De boorschroefmachines van Milwaukee doen nog minder, zo'n 1700 tpm max. Vergeleken met andere merken is dat rode merk dus vrij tam qua toeren (12V that is).L.N. schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:08:
[...]
Klopt dat wel? Volgens is de slagfrequentie wel hoog, maar het toerental niet. Zie bv de specs van de Milwaukee M12CID:
Onbelast toerental (omw/min) 1200/2650
Slagfrequentie (per min) 2700/3550
Verwijderd
Kort en krachtig.Raymond schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:28:
Niet voor 14,4 gaan. Is een machine die gewicht van 18v heeft en de prestaties van 10,8v.
Gewoon de 18V pakken, veel toekomstbestendiger accusysteem.
Zo is het.Raymond schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:55:
[...]
Een klopboormachine timmert op de boor, zodat je makkelijker in steen kan boren. Maar dat is geen functie die je gebruikt bij het indraaien van schroeven.
Het is direct vergelijkbaar met Nederlandse militairen die wegens chronische bezuinigingen op de schietbaan *pangpang* moeten roepen, omdat de voorraad munitie op is en er toch "geloofwaardig" moet worden geoefend.
Ga dan voor paintball zou ik zeggen.
Of direct vergelijkbaar met een trapauto, terwijl je wroemwroem bromt.
Net echt.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2017 02:42 ]
Dat is wel wat kort door de bocht. Als je de Makita DTD137 (14,4V) vergelijkt met de 20 euro duurdere DTD154 (18V) dan zit er nauwelijks prestatieverschil in:Raymond schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:28:
Niet voor 14,4 gaan. Is een machine die gewicht van 18v heeft en de prestaties van 10,8v.
https://www.makita.nl/ver...tems=DTD137ZJ,%20DTD154ZJ
De verschillen zijn echt klein (binnen de 5%), soms positief uitvallend in het voordeel van de 18V (max RPM, max slagen, max koppel), soms positief uitvallend in het voordeel van de 14,4V (geluidsdrukniveau, gewicht met 3-5Ah accu). Maar allemaal dus heel erg marginaal.
Oftewel: het verschil was voor mij dusdanig klein dat ik geen enkele reden zag om naar 18V te gaan (omdat ik al 2 14,4V apparaten had). Was het verschil groter geweest óf had dit mijn eerste Makita accugereedschap geweest, dan zou ik ws. wel voor de 18V gegaan zijn. Maar dan vooral omdat er meer 18V apparaatkeuze is, maar niet vanwege de betere prestaties, want die maximaal 5% extra maken het prijsverschil (9%) niet goed
Verwijderd
Mee eens. Als je al geinvesteerd hebt in een accu-ecosysteem, ga lekker verder met datzelfde. Voor een 'nieuweling' die nog geen accu machines heeft, zou ik aanraden om voor 18v te gaan, puur en alleen omdat je meer keuze hebt. Ik heb ook iets meer vertrouwen in mijn 18v klopboormachine dan in een 10.8 of 14.4v machine, maar daar kan ik me ook in vergissen natuurlijk.Pelle schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:45:
[...]
Dat is wel wat kort door de bocht. Als je de Makita DTD137 (14,4V) vergelijkt met de 20 euro duurdere DTD154 (18V) dan zit er nauwelijks prestatieverschil in:
https://www.makita.nl/ver...tems=DTD137ZJ,%20DTD154ZJ
De verschillen zijn echt klein (binnen de 5%), soms positief uitvallend in het voordeel van de 18V (max RPM, max slagen, max koppel), soms positief uitvallend in het voordeel van de 14,4V (geluidsdrukniveau, gewicht met 3-5Ah accu). Maar allemaal dus heel erg marginaal.
Oftewel: het verschil was voor mij dusdanig klein dat ik geen enkele reden zag om naar 18V te gaan (omdat ik al 2 14,4V apparaten had). Was het verschil groter geweest óf had dit mijn eerste Makita accugereedschap geweest, dan zou ik ws. wel voor de 18V gegaan zijn. Maar dan vooral omdat er meer 18V apparaatkeuze is, maar niet vanwege de betere prestaties, want die maximaal 5% extra maken het prijsverschil (9%) niet goed
Vanwege ons nieuwbouwhuis heb im mooi het excuus om wat nieuw saan te schaffen 
Aangezien ik veel kasten in elkaar wil zetten en met een decoupeerzaag echt totaal niet recht kan zagen leek een zaag en frees tafel mij wel wat.
Nu 3 seconden Google-en kwam ik deze tegen: https://www.vidaxl.nl/e/4...2_LysWlT1jhVLVBoCi-rw_wcB
Lijkt me wel leuk maar of het nou kwaliteit is?
Voor het frezen wordt het dan eerst zoiets: http://www.mlcswoodworkin...tml/graphics2/ktlockm.jpg
Vooral de combi samen met frezen lijkt een moeilijkere. Wat zouden jullie doen?
Aangezien ik veel kasten in elkaar wil zetten en met een decoupeerzaag echt totaal niet recht kan zagen leek een zaag en frees tafel mij wel wat.
Nu 3 seconden Google-en kwam ik deze tegen: https://www.vidaxl.nl/e/4...2_LysWlT1jhVLVBoCi-rw_wcB
Lijkt me wel leuk maar of het nou kwaliteit is?
Voor het frezen wordt het dan eerst zoiets: http://www.mlcswoodworkin...tml/graphics2/ktlockm.jpg
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Geen idee of het wat is, maar als je 'm serieus overweegt, dan zou ik 'm in Duitsland bestellen, dat scheelt bijna de helftAtlas schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:17:
https://www.amazon.de/Wol.../dp/B005VB1CDC/ref=sr_1_1
/edit
En ik neem aan dat je gezien had dat het ding nog exclusief cirkelzaag en freesmachine was?
[ Voor 8% gewijzigd door Pelle op 07-03-2017 16:28 ]
Wat langer zoeken dan 3 secondenAtlas schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:17:
(...)
Nu 3 seconden Google-en kwam ik deze
(...)
Een (fatsoenlijke) gecombineerde zaag/freestafel gaat je niet lukken met een hobby budget.
Ik zou eerder gaan voor een invalzaag plus bovenfrees. Veelzijdiger en goedkoper. Of lekker zelf die frees- en zaagtafel (op maat) klussen.
Als je iets meer moeite zou tonen mbt inlezen in de mogelijke opties, zijn mensen over het algemeen meer bereid te helpen. Anders adviseer ik je gewoon de Festool OF2200 en de TS75.

Mafell Erika, en een felder shaper. Al je problemen exit.geekeep schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:38:
[...]
Wat langer zoeken dan 3 seconden![]()
Een (fatsoenlijke) gecombineerde zaag/freestafel gaat je niet lukken met een hobby budget.
Ik zou eerder gaan voor een invalzaag plus bovenfrees. Veelzijdiger en goedkoper. Of lekker zelf die frees- en zaagtafel (op maat) klussen.
Als je iets meer moeite zou tonen mbt inlezen in de mogelijke opties, zijn mensen over het algemeen meer bereid te helpen. Anders adviseer ik je gewoon de Festool OF2200 en de TS75.
Ik zou die tafel niet kopen, een werktafel is handig, maar geen van die extra functionaliteiten lijkt me echt goed werken. Ben je 260e lichter, voor een tafel. Moet goedkoper kunnen.
Ik zou iid een invalzaag halen en zo'n combifrees machine, zoals deze; https://www.kruis.nl/elec...ten-frees-710w-rt0700cx3j, bosch heeft er ook een in die orde. Kun je als kantenfrees gebruiken, maar ook met een houder als gewone bovenfrees.
|>
Inderdaad een invalzaag met een bovenfrees. Het nadeel van een compacte zaagtafel is dat je er geen hele platen mee kunt zagen. Okay, het kan wel, maar het is niet handig. Bij grote zaagtafels met een roltafel kan het wel, maar dan praat je over heel wat andere bedragen. Maar hoeveel wil je eraan uitgeven?
Het goedkoopst is een invalzaag met linialen en een bovenfrees. Koop de frees en de invalzaag van hetzelfde merk, zodat je de liniaal voor beide machines kunt gebruiken.
Indien je meer budget hebt kun je een werktafel zoals de Festool MFT kopen of maken (dit kan gemakkelijk zelf voor de fractie van de kosten van een MFT). Handig is dan ook een freestafel (kan ook gecombineerd met de MFT), waarin je de bovenfrees kunt hangen. Dat kun je goedkoop zelf maken of heel duur met bv een inlegplaat van Woodpeckers en een Incra LS Positioner.
Duurder: Festool CS70 met frees, Mafell Erika met frees.
Als je echt geld hebt een Hammer/Felder/SCM zaag met frees.
Het goedkoopst is een invalzaag met linialen en een bovenfrees. Koop de frees en de invalzaag van hetzelfde merk, zodat je de liniaal voor beide machines kunt gebruiken.
Indien je meer budget hebt kun je een werktafel zoals de Festool MFT kopen of maken (dit kan gemakkelijk zelf voor de fractie van de kosten van een MFT). Handig is dan ook een freestafel (kan ook gecombineerd met de MFT), waarin je de bovenfrees kunt hangen. Dat kun je goedkoop zelf maken of heel duur met bv een inlegplaat van Woodpeckers en een Incra LS Positioner.
Duurder: Festool CS70 met frees, Mafell Erika met frees.
Als je echt geld hebt een Hammer/Felder/SCM zaag met frees.
[ Voor 3% gewijzigd door L.N. op 07-03-2017 20:28 ]
Als ik écht geld zou hebben, zou ik een ervaren timmerman inhuren die van écht hout meubels, kasten en een keuken in elkaar klust ipv zelf spaanplaat en multiplex te gaan zagen op die Wolfcraft zaagtafel
Maar wat is daar de lol van?geekeep schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 20:13:
Als ik écht geld zou hebben, zou ik een ervaren timmerman inhuren die van écht hout meubels, kasten en een keuken in elkaar klust ipv zelf spaanplaat en multiplex te gaan zagen op die Wolfcraft zaagtafel
Verwijderd
(met grote dank aan L.N.Roeligan schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:57:
...........
Tevens een advies gevraagd voor een zaagblad voor de TS55 mbt trespa zagen, iemand hier ervaring mee?
Check dit forum even op "CMT" zaagbladen, de hoeveelheid info die je dan krijgt is in dit geval gelukkig goed te overzien.
Heb recent meerdere CMT bladen voor trespa op Amazon.de besteld, de kwaliteit is super en de prijzen zijn meer dan redelijk, goedkoper dan hier in Nederland in ieder geval.
Voor trespa kom je bij CMT uit bij de "296/297.xxx.xxx" reeks, deze info is op Amazon soms pas lager op de pagina terug te vinden onder "Produktinformationen".
Zoals bij dit trespa zaagblad dat ik oa bij de Amazon verkoper Mobiltecnica heb besteld.
Deze verkoper levert ook alle vulringen die je nodig hebt, het is wel handig je orders te combineren dat scheelt in de verzendkosten.
Voor 5 trespa zaagbladen plus extra vulringen kostte mij dat slechts €10,- aan verzending.
Hier een linkje naar de betreffende pagina uit de CMT catalogus.
Even naar beneden scrollen tot je bij de "296-297 series" aankomt die een negatieve spaanhoek hebben.
CMT catalogi
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2017 00:01 ]
Graag gedaan! Overigens kun je bij de diverse Italiaanse verkopers ook rechtstreeks bestellen, wat soms nog iets goedkoper is dan via Amazon. Wel mis je dan de verkopersbescherming van Amazon.
Ecotools heeft ook zaagbladen (vlak-daktand) voor Trespa, zowel "gewoon" als in de industriële serie. Die zullen niet zo goed zijn als de CMT bladen, maar wel een stuk goedkoper. Een ander nadeel is dat ze iets dikker zijn dan de zaagbladen van Festool, waardoor ze meer van de splinterguard van de liniaal halen.Roeligan schreef op maandag 6 maart 2017 @ 10:57:
Tevens een advies gevraagd voor een zaagblad voor de TS55 mbt trespa zagen, iemand hier ervaring mee?
Voor het bouwen van mijn zaagtafel heb ik een goedkoop vlak/daktand blad van Ecotools besteld voor mijn TS55, omdat ik te weinig Trespa/HPL zaag om dure Festool of CMT-zaagbladen te verantwoorden. Het zaagblad is nog niet binnen, dus ik kan nog niets zeggen over de kwaliteit.
[ Voor 7% gewijzigd door L.N. op 08-03-2017 09:33 ]
Hmmm, is ook maar voor een incidenteel klusje. Maar goed als de dikkere meer van de splinterguard afhaalt is dat ook niet echt handig (kost uit mn hoofd ook weer €15).
Thx voor de suggesties iig
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ja, daarom noemde ik het ook. Ik weet niet hoeveel je er in de praktijk van merkt, aangezien het verschil in dikte 0,4 mm is. Je haalt dus 0,2 mm extra van de splinterguard af. Ik wilde de gok wagen en zie wel of ik een nieuwe splinterguard nodig heb.Roeligan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:53:
Hmmm, is ook maar voor een incidenteel klusje. Maar goed als de dikkere meer van de splinterguard afhaalt is dat ook niet echt handig (kost uit mn hoofd ook weer €15).
Overigens is het blad van CMT waar naar gelinkt wordt nog iets dikker (2,8 mm). Het Festool zaagblad voor aluminium/Trespa (Festool nr 496306) is wel 2,2 mm, net als de andere zaagbladen van Festool.
[ Voor 15% gewijzigd door L.N. op 08-03-2017 10:02 ]
Een Makita splinterstrip kost €4,90 voor de 1400mm geleiderail, dus je wordt er sowieso niet arm van.L.N. schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:59:
[...]
Ja, daarom noemde ik het ook. Ik weet niet hoeveel je er in de praktijk van merkt, aangezien het verschil in dikte 0,4 mm is. Je haalt dus 0,2 mm extra van de splinterguard af. Ik wilde de gok wagen en zie wel of ik een nieuwe splinterguard nodig heb.
Overigens is het blad van CMT waar naar gelinkt wordt nog iets dikker (2,8 mm). Het Festool zaagblad voor aluminium/Trespa (Festool nr 496306) is wel 2,2 mm, net als de andere zaagbladen van Festool.
Ik heb zelf een Mafell invalzaag met Bosch frees, past perfect :-)L.N. schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 19:22:
Mafell en Bosch passen op op linialen van Mafell, Bosch en Festool
Festool kan alleen op Festool
Overigens is de Bosch invalzaag een redelijk alternatief voor de Mafell. Zelfde design (grotendeels) maar wel een pietsie minder quality engineering. Heb er een paar keer mee gezaagd, vond het extra handvat erg fijn!
Ook een pietsie minder veel te duur voor een DHZ'er. Sterker nog, Mafell is naar mijn idee ook te duur voor een klusjesman of zelfs aannemer. Misschien als je premium en dure meubels maakt dat het aan te raden is. Anders is het wat mij betreft zonde van het geld. De Bosch is rond de €400,- te krijgen in NL (dus goedkoper in Dui) en de Mafell is ruim €600,-Muldert schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 10:49:
[...]
Ik heb zelf een Mafell invalzaag met Bosch frees, past perfect :-)
Mafell en Bosch passen op op linialen van Mafell, Bosch en Festool
Festool kan alleen op Festool
Overigens is de Bosch invalzaag een redelijk alternatief voor de Mafell. Zelfde design (grotendeels) maar wel een pietsie minder quality engineering. Heb er een paar keer mee gezaagd, vond het extra handvat erg fijn!
Bosch is 319 in Dld, en Mafell 408. Dat vind ik wel meevallen!Framoes schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 12:57:
[...]
Ook een pietsie minder veel te duur voor een DHZ'er. Sterker nog, Mafell is naar mijn idee ook te duur voor een klusjesman of zelfs aannemer. Misschien als je premium en dure meubels maakt dat het aan te raden is. Anders is het wat mij betreft zonde van het geld. De Bosch is rond de €400,- te krijgen in NL (dus goedkoper in Dui) en de Mafell is ruim €600,-
Edit: oh jeetje, de Mafell is gestegen! Ik zie op http://www.idealo.de/prei...ll-max-917602-mafell.html dat hij van 400 naar ruim 580 is gegaan.
#mooioptijdgekocht
[ Voor 17% gewijzigd door Muldert op 08-03-2017 14:12 ]
Dan heb je mooi geluk gehad. Heb je 'm bij die site gekocht die hier een tijdje terug voorbij kwam? Werkzeugschade dacht ik. Die hadden Mafell voor erg lage prijzen, maar verkopen nu helemaal geen Mafell meer.Muldert schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:11:
[...]
Bosch is 319 in Dld, en Mafell 408. Dat vind ik wel meevallen!
Edit: oh jeetje, de Mafell is gestegen! Ik zie op http://www.idealo.de/prei...ll-max-917602-mafell.html dat hij van 400 naar ruim 580 is gegaan.
#mooioptijdgekocht
Ik heb een vrij standaard Makita accuboormachine van 14.4V. Nu wil ik een paar gaten boren in onze muren welke bestaan uit metselwerk. Het is echter geen simpele baksteen waar ik niet doorheen kom maar lijkt een ander type steen (zit achter stucwerk dus kan niet echt kijken). Hier kom ik met geen mogelijkheid in, ook niet als ik flink kracht op de boormachine zet. Ik gebruik een standaard steenboor.
Kan ik het beste een ander type boortje halen (diamant?) of is zo'n machine eigenlijk per definitie niet geschikt om te boren in muren met een stevige steen?
Kan ik het beste een ander type boortje halen (diamant?) of is zo'n machine eigenlijk per definitie niet geschikt om te boren in muren met een stevige steen?
Oops.
[ Voor 98% gewijzigd door Aghanim op 08-03-2017 16:15 ]
Voor muren heb je over het algemeen een klopboormachine/boorhamer nodig.Aghanim schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:08:
Ik heb een vrij standaard Makita accuboormachine van 14.4V. Nu wil ik een paar gaten boren in onze muren welke bestaan uit metselwerk. Het is echter geen simpele baksteen waar ik niet doorheen kom maar lijkt een ander type steen (zit achter stucwerk dus kan niet echt kijken). Hier kom ik met geen mogelijkheid in, ook niet als ik flink kracht op de boormachine zet. Ik gebruik een standaard steenboor.
Daar was ik al bang voor. Had gehoopt dat het hiermee ook zou lukken. Als ik een vrij simpele boorhamer koop van rond de 100 euro kan ik daar dan over het algemeen mee vooruit?bramassendorp schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:14:
[...]
Voor muren heb je over het algemeen een klopboormachine/boorhamer nodig.
Probeer een boorhamer te lenen, kennis heeft er vast wel een. Als dan bevalt koop je er zelf een, als het nodig is. Let op dat het geen gewone boor met klop functie is zoals je eigen accu boor is.Aghanim schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:17:
[...]
Daar was ik al bang voor. Had gehoopt dat het hiermee ook zou lukken. Als ik een vrij simpele boorhamer koop van rond de 100 euro kan ik daar dan over het algemeen mee vooruit?
Met een goede steenboor kom je ook met een gewone boormachine best goed door een bakstenen muur heen. Een klopboor is vooral voor het snelle in zachtere steensoorten. Een boorhamer is voor betonnen muren waar je anders echt niet doorheen komt.bramassendorp schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:14:
Voor muren heb je over het algemeen een klopboormachine/boorhamer nodig.
Als hij zeker is dat het geen betonnen muur is, dan zou ik eerst kijken naar een goede steenboor. Ik ben wel tevreden over de prestaties van deze boortjes, bv. Een boorhamer is niet nodig voor baksteen, normaalgesproken.
En aan de andere kant, ik heb ook wel eens staan boren in binnenmuur die uiteindelijk gewoon een gipsplaat bleek te zijn, en de steenboor kwam er toen niet doorheen omdat die een houten balkje tegengekomen was.
Ik ben vergeten delta schuurpapier mee te bestellen voor mijn RO90 bij Ecotools. Iemand een tip voor een alternatief waar ze geen verzendkosten rekenen?
Een boorhamer in te zacht materiaal wil weleens een gat aan 2 kanten maken, waar dat niet nodig is. Met een steenboor op hout merk je al snel aan het geluid.henkie196 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:21:
Een boorhamer is niet nodig voor baksteen, normaalgesproken.
En aan de andere kant, ik heb ook wel eens staan boren in binnenmuur die uiteindelijk gewoon een gipsplaat bleek te zijn, en de steenboor kwam er toen niet doorheen omdat die een houten balkje tegengekomen was.
Weet je zeker dat je wilt kopen voor 1 gat?Aghanim schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:17:
[...]
Daar was ik al bang voor. Had gehoopt dat het hiermee ook zou lukken. Als ik een vrij simpele boorhamer koop van rond de 100 euro kan ik daar dan over het algemeen mee vooruit?
Probeer idd er eentje te lenen. Anders huren voor een 1-2 tientjes: https://www.borent.nl/materialen/groep/boren_en_slopen
Anders de voordeligste merkmachine die je aanspreekt:
https://www.toolmax.nl/el....html?dir=asc&order=price
Let wel op dat je er ook weer voor een tientje aan boren bij moet kopen, vanwege de SDS+ aansluiting. Hoewel je met een 6 en 8mm boor al wel klaar bent, voor 99% van de klussen
https://www.toolmax.nl/bo...s-3-boor-4-t-m-20-mm.html
(kwamen als eerste boven drijven bij die winkel. Over de beste boor kan je ook nog wel een hele discussie starten)
[ Voor 22% gewijzigd door Raymond op 08-03-2017 17:07 ]
Ik zou je natuurlijk ook een nieuwe boormachine kunnen aanpraten, of wat gaan huren of lenen, maar dat kan altijd nog.Aghanim schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:08:
Als het geen beton is en geen gigaserie gaten groter dan 10 mm zou ik een (of een setje) multicut boor halen.
99% dat je er met jouw machientje gewoon een gat in kan boren.
Je kan eerst een klein gaatje boren en daarna dit opboren tot de gewenste diameter als je 8 of 10 moet boren, dat is minder belastend voor je machine.
Met diamant kom je er ook in alleen zijn de meeste diamantboortjes die je kan kopen bedoeld voor nat boren.
Diamantboortjes voor droog boren zijn aanmerkelijk duurder.
[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 08-03-2017 17:35 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Heb jij enig idee waarom die Alpen Multicut boortjes van de Hornbach los zo ongelooflijk veel duurder zijn (€7-12 p/s vs €15-21 voor een set van 5)? Zit daar kwaliteitsverschil tussen? Normaal scheelt een set/combi van wat dan ook zo'n 10-25% met los aanschaffen.Teijgetje schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:31:
[...]
Ik zou je natuurlijk ook een nieuwe boormachine kunnen aanpraten, of wat gaan huren of lenen, maar dat kan altijd nog.
Als het geen beton is en geen gigaserie gaten groter dan 10 mm zou ik een (of een setje) multicut boor halen.
99% dat je er met jouw machientje gewoon een gat in kan boren.
Je kan eerst een klein gaatje boren en daarna dit opboren tot de gewenste diameter als je 8 of 10 moet boren, dat is minder belastend voor je machine.
Met diamant kom je er ook in alleen zijn de meeste diamantboortjes die je kan kopen bedoeld voor nat boren.
Diamantboortjes voor droog boren zijn aanmerkelijk duurder.
Daarnaast is de 'profi' set goedkoper dan de niet profi, wtf... Wel zeskant bij de non-profi, maar toch.
Gratis accu van Makita ook al binnen! Is de B versie met indicatie hoe vol'ie nog zit.
26 februari aangevraagd, lekker vlot dus.
26 februari aangevraagd, lekker vlot dus.
Verwijderd
Veel goedkoper dan deze Mito zaagbladen zal het niet gaan worden.Roeligan schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 09:53:
Voor de zaagbladdikte zul je even de shop moeten bellen, ik zie zo snel geen aanvullende specs terug.
Mbt jouw incidentele inzet lijkt mij dit mooi en duur genoeg.
Je kunt zelf het best beoordelen hoe perfect het incidentele zaagwerk moet worden, als ook die ene meter 100% top-notch moet zijn, dan zou ik voor CMT kiezen.
Uitbesteden gaat je ook geld kosten moet je maar denken.
Maakt het allemaal niet zoveel uit dan zijn deze Mito zaagbladen al snel goed genoeg.
Ik heb ze allebei, perfecte boortjes. Simpel boren zonder kloppen in oa steen en normale tegels.geekeep schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 18:19:
[...]
Heb jij enig idee waarom die Alpen Multicut boortjes van de Hornbach los zo ongelooflijk veel duurder zijn (€7-12 p/s vs €15-21 voor een set van 5)? Zit daar kwaliteitsverschil tussen? Normaal scheelt een set/combi van wat dan ook zo'n 10-25% met los aanschaffen.
Daarnaast is de 'profi' set goedkoper dan de niet profi, wtf... Wel zeskant bij de non-profi, maar toch.
Wel heb ik setjes, los is altijd duurder, dat gaat voor bijna alles op.
Stel maar een auto samen uit losse onderdelen, dan betaal je hem drie keer, zelfde kwaliteit....
@L.N. Ben je nog steeds tevreden over je laser? Zit er namelijk over te denken dezelfde aan te schaffen.L.N. schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 13:09:
Zojuist ben ik bij Atmoz op bezoek geweest. Lekker 2 uurtjes over tools gehad en zijn mooie werkplaats in wording bekeken. Wonder boven wonder hebben we geen Lie Nielsen-schaaf boven gehaald, maar dat is dan iets voor de volgende keer.
Wel hebben wij zijn goede Bosch Blauw laser naast mijn goedkope laser van Aliexpress (deze) gehouden. Mijn laser had geen afwijking tegenover de Bosch.![]()
En tegelijk heb ik ideeen opgedaan voor mijn nieuwe zaag/freestafel. Deze week heb ik tweedehandse Festool CS70 gekocht en die past niet in mijn huidige zaag/freestafel.
Ja, zeker! Ondertussen heb ik deze al een paar keer gebruikt en hij bevalt goed. Het enige was dat de aansluiting voor het statief 5/8 inch was en het statief dat ik gekocht had een 1/4 inch aansluiting had. Het verloopstukje dat ik had gekocht had een fijne schroefdraad en het statief een grove. Dat was simpel opgelost door de plastic schroefdraad uit de laser te boren met een fostner boor en het metalen verloopstuk heb ik gebruik om de nieuwe schroefdraad te tappen. Dat is niet zoals het hoort, maar het werkt wel. Het verloopstukje zit er nu permanent in. Het steekt een beetje uit, maar niet ver, dus de laser kan gewoon op zijn pootjes staan.Framoes schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:56:
[...]
@L.N. Ben je nog steeds tevreden over je laser? Zit er namelijk over te denken dezelfde aan te schaffen.
Mijn laser heeft als omschrijving 3V2H1C1D, dus 3 verticale lijnen, 2 horizontale lijnen en 1 punt (dot). Waar de 1C voor staat weet ik niet. Ik denk dat dit exact dezelfde is als ik heb, ook al is het merk anders. De gouden kleur is wel hetzelfde.
Iemand ervaring met onderstaande Makita?
https://www.hornbach.nl/s...ires/5967691/artikel.html
Of geven jullie de voorkeur aan een andere optie van Makita / Bosch?
Ik ben geen fulltime klusser, momenteel wel druk bezig met het opknappen van mijn woning. Hiernaast komt er ook nog een klopboor of boorhamer.
Ik ben geen fulltime klusser, momenteel wel druk bezig met het opknappen van mijn woning. Hiernaast komt er ook nog een klopboor of boorhamer.
Hier een €100 goedkopere Makita, dan kan je er zelf eventueel betere kwaliteit accesoires bij kopenSijhtam schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:44:
Iemand ervaring met onderstaande Makita?
http://www.screwfix.eu/ma...less-combi-drill-lxt.html
Hier een nog goedkopere blauwe Bosch met iets kleinere accus maar 50% meer power (hebbum zelf inmiddels ook
http://www.axminster.co.u...bi-drill-18v-2-0ah-101787
Zie alleen even niet in waarom je nog een gewone klopboor naast een dergelijke accu klopboor zou gebruiken. Ik heb er zelf alleen nog een boorhamer naast.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Bedankt voor alle reacties, ik ben voor de Hitachi gegaan. Gisteren een tv meubel voor op de slaapkamer gemaakt van Steigerhout. De machine is zeer krachtig, 53nm koppel. Daar kunnen weinig machines in deze prijsklasse en daarboven tegenop. De balans van de machine is ook zeer fijn, ligt heerlijk in de hand. De bijgeleverde bitjes kan ik nog niet zo goed beoordelen, maar vooralsnog gaat het prima. Accu's laden in 40 min volledig op. Ik kan er eventueel ook 4 en 5 Ah accu's in plaatsen.Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2017 @ 11:28:
[...]
Ik heb geen ervaring met Hitachi, dus daar kan ik niks over zeggen. Naar mijn mening is het gebruikelijk wel 'beter' om de machine en boortjes/bitjes los te kopen, de boortjes en bitjes in zo'n set zijn gebruikelijk niet veel soeps.
[...]
Een slagschroevendraaier is niet bepaald geschikt om mee te boren. Als je op zoek bent naar een machine om mee te schroeven EN te boren, kun je beter voor een accuboormachine gaan. Als het alleen om schroeven gaat, is een slagschroevendraaier inderdaad een goed advies.
Tot nog toe zeer tevreden!
Tevens deze cirkelzaag gekocht:
https://www.gamma.nl/asso...y7TqehFvqRFrEMaAvPq8P8HAQ
Voor het zelfde geld had ik ook een black en decker. Alleen deze van Gamma zelf heeft een laser, groter zaagblad, hoger wattage en kwam met twee zaagbladen en in een Systainer van Gamma. Ook over deze aankoop ben ik zeer tevreden.
[ Voor 20% gewijzigd door __xeno__ op 09-03-2017 12:50 ]
Vanaf a.s. zaterdag is bij de Aldi een DeWalt 125mm 800W haakse slijper in de aanbieding voor € 59,99 zie http://www.aldi.nl/aldi_d...per_48_5_20633_36965.html
Helaas staat het type nr er niet bij. Ik denk dat het de DWE4057-QS is en die zie ik op internet bij andere shops niet voor die prijs staan incl. BTW. Zou het nog een ander type kunnen zijn of is hij ergens anders nog goedkoper te vinden? Ik overweeg deze aan te schaffen.
Helaas staat het type nr er niet bij. Ik denk dat het de DWE4057-QS is en die zie ik op internet bij andere shops niet voor die prijs staan incl. BTW. Zou het nog een ander type kunnen zijn of is hij ergens anders nog goedkoper te vinden? Ik overweeg deze aan te schaffen.
Zou wel kijken of er een snel-wissel systeem voor schijven op zit. Is erg makkelijkSkidmarks schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 18:19:
Vanaf a.s. zaterdag is bij de Aldi een DeWalt 125mm 800W haakse slijper in de aanbieding voor € 59,99 zie http://www.aldi.nl/aldi_d...per_48_5_20633_36965.html
Voor € 67,-- heb je een Metabo W 750-115
[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 09-03-2017 19:33 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Die Metabo is een 115 mm machine.
Mocht je een 125 mm machine zoeken dan zou ik echt een Bosch GWS 7-125. Superfijne handzame en goedkope machine met een lekker kleine greep
https://www.gereedschapce...KP808idytICFUW3GwodDrQI0Q
Mocht je een 125 mm machine zoeken dan zou ik echt een Bosch GWS 7-125. Superfijne handzame en goedkope machine met een lekker kleine greep
Dubbel...
[ Voor 97% gewijzigd door Exigence op 09-03-2017 21:17 ]
Verwijderd
Noem mij maar een noob, maar 720 watt is toch niet veel voor een slijptol? Degene die ik nu gebruik van mijn vader is 1200 watt, bijna het dubbele. Nu is die ook wel erg sterk, maar toch.Exigence schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:16:
Hangt wat van je toepassing af. Zo'n kleine lichte als die Bosch koop je niet voor berezwaar werk, maar vooral om z'n handzaamheid. Groter werk duurt alleen wat langer.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een kleine lichte handzame 125'er met daarnaast een zware hufter van een 230'er. Voor een 230'er geef ik zelf de voorkeur een een Hitachi met UVP, heerlijk rustige maar zeer krachtige (tot 2,6 kW) machines.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een kleine lichte handzame 125'er met daarnaast een zware hufter van een 230'er. Voor een 230'er geef ik zelf de voorkeur een een Hitachi met UVP, heerlijk rustige maar zeer krachtige (tot 2,6 kW) machines.
Die Bosch is inderdaad een goed alternatief. Ik begrijp dat het lichte versies zijn, voor mijn doel is dat geen probleem.
Makita combihamer DHR241Z, scheelt zo'n 4 tientjes.

In ander nieuws.. Afgelopen week maar eens een kleine lichtgewicht blokhaak geknutseld. Die grote stalen was toch maar vaak onhandig. Uiteraard zijn die kleinere ook te koop, maar zelf maken is leuker.
Het blok is van een stukje rest hardhout, het blad van een (wél kwalitatieve) roerstaaf
Daarna twee beuken rondhoutjes erdoor. Kosten totaal: nihil.
Oh en hij is nog haaks ook

In ander nieuws.. Afgelopen week maar eens een kleine lichtgewicht blokhaak geknutseld. Die grote stalen was toch maar vaak onhandig. Uiteraard zijn die kleinere ook te koop, maar zelf maken is leuker.
Het blok is van een stukje rest hardhout, het blad van een (wél kwalitatieve) roerstaaf
Oh en hij is nog haaks ook

Waar te koop?geekeep schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:52:
Makita combihamer DHR241Z, scheelt zo'n 4 tientjes.
[afbeelding]
Die Bosch is idd erg fijn, super handzaam. Door zijn dunne body goed vast te houden met 1 hand, een aanrader dus! Er zit genoeg pit in voor het normale werk.Exigence schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:16:
Gereedschapcentrum inderdaad. Mocht die Makita accu actie nog actief zijn: Gereedschapcentrum is géén aangesloten verkoper om daarvoor in aanmerking te komen.
Goeie!
Mocht je al accu's genoeg hebben dan is dat prima. Maar als je wel een accu kan gebruiken, dan kan je hem beter ergens anders voor 4 tientjes meer halen
Mocht je al accu's genoeg hebben dan is dat prima. Maar als je wel een accu kan gebruiken, dan kan je hem beter ergens anders voor 4 tientjes meer halen
Thanks voor je reactie. Ik ga er denk ik ook een halen. Voor mijn sporadische gebruik ga ik geen €100+ uitgeven.L.N. schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 11:31:
[...]
Ja, zeker! Ondertussen heb ik deze al een paar keer gebruikt en hij bevalt goed. Het enige was dat de aansluiting voor het statief 5/8 inch was en het statief dat ik gekocht had een 1/4 inch aansluiting had. Het verloopstukje dat ik had gekocht had een fijne schroefdraad en het statief een grove. Dat was simpel opgelost door de plastic schroefdraad uit de laser te boren met een fostner boor en het metalen verloopstuk heb ik gebruik om de nieuwe schroefdraad te tappen. Dat is niet zoals het hoort, maar het werkt wel. Het verloopstukje zit er nu permanent in. Het steekt een beetje uit, maar niet ver, dus de laser kan gewoon op zijn pootjes staan.
Mijn laser heeft als omschrijving 3V2H1C1D, dus 3 verticale lijnen, 2 horizontale lijnen en 1 punt (dot). Waar de 1C voor staat weet ik niet. Ik denk dat dit exact dezelfde is als ik heb, ook al is het merk anders. De gouden kleur is wel hetzelfde.
Precies, dat was ook mijn redenering. Hopelijk is de jouwe even goed als de mijne......Framoes schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:12:
[...]
Thanks voor je reactie. Ik ga er denk ik ook een halen. Voor mijn sporadische gebruik ga ik geen €100+ uitgeven.
Er heeft hier vast wel iemand met een Bosch AL 1860 CV acculader. Ik ben namelijk opzoek naar de afmetingen van dat ding, dus als iemand hem even voor mij zou willen opmeten ben ik enorm geholpen.
Waarom wil ik dit weten?, nou ik ben het gesleur met L-boxxen een beetje moe en en wil mijn GDR en GSR in een L-boxx combineren zoals deze set:

Echter heb ik de Axminster Wireless set en moet ik weten of mijn wireless lader GAL 1830 W netjes in de uitsparing voor de lader past.
Leuke bijkomstigheid is dat ik dan weer een L-boxx vrij heb en daar mijn nieuwe GST 18 v-li decoupeerzaag in kwijt kan.
Dank alvast!
Waarom wil ik dit weten?, nou ik ben het gesleur met L-boxxen een beetje moe en en wil mijn GDR en GSR in een L-boxx combineren zoals deze set:

Echter heb ik de Axminster Wireless set en moet ik weten of mijn wireless lader GAL 1830 W netjes in de uitsparing voor de lader past.
Leuke bijkomstigheid is dat ik dan weer een L-boxx vrij heb en daar mijn nieuwe GST 18 v-li decoupeerzaag in kwijt kan.
Dank alvast!
[ Voor 10% gewijzigd door Magicw00b op 13-03-2017 00:27 ]
Verwijderd
Atmoz is hier bij uitstek de meest betrokken (imho) Blauwe Bosch Guru, maar ik heb hem hier jammer genoeg al een paar maanden niet gezien.Magicw00b schreef op maandag 13 maart 2017 @ 00:26:
Er heeft hier vast wel iemand met een Bosch AL 1860 CV acculader. Ik ben namelijk opzoek naar de afmetingen van dat ding, dus als iemand hem even voor mij zou willen opmeten ben ik enorm geholpen.
........
Als hij hier niet op je vraag reageert, waag er dan een persoonlijk DM'tje aan, misschien krijgen wij dan ook te horen hoe het met hem gaat, want ik maak mij intussen zorgjes over zijn afwezigheid en hoor graag of wij "in geval van" iets nuttigs voor hem kunnen betekenen.
I'm such a dramaqueen.
Je kunt uiteraard als shortcut ook telefonisch contact opnemen met Bosch support.
+1Exigence schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 21:16:
verbaasde mij zelfs hoe dun die body was, kan hem goed vastpakken met 1 hand.
ik gebruik ook steeds vaker een slijptol, handig stuk gereedschap, ondanks dat ik het een gevaarlijk ding blijf vinden.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Volgens mij zit hij nu continue te kwijlen in zijn schuur... Geef hem groot gelijk, zou ik ook doenVerwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 03:46:
[...]
Atmoz is hier bij uitstek de meest betrokken (imho) Blauwe Bosch Guru, maar ik heb hem hier jammer genoeg al een paar maanden niet gezien.![]()
![]()
Als hij hier niet op je vraag reageert, waag er dan een persoonlijk DM'tje aan, misschien krijgen wij dan ook te horen hoe het met hem gaat, want ik maak mij intussen zorgjes over zijn afwezigheid en hoor graag of wij "in geval van" iets nuttigs voor hem kunnen betekenen.![]()
I'm such a dramaqueen.![]()
Je kunt uiteraard als shortcut ook telefonisch contact opnemen met Bosch support.
130 x 200 mm.Magicw00b schreef op maandag 13 maart 2017 @ 00:26:
[afbeelding]
Dank alvast!
Haha,
@Atmoz heeft de hogere kringen opgezocht
Dat gepeupel hier met soms B merken was niks meer voor hem, zeker niet na z'n grote Hammer aanschaf
@Atmoz heeft de hogere kringen opgezocht
Revive the guild!
Op het HTforum is hij gewoon nog actief dus hij leeft in ieder geval nog.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 03:46:
[...]Als hij hier niet op je vraag reageert, waag er dan een persoonlijk DM'tje aan, misschien krijgen wij dan ook te horen hoe het met hem gaat, want ik maak mij intussen zorgjes over zijn afwezigheid en hoor graag of wij "in geval van" iets nuttigs voor hem kunnen betekenen.![]()
I'm such a dramaqueen.
[ Voor 4% gewijzigd door DJT op 13-03-2017 09:42 ]
lxbxh ; 150x114x82mm das geen 1860 das een 1820Magicw00b schreef op maandag 13 maart 2017 @ 00:26:
[ Voor 5% gewijzigd door leecher op 13-03-2017 15:34 ]
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)
Verwijderd
Persoonlijk vind ik vooral dat de prijzen er heel goed zitten én het aanbod echt gigantisch is qua merken. Kijk gewoon al eens wat ze allemaal van Facom alleen al aanbieden. Daar moest ik voorheen altijd enorm naar zoeken. Wat ik ook wel leuk vind, is dat je er altijd naar kan bellen en ze je er echt met een typisch limburgse vriendelijkheid verder helpen!
Wat L.N. ook wel zegt: zou toch leuk zijn voor de Belgische tweakers. Enfin, je ziet maar. Als fanboy wou ik het gewoon kwijt
.
Wat L.N. ook wel zegt: zou toch leuk zijn voor de Belgische tweakers. Enfin, je ziet maar. Als fanboy wou ik het gewoon kwijt
Notna schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 08:09:
[...]
Ik wil Klium best toevoegen aan de TS, maar even voor de goede orde; waarom zou deze juist in de TS opgenomen moeten worden? Ik heb zelf geen ervaring met de webshop, dus ik hoor het graag
Also; hebben we het nu wéér over klop- vs. boorhamers? Blijft toch wel één van de bingo favorieten hé ?
Verwijderd
Dat, én dat je gat meestal ook echt een slordige krater is in je muur. Met een gewone boor (niet boorhamer) krijg je meestal wel mooie ronde gaatjes. Mocht je liever een proper gat hebbenDoeEensGek schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 16:27:
[...]
Een boorhamer in te zacht materiaal wil weleens een gat aan 2 kanten maken, waar dat niet nodig is. Met een steenboor op hout merk je al snel aan het geluid.
Ik ben ook blij met mijn Metabo haakse slijper. Het zou fijn zijn als hij iets lichter en kleiner was zoals de Bosch, maar het regelbare toerental en de slipkoppeling zorgen er voor dat hij veel beter onder controle te houden is en veel veelzijdiger inzetbaar is op meer materiaalsoorten. Voor een hobbyist die niet dagelijks metaal bewerkt en niet voor iedere klus een apart apparaat heeft is het denk ik een betere keus om iets meer geld uit te geven aan een haakse slijper die veiliger is.Fraggert schreef op maandag 13 maart 2017 @ 08:43:
[...]
+1
verbaasde mij zelfs hoe dun die body was, kan hem goed vastpakken met 1 hand.
ik gebruik ook steeds vaker een slijptol, handig stuk gereedschap, ondanks dat ik het een gevaarlijk ding blijf vinden.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Is dit het goede topic of moet ik nieuwe openen? Ik kan namelijk jullie hulp goed gebruiken. De situatie is als volgt. Ik heb een Elektra Beckum Combi HSG zaagtafel staan. Deze doet het prima en er zit voor mijt een emotionele waarde aan de unit.
Ik ben een beginnende klusser en mis op deze tafel gleuven om geleiders door te laten lopen. Deze zijn ideaal om veilig en precies te zagen omdat er een slee voor gemaakt kan worden.
Zie: YouTube: Small table saw sled voor een voorbeeld van de slee. Die gleuven mist deze tafel.
De tafel beschikt wel over een geleider aan de zijkant. Bij gebrek aan een betere omschrijving: dit is een buis waar de geleider aan zit.
Mijn vragen:
- Is het mogelijk en hoe om gleuven in de tafel te maken?
- Is het mogelijk om een andere tafelblad op de unit te zetten?
- Zijn er onderdelen voor deze tafel die dit mogelijk maken?
- Hebben jullie zelf ideeën en opties over hoe / wat ik kan doen?
Uiteraard ben ik de vragen zelf ook aan het uitzoeken, maar op dit moment kom ik er niet echt uit. Doe dus zeker moeite en / of ben bereid om dit te doen. Heb echt even jullie hulp nodig.
Ik ben een beginnende klusser en mis op deze tafel gleuven om geleiders door te laten lopen. Deze zijn ideaal om veilig en precies te zagen omdat er een slee voor gemaakt kan worden.
Zie: YouTube: Small table saw sled voor een voorbeeld van de slee. Die gleuven mist deze tafel.
De tafel beschikt wel over een geleider aan de zijkant. Bij gebrek aan een betere omschrijving: dit is een buis waar de geleider aan zit.
Mijn vragen:
Uiteraard ben ik de vragen zelf ook aan het uitzoeken, maar op dit moment kom ik er niet echt uit. Doe dus zeker moeite en / of ben bereid om dit te doen. Heb echt even jullie hulp nodig.
Op FOK! was hij 19 minuten geleden nogDJT schreef op maandag 13 maart 2017 @ 09:42:
[...]
Op het HTforum is hij gewoon nog actief dus hij leeft in ieder geval nog.
- Ja en nee. Waarschijnlijk is het blad niet erg dik, het is een bouw zaagtafel, daar heeft bijvoorbeeld de moderne metabo variant (metabo heeft Electra Beckum opgekocht, tijden terug) ook geen 'miter slots':blijhoofd_bennie schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:26:
Is dit het goede topic of moet ik nieuwe openen? Ik kan namelijk jullie hulp goed gebruiken. De situatie is als volgt. Ik heb een Elektra Beckum Combi HSG zaagtafel staan. Deze doet het prima en er zit voor mijt een emotionele waarde aan de unit.
Mijn vragen:

Je ziet ook dat de tafel zelf niet bizar veel voorstelt, ik denk niet dat dat je gleuvel in de zaag moet maken.
- Een andere tafel lijkt me een helse weg. Je zou bijv. betonplex op het tafelblad kunnen maken, en daarna weer sleuven in frezen, suboptimaal, want je verliest hoogte van je blad.
- Miter slots niet, die zitten in het blad
- Ik zou een slede maken die breder is dan de tafel, en de tafel tussen de slede 'klemt'. Het alternatief is de zaag van de hand doen, en deze vervangen door een zaagtafel met slots.
|>
Verwijderd
Maak ik mij hier enorme zorgen om zijn "welbevinden" en vrees al het ergste, is de opzet voor een supportive crowdfunding op zijn naam de deur al uit, zit meneer gewoon open en bloot, voor iedereen zichtbaar vreemd te gaan.
Blauw Bosch zal nu als beursgenoteerd bedrijf een flinke duik gaan maken, dat kan bijna niet missen.
Blijkt maar weer dat wij tweede derde vierde rangs publiek zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 00:22:
[...]
Maak ik mij hier enorme zorgen om zijn "welbevinden" en vrees al het ergste, is de opzet voor een supportive crowdfunding op zijn naam de deur al uit, zit meneer gewoon open en bloot, voor iedereen zichtbaar vreemd te gaan.![]()
![]()
Blauw Bosch zal nu als beursgenoteerd bedrijf een flinke duik gaan maken, dat kan bijna niet missen.
Achja, die kerels bij woodworking doen meer showen dan bouwen. Stelletje geilers
Hehehe, die reacties allemaal...
Ik ben hier nog geregeld geweest (door enorme drukte alleen om te lezen via m'n telefoon) en heb inderdaad een hele tijd niets gepost. Dat komt omdat ik het enorm druk heb met diverse nieuwe projecten. (daarover in het andere topic later zéker meer
)
Wat betreft die machines: even heb ik gedacht om die ook hier te posten, maar eigenlijk dacht ik dat het niet echt hier thuis hoorde. Ik heb namelijk voorheen ook nooit dergelijke machines hier gezien, en dus dacht ik dat het niet paste hier. Maar uiteindelijk zijn we natuurlijk allemaal hetzelfde, en zou ik het ook super cool vinden als iemand anders die hier zou posten.
Dus beter laat dan nooit (zijn al een week geleden geleverd) hierbij mijn nieuwe "gereedschapsaanschaffen"

De zaagtafel (Hammer K3 basic)

De lintzaag (Hammer N4400, met X-life)

Wegens drukte heb ik de lintzaag nog niet kunnen gebruiken. De zaagtafel heb ik alleen kunnen gebruiken zonder de afzuiging, dus daar heb ik ook niet super veel mee gezaagd, maar wel al erachter gekomen dat het een mega fijne zaag is

[edit]
Hmzzz, dat valt nog niet mee om fatsoenlijke foto's te maken met de front-camera van m'n telefoon (het lensje is sinds enkele dagen kapot van de "normale" camera aan de achterkant)
Op deze foto lijkt het alsof de wireless lader groter is dan de normale (zijn de 2 laders op elkaar gezet)

Vanuit dit perspectief ziet het iets beter uit:

En zo lijkt die wireless weer een stúk kleiner, wat ook weer niet zo is:

Met andere woorden: excuses voor deze enorme k*t-foto's... ik baal er zelf ook van dat m'n camera kapot is
De maten:
lengte: iets kleiner dan 20cm
breedte: net geen 13cm
hoogte: iets lager dan 8,5cm (met "pootjes" meegerekend)
Hopelijk kun je er iets mee
Zoniet: laat effe weten wat ik nog kan doen, ik heb volgens mij wel alle combinaties hier om precies "na te doen" wat jij wilt. (effe exacte machines/L-boxx etc.. doorgeven)
Ik ben hier nog geregeld geweest (door enorme drukte alleen om te lezen via m'n telefoon) en heb inderdaad een hele tijd niets gepost. Dat komt omdat ik het enorm druk heb met diverse nieuwe projecten. (daarover in het andere topic later zéker meer
Wat betreft die machines: even heb ik gedacht om die ook hier te posten, maar eigenlijk dacht ik dat het niet echt hier thuis hoorde. Ik heb namelijk voorheen ook nooit dergelijke machines hier gezien, en dus dacht ik dat het niet paste hier. Maar uiteindelijk zijn we natuurlijk allemaal hetzelfde, en zou ik het ook super cool vinden als iemand anders die hier zou posten.
Dus beter laat dan nooit (zijn al een week geleden geleverd) hierbij mijn nieuwe "gereedschapsaanschaffen"

Wegens drukte heb ik de lintzaag nog niet kunnen gebruiken. De zaagtafel heb ik alleen kunnen gebruiken zonder de afzuiging, dus daar heb ik ook niet super veel mee gezaagd, maar wel al erachter gekomen dat het een mega fijne zaag is
Ik duik zometeen even de grage in voor jeMagicw00b schreef op maandag 13 maart 2017 @ 00:26:
[afbeelding]
Dank alvast!
[edit]
Hmzzz, dat valt nog niet mee om fatsoenlijke foto's te maken met de front-camera van m'n telefoon (het lensje is sinds enkele dagen kapot van de "normale" camera aan de achterkant)
Op deze foto lijkt het alsof de wireless lader groter is dan de normale (zijn de 2 laders op elkaar gezet)

Met andere woorden: excuses voor deze enorme k*t-foto's... ik baal er zelf ook van dat m'n camera kapot is
De maten:
Hopelijk kun je er iets mee
Zoniet: laat effe weten wat ik nog kan doen, ik heb volgens mij wel alle combinaties hier om precies "na te doen" wat jij wilt. (effe exacte machines/L-boxx etc.. doorgeven)
[ Voor 13% gewijzigd door Atmoz op 14-03-2017 08:07 ]
Ha Atmoz, valt mij tegen dat je die foto's nu pas post. Wij moesten helemaal naar FOK of Woodworking gaan om ze te zien..... 
Anyway, ik kom snel eens langs!
Anyway, ik kom snel eens langs!
Al die ge*le machines...Atmoz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:46:
Hehehe, die reacties allemaal...![]()
Ik ben hier nog geregeld geweest (door enorme drukte alleen om te lezen via m'n telefoon) en heb inderdaad een hele tijd niets gepost. Dat komt omdat ik het enorm druk heb met diverse nieuwe projecten. (daarover in het andere topic later zéker meer)
Dus beter laat dan nooit (zijn al een week geleden geleverd) hierbij mijn nieuwe "gereedschapsaanschaffen"![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Ik duik zometeen even de grage in voor je
[edit]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met andere woorden: excuses voor deze enorme k*t-foto's... ik baal er zelf ook van dat m'n camera kapot is![]()
De maten:
Hopelijk kun je er iets mee![]()
Damn @Atmoz!!! wat een mooi speelgoed heb je daar...
Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!
Helaas voor de mensen met een Woodworking account... die worden nu 2x jaloers gemaakt
Maar inderdaad, Mooi Werk Atmoz!
Maar inderdaad, Mooi Werk Atmoz!
Revive the guild!
Mooie verzameling aan machines!Atmoz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 07:46:
Hehehe, die reacties allemaal...![]()
Ik ben hier nog geregeld geweest (door enorme drukte alleen om te lezen via m'n telefoon) en heb inderdaad een hele tijd niets gepost. Dat komt omdat ik het enorm druk heb met diverse nieuwe projecten. (daarover in het andere topic later zéker meer)
Dus beter laat dan nooit (zijn al een week geleden geleverd) hierbij mijn nieuwe "gereedschapsaanschaffen"![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Ik duik zometeen even de grage in voor je
[edit]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met andere woorden: excuses voor deze enorme k*t-foto's... ik baal er zelf ook van dat m'n camera kapot is![]()
De maten:
Hopelijk kun je er iets mee![]()
En top dat je even een shoot hebt gemaakt van de Bosch laders. Zo te zien lijkt het te gaan passen.
Wat ik wil doen, in een L-boxx 136 mijn GSR 18 v-li en gdr 18 v-li combineren, en daartussen in dan de draadloze lader. Volgens mij zou dat moeten kunnen door 2x deze aan te schaffen: https://www.toolmax.nl/ha...sr-en-gdr-2608438093.html
Ik weet niet of je die inlays hebt, maar als je dat nog even kunt checken, heb ik weer een van mijn 5 l-boxen vrij voor mijn GST 18 v-li
Heel gaaf om te zien! Mensen vinden mijn gereedschap vaak al belachelijk maar dit overtreft veel :-)
Waar gebruik je het voor? Ben je timmerman?
Ik heb daarom ook die kleine accu slijper van Bosch erbij gekocht.Johnny schreef op maandag 13 maart 2017 @ 17:06:
[...]
Ik ben ook blij met mijn Metabo haakse slijper. Het zou fijn zijn als hij iets lichter en kleiner was zoals de Bosch, maar het regelbare toerental en de slipkoppeling zorgen er voor dat hij veel beter onder controle te houden is en veel veelzijdiger inzetbaar is op meer materiaalsoorten. Voor een hobbyist die niet dagelijks metaal bewerkt en niet voor iedere klus een apart apparaat heeft is het denk ik een betere keus om iets meer geld uit te geven aan een haakse slijper die veiliger is.
Doordat de slijpschijf anders gemonteerd is, werkt 'ie echt superfijn.
Perfect maatje tussen de dremel en de kleinste haakse slijper met ⊙125mm
Een alternatief was nog een stiftslijper/rechte slijper op perslucht maar dan moet ik ook weer mijn compressor tevoorschijn slepen

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Thanks
Ik heb even gekeken, en het gaat ook wel passen, maar dan moet je wel een beetje je inlay's aanpassen. Tenminste... ik ga er vanuit dat je die 4Ah wireless accu's hebt?En top dat je even een shoot hebt gemaakt van de Bosch laders. Zo te zien lijkt het te gaan passen.
Wat ik wil doen, in een L-boxx 136 mijn GSR 18 v-li en gdr 18 v-li combineren, en daartussen in dan de draadloze lader. Volgens mij zou dat moeten kunnen door 2x deze aan te schaffen: https://www.toolmax.nl/ha...sr-en-gdr-2608438093.html
Ik weet niet of je die inlays hebt, maar als je dat nog even kunt checken, heb ik weer een van mijn 5 l-boxen vrij voor mijn GST 18 v-li
Het past dus in principe wel, maar je moet dus even een randje weghalen waardoor die accu's lager komen te liggen:

Haha, ja dat hoor ik ook geregeld. Met name van m'n pa, die meer van het sparen isMuldert schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 11:47:
Heel gaaf om te zien! Mensen vinden mijn gereedschap vaak al belachelijk maar dit overtreft veel :-)
Nee programmeur.Waar gebruik je het voor? Ben je timmerman?
Maar in m'n vrije tijd klus/hobby/klommel ik graag. Ik heb daarnaast ook een Escaperoom, dus daar gebruik ik de laatste tijd m'n gereedschap ook wel voor.
@Atmoz Stilzitten is geen optie he?
Mooie ruimte heb je zo!
K to the KillaZ
@Atmoz
Bedankt!,
Ik heb ook 2 2ah wireless accu's dus dan gaan die op de machines en de 4ah accu's bij de GST in de box.
Zie ik nu goed dat je 2 verschillende inlays erin hebt? op de een staat nr. 1 en de ander nr. 2 dacht dat die gewoon het zelfde waren.
Past die andere "2" die je ernaast hebt liggen ook?
Bedankt!,
Ik heb ook 2 2ah wireless accu's dus dan gaan die op de machines en de 4ah accu's bij de GST in de box.
Zie ik nu goed dat je 2 verschillende inlays erin hebt? op de een staat nr. 1 en de ander nr. 2 dacht dat die gewoon het zelfde waren.
Kanonnen, mooi spul voor een hobby! Is je hartstikke gegund hoorAtmoz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:54:
Nee programmeur.
Maar in m'n vrije tijd klus/hobby/klommel ik graag. Ik heb daarnaast ook een Escaperoom, dus daar gebruik ik de laatste tijd m'n gereedschap ook wel voor.
Ik klus de laatste jaren steeds meer, en langzaam komt er meer en beter spul bij. Maar jij pakt het tenminste meteen goed aan!
Ik wil langzaamaan klein meubilair (bijzettafeltjes, kastjes, etc) gaan maken en dan zijn die grote stationaire machines wel handig. Maar mijn schuur is ongeveer 6m2 dus dat kan ik vergeten haha.
Zo, ook maar eens iets showen. Tijdje terug een tip hier gepost. Een Shinwa zweihaak voor een tientje, straight from Japan en 25 cm schoon aan de haak.

Verwijderd
Mijn allereerste ervaring met Klium van vorige week was in ieder geval geen goede.Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2017 @ 12:25:
Persoonlijk vind ik vooral dat de prijzen er heel goed zitten én het aanbod echt gigantisch is qua merken. Kijk gewoon al eens wat ze allemaal van Facom alleen al aanbieden. Daar moest ik voorheen altijd enorm naar zoeken. Wat ik ook wel leuk vind, is dat je er altijd naar kan bellen en ze je er echt met een typisch limburgse vriendelijkheid verder helpen!
Wat L.N. ook wel zegt: zou toch leuk zijn voor de Belgische tweakers. Enfin, je ziet maar. Als fanboy wou ik het gewoon kwijt.
Ik had een online prijsopgave gevraagd voor een modale garage aan tangen, maar heb helaas nog steeds geen antwoord gekregen en ik betwijfel nu of dat antwoord ooit gaat komen.
Dom zo'n visitekaartje, want het ging hier om een grote order.
Normaal gesproken verdwijnt zo'n bedrijf bij mij dan meteen van m'n shortlist.
Na een eerste "teleurstellende ervaring" wordt het maar hoogstzelden beter is de ervaring tot nu toe.
"Graag of niet" is dan het motto.
Als je enig erfgenaam bent dan heeft die zuinige aanpak op termijn wel zijn voordelen.Atmoz schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 12:54:
[...]
Haha, ja dat hoor ik ook geregeld. Met name van m'n pa, die meer van het sparen is![]()
![]()
Deze "escaperoom" duikt vaker op in je berichten, maar wat moet ik mij daar ongeveer bij voorstellen??Maar in m'n vrije tijd klus/hobby/klommel ik graag. Ik heb daarnaast ook een Escaperoom, dus daar gebruik ik de laatste tijd m'n gereedschap ook wel voor.
Is het een hermetisch beveiligde ruimte tegen toolcrediteuren die nu echt een keer hun geld willen zien, of is het een vluchtruimte voor je vrouw, of gruwelijk knuffelige waakhond??
Of bedoel je een gezelli ruimte om lekker en lichtbeneveld te chillen met een select gezelschap, maar waarvoor wij jammer genoeg!! nooit worden uitgenodigd??
Wát is het nu??

En ja, nu wil ook ík deze tsunami aan hypertools weleens in the flesh bekijken, zodat m'n lieve vrouw ziet dat er echt meer van zulke gekken zijn die wellicht nóg erger zijn dan de man die zij al zolang moet verdragen.
Kunnen de honden intussen lekker buitenspelen.
Heb net een halve Knipex catalogus aan VDE tangen leeggekocht om op alle werkplekken eea aan te vullen, of te vervangen.
Een deel moet nog binnenkomen, zal eens kijken of het allemaal op 1 foto gaat passen, een panoramacamera heb ik helaas niet, anders wordt het image stitching.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2017 03:15 ]
Iemand die zoveel gereedschap kan kopen heeft denk ik gewoon zijn ouders dan die erfenis.. Laat diemouwe lui lekker zelf genieten..[b]Bhagavad schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 02:40:[/
Als je enig erfgenaam bent dan heeft die zuinige aanpak op termijn wel zijn voordelen.![]()
[...]
Deze "escaperoom" duikt vaker op in je berichten, maar wat moet ik mij daar ongeveer bij voorstellen??
Is het een hermetisch beveiligde ruimte tegen toolcrediteuren die nu echt een keer hun geld willen zien, of is het een vluchtruimte voor je vrouw, of gruwelijk knuffelige waakhond??
Of bedoel je een gezelli ruimte om lekker en lichtbeneveld te chillen met een select gezelschap, maar waarvoor wij jammer genoeg!! nooit worden uitgenodigd??![]()
![]()
Wát is het nu??![]()
Google de escaperoom eens. Het is een hype van de laatste jaren, een ruimte die een bepaalde omgeving simuleert waar je jezelf tegen betaling kunt laten opsluiten. Meestal met een groepje, en dan moet je samen aanwijzingen zoeken om er uit te komen. Dat alles binnen X tijd.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Zag in dit topic een tip langskomen voor de Makita DTD152 via Amazon. Ik had al een DDF459 met 2x 3Ah accu's en dus heeft de DTD152 een 3Ah accu onder zich. Machine is nu redelijk zwaar dus er wordt nog een keer een 1.5Ah accu aangeschaft voor de lichte projecten.
Ook gelijk maar even een Wera Impaktor set gekocht via Amazon. Scheelde niet een boel geld maar moest toch wachten op de DTD152.

Ook gelijk maar even een Wera Impaktor set gekocht via Amazon. Scheelde niet een boel geld maar moest toch wachten op de DTD152.

Een escape room (ook room escape, escape game, ontsnappingsspel, exit game of nog anders genoemd) is een interactief spel waarbij een groep mensen in een kamer wordt opgesloten. De deelnemers moeten door middel van het zoeken naar sleutels, codes en aanwijzingen, en door het oplossen van puzzels en raadsels de kamer binnen een bepaalde tijd (meestal een uur) proberen te verlaten. Veel escape rooms hebben een thema uit het horror-, detective- of misdaadgenre. Er zijn escaperooms in een bus, een auto, een onderzeëer, een kluis, een bank, een boerderij, het aantal plekken waar je een escaperoom kunt spelen wordt steeds creatiever.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 02:40:
[...]
Deze "escaperoom" duikt vaker op in je berichten, maar wat moet ik mij daar ongeveer bij voorstellen??
Of bedoel je een gezelli ruimte om lekker en lichtbeneveld te chillen met een select gezelschap, maar waarvoor wij jammer genoeg!! nooit worden uitgenodigd??![]()
![]()
Wát is het nu??![]()
Totaal jaloers op Atmoz, maar... gister ook wat nieuws binnen gekregen. Geen foto's, of collectie met een grote vrachtwagen en een dikke unpacking, maar een Bosch GTS 10 XC

Had niet lang geleden een Metabo TS 216 gekocht, maar merk dat ik daar toch hoogte te kort kwam, en breedte van de tafel.
Nu eens orienteren op een nieuwe 'boven' frees. Ik heb een Bosch POF 1400 ACE. Maar die gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik het een kreng vind.
Twijfel tussen redelijk wat geld aan een echte bovenfrees uitgeven, of een makita rt0700/bosch gof 600, en die met een plunge base gebruiken. Frees zou ik met name gebruiken om hout op hout verbindingen te maken, randen rond frezen etc. Iemand een idee?

Had niet lang geleden een Metabo TS 216 gekocht, maar merk dat ik daar toch hoogte te kort kwam, en breedte van de tafel.
Nu eens orienteren op een nieuwe 'boven' frees. Ik heb een Bosch POF 1400 ACE. Maar die gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik het een kreng vind.
Twijfel tussen redelijk wat geld aan een echte bovenfrees uitgeven, of een makita rt0700/bosch gof 600, en die met een plunge base gebruiken. Frees zou ik met name gebruiken om hout op hout verbindingen te maken, randen rond frezen etc. Iemand een idee?
[ Voor 4% gewijzigd door simon op 15-03-2017 11:14 ]
|>
Die waarmee ik geprobeerd heb zijn inderdaad 2 verschillende. Ik wist niet zeker welke jij had, dus heb maar 2 verschillende genomen. Het komt op hetzelfde neer, want beiden creëren een groot genoeg vak voor de lader. 2 van 2 past dus ook.Magicw00b schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 13:52:
@Atmoz
Bedankt!,
Het is zoals anderen inmiddels ook al uitgelegd hebbenVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 02:40:
![]()
Wát is het nu??![]()
Je bent van harte welkomEn ja, nu wil ook ík deze tsunami aan hypertools weleens in the flesh bekijken, zodat m'n lieve vrouw ziet dat er echt meer van zulke gekken zijn die wellicht nóg erger zijn dan de man die zij al zolang moet verdragen.![]()
Kunnen de honden intussen lekker buitenspelen.
Weet wel dat ik in het zuiden des lands woon, en dus "waarschijnlijk" niet bij jou naast de deur.
Als je komt staat uiteraard wel koffie, vlaai en/of bier klaar
Cool, klinkt goedHeb net een halve Knipex catalogus aan VDE tangen leeggekocht om op alle werkplekken eea aan te vullen, of te vervangen.
Een deel moet nog binnenkomen, zal eens kijken of het allemaal op 1 foto gaat passen, een panoramacamera heb ik helaas niet, anders wordt het image stitching.

Yep, dat zijn op dit moment inderdaad onze 2 rooms. Er wordt achter de schermen echter hard gewerkt aan nieuwe kamers
Mooie zaag hoorsimon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:14:
Totaal jaloers op Atmoz, maar... gister ook wat nieuws binnen gekregen. Geen foto's, of collectie met een grote vrachtwagen en een dikke unpacking, maar een Bosch GTS 10 XC
[afbeelding]
Ik heb de Bosch GTS 10J, maar volgens mij is de jouwe nog fijner!!
Ga je dus veel plezier mee hebben.
Die heb ik ook gehad (of de 1200, maar komt op hetzelfde neer). Vond hem voordat ik een Blauwe (GMF 1600 CE) kocht "wel een leuk ding", maar toen ik eenmaal met die Blauwe had gewerkt vond ik 'm steeds minder... Dan merk je pas echt het kwaliteitsverschil tussen groen en blauwNu eens orienteren op een nieuwe 'boven' frees. Ik heb een Bosch POF 1400 ACE. Maar die gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik het een kreng vind.
De GOF600 heb ik er later ook nog bij gekocht. Moet zeggen dat ik die best wel vaak gebruik. Inderdaad een fijn ding voor randjes, of natuurlijk gewoon het frezen in wat zachter hout. Wel moet ik zeggen: de bouwkwaliteit van deze is VEEL minder dan z'n grotere broers. Ik ken die Makita niet, maar ook zonder die te hebben gezien is de kans groot dat daar de bouwkwaliteit beter van is. Hij freest wel heel mooi, en is natuurlijk lekker licht, dus erg makkelijk voor de snelle klus. Vind het een heel fijn ding, maar hij mocht wat beter gebouwd zijnTwijfel tussen redelijk wat geld aan een echte bovenfrees uitgeven, of een makita rt0700/bosch gof 600, en die met een plunge base gebruiken. Frees zou ik met name gebruiken om hout op hout verbindingen te maken, randen rond frezen etc. Iemand een idee?
Ik twijfel over dezelfde keus (met zelfde gebruiksdoelen)simon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:14:
Vraag me af of de rt0700 of de bosch gof 600 op de rail van festool kan.
Verder hoor ik graag ervaringen met deze machines.
Ik heb de RT0700 en dat ding is echt super voor kleine rotklusjes. er zitten 4 verschillende bases bij waardoor er altijd wel één past.simon schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:14:
TTwijfel tussen redelijk wat geld aan een echte bovenfrees uitgeven, of een makita rt0700/bosch gof 600, en die met een plunge base gebruiken. Frees zou ik met name gebruiken om hout op hout verbindingen te maken, randen rond frezen etc. Iemand een idee?
Alleen als je héle grote klussen gaat doen zoals zelf deuren maken of heel veel sierlijsten zou ik een "grote" jongen kopen.
Verwijderd
Ow, nu voel ik me nog slecht dat ik ze hier deelde. Ik heb er echt nooit problemen mee gehad. Ik zou ze echt gewoon bellen, werd op die manier altijd onmiddelijk geholpenVerwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 02:40:
[...]
Mijn allereerste ervaring met Klium van vorige week was in ieder geval geen goede.![]()
Ik had een online prijsopgave gevraagd voor een modale garage aan tangen, maar heb helaas nog steeds geen antwoord gekregen en ik betwijfel nu of dat antwoord ooit gaat komen.![]()
Na een eerste "teleurstellende ervaring" wordt het maar hoogstzelden beter is de ervaring tot nu toe.
Heb hier ook die groene 1400, en al 1x gebruiktAtmoz schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:56:
[...]
Die heb ik ook gehad (of de 1200, maar komt op hetzelfde neer). Vond hem voordat ik een Blauwe (GMF 1600 CE) kocht "wel een leuk ding", maar toen ik eenmaal met die Blauwe had gewerkt vond ik 'm steeds minder... Dan merk je pas echt het kwaliteitsverschil tussen groen en blauw![]()
[...]
Maar waar moet je het verschil tussen dat ding en de betere freesmachines in zoeken?
Ik heb ooit maar 1 keer iets bij Klium besteld en dat was gelijk €500 aan powertools (makita klopboor+slagschroevendraaier), deze zouden op voorraad zijn en volgende dag beschikbaar voor verzending. Na een week nog niets en na een onbeantwoorde mail ook maar gebeld.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 02:40:
Mijn allereerste ervaring met Klium van vorige week was in ieder geval geen goede.![]()
Ik had een online prijsopgave gevraagd voor een modale garage aan tangen, maar heb helaas nog steeds geen antwoord gekregen en ik betwijfel nu of dat antwoord ooit gaat komen.![]()
Uiteindelijk een incomplete set gekregen (dieptestop en extra handvat miste) maar het er bij laten zitten. Scherpe prijs maar wat minpuntjes op afhandeling.
De GOF600 kan met de FSN OFA adapter op een Festool rails gebruikt worden.Jackbq schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 11:59:
[...]
Ik twijfel over dezelfde keus (met zelfde gebruiksdoelen)
Vraag me af of de rt0700 of de bosch gof 600 op de rail van festool kan.
Verder hoor ik graag ervaringen met deze machines.
Overigens kan vrijwel iedere frees met die adapter op een Festool, Bosch of Mafell rails gebruikt worden.
Verwijderd
Hey Bhagavad, wat jammer dit te lezen. Ik werk voor Klium en heb dan ook net snel even gekeken naar alle prijsaanvragen die we vorige week per mail ontvingen. Ik vind er niet onmiddellijk een onbeantwoorde aanvraag bij. Maar ik stuur je ook een PM om dit verder te bespreken.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 02:40:
[...]
...
Volgens mij heeft hij ondertussen al de halve Knipex katalogus elders besteld, we wachten nog steeds op foto's
Foto's van Weidmuller tangen ook goed?henkie196 schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 15:32:
Volgens mij heeft hij ondertussen al de halve Knipex katalogus elders besteld, we wachten nog steeds op foto's

Daar heb ik er vandaag 3 van gekocht

Binnenkort maar eens kijken of ik daar een mooie inlay voor kan maken voor een L-boxx (incl. vakjes voor kabelschoentjes en adereindhulsjes).
Die Stripax is inderdaad een topper, al gebruik ik de gewone Stripax 10 (andere bekken/mesjes, los te krijgen)
Erg fijne functie is ook strippen en de mantel laten zitten, zodat je die later simpel er af kan halen en de aderen zolang nog beschermd/bij elkaar blijven.
Vind hem zo gefotografeerd zelfs op een dinosaurus/transformer lijken.....

Maar dat kan ook aan mijn fantasie liggen.......
s`Nachts schijnen ze te veranderen.....
Erg fijne functie is ook strippen en de mantel laten zitten, zodat je die later simpel er af kan halen en de aderen zolang nog beschermd/bij elkaar blijven.
Vind hem zo gefotografeerd zelfs op een dinosaurus/transformer lijken.....

Maar dat kan ook aan mijn fantasie liggen.......
s`Nachts schijnen ze te veranderen.....

[ Voor 13% gewijzigd door Teijgetje op 15-03-2017 20:47 ]
Dit topic is gesloten.