[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.585 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaasplank schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:38:
[...]

gedeeltelijk eens. Plaatmateriaal zagen op een andere plaat en er dan net doorheen zagen is vaak net wat handiger. Wat betreft het precies zagen zijn ook cirkelzagen die net zoals een invalzaag netjes precies langs je liniaal zaagt.

Dit topic is een grote invalzaag cirkeljerk en dat is onterecht imho.
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb tot nu toe alleen een invalzaag gebruikt. Niet omdat ik denk dat een invalzaag beter is, maar omdat mijn vader een invalzaag heeft. Zoals ik aangeef: Als je niet in hoeft te vallen, is een cirkelzaag altijd minstens even goed.

Het was dus niet mijn bedoeling om mee te werken aan de invalzaag cirkeljerk, maar om aan te geven dat naar mijn idee de invalzaag 1 ding kan dat een cirkelzaag niet kan, en dat is invallen. Oftewel: Hoef je niet in te vallen, en je zit met beperkt budget, neem een 'gewone' cirkelzaag.

Daarbij: volgens mij hebben we nu voldoende gepraat over invalzagen. Misschien tijd voor even iets anders?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2016 11:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BvG88
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-09 00:23
Ik lees al een tijdje mee; toch maar eens een account aangemaakt. Zo heb ik de afgelopen tijd wat mooi Bosch blauw 10,8 v accu gereedschap gekocht. Dat valt hier blijkbaar nogal in de smaak ;)
Met als laatste aanwinst de GSB. Hoogstwaarschijnlijk gaat de GSR dan in de verkoop wegens overcompleet.

Maar om een voorzetje te doen voor een ander onderwerp: Wat voor gehoorbescherming gebruiken jullie?
Voorheen stond ik daar nooit bij stil, maar ik ben recentelijk wat bewuster geworden van de gevolgen van gehoorschade. Ik wil dus goede gehoorbeschermers kopen.

Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer.

(Ondanks dat gehoorbescherming geen (elektrisch) gereedschap is, lijkt mij dit wel zeer relevant voor dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:54

Cheezus

Luiaard

Gewoon oorkappen van de bouwmarkt voor een paar euro.. Zit en werkt prima. In combinatie met andere PBM's (helm, bril) zijn dopjes wel handig maar thuis heb ik dat bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
BvG88 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:09:
Ik lees al een tijdje mee; toch maar eens een account aangemaakt. Zo heb ik de afgelopen tijd wat mooi Bosch blauw 10,8 v accu gereedschap gekocht. Dat valt hier blijkbaar nogal in de smaak ;)
Met als laatste aanwinst de GSB. Hoogstwaarschijnlijk gaat de GSR dan in de verkoop wegens overcompleet.

Maar om een voorzetje te doen voor een ander onderwerp: Wat voor gehoorbescherming gebruiken jullie?
Voorheen stond ik daar nooit bij stil, maar ik ben recentelijk wat bewuster geworden van de gevolgen van gehoorschade. Ik wil dus goede gehoorbeschermers kopen.

(Ondanks dat gehoorbescherming geen (elektrisch) gereedschap is, lijkt mij dit wel zeer relevant voor dit topic)
Ik heb van 3M de Protect Comfort Peltor Optime I koptelefoon en die doet uitermate goed zijn werk. Ik kan gesprekken nog prima volgen maar het luide is van al het andere af. En daar zijn die dingen overigens ook voor gemaakt; om de schadelijke toonhoogtes eruit te halen. Zijn voor rond de 25 euro te koop bij elke DIY zaak of online voor rond de 15 euro.

Die Optime I heeft 27 db demping, de Optime III zit op 35 db

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 22-11-2016 12:27 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik gebruik een peltor bullseye 1, los van de kleur is dat dezelfde als de optime 1.
Hangt naast de compressor :P

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 15:31

Rmg

Optime 3 hier, zitten fijn en dempen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Kaasplank schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:38:
[...]

gedeeltelijk eens. Plaatmateriaal zagen op een andere plaat en er dan net doorheen zagen is vaak net wat handiger. Wat betreft het precies zagen zijn ook cirkelzagen die net zoals een invalzaag netjes precies langs je liniaal zaagt.

Dit topic is een grote invalzaag cirkeljerk en dat is onterecht imho.
Beide zagen hebben voor- en nadelen. Dat is misschien een beetje onderbelicht idd.

Cirkelzagen zijn naar mijn idee geschikter voor schulpen, uitsparingen zagen en afkorten.

3M oordoppen die bij de Hornbach te koop zijn. Voldoen prima bij boren en zagen.

http://www.hornbach.nl/sh...310C/8122080/artikel.html

Geleverd met 3 of 4 paar van die doppen.

[ Voor 28% gewijzigd door Framoes op 22-11-2016 12:54 . Reden: Toevoegingen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 16:59

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Zoals hierboven al gezegd, 3M heeft inderdaad een breed assortiment aan gehoorberschermers. Deze PDF geeft een goede indruk van wat er is voor welke toepassing.

Zelf heb ik de 3M X4A gekocht. Deze heeft 33 dB demping, extra demping zorgt dat je ze kan gebruiken bij meer verschillende soorten werkzaamheden zonder dat je extra oordoppen nodig hebt. De X-series zijn aanzienlijk compacter en lichter (en daardoor comfortabeler) dan andere modellen.

Daarnaast verkoopt 3M ook een hygiene-kit wat een vervanging is van de kussens als deze na verloop van tijd ranzig zijn geworden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Welkom :)

ik gebruik de Peltor Optime 2.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rmg schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:35:
Optime 3 hier, zitten fijn en dempen goed.
Ik heb die ook, zitten idd fijn, en werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:19
Notna schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:23:
[...]

Ik heb van 3M de Protect Comfort Peltor Optime I koptelefoon en die doet uitermate goed zijn werk. Ik kan gesprekken nog prima volgen maar het luide is van al het andere af. En daar zijn die dingen overigens ook voor gemaakt; om de schadelijke toonhoogtes eruit te halen. Zijn voor rond de 25 euro te koop bij elke DIY zaak of online voor rond de 15 euro.

Heb ik ook + van die foamen oorpluggen voor het extreme breekwerk.

Daarbij een zooi veiligheidsbrillen (want die raken altijd kwijt

en dit soort mondkapjes:
http://www.hornbach.nl/sh...tuks/7038536/artikel.html

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Je hebt -wat mij betreft- >:) een goede keuze gemaakt qua merk :D

Ik heb deze left/RIGHT: http://www.oorkappen-shop...NSAnc7LvNACFQsR0wod0HQKTQ

Afbeeldingslocatie: http://www.oorkappen-shop.nl/picz/SOR-13470x-MSA_leftRIGHT_high_Oorkap.jpg

Zitten heel fijn, en dempen ook goed :) Aanrader!

[edit]

Nu we het toch over Bosch en PBM's hebben O-) (én we zitten tenslotte in het juiste topic)

Vandaag binnen gekregen, m'n nieuwe Bosch oogbescherming. Ohja, en wat mini L-boxxen :P
Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Bosch_mini_L-boxx2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lumatronix.nl/FOK/Bosch_mini_L-boxx3.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Atmoz op 22-11-2016 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_O- _O- _O-

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:59
Atmoz schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:42:
[...]

Je hebt -wat mij betreft- >:) een goede keuze gemaakt qua merk :D

[...]

Ik heb deze left/RIGHT: http://www.oorkappen-shop...NSAnc7LvNACFQsR0wod0HQKTQ

[afbeelding]

Zitten heel fijn, en dempen ook goed :) Aanrader!

[edit]

Nu we het toch over Bosch en PBM's hebben O-) (én we zitten tenslotte in het juiste topic)

Vandaag binnen gekregen, m'n nieuwe Bosch oogbescherming. Ohja, en wat mini L-boxxen :P
[afbeelding]

[afbeelding]
Haha zonder dat ik had gezien dat jij dit bericht had geplaatst kon ik gewoon al weten dat je het was Atmoz _/-\o_ _/-\o_

Wat betreft PBM, gebruik ik van die otoplastieken, kan ze kopen via m'n werk voor €40,- en wordt ieder jaar gecheckt.
Daarbij heb ik enkele brilletjes liggen, en als ik verwacht een mondkapje nodig te moeten zijn haal ik wel weer een x een pak.
Verder let ik wel op dat ik voor mij fijne kleding aan heb ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:44
Ik kan je helaas maar een +1 geven :o , geen +30 :+

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Notna schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:23:

Die Optime III heb ik, en dat zijn hele fijne oorkleppen. Ze passen mij goed, wat ook niet onbelangrijk is; de cups moeten zeker niet te klein zijn, en de aansluiting om de oren (geen lek bij de kaak bv) moet ook goed zijn. En ze dempen geluid goed, even met de kettingzaag, cirkelzaag of de boorhamer aan de gang is geen probleem, en stemmen zijn toch nog behoorlijk goed te horen.

In combinatie met een veiligheidsbril is wat lastiger, maar ook nog wel te doen. En als je wil, kun je de kleppen ook op een andere houder monteren, waar dan ook een gelaatbeschermingkap op past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Uncle Mel schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:24:
[...]

Heb ik ook + van die foamen oorpluggen voor het extreme breekwerk.

Daarbij een zooi veiligheidsbrillen (want die raken altijd kwijt

en dit soort mondkapjes:
http://www.hornbach.nl/sh...tuks/7038536/artikel.html
Qua stofkapjes ben ik zelf iets meer gecharmeerd van de 3M Aura lijn, en die bestel ik per doos bij Stolwijk. Erg prettige winkel imo, niet altijd de goedkoopste, maar wel een mooi assortiment en snelle communicatie als iets niet leverbaar is. En van horen zeggen zijn ze ook een van de beste winkels op het vlak van advies geven als je eigenlijk niet precies weet wat je nodig hebt. Dat laatste kan ik zelf noch bevestigen noch ontkrachten, want ik heb ze nooit inhoudelijk iets gevraagd :+

Overigens gebruik ik zelf Condor EMF-103 oorkappen als gehoorbescherming, met eventueel nog Alpine MusicSafe oid daar onder mocht ik met ècht krijsend gerei aan de gang gaan. Die Optime III's zou ik ook nog ergens moeten hebben, waarschijnlijk bij mijn kettingzaag die bij een vriend ligt.

En veiligheidsbrillen.. Als ruimzichtbril heb ik nog een Uvex Flexseal liggen, verder is het me redelijk om het even zo lang het op mijn gezicht blijft zitten en zorgt dat er een stuk polycarbonaat tussen mijn ogen en gereedschap/werkstuk zit. Ik heb ook wel eens een handvol brillen met acetaatglas verkeerd besteld, maar dat raad ik af tenzij je veel met schadelijke chemicaliën werkt. Chemisch vrijwel inert vergeleken bij polycarbonaat, maar ook stukken minder krasvast.

[ Voor 3% gewijzigd door McGryphon op 22-11-2016 18:23 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 17:05:
Micro review:

[afbeelding]

14,4V DDF343: 1,38KG met 1,5AH accu, vergeleken met:

[afbeelding]

18V DDF483: 1,31KG met 2 AH accu

en for the lol het beest:

[afbeelding]

18V DHP481: bijna 2,5 KG met 4 AH accu :+

Dat komt dus aardig overeen met de offiële specs die ik eerder postte.

Vergelijk de 14,4V praxis makita met de lichtere sterkere en kleinere 18V:

[afbeelding]

De hele familie bij elkaar:

[afbeelding]

DHS680 Brushless cirkelzaag is helaas nog niet binnen om de familie te vergezellen. :| En zoals gezegd gaat de 14,4V naar mijn werk.

Ik heb vandaag veelvuldig gebruik gemaakt van alle apparaten. Eerst een stukje laminaat gelegd in een inloopkast en dus veel gebruik van de DJV182 mogen maken. Dat ging erg lekker. Door de plastic insert in de zool kun je erg nauwkeurig werken en goed lijnen volgen. Ik had liever de cirkelzaag gebruikt maar die was zoals gezegd niet binnen.

Daarna was het tijd om een radiator in de badkamer aan te leggen. De DHP481 werd ingezet om gaten in de muur te boren voor de beugels van de leidingen en de radiator. Perfect zonder problemen. het is een zachte muur en hij ging als een mes door boter. De DDF483 accuschroefboor om beugels vast te schroeven. Ook gebruikte ik de DTD152 slagschroevendraaier om de boutjes waarmee de pijpen vastgehouden worden steeds los en vast te draaien (met een flexibele extender om overal goed achter bij te kunnen). Hoewel dat op zich prima ging, is het ding gewoon té krachtig. na een paar keer was 1 van de boutjes gewoon helemaal op omdat het moeilijk is je kracht te doseren. Dan maar over op een simpel 1/4" rateltje wat veel beter ging (maar hé moet ff nieuwe toys testen ;) ).

Al met al heb ik 2x een BL1840N gebruikt (met accustatusindicator) en 1x een BL1820. Aan het eind van de dag gaven ze allen nog vol te zijn (de BL1840 waren nog 4/4s ledjes op de accu en de BL1820 nog 3/3 ledjes wanneer getest op de DHP481). Natuurlijk worden niet alle apparaten tegelijker tijd gebruikt maar ik weet vrij zeker dat ik ze niet in 1 dag leeg zou kunnen krijgen.
Heb je ondertussen je cirkelzaag al binnen? Bij Axminster besteld toch? Zie daar ook al een week staan dat ze over een week weer voorraad hebben.

Wil namelijk ook bestellen, maar de machine bij m'n drie eerste opties uitverkocht (Amazon.de/co.uk, Axminster). Toolstop en ffx leveren m ook voor 150-160, maar dan mag je ook nog €20-25 verzendkosten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52
Ik krijg deze net in de mail, een festool cirkelzaagblad 48T voor 37.85. Ik heb nog een blad nodig voor plaatwerk (mdf, multiplex etc), volgens mij een goede deal?

[ Voor 13% gewijzigd door rvtk op 23-11-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Framoes schreef op woensdag 23 november 2016 @ 08:11:
[...]

Heb je ondertussen je cirkelzaag al binnen?
Nee nog steeds niet :(

Ik heb geen haast maar als ik aan het eind van de week nog geen verzendbevestiging heb ga ik ze maar eens bellen (uit ervaring van nederlandse webshops weet ik dat mails e.d. het digitale ronde archief ingaan).

edit: toch maar ff nagevraagd en nog 3-5 business days wachten waarschijnlijk, dan ook nog shipping tijd dus op zijn vroegst eind volgende week

[ Voor 15% gewijzigd door Uncle Mel op 23-11-2016 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59
rvtk schreef op woensdag 23 november 2016 @ 09:12:
Ik krijg deze net in de mail, een festool cirkelzaagblad 48T voor 37.85. Ik heb nog een blad nodig voor plaatwerk (mdf, multiplex etc), volgens mij een goede deal?
Is dat het standaard blad van de ts55?
Da's een prima blad en de prijs is ook goed.
Die is wel bedoeld voor een handmachine, dus met 20mm gat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:59:
[...]

Nee nog steeds niet :(

Ik heb geen haast maar als ik aan het eind van de week nog geen verzendbevestiging heb ga ik ze maar eens bellen (uit ervaring van nederlandse webshops weet ik dat mails e.d. het digitale ronde archief ingaan).

edit: toch maar ff nagevraagd en nog 3-5 business days wachten waarschijnlijk, dan ook nog shipping tijd dus op zijn vroegst eind volgende week
Ik heb het vermoeden dat ze mogelijk vanuit Makita niet goed leverbaar zijn. Amazon.de heeft de Z versie zelfs niet meer zelf te koop (alleen andere verkopers die nog voorraad hebben). Ook axminster lijkt maar geen nieuwe voorraad te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:58
amazon.de is wel een goed adres voor gereedschap? Als ik zo kijk altijd wel goedkoper dan nl....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Framoes schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:13:
[...]

Ik heb het vermoeden dat ze mogelijk vanuit Makita niet goed leverbaar zijn. Amazon.de heeft de Z versie zelfs niet meer zelf te koop (alleen andere verkopers die nog voorraad hebben). Ook axminster lijkt maar geen nieuwe voorraad te krijgen.
Ik ga het wel meemamaken, als ze hem niet hebben laat ik het geld gewoon terugstorten. Ik gelof ook dat Makita niet zo heel happig is op de Z varianten en veel liever een ZJ verkoopt. Echter heb ik geen zak aan die Mboxen en vind ik het prijsverschil te groot om dan toch maar te doen.
artbij schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:19:
amazon.de is wel een goed adres voor gereedschap? Als ik zo kijk altijd wel goedkoper dan nl....
Wel goed op verzendkosten letten!

[ Voor 16% gewijzigd door Uncle Mel op 23-11-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Topicstarter
artbij schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:19:
Prima adres voor gereedschap, daarom staat het ook in de TS ;)

Maar zoals hierboven aangegeven; let even op de verzendkosten. Sommige zijn gratis, andere zijn absurd duur. Met name retailers via Amazon zijn aan de prijzige kant vaak (hoewel het dan vaak nog steeds goedkoper is dan in NL :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Vanwege de verzendkosten koop ik eigenlijk alleen bij amazon.de zelf, dat is boven de 29euro gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Atmoz schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:42:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nieuwsgierig, wtf ga je met die doosjes doen?
Zon stapel is toch niet handig, klikt in elkaar dacht ik, is het dan handig als je het middelste of een van de onderste doosjes nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:46
Notna schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:37:
[...]

Maar zoals hierboven aangegeven; let even op de verzendkosten. Sommige zijn gratis, andere zijn absurd duur. Met name retailers via Amazon zijn aan de prijzige kant vaak (hoewel het dan vaak nog steeds goedkoper is dan in NL :') )
Dit dus, ik heb ook een gros van het gereedschap uit Duitsland, zoals de Metabo afkortzaag
In Nederland was die 245 euro, in Duitsland 177 euro inclusief verzenden

Ook gereedschap voor gipsplaten is in Duitsland goedkoop en erg fijn om mee te werken :)
DopdeDouwer schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:47:
[...]

Zon stapel is toch niet handig, klikt in elkaar dacht ik, is het dan handig als je het middelste of een van de onderste doosjes nodig hebt?
Het mag toch inmiddels wel duidelijk zijn dat dit topic voor sommigen een penis verlenger is ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Notna schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:37:
[...]

Heb er toevallig speelgoed besteld, daarom zag ik het :). Zijn die cookies toch nog ergens goed voor....

TS heb ik wel doorgekeken, maar die is zo lang :).

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Topicstarter
artbij schreef op woensdag 23 november 2016 @ 14:03:
[...]

Heb er toevallig speelgoed besteld, daarom zag ik het :). Zijn die cookies toch nog ergens goed voor....

TS heb ik wel doorgekeken, maar die is zo lang :).
Vandaar dat er een inhoudsopgave met anchors is! :Y

Winkels!

[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 23-11-2016 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

DopdeDouwer schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:47:

Alles behalve schroeven :) Denk bijvoorbeeld aan snelkoppelingen, veertjes, elektronica componenten, Arduino shields, breadboards, kabeltjes, sensoren, printplaatjes, verbinders, speciaal klein gereedschap, etc, etc... heb echt zo ontiegelijk veel van dit hobby spul, dat het eens tijd wordt dit netjes te ordenen.
Klopt, zon stapel is het onhandigst wat d'r maar is! Was ook alleen voor de foto he :D
Straks komen ze allemaal apart op plankjes ofzo. Ben er nog iets moois voor aan het verzinnen. Maar het moet wel makkelijk "toegankelijk" zijn allemaal. Overal mooie duidelijke labels op etc. Enfin, komt goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:51
Mooi lade systeem?

Afbeeldingslocatie: https://www.businbedrijf.nl/download_front/hpbnul6320/mini-l-boxx-sortimo.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Die had een tweaker hier eerder gepost idd. Kan dat even niet terug vinden, maar wel het filmpje dat hij postte:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
Wat heb ik spijt van de Bessey aanbieding van geerdink zeg. Dacht ik t niet nodig te hebben..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
FabianGTI schreef op woensdag 23 november 2016 @ 13:59:

[...]

Het mag toch inmiddels wel duidelijk zijn dat dit topic voor sommigen een penis verlenger is ? :+
Pssst... Je mag die kofferboys geen rukkers noemen, ook niet op slinkse wijze! Ik kreeg daar gedoe van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paul.ulft
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 08:12
Weet iemand waar ik dat Kaizenfoam faam kan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

paul.ulft schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:35:
Weet iemand waar ik dat Kaizenfoam faam kan kopen
Fleabay en amazon, en via google :P .....Gereedschappro heeft het ook.

Ik vind het duur en er zijn zat reviews te vinden dat het hellemaal niet zo de heilige graal is als men doet beloven

Is het voor L-boxxen? Dan heeft hornbach ook foam in 2 soorten.

Dit is hele assortiment aan spul voor L-boxxen:

https://www.hornbach.nl/s...ltaten/assortiment/L-boxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
SG-23 foam is een stuk goedkoper en zeker zo geschikt als kaizenfoam. Dit is gewoon het eerste resultaat van google, ik haal het zelf bij een handboogsportwinkel en iemand anders hier in het topic had er ook nog een webwinkel voor geloof ik.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op woensdag 23 november 2016 @ 18:15:
SG-23 foam is een stuk goedkoper en zeker zo geschikt als kaizenfoam. Dit is gewoon het eerste resultaat van google, ik haal het zelf bij een handboogsportwinkel en iemand anders hier in het topic had er ook nog een webwinkel voor geloof ik.
Yep, bij schuimrubberenzo.nl.
verpakkingsschuim-sg-25

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2016 18:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verstekbakker schreef op woensdag 23 november 2016 @ 17:17:
[...]

Pssst... Je mag die kofferboys geen rukkers noemen, ook niet op slinkse wijze! Ik kreeg daar gedoe van...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LFnGpfot6r5S1bLMprl6Lxuf/full.jpg

:+ :P ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Zo, m'n Bosch GST 18 V-LI S is ook binnen :) kudo's voor Axminster hoor, Zaterdag besteld, vandaag al ontvangen.

De doos zag er wat gehavend uit (2 plastic banden hebben een paar aardige groeven in de hoeken getrokken), maar met al de luchtkussentjes in de verpakking kon het ook niet anders dan dat de inhoud keurig in orde was.

Eerdaags eens even kijken waar ik hem als eerste voor kan gebruiken :)
Eerste indruk is goed in elk geval, voelt oerdegelijk (best zwaar ook, zeker met die 4Ah Wireless accu), maar zeker voor zo'n apparaat zie ik daar geen nadeel in (lekker stabiel in gebruik).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:24
Yes, de Grote-Tweakers-Weggeef-Actie is begonnen!

[ Voor 11% gewijzigd door L.N. op 23-11-2016 20:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:23

Vliegvlug

Flight Simple

Gisteren mijn nieuwe Makita DJR187 reciprozaag binnen gekregen vanuit Axminster.
Makita DJR187Z

En omdat het ook wel eens leuk is te zien waar die tools voor worden gebruikt :)
Vandaag was deze stronk aan de beurt;

Stronk start

Moet wel zeggen dat het een stuk minder makkelijk ging dan gehoopt.

Doorzagen zelf ging al niet zo soepel als verwacht maar dat ik enkel twee 2Ah accu's heb was ook niet zo handig.
Wat trekt zo'n zaag snel die accu's leeg zeg! daar helpt brushless ook niet aan. :P

Was er binnen iets van 10 minuten doorheen en dan is die accu ook aardig heet daarna.

Opladen van de accu duurt iets van 30 minuten dus aardig wat gedwongen pauzes :+ verder is dit het voorlopige resultaat:
Stronk voortgang

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

L.N. schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:02:
[...]

Yes, de Grote-Tweakers-Weggeef-Actie is begonnen!
_O-

Like Atmoz, deel hem openbaar en maak kans op zo'n kekke mini-sortimo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
Vliegvlug schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:05:

En omdat het ook wel eens leuk is te zien waar die tools voor worden gebruikt :)
Vandaag was deze stronk aan de beurt;
Daar gebruik je dus een kettingzaag voor, voor nat hout/bomen..........(en dan niet een op batterijen :9~ )

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Verwijderd

Vliegvlug schreef op woensdag 23 november 2016 @ 20:05:
Gisteren mijn nieuwe Makita DJR187 reciprozaag binnen gekregen vanuit Axminster.
Was er een speciale reden dat je niet voor het beduidend goedkopere model de Makita DJR186Z bent gegaan, die is met slechts £79.96 pas echt 'a steal'. ;)

Voor dat geld wil ik hem ook wel bestellen, zo had ik deze zomer teveel verlengsnoer nodig om iets in het bos te kunnen zagen.
Van pure armoe maar op handbediening gezaagd. :+
Doorzagen zelf ging al niet zo soepel als verwacht maar dat ik enkel twee 2Ah accu's heb was ook niet zo handig.
Wat trekt zo'n zaag snel die accu's leeg zeg! daar helpt brushless ook niet aan. :P
Iemand zei hier pas nog, dat je "de verkeerde machine gebruikt als je het niet met 1 accu redt". _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Laatst online: 10:38

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Teijgetje schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:15:
[...]

Daar gebruik je dus een kettingzaag voor, voor nat hout/bomen..........(en dan niet een op batterijen :9~ )
Hier in het oosten gaat dat gewoon met de spanzaag ;) kort langs de grond, door het zand, maakt allemaal niet uit. :9

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

• Teijgetje
frankwopereis schreef op donderdag 24 november 2016 @ 05:57:
[...]

Hier in het oosten gaat dat gewoon met de spanzaag ;)
Kan inderdaad ook prima, maar hier in het westen zijn we liever lui dan moe. ;)

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

Hier in het oosten gaat dat gewoon met de spanzaag carbid ;) kort langs de grond, door het zand, maakt allemaal niet uit. :9
typfoutje gefikst :P

• Uncle Mel
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 02:53:
[...]

Was er een speciale reden dat je niet voor het beduidend goedkopere model de Makita DJR186Z bent gegaan, die is met slechts £79.96 pas echt 'a steal'. ;)
Brushless is sexy je weet toch!

Kidding aside, gisteren een filmpje die de DSS610 en DHS680 cirkelzagen vergelijkt, even groot, zelfde zaagblad. De brushless kon 30% meer zagen op één accu en had meer kracht (zaagde sneller door de balk heen)

Of dat het prijsverschil waard is op een cirkelzaag, boor, reciprozaag, etc. moet ieder voor zichzelf bepalen :)

(neemt niet weg dat ik het met je eens ben omdat een recipro vaak een incidenteel gebruikt ding is en accuduur dus minder zwaar weegt)

edit: de DJR186 is bij axminster ook niet op voorraad en dispatch time is verwacht op 2 weken, dat zal dus een maand wachten worden of zo

[ Voor 8% gewijzigd door Uncle Mel op 24-11-2016 09:09 ]

• Framoes
[...]

Deze lijkt het best prima te doen op een boom in een vochtige omgeving:

YouTube: Makita battery chain saw . incredible

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24

Aapje

Opel-beun
[...]

Iemand zei hier pas nog, dat je "de verkeerde machine gebruikt als je het niet met 1 accu redt". _/-\o_
Zit AvE hier ook? :D

Al die L-boxen... niet mijn ding... Ik heb 't zo opgelost:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OFvNRM4Q2H2aIYB4DKik25ZT/full.jpg

32lades o/ Paar gevuld met meuk zoals startmotoren/dynamo's/veren/schokdempers e.d. Kortom lekker veel gewicht. Hoe ouder de kast, hoe meer erin kan :D

Verwijderd

Om even in te haken op het bomen-deel van dit topic: Hier in het zuiden gaat de voorkeur uit naar afhankelijk van omstandigheden de goude oude bijl, de span/beugelzaag, of de 'infernal combustion engine' kettingzaag.

Right tool for the right job! En alles is beter met meer explosies!

• Teijgetje
Framoes schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:09:
[...]

Deze lijkt het best prima te doen op een boom in een vochtige omgeving:

YouTube: Makita battery chain saw . incredible
Ja, die doet het, al zie ik dood en verrot hout dat gezaagd wordt.
Mooi apparaatje.
Persoonlijk zou ik een kettinkje eromheen gegooid hebben en hem even weggetrokken met de truck......

Maar daar hebben je buren niets aan natuurlijk. O-)
Imo heb je om en rond het huis toch meer aan een op elektra voor meer power, of de Stihl/Husqvarna voor echte mannen natuurlijk.
Tegen dat geluid van een motorkettingzaag kan niets tegenop qua houthakkersbeleving/voldoening.
(net als je een Stihl/Husqvarna bladblazer en trimmer koopt op benzine.....voor de buren op zondagochtend :9~ )

[ Voor 14% gewijzigd door Teijgetje op 24-11-2016 09:55 ]

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Teijgetje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:46:
Persoonlijk zou ik een kettinkje eromheen gegooid hebben en hem even weggetrokken met de truck......
ik heb een Ford Fusion :+

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kolere die stammetjes waren na een paar minuten met een spanzaag al weg joh :X

mijn gereedschap en schroeven e.d. staat allemaal in 3 stalen archiefkasten. Ga niet alles in boxxen en bakjes sorteren. Flauwekul imho :P

[ Voor 47% gewijzigd door Kaasplank op 24-11-2016 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
En daar ga je het woud mee in zoals hij, off road? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Laatst online: 10:38

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

oudjaarsdag weer ;)

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 13:09
Wat staat er eigenlijk op jullie verlanglijstjes dit jaar?

Of is het budget al op? :+ Of heb je alles al dat je hartje begeert (haha wat een grap! :P )?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

geekeep schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:46:
Wat staat er eigenlijk op jullie verlanglijstjes dit jaar?

Of is het budget al op? :+ Of heb je alles al dat je hartje begeert (haha wat een grap :P!)?
We doen Sint+Kerst tegelijk, onder de boom.

Voor wat betreft "gereedschap" heb ik deze op mijn lijstje ;) ik wil in 2017 eens beginnen met wat lascursussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xfRd7RCA1dbIolMkPblZB0gI/full.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 24-11-2016 11:57 ]

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
De sub compact set is in de usa al uit. Nu is een vriend van me in Amerika en die wil deze wel mee nemen naar NL. Kunnen de accus van deze machines gewoon in een Nederlandse lader?

https://www.makitatools.com/products/details/CX200RB Het gaat dus om deze set.

[ Voor 0% gewijzigd door Worra op 24-11-2016 11:55 . Reden: typo ]

Verwijderd

Worra schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:54:
De sub compact set is in de usa al uit. Nu is een vriend van me in Amerika en die wil deze wel mee nemen naar NL. Kunnen de accus van deze machines gewoon in een Nederlandse lader?

Ik zou eerder vraagtekens zetten bij de lader dan bij de accu's. Zo te zien zijn het wel de nieuwe accu's, dus ik weet niet of er een nederlandse lader is die daarmee om kan gaan. Ik weet niet in hoeverre die LXT accu's anders zijn dan de BL18xx accu's.

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Als iemand nog een dikkepeerzaag zoekt om mee te raggen:

https://www.amazon.co.uk/...ded-Jigsaw/dp/B003UES794/

• Framoes
Worra schreef op donderdag 24 november 2016 @ 11:54:

Ja, de accu's werken internationaal in alle machines/laders. Behalve die Gamma-Makita's met wi/zwarte accu's. De lader is waarschijnlijk 110V, dus die kan je weggooien (of ombouwen als je handig bent met electra).

Toevoeging: nieuws: Vervoer li-ion-accu's via laadruim passagiersvliegtuigen in de ban ge...
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 12:04:
[...]

Ik zou eerder vraagtekens zetten bij de lader dan bij de accu's. Zo te zien zijn het wel de nieuwe accu's, dus ik weet niet of er een nederlandse lader is die daarmee om kan gaan. Ik weet niet in hoeverre die LXT accu's anders zijn dan de BL18xx accu's.
LXT is gewoon de benaming van de 14.4/18/36V li-ion serie accu's/machines. 10.8V heet CXT.

https://www.makita.nl/ken...n-extreme-technology.html

[ Voor 11% gewijzigd door Framoes op 24-11-2016 13:02 ]

Verwijderd

Teijgetje schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:46:
[...]
Ja, die doet het, al zie ik dood en verrot hout dat gezaagd wordt.
Mooi apparaatje.
Ja, zo heb ik het ook geleerd en ik mocht daar iedere beschikbare 4x4 voor pakken die ik maar wilde. :+
Helaas hadden al die voertuigen/tractoren nog een open constructie en met zo'n gevaarte trek je slomer op dan een boom vallen kan.
Ik heb het meerdere keren tevergeefs geprobeerd. 8)

"Those were the days" en dan zaten alle takken er natuurlijk nog gewoon aan en hoewel dat toentertijd normaal werd gevonden zou ik nu eerst de kettingzaag in zo'n boom zetten.
Iets met voortschrijdend inzicht.

Ja, je kreeg de boom natuurlijk met regelmaat op je kop, het touw/ketting werd dan ook steeds langer om nog enigszins buiten schot te blijven.
Op deze manier bleef het met dit onbezonnen plan van aanpak wel altijd spannend.
Hadden wij vroeger überhaupt wel enig verstand vraag ik mij nu regelmatig af. O-)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2016 15:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Zo, ik hoor er nu ook bij, met mn wiha-vde setje :P

Ik heb alleen maar behoefte aan 2 vde tangen en een paar schroevedraaiers. Dat kan je van Gedore voor goed 40 euro krijgen. Maarja, voor een tientje meer heb je zo'n koffer met inhoud.

Keuze snel gemaakt dan :)

• Brutalsranan
Raymond schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:28:
Zo, ik hoor er nu ook bij, met mn wiha-vde setje :P

Ik heb alleen maar behoefte aan 2 vde tangen en een paar schroevedraaiers. Dat kan je van Gedore voor goed 40 euro krijgen. Maarja, voor een tientje meer heb je zo'n koffer met inhoud.

Keuze snel gemaakt dan :)
En met Wiha heb je ook gelijk een goed merk. Goede keuze!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Fraggert schreef op donderdag 17 november 2016 @ 17:43:

Als laatste heb ik de machine ook geregistreerd voor de Bosch Bonus Bang (soort cashback).
Op de GWS zit 30 euro BonusBang :P
Je maakt dan een foto van de rekening en die upload je ter beoordeling.

Enige probleem kan zijn dat het een duitse machine is :+ binnen 7 dagen hoor ik of mijn aanmelding akkoord is >:)
Koekoek *O* *O* *O*

Mailtje van Bosch oOo 30 euro cashback goedgekeurd en wordt gestort _O-

150 euro voor de hele GWS10,8-76 set :P

[ Voor 43% gewijzigd door Fraggert op 24-11-2016 16:26 ]

• Brutalsranan
Fraggert schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:25:
[...]

Koekoek *O* *O* *O*

Mailtje van Bosch oOo 30 euro cashback goedgekeurd en wordt gestort _O-

150 euro voor de hele GWS10,8-76 set :P
Heb je nu geen spijt dat je de grotere set niet heb gehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Brutalsranan schreef op donderdag 24 november 2016 @ 16:29:
[...]

Heb je nu geen spijt dat je de grotere set niet heb gehaald?
Als je die softcase met de extra boormachine bedoelt?

Nee hoor, dit is nu een prima aanbieding en ik heb al een accutol gelukkig.

Als ik laatst de discussie even terughaal over die kleine GDR heb ik meer aan een 18V slagtol omdat ik nogal wat houtbouw doe.

Die dikke combo deal van Axminster zou ik graag willen maar heb nog wat uitgaven binnenkort zoals een lascursus en dan wil ik ook mijn eigen set :P

En deze maand nog ff 12 zonnepanelen laten zetten :+

• Uncle Mel
Weet iemand trouwens of er nog gereedschapswinkels zijn die morgen aan Black Friday doen?

• Teijgetje
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 15:19:
[...]

Ja, zo heb ik het ook geleerd en ik mocht daar iedere beschikbare 4x4 voor pakken die ik maar wilde. :+
Helaas hadden al die voertuigen/tractoren nog een open constructie en met zo'n gevaarte trek je slomer op dan een boom vallen kan.
Ik heb het meerdere keren tevergeefs geprobeerd. 8)

"Those were the days" en dan zaten alle takken er natuurlijk nog gewoon aan en hoewel dat toentertijd normaal werd gevonden zou ik nu eerst de kettingzaag in zo'n boom zetten.
Iets met voortschrijdend inzicht.

Ja, je kreeg de boom natuurlijk met regelmaat op je kop, het touw/ketting werd dan ook steeds langer om nog enigszins buiten schot te blijven.
Op deze manier bleef het met dit onbezonnen plan van aanpak wel altijd spannend.
Hadden wij vroeger überhaupt wel enig verstand vraag ik mij nu regelmatig af. O-)
Het ging hier om oude dode verrotte droge omgevallen bomen in een woud.
Knap als je die op je hoofd kan trekken. ;)

Is het jouw land en moet je geregeld de wegen schoonmaken dan koop je geen accukettingzaagje, dan heb je imo een jerrycan met benzine in je 4x4 met een degelijke (lees snelle grote) kettingzaag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
Black Friday bij Axminster. Met best een leuke Bosch aanbieding.

http://www.axminster.co.uk/black-friday

• leecher
  • Laatst online: 15-09 17:13
Zou de lader op 230v kunnen werken?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-03 20:21
leecher schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:12:
Zou de lader op 230v kunnen werken?
Het is ook voor 230V alleen de stekker moet je veranderen.

Ik kan me weerstaan deze te kopen. Heb net die combiset binnen. Misschien koopt Atmoz er nog eentje bij ;)

• leecher
Ik zat erover te denken die set dan te kopen en deze body erbij. Een apparaat om te schroeven en eentje om te boren.
Of misschien toch maar wachten op de kerst, keuzes keuzes :P

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

GerbrandR schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:05:

99 pond........allememaggies das goedkoop zeg

http://www.axminster.co.u...wireless-18v-2-0ah-103547
leecher schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:21:
Ik zat erover te denken die set dan te kopen en deze body erbij. Een apparaat om te schroeven en eentje om te boren.
Of misschien toch maar wachten op de kerst, keuzes keuzes :P
Huh, 2 dezelfde? Zijn allebei GSB klopboormachines.

[ Voor 37% gewijzigd door Fraggert op 24-11-2016 17:38 ]

• leecher
Fraggert schreef op donderdag 24 november 2016 @ 17:35:

Huh, 2 dezelfde? Zijn allebei GSB klopboormachines.
Ai dat had ik niet gezien. Ik vind het prima om 2 dezelfde machines te hebben maar 2 klopboormachines is dan misschien wat minder handig. Ik dacht dat het een gewone accuboor was zonder klopfunctie.

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Damn, nu zit ik over die set te denken en dan de boxx en GSB op marktplaats te gooien. Heb ik mooi 2 extra accu's en een lader voor de vorige "deal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat een prijs. Ik dacht dat het alleen de lader en accu's waren 8)7

• Uncle Mel

Kewl! Misschien neem ik die forstner bit set.

Ook nog NL shops met Black Friday?

[ Voor 6% gewijzigd door Uncle Mel op 24-11-2016 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08:01

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Combitools morgen wel. Verder weet ik het nog niet!

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:59
klium.nl doet ook nog aan black friday, kreeg er vandaag nog mail over ;)

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
Passen de 18v accus van die axminster set ook bijv op deze body?

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:38
En zijn er nog nadelen aan dat het een klopboor betreft?
Qua specs (RPM en NM) onloopt het elkaar niet zo.
Als er geen nadelen zijn is het een mooie aanvulling op mijn Bosch 10,8V set

Zeker als ik die accu's later ook in ander body's kan gebruiken, maar daar ben ik nog niet zeker van.

• nick_haak
  • Laatst online: 02-01 11:18
Zou niet weten waarom niet, zijn gewoon standaard bosch pro 18v accu's, alleen met een wireless charger in dit geval.

Zijn ook gewoon te laden met de normale laders.

Heb hem zelf niet nodig, maar shiiit wat een nette prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:52

orf

Goeie tip! Bedankt, ik heb 'm besteld.

• Artbij
artbij schreef op maandag 21 november 2016 @ 09:12:
Lidl heeft een invalzaag incl geleider. Is dat iets? Heb het idee dat ik een afkortzaag veel vaker zal gebruiken dan die lidl zaag. Sowieso zal ik het meeste werk doen in de garantieperiode van de zaag, dus levensduur is niet zo belangrijk. Hij moet wel makkelijk en precies zagen.

Even nog over de werking van zon geleiderail. Zie ik nu goed dat je die niet eens vast hoeft te klemmen op je werk? Zit die vast met rubber oid?

Post even aangepast naar aanleiding van de post hieronder.

Werkzaamheden:

- Afdak voor brandhout maken
- Afdak voor aanhanger maken
- 200m2 laminaat leggen
- Plaken/kasten maken op zolder en in de berging
- Paar kamers isoleren en afwerken
- Overdekte fietsenstalling maken
- Ombouw kliko's maken

Huis wordt nieuw gebouwd, dus veel zaken moeten nog aangepakt worden.
Voor de duidelijkheid even mezelf gequote :).

Wil gaan voor de scheppach CS 55 en de Metabo KGS 254 M of de Metabo KGS 216 M.

Vooral tussen de laatste twee twijfel ik nog. Verschil is vermogen, en zaagdiepte. De duurder 254 heeft een zaagdiepte van 95mm de andere van 65mm.

Is dat eur70,- verschil waard? Heb nog geen idee hoe vaak ik meer dan 65mm moet zagen. Of moet ik sowieso wegblijven van Metabo?

Met gestrekt been.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Jep :)
Jackbq schreef op donderdag 24 november 2016 @ 20:13:

En zijn er nog nadelen aan dat het een klopboor betreft?
Qua specs (RPM en NM) onloopt het elkaar niet zo.
Als er geen nadelen zijn is het een mooie aanvulling op mijn Bosch 10,8V set

Zeker als ik die accu's later ook in ander body's kan gebruiken, maar daar ben ik nog niet zeker van.
Ik wel. Gaat dus gewoon :)

• Brutalsranan
Annuk schreef op donderdag 24 november 2016 @ 19:29:
klium.nl doet ook nog aan black friday, kreeg er vandaag nog mail over ;)
Vanaf hoelaat/wanneer? Staat er ook bij wat de acties zijn?

• leecher
Wil ik net die set van axminster bestellen, is ie out of stock :'(

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
artbij schreef op donderdag 24 november 2016 @ 21:01:
[...]

Voor de duidelijkheid even mezelf gequote :).

Wil gaan voor de scheppach CS 55 en de Metabo KGS 254 M of de Metabo KGS 216 M.

Vooral tussen de laatste twee twijfel ik nog. Verschil is vermogen, en zaagdiepte. De duurder 254 heeft een zaagdiepte van 95mm de andere van 65mm.

Is dat eur70,- verschil waard? Heb nog geen idee hoe vaak ik meer dan 65mm moet zagen. Of moet ik sowieso wegblijven van Metabo?
Metabo is in die prijsklasse een van de degelijkere keuzes. Dat zit sowieso wel goed.
Of het 70 euro waard is is helemaal afhankelijk van wat jij bereid bent uit te geven aan het gemak die paar keer dat je dieper dan 65mm moet zagen, dus basically 17x7 of groter, om in standaardmaten te blijven. Of als je balken onder een hoek over de korte zijde wil zagen; een "geschaafde 17x7" oftewel 69x169mm kom je net niet netjes doorheen haaks, maar als het dan ook nog eens onder een hoek moet werkt het gewoon niet.

Daarentegen kom je met wat aftekengereedschap, een degelijke handzaag en wat oefening toch ook een heel eind, al is het een stuk arbeidsintensiever. En dat heeft een veel grotere capaciteit dan een 300mm afkortzaag :+

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Voor de mensen die nog naar een schroever zoeken voor een veel te goede prijs:

https://www.klium.nl/meta...oevendraaier-bs-18-337047

Alleen zo'n setje accu's en oplader zijn al 200 euro waard volgens mij.

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:23

Vliegvlug

Flight Simple

[...]

Voor dat geld wil ik hem ook wel bestellen, zo had ik deze zomer teveel verlengsnoer nodig om iets in het bos te kunnen zagen.
Van pure armoe maar op handbediening gezaagd. :+
Ik wilde die DJR186 eigenlijk ook bestellen maar die was niet op voorraad en stond op 2 weken levertijd, staat ie nu nog steeds dus daarom maar voor de 187 gegaan.
Inderdaad zeker niet zo'n goede prijs. In NL is het verschil in de adviesprijs tussen de beiden maar 30 euro en bij Axminster 55 pond, maar ach ik was het wachten zat. :)
En heb bij die bestelling ook Stanley opbergdozen gekocht die op 'low stock' stond dus daar wilde ik ook niet naast vissen.
[...]
[...]
[...]
Hier in het oosten gaat dat gewoon met de spanzaag ;) kort langs de grond, door het zand, maakt allemaal niet uit. :9
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2016 @ 09:31:
Om even in te haken op het bomen-deel van dit topic: Hier in het zuiden gaat de voorkeur uit naar afhankelijk van omstandigheden de goude oude bijl, de span/beugelzaag, of de 'infernal combustion engine' kettingzaag.

Right tool for the right job! En alles is beter met meer explosies!
Kaasplank schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:07:
kolere die stammetjes waren na een paar minuten met een spanzaag al weg joh :X
...
Oké duidelijk, een reciprozaag is dus niet de juiste tool hiervoor :P

Dacht dat zoiets wel zou werken 8)7, want elektrisch & brushless! 8)
Maar de volgende keer vraag ik eerst advies hier _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verstekbakker schreef op donderdag 24 november 2016 @ 23:05:
Voor de mensen die nog naar een schroever zoeken voor een veel te goede prijs:

https://www.klium.nl/meta...oevendraaier-bs-18-337047

Alleen zo'n setje accu's en oplader zijn al 200 euro waard volgens mij.
Ik vind dezelfde set voor 300 bij gereedschapcentrum, prima aanbieding idd lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

leecher schreef op donderdag 24 november 2016 @ 22:37:
Wil ik net die set van axminster bestellen, is ie out of stock :'(
Staat erbij "while stock lasts"? Of iets dergelijks?

Anders gewoon ff mailen want volgens mij leveren ze dan gewoon nog voor die prijs hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Die scheppach CS 55 is ook de Woodstar Divar 55? Die zie ik op amazon.de al voor 119,-

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
artbij schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 09:32:
Die scheppach CS 55 is ook de Woodstar Divar 55? Die zie ik op amazon.de al voor 119,-
https://www.biggersavings...tem-c-w-1-4m-guide-track/

Ik denk het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Dat is dan weer de PL...is dat hetzelfde als de CS? Volgens mij wel....

Mooi die typenummers :).

Met gestrekt been.

Pagina: 1 ... 50 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.