[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste
Acties:
  • 721.791 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47

Vliegvlug

Flight Simple

duc848 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:48:
Zo vandaag zullen een hoop mensen hier deze doos hebben binnengekregen haha ;)
[afbeelding]
Yep, ook net binnen gekregen. d:)b

Bij mij is het een L-boxx waar een GSB 18V-LI met wireless charging in heeft gezeten.

Nog wel even die lelijke witte stickers eraf peuteren maar hé hij was wel goedkoop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Zou wat zijn als er nog wat in zou zitten :P

Maaruh, 39 L boxxen.... :o

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 05:46

Atmoz

Techno!!

vhal schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:12:
Zou wat zijn als er nog wat in zou zitten :P

Maaruh, 39 L boxxen.... :o
Was er nog een paar vergeten te tellen O-)
Maar meer dan 45 zullen het er niet zijn.
En ik schat net geen 50% gevuld met apparaten, de rest schroeven en dat soort spul...

Ik heb ze op dit moment niet op één locatie staan, maar als ik er een stapel van maak zou die best hoog zijn denk ik. Die foto ga ik sowieso wel eens maken 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:00
Met al die L-Boxxen voel ik mij buitengesloten, want ik heb deze gekocht (met andere bakjes):

Afbeeldingslocatie: http://www.gereedschappro.nl/img/796a439b-7fda-4fa7-b96a-8316574fc604/t-loc-systainer-box-met-gekleurde-bakjes.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door L.N. op 02-11-2016 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:52

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Atmoz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:52:
[...]

>:)

De "bekende" doos die vandaag aan kwam:

[afbeelding]

En de inhoud daarvan:

[afbeelding]

Dat maakt een totaal van minstens 39 L-boxxen :9 (49 als je kleine O+ L-boxxjes ook meetelt)
Ik wil ook :9~
26,66 :X

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-07 21:16
L.N. schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:12:
Met al die L-Boxxen voel ik mij buitengesloten, want ik heb deze gekocht (met andere bakjes):

[afbeelding]
De T-loc is wat mij betreft wel de handigste en mooiste systainer. Helaas ook vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:45
Anoniem: 828623 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:10:
[...]

Kom je ook niet een heel eind met ronde pennen? Dan kan je namelijk(afhankelijk van formaat) gewoon gaten boren.
Zoals al gezegd, kaarsrecht haaks boren is zonder standaard haast niet mogelijk, uit de hand lukt het zeker niet.
Met frezen blijf je recht.
Een ronde pen (bezemsteel?) zet ook niet uit als je die vastlijmt. Dat zwellen van die domino`s en lamello`s zorgt voor een veel vastere verbinding. Maar lijm je toch grote vlakken onder klemkracht dan moet het prima kunnen.

Een freesmal maak je door bijv een scharniermaat te nemen en daar rondom de extra afstand van je kopieerring bij op te tellen. Als voorbeeld bij een frees rond 10 in een kopieerring van 15 dan moet de mal rondom 2,5 mm groter zijn.
De ring volgt de mal en de frees freest 2,5 mm minder uit, doordat je freesmal klein is steunt je zool over de hele mal.
Ik heb zo`n zaagtafel waar mijn Festo invalzaag in kan (de frees ook met een ander blad) en dan kan ik heel simpel recht omhoog zagen, en zo een haakse mal maken/zagen, even uitproberen en eventueel een half millimetertje groter maken.
Maar ik heb ze ook wel gezaagd met een decoupeerzaag en even een schuurpapiertje/vijltje om het recht te trekken.
Een kopieerring is wel een must bij mallen. anders frees je je mal stuk.
Tenzij je een mal maakt voor je hele zool natuurlijk, zoals timmerman Koos uitlegt..... :)
Nadeel is dat je alleen op de deur/raam en aanslagrand steunt en je zool dus makkelijker kan kantelen.

Festool doet het makkelijker, daar zie je ook wat de kopieerring doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Teijgetje op 02-11-2016 22:59 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23-07 21:24
Heb die L-Boxen ook binnen. Hoe krijgen jullie die stickers eraf? Ik heb alleen maar resten op m'n box zitten. En ik mis ook de witte clipjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:25

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Is dit ook een kwestie van: als je er nog nooit een hebt gehad, dan hoef je m niet.
Zodra je er 1 hebt wil je alleen maar meer?

Maak mn eigen kistjes wel voor al mn meuk :-P

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Sjoerdfoto schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:17:
Is dit ook een kwestie van: als je er nog nooit een hebt gehad, dan hoef je m niet.
Zodra je er 1 hebt wil je alleen maar meer?

Maak mn eigen kistjes wel voor al mn meuk :-P
Bij mij is het toeval geweest. Mijn nieuwe boorhamer zat er in, gratis en voor niets. Het is heel handig. Je kan erop staan, stapelen, 3 boxen tegelijk meenemen en gebruiken als een trap. Sindsdien heb ik stiekem meer ervan gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik snap die obsessie met die dozen ook niet. Het gros van de gasten die nu zitten te rukken op nieuwe plastic dozen komen de garage nooit uit met de spullen... Maak gewoon zelf een leuk kastje of hergebruik iets.

Ik heb laatst voor een paar euro bij basisscholen van die audio/video kasten opgehaald. Die waar vroeger van die bakbeesten van tv's in zaten met een videorecorder. Een extra plankje erin gemaakt; nu heb ik al mijn gereedschap in een oerdegelijke kast en het staat nooit in de weg, want het heeft wielen. Jullie moeten nog veel leren zou jullie opa zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:21

Aapje

Opel-beun
Verstekbakker schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:24:
Ik snap die obsessie met die dozen ook niet. Het gros van de gasten die nu zitten te rukken op nieuwe plastic dozen komen de garage nooit uit met de spullen... Maak gewoon zelf een leuk kastje of hergebruik iets.

Ik heb laatst voor een paar euro bij basisscholen van die audio/video kasten opgehaald. Die waar vroeger van die bakbeesten van tv's in zaten met een videorecorder. Een extra plankje erin gemaakt; nu heb ik al mijn gereedschap in een oerdegelijke kast en het staat nooit in de weg, want het heeft wielen. Jullie moeten nog veel leren zou jullie opa zeggen...
Ik scoor her/der voor weinig geld die bureaulade kasten / archiefkastjes :) 80cm diep, grote sterke stalenlades met kogellagers. Vooral de 'vintage' lades zijn sterk :) Heb de kast die ik gisteren opgepikt heb nu al vol liggen met startmotors/generators/motorsteunen e.d. :P Ding is topzwaar nu :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:48

Reinier

\o/

Dat denigrerende toontje snap ik niet echt, weet niet waar dat goed voor is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

ik snap die obsessie om ouwe meuk te kopen ook niet... :+ Om diegene die de 'boxen' gebruiken nou gelijk rukkers te noemen snap ik ook niet. :?

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Brutalsranan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:15:
Heb die L-Boxen ook binnen. Hoe krijgen jullie die stickers eraf? Ik heb alleen maar resten op m'n box zitten. En ik mis ook de witte clipjes.
Die stickers zijn inderdaad ergernis nr. 1 bij L-boxxen :/
In ieder geval niet met aceton proberen. Gaat de sticker wel van weg, maar je doekje zit dan ook vol met blauw ;)

Moet je die clipjes echt hebben? Geef je adres maar, stuur ik ze je op.
Ik snap die obsessie met die dozen ook niet. Het gros van de gasten die nu zitten te rukken op nieuwe plastic dozen komen de garage nooit uit met de spullen...
Hehe >:) U riep? O-) Hier zullen ze straks inderdaad weinig tot nooit de garage verlaten. Maar is dat een probleem? Ik vind ze mooi, handig en cool om (er veel) te hebben. Zie daar eigenlijk niet het probleem van? Het is een hobby an sich om mooi, goed en veel gereedschap te hebben, net zoals het klussen daarmee een hobby is.

Er lopen tegenwoordig gekkere mensen rond, dus ik zou me daar niet zo druk over maken ;)
Maak gewoon zelf een leuk kastje of hergebruik iets.
Er komt ook een mooie kast voor die L-boxxen 8)
Ik heb laatst voor een paar euro bij basisscholen van die audio/video kasten opgehaald. Die waar vroeger van die bakbeesten van tv's in zaten met een videorecorder. Een extra plankje erin gemaakt; nu heb ik al mijn gereedschap in een oerdegelijke kast en het staat nooit in de weg, want het heeft wielen.
Zal best handig zijn, maar ik vind zo'n kast persoonlijk niet mooi. Liever een strakke wandkast vol met mooi blauw en rood :9~
Jullie moeten nog veel leren zou jullie opa zeggen...
Oh, dat zal best inderdaad :)
Maarja, hij zou dit ook niet "snappen" allemaal, net zoals m'n pa dat al niet doet ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 22:19

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik snap die obsessie met die dozen ook niet. Het gros van de gasten die nu zitten te rukken op nieuwe plastic dozen komen de garage nooit uit met de spullen...
In de eerste zin een compleet ongefundeerde aanname dat mensen die systeemkoffers gebruiken hun gereedschap nooit ergens mee heen nemen, en direct al verwijzen naar masturbatie. Begint lekker.
Maak gewoon zelf een leuk kastje of hergebruik iets.
Want? Als er een systeem is, waarin alles op elkaar past en waarvan formaat/degelijkheid etc bij je wensen aansluiten, waarom zou je dan elke keer opnieuw het wiel uit moeten vinden? Lijkt mij dat dit een persoonlijke keus is zonder inherent er aan verbonden waardeoordeel.
Dus, omdat jij een oplossing hebt om je gereedschap op te slaan die voor jou werkt, is iedereen die het anders doet een domme gereedschapspoetsende rukker? En wat mijn opa hiermee te maken heeft zou ik al helemaal niet weten.

Oh, en laat me eens even weten hoe goed die audio/videokast op wieltjes werkt als je je spullen ergens midden in een wei in een oude veldschuur nodig hebt. Of op de derde verdieping in een oud gebouw zonder lift. En laten we maar niet beginnen over die keren dat mensen met OV ergens anders heen gaan om te werken of om iemand te helpen, want opa had het ook maar te doen met een paardentram op houten wielen.

En zelfs al zijn mensen op "irrationele" wijze (zoals verzamelen of hobby...) tot de aanschaf van die L-boxxen/systainers/toughboxes/whatever gekomen, wie ben jij dan eigenlijk precies om er een ongenuanceerd waardeoordeel over te vellen zonder *iets* van ieders situatie te weten?

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aapje schreef op donderdag 03 november 2016 @ 00:34:
[...]

Ik scoor her/der voor weinig geld die bureaulade kasten / archiefkastjes :) 80cm diep, grote sterke stalenlades met kogellagers. Vooral de 'vintage' lades zijn sterk :) Heb de kast die ik gisteren opgepikt heb nu al vol liggen met startmotors/generators/motorsteunen e.d. :P Ding is topzwaar nu :D
Ik heb 3 stalen archiefkasten gekocht waar ik alle zut in gesmeten heb. L-boxxen zijn leuk om je machines en toebehoren in te bewaren. Niet om een overpriced stukje schuim in te passen waar vervolgens je bitsetje of schroefjesverzameling in past.

Overdreven gedoe waarbij het verzamelen en organiseren haast belangrijker blijkt dan het gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan

Een beetje gefrustreerd jonge. Jij weet niets van mijn situatie af. En al helemaal niet of ik het nodig heb buiten mijn garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Kaasplank schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:00:
[...]

Ik heb 3 stalen archiefkasten gekocht waar ik alle zut in gesmeten heb. L-boxxen zijn leuk om je machines en toebehoren in te bewaren. Niet om een overpriced stukje schuim in te passen waar vervolgens je bitsetje of schroefjesverzameling in past.

Overdreven gedoe waarbij het verzamelen en organiseren haast belangrijker blijkt dan het gebruik.
Klopt. Er zijn grenzen ja. Maar ja. Als sommigen het willen en het kunnen betalen. En het ziet er netjes uit. Waarom niet zou ik zeggen? Die dure foam irriteert me ook trouwens. Vandaar dat ik dat niet doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Atmoz schreef op donderdag 03 november 2016 @ 07:08:
[...]

Die stickers zijn inderdaad ergernis nr. 1 bij L-boxxen :/
In ieder geval niet met aceton proberen. Gaat de sticker wel van weg, maar je doekje zit dan ook vol met blauw ;)

Moet je die clipjes echt hebben? Geef je adres maar, stuur ik ze je op.

[...]

Hehe >:) U riep? O-) Hier zullen ze straks inderdaad weinig tot nooit de garage verlaten. Maar is dat een probleem? Ik vind ze mooi, handig en cool om (er veel) te hebben. Zie daar eigenlijk niet het probleem van? Het is een hobby an sich om mooi, goed en veel gereedschap te hebben, net zoals het klussen daarmee een hobby is.

Er lopen tegenwoordig gekkere mensen rond, dus ik zou me daar niet zo druk over maken ;)

[...]

Er komt ook een mooie kast voor die L-boxxen 8)

[...]

Zal best handig zijn, maar ik vind zo'n kast persoonlijk niet mooi. Liever een strakke wandkast vol met mooi blauw en rood :9~

[...]

Oh, dat zal best inderdaad :)
Maarja, hij zou dit ook niet "snappen" allemaal, net zoals m'n pa dat al niet doet ;)
Ja, relaxed atmoz. Thanks! Zou ze graag willen hebben ja. Ik pb je mijn adres. Pb ff je rekeningnummer voor de portokosten.

Zou stickerverwijderaar helpen om de lijmresten weg te halen? Of is dat te agressief? Ik denk dat ik het maar met st Marc ga proberen straks.

[ Voor 5% gewijzigd door Brutalsranan op 03-11-2016 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

Brutalsranan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:02:
[...]
Klopt. Er zijn grenzen ja. Maar ja. Als sommigen het willen en het kunnen betalen. En het ziet er netjes uit. Waarom niet zou ik zeggen? Die dure foam irriteert me ook trouwens. Vandaar dat ik dat niet doe.
Ik snap ook niet zo goed waarom iemand zich druk zou willen maken hoe de binnenkant van een gesloten koffer er uitziet, maar dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. ;)

Om vooral het gehobbel in halflege koffers tijdens transport enigszins te verdragen heb ik een tijdje terug een stel zwart schuimrubber stukken laten invliegen, ter grootte van een modale matras.
Met 3 verschillende diktes van 2/3/7cm kan ik al combinerend nu zo ongeveer de meest gangbare hoogteverschillen overbruggen en kan ik voorlopig vooruit.
De kosten waren in vergelijk met het retailspul "te overzien". :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Heren!!!!

d:)b d:)b d:)b het zijn de gereedschapsweken bij de Bouwmaat d:)b d:)b d:)b

http://www.bouwmaat.nl/

Wie weet zitter er mooie aanbiedingen tussen, ze maken er in elk geval zelfs op de radio reclame voor ;)

shopze :w

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:25:
[...]

Ik snap ook niet zo goed waarom iemand zich druk zou willen maken hoe de binnenkant van zo'n gesloten koffer er uitziet, maar dat moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. ;)

Om vooral het gehobbel in halflege koffers tijdens transport enigszins te verdragen heb ik een tijdje terug een stel zwart schuimrubber stukken laten invliegen, ter grootte van een modale matras.
Met 3 verschillende diktes van 2/3/7cm kan ik al combinerend nu zo ongeveer de meest gangbare hoogteverschillen overbruggen en kan ik voorlopig vooruit.
De kosten waren in vergelijk met het retailspul "te overzien". :)
Het gaat denk ik vooral om het gehobbel tijdens transport ja. Nu klem ik het spul wat ik nodig heb en meeneem door extra spul erin te zetten wat misschien nog nodig zal zijn. Haha. Heb je een linkje van die schuimrubberstukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Dubbel mag weg!

[ Voor 94% gewijzigd door Brutalsranan op 03-11-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Brutalsranan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:29:
[...]

Het gaat denk ik vooral om het gehobbel tijdens transport ja. Nu klem ik het spul wat ik nodig heb en meeneem door extra spul erin te zetten wat misschien nog nodig zal zijn. Haha. Heb je een linkje van die schuimrubberstukken?
Dude, gebruik de edit knop eens in plaats van te quadrouple posten :X

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
Notna schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:42:
[...]

1. Quote het eerste bericht dat je wilt hebben
2. Op de pagina waar je daarna komt, scroll naar beneden naar post 2 die je wilt quoten
3. Druk op de quote knop
4. Repeat from 2 als je meer wilt quoten
5. ???
6. PROFIT!
Test?

Edit: thenkz!
Notna schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:34:
[...]

Dude, gebruik de edit knop eens in plaats van te quadrouple posten :X
Dat doe ik al. Alleen zou ik niet weten hoe je meerdere quotes in 1 post krijg zo snel. En zeker op mobiel.

[ Voor 38% gewijzigd door Brutalsranan op 03-11-2016 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:13

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Brutalsranan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:40:
[...]

Dat doe ik al. Alleen zou ik niet weten hoe je meerdere quotes in 1 post krijg zo snel. En zeker op mobiel.
2. Op de pagina waar je daarna komt, scroll naar beneden naar post 2 die je wilt quoten
3. Druk op de quote knop
5. ???
6. PROFIT!

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brutalsranan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:29:
[...]
Als ik mij nog goed herinner was het schuimrubberenzo.nl.

Zij noemen het "verpakkingsschuim SG-25 antraciet".
Het is steviger dan het bekende hyperzachte matrassenspul, maar toch soepel genoeg om voor buigzaam door te gaan.
Ideaal om hier en daar een "blok op dikte" op de binnenkant van een kofferdeksel te lijmen, zodat je machines/tools strak op hun plek blijven liggen.

Supersnel, vriendelijk, behulpzaam en smooth afgehandeld door deze shop, niets op aan te merken.
Er is tevens veel handige diy info op hun site terug te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 03-11-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:46:
[...]

Als ik mij goed herinner wat het schuimrubberenzo.nl.

Zij noemen het "verpakkingsschuim SG-25 antraciet".
Het is steviger dan het bekende hyperzachte matrassenspul, maar toch soepel genoeg om voor buigzaam door te gaan.
Ideaal om hier en daar een "blok op dikte" op de binnenkant van een kofferdeksel te lijmen, zodat je machines/tools strak op hun plek blijven liggen.

Supersnel, vriendelijk, behulpzaam en smooth afgehandeld door deze shop, niets op aan te merken.
Er is tevens veel handige diy info op hun site terug te vinden.
Handig. Daar ben ik enorm mee geholpen. Je kan ook de maten ervan kiezen. En ze zijn nog goedkoop ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Brutalsranan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:04:
[...]
Handig. Daar ben ik enorm mee geholpen. Je kan ook de maten ervan kiezen. En ze zijn nog goedkoop ook!
Ik kon toen zo snel geen goedkopere shop vinden.

Dit verpakkingsschuim is mij in alle opzichten goed bevallen, als je nóg harder schuim gebruikt, zoals je in de meeste machinekoffers terugvindt, dan moet de dikte precies passen anders krijg je het deksel niet meer dicht.
Voor machine fabrikanten is zoiets in die hoeveelheden waarschijnlijk totaal geen punt.
Maar is het schuim te zacht dan hobbelt je machine alsnog in je koffer rond.

Op de een of andere manier heeft dit schuim precies de juiste stevigheid voor dit doel.
Het op maat snijden doe ik trouwens met een oud elektrisch broodmes, dat gaat als een speer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik geloof dat dat hetzelfde spul is dat ik voor mijn 10,8v-koffer heb gebruikt, al was dat van mij een restant van wat mijn pa destijds voor zijn handboogkoffer heeft gekocht. Dat komt dus van Archery Service Centre in Horst, maar naast nogal zuidelijk in NL gelegen is dat ook een winkel die maar vrij weinig assortiment heeft dat verder relevant is voor dit topic :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yLl9aX7mRyGLaFSloH0VoO3h/medium.jpg

Wel handig om nu ook te weten waar ik dat makkelijk online zou kunnen bestellen mocht ik door de voorraad hier heen geraken :P
Bevalt mij iig ook prima, zowel voor gereedschap als voor handbooggerelateerd gerei ;)

[ Voor 6% gewijzigd door McGryphon op 03-11-2016 09:24 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McGryphon schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:23:
Ik geloof dat dat hetzelfde spul is dat ik voor mijn 10,8v-koffer heb gebruikt, al was dat van mij een restant van wat mijn pa destijds voor zijn handboogkoffer heeft gekocht.
Dat ziet er in ieder geval superstrak uit. 8)
Hoe heb je de outline van de machines er zo netjes uitgekregen??
Atmoz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:52:
De "bekende" doos die vandaag aan kwam:
Dat maakt een totaal van minstens 39 L-boxxen :9 (49 als je kleine O+ L-boxxjes ook meetelt)
[afbeelding]
Ok, vanaf vandaag concurreer ik niet meer met jou. _/-\o_

Ik pak je gewoon terug met dit soort supercute vierbenige fluffies en dan sta ik qua aantal én grootte minstens met 3-1 voor zonder dat ik de hypotheek moet gaan verhogen. :+
Hehe, dat moest er even uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 639074 op 03-11-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:39:
[...]

Dat ziet er in ieder geval superstrak uit. 8)
Hoe heb je de outline van de machines er zo netjes uitgekregen??
Geduld en een scherp stanleymesje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Het was niet mijn bedoeling om zo'n 'discussie' uit te lokken, meer iets wat ik mezelf afvroeg.
Iedereen moet doen wat hij zelf wilt. Zo'n plastic koffer zal beter zijn voor je rug, dat wel :-)
En daarnaast, het blijkt dat ik binnenkort een makita M-box binnenkrijg. Oeps :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-07 22:09
Over Makita gesproken, de TM3000C multitool is dat wat? Voor €115,-

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:14
Puch-Maxi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:09:
Samen met de slagschroevendraaier mijn beste aankoop in de verbouwing geweest. Ik heb een groene bosch die inmiddels door al het stof en misbruik is overleden, zit stieken te kijken naar een blauwe op een accu.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 22:59
Kaasplank schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:00:
[...]

Dat zie ik hier toch wel eens regelmatig terug komen inderdaad. Dan vraag ik me af of die opgepoetste tools ooit gebruikt worden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
*knip* Trol.

[ Voor 113% gewijzigd door naitsoezn op 03-11-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Framoes schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:05:
[...]

De T-loc is wat mij betreft wel de handigste en mooiste systainer. Helaas ook vrij prijzig.
Ja, prijzig zijn ze wel. Maar niet echt duurder dan een L-boxx met inleg. De losse systainer is duurder, maar de inleg en dekselschuim zijn vaak goedkoper. De BTI Systainer met bakjes kost €48 en de goedkoopste vergelijkbare L-Boxx kost op Amazon.de €46. De inhoud van beide is redelijk vergelijkbaar. De L-Boxx is wat breder en dieper en de Festool is wat hoger.

Om eerlijk te zijn: er zijn goede aanbiedingen voor losse L-Boxxen, maar amper voor systainers. Met z'n actie ben je met een L-Boxx goedkoper uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 828623

Puch-Maxi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:09:
Let op: #opinion, not fact
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de multitools. Uit persoonlijke ervaring blijkt dat het een beetje overeenkomt met een engels spreekwoord: "Jack of all trades, master of none".

Mijn ervaring leert dat als je iets wil zagen met een multitool, je 9 van de 10 keer beter een decoupeerzaag, cirkelzaag of bovenfrees voor dat doel kunt gebruiken. Het voornaamste probleem met het zagen lijkt te zijn dat bij dikker materiaal het zaagsel niet goed weg kan. Een vriendelijke man op de interwebs heeft hier ook eens over gesproken:

Voor schuren pak ik liever een toepasselijke schuurmachine, of dat nu vlak, excentrisch of band is. Voor de moeilijk bereikbare hoekjes pak ik nog eerder een schuurblokje(zie image hieronder) dan een multitool.
Afbeeldingslocatie: https://www.interieurbeslag.nl/images/0BO0410-schuurblokje-dik.jpg

Zoals al genoemd: Dit is mijn mening, en zoals het andere engels spreekwoord gaat: "Your mileage may vary".

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 828623 op 03-11-2016 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Anoniem: 828623 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:49:
[...]

Let op: #opinion, not fact
Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de multitools. Uit persoonlijke ervaring blijkt dat het een beetje overeenkomt met een engels spreekwoord: "Jack of all trades, master of none".

Mijn ervaring leert dat als je iets wil zagen met een multitool, je 9 van de 10 keer beter een decoupeerzaag, cirkelzaag of bovenfrees voor dat doel kunt gebruiken. Het voornaamste probleem met het zagen lijkt te zijn dat bij dikker materiaal het zaagsel niet goed weg kan. Een vriendelijke man op de interwebs heeft hier ook eens over gesproken:
[video]

Voor schuren pak ik liever een toepasselijke schuurmachine, of dat nu vlak, excentrisch of band is. Voor de moeilijk bereikbare hoekjes pak ik nog eerder een schuurblokje(zie image hieronder) dan een multitool.
[afbeelding]

Zoals al genoemd: Dit is mijn mening, en zoals het andere engels spreekwoord gaat: "Your mileage may vary".
Ik gebruik m'n multitool bijvoorbeeld weer heel vaak. Je kan er mee zagen op de meest onmogelijke plekken en ook nog eens invallend. Dat AvE die Milwokkie (waar je al aan ziet dat het Chinese meuk is) afkraakt, maakt een goeie multitool niet slechter.

Ik snap overigens wel dat niet iedereen het nut er van inziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Zojuist besteld bij Axminster in Engeland, dus erg benieuwd naar de levertijd.

Afbeeldingslocatie: https://nl.makitamedia.com/afbeeldingen/300_Makita/302_machines/302_1_productbeelden/302_1_01_productbeelden_A/JPG_Product/HS7601J.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Sjoerdfoto schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:01:
Zojuist besteld bij Axminster in Engeland, dus erg benieuwd naar de levertijd.

[afbeelding]
Zit je dan niet met de verkeerde stekker? 240V machine moet geloof ik geen probleem zijn met de 230V stopcontacten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Framoes schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:08:
[...]

Zit je dan niet met de verkeerde stekker? 240V machine moet geloof ik geen probleem zijn met de 230V stopcontacten hier.
We gaan het zien. Stekkertje omprikken is een koud kunstje. Uiteraard wel de 230V machine besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 21:47

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Voor de liefhebber mocht je wat Bosch blauw spul willen zien/voelen.
Bij de gamma in Adam Zuid Oost staat een groot assortiment, wel een beetje over priced maar goed...

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gamma heeft tegenwoordig standaard Bosch Blauw in het assortiment. Uiteraard veel te duur en uitgezonderd van alle acties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

En hooguit in koffers maar niet met L-Boxxen. Oh no not again :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 21:47

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Roeligan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:32:
[...]

mis op mijn (festool) decoupeerzaag de stofafzuiging adapter, zou een optie kunnen zijn om die te laten printen. Kom ze nergens tegen als losse accessoire... |:(

[edit]
Of cheapass een freesmal:
[afbeelding]

Die dingen zijn waaaaaay overpriced.
Kan zo'n mal laten maken mocht je daar interesse in hebben Afbeeldingslocatie: https://www.baptist.nl/uploads/images/producten/large_13922867932492.jpg

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Sjoerdfoto schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:25:
[...]

We gaan het zien. Stekkertje omprikken is een koud kunstje. Uiteraard wel de 230V machine besteld.
UK is 240V toch? 110V is geloof voor op de bouw en 240V voor thuisgebruik (of andersom). Het schijnt dat de meeste machines gewoon 210-250V kunnen hebben.

Hoeveel goedkoper dan in NL was je uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Framoes schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:39:
[...]

UK is 240V toch? 110V is geloof voor op de bouw en 240V voor thuisgebruik (of andersom). Het schijnt dat de meeste machines gewoon 210-250V kunnen hebben.

Hoeveel goedkoper dan in NL was je uit?
Volgens mij is Uk gewoon 230. Maar t zal wel lukken.
Machine is 95 pond daar (dus rond de 100€), in NL zo'n 169 euro.
Meerdere artikelen erbij besteld :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

[...]

Ja, relaxed atmoz. Thanks! Zou ze graag willen hebben ja. Ik pb je mijn adres. Pb ff je rekeningnummer voor de portokosten.

Zou stickerverwijderaar helpen om de lijmresten weg te halen? Of is dat te agressief? Ik denk dat ik het maar met st Marc ga proberen straks.
Wasbenzine :) _/-\o_

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Heb jij dat al geprobeerd met je boxen? Ik zat te denken aan St Marc. Maar als het bij jou is gelukt, durf ik het wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Trasos schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:01:
Gamma heeft tegenwoordig standaard Bosch Blauw in het assortiment. Uiteraard veel te duur en uitgezonderd van alle acties...
Klopt, maar buiten de acties om wel weer goedkoper dan groene Bosch die hetzelfde kan maar dan minder goed :')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
[...]

Die dure foam irriteert me ook trouwens. Vandaar dat ik dat niet doe.
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 09:15:
[...]

Ik kon toen zo snel geen goedkopere shop vinden.
http://schuimrubbergigant...olyether-sg-23-zwart.html

Weliswaar sg 23 ipv sg 25 maar mooi donkergrijs en prima te verwerken.
Wat ik bereken, 20x20x2, is bij de gigant 28 cent en bij jouw link 32 cent, of 50x50x10 scheelt al 1 euro 25.

Ik had plaatjes van 1½, 2 en 3 cm op maat laten zagen om 5 systainers nr 1 helemaal te kunnen vullen en was iets van 11 euro kwijt.
En dan je systainer uitvullen, 2 of 3 cm onderop en dan lagen waar je de contouren in uitsnijdt. Als je eerst crepe schilderstape 5cm op het foam plakt dan kan je daar je outline op tekenen. De tape zorgt dat de bovenlaag van het schuim niet ingedrukt wordt en je met een scherp nieuw stanleymes mooi recht (naar beneden) kan snijden met korte zaagbeweginkjes.

Jouw link legt wel mooi uit hoe je vormen snijdt/koffertjes inricht.
Persoonlijk vind ik met tape erop mooier snijden, zonder lineaal. Je kan dan ook ronde vormen snijden.
En een paar dunne plaatjes snijdt makkelijker recht dan één dikke. Een klein verschil maakt niet uit, de mooiste leg je boven.
Heb die L-Boxen ook binnen. Hoe krijgen jullie die stickers eraf? Ik heb alleen maar resten op m'n box zitten.
De stickers verwarmen met een (verf)föhn, niet te heet natuurlijk, als de lijmlaag warm is kan je ze er vanaf halen.
Resten met wasbenzine verwijderen. Wasbenzine tast niets aan (behalve verse verf).
Gaat op voor alle stickers, die van bouwmarkten/dhz handel, de barcodes/artikelcode etc, zijn ook zo irritant op de goede kant geplakt altijd. :X

[ Voor 29% gewijzigd door Teijgetje op 03-11-2016 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:17
Hier komt morgen mijn nieuwe afkortzaag aan... ik moest er toch maar eens aan. Het liefst wilde ik doorsparen voor de Bosch blauw 12GDL maar heb me toch maar neergelegd bij de Metabo 254.

Ben benieuwd :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Boxendiscussie: als ik lege dozen wil hebben ga ik wel naar de Appie. Zitten dr genoeg achter de kassa :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Sjoerdfoto schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:44:
[...]

Dat is een prima prijs. Die lage pond is erg verleidelijk. Ik zit zelf te azen op een accu cirkelzaag. Kost omgerekend €170 en hier €285 (wel met systainer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Framoes schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:37:
[...]

Dat is een prima prijs. Die lage pond is erg verleidelijk. Ik zit zelf te azen op een accu cirkelzaag. Kost omgerekend €170 en hier €285 (wel met systainer).
Ja, scheelt leuk he :-)
De benaming voor de zaag is HS7601J. De J staar bij makita geloof ik altijd voor een M-box. Maar berichten op internet wisselen dus ik zie het wel. Ik heb nu alles in een aparte koffer dus zolang er maar makita op staat vind ik het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjoerdfoto schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:44:
[...]

Get it while it lasts! Na brexit word dat importrechten betalen!

Yay Brexit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Brutalsranan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:50:
[...]

Heb jij dat al geprobeerd met je boxen? Ik zat te denken aan St Marc. Maar als het bij jou is gelukt, durf ik het wel aan.
Jup, zie hier boven ergens de ervaring van een ander: wasbenzine tast enkel verse verf aan, verder overal voor te gebruiken. Ik gebruik het overal voor _/-\o_ weg met terpentine en thinner.. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:12

Super_ik

haklust!

Binnenkort moet een flink stuk laminaat gaan leggen, een goede rede eindelijk een afkortzaag aan te schaffen :9 Ik heb de Metabo 216M gekocht.

Nu zit ik me alleen stuk te staren op welke zaagbladen ik het best aan kan schaffen.
Is bv een https://www.ecotools.nl/h...ad-prof-216-x-30-mm-t-48/ geschikt hiervoor, of moet je meer/minder tanden hebben? Of is deze alleen geschikt voor hout, en niet voor laminaat?

En de houten plintjes wil ik uiteraard ook zagen met deze zaag, ik neem aan dat daar 60 tanden wel nodig is om het mooi te houden?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frankwopereis schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:03:
[...]

Jup, zie hier boven ergens de ervaring van een ander: wasbenzine tast enkel verse verf aan, verder overal voor te gebruiken. Ik gebruik het overal voor _/-\o_ weg met terpentine en thinner.. ;w
En alles dat er niet met wasbenzine uit gaat: REMREINIGER!

Let op: plastic en dergelijken smelten vaak als het in contact komt met remreiniger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Ik heb de stickerresten met 100% alcohol verwijderd, dat ruikt een stuk beter dan wasbenzine. ;)

Bij mijn box zaten ook geen witte clipjes, maar waar zijn die eigenlijk voor?
Notna schreef op donderdag 03 november 2016 @ 08:42:
[...]

3. Druk op de quote knop
5. ???
6. PROFIT!
Met dat qouten van meerdere posts heb ik nu ook altijd gedoe maar helaas werkt bovenstaande bij mij niet. :|
Bij stap 2 kan ik niet naar beneden scrollen voor meer posts want er staat niets onder helaas.
Zal dus toch moeten blijven knippen en plakken wat op zichzelf al een gedoe is op een mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Vliegvlug schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:30:
[...]

Ik heb de stickerresten met 100% alcohol verwijderd, dat ruikt een stuk beter dan wasbenzine. ;)

Bij mijn box zaten ook geen witte clipjes, maar waar zijn die eigenlijk voor?

[...]

Met dat qouten van meerdere posts heb ik nu ook altijd gedoe maar helaas werkt bovenstaande bij mij niet. :|
Bij stap 2 kan ik niet naar beneden scrollen voor meer posts want er staat niets onder helaas.
Zal dus toch moeten blijven knippen en plakken wat op zichzelf al een gedoe is op een mobiel
Die witte clips zijn zodat de boxen niet in elkaar klikken als je ze op elkaar zet. En idd. Bij wasbenzine moest ik al direct aan de indringende geur ervan denken. Heb nog wasbenzine liggen dus ga het maar daarmee proberen. Jouw tip hou ik in m'n achterhoofd.

[ Voor 11% gewijzigd door Brutalsranan op 03-11-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Sjoerdfoto schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:58:
[...]

De benaming voor de zaag is HS7601J. De J staar bij makita geloof ik altijd voor een M-box. Maar berichten op internet wisselen dus ik zie het wel. Ik heb nu alles in een aparte koffer dus zolang er maar makita op staat vind ik het best.
Ja, J in Mbox. ZJ is bijvoorbeeld accumachine zonder accu of lader, maar in Mbox. De meeste losse accumachines zijn Z in UK. Dus in kartonnen doos.

Maar het maakt in jouw geval de prijs alleen maar gunstiger. Cirkelzagen komen vaak in de grootste Mbox en die zijn los 45 euro ofzo. En niet onbelangrijk: Makita maakt goeie cirkelzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Framoes schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:45:
[...]

Ja, J in Mbox. ZJ is bijvoorbeeld accumachine zonder accu of lader, maar in Mbox. De meeste losse accumachines zijn Z in UK. Dus in kartonnen doos.

Maar het maakt in jouw geval de prijs alleen maar gunstiger. Cirkelzagen komen vaak in de grootste Mbox en die zijn los 45 euro ofzo. En niet onbelangrijk: Makita maakt goeie cirkelzagen.
Ja, we gaan het zien. Ik ben sowieso groot fan van Makita. Als student probeer je dan toch op leuke manieren aan gereedschap te komen. Wera bits, heller boren, knipex tangen en makita elektrisch gereedschap. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:39

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik had als student de goedkoopste smekzooi die maar net voor gereedschap door kon gaan....

Nog steeds eigenlijk :P

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:17
Vliegvlug schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:30:
[...]
Beetje offtopic hier, maar dan moet je die instelling niet uitzetten...

https://gathering.tweakers.net/forum/preferences

En dan Instellingen reacties plaatsen > Toon laatste reacties > Ja - Geeft meest recente reacties weer bij reageren aanvinken...

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 04-11-2016 00:34 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Brutalsranan schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:45:
[...]

Die witte clips zijn zodat de boxen niet in elkaar klikken als je ze op elkaar zet. En idd. Bij wasbenzine moest ik al direct aan de indringende geur ervan denken. Heb nog wasbenzine liggen dus ga het maar daarmee proberen. Jouw tip hou ik in m'n achterhoofd.
Waarom zou je de boxen eigenlijk niet op elkaar willen laten klikken?
Lijkt me alleen nuttig voor de verkoper dat hij niet bij order picking de boxen los hoeft te koppelen want dat kost weer tijd, maar thuis is dat vastklikken toch juist een van de meest handige feautures van die dingen lijkt me.

De alcohol gebruik ik trouwens alleen voor de laatste restjes, het meeste krijg ik eraf met voorzichtig pulken en met grote stickerresten de kleinere delen eraf 'plukken' door die sticker er meerdere keren op en af te drukken. De restjes blijven namelijk liever aan de sticker plakken dan aan de doos. Dik plakband gebruiken werkt meestal ook wel.
Xander schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 00:33:
[...]

Beetje offtopic hier, maar dan moet je die instelling niet uitzetten...

https://gathering.tweakers.net/forum/preferences

En dan Instellingen reacties plaatsen > Toon laatste reacties > Ja - Geeft meest recente reacties weer bij reageren aanvinken...
Held! _/-\o_
Wist niet dat die instelling bestond en had hem anders ook niet gevonden, dank!
Maakt qouten van meerdere posts een stuk makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Vliegvlug schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 06:46:
[...]

Waarom zou je de boxen eigenlijk niet op elkaar willen laten klikken?
Lijkt me alleen nuttig voor de verkoper dat hij niet bij order picking de boxen los hoeft te koppelen want dat kost weer tijd, maar thuis is dat vastklikken toch juist een van de meest handige feautures van die dingen lijkt me.

De alcohol gebruik ik trouwens alleen voor de laatste restjes, het meeste krijg ik eraf met voorzichtig pulken en met grote stickerresten de kleinere delen eraf 'plukken' door die sticker er meerdere keren op en af te drukken. De restjes blijven namelijk liever aan de sticker plakken dan aan de doos. Dik plakband gebruiken werkt meestal ook wel.

[...]

Held! _/-\o_
Wist niet dat die instelling bestond en had hem anders ook niet gevonden, dank!
Maakt qouten van meerdere posts een stuk makkelijker. :)
Omdat ik de mogelijkheid wil hebben om het niet te hoeven doen. ;)

Nee zonder gekkigheid. Op de manier hoe ik m'n gereedschap bewaar, is het handiger als het niet geklikt is. Ik klik het alleen bij vervoer.

[ Voor 6% gewijzigd door Brutalsranan op 04-11-2016 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

enriqueeeee schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:33:
[...]

Kan zo'n mal laten maken mocht je daar interesse in hebben [afbeelding]
Thx voor het aanbod, zal het in achterhoofd houden. Moet eerst eens een inventarisatie maken van repeterende freeshandelingen (zijn er momenteel niet heel veel; lees te weinig tijd voor leuke dingen :+)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Even een vraagje aan alle veelboxhouders;

Ik heb zo`n 35 systainers, valt jullie ook op dat ongeacht hoe je ze stapelt (bij mij 5 stapels naast elkaar), de box die je nodig hebt altijd de onderste is? :+

(Ga je tegelen en zoek je een semi-professionele tegelsnijder 600 mm, kijk hier)

[ Voor 27% gewijzigd door Teijgetje op 04-11-2016 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Teijgetje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:01:

Ik heb zo`n 35 systainers, valt jullie ook op dat ongeacht hoe je ze stapelt (bij mij 5 stapels naast elkaar), de box die je nodig hebt altijd de onderste is? :+
Dat gebeurt inderdaad geregeld ja ;(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Brutalsranan schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:12:
Omdat ik de mogelijkheid wil hebben om het niet te hoeven doen. ;)

Nee zonder gekkigheid. Op de manier hoe ik m'n gereedschap bewaar, is het handiger als het niet geklikt is. Ik klik het alleen bij vervoer.
Je kan met die boxen ook een mooi lade-achtig systeem maken, denk ik zo. Maakt het voor de opslag thuis allemaal wat makkelijker te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
henkie196 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:06:
[...]

Je kan met die boxen ook een mooi lade-achtig systeem maken, denk ik zo. Maakt het voor de opslag thuis allemaal wat makkelijker te bereiken.
Festool /Tanos heeft daar een mooi systeem voor. Maar wel heel duur.

Afbeeldingslocatie: https://www.tanos.de/pics/Produktbereiche/Neuheiten/SYS-Auszug_SYS-AZ/SYS-Auszug_Galerie_05.jpg

Op woodworking.nl zijn er ook die het zelf maken voor een fractie van de prijs.

Afbeeldingslocatie: http://www.woodworking.nl/upload/attachments/13786=3007-foto%2018.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

^^^ Sjiek!

Sortimo heeft ook zoiets, maar dat is achterlijk duur. Dit idee, paar honderd euro per kastje :X

Afbeeldingslocatie: https://www.kruis.nl/images/large/kzfxfnizqx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.kruis.nl/images/large/wscbtfiuns.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:21

Aapje

Opel-beun

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07 17:27
Sjoerdfoto schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:58:
[...]

OK ik wilde dit later (vollediger) posten, maar aangezien de J ter sprake kwam post ik het nu alvast voor 99% van de producten op accu:

Model: 122333456

1 D = 4Ah accu compatibel
1 B = Max 3Ah accu compatibel
1 niets=10,8V OF met snoer)
4 Z = kale machine
4 R = met accus en lader
5 Y = met 2x 1.5ah accu's
5 F = met 2x 3ah accu's
5 M = met 2x 4ah accu's
5 T = met 2x 5ah accu's
6 J = met mbox
6 E = met koffer
6 K = met koffer Groot

2: Machines:

LX Comboset
LS Afkortzaag 
TM Multitool
GA Haakse Slijper
GD rechte slijper 
JR Reciprozaag
BO Excenterschuurmachine
HR Combihamer (hamerboor)
HP Klopboor
DA Haakse Boormachine
DF Boor-/Schroefmachine
TD Slagschroevendraaier
TW Slagmoersleutel
TL Haakse slagmoersleutel 
FR Schroefautomaat
JV Decoupeerzaag
CS Cirkelzaagmetaal
SS Cirkelzaag
HS Cirkelzaag
PB Bandzaag
KP Schaafmachine
BN Brad Tacker
PT Pin Tacker
ST Nietmachine
CM Koffiezetapparaat
ML Lamp

Op de 333 staat het typenummer van het product, dit verschilt per product wat het inhoud. Soms de maat van de zaag, soms de slagkracht, soms snap ik er ook geen moer van :P

Anyway, een product wat bijvoorbeeld eindigt op RTJ heeft een oplader, 2x 5AH accu en een Mbox waar het product in past. Een product wat eindigt op ZK heeft geen accu's en lader maar wel een koffer.

De producten beginnend met B zie je nog maar weinig en als er een zelfde productnummer begint met D, dan kun je er zeker van zijn dat hij gewoon compatible is met 4AH en hoger.

[ Voor 15% gewijzigd door Uncle Mel op 04-11-2016 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
henkie196 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:06:
[...]

Dat ben ik idd nog van plan. Heb alleen momenteel ruimtegebrek. En vind het een beetje te duur om een systeem van sortimo te kopen. Dus vandaar dat ik ze momenteel nog met de clipjes doe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Heb net twee Stanley schragen gekocht inclusief (gratis 8) ) eenhandklemmen. Aardige deal bij PontMeyer, ben benieuwd of het wat is :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wyX1UsJ37xbxFjviK0K1EiLj/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 22:59
L.N. schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 11:41:
[...]

Festool /Tanos heeft daar een mooi systeem voor. Maar wel heel duur.

[afbeelding]
Dat is toch makkelijk te realiseren met een simpel kastje, met plankjes op rails/ladegeleiders en een opstaand randje? Alleen zorgen dat de ruimte tussen de plankjes overeenkomt (+speling) met de afmetingen van de boxen.
Vliegvlug schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 19:53:
Vorige week mijn Bosch GSR 10,8 V-EC HX
Accuschroevendraaier binnen gekregen. :9

[afbeelding]

Volgens de beschrijving op Werkzeugalarm zou er maar één halve inlay in zitten maar bleken er toch twee in te zitten:

[afbeelding]

Helaas allebei de inlays niet wat ik zocht want ik heb toch geen 4,0Ah accu's en wilde mijn GSR 10,8 V-2-LI uit de i-boxx er ook in hebben.

Dus twee nieuwe inlays aanschaft zodat beide machines er mooi samen in kunnen. :*)

[afbeelding]

Heb er al aardig wat schroeven mee ingedraaid en snap nu waarom er ook lange bitjes bestaan, :P is toch wat makkelijker om de schroef te kunnen zien als je toch niet in een krappe ruimte zit te schroeven.
Ik heb afgelopen week ook een zusje (zus...) voor m'n 10.8v PowerMaxx gekocht. Ik kwam per toeval een tweedehandse, doch zeer goed uitziende body tegen voor iets meer dan twee tientjes.

Nu ben ik er wel achter dat de ene PowerMaxx BS de andere niet is :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SakM1PF.jpg?2
De linkse had ik al, de rechtse is 'nieuw'. Zoals je ziet is de rechtse groter (en zwaarder), en heeft een andere slipkoppeling indeling. De linkse heeft een batterij-indicator en is Made in China. De specs geven iets verschillende waardes m.b.t. het toerental weer (1300 vs 1400rpm).
Achja, voor dat geld kom ik 'm niet laten liggen :o

En om maar even tegengas te geven aan alle klinische schuimboxen :+
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C9xU4aL.jpg?1
Nu heb ik alleen geen plek meer voor een toekomstige SSD slagschroevendraaier :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
geekeep schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:55:
[...]

Dat is toch makkelijk te realiseren met een simpel kastje, met plankjes op rails/ladegeleiders en een opstaand randje? Alleen zorgen dat de ruimte tussen de plankjes overeenkomt (+speling) met de afmetingen van de boxen.
Ja, daarom geef ik ook de tweede link (naar Woodworking.nl), waar er genoeg zijn die zelf een dergelijke kast hebben gemaakt. Ook op Youtube en FOG zijn er genoeg te vinden. Meestal wordt een volledig uittrekbare ladegeleider van 350 mm of net iets langer gebruikt. Je hebt dan 30 cm voor de systainer, 3 of 4 cm zodat je de deksel van de systainer kunt openen en 1 of 2 cm voor het front. Aan de achterzijde heb je natuurlijk ook een rand, maar die valt in dezelfde ruimte als de 3 of 4 cm voor het openen van de deksel.

Voor onze L-Boxx-lovers (Ja, Atmoz, jij!):

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nt9T3KtSnA0]

[ Voor 11% gewijzigd door L.N. op 04-11-2016 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:51
Super_ik schreef op donderdag 03 november 2016 @ 22:04:
Binnenkort moet een flink stuk laminaat gaan leggen, een goede rede eindelijk een afkortzaag aan te schaffen :9 Ik heb de Metabo 216M gekocht.

Nu zit ik me alleen stuk te staren op welke zaagbladen ik het best aan kan schaffen.
Is bv een https://www.ecotools.nl/h...ad-prof-216-x-30-mm-t-48/ geschikt hiervoor, of moet je meer/minder tanden hebben? Of is deze alleen geschikt voor hout, en niet voor laminaat?

En de houten plintjes wil ik uiteraard ook zagen met deze zaag, ik neem aan dat daar 60 tanden wel nodig is om het mooi te houden?
Voor zagen is het eigenlijk heel simpel

Weinig tanden = massief hout
Veel tanden = plaatmateriaal

Aangezien laminaat gewoon plaatmateriaal is, is 48 of 60 tanden dus prima
Ik heb zelf ook een Ecotools zaagblad in de KGS 216M, prima zaagbladen!

Voor plintjes zou je eventueel ook een plintenknipper kunnen nemen

Destijds nog naar een platenzaag gekeken, buiten de invalzaag om

Gelukkig niet meer gedaan nu ik deze weer tot mijn beschikking heb >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.manchesterwoodworkingmachinery.co.uk/wp-content/uploads/2012/04/F45-ELMO-1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

L.N. schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:21:
[...]
Voor onze L-Boxx-lovers (Ja, Atmoz, jij!):

[video]
Leuke relaxte vent vind ik dat. Maar zijn werkbank (andere video) is een stuk minder mooi dan die van Atmoz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Uncle Mel schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:53:
[...]

OK ik wilde dit later (vollediger) posten, maar aangezien de J ter sprake kwam post ik het nu alvast voor 99% van de producten op accu:

Model: 122333456

1 D = 4Ah accu compatibel
1 B = Max 3Ah accu compatibel
1 niets=10,8V OF met snoer)
4 Z = kale machine
4 R = met accus en lader
5 Y = met 2x 1.5ah accu's
5 F = met 2x 3ah accu's
5 M = met 2x 4ah accu's
5 T = met 2x 5ah accu's
6 J = met mbox
6 E = met koffer
6 K = met koffer Groot

2: Machines:

LX Comboset
LS Afkortzaag 
TM Multitool
GA Haakse Slijper
GD rechte slijper 
JR Reciprozaag
BO Excenterschuurmachine
HR Combihamer (hamerboor)
HP Klopboor
DA Haakse Boormachine
DF Boor-/Schroefmachine
TD Slagschroevendraaier
TW Slagmoersleutel
TL Haakse slagmoersleutel 
FR Schroefautomaat
JV Decoupeerzaag
CS Cirkelzaagmetaal
SS Cirkelzaag
HS Cirkelzaag
PB Bandzaag
KP Schaafmachine
BN Brad Tacker
PT Pin Tacker
ST Nietmachine
CM Koffiezetapparaat
ML Lamp

Op de 333 staat het typenummer van het product, dit verschilt per product wat het inhoud. Soms de maat van de zaag, soms de slagkracht, soms snap ik er ook geen moer van :P

Anyway, een product wat bijvoorbeeld eindigt op RTJ heeft een oplader, 2x 5AH accu en een Mbox waar het product in past. Een product wat eindigt op ZK heeft geen accu's en lader maar wel een koffer.

De producten beginnend met B zie je nog maar weinig en als er een zelfde productnummer begint met D, dan kun je er zeker van zijn dat hij gewoon compatible is met 4AH en hoger.
Kijk eens aan, dit slaan we op. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Registratie: Oktober 2003
Zijn er tweakers die uit ervaring kunnen spreken over de Metabo KGS 216M?
Voor wat ik heb kunnen zien is het ene goed betaalbare afkortzaag, echter zie ik berichten over het fijnafstellen en de stofafzuiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

ArcticTiger schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:46:
Voor wat ik heb kunnen zien is het ene goed betaalbare afkortzaag, echter zie ik berichten over het fijnafstellen en de stofafzuiging?
Volgens mij minimaal tien man in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Zojuist mn lbox clipjes binnen met dank aan Atmoz. Het waren wel erg veel. Haha. Had er maar 4 nodig. Lees je pb eens. Bedankt Nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes

(Ga je tegelen en zoek je een semi-professionele tegelsnijder 600 mm, kijk hier)
35 systainers? Ik heb genoeg gereedschap voor een redelijke verbouwing, maar meer dan 5 systainers heb ik niet nodig (oke, het zijn er 6). Heb je ook nog 40.000 schroeven en moertjes ofzo?
Reinier schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:20:
Heb net twee Stanley schragen gekocht inclusief (gratis 8) ) eenhandklemmen. Aardige deal bij PontMeyer, ben benieuwd of het wat is :)

[afbeelding]
Wat was je kwijt, als ik vragen mag? Heb namelijk een mooi mft blad, maar niet echt poten. Als het binnen m'n budget past, hoef ik ze niet zelf te maken.
ArcticTiger schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:46:
Ik heb een KS216M (zonder trekfunctie) en vind het een prima zaag voor het groffere zaagwerk. De machine komt op mij niet over als gemaakt voor precisiewerk. Maar misschien is dat ook omdat het een oud en afgeragd ding is.

Stofafzuiging is dramatisch. Lijkt niks uit te maken of er een stofzuiger op zit of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Framoes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:05:
[...]

Wat was je kwijt, als ik vragen mag? Heb namelijk een mooi mft blad, maar niet echt poten. Als het binnen m'n budget past, hoef ik ze niet zelf te maken.
€120 inclusief twee klemmen. Maar de aanbieding was t/m gisteren. PontMeyer vraagt nu €168 zonder de klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Dat had ik met 6 al, nu helemaal. Maar Why 35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 08:00
Ik zit (op de valreep) nog even te zoeken naar een excentrische schuurmachine. Deze wil ik graag morgen binnen hebben. Ik zit al veel langer te twijfelen om er een aan te schaffen, maar afgelopen week hebben we een gezaagde eiken plank gekocht, maar hij is nog zo 'ruw' dat ik de zaagsnedes er niet uit krijg met de simpelere schuurmachine. (Gamma vlakschuurmachine) nu heb ik mijn oog laten vallen op een Bosch Gex 125-1 AE. Deze is 149 bij toolmax met koffer en 50 schuurvellen. Waarom Bosch (blauw)? Omdat ik de laatste tijd al een hoop accuspul bosch blauw heb aangeschaft, en ik wil het liever bij 1 merk houden, dit bevalt me goed :D

Iemand ervaring mee of toch een beter advies?

[ Voor 3% gewijzigd door TFDev op 04-11-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Framoes schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:05:
[...]

35 systainers? Ik heb genoeg gereedschap voor een redelijke verbouwing, maar meer dan 5 systainers heb ik niet nodig (oke, het zijn er 6). Heb je ook nog 40.000 schroeven en moertjes ofzo?
Ik heb al het gereedschap dat je nodig kan hebben bij alle werkzaamheden.
En dat heb ik altijd bij me, mijn ervaring is dat wat je niet meeneemt (uit je werkplaats naar een klus) je juist nodig hebt.......
Dan is het fijn als je alles wat bij elkaar hoort in één kist hebt, je pakt het snel en na de klus mik je alles in zijn eigen kist, klepje dicht...opgeruimd en hervindbaar. ;)
Daarnaast inderdaad alle soorten boutjes, moertjes, ringen, schroeven, pluggen (die nieuwe Duopower is top), (glas)zekeringen, alle soorten lasdoppen, kabeleindhulsen, krimpkousen en wat dies meer zij in oa staal (blank en geel, kruiskop en torx), rvs, en messing in 4 organizers (4=16).
Dan 15 groentekratten met pvc, elektra, water, gas, diverse gereedschap, kitten, etc.
Dan twee dubbelzijdige stevige trappen(klein en groot), een telescoopladder, een opvouwbare steekwagen tot 200kg, een hondje, diverse losse koffers met recipro, dopsleutels, snij-ijzers, bandschuurmachine, fein supercut, twee gereedschapkoffers, en een koffer met ssd en schroefmachine, een zaagtafel, een stofzuiger (CTL22 of CTL32 met emmer) en nog wat klein spul.
En dan is mijn busje echt vol..... :Y
Voordeel is dat alles zo te pakken is en ik niets op mijn dak heb, ik kan dus alle parkeergarages gewoon in.
Scheelt ook in luchtweerstand.
Dakdragers gaan er alleen op als ik groot materiaal moet vervoeren.

Voor eea dat nog in eigen koffers zit zoek ik nog systainers........dat stapelt beter. Ik schat dat er nog wel een stuk of tien,twaalf bij kunnen ter vervanging. Ik heb de oude eerste serie, niet de T-loc.

De rest staat in mijn werkplaats; steigers, nog meer trappen, freestafel, inval-diamant-tegelzaagtafel 700mm, tegelsnijders (toch maar laatst de Rubi TR 700-S gekocht _/-\o_ ), waterpassen, lijm en gipsmixer, alle stuc en metselgereedschap en nog veel meer, oa in nog 20 groentekratten ( a 2,50/stuk zijn dat supergoedkope stevige stapelbare opbergboxen _/-\o_ )
And then some......

Inderdaad veel en haast onbetaalbaar voor de doe-het-zelver, maar ik ben een Jack of all trades, master of all. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
TFDev schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:05:
afgelopen week hebben we een gezaagde eiken plank gekocht, maar hij is nog zo 'ruw' dat ik de zaagsnedes er niet uit krijg met de simpelere schuurmachine. (Gamma vlakschuurmachine)

Iemand ervaring mee of toch een beter advies?
Een bandschuurmachine......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Teijgetje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:07:
[...]

En dat heb ik altijd bij me, mijn ervaring is dat wat je niet meeneemt (uit je werkplaats naar een klus) je juist nodig hebt.......
Dan is het fijn als je alles wat bij elkaar hoort in één kist hebt, je pakt het snel en na de klus mik je alles in zijn eigen kist, klepje dicht...opgeruimd en hervindbaar. ;)
Daarnaast inderdaad alle soorten boutjes, moertjes, ringen, schroeven, pluggen (die nieuwe Duopower is top), (glas)zekeringen, alle soorten lasdoppen, kabeleindhulsen, krimpkousen en wat dies meer zij in oa staal (blank en geel, kruiskop en torx), rvs, en messing in 4 organizers (4=16).
Dan 15 groentekratten met pvc, elektra, water, gas, diverse gereedschap, kitten, etc.
Dan twee dubbelzijdige stevige trappen(klein en groot), een telecoopladder, een opvouwbare steekwagen tot 200kg, een hondje, diverse losse koffers met recipro, dopsleutels, snij-ijzers, bandschuurmachine, fein supercut, twee gereedschapkoffers, en een koffer met ssd en schroefmachine, een zaagtafel, een stofzuiger (CTL22 of CTL32 met emmer) en nog wat klein spul.
Voordeel is dat alles zo te pakken is en ik niets op mijn dak heb, ik kan dus alle parkeergarages gewoon in.

Voor eea dat nog in eigen koffers zit zoek ik nog systainers........dat stapelt beter. Ik schat dat er nog wel een stuk of tien,twaalf bij kunnen ter vervanging. Ik heb de oude eerste serie, niet de T-loc.

De rest staat in mijn werkplaats; steigers, nog meer trappen, freestafel, inval-diamant-tegelzaagtafel 700mm, tegelsnijders (toch maar laatst de Rubi TR 700-S gekocht _/-\o_ ), waterpassen, lijm en gipsmixer, alle stuc en metselgereedschap en nog veel meer, oa in nog 20 groentekratten ( a 2,50/stuk zijn dat supergoedkope stevige stapelbare opbergboxen _/-\o_ )
And then some......

Inderdaad veel en haast onbetaalbaar voor de doe-het-zelver, maar ik ben een Jack of all trades, master of all. ;)
Kijk, het is je werk. Dan vind ik 35 niet gek. Dan heb je namelijk wel iets meer gereedschap nodig dan de gemiddelde klusser. Helemaal als je volledige verbouwingen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-07 08:00
Die had ik zelf ook kunnen bedenken 8)7 dankje! Dat is de verstandigste keuze idd voor dit werk. Neemt niet weg dat ik wel graag een excenter erbij wil. Ik heb de op de valreep koop even uitgesteld, en heb in DU de Bosch pbs 75AE set gezien (inc onderstebovenmonteerset) en alsnog de GEX 125-1 AE. Samen nog geen 248.5 euro. Wel weer een klap geld, zijn daar nog adviezen in? Hang ik teveel aan Bosch en zijn er andere/betere merken in deze prijsklasse mbt schuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
TFDev schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:16:
[...]

Die had ik zelf ook kunnen bedenken 8)7 dankje! Dat is de verstandigste keuze idd voor dit werk. Neemt niet weg dat ik wel graag een excenter erbij wil. Ik heb de op de valreep koop even uitgesteld, en heb in DU de Bosch pbs 75AE set gezien (inc onderstebovenmonteerset) en alsnog de GEX 125-1 AE. Samen nog geen 248.5 euro. Wel weer een klap geld, zijn daar nog adviezen in? Hang ik teveel aan Bosch en zijn er andere/betere merken in deze prijsklasse mbt schuren?
Qua prijs/kwaliteitverhouding zit je nu wel goed. Je kan eventueel ook bij Rupes kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-07 09:31

miekol

erm

Teijgetje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:07:
[...]

Dan twee dubbelzijdige stevige trappen(klein en groot), een telescoopladder, een opvouwbare steekwagen tot 200kg, een hondje, diverse losse koffers met recipro, dopsleutels, snij-ijzers, bandschuurmachine, fein supercut, twee gereedschapkoffers, en een koffer met ssd en schroefmachine, een zaagtafel, een stofzuiger (CTL22 of CTL32 met emmer) en nog wat klein spul.

And then some......

Zo, dat is een hoop gereedschap (gaaf). Maar begrijp ik nou goed dat dat allemaal (het eerste deel dan) in je bus past? Hoe groot is die bus wel niet? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.nederlandsov.nl/images/busfoto/connexxion-bussen/Connexxion8122.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
TFDev schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:16:
[...]

zijn daar nog adviezen in? Hang ik teveel aan Bosch en zijn er andere/betere merken in deze prijsklasse mbt schuren?
Gereedschap koop ik een beetje naar hoe vaak ik iets gebruik. Mijn bandschuurmachine is een goedkope van Hornbach-huismerk van 750 Watt.
Die was op papier sterker dan de duurdere merkmachines en gezien ik hem maar af en toe gebruik voldoet hij na 5 jaar nog prima. Ik kan hem iig niet stilzetten.
De vlakschuurmachine is dan weer wel van Festool (na al een stuk of twee Rupes en een Festool en talloze zooltjes versleten te hebben) Daar zit ook standaard een vier meter lange rubberen slang aan (waar je op kan staan) en iets langer snoer zodat die 2,5 meter stofzuigerslang ook als verlenging kan dienen. Je zet de stofzuiger in het midden en dan kan je bij alles in de kamer. Die vlakschuurmachine zit samen met de slang opgerold in de grootste maat systainer.
En daarbij een systainer met schuurpapier 60/80/120/180/220 natuurlijk.
miekol schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 22:40:
[...]
Maar begrijp ik nou goed dat dat allemaal (het eerste deel dan) in je bus past? Hoe groot is die bus wel niet? :+
Een oude (korte) Vito.
En vol is dus ook echt vol. :9~

Ik heb geen inrichting aan twee kanten, gewoon netjes stapelen......... :P
Als je er in kijkt lijkt het dan ook eerder een puinhoop omdat het vol is dan dat het georganiseerd is.
Ik weet echter gewoon waar alles staat.
Alleen door alles in systainers en bakken bij elkaar te houden kan je iets makkelijk pakken, ook al kan dat soms alleen door even 10 kratten en wat systainers eerst er uit te moeten zetten omdat bv een systainer met vloerleggereedschap onderop achteraan beland is.

Maar als dat zo moet stapel ik net zo makkelijk alles er even uit en heb dan een hele lege bus.

[ Voor 43% gewijzigd door Teijgetje op 04-11-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:49
Voor wie een schroefboormachine zoekt, vanavond een Bosch Professional accuschroefboormachine GSR 10.8 aangeschaft bij de Gamma, blijkt dat je daar vanaf vandaag een derde accu bij krijgt. Voorwaarde is wel dat je een KVKnummer kunt opgeven maar dat moet voor veel mensen geen probleem zijn.

Volgens mij geen L-box waar hij in zit maar wel in een koffertje met daarin nog een bitsetje.
Pagina: 1 ... 43 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.