdat mijn 2 jaar oude makita accuboor een slinger heeft maar een nieuwe besteld, het is een Bosch blauw GSB 18V-85 C geworden. *O*

Ook direct een GLM 50 C mee besteld, niet omdat ik hem echt nodig heb maar meer omdat het een leuk speeltje is. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Raymond schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:16:
Ik kan uit de specs niet afleiden hoe breed en dik die nietjes zijn. Dus ik weet niet of je er wat mee opschiet tov die handtacker.

Voordeel is wel dat het electrisch werkt, voor het geval je geen compressor hebt :)

Ik hoop dat je een beetje snel achter elkaar kan schieten. Ik heb een keer een electrische Metabo tacker in "actie" gezien, maar daar zaten meerdere seconden tussen elk "schot" Dat lijkt me wel frustrerend als je idd 150m hekwerk "even" wilt vastnieten :)
Zelf heb ik deze tacker, en werkt best prima! Zeker in paaltjes (ik neem aan geen hardhout) zal het vast geen probleem zijn. Volgens mij kan je bij lidl-shop.nl binnen 90 dagen retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Raymond schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 23:06:
Ik heb weleens zo'n tabel opgezocht, waarin de boutmaat tegen sleutelmaat stond uitgezet. Officieel is idd m8, sleutel 13. Maar japqmse maat is 12mm. En oude maat is ook 12mm.

En veel belangrijker, de m8 moeren die ik een paar weken terug moest aandraaien, waren ook 12mm. Vandaar dat ik 12mm erbij heb gehaald.

Ik heb een heel setje van die doppen, allemaal de officiële maat, maar die paar keren dat ik een lange dop nodig had, greep ik mis. Dus vandaar deze aanvulling
Ik nam wel aan dat je de dop niet had gehaal dals je hem niet nodig was ;) Het is inderdaad niet echt een standaard maat, tenminste niet in de DIN of ISO, maar wel in de JIS. Je komt het wel vaker tegen, zoals M10 dat soms een sleutel 17 is, en soms ook 16, afhankelijk van welke norm gevolgd wordt (DIN vs ISO, respectievelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SchumiFAST
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 29-05 00:05
artbij schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:11:
[...]

Zag zelf deze:

[afbeelding]

Pantanet light is zoals de naam al zegt erg licht. Ik vind die draad redelijk waardeloos. Als je enkel tijdelijk iets wil bouwen of het echt goedkoop moet zijn, probeer dan ergens Pantanet Family of Plasitor tweedehands te scoren? Overigens werk je beter met metalen palen, daar heb je bij Pantanet al krammetjes bij die je in het voorgeboorde gaatje moet prikken en dan dicht kloppen. Bij Plasitor is dat niet nodig omdat je werkt met spandraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
-Venom- schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:40:
[...]

Laat ik het zo stellen prima zaag voor onnauwkeurig werk (al zou ik hem persoonlijk daar niet eens voor gebruiken)
Wat zou je als alternatief aanraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 21:42
peligro2k schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:05:
[...]

Wat zou je als alternatief aanraden?
Geen twijfel mogelijk, ik zou deze nemen! :+
Maar goed, geen idee wat je budget is, maar voor +/- €100 kan je niet heel veel vinden.
Binnen nu en een jaar 'moet' ik ook een afkortzaag halen, en dat zal dan waarschijnlijk deze worden. Ik heb al een Dewalt DW745 dus kan goed uit de voeten met een iets mindere afkortzaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:39

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Remy!!!! schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:29:
Binnen nu en een jaar 'moet' ik ook een afkortzaag halen, en dat zal dan waarschijnlijk deze worden. Ik heb al een Dewalt DW745 dus kan goed uit de voeten met een iets mindere afkortzaag.
De 254 variant van die staat ook nog steeds op mijn lijstje... :P

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Zijn jullie bekend met het merk "phantom" voor draadsnijgereedschap? Dat kan ik hier lokaal kopen, wel zo makkelijk voor een losse tap enzo, maar moet wel goed zijn. Anders bestel ik wel via toolstation oid. Of haal ik bij de vakhandel een Dormer (voor het dubbele bedrag :P )

http://www.ijzerhandel.nl...p-din371-dl-gat-m6x1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Die hebben wij wel eens op het werk. Wilt best redelijk. :) Zorgen ze goed gesmeerd blijven want ze breken nogal snel met een beetje haastigheid, en dan heb ik het niet eens over mishandeling. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Ah, mooi.

Dan haal ik ff een tapje. Toch wel fijn om af en toe gewoon iets in de winkel te halen ipv bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 19:22
Raymond schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:09:

Valt op zich wel mee. Stond toevallig dit weekend ook voor de keuze of spijkeren, of elektrische tacker. Stond je bij de Karwei blijkt die elektrische tacker maar tot 15mm te gaan i.p.v. de geadverteerde 21mm. Sta je dan met je 12MM MDF koof.

In ieder geval naar huis gegaan met een Airpress Compressor + Accesoireset + Airpress Combitacker + Assortiment nieten en T brads voor < €150,- met de keuzekorting. :) En van die compressor heb je later nog wel profijt als je een beetje klust in en rondom het huis.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:23
Een paar dagen geleden heeft Tooltechnic Systems (het bedrijf o.a. achter Festool en Narex) het Amerikaanse Saw Stop gekocht, zie dit persbericht. Saw Stop maakt stationaire zagen met een systeem dat het zaagblad in milisecondes afremt als je het zaagblad met bv een vinger raakt, waardoor je geen verwondingen oploopt.:

Bosch heeft nu met het REAXX een vergelijkbaar systeem (dat nog niet in Europa verkrijgbaar is). De vraag is ook of dat ooit gebeurt, aangezien Saw Stop de rechtszaak tegen Bosch heeft gewonnen. Dit is het Bosch systeem:

Het zou goed zijn als door het opkopen van Saw Stop het veiligheidssysteem ook in Europa verkrijgbaar zou zijn. Hopelijk niet alleen bij Festool, maar bij meer merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:22
Het zou goed zijn als door het opkopen van Saw Stop het veiligheidssysteem ook in Europa verkrijgbaar zou zijn. Hopelijk niet alleen bij Festool, maar bij meer merken.
Ik heb daar enorme twijfels bij, zo ver ik weet is Festool niet erg van het delen, enige product wat TTS groter dan Festool in de markt heeft gezet is Tanos, wat ook nodig is voor 't succes er van. Bij de overname van Protool is alles uiteindelijk Festool geworden.. Ik weet niet of SawStop een Festool product gaat worden, lijkt me meer dat TTS een sterke voet in de Amerikaanse markt zoekt.

SawStop heeft trouwens een bedenkelijke staat van dienst, de CEO hield er wel van om wat rechtzaken te steunen. Doet niets af aan 't product, maar ik verwacht niet dat het eerlijk delen gaat worden.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
simon schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:36:
[...]

Ik heb daar enorme twijfels bij, zo ver ik weet is Festool niet erg van het delen, enige product wat TTS groter dan Festool in de markt heeft gezet is Tanos, wat ook nodig is voor 't succes er van. Bij de overname van Protool is alles uiteindelijk Festool geworden.. Ik weet niet of SawStop een Festool product gaat worden, lijkt me meer dat TTS een sterke voet in de Amerikaanse markt zoekt.

SawStop heeft trouwens een bedenkelijke staat van dienst, de CEO hield er wel van om wat rechtzaken te steunen. Doet niets af aan 't product, maar ik verwacht niet dat het eerlijk delen gaat worden.
Ik ben bang dat je gelijk hebt, maar heb toch wat hoop. Saw Stop heeft de rechtzaak tegen Bosch wel gewonnen, maar niet op alle punten, waardoor het mogelijk is dat er een concurrent komt met een vergelijkbaar systeem dat niet tegengehouden kan worden met de patenten die Saw Stop heeft. Daarnaast zijn de verschillende overheden in de VS al jaren bezig om een vergelijkbaar systeem als Saw Stop verplicht te stellen. Dat zou betekenen dat Saw Stop het systeem (tegen betaling) beschikbaar moet stellen aan andere fabrikanten. En dat hebben ze tot nu toe geweigerd.

Maar ik zal al blij zijn als Festool de CS50 of CS70 met het systeem uitrust of de verschillende Saw Stop modellen in Europa uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 828623

L.N. schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:07:

Bosch heeft nu met het REAXX een vergelijkbaar systeem (dat nog niet in Europa verkrijgbaar is). De vraag is ook of dat ooit gebeurt, aangezien Saw Stop de rechtszaak tegen Bosch heeft gewonnen. Dit is het Bosch systeem:

[video]

Ik keek net naar de filmpjes. De Saw Stop ziet er goed uit, maar de Bosch... Zie dat worstje eens springen. Daar houd je wel gebroken vingers aan over. Ok, ze zitten misschien nog aan je hand, maar of dit werkelijk zoveel beter is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Anoniem: 828623 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:01:
[...]

Ik keek net naar de filmpjes. De Saw Stop ziet er goed uit, maar de Bosch... Zie dat worstje eens springen. Daar houd je wel gebroken vingers aan over. Ok, ze zitten misschien nog aan je hand, maar of dit werkelijk zoveel beter is...
Ik weet niet of dat zo is. Het zaagblad wordt met een grote kracht in de zaagtafel getrokken, waardoor de hele zaagtafel "omhoog" lijkt te springen. Volgens mij komt de beweging in de worst door het omhoog springen van de zaag, waardoor ik niet denk dat er vingers worden gebroken. Op deze video zie je een vergelijkbaar filmpje (kijken vanaf 8:36), waar geen vingers worden gebroken:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik heb die systemen eens vergeleken en het systeem van Bosch lijkt me gunstiger dan SawStop. Je zaagblad gaat niet kapot en je hebt twee cartridges.

SawStop heeft het trouwens heel slim gespeeld in die rechtszaak. Dat zij als Amerikaans familiebedrijf werden benadeeld door multinational Bosch dat als patent-troll en bedrijf dat om de haverklap ideeën steelt werd neergezet. Maar uiteindelijk waren het de patenten die de uitkomst van de zaak bepaalden.

En over het algemeen weet ik niet of dit soort systemen alleen maar goed zijn. Als dit meer de standaard wordt, worden mensen ook onvoorzichtiger. Dat lijkt me niet goed. Vooral omdat je niet alleen maar machines hebt met dit soort systemen en zo'n systeem ook wel eens kan haperen (zal waarschijnlijk in de handleiding staan dat je zelf verantwoordelijk bent).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-05 13:35

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik vind het er allemaal heel spectaculair uitzien. En omdat ik op mijn werk zit kan ik niet met geluid kijken. Maar hoe wordt dit geactiveerd. (het lijkt me vrij duur om het per ongelijk te activeren) Als die Bosch capsules gebruikt zijn gaat de simpele aannemer denk ik verder zonder.

En wat nu het voordeel ten opzichte van de rem op mijn Makita handcirkelzaag weet ik niet. Daarbij is trekker los, blad stil. Dus een tafelzaag met dodemansknop zou dan toch even goed werken?

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Ik had graag 100,- meer uitgegeven aan mijn dewalt dw745 om een sawstop achtig iets erin te hebben.

Die bosch springt omdat het bedrag met geweld naar onder gaat.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
artificial_sun schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:30:
Ik vind het er allemaal heel spectaculair uitzien. En omdat ik op mijn werk zit kan ik niet met geluid kijken. Maar hoe wordt dit geactiveerd. (het lijkt me vrij duur om het per ongelijk te activeren) Als die Bosch capsules gebruikt zijn gaat de simpele aannemer denk ik verder zonder.

En wat nu het voordeel ten opzichte van de rem op mijn Makita handcirkelzaag weet ik niet. Daarbij is trekker los, blad stil. Dus een tafelzaag met dodemansknop zou dan toch even goed werken?
het blad schiet weg, de rem laat het blad in min of meer 3 seconden stoppen. Dat is het verschil tussen vingers en geen vingers :)
artbij schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:47:
Ik had graag 100,- meer uitgegeven aan mijn dewalt dw745 om een sawstop achtig iets erin te hebben.

Die bosch springt omdat het bedrag met geweld naar onder gaat.
Meeste reviews laten zien dat de sawstop je nét iets minder bloed geeft, krasje aan je huid tov klein wondje.

[ Voor 21% gewijzigd door simon op 03-07-2017 16:49 ]

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Voor de liefhebbers: de nieuwe Makita-actie. Een koelbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-05 08:55
lol net voor €350 in de summersale bij gereedschapcentrum besteld... nu toch maar eindeliojk eens die recipro of schaaf bestellen bij een Makitadealer want dit ziet er gruwelijk vet uit voor een Makitafanboy als ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

simon schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:48:
[...]

het blad schiet weg, de rem laat het blad in min of meer 3 seconden stoppen. Dat is het verschil tussen vingers en geen vingers :)
Mijn cirkelzaag remt niet in 3 seconden. Dat is in minder dan een seconde. Dus inclusief reactie tijd in het ergste geval 2 seconden.
Dat kan natuurlijk al een vinger minder zijn maar het houdt wel de machine heel :+

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

L.N. schreef op maandag 3 juli 2017 @ 15:07:
Een paar dagen geleden heeft Tooltechnic Systems (het bedrijf o.a. achter Festool en Narex) het Amerikaanse Saw Stop gekocht, zie dit persbericht. Saw Stop maakt stationaire zagen met een systeem dat het zaagblad in milisecondes afremt als je het zaagblad met bv een vinger raakt, waardoor je geen verwondingen oploopt.:

[video]

[video]

Dat zou weleens een gouden zet kunnen zijn geweest. Net als ze nu met de Domino een uniek product hebben, hebben ze dat misschien ook met een (in Europa verkrijgbare) zaagtafel met vingers bescherming. De CS 70 is geloof ik al bijna 20 jaar oud dus tijd die zou wel een update kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Uncle Mel schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:25:
[...]

lol net voor €350 in de summersale bij gereedschapcentrum besteld... nu toch maar eindeliojk eens die recipro of schaaf bestellen bij een Makitadealer want dit ziet er gruwelijk vet uit voor een Makitafanboy als ik...
Ik had het precies andersom :o

Nutteloze actie voor mij. Ik wacht wel ff op de actie van oktober :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb zo'n goedkope gereedschapskoffer. Zit een T grip in met een vierkante bit; die kan ik op een stel kleine doppen zetten, of op een bithouder voor zeskante bitjes.
Nou is die T grip stuk, maar geen idee hoe zo'n ding heet en waar ik op zou moeten zoeken.
Mind you, die koffer heeft denk ik drie tientjes gekocht dus was niet van plan veel meer dan 5 euro uit te geven.
Iemand tips? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
miekol schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:49:
[...]
Dat zou weleens een gouden zet kunnen zijn geweest. Net als ze nu met de Domino een uniek product hebben, hebben ze dat misschien ook met een (in Europa verkrijgbare) zaagtafel met vingers bescherming. De CS 70 is geloof ik al bijna 20 jaar oud dus tijd die zou wel een update kunnen gebruiken.
Ik hoop het! Ik vervang mijn CS70 dan gelijk voor er 1 met een dergelijk systeem!

Het verschil is dat je de trekker niet los hoeft te laten. Dat heeft ook geen zin, want door de reactietijd ben je jouw vinger al kwijt. De systemen in de Saw Stop en de Bosch REAXX detecteren automatisch als je met een lichaamsdeel het zaagblad raakt en halen in mllisecondes het zaagblad weg. Hierdoor loop geen verwonding op.

De Saw Stop heeft als nadeel dat op het zaagblad geremd wordt, waardoor het zaagblad naar de haaien gaat. Je moet daarna dus een nieuwe remcapsule en nieuw zaagblad kopen. De Bosch trekt het zaagblad snel naar binnen, zonder dat het zaagblad kapot gaan. Ook kun je elke Bosch capsule 2 keer gebruiken, terwijl de Saw Stop maar 1 keer. De capsules van Saw Stop is ook duurder dan de Bosch,

[ Voor 15% gewijzigd door L.N. op 03-07-2017 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

L.N. schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:05:
[...]

Ik hoop het! Ik vervang mijn CS70 dan gelijk voor er 1 met een dergelijk systeem!

[...]

De Saw Stop heeft als nadeel dat op het zaagblad geremd wordt, waardoor het zaagblad naar de haaien gaat. Je moet daarna dus een nieuwe remcapsule en nieuw zaagblad kopen. De Bosch trekt het zaagblad snel naar binnen, zonder dat het zaagblad kapot gaan. Ook kun je elke Bosch capsule 2 keer gebruiken, terwijl de Saw Stop maar 1 keer. De capsules van Saw Stop is ook duurder dan de Bosch,
Volgens mij kun je de Bosch niet 2x gebruiken, maar zitten de modules per 2 aan elkaar vast. Gebruik je 1 cartridge dan draai je hem om dan wordt aan de andere kant de andere cartridge actief. Is die ook gebruikt dan stop je er weer een nieuwe module met 2 cartridges in. Dacht ik gezien te hebben in een filmpje. Correct me if I'm wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
miekol schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:22:
[...]

Volgens mij kun je de Bosch niet 2x gebruiken, maar zitten de modules per 2 aan elkaar vast. Gebruik je 1 cartridge dan draai je hem om dan wordt aan de andere kant de andere cartridge actief. Is die ook gebruikt dan stop je er weer een nieuwe module met 2 cartridges in. Dacht ik gezien te hebben in een filmpje. Correct me if I'm wrong...
Je hebt gelijk, maar voor het gemak had ik gezegd dat je de Bosch-module 2 keer kunt gebruiken. Maar eigenlijk zijn het 2 modules aan elkaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Ik heb het nog eens goed bekeken en het is een mooi systeem. Helaas kan het makkelijk uitgeschakeld worden waardoor het "investeren" in nieuwe capsules voor keine ondernemers weinig prioriteit kan krijgen. Waardoor je de ultieme schijnveiligheid kunt creëren.

En voor een stationaire machine, waarmee je dus ook geen terugtrek reactie van de machine hebt. Kun je wel vingers redden.

Het sawstop systeem is wel heel lomp Amerikaans, alsof je een stalen stang door een wiel steekt.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Iemand ervaring met de microkettingzaag. Ziet er grappig uit maar of het werkt? De accessoires zijn er nog wat onvolwassen uit. Ben in de nabije toekomst op zoek naar een nieuwe decoupeerzaag vandaar mijn vraag.

https://www.bosch-do-it.c...noblade-zagen-2577101.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Ziet er als een gimmick uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Eskimootje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:26:
Iemand ervaring met de microkettingzaag. Ziet er grappig uit maar of het werkt? De accessoires zijn er nog wat onvolwassen uit. Ben in de nabije toekomst op zoek naar een nieuwe decoupeerzaag vandaar mijn vraag.

Dat lijkt me een kutidee van Robert Bosch GmbH met als hoofdeis "kunnen we dit verkopen aan huisvaders met een midlifecrisis?"

Iets wat daarop lijkt bestaat al, maar is eerder te vergelijken met een cirkelzaag aan steroïden dan met een decoupeerzaag, for obvious reasons. Oh, en er hangt een prijskaartje aan waarvoor je het gehele assortiment Bosch Groen in huis hebt.
https://www.toolnation.nl...mmermans-kettingzaag.html
Afbeeldingslocatie: https://toolnation.r.worldssl.net/media/catalog/product/t/w/twin.jpg

Het probleem met een kettingzaag bij downscalen is dat je steeds meer erg kleine moving parts hebt. Hoe meer je die hebt, hoe lastiger het wordt een nette zaagsnede te maken. Om nog maar niet te beginnen over het soepel laten bewegen van al die onderdeeltjes onder last en vol met schmoo.

Ik zie dat het ding bij de Gamma 160 euro op zou moeten leveren. Voor dat geld heb je volgens mij een blauwe Bosch GST 150, hun vlaggenschip-decoupeerzaag; voor 120-130 heb je de GST 90, imo de benchmark voor waar goede decoupeerzagen op 230V aan horen te voldoen.

Dat is dan de AdvancedCut. De EasyCut moet 110 opleveren, maar die kan al niet eens onder een hoek zagen. Dat is in de basis al een minder veelzijdige machine dan eender welke decoupeerzaag die de naam waard is.

[ Voor 15% gewijzigd door McGryphon op 03-07-2017 20:50 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
artbij schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:11:
[...]

Zag zelf deze:

[afbeelding]

Ik zie nu btw dat toolstation ook een hele collectie 230V tackers heeft:
http://www.toolstation.nl...ddelen/d90/Tackers/sd3071

Wel iets duurder dan parkside, maar ook nog steeds betaalbaar. En je kan er smalle nieten en spijkertjes mee schieten (met de duo 35).

Is misschien ook nog wel een optie :)

hmm, deze persoon is niet zo positief:
YouTube: Tacwise Duo35 stapler & nailer REVIEW + TESTS

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond op 03-07-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik mag ook een hele rits nieuw gereedschap uitzoeken in de komende weken omdat we een nieuw huis hebben gekocht en flink moeten verbouwen :).

Op het verlanglijstje staat onder andere: Makita stofzuiger (gewoon goedkoop voldoet voor mij), Makita 18V kitspuit en een Festool Rotex 150. Later ook nog een Festool invalzaag.

Voor de elektra heb ik net een Knipex 95 41 165 en een Knipex 12 42 195 gekocht via ebay.de. Op zich heb ik (natuurlijk) wel kniptangen en lukt het ook daarmee, maar als je 100 stopcontacten moet afmonteren wil je liever goed gereedschap hebben zodat het een stuk sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Ik heb meerdere malen een kitter over de vloer gehad. Allemaal deden ze mijn badkamer kitten met een handpistool. Vonden ze prettiger werken. Pas bij projectwerk wilden ze een accukitpistool overwegen.

Mijn advies is om het geld voor die accukitter in te zetten voor iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

The Eagle schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:02:
Ik heb zo'n goedkope gereedschapskoffer. Zit een T grip in met een vierkante bit; die kan ik op een stel kleine doppen zetten, of op een bithouder voor zeskante bitjes.
Nou is die T grip stuk, maar geen idee hoe zo'n ding heet en waar ik op zou moeten zoeken.
Mind you, die koffer heeft denk ik drie tientjes gekocht dus was niet van plan veel meer dan 5 euro uit te geven.
Iemand tips? :)
Heet dat niet gewoon een wringijzer?

Bij google afbeeldingen vind ik hem dan iig

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:25
Raymond schreef op maandag 3 juli 2017 @ 23:58:
Ik heb meerdere malen een kitter over de vloer gehad. Allemaal deden ze mijn badkamer kitten met een handpistool. Vonden ze prettiger werken. Pas bij projectwerk wilden ze een accukitpistool overwegen.

Mijn advies is om het geld voor die accukitter in te zetten voor iets anders :)
Ja voor kleine kitklusjes is het misschien overkill, maar ik moet straks in de kruipruimte boven mijn hoofd kitten voor de vloerisolatie en dan is het fijn als het geen inspanning vergt. Ook ideaal voor plintjes plakken trouwens, zeker als het een lage viscositeit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo'n Bosch cartridge gaan wij natuurlijk bij AliExpress bestellen die "ongeveer even goed zijn". :+

Ipv de originele Bosch two-shots à $90,- betaal je op AliE slechts $2,75 (2shots) maar voor een slof met 10 stuks komt de schade op slechts $25,- incl. verzending, je hoeft in de EU zone dan ook geen invoerrechten en btw meer af te tikken, hoe handig is dit.
En gegarandeerd "bijna net zo goed als het origineel". O-)

Marktplaats laat desgevraagd weten dat zij hiermee "een grote markt voor losse vingers zien" en dat het platform aanbieders en ontvangers graag met elkaar in contact wil brengen tegen een minimale commissie.
Het is de verwachting dat Marktplaats gezien de urgentie meteen laat voorsorteren op bloedgroep, lange- of korte vingers, huidskleur, nagellengte en postcodegebied.
Aan werkelijk alles is gedacht. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
artificial_sun schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 00:13:
Heet dat niet gewoon een wringijzer?

Bij google afbeeldingen vind ik hem dan iig
Of T-sleutel. Iets als een schuifgreep zou ook nog kunnen. Wringijzer denk ik meer aan zoiets.

Wel even opletten bij het uitkiezen van een nieuwe dat je de juiste maat van het insteekvierkant neemt. 1/4", 3/8", of 1/2" zijn de meest gangbare maten, gezien de meegeleverde bithouder is 1/4" misschien wel het meest waarschijnlijk de maat die hij zoekt, misschien ook 3/8".

[ Voor 22% gewijzigd door henkie196 op 04-07-2017 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
artificial_sun schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:16:
Ik heb het nog eens goed bekeken en het is een mooi systeem. Helaas kan het makkelijk uitgeschakeld worden waardoor het "investeren" in nieuwe capsules voor keine ondernemers weinig prioriteit kan krijgen. Waardoor je de ultieme schijnveiligheid kunt creëren.

En voor een stationaire machine, waarmee je dus ook geen terugtrek reactie van de machine hebt. Kun je wel vingers redden.

Het sawstop systeem is wel heel lomp Amerikaans, alsof je een stalen stang door een wiel steekt.
Hoe vaak komt iemand met zijn poten in zo'n tafel? Bijna nooit toch? En zeker voor een kleine ondernemer loont het om geen werknemers in de ziektewet te hebben.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Uncle Mel schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:25:
[...]

Zucht ik weet alweer waarom die "acties" altijd zo interessant lijken, voorbeeld; tegen het advies van @Framoes in, ga ik toch de DBO180 bestellen, ik ga niet heel lang achter elkaar schuren en heb bijna nooit een stopcontact in de buurt (woon in een appartement dus klussen kan eigenlijk in de berging of op balkon). Ik bestel die dus bij Gereedschapcentrum voor €119. Bij Toolnation is de kale versie niet te krijgen maar wel één met koffer (die dus de berging ingeflikkert wordt om daarna nooit meer te gebruiken) voor €163.

Nou is dit niet bij alle machines het geval maar dit is al de tweede keer dat ik niet een machine koop omdat hij ergens anders met gratis accu of andere accessoire staat, alleen maar om er achter te komen dat hij dan wel een euro of 40 duurder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:57
McGryphon schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:36:
[...]

Ik zie dat het ding bij de Gamma 160 euro op zou moeten leveren. Voor dat geld heb je volgens mij een blauwe Bosch GST 150, hun vlaggenschip-decoupeerzaag; voor 120-130 heb je de GST 90, imo de benchmark voor waar goede decoupeerzagen op 230V aan horen te voldoen.
Voor rond de 160/170 heb je idd de GST 150 maar is het niet het vlaggenschip. Het hangt af van wat je wilt. Grover zagen dan pak je de 150, fijner precisiewerk met de 160. Beide goede zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 30-05 21:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Eskimootje schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:26:

Ik heb zag het een paar weken terug ook en heb toen wat onderzoek gedaan. Geen praktijkervaring er mee. Het is geen vervanging van een decoupeerzaag omdat je alleen recht er mee kan zagen. Decoupeerzaag kan je ook eenvoudig en goedkoop de zaagjes vervangen voor verschillende materialen. Deze minikettingzaak is meer een vervanging voor een mini/handcirkelzaag. Voordeel is dat deze wel dieper kan (65 mm). Zaagsnede is waarschijnlijk wel breder en zal ook wel langzamer zagen.

De accuvariant lijkt me nog het handigst voor het snoeien van takken in bomen als alternatief voor een repricozaag. Die dingen trillen door de op- en neergaande beweging en kunnen zich vastbijten in (vochtig) hout en moet je dus goed vasthouden. Een minikettingzaag lijkt makkelijker te hanteren en minder vermoeiend.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:01:
[...]

Zucht ik weet alweer waarom die "acties" altijd zo interessant lijken, voorbeeld; tegen het advies van @Framoes in, ga ik toch de DBO180 bestellen, ik ga niet heel lang achter elkaar schuren en heb bijna nooit een stopcontact in de buurt (woon in een appartement dus klussen kan eigenlijk in de berging of op balkon). Ik bestel die dus bij Gereedschapcentrum voor €119. Bij Toolnation is de kale versie niet te krijgen maar wel één met koffer (die dus de berging ingeflikkert wordt om daarna nooit meer te gebruiken) voor €163.

Nou is dit niet bij alle machines het geval maar dit is al de tweede keer dat ik niet een machine koop omdat hij ergens anders met gratis accu of andere accessoire staat, alleen maar om er achter te komen dat hij dan wel een euro of 40 duurder is.
Gereedschapceuntrum is geen officiële dealer, dus die actie geldt dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
tijlemanz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:15:
[...]

Voor rond de 160/170 heb je idd de GST 150 maar is het niet het vlaggenschip. Het hangt af van wat je wilt. Grover zagen dan pak je de 150, fijner precisiewerk met de 160. Beide goede zagen.
Meende dat het andersom was, maar mijn punt blijft: voor dat geld heb je een deocupeerzaag met eenzelfde formfactor die in basically alles beter is. En als het toch om rechtdoor zagen gaat, haal dan gewoon een cirkelzaag. Dan heb je één groot zaagblad dat het liefst ook daadwerkelijk rechtdoor wil in plaats van tientallen losse onderdeeltjes die elk net weer wat anders willen.

En dan gaat dat groene gevaarte ook niet dieper dan een gewone cirkelzaag met een 190mm of groter zaagblad. Een handcirkelzaag zonder invalfunctie met een blad minder dan 190mm is doorgaans ook geen gereedschap dat ik serieus neem, een enkele oude 165mm cirkelzaag links of rechts daargelaten.

[ Voor 17% gewijzigd door McGryphon op 04-07-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
McGryphon schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Meende dat het andersom was, maar mijn punt blijft: voor dat geld heb je een deocupeerzaag met eenzelfde formfactor die in basically alles beter is. En als het toch om rechtdoor zagen gaat, haal dan gewoon een cirkelzaag. Dan heb je één groot zaagblad dat het liefst ook daadwerkelijk rechtdoor wil in plaats van tientallen losse onderdeeltjes die elk net weer wat anders willen.

En dan gaat dat groene gevaarte ook niet dieper dan een gewone cirkelzaag met een 190mm of groter zaagblad. Een handcirkelzaag zonder invalfunctie met een blad minder dan 190mm is doorgaans ook geen gereedschap dat ik serieus neem, een enkele oude 165mm cirkelzaag links of rechts daargelaten.
Nee, het is niet andersom, sla google en de vergelijkers er maar op na. Ben het daarnaast wel met je eens, het is een gimmick, je ziet het ook niet terug in de Bosch blauw lijn, maar in Bosch Groen. Wellicht dat de wat minder veeleisende gebruiker met zoiets aan de slag gaat. Die heeft dan geen inval- of cirkelzaag, decoupeerzaag of afkortzaag, die pakt dan zo een ding die alles een beetje kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
tijlemanz schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:43:
[...]

Nee, het is niet andersom, sla google en de vergelijkers er maar op na.
Niet nodig, ik heb al twee decoupeerzagen dus ik neem gewoon aan dat jij gelijk hebt en daardoor de correcte info nu in het topic staat, mij zelf is er minder aan gelegen verder :+
Ben het daarnaast wel met je eens, het is een gimmick, je ziet het ook niet terug in de Bosch blauw lijn, maar in Bosch Groen. Wellicht dat de wat minder veeleisende gebruiker met zoiets aan de slag gaat. Die heeft dan geen inval- of cirkelzaag, decoupeerzaag of afkortzaag, die pakt dan zo een ding die alles een beetje kan.
Nou ja, dat is hoe het marketingtechnisch inderdaad werkt, "heb je nog niet machines A, B, C en D? Machine X kan het allemaal!"
Maar wederom, ook als enige zaagmachine, ongeacht gebruikspatroon, zou ik een goede decoupeerzaag 100% van de keren aanraden boven dit; ik twijfel er niet aan dat die namelijk 99,9% van de zaagklussen een netter resultaat levert met minder moeite, en vooral een veel degelijkere mechanische basis en betere ondersteuning qua zaagbladen.

De doelgroep van dit soort speelgoed is niet de "minder veeleisende gebruiker", de doelgroep is de "ongeïnformeerde en voor marketing gevoelige gebruiker".

[ Voor 6% gewijzigd door McGryphon op 04-07-2017 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Het lijkt me ook echt een apparaat dat over drie jaar niet meer in het assortiment zit en dat er dan ook geen reserveonderdelen (zagen) voor te krijgen zijn.

* Raymond heeft nog een rechte haakse slijper van bosch groen waar al na 2 jaar geen accessoires meer van zijn te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Even ter context, mijn pa zag die EasyCut en AdvancedCut gisteren ook in een bouwmarktkrantje. Zijn vraag aan mij was sinds wanneer LSD legaal is in Oostenrijk, want een stompzinniger idee had hij zelden gezien :+

Nou is mijn pa enigszins archaïsch ingesteld, maar toch vond ik het een relevante assessment voor hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
McGryphon schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:46:
[...]
Niet nodig, ik heb al twee decoupeerzagen dus ik neem gewoon aan dat jij gelijk hebt en daardoor de correcte info nu in het topic staat, mij zelf is er minder aan gelegen verder :+

[...]

Nou ja, dat is hoe het marketingtechnisch inderdaad werkt, "heb je nog niet machines A, B, C en D? Machine X kan het allemaal!"
Maar wederom, ook als enige zaagmachine, ongeacht gebruikspatroon, zou ik een goede decoupeerzaag 100% van de keren aanraden boven dit; ik twijfel er niet aan dat die namelijk 99,9% van de zaagklussen een netter resultaat levert met minder moeite, en vooral een veel degelijkere mechanische basis en betere ondersteuning qua zaagbladen.

De doelgroep van dit soort speelgoed is niet de "minder veeleisende gebruiker", de doelgroep is de "ongeïnformeerde en voor marketing gevoelige gebruiker".
Same here, maw de doehetzelfer die de Gamma/Praxis/etc binnenloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:21
Het enige voordeel dat ik zie bij dat apparaat is dat je hem als kleine invalzaag kunt gebruiken. Dus als je zaagsnede niet aan de rand begint, dan hoef je niet eerst een gat te boren voordat je je decoupeerzaag in je werkstuk zet.

Voor de enkele keer dat zoiets nodig is (gat zagen in aanrechtblad voor een kookplaat of spoelbak en dat soort klussen), lijkt het me niet echt zinvol om zo'n ding aan te schaffen. Dan boor je gewoon eerst even een gat. Of je zet gewoon meteen je grote invalzaag erin :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 30-05 22:02

Jelte,89

Woodworking

McGryphon schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:36:
[...]

Dat lijkt me een kutidee van Robert Bosch GmbH met als hoofdeis "kunnen we dit verkopen aan huisvaders met een midlifecrisis?"

Iets wat daarop lijkt bestaat al, maar is eerder te vergelijken met een cirkelzaag aan steroïden dan met een decoupeerzaag, for obvious reasons. Oh, en er hangt een prijskaartje aan waarvoor je het gehele assortiment Bosch Groen in huis hebt.
https://www.toolnation.nl...mmermans-kettingzaag.html
[afbeelding]

Het probleem met een kettingzaag bij downscalen is dat je steeds meer erg kleine moving parts hebt. Hoe meer je die hebt, hoe lastiger het wordt een nette zaagsnede te maken. Om nog maar niet te beginnen over het soepel laten bewegen van al die onderdeeltjes onder last en vol met schmoo.

Dat is dan de AdvancedCut. De EasyCut moet 110 opleveren, maar die kan al niet eens onder een hoek zagen. Dat is in de basis al een minder veelzijdige machine dan eender welke decoupeerzaag die de naam waard is.
Das wel heel veel geld voor iets wat lijkt op dit:

https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
Een kettingfrees is geen kettingzaag. De frees zorgt er voor dat je sleuven kan frezen voor bijv. pen en gat verbindingen, maar de zaag is om daadwerkelijk 'te zagen'. Plus dat Mafell redelijk de koning is op het gebied van apparatuur voor houtbouw.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Framoes schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Gereedschapceuntrum is geen officiële dealer, dus die actie geldt dan niet.
Das een beetje mijn punt, je krijgt geen koelbox op steroïden maar hij is wel €40 goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Das wel heel veel geld voor iets wat lijkt op dit:

https://www.bol.com/nl/p/...NLKIE002042-KLDQ32GRR2YA2

:>

Wat simon al zegt; dat is een compleet andere machine met compleet andere functionaliteit :P

Nou zal ik niet ontkennen dat die timmermanskettingzagen van Mafell erg veel geld kosten, maar als je nauwkeurigheid en kettingzaag met elkaar wil combineren èn enige duurzaamheid over wil houden ga je nooit een betaalbaar stuk gereedschap overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Nu online
Weten jullie hoe ik geschikt aan een waterafscheider voor een compressor kom?

Ik wil gaan spuiten, maar heb daarvoor zo'n ding nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:07
Raymond schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:43:
Weten jullie hoe ik geschikt aan een waterafscheider voor een compressor kom?

Ik wil gaan spuiten, maar heb daarvoor zo'n ding nodig
Afhankelijk van je aansluiting... Conrad.nl
Pagina: 1 ... 88 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.