Het enige dat ik ooit als verschil tussen PL en CS heb kunnen vinden, is dat met PL55 vaak op de set wordt gedoeld en met de CS op de machine. Maar dat gaat ook al lang niet altijd op
Zie inderdaad ook alles door elkaar, sets en prijzen.Raymond schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:44:
Het enige dat ik ooit als verschil tussen PL en CS heb kunnen vinden, is dat met PL55 vaak op de set wordt gedoeld en met de CS op de machine. Maar dat gaat ook al lang niet altijd op
Met gestrekt been.
Amazon.de heeft ook Black Friday, met daarin ook Bosch Blauw-aanbiedingen met 40 - 50% korting.
[ Voor 4% gewijzigd door L.N. op 25-11-2016 10:10 ]
Heb ik volgens mij ergens zien staan, niet dat het uitmaakt want ze zeggen dat het product discontinued/niet meer leverbaar is. Volgende keer beter.Fraggert schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:12:
[...]
Staat erbij "while stock lasts"? Of iets dergelijks?
Anders gewoon ff mailen want volgens mij leveren ze dan gewoon nog voor die prijs hoor.
Anoniem: 828623
Precies mijn gevoel. Gisteravond bij de scouting bezig geweest, niet op mijn PC geweest. Ik kom aan op mijn werk en check dit topic, en ik zie een deal staan. Accu-klopboor voor 100 pond? Yes please.... oh nee wacht, is al uitverkochtleecher schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:19:
[...]
Heb ik volgens mij ergens zien staan, niet dat het uitmaakt want ze zeggen dat het product discontinued/niet meer leverbaar is. Volgende keer beter.

even een noob vraagje;
Ik heb een Bosch accuboor 18v met daarbij 3x 1,5 ah accu's.
Nu zit ik te kijken naar een decoupeerzaag (gst 18v li-b), maar die worden voornamelijk met sets van 4.0 ah accu's verkocht.
De accu's lijken me gelijk, maar dit komt er in de praktijk dan toch alleen op neer dat ze sneller leeg zijn, maar geen vermogen minder hebben?
Of is het verschil dusdanig groot dat ik iedere 5 minuten accu's moet wisselen?
Nu zit ik te kijken naar een decoupeerzaag (gst 18v li-b), maar die worden voornamelijk met sets van 4.0 ah accu's verkocht.
De accu's lijken me gelijk, maar dit komt er in de praktijk dan toch alleen op neer dat ze sneller leeg zijn, maar geen vermogen minder hebben?
Klopt, ze gaan alleen sneller leeg. Het vermogen blijft hetzelfde.FZ6 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:55:
even een noob vraagje;
Die van 4Ah gaan gewoon langer meeOf is het verschil dusdanig groot dat ik iedere 5 minuten accu's moet wisselen?
Waarbij zaagmachines wel een voorbeeld zijn van machines waarbij grotere accu's toch echt wel fijn zijn. 1,5Ah is toch wel vrij snel leeg naar mijn ervaring. Maar als je genoeg accu's hebt en een vlotte lader hoeft dat op zich geen probleem te zijn.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Voor zover ik weet maakt dat voor een decoupeerzaag inderdaad (qua vermogen) niet uit, maar er zijn wel tools die met een zwaardere accu niet alleen langer maar ook gewoon beter werken. Bijvoorbeeld bij een slijptol of cirkelzaag is dat verschil vaak goed te merken, dat de 3/4/5Ah accu's continu de machine op volle kracht kunnen laten werken, waar de beschermelektronica na een tijdje ingrijpt als de cellen van een "kleine" accu te warm worden.
Helaas zijn de meeste fabrikanten er niet zo happig op om ook duidelijk te maken bij welke tools dit het geval is.
Helaas zijn de meeste fabrikanten er niet zo happig op om ook duidelijk te maken bij welke tools dit het geval is.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Zo. In plaats van een complete set toch maar eerst een losse decoupeerzaag gekocht:
https://www.amazon.de/Mak...e-DJV182Y1J/dp/B00QV8FXZW
Voor €230 incl. koffer en 1,5Ah accu. Ik heb al 2 4Ah accu's dus die 1,5 is wel handig voor de boor/schroefmachine. Nadeel van een set is toch dat ik de helft niet nodig heb en de koffers dan toch wel mis. Cirkelzaag koop ik dan later wel een keer en schuurmachine misschien toch gewoon met snoer.
https://www.amazon.de/Mak...e-DJV182Y1J/dp/B00QV8FXZW
Voor €230 incl. koffer en 1,5Ah accu. Ik heb al 2 4Ah accu's dus die 1,5 is wel handig voor de boor/schroefmachine. Nadeel van een set is toch dat ik de helft niet nodig heb en de koffers dan toch wel mis. Cirkelzaag koop ik dan later wel een keer en schuurmachine misschien toch gewoon met snoer.
ik heb dezelfde spullen als jij daar hebt.FZ6 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 11:55:
even een noob vraagje;
zelfde boor en zelfde zaag.
maar ik heb er 2 6Ah accu's bij.
ik kan een hele dag ( 8 uur ) met de boormachine doen, en dan schroef ik tori 5x 100 in douglas.
de zaag doet het zeker 6 uur met een 6Ah accu douglas planken zagen op niet al te hoge snelheid.
ja ik heb die 3 1,5 Ah heb ik ook nog en die gebruik ik als de 6Ah op de lader liggen.
als die voor de zaag leeg raken is dat in 1x, opeens is het afgelopen, dan kan je nog afmaken waar je mee bezig bent en dan moet je gaan laden.
neem deze: de 10.8 accu boor:L.N. schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 10:10:
Amazon.de heeft ook Black Friday, met daarin ook Bosch Blauw-aanbiedingen met 40 - 50% korting.
https://www.amazon.de/Bos...TF8&qid=1480076548&sr=1-3
144 in de aanbieding.
voor 35 euro koop je er 1 zonder accu's en zonder lader op Ebay, ben je altijd goedkoper uit.
http://www.ebay.nl/itm/Bo...92d941:g:u9UAAOSw5cNYLwr1
die verkoper ( zoals al eerder gemeld ) bied dingen los aan en daar zitten heel wat koopjes tussen
http://www.ebay.nl/usr/niggeldon?_trksid=p2047675.l2559
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Thanks,
Denk dat ik maar ga bestellen en de gok nemen qua accu's.
Kan er later eventueel nog een losse accu bijbestellen
http://www.ebay.nl/itm/BO...0c476f:g:rn8AAOSw4GVYM-slFZ6 schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:00:
Thanks,
ben je voor de komende 10 jaar klaar.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Klopt helemaal, ik merk het verschil tussen 1,5 en 4Ah al bij de DTZ bij de schroeven >100 mmMcGryphon schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 13:10:
Voor zover ik weet maakt dat voor een decoupeerzaag inderdaad (qua vermogen) niet uit, maar er zijn wel tools die met een zwaardere accu niet alleen langer maar ook gewoon beter werken. Bijvoorbeeld bij een slijptol of cirkelzaag is dat verschil vaak goed te merken, dat de 3/4/5Ah accu's continu de machine op volle kracht kunnen laten werken, waar de beschermelektronica na een tijdje ingrijpt als de cellen van een "kleine" accu te warm worden.
K to the KillaZ
Gisteren de verzendbevestiging gekregen!Uncle Mel schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:59:
[...]
Nee nog steeds niet
Ik heb geen haast maar als ik aan het eind van de week nog geen verzendbevestiging heb ga ik ze maar eens bellen (uit ervaring van nederlandse webshops weet ik dat mails e.d. het digitale ronde archief ingaan).
edit: toch maar ff nagevraagd en nog 3-5 business days wachten waarschijnlijk, dan ook nog shipping tijd dus op zijn vroegst eind volgende week

Vandaag bij Klium.nl de MAKITA RT0700CX3J COMBINATIE KANTENFREES / BOVENFREES in de black friday gekocht. Uiteindelijk net zo duur als bij Axminster maar dan uit een NL webshop met gegarandeerd voorraad.
Waarschijnlijk komen er maandag dus 2 mooie cadeaus binnen!
Enige wat eigenlijk nog écht op de wishlist staat is de DTM51ZJX3 Multitool + Toebehorenset
[ Voor 5% gewijzigd door Uncle Mel op 25-11-2016 18:11 ]
Wat een gave machine die MAKITA RT0700CX3J!
Heb net dit filmpje zitten kijken. Wil er eigenlijk ook wel één.
Niet al te duur ook, maar even over nadenken.
Zou er dan eigenlijk ook deze geleiderail adapter bij willen omdat ik ook al een Makita cirkelzaag heb maar vind de €43 daarvoor dan naar verhouding verschrikkelijk duur.
Dit is trouwens ook een mooie accessoire ervoor, een ring waarin je verschillende maten kopieerringen kan plaatsen.
Die ring is blijkbaar een officiële Makita accessoire, die kopieerringen niet.
*edit*
Die Makita ring is part number 321492-3 en lastig verkrijgbaar kennelijk.
Wel bij Amazon.de gevonden maar met 1 á 2 maanden levertijd.
Heb net dit filmpje zitten kijken. Wil er eigenlijk ook wel één.
Zou er dan eigenlijk ook deze geleiderail adapter bij willen omdat ik ook al een Makita cirkelzaag heb maar vind de €43 daarvoor dan naar verhouding verschrikkelijk duur.
Dit is trouwens ook een mooie accessoire ervoor, een ring waarin je verschillende maten kopieerringen kan plaatsen.
*edit*

[ Voor 33% gewijzigd door Vliegvlug op 25-11-2016 20:23 ]
Ik moet je toch teleurstellen, maar Klium is niet Nederlands. Ze zijn Vlaams (Hasselt).Uncle Mel schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 18:09:
[...]
Gisteren de verzendbevestiging gekregen!![]()
Vandaag bij Klium.nl de MAKITA RT0700CX3J COMBINATIE KANTENFREES / BOVENFREES in de black friday gekocht. Uiteindelijk net zo duur als bij Axminster maar dan uit een NL webshop met gegarandeerd voorraad.
Bij Ibood weer gereedschap
O.a. een metabo (zo te zien) kgs 216m afkortzaag voor 130 euro
http://www.ibood.com/home...zaag-met-trekfunctie.html
Hij is al op...FZ6 schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 00:03:
Bij Ibood weer gereedschap
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Nooooooo!!!!L.N. schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:49:
[...]
Ik moet je toch teleurstellen, maar Klium is niet Nederlands. Ze zijn Vlaams (Hasselt).
Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer: snel en gratis geleverd.
Bij Axminster is het bijna €10 verzendkosten.
Die geleiderail adapter is inderdaad erg handig. Echter voor €45 én het feit dat ik geen geleiderail heb een beetje gortig.Vliegvlug schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 19:52:
Wat een gave machine die MAKITA RT0700CX3Jdd
Heb net dit filmpje zitten kijken. Wil er eigenlijk ook wel één.![]()
*edit*
Ik was vooral onder de indruk van de veelzijdige inzetbaarheid van de frees.
[ Voor 63% gewijzigd door Uncle Mel op 26-11-2016 09:14 ]
Iemand ervaring met deze afstand meter? Gaat om een Aomaso....
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B01H6PTZKW
Wil hem gebruiken voor berekenen oppervlakte tbv laminaat. Inmeten gordijnen etcetera. En ik de tuin voor inmeten gras e.d.
Wil hem gebruiken voor berekenen oppervlakte tbv laminaat. Inmeten gordijnen etcetera. En ik de tuin voor inmeten gras e.d.
[ Voor 41% gewijzigd door Artbij op 26-11-2016 10:45 ]
Met gestrekt been.
Wel lekker goedkoop.
Persoonlijk zou ik er een met bluetooth nemen/zoeken als je er vaker/veel mee denkt te gaan meten, zodat je metingen direct op kan slaan op een plattegrondje op je telefoon of tablet.
Persoonlijk zou ik er een met bluetooth nemen/zoeken als je er vaker/veel mee denkt te gaan meten, zodat je metingen direct op kan slaan op een plattegrondje op je telefoon of tablet.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Mijn Bosch 10,8V setje heb ik al gebruikt. Gelukkig kwam de brushless GSR met een inferieur boortje al lekker door kalkzandsteen heen, dus in 99% van de tijd kan ik deze gebruiken. De GDR was ook al precies wat ik nodig had, soms even oppassen dat het niet met teveel geweld wordt geschroefd.
Enige nadeel dat je de apparaten niet op de batterij kunt zetten en dus altijd zijwaarts moet neerleggen. Maar het gewicht is daarentegen echt geniaal licht.
Nu maar eens kijken naar de Multi-tool. Ik denk ook weer gewoon de 10,8V versie. Heeft iemand ervaring met die [url=hhttp://www.werkzeugalarm.de/elektrowerkzeuge/zubehoer/gop-innenausbausatz-36-tlg-in-der-i-boxx-zubehoersatz-gop250ce-gop300sce-gop10-8/a-10111/]36 stuks accessoire set[/url] die wordt meegeleverd? Is dat voldoende voor algemeen gebruik? Ik wil hem gebruiken voor de hoekjes op de trap en mogelijk nog om wat vloertegels lichtelijk te bewerken(dit zal maar eenmalig zijn; zelf een vloertje leggen in technische ruimte).
Enige nadeel dat je de apparaten niet op de batterij kunt zetten en dus altijd zijwaarts moet neerleggen. Maar het gewicht is daarentegen echt geniaal licht.
Nu maar eens kijken naar de Multi-tool. Ik denk ook weer gewoon de 10,8V versie. Heeft iemand ervaring met die [url=hhttp://www.werkzeugalarm.de/elektrowerkzeuge/zubehoer/gop-innenausbausatz-36-tlg-in-der-i-boxx-zubehoersatz-gop250ce-gop300sce-gop10-8/a-10111/]36 stuks accessoire set[/url] die wordt meegeleverd? Is dat voldoende voor algemeen gebruik? Ik wil hem gebruiken voor de hoekjes op de trap en mogelijk nog om wat vloertegels lichtelijk te bewerken(dit zal maar eenmalig zijn; zelf een vloertje leggen in technische ruimte).
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Ik heb die een keer gekocht voor 5 euro middels een voucher en het werkt super. Onthoud de laatste 10 metingen en kan ook nog wat andere dingen voor je on the fly berekenen.artbij schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 10:15:
Iemand ervaring met deze afstand meter? Gaat om een Aomaso....
Wel even de Chinglish handleiding doornemen; zo had ik de optie uitgezet dat hij de lenge van het apperaat zelf meerekent in de afstand en dat scheelt toch behoorlijk
[ Voor 7% gewijzigd door Notna op 27-11-2016 09:55 ]
Zie dat er een hoop van die dingen onder verschillende namen op amazon staan. Heb uiteindelijk een sunrise besteld.Notna schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:54:
[...]
Ik heb die een keer gekocht voor 5 euro middels een voucher en het werkt super. Onthoud de laatste 10 metingen en kan ook nog wat andere dingen voor je on the fly berekenen.
Wel even de Chinglish handleiding doornemen; zo had ik de optie uitgezet dat hij de lenge van het apperaat zelf meerekent in de afstand en dat scheelt toch behoorlijk
Opties heeft hij genoeg inderdaad, en 60meter meten voor 31,- is geen geld
Met gestrekt been.
Ik heb die set. Is redelijk algemeen uitgevoerd. Ik gebruik deze in ieder geval overal en nergens voor. Heb ook geen andere accesoires voor m'n multitool, dus moet welJanar schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:49:
Over de kwaliteit ben ik ook erg positief, we misbruiken de multitool flink, maar de zaagjes houden goed stand. Natuurlijk moet je geen dikke schroeven tegenkomen met een houtzaagje, maar daarom gebruiken we (m'n vrienden gebruiken het apparaat ook geregeld) meestal ook zo'n multi-blad.
Dus ik denk dat het een fijne/goede set is
My 2 cents? Ik leg mijn gereedschap altijd vlak neerJanar schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:49:
Zonde als ie omkukelt en dan tot overmaat van ramp ook nog van de werkbank stuitert ofzo.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Voor het delen van mijn blijheid:
Het is deze jongen geworden

(DHP 482 met 2 4.0 AH accu's en lader, in MBOX)
Komt als het goed is dinsdag binnen. Mooi, want ik ben van plan om hem woensdag in gebruik te nemen. Raggen met die hap!
Het is deze jongen geworden

(DHP 482 met 2 4.0 AH accu's en lader, in MBOX)
Komt als het goed is dinsdag binnen. Mooi, want ik ben van plan om hem woensdag in gebruik te nemen. Raggen met die hap!
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 828623 op 27-11-2016 16:32 ]
Nice
Als er al wat bij de tool zelf zit (zoals schuurvoetje) misschien eerst http://www.action.nl/werc...-tool-zaagbladen-set-5dlg eens proberen.Janar schreef op zondag 27 november 2016 @ 09:49:
Als je daar snel doorheen gaat of zaken mist, kun je altijd nog die grote set kopen.
Heb laatst de "Faithfull FAIMFKIT7 7 delige multitool bladen set" in de aanbieding gekocht, voor €20,- geloof ik. Werkt prima en voor iets minder dan €3 per blad helemaal niet zo gek
. Wist niet dat de Action ze ook verkoopt!
My favorite programming language is solder.
Ik heb ook weer eens iets besteld: een Telwin Force 125 invertertje, met ruim 200 elektroden erbij en nog wat ander gerei. Moet ik ook maar eens showen als het binnen is 
Oh, en meteen 27 strekkende meter en 4 vierkante meter staal erbij besteld natuurlijk, dan moet ik tot eind dit jaar wel vooruit kunnen gok ik
Oh, en meteen 27 strekkende meter en 4 vierkante meter staal erbij besteld natuurlijk, dan moet ik tot eind dit jaar wel vooruit kunnen gok ik
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Thanks! Klinkt goed als een expert zoals jij het zegt en gebruikt!Atmoz schreef op zondag 27 november 2016 @ 12:47:
[...]
Ik heb die set. Is redelijk algemeen uitgevoerd. Ik gebruik deze in ieder geval overal en nergens voor. Heb ook geen andere accesoires voor m'n multitool, dus moet wel
Over de kwaliteit ben ik ook erg positief, we misbruiken de multitool flink, maar de zaagjes houden goed stand. Natuurlijk moet je geen dikke schroeven tegenkomen met een houtzaagje, maar daarom gebruiken we (m'n vrienden gebruiken het apparaat ook geregeld) meestal ook zo'n multi-blad.
Dus ik denk dat het een fijne/goede set is
Point takenFraggert schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:15:
[...]
My 2 cents? Ik leg mijn gereedschap altijd vlak neer![]()
Zonde als ie omkukelt en dan tot overmaat van ramp ook nog van de werkbank stuitert ofzo.
Ik ben niet een echte klusser, maar als ik de mogelijkheid heb om origineel voor een redelijke prijs kan krijgen, doe ik dat. Weet ik en mijn vrienden, vrouw dat het aan mij ligt en niet aan mijn gereedschap. Dat is gewoon gezonder voor mij.KifArU schreef op zondag 27 november 2016 @ 16:58:
[...]
Als er al wat bij de tool zelf zit (zoals schuurvoetje) misschien eerst http://www.action.nl/werc...-tool-zaagbladen-set-5dlg eens proberen.
Als je daar snel doorheen gaat of zaken mist, kun je altijd nog die grote set kopen.
Even bekeken, maar de 36 delige kit is al te krijgen voor 67 Euro. Dat vind ik nog acceptabel en heb je 36 tools ipv 7; natuurlijk niet vergelijkbaar. De combinatie prijs met de multi-tool, 2 x 2,5 Ah accu's, accessoires en een L-boxx.Puch-Maxi schreef op zondag 27 november 2016 @ 17:14:
Heb laatst de "Faithfull FAIMFKIT7 7 delige multitool bladen set" in de aanbieding gekocht, voor €20,- geloof ik. Werkt prima en voor iets minder dan €3 per blad helemaal niet zo gek. Wist niet dat de Action ze ook verkoopt!
Keuze is, denk ik, dus wel gemaakt. Nu nog even de leverancier uitkiezen!
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Heeft iemand een handige jig of iets om shelf pins te maken met een router dan wel accu boormachine ?
Bijv https://www.amazon.com/Wo...s-SPT-COMBO/dp/B004646WHQ
Ben benieuwd wat anderen gebruiken voor ik iets ga maken/kopen..
Ik zou een a4tje op het dichtstbijzijnde ikea kastje leggen en dan met wat potlood er over, zoals je vroeger op school relief overtrok.
Of wil je het heel precies hebben?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Geen idee of dit is wat je bedoelt, maar zoiets? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90323393/enriqueeeee schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:13:
Heeft iemand een handige jig of iets om shelf pins te maken met een router dan wel accu boormachine ?
Gaaf, dude ken lassenMcGryphon schreef op zondag 27 november 2016 @ 18:39:
Ik heb ook weer eens iets besteld: een Telwin Force 125 invertertje, met ruim 200 elektroden erbij en nog wat ander gerei. Moet ik ook maar eens showen als het binnen is
Wat ga je maken?
Om te beginnen een opslagrek-achtig iets zodat dat staal ook niet zo in de weg ligt
Daarna is stap 1 een vernieuwde bagagedrager voor mijn fiets, net zo groot als de huidige maar hopelijk enkele kilo's lichter en wat minder beun-de-haas

Daarna staat ook een fietsaanhanger op de planning onder andere, maar dat is ook zo iets wat ik al een paar jaar roep
Het moet heel precies, wil een kastje maken.The Eagle schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:34:
Ik zou een a4tje op het dichtstbijzijnde ikea kastje leggen en dan met wat potlood er over, zoals je vroeger op school relief overtrok.
Zo iets is leuk maar een beetje prijzig.. YouTube: Festool LR32 System Demo
Zelf maken is prima te doen met een stukje aluminium/ijzer/trespa.enriqueeeee schreef op zondag 27 november 2016 @ 19:13:
Hart op hart afstand is bij die dingen standaard 32mm. 1x goed aftekenen en boren, en je hebt er jaren plezier van
Ok deze post had ik gemist, top. Dan gaat er ook een GWS + GSR met totaal € 55 korting vanuit Dld deze kant opFraggert schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:25:
[...]
Koekoek![]()
![]()
![]()
Mailtje van Bosch30 euro cashback goedgekeurd en wordt gestort
![]()
150 euro voor de hele GWS10,8-76 set
Bah, er viel net een rolletje ondervloer op een van mijn L-Boxxen. Precies de enige van dat (grootste) formaat die ik heb. Waar moet de invalzaag nou in 

Zijn ze toch niet zo sterk als ik dacht

Anoniem: 639074
Tjonge, dit is wel een dieptriest voorval.Reinier schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:28:
Bah, er viel net een rolletje ondervloer op een van mijn L-Boxxen. Precies de enige van dat (grootste) formaat die ik heb. Waar moet de invalzaag nou in
Als je dus voortaan met een bolletje zachte wol aan het klussen slaat dan moeten eerst alle Makita opbergboxen veilig worden opgeborgen.

Zou Makita.nl hier ook zo de wrange humor van inzien??
Toen een tijdje terug een van de honden een dure usb stick had verpulverd, stuurde ik voor de grap de foto's naar de fabrikant.
Die schreef meteen terug dat het hen reuze speet, maar dat dit niet onder hun garantie viel.
Ja dat begreep ik ook wel, maar een professionele beschermbox die al compleet verticaal splijt van een blind date met een poezelig tapijtje, pfffff wat een reclame is dat zeg.
Als ik Makita was dan zou ik nu een slimme investering plegen door meteen twintig van die boxen als zwijggeld aan te bieden.
Voor als er nog een keer iets valt.
Gratis bezorgd aan huis, met een geurige attentie voor de vrouw des huizes en een stel gepersonaliseerde werkhandschoenen (op maat!!) voor je meeklussende dochter.

Vervang Makita in je verhaal wel even door Bosch en/of Sortimo
Oh en het rolletje ondervloer woog 24 kg en kwam van een meter hoogte naar beneden kletteren.
GeoStax schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:08:
[...]
Ok deze post had ik gemist, top. Dan gaat er ook een GWS + GSR met totaal € 55 korting vanuit Dld deze kant opDie mogen dan mijn 14,4V Makita's gaan vervangen. Voor het zwaardere werk is er nog een DHP458 (of iets met een stekker eraan natuurlijk)
Houd wel altijd even die einddatum in de gaten van de Bosch Bonus Bangs.
Heb je de app gedownload? Ook handig voor de garantieregistratie, werkt super easy
Leuke projecten manMcGryphon schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:05:
[...]
Om te beginnen een opslagrek-achtig iets zodat dat staal ook niet zo in de weg ligt
Daarna is stap 1 een vernieuwde bagagedrager voor mijn fiets, net zo groot als de huidige maar hopelijk enkele kilo's lichter en wat minder beun-de-haas
[afbeelding]
Daarna staat ook een fietsaanhanger op de planning onder andere, maar dat is ook zo iets wat ik al een paar jaar roep
staan vast zat plannetjes online voor dat soort karretjes
Dat was precies wat ik wilde reagerenReinier schreef op maandag 28 november 2016 @ 05:58:
Vervang Makita in je verhaal wel even door Bosch en/of Sortimo
Oh en het rolletje ondervloer woog 24 kg en kwam van een meter hoogte naar beneden kletteren.

Ik heb een tijdje in een magazijn gewerkt, en daar ben ik erachter gekomen dat van een paar meter hoog een rolletje kunstleer(30 strekkende meters, ongeveer 25 kilo) dwars door een europallet heengaat.
Die rolletjes hebben wij hier ook in kokers aan het dak hangen in de binderij, als er zo eentje op je af komt als je het (nog) niet verwacht is een stap weg zetten meestal een betere optie dan op proberen te vangen inderdaadAnoniem: 828623 schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:12:
[...]
Dat was precies wat ik wilde reageren![]()
Ik heb een tijdje in een magazijn gewerkt, en daar ben ik erachter gekomen dat van een paar meter hoog een rolletje kunstleer(30 strekkende meters, ongeveer 25 kilo) dwars door een europallet heengaat.
En hoewel ik het wel met Bhagavad eens ben dat een systeemkoffer wat moet kunnen hebben..

Stelt het me enigszins teleur dat een L-box het daarbij begeeft? Ja. Zou een niet-systeemkoffer van hetzelfde formaat het wel overleefd hebben? Daar zou ik geen geld op inzetten
Bij ons gebeurde het iets te vaak. Iets met 'voor het gemak' de lepels van de vorkheftruck wat dichter bij elkaar zetten, en dan een stalen bak met 20 rollen kunstleer die naar beneden komt donderen. Geen probleem hoor, zolang als je in de heftruck blijft zitten. In de kooi ben je veilig zat. Het zijn de mensen in de buurt die moeten rennen.McGryphon schreef op maandag 28 november 2016 @ 08:20:
[...]
Die rolletjes hebben wij hier ook in kokers aan het dak hangen in de binderij, als er zo eentje op je af komt als je het (nog) niet verwacht is een stap weg zetten meestal een betere optie dan op proberen te vangen inderdaad
En hoewel ik het wel met Bhagavad eens ben dat een systeemkoffer wat moet kunnen hebben..![]()
Stelt het me enigszins teleur dat een L-box het daarbij begeeft? Ja. Zou een niet-systeemkoffer van hetzelfde formaat het wel overleefd hebben? Daar zou ik geen geld op inzetten
Dat een LBoxx, MBox, Systainer of wat dan ook het daaronder begeeft zou ik verwachten. Hard plastic is niet gemaakt voor dit soort dingen. Voor dit soort krachten moet je of een rubbersoort hebben die terug veert, of gehard staal, maar dan is je ondervloer materiaal waarschijnlijk kapot.
Je had het deksel ook niet dicht denk ik...
Revive the guild!
Klopt hij stond open. Dat maakt nogal uit
Met het deksel dicht kunnen ze 100KG hebben. Je kunt er dus op staan. Stevig genoeg lijkt me. Maar als je ze "misbruikt" krijg je ze wel kapot ja. Vorige week nog een houten latje wat van de tafelzaag af schoot tegen een L-boxx aan geknald: stukje eruit. Effe lijmen en weer klaar
Maar het is uiteindelijk maar plastic he...
oooowhhhh bummer dudeReinier schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:28:
Bah, er viel net een rolletje ondervloer op een van mijn L-Boxxen.

Alsnog kan ik zo een systeem opnoemen dat ik toch een hogere kans geef om het dan te overleven 
Maar goed, tenzij je hobby gaat maken van het gooien met rollen ondervloer is dat niet per se een zinnige investering voor je gok ik

Maar goed, tenzij je hobby gaat maken van het gooien met rollen ondervloer is dat niet per se een zinnige investering voor je gok ik
Ik heb ook altijd meer vertrouwen om op mijn Raaco box te staan (http://www.raaco.com/Compact-1597.aspx ) Dan op mijn M-Box'en.
Ik zit te denken om van betonplex oid een plaatje te maken voor bovenop mijn M-box, ik vertrouw de kist opzich wel maar niet het midden van de deksel.
Ik zit te denken om van betonplex oid een plaatje te maken voor bovenop mijn M-box, ik vertrouw de kist opzich wel maar niet het midden van de deksel.
Stadia was beter....
Kogel door de kerk. Heb gisteren de Schleppach PL55 besteld met 2 x 700mm rail. Daar zit geen box bij, zijn er ook goedkopere uitvoeringen van die L-boxen?
Met gestrekt been.
Over boxen gesproken: afgelopen weekend een Makita BO5031K excenter schuurmachine aan de collectie toegevoegd. Helaas wordt dat ding geleverd in een gedrocht van een koffer, in plaats van een m-box waar ik al mijn andere makita spul in heb zitten.

Maar eens kijken welk maatje het beste zou passen en dan zien hoe ik hem daar een beetje netjes in opberg, zonder dat ie alle kanten op stuitert tijdens vervoer. Opvullen met voorraad schuurpapier is altijd een optie natuurlijk

Maar eens kijken welk maatje het beste zou passen en dan zien hoe ik hem daar een beetje netjes in opberg, zonder dat ie alle kanten op stuitert tijdens vervoer. Opvullen met voorraad schuurpapier is altijd een optie natuurlijk
[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 28-11-2016 09:27 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dat spul zie ik wel eens langkomen bij installateurs hier in de buurt ja, bevalt dat zo spul zo goed? Zo veel degelijker dan M-box/systainer/L-boxx, of is dat meer een gevoelskwestie?artificial_sun schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:20:
Ik heb ook altijd meer vertrouwen om op mijn Raaco box te staan (http://www.raaco.com/Compact-1597.aspx ) Dan op mijn M-Box'en.
Zit dat het stapelen niet in de weg? Of bedoel je een los plaatje? Indien dat tweede, heb je dat dan niet praktisch altijd wel in de buurt liggen?Ik zit te denken om van betonplex oid een plaatje te maken voor bovenop mijn M-box, ik vertrouw de kist opzich wel maar niet het midden van de deksel.
Dat zijn de mooie koffers inderdaadOrion84 schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:26:
Over boxen gesproken: afgelopen weekend een Makita BO5031K excenter schuurmachine aan de collectie toegevoegd. Helaas wordt dat ding geleverd in een gedrocht van een koffer, in plaats van een m-box waar ik al mijn andere makita spul in heb zitten.
[afbeelding]
Ach ja, beter dan helemaal niks er omheen natuurlijk, maar echt een goeie koffer zal het idd niet zijn afgaand op de foto
[ Voor 36% gewijzigd door McGryphon op 28-11-2016 09:36 ]
En bij Conrad voor 159 (https://www.conrad.nl/nl/...1378336.html?sc.ref=Deals)artbij schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:32:
Die scheppach CS 55 is ook de Woodstar Divar 55? Die zie ik op amazon.de al voor 119,-
Wel met 2 rails.
Pff die scheppach aanbieding lonkt wel..
Gisteren mezelf al verwend met een mooie nieuwe 10,8 machine, die uit duitsland moet komen.. dus vandaag proberen in te houden qua bestellen...
Gisteren mezelf al verwend met een mooie nieuwe 10,8 machine, die uit duitsland moet komen.. dus vandaag proberen in te houden qua bestellen...
Het is een drama om hem goed dicht te krijgen, er is geen ruimte voor een deftige voorraad schuurpapier en fatsoenlijk stapelen met andere koffers is onmogelijk. Dus inderdaad: beter dan geen koffer, maar daar is ook wel echt alles mee gezegd.McGryphon schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:35:
[...]
Dat zijn de mooie koffers inderdaad
Ach ja, beter dan helemaal niks er omheen natuurlijk, maar echt een goeie koffer zal het idd niet zijn afgaand op de foto
Die zitten hier ook bijtijlemanz schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:51:
[...]
En bij Conrad voor 159 (https://www.conrad.nl/nl/...1378336.html?sc.ref=Deals)
Wel met 2 rails.
Met gestrekt been.
Dit doet me er wel aan denken dat ik nog steeds eens een beter oplossing voor m'n eigen excenter nodig heb, die heb ik nu maar bij de vlakschuurmachine van m'n pa gepropt maar dat past eigenlijk net niet..Orion84 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:10:
[...]
Het is een drama om hem goed dicht te krijgen, er is geen ruimte voor een deftige voorraad schuurpapier en fatsoenlijk stapelen met andere koffers is onmogelijk. Dus inderdaad: beter dan geen koffer, maar daar is ook wel echt alles mee gezegd.
Maar goed, ik heb een hoop materiaal op komst, ik heb een hoop materiaal over, daar kom ik dit jaar nog wel aan toe. Kan altijd later nog over naar een systeemkoffer, maar eerst ga ik eens zelf wat knutselen
Ondanks de mooie Makita-kleur, is het toch echt een Sortimo systainer. Jeweetwel, die Bosch bij z'n machines levert.Anoniem: 639074 schreef op maandag 28 november 2016 @ 02:17:
[...]
Tjonge, dit is wel een dieptriest voorval.
Als je dus voortaan met een bolletje zachte wol aan het klussen slaat dan moeten eerst alle Makita opbergboxen veilig worden opgeborgen.![]()
Zou Makita.nl hier ook zo de wrange humor van inzien??
Toen een tijdje terug een van de honden een dure usb stick had verpulverd, stuurde ik voor de grap de foto's naar de fabrikant.
Die schreef meteen terug dat het hen reuze speet, maar dat dit niet onder hun garantie viel.![]()
Ja dat begreep ik ook wel, maar een professionele beschermbox die al compleet verticaal splijt van een blind date met een poezelig tapijtje, pfffff wat een reclame is dat zeg.
Als ik Makita was dan zou ik nu een slimme investering plegen door meteen twintig van die boxen als zwijggeld aan te bieden.
Voor als er nog een keer iets valt.![]()
Gratis bezorgd aan huis, met een geurige attentie voor de vrouw des huizes en een stel gepersonaliseerde werkhandschoenen (op maat!!) voor je meeklussende dochter.
Al is het wel een fijne machine. Ik kan een velletje of 20 kwijt. Net niets natuurlijk.Orion84 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:10:
[...]
Het is een drama om hem goed dicht te krijgen, er is geen ruimte voor een deftige voorraad schuurpapier en fatsoenlijk stapelen met andere koffers is onmogelijk. Dus inderdaad: beter dan geen koffer, maar daar is ook wel echt alles mee gezegd.
Misschien als er weer een #2 of #3 ergens in de aanbieding is dat ik hem daarin prop.
K to the KillaZ
Het is gewoon Bosch Blauw i.c.m. een slechte telefooncameraFramoes schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:23:
[...]
Ondanks de mooie Makita-kleur, is het toch echt een Sortimo systainer. Jeweetwel, die Bosch bij z'n machines levert.
Overigens bestaan ze wel in Makitakleur.
Ik ontdekte dat ik ook nog een witte maat 4 heb dus geen nood, mijn zaag wordt niet dakloos.
De Hornbach heeft L-boxxen/Sortimo's, compleet met accesoires zoals schuiminlay'sartbij schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:25:
Kogel door de kerk. Heb gisteren de Schleppach PL55 besteld met 2 x 700mm rail. Daar zit geen box bij, zijn er ook goedkopere uitvoeringen van die L-boxen?
http://www.hornbach.nl/sh...ltaten/assortiment/l-boxx
Er zijn zelfs ook hele deftige antracietgrijze sortimo's. ben alleen ff kwijt waar die te krijgen zijn

Het is zeker een fijne machine, daarover echt geen klachtenKillaZ schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:25:
[...]
Al is het wel een fijne machine. Ik kan een velletje of 20 kwijt. Net niets natuurlijk.
Misschien als er weer een #2 of #3 ergens in de aanbieding is dat ik hem daarin prop.

En een stapeltje losse vellen werkt inderdaad nog wel, maar als je bijvoorbeeld bij hornbach een paar doojes mee wil nemen van de meestgebruikte korrels, dan gaat dat niet passen.
Binnenkort maar eens kijken in welke maat mbox hij het beste zou passen, ik heb zowel 2 als 3 al in gebruik, dus dat is een kwestie van even leegruimen en uitproberen.
Als je dat door zou kunnen geven, graagOrion84 schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:40:
[...]
Het is zeker een fijne machine, daarover echt geen klachten
En een stapeltje losse vellen werkt inderdaad nog wel, maar als je bijvoorbeeld bij hornbach een paar doojes mee wil nemen van de meestgebruikte korrels, dan gaat dat niet passen.
Binnenkort maar eens kijken in welke maat mbox hij het beste zou passen, ik heb zowel 2 als 3 al in gebruik, dus dat is een kwestie van even leegruimen en uitproberen.
K to the KillaZ
Sure 
Overigens afgelopen weekend ook de invalcirkelzaag nog even op een ietwat onorthodoxe wijze toegepast. We hadden een kozijn ingemetseld waar een opdekdeur bij hoorde. Die deur bleek echter niet bepaald ongehavend uit de opslag te komen, bovendien staan de staanders van het kozijn iets hol, waardoor de deur niet meer lekker past.
Aangezien zo'n opdekdeur niet echt aan te passen is (en de schade ook niet te herstellen) en we wel ook nog een stompe deur in dezelfde maat hadden staan, maar besloten om het kozijn dusdanig aan te passen dat de stompe deur er netjes in past. Dus rondom een paar cm van de opstaande rand wegzagen, zodat er ruimte is voor de stompe deur die natuurlijk dieper het kozijn in valt.
Met hout een constructie gemaakt waarop de geleiderails bevestigd kon worden en daarna het grootste deel van het zaagwerk met de cirkelzaag kunnen doen. Alleen de hoekjes en de bovenkant van het kozijn met de multitool moeten doen.
sorry voor het vertical video syndrome, dat krijg je als je je telefoon uit handen geeft
Deur past na nog wat schuurwerk keurig op zijn plek
Overigens afgelopen weekend ook de invalcirkelzaag nog even op een ietwat onorthodoxe wijze toegepast. We hadden een kozijn ingemetseld waar een opdekdeur bij hoorde. Die deur bleek echter niet bepaald ongehavend uit de opslag te komen, bovendien staan de staanders van het kozijn iets hol, waardoor de deur niet meer lekker past.
Aangezien zo'n opdekdeur niet echt aan te passen is (en de schade ook niet te herstellen) en we wel ook nog een stompe deur in dezelfde maat hadden staan, maar besloten om het kozijn dusdanig aan te passen dat de stompe deur er netjes in past. Dus rondom een paar cm van de opstaande rand wegzagen, zodat er ruimte is voor de stompe deur die natuurlijk dieper het kozijn in valt.
Met hout een constructie gemaakt waarop de geleiderails bevestigd kon worden en daarna het grootste deel van het zaagwerk met de cirkelzaag kunnen doen. Alleen de hoekjes en de bovenkant van het kozijn met de multitool moeten doen.
sorry voor het vertical video syndrome, dat krijg je als je je telefoon uit handen geeft
O.a Werkzeugwelten heeft deze. Ze hebben een shop op ebay en op Amazon.de. Op Amazon.de verzenden ze nu niet naar Nederland. Dat is vreemd, want ik weet zeker dat ze dat een maand geleden wel nog deden.Fraggert schreef op maandag 28 november 2016 @ 10:39:
[...]
Er zijn zelfs ook hele deftige antracietgrijze sortimo's. ben alleen ff kwijt waar die te krijgen zijn
Bingo!L.N. schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:24:
[...]
O.a Werkzeugwelten heeft deze. Ze hebben een shop op ebay en op Amazon.de. Op Amazon.de verzenden ze nu niet naar Nederland. Dat is vreemd, want ik weet zeker dat ze dat een maand geleden wel nog deden.
Dat staat bij wel meer zaken, gewoon ff mailtje eraan wagen
[quote]Fraggert schreef op maandag 28 november 2016 @ 07:52:
[...]
Heb je de app gedownload? Ook handig voor de garantieregistratie, werkt super easy
[...]
App heb ik inderdaad. Het zou me niets verbazen als er Q1 2017 weer een aantal nieuwe 10,8V modellen tussen de Bonus Bangs zitten
[...]
[...]
App heb ik inderdaad. Het zou me niets verbazen als er Q1 2017 weer een aantal nieuwe 10,8V modellen tussen de Bonus Bangs zitten
Ik kijk ook regelmatig welke actie's er lopen. Als ik wat zie dan knal ik 't hier ook wel ff neerGeoStax schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:47:
Box van 50,- voor een zaag van 119,- is wel wat apart
.
Zie na bestellen pas dat de zaag een levertijd heeft van 1 tot 3 maanden. Iemand daar ervaring mee? Duurt het echt zo lang?
Zie na bestellen pas dat de zaag een levertijd heeft van 1 tot 3 maanden. Iemand daar ervaring mee? Duurt het echt zo lang?
Met gestrekt been.
Ik wil een plaat maken op de bovenste box, ze verkopen deze dingen en worden natuurlijk vaak zelf gemaakt:McGryphon schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:35:
[...]
Dat spul zie ik wel eens langkomen bij installateurs hier in de buurt ja, bevalt dat zo spul zo goed? Zo veel degelijker dan M-box/systainer/L-boxx, of is dat meer een gevoelskwestie?
[...]
Zit dat het stapelen niet in de weg? Of bedoel je een los plaatje? Indien dat tweede, heb je dat dan niet praktisch altijd wel in de buurt liggen?
[...]

Die Raaco koffer heb ik omdat mijn allereerste Makita
Stadia was beter....
Zaag lijkt bij veel winkels op voorraad te zijn, maar ik zie er niet eentje tussenstaan die hem voor 119 levert:
http://www.idealo.de/prei...1_-divar-55-woodster.html
Ik zie hem bij deze winkel wel voor 119 en snel leverbaar:
https://www.hitmeister.de...ison&id_unit=381595415124
Ben uiteindelijk voor de Scheppach gegaan omdat ik een kortingscode had voor Amazon zelf. Die kost dan 129,- oid.Raymond schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:24:
Zaag lijkt bij veel winkels op voorraad te zijn, maar ik zie er niet eentje tussenstaan die hem voor 119 levert:
Met gestrekt been.
Gewoon zelf maken?GeertH schreef op zondag 27 november 2016 @ 22:04:
[...]
Zelf maken is prima te doen met een stukje aluminium/ijzer/trespa.
Hart op hart afstand is bij die dingen standaard 32mm. 1x goed aftekenen en boren, en je hebt er jaren plezier van
Balkje met minimaal 3 gaatjes, eerste twee gaatjes netjes recht boren, dan balkje met rondhoutjes in 2 gaatjes en de 3e boren.
Om het helemaal haaks te houden laat je je balkje iets uit het kastje steken en monteer je een tweede balkje die hem op gelijke afstand houd.
MBox 3 met http://www.gereedschapcen...-3-inleg-voor-bo6030.htmlOrion84 schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:26:
[afbeelding]
Waarschijnlijk is de schuurvoet van de BO6030 even groot als die van jou apparaat, en anders hebben ze nog andere losse inleg dingen voor in m-boxxen
Stadia was beter....
Mbox 2 met aan de binnenkant noppenschuim (geluidsisolatie). Dat spul kost bij de Gamma geloof 12 euro voor 2 stuks 50x100. Zelfklevend is het iets duurder.Orion84 schreef op maandag 28 november 2016 @ 13:14:
6030 is 150mm, de 5031 is 125mm. Maar dank voor de tip
Waarschijnlijk is het online nog goedkoper.
Misschien volgende keer een sponningfrees?Orion84 schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:03:
Sure
daarna het grootste deel van het zaagwerk met de cirkelzaag kunnen doen. Alleen de hoekjes en de bovenkant van het kozijn met de multitool moeten doen.
[video]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Werkt goed! Is een handig apparaat... Volgens mij heb ik hem voorlopig toch niet nodig, maar het is wel een leuk apparaat; veel handige tooltjes en natuurlijk 2 hele mooie 2,5 Ah 10,8V accu's erbij. Stond niet vermeld bij Bosch en ook niet op de website van Kruis.nl maar er zat toch een oplader erbij. Dus ik heb er nu al weer 2.
Ook maar gelijk even deze gehaald omdat mijn oude Bison kitspuit kapot is gegaan.

Dat is wel veel beter dan de oude kitspuit...Zoveel makkelijker.
Nu maar veel oefenen om de apparaten goed te beheersen!
Is dit wat?
http://www.screwfix.eu/bo...cordless-combi-drill.html
of bijv deze
Verder iemand ervaring met screwfix?
of bijv deze
[ Voor 28% gewijzigd door leecher op 29-11-2016 00:55 ]
ik krijg 2 x "page not found" helaas. Verder geen ervaring mee.leecher schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:19:
Is dit wat?
of bijv deze
Bij de ene staat een prijs die ik niet per-se geloof. Een blauwe bosch GSB 1800 voor 137 euro vind ik een tikkeltje weinig. Zeker omdat ze zeggen dat hij met 2 2.0AH accu's geleverd word. Ik heb zelf gekozen een Makita aan te schaffen, met 2 4.0 AH accu's. Vooral omdat mij de snellader wel iets waard is.leecher schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:19:
Is dit wat?
of bijv deze
De andere geeft aan Out of stock, dus ik weet niet of ze die nog binnen krijgen. En weer een wel heel lage prijs voor een blauwe bosch GSB 18-2-LI, ook met maar 1 4.0 AH accu... Sorry, maar 125 euro lijkt me een beetje sterk.
Bij de eerste link klopt de foto niet. De 1800 ziet anders uit, en is er eentje die "buiten de serie" valt.leecher schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 00:19:
Is dit wat?
of bijv deze
Ik zou die niet nemen.
De 2e is een fijne machine. Niets op aan te merken.
Huh? Die prijzen zijn helemaal niet zo gek toch?Anoniem: 828623 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:16:
Bij de ene staat een prijs die ik niet per-se geloof. Een blauwe bosch GSB 1800 voor 137 euro vind ik een tikkeltje weinig. Zeker omdat ze zeggen dat hij met 2 2.0AH accu's geleverd word. Ik heb zelf gekozen een Makita aan te schaffen, met 2 4.0 AH accu's. Vooral omdat mij de snellader wel iets waard is.
De andere geeft aan Out of stock, dus ik weet niet of ze die nog binnen krijgen. En weer een wel heel lage prijs voor een blauwe bosch GSB 18-2-LI, ook met maar 1 4.0 AH accu... Sorry, maar 125 euro lijkt me een beetje sterk.
Ik wilde eigenlijk juist zeggen dat ik ze wat duur vond in vergelijk met al die aanbiedingen hier de laatste tijd
Misschien in vergelijking met de aanbiedingen van de laatste tijd. Ik zit met dit soort prijzen in mijn hoofd:Atmoz schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 08:25:
[...]
Huh? Die prijzen zijn helemaal niet zo gek toch?
Ik wilde eigenlijk juist zeggen dat ik ze wat duur vond in vergelijk met al die aanbiedingen hier de laatste tijd
https://www.amazon.de/Bos...ds=bosch+gsb+18-2-li+plus
https://www.amazon.de/BOS...ds=bosch+gsb+18-2-li+plus
De eerste is met 2 2.0AH accu's, 186 euro. De tweede is de losse body, 134 euro. Nu vind ik dat wel lomp duur voor een losse body, maar toch. Dan vind ik 125 euro inclusief accu, lader en lbox wel een behoorlijk lage prijs.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 828623 op 29-11-2016 08:54 ]
Ach ja nummer 2 is inmiddels alweer out of stock en eigenlijk wil ik gewoon een machine met 2 accu's. Volgende keer beter
Wellicht is dit een mooie aanbieding voor je:
http://home-living-nl-nl....a-18v-combi-boor-2-accus/
http://home-living-nl-nl....a-18v-combi-boor-2-accus/
Leuke machine maar kost meer dan ik eigenlijk uit wil geven. De blauwe bosch prijzen die hier de afgelopen tijd langs zijn gekomen staan mij een stuk meer aan.
Wat voor iets is je budget dan wel? Ongeveer 125?leecher schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 10:51:
Leuke machine maar kost meer dan ik eigenlijk uit wil geven. De blauwe bosch prijzen die hier de afgelopen tijd langs zijn gekomen staan mij een stuk meer aan.
Correct. Dit omdat ik 2 machines wil. Stel ik koop zo'n Bosch klopboor dan koop ik er bijv nog een body bij zonder klopfunctie of een keer een 10,8v machine in een aanbieding. Ik zat eerst te denken aan een accuboor/slagschroevendraaier setje maar de slagschroefmachines vallen mij wat tegen. Als ik een keer een flinke draadbout ergens in moet draaien pak ik wel een ratel.
Anyways als ik aan zowel mijn budget als wensen wil voldoen moet ik het hebben van goeie aanbiedingen
Anyways als ik aan zowel mijn budget als wensen wil voldoen moet ik het hebben van goeie aanbiedingen
weet je, ik ben nu al 7 jaar bezig met het compleet opnieuw opbouwen van een boerderij uit 1880.leecher schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 11:33:
Correct. Dit omdat ik 2 machines wil. Stel ik koop zo'n Bosch klopboor dan koop ik er bijv nog een body bij zonder klopfunctie of een keer een 10,8v machine in een aanbieding. Ik zat eerst te denken aan een accuboor/slagschroevendraaier setje maar de slagschroefmachines vallen mij wat tegen. Als ik een keer een flinke draadbout ergens in moet draaien pak ik wel een ratel.
ik ben ooit begonnen met een bosch 12v groene accuboor, die gaf het na 3 nieuwe accu's gewoon op.
daarna een Bosch Blauw 18v met 6Ah accu's en die doet het nu al 4 jaar, ik doe er alles mee, gebruik hem soms als hamer!
ding heeft me nog nooit in de steek gelaten, ik heb wel ergens een klopboor maar wanneer ik die het laatst gebruikt heb, zeker al 2 jaar geleden, ff snel een emmer beton mixen dan zet ik een stuk ijzer in de accu boor, een gat van rond 13 boren in de muur, een echt goede boor er in en gaan!
ik hang dat ding aan mn riem en soms valt ie er af als ik op 3 meter sta, een keer vloeken en weer oppakken en verder.
ik prijs die dingen de hemel in, heb vroeger met van alles gewerkt bij een Technische Dienst Makita, Metabo heb alles wel in de handen gehad maar zo goed als deze Bosch blauw is, ik kan niet meer zonder.
het is dus maar net wat je er mee wil doen en als je dingen wil maar je budget is niet toereikend, dan is het nu de goede periode, kerstaanbiedingen en nieuw jaar uitverkoop etc!
je hoeft niet een hele garage vol met gereedschap te hebben voor die 2x in het jaar dat je wat doet.
Ik ben van de allergoedkoopste plastic kitspuit (die ik krom trok omdat de zwarte outdoor übermontagekit van Den Braven te stug was) overgegaan naar dit ultrafijne exemplaar:Janar schreef op maandag 28 november 2016 @ 23:01:
Ook maar gelijk even deze gehaald omdat mijn oude Bison kitspuit kapot is gegaan.
[afbeelding]
Dat is wel veel beter dan de oude kitspuit...Zoveel makkelijker.

Wat een verschil
das een heel mooi dingetje!Reinier schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 12:13:
[...]
Ik ben van de allergoedkoopste plastic kitspuit (die ik krom trok omdat de zwarte outdoor übermontagekit van Den Braven te stug was) overgegaan naar dit ultrafijne exemplaar:
[afbeelding]
Wat een verschil
linkje? of heb je die fysiek in de winkel gekocht?
Die HK 40 wordt onder meerdere merknamen verkocht en de prijzen variëren nogal. Hier was hij voor zover ik heb kunnen vinden het minst duur 
https://www.deboerdrachte...ol-hydraulic-zwaar-hk40/3
https://www.deboerdrachte...ol-hydraulic-zwaar-hk40/3
Dit topic is gesloten.