[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.644 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:28:
[...]

Het is heel erg afhankelijk van wat je er mee wil.

Grote gaten in hout en boren in steen (of zelfs cement)? Dan voor top of the line klopboor gaan: DHP481 met 125Nm (set met accu's en lader vanaf €346 op Amazon.de) of DHP458 met 90Nm (vanaf €209 op Amazon.de).

Boren in hout, af en toe een gaatje boren in steen? Dan is de Bosch set met 60Nm en 150Nm bij Axminster prima. De slagschroef kan je dan gebruiken voor grotere schroeven. Je moet wel even een adapter voor de stekker van de lader kopen en checken of de lader wel 230/240V is. Kan ook 110V zijn en dat werkt niet zo lekker hier.

Bosch set is het goedkoopst voor wat je krijgt, de DHP458 is goedkoop en krachtig en de DHP481 is duurder, maar is wel een koolborstelloze powerhouse. Waarschijnlijk zelfs een beetje overkill.
Bedankt voor de info. Alleen een opmerking: Overkill, wat is dat?

Ik weet niet meer welke film/serie/boek/whatever het was, maar toch:
http://tvtropes.org/pmwik...ThereIsNoKillLikeOverkill

Maar op de serieuze route, teveel power vind ik prettiger dan te weinig. Zoals ik al aangaf, ik zit nu voornamelijk op die axminster te azen, tenzij er echt een beter alternatief is...

Mag ik wel even toevoegen dat ik de zoekfunctie op Amazon.DE absoluut ruk vind? Ik zoek op bijvoorbeeld DHP481 en ik krijg allerlei dingen te zien, maar geen DHP481 met accu's en lader voor ongeveer 350 euro... En zelfs buiten de pricerange, als ik zoek op DHP481 krijg ik onder andere ook de DDF481, DHP459 en de DHP 458 te zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:32

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:50:

Die axminster deal is inderdaad aantrekkelijk. Hoeveel ze verkopen weet ik niet, ik ben er verder niet mee bekend. Als jullie zeggen is betrouwbaar, dan geloof ik jullie.
For what it's worth: mijn set (ook van daar) is zojuist ook binnen gekomen.

Perfect verpakt in stevige kartonnen doos, overal (in alle 6 de "vlakken") luchtkussentjes, en daarin dit:

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/Axminster_Bosch_set1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/Axminster_Bosch_set2.jpg

Niets mis mee 8)

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/Axminster_Bosch_set3.jpg

De GSB voelt boven verwachting (het is tenslotte de "light" versie onder metalen boorkop) goed/stevig aan. Ik ben de GSB 18VE-2-Li (wel metaal) gewend, maar deze (bijna gratis :P) valt absoluut niet tegen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atmoz schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:14:
[...]

Perfect verpakt in stevige kartonnen doos, overal (in alle 6 de "vlakken") luchtkussentjes, en daarin dit:

Niets mis mee 8)

De GSB voelt boven verwachting (het is tenslotte de "light" versie onder metalen boorkop) goed/stevig aan. Ik ben de GSB 18VE-2-Li (wel metaal) gewend, maar deze (bijna gratis :P) valt absoluut niet tegen _/-\o_
Ziet er goed uit. Zodra ik mijn creditcard binnen heb ga ik hem bestellen. Na een half uur gekloot met Amazon.DE ben ik er helemaal klaar mee. Heb je ergens al een adapter gevonden met nederlandse stekkers? Op de foto te zien zit er nog een mooie britse stekker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:17:

Ziet er goed uit. Zodra ik mijn creditcard binnen heb ga ik hem bestellen. Na een half uur gekloot met Amazon.DE ben ik er helemaal klaar mee. Heb je ergens al een adapter gevonden met nederlandse stekkers? Op de foto te zien zit er nog een mooie britse stekker aan.
Ik knip de stekker er zometeen af.
Zet gewoon een NL erop he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:10:
[...]

Ik weet niet meer welke film/serie/boek/whatever het was, maar toch:
http://tvtropes.org/pmwik...ThereIsNoKillLikeOverkill

Maar op de serieuze route, teveel power vind ik prettiger dan te weinig. Zoals ik al aangaf, ik zit nu voornamelijk op die axminster te azen, tenzij er echt een beter alternatief is...

Mag ik wel even toevoegen dat ik de zoekfunctie op Amazon.DE absoluut ruk vind? Ik zoek op bijvoorbeeld DHP481 en ik krijg allerlei dingen te zien, maar geen DHP481 met accu's en lader voor ongeveer 350 euro... En zelfs buiten de pricerange, als ik zoek op DHP481 krijg ik onder andere ook de DDF481, DHP459 en de DHP 458 te zien...
Met overkill bedoel ik dat je zoveel kracht misschien niet nodig hebt. Maar als je het liefst een machine hebt die "alles" kan, is die makita wel een goeie. Het is helaas geen set met slagschroevendraaier, maar die heb je ook niet nodig, omdat die boormachine al de meeste schroefen/bouten zonder problemen indraait. Hij is misschien wat groot voor kleinere schroeven, dat is wel een nadeel.

www.amazon.de/gp/aw/d/B00...Pl=1&dpID=412ECvbilvL&ref

Alleen nog even set met 4Ah selecteren en je hebt m voor €346. Met metalen snelspankop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 10:35
Ik ga binnenkort een huis casco bouwen en zelf af laten bouwen. Nu leek het me handig om zo'n elektronische afstandmeter aan te schaffen. Ik zag ze bij de lidl liggen voor 12,99. Iemand enig idee of dit goed spul is? De enige beperking die ik kan zien is dat er gemeten wordt tussen 0,6 en 16 meter.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Framoes schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:20:
[...]

Met overkill bedoel ik dat je zoveel kracht misschien niet nodig hebt. Maar als je het liefst een machine hebt die "alles" kan, is die makita wel een goeie. Het is helaas geen set met slagschroevendraaier, maar die heb je ook niet nodig, omdat die boormachine al de meeste schroefen/bouten zonder problemen indraait. Hij is misschien wat groot voor kleinere schroeven, dat is wel een nadeel.

www.amazon.de/gp/aw/d/B00...Pl=1&dpID=412ECvbilvL&ref

Alleen nog even set met 4Ah selecteren en je hebt m voor €346. Met metalen snelspankop ;)
De link die je meegeeft is de DDF481? Is dat hetzelfde als een DHP481?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:17
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:10:
[...]

Ik heb zelf de DHP481 en voor simpel schroefwerk is hij echt te lomp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:29:
[...]

Nee, slordig van me. Dat is de versie zonder klopfunctie.

https://www.amazon.de/dp/...BM6E?_encoding=UTF8&psc=1

Ben je wel iets duurder uit.

http://www.ffx.co.uk/tool...Combi-Drill-Lxt-2-X-4.0Ah

Hier is ie door de lage pond wel een stuk goedkoper.
Uncle Mel schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:32:
[...]

Ik heb zelf de DHP481 en voor simpel schroefwerk is hij echt te lomp!
Ik heb zelf een Metabo BS18 lt quick voor kleiner schroefwerk. Idd omdat de DHP481 iets te hard gaat.

[ Voor 22% gewijzigd door Framoes op 07-11-2016 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
artbij schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:27:
Ik ga binnenkort een huis casco bouwen en zelf af laten bouwen. Nu leek het me handig om zo'n elektronische afstandmeter aan te schaffen. Ik zag ze bij de lidl liggen voor 12,99. Iemand enig idee of dit goed spul is? De enige beperking die ik kan zien is dat er gemeten wordt tussen 0,6 en 16 meter.
Ik zie bij de LIDL op dit moment helemaal geen gereedschap in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:06
artbij schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:27:
Hoe kan je iets zelf af laten bouwen? :?

Als je dan toch zelf gaat afbouwen, dan zou ik ook investeren in degelijke tools en de lidl overslaan. Als het voor een incidenteel klusje is, dan lekker naar de lidl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Framoes schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:34:
[...]
Ik heb zelf een Metabo BS18 lt quick voor kleiner schroefwerk. Idd omdat de DHP481 iets te hard gaat.
Ik vind het gewicht ook te hoog voor een dag schroeven draaien, zeker met de 4AH accu's die erbij zitten.

Voorlopig houd ik het bij mijn 14.4V voor licht schroefwerk, de DTD152 voor zwaarschroeven in houten balken en de DHP481 voor gaten in baksteen.

Zoals gezegd wordt de 14.4V tzt wel vervangen voor een DDF483 of zo (brushless, kort en licht) Tegen die tijd zal ik mijn 18V 4AH accu's wel aanvullen met 18V 2AH accu's. Deze zijn namelijk net zo zwaar als de wat oudere 1,5AH's.

Have:
DHP481 Klopboor Brushless
DTD152 Slagschroevendraaier
DJV182 Decoupeerzaag Brushless
DGA504 Haakse Slijper Brushless
14.4V accuschroefboor, geen idee welk type uit mijn hoofd

Want:
DHS680Z Cirkelzaag Brushless 165 mm ter vervanging van antiek B&D ding
DTM51ZJX3 Multitool + Toebehorenset
DJR187Z Reciprozaag Brushless
DDF483ZJ Lichte Schroefboormachine ter vervanging van 14.4V
DTW281ZJ Slagmoersleutel + D-41517 Slagdoppen
SK102Z Zelfnivellerende Kruislijn Laser
RT 0700 CX2J Freesmachine

Ja dat is €1500 aan wishlist maar het hoeft ook niet in 1 dag en Sint, Claus en verjaardag zijn allemaal in de buurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Raymond schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:41:
[...]

Ik zie bij de LIDL op dit moment helemaal geen gereedschap in de aanbieding?
In de online shop hebben ze altijd al het gereedschap.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
rvtk schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:41:
[...]

Hoe kan je iets zelf af laten bouwen? :?

Als je dan toch zelf gaat afbouwen, dan zou ik ook investeren in degelijke tools en de lidl overslaan. Als het voor een incidenteel klusje is, dan lekker naar de lidl :)
Ga niet zelf afbouwen, ga zelf af laten bouwen :) .

Moet dus wel oppervlaktes etc meten.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt zicht op heb wat te zwaar is en wat niet. Omdat ik ga boren in hout en baksteen, ga schroeven in beide(in baksteen met plug, natuurlijk), en er een goede kans is dat ik ga boren/schroeven in hardhout, leek het mij een goed idee om voor 1 apparaat te gaan met voldoende power.

Daarbij vraag ik me af of de 60 Nm van die axminster set wel of niet voldoende is.. Als ik mensen over 125 Nm hoor, dan lijkt me 60 vrij weinig? Ik weet niet goed wat wijsheid is...

De prijs van de Axminster set is aantrekkelijk, maar in principe heb ik geen slagschroevendraaier nodig, dat is alleen een leuke bijkomstigheid. Ik heb in ieder geval op dit moment geen impact bitjes, en ik heb geen idee of normale bitjes in zo'n apparaat goed gaat.

Daarentegen, de ruwe power van de DHP481 spreekt me wel aan, maar dan lees ik reacties dat hij wel erg zwaar is... By the way, met verzendkosten meegerekend is de 481 ongeveer 18 euro goedkoper in Engeland. Niet echt een bijzonder verschil, naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 11:48
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:56:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet echt zicht op heb wat te zwaar is en wat niet. Omdat ik ga boren in hout en baksteen, ga schroeven in beide(in baksteen met plug, natuurlijk), en er een goede kans is dat ik ga boren/schroeven in hardhout, leek het mij een goed idee om voor 1 apparaat te gaan met voldoende power.

Daarbij vraag ik me af of de 60 Nm van die axminster set wel of niet voldoende is.. Als ik mensen over 125 Nm hoor, dan lijkt me 60 vrij weinig? Ik weet niet goed wat wijsheid is...

De prijs van de Axminster set is aantrekkelijk, maar in principe heb ik geen slagschroevendraaier nodig, dat is alleen een leuke bijkomstigheid. Ik heb in ieder geval op dit moment geen impact bitjes, en ik heb geen idee of normale bitjes in zo'n apparaat goed gaat.

Daarentegen, de ruwe power van de DHP481 spreekt me wel aan, maar dan lees ik reacties dat hij wel erg zwaar is... By the way, met verzendkosten meegerekend is de 481 ongeveer 18 euro goedkoper in Engeland. Niet echt een bijzonder verschil, naar mijn mening.
60 Nm lijkt me voor hout toch echt wel voldoende, ik weet niet wat je gaat doen met 't hout, maar 60 nm is redelijk de top voor een accuboor. Daar lukt baksteen ook wel mee.

Je kan bijv op youtube kijken hoeveel hout je kan slopen met 60 nm: YouTube: 18 Volt Combi Drills Review - Which is best in test?

Ik kan overigens geen accuboor met 125 Nm torsie vinden..

[ Voor 7% gewijzigd door simon op 07-11-2016 12:03 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:00
Framoes schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:13:
[...]

Op instagram zie ik allemaal mensen die lyrisch zijn over de DDF483. Compact en krachtig. Kleiner dan de Milwaukee M12 machines.

https://www.instagram.com/p/BLUJ--9gLoq
Heel mooi machientje, maar 1 nadeel, de kleur >:)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:23

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Teijgetje schreef op maandag 07 november 2016 @ 00:02:
Ik heb geen idee, de geteardownde Milwaukee-accu`s waren oud, hier is men heel stellig dat Milwaukee 10,8 V is.
Toen dus wel.
Ik stel/vraag me dan af of het niet mogelijk is dat Milwaukee inmiddels ook op betere cellen is overgestapt om zijn apparaten toch sterker te maken dan die van concurrenten met 10,8 V?
De nieuwe generatie 18V accu`s van Makita past niet op de oudere(2,5 jaar) 18V die ik heb bijvoorbeeld. (extra lipje)
Dat zal een reden hebben. (al werken ze wel gewoon als je dat lipje wegvijlt)
Ik dacht: laat ik de proef op de som nemen. Ik heb M12 accus van 2 jaar oud en eentje van 2 maanden oud.
conclusie: GRRR ik krijg mijn multimeter niet bij de contacten. En ik heb geen zin om iets te gaan slopen voor deze discussie.

Wat ik wel kan melden:
- de accus zijn uitwisselbaar, geen formfactorverschillen
- Mijn 2.0Ah geeft 24Wh aan inhoud volgens het stickertje.
- de lader levert 12V

dat laatste betekent al dat de accu's geen 12V kunnen zijn behalve als ze tjokkievol zitten en niet belast worden.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:43:
[...]

Ik vind het gewicht ook te hoog voor een dag schroeven draaien, zeker met de 4AH accu's die erbij zitten.

Voorlopig houd ik het bij mijn 14.4V voor licht schroefwerk, de DTD152 voor zwaarschroeven in houten balken en de DHP481 voor gaten in baksteen.

Zoals gezegd wordt de 14.4V tzt wel vervangen voor een DDF483 of zo (brushless, kort en licht) Tegen die tijd zal ik mijn 18V 4AH accu's wel aanvullen met 18V 2AH accu's. Deze zijn namelijk net zo zwaar als de wat oudere 1,5AH's.

Have:
DHP481 Klopboor Brushless
DTD152 Slagschroevendraaier
DJV182 Decoupeerzaag Brushless
DGA504 Haakse Slijper Brushless
14.4V accuschroefboor, geen idee welk type uit mijn hoofd

Want:
DHS680Z Cirkelzaag Brushless 165 mm ter vervanging van antiek B&D ding
DTM51ZJX3 Multitool + Toebehorenset
DJR187Z Reciprozaag Brushless
DDF483ZJ Lichte Schroefboormachine ter vervanging van 14.4V
DTW281ZJ Slagmoersleutel + D-41517 Slagdoppen
SK102Z Zelfnivellerende Kruislijn Laser
RT 0700 CX2J Freesmachine

Ja dat is €1500 aan wishlist maar het hoeft ook niet in 1 dag en Sint, Claus en verjaardag zijn allemaal in de buurt :+
Die DHS680 staat bovenaan mijn lijstje. De ddf483 wil ik ook, maar alleen voor de heb, omdat ik al een compacte 18V Metabo heb. Daarnaast wil ik de DTD154 (nu maar 150 pond bij axminster, net als de DHS680) of als ie eindelijk naar Europa komt de tegenhanger van de ddf483: de DTD155.
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:56:

Als je het maximale wil qua power kan ik de DHP481 aanraden. Ik heb voorlopig geen boorhamer nodig, omdat ik met de Makita overal in kan boren. Voor boren en schroeven in hout is 60Nm waarschijnlijk voldoende. Dan is die slagschroevendraaier mooi meegenomen (of voor op marktplaats).
simon schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:59:
[...]

60 Nm lijkt me voor hout toch echt wel voldoende, ik weet niet wat je gaat doen met 't hout, maar 60 nm is redelijk de top voor een accuboor. Daar lukt baksteen ook wel mee.

Je kan bijv op youtube kijken hoeveel hout je kan slopen met 60 nm: YouTube: 18 Volt Combi Drills Review - Which is best in test?

Ik kan overigens geen accuboor met 125 Nm torsie vinden..
De top voor een accuboor is op dit moment 138Nm. De nieuwste Hitachi. Daarna heb je de DHP481 met 125Nm.

En voor een meer recente test:
YouTube: 18v Combi Drill Test II Part 2 - Flat Bits
Appie Heijn schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:04:
[...]

Heel mooi machientje, maar 1 nadeel, de kleur >:)
Zwart is toch een mooie kleur. Bijna net zo mooi als de kleur teal.

[ Voor 4% gewijzigd door Framoes op 07-11-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:41
Framoes schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:12:
[...]

[...]

De top voor een accuboor is op dit moment 138Nm. De nieuwste Hitachi. Daarna heb je de DHP481 met 125Nm.

En voor een meer recente test:
YouTube: 18v Combi Drill Test II Part 2 - Flat Bits
Daartussen zitten nog de Milwaukee M18 ONEPD en de Milwaukee M18 FPD. Die leveren elk 135 nm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Atmoz schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:14:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Niets mis mee 8)

[afbeelding]

Nice! Volgens de DPD komt mijn pakketje uit Engeland morgen binnen 8)

We zouden als tweakers/fokkers een collectieve inkoop moeten doen wbt eurostekkers :p

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien gemiep met ING(en het eerder genoemde gemiep met Paypal) denk ik er nu serieus over na om binnen Nederland te bestellen. Dit is weldegelijk duurder, maar zonder het gezeik over paypal/creditcard.
Nu zit ik te denken(wegens budgetaire overwegingen) om voor de DHP 458 te gaan:
http://www.gereedschapcen...x-4-0ah-accu-in-mbox.html
De 481 is zeker weten te duur.
Alternatief is
http://www.gereedschapcen...in-l-boxx-060186710f.html

De makita is op papier veel sterker, toch? Maar niet koolborstelloos(niet dat dat perse een bezwaar voor mij is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:06:
Gezien gemiep met ING(en het eerder genoemde gemiep met Paypal) denk ik er nu serieus over na om binnen Nederland te bestellen. Dit is weldegelijk duurder, maar zonder het gezeik over paypal/creditcard.
Nu zit ik te denken(wegens budgetaire overwegingen) om voor de DHP 458 te gaan:
De 481 is zeker weten te duur.
Alternatief is
http://www.gereedschapcen...in-l-boxx-060186710f.html

De makita is op papier veel sterker, toch? Maar niet koolborstelloos(niet dat dat perse een bezwaar voor mij is)?
Ze zijn beide niet koolborstelloos, maar dat moet geen probleem zijn. Het scheelt iets op kracht en hoe lang je met een acculading doet. Maar met twee accu's is dat geen probleem. Bij de keuze tussen deze twee zou ik voor de Makita gaan. Meer power, hogere snelheid, meer slagen bij klopstand en metalen snelspankop.

https://www.combitools.nl...x-4-0ah-accu-in-mbox.html

Dit is ook een prima webshop. Hij verkoopt op MP als Bergmans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Voor dat geld zou ik die Bosch ook niet kopen.... Mijn god wat een prijzen 8)7

Voor minder geld heb je in Duitsland de GSB mét metalen kop.
http://www.ebay.de/itm/BO...929ed0:g:8ioAAOSwVL1WBSoU

Ben je echt aan het denken om zoveel meer geld uit te geven, en veel minder te krijgen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atmoz schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:20:
Voor dat geld zou ik die Bosch ook niet kopen.... Mijn god wat een prijzen 8)7

Voor minder geld heb je in Duitsland de GSB mét metalen kop.
http://www.ebay.de/itm/BO...929ed0:g:8ioAAOSwVL1WBSoU

Ben je echt aan het denken om zoveel meer geld uit te geven, en veel minder te krijgen? O-)
Yep. Ik ben helemaal klaar met dat creditcard gezeik, en Paypal is nog erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:41
Is een prepaid credit card dan geen optie? Die kun je eventueel ook gebruiken voor Paypal (ik weet niet precies wat jouw probleem met Paypal is). Geen gezeik, wel de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:23:

Yep. Ik ben helemaal klaar met dat creditcard gezeik, en Paypal is nog erger.
Wow, hehe :D dan moest het me wel heeeeel hoog zitten wilde ik daartoe in staat zijn. Ik zou wekenlang chagrijnig zijn als ik wist dat ik teveel betaald had :P

Grappig om te zien hoe anderen daar (totaal) anders over denken.

In ieder geval veel succes/sterkte ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

L.N. schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:25:
Is een prepaid credit card dan geen optie? Die kun je eventueel ook gebruiken voor Paypal (ik weet niet precies wat jouw probleem met Paypal is). Geen gezeik, wel de voordelen.
Mijn probleem met Paypal is dat ik de security question en antwoord vergeten ben. Iemand heeft geprobeerd mijn paypal te hacken/erop in te loggen, dus ik kan er niet meer op zonder die vraag + antwoord. Op mijn service request om mijn account volledig te verwijderen word niet gereageerd, en omdat mijn bankrekeningnummer aan die bestaande account hangt, kan ik niet een nieuwe account maken en daar mijn bankrekening aan hangen.

Met de creditcard krijg ik gemiep omdat ik een studieschuld open heb staan(negatieve BKR registratie). Deze schuld kan ik bijna terugbetalen, maar dat is het niet waard, omdat de rente op de schuld lager is dan de rente op mijn spaarrekening, en ik hoef pas over 3 of 4 jaar te beginnen met terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 14:45:
[...]

Mijn probleem met Paypal is dat ik de security question en antwoord vergeten ben. Iemand heeft geprobeerd mijn paypal te hacken/erop in te loggen, dus ik kan er niet meer op zonder die vraag + antwoord. Op mijn service request om mijn account volledig te verwijderen word niet gereageerd, en omdat mijn bankrekeningnummer aan die bestaande account hangt, kan ik niet een nieuwe account maken en daar mijn bankrekening aan hangen.

Met de creditcard krijg ik gemiep omdat ik een studieschuld open heb staan(negatieve BKR registratie). Deze schuld kan ik bijna terugbetalen, maar dat is het niet waard, omdat de rente op de schuld lager is dan de rente op mijn spaarrekening, en ik hoef pas over 3 of 4 jaar te beginnen met terugbetalen.
Dat eerste heb ik ook gehad. Er bestaat nu al jaren een volledig geblokkeerde PayPal account die ze niet voor me willen afsluiten. Krijg alleen maar standaardmailtjes terug wanneer ik verzoeken indien om het account af te sluiten. Snap dat ze dat niet zomaar kunnen, maar vervelend is het wel.

Je kan ook even in je omgeving vragen of iemand een cc of paypal heeft. Als het flink wat geld scheelt, is het iig de moeite waard het te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Al eens geprobeerd te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Toen ik er achter kwam dat iemand vanuit Turkije twee laptops had besteld en naar de VS wilde laten sturen (verkoper vertrouwde het niet en had ze niet verzonden) heb ik gelijk gebeld. Dat "callcenter" kwam nogal onprofessioneel op me over. Alsof er een persoon thuis naast de telefoon zat, zodat PayPal iig kon claimen dat ze een klantenservice hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:29:
[...]

Je hebt het antwoord al maar zie ook een paar pagina's terug waar ik de codes uitlegde:

Uncle Mel in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

Nog even over DDF480 vs DDF483 voor een lichtere schroefmachine:

DDF480
+/- €140
Brushless
Accuindicator
18,5 cm lang
36/54Nm
Gewicht met 1,5/2AH Batterij :1,5KG
16 Aandraaimomenten

DDF483
+/- €120
Brushless
Géén accuindicator
16,2 cm lang
23/40Nm
Gewicht met 1,5/2AH Batterij :1,3KG
21 Aandraaimomenten

De DDF483 is dus lichter, compacter en nauwkeuriger afstelbaar, maar daarentegen ook minder sterk en zonder accuindicator. Dat laatste zou voor mij wel eens invloed kunnen hebben omdat al mijn andere machines dat wel hebben en tja is toch wel cool 8) Aan de andere kant moet ik mijn OCD gewoon aan de kant zetten en het apparaat kopen wat ik nodig heb. Uiteindellijk maakt het niet uit want ik heb opgezocht welke 14.4 V ik heb en dat is de DDF343 en die is 1,4KG met 19cm lang en 20/36NM. Zelfs de goedkope DDF483 is dus lichter, korter én sterker (en compatible met mijn andere accu's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uncle Mel schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:22:
[...]

Je hebt het antwoord al maar zie ook een paar pagina's terug waar ik de codes uitlegde:

[...]
Zoiets stond me inderdaad bij, ja. Ik was vooral verward doordat iemand die DDF aangaf, terwijl ik naar een DHP zocht.
Framoes schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:20:
[...]

Toen ik er achter kwam dat iemand vanuit Turkije twee laptops had besteld en naar de VS wilde laten sturen (verkoper vertrouwde het niet en had ze niet verzonden) heb ik gelijk gebeld. Dat "callcenter" kwam nogal onprofessioneel op me over. Alsof er een persoon thuis naast de telefoon zat, zodat PayPal iig kon claimen dat ze een klantenservice hadden.
Precies dit. En het antwoord kwam er op neer dat ze niks voor me konden/wilden doen. Daarbij sprak deze man gebrekkig nederlands, en volledig geen engels...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2016 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:22:
[...]

Nog even over DDF480 vs DDF483 voor een lichtere schroefmachine:

DDF480
+/- €140
Brushless
Accuindicator
18,5 cm lang
36/54Nm
Gewicht met 1,5/2AH Batterij :1,5KG
16 Aandraaimomenten

DDF483
+/- €120
Brushless
Géén accuindicator
16,2 cm lang
23/40Nm
Gewicht met 1,5/2AH Batterij :1,3KG
21 Aandraaimomenten

De DDF483 is dus lichter, compacter en nauwkeuriger afstelbaar, maar daarentegen ook minder sterk en zonder accuindicator. Dat laatste zou voor mij wel eens invloed kunnen hebben omdat al mijn andere machines dat wel hebben en tja is toch wel cool 8) Aan de andere kant moet ik mijn OCD gewoon aan de kant zetten en het apparaat kopen wat ik nodig heb. Uiteindellijk maakt het niet uit want ik heb opgezocht welke 14.4 V ik heb en dat is de DDF343 en die is 1,4KG met 19cm lang en 20/36NM. Zelfs de goedkope DDF483 is dus lichter, korter én sterker (en compatible met mijn andere accu's)
http://www.hd-gereedschap...roefboormachine-mbox.html

Zelfde site verkoopt m voor €79,95 zonder mbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:06
Enkele maanden geleden een Bosch GWS-13-125 CIE aangeschaft, een 125mm haakse slijper dus met variabel toerental (2.800 – 11.500 rpm), bevalt prima maar:

Nu moet ik redelijk veel straatstenen doorslijpen, maar 125mm is niet genoeg om dat in één keer te doen. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een 230mm diamantschijf op een dergelijk apparaat (het toerental terugdraaien tot zo'n 6000rpm), inclusief het plaatsen van een andere beschermkap (bijvoorbeeld deze)? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
chapie schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:34:
Enkele maanden geleden een Bosch GWS-13-125 CIE aangeschaft, een 125mm haakse slijper dus met variabel toerental (2.800 – 11.500 rpm), bevalt prima maar:

Nu moet ik redelijk veel straatstenen doorslijpen, maar 125mm is niet genoeg om dat in één keer te doen. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een 230mm diamantschijf op een dergelijk apparaat (het toerental terugdraaien tot zo'n 6000rpm), inclusief het plaatsen van een andere beschermkap (bijvoorbeeld deze)? :)
Een stapje groter zou ik wel aandurven (in het verleden vaak genoeg met 125mm op een 115mm slijper gewerkt). Maar wat jij nu doet is vermogen terugdraaien en veel grotere schijf erop plaatsen. Daarmee krijg je het probleem dat de slijper echt veel te weinig kracht kan zetten.

Voor die 30 euro kan je twee dagen een slijper huren:
https://www.boels.nl/hure...ken/haakse-slijper-230-mm

Lijkt me een beter idee :)

[ Voor 46% gewijzigd door Raymond op 08-11-2016 23:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uncle Mel
Must!...Resist! Buy... Button!!!

edit, de BL1820 zijn ook erg goedkoop met €38 p/stuk, dan heb je voor €157 een set met 2 accu's even aangenomen dat je al een lader hebt

edit2: fuck it, bestelling geplaatst DDF483Z + 1x BL1820

Dan doneer ik mijn DDF343 aan mijn werk

[ Voor 29% gewijzigd door Uncle Mel op 07-11-2016 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:46
Schaamteloze crosspost uit het klussende tweakers topic:
Over een paar dagen wordt m'n frees afgeleverd, maar ik ben er nog niet uit wat voor een freesjes ik erbij moet hebben. Weten jullie toevallig een leuk startsetje (leuk als in niet te duur en met een aantal gangbare frezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Niek_ schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:27:
Over een paar dagen wordt m'n frees afgeleverd, maar ik ben er nog niet uit wat voor een freesjes ik erbij moet hebben. Weten jullie toevallig een leuk startsetje (leuk als in niet te duur en met een aantal gangbare frezen).
Ik zou gewoon even bij Ecotools een berg freesjes kopen.
Kijk je welke je vaker gebruikt, en koop je die vervolgens van een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Atmoz schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:31:
[...]

Ik zou gewoon even bij Ecotools een berg freesjes kopen.
Kijk je welke je vaker gebruikt, en koop je die vervolgens van een goed merk.
Goeie tip, ik ga daar eens rondneuzen. Zie trouwens dat er in m'n frees zowel 6 als 8mm frezen kunnen, heeft het een nog een voordeel boven het andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Niek_ schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:34:
[...]

Goeie tip, ik ga daar eens rondneuzen. Zie trouwens dat er in m'n frees zowel 6 als 8mm frezen kunnen, heeft het een nog een voordeel boven het andere?
8 is sterker :)
Ik heb me voorgenomen om alleen freesjes van 8 te nemen.
Hoef ik ook nooit dat andere kopje erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op maandag 07 november 2016 @ 17:54:
[...]

Must!...Resist! Buy... Button!!!

edit, de BL1820 zijn ook erg goedkoop met €38 p/stuk, dan heb je voor €157 een set met 2 accu's even aangenomen dat je al een lader hebt

edit2: fuck it, bestelling geplaatst DDF483Z + 1x BL1820

Dan doneer ik mijn DDF343 aan mijn werk
Ai, dat is idd goedkoop. Het is dat ik meer nut zie in een accu cirkelzaag op dit moment. Mede vanwege de compacte Metabo 18V die ik al heb. Hoewel ik die nog niet zie doen wat Toolpig er mee uithaalt:

https://www.instagram.com/p/BLUHgoHg5c6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Framoes schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:47:
[...]

Ai, dat is idd goedkoop. Het is dat ik meer nut zie in een accu cirkelzaag op dit moment. Mede vanwege de compacte Metabo 18V die ik al heb. Hoewel ik die nog niet zie doen wat Toolpig er mee uithaalt:

https://www.instagram.com/p/BLUHgoHg5c6/
Jep, ik vind het gewoon een lekker gevoel dat straks alle accu's uitwisselbaar zijn.

Die DHS680 voor €177 inclusief verzenden bij Axminster jeukt echter ook wel een beetje :)

Dan ben ik in principe weer even klaar. Een 18V multitool en reciprozaag zijn ook zeer handig maar zullen meer incidenteel gebruikt worden (kozijn verwijderen, lastig hoekje om te zagen e.d.) dus kunnen wel even wachten, zelfde voor een kruislijnlaser en bovenfrees, deze zullen nóg minder gebruikt worden door mij.

edit:

Kan trouwens iemand mij uitleggen hoe ik 30 jaar heb kunnen leven zonder deze:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IUnMCSzrWW14558lkAu-gD71aSC7tGyknGerEB8TtTk_pU0Y1TaM9lJl9TC2SpGPXtQ6twp95NUP__hdu3HQ_CgTYo3ANgVQCe93R0TaQc4uNSvVonPLoBZ_lzerXXLVP3LL0UnroJpNsJo7lzeueyKi86FCGxHmM0f88y_sYcz6UBeXkkhj0ouIvNmP0NydTEcDc344Jv489XKp1CxpIFzM1ikx22m29HYBYUp8JC8t6wVz7pi8Z6VZ8wvr-jiJu2JnlhchzJDp_OYl9cfImWWX7zHPvD1SUQAySVh_eCuejrxcNOoPDyXM4IufdZJe4PbF_Q4FVAiiDnEoumzZHBn6Qf4JS7aVY79nNjfBPo0pzXIldNB55RPTUVvbCmlfyozXzsvnDqG_MKerICPfm58ne-s6ed5_CRxiflXZjYEZlgcgEuri6PlWu3yrYZCKYeLtRQlC7C8GAmC4VN1vFIxT_myGTmRFHRAX_GIzPlbEXip3fw44tQOtWtV3d4G_gE1MM2DhYIs25ci67WEkjHxTTNi7xLPeK2Zh8wleVeitLrJ5rrAUAar38szHX5E11vwVUgcoCJLjBYNPJo5oVJieFZzvRHifQfQTBy53jW_hmV7Q8w=w737-h1310-no

Dat is toch wel erg handig om bouten/moeren aan te draaien onder een tafel in een gat van 10 cm breed...

[ Voor 34% gewijzigd door Uncle Mel op 07-11-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Atmoz schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:38:
[...]

8 is sterker :)
Ik heb me voorgenomen om alleen freesjes van 8 te nemen.
Hoef ik ook nooit dat andere kopje erop te zetten.
Ach so :) Als ik dan toch aan het rondvragen ben: ga zelf een werkbank maken en zal daarvoor ook enkele sleuven/gaten moeten maken. Wilde hier ook de frees voor gebruiken omdat ik met een boormachine handmatig nooit zo recht kan boren. Nu lees ik iets over een spiraalfrees, maar mogelijk dat jij nog andere mogelijkheden hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Niek_ schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:50:

Ach so :) Als ik dan toch aan het rondvragen ben: ga zelf een werkbank maken en zal daarvoor ook enkele sleuven/gaten moeten maken. Wilde hier ook de frees voor gebruiken omdat ik met een boormachine handmatig nooit zo recht kan boren. Nu lees ik iets over een spiraalfrees, maar mogelijk dat jij nog andere mogelijkheden hebt?
Oei, met een spiraalfrees heb ik geen ervaring... Ik moest zelfs even opzoeken wat 't ook alweer was :)
Ik kom die dingen wel vaker tegen, maar ik dacht altijd dat het een "langgatboor" was.
Dus daar kan ik je niet mee helpen eigenlijk. Ben wel benieuwd overigens of iemand het verschil tussen beide weet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:41

orf

Atmoz schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:54:
[...]

Oei, met een spiraalfrees heb ik geen ervaring... Ik moest zelfs even opzoeken wat 't ook alweer was :)
Ik kom die dingen wel vaker tegen, maar ik dacht altijd dat het een "langgatboor" was.
Dus daar kan ik je niet mee helpen eigenlijk. Ben wel benieuwd overigens of iemand het verschil tussen beide weet :)
Dit geeft volgens mij een goede uitleg:

Een spiraal haalt de chips naar boven waardoor het gat vrijgemaakt wordt en door de schuine kant krijg je een gladdere afwerking. Filmpje geeft ook aan dat je ze niet moet laten vallen. Dan breken ze gelijk omdat ze uit carbide gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Uncle Mel schreef op maandag 07 november 2016 @ 19:17:
[...]

Jep, ik vind het gewoon een lekker gevoel dat straks alle accu's uitwisselbaar zijn.

Die DHS680 voor €177 inclusief verzenden bij Axminster jeukt echter ook wel een beetje :)

Dan ben ik in principe weer even klaar. Een 18V multitool en reciprozaag zijn ook zeer handig maar zullen meer incidenteel gebruikt worden (kozijn verwijderen, lastig hoekje om te zagen e.d.) dus kunnen wel even wachten, zelfde voor een kruislijnlaser en bovenfrees, deze zullen nóg minder gebruikt worden door mij.
Ja, die lage pond is slecht voor m'n wilskracht. Zodra m'n budget het toelaat ga ik die DHS680 halen.

Lees veel positieve reviews. Schijnt veel aan te kunnen en een soort extra torque mode te hebben, waardoor de motor bij zwaarder zaagwerk tijdelijk extra kracht geeft.

Multitool heb ik al (met snoer). Gebruik 'm niet heel vaak, maar is wel verdomd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

orf schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:04:

Dit geeft volgens mij een goede uitleg:

[video]

Een spiraal haalt de chips naar boven waardoor het gat vrijgemaakt wordt en door de schuine kant krijg je een gladdere afwerking. Filmpje geeft ook aan dat je ze niet moet laten vallen. Dan breken ze gelijk omdat ze uit carbide gemaakt zijn.
Helder, thanks :)

P.S. zelf naar MayDay geweest? 8)

[edit]
Boh, heel vet _/-\o_ Ik wil altijd al gaan, maar krijg het nooit "geregeld" met de rest...
Ooit... O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Atmoz op 07-11-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:41

orf

Atmoz schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:20:
[...]

Helder, thanks :)

P.S. zelf naar MayDay geweest? 8)
Elk jaar sinds 2011! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:11
Mooi setje vanuit de UK Atmoz, komen er verder geen extra kosten bij, behalve de verzendkosten die je tijdens het checkout proces ziet?

Als dat echt zo is (zoals ik vermoed), zijn de prijzen daar echt wel leuk momenteel :P kan zelfs Duitsland niet tegenop (bij veel spul in elk geval)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

nick_haak schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:50:
Mooi setje vanuit de UK Atmoz, komen er verder geen extra kosten bij, behalve de verzendkosten die je tijdens het checkout proces ziet?

Als dat echt zo is (zoals ik vermoed), zijn de prijzen daar echt wel leuk momenteel :P kan zelfs Duitsland niet tegenop (bij veel spul in elk geval)
Klopt, komt verder niets bij.
Daarom ook: spotgoedkoop gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Dan is spotgoedkoop inderdaad wel de juiste term :D thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Was al lange tijd aan het kijken naar een leuke set. Nu ook maar die spotgoedkope deal besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In interressant nieuws: Ik dacht, maakt het mij uit, ik probeer het nog eens. Ik kan schijnbaar tegenwoordig WEL mijn bankrekening aan een tweede paypal account hangen! Toch maar uit Engeland laten komen :D

Alleen nog 4-5 dagen wachten op verificatie enzo.

Ik zit wel nog steeds te twijfelen. De Bosch set van Axminster is prachtig, en mooi geprijsd, maar de ruwe power van de 481 spreekt me nog steeds aan. Ik wil niet na korte tijd erachter komen dat ik NET niet genoeg oomph heb... En ik ga de komende tijd geen geld hebben voor een boorhamer, voordat die optie aangeboden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Kan 't kloppen dat Axminster wel minder keuze heeft dan Werkzeugalarm?

Ik probeer een leuke 10.8combi samen te stellen met de GSR ( klopfunctie hoeft niet) en die kleine GWS haakse slijper.

GWS body in L-boxx
http://www.werkzeugalarm....er-in-der-l-boxx/a-11303/

GSR 2x2AH, lader in i-boxx
http://www.werkzeugalarm....-cv-in-i-boxx-72/a-11188/

2x 10.8 2AH accus in L-boxx mini
http://www.werkzeugalarm....i-ion-1600z0002x/a-10754/

Ik hen nog lege Lboxxen zodat de GSRset uit de i-boxx kan waar ik dan klein grut in kan doen. :)

Ik twijfel over die extra accu's want ik gebruik de slijper en de GSR nooit krap op elkaar denk ik. :)

Iemand een tip voor een leuke combi met de GSR (of GSR + GSB set) met de GWS mini slijper? :)

[ Voor 69% gewijzigd door Fraggert op 07-11-2016 23:17 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick_haak
Dat is helaas wel het geval ja, als ik het zo zag, mocht je naar het aanbod in Duitsland kijken, kijk dan ook even bij Elektrowerkzeuge Bender, die hebben ook veel.

Hoe zit het eigenlijk met de levertijd bij Axminster vandaan?

[ Voor 10% gewijzigd door nick_haak op 07-11-2016 23:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Nou zit ik weer op axminster mezelf te overtuigen dat ik echt een 20v 18v reciprozaag nodig heb...

:/

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Framoes schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:09:
[...]

Ja, die lage pond is slecht voor m'n wilskracht. Zodra m'n budget het toelaat ga ik die DHS680 halen.

Lees veel positieve reviews. Schijnt veel aan te kunnen en een soort extra torque mode te hebben, waardoor de motor bij zwaarder zaagwerk tijdelijk extra kracht geeft.

Multitool heb ik al (met snoer). Gebruik 'm niet heel vaak, maar is wel verdomd handig.
Vanwaar de grofweg €50 extra als zijn kleine broertje net zo diep maar iets minder snel (3.5k vs 5k) zaagt?

Ik ben nu ook om :+

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Niek_ schreef op maandag 07 november 2016 @ 18:27:
Ik heb twee weken geleden mijn eerste bovenfrees gekocht en deze set er bij besteld:
https://www.hbm-machines....m-35-delige-houtfrezenset

Met het zelfde idee als hierboven geopperd, ik ben begonnen met wat freesjes die ik nooit zou gebruiken om te oefenen (van die mooie sier randjes) en ben van plan om degene die ik veel gebruik te vervangen voor goede als ze bot worden. Tot nu toe nog nergens last van, ze werken prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:09
http://www.gereedschapcen...campaign=gc.dagaanbieding

Dewalt 10.8V setje bij gereedschapcentrum ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

nick_haak schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:37:
Dat is helaas wel het geval ja, als ik het zo zag, mocht je naar het aanbod in Duitsland kijken, kijk dan ook even bij Elektrowerkzeuge Bender, die hebben ook veel.

Hoe zit het eigenlijk met de levertijd bij Axminster vandaan?
Afgelopen dobderdag besteld, komt vandaag binnen. Best netjes, met het weekend erbij.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 01-09 11:49
Verslavend topic dit, na goede reviews Bessey EZS klemmen gekocht.
Afgelopen weekend al super kunnen gebruiken, nu nog paar korte bij bestellen.

Maar ook ander spul kriebelt, ben nog op zoek naar goede boorhamer, twijfel tussen de makita hr2631 serie, nu leuke accessoires en ook gratis boren actie bij makita of de Bosch blauw GBH 2-28 DFV.
Valt me trouwens op dat dit spul bij axminster niet veel goedkoper is.

De boven genoemde dhs680 is ook erg gaaf die mis ik ook nog in mijn collectie zou dan mijn eerste 18 volt zijn.

Maar heb ook nog stofzuiger nodig iemand ervaring met de Starmix NSG basis ADL-1232 EHB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 17:23
Allemachtig wat zijn die bandschuurmachines duur in aanschaf.
(Als je hem niet dagelijks gaat gebruiken.)

Iemand nog een mooie aanbieding gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:08:
..............
Ik zit wel nog steeds te twijfelen. De Bosch set van Axminster is prachtig, en mooi geprijsd, maar de ruwe power van de 481 spreekt me nog steeds aan. Ik wil niet na korte tijd erachter komen dat ik NET niet genoeg oomph heb... En ik ga de komende tijd geen geld hebben voor een boorhamer, voordat die optie aangeboden wordt.
Veel goedkoper dan €88,88 kun je deze Makita DHP458Z 18V Li-Ion accu klopboor-/schroefmachine body niet krijgen.

Ik heb hier twee van deze 18V Makita 458Z machines en twee 18V Makita 481's.
Op papier is de 481 de betere machine, in de praktijk doen zij bitter weinig voor elkaar onder. ;)

Het zijn twee lookalikes en je moet echt heel goed kijken welke je in je hand hebt.
Deze machines zijn gewoon loeisterk en moeten beide in staat zijn de onderkant van je arm in een ongezonde hoek tov je bovenarm te draaien.
Oppassen dus, deze krachtpatsers kunnen echt alles aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Asprine schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:34:
Allemachtig wat zijn die bandschuurmachines duur in aanschaf.
(Als je hem niet dagelijks gaat gebruiken.)

Iemand nog een mooie aanbieding gezien?
Ook op axminster hebben ze verschillende bandschuurmachines in verschillende prijscategorieën: http://www.axminster.co.uk/power-tools/sanders-polishers/belt-sanders

Ik trof op internet de nieuwe subcompact set van makita tegen de CX200RB (https://youtu.be/ifu_mJqlCcQ) waarin ik erg geïnteresseerd ben, ook omdat deze zeer gunstig geprijsd is in de VS 229 dollar.

Iemand enig idee of deze set ook richting Europa komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:46:
[...]

Veel goedkoper dan €88,88 kun je deze Makita DHP458Z 18V Li-Ion accu klopboor-/schroefmachine body niet krijgen.

Op papier is de 481 de betere machine, in de praktijk doen zij bitter weinig voor elkaar onder. ;)

Het zijn twee lookalikes en je moet echt heel goed kijken welke je in je hand hebt.
Deze machines zijn gewoon loeisterk en moeten beide in staat zijn de onderkant van je arm in een ongezonde hoek tov je bovenarm te draaien.
Sorry, volgens mij heb ik mezelf niet goed uitgelegd. Ik heb ook de accus en lader nodig, bij voorkeur in een MBox/LBox/koffer/whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
[...]

Even voor de duidelijkheid, als een machine met 60-70Nm vastslaat kan dat al behoorlijk zeer doen, zeker als je er niet op voorbereid bent. En ik moet zeggen dat mijn Dewalt dcd791 ook slechts zéér zelden echt moeite heeft op het vlak van koppel, al legt die het in werksnelheid natuurlijk af tegen een machine met twee keer het vermogen :+

Moderne compacte brushless 18V machines zijn al ruim sterk genoeg voor 99% van de klussen tijdens een (ver)bouwactie, in de praktijk heb ik nog maar zeer weinig boorwerk waarbij een snoer nodig is. Kolomboormachinewerk en boorhamerwerk, de rest is accuboorwerk :P

En toch wil ik tzt een dcd996 hebben. Niet omdat het moet, maar omdat het kan, en ik de komende maanden meer richting de metaalbewerking hoop te schuiven. 16mm boor door een HEB 160 balk begon toch echt zwaar te worden voor de 791...

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:51:
[...]
Sorry, volgens mij heb ik mezelf niet goed uitgelegd. Ik heb ook de accus en lader nodig, bij voorkeur in een MBox/LBox/koffer/whatever.
Nee hoor, ik had je prima begrepen. ;)
Natuurlijk moet je dan alsnog op zoek naar een lader, accu's en een box.

Ik heb eerder ook zelf zo geshopt en prijzen links en rechts vergeleken, niet zelden is de optelsom van losse onderdelen (uit aanbiedingen zoals dit) beduidend goedkoper dan de machine "compleet" in koffer.
Do the math. ;)

En zelfs als je voor een complete machine in box besluit, dan is deze losse body een hele leuke machine om er bij te hebben.
Beter mee verlegen dan om verlegen is hier het credo. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bijna gratis inderdaad, kunnen deze ook een gaatje boren in beton ? (6mm of heeeel misschien een keer 8mm) Zie wel dat hij een klop functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:20:
[...]
Bijna gratis inderdaad, kunnen deze ook een gaatje boren in beton ? (6mm of heeeel misschien een keer 8mm) Zie wel dat hij een klop functie heeft.
Eerlijk gezegd weet ik dat niet.
Ik vind 'klopboren' in vergelijk met 'hamerboren' zo frustrerend dat ik liever meteen een vd boorhamers pak die daarvoor zijn gemaakt. ;)

Hoe goed deze accumachine ook mag klopboren, voor beton is het toerental al snel te hoog bij een te geringe klopkracht en verbranden de boortjes nog voor het gat is gemaakt.
Een hamerboor voor beton heeft daarom juist een laag toerental en een hoge slagkracht.
De kiezel wordt daardoor verpulverd zodat de boor niet verbrandt/heet loopt, uiteindelijk werkt een boorhamer in beton daardoor vele keren sneller met behoud van je boren.

Voor modaal steen zonder de kiezels werkt deze klopboor uiteraard prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
KillaZ schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:05:
[...]

Vanwaar de grofweg €50 extra als zijn kleine broertje net zo diep maar iets minder snel (3.5k vs 5k) zaagt?

Ik ben nu ook om :+
De DHS680 is koolborstelloos en heeft beduidend meer kracht. Aangezien ik er veel mee in balken wil gaan zagen lijkt me dat niet overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Pff, dat TS-gedeelte over accu's wordt steeds maar groter en groter, en een hoop informatie is onvoldoende compleet om er een coherent verhaal van te maken. En alsnog, als ik de huidige draft as-is in Word in de TS zou plakken zou de TS ruim verdubbelen in wordcount. Tijd om eens te gaan snoeien en de minder relevante/complete stukken terug te brengen naar linkjes :')

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Worra schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 08:46:
[...]

Ook op axminster hebben ze verschillende bandschuurmachines in verschillende prijscategorieën: http://www.axminster.co.uk/power-tools/sanders-polishers/belt-sanders

Ik trof op internet de nieuwe subcompact set van makita tegen de CX200RB (https://youtu.be/ifu_mJqlCcQ) waarin ik erg geïnteresseerd ben, ook omdat deze zeer gunstig geprijsd is in de VS 229 dollar.

Iemand enig idee of deze set ook richting Europa komt?
De boormachine is al te koop als DDF483. De slagschroevendraaier komt in 2017 naar NL als DTD155. Misschien dat ze tegen die tijd ook als set te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 09:16:
[...]

Nee hoor, ik had je prima begrepen. ;)
Natuurlijk moet je dan alsnog op zoek naar een lader, accu's en een box.

Ik heb eerder ook zelf zo geshopt en prijzen links en rechts vergeleken, niet zelden is de optelsom van losse onderdelen (uit aanbiedingen zoals dit) beduidend goedkoper dan de machine "compleet" in koffer.
Do the math. ;)

En zelfs als je voor een complete machine in box besluit, dan is deze losse body een hele leuke machine om er bij te hebben.
Beter mee verlegen dan om verlegen is hier het credo. :+
Mijn probleem is niet om dingen los bij elkaar te rapen, meer dat de body's an sich al niet al te duur zijn. Het zijn meestal de 4.0 Ah accu's die fors geld kosten(op gereedschapscentrum: http://www.gereedschapcen...-accu-4-0ah-196399-1.html )

Ik wil toch 2 accu's, een lader en een koffer. Ik zit nu snel te rekenen, en ik kom op ongeveer 356 euro, op gereedschapcentrum. In vergelijking:

https://www.amazon.de/Mak...8&sr=8-3&keywords=DHP+458

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even snel losse prijzen:

Body: 100
4ah accu: 80
Lader: 50
Mbox: 40

Met heel goed zoeken kan je hier en daar wel een tientje vanaf schrapen, maar tussen de 300 en 350 ben je dus wel kwijt.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teacher schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:12:
Even snel losse prijzen:

Body: 100
4ah accu: 80
Lader: 50
Mbox: 40

Met heel goed zoeken kan je hier en daar wel een tientje vanaf schrapen, maar tussen de 300 en 350 ben je dus wel kwijt.
Dat is precies wat ik bedoel.

Er zijn sets die hetzelfde aanbieden(met 2 accus) voor minder geld. Zoals ik al aangaf met de linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Iemand enig idee hoe goed hamer boren het doen in kalkzandsteen muren? Heb een nieuwbouw woning gekocht en een boor machine is dan wel handig. Zat te denken aan een Makita HP332DSAJ 10.8V BL Klopboor-/schroefmachine, samen met de actie voor bitjes en boortjes kan je dan meteen aan de slag. Alleen is het ook wel handig als de machine het aankan om 5-6mm gaatjes te boren in de kalkzandsteen muren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Kalkzandsteen is m.i. net als gasbeton gewoon een scherp boortje zonder klopfunctie aan te raden, tenzij je graag je pluggen er vanaf de andere kant van de kamer in wil kunnen mikken.

Ik heb in die steensoorten genoeg gaten tot 8mm geboord met een brushed 10,8v machientje zonder klopfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
teacher schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:56:
Nou zit ik weer op axminster mezelf te overtuigen dat ik echt een 20v 18v reciprozaag nodig heb...

:/
Hé houd eens op, ik had die ook al op mijn wishlist en de prijs is nu verlaagd naar die prijs op Axminster, wordt wel heel aantrekkelijk om te gaan toolhoarden
Framoes schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:04:
[...]

De DHS680 is koolborstelloos en heeft beduidend meer kracht. Aangezien ik er veel mee in balken wil gaan zagen lijkt me dat niet overbodig.
Exact mijn reden om hem te verkiezen boven de Brushed modellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:18
Framoes schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:04:
[...]

Ah, idem hier, toch maar even kijken of het voor die 50 euro niet interessanter is.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Ik had 5 jaar terug een DeWalt accuboor machine gekocht..
Ding werkte 2 jaar prima.. na even niet gebruikt te hebben een jaartje zijn de accu's echt gaar.

Na het opladen werken ze prima,
maar als je een maand later hem wilt gebruiken zijn ze ineens leeg.

Had DeWalt kwaliteit toch wat beter ingeschat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
C6DL schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 12:42:
Ik had 5 jaar terug een DeWalt accuboor machine gekocht..
Ding werkte 2 jaar prima.. na even niet gebruikt te hebben een jaartje zijn de accu's echt gaar.

Na het opladen werken ze prima,
maar als je een maand later hem wilt gebruiken zijn ze ineens leeg.

Had DeWalt kwaliteit toch wat beter ingeschat :(
Nimh batterijen toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
McGryphon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 11:32:
Kalkzandsteen is m.i. net als gasbeton gewoon een scherp boortje zonder klopfunctie aan te raden, tenzij je graag je pluggen er vanaf de andere kant van de kamer in wil kunnen mikken.

Ik heb in die steensoorten genoeg gaten tot 8mm geboord met een brushed 10,8v machientje zonder klopfunctie.
Duidelijk bedankt. Vraag was ontstaan omdat ik begrepen had dat kalkzandsteen heel hard kan zijn, wat volgens jou verhaal dus wel mee valt. Klop versie is 10E duurder dus dat maakt niet veel uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Christiaan676 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:00:
[...]

Duidelijk bedankt. Vraag was ontstaan omdat ik begrepen had dat kalkzandsteen heel hard kan zijn, wat volgens jou verhaal dus wel mee valt. Klop versie is 10E duurder dus dat maakt niet veel uit.
Het kan wel behoorlijk hard zijn, dat klopt, maar de structuur is ook zodanig dat een klop/hamerfunctie al snel stukken uit de muur kan slaan die zorgen dat een plug niet of nauwelijks meer houvast kan vinden, en om nou met chemische ankers te moeten gaan klooien omdat je te ongeuldig was bij het boren is ook zo jammer ;)
Ik gebruik zelf naar volledige tevredenheid Rotec UniDRE boren voor het boren in steen zonder klopfunctie. Dit zijn diamantgecoate steenboortjes* die expliciet NIET op een klopfunctie gemaakt zijn, sterker nog daar gaan ze van stuk, maar juist boorprestaties in steen zonder kloppen flink moeten verbeteren. Prijzig spul is het wel, maar ik ben verder nog geen steenboortjes tegengekomen die zonder kloppen dezelfde prestaties en standtijd leveren.

*In naam zijn de boortjes universeel, in de praktijk zijn het specifiek steenboortjes die indien je niet de goede boortjes hebt ook in hout of metaal niet kapotgaan of anderszins raar doen. Ik zou mijn Heller hout- en HSS-boortjes er zeker niet voor de deur uitdoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Jep..Why?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Omdat NiMh accu's ongeacht de fabrikant gewoon een veeeel hogere zelfontlading hebben dan Li-Ion. Het is absoluut niet vanzelfsprekend dat een accu zomaar zijn lading behoudt als je hem een tijdje weglegt; een auto die een half jaar stilstaat heeft meestal ook een behoorlijk lege accu. Het is specifiek een van de voordelen van Li-Ion accutechnologie dat de accu's hun lading over lange tijd heel aardig houden, andere (oudere) accutechnologieën hebben zo goed als allemaal een flinke zelfontlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:32:
[...]

Omdat NiMh accu's ongeacht de fabrikant gewoon een veeeel hogere zelfontlading hebben dan Li-Ion. Het is absoluut niet vanzelfsprekend dat een accu zomaar zijn lading behoudt als je hem een tijdje weglegt; een auto die een half jaar stilstaat heeft meestal ook een behoorlijk lege accu. Het is specifiek een van de voordelen van Li-Ion accutechnologie dat de accu's hun lading over lange tijd heel aardig houden, andere (oudere) accutechnologieën hebben zo goed als allemaal een flinke zelfontlading.
En als ze te ver zelfontladen hebben kunnen NiMH's toch flink in kwaliteit achteruit gaan? Als in, ze kunnen niet meer even veel 'angry pixies' opslaan als vantevoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:35:
[...]

En als ze te ver zelfontladen hebben kunnen NiMH's toch flink in kwaliteit achteruit gaan? Als in, ze kunnen niet meer even veel 'angry pixies' opslaan als vantevoren?
Dat geldt afaik voor elke commerciële accuarchitectuur die op het moment op de markt is, met als grootste verschil de kans dat de accu die je diepontlaadt ook in brand vliegt of ontploft. Wat ook precies de reden is dat er in tool of accu eigenlijk altijd wel een diepontlaadbeveiliging zit tegenwoordig; NiCd en NiMh raken capaciteit kwijt bij diepontladen, maar Li-Ion kan wel eens wat agressiever reageren.
Of alle architecturen ook door zelfontlading in het kritieke spanningsgebied kunnen komen durf ik niet stellig te zeggen.

Ik geloof dat loodaccu's hier nog wel redelijk tegen bestand zijn, maar om nou een accu van 3kg aan je boormachine te hangen om aan de 90Wh capaciteit te komen is ook zo onpraktisch. Net als de laadtijd.

[ Voor 18% gewijzigd door McGryphon op 08-11-2016 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:48:
[...]

Dat geldt afaik voor elke commerciële accuarchitectuur die op het moment op de markt is, met als grootste verschil de kans dat de accu die je diepontlaadt ook in brand vliegt of ontploft. Wat ook precies de reden is dat er in tool of accu eigenlijk altijd wel een diepontlaadbeveiliging zit tegenwoordig; NiCd en NiMh raken capaciteit kwijt bij diepontladen, maar Li-Ion kan wel eens wat agressiever reageren.
Of alle architecturen ook door zelfontlading in het kritieke spanningsgebied kunnen komen durf ik niet stellig te zeggen.

Ik geloof dat loodaccu's hier nog wel redelijk tegen bestand zijn, maar om nou een accu van 3kg aan je boormachine te hangen om aan de 90Wh capaciteit te komen is ook zo onpraktisch. Net als de laadtijd.
Tip voor samsung: Diepontlaadbeveiliging in de note 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:48:
[...]

Tip voor samsung: Diepontlaadbeveiliging in de note 8?
Ik hoorde hier op kantoor dat dat lag aan slecht gematchte cellen icm afwezigheid van actieve cell balancing, maar daar heb ik geen bron voor buiten "die ene IT'er met een snor vertelde me dat bij de koffieautomaat" :+

Dat is wel iets dat ervoor kan zorgen dat een enkele cel verder oplaadt en/of ontlaadt dan de andere cellen, terwijl de totale spanning van de cellen in serie binnen acceptabele waardes blijft. Afgaand op de video's van AvE hebben de nieuwe 9Ah Milwaukee accu's geen cell balancing aan boord, maar die zullen dan hoogstwaarschijnlijk (zeker met hoe relatief vaak ploffende accu's in het nieuws komen) erg nauwe specificaties aanhouden voor de matching van cellen per accu.

[ Voor 37% gewijzigd door McGryphon op 08-11-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:56:
[...]

Ik hoorde hier op kantoor dat dat lag aan slecht gematchte cellen icm afwezigheid van actieve cell balancing, maar daar heb ik geen bron voor buiten "die ene IT'er met een snor vertelde me dat bij de koffieautomaat" :+

Dat is wel iets dat ervoor kan zorgen dat een enkele cel verder oplaadt en/of ontlaadt dan de andere cellen, terwijl de totale spanning van de cellen in serie binnen acceptabele waardes blijft. Afgaand op de video's van AvE hebben de nieuwe 9Ah Milwaukee accu's geen cell balancing aan boord, maar die zullen dan hoogstwaarschijnlijk (zeker met hoe relatief vaak ploffende accu's in het nieuws komen) erg nauwe specificaties aanhouden voor de matching van cellen per accu.
9Ah? Wat, dat zijn accu's van 8 kilo?

http://www.gereedschapcen...AC4dk6ypMPLhc1xoCMUbw_wcB
Jesus tering, daar koop je een complete gereedschapset voor xD

edit: Ik weet dat ik overdrijf, maar toch, 300 euro voor een accu? Ik heb geen geldboom in de tuin staan... Also, gewicht is 2.4 lbs volgens https://www.milwaukeetool...s-and-chargers/48-11-1890 . Dat is alsnog ruim een kilo aan accu...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2016 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:10:
[...]

edit: Ik weet dat ik overdrijf, maar toch, 300 euro voor een accu? Ik heb geen geldboom in de tuin staan...
De tools die met die accu's gebundeld verkocht gaan worden gaan met o.a. Makita 2x18v en Dewalt Flexvolt moeten concurreren, dus het is ook "eerlijker" om de accu's daarmee te vergelijken dan met "gewoon" 18V spul. En die prijzen van Flexvolt word je nou ook niet echt euforisch van :X

Ik vind 190eu voor een 6Ah 18V/2Ah 54V accupack ook niet per se goedkoop.

[ Voor 4% gewijzigd door McGryphon op 08-11-2016 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:16
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:10:
[...]

edit: Ik weet dat ik overdrijf, maar toch, 300 euro voor een accu? Ik heb geen geldboom in de tuin staan... Also, gewicht is 2.4 lbs volgens https://www.milwaukeetool...s-and-chargers/48-11-1890 . Dat is alsnog ruim een kilo aan accu...
Dan doet Festool het een stuk beter qua prijs voor de accu's
https://www.klium.nl/fest...MPm-M-wmdACFZQy0wodx7EJyQ

90 euro inclusief BTW voor een 5,2 A accu, en die accu's gaan echt bizar lang mee
Ik doe soms echt dagen op een acculading

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Da's nog niks, ik kan soms maanden vooruit met 1 lading :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
FabianGTI schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:36:
[...]

Dan doet Festool het een stuk beter qua prijs voor de accu's
https://www.klium.nl/fest...MPm-M-wmdACFZQy0wodx7EJyQ

90 euro inclusief BTW voor een 5,2 A accu, en die accu's gaan echt bizar lang mee
Ik doe soms echt dagen op een acculading
ik had mijn 5Ah Dewalt accu's voor 80eu per stuk. Het is echt specifiek Flexvolt en M18 9Ah dat enorm duur is. Dat zijn beide dan ook een andere categorie accu dan "normale" 18-volters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
McGryphon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 18:08:
[...]
ik had mijn 5Ah Dewalt accu's voor 80eu per stuk. Het is echt specifiek Flexvolt en M18 9Ah dat enorm duur is. Dat zijn beide dan ook een andere categorie accu dan "normale" 18-volters.
Makita 5Ah zijn bij Amazon.de €84. 6Ah is weer een stuk prijziger, maar volgens mij zijn ze officieel ook nog niet verkrijgbaar hier. Zal wel import zijn ofzo.

Die Festool accu's zijn/lijken me zo log. Dat terwijl de concurrentie inzet op nieuwe compacte accu's, meer capaciteit in hetzelfde formaat of grote accu's met gigantische capaciteit.

[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 08-11-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
McGryphon schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:14:
[...]

De tools die met die accu's gebundeld verkocht gaan worden gaan met o.a. Makita 2x18v en Dewalt Flexvolt moeten concurreren, dus het is ook "eerlijker" om de accu's daarmee te vergelijken dan met "gewoon" 18V spul. En die prijzen van Flexvolt word je nou ook niet echt euforisch van :X

Ik vind 190eu voor een 6Ah 18V/2Ah 54V accupack ook niet per se goedkoop.
BL1850 is ook 630 gram met €85. Dan is het niet meer dan logisch dat zo'n 2 in 1 accu 1,2 KG weegt. maar €300? :X

Dan zijn de Makita duopack machines zoals de DHS710 en de boorhamers en reciprozagen die 2x18V gebruiken opeens een stuk interessanter.

Saillant detail, ik was serieus een DHS710 over een DHS680 aan het overwegen maar het is gewoon zwaar overkill voor mij, er komt een moment waar je moet zeggen genoeg is genoeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:53:
[...]

Afgelopen dobderdag besteld, komt vandaag binnen. Best netjes, met het weekend erbij.
Da's nog verdomd snel inderdaad, netjes :)

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online

Kwartsstof (van beton) is kankerverwekkend. Dus doe jezelf een lol en huur een apparaat met water tegen het stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Nu moet ik redelijk veel straatstenen doorslijpen, maar 125mm is niet genoeg om dat in één keer te doen. Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een 230mm diamantschijf op een dergelijk apparaat (het toerental terugdraaien tot zo'n 6000rpm), inclusief het plaatsen van een andere beschermkap (bijvoorbeeld deze)?
:? 8)7
Heb jij wel eens zo,n 230mm schijf van dichtbij gezien ?
Die is bijna net zo groot als die hele 125mm tol _O-
Dat gaat echt niet werken, 230mm tol huren of kopen (Marktplaats ?).

En voor het stof zou ik geen watergekoelde nemen dat is ook wat overdreven vind ik zelf, als je binnenslijpt in een muur dan is het anders wat en blijft dat stof allemaal hangen.
Maar straatstenen doe je buiten slijpen natuurlijk, beetje kijken waar je heen slijpt ivm de windrichting en een stofkapje op.
Pagina: 1 ... 45 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.