[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.672 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-09 22:45
Voor onze verbouwing moet ik een ruimte van 20m2 met gips bekleden. Onder het gips komt nog OSB of underlayment. Een hoop schroefwerk, dus ik zat te kijken naar een schroefautomaat. Maar ik vind ze nog aan de prijzige kant, een bare Bosch accu schroefautomaat met magazijnhouder kost zelfs in Engeland nu 180-200 euro.

Voor de mensen die ervaring met gipsplaat etc hebben; ga ik dit voor deze enkele verbouwing echt missen als ik het niet neem? Vervloek ik mezelf als ik dit met een accuschroefmachine ga doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
20 m2 is toch niet zoveel? Ik zou er iig geen 180 voor uitgeven. Paar euro voor een gipsplaatbitje en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 11:32

Atmoz

Techno!!

Muldert schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 12:44:
Voor onze verbouwing moet ik een ruimte van 20m2 met gips bekleden. Onder het gips komt nog OSB of underlayment. Een hoop schroefwerk, dus ik zat te kijken naar een schroefautomaat. Maar ik vind ze nog aan de prijzige kant, een bare Bosch accu schroefautomaat met magazijnhouder kost zelfs in Engeland nu 180-200 euro.

Voor de mensen die ervaring met gipsplaat etc hebben; ga ik dit voor deze enkele verbouwing echt missen als ik het niet neem? Vervloek ik mezelf als ik dit met een accuschroefmachine ga doen?
Wow :D Voor 20m2 een schroefautomaat nemen _/-\o_

Of missen we een 0 en is het 200m2? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
Als je dan toch geld aan het uitgeven bent, vergeet dan niet een aantal stempels te scoren. Die zijn handig bij het plaatsen van de gipsplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
gezien het feit dat er hout onder het gips komt denk ik dat het wanden zijn. In plaats van stempels werkt een iets te lange lat met een plankje haaks er op werkt net zo goed. Zeker met een 2e persoon er bij. Wil je het alleen doen dan zou ik een gipsplaatlift huren.

Gisteren ruim 40 gaten geboord met de dozenboor van eco-tools. Dat ding doet zijn werk prima gezien zijn prijs. De beitels houden zich bij licht breekwerk ook prima.

[ Voor 30% gewijzigd door Kaasplank op 14-10-2016 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kaasplank schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:24:
Gisteren ruim 40 gaten geboord met de dozenboor van eco-tools. Dat ding doet zijn werk prima gezien zijn prijs. De beitels houden zich bij licht breekwerk ook prima.
Die hebben helaas alleen een dozenboor van 82 en 68mm, zie ik. Volgens mij heb ik er eentje van 50mm nodig voor het ding wat ik wil inboren. En om dan 68mm te gaan boren en een halve zak gips erin te smeren, zie ik ook niet echt zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Raymond schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:28:
[...]

Die hebben helaas alleen een dozenboor van 82 en 68mm, zie ik. Volgens mij heb ik er eentje van 50mm nodig voor het ding wat ik wil inboren. En om dan 68mm te gaan boren en een halve zak gips erin te smeren, zie ik ook niet echt zitten :P
och, da's rondom een centimeter. Dat smeer je toch zo dicht? Als de muur niet te hard is zou ik voor zo'n eenmalig gat meerdere kleine gaten boren en dan het tussenstuk eruit hakken.

Wil je die die dozen trouwens gaan gebruiken voor het ophangen van wandlampjes? Ik plaats nu ook enkele wandlampen maar op advies van een bevriende installateur laat ik alleen een 5/8 pijpje uit de muur komen. In zijn ervaring zijn er zoveel verschillende lampvoetjes bij wandlampen dat je uiteindelijk toch in de muur moet boren om hem te bevestigen.

[ Voor 24% gewijzigd door Kaasplank op 14-10-2016 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muldert
  • Laatst online: 20-09 22:45
atmoz schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:11:
[...]

Wow :D Voor 20m2 een schroefautomaat nemen _/-\o_

Of missen we een 0 en is het 200m2? :9
De ruimte is 20m2 :+ Even snel gegokt zal het wanden+plafond net onder de 100m2 aan gips zijn maar ik ben geen rekenster haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Kaasplank schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 13:30:
Wil je die die dozen trouwens gaan gebruiken voor het ophangen van wandlampjes? Ik plaats nu ook enkele wandlampen maar op advies van een bevriende installateur laat ik alleen een 5/8 pijpje uit de muur komen. In zijn ervaring zijn er zoveel verschillende lampvoetjes bij wandlampen dat je uiteindelijk toch in de muur moet boren om hem te bevestigen.
Ik wil surroundspeakers ophangen. Dat heb ik in mijn huidige huis aan "gewone" inbouwdozen gedaan. Dat werkt prima, maar die zijn eigenlijk te groot (net zichtbaar achter de speaker). Dus ik zoek iets kleiners. Ik kan idd ook gewoon een pijpje uit de muur laten komen, da's ook een optie. Dan moet er idd een schroef in de muur, ipv bevestigen aan de inbouwdoos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 07:34
Vliegvlug schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 00:13:
[...]

Ik ben inderdaad blij dat ik hem destijds gelijk besteld heb voor die €210 icm de GSR 10,8-2-Li.
Die bevalt me ook erg goed dus die set was helemaal top.
Jammer dat hij niet meer verkrijgbaar is maar hopelijk is het een kwestie van tijd dat hij weer terugkomt.

[...]

Dat zou inderdaad een verklaring kunnen zijn dat de GSR 10,8 V-EC HX 30mm in hout kan boren tegenover 19mm voor de GSR 10,8-Li terwijl die 10Nm meer koppel heeft.

Daarmee weet ik alleen nog niet of ik die 10Nm ook ga missen in de praktijk maar daar ga ik binnenkort dan wel zelf achter komen want ik heb de knoop doorgehakt en de GSR 10,8 V-EC HX net besteld. :9~
Voor een kleine €150 euro met 2 accu's en een L-boxx kan ik me daar geen buil aan vallen denk ik.

Zal hem toch niet gaat gebruiken voor boren, enkel voor schroeven dus gok er maar op dat ik met 20Nm de meeste schroefklussen wel kan doen. Dikke draadbouten in hardhout schroeven zie ik me in de nabij toekomst toch niet doen. :P

Ben wel benieuwd of ik in die L-boxx nog mijn GSR 10,8-2-Li kwijt kan want volgens de beschrijving zit er een halve inlay in.
Dus maar hopen dat de inlay van de i-boxx die ik nu heb in de resterende ruimte past, zou wel mooi zijn ze allebei bij elkaar te hebben.

Of anders heb ik nog mijn D-tect 120 met halve L-boxx inlay, hoewel ik zag dat ze daar een Gr2 L-boxx bij leveren en ik nu een Gr1 binnen krijg dus waarschijnlijk is het te hoog om te passen.
Daar ga je geen spijt van krijgen! De V-ec hx was ook mijn eerste bosch blauw ongeveer een jaar geleden! nu al 4 10,8 machine's en 5 l-boxxen. de verslaving is begonnen haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:58

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

d:)b marktplaatskoopje van het jaar d:)b

Op nog geen 500 meter van me werk 4 gloednieuwe L-boxxen gescoord *O*

Ik zocht nog opbergers voor mijn losse GSB13 en GWS 7-125 die ik in een gierige bui gekocht had met levering in kartonnen doos :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RclN4T4mXYM1dWos8AeERE9X/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dv652YqhVkTMr5tuftpQuwDC/full.jpg

Inmiddels ontstickerd en de tools erin gedaan. Binnenkort eens naar de bouwmarkt kijken naar foam ofzoiets.
De L-boxx met de lade is gevuld met boorsetjes, slangeboren, gatenboren, speedboren, bitjes etc.
De grote kist is nog lekker leeg maar die krijgt vast ook nog wel binnenkort een handige bestemming :)

Ben er blij mee zo *O*

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Fraggert schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 17:45:

Ik zocht nog opbergers voor mijn losse GSB13 en GWS 7-125 die ik in een gierige bui gekocht had met levering in kartonnen doos :+

[afbeelding]

[afbeelding]

Inmiddels ontstickerd en de tools erin gedaan. Binnenkort eens naar de bouwmarkt kijken naar foam ofzoiets.
De L-boxx met de lade is gevuld met boorsetjes, slangeboren, gatenboren, speedboren, bitjes etc.
De grote kist is nog lekker leeg maar die krijgt vast ook nog wel binnenkort een handige bedtemming :)

Ben er blij mee zo *O*
Heel gaaf 8) (blijven toch mooi he, die L-boxxen O+)
Mooie deal ook _/-\o_

Have fun ermee!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Laatst online: 23:09

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Muldert schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:11:
[...]

De ruimte is 20m2 :+ Even snel gegokt zal het wanden+plafond net onder de 100m2 aan gips zijn maar ik ben geen rekenster haha.
20m2 is bijvoorbeeld 5x4 meter

Plafond = 20 m2
Wand 4m = 4x 2,6 = 10,4
Wand 4m = 4x 2,6 = 10,4
Wand 5m = 5x 2,6 = 13
Wand 5m = 5x 2,6 = 13

Totaal = 66,8 m2 en daar gaat neem ik aan nog minstens een deuropening en misschien nog raamoppervlaktes van af.. Die 100 meter haal je dus lang njet. Ik zou gewoon schroeven met een slagschroef machine met gipsplaat bitje (of gewone accuboor als je geen slagschroef hebt).

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb kilometers gips, studs en rachelwerk met een gewone schroeftol gedaan. Geen centje pijn. Wat je wil is wel een hoge en lage toeren stand. Voor gipsplaat zet je hem op de hoge stand.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:00
Dat is ook voor het eerst, dat we iemand afraden gereedschap te kopen :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

teacher schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:47:
Ik heb kilometers gips, studs en rachelwerk met een gewone schroeftol gedaan. Geen centje pijn. Wat je wil is wel een hoge en lage toeren stand. Voor gipsplaat zet je hem op de hoge stand.
Same here. Een schroefautomaat werkt overigens wel lekker als je maar 1 hand ter beschikking hebt.
KillaZ schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 21:50:
Dat is ook voor het eerst, dat we iemand afraden gereedschap te kopen :+
Ik hoop daarnaast ook dat er niet 35 m2 gips terug hoeft naar de winkel 8)7

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Vliegvlug

Flight Simple

duc848 schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 15:03:
[...]

Daar ga je geen spijt van krijgen! De V-ec hx was ook mijn eerste bosch blauw ongeveer een jaar geleden! nu al 4 10,8 machine's en 5 l-boxxen. de verslaving is begonnen haha.
Kan me wel voorstellen ja. :)
Zijn leuke kleine machientjes en niet al te duur ook.
Heb nu 1 i-boxx en straks dan nog een L-boxx erbij.
Denk dat ik het daar voorlopig maar even bij houd, kopen is wel leuk maar moet er ook nog wel een klus voor hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Weet er iemand toevallig goedkoop maar wel een beetje fatsoenlijke kwaliteit plukschuim? Of gewoon foam wat ik makkelijk kan snijden bjjv.

Om inlays te maken in de L-boxxen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Fraggert schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:34:
Weet er iemand toevallig goedkoop maar wel een beetje fatsoenlijke kwaliteit plukschuim? Of gewoon foam wat ik makkelijk kan snijden bjjv.

Kaizenfoam is goed, maar niet goedkoop.

Kijk anders eens bij Bax shop (wel even goed kijken want daar hebben ze veel soft inlays voor flightcases en die wil je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

frankwopereis schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:52:
[...]

Kaizenfoam is goed, maar niet goedkoop.

Kijk anders eens bij Bax shop (wel even goed kijken want daar hebben ze veel soft inlays voor flightcases en die wil je niet.
Je kan voor ongeveer 9 euro per stuk de inlays op Amazon en gereedschapcentrum vinden ;)
Als je dat niet te duur vind natuurlijk ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Reinier

\o/

enriqueeeee schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:35:
[...]

Je kan voor ongeveer 9 euro per stuk de inlays op Amazon en gereedschapcentrum vinden ;)
De foam inlays? Dacht dat die veeeeeel duurder waren. Of ik ben opgelicht :)
Edit: bijna 20 euro, valt wel mee dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Reinier op 15-10-2016 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

enriqueeeee schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 09:35:
[...]

Linkjes?
Ik heb op gereedschapcentrum gekeken maar vind alleen schuim inlays vanaf 20 euro. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik kwam hier uit, maar heb ze zelf op eBay gekocht: https://www.amazon.de/Sor...-L-BOXX-102/dp/B00795WE30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kijkt u eens,

http://www.gereedschapcen...6-082-850-4rz.html#sqr:(q[inleg],f15804[Bosch])

Irritant,

de link geeft maar 1 resultaat terwijl ik de link voor alle inlays van Bosch copy/paste. Anywayzzz, even op de site van gereedschapcentrum zoeken op inleg en je krijgt een hele lijst te zien.

Dan maar zo,

http://www.gereedschapcen...bosch-l-boxx-sortimo.html

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:10:
Kijkt u eens,

Irritant,

de link geeft maar 1 resultaat terwijl ik de link voor alle inlays van Bosch copy/paste. Anywayzzz, even op de site van gereedschapcentrum zoeken op inleg en je krijgt een hele lijst te zien.

Dan maar zo,

Dank voor de link.
Was blijkbaar even sprake van een communicatie storing, want ik bedoelde een schuim inlay, maar als er een passende plastic variant is is dat nog netter natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Vliegvlug schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:52:
[...]

Dank voor de link.
Was blijkbaar even sprake van een communicatie storing, want ik bedoelde een schuim inlay, maar als er een passende plastic variant is is dat nog netter natuurlijk. :)
Zijn inderdaad de plastic inlays die 9 a 10 euro zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43

paQ

eergister deze gescoord.
Ging eigenlijk voor iets anders, maar deze kwam net binnen. Koffer laten openmaken en verkozen boven gelijksoortige makita, B&D of Bosch. Het voelde allemaal net wat beter... wat serieuzer ofzo.

Worx WX331
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/715943304132295f4938ffa855b77d62f28986fe/?url=http%3A%2F%2Fwww.limex.ch%2Fimages%2FProdukte%2FElektrowerkzeuge%2FWORX-DIY%2FGalerie%2FWX331.jpg
750W 2J

Pas 2 gaatjes mee geboord, maar hij is zelfs soort van... stil :?

blij mee d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 15-10-2016 11:06 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

[afbeelding]

[afbeelding]

De grote kist is nog lekker leeg maar die krijgt vast ook nog wel binnenkort een handige bestemming :)

Ben er blij mee zo *O*
Wat was je eigenlijk kwijt voor de lboxxrn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 10:10:
Kijkt u eens,

Irritant,

Dan maar zo,

Thanks voor de hulp, helaas is er voor mijn GWS7-125 en GSB13 geen inlay voor een L-boxx -O-

Dat wordt dus foam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

enriqueeeee schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

Wat was je eigenlijk kwijt voor de lboxxrn?
25,- 't stuk _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

paQ schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 11:02:
eergister deze gescoord.

blij mee d:)b
Nice, rammen met dat ding d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

[afbeelding]

[afbeelding]

Had dit nog niet gezien! Mooi spul. Die met lade lijkt mij ook wel wat, daar zat ik al een tijdje naar te loeren. Maar ik heb al te veel boxen :)

Edit: 25 per stuk!? Wowzers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verrek, officieel foam zelfs :)

Ik zag op internet al best wat goedkoop spul langskomen, bij conrad heet het rasterschuim.

Er is zelfs een heuse schuimrubbershop _/-\o_

Www.schuimrubbershop.nl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.bosch-profess...ic/specials/l-boxx/nl/nl/

Hier kan je exact zien wat ze hebben voor welke machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

En kijk ook eens bij Sortimo zelf i.p.v. Bosch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Reinier schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:13:
[...]

Had dit nog niet gezien! Mooi spul. Die met lade lijkt mij ook wel wat, daar zat ik al een tijdje naar te loeren. Maar ik heb al te veel boxen :)

Edit: 25 per stuk!? Wowzers!
Yup, prima prijsje :)

Nog ff staan babbelen, hij had voor zijn klusbedrijf een enorme zwik aan Bosch Pro gekocht, allemaal dat 18V click&go en wat 10.8v spul. Er stonden zo 10 van die L-boxxen.

Hij had alles gehaald bij een gereedschaphandel in de buurt, hij vroeg daar nog of hij ook los kon kopen want hij heeft alles in een grote Fatmax-bak op wielen.

"Nee, dat koop je allemaal in zo'n box" keeg die als antwoord |:(

Lekkere service van zo'n toko 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Handig!

Arghh, "u heeft voor deze pagina Adobe Flash Player nodig". |:(
Dat is toch niet meer van deze tijd, werkt zowel op mijn telefoon als tablet niet. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Vliegvlug schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:28:
[...]

Handig!

Dat is toch niet meer van deze tijd, werkt zowel op mijn telefoon als tablet niet. ;(
Bij mij ook, ik kijk wel ff achter mijn pc later

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:29
Mijn nieuwe speelgoed is ook binnen.

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Diversen/IMG_3007_zpsrdjonuhb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Diversen/IMG_3010_zpshuvahx0z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Diversen/IMG_3009_zpsxdttbqpl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Diversen/IMG_3008_zpsxk4suj68.jpg

U ziet:
  • Lie Nielsen #62 Low Angle jack Plane
  • Veritas Straight Edge
  • Veritas bench dogs
  • Festool PS 300 decoupeerzaag
Ik heb ook nog een Veritas Plane Stop gekocht en realiseer mij nu dat deze niet op de foto staat.

Daarnaast nog van Ali uit China:

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Diversen/IMG_3004_zpshdrtlwsv.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Diversen/IMG_3005_zpssluhy3or.jpgIk moet de Lie Nielsen natuurlijk kunnen slijpen....

[ Voor 23% gewijzigd door L.N. op 15-10-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik zie je plaatjes niet allemaal. Maar het is fraai spul!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

L.N. schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:55:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
  • Veritas Straight Edge
  • Veritas bench dogs
Ik heb ook nog een Veritas Plane Stop gekocht en realiseer mij nu dat deze niet op de foto staat.

[afbeelding]

[afbeelding]
  • Slijpsteen 400 - 1000
  • Slijpsteen 3000 - 8000
  • Steenhouder
Ik moet de Lie Nielsen natuurlijk kunnen slijpen....
Prachtig 8) :9~ _/-\o_

Veel plezier d'r mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
L.N. schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:55:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet:
  • Veritas Straight Edge
  • Veritas bench dogs

[afbeelding]

[afbeelding]
  • Slijpsteen 400 - 1000
  • Slijpsteen 3000 - 8000
  • Steenhouder
Ik moet de Lie Nielsen natuurlijk kunnen slijpen....
Mag ik vragen welke stenen en steenhouder van ali dat zijn (linkjes?)
Ik ben nog op zoek naar betaalbare slijpstenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
SH007 schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 17:04:
[...]

Mag ik vragen welke stenen en steenhouder van ali dat zijn (linkjes?)
Ik ben nog op zoek naar betaalbare slijpstenen.
Natuurlijk! Ik heb in mijn originele post de verwijzing naar de stenen klikbaar gemaakt.

[ Voor 54% gewijzigd door L.N. op 15-10-2016 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaxDamage
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:40
Fraggert schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:07:
[...]

Thanks voor de hulp, helaas is er voor mijn GWS7-125 en GSB13 geen inlay voor een L-boxx -O-
Gewoon een andere GWS inleg bestellen. Heb ik ook gedaan.
Hier mijn GWS 7-125 in een lboxx 2 met een (geloof ik) GWS 14-125 inleg.
De slijptol is ietsje korter maar ik vind het niet storend.

http://maxdamag.home.xs4all.nl/gws-lboxx.JPG

edit:
deze was het:
Bosch 2608438057 / 1600A002WK inleg voor L-Boxx 136 voor GWS 14-125 / GWS 15-125 (6.082.850.4HN/4Z8

[ Voor 11% gewijzigd door MaxDamage op 15-10-2016 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
  • Laatst online: 17-03 20:21
MaxDamage schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:04:
[...]

edit:
deze was het:
Bosch 2608438057 / 1600A002WK inleg voor L-Boxx 136 voor GWS 14-125 / GWS 15-125 (6.082.850.4HN/4Z8
Daar heb ik ook eens naar gekeken. Er schijnen 2 versies van in omloop te zijn. Die jij hebt is beter, want bij de andere ligt die straks met de kabel tegen de zijkant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Enigszins off-topic, maar mijn dochter is ook al helemaal into de L-Boxxen. Ze loopt de halve dag met een mini te sjouwen :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lNPlJz1stxzW0LATNfyqoayu/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MaxDamage schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 18:04:
[...]

edit:
deze was het:
Helemaal top _/-\o_

Daar help je me onwijs mee d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lachen, hebben veel verschillend spul.

Klittenband heb ik laatst zelf besteld en dan zijn ze toch fors aan de prijs.
Overigens lijken ze wat aan de prijs, voor de prijsbewuste tweaker:
http://www.schuimrubberbetaalbaar.nl/

Zit nog even verder te browsen, maar het plukschuim is wel erg voordelig op de schuimrubbershop...
Mooi toch, dat internet ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvtk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 16:06
Fraggert schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 07:34:

Ik zag vandaag dat de witte met zwarte grepen l-boxxen hebben bij de Hornbach, staat gek genoeg niet online. Ze verkopen de 136 voor 40 euro, de 238 voor 45 en de 374 rond de 50 dacht ik. Ook verkopen ze het foam en de bakjes voor de 136. Voor 5 euro hebben ze ook een cheapass plastic inlay met allemaal vakjes. Goedkoper kan ik de Sortimo boxen niet in NL vinden.

Ze hebben dus een deel van het volgende assortiment in Wateringen (niet de maat 102):
http://www.hornbach.de/sh.../S17669/artikelliste.html

[ Voor 13% gewijzigd door rvtk op 15-10-2016 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bedankt voor de tips guys d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 19-09 10:25

miekol

erm

Ik zit met een luxeprobleem/dilemma. Ben wel benieuwd hoe jullie er over denken.

Ik heb al een tijd een Festool CS 70, die heb ik een jaar of twee geleden tweedehands gekocht. Daar ben ik qua zagen erg content mee, fijne relatief stille en krachtige inductie motor, zaagt mooi zuiver etc.

Alleen hij heeft voor mij persoonlijk twee manco's: hij is zwaar en onhandig te verplaatsen door het huis naar de tuin en daarnaast de maximale zaagbreedte zo een 28/29cm. Door het ontbreken van wieltjes en/of handgrepen is het nogal een gedoe en gevloek om hem de tuin in te sjouwen. Nou zou ik eventueel wel een soort kleine bolderkar om de CS 70 heen kunnen maken en hem zo uit huis kunnen rijden.

Week geleden toen de Metabo BS 18 Li aanbieding op Redcoon hier voorbij kwam heb ik nog eens "Metabo" ingetikt op Redcoon en tot mijn verbazing verkochten ze de Metabo TS 254 zaagtafel voor € 499,- (normaal rond de € 800,-). Deze heb ik toen maar in een impuls gekocht en bedacht dat ik hem altijd nog kan verkopen voor dezelfde prijs of meer als die niet bevalt.

De Metabo lost bovenstaande twee problemen in één klap op. Hij heeft namelijk een ingebouwd verrijdbaar onderstel en een max zaagbreedte van 62cm.

Ik heb de Metabo nu inmiddels een paar dagen binnen en het onderstel is echt een uitkomst. Dat is echt een goed en slim uitgedacht systeem. Je rijd de zaag zo door huis (past wel maar nét door een deur heen hier) en klapt hem echt letterlijk in 15-30 seconden op en uit. Alleen het zagen viel in eerste instantie wel redelijk tegen, de schaalverdeling stond niet goed afgesteld én de geleider liep niet parallel aan het zaagblad. Dus instellen op 8cm gaf niet alleen een strook van 8,1cm, maar aan het uiteinde was die ook nog een mm uitgelopen. Gelukkig is wel alles na te stellen en na wat gepruts lijkt de zaag nu echt goed afgesteld te staan.

Alleen nu het grootste minpunt van de Metabo: Made in China. En daar is op zich niks mis mee, maar hij heeft wel echt wat dingen die ik typisch "Made in China" vind. Zo is het klemmende gedeelte van de parallelgeleider niet netjes afgewerkt en krast die direct op het profiel waar die op loopt. Dat ziet er dus letterlijk na 1 keer gebruiken dus al niet meer netjes uit. Ook is b.v. de "naald" op de schaalverdeling dikker als de streepjes zelf én niet lang genoeg om de bovenste schaalverdeling goed uit te kunnen lezen. Ook is het best een groot verschil als je het simpele geleider aluminium profieltje van de Metabo naast de Festool variant bekijkt. Bij de Festool zijn de wanden echt gewoon 2x zo dik. Het deurtje van het "zaagbladdepot" is wel erg plastic fantastic en zo kan ik nog wel een paar kleine dingen opnoemen.

De Metabo lijkt het nu gewoon goed te doen en er zit 3 jaar volledige garantie op, maar voelt hier en daar een stuk goedkoper en minder degelijk als de Festool. Maar je rijdt hem wel zo het huis uit en je kunt direct aan de slag.

De Festool is en blijft gewoon een oerdegelijk apparaat die het gewoon goed doet, er is duidelijk nergens op bespaard en hij houdt het waarschijnlijk met gemak nog 10 jaar vol. Nadeel is dat ik er eigenlijk nog meer geld en tijd in zou moet steken als ik er hetzelfde mee wil kunnen als de Metabo.

Lang verhaal kort, wat is nou wijsheid/wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit een optie: https://www.festool.nl/Pr...name=Accessoires-CS-70-TR en https://www.festool.nl/Pr...lverbredingingen-CS-70-VB ?

Je vergelijkt wel een machine van minimaal 2000 euro (adviesprijs) met 1 die 40% daarvan kost, het is goed te zien dat je dus weldegelijk waar voor je geld krijgt ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Ghost(NL) op 15-10-2016 23:40 ]

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

De kale CS 70 is rond de 1500 euro, de set variant rond de 2100 oid. Maar inderdaad het is ook wel ergens geruststellend dat het verschil er niet voor niets is.

De CS 70 TR wieltjes had ik toevallig net gekocht, maar die zijn alleen voor het verrijden van de tafel als die al is opgezet. Ingeklapt vallen ze weg binnen het frame.

En de tafelverbreding is mij idd ook bekend, maar ben je zo weer 300 euro verder en moet je elke keer opnieuw bevestigen én afstellen wanneer je hem wilt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ok, het was me niet duidelijk dat die wieltjes niet helpen bij het ingeklapt verplaatsen en je die verbreding niet kunt laten zitten. Dat maakt het inderdaad niet echt minder arbeidsintensief.

Dan wordt het een meer persoonlijke keuze: ga je voor kwaliteit van je eindproduct en accepteer je de extra tijd die het opzetten kost of neem je de kwaliteit voor lief en ga je voor het gemak.

* Ghost(NL) weet het wel: die gaat voor de kwaliteit :Y) liever 5-10 minuten meer tijd besteden aan het opzetten dan me tot in de lengte van dagen irriteren aan een eindproduct wat het net niet is

Daarbij lijk je me tevreden met de Festool en dat is ook wat waard, werken met gereedschap waar je tevreden over bent vind ik altijd wel zo prettig.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
miekol schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:22:
Schuur bouwen en de Festool in de schuur zetten ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:32
Ik zou niet voor de metabo gaan. Heb er zelf niet de beste ervaringen mee. Tijdje terug heb ik rond zitten kijken voor een zaagmachien. Uiteindelijk wilde ik een festool kopen. Festool steekt qua instellen en dergelijke toch overal bovenuit. Tot ik voor de helft van het geld een Scheppach ts4010 tegen kwam. Nu heb ik dus een idioot grote machine staan op wieltjes. kan hem overal heenzetten waar ik maar wil. Je moet alleen niet over drempels willen. Daar is de machine te zwaar voor.

Dus zo gek kan het lopen. Het hangt ook af van hoe vaak je je machine gebruikt. Ik koos overigens voor de veel grotere machine omdat ik toch vaak platen/stroken van 650mm moet zagen. Maar ik merk dat ik dat toch vaker doe met de festool invalcirkelzaag.

[ Voor 29% gewijzigd door Clifdon op 16-10-2016 00:40 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
miekol schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 23:22:
Ik zit met een luxeprobleem/dilemma. Ben wel benieuwd hoe jullie er over denken.

Ik heb al een tijd een Festool CS 70, die heb ik een jaar of twee geleden tweedehands gekocht. Daar ben ik qua zagen erg content mee, fijne relatief stille en krachtige inductie motor, zaagt mooi zuiver etc.

Alleen hij heeft voor mij persoonlijk twee manco's: hij is zwaar en onhandig te verplaatsen door het huis naar de tuin en daarnaast de maximale zaagbreedte zo een 28/29cm. Door het ontbreken van wieltjes en/of handgrepen is het nogal een gedoe en gevloek om hem de tuin in te sjouwen. Nou zou ik eventueel wel een soort kleine bolderkar om de CS 70 heen kunnen maken en hem zo uit huis kunnen rijden.

Week geleden toen de Metabo BS 18 Li aanbieding op Redcoon hier voorbij kwam heb ik nog eens "Metabo" ingetikt op Redcoon en tot mijn verbazing verkochten ze de Metabo TS 254 zaagtafel voor € 499,- (normaal rond de € 800,-). Deze heb ik toen maar in een impuls gekocht en bedacht dat ik hem altijd nog kan verkopen voor dezelfde prijs of meer als die niet bevalt.

De Metabo lost bovenstaande twee problemen in één klap op. Hij heeft namelijk een ingebouwd verrijdbaar onderstel en een max zaagbreedte van 62cm.

Ik heb de Metabo nu inmiddels een paar dagen binnen en het onderstel is echt een uitkomst. Dat is echt een goed en slim uitgedacht systeem. Je rijd de zaag zo door huis (past wel maar nét door een deur heen hier) en klapt hem echt letterlijk in 15-30 seconden op en uit. Alleen het zagen viel in eerste instantie wel redelijk tegen, de schaalverdeling stond niet goed afgesteld én de geleider liep niet parallel aan het zaagblad. Dus instellen op 8cm gaf niet alleen een strook van 8,1cm, maar aan het uiteinde was die ook nog een mm uitgelopen. Gelukkig is wel alles na te stellen en na wat gepruts lijkt de zaag nu echt goed afgesteld te staan.

Alleen nu het grootste minpunt van de Metabo: Made in China. En daar is op zich niks mis mee, maar hij heeft wel echt wat dingen die ik typisch "Made in China" vind. Zo is het klemmende gedeelte van de parallelgeleider niet netjes afgewerkt en krast die direct op het profiel waar die op loopt. Dat ziet er dus letterlijk na 1 keer gebruiken dus al niet meer netjes uit. Ook is b.v. de "naald" op de schaalverdeling dikker als de streepjes zelf én niet lang genoeg om de bovenste schaalverdeling goed uit te kunnen lezen. Ook is het best een groot verschil als je het simpele geleider aluminium profieltje van de Metabo naast de Festool variant bekijkt. Bij de Festool zijn de wanden echt gewoon 2x zo dik. Het deurtje van het "zaagbladdepot" is wel erg plastic fantastic en zo kan ik nog wel een paar kleine dingen opnoemen.

De Metabo lijkt het nu gewoon goed te doen en er zit 3 jaar volledige garantie op, maar voelt hier en daar een stuk goedkoper en minder degelijk als de Festool. Maar je rijdt hem wel zo het huis uit en je kunt direct aan de slag.

De Festool is en blijft gewoon een oerdegelijk apparaat die het gewoon goed doet, er is duidelijk nergens op bespaard en hij houdt het waarschijnlijk met gemak nog 10 jaar vol. Nadeel is dat ik er eigenlijk nog meer geld en tijd in zou moet steken als ik er hetzelfde mee wil kunnen als de Metabo.

Miekol, heb je dit gezien?

Afbeeldingslocatie: https://www.qy1.de/img/incra-werkstatt2.jpg

Dat is een Incra LS Positioner op een Festool CS 70. Dat zou jouw problemen voor een groot gedeelte oplossen, namelijk een breder zaagbereik maar toch een hoge precisie. Door de alu profielen langer te maken kun je nog meer zaagbereik krijgen.

Het sjouwen blijft natuurlijk een probleem. Weet je dat er een wielenset voor de Cs70 is? Het part nummer is 488064 en de naam is CS 70 TR.

Afbeeldingslocatie: https://www.ijzerhandel.nl/media/catalog/product/cache/6/image/700x500/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/z/o/zoom-hs-cs70tr-488064-z-01a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:32
Je kunt zelf toch wel iets maken waar je de zaag op zet. Remmende wieltjes er onder en klaar.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Hij wil de tafel ingeklapt verrijden. De bestaande wieltjes werken met een uitgeklapte tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Haal voor een paar centen zo'n meubeltransporter. Groot zat om die Festool te verplaatsen, klein genoeg om tijdens gebruik ergens in een hokje te kwatsen :)

Vraag van mijn kant: bestaan er ook opbergtrays oid voor heggenscharen? Die van mij werd zonder doos geleverd...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Meestal hang je zoiets toch aan de muur? Doen wij ook met scheppen, harken, bijlen, dat soort werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Bergt wel netjes op, maar wel relatief duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Super systeempje zeg 8)
Thanks voor de link!

Ik wilde het me gaan kopen, maar bedacht me ineens dat de stelen van m'n bijlen niet passen.
Of is daar ook wat voor? (Kon het niet vinden op die site...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Volgens mij heb ik ook wel eens goedkopere uitvoeringen van dat systeem gezien. Maar ik denk niet dat bijlen passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
Atmoz, volgens mij heeft de FORMIDO dat systeem ook. Ik dacht dat ze ook een grotere maat klemmen hadden, maar dat weet ik niet zeker en weet ook niet of er bijlstelen in passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

atmoz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 14:58:
[...]

Super systeempje zeg 8)
Thanks voor de link!

Ik wilde het me gaan kopen, maar bedacht me ineens dat de stelen van m'n bijlen niet passen.
Welke diameter hebben we het dan over? Ik heb er hier C-stands (zwaar lamp statief) van paar kg in hangen met 35mm diameter doorsnede. Geen enkel probleem!

Je kunt de houders overigens ook gewoon los kopen zonder rail, wordt het ook weer iets goedkoper van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
[...]

Super systeempje zeg 8)
Thanks voor de link!

In de link staan youtube filmpjes. Daar zie je gewoon bijlen inhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Super systeempje zeg 8)
Thanks voor de link!

Bijlen kan je altijd mooi ophangen aan van die vork dingen die je ook in de muur kan schroeven. Maar ze hebben voor dat systeem ook meerdere maten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

henkie196 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:21:
[...]

Bijlen kan je altijd mooi ophangen aan van die vork dingen die je ook in de muur kan schroeven. Maar ze hebben voor dat systeem ook meerdere maten.
Alleen zijn de 30-40mm klemmen bij de 1e link weer letterlijk de helft goedkoper > http://www.detuinheeren.n...olflex+steelklem+30-40+mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De volledige rail is ook goedkoper op de eerste link. Als je een bijl er ondersteboven in hangt, past die waarschijnlijk ook wel in één van die klemmen. Met de bijlkop omhoog zal wel van de bijl af hangen, maar zal niet vaak passen, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Ik ben effe gaan meten, en de stelen van de bijlen zijn zeker breder dan 4cm. Dus dat gaat nooit passen. Maar tijdens het meten zag ik dat er gewoon gaatjes inzitten, precies gemaakt om ze op te hangen :) Komt goed dus!

[edit]
L.N. schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:52:
Atmoz, volgens mij heeft de FORMIDO dat systeem ook. Ik dacht dat ze ook een grotere maat klemmen hadden, maar dat weet ik niet zeker en weet ook niet of er bijlstelen in passen.
Bedoel je precies dát systeem? Zo te zien hebben ze geen grotere maten dan 30-40mm.

[ Voor 46% gewijzigd door Atmoz op 16-10-2016 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
atmoz schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 16:39:

[...]

Bedoel je precies dát systeem? Zo te zien hebben ze geen grotere maten dan 30-40mm.
Geen idee, het is meer dan een jaar geleden dat ik een dergelijk systeem zocht en ik dacht dat ik dat systeem toen ook heb gezien bij de Formido. Uiteindelijk ben ik voor een goedkoper systeem van Formido gegaan en dat kan ik niet aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Heb 't systeem (Tool Flex) zojuist maar gekocht :+

3 stuks 90cm rail met 3x5 klemmen erop:

Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/011563/files/004605770/toolflex-ophangsysteem-90-cm-incl-5-steelklemmen-o.jpg

20 losse haakjes en 8 grote klemmen van 30-40mm.
Eens kijken of het wat is 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Haha en zo steekt iedereen elkaar aan :)
Edit: grappig dat jij dan weer die halve webshop leeg koopt :D

[ Voor 44% gewijzigd door Reinier op 16-10-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Vliegvlug schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 15:28:

ciris schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 14:24:
    https://www.bosch-professional.com/static/specials/l-boxx/nl/nl/

Hier kan je exact zien wat ze hebben voor welke machine.

Handig!

;( Zelfs op mijn pc werkt het niet.
Ik kan wel selecties maken en daar komen ook resultaten op terug in een mooie tabel maar als ik vervolgens klik op het 1 600 nummer van een inlay gebeurt er helemaal niet. En ook handmatig zoeken op de site van Bosch-professional naar een van die 1 600 nummer levert geen resultaat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
gewoon via een webwinkel checken:
http://www.toolsxl.nl/opb...ter_id=31&sort=sort_order

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Niet online
Reinier schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 19:26:
Enigszins off-topic, maar mijn dochter is ook al helemaal into de L-Boxxen. Ze loopt de halve dag met een mini te sjouwen :D

[afbeelding]
Ik heb al mijn machines gewoon aan de muur, geen boxx nodig. Maar die mini L-boxxen zijn geniaal ja. Ik heb ze op amazon.de van Fischer gekocht, die zijn namelijk het goedkoopst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvtk
Na flink wat zoekwerk heb ik de volgende online winkel gevonden die goedkoop een breed scala aan l-boxxen verkoopt (verzenden naar NL is 10 euro):

https://www.amazon.de/s?m...M9BPCR3UFR7&fallThrough=1

Dezelfde handelaar biedt zijn spullen ook via ebay aan, iets duurder dan de amazon link, maar wel makkelijker te doorzoeken:
http://stores.ebay.de/Wer...876&_trksid=p4634.c0.m322

* inmiddels is er een pakket(je) onderweg _/-\o_ *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
rvtk schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:24:
Na flink wat zoekwerk heb ik de volgende online winkel gevonden die goedkoop een breed scala aan l-boxxen verkoopt (verzenden naar NL is 10 euro):

https://www.amazon.de/s?m...M9BPCR3UFR7&fallThrough=1

Dezelfde handelaar biedt zijn spullen ook via ebay aan, iets duurder dan de amazon link, maar wel makkelijker te doorzoeken:
http://stores.ebay.de/Wer...876&_trksid=p4634.c0.m322

Grappig :) deze had ik ook al in mijn favorieten staan.
http://www.ebay.de/itm/Bo...3d1ba3:g:bMAAAOSwPhdVBGrb
Deze gaat er binnenkort wel komen. Kan ik mooi mijn losse raspberry's kabels en sensoren in doen, die gaan nu in een kartonnen doos mee in de auto.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rvtk schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:24:

Toptip _/-\o_

Die anthraciet zijn gaaf zeg :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cwYfgiJZExGyyAJRIzVc9Pmx/full.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Daar komen vijf van mijn L-Boxxen ook vandaan. Onder andere de L-Boxx Mini van m'n dochter :P

Ik kreeg er ook nog een gratis duimstok van 2 meter bij 8)

Edit: duimstok staat ook op plaatje hierboven.

Voor de Makita-fanboys hier: Sortimo maakt ze sinds kort ook in Makita-blauwgroen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Reinier op 17-10-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

een duimstok van 2 meter???????????? _O- wist niet eens dat die bestonden joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
Maar als verzenden €10 kost, is dan de Bosch L-boxx die Amazon zelf verkoopt niet voordeliger? Daar kost nr.2 (136) ook ongeveer €38.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvtk
Thanks! L-boxx virus is hier ook uitgebroken.
GerbrandR schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:31:
Maar als verzenden €10 kost, is dan de Bosch L-boxx die Amazon zelf verkoopt niet voordeliger? Daar kost nr.2 (136) ook ongeveer €38.
Dat zou goed kunnen voor individuele boxen en volgens mij heb je Prime nodig.

Het fijne van die handelaar is dat hij het hele assortiment heeft en niet perse Bosch-blauw (er kan natuurlijk geen Makita in een blauwe L-boxx 8)7. Ik heb zelf de witte L-boxxen besteld (inclusief een LT-boxx). En als ik nieuwe boxen of accessoires (foam etc) nodig heb, kan ik die bij de Hornbach halen (of online bestellen bij grote hoeveelheden).

Ik zag op marktplaats ook nog iemand die mbv een 3D printer kunststof clips maakt voor het vastzetten van een L-boxx in bijvoorbeeld je achterbak:
http://link.marktplaats.nl/m1093453114

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rvtk schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:49:
Ik zag op marktplaats ook nog iemand die mbv een 3D printer kunststof clips maakt voor het vastzetten van een L-boxx in bijvoorbeeld je achterbak:
zag ik ook :)

dan kun je heel goedkoop zo'n cart maken......je wilt niet weten wat die normaal kost |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Fraggert schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:14:
een duimstok van 2 meter???????????? _O- wist niet eens dat die bestonden joh :)
Zie ook hier. Ik heb er zelf een 1 en een 2m variant, alhoewel een klassieke opvouw variant wel zo z'n voordelen zou hebben boven dit type scharnierende duimstokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerbrandR
rvtk schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:49:
[...]

Thanks! L-boxx virus is hier ook uitgebroken.

[...]

Dat zou goed kunnen voor individuele boxen en volgens mij heb je Prime nodig.

Het fijne van die handelaar is dat hij het hele assortiment heeft en niet perse Bosch-blauw (er kan natuurlijk geen Makita in een blauwe L-boxx 8)7. Ik heb zelf de witte L-boxxen besteld (inclusief een LT-boxx). En als ik nieuwe boxen of accessoires (foam etc) nodig heb, kan ik die bij de Hornbach halen (of online bestellen bij grote hoeveelheden).

Deze wordt door Amazon zelf verkocht voor €38,65:
https://www.amazon.de/Bos...HOCPEE/ref=dp_ob_title_hi

Komen dan geen verzondkosten meer bij. Maar ik snap wel dat de kleur ook belangrijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvtk
GerbrandR schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:46:
[...]

Deze wordt door Amazon zelf verkocht voor €38,65:
https://www.amazon.de/Bos...HOCPEE/ref=dp_ob_title_hi

Komen dan geen verzondkosten meer bij. Maar ik snap wel dat de kleur ook belangrijk is :P
Aha, dat ontloopt elkaar zeker weinig! Zeker de 102 is lekker goedkoop (grootte 238 is wel relatief duur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Toen ik voor het eerst keek naar zulk spul en ik die Festool systainer prijzen zag staan sloeg ik steil achterover 8)7

niet normaal wat ze voor dit soort kisten, of er nou Festool, DeWalt, of Tanos opstaat, durven te vragen, onvoorstelbaar :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Fraggert schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:20:
Toen ik voor het eerst keek naar zulk spul en ik die Festool systainer prijzen zag staan sloeg ik steil achterover 8)7

niet normaal wat ze voor dit soort kisten, of er nou Festool, DeWalt, of Tanos opstaat, durven te vragen, onvoorstelbaar :F
Qua Dewalt spul ben ik het betreft Tstak met je eens, maar die toughboxes zijn ook daadwerkelijk enorm stevige kisten op zichzelf. En als je het niet op elkaar hoeft te kunnen bevestigen kan je nog naar Stanley Fatmax toughsystem kisten kijken, hetzelfde spul maar dan goedkoper en zonder kliksysteem.

Overigens wordt er ook Tstak spul onder de Stanley-naam verkocht, vaak ook voor wat minder geld hetzelfde spul.

En als laatste is het nog de moeite waard om te vermelden dat zoals L-boxxes etc in Duitsland goedkoper zijn, dat ook geldt voor Tstak/toughsystem uit de VS. Zit je alleen wel weer met invoerrechten waarschijnlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door McGryphon op 17-10-2016 15:34 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

McGryphon schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:31:

En als laatste is het nog de moeite waard om te vermelden dat zoals L-boxxes etc in Duitsland goedkoper zijn, dat ook geldt voor Tstak/toughsystem uit de VS. Zit je alleen wel weer met invoerrechten waarschijnlijk.
Sowieso komt mijn volgende gereedschapaankoop denk ik uit DLD.
Dikke kans dat ik dan wat extra, zoals een L-boxx ofzo laat meekomen voor hetzelfde geld.

Dat heb ik nog nooit gedaan dus daar ben ik wel benieuwd naar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou maar weer eens lekker ouderwets kankeren op het standaard huisvader gereedschap. :P Ik heb een duo (muisje + grotere variant) van Black en Knetter en eigenlijk is het wel sneu als je ziet hoe slecht dat spul eigenlijk is. Trillingen is gewoon echt ruk, totaal niet stabiel of wat dan ook, stofafzuiging en filter wat erop zit, tsja:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-16-15.50.07-e1476705436319.jpg
Makita vs B&D:
Afbeeldingslocatie: https://www.joopiesplace.nl/wp-content/uploads/2016/10/2016-10-16-15.50.12-e1476705318273.jpg
Dus :+ Weinig uitleg nodig lijkt mij zo. :P En merendeel van het stof op de eerste foto is nog van mij ook. :+

Goed schuurpapier scheelt wel veel ook. Had eerst nog wat zut van Piranha en dat vliegt er doorheen, naderhand gewoon wat schuurpapier van Bosch bijgehaald. De rest is met 1 velletje 80 en 1 velletje 180 gedaan...

[ Voor 3% gewijzigd door Joopieboy op 17-10-2016 19:02 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Ik zou nog even terughouden zijn met bestellen... De Metabo is binnen, maar duidelijk is de doos al open geweest. Nou is dat nog niet zo'n ramp (het is niet zichtbaar gebruikt), maar het is ook incompleet: De riemhouder/bitdepot ontbreken...

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Solomon schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:41:
[...]

Ik zou nog even terughouden zijn met bestellen... De Metabo is binnen, maar duidelijk is de doos al open geweest. Nou is dat nog niet zo'n ramp (het is niet zichtbaar gebruikt), maar het is ook incompleet: De riemhouder/bitdepot ontbreken...
Meh :(

Daar was ik toch minder van gecharmeerd geweest kan ik je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Bij deze nog een een kleine update van mijn zaagdilemma. Het is toch de Metabo geworden. Als ik met de Festool dezelfde functionaliteit wilde krijgen had ik er nog meer geld en tijd in moeten steken. Namelijk met het zelf maken van een trolley systeem en het aanschaffen van een verbredingstafel (a € 300,-).

Het trolley systeem van de Metabo is echt een uitkomst. Ik rij de zaag zo het huis door de tuin in en daarna weer de de kast in. Binnen 30 seconden staat hij recht op en klaar om te zagen. Hij is op een aantal punten minder afgewerkt, maar dat is denk ik inherent aan het prijsverschil. B.v. de geleider krast op het profiel waar die oploopt, maar dat heb ik nu provisorisch opgelost door er gewoon wat gaffertape op te plakken. Ik ga denk ik nog even op zoek naar wat gladder tape.

Maar doorslag gaf uiteindelijk toch het belangrijkste: het zagen. De machine kwam echt schots en scheef uit de fabriek, maar nadat ik alles opnieuw afgesteld had zaagde hij (verbazingwekkend genoeg) duidelijk zuiverder als de Festool. Nou moet ik daar wel bij zeggen dat ik de CS 70 ook nog wel zuiverder had kunnen krijgen als ik die ook even opnieuw had afgesteld.

Ik zaagde uit een stuk MDF van 60 cm lang een strook van 4cm met beide machines. Daarna opgemeten met een (el cheapo) digitale schuifmaat.

De strook van de Metabo kwam op 39,84mm vooraan en achteraan (!). Daar moet ik ook bij vertellen als je de schuifmaat een beetje wiebelde dat nog varieerde van 39,7~ tot 39,8~. Maar een zeer klein verschil in ieder geval.

De strook van de Festool kwam op 40,42mm en 40,92mm. Aanzienlijk minder dus. Als je ze naast elkaar legt zie je ook met het blote oog de Festool strook net iets oplopen.

Ik had ook nog stroken van 8cm gezaagd van een 30 cm lang stuk en daar had ik vergelijkbare resultaten.

Kortom, erg blij met de Metabo. De Festool is inmiddels al verkocht via Marktplaats. Enige waar ik wel een beetje bang voor ben is dat de Metabo speling gaat krijgen hier en daar. Maar zo intensief gebruik ik hem niet dus dat moet eigenlijk wel goed komen. De CS 70 had ik tweedehands gekocht en op de zaag was te lezen dat die van 2009 was. De eerste eigenaar heeft de CS 70 duidelijk jaren lang elke dag in en uit het busje gereden/gesmeten. De machine had flinke gebruikssporen rondom, maar daar leek die qua zagen eigenlijk amper last van te hebben. De motor liep echt nog als een zonnetje. Ik betwijfel wel of de Metabo jarenlang zulk intensief gebruik even goed aan kan.

Bij deze nog een filmpje van Metabo zelf over de zaag, dan kun je o.a. het trolleysysteem goed zien:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
Reinier schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 10:12:
Daar komen vijf van mijn L-Boxxen ook vandaan. Onder andere de L-Boxx Mini van m'n dochter :P

Ik kreeg er ook nog een gratis duimstok van 2 meter bij 8)

Edit: duimstok staat ook op plaatje hierboven.

Voor de Makita-fanboys hier: Sortimo maakt ze sinds kort ook in Makita-blauwgroen :)
Ik vind de mbox persoonlijk handiger. Qua vorm (vierkant/rechthoekig, zonder uitstulpingen), dat ze compatible zijn met t-locks van Festool en ze goed te gebruiken zijn als schragen/werkbank.

Heb ooit een paar lboxxes gekocht via een veiling en ik was er niet heel enthousiast over. Ze voelden minder stevig aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
ugh, misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben nog steeds aan het nadenken over waterpassen 8)7

Welke maten zijn handig? Ik wil een kortere, voor het ophangen voor plankjes ed. En een wat langere, om dingen over afstand te waterpassen.

Ik heb nu 50cm (chinees onnauwkeurig ding) en 120cm sola (die dus niet goed is).
Voor mn gevoel is die 50 net te lang en de 120 net te kort. Maargoed, wat dan wel: 30/40cm? 150/180cm?

en ik wil ook graag een beetje handelbare. Zo'n R300 is leuk, maar je krijgt een 180cm lange knuppel van dik 100 euro. Terwijl een stabila uit de 70 serie 2 tientjes kost en me een stuk lichter en handelbaarder lijkt (en net zo nauwkeurig is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markje1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:00
Raymond schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:18:
ugh,

....

(en net zo nauwkeurig is).
Zelf heb ik een 40cm waterpas die standaard in mijn gereedschapskoffer zit, hier kom ik vrijwel altijd mee uit de voeten. De grote variant die ik heb is 180cm en is wel dan wel weer onhandig groot. Komt ooit nog een tussenmaat van 100cm.

of ik laat mij verleiden voor een setje van sola op amazon.de

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:41
Deze week weer spullen bij de Lidl, iemand ervaring?
https://www.lidl-shop.nl/Acties/Deze-week/a025171

Ik ben niet in het bezit van een bandschuurmachine dus ik neig naar:
https://www.lidl-shop.nl/...n-slijpmachine/p100200948
Mocht ik hem veel gebruiken kan ik altijd nog upgraden.

Parkside boren links laten liggen?

Mini gereedschap voor op de noname dremel en tape gaan sowieso mee.
Pagina: 1 ... 37 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.