[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.652 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Atmoz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 06:41:
[...]

De non-impactor mag je officieel niet in een SSD gebruiken. Dat zijn de "gewone" zegmaar. Wel voor high torsion, maar niet om te kloppen.

We hebben het over een (fel) oranje doosje voor de Imokators, en een (even uit het hoofd) zwarte met groen en een kroontje erop getekend voor de gouden bitjes, right?

Op de Impkator bitjes zie je ook zo'n soort signaal-curve staan om aan te geven dat ze voor een SSD zijn :)
Je hebt de impaktors in oranje en zwarte doosjes, maar er staat idd dat impaktor logo op. De letter A van impaktor verwerkt in een soort signaal/frequentiecurve. En dus een diamant.

https://www.amazon.de/gp/...tor&dpPl=1&dpID=51kDQFtl1%

De gouden zitten altijd in een zwarte bit-check. Daar staat tegenwoordig bitorsion op (bitje en bithouder hebben samen anti-torsion, dus samen bi-torsion) en die diamant.

https://www.amazon.de/gp/...ID=51vEcgCopfL&ref=plSrch

Misschien een verschil tussen impact en langdurige kracht op het bitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:32

Atmoz

Techno!!

Hoe dan ook, ik kan ze beide enorm aanraden.
Zijn de bits dit ik veruit het meest gebruik.

De Impaktors:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/Wera_impaktor_bits.jpg

En een eigen foto van de Diamond's:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/WERA_BitCheckDiamond.jpg

Mijn ervaring is overigens dat de bithouder van de Diamond echt veel beter is dan die van de Impaktors.
Dat zal natuurlijk ook komen doordat de slijtage bij gebruik in zo'n slagschroevendraaier hoger is.

Anders gezegd: de houder van de Diamond is nog 100% na vele duizenden schroeven, en die van de Impaktors is redelijk gaar aan het worden en binnenkort aan vervanging toe :+

[edit]
Atmoz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 06:41:

We hebben het over een (fel) oranje doosje voor de Imokators, en een (even uit het hoofd) zwarte met groen en een kroontje erop getekend voor de gouden bitjes, right?
Oh, geen kroontje, maar een diamantje, logisch ook. Maar wel bijna hetzelfde O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Atmoz op 31-10-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
Ik heb ook beide. En van de impaktors ook een setje met lange bits.

Die vind ik het makkelijkst.
Lange bits ftw! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:26

vhal

ಠ_ಠ

Ik ben er wel over uit om de Bosch GSB 10,8 machine te kopen, de meerprijs via amazon.de is eigenlijk te verwaarlozen en het is altijd wel fijn om een klopfunctie achter de hand te hebben. Wat rest zijn de boortjes, momenteel heb ik een allegaartje van diverse (veel te dure) bouwmarkt boortjes (wist ik veel) maar eigenlijk zoek ik een assortiment met staal-, hout- en steenboortjes. Had gelezen dat Heller wel aardige boortjes verkoopt maar er zit aardig wat verschil qua prijs en ws. ook kwaliteit. Persoonlijk hoef ik niet het beste van het beste maar ik zoek wel iets degelijks. Bestaan er sets die een beetje de moeite zijn voor een bedrag van ~20 euro? (bijv https://www.amazon.de/Hel...-7&keywords=heller+bohrer)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:00
vhal schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:55:
Ik ben er wel over uit om de Bosch GSB 10,8 machine te kopen, de meerprijs via amazon.de is eigenlijk te verwaarlozen en het is altijd wel fijn om een klopfunctie achter de hand te hebben. Wat rest zijn de boortjes, momenteel heb ik een allegaartje van diverse (veel te dure) bouwmarkt boortjes (wist ik veel) maar eigenlijk zoek ik een assortiment met staal-, hout- en steenboortjes. Had gelezen dat Heller wel aardige boortjes verkoopt maar er zit aardig wat verschil qua prijs en ws. ook kwaliteit. Persoonlijk hoef ik niet het beste van het beste maar ik zoek wel iets degelijks. Bestaan er sets die een beetje de moeite zijn voor een bedrag van ~20 euro? (bijv https://www.amazon.de/Hel...-7&keywords=heller+bohrer)
Ik gebruik zelf de Alpen set van de Hornbach, is volgens mij een goed merk en is ook niet extreem duur(nog geen 20 euro). Ik heb met name de steenboren al flink mishandelt maar van slijtage is nog niets te zien of te merken.

Afbeeldingslocatie: https://www.hornbach.nl/data/shop/D04/001/780/493/001/90/DV_8_5070109_03_4c_DE_20151012141256.jpg
http://www.hornbach.nl/sh...elig/5070109/artikel.html
Als ik mij niet vergis zitten er ook nog een paar goede Wera bitjes bij.
Ook handig is dat je ze ook per stuk kan krijgen, dus mocht er 1 sneuvelen dan kan je hem zo aanvullen met dezelfde boortjes.
Ziet er even anders uit dan mijn voorgaande groene bosch x-line titanium opvang voor dakloze boortjes met boren afkomstig van verschillende merken en kwaliteiten.

[ Voor 51% gewijzigd door Appie Heijn op 31-10-2016 10:07 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:19

Reinier

\o/

Raymond schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:49:
Ik heb ook beide. En van de impaktors ook een setje met lange bits.
Grappig, n.a.v. de discussie over Wera-bitjes bedacht ik dat ik graag lange impaktors wilde. Blijkbaar bestaan die. Dat wordt weer meer spulletjes bestellen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ik zou graag m'n Bosch Blauw GDR 18V-Li slagschroevendraaier verkopen. Mag dat gewoon in V&A?
Of is daar misschien een speciaal topic voor om gereedschap te (ver)kopen? Of mag dat gewoon hier in dit topic? O-) (zal er een vriendenprijsje van maken in dat geval 8)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 22:15
vhal schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:55:
. Bestaan er sets die een beetje de moeite zijn voor een bedrag van ~20 euro? (bijv https://www.amazon.de/Hel...-7&keywords=heller+bohrer)
Ik heb deze set ook en een paar keer gebruikt om gaten te boren in baksteen, dat ging met mijn 18v Makita met klop functie in ieder geval meer dan prima!

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Atmoz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:42:
Ik zou graag ga helemaal niet m'n Bosch Blauw GDR 18V-Li slagschroevendraaier verkopen.
hallo he..spellingcontrole maybe? ik heb die kneiter van een spelvaut ff gefikst hoor |:(

:P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Fraggert schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:36:

hallo he..spellingcontrole maybe? ik heb die kneiter van een spelvaut ff gefikst hoor |:(

Lol, ik heb genoeg aan één 18v SSD + één 10,8v SSD O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atmoz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:41:
[...]
Lol, ik heb genoeg aan één 18v SSD + één 10,8v SSD O-)
Is dit de droevige dag dat het forum de gevierde groepsmascotte verliest?? :+

Zo'n weekendje samen uit mag fijn zijn voor een goede relatie, maar dit wil je toch niet meteen daarna horen.
Zonder tegenbericht gaan de leuke weekendjes uit, bij mij dus gewoon weer even in de doos op slot.

Eerst hergroeperen, verlies verwerken, standpunt bepalen en een waterdicht strijdplan opstellen.
Sta net voor een megagrote investering in Bessey en Wera die onze geplaagde economie weer uit het slop zal helpen trekken en dit verontrustende bericht geeft mij ineens een bijzonder onheilsspellend en kwestbaar gevoel dat ik nog niet kende. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:06:

Is dit de droevige dag dat het forum de gevierde groepsmascotte verliest?? :+

Zo'n weekendje samen uit mag fijn zijn voor een goede relatie, maar dit wil je toch niet meteen daarna horen.
Zonder tegenbericht gaan de leuke weekendjes uit, bij mij dus gewoon weer even in de doos op slot.

Eerst hergroeperen, verlies verwerken, standpunt bepalen en een waterdicht strijdplan opstellen.
Sta net voor een megagrote investering in Bessey en Wera die onze geplaagde economie weer uit het slop zal helpen trekken en dit verontrustende bericht geeft mij ineens een bijzonder onheilsspellend en kwestbaar gevoel dat ik nog niet kende. O-)
Whahaha 8)7 Uhmm... kopen? :D

Enne....wat ga je kopen van Bessey en Wera allemaal? Effe hier posten O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Atmoz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:41:
[...]

Lol, ik heb lang niet genoeg aan één 18v SSD + één 10,8v SSD O-)
Goedzo, zo mag ik het zien!

Verkoop kan hier: Vraag & Aanbod overig

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:45
Ik heb een tweedehands Makita schroefautomaat op de kop getikt. Maar welke bit gaat daar in? Bij Toolstation werd mij een bit van 18 euro aangeraden van Festool, maar dat zie ik niet zo zitten.

Iemand een goedkoper alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Wat is het type van de machine? Wat zegt de handleiding/accessoirematrix (vast te downloaden op makita.nl)?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Muldert schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:18:
Ik heb een tweedehands Makita schroefautomaat op de kop getikt. Maar welke bit gaat daar in? Bij Toolstation werd mij een bit van 18 euro aangeraden van Festool, maar dat zie ik niet zo zitten.

Iemand een goedkoper alternatief?
Makita heeft ze per drie voor rond de 20 euro. Ze zijn waarschijnlijk prijzig vanwege de lengte en per drie omdat het een nicheproduct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18-09 11:47

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Wat ik zo zie aan verschil:

Afbeeldingslocatie: https://www.ultimategarage.com/shop/images/impaktor-phillips.jpg
impaktor

Afbeeldingslocatie: http://home.kikosale.co.uk/wp-content/uploads/2016/01/Wera-BiTorsion-PH2-x-25mm-Diamond-Phillips-Bit-Pack-of-10.jpg
Bitorsion Diamond Coated

Beide bits zijn diamond coated, voor extra grip in de schroefkop. Beide hebben een versmalling in het midden (verjonging). Bij de impaktor wel flink meer als bij de ander.

De verjonging is een minder bros stuk (less hardened) dus iets meer taai, ductile. Dit moet de klap van de slagschroevendraaier (impaktor) opvangen, en dus een meer gelijkmatig spanningsverloop op de schroefkop geven.
Wat ik zou willen weten is van welke staalsoort deze bits gemaakt worden.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022
Ik heb een aardige lengte (80 meter) osb platen te verzagen. Zijn nu gemonteerd op vloerbalken dus ik heb een diepte instelling nodig van ca. 18 mm (de dikte van de plaat). Daarnaast moet ik dicht langs een muur kunnen zagen. Welk stuk gereedschap kan ik het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:15
Markprinsen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:10:
Ik heb een aardige lengte (80 meter) osb platen te verzagen. Zijn nu gemonteerd op vloerbalken dus ik heb een diepte instelling nodig van ca. 18 mm (de dikte van de plaat). Daarnaast moet ik dicht langs een muur kunnen zagen. Welk stuk gereedschap kan ik het beste kopen?
Hoe dicht langs de muur? Ik zou het denk ik met een invalzaag doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Zo dicht mogelijk, de platen moeten er uit, er moet isolatie onder komen, diverse leidingen en dan mogen de platen weer terug met een kantstrook er tussen (akoestische ontkoppeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Invalzaag gaat zo'n 20mm van de muur af gok ik.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51
Dichterbij de muur gaat denk ik alleen met een oscillerende multitool of lamellofrees o.i.d.?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Multitool voor 80 meter? ;)

Denk dat een invalzaag de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:51
Uiteraard is dat de beste optie maar als die minimale afstand tot de muur een probleem gaat worden dan is het misschien wel helemaal geen optie...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Of zo'n mini-cirkelzaag. Die komen denk ik bijna net zo dichtbij als een multitool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:13
Goedkope cirkelzaag en arbo onverantwoord de kap en voet aanpassen?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:41
Ik zou ook voor een invalzaag kiezen. Mijn Festool TS55 REBQ kan 12 mm van de wand zagen, volgens deze link.. Zie ook dit filmpje (vanaf 20 seconden):

[YouTube: https://youtu.be/RCGGArAvrF0]

Welke zaag je ook gebruikt, zet er een goedkoop blad op. De kans is namelijk behoorlijk dat je een schroef of spijker raakt en dan kun je beter een goedkoop blad van bv Ecotools of HBM verknallen, dan een duur blad van Festool/Mafell/Bosch/Makita.

[ Voor 92% gewijzigd door L.N. op 31-10-2016 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik zou bijna zeggen lang flexibel blad op de reciprozaag, dun plaatje beschermingsmateriaal tegen de muur, en daar langsaf, als je ècht dicht erlangs moet. Anders is een nette invalzaag de makkelijkste en veiligste optie denk ik. 80 meter wil je eigenlijk niet met een multitool gaan zitten klooien... Kan wel, maar snel is anders.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

12mm valt mee, was te lui om naar de schuur te lopen en mn ts55 te meten :+

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Roeligan schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:41:
12mm valt mee, was te lui om naar de schuur te lopen en mn ts55 te meten :+
Ik ben daar ook te lui voor. Gelukkig is er nog altijd Google ;) .

Overigens kun je een invalzaag ook huren als je er geen hebt. O.a. Boels verhuurt deze. Op het plaatje is het een Bosch. Als ik het goed herinner kan deze (door de vorm van de sfofzuigeraansluiting) niet zo dicht langs de muur zagen als de Festool. Maar vraag dat voor de zekerheid na (of huur de invalzaag ergens anders).

[ Voor 43% gewijzigd door L.N. op 31-10-2016 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik zou me meer afvragen waar het hout dat doorgezaagd moet worden nu op steunt en straks nog op kan steunen. Zal vast ergens een houten frame onder zitten, dat wil je niet doorzagen. Maar je wilt er ook niet aan de kant van de muur langsaf lijkt me, want dan draagt ie aan de zijkanten nergens meer :X
Van de onderkant af zagen dus :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:55:
Ik zou me meer afvragen waar het hout dat doorgezaagd moet worden nu op steunt en straks nog op kan steunen. Zal vast ergens een houten frame onder zitten, dat wil je niet doorzagen. Maar je wilt er ook niet aan de kant van de muur langsaf lijkt me, want dan draagt ie aan de zijkanten nergens meer :X
Van de onderkant af zagen dus :?
Misschien eerst een gat boren en met een duimstok of rolmaat er in om de dikte te checken? Als dat werkelijk de eerder aangegeven 18mm is, dan kan je toch je invalzaag op die diepte instellen, en er flink tegenaan gaan? Als het goed is zaag je dan niet door het frame heen, toch? En zolang als het frame intact blijft, zou je geen problemen moeten hebben met dragen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Osb is Direct op draagbalken geschroefd, heb de tekeningen, komt goed. Is ff shoppen voor een invalzaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markprinsen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:06:
Osb is Direct op draagbalken geschroefd, heb de tekeningen, komt goed. Is ff shoppen voor een invalzaag :)
Wat voor draagbalken? En daarbij: is het niet mogelijk dat de OSB uitgezet is door bijvoorbeeld vocht, of afgesleten is, of wat dan ook, waardoor het een andere dikte heeft? Afhankelijk van hoe lang het er al in ligt, natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Ik vroeg mij af of er ook Tweakers zijn die hun gereedschap printen, en zo ja wat :).
Of laten maken uit staal e.d.
Heb zelf wat geprint voor mijn festool stofzuiger om de snoeren opte ruimen.
Heb samen met een vriend een freesmal uit staal/rvs laten laseren :)

[ Voor 51% gewijzigd door enriqueeeee op 31-10-2016 22:50 ]

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Nog niet, maar ben nu vage plannen aan het maken om voor de hobby en voor toekomstige hobbyprojecten een relatief high-capacity schaalbaar accuplatform te gaan bouwen, en mogelijk gaan daarvoor behuizingsdelen geprint moeten worden O-)

Maar binnenkort ga ik eens wat knopen doorhakken over welke projectjes voorrang gaan krijgen, en dan pas weet ik zeker of dit ook gaat gebeuren of dat het voorlopig een luchtkasteel blijft. De komende paar weken heb ik sowieso te weinig tijd over.

[ Voor 7% gewijzigd door McGryphon op 31-10-2016 23:19 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Atmoz schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:15:
[...]
Whahaha 8)7 Uhmm... kopen? :D
Enne....wat ga je kopen van Bessey en Wera allemaal? Effe hier posten O-)
Grapje, ik houd het bescheiden deze keer. ;)

Ik wil een stel van die handige Bessey snelklemmen voor de Festo linialen aanschaffen.
Gebruik nu al jaren het oldschool Festo klemmodel met het bekende schroefhandvat, maar dat mag intussen wel iets meer smooth.
Eerlijk gezegd word je met het oude schoefmodel ook steeds handiger, die dingen zitten na wat oefenen in 1 gecombineerde beweging vast. O-)

En ik wil nog wat rvs bitjes kopen, eens zien of die echt beter doen dan wat er wordt geclaimd.
Tot nu toe gebruik ik voor rvs (net als iedereen??) de gewone stalen bitjes en die kunnen op het rvs inderdaad wat roestvorming geven.
Markprinsen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:10:
Bosch heeft ooit een schaduwvoegenfrees verkocht die dit perfect kon, geen andere zaag kwam toen zo dicht bij de muur.
Mijn eigen bejaarde invalcirkelzaag de Festo AT65 (geloof ik) komt helaas niet zo dicht tegen de muur als het recentere maar kleinere TS55 model.
Voor dat soort werk gebruik ik nu dus maar een lamellofrees, dat werkt ook.
Al heb ik op deze manier nog niet eerder 80 meter op 1 dag hoeven te zagen. :+

Invalcirkelzaag is zoals al eerder is aangegeven dus het magische wooord, heb er bij het kiezen van een uiteindelijk model dan wel erg in hoe dicht dat type tegen de muur kan zagen, want hier kunnen de smaken iets verschillen. ;)

Het allerlaatste stukje in een binnenhoek kan met een cirkelzaagblad niet worden bereikt, daar moet je dus iets anders voor verzinnen.
Denk aan een scherpe beitel tot een veel handiger multitool zoals deze op 230V met een oscillerend zaagblad waarmee je wél de allerlaatste millimeter kunt zagen.
Superhandige tool, maar niet om 80 meter te zagen. :z

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 07:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

enriqueeeee schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:42:
Ik vroeg mij af of er ook Tweakers zijn die hun gereedschap printen, en zo ja wat :).
Of laten maken uit staal e.d.
Heb zelf wat geprint voor mijn festool stofzuiger om de snoeren opte ruimen.
Heb samen met een vriend een freesmal uit staal/rvs laten laseren :)
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/instances/500x/61923891.jpg

je weet toch |:(

McGryphon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 23:18:
Nog niet, maar ben nu vage plannen aan het maken om voor de hobby en voor toekomstige hobbyprojecten een relatief high-capacity schaalbaar accuplatform te gaan bouwen, en mogelijk gaan daarvoor behuizingsdelen geprint moeten worden O-)
Stoer! Moet ik dan denken aan zoiets als CLick&Go van Bosch :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Fraggert schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:20:
[...]

Stoer! Moet ik dan denken aan zoiets als CLick&Go van Bosch :?
nee, veel minder subtiel. Eerste conceptdesign is 10c Li-Ion, rated op 36v 30A, met een 10- of 11-polige Wieland-connector voor power en iets kleiners voor charging :+

Het is helemaal niet de bedoeling om direct met bestaande gereedschapsaccu's te concurreren, maar een eigen ietswat lomper powerplatform moet quick-ish prototyping van verschillende elektrische dingen een stuk makkelijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Leuk project! hoop dat we daar nog ff iets van terug zien hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:29:
[...]

nee, veel minder subtiel. Eerste conceptdesign is 10c Li-Ion, rated op 36v 30A, met een 10- of 11-polige Wieland-connector voor power en iets kleiners voor charging :+

Het is helemaal niet de bedoeling om direct met bestaande gereedschapsaccu's te concurreren, maar een eigen ietswat lomper powerplatform moet quick-ish prototyping van verschillende elektrische dingen een stuk makkelijker maken.
Klinkt leuk. Wat voor elektrische dingen heb je in gedachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:53

Vliegvlug

Flight Simple

Voor de liefhebbers:
Bosch / Sortimo - L-Boxx II - 136 mm - leeg in de dagaanbieding bij Gereedschapscentrum.nl voor €26,66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 01-09 11:49
gezien de goede verhalen over bessey wil ik er ook een aantal gaan aanschaffen.
Maar wat zijn nu de verschillen tussen de ezs en de kliklamp serie.
Is me niet helemaal duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:01:
[...]

Klinkt leuk. Wat voor elektrische dingen heb je in gedachten?
Nog niet al te veel, maar dingen als lichte/kleine elektrische voertuigen of gewoon als powersource voor kleinere elektronica voor aansturing van andere dingen. Moet basically bruikbaar zijn zoals een normale autoaccu of (evt met meerdere accu's tegelijk à la makita 2x18v of flexvolt 2x54v) als main power source voor zwaarder (semi-)mobiel gebruik. Als het platform er is komen veel usecases echter vanzelf, hoe veel projectjes ik wel niet heb afgeslagen vanwege gebrek aan viable krachtbron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
sjnelle schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:26:
gezien de goede verhalen over bessey wil ik er ook een aantal gaan aanschaffen.
Maar wat zijn nu de verschillen tussen de ezs en de kliklamp serie.
Is me niet helemaal duidelijk
Als je de plaatjes bekijkt, kan je dat al zien: het spanmechanisme is anders. De ezs kan je met 1 hand dichtklemmen. Bij de kliklamp moet je eerst de bek al tegen het werkstuk aanschuiven en daarna kan je hem vastklemmen :)

YouTube: Bessey EZS One Hand Clamp Review

YouTube: Bessy Kliklamp Review

[ Voor 15% gewijzigd door Raymond op 01-11-2016 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

http://www.thingiverse.com/enriqueeeee/designs

Hier staan er een paar. >:)

[ Voor 13% gewijzigd door enriqueeeee op 01-11-2016 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Markprinsen schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:06:
Dan zaag je het eerst los en kan je daarna die laatste 12mm losmaken. Als dat niet al loskomt omdat de schroeven verder naar binnen zitten. Dan maakt het dus ook niet uit hoe dicht je bij de muur zaagt. Als je budget beperkt is kan je dan net zo goed een gewone cirkelzaag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

wou je net nog afslachten voor én geen foto's en dan ook nog eens beroerd quoten >:) ;)

Gaaf zo'n 3D printer hoor, allemachtig stoer dat zulke techniek imniddels een plekje heeft verovert op de werkbank thuis _/-\o_

ik volg zo nu en dan globaal de ontwikkelingen en het prijsniveau en hoop dat de eerste nog een grote vlucht maakt en de laatste een fikse duikeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Fraggert schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:18:
[...]

wou je net nog afslachten voor én geen foto's en dan ook nog eens beroerd quoten >:) ;)

Gaaf zo'n 3D printer hoor, allemachtig stoer dat zulke techniek imniddels een plekje heeft verovert op de werkbank thuis _/-\o_

ik volg zo nu en dan globaal de ontwikkelingen en het prijsniveau en hoop dat de eerste nog een grote vlucht maakt en de laatste een fikse duikeling ;)
De kwaliteit is helaas niet altijd even goed.
Verwacht dat het met de nieuwe Prusa wel een stuk is verbeterd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Vliegvlug schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:05:
Voor de liefhebbers:
Bosch / Sortimo - L-Boxx II - 136 mm - leeg in de dagaanbieding bij Gereedschapscentrum.nl voor €26,66
Grrrr... moet dat nu weer? :(

Net 5 gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

mis op mijn (festool) decoupeerzaag de stofafzuiging adapter, zou een optie kunnen zijn om die te laten printen. Kom ze nergens tegen als losse accessoire... |:(

[edit]
Of cheapass een freesmal:
Afbeeldingslocatie: https://www.klium.nl/632809-extra/freessjabloon-mfs-700-klium.jpg

Die dingen zijn waaaaaay overpriced.

[ Voor 17% gewijzigd door Roeligan op 01-11-2016 12:39 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Roeligan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:32:
[...]

mis op mijn (festool) decoupeerzaag de stofafzuiging adapter, zou een optie kunnen zijn om die te laten printen. Kom ze nergens tegen als losse accessoire... |:(

[edit]
[afbeelding]

Je kan een hoop met sketchup maken.
En als er animo is voor bepaalde mallen of iets dergelijks, dan kan ik wel wat laten laseren met een vriend van mij. Probleem is alleen dat daar heel veel tijd in gaat zitten.
Voor je stof afzuiging zou ik festool gewoon bellen. Waarschijnlijk is het gewoon een service product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Framoes schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:06:
[...]

Dan zaag je het eerst los en kan je daarna die laatste 12mm losmaken. Als dat niet al loskomt omdat de schroeven verder naar binnen zitten. Dan maakt het dus ook niet uit hoe dicht je bij de muur zaagt. Als je budget beperkt is kan je dan net zo goed een gewone cirkelzaag halen.
De OSB platen worden bij voorkeur hergebruikt. Ze moeten er uit, dan gaat er steenwol tussen de balken en dan gaan de osb platen (met een kantstrook) weer terug op de oude plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 20:56

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Als ze weer twrug moeten, waarom dan verzagen?

Zitten ze geschroefd of gespijkerd? En heb je dan niet meer aan een slagschroefmachine, of een spijkertrekker?

Andere optie om te isoleren: gat maken met gatenzaag en de ruimte volblazen met isolatie.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
[...]

mis op mijn (festool) decoupeerzaag de stofafzuiging adapter, zou een optie kunnen zijn om die te laten printen. Kom ze nergens tegen als losse accessoire...
Heeft Kruis die niet? Of heb je een Carvex?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
[...]

http://www.toolnation.nl/...gbuis-voor-ps-psb300.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
enriqueeeee schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:56:
[...]

Je kan een hoop met sketchup maken.
En als er animo is voor bepaalde mallen of iets dergelijks, dan kan ik wel wat laten laseren met een vriend van mij. Probleem is alleen dat daar heel veel tijd in gaat zitten.
Voor je stof afzuiging zou ik festool gewoon bellen. Waarschijnlijk is het gewoon een service product.
Denk dat hier eigenlijk eerder gewoon x meter custom extrusie gemaakt zou moeten worden, en dat dan netjes haaks (laten) verzagen. Lijkt me wat veel detail in de Z-as nodig te zijn voor een lasersnijder. Zit je wel met nòg hogere opstartkosten..

Denk niet dat je dan met Tweakers genoeg klandizie hebt om quitte te spelen tov het festoolspul te kopen. Matrijzen zijn doorgaans nogal prijzig om te laten maken.

[ Voor 11% gewijzigd door McGryphon op 01-11-2016 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

McGryphon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:06:
[...]

Denk dat hier eigenlijk eerder gewoon x meter custom extrusie gemaakt zou moeten worden, en dat dan netjes haaks (laten) verzagen. Lijkt me wat veel detail in de Z-as nodig te zijn voor een lasersnijder. Zit je wel met nòg hogere opstartkosten..

Denk niet dat je dan met Tweakers genoeg klandizie hebt om quitte te spelen tov het festoolspul te kopen. Matrijzen zijn doorgaans nogal prijzig om te laten maken.
Ik denk ook dat je er iets van een extrusie profiel voor nodig hebt icm wat materiaal om het vast te maken.
Geloof dat die redelijk aan de prijs zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

L.N. schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:50:
[...]

Heeft Kruis die niet? Of heb je een Carvex?
_/-\o_ voor beide... ik heb me serieus een paar dagen scheel gezocht. Misschien verkeerde zoektermen gebruikt :+

Straks thuis direct kijken of dat hem is (weet typenr decoupeer niet uit mn hoofd) en bestellen :)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Markprinsen schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:14:
[...]

De OSB platen worden bij voorkeur hergebruikt. Ze moeten er uit, dan gaat er steenwol tussen de balken en dan gaan de osb platen (met een kantstrook) weer terug op de oude plek.
Komt die kantstrook tussen de platen en de muur? Dan is het juist handig dat je niet direct tegen de muur zaagt. En als ze geschroefd zijn, zitten ze ook nog vast als je rondom zaagt. Dan moet je ze gewoon losmaken met schroefmachine (dat zei Teacher ook al, zie ik).

Overigens is een invalzaag handig voor van alles en nog wat, dus als je een excuus en het geld hebt: kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Framoes op 01-11-2016 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Die kantstrook komt eigenlijk in de zaagsnede, ik zaag de platen uit (na het uitdraaien van de schroeven natuurlijk), haal ze er uit, stop isolatie tussen de balken. Zaag een centimeter van de zijkanten af, plaats kantstroken en plaats als laatste de OSB platen weer terug.

Toch maar op zoek naar een invalzaag dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markprinsen schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:37:
Die kantstrook komt eigenlijk in de zaagsnede, ik zaag de platen uit (na het uitdraaien van de schroeven natuurlijk), haal ze er uit, stop isolatie tussen de balken. Zaag een centimeter van de zijkanten af, plaats kantstroken en plaats als laatste de OSB platen weer terug.

Toch maar op zoek naar een invalzaag dus :)
Puur uit interesse, waarom moet je de platen uitzagen? Kun je de platen niet gewoon oppakken als de schroeven eruit zijn? Of lopen de platen onder muren door of zoiets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markprinsen
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:48:
[...]

Puur uit interesse, waarom moet je de platen uitzagen? Kun je de platen niet gewoon oppakken als de schroeven eruit zijn? Of lopen de platen onder muren door of zoiets dergelijks?
Volgens de bouwtekeningen lopen ze inderdaad door in de muren (HSB huis)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LCdmVBqm3mfdRnPh5oxq1E7R/medium.jpg
#VeiligBeunen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 20-09 10:46
Heeft iemand hier zelf ervaring met het gebruik van een cycloon i.c.m. een (bouw-)stofzuiger? Erg benieuwd of dit nu echt zo goed werkt of dat het een mooi marketingpraatje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Vliegvlug schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:05:
Voor de liefhebbers:
tnx, ik had gisteren 2 x kleine variant via amazon.de besteld. Nu maar even 2 extra besteld die ik ga opvullen met kaizenfoam. We hebben nl. van een LEAN/5S project enkele m² over :+

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:41

Aapje

Opel-beun
Jullie met kleine koffertjes, kom ik aanzetten met dit mooie nieuwe aanwinstje voor de garage:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c04kbZDZIz39eLOrhZIf1Lfd/full.jpg

Geloof 't of niet, 25,- en is 130x80x50 en paste in een Corsa A :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Niek_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:04:
Heeft iemand hier zelf ervaring met het gebruik van een cycloon i.c.m. een (bouw-)stofzuiger? Erg benieuwd of dit nu echt zo goed werkt of dat het een mooi marketingpraatje is.
Nog maar paar keer gebruikt, volgend jaar pas nieuwe "werkplaats", maar tot zover werkt het goed. 5% ongeveer wat in de stofzuiger verdwijnt, rest in de cyclone emmer.

RatPack #814

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Laatst online: 01:37

[afbeelding]

http://www.riens.nl/index.php

Een geleiderails van 2,5 m kost bv maar 20 euro.
Mallen zijn ook betaalbaar, al blijven ze kostbaar als je maar een enkel scharniertje infreest per jaar.

Ik maak meestal de benodigde malletjes van MDF, lekker cheapass. (ook voor een meerpuntsluiting), wil je duur dan neem je betonplex.

[ Voor 46% gewijzigd door Teijgetje op 01-11-2016 22:29 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Binnenkort ga ik starten met het maken van m'n eigen werkbank :) Nu ben ik behoorlijk wat materiaal aan het kijken/lezen hierover en kom ik net een stuk gereedschap tegen dat ik niet thuis kan brengen. Ik dacht in 1e instantie dat het een 'biscuit joiner' was (NLD vertaling moet ik nog even opzoeken) maar het lijkt eerder een soort boormachine te zijn met een soort van houder erop. Iemand een idee wat het is? Wordt vanaf minuut 5:25 tot 5:46 gebruikt in dit filmpje over het maken van een werkbank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Dat is de "verbeterde" lamellofrees (biscuits), een dominofrees voor zwaardere houtverbindingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 01-11-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Teijgetje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:01:
Dat is de "verbeterde" lamellofrees (biscuits), een dominofrees voor zwaardere houtverbindingen.
Top! Dat ik die niet heb kunnen vinden... Wel prijzig dingetje, eens zien of ik met het gereedschap dat ik reeds heb hetzelfde resultaat kan bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
Met een freesmalletje ter grootte van een domino kom je een eind.
Positioneren is wat trickier maar moet ook lukken.
Lamello`s en Domino`s zwellen door de houtlijm en zetten zichzelf zo vast, iets ruimte kan je dus hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Niek_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 18:04:
Ik heb er ook 1.
Vooral voor het houtbewerken.
Laatst heb ik hem ook nog gebruikt toen ik sleuven in een kalkzandsteen muur moest frezen, en later al het stof en gruis na het kappen bij elkaar zuigen.
De emmer van de cycloon zat halfvol met cement/gips/steen stof en gruis, in de stofzuigerzak zat nagenoeg niks.

Mijn cycloon is van enigzins transparant kunststof, als je wat grotere dingen opzuigt zoals spijkertjes enzo dan zie je die door de cycloon heen draaien, en even later vallen ze in de emmer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Niek_ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:48:
Binnenkort ga ik starten met het maken van m'n eigen werkbank :) Nu ben ik behoorlijk wat materiaal aan het kijken/lezen hierover en kom ik net een stuk gereedschap tegen dat ik niet thuis kan brengen. Ik dacht in 1e instantie dat het een 'biscuit joiner' was (NLD vertaling moet ik nog even opzoeken) maar het lijkt eerder een soort boormachine te zijn met een soort van houder erop. Iemand een idee wat het is? Wordt vanaf minuut 5:25 tot 5:46 gebruikt in dit filmpje over het maken van een werkbank.
Jay Bates \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Ik heb zelf zon stof kap, zit ech zoveel beter :) Afbeeldingslocatie: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v2/702778756_1/3M-Half-Silicone-Face-Mask-6200-3M-6001CN-Organic-Vapor-Cartridge-Medium-Size-Seven-Pieces-Suit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Teijgetje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:43:
[...]

http://www.riens.nl/index.php

Een geleiderails van 2,5 m kost bv maar 20 euro.
Mallen zijn ook betaalbaar, al blijven ze kostbaar als je maar een enkel scharniertje infreest per jaar.

Ik maak meestal de benodigde malletjes van MDF, lekker cheapass. (ook voor een meerpuntsluiting), wil je duur dan neem je betonplex.
Wel speciaal voor scharnieren / raam-deurbeslag ziwe ik, maar zeker interessant!

Ik maak er zelf wel 1 voor degene die ik het meest gebruik; sleutelgat frees

Afbeeldingslocatie: http://www.borenco.nl/image/cache/data/producten/sleutelgat_frees_3-500x500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.toolsxl.nl/images/thumbs_340/Dremel/Dremel_2.615.065.5JA_Dremel_655.jpg

Voor het ophangen van accessoires en (kleine) wandborden.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Roeligan schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:52:
[...]

Wel speciaal voor scharnieren / raam-deurbeslag ziwe ik, maar zeker interessant!

Ik maak er zelf wel 1 voor degene die ik het meest gebruik; sleutelgat frees

[afbeelding]
[afbeelding]

Voor het ophangen van accessoires en (kleine) wandborden.
Hoe maak je ze zelf ? Ik neem aan dat je rekening moet houden met de grote van je frees e.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teijgetje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 22:19:
Met een freesmalletje ter grootte van een domino kom je een eind.
Positioneren is wat trickier maar moet ook lukken.
Lamello`s en Domino`s zwellen door de houtlijm en zetten zichzelf zo vast, iets ruimte kan je dus hebben.
Kom je ook niet een heel eind met ronde pennen? Dan kan je namelijk(afhankelijk van formaat) gewoon gaten boren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

enriqueeeee schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:00:
[...]

Hoe maak je ze zelf ? Ik neem aan dat je rekening moet houden met de grote van je frees e.d?
Ja, er zijn dan 2 keuzes (voor mijn doel); maak er 1 waar de frees precies in past en 1,5/2cm heeft om de sleuf te frezen, deze zet ik dan vast met klemmen. Of ik maak er 1 per accessoire zoals hierboven, maar dan "vast" gepositioneerd (oftewel mal gelijk houden met hoek en daar vastklemmen = freesgat op juiste plek), dat scheelt een hoop meetwerk en foutgevoeligheid.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
enriqueeeee schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:45:
[...]

Ik heb zelf zon stof kap, zit ech zoveel beter :) [afbeelding]
Ja, daar heb ik ook over zitten denken, maar voorlopig houd ik het om twee redenen bij disposables.
1: Ik heb niet zo vaak werk te doen dat ècht fors stoft, in de huidige situatie is zo'n soort masker (en zeker een volgelaatsmasker) iets dat net te duur is naar mijn zin voor iets dat het grootste deel van de tijd stil ligt
2: de PBM's die ik in enige kwantiteit koop zijn een stuk makkelijker over meerdere personen te verdelen wanneer ik niet in mijn eentje aan het klussen ben, en om daar nou zelf met een duur halfgelaatsmasker te gaan staan terwijl iemand die me vrijwillig komt helpen helemaal niks krijgt vind ik ook nogal scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

McGryphon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:13:
[...]

Ja, daar heb ik ook over zitten denken, maar voorlopig houd ik het om twee redenen bij disposables.
1: Ik heb niet zo vaak werk te doen dat ècht fors stoft, in de huidige situatie is zo'n soort masker (en zeker een volgelaatsmasker) iets dat net te duur is naar mijn zin voor iets dat het grootste deel van de tijd stil ligt
2: de PBM's die ik in enige kwantiteit koop zijn een stuk makkelijker over meerdere personen te verdelen wanneer ik niet in mijn eentje aan het klussen ben, en om daar nou zelf met een duur halfgelaatsmasker te gaan staan terwijl iemand die me vrijwillig komt helpen helemaal niks krijgt vind ik ook nogal scheef.
14 euro valt wel mee toch?

https://www.allesvoorlass...pfFbJVBEiQ2sushoC9L3w_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Valt mee, maar icm de tweede reden voor mij op het moment voldoende dat ik er later nog eens naar kijk maar voor nu heb besloten het bij disposables te houden ;)
Het ergste qua stof waar ik in de te voorziene toekomst mee bezig ga zijn is golfplaat zagen en tegels slijpen, en allebei zal ik niet bepaald de hele dag aan het doen zijn. Mocht ik weer eens met glasvezel oid bezig gaan heroverweeg ik wel of een (half/vol)gelaatsmasker de moeite en prijs waard is.

[ Voor 20% gewijzigd door McGryphon op 02-11-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:10:
[...]

Kom je ook niet een heel eind met ronde pennen? Dan kan je namelijk(afhankelijk van formaat) gewoon gaten boren.
Goed punt. Geen idee hoe precies het komt, maar zal dan wel moeten zorgen dat de boor haaks op het materiaal komt te staan. Wat dat betreft zoek ik nog steeds een soort van houder waar ik m'n oude boormachine in kan klemmen om deze als kolomboormachine te gebruiken. Zoiets moet er toch zijn?

Edit: Een kolomboorhouder of boorstandaard dus.. weer wat geleerd. Iemand ervaring hiermee, of waar ik op moet letten bij de aanschaf hiervan?

[ Voor 12% gewijzigd door Niek_ op 02-11-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Dat is wel exclusief filters. Die zijn geloof ik een tientje voor de simpele stoffilters en 80 voor gasfilters. Denk alleen niet dat er hier veel een gasfilter nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Framoes schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:29:
[...]

Dat is wel exclusief filters. Die zijn geloof ik een tientje voor de simpele stoffilters en 80 voor gasfilters. Denk alleen niet dat er hier veel een gasfilter nodig hebben.
Gasfilters zouden incidenteel wel handig zijn, maar niet in de te voorspellen toekomst. Tegen de tijd dat ik weer met zulke troep aan de gang ga zal ik ook niet met disposables gaan lopen klooien maar gewoon een keer investeren :+

Maar in de gemiddelde hobbywerkplaats is er eigenlijk niks waarvoor dat nodig zou zijn inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Zo vandaag zullen een hoop mensen hier deze doos hebben binnengekregen haha ;)
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/htijap.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Zo, bosch gss160 multi is ook onderweg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Framoes schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:29:
[...]

Als ik mijn hond soms ruik als hij scheten ligt te laten, is het geen overbodige luxe :X

:+

OT:
McGryphon schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:37:
[...]

Gasfilters zouden incidenteel wel handig zijn, maar niet in de te voorspellen toekomst. Tegen de tijd dat ik weer met zulke troep aan de gang ga zal ik ook niet met disposables gaan lopen klooien maar gewoon een keer investeren :+

Maar in de gemiddelde hobbywerkplaats is er eigenlijk niks waarvoor dat nodig zou zijn inderdaad.
Allemaal leuk en aardig, maar wanneer ga je eens aan de slag met een stukje veiligheid voor in de TS? :+
duc848 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:48:
[afbeelding]
Ow, don't be such a tease :9 Wat zit er in ?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Framoes
Notna schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:31:
[...]

Als ik mijn hond soms ruik als hij scheten ligt te laten, is het geen overbodige luxe :X

:+
Goed excuus om er een te halen. Ik ga denk ik eentje met stof-filters bestellen. Merk dat de M3 kapjes toch niet helemaal lekker afsluiten en in een kleine schuur is een stofzuiger aan m'n zaag toch nog niet zaligmakend.
OT:
[...]

Allemaal leuk en aardig, maar wanneer ga je eens aan de slag met een stukje veiligheid voor in de TS? :+

[...]

Een luxe kartonnen doos met rode letters er op. Een soort B-grade systainer :P

[ Voor 19% gewijzigd door Framoes op 02-11-2016 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Notna schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:31:

OT:
[...]

Ja als ik eens meer dan een half uurtje tijd heb èn thuis ben komt er wel weer wat beweging in de TS, maar het is een beetje kut de laatste tijd wat dat betreft :X
[...]

Ik gok een L-boxx. De nieuwe manpurse :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

[afbeelding]
Hahaha, hier precies zo'n zelfde doos idd 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Hier niet want ik heb er al teveel vindt mijn baas vrouw :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rb4dQKMEPorBV3mxvCJuogmT/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Reinier schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:00:

[afbeelding]
Hehe, mooie stapel 8)

Maar dan moet je bazin niet hier komen kijken O-)
Of juist wel, dan mag je weer bij kopen misschien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[afbeelding]
daar zitten er ws. wel meer dan 1 in :P
hier is de zending nog onderweg...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
vhal schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:21:
[...]

daar zitten er ws. wel meer dan 1 in :P
hier is de zending nog onderweg...
Helaas maar 1...

mijn commerciele gedachten maken over uren, want ik twijfel om er nog 10 te bestellen, op marktplaats gaan ze ook als warme broodjes, voor toch wel 30 a 35 euro....

en als ik ze niet kan verkopen, liggen ze hier ook zeker niet in de weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Reinier schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:00:

[afbeelding]
Vraag mij toch af wat daar allemaal in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

enriqueeeee schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:59:
[...]

Vraag mij toch af wat daar allemaal in zit...
Ik ook :)

Vanalles eigenlijk. Het wordt tijd dat ik het weer eens uitzoek. Er zitten lege tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 12:41
Atmoz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:17:
[...]

Hehe, mooie stapel 8)

Maar dan moet je bazin niet hier komen kijken O-)
Of juist wel, dan mag je weer bij kopen misschien >:)
Afbeeldingslocatie: http://www.rc-help.com/images/smilies/poidh.gif

Ik heb er welgeteld 1, gekregen bij de accuboor :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

>:)

De "bekende" doos die vandaag aan kwam:

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/L-boxx_pakket.jpg

En de inhoud daarvan:

Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/5_L-boxx.jpg

Dat maakt een totaal van minstens 39 L-boxxen :9 (49 als je kleine O+ L-boxxjes ook meetelt)
Pagina: 1 ... 42 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.