De schaaf ziet er nog prima uit, op de gemolesteerde beitel na dan.Framoes schreef op zondag 4 juni 2017 @ 16:37:
Ik heb zojuist voor €5,- een blokschaaf van het merk Salmen's gekocht. Ik kan online vrij weinig over dit merk vinden, maar de schaaf lijkt op een Stanley en komt uit Engeland.
...........
Iemand bekend met dit merk? En iemand (in de buurt van Utrecht) in het bezit van de kennis (en evt gereedschap) om de beitel weer scherp en ontbraamd te krijgen? Ik heb een houtdraaier gevonden die kan slijpen.
Trouwens nog nooit van het merk gehoord en er is inderdaad amper iets over terug te vinden.
Ik snap dat voor een diepteinvestering van €5 een aanvullende slijpmachine à €150 niet direct een rationele keuze is, maar je doet wel een lang leven met zo'n machine en kunt er méér mee dan af en toe een beitel slijpen.
Ik bedoel, ik laat de banden van de mtb's ook niet iedere keer door de lokale fietsenmaker oppompen.
Als DIY moeten wij wel onze eigen broek leren ophouden he??
Maar goed, na het machinaal slijpen moet er ook nog 'uren' worden gewet, ontbraamd en gepolijst voor de finishing touch, dat doe je toch wel zelf??
Ben nu al benieuwd naar de foto's van je nieuwe slijpmachine.

Kun je een inschatting maken hoeveel schroeven je met dat ene bitje hebt kunnen indraaien voor die de geest gaf??thijsco19 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:01:
Het torx bitje is overigens nog niet geheel kapot maar je ziet duidelijk slijtage. Meer dan ik verwacht had.
Ik heb het idee dat de kop niet super passend gemaakt is. Zit ook verf of iets dergelijks in (zwarte koppen).
Wat was trouwens de maat van de rvs schroeven??
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2017 20:17 ]