[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.536 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03
Teijgetje schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 01:09:
[...]

Je bedoelt deze.
Die kunnen inderdaad soms heel handig zijn.

Maar voorkomen is toch beter dan genezen.
Neem bijvoorbeeld een passend steek- of ring-sleuteltje ipv een Engelse sleutel zoals Dennis in het filmpje, dan beschadig je de moer niet.
Verstelbare sleutels beschadigen vaak alles
Alleen al voor de snelheid zou ik een ring nemen met een ratel. Liever lui dan moe. :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Teijgetje schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 01:09:
Verstelbare sleutels beschadigen vaak alles.
Even dit uit zijn verband trekken ;)
Verstelbare sleutels hebben inderdaad niet voor niks de naam alles kapot te maken, maar toch gebruik ik de mijne vrij vaak. Met name als ik aan de fiets knutsel, en verschillende maten boutjes/moertjes heb die aan één kant tegengehouden moeten worden terwijl ik ze aandraai, is het toch een uitermate praktisch ding.

En in mijn rugzak zit standaard een 6" verstelbare sleutel, om toch bijna alles aan mijn fiets los en vast te kunnen maken als ik eens ergens stilsta met een lekke band of een ander probleem. Maar dat is vooral omdat het niet echt handig is overal een complete ringsteeksleutelset mee heen te slepen :+

Basically, ja die nadelen hebben ze, maar er zijn zeker ook momenten dat ze erg praktisch zijn. 99% van de gevallen waar een verstelbare moersleutel een moer of bout beschadigt is dat niet omdat het slecht tgereedschap is, maar omdat het het verkeerde gereedschap is voor de taak :P

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Maar vergeet ook niet wat voor gereedschap, een goeie bahco zonder speling die goed soepel loopt kun je strak afstellen en goed gebruiken. Met echt krachtzetten wordt het lastig, maar het wilt prima. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Joopieboy schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:36:
Maar vergeet ook niet wat voor gereedschap, een goeie bahco zonder speling die goed soepel loopt kun je strak afstellen en goed gebruiken. Met echt krachtzetten wordt het lastig, maar het wilt prima. :)
Ja en andersom heb ik de Sencys die ik eens voor een verjaardag kreeg niet voor niets ASAP door een Facom vervangen :+

Maar redelijk los van de kwaliteit van het gebruikte gereedschap staat toch dat je indien mogelijk ook wel het *goede* gereedschap moet pakken. Je zou ze eens de kost moeten geven die gewoon een waterpomptang op de messing moer van een gaskoppeling zetten, en hem dan eerst nog eens keihard vastdraaien (want linkse draad is moeilijk) alvorens hem los te wrikken :')

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:01
In gevallen werkt het inderdaad prima, ik heb ze ook, vnl om grote pompwartels mee te kunnen demonteren (al verval je daar soms ook in een moordenaar).
En op de fiets kan ik het me ook voorstellen dat je maar één ding bij je hebt (of een knappe fiets kopen, ik heb nooit gereedschap bij me bij mijn Dahon Speed Pro ;) )
En inderdaad hebben de duurdere rechte bekken.
Toch heb je altijd beschadigingen, hetzij door wat ruimte te houden zodat je makkelijk kan verzetten, hetzij door te lange bekken waardoor je veel te veel kracht kan zetten op de moervlakken, of hetzij doordat de sleutel de omgeving raakt omdat hij simpelweg te groot/lang is. Daarnaast is het vastdraaien(klem op de wartel/moer voor geen beschadiging) en losdraaien(verplaatsen) eerder onhandig.
Dan kan je beter een sleuteltang kopen, dat werkt perfect en geeft geen beschadigingen, ook niet op je chromen messing kraanwartels.

Het was in dit geval ook meer dat Dennis goede tips geeft, alleen als ik dan zie hoe hij loopt zit te kloten met die Bahco.
Dat is niet het goede voorbeeld geven. :N

Zo krijg ik alles los of vast met een hamer en een stevige schroevendraaier of beitel........... ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
McGryphon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 12:15:
[...]

Ja en andersom heb ik de Sencys die ik eens voor een verjaardag kreeg niet voor niets ASAP door een Facom vervangen :+

Maar redelijk los van de kwaliteit van het gebruikte gereedschap staat toch dat je indien mogelijk ook wel het *goede* gereedschap moet pakken. Je zou ze eens de kost moeten geven die gewoon een waterpomptang op de messing moer van een gaskoppeling zetten, en hem dan eerst nog eens keihard vastdraaien (want linkse draad is moeilijk) alvorens hem los te wrikken :')
Noemt AvE ze ook niet Swedish Nutfuckers oid? :+

edit: gevonden: YouTube: The Sinister Swedish Nut Rounder

[ Voor 8% gewijzigd door Uncle Mel op 03-12-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Teijgetje schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 13:46:
[...]

In gevallen werkt het inderdaad prima, ik heb ze ook, vnl om grote pompwartels mee te kunnen demonteren (al verval je daar soms ook in een moordenaar).
En op de fiets kan ik het me ook voorstellen dat je maar één ding bij je hebt (of een knappe fiets kopen, ik heb nooit gereedschap bij me bij mijn Dahon Speed Pro ;) )
Niet haten op mijn maximum beun vrachtfiets:+
En inderdaad hebben de duurdere rechte bekken.
Toch heb je altijd beschadigingen, hetzij door wat ruimte te houden zodat je makkelijk kan verzetten, hetzij door te lange bekken waardoor je veel te veel kracht kan zetten op de moervlakken, of hetzij doordat de sleutel de omgeving raakt omdat hij simpelweg te groot/lang is. Daarnaast is het vastdraaien(klem op de wartel/moer voor geen beschadiging) en losdraaien(verplaatsen) eerder onhandig.
Dan kan je beter een sleuteltang kopen, dat werkt perfect en geeft geen beschadigingen, ook niet op je chromen messing kraanwartels.
Klopt allemaal. Toch vind ik een gereedschapskist zonder bahcosleutel een incomplete kist :+
Het was in dit geval ook meer dat Dennis goede tips geeft, alleen als ik dan zie hoe hij loopt zit te kloten met die Bahco.
Dat is niet het goede voorbeeld geven. :N
Daar heb je helemaal gelijk in, vandaar dat ik het ook expliciet uit de context trok :P
Zo krijg ik alles los of vast met een hamer en een stevige schroevendraaier of beitel........... ;)
Ja, soms heeft het gewoon wat overtuigingskracht nodig :+
Uncle Mel schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:11:
[...]

Noemt AvE ze ook niet Swedish Nutfuckers oid? :+

edit: gevonden: YouTube: The Sinister Swedish Nut Rounder
Ja precies, die :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
:9~
Precies mijn probleem, denk je hem kleiner te zetten wordt ie groter en omgekeerd. En weet je het eindelijk en draai je de sleutel dan begint het opnieuw.

Denk dat ik dan ook maar lid ga worden van zijn club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uncle Mel
We kunnen er lol over maken maar ik heb ook 2x deze BAHCO 9071P:

Afbeeldingslocatie: https://uk.farnell.com/productimages/standard/en_GB/TL0961106-40.jpg

Daarvan kun je de verstelbare bek omdraaien en wordt het een pijpsleutel. Verdomd handig in wat oudere huizen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:37
Toch maar even showen hier met mijn sinterklaar cadeau. (mag wel hoop ik)
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/fzcaoz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:48

w00Dy

Make soap, not war

Ik heb een oudere, echter amper gebruikte, Hitachi C7U cirkelzaag liggen.

Nu zoek ik een geleiderail voor dat ding maar dat blijkt niet zo simpel, Hitachi zelf gaat naar alle waarschijnlijkheid niets meer aanbieden voor dit oude model. Bovendien zijn de meeste rails merkgebonden.

Wat ik tot nu toe gevonden heb is een geleiderail van "Bora", met een universele adapter. Iemand ervaring hiermee? Of met andere universele rails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:02
Heb net mijn vroege kerstkado gehaald :).

Een Worx F30 multitool. Nu 25% korting bij de Praxis en dan nog eens 20,- terug van worx zelf. Wilde eerst voor een cheapo ferm ofzo gaan. Verschil met Ferm was nu maar een paar tientjes. Hopelijk is dit dat geld waard :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:11
w00Dy schreef op zondag 4 december 2016 @ 15:24:
Ik heb een oudere, echter amper gebruikte, Hitachi C7U cirkelzaag liggen.

Nu zoek ik een geleiderail voor dat ding maar dat blijkt niet zo simpel, Hitachi zelf gaat naar alle waarschijnlijkheid niets meer aanbieden voor dit oude model. Bovendien zijn de meeste rails merkgebonden.

Wat ik tot nu toe gevonden heb is een geleiderail van "Bora", met een universele adapter. Iemand ervaring hiermee? Of met andere universele rails?
Make your own 5 minute saw guide. PERFECT CUTS!
https://www.youtube.com/watch?v=N5R_XPYl5kE
Misschien een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Jackbq op 04-12-2016 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

duc848 schreef op zondag 4 december 2016 @ 12:33:
Toch maar even showen hier met mijn sinterklaar cadeau. (mag wel hoop ik)
[afbeelding]
Huh? 3 L-Boxx mini op de achtergrond? Die werden toch alleen per 30 verkocht? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:37
miekol schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:26:
[...]

Huh? 3 L-Boxx mini op de achtergrond? Die werden toch alleen per 30 verkocht? >:)
scherp hoor, ik denk dat ik de andere 27 laat na bezorgen met de kerst ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
De Sint bracht mij een Makita DDF483 en M3 Peltor met ingebouwde radio en aux aansluiting.

Foto's volgen nog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UASqRzlKDHz6lK88DtlEKCj6/medium.jpg

Lekker compacte machine. Alleen de metabo BS18 quick zonder kop is korter.

[ Voor 50% gewijzigd door Framoes op 04-12-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teijgetje schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 23:02:
[...]
Er is een heel oud trucje met een stukje zeep.....
Als je de schroefpunt even in een stukje zeep duwt dan heb je een glijlaagje.
Je schroef zal makkelijker in het hout draaien en door de verminderde wrijving verder het hout in kunnen. (tenzij het hout zo hard is dat je zonder verzinken de kop er niet in krijgt natuurlijk, dan breek je hem alsnog af)
Ik geloof graag dat een Libelle lezeres erg blij wordt met deze handige tooltip zodat zij eindelijk de kerstslinger aan 1 schroef kan ophangen, maar je gelooft toch niet echt dat ik tijdens een klus zes+ volle dozen (6x200) schroeven even met de punt door de zeep ga halen. :+

Nope, dan pak ik bij voorkeur een wel passende schroef die ik er in 1 keer kan injassen en die daarbij vooral niet afbreekt vanwege de oplopende frictie.

Bespreekbaar is het alternatieve scenario waarbij ik alle schroeven in een keer in een pan gooi, gevolgd door een literverpakking Dreft.
Even roeren en klaar. ;)

Het wordt wel een onaantrekkelijk druipende rotzooi, maar op een onbewoond eiland met een zeer beperkte hoeveelheid bouwmarkten moet je nu eenmaal je knopen tellen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:03:

Het wordt wel een onaantrekkelijk druipende rotzooi, maar op een onbewoond eiland met een zeer beperkte hoeveelheid bouwmarkten moet je nu eenmaal je knopen tellen. O-)
_O-

Waar zit jij dan in hemelsnaam? :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Jackbq schreef op zondag 4 december 2016 @ 16:55:
[...]

Make your own 5 minute saw guide. PERFECT CUTS!
https://www.youtube.com/watch?v=N5R_XPYl5kE
Misschien een oplossing?
Dat werkt wel maar ik zoek een meer permanente oplossing, een zaag rail die ik kan verlengen/verkorten en nog beetje handig is in het opbergen.

Denk dat ik het gokje met die Bora rail ga wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Verwijderd schreef op zondag 4 december 2016 @ 19:03:
Ik geloof graag, maar je gelooft toch niet echt
Inderdaad, als atheïst geloof ik niet. ;)

Oude truukjes zijn vaak prima bruikbaar.
Niet alle schroeven zijn leverbaar met glijlaagje er al op en soms moet je zelf het je makkelijker maken.
Met zeep heb ik menig RVS schroef probleemloos in hardhout gedraaid zonder voorboren.

Met Dreft 4000 terrasschroeven 8x120 in een "vlondertje" van 40 mm dik bankirai (restpartijtje dat nog net op een vrachtwagen paste) op bankirai balken. Dat scheelde heel veel breuk, ondanks dat je ook voor moest boren.
Je snijdt een fles af en doet een laagje afwasmiddel er in, schroeven met de punt in de fles naar beneden. Niet zo moeilijk en ook niet tijdrovend, en geen zooitje, als de fles leeg is vul je hem even opnieuw met schroeven. ;)

Het is dus niet altijd vanzelfsprekend dat de juiste schroef er probleemloos in (en soms er weer uit) gaat met een slagschroevendraaier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:34
Afgelopen weekend maar eens een bouwstofzuiger gekocht. Toch wel erg handig als je muren aan het frezen bent e.d.!

Is een kärcher WD4 geworden, ding doet het prima en het filter is uit te wassen/kloppen *D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Hoe kan het dat jullie allemaal zo te spreken zijn over Kärcher stofzuigers? Ik heb er twee staan en ze zijn beide echt bagger... Zuigt nog geen deuk in een pak warme boter. Voor mij in elk geval nooit meer Kärcher.

Ik heb daarom een Festool CTL Mini gekocht een tijdje geleden, en die weet gelukkig wel hoe je moet zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:33
Handige boor/bitset voor erbij?

http://www.ibood.com/home...letter&utm_campaign=NL_01

Gereedschapcentrum staat die ook voor 49,99 maar diverse uk sites op 15-20 pond.

[ Voor 17% gewijzigd door trekker22 op 05-12-2016 06:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Verstekbakker schreef op maandag 5 december 2016 @ 02:22:
Hoe kan het dat jullie allemaal zo te spreken zijn over Kärcher stofzuigers? Ik heb er twee staan en ze zijn beide echt bagger... Zuigt nog geen deuk in een pak warme boter. Voor mij in elk geval nooit meer Kärcher.

Ik heb daarom een Festool CTL Mini gekocht een tijdje geleden, en die weet gelukkig wel hoe je moet zuigen.
Ehm, prijs? Mijn WD3 was nog geen vierde van de prijs de Festool.

Dan moet ik misschien een keertje over de vloer met de zuigmond als ik klaar ben met de afkort- decoupeer- of cirkelzaag, maar van het verschil heb ik mijn DHS680 en een extra accu kunnen kopen. Als hobbybob echt voldoende.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trekker22 schreef op maandag 5 december 2016 @ 06:16:
Handige boor/bitset voor erbij?

http://www.ibood.com/home...letter&utm_campaign=NL_01

Gereedschapcentrum staat die ook voor 49,99 maar diverse uk sites op 15-20 pond.
Grappig setje, maar ik zou een fors deel niet gebruiken.
Mijn boor-bit verzameling bestaat uit een volledige index van staalboortjes en houtboortjes, 1 van elke veel voorkomende maat. Steenboortjes in 5, 6 en 8 mm.
Een doosje PZ2 bitjes, een doosje Torx... 15? 25? Even niet helder voor ogen welke. En dan nog een handjevol losse bitjes die ik bijna nooit gebruik.
Verder heb ik nog 1 soevereinboor voor staal, die incidenteel ook op hout gebruikt word.

Voor de doppen pak ik toch een ratel... Of een steek-ringsleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Verstekbakker schreef op maandag 5 december 2016 @ 02:22:

Omdat het gewoon goede stofzuigers zijn?

Ik heb een WD3 Premium en dat is de beste stofzuiger die ik in lange tijd gehad heb en daartussen zat Bosch groen, Bosch blauw, Ghibli industrial, Nilfisk industrial ...

Wij hebben er zelfs twee, we gebruiken ook gewoon een Kärcher voor binnenshuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05
Aangezien hier redelijk wat kennis zit, wat zijn goede boren om in keramische tegels te boren? Ben bezig met een badkamerverbouwing en nu moeten er straks nog wat gaatjes geboord worden i.v.m. ophangen van de radiators, badmeubel, kraan etc. en een gedeelte van de muren zijn nu bedekt met keiharde keramische tegels.

Hiervan zijn een aantal tegels al gesneuveld met het boren van alle doorvoeren m.b.t. leidingwerk en dit wil ik dus voorkomen bij het ophangen van al het andere spul. Natuurlijk probeer ik voor zover mogelijk in de voegen te boren maar dit zal niet overal even goed uitkomen. Gaat voornamelijk om een 6 en 8mm boor en er zit een groot prijsverschil in de verschillende boren van een paar euro (ecotools) t/m 40 euro per boor.

Dus welke boren zijn goed voor (harde) keramische tegels waarbij je niet meteen de hoofdprijs betaald? Zat zelf aan max 15 a 20 euro per boor te denken. Of is het soms slimmer om gewoon veel van die goedkope tegelboortjes bij ecotools te halen en deze gewoon vaak te vervangen door een nieuwe zodra je merkt dat het diamantslijpsel eraf is?

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:53
TankiEEE schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:42:
Aangezien hier redelijk wat kennis zit, wat zijn goede boren om in keramische tegels te boren? Ben bezig met een badkamerverbouwing en nu moeten er straks nog wat gaatjes geboord worden i.v.m. ophangen van de radiators, badmeubel, kraan etc. en een gedeelte van de muren zijn nu bedekt met keiharde keramische tegels.

Hiervan zijn een aantal tegels al gesneuveld met het boren van alle doorvoeren m.b.t. leidingwerk en dit wil ik dus voorkomen bij het ophangen van al het andere spul. Natuurlijk probeer ik voor zover mogelijk in de voegen te boren maar dit zal niet overal even goed uitkomen. Gaat voornamelijk om een 6 en 8mm boor en er zit een groot prijsverschil in de verschillende boren van een paar euro (ecotools) t/m 40 euro per boor.

Dus welke boren zijn goed voor (harde) keramische tegels waarbij je niet meteen de hoofdprijs betaald? Zat zelf aan max 15 a 20 euro per boor te denken. Of is het soms slimmer om gewoon veel van die goedkope tegelboortjes bij ecotools te halen en deze gewoon vaak te vervangen door een nieuwe zodra je merkt dat het diamantslijpsel eraf is?
https://www.badkamerwinke...I7rwe3v3NACFYc-Gwod-ngFhw

Heb hier goede ervaringen mee. Beter dan met die goedkope boortjes.

Uiteindelijk 3 gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:21
w00Dy schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:31:
[...]

Ik heb een WD3 Premium en dat is de beste stofzuiger die ik in lange tijd gehad heb en daartussen zat Bosch groen, Bosch blauw, Ghibli industrial, Nilfisk industrial ...

Wij hebben er zelfs twee, we gebruiken ook gewoon een Kärcher voor binnenshuis
Heb er ook maar een besteld met extension kit via Amazon.de (Welkomstbonus).
normaal 90 maar na welkomstbonus 80 euro.. geen geld :+

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Daannn1987 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:47:
[...]

Heb er ook maar een besteld met extension kit via Amazon.de (Welkomstbonus).
normaal 90 maar na welkomstbonus 80 euro.. geen geld :+
https://www.amazon.de/K%C...ywords=WD3%2BPremium&th=1

Goedkoper toch ;).

Edit: Die is zonder stopcontact :).

[ Voor 4% gewijzigd door Artbij op 05-12-2016 12:05 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
http://www.banemo.de/meta...cpc&utm_campaign=billiger

Kent iemand deze winkel? Mijn duits is zo slecht, is dit refurbished spul oid?

[ Voor 14% gewijzigd door Artbij op 05-12-2016 12:09 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:21
Haha ja die had ik ook al gevonden maar het stopcontact leek mij toch wel handig ;)

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21
Iemand een aanbeveling voor een compacte, lichte accuschroefmachine? Er hoeft geen boor functionaliteit op te zitten. Ik heb al een DEWALT DCD737M2 NL 14.4V XR, maar merk dat deze zwaar is als er een behoorlijk aantal schroeven achter elkaar gedraaid moeten worden.

Ik zat te denken aan een Bosch GSR 10.8-2 li of iets dergelijks, maar wellicht heeft er iemand nog goede tips? Prijs even onder de 200 a.u.b. :-)
Ik verwacht hem redelijk veel te gaan gebruiken, ook omdat we een huis gaan kopen waar ik zelf ook veel in wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
Mythio schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:57:
Iemand een aanbeveling voor een compacte, lichte accuschroefmachine? Er hoeft geen boor functionaliteit op te zitten. Ik heb al een DEWALT DCD737M2 NL 14.4V XR, maar merk dat deze zwaar is als er een behoorlijk aantal schroeven achter elkaar gedraaid moeten worden.

Ik zat te denken aan een Bosch GSR 10.8-2 li of iets dergelijks, maar wellicht heeft er iemand nog goede tips? Prijs even onder de 200 a.u.b. :-)
Ik verwacht hem redelijk veel te gaan gebruiken, ook omdat we een huis gaan kopen waar ik zelf ook veel in wil doen.
https://www.amazon.de/gp/...ID=51yZX82KH4L&ref=plSrch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
artbij schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:08:

Goedkoop, maar niet heel gek. Zie alleen geen btw (mwst) bij het product staan, neem aan dat het er dan nog boven op komt, en dan is hij even duur als de gemiddelde duitse shop.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
simon schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:14:
[...]

Goedkoop, maar niet heel gek. Zie alleen geen btw (mwst) bij het product staan, neem aan dat het er dan nog boven op komt, en dan is hij even duur als de gemiddelde duitse shop.
Amazon kost hij 277,- hier 164,41 + BTW (21%) maakt: €199,-. Echt een stuk goedkoper.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:55
artbij schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:23:
[...]

Amazon kost hij 277,- hier 164,41 + BTW (21%) maakt: €199,-. Echt een stuk goedkoper.
Kijk je denk ik internationaal, als ik 'm op ebay.de vind dan zie ik 'm tussen de 180 en 220 :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:13
Ik ken de winkel niet, maar bij amazon.de met kortingscode WELKOM (geldig t/m 11 dec) heb je hem voor dezelfde prijs:
https://www.amazon.de/Met...40969&sr=8-1&keywords=kgs

Ik ga deze week ook een kgs 216 bestellen, heb nog geen beter alternatief gezien voor dezelfde prijs. En 10tje korting is mooi meegenomen.
artbij schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:08:

[ Voor 12% gewijzigd door rvtk op 05-12-2016 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Sorry zit er 2 door elkaar te halen.De 216 en de 254.... Thanks voor jullie reacties.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
rvtk schreef op maandag 5 december 2016 @ 13:30:
Ik ken de winkel niet, maar bij amazon.de met kortingscode WELKOM (geldig t/m 11 dec) heb je hem voor dezelfde prijs:
https://www.amazon.de/Met...40969&sr=8-1&keywords=kgs

Ik ga deze week ook een kgs 216 bestellen, heb nog geen beter alternatief gezien voor dezelfde prijs. En 10tje korting is mooi meegenomen.

[...]
Ik ga hem ook bestellen, anderen zitten ver boven deze prijs. Zeker als je kunt naar de opties als laser, eindstukken etc.

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mythio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Mythio schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:07:
[...]

Hmm merci, daar zit een behoorlijke korting op. :9
Graag gedaan. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Framoes schreef op zondag 4 december 2016 @ 18:58:
De Sint bracht mij een Makita DDF483 en M3 Peltor met ingebouwde radio en aux aansluiting.

Foto's volgen nog.

[afbeelding]

Lekker compacte machine. Alleen de metabo BS18 quick zonder kop is korter.
Ik moet voor de mijne even een korte draaghaak fixen, met mijn 2 ah accu staat hij anders scheef:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GIcEOZwSZHs6oxRfMxl6DVH4/full.jpg

Voor de rest prima schroefmachientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
TankiEEE schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:42:

Ik vind de tegelboortjes van ecotools fantastisch. Ik heb er 2 badkamers en een toilet mee voorzien van allerlei gaten en ze zijn nog steeds niet versleten. Dat is inclusief een hele rits gaten in 10 en 12mm hardgebakken vloertegels. Veel water gebruiken en de boortjes rustig laten inslijpen en dan gebeurt er weinig mee. Ik zie voor de thuisgebruiker geen enkele reden om meer uit te geven dan voor de boortjes van ecotools.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokmaaa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-01-2023
leecher schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:42:
[...]

Ik vind de tegelboortjes van ecotools fantastisch. Ik heb er 2 badkamers en een toilet mee voorzien van allerlei gaten en ze zijn nog steeds niet versleten. Dat is inclusief een hele rits gaten in 10 en 12mm hardgebakken vloertegels. Veel water gebruiken en de boortjes rustig laten inslijpen en dan gebeurt er weinig mee. Ik zie voor de thuisgebruiker geen enkele reden om meer uit te geven dan voor de boortjes van ecotools.
Volgens de site oa geschikt voor boren in glas.. daar zou ik me toch niet echt comfortabel bij voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
Bokmaaa schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:55:
[...]

Volgens de site oa geschikt voor boren in glas.. daar zou ik me toch niet echt comfortabel bij voelen!
Ik heb het niet nodig gehad maar zou er geen problemen mee hebben om dat te proberen. Gewoon netjes de PBM dragen en rustig boren met veel water.
Ik heb nog nooit een tegel laten sneuvelen bij het boren met die ecotools boortjes. Ik zet ook nauwelijks kracht op de tegel en heb daarmee gaten geboord met minimale hoek en randafstanden zonder ook maar een barstje. Als het glas voldoende spanningsvrij is ga ik er vanuit dat ik daar ook zonder problemen doorheen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
w00Dy schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:31:
[...]

Ik heb er twee, en ik zeg je, het is speelgoed... Maar goed, blijkbaar heb je dan geen zuigkracht nodig en zal hij wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:41:
[...]

Ik moet voor de mijne even een korte draaghaak fixen, met mijn 2 ah accu staat hij anders scheef:

[afbeelding]

Dat is minder praktisch. Heb ook een beetje het idee dat Makita hier vooral inzet op 3Ah en meer, maar dat is vooral een aanname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verstekbakker schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:03:
[...]

Ik heb er twee, en ik zeg je, het is speelgoed... Maar goed, blijkbaar heb je dan geen zuigkracht nodig en zal hij wel voldoen.
Die dingen verkopen als warme broodjes. Verder ook weinig klachten erover. 99% is tevreden met de zuigkracht dus.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Hij is gevoelig voor een zak die flink gevuld is, maar die zakken kosten geen drol. Hij is ook geen held in bouwstof, maar hij is ook niet daarvoor geklassificeerd.

Zoals gezegd snap ik het vergelijk niet met een stofzuiger die 3 tot 4 keer zo duur is.

Dat is klagen dat je groene Bosch boorhamer geen deuk in een pakje boter kan boren...waarom? Nou omdat je Hilti veel beter is....

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
artbij schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:04:
[...]

Die dingen verkopen als warme broodjes. Verder ook weinig klachten erover. 99% is tevreden met de zuigkracht dus.
Als iets goed verkoopt wil dat nog niet zo veel zeggen. Mijn waarschuwing voor de zuigerboys: zoek even verder als je zuigkracht nodig hebt. xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Uncle Mel schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:41:
[...]

[afbeelding]

Gewoon een BL 1840 of een BL1850 scoren, heb je geen kortere haak nodig! 8)

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Ik sta op 't punt om een nieuwe accu-schroef/boor machine aan te schaffen. Budget is 250 euro.

Omdat ik al eens er tegenaan liep: snelspanboorhouder moet 13mm zijn
Ik heb mij laten vertellen dat, als ik ooit eens een dergelijk apparaat koop, Ah zo hoog mogelijk moet zijn. Met mijn budget heb ik een makita met 3 Ah gevonden. Ik heb ergens op internet gelezen dat de voltage betekent hoeveel kracht een machine heeft. Dus: die moet zo hoog mogelijk. Die makita heeft 18v.

Verder lees ik het aantal nm bij soft en bij hard. Wat betekent dat?

Hoe vaak ga ik 't apparaat gebruiken? 5 tot 10 keer per jaar. Al is dat misschien wat weinig, ik wil graag een goed apparaat, want goed gereedschap is gewoon veel prettiger werken. Wat klussen betreft ben ik echt een pietje precies.

De Makita waar ik aanvankelijk voor wilde gaan is de DDF453rfe.

Ik heb begrepen dat Milwaukee ook een profi merk is (zoals Festool en bosch blauw). Is dat ook zo? Ik heb namelijk de M12BPD/2 gezien en die is 12 volt 4,0 Ah . Dus minder krachtig (maar 12 volt), maar gaat langer mee (want 4 Ah) dan de Makita. Is dit een goede optie?

Nog een vraagje: Moet ik me zorgen maken over het doodgaan van de accu als ik die niet heel regelmatig gebruik?

Ik sta open voor andere suggesties.

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Younes schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:43:
Ik sta op 't punt om een nieuwe accu-schroef/boor machine aan te schaffen. Budget is 250 euro.

Omdat ik al eens er tegenaan liep: snelspanboorhouder moet 13mm zijn
Ik heb mij laten vertellen dat, als ik ooit eens een dergelijk apparaat koop, Ah zo hoog mogelijk moet zijn. Met mijn budget heb ik een makita met 3 Ah gevonden. Ik heb ergens op internet gelezen dat de voltage betekent hoeveel kracht een machine heeft. Dus: die moet zo hoog mogelijk. Die makita heeft 18v.

Verder lees ik het aantal nm bij soft en bij hard. Wat betekent dat?

Hoe vaak ga ik 't apparaat gebruiken? 5 tot 10 keer per jaar. Al is dat misschien wat weinig, ik wil graag een goed apparaat, want goed gereedschap is gewoon veel prettiger werken. Wat klussen betreft ben ik echt een pietje precies.

De Makita waar ik aanvankelijk voor wilde gaan is de DDF453rfe.

Ik heb begrepen dat Milwaukee ook een profi merk is (zoals Festool en bosch blauw). Is dat ook zo? Ik heb namelijk de M12BPD/2 gezien en die is 12 volt 4,0 Ah . Dus minder krachtig (maar 12 volt), maar gaat langer mee (want 4 Ah) dan de Makita. Is dit een goede optie?

Nog een vraagje: Moet ik me zorgen maken over het doodgaan van de accu als ik die niet heel regelmatig gebruik?

https://www.klium.nl/meta...oevendraaier-bs-18-337047

Zoals eerder gezegd: deze schroeft je helemaal de moeder. Alleen die accu's met lader zijn al 200 euro waard. Probleem is wel dat je aan maximaal 10mm voor de snelspan zit. Ik ken geen schroevers die meer dan 10 kunnen. Waarom die "beperking"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Verstekbakker schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:00:
. Probleem is wel dat je aan maximaal 10mm voor de snelspan zit. Ik ken geen schroevers die meer dan 10 kunnen. Waarom die "beperking"?
De 18v blauwe Bosch machines waar ik naar zit te kijken hebben gewoon een 13mm snelspan kop. Ik vind dat prettig om te hebben want ik pak wel eens een boor van >13mm waar dan wel een 13mm schacht op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
leecher schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:05:
[...]

De 18v blauwe Bosch machines waar ik naar zit te kijken hebben gewoon een 13mm snelspan kop. Ik vind dat prettig om te hebben want ik pak wel eens een boor van >13mm waar dan wel een 13mm schacht op zit.
Blauwe Bosch valt volgens mij niet binnen zijn budget, wat kosten die gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
zo'n €120 als je de black friday aanbieding niet gemist hebt zoals ik :'( Anders ca €230 denk ik of nog een stuk goedkoper in DE.

[ Voor 14% gewijzigd door leecher op 05-12-2016 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:24
@ Younes:
De Milwaukee 12V machines zijn in principe 10,8V machines (iets met amerikaanse marketing) is hier al eens vaker over gesproken op het forum.

Mijn advies, zoek evt een Makita LXT machine met evt 1,5 of 2 Ah accu's, kan je later altijd nog upgraden naar 3/4/5 Ah accu's.
Waarom zeg ik LXT, dit zijn de algemene machine's en niet de bouwmarkt versie's (de bouwmarkt versies zijn de overdreven grijs/wit gekleurde accu's met aan de onderkant zwart).

Door nu evt. dus kleinere accu's te pakken kan je best wel geld besparen en toch een vrij dikke machine kopen.
De accu's zijn met pakweg 30 minuten opgeladen met de snellader, en zo snel heb je normaal gesproken je accu niet leeg met een beetje schroefmachine.
Als je echt minstens 13mm snelspan kop wilt moet je zoeken naar een boor/schroefmachine, daar zit meestal wel 13mm snelspan boorkop op.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verstekbakker schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:24:
[...]

Als iets goed verkoopt wil dat nog niet zo veel zeggen. Mijn waarschuwing voor de zuigerboys: zoek even verder als je zuigkracht nodig hebt. xxx
Welke moet je dan hebben voor hetzelfde geld?

Met gestrekt been.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Of anders de good ol` Axminster Bosch Blauw combo-aanbieding: http://www.axminster.co.u...wireless-18v-4-0ah-101778

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
artbij schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:17:
[...]

Welke moet je dan hebben voor hetzelfde geld?
Doorsparen voor iets dat wel werkt, of op Marktplaats een gewone stofzuiger voor weinig kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Younes schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:43:

Zie onderstaande combi :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:16
Brutalsranan schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:22:
[...]

Graag gedaan. Veel plezier ermee!
Bedankt voor de link, hier ook maar een setje besteld. Wel de variant zonder L-box, maar met de normale tas + boor-en schroefset. Met code "welkom" nog een tientje extra bespaard op de toch al scherpe prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Fraggert schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:41:
[...]

Zie onderstaande combi :)

[...]
Die set kost hier bijna 500 euro (klik)

Van waar zo'n groot verschil? Dit is trouwens Bosch professional, toch?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Omdat het kan? Even een NL stekker aanknutselen en gaan met die banaan. Heb hem zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Of bij de MediaMarkt/willekeurige andere elektroboer een verloopstekkertje halen, als je niet meteen de tang in je nieuwe tools wilt zetten.

Zoiets dus: http://www.mediamarkt.nl/...gb-nl-schuko-1076178.html

Heb ze zelf ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Verstekbakker schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:03:
[...]

achja, als we maar tevreden zijn toch :>

Mijn schoonmoeder heeft dat kleiner model (WD2?) kado gekregen bij aankoop van haar pelletkachels als aszuiger, dan denk je ook rij hem maar gelijk naar de afvalbak want dat houd hij niet vol met die kleine asdeeltjes. Helaas, regelmatig een nieuwe zak en om de x-aantal tijd de filter uitkloppen en hij is er weer klaar voor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Younes schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:57:
[...]

Het is wel pond hé? Dus geen 200 euro tegenover 500 euro. Voor de rest is het dezelfde set. Alleen een engelse stekker ipv een Europese. Verder is alles in Duitsland en nu ook bij Axminister goedkoper als in Nederland. Het zijn gewoon nieuwe en goede producten. Zelfs de garantie kan je hier bij de lokale dealers claimen. En je zoekt alleen een boormachine. Dan kan je die GDR nog verkopen ook. Dan heb je een goede boormachine voor weinig geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik was in totaal €246,27 kwijt, inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Trasos schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:57:
Ik was in totaal €246,27 kwijt, inclusief verzending.
Brutalsranan schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:39:
[...]

Het is wel pond hé? Dus geen 200 euro tegenover 500 euro. Voor de rest is het dezelfde set. Alleen een engelse stekker ipv een Europese. Verder is alles in Duitsland en nu ook bij Axminister goedkoper als in Nederland. Het zijn gewoon nieuwe en goede producten. Zelfs de garantie kan je hier bij de lokale dealers claimen. En je zoekt alleen een boormachine. Dan kan je die GDR nog verkopen ook. Dan heb je een goede boormachine voor weinig geld!
Jongens, bedankt. Dit wordt 'm 8) Nu nog even uitzoeken of ik eventueel invoerkosten moet betalen of niet.

Edit:

Geen invoerrechten betalen dus:
http://www.belastingdiens...tingen_bij_invoer_betalen

[ Voor 12% gewijzigd door Younes op 06-12-2016 05:25 ]

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
McGryphon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 11:25:
Even dit uit zijn verband trekken ;)
Verstelbare sleutels hebben inderdaad niet voor niks de naam alles kapot te maken, maar toch gebruik ik de mijne vrij vaak. Met name als ik aan de fiets knutsel, en verschillende maten boutjes/moertjes heb die aan één kant tegengehouden moeten worden terwijl ik ze aandraai, is het toch een uitermate praktisch ding.

En in mijn rugzak zit standaard een 6" verstelbare sleutel, om toch bijna alles aan mijn fiets los en vast te kunnen maken als ik eens ergens stilsta met een lekke band of een ander probleem. Maar dat is vooral omdat het niet echt handig is overal een complete ringsteeksleutelset mee heen te slepen :+
Om een wiel los te sleutelen op een fiets heb je vaak niet meer dan een sleutel 15 en een sleutel 10 (mogelijk nog een tweede sleutel 10 om moertje ook vast te houden). Op de fietsen in mijn beheer, in ieder geval. Met achteruittraprem alleen maar een sleutel 15. Hooguit nog een dop 13 voor de trapas, maar dat is niet echt meer reparatie voor onderweg.

Buiten de sleutel 10 en 15 heb je denk ik het meeste aan een setje inbus sleutels voor de fiets.
McGryphon schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 14:37:
Klopt allemaal. Toch vind ik een gereedschapskist zonder bahcosleutel een incomplete kist :+
Ik heb een bahco, maar die ligt in de gereedschapskist die ik niet gebruik. In de wél gebruikte gereedschapskoffer heb ik een sleuteltang, mocht het setje aan doppen en sleutels niet toereikend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Younes schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:57:
[...]

Ja, dit is Bosch Blauw/Professional :)

het is, waarschijnlijk, een combinatie van een dikke actie vanuit Axminster die een lage winst pakken op volumeverkoop en een lage inkoop vanuit Bosch voor Axminster. Tevens helpt het dat de Britse Pond enigzins zwak is t.o.v. de euro.

200 pond = 237 euro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Younes

Younes

Wie, Wat, Waar?

Fraggert schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 07:52:
[...]

Ja, dit is Bosch Blauw/Professional :)

het is, waarschijnlijk, een combinatie van een dikke actie vanuit Axminster die een lage winst pakken op volumeverkoop en een lage inkoop vanuit Bosch voor Axminster. Tevens helpt het dat de Britse Pond enigzins zwak is t.o.v. de euro.

200 pond = 237 euro
Voor zover ik zie, zijn het beide dezelfde combinaties. Ik heb 254 euro en nog wat centen betaald zojuist. Dat is gewoon 50% goedkoper dan hier in NL. Alleen nog een reisstekker aanschaffen en dan kunnen we klussen.

Ik ga overigens een moderne schouw maken voor boven de sfeerhaard. Dat wordt de eerste klus. Die schouw heeft totaal geen functie, maar het staat wel strak. Zo moet 't straks worden:

Afbeeldingslocatie: https://paulinapolder.files.wordpress.com/2016/11/eindresultaat.png

Good ol' axminster indeed :)

...en waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Younes schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:06:
[...]

Voor zover ik zie, zijn het beide dezelfde combinaties. Ik heb 254 euro en nog wat centen betaald zojuist. Dat is gewoon 50% goedkoper dan hier in NL. Alleen nog een reisstekker aanschaffen en dan kunnen we klussen.

Ik ga overigens een moderne schouw maken voor boven de sfeerhaard. Dat wordt de eerste klus. Die schouw heeft totaal geen functie, maar het staat wel strak. Zo moet 't straks worden:

[afbeelding]

Good ol' axminster indeed :)
yup, kwam nog verzenden bij natuurlijk.

netjes hoor d:)b

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Framoes
Ik zie dat ik te laat ben en het Bosch Evangelie weer een slachtoffer heeft gemaakt zieltje heeft gewonnen. Werken jullie in ploegendienst, dat er altijd iemand aanwezig is hier?

Die jongen kwam nog wel zo verstandig binnen met Makita ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Framoes schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:53:
Ik zie dat ik te laat ben en het Bosch Evangelie weer een slachtoffer heeft gemaakt zieltje heeft gewonnen. Werken jullie in ploegendienst, dat er altijd iemand aanwezig is hier?

whahahahahahahah _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#makita-represent ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

Framoes schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:53:

ja maar ja maar!
;)

wat is er beter dan Bosch, op elke antwoord zal ik nee antwoorden :)

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
Festool, maar daar had ik niet genoeg geld voor..

Dus, ook voor mij een stapeltje donkerblauw:
Afbeeldingslocatie: https://kajnoppen.stackstorage.com/public-share/JgI5JivQi9W0vEF/preview?path=/&mode=thumbnail&size=medium

Dit na de laatste L-BOXX aanbieding bij gereedschapcentrum, weer 3x lboxx rijker. In die komen wat schroefjes en kleine overige zut.

prutsert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:11
De site van toolnation is offline, "big changes are coming"....
Wellicht gepaard met een paar knallers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Jackbq schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:12:
De site van toolnation is offline, "big changes are coming"....
Wellicht gepaard met een paar knallers?
Een betere verandering zou zijn dat ze pakketjes gewoon ineens opsturen in plaats van alles met meerdere naleveringen te doen zonder de klant überhaupt ergens van op de hoogte te houden.

Laatste bestelling die ik daar heb gedaan: reciprozaagbladen, decoupeerzaag en zaagbladen, liniaal, kraspen, houtrasp.
Levering 1: Decoupeerzaagbladen.
Levering 2: Reciprozaagbladen en decoupeerzaag
Levering 3: Kraspen
Levering 4: Liniaal
Levering 5: Houtrasp.

En dat stond op moment van bestellen allemaal op "direct leverbaar". En natuurlijk 0 communicatie, buiten dat er elke keer een pakbon bij zat waaruit bleek dat het ècht de bedoeling was om alleen dat ene product te verzenden; geen info over wanneer de naleveringen zouen komen, hoe veel het er zouden zijn, niks. En toen ik ze belde was het enige dat ze te melden hadden "Ja maar meneer, volgens het systeem is alles verzonden, meer kan ik niet voor U betekenen".

Ik zou willen dat ik overdreef, maar nee, zo slecht was het dus echt. Heb daar drie keer besteld, en geen van de drie keer ging het soepel. Moeten ze wel met ècht debiel goede aanbiedingen komen willen ze mij als klant terugkrijgen.
[/eigen_ervaring]

[ Voor 54% gewijzigd door McGryphon op 06-12-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

--WaaZaa-- schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:39:
Festool, maar daar had ik niet genoeg geld voor..

Dus, ook voor mij een stapeltje donkerblauw:
[afbeelding]

Dit na de laatste L-BOXX aanbieding bij gereedschapcentrum, weer 3x lboxx rijker. In die komen wat schroefjes en kleine overige zut.
het is dat je best ver weg woont maar ik heb ook nog 2 van die boxx-en liggen waar ik niks mee doe.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijlemanz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 10:20
talin schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:25:
[...]

het is dat je best ver weg woont maar ik heb ook nog 2 van die boxx-en liggen waar ik niks mee doe.
Mag er ook 1 over worden genomen, ik heb nog een excentreermachine liggen + inlay maar geen L-boxx.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvG88
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:23
Hier ook Bosch blauw fan. Afgelopen weekend (eindelijk) de GSB 10,8 eens gebruikt. Moest een paar wand-planken ophangen, met verborgen beslag. Ik had vooraf nog wel een beetje mijn bedenkingen omdat ik voor klopboren altijd een variant met snoer gebruikte.

Maar dit viel mij 100% mee, zeer positief eigenlijk. Zeker voor een 10,8 machientje. Met de GSB kan ik alle klusjes in en rondom huis wel aan. Behalve dan in het betonnen plafond boren, maar voor die paar keer leen ik de boorhamer bij mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Tijd voor een Bosch GBH2600 dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:14

Reinier

\o/

Bosch Blauw-fan reprahzent!

Ik heb sinds kort een 10,8 volt DeciLED lampje. Wat een fijn ding. Zo simpel, gewoon een ledlampje, maar wel degelijk gebouwd, geeft goed licht en is handig ergens aan op te hangen met magneet of haak. Hij heeft me in een paar weken al tig keer uit de brand geholpen. Maar ik heb er nog geen inlay voor gevonden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Mythio schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:05:
Tijd voor een Bosch GBH2600 dan ;-)
Mwah, dan liever de -door inmiddels vele _/-\o_ (forum)vrienden gekochte- GBH 2-28DFV 8)
Reinier schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:05:
Bosch Blauw-fan reprahzent!

Ik heb sinds kort een 10,8 volt DeciLED lampje. Wat een fijn ding. Zo simpel, gewoon een ledlampje, maar wel degelijk gebouwd, geeft goed licht en is handig ergens aan op te hangen met magneet of haak. Hij heeft me in een paar weken al tig keer uit de brand geholpen. Maar ik heb er nog geen inlay voor gevonden.
Inderdaad handige lampen he. Ik had eerst zoiets van "tja, leuk ding, maar die sla ik effe over". Op een gegeven moment toch maar gekocht (z'n grote broer, de GLI VariLed) en tot nu toe geen spijt van gehad. Ja spijt dat ik 'm pas zo laat kocht. Erg fijn licht ook wat daar uit komt. En gewoon met de standaard accu's ... wat wil je nog meer :)

Heb je ook dat zaklampje? (GLI PocketLed). Ook al vaker zeer nuttig geweest. Toch niet stom bedacht allemaal die dingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
Een inlay voor die zaklamp? Zo'n ding leg je toch ergens in een kast/lade voor het grijpen? :P

Ik heb eens zo'n stevig zaklampje gekocht (met 18650 batterij). Zit standaard in m'n jaszak en is al vaak van toepassing geweest voor medestanders die het sleutelgat niet konden vinden, geld/oorbel laten vallen, donkere steegjes in buitenstedelijke gebieden of om te kijken of er poep onder de schoenen zit ;) het licht van een mobiel schiet toch vaak tekort in zulke gevallen.

[ Voor 3% gewijzigd door geekeep op 06-12-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
talin schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:35:
[...]

ja maar ja maar!
;)

wat is er beter dan Bosch, op elke antwoord zal ik nee antwoorden :)
Elk merk heeft zo zijn voordelen. Bosch is goedkoop en Makita biedt kwaliteit ;)

Maar even serieus: Bosch heeft het voor mij net niet. De machines waar ik het meest mee werk vind ik van Makita beter. Bosch was naar mijn idee te laat met een aantal BL accumachines. Een zware klopboor, slijptol en cirkelzaag hebben ze bijvoorbeeld nog steeds niet BL. Terwijl dat juist machines zijn die stroom vreten en extra looptijd kunnen gebruiken. Het zijn ook machines die ik veel gebruik.

Ook heb ik geen 10.8V (zie hier veel Bosch 10.8V voorbij komen) meer nodig, omdat ik met de Metabo BS18 quick en Makita DDF483 machines heb die compact zijn en genoeg power hebben.

Ik zie overigens dat ik nogal in de minderheid ben. Terwijl ik om me heen veel Makita, Milwaukee, DeWalt en Festool (in mindere mate, omdat het ook veel wordt gejat) zie. Ik heb (relatief) veel aannemers in mijn vriendenkring en familie die ook de genoemde merken gebruiken.

Grappig om te zien dat het hier dus totaal anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:24
Framoes schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 15:49:
[...]

Elk merk heeft zo zijn voordelen. Bosch is goedkoop en Makita biedt kwaliteit ;)

Maar even serieus: Bosch heeft het voor mij net niet. De machines waar ik het meest mee werk vind ik van Makita beter. Bosch was naar mijn idee te laat met een aantal BL accumachines. Een zware klopboor, slijptol en cirkelzaag hebben ze bijvoorbeeld nog steeds niet BL. Terwijl dat juist machines zijn die stroom vreten en extra looptijd kunnen gebruiken. Het zijn ook machines die ik veel gebruik.

Ook heb ik geen 10.8V (zie hier veel Bosch 10.8V voorbij komen) meer nodig, omdat ik met de Metabo BS18 quick en Makita DDF483 machines heb die compact zijn en genoeg power hebben.

Ik zie overigens dat ik nogal in de minderheid ben. Terwijl ik om me heen veel Makita, Milwaukee, DeWalt en Festool (in mindere mate, omdat het ook veel wordt gejat) zie. Ik heb (relatief) veel aannemers in mijn vriendenkring en familie die ook de genoemde merken gebruiken.

Grappig om te zien dat het hier dus totaal anders is.
HIER OOK MAKITA-FAN HOOR :+ _/-\o_
Heb niet heel veel Makita zelf alleen een BDF444RFX accutol en een HR2631FTJ combi-boorhamer.
Om mij heen zie ik eerlijk gezegd ook voornamelijk Makita gereedschap, met enkele uitzonderingen natuurlijk ;)

Ben nu voor m'n pa aan het rond kijken voor wat gereedschap e.d. en begint zo langzamerhand wat te komen.
Hij had nog voornamelijk ouwe (goedkope) meuk maar ook zeker wel goed spul, vorig jaar voor z'n verjaardag een aardig complete set Facom schroevendraaiers aangeschaft (PH, PZ, Sleuf, en Torx), en een setje Gedore tangen.
Vandaag ff een leuke koffer voor hem geschoord van B&W International wel te weten deze spik-splitertje nieuw voor nog geen €100,- bij de Provak.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 23:59

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik snap sowieso niet wat al die bosch fanboys in het makita topic doen..... :?
Open lekker een eigen topic ofzo.. :/

.
.
.

:+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Figures, een mod consumentenelektronica die pro-Makita is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:49
Bosch is blijkbaar niet goed genoeg als consumentenelectronica? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Laatst online: 23:44
Nope, Milwaukee FTW! Als je klein krachtig gereedschap wilt in plaats van die kleine Bosch prullaria :+

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
(jarig!)
* Notna keek nog eens een paar keer naar de titel van het topic en dacht 'that was not there before?'

:+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Raymond schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:46:
Bosch is blijkbaar niet goed genoeg als consumentenelectronica? :+
Er zijn hier thuis twee Bosch gereedschappen die dagelijks gebruikt worden, dat zijn de wasmachine en de broodsnijmachine :Y)

Al moet ik zeggen dar de GSR 10,8 en de GST 90 ook goede dienst doen, zij het minder frequent.
Remy!!!! schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:51:
Nope, Milwaukee FTW! Als je klein krachtig gereedschap wilt in plaats van die kleine Bosch prullaria :+
Oh, je bedoelt dat fijne spul dat werkt tot het ineens afbreekt omdat verschillende onderdelen niet navenant zijn verstevigd bij de overstap naar sterkere brushless-motoren? O-)

Oké oké ik hou op met het simpele bashen :P

[ Voor 36% gewijzigd door McGryphon op 06-12-2016 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Artbij
Volgens mij is bosch hier vooral populair om de L-boxxen en dat ze regelmatig 50% korting hebben :)

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op maandag 5 december 2016 @ 19:04:
[...]
Ja dat kan best zijn, maar wat zegt dat over de eisen die aan het zuigen van hopeloos lastig steenstof worden gesteld?? :+

Mijn eigen Festo van een jaar of tien oud (met een veel betere filtertechnologie dan deze Kärchers) ligt ook al na een tiental minuutjes naar adem happend op de vloer bij het zuigen van ultrafijn steenstof.
Filters lopen zonder magisch ingrijpen van bovenaf gewoon snel dicht door dit steenstof.

Pas met m'n recentere Protool bouwzuiger met een filterreinigingstechnologie (gebaseerd op wisselende overdruk) die je nu ook bij de betere merken ziet, kan ik doorzuigen tot het cement letterlijk over de rand van de zuiger begint te vallen.

Zonder dat feature kun je langdurig werken met bijv. een muurfrees wel vergeten (of je moet het niet erg vinden om in een mistwolk te werken), wat overigens niets zegt over de kwaliteiten van een goedkopere zuiger voor de meer modale toepassingen.
Het kan daarom best waar zijn dat jouw genoemde 99% daarom tevreden is met zo'n zuiger, je moet er alleen geen diehard bouwklus mee willen doen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Remy!!!! schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:51:
Zie hier de nieuwe Makita 18V machines. Kleiner dan Milwaukee 10.8V. En krachtiger.

Afbeeldingslocatie: http://www.coptool.com/wp-content/uploads/2016/09/makita-black-milwaukee-fuel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:43:
[...]

Ja dat kan best zijn, maar wat zegt dat over de eisen die aan het zuigen van hopeloos lastig steenstof worden gesteld?? :+

Mijn eigen Festo van een jaar of tien oud (met een veel betere filtertechnologie dan deze Kärchers) ligt ook al na een tiental minuutjes naar adem happend op de vloer bij het zuigen van ultrafijn steenstof.
Filters lopen zonder magisch ingrijpen van bovenaf gewoon snel dicht door dit steenstof.

Pas met m'n recentere Protool bouwzuiger met een filterreinigingstechnologie (gebaseerd op wisselende overdruk) die je nu ook bij de betere merken ziet, kan ik doorzuigen tot het cement letterlijk over de rand van de zuiger begint te vallen.

Zonder dat feature kun je langdurig werken met bijv. een muurfrees wel vergeten (of je moet het niet erg vinden om in een mistwolk te werken), wat overigens niets zegt over de kwaliteiten van een goedkopere zuiger voor de meer modale toepassingen.
Het kan daarom best waar zijn dat jouw genoemde 99% daarom tevreden is met zo'n zuiger, je moet er alleen geen diehard bouwklus mee willen doen. ;)
We hadden het over zuigkracht. Niet over steenstof.

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 53 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.