Bedankt voor de info. Alleen een opmerking: Overkill, wat is dat?Framoes schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:28:
[...]
Het is heel erg afhankelijk van wat je er mee wil.
Grote gaten in hout en boren in steen (of zelfs cement)? Dan voor top of the line klopboor gaan: DHP481 met 125Nm (set met accu's en lader vanaf €346 op Amazon.de) of DHP458 met 90Nm (vanaf €209 op Amazon.de).
Boren in hout, af en toe een gaatje boren in steen? Dan is de Bosch set met 60Nm en 150Nm bij Axminster prima. De slagschroef kan je dan gebruiken voor grotere schroeven. Je moet wel even een adapter voor de stekker van de lader kopen en checken of de lader wel 230/240V is. Kan ook 110V zijn en dat werkt niet zo lekker hier.
Bosch set is het goedkoopst voor wat je krijgt, de DHP458 is goedkoop en krachtig en de DHP481 is duurder, maar is wel een koolborstelloze powerhouse. Waarschijnlijk zelfs een beetje overkill.
Ik weet niet meer welke film/serie/boek/whatever het was, maar toch:
http://tvtropes.org/pmwik...ThereIsNoKillLikeOverkill
Maar op de serieuze route, teveel power vind ik prettiger dan te weinig. Zoals ik al aangaf, ik zit nu voornamelijk op die axminster te azen, tenzij er echt een beter alternatief is...
Mag ik wel even toevoegen dat ik de zoekfunctie op Amazon.DE absoluut ruk vind? Ik zoek op bijvoorbeeld DHP481 en ik krijg allerlei dingen te zien, maar geen DHP481 met accu's en lader voor ongeveer 350 euro... En zelfs buiten de pricerange, als ik zoek op DHP481 krijg ik onder andere ook de DDF481, DHP459 en de DHP 458 te zien...