[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste
Acties:
  • 719.705 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:29

artificial_sun

Mazda Rx7

The Eagle schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 20:17:
@ThinkPad Waarom moet een adereindhuls rond blijven? Is toch gewoon de aansluiting van de kabel op de kabelschoen? Vast is dan vast lijkt mij. Dus leg uit :)
Een draad met huls moet nog wel in klemmenstroken passen, en die zijn niet gemaakt op platte of verfrommelde hulzen
Afbeeldingslocatie: http://www.seltec.co.uk/files/hl09-cl-pit-02-large.jpg

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Annuk schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 03:18:
@Bhagavad linkjes toegevoegd ;)

@PAHvandam kijk eerst inderdaad eens goed wat je eerste wensen/eisen zijn m.b.t. elektrisch gereedschap, dus wat wil je en wat moet je ermee kunnen.

Wat accu gereedschap betreft kan je over het algemeen het beste alles van 1 merk halen om zo de uitwisselbaarheid van de accu's te garanderen.
Zo kan je ook losse body's bestellen later aangezien je toch al accu's en een lader hebt.

Sommige machines zijn in mijn ogen niet heel interessant om direct op accu te hebben(uitzonderingen daar gelaten), deze kan je dan op 230v kopen en daarmee kan je dan evt wel een uitstapje maken naar een ander merk.

Let wel op bij de aanschaf, de meeste merken hebben een "pro" lijn en een dhz/hobby lijn, bij de één duidelijker gescheiden dan de andere.
Bv: Bosch blauw = pro / bosch groen = dhz/hobby
Makita LXT = pro / Makita G = hobby (te herkennen aan de witte band om/op de accu)
Appie Heijn schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:04:
[...]

Ik kom zelf dagelijks op bouwplaatsen. Echt foute merken zijn er niet meer onder de A-Merken. Wel nog grote verschillen in garantiezaken. Als stofafzuiging je ding is dan zijn Hilti en Festool bij ons toch wel de positieve uitschieters. Ik zie ook veel Makita, doorsnee erg goed spul maar de afzuiger op de klopboor heb je zo aan mosterd, als hij ipv stof een klein steentje krijgt slaat het plastic schoepenwiel zo aan mosterd :(

1 bedrijf bij ons heeft Milwaukee, M18 en M28 gereedschap, erg fijn en betrouwbaar spul maar ook redelijk prijzig. Ik ben voor de M12(=10,8V) serie gegaan, qua 10,8 volt lijn denk ik de sterkste keuze, ik heb inmiddels de M12CPD(klopboorschroef) en de schroever met 1/4" snelsluiting. En als laatste de M12 recipro, van dat ding moeten de meeste lachen qua formaat. Maar erg leuk om te zien dat de meesten een wtf momentje hebben als ze merken hoe handzaam en sterk dit speelgoed is. Ik heb mijn meuk via ebay.de besteld dat scheelde enorm. 120 euro voor een recipro en de klopboor met 2 accu's. Inmiddels heeft bouwmaat dit spul ook op de plank liggen.
Bedankt heren voor jullie reacties!

Ik ben mij bewust van het feit dat niet alles op accu hoeft, Een decoupeer of een invalzaag mag van mij best aan de 230V zitten, net als de grote breek-/boorhamers. Mij leek het ook slim om alles van eenzelfde merk te halen voor het uitwisselen van de accu's en de lader. De volgende gereedschappen zou ik nog wel aan willen schaffen:
- Accu schroefboormachine 14,4/18V
- Multitool 14,4/18V
- Haakse slijper (mag accu, mag 230V)
- Slagmoer 14,4/18V
- Schuurmachine (mag accu, mag 230V)
- Cirkelzaag (mag accu, mag 230V)

Ik heb al wat gereedschap (Bosch groen en Flex) wat ik voorlopig nog wel kan gebruiken. De overige gereedschappen wil ik dus door de tijd heen bij elkaar halen. Ben en blijf nog een student, haha.

Als ik kijk naar mijn wensen wat betreft gereedschap kom ik dus neer op de eerder genoemde punten. Handzaam, goed tegen een stootje kunnen en een goede prijs-prestatie verhouding. Ik zal er niet de hele dag bekistingen en dergelijke mee in elkaar slaan, dus het hoeft geen €600,- dure accuboormachine te zijn van Hilti. Wel verwacht ik dus dat hij het langer volhoud dan een paar keer vallen of dat hij eens in het zand verdwijnt.

Als ik op dit moment zelf de keuze voor een merk zou maken zou ik voor Makita gaan. Redelijk goed geprijsd, kwaliteit is prima en is (naar mijn idee) beter dan de DHZ machientjes (LTX wel te verstaan) en niet verschrikkelijk veel duurder. Tweede optie zou voor mij Dewalt zijn, echter is dit al een stukje duurder.

Is dit misschien wat duidelijker voor een advies richting een merk wat voor mijn doeleinden prima en betaalbaar is? :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
PAHvandam schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 01:45:
Beste Tweakers,

Op dit moment zit ik in mijn laatste jaar van de HBO-opleiding Bouwkunde. Naast het theoretische gedeelte op kantoor ben ik ook graag met mijn handen bezig en waar mogelijk klus ik ook graag! Omdat ik dit graag doe wil ik langzamerhand een leuke verzamelings van gereedschappen opbouwen. Standaard dingen heb ik al: Doppen- en ringsleutelset, hamer, handzaag etc,etc. Echter mis ik toch wel het Elektrische gedeelte en dit wil ik nu aan gaan vullen.

Vanuit mijn opleiding ken ik verschrikkelijk veel merken: Makita, Hilti, Dewalt, Festool, Bosch, Workx, Metabo, B&D en anderen. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer waarbij ik geen flauw idee heb welke merken beter zijn en welke van wat mindere kwaliteit. Uit mijn gedachten zijn Hilti en Festool top-of-the-line, maar ook voor eenzelfde prijs. Makita, Dewalt en Metabo zijn enigszins hetzelfde en Bosch/B&D zijn voor de standaard huis,tuin en keukenklussen voldoende.

Nu vraag ik mij af jullie mij van advies kunnen voorzien over de merken waar ik het beste naar kan kijken. Dit met onderstaande eisen.
- Gereedschap bij voorbaat met een accu, en dat deze onderling bruikbaar/wisselbaar is
- Dient voor meerdere jaren gemakkelijk mee te gaan bij hobbymatig gebruik. (ook het lompe vallen en stoten moeten goed handelbaar zijn)
- Kwaliteit van accesoires en gemak van gebruik
- Niet te lomp en te groot. Goed handzaam gereedschap.

Daarbij, is het een betere keuze om te kijken op de verschillende apparaten en hier de beste keuze te nemen, of is het gemakkelijker om alles van eenzelfde merk te halen? (uitwisselbaar, garantie e.d.)

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Het maakt wat A-merken betreft niet heel veel uit. Metabo, Makita, Milwaukee, DeWalt, Bosch (blauw) en Festool bieden allemaal prima kwaliteit.

Je moet kijken naar wat je er voor uit wil geven en wat eventuele klussen/werkzaamheden zijn. Ik kan wel wat voorbeelden geven van dingen die merken uniek maken:

- Festool en Milwaukee zijn relatief duur. Bij Festool is dat met name door innovatie en kwaliteit, bij Milwaukee weet ik niet waarom.
- Makita heeft het grootste 18V assortiment en heeft 2x18V machines. Maar denk niet dat je dat als dhz'er nodig hebt ;)
- DeWalt heeft Flexvolt, waarmee accu's 54V kunnen leveren. Maarja, ook dit heb je misschien niet nodig.
- Metabo heeft machines met vaak extra functionaliteit. Boormachines met puls-stand voor keramische tegels of een heel precies instelbaar koppel. De duurdere machines zijn made in Germany en dat schijnt een teken van kwaliteit te zijn.
- Bosch heeft draadloos laden. Persoonlijk vind ik het een gimmick, maar het kan voor anderen weer heel handig zijn.

Uiteindelijk zal iedereen hier waarschijnlijk het merk aanraden dat ze zelf gebruiken. Vooral omdat jaar vaak één merk (accumachines) gebruikt, met soms een of twee machines van een tweede merk. Het slimste is om wel te investeren in een enkel merk omdat je anders meerdere soorten accu's en laders moet kopen.

Ik heb zelf met name Makita, maar als je een betaalbare accuboormachine zoekt, kan ik de Metabo BS 18 Quick aanraden (of iets van Makita natuurlijk). Genoeg kracht, accu's gaan lang mee en je kan de snelspankop er afhalen, zodat je makkelijk kan wisselen tussen boortje en schroefbitje.

Amazon.de heeft hem voor €150, maar als je hem gratis wil laten leveren door Amazon zelf, zit je op €169. En er zijn hier vast mensen die hem goedkoper kunnen vinden.
PAHvandam schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:52:
[...]

[...]

Ik ben mij bewust van het feit dat niet alles op accu hoeft, Een decoupeer of een invalzaag mag van mij best aan de 230V zitten, net als de grote breek-/boorhamers. Mij leek het ook slim om alles van eenzelfde merk te halen voor het uitwisselen van de accu's en de lader. De volgende gereedschappen zou ik nog wel aan willen schaffen:
- Multitool 14,4/18V
- Slagmoer 14,4/18V

Ik heb al wat gereedschap (Bosch groen en Flex) wat ik voorlopig nog wel kan gebruiken. De overige gereedschappen wil ik dus door de tijd heen bij elkaar halen. Ben en blijf nog een student, haha.

Als ik kijk naar mijn wensen wat betreft gereedschap kom ik dus neer op de eerder genoemde punten. Handzaam, goed tegen een stootje kunnen en een goede prijs-prestatie verhouding. Ik zal er niet de hele dag bekistingen en dergelijke mee in elkaar slaan, dus het hoeft geen €600,- dure accuboormachine te zijn van Hilti. Wel verwacht ik dus dat hij het langer volhoud dan een paar keer vallen of dat hij eens in het zand verdwijnt.

Als ik op dit moment zelf de keuze voor een merk zou maken zou ik voor Makita gaan. Redelijk goed geprijsd, kwaliteit is prima en is (naar mijn idee) beter dan de DHZ machientjes (LTX wel te verstaan) en niet verschrikkelijk veel duurder. Tweede optie zou voor mij Dewalt zijn, echter is dit al een stukje duurder.

Is dit misschien wat duidelijker voor een advies richting een merk wat voor mijn doeleinden prima en betaalbaar is? :)
Haha, heb ik net al gereageerd...hierbij dan een aanvulling:

Ik zie dat je de juiste keuze hebt gemaakt met Makita ;)

DDF483: compact als een 10.8V en toch krachtig als een 18V. Heeft zelfs weinig moeite met gatenzagen en grote slangenboren.
- Multitool 14,4/18V
DMT51: Geen top van de markt (dat is Fein of Bosch blauw), maar doen wat ze moeten doen.
DGA504/505/506/508 of 230V: dan is op accu vrij prijzig als je een goeie wil. En dan is er nog veel keuze. Dan kan je ook voor een ander merk kiezen omdat het toch 230V is.
- Slagmoer 14,4/18V
DTW285: heb er zelf geen, maar lees er veel positieve dingen over.
Vlak, delta, excenter?
DHS680: als je hier in wil investeren, kan ik deze aanraden. Dit is echt een geweldige zaag. Doet lang met een acculading en zaagt met gemak allerlei soorten hout. Op Amazon.de goedkoper met 1,5Ah accu en adapter voor op een geleiderail dan in NL zonder iets.

Dit gaat wel een redelijke investering zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Framoes op 24-06-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:38

thommich

Belg

Ik ben nog op zoek naar een laser-afstandmeter. Zijn hier mensen met wat ervaring die me kunnen helpen?

Bij mijn vorige werkgever had ik een Leica X310 die zeer aangenaam werkte maar die is te duur voor mij om privé aan te kopen.

Gezien ik de nieuwe afstandmeter ook zal gebruiken op het werk, denk ik dat ik minimaal 60m bereik nodig heb, of liever nog 80m. 1e vraag is al hoe betrouwbaar die afstanden dzijn... Als een afstandmeter als 80m geadverteerd wordt, is dat dan meestal haalbaar of is dat in labo-omstandigheden?

Eisen zijn dus:
-handig formaat
-minimum 60m in de praktijk, eventueel 80m
-geheugenfunctie
-niveaumeter (om hellingen te meten)

Leuke opties:
-bluetooth-verbinding
-herlaadbare accu ipv batterijen

Dit alles zou ik liefst kopen voor een budget van max 175euro.

Nu neig ik voorlopig naar de Bosch GLM 80 Heeft daar iemand ervaring mee?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 26-05 15:57
thommich schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:45:
Ik ben nog op zoek naar een laser-afstandmeter. Zijn hier mensen met wat ervaring die me kunnen helpen?

Bij mijn vorige werkgever had ik een Leica X310 die zeer aangenaam werkte maar die is te duur voor mij om privé aan te kopen.

Gezien ik de nieuwe afstandmeter ook zal gebruiken op het werk, denk ik dat ik minimaal 60m bereik nodig heb, of liever nog 80m. 1e vraag is al hoe betrouwbaar die afstanden dzijn... Als een afstandmeter als 80m geadverteerd wordt, is dat dan meestal haalbaar of is dat in labo-omstandigheden?

Eisen zijn dus:
-handig formaat
-minimum 60m in de praktijk, eventueel 80m
-geheugenfunctie
-niveaumeter (om hellingen te meten)

Leuke opties:
-bluetooth-verbinding
-herlaadbare accu ipv batterijen

Dit alles zou ik liefst kopen voor een budget van max 175euro.

Nu neig ik voorlopig naar de Bosch GLM 80 Heeft daar iemand ervaring mee?

Dank alvast!
Toen ik je reactie las dacht ik idd aan de GLM 80. Deze kan ook een map maken met je metingen en heeft een geheugenfunctie. Ook kan je graden meten. En hij is redelijk goedkoop.
[...]

[...]

- Multitool 14,4/18V
- Slagmoer 14,4/18V

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, zou ik voor de Metabo sb 18 ltx quick gaan. Een zuivere machine qua precisie en van alle gemakken voirzien. Kijk maar op youtube wat voor features die heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Brutalsranan schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:39:
[...]

Toen ik je reactie las dacht ik idd aan de GLM 80. Deze kan ook een map maken met je metingen en heeft een geheugenfunctie. Ook kan je graden meten. En hij is redelijk goedkoop.
[...]

Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen, zou ik voor de Metabo sb 18 ltx quick gaan. Een zuivere machine qua precisie en van alle gemakken voirzien. Kijk maar op youtube wat voor features die heeft.
Dat is echt een topmachine, maar je bankrekening moet al huilen bij de gedachte. Vrijwel alle merken hebben een goedkoper flagship model.

Ik doel overigens op vergelijkbare modellen (dus of allemaal koolborstelloos of allemaal met koolborstels). Metabo heeft ook een bl versie.

[ Voor 9% gewijzigd door Framoes op 24-06-2017 19:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FatalZero
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:00
Voor de prijs van twee kratjes bier een bijzonder mooie Stanley Bailey No. 4 schaaf op de kop weten te tikken. Bleek ook nog 1 te zijn van voor de Tweede Wereldoorlog te zijn.

Stanley

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/57pUNZSiewBp6auOaGt91r1p/thumb.jpg

Net even ontroest, zool gevlakt (was amper nodig) en de beitel scheermesscherp geslepen.
Hier ga ik de rest van mijn leven lol van hebben!

Opper-prutser

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 18:42

miekol

erm

Brutalsranan schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 18:39

Ik heb de SB 18 LTX Q BL I (de nieuwste versie, al is er nu ook een 3 speed model) en het is inderdaad een fantastisch apparaat. Elektronische (slip)koppeling is fijn, impuls mode is mooi om achter de hand te hebben, maar wat me vooral op viel bizar genoeg is hoe precies je de 'trekker' kunt bedienen. Je draait met gemak op de snelste stand een schroef met 3 rpm in. Echt een wereld van verschil met mijn BS 18 Quick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:10
FatalZero schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 21:28:
Voor de prijs van twee kratjes bier een bijzonder mooie Stanley Bailey No. 4 schaaf op de kop weten te tikken. Bleek ook nog 1 te zijn van voor de Tweede Wereldoorlog te zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]

Net even ontroest, zool gevlakt (was amper nodig) en de beitel scheermesscherp geslepen.
Hier ga ik de rest van mijn leven lol van hebben!
Sorry om vervelend te doen, maar de dekbeitel (lever cap) is niet van voor de Tweede Wereldoorlog. De sleuf waar de schroef door heen gaat was toen niet maanvormig, maar recht. De rest van de schaaf kan wel van voor de oorlog zijn.

Overigens heb ik dezelfde Stanley 4C en de mijne is ook net voor de oorlog gemaakt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalZero
  • Laatst online: 09:00
L.N. schreef op zondag 25 juni 2017 @ 09:34:
[...]

Sorry om vervelend te doen, maar de dekbeitel (lever cap) is niet van voor de Tweede Wereldoorlog. De
Klopt! Dekbeitel was mishandeld om de schroef van de keerbeitel open te draaien. Is in de jaren 50 vervangen.

Het is voor mij overigens geen collectorsitem, leuk is het natuurlijk wel :)

Opper-prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

artificial_sun schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:22:
[...]

Een draad met huls moet nog wel in klemmenstroken passen, en die zijn niet gemaakt op platte of verfrommelde hulzen
[afbeelding]
ah kijk helder. Ik werk echt nooit met klemmenstroken, dus dat verklaart. Weer wat geleerd :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

artificial_sun schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 09:22:
[...]

[afbeelding]
Je zegt het goed, daarom vierkant aanknijpen. ;) Als je een 2,5 klem hebt en je wilt er 2,5 rond aangeknepen in stoppen dan gaat dat niet. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:49
hrmpff, ik heb 10 manieren om een moer aan te draaien in huis (bahco, steeksleutels, ringsleutels, ratelringsleutels, doppen enz enz enz). En nu ging ik gisteren een kraan verwisselen en wat blijkt: Ik heb dan wel lange doppen, maar dan weer niet in maatje 15, dus dat lukte ff niet. Moest ik alsnog prutsen om het voor elkaar te krijgen, omdat het vrijwel onbereikbaar weggebouwd zat.

Nu dus ff op zoek naar een webwinkel waar je geschikt gedore spulletjes kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03-2024
Wat is er mis met een ouderwetse pijpsleutel? Op de andere kant past ook altijd en dop/steeksleutel/andere pijpsleutel. Vooral het verlengen op die manier is uniek, je kunt dan echt verweg iets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
mfmonkey schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:30:
Wat is er mis met een ouderwetse pijpsleutel? Op de andere kant past ook altijd en dop/steeksleutel/andere pijpsleutel. Vooral het verlengen op die manier is uniek, je kunt dan echt verweg iets doen.
Daar is niks mis mee, maar die heb ik dus niet (wel lange doppen, maar net niet in de goede maat). Ik heb dus ff pijpsleutel van mn vader geleend, maar de doorboring daarvan was niet ruim genoeg.
Dan schiet het dus allemaal niet op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Lange dop 15 was zo ongeveer m'n eerste lange dop (na een 17 voor de autowielen), voor de wielmoeren van de fietsen. Ik kan daarvoor de lange doppen van Stahlwille wel aanbevelen, daarvan is de zeskant vorm aan de binnenkant hoger doorgetrokken dan bij vrijwel alle andere merken met lange doppen. Een Gedore, Proxxon, of Hazet past daardoor bv. niet op de dopmoeren van de meeste fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zo, ff gezocht. Iemand hier bekend met de klium website?

12mm lange dop
15mm dop
pijpsleutelsetje

ff nachtje over slapen, maar lijkt me wel een mooie set zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Raymond schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:49:
[...]
Daar is niks mis mee, maar die heb ik dus niet (wel lange doppen, maar net niet in de goede maat). Ik heb dus ff pijpsleutel van mn vader geleend, maar de doorboring daarvan was niet ruim genoeg.
Dan schiet het dus allemaal niet op
Als je haast maakt dan kun je het volgende Carolus setje op Amazon à EUR 87,13 nog overwegen.
Je moet dan uiteraard nog wel een weekje geduld hebben voor je verder kunt met sleutelen. ;)

Ik heb zelf ook maar een setje besteld, van dit soort sleutels kun je nooit genoeg hebben was m'n gedachte.
De directrice hier zal wel weer een opmerking hebben, maar dat wordt iets van later zorg. :+
Raymond schreef op zondag 25 juni 2017 @ 16:19:
Zo, ff gezocht. Iemand hier bekend met de klium website?
pijpsleutelsetje
Topsetje(!!) van Gedore, ik heb bijna de hele range al een jaar of dertig and still going strong. _/-\o_

Het enige nadeel dat ik kan verzinnen (je moet toch wat :+ ) is dat deze ultrasterke pijpsleutels niet in/op elkaar te stapelen zijn, iets dat ik in desperate mode wel eens met de meer modale pijpsleutels van Gedore heb moeten doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 25-06-2017 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 639074 schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:07:
[...]

Als je haast maakt dan kun je het volgende Carolus setje op Amazon à EUR 87,13 nog overwegen.
Je moet dan uiteraard nog wel een weekje geduld hebben voor je verder kunt met sleutelen. ;)
De kraan is al gemonteerd :) Het was ff priegelen met een steeksleutel, maar het is gelukt.
Zo'n setje is idd hartstikke mooi en qua kwaliteit ook meer dan prima. Maar ik heb al zo vreselijk veel van dat materiaal, met zo'n setje heb ik alleen maar meer van hetzelfde en heb ik het dus driedubbel :)
Het enige nadeel dat ik kan verzinnen (je moet toch wat :+ ) is dat deze ultrasterke pijpsleutels niet in/op elkaar te stapelen zijn, iets dat ik in desperate mode wel eens met de meer modale pijpsleutels van Gedore heb moeten doen.
Stapelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Raymond schreef op zondag 25 juni 2017 @ 15:28:
hrmpff, ik heb 10 manieren om een moer aan te draaien in huis (bahco, steeksleutels, ringsleutels, ratelringsleutels, doppen enz enz enz). En nu ging ik gisteren een kraan verwisselen en wat blijkt: Ik heb dan wel lange doppen, maar dan weer niet in maatje 15, dus dat lukte ff niet. Moest ik alsnog prutsen om het voor elkaar te krijgen, omdat het vrijwel onbereikbaar weggebouwd zat.

Nu dus ff op zoek naar een webwinkel waar je geschikt gedore spulletjes kan krijgen :P
Daar hebben ze dit soort sleutels voor uitgevonden toch: http://www.hornbach.nl/sh...0-mm/8733442/artikel.html

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Idd handig ding! Vraag me af of hij niet te lomp is, maar hij wordt wel omschreven als precies bedoeld voor het werk wat ik er mee wil doen.

Morgen ben ik bij de Hornbach, dus ik zal hem eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op zondag 25 juni 2017 @ 20:39:
[...]
De kraan is al gemonteerd :) Het was ff priegelen met een steeksleutel, maar het is gelukt.
Zo'n setje is idd hartstikke mooi en qua kwaliteit ook meer dan prima. Maar ik heb al zo vreselijk veel van dat materiaal, met zo'n setje heb ik alleen maar meer van hetzelfde en heb ik het dus driedubbel :)
Ja, het is ook een luxe probleem.
Soms is het handig om aan twee kanten een dop/ratel te hebben en dan heb je ook nog alle verdiepingen en kelder in je huis, de garage/schuur, de auto, je sets voor op locatie en op alle overig denkbare plaatsen waar je je tools onder handbereik wilt hebben. O-)
Stapelen?
Met 'stapelen' bedoel ik dat je modale pijpsleutels op elkaar kunt zetten/schuiven/steken, waardoor het geheel langer wordt.
Met de massieve pijpsleutel serie-626 van Gedore lukt dat dus niet (omdat de omtrek van deze pijpsleutels rond is, itt de zeshoekige omtrek van de meer normale pijpsleutel).
Geen probleem verder

Er schiet mij op dit après-ski moment geen goed praktijkvoorbeeld te binnen, maar dit wazige hoofd weet nog wel dat zoiets soms handig kan zijn als een bout/moer ver weg zit, of als er een moer op een (lange) as zit, het is ook eerder een soort van wanhopige workaround. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 26-06-2017 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Pijpsleutels stapelen deed ik al toen ik 10 was, drie van die dingen in elkaar en een grote schroevendraaier er doorheen. Volgens mij had mijn vader toen geen fatsoenlijke ratel thuis.

dan moet er je wel zoeen heen:
Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/regular/FC/9/7/9/3/9200000010403979.jpg

Stadia was beter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pFnKN5G7SbzpJEr93j8WQISS/full.jpg

Zo, moest toch nog @Hornbach zijn, dus meteen maar setje meegenomen. Voor de "buisvariant" gegaan en niet die gedore-set die ik eerder linkte, vanwege de diameter van de interne doorvoer. En dit setje kost me 35 euro en kon ik meteen meenemen :)
Ook die rare wastafelsleutel meegenomen, ook al werkt die niet op kleinere maten, merk ik. (17mm werkt net, pas vanaf 19mm werkt het goed )

Lange doppen hadden ze niet in 12 en 15mm op voorraad, dus die bestel ik dan maar ff.

Dan heb ik de collectie weer compleet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Moet je dr wel wat bij bestellen. Tot 30 kilo betaal je een tientje verzendkosten :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik twijfelde over de stap in kwaliteit van Gedore naar Hornbach huismerk. HBM spul is me dan wel een te grote stap terug om eerlijk te zijn :)
Ik vond 35 euro al een prikkie, dus misschien hebben we gewoon een ander referentiekader :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

OgWok

U.N.C.L.E.

Die Gedore pijpsleutels, daar kan je aan gaan hangen en die blijven goed. Een HBM setje voor € 4,99 is leuk als je af en toe een pijpsleutel nodig hebt en ze niet te zwaar belast.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Ik heb (naar aanleiding van dit topic :P) vanmiddag ook een setje pijpsleutels gekocht. Stom dat ik soms tegen de limieten van gewone steek of dopsleutels aan loop, en dan niet denk "laat ik eens wat pijpsleutels kopen" 8)7

Dus bedankt weer _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-05 14:10

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:21:
[...]

Moet je dr wel wat bij bestellen. Tot 30 kilo betaal je een tientje verzendkosten :X
Volgens mij heb ik daar nog nooit minder dan 30 kg zooi tegelijk besteld :+
HBM is nou niet per se mijn voorkeurs-supplier voor kleiner spul. Eerder voor stationair gereedschap waar ik geen bijzondere eisen aan stel.
Atmoz schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:01:
Ik heb (naar aanleiding van dit topic :P) vanmiddag ook een setje pijpsleutels gekocht.
Doe nou niet alsof dat niet een gebruikelijk iets is :P

[ Voor 42% gewijzigd door McGryphon op 26-06-2017 22:29 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:58:
..........
Ook die rare wastafelsleutel meegenomen, ook al werkt die niet op kleinere maten, merk ik. (17mm werkt net, pas vanaf 19mm werkt het goed )
Van die wastafelsleutels bestaat ook telescopische versie, het lange wringstuk van jouw sleutel bestaat dan uit 2 in elkaar schuiven vierkante buisjes met een borgend palletje.
Erg handig, want niet alle wastafels zijn even groot/diep, er zit vaak het eea in de weg waardoor het comfy kan zijn de lengte van de sleutel te variëren.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/t9cvhe.jpg

Ik heb nog even gegoogeld maar zie na AliExpress zo snel alleen een Belgische shop met dat ding, geen idee waar ik die van mij vandaan heb. :+
Een sluitmoer van slechts 17mm aan de onderzijde van een kraan heb ik nog nooit gezien, die dingen zijn toch veel groter??

Nog meer sleutels op Ebay.co.uk.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 26-06-2017 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Anoniem: 639074 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:28:
Een sluitmoer van slechts 17mm aan de onderzijde van een kraan heb ik nog nooit gezien, die dingen zijn toch veel groter??
Volgens mij zit er op de kraan die ik heb geïnstalleerd een 15mm moer. En op de kraan die ik heb verwijderd twee 8 of 9 mm moeren. Dus ik heb het ding wel gehaald, maar waarschijnlijk zal ik hem pas na jaren gaan gebruiken (tegen mn eigen afspraken in, ik heb mezelf beloofd alleen gereedschap te kopen dat ik daadwerkelijk meteen kan gebruiken). Ik hoop maar dat ik tegen die tijd nog kan herinneren dat ik hem heb en waarvoor'ie is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
Ik heb (naar aanleiding van dit topic :P) vanmiddag ook een setje pijpsleutels gekocht. Stom dat ik soms tegen de limieten van gewone steek of dopsleutels aan loop, en dan niet denk "laat ik eens wat pijpsleutels kopen" 8)7

Dus bedankt weer _/-\o_
Wanneer ga je verhuizen? Al jouw gereedschap past niet meer in jouw garage en die van de buurman heb je ook al ingepikt.

Andere optie: van de eerste verdieping van jouw huis maak je een woonkamer en keuken. De huidige woonkamer (op de begane grond) trek je door tot aan de garage en daar maak je een grote werkruimte van. Op het plat dak van de grote garage maak je een daktuin voor de hond. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Raymond schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:44:
[...]
Ik hoop maar dat ik tegen die tijd nog kan herinneren dat ik hem heb en waarvoor'ie is :P
Yep, een rollator heeft volgens mij vooral popnagels.
Gelukkig maak je je tegen die tijd allang niet meer druk om zulke leuke details waar je dan geen enkele weet meer van hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
En door naar de handzagen: Mijn Sandvik heeft na 35 jaar zijn beste tijd gehad, merkte ik toen ik laatst ergens een (nieuwe) Bahco handzaag gebruikte. Dus er moet maar eens een nieuwe komen.

Wie heeft er een tip voor een goede handzaag?

Gebruik: Standaard vuren latjes, balkjes en kleinere stukken plaat, heel soms een klein stukje hardhout.
Het gaat meestal om net werk, voor de snelheid pak ik wel een elektrisch apparaat.
En omdat het geen dagelijks produktiemiddel is, max. 20-30 euro.

In dit topic zijn de Bahco handzagen (prizecut, profcut) al voorbij gekomen.
Is dat de beste bang-for-the-buck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@McGryphon heeft wel eens wat getest, meen ik, en hem beviel de Hultafors HBX beter dan de Bahco Superior. Maar of dat naar jouw idee ook een goede prijs/kwaliteit verhouding is, durf ik niet te zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door henkie196 op 27-06-2017 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes

Dus bedankt weer _/-\o_
We moeten hier dus oppassen dat we niet over een Harwi beginnen. Of een heimachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

KifArU schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:39:
En door naar de handzagen: Mijn Sandvik heeft na 35 jaar zijn beste tijd gehad, merkte ik toen ik laatst ergens een (nieuwe) Bahco handzaag gebruikte. Dus er moet maar eens een nieuwe komen.

Wie heeft er een tip voor een goede handzaag?

Gebruik: Standaard vuren latjes, balkjes en kleinere stukken plaat, heel soms een klein stukje hardhout.
Het gaat meestal om net werk, voor de snelheid pak ik wel een elektrisch apparaat.
En omdat het geen dagelijks produktiemiddel is, max. 20-30 euro.

In dit topic zijn de Bahco handzagen (prizecut, profcut) al voorbij gekomen.
Is dat de beste bang-for-the-buck?
Zoals henkie196 inderdaad al aangeeft: de Hultafors HBX is een prima zaag. Even kijken welke vertanding het best voor jou doel geschikt is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Atmoz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:17:
[...]

Zoals henkie196 inderdaad al aangeeft: de Hultafors HBX is een prima zaag. Even kijken welke vertanding het best voor jou doel geschikt is :)
Daar kan ik nou net geen advies over vinden: Gevoelsmatig zeg ik 9, maar misschien is 7 al meer dan voldoende.....

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

KifArU schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:20:
[...]

Daar kan ik nou net geen advies over vinden: Gevoelsmatig zeg ik 9, maar misschien is 7 al meer dan voldoende.....

Iemand?
Ik heb de 9 genomen omdat die er precies tussenin zit. (7, 9 en 11).
Maar misschien dat een andere vertanding voor jou inderdaad nóg fijner is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
[...]

[...]

- Multitool 14,4/18V
- Slagmoer 14,4/18V

Deze vraag zat ergens in mijn achterhoofd, toen ik deze aanbieding zag:
https://www.bouwmaat.nl/b...chines/product/0000710628
De overige apparaten zou ik zelf met draad kopen.

Deze set heb ik zelf ook en bevalt supergoed!
De accuboor is hier al veel besproken, maar de afgelopen weken heb ik deze weer veel gebruikt: 5x80 in vuren is geen probleem. Pas bij 6x120 moest ik voor het verzinken van de kop de snelheid op laag zetten.
Daarmee is de slagschroevendraaier eigenlijk overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Atmoz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:17:
[...]

Met de neiging naar elektrisch spul te grijpen voor groter zaagwerk zou ik de 9t of zelfs 11t bladen overwegen, gezien de nette zaagsnedes die die bladen achterlaten.

Ik ben zelf inderdaad erg tevreden met mijn HBX, op eigenlijk elke manier, behalve dat ik niet de eerste de beste bouwmarkt binnen kan lopen voor een nieuw blad mocht het gewenst zijn. Zelfs de 7t geeft al een behoorlijk nette zaagsnede (vergelijkbaar met Bahco 9t), maar vooral hoe hard je daarmee alsnog meters maakt, daarvan was ik onder de indruk.

Ik denk dat als je nog wat beters dan dit wil je bij Veritas, Lie Nielsen en consorten mag gaan kijken voor een zaag met een specifieker inzetbereik. Bahco en Stanley hebben hier niks tegenin te brengen behalve een beter distributienetwerk.
KifArU schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:20:
[...]

Iemand?
De 7t zou ik aanraden als je echt meters wil gaan maken met de zaag maar anders niet. Met de 11t heb ik ondervonden dat deze bij vers zachthout met hars nog wel eens vol wil lopen met plakzaagsel, waar de 9t dit nog prima lost.
Ik gebruik zelf het 11t blad eigenlijk alleen voor heel hard hout, in de praktijk. In zachtere houtsoorten is het verschil in netheid zaagsnede niet de moeite om het blad te wisselen.

[ Voor 24% gewijzigd door McGryphon op 27-06-2017 09:30 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 19:51
Niemand die een Japanse zaag aanbeveelt? :( Als 'ie toch de kwaliteit van de zaagsnede benoemt, lijkt me dat een mooi alternatief :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Laatst online: 27-05 07:20
3 maanden terug een perfectmate23 bij gereedschappro gekocht en tot nu niet gebruikt. Blijken de buizen te ontbreken ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

geekeep schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:57:
Niemand die een Japanse zaag aanbeveelt? :( Als 'ie toch de kwaliteit van de zaagsnede benoemt, lijkt me dat een mooi alternatief :D
Die zou ik dan altijd naast een "gewone" houtzaag nemen...
leecher schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:12:
3 maanden terug een perfectmate23 bij gereedschappro gekocht en tot nu niet gebruikt. Blijken de buizen te ontbreken ;(
Dat zullen ze daar in Haarlem toch wel netjes oplossen denk ik?!
Heb altijd goede ervaringen met GereedschapPro, dus ik zou ze eens voorzichtig mailen :)

[ Voor 28% gewijzigd door Atmoz op 27-06-2017 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
geekeep schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:57:
Inderdaad, zeker voor dat budget, want ik denk niet dat je gauw een Hultafors HBX of Superior voor 20-30 euro kan krijgen. Wel wat voorzichtiger mee zijn, want als je te veel duwt dan heb je kans dat je zaagblad buigt of breekt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
henkie196 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:24:
[...]

Inderdaad, zeker voor dat budget, want ik denk niet dat je gauw een Hultafors HBX of Superior voor 20-30 euro kan krijgen. Wel wat voorzichtiger mee zijn, want als je te veel duwt dan heb je kans dat je zaagblad buigt of breekt.
Dat budget was me helemaal ontschoten :o
Voor dat geld heb je doorgaans geen HBX inderdaad, of ze moeten stomtoevallig in de aanbieding zijn. Dan zou ik aan Westerse handzagen zonder twijfel de alomtegenwoordige Bahco ProfCut aanraden. De Stanley handzagen die ik heb gebruikt zijn geen van alle strikt beter dan dat, enkel hetgeen ze tegenover de Superior zetten qua prijs kan überhaupt de concurrentie ermee aan qua duurzaamheid en zaagsnelheid, en dan moet je alsnog maar net van dat dikkere blad houden. En als je liever een dikker blad hebt heb je voor datzelfde geld een Superior die er op alle punten weer bovenuit komt :+

TL;DR: Westerse handzagen: Hultafors HBX > Bahco Superior > Bahco Profcut ~= Stanley JetCut > Bahco PrizeCut ~= Stanley Universal
Dit beoordeeld hoofdzakelijk op duurzaamheid en zaagsnelheid bij gelijke TPI; met daarbij nog de Hultafors die op 7t netter zaagresultaat levert dan de rest van het genoemde op 9t :P
Er is ook nog de Hultafors HBS, maar die heb ik nooit vastgehad, laat staan genoeg meters gemaakt om er een oordeel over te hebben.

Over Japanse zagen laat ik me verder niet inhoudelijk uit, want dat vind ik ondingen in het gebruik. Net als hoe ik blijf vasthouden aan Pozidriv over Torx in 99% van de toepassingen gaat het ook heel lang duren voor ik de behoefte voel voor mezelf een Japanse zaag erbij te kopen :+

EDIT: Bij gereedschappro heb je een HBX voor 29,50 ex verzenden. Als dat in het budget past kan ik persoonlijk niets anders aanraden.

[ Voor 7% gewijzigd door McGryphon op 27-06-2017 10:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 21-05 16:49

Jelte,89

Woodworking

Japans zagen trek je, een gewone zaag duw je, dus Kifaru moet zich wel wat nieuws aanleren, Ik weet niet of ie daar wel genoeg voor zaagt,

Ik zou van de Superior gaan, voor jouw doel goed genoeg

Edit: Zie hierboven inderdaad,

Overigens vind ik de Japanse zagen wel heerlijk zagen, bij genoeg zaagwerk is het veel minder vermoeiend/belastend... Plus een heel fijne zaagsnede en minimaal verlies.

Edit2:

Spulletjes! oOo oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9sNpHEhz5P2ZJ24Btx3ie3iI/full.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Jelte,89 op 27-06-2017 10:44 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TravockMD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:00
McGryphon schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:35:
[...]

EDIT: Bij gereedschappro heb je een HBX voor 29,50 ex verzenden. Als dat in het budget past kan ik persoonlijk niets anders aanraden.
En voor een tientje meer heb je de 11 en 7 samen met een handige opbergtas :+
http://www.gereedschappro...ie-gratis-opbergtas/18932

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
TravockMD schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:47:
[...]

En voor een tientje meer heb je de 11 en 7 samen met een handige opbergtas :+
http://www.gereedschappro...ie-gratis-opbergtas/18932
Die heb ik ook, dat is een mooie set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
[...]

Op amazon.de voor 29,95 incl. verzenden. Dus meteen besteld.

Bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Geen probleem! Hier ga je veel plezier van beleven!

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
[...]

Dat budget was me helemaal ontschoten :o
Voor dat geld heb je doorgaans geen HBX inderdaad, of ze moeten stomtoevallig in de aanbieding zijn. Dan zou ik aan Westerse handzagen zonder twijfel de alomtegenwoordige Bahco ProfCut aanraden. De Stanley handzagen die ik heb gebruikt zijn geen van alle strikt beter dan dat, enkel hetgeen ze tegenover de Superior zetten qua prijs kan überhaupt de concurrentie ermee aan qua duurzaamheid en zaagsnelheid, en dan moet je alsnog maar net van dat dikkere blad houden. En als je liever een dikker blad hebt heb je voor datzelfde geld een Superior die er op alle punten weer bovenuit komt :+

TL;DR: Westerse handzagen: Hultafors HBX > Bahco Superior > Bahco Profcut ~= Stanley JetCut > Bahco PrizeCut ~= Stanley Universal
Dit beoordeeld hoofdzakelijk op duurzaamheid en zaagsnelheid bij gelijke TPI; met daarbij nog de Hultafors die op 7t netter zaagresultaat levert dan de rest van het genoemde op 9t :P
Er is ook nog de Hultafors HBS, maar die heb ik nooit vastgehad, laat staan genoeg meters gemaakt om er een oordeel over te hebben.

Over Japanse zagen laat ik me verder niet inhoudelijk uit, want dat vind ik ondingen in het gebruik. Net als hoe ik blijf vasthouden aan Pozidriv over Torx in 99% van de toepassingen gaat het ook heel lang duren voor ik de behoefte voel voor mezelf een Japanse zaag erbij te kopen :+

Hier is die voor 24,95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Waar is hier? O-) (en is dat niet Excl. BTW?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
Atmoz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:25:
[...]

Excuus. Het iw exclusief btw zie ik nu ja.

https://www.snickersshopnederland.nl/c-2997039/handzagen/

[ Voor 6% gewijzigd door Brutalsranan op 27-06-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Sorry, Spuit 11

[ Voor 80% gewijzigd door Jelte,89 op 27-06-2017 13:17 ]

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Atmoz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:25:
[...]

Ik moet er ook altijd aan denken dat prijzen hier in het topic incl btw genoemd dienen te worden gezien de meesten het niet op een KvK-nummer weg kunnen schrijven :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.N.
Vandaag heb ik mijn Airpress L6-95 compressor binnen gekregen. Maar veel kan ik er niet mee doen, want een van de snelkoppelingen ontbreekt en wordt nageleverd. Wel heb ik even getest door een blaaspistool rechtstreeks op de compressor aan te sluiten.

De reden om voor de L6-95 te gaan is dat ik een stille, maar toch betaalbare compressor wilde. Daarnaast wilde ik een compacte compressor, omdat ik maar een kleine garage heb en ik de compressor in een kast wil bouwen. Omdat ik de compressor alleen wil gaan gebruiken voor tacken en af en toe wat schoon blaze, is een grote krachtige compressor niet nodig. Dan is de keus niet zo groot als je geen groot budget hebt. HBM heeft een paar modellen, maar vanwege de slechte ervaringen die ik over HBM hoor vielen die af. Uiteindelijk heb ik getwijfeld tussen deze Airpress en de Dewalt DPC10QTC-QS. Die laatste heeft als voordeel dat er een grotere tank op zit (10 liter tegenover 6 liter voor de Airpress), de Dewalt gaat tot 14 bar en heeft 2 aansluitingen voor slangen. Het aanzuigvolume van de Dewalt is 120 liter per minuut en de Airpress 95. De Airpress is kleiner, stiller (66 dB tegen 72 dB) en heeft een ingebouwde waterafscheider. De Airpress is ook €50 goedkoper. Met name door het formaat en de lagere geluidproductie ben ik voor de Airpress gegaan.

De eerste tests zijn bemoedigend! De compressor is echt stil. Ik doe al snel gehoorbeschermering op, maar bij de compressor hoeft het niet. Het is wat gebrom, meer hoor je niet. Je kunt er gemakkelijk een gesprek voeren, zonder het spreekvolume te verhogen. Alleen als de compressor afslaat laat deze een stoot lucht vrij en dat hoor je goed. Omdat de tank zo klein is, slaat de compressor natuurlijk vaak aan (en uit). Het tacken lijkt ook goed te gaan, maar als je te snel tackt dan kan het zijn dat je even moet wachten totdat de compressor weer vol is. Van leeg naar vol gaat in 45 seconden, dus je hoeft nooit lang te wachten. Bij tacken op een normaal tempo zal het wel goed gaan.

Ik moet het nog echt testen, maar voorlopig ben ik tevreden. Morgen komt hopelijk de snelkoppeling en de tacker is al binnen, dus dan kan ik het pas echt zien. Voor de compressor met een Airpress 9 meter slangenhaspel voor aan de muur was ik €260 kwijt (incl. BTW).

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Diversen/IMG_1119_zpsvmp2iuhb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Diversen/IMG_1125_zpsaqru7vpy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
L.N. schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:10:
De reden om voor de L6-95 te gaan is dat ik een stille, maar toch betaalbare compressor wilde. Daarnaast wilde ik een compacte compressor, omdat ik maar een kleine garage heb en ik de compressor in een kast wil bouwen.
mooie review, zit lekker in elkaar qua schrijfstijl vind ik.

inbouwen in een kast is zonder ventilatie niet aan te raden. het ding kan best warm worden bij langdurig gebruik en als deze ingesloten is kan hij zijn warmte niet kwijt. op zijn best heb je dan een versnelde slijtage. vaak zat eindigt het echter met een vastloper. simpel een paar ventilatieopeningen erin doen hoeft niet voldoende te zijn, actieve ventilatie dmv een afzuigerkap motor bijvoorbeeld is al een heel stuk beter.

of heb ik je verkeerd begrepen en bouw je hem niet ingesloten ergens in weg?

het "afsissen" zou je met een slangetje door een klein filter kunnen geleiden. het filter dempt de luchtstroom een beetje waardoor het veel minder geluid maakt. of het echt veel helpt is een kwestie van proberen maar als je er last van hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
mfmonkey schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:25:
[...]

mooie review, zit lekker in elkaar qua schrijfstijl vind ik.

inbouwen in een kast is zonder ventilatie niet aan te raden. het ding kan best warm worden bij langdurig gebruik en als deze ingesloten is kan hij zijn warmte niet kwijt. op zijn best heb je dan een versnelde slijtage. vaak zat eindigt het echter met een vastloper. simpel een paar ventilatieopeningen erin doen hoeft niet voldoende te zijn, actieve ventilatie dmv een afzuigerkap motor bijvoorbeeld is al een heel stuk beter.

of heb ik je verkeerd begrepen en bouw je hem niet ingesloten ergens in weg?

het "afsissen" zou je met een slangetje door een klein filter kunnen geleiden. het filter dempt de luchtstroom een beetje waardoor het veel minder geluid maakt. of het echt veel helpt is een kwestie van proberen maar als je er last van hebt...
Thanx, maar het was niet echt als review bedoeld. Voor een review moet ik deze eerst echt testen. Het was meer om mijn redenen weer te geven waarom ik voor deze ben gegaan.

De compressor komt in een kast, maar daar zorg ik voor genoeg verse lucht. Ik heb nog speakerdoek liggen, dus waarschijnlijk maak ik een opening in de kast en bedek ik die met speakerstof. Daarme kan er wel genoeg lucht binnen, maar blijft de ergste stof buiten. En blijft de compressor uit het zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Leuk ding! Mooi klein ook.

Van de week was ik bij de Hornbach en daar hadden ze een kleine Stanley met 6 liter tank en wat accessoires voor 109 euro. Bijna meegenomen, want ik zoek een compressortje net als jij: Moet een beetje kunnen blazen, bandje pompen en tacken. Leek me prima voldoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfmonkey
L.N. schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:31:
[...]

Thanx, maar het was niet echt als review bedoeld. Voor een review moet ik deze eerst echt testen. Het was meer om mijn redenen weer te geven waarom ik voor deze ben gegaan.

De compressor komt in een kast, maar daar zorg ik voor genoeg verse lucht. Ik heb nog speakerdoek liggen, dus waarschijnlijk maak ik een opening in de kast en bedek ik die met speakerstof. Daarme kan er wel genoeg lucht binnen, maar blijft de ergste stof buiten. En blijft de compressor uit het zicht.
mini review dan ;)
als je maar bewust bent van het feit dat het warm kan worden. een prima keuze kan overigens zijn om dat ding bijna helemaal opgesloten weg te zetten en voor langere stukken het deksel of de deur open te zetten voor frisse lucht. van 1 of 2 minuutjes lopen word hij niet zo heet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Framoes schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:12:
[...]

We moeten hier dus oppassen dat we niet over een Harwi beginnen. Of een heimachine...
Zijn volgende investering wordt vermoedelijk een vijandelijk overnamebod op de Praxis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Raymond schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:34:
Leuk ding! Mooi klein ook.

Van de week was ik bij de Hornbach en daar hadden ze een kleine Stanley met 6 liter tank en wat accessoires voor 109 euro. Bijna meegenomen, want ik zoek een compressortje net als jij: Moet een beetje kunnen blazen, bandje pompen en tacken. Leek me prima voldoen :)
Er zijn veel kleine 6 liter compressors, maar die zijn bijna allemaal luidruchtig. Bijna elk merk heeft die, maar stille zijn er niet zo veel. HBM heeft er een paar, Airpress heeft ook de L6-105 Silent. Op Amazon staat ook een merk genaamd Implotex en dat zou volgens de specs nog stiller zijn. Er zijn er nog wel meer, maar dan ga je al gauw meer dan €500 betalen of je hebt weinig liter per minuut.

Voor de werkzaamheden die jij noemt zijn die kleine echt voldoende, maar voor grotere zaken, zoals verf spuiten, is de opbrengst te laag en de ketelcapaciteit is te klein om dat op te vangen. Een voordeel van een grotere ketel is dat de compressor minder vaak aan moet slaan om de ketel bij te vullen. Maar als deze aan slaat, dan duurt het ook langer voordat deze weer afslaat.

De eerder genoemde DeWalt DPC10QTC-QS is ook echt een optie. Die is nog relatief stil, heeft net een grotere tankinhoud, zonder dat deze erg groot of duur is. Bostich verkoopt dezelfde compressor, maar deze is duurder.
mfmonkey schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:38:
[...]

mini review dan ;)
als je maar bewust bent van het feit dat het warm kan worden. een prima keuze kan overigens zijn om dat ding bijna helemaal opgesloten weg te zetten en voor langere stukken het deksel of de deur open te zetten voor frisse lucht. van 1 of 2 minuutjes lopen word hij niet zo heet.
Binnen een minuut is de tank vol, dus deze loopt nooit lang.
Framoes schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:12:
[...]

Hij heeft al een Hammer, dus wat moet hij met een Harwi?
The Eagle schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:07:
[...]

Zijn volgende investering wordt vermoedelijk een vijandelijk overnamebod op de Praxis :+
Ja, en dan maakt hij van elke Praxis-vestiging een GereedschapPro-vestiging, want iedere DHZ-er moet toch een Woodpeckers winkelhaak van €300 om de hoek kunnen kopen?!?!?

[ Voor 30% gewijzigd door L.N. op 27-06-2017 20:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfmonkey
L.N. schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:10:
[...]
Een voordeel van een grotere ketel is dat de compressor minder vaak aan moet slaan om de ketel bij te vullen. Maar als deze aan slaat, dan duurt het ook langer voordat deze weer afslaat.
vaker aanslaan is niet bepaald goed voor een compressor waardoor groter best wel beter kan zijn.
ook heb je minder fluctuaties in je leidingdruk wat voor bijvoorbeeld spuitwerk een voordeel is.
De eerder genoemde DeWalt DPC10QTC-QS is ook echt een optie. Die is nog relatief stil, heeft net een grotere tankinhoud, zonder dat deze erg groot of duur is. Bostich verkoopt dezelfde compressor, maar deze is duurder.
hij is niet alleen groter qua tank maar werkt ook met meer druk. daardoor heb je dus effectief veel meer lucht beschikbaar dan enkel 4 liter meer.

langer lopen bedoel ik niet in de zin van tot hij weer vol is. maar meer langer per uur omdat je veel lucht verbruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door mfmonkey op 27-06-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

The Eagle schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:07:

Pfff jongens 8)7 :)

Lol :P
Ja, en dan maakt hij van elke Praxis-vestiging een GereedschapPro-vestiging, want iedere DHZ-er moet toch een Woodpeckers winkelhaak van €300 om de hoek kunnen kopen?!?!?
OMG, héb jij dan nog geen winkelhaak van .3K? :X
Maareh...overdrijven is ook een vak he... zó duur zijn ze ook weer niet. Terwijl ze wel über fijn zijn 8)

En ik heb er serieus eens over nagedacht om gewoon eens een balletje bij Sander op te gooien om in 't zuiden ook een GereedschapPro vestiging op te richten. Het is me namelijk écht te ver rijden, en ik denk dat hier genoeg Belgen en Duitsers (en NL'ers natuurlijk) op af zouden komen. L.N. jij zou daar dan toch ook komen werken, right? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-05 20:13
Atmoz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:00:
[...]

[...]

En ik heb er serieus eens over nagedacht om gewoon eens een balletje bij Sander op te gooien om in 't zuiden ook een GereedschapPro vestiging op te richten. Het is me namelijk écht te ver rijden, en ik denk dat hier genoeg Belgen en Duitsers (en NL'ers natuurlijk) op af zouden komen. L.N. jij zou daar dan toch ook komen werken, right? :9
Niet wat ruimte over in de escaperoom?

Voor mijn vader zoek ik voor bij de afkortzaag nog een stofzuiger met inschakelautomaat, wat is daar momenteel de beste koop voor? Makita VC2512L heb ik onlangs regelmatig voorbij zien komen meen ik.

https://www.gereedschapce...r-1250w-l-klasse-18l.html

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
[...]

Die Hammer is klein vergeleken bij een Harwi Giraffe. Je wil natuurlijk wel machine ter grootte van een hele muur.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ook ik kan niks bouwen zonder een winkelhaak met een maximale afwijking van 1mm over 100m ;)

Overigens zou een GereedschapPro in Utrecht best prima zijn. Nu betaal ik €5 verzendkosten op een bestelling en ik geef meestal maximaal een paar tientjes uit. €5 op €30-40 is toch 12,5-16,7%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ivm aankomende verbouwing ga ik toch nog wat meer investeren in gereedschap. Recent van Milwaukee wat spul gekocht: klopboor, impactschroevendraaier, multitool en compacte reciprozaag. Alle uit de M18 lijn.

Wat zoek ik nog meer:

Invalzaag: voor maken van rechte zaagsnede in plaatmateriaal. Incidenteel gebruik.Neig naar de Scheppach, iets voordeliger, meer zekerheid, voldoende kwaliteit voor mijn gebruik, incl extra zaagblad, toebehoren en reserveblad

Stofzuiger: voor opzuigen van bouwstof na sloopwerk (enkele keren), daarna als stofafzuiging van gereedschappen en natzuiger.Neig naar de Karcher, voldoende voor mijn gebruik, met extra lange slang en stopcontact. Nadeel is het regelmatige uitkloppen.

Excentrische schuurmachine: intensief gebruik tijdens verbouwing door veel houtwerk. Daarna regelmatig gebruik ivm boot.Neig naar tweedehands Rotex, kost ongeveer 250 euro maar goede prestaties en veelzijdig. Bij geen aanbod komende weken de Metabo als backup

Lijmklemmen voor incidenteel lijmwerk en vastzetten lineaal Invalzaag. Zie eigenlijk weinig budget opties. Bessey is het merk zo te lezen, iets duurder dan de ecotools, beide wel snelspan.Verder denk ik nog aan:Verbruiksartikelen Vragen die ik heb; bij het meeste van dit spul kijk ik naar de prijs/kwaliteit verhouding omdat ik het niet vaak gebruik, zien jullie nog kansen om dit te verbeteren, dus meer kwaliteit voor hetzelfde geld (of klein beetje extra) en/of ergens goedkoper voor dezelfde kwaliteit.

Als laatste zou ik jullie nog advies willen vragen over het aanbrengen van verf middels verfspuit. In vorige huis heb ik met een Wagner w650 hele aardige resultaten behaald. Loont het de moeite om te investeren in een compressor en verfspuit om nog betere resultaten te behalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

L.N. schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:10:
.........
De reden om voor de L6-95 te gaan is dat ik een stille, maar toch betaalbare compressor wilde. Daarnaast wilde ik een compacte compressor, omdat ik maar een kleine garage heb en ik de compressor in een kast wil bouwen. Omdat ik de compressor alleen wil gaan gebruiken voor tacken en af en toe wat schoon blaze, is een grote krachtige compressor niet nodig. Dan is de keus niet zo groot als je geen groot budget hebt. HBM heeft een paar modellen, maar vanwege de slechte ervaringen die ik over HBM hoor vielen die af.
Hearhear. :?
Slechte verhalen over HBM, of over hun serie stille compressoren??

Heb een tijdje terug zelf zo'n low-noise compressor van HBM naast de grote gezet, omdat ik later in de avond wel eens wat perslucht nodig heb.
Het scheelt in ieder geval wel een enorme teringherrie, in dat opzicht is de aankoop al 100% geslaagd te noemen.

Hoe het ding zich houdt door de jaren heen 'geen idee', de gebruikte materialen ogen niet bepaald top-notch, laat staan deutsche Gründlichkeit, maar dat zien wij dan wel weer.
Het ding blaast in ieder geval zonder morren en is voor het soort lekker stil. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Sethro schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 00:36:
Ivm aankomende verbouwing ga ik toch nog wat meer investeren in gereedschap. Recent van Milwaukee wat spul gekocht: klopboor, impactschroevendraaier, multitool en compacte reciprozaag. Alle uit de M18 lijn.

Wat zoek ik nog meer:

Invalzaag: voor maken van rechte zaagsnede in plaatmateriaal. Incidenteel gebruik.Neig naar de Scheppach, iets voordeliger, meer zekerheid, voldoende kwaliteit voor mijn gebruik, incl extra zaagblad, toebehoren en reserveblad

Stofzuiger: voor opzuigen van bouwstof na sloopwerk (enkele keren), daarna als stofafzuiging van gereedschappen en natzuiger.Neig naar de Karcher, voldoende voor mijn gebruik, met extra lange slang en stopcontact. Nadeel is het regelmatige uitkloppen.

Excentrische schuurmachine: intensief gebruik tijdens verbouwing door veel houtwerk. Daarna regelmatig gebruik ivm boot.Neig naar tweedehands Rotex, kost ongeveer 250 euro maar goede prestaties en veelzijdig. Bij geen aanbod komende weken de Metabo als backup

Lijmklemmen voor incidenteel lijmwerk en vastzetten lineaal Invalzaag. Zie eigenlijk weinig budget opties. Bessey is het merk zo te lezen, iets duurder dan de ecotools, beide wel snelspan.Verder denk ik nog aan:Verbruiksartikelen Vragen die ik heb; bij het meeste van dit spul kijk ik naar de prijs/kwaliteit verhouding omdat ik het niet vaak gebruik, zien jullie nog kansen om dit te verbeteren, dus meer kwaliteit voor hetzelfde geld (of klein beetje extra) en/of ergens goedkoper voor dezelfde kwaliteit.

Als laatste zou ik jullie nog advies willen vragen over het aanbrengen van verf middels verfspuit. In vorige huis heb ik met een Wagner w650 hele aardige resultaten behaald. Loont het de moeite om te investeren in een compressor en verfspuit om nog betere resultaten te behalen?
Goedekope bessey klemmen vind je hier:

https://shop.buijtendijk....9520c46fd94252ece2cd23097

Kies daarbij zelf je variant (maat)

Duo power pluggen zijn perfect. Goede keuze. Schroeven zou ik van Heco halen. Andere hier zijn ook fan van Woodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ivm aankomende verbouwing ga ik toch nog wat meer investeren in gereedschap. Recent van Milwaukee

?
Makita! Die karcher doet volgens mij niet aan automatisch starten/stoppen en da's wel een heel fijne functie om te hebben. Net als regelbare zuigkracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

Zo ik ben er uit voor mijn adereindhulstang / Kabelschoentang.

De Klauke K507, geschikt voor de standaard AMP stekkers, adereindhulzen en ongeïsoleerde kabelschoenen. (het enige wat ik niet heb dan is een bek voor niet-geïsoleerde-open-aansluitstekkers)

Gekocht op het donkere hol Marktplaats :r dus ik hoop niet genaaid te worden deze keer (maar ik heb al een track&trace nummer) €50.00 inclusief verzenden. Nu nog een zooi adereindhulzen en kabelschoenen kopen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Die open aansluitstekkers zoals molex zijn vaak wel heel specifiek hé, maar klinkt als een goeie keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Brutalsranan schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 00:46:
Duo power pluggen zijn perfect. Goede keuze. Schroeven zou ik van Heco halen. Andere hier zijn ook fan van Woodies.
Voor schroeven zijn Heco en Spax goede keuzes, Woodies heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Boren van Heller zijn wel redelijke kwaliteit voor een goede prijs. Ik weet niet hoe die Bosch universeel boren zijn, maar een setje goede steenboren werkt heel fijn, en dan heb je ook minder gauw een klopboor nodig (of niet, hangt af van hoeveel gaten en hoe snel je wil zijn met die hoeveelheid). Ik gebruik zelf Rotec unidre en allro hiervoor en, zolang het geen beton is, hoef ik daarmee in ieder geval niet nog de boorhamer erbij te pakken als het een keer wat harder steen is.

Voor kleinere diameters in hout zijn gewone houtboren ook wel fijn, grijpen wat beter aan in hout dan universele boren (vooral voor het centreren), maar dat stelt verder geen bijzondere vereisten aan de boren, dus hoeft ook niet van heel goede kwaliteit te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online

Hele simpele klemmen bij Action: http://www.action.nl/werckmann-lijmklem-6inch-ca-15cm of een maat kleiner, maar die kan ik niet online vinden.

En die Kärcher heeft volgens mij wel een start-stop-functie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
Anoniem: 639074 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 00:43:
[...]

Hearhear. :?
Slechte verhalen over HBM, of over hun serie stille compressoren??

Heb een tijdje terug zelf zo'n low-noise compressor van HBM naast de grote gezet, omdat ik later in de avond wel eens wat perslucht nodig heb.
Het scheelt in ieder geval wel een enorme teringherrie, in dat opzicht is de aankoop al 100% geslaagd te noemen.

Hoe het ding zich houdt door de jaren heen 'geen idee', de gebruikte materialen ogen niet bepaald top-notch, laat staan deutsche Gründlichkeit, maar dat zien wij dan wel weer.
Het ding blaast in ieder geval zonder morren en is voor het soort lekker stil. O-)
Met HBM in het algemeen. De ervaringen zijn heel wisselend. Een grote groep is tevreden en een grote groep niet. Met name over de after sales, bereikbaarheid telefonisch en per email zijn er veel niet tevreden.

Op woodworking.nl staan genoeg ervaringen, maar omdat de de zoekopdracht "HBM" te kort is, kun je die wat lastiger vinden. Via google op woodworking.nl zoeken gaat beter en dan kom je o.a. op dit topic. Google reviews geeft een 3,2 sterren (van max 5, aantal reviews: 41). Telefoonboek.nl zelfs maar een 3,7 (maximale score: 10) bij 210 reviews!

Daarnaast is het duidelijk dat het een in China gemaakte naamloze compressor is die HBM verkoopt. Nu hoeft dat niet slecht te zijn, maar de andere Chinese naamloze producten die HBM verkoopt zijn vaak behoorlijk slecht, zoals hun vandiktebanken of hun fostner bits. Tevens is het voor mij wonderbaarlijk dat een noname Chinese compressor stiller (en toch een redelijke hoeveelheid liter per minuut levert) is dan al de verschillende A-merken kunnen leveren. Dan denk ik toch eerder aan creatief meten van de geluidsopbrengst dan reële specs.

Door dit bovenstaande ben ik naar een andere compressor gaan kijken. En ook daar ben ik een beetje sceptisch aan de slag gegaan. Achteraf te zelfs. Mijn compressor heb ik gekocht bij Airtotaal.nl. De compressor was op het moment van bestellen daar ruim €50 goedkoper dan bij andere grote aanbieders, waardoor ik het niet helemaal vertrouwde. Online zijn er weinig reviews te vinden over deze zaak. Dus maar een mailtje naar Airpress gestuurd of AirTotaal een officiële dealer was en dat werd bevestigd. Maar toch heb ik de compressor via Mastercard betaald, vanwege de aankoopbescherming. Achteraf gezien was dit niet nodig, want ik heb alles gekregen. Het is wel duidelijk dat deze zaak meer gericht is op grotere compressoren voor bedrijven. Ze leveren niet via PostNL of een andere grote transporteur, want die gaan te ruw om met de compressors. Het gaat via Bulstra Transport of via kleinere transporteurs. Dit maakt de track en trace lastiger en je kunt het niet op een postkantoor of andere locatie ophalen als je niet thuis bent. Hierdoor heb ik maar een dag thuis gewerkt om de zending niet te missen.

Airtotaal heeft in dit geval de compressor en haspel rechtstreeks vanuit Airpress laten sturen. We (AirTotaal en ik) hebben wat heen en weer gebeld over de afleverdatum. Tussen bestellen en afleveren zat 5 dagen. AirTotaal reageerde snel en vriendelijk, maar dit verdiend geen schoonheidsprijs. Echter heeft Airpress een fout gemaakt en alleen de compressor geleverd. Na een smsje naar AirTotaal werd de haspel via DPD nageleverd. Toen bleek dat ik 1 snelkoppeling te weinig had besteld (dacht dat ik een set had besteld, maar bleek er maar 1 te zijn). Mijn fout dus! Uit coulance voor de problemen rond de levering gaat AirTotaal een snelkoppeling naleveren.

Mijn gevoel over AirTotaal is wat dubbel.De bestelling heeft veel langer geduurd dan nodig en de transporteur is niet handig voor particulieren. Maar de service van AirTotaal was wel goed. Het was duidelijk dat AirTotaal afhankelijk was van AirPress en dat het daar mis ging. Maar natuurlijk kun je niet alles bij AirPress leggen. ik bestel bij AirTotaal en dan zijn zij verantwoordelijk voor het afleveren en daarbij maakt het niet uit of ze het zelf doen of uitbesteden. Uiteindelijk ben ik wel positief en geef ik AirTotaal een 7,5.
Atmoz schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:00:
[...]

Werken? Ik zou gaan wonen in die winkel! En dan 24 uur per dag, 7 dagen per week het gereedschap gebruiken onder de mom van productdemonstraties en kwaliteitscontroles.....

Trouwens, jouw garage is toch al bijna een GereedschapPro -showroom?

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 28-06-2017 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online

Wat zoek ik nog meer:

Waarom een invalzaag, cirkelzagen hebben tegenwoordig ook gewoon een rails en diepte-instelling en zijn over het algemeen een stuk goedkoper. En met MDF heb ook zelf snel een rails gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes

Wat zoek ik nog meer:

Even kijken waar ik ervaring mee heb, of gewoon ideeën over heb.
  • Invalzaag zou ik voor de Scheppach gaan. Ik heb de Makita en ben er echt heel erg tevreden over, maar je weet tweedehands helaas nooit 100% wat je koopt. Dan is de Scheppach een prima oplossing, met garantie.
  • Voor lijmwerk moet je wel klemmen hebben die echt klemmen en niet alleen het hout tegen elkaar aandrukt. Het verschil in verbindingssterkte kan vrij groot zijn.
  • Ik heb persoonlijk geen ervaring met ecotools waterpassen, maar ik zou daar zelf niet op besparen. Er is niets zo irritant als een waterpas die niet waterpas is. De goedkope serie van Stabila is op Amazon.de zeer betaalbaar (€18 voor de 120cm).
  • Schroeven kan je van de A-merken ook goedkoop krijgen bij verschillende webshops. Beetje zoeken via Google.
  • Duopower pluggen zijn prima en handig.
  • 3M stofmasker is ook een aanrader. Werkt goed en zit redelijk comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 10:30

Exigence

dnkroz

Ik zit nog steeds te zoeken naar een juiste adereindhulstang, maar ik word gek van alle persvormen. Welke kan ik nu het beste nemen? Vierkant, zeskant, u-vorm? Iemand tips? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-05 10:25
KifArU schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:14:
[...]

Hele simpele klemmen bij Action: http://www.action.nl/werckmann-lijmklem-6inch-ca-15cm of een maat kleiner, maar die kan ik niet online vinden.

En die Kärcher heeft volgens mij wel een start-stop-functie.
Ik zou die werckmann niet nog een keer kopen, heb er al meerdere gebroken. Of het klemstuk aan de bovenzijde, of de 'trigger' om te spannen. _Echt_ vast zetten lukt je daarmee dus niet zonder die dingen de slopen.. Zelfde geldt voor precies dezelfde van Van Cranenbroek. Ik koop nu alleen maar Bessey voor snelspan of volledig metalen van no-name merken.

Wat ik dan wel weer bij de action haal zijn de Fischer schroeven.

De WD3P heeft een inschakelautomaat, heb 'm zelf ook. Complete strip van een huis gedaan, opgezogen met dat ding. Filter/zak raakt inderdaad na een paar kamers wel verstopt met bouwstof, maar dat is even uitkloppen en gaan. Heel veel bouwstof maken doe ik niet dagelijks, dus dat is voor mij geen issue. Let er wel op dat je dan de 'P' hebt, want de WD3 heeft geen inschakel automaat.

[ Voor 3% gewijzigd door --WaaZaa-- op 28-06-2017 10:38 ]

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun

artificial_sun

Mazda Rx7

@Exigence Voor alleen adereindhulzen adviseer ik deze https://www.conrad.nl/nl/...-mm-97-72-180-822466.html

of deze

http://www.hornbach.nl/sh...6-mm/7026320/artikel.html

als je hem vaak gebruikt zou ik een trapezium vorm of 4 kant. 6 kant vind ik zelf niets.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

artificial_sun schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:36:
@Exigence Voor alleen adereindhulzen adviseer ik deze https://www.conrad.nl/nl/...-mm-97-72-180-822466.html

of deze

http://www.hornbach.nl/sh...6-mm/7026320/artikel.html

als je hem vaak gebruikt zou ik een trapezium vorm of 4 kant. 6 kant vind ik zelf niets.
Thanks voor de info. Maar waar ik vooral naar op zoek ben is de motivatie waarom er het best een trapezium of 4 kant gebruikt kan worden. Zijn er specifieke toepassingen voor elke vorm? Kan me toch niet voorstellen dat iemand het leuk vond om een andere vorm te bedenken? :P

Elektromonteurs die wat toe kunnen lichten? @Joopieboy ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Zoals eerder gepost wij gebruiken op het werk eigenlijk alleen maar vierkant, een hele enkele keer is er een speciaal component of een speciale stekker of aansluiting waar je rond voor nodig hebt. Maar dan heb je vaak over de maximale diameter draden die je in een connector oid wilt krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:50
Ik ben opzoek naar een allround decoupeerzaag.

Zal vooral gebruikt worden voor:
- Laminaat
- Panlatten
- Dunne balkjes
- Plaatwerk
- Geen dikke stukken hout en metaal.

Mijn wensen:
- Accu, snoer zit me altijd in de weg
- Degelijke machine

Al aanwezig:
- Hitachi DV18DCL2 klopboor Met nog maar 1 goede 1,5Ah accu.

Mijn eerste ingeving was natuurlijk om naar een hitachi decoupeerzaag uit de zelfde familie te gaan kijken:
De hitachi CJ18DL.

Het werk dat ik er mee wil doen zal hier met gemak mee kunnen, hij is echter wel aan de prijzige kant. En aangezien ik nog maar 1 goede accu heb, kom ik niet weg met alleen een body.

Na wat verder te zijn gaan zoeken kmam ik de Bosch GST10.8 tegen, naar mijn idee voldoende voor wat ik er mee wil doen en in iedergeval een stuk handzamer. Er staat ook nog een leuke deal op ebay. De schroefmachine zit er dan zowat gratis bij en komt altijd van pas naast een 18V boor.

Zijn er medetweakers met de Bosch in bezit en bevalt deze?

Of zouden jullie toch een andere keuze maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jipsy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:33

Wat zoek ik nog meer:

Was ook van plan om de Scheppach PL55 aan te schaffen voor incidenteel gebruik maar ben vorige week even de lokale Lidl ingelopen en er lagen nog twee Parkside invalzagen voor nog €90 p/s/ incl. geleiders. Eentje gekocht en meteen wat 22mm plaatmateriaal als test. Prima ding voor het geld, misschien dit een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Framoes schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:11:
[...]

Even kijken waar ik ervaring mee heb, of gewoon ideeën over heb.
  • Invalzaag zou ik voor de Scheppach gaan. Ik heb de Makita en ben er echt heel erg tevreden over, maar je weet tweedehands helaas nooit 100% wat je koopt. Dan is de Scheppach een prima oplossing, met garantie.
  • Voor lijmwerk moet je wel klemmen hebben die echt klemmen en niet alleen het hout tegen elkaar aandrukt. Het verschil in verbindingssterkte kan vrij groot zijn.
  • Ik heb persoonlijk geen ervaring met ecotools waterpassen, maar ik zou daar zelf niet op besparen. Er is niets zo irritant als een waterpas die niet waterpas is. De goedkope serie van Stabila is op Amazon.de zeer betaalbaar (€18 voor de 120cm).
  • Schroeven kan je van de A-merken ook goedkoop krijgen bij verschillende webshops. Beetje zoeken via Google.
  • Duopower pluggen zijn prima en handig.
  • 3M stofmasker is ook een aanrader. Werkt goed en zit redelijk comfortabel.
--WaaZaa-- schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:25:
[...]

Ik zou die werckmann niet nog een keer kopen, heb er al meerdere gebroken. Of het klemstuk aan de bovenzijde, of de 'trigger' om te spannen. _Echt_ vast zetten lukt je daarmee dus niet zonder die dingen de slopen.. Zelfde geldt voor precies dezelfde van Van Cranenbroek. Ik koop nu alleen maar Bessey voor snelspan of volledig metalen van no-name merken.

Wat ik dan wel weer bij de action haal zijn de Fischer schroeven.

De WD3P heeft een inschakelautomaat, heb 'm zelf ook. Complete strip van een huis gedaan, opgezogen met dat ding. Filter/zak raakt inderdaad na een paar kamers wel verstopt met bouwstof, maar dat is even uitkloppen en gaan. Heel veel bouwstof maken doe ik niet dagelijks, dus dat is voor mij geen issue. Let er wel op dat je dan de 'P' hebt, want de WD3 heeft geen inschakel automaat.
Ok, duidelijk advies. De Scheppach, Karcher, Bessey en Stabila's zijn besteld!

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 11193 op 28-06-2017 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

kipfel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:50:
Ik ben opzoek naar een allround decoupeerzaag.

- Laminaat
- Panlatten
- Dunne balkjes
- Plaatwerk

Mijn wensen:
- Accu, snoer zit me altijd in de weg
- Degelijke machine

Al aanwezig:
- Hitachi DV18DCL2 klopboor Met nog maar 1 goede 1,5Ah accu.

Mijn eerste ingeving was natuurlijk om naar een hitachi decoupeerzaag uit de zelfde familie te gaan kijken:
De hitachi CJ18DL.

Het werk dat ik er mee wil doen zal hier met gemak mee kunnen, hij is echter wel aan de prijzige kant. En aangezien ik nog maar 1 goede accu heb, kom ik niet weg met alleen een body.

Na wat verder te zijn gaan zoeken kmam ik de Bosch GST10.8 tegen, naar mijn idee voldoende voor wat ik er mee wil doen en in iedergeval een stuk handzamer. Er staat ook nog een leuke deal op ebay. De schroefmachine zit er dan zowat gratis bij en komt altijd van pas naast een 18V boor.

Zijn er medetweakers met de Bosch in bezit en bevalt deze?

Of zouden jullie toch een andere keuze maken?
Ik zou die GST10,8 alleen voor erbij nemen.
Dus naast een normale "grote" machine.

Het is zeker een leuk ding (lekker licht, stil, wendbaar, etc...) maar liever niet als enigste decoupeerzaag. Daar is hij mijns inziens te licht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Laatst online: 10:25
Atmoz schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 17:59:
[...]

Ik zou die GST10,8 alleen voor erbij nemen.
Dus naast een normale "grote" machine.

Het is zeker een leuk ding (lekker licht, stil, wendbaar, etc...) maar liever niet als enigste decoupeerzaag. Daar is hij mijns inziens te licht voor.
Daar sluit ik mij volledig bij aan, ideaal om erbij te hebben maar niet geschikt voor de zwaardere dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

L.N. schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:14:
[...]
Met HBM in het algemeen. De ervaringen zijn heel wisselend. Een grote groep is tevreden en een grote groep niet. Met name over de after sales, bereikbaarheid telefonisch en per email zijn er veel niet tevreden.
De onbereikbaarheid per telefoon die vorig jaar is ingevoerd, is inderdaad een gruwel.
De mail wordt overigens redelijk snel beantwoord is m'n ervaring, hinderlijk wordt het pas als je met een korte aanvullende vraag nogmaals dit circus in moet.

Zover kan ik de opmerkingen delen, maar HBM onderscheidt zich met betrekking tot het mailcontact en/of aftersales niet opvallend beter, of slechter dan de overige kandidaten op dit gebied.
In deze tak van sport verwacht ik eerder lompe bouwvakkers met dito omgangsvormen dan empathische fijnslijpers van de gemeentelijke gezinsplanning uit de Bible Belt.
Om maar iets te noemen. :+

De geringe klachten die ik bij HBM na aankoop heb gehad, zijn tot nu toe zonder ernstig kromme tenen afgewikkeld. :)
Op woodworking.nl staan genoeg ervaringen, maar omdat de de zoekopdracht "HBM" te kort is, kun je die wat lastiger vinden. Via google op woodworking.nl zoeken gaat beter en dan kom je o.a. op dit topic. Google reviews geeft een 3,2 sterren (van max 5, aantal reviews: 41). Telefoonboek.nl zelfs maar een 3,7 (maximale score: 10) bij 210 reviews!
Ik heb ze net gelezen, maar vind de klachten eerlijk gezegd niet erg overtuigend, het lijkt eerder of na 1 klager de rest ook maar meteen aan het bashen slaat. :F

HBM doet het niet eens zo slecht als je bedenkt dat zij in ongeveer dezelfde outletvijver vissen waar je ook kopers van Aldi, Lidl, Zeeman en de Action treft. :+
Dat het geen premium-A shop is zal voor iedereen duidelijk zijn mag ik hopen.

Als je daar selectief inkoopt dan valt het met de geboden kwaliteit wel mee, er zitten gewoon prima producten bij waar je net zo goed jarenlang plezier van kunt hebben.
Daarnaast is het duidelijk dat het een in China gemaakte naamloze compressor is die HBM verkoopt. Nu hoeft dat niet slecht te zijn, maar de andere Chinese naamloze producten die HBM verkoopt zijn vaak behoorlijk slecht, zoals hun vandiktebanken of hun fostner bits. Tevens is het voor mij wonderbaarlijk dat een noname Chinese compressor stiller (en toch een redelijke hoeveelheid liter per minuut levert) is dan al de verschillende A-merken kunnen leveren. Dan denk ik toch eerder aan creatief meten van de geluidsopbrengst dan reële specs.
Dit is zeker waar en gezonde argwaan is hier absoluut op z'n plaats, toch zal een Metabo "made-in-China" compressor uiteindelijk weinig beter zijn.
Het Metabo label zal in dit geval een onwetende koper eerder overhalen tot een aankoop, maar je betaalt uiteindelijk vooral voor het Duits aandoende logo (made in China), terwijl het apparaat feitelijk in dezelfde HBM-klasse thuishoort. ;)
Door dit bovenstaande ben ik naar een andere compressor gaan kijken. En ook daar ben ik een beetje sceptisch aan de slag gegaan. Achteraf te zelfs. Mijn compressor heb ik gekocht bij Airtotaal.nl.
Ik hoop dan wel dat de kwaliteit op een hoger plan staat, op papier ziet het er in ieder geval prima uit.
Heb je al getest hoe het met de herrie zit en heb je misschien een oldskool compressor als vergelijk??
enigste vs enige :(:) :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 28-06-2017 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-05 19:51
-Venom- schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:05:
[...]

Daar sluit ik mij volledig bij aan, ideaal om erbij te hebben maar niet geschikt voor de zwaardere dingen.
Zijn eisen praten niet echt over "zwaardere" dingen:
- Laminaat
- Panlatten
- Dunne balkjes
- Plaatwerk
Dus in hoeverre is het advies om die Bosch niet te nemen dan wel aan te vullen met nog een apparaat specifiek gericht op zijn gebruik?

Ik zou ook liever voor iets méér gaan, mocht je het ooit toch nodig gaan hebben, maar vaker wel dan niet blijk ik dat extraatje nooit te gebruiken. In dat geval zijn er andere oplossingen te vinden zoals lenen, huren e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
Anoniem: 639074 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:22:

Dit is zeker waar en gezonde argwaan is hier absoluut op z'n plaats, toch zal een Metabo "made-in-China" compressor uiteindelijk weinig beter zijn.
Het Metabo label zal in dit geval een onwetende koper eerder overhalen tot een aankoop, maar je betaalt uiteindelijk vooral voor het Duits aandoende logo (made in China), terwijl het apparaat feitelijk in dezelfde HBM-klasse thuishoort. ;)
Inderdaad, er zijn veel (A-)merken die generieke Chinese compressoren verkopen onder hun eigen naam. Het is dan altijd lastig wat de meerwaarde / meerprijs is. Hebben die A-merk Chinese compressoren een betere kwaliteitscontrole gehad? Hebben ze betere onderdelen? Of is de service beter, omdat het via een gerenommeerd merk gaat? Die vragen zijn heel lastig te beantwoorden.

Nu ben ik niet tegen in China gemaakte producten. Ik heb veel van Apple en dat is bijna allemaal in China gemaakt (en de kwaliteit ervan is top!). Het hoeft kwalitatief niet minder te zijn dan in Europa geproduceerde producten. Maar er is in China een groot verschil tussen goede en slechte producten, terwijl je weinig slechte in Europa geproduceerde goederen vindt. Het probleem is dat je van te voren vaak niet in kunt schatten wat de kwaliteit van in China gemaakte spullen is. Ik denk dat iedereen wel eens iets besteld heeft via AliExpress / Gearbest / Banggood dat er op de foto's goed uitzag, maar dat het rommel bleek toen je het ontving. Anderzijds is de kwaliteit mij ook vaak meegevallen.

De discussie over HBM laat ik even over gaan. Het is duidelijk dat er veel gebruikers tevreden zijn en genoeg niet over de service en kwaliteit van de producten te spreken is. Je kunt er voor weinig redelijke producten kopen, die je vaak met wat tweaken tot goede producten kunt maken. Dan heb je een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik koop liever direct kwaliteit en dat is jullie vast niet ontgaan ;) .
Anoniem: 639074 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:22:
Ik hoop dan wel dat de kwaliteit op een hoger plan staat, op papier ziet het er in ieder geval prima uit.
Heb je al getest hoe het met de herrie zit en heb je misschien een oldskool compressor als vergelijk??
Het missende onderdeel is vandaag binnengekomen en ik heb een beperkte test gedaan. Ik heb hiervoor geen compressor gehad, dus het vergelijken is wat subjectief. We hebben op het werk een professionele Atlas Copco staan en mijn vader heeft een goedkope no-name compressor. Mijn AirPress is veel en dan ook veel stiller dan beiden. Het is een duidelijk hoorbaar gebrom wat de AirPress produceert, maar daar heb je geen last van. Het enige dat wat geluid maakt is de ontsnappende lucht als de compressor af slaat. Ter vergelijking, mijn Festool DTS400, TS55 en CS70 maken elk meer lawaai. De DTS400 misschien niet veel meer, maar wel wat (of door de hogere frequentie lijkt het geluid harder). Bij gebruik van die gereedschappen draag ik altijd een gehoorbeschermer, maar bij de compressor hoeft dat niet.

Snel heb ik een test gedaan met een tacker. De tacker kan ongeveer 25-35 brads schieten, voordat de compressor weer aanslaat. Dit betekent dat met de 25 - 30 shots de luchtdruk van 8 naar 6 bar is teruggelopen. Ik gebruik een Ecotools Bradtacker 7902 en dat is er een die relatief veel lucht gebruikt voor brads. De druk op de tacker stond ingesteld op 4,5 bar. Dus dat valt niet tegen. Overigens is het niet echt een voordeel dat de compressor stil is, want de tacker produceert een irritant geluid, waardoor ik alsnog gehoorbescherming draag.

Met het schoonspuiten met een zo'n pistool merk je wel dat de tank zo leeg is. Daar kan de compressor niet tegenop werken. Ook als je het pistool op 4 bar zet, is de tank sneller leeg dan de compressor de tank kan bijvullen. Voor snel tussendoor wat schoonspuiten is dat geen probleem, maar als je meer wil spuiten wel. Om verf te spuiten is deze compressor totaal niet geschikt. Ik denk dat iets meer liter per minuut zou gewenst zijn.

Er is ook een AirPress L6-105, die dus iets meer lucht aanzuigt (105 l/minuut). Toch ben ik ben ik niet voor deze gegaan, ook al is deze goedkoper. De L6-105 heeft geen waterafscheider en je kunt de uitgaande luchtdruk niet regelen. Ook de vorm is anders en die van de L6-95 sprak mij meer aan. Nu gaven ze bij AirTotaal aan dat de L6-105 een hoog zwaartepunt heeft, waardoor deze snel omvalt en dat ze regelmatig dit model terugkrijgen met schade. De L6-95 heeft dat probleem niet.

Over de bouwkwaliteit kan ik weinig zeggen na 1 dag gebruik, maar het lijkt allemaal van goede kwaliteit. Er rammelt niets en alles wat sterk moet zijn is van metaal. De snelkoppeling is sterk en van goede kwaliteit. De "rolkooi" is stevig en het geheel staat op rubberen voetjes om het doorgeven van trillingen te minimaliseren. Alle metalen en plastic onderdelen zijn netjes afgewerkt en nergens zitten scherpe randjes.

Overigens is deze compressor Made in PRC (China).

Voor iemand die een kleine compressor zoekt:
- Zoek je een kleine compressor van een A-merk, waarbij vooral de geluidsproductie van belang is, koop dan deze AirPress L6-95
- Zoek je iets meer bar, 2 aansluitingen en een iets grotere tank, zonder dat de compressor te veel lawaai maakt? Dan is de DeWalt DPC10QTC-QS wat voor jou.
- Maakt het geluid niet uit, ga dan voor een kleine Stanley of een relatief goed B-merk, zoals PowerPlus. Dan ben je voor minder dan €100 klaar en heb je een veel hoger aantal liters per minuut. Goede gehoorbescherming is we nodig, omdat dergelijke compressoren vaak tussen de 92 en 100 dB zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Venom-
  • Laatst online: 10:25
geekeep schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 18:29:
[...]

Zijn eisen praten niet echt over "zwaardere" dingen:

[...]

Dus in hoeverre is het advies om die Bosch niet te nemen dan wel aan te vullen met nog een apparaat specifiek gericht op zijn gebruik?

Ik zou ook liever voor iets méér gaan, mocht je het ooit toch nodig gaan hebben, maar vaker wel dan niet blijk ik dat extraatje nooit te gebruiken. In dat geval zijn er andere oplossingen te vinden zoals lenen, huren e.d.
Voor de simpele kleine dingen zoals laminaat zagen en wat latjes afkorten voldoet hij prima hoor, in een 18mm mdf plaat bochten zagen is ook geen probleem, in een 18mm multiplexplaat heeft hij daarentegen al de eigenschap de zaag scheef door het materiaal heen te willen trekken.
En dit ligt niet aan de zaagjes want dezelfde bladen gebruik ik in zijn grotere broertje met snoer :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
-Venom- schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Voor de simpele kleine dingen zoals laminaat zagen en wat latjes afkorten voldoet hij prima hoor, in een 18mm mdf plaat bochten zagen is ook geen probleem, in een 18mm multiplexplaat heeft hij daarentegen al de eigenschap de zaag scheef door het materiaal heen te willen trekken.
En dit ligt niet aan de zaagjes want dezelfde bladen gebruik ik in zijn grotere broertje met snoer :+ :+
Dat is jammer om te horen. Iemand nog andere opties voor rond de 150 euro. Of kom ik op een draad uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Laatst online: 24-05 10:25
Ik heb de GST12V (zelfde als 10,8 dus) toevallig net een maandje liggen. Ik vind het een prachtding, komend van een groene bosch waar ik altijd met snoer liep te klooien én altijd alles trilde.

Ik heb nog geen 18mm multiplex geprobeerd te zagen, maar als ik hier nog wat rondkijk lijkt deze video er geen last van te hebben op rechte stukken, maar de persoon in deze video laat zien in bochten niet tevreden te zijn. Ik vraag me dan alleen af waarom je in zulke bochten zou gaan zagen, maar soit.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Kan het filmpje niet bekijken, maar zagen van bochten doe je ook met een smaller zaagje...

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 18:57
kipfel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 23:18:
[...]

Dat is jammer om te horen. Iemand nog andere opties voor rond de 150 euro. Of kom ik op een draad uit?
Heb voor dezelfde vraag gestaan en heb uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en iets meer besteed (70 euro bovenop de 150).

Ik heb uiteindelijk een Bosch GST 160 CE gehaald https://www.amazon.de/Bos...-1&keywords=bosch+gst+160. 220 inclusief verzending bij onze oosterburen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence

Exigence

dnkroz

Jelte,89 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:29:
Kan het filmpje niet bekijken, maar zagen van bochten doe je ook met een smaller zaagje...
Grootste winst zit hem in de decoupeerzaag zelf. Een smal zaagje met slechte zaaggeleiding zaagt alsnog scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
tijlemanz schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:00:
[...]

Heb voor dezelfde vraag gestaan en heb uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en iets meer besteed (70 euro bovenop de 150).

Ik heb uiteindelijk een Bosch GST 160 CE gehaald https://www.amazon.de/Bos...-1&keywords=bosch+gst+160. 220 inclusief verzending bij onze oosterburen.
Geen twijfel dat deze beter is, maar ook een stuk duurder en zonder accu. Dit zal niet mijn keus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
leecher schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:12:
Ahhh lang leve de klantenservice van GereedschapPro. Ze hebben via perfectmate alsnog de ontbrekende buizen kunnen regelen _/-\o_
Pagina: 1 ... 87 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.