Die bezem lijkt me wel wat, kan je geen buil aan vallen voor 5 euries.
Het was al weer een tijdje geleden maar ik uiteindelijk het doosje voor mijn Wera ratel schroevendraaier geupgrade van dit:

naar dit:

Een Festool mini T-loc.
De doppen houder van het oude doosje paste toevallig precies in het grote vakje dus dat kwam mooi uit.
De T-loc is alleen wat groter dan het oude doosje dus wel wat veel loze ruimte.

naar dit:

Een Festool mini T-loc.
De doppen houder van het oude doosje paste toevallig precies in het grote vakje dus dat kwam mooi uit.
ik heb een korte sola van iets van 50 cm en een langere van bijna 200.Raymond schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:18:
Welke maten zijn handig? Ik wil een kortere, voor het ophangen voor plankjes ed. En een wat langere, om dingen over afstand te waterpassen.
maar nu komt mijn tip, als je nou palen in de tuin wilt zetten of over een grotere lengte wilt waterpassen, of zelfs een hoek om moet (wat dus met een waterpas niet kan) neem er dan ff een slangwaterpas bij

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
ppfffooaaarrrr.......zelfs mijn bandschuurmachine maakt niet zoveel rommel met de CTL26 eropJoopieboy schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:01:Trillingen is gewoon echt ruk, totaal niet stabiel of wat dan ook, stofafzuiging en filter wat erop zit, tsja:
edit: ow je gebruikt alleen de stofzak
[ Voor 10% gewijzigd door Fraggert op 19-10-2016 07:57 ]
Tape en minigereedschap kan ik inkomen, maar die bandschuurmachine zou ik nooit kopen alvorens hem draaiende te hebben gezien. Waarom? Nou, omdat die dingen wel eens een afwijking op de as van de slijpsteen willen hebben, en dat gewoon gevaarlijk is. Niet alleen omdat de steen uit elkaar kan spatten (gebeurt alsnog niet zomaar, maar is buitengewoon lomp als het wel gebeurt), maar ook omdat je op een trillende slijpschijf je werkstuk toch een stuk minder onder controle gaat houden.Jackbq schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 21:03:
Deze week weer spullen bij de Lidl, iemand ervaring?
https://www.lidl-shop.nl/Acties/Deze-week/a025171
Ik ben niet in het bezit van een bandschuurmachine dus ik neig naar:
https://www.lidl-shop.nl/...n-slijpmachine/p100200948
Mocht ik hem veel gebruiken kan ik altijd nog upgraden.
Parkside boren links laten liggen?
Mini gereedschap voor op de noname dremel en tape gaan sowieso mee.
Overigens zojuist zelf ook maar eens een 125mm excenter besteld. Heb binnenkort weer wat meer schuurwerk te doen, en dan wint excenter het meestal toch van vlakschuurmachine
Een gele uiteraard, geen Rotex, ik schuur niet zodanig vaak en veel dat ik ruim 300 euro neer ga kletsen voor een 125mm excenter.
Als Joopies medebeunhaas kan ik zeggen dat afzuiging helaas niet aanwezig is aldaar, en anders zou er volgens mij nog geen adapter zijn naar de wazige ovale stofuitgang van B&DFraggert schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:57:
[...]
ppfffooaaarrrr.......zelfs mijn bandschuurmachine maakt niet zoveel rommel met de CTL26 erop
edit: ow je gebruikt alleen de stofzakheb je geen afzuiging erop?
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Kijk, dat is nog een nette oplossing. Kwam die indeling mee met de T-loc?Vliegvlug schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:09:
Het was al weer een tijdje geleden maar ik uiteindelijk het doosje voor mijn Wera ratel schroevendraaier geupgrade van dit:
[afbeelding]
naar dit:
[afbeelding]
[afbeelding]
Een Festool mini T-loc.
De doppen houder van het oude doosje paste toevallig precies in het grote vakje dus dat kwam mooi uit.![]()
En loze ruimte is er om opgevuld te worden
Helaas zat die inlay er niet bij, hij was zelfs belachelijk duur.henkie196 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 08:34:
[...]
Kijk, dat is nog een nette oplossing. Kwam die indeling mee met de T-loc?
En loze ruimte is er om opgevuld te worden

€11,50 voor een klein stukje plastic

De systainer mini T-loc zelf was €16, is echt niet in verhouding.
Deze komt bij Amazon weg. Heb nog gekeken bij andere sites voor de inleg en daar wel veel goedkopere gevonden voor bijna de helft zelfs maar als je dan 6,95 verzendkosten moet betalen is het alsnog duurder.
Bij Amazon was het zonder verzendkosten omdat ik nog meer bestelde.
Kreeg trouwens eerst een T-loc opgestuurd waarvan de groene sluiting compleet ontbrak en Amazon heeft er 2 weken over gedaan een goede op te sturen.

Uiteindelijk zal de loze ruimte zich inderdaad wel opvullen met handige spulletjes
Ben nog aan het kijken voor lege bithouders om het grote vak mee op te vullen.
Dus als iemand nog tips heeft waar die te kopen...
Ik bewaar de meeste bits in deze houders. Ik heb er dan nog een mooi doosje omheen ook, maar die heb jij al
Ik heb er zelf een stuk of 4 een van 8 cm, handig voor wand contact dozen e.d https://webshop.guntersen...YAAAKo~DBZcWdtbWRreVVVDQARaymond schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:18:
ugh, misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben nog steeds aan het nadenken over waterpassen
Welke maten zijn handig? Ik wil een kortere, voor het ophangen voor plankjes ed. En een wat langere, om dingen over afstand te waterpassen.
Ik heb nu 50cm (chinees onnauwkeurig ding) en 120cm sola (die dus niet goed is).
Voor mn gevoel is die 50 net te lang en de 120 net te kort. Maargoed, wat dan wel: 30/40cm? 150/180cm?
en ik wil ook graag een beetje handelbare. Zo'n R300 is leuk, maar je krijgt een 180cm lange knuppel van dik 100 euro. Terwijl een stabila uit de 70 serie 2 tientjes kost en me een stuk lichter en handelbaarder lijkt (en net zo nauwkeurig is).
een van ongeveer 15 cm, zat in een set van Makita.
een van ivana van 40 cm met 2 libellen had er liever 3... [url]
en een hele lange van 180 of iets dergelijk met 3 libellen ook van Ivana.
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Ik heb een Sola BIGX3/150 alu-waterpas X profiel 150 cm (3 libellen) van ca. € 55,00 en eenRaymond schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 20:18:
ugh, misschien kunnen jullie me helpen. Ik ben nog steeds aan het nadenken over waterpassen
Ik heb nu 50cm (chinees onnauwkeurig ding) en 120cm sola (die dus niet goed is).
Voor mn gevoel is die 50 net te lang en de 120 net te kort. Maargoed, wat dan wel: 30/40cm? 150/180cm?
en ik wil ook graag een beetje handelbare. Zo'n R300 is leuk, maar je krijgt een 180cm lange knuppel van dik 100 euro. Terwijl een stabila uit de 70 serie 2 tientjes kost en me een stuk lichter en handelbaarder lijkt (en net zo nauwkeurig is).
Sola BIGX40 alu-waterpas X profiel 40 cm (2 libellen) van ca. € 30,00. Hiermee kan ik tot nu toe prima uit de voeten.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Gisteren 7 L-boxxen gekocht via MP, zijn vandaag bij mijn ouders geleverd
(als er geen bakstenen inzitten). Mooi fijn voor alle handgereedschap en kleine onderdelen (ik moest nu echt iets aan opbergen anders wordt vrouwlief boos). Ooit komt er een mooie kast en assortimentdoosjes etc. maar dit was een goedkope noodoplossing
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
https://www.amazon.de/Würth-Zebra-1-4-Multisteckschlüssel/dp/B004LOMTUA/ref=sr_1_1?s=diy&ie=UTF8&qid=1476872762&sr=1-1&keywords=würth+zebra
Afgelopen dagen met dit setje gesleuteld. Ik heb een voorliefde voor kleine ratelsetjes, en ook dit stelde niet teleur. Compact, compleet, rateltje ligt goed in de hand, fijne vertanding, extra verlengstukken, passing is goed. Iets te zeuren? Ja, de bitjes en dopjes zitten echt echt goed vast in het doosje, even snel iets eruit vissen er niet bij.
Afgelopen dagen met dit setje gesleuteld. Ik heb een voorliefde voor kleine ratelsetjes, en ook dit stelde niet teleur. Compact, compleet, rateltje ligt goed in de hand, fijne vertanding, extra verlengstukken, passing is goed. Iets te zeuren? Ja, de bitjes en dopjes zitten echt echt goed vast in het doosje, even snel iets eruit vissen er niet bij.
Wise enough to play the fool
Wist niet dat Würth ook gereedschap had. Lijkt een interessant setje, alhoewel wel wat aan de prijs. Denk wel dat m'n Hazet setje compacter en completer is 
Nog even @Vliegvlug, gaan die losse bits niet door de doos zwerven zonder iets onder het deksel om de boel in de vakken te houden?
Nog even @Vliegvlug, gaan die losse bits niet door de doos zwerven zonder iets onder het deksel om de boel in de vakken te houden?
Plaatjes posten straks he dudefrankwopereis schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 11:24:
Gisteren 7 L-boxxen gekocht via MP, zijn vandaag bij mijn ouders geleverd(als er geen bakstenen inzitten). Mooi fijn voor alle handgereedschap en kleine onderdelen (ik moest nu echt iets aan opbergen anders wordt vrouwlief boos). Ooit komt er een mooie kast en assortimentdoosjes etc. maar dit was een goedkope noodoplossing

7 Lboxxen.....goedkope noodoplossing noemtie dat
[ Voor 5% gewijzigd door Fraggert op 19-10-2016 13:29 ]
Als ik ze bij mijn ouders ophaal eind deze week zal ik een fotootje makenFraggert schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 13:28:
[...]
Plaatjes posten straks he dude
7 Lboxxen.....goedkope noodoplossing noemtie dat
Via Marktplaats, was niet heel duur
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Dat is niet duur...frankwopereis schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:37:
[...]
Als ik ze bij mijn ouders ophaal eind deze week zal ik een fotootje maken
Via Marktplaats, was niet heel duur~ 16 per stuk.
Laat me raden...er zijn er niet meer?
Da's een beste deal!frankwopereis schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:37:
[...]
Als ik ze bij mijn ouders ophaal eind deze week zal ik een fotootje maken
Via Marktplaats, was niet heel duur~ 16 per stuk.
Oy blin, da's inderdaad wel een heel mooie prijs. Voor dat geld zou ik zelf ook haast voor L-boxx gegaan zijn toen ik nog zat te twijfelen tussen systemen
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Pff ik hou marktplaats ook wel bijna dagelijks in de gaten, maar zo goedkoop kom ik mijn tweede hands l-boxxen helaas niet tegen.
Waren ze nieuw? Of ultra-afgeragd? Want indien dat tweede, dan snap ik het beter
Ze waren "zo goed als nieuw", ik zie eind vd week wel in welke staat. Hij had er heel veel maar dit waren de laatste 7. 4x maat 1 en 3x maat 2. Ik had de foto die hij op MP gegoogled (die met oranje gereedschapskist er bij op) en deze link kwam ik tegen daarbij: http://toolguyd.com/bosch-l-boxx-tool-storage-system-review/
Was dat de enige foto die erbij stond?
Vreemd dat iemand zo'n foto van internet plaatst ipv zijn eigen foto.
Ben benieuwd wat je binnen krijgt.
Vreemd dat iemand zo'n foto van internet plaatst ipv zijn eigen foto.
Ben benieuwd wat je binnen krijgt.
Grappig, die advertentie had ik al gezien, kan me niet herinneren dat de prijs zo goed was.
Haha, ik had een bod gedaan voor die 7 lboxxen, niks van die gast gehoord. Ik denk dat die niet blij was met mijn lage bod
Die Swiss Tools BitBlocks zien er inderdaad handig uit.henkie196 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 10:28:
Ik bewaar de meeste bits in deze houders. Ik heb er dan nog een mooi doosje omheen ook, maar die heb jij al
Kan alleen op hun site niet vinden hoe lang en breed ze zijn. Kan jij dat opmeten?
En zijn die BitBlocks nu ook aan elkaar te koppelen?
Zie gleufjes lijken te suggereren van wel.
Kwam na enig zoeken ook dit tegen:

Maar €4,95 inclusief bits en bij mij in de buurt op te halen dus geen verzendkosten.
Alleen vind ik het dan toch weer zonde om de bitjes weg te gooien en dan schiet het als nog niet op.
Dat gebeurd inderdaad wel als ik er te ruw mee ben.henkie196 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:36:
Wilde eerst wel zo'n stuk foam wat precies in de deksel past maar was ook weer een tientje en dat werd me wat te gortig.
Gewoon niet te wild zijn met dat doosje en als het me echt gaat irriteren zal ik eens kijken of ik zelf wat voor kan verzinnen.
[ Voor 18% gewijzigd door Vliegvlug op 20-10-2016 00:29 ]
Ahh daarom reageerde die kerel opeens niet meer..frankwopereis schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 18:09:
Ze waren "zo goed als nieuw", ik zie eind vd week wel in welke staat. Hij had er heel veel maar dit waren de laatste 7. 4x maat 1 en 3x maat 2. Ik had de foto die hij op MP gegoogled (die met oranje gereedschapskist er bij op) en deze link kwam ik tegen daarbij: http://toolguyd.com/bosch-l-boxx-tool-storage-system-review/
Zou kunnenenriqueeeee schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 20:26:
[...]
Ahh daarom reageerde die kerel opeens niet meer..
Ze zijn 93 x 10 mm. Er zitten bobbeltjes op de zijkant om ze vast te klikken in die bitbox, de sleufjes tussen de bits is gewoon dat er geen materiaal te veel in zit, er is bij mijn weten niks om ze daarmee aan elkaar te koppelen. De achterkant van de bitblocks heeft geen haakjes of iets dergelijks, in ieder geval.Vliegvlug schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:45:
Die Swiss Tools BitBlocks zien er inderdaad handig uit.
Kan alleen op hun site niet vinden hoe lang en breed ze zijn. Kan jij dat opmeten?
Dat schuim los zou inderdaad de moeite niet zijn, dan was een T-loc met inlay (en schuim in deksel) goedkoper geweest.Dat gebeurd inderdaad wel als ik er te ruw mee ben.
Wilde eerst wel zo'n stuk foam wat precies in de deksel past maar was ook weer een tientje en dat werd me wat te gortig.
Gewoon niet te wild zijn met dat doosje en als het me echt gaat irriteren zal ik eens kijken of ik zelf wat voor kan verzinnen.
Plaatje werkt bij mij niet.Vliegvlug schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:45:
[...]
Die Swiss Tools BitBlocks zien er inderdaad handig uit.
Kwam na enig zoeken ook dit tegen:
[afbeelding]
Maar €4,95 inclusief bits en bij mij in de buurt op te halen dus geen verzendkosten.
Alleen vind ik het dan toch weer zonde om de bitjes weg te gooien en dan schiet het als nog niet op.
[...]
Dat gebeurd inderdaad wel als ik er te ruw mee ben.
Maar is dat zo'n supergoedkoop bitsetje, in handig houdertje?
Daarvan heb ik er ook 2 gekocht (kleine en grote bits) en de bits weggetieft. Handig houdertje voor een prikkie
Over welke versie heb je het? In de zin van cm's en hoeveel was die? Ik ben ook nog op zoek naar een nieuwe.Raymond schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 22:00:
grmbl, you snooze, you lose
Te lang gewacht met bestellen, nu is de R300 waterpas 10% duurder geworden
greenstars.de
de stabila r300 (alle maten). Ik heb de prijzen van vanochtend hier nog staan:65.88 voor een 122cm en 105.99 voor een 200cm
de stabila r300 (alle maten). Ik heb de prijzen van vanochtend hier nog staan:65.88 voor een 122cm en 105.99 voor een 200cm
Dank voor de info!henkie196 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:06:
[...]
Ze zijn 93 x 10 mm. Er zitten bobbeltjes op de zijkant om ze vast te klikken in die bitbox, de sleufjes tussen de bits is gewoon dat er geen materiaal te veel in zit, er is bij mijn weten niks om ze daarmee aan elkaar te koppelen. De achterkant van de bitblocks heeft geen haakjes of iets dergelijks, in ieder geval.
Helaas gaat het net niet passen. Het vierkante vak in de T-loc is ongeveer 89x89mm.
Toch voor die van het plaatje gaan kijken dan maar.
Daar zitten er 8 op een rij ipv 10 dus zou ruim moeten passen. De huidige zijn ook 8 bits breed.
Vreemd van het plaatje idd, op mijn telefoon doet ie het wel maar elke keer met een certificaatwaarschuwing maar op mijn tablet doet ie het niet.Raymond schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:40:
[...]
Plaatje werkt bij mij niet.
Maar is dat zo'n supergoedkoop bitsetje, in handig houdertje?
Daarvan heb ik er ook 2 gekocht (kleine en grote bits) en de bits weggetieft. Handig houdertje voor een prikkie
Was een plaatje van ToolStation met een Amazon certificaat, heb het nu vervangen door een screenshot.
Inderdaad goedkoop bit setje, vast geen super kwaliteit maar wel met speciale bitjes erin die ooit nog eens van pas zouden kunnen komen, daar ga je toch geen hele reeksen schroeven van indraaien.
Kan natuurlijk de speciale bitjes in een van de losse vakjes doen en de vaak gebruikte bitjes in het houdertje.
Wow, dat is echt geen geld. Ik heb ooit € 89,26 excl. BTW betaald voor een 120cm. En 57 ex. voor de 60cm...Raymond schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 23:46:
greenstars.de
[edit]
En € 115,- ex. voor de 180cm

[ Voor 14% gewijzigd door Atmoz op 20-10-2016 06:40 ]
zal de leeftijd wel zijnatmoz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 06:37:
en wat dom van me om dat spul hier in NL te kopen
.
.
.
.
.
speaking of which

Dat zou inderdaad wel beter moeten passen, had er niet bij stilgestaan dat jouw bithouders maar 8 waren (of dat deze 10 waren), maar die je laat zien zouden zeker moeten passen, ook omdat je huidige bithouders nogal wat extra padding lijken te hebben.Vliegvlug schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 00:41:
Dank voor de info!
Helaas gaat het net niet passen. Het vierkante vak in de T-loc is ongeveer 89x89mm.
Toch voor die van het plaatje gaan kijken dan maar.
Daar zitten er 8 op een rij ipv 10 dus zou ruim moeten passen. De huidige zijn ook 8 bits breed.
Ik zou die speciale bits gewoon bewaren, lijken me zo wat spanner, torq, security hex, security torx, en misschien wat tri-wing in de hoek? Zul je vast niet vaak nodig hebben, en de kwaliteit zal wel zeer matig zijn, maar iets passends hebben is beter dan niets passends hebben.Inderdaad goedkoop bit setje, vast geen super kwaliteit maar wel met speciale bitjes erin die ooit nog eens van pas zouden kunnen komen, daar ga je toch geen hele reeksen schroeven van indraaien.
Kan natuurlijk de speciale bitjes in een van de losse vakjes doen en de vaak gebruikte bitjes in het houdertje.
Voor mij zit die andere webshop vlakbij m'n werk, dus verzendkosten daar let ik meestal niet zo op.
HahahaFraggert schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:30:
[...]
zal de leeftijd wel zijn![]()
.
.
.
.
.
speaking of which![]()
![]()
![]()
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Atmoz
![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Thanks
Heb al een soort van "gereedschaps-aanschaf" gekregen: een fijne werkbroek
Hmm dan was mijn prijs toch beteratmoz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 06:37:
[...]
Wow, dat is echt geen geld. Ik heb ooit € 89,26 excl. BTW betaald voor een 120cm. En 57 ex. voor de 60cm...
[edit]
En € 115,- ex. voor de 180cmwat een verschil
en wat dom van me om dat spul hier in NL te kopen
20 euro voor de 180 cm
Is nu wel iets duurder geworden
60 cm is ook iets duurder maar goedkoper dan wat jij hebt betaald
Blijkbaar kun je niet linken.. als je hier naartoe gaat en zoekt op Waterpas krijg je er een paar.
https://webshop.guntersenmeuser.nl/webshgun/
[ Voor 42% gewijzigd door enriqueeeee op 20-10-2016 09:22 ]
Verwijderd
Hoi allen,
Nieuwe poster hier. Ik heb een stuk of 20 pagina's terug gelezen. Ten eerste: goed bezig! Duidelijk advies waarbij pros en cons goed uitgelegd worden.
Dan ten tweede, het vlees van deze post: Ik ben op zoek naar een goede set handgereedschap, voor klusactiviteiten thuis en bij de lokale scouting-vereniging. Na enige tijd gewerkt te hebben met de merkloze rommel van mijn vader en die van de scouting, ben ik erachter gekomen dat dit niet opschiet.
Zijkniptangen die ik krom buig, ringsleutels die afbreken, mensen die schroevendraaiers als breekijzers gebruiken, om maar een paar problemen te noemen.
Het eerste waar ik naar op zoek ben is een goede set tangen. Nu heb ik begrepen dat Knipex fantastisch is, maar ik kom er niet aan uit welk 'type' beter of minder goed is.
Zo heb je de 00 serie:
https://www.amazon.de/KNI...44&sr=1-3&keywords=knipex
Maar ook de VDE serie:
https://www.amazon.de/Kni...4&sr=1-17&keywords=knipex
Iemand advies?
Nieuwe poster hier. Ik heb een stuk of 20 pagina's terug gelezen. Ten eerste: goed bezig! Duidelijk advies waarbij pros en cons goed uitgelegd worden.
Dan ten tweede, het vlees van deze post: Ik ben op zoek naar een goede set handgereedschap, voor klusactiviteiten thuis en bij de lokale scouting-vereniging. Na enige tijd gewerkt te hebben met de merkloze rommel van mijn vader en die van de scouting, ben ik erachter gekomen dat dit niet opschiet.
Zijkniptangen die ik krom buig, ringsleutels die afbreken, mensen die schroevendraaiers als breekijzers gebruiken, om maar een paar problemen te noemen.
Het eerste waar ik naar op zoek ben is een goede set tangen. Nu heb ik begrepen dat Knipex fantastisch is, maar ik kom er niet aan uit welk 'type' beter of minder goed is.
Zo heb je de 00 serie:
Maar ook de VDE serie:
Iemand advies?
Linkjes naar die site werken nietenriqueeeee schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:25:
[...]
Hmm dan was mijn prijs toch beter![]()
20 euro voor de 180 cm
https://webshop.guntersen...UAAAqy5jVlY0JiVERQTHhmBQA
Is nu wel iets duurder gewordenEUR 46.83 per stuk (incl. BTW)
60 cm is ook iets duurder maar goedkoper dan wat jij hebt betaald
https://webshop.guntersen...UAAAqy5jVlY0JiVERQTHhmBQA
Knipex heeft een systeem achter hun artikelnummers, dus wat de verschillen zijn is makkelijk te achterhalenVerwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:37:
Hoi allen,
Zo heb je de 00 serie:
Maar ook de VDE serie:
Iemand advies?
Mental note: linkje bewaren voor de grote TS-update binnenkort
Ga je met elektra werken? Dan kan VDE handiger zijn. Ik gebruik al jaren Knipex en wil niks anders meer. Dat eerste setje ziet er goed uit.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:37:
Hoi allen,
Zo heb je de 00 serie:
Maar ook de VDE serie:
Iemand advies?
En atmoz, wat heb je jezelf cadeau gedaan of was dat die broek?
VDE betekent dat het elektrisch geïsoleerd is, de tang zelf is verder functioneel hetzelfde. Welk soort tangen zoek je? De eerste set mist een waterpomptang, en ook een langbektang met punt onder een hoek, welke ik persoonlijk beiden wel handig vind (maar dat kan anders zijn voor jouw gebruik). De VDE set lijkt me het meest compleet, maar die elektrische isolatie heb je misschien niet nodig, en die dikke randen van de isolatie kunnen in de weg gaan zitten.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:37:
Zo heb je de 00 serie:
Maar ook de VDE serie:
Iemand advies?
De waterpomptang bij de VDE set is ook van het type Alligator, maar de Cobra waterpomptang wordt meestal fijner gevonden in gebruik.
Let er ook op dat als anderen gereedschap misbruiken, dat ze niet opeens ophouden daarmee als ze jouw mooie gereedschap in de handen krijgen (nou kan een Knipex daar waarschijnlijk beter tegen dan iets no-name, maar het is toch zonde).
Nou weet ik niet precies hoe het er bij zijn scouting aan toe gaat en wat hij er precies doet, maar in mijn situatie bij Jong Nederland als "chef onderhoud" valt dat allemaal nogal mee. Niet alleen zijn mensen wat voorzichtiger met mijn goeie spul dan met de troep uit de JN-kist, maar ook is gewoon de afspraak gemaakt dat ik alles wat kapot gaat en niet door mensen zelf betaald/vervangen dient te worden gewoon kan declareren onder het mom van "het moet de vrijwilligers geen geld kosten, en een ongelukje kan gebeuren".henkie196 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:05:
Let er ook op dat als anderen gereedschap misbruiken, dat ze niet opeens ophouden daarmee als ze jouw mooie gereedschap in de handen krijgen (nou kan een Knipex daar waarschijnlijk beter tegen dan iets no-name, maar het is toch zonde).
Naar wat ik ervan gehoord heb zijn daar (logischerwijs) geen landelijke regels voor, bij Jong Nederland noch Scouting, maar vaak is wel redelijk duidelijk hoe dat geregeld is per afdeling. Al is het maar omdat het in veel gevallen een bouw-ZZP'er ofzo is die gereedschap van werk gebruikt om het allemaal te bouwen/onderhouden
Verwijderd
Bedankt voor de reacties!
De meest voorkomende vraag: Ga ik dit voor electronica gebruiken? Waarschijnlijk wel. Ik knutsel aan van alles, waaronder ook het internet en elektronica netwerk. Ik heb ook al meermaals aan het waternetwerk zitten klussen. Het enige dat ik niet zelf doe is gas. Dat vind ik net even iets te riskant.
Ik vind het geen probleem om later een keer een betere tang bij te kopen voor het een of ander(zoals bijvoorbeeld zo'n Cobra). De reden dat ik nu naar een setje kijk is omdat ik vrij veel doe met tangen, en merk dat goede grip en in geval van kniptangen een goede snijrand vitaal zijn. Daarom wil ik graag 'in 1 keer' aan de gang kunnen. Ik had ook het idee dat een setje iets of wat goedkoper is dan de onderdelen los aanschaffen.
De meest voorkomende vraag: Ga ik dit voor electronica gebruiken? Waarschijnlijk wel. Ik knutsel aan van alles, waaronder ook het internet en elektronica netwerk. Ik heb ook al meermaals aan het waternetwerk zitten klussen. Het enige dat ik niet zelf doe is gas. Dat vind ik net even iets te riskant.
Zeker. Daarom krijgen ze mijn mooie gereedschap NIET in handen. We hebben namelijk de afspraak dat je niet zomaar gereedschap van een ander pakt, daar is het algemene gereedschap voor.henkie196 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:05:
[...]
Ik vind het geen probleem om later een keer een betere tang bij te kopen voor het een of ander(zoals bijvoorbeeld zo'n Cobra). De reden dat ik nu naar een setje kijk is omdat ik vrij veel doe met tangen, en merk dat goede grip en in geval van kniptangen een goede snijrand vitaal zijn. Daarom wil ik graag 'in 1 keer' aan de gang kunnen. Ik had ook het idee dat een setje iets of wat goedkoper is dan de onderdelen los aanschaffen.
Ik heb zelf ook een aantal tangen van knippex maar ik vind deze toch lekkerder werken
https://www.amazon.de/87-...ords=knipex+waterpomptang
Ook heb ik gemerkt dat je voor de iets hardere materialen de zijknip tang niet kan gebruiken, spatten namelijk stukjes vanaf....
Ook heb ik gemerkt dat je voor de iets hardere materialen de zijknip tang niet kan gebruiken, spatten namelijk stukjes vanaf....
Mooie koffer met gereedschap, aanbieding.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:37:
Hoi allen,
Zo heb je de 00 serie:
Maar ook de VDE serie:
Iemand advies?
Nog 14 uur tijd om te reageren hierop. (nee, geen aandelen)
Verwijderd
Bedankt voor de tip. Helaas ben ik op dit moment niet echt op zoek naar schroevendraaiers, hex sleutels en torx sleutels. Daarbij heb ik geen idee van de kwaliteit Wiha tangen? Voor torx heb ik nu een bitsetje van Wera, hex gebruik ik (nagenoeg) nooit, dus de no-brand rommel van scouting voldoet nog, platkop schroeven boren wij 9 van de 10 keer uit omdat ze vastgeroest zitten, en dan lijkt het mij opeens niet meer een erg goede deal?Dirty schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:38:
[...]
Mooie koffer met gereedschap, aanbieding.
Nog 14 uur tijd om te reageren hierop. (nee, geen aandelen)
Vaak zijn setjes wel wat goedkoper, ja, maar dat kun je ook narekenen. Voor kniptangen heb ik gemerkt dat een Knipex combinatietang al beter knipt dan een goedkope(re) kniptang, dus met dit setje zit je daarmee goed.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:23:
Zeker. Daarom krijgen ze mijn mooie gereedschap NIET in handen. We hebben namelijk de afspraak dat je niet zomaar gereedschap van een ander pakt, daar is het algemene gereedschap voor.
Knipex heeft overigens veel types kniptangen, sommige voor het fijne werk, maar ook speciale tangen voor als je meer kracht moet zetten.
Tijd voor een CoBolt, hoor ikenriqueeeee schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:24:
Ik heb zelf ook een aantal tangen van knippex maar ik vind deze toch lekkerder werken
Op amazon.de zag ik die ook voorbij komen voor net onder de €50. Qua tangen niet zo volledig, en ik heb persoonlijk een voorkeur voor de slimfix van Wiha (isolatie niet zo dik op de tip), maar verder mooi setje voor een mooie prijs.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:47:
Bedankt voor de tip. Helaas ben ik op dit moment niet echt op zoek naar schroevendraaiers, hex sleutels en torx sleutels. Daarbij heb ik geen idee van de kwaliteit Wiha tangen? Voor torx heb ik nu een bitsetje van Wera, hex gebruik ik (nagenoeg) nooit, dus de no-brand rommel van scouting voldoet nog, platkop schroeven boren wij 9 van de 10 keer uit omdat ze vastgeroest zitten, en dan lijkt het mij opeens niet meer een erg goede deal?
Maar inderdaad schroevendraaier setjes zijn altijd wat lastig in samenstelling. Je zou later ook een wisselklingset kunnen overwegen, neemt wat minder ruimte in en geen bithouder die in de weg kan zitten.
Welkom Cynerion
+1henkie196 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:05:
opvoeden die handel!!!!!
McGryphon schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:04:
Mental note: linkje bewaren voor de grote TS-update binnenkort
De VDE uitvoering is alleen nuttig als je met laagspanning (230VAC) of hoger gaat werken.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:23:
Voor zwakstroom (<24V), dus typisch wat jij noemt 'internet en electronica', is VDE niet nodig.
Wel als je aan de gang gaat met 'normale' installatie, stopcontacten, groepenkasten, dat soort spul.
Dat gezegd hebbende: je kunt het maar hebben. Ik vind het bijna nooit in de weg zitten, en voor echt klein/fijn spul koop je dan een apart klein kniptangetje en puntbektangetje.
In het algemeen: die setjes lijken leuk, en daar bespaar je misschien ook wel wat mee, maar welke tangen ga je nu écht gebruiken? Ik heb een VDE setje van redelijke grote combinatietang+zijkniptang+puntbektang, en daarmee ben ik voor mijn gevoel nog nooit wat tekort gekomen.
(ik heb overigens een automatische striptang. Een striptang is ook wel handig).
Je moet je afvragen of je behoefte hebt aan zo'n platbektang, een ronde punttang, een kromme puntbektang en kabelkniptang.
Verder kan ik Knipex alleen maar van harte aanraden. Qua tangen gebruik ik ze professioneel en thuis. Ik wil niks anders!
Verwijderd
Met het elektronica netwerk bedoelde ik de normale installatie, stopcontacten en verlichting, voornamelijk.Dirtbiter schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:05:
[...]
De VDE uitvoering is alleen nuttig als je met laagspanning (230VAC) of hoger gaat werken.
Voor zwakstroom (<24V), dus typisch wat jij noemt 'internet en electronica', is VDE niet nodig.
Wel als je aan de gang gaat met 'normale' installatie, stopcontacten, groepenkasten, dat soort spul.
Dat gezegd hebbende: je kunt het maar hebben. Ik vind het bijna nooit in de weg zitten, en voor echt klein/fijn spul koop je dan een apart klein kniptangetje en puntbektangetje.
In het algemeen: die setjes lijken leuk, en daar bespaar je misschien ook wel wat mee, maar welke tangen ga je nu écht gebruiken? Ik heb een VDE setje van redelijke grote combinatietang+zijkniptang+puntbektang, en daarmee ben ik voor mijn gevoel nog nooit wat tekort gekomen.
(ik heb overigens een automatische striptang. Een striptang is ook wel handig).
Je moet je afvragen of je behoefte hebt aan zo'n platbektang, een ronde punttang, een kromme puntbektang en kabelkniptang.
Verder kan ik Knipex alleen maar van harte aanraden. Qua tangen gebruik ik ze professioneel en thuis. Ik wil niks anders!
Welke tangen ga ik echt gebruiken? In ieder geval een waterpomptang voor de waterinstallatie. Een combinatietang gebruik ik overal voor, als ik meer bereik of grip nodig heb pak ik de platbektang, of met minder ruimte een puntbektang. De kromme puntbektang is bij scouting handig, omdat sommige dingen half afgetimmerd zijn, en met een kromme tang kan je er dan net wel bij. De ronde punttang zie ik niet veel nut in, en ik heb geen kabelkniptang gezien, wel een striptang, of vergis ik me?
EDIT: ik vergiste me. Er zit weldegelijk een kabelkniptang bij. Ik ben niet bekend met een nuttig gebruik hiervoor? Misschien handig met de dunnere koperdraden?
De zijkniptang mag denk ik zichzelf wijzen.
Wat bedoel je met een automatische striptang? Ik heb hier nog nooit van gehoord(of misschien wel maar ik kan het me niet herinneren...).
Ik ben een ferme gelover wat betreft gereedschap op de bedoelde wijze te gebruiken. Om deze reden heb ik liever een tang te veel dan een te weinig.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2016 11:21 ]
Zo'n striptang gok ik: https://m.formido.nl/stan...tang-160-mm-00398268.html
Ik heb een merkloos ding en die werkt fijn. Stuk prettiger dan een normale striptang IMHO.
Ik heb een merkloos ding en die werkt fijn. Stuk prettiger dan een normale striptang IMHO.
Verwijderd
Ik kan eerlijk zeggen dat ik hier niet mee bekent ben. Misschien eens naar kijken, maar zeker op korte termijn kan ik wel met een normale striptang af. Tot nu toe heb ik voornamelijk met een zijkniptang/combinatietang kabels gestript, omdat de striptang van scouting zo bot als een vijl is.Reinier schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:22:
Zo'n striptang gok ik: https://m.formido.nl/stan...tang-160-mm-00398268.html
Ik heb me onlangs zo'n knipex zijkniptang gekocht met een kabelstripper voor 2,5 en 1,5 in de bek. ideaal wat mij betreft. Knippen en strippen zonder van tang te wisselen.
[ Voor 6% gewijzigd door Kaasplank op 20-10-2016 11:31 ]
Wellicht, die zijn alleen wel wat duurder geloof ik, er is ook best veel keuze..
Kan ze moeilijk allemaal halen
Zie hier, in het tabje Anwendung onderaan staan wat voorbeelden. Het is dus juist voor het knippen van kabelhulsen met meerdere koperdraden erin, om netjes te kunnen knippen zonder de kapel te pletten (zoals kan gebeuren met een gewone kniptang).Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:17:
Met het elektronica netwerk bedoelde ik de normale installatie, stopcontacten en verlichting, voornamelijk.
Welke tangen ga ik echt gebruiken? In ieder geval een waterpomptang voor de waterinstallatie. Een combinatietang gebruik ik overal voor, als ik meer bereik of grip nodig heb pak ik de platbektang, of met minder ruimte een puntbektang. De kromme puntbektang is bij scouting handig, omdat sommige dingen half afgetimmerd zijn, en met een kromme tang kan je er dan net wel bij. De ronde punttang zie ik niet veel nut in, en ik heb geen kabelkniptang gezien, wel een striptang, of vergis ik me?
EDIT: ik vergiste me. Er zit weldegelijk een kabelkniptang bij. Ik ben niet bekend met een nuttig gebruik hiervoor? Misschien handig met de dunnere koperdraden?
Die ronde punttang zie ik zelf ook niet zoveel nut in.
Zoiets, denk ik. Een striptang die zichzelf instelt op de dikte van de draad, en waar je dus niks zelf hoeft in te stellen.Wat bedoel je met een automatische striptang? Ik heb hier nog nooit van gehoord(of misschien wel maar ik kan het me niet herinneren...).
Een CoBolt kan iedereen denk ik wel gebruikenenriqueeeee schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:33:
Wellicht, die zijn alleen wel wat duurder geloof ik, er is ook best veel keuze..
Kan ze moeilijk allemaal halen
Ik bedoelde die kabelschaar. Bedoeld om dikke kabels en draden door te knippen. Meer kracht dan een zijkniptang.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:17:
[...]
Wat bedoel je met een automatische striptang? Ik heb hier nog nooit van gehoord(of misschien wel maar ik kan het me niet herinneren...).
Dit dus. Ideaal, maar wel duur.henkie196 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:58:
Zoiets, denk ik. Een striptang die zichzelf instelt op de dikte van de draad, en waar je dus niks zelf hoeft in te stellen.
Verwijderd
Dan is die voor mij zeker nuttig. Voor verschillende projecten knippen wij geregeld ijzerdraad op maat. Met een zijkniptang merk ik dat de bussels draad al snel te dik zijn. Een sterkere tang, waar dit sneller mee gaat, is zeker welkom.Dirtbiter schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:07:
[...]
Ik bedoelde die kabelschaar. Bedoeld om dikke kabels en draden door te knippen. Meer kracht dan een zijkniptang.
Zo'n kabelschaar is dus vooral voor kabelhulsen met meerdere koperdraden erin. Juist niet geschikt voor massieve staaldraad. Zie ook de omschrijving van Knipex op de link van Dirtbiter:Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:14:
Dan is die voor mij zeker nuttig. Voor verschillende projecten knippen wij geregeld ijzerdraad op maat. Met een zijkniptang merk ik dat de bussels draad al snel te dik zijn. Een sterkere tang, waar dit sneller mee gaat, is zeker welkom.
Toepassing volgens Knipex:• voor het knippen van Cu- en Al- kabels, enkel- en meerdradig
• niet geschikt voor staaldraad en hardgetrokken koperdraad

Als je echt massieve ijzerdraad wilt knippen (als ik je zo goed begrijp), kun je beter naar de eerder genoemde CoBolt kijken, of nog groter naar een boutenschaar.
[ Voor 22% gewijzigd door henkie196 op 20-10-2016 13:38 ]
Verwijderd
Niet massieve ijzerdraad. Busseltjes(bundeltjes) dun ijzerdraad. Ik heb het over een stuk of 20 0.5mm ijzerdraadjes...henkie196 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:35:
Toepassing volgens Knipex:
[afbeelding] vs [afbeelding]
Als je echt massieve ijzerdraad wilt knippen (als ik je zo goed begrijp), kun je beter naar de eerder genoemde CoBolt kijken, of nog groter naar een boutenschaar.
Die heb ik ook, in de blauw/rode variant. Lag voor 5 euro bij de Karwei outlet in Utrecht. Heel handig ding.Kaasplank schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:31:
Ik heb me onlangs zo'n knipex zijkniptang gekocht met een kabelstripper voor 2,5 en 1,5 in de bek. ideaal wat mij betreft. Knippen en strippen zonder van tang te wisselen.
Een Knipex:Framoes schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:45:
[...]
Die heb ik ook, in de blauw/rode variant. Lag voor 5 euro bij de Karwei outlet in Utrecht. Heel handig ding.
- voor 5 euro?
- in de outlet?
- in de Karwei?
Waar was ik?
Lijkt me een Knipex 95 62 190 eerder wat je nodig hebt. Dat is een draadkabelschaar, uitdrukkelijk wèl geschikt voor hardere draad. Duidelijk verschil in de constructie te zien ook.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 13:39:
[...]
Niet massieve ijzerdraad. Busseltjes(bundeltjes) dun ijzerdraad. Ik heb het over een stuk of 20 0.5mm ijzerdraadjes...
Met linkje voor deze staaldraadscharen, kijkt wat makkelijkerMcGryphon schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:44:
Lijkt me een Knipex 95 62 190 eerder wat je nodig hebt. Dat is een draadkabelschaar, uitdrukkelijk wèl geschikt voor hardere draad. Duidelijk verschil in de constructie te zien ook.
Die liggen er wel vaker. Heb een combinatietang van de goedkoopste serie (normaal rond de 12-15 euro) en dus die zijkniptang met draadstripper (normaal 20-25 euro).Muldert schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 15:10:
[...]
Een Knipex:
- voor 5 euro?
- in de outlet?
- in de Karwei?
Waar was ik?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik loop af en toe binnen en kijk dan bij het gereedschap en de kassa. Ze hadden ooit makita accutrimmers met accu en lader voor 50 euro liggen (eenmalige fout) en dus die tangen. Heb ook een stuk of 5 dozen spax in de maten 3,5x35 t/m 5x70 voor €2,50/doos gevonden.
Kortom: zo af en toe liggen er mooie dingen, maar helaas vooral gigantische meuk.
Klopt, maar dat kreeg ik niet zo snel gedaan mobiel vanmiddag en ben nu pas thuishenkie196 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 19:04:
[...]
Met linkje voor deze staaldraadscharen, kijkt wat makkelijker
Overigens ken ik hem als draadkabelschaar, maar staaldraadschaar is eigenlijk duidelijker. Nu mezelf nog aanleren dat woord voortaan te gebruiken; als er *een* groep volk is die veel van tangen af weten zijn het die types bij Knipex wel, dus ik volg hun nomenclatuur wel gewoon
Excentertje is binnen trouwens. Morgen eens lekker uitpakken

Zit nog te twijfelen of ik daar zelf een koffertje voor ga maken of dat ik gewoon moet toegeven en nog een toughsystem ds150 moet halen. Als ik zelf een koffer maak komt er waarschijnlijk alsnog wel meer toughsystem bij, daar niet van, maar op zich is zelf een net koffertje maken ook wel een leuk klein tussenprojectje..
[ Voor 28% gewijzigd door McGryphon op 20-10-2016 22:46 ]
Zo, vandaag geshopt voor nieuwe huis.
Tijdje terug hier advies gevraagd over hoe nu makkelijk laminaat te zagen. Afkortzaag werkt makkelijkst, maar geeft wel veel stof.
Ben nu terug naar de basics gegaan:

Gewoon een dikke winkelhaak gescoord, waar ik mn decoupeerzaag langs kan geleiden. Lekker makkelijk
Ik heb alvast een klein waterpasje erbij gescoord:

(Die heeft iig niet 2 van die lelijke onhandige oren aan de uiteinden).
Deze vul ik nog even aan met een goede 40cm waterpas en een waterpas van 80-100cm. Een nog langere komt wel als ik daar behoefte aan heb (volgend jaar ergens).
Nu heb ik alleen maar waterpas nodig voor vensterbank, deur afhangen en plankje ophangen. Dus kan me hier prima mee redden. En anders pak ik mn laser er weer gewoon bij
Tijdje terug hier advies gevraagd over hoe nu makkelijk laminaat te zagen. Afkortzaag werkt makkelijkst, maar geeft wel veel stof.

Gewoon een dikke winkelhaak gescoord, waar ik mn decoupeerzaag langs kan geleiden. Lekker makkelijk
Ik heb alvast een klein waterpasje erbij gescoord:

(Die heeft iig niet 2 van die lelijke onhandige oren aan de uiteinden).
Deze vul ik nog even aan met een goede 40cm waterpas en een waterpas van 80-100cm. Een nog langere komt wel als ik daar behoefte aan heb (volgend jaar ergens).
Nu heb ik alleen maar waterpas nodig voor vensterbank, deur afhangen en plankje ophangen. Dus kan me hier prima mee redden. En anders pak ik mn laser er weer gewoon bij
Niet omdat het moet, maarja voor dat geld
(zie dagaanbieding.)

En voor het geval mensen het niet meteen zien: dat is dus gewoon een mini maglite, maar dan milwaukee-rood geanodiseerd en van dat logo voorzien
Hoe groot is die winkelhaak? Kan me voorstellen dat een standaard formaat van zo'n 30cm niet echt voldoende is om ook als geleiding gebruikt te worden.Raymond schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:07:
[afbeelding]
Zat zelf nog wel te kijken naar een licht op accu, en omdat ik een Milwaukee heb, zou het mooi zijn als die ook van die 10.8V accu's zou gebruiken, maar zit nog een beetje te wachten op een goede aanbieding, want zo'n lampje is kaal veel te duur.geekeep schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 07:21:
Niet omdat het moet, maarja voor dat geld(zie dagaanbieding.)
[afbeelding]
Verwijderd
Is het niet een beter idee om dan een maglite te halen?henkie196 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:18:
[...]
Zat zelf nog wel te kijken naar een licht op accu, en omdat ik een Milwaukee heb, zou het mooi zijn als die ook van die 10.8V accu's zou gebruiken, maar zit nog een beetje te wachten op een goede aanbieding, want zo'n lampje is kaal veel te duur.
http://maglite.com/shop/flashlights/rechargeable.html
Let op, de MagTac's hebben LifePO4 accus, de andere 2(MagLite en MagCharger) hebben NiMH accus.
Dan hoef je niet de accus van je gereedschap hiervoor te gebruiken? Is misschien afhankelijk van hoeveel accus je hebt... Ik zou zelf bang zijn de accu in de lamp te vergeten, en me dan de pleuris te zoeken naar die missende accu...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2016 08:35 ]
Een maglie is zooo 1990Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:32:
[...]
Is het niet een beter idee om dan een maglite te halen?
Dan hoef je niet de accus van je gereedschap hiervoor te gebruiken? Is misschien afhankelijk van hoeveel accus je hebt... Ik zou zelf bang zijn de accu in de lamp te vergeten, en me dan de pleuris te zoeken naar die missende accu...
Je werklamp op dezelfde accu als je machines is wel makkelijk, alles op dezelfde lader.
Ik heb vd week bij de lidl voor 14 euro een oplaadbare led-looplamp gescoord, na lang twijfelen over een bosch deciled/makita acculamp.
Ben dr tevreden mee
Ik neem aan dat je die DS400-aanbieding bij Gereedschapcentrum gezien hebt? Lijkt me een leuke prijs.McGryphon schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:41:
[...]
Als ik zelf een koffer maak komt er waarschijnlijk alsnog wel meer toughsystem bij, daar niet van, maar op zich is zelf een net koffertje maken ook wel een leuk klein tussenprojectje..
30cmhenkie196 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:18:
[...]
Hoe groot is die winkelhaak? Kan me voorstellen dat een standaard formaat van zo'n 30cm niet echt voldoende is om ook als geleiding gebruikt te worden
Groot zat voor laminaat ed.
Zodra ik breder moet, heb ik mn festool ts55 met lineaal
Ja, wel gezien, maar dat is net een onhandig formaat voor mijn huidige opslagbenodigdheden eigenlijk. En het is niet echt handig om zo'n ding rond te hebben slingeren zonder direct doel zolang ik het nog met de schuur hier achter het huis moet doenReinier schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:37:
[...]
Ik neem aan dat je die DS400-aanbieding bij Gereedschapcentrum gezien hebt? Lijkt me een leuke prijs.
Denk niet dat ik de accu gauw zou missen, er zijn immers dan maar 2 plekken waar hij kan zijn: bij de boor, of bij het licht. En beiden staan in dezelfde ruimteVerwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:32:
Is het niet een beter idee om dan een maglite te halen?
Let op, de MagTac's hebben LifePO4 accus, de andere 2(MagLite en MagCharger) hebben NiMH accus.
Ik was zelf niet zozeer op zoek naar een zaklamp, maar eerder zoiets of zoiets. Beetje floodlight of kampeerlamp idee.
Een beperkt (beoogd) inzetbereik scheelt inderdaad wel, jaRaymond schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:37:
30cm
Groot zat voor laminaat ed.
Die Stabila is trouwens ook wel een mooi ding. Heb zelf een iets grotere die gewoon in de gereedschapskoffer past en die ik dus makkelijk overal mee naar toe kan nemen.
[ Voor 20% gewijzigd door henkie196 op 21-10-2016 08:58 ]
Volgens mij is dat dezelfde, maar dan met een draaibare libel erbij in
huh....maar dan ga je toch uberhaupt niet aan de slag met een decoupeerzaagRaymond schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:37:
ik zou dan het laminaat op een plank leggen die je dan inzaagt, nét door je laminaat heen.
stofzuiger erop en je werkt bekant stofvrij
Ik ga het denk ik ook op die manier doen, voornamelijk omdat ik geen plek heb voor een afkokrtzaag (die ik verder weinig ga gebruiken). Waar heb je die haak vandaan? Ik zoek een vrij goedkope, en als hij 89 graden is i.p.v. haaks vind ik het ook nog acceptabel bij wijze van spreken. Dus een Veritas van 100 euro is overkillRaymond schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 23:07:
Zo, vandaag geshopt voor nieuwe huis.
[afbeelding]
HornbachReinier schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:24:
[...]
Ik ga het denk ik ook op die manier doen, voornamelijk omdat ik geen plek heb voor een afkokrtzaag (die ik verder weinig ga gebruiken). Waar heb je die haak vandaan? Ik zoek een vrij goedkope, en als hij 89 graden is i.p.v. haaks vind ik het ook nog acceptabel bij wijze van spreken. Dus een Veritas van 100 euro is overkill
Om laminaat over de lengte te versmallen, pak ik idd de ts55 (of de zaagtafel). Maar ff afkorten is me dan teveel gedoe (en de pest voor mn dure blad)Fraggert schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:21:
[...]
huh....maar dan ga je toch uberhaupt niet aan de slag met een decoupeerzaag![]()
ik zou dan het laminaat op een plank leggen die je dan inzaagt, nét door je laminaat heen.
stofzuiger erop en je werkt bekant stofvrij
Ook tamelijk precieze winkelhaken hoeven niet veel te kosten, zoals bv. deze, die gewoon DIN 875/2 doet (35 µm afwijking op 30 cm). Nauwkeurigheid hoeft niet zoveel te kosten.Reinier schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:24:
Ik ga het denk ik ook op die manier doen, voornamelijk omdat ik geen plek heb voor een afkokrtzaag (die ik verder weinig ga gebruiken). Waar heb je die haak vandaan? Ik zoek een vrij goedkope, en als hij 89 graden is i.p.v. haaks vind ik het ook nog acceptabel bij wijze van spreken. Dus een Veritas van 100 euro is overkill
/edit
Oeps, die is wat kleiner dan 30 cm. Had mijn winkelhaak meen ik voor zo'n € 30, 30 cm lang, DIN 875/00.
[ Voor 6% gewijzigd door henkie196 op 21-10-2016 09:43 ]
Dank voor de tip. Ik ga eens kijken naar een setje van die dingen in verschillende maten. Ik heb sowieso inderdaad een langere nodig. Ik zie ook uitvoeringen die niet aan die DIN-normering voldoen. Eens uitzoeken.henkie196 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:39:
[...]
Ook tamelijk precieze winkelhaken hoeven niet veel te kosten, zoals bv. deze, die gewoon DIN 875/2 doet (35 µm afwijking op 30 cm). Nauwkeurigheid hoeft niet zoveel te kosten.
/edit
Oeps, die is wat kleiner dan 30 cm. Had mijn winkelhaak meen ik voor zo'n € 30, 30 cm lang, DIN 875/00.
Heb ik anders opgelost, looplamp met een haspel aan de muurRaymond schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:36:
[...]
Een maglie is zooo 1990
Je werklamp op dezelfde accu als je machines is wel makkelijk, alles op dezelfde lader.
Ik heb vd week bij de lidl voor 14 euro een oplaadbare led-looplamp gescoord, na lang twijfelen over een bosch deciled/makita acculamp.
Ben dr tevreden mee
----------------
Moet zeggen, nu twee weken m'n Makita slagmoersleutel gebruikt... Je merkt wel dat ie max 160nm is, maar als je een grote sleutel bij je hebt om ze effe los te breken. Dan scheelt 't wel een hoop ratelen.. je werkt er een stuk sneller mee... Een stelletje voorschokdempers wisselen deed ik eerder ruim een uurtje over. Nu amper een kwartier :x (excl. poten in elkaar/bouwen, want veerspanners moet je de tijd voor nemen, gevaarlijk spul
Wielbouten die 't apparaat zelf vast zet krijgt ie niet meer los tho... Dus denk dat 't hamertje vooral gemaakt is op 160nm aandraaien. En de 1,5AH accu doet 't overigens prima op deze machine. Je kan er een hoop mee doen voor je moet laden.
Zo'n looplamp heb ik uiteraard ook. Maar ik ben gewoon fan van accuspul: Veel mijn werk rond het huis zijn "klusjes". Van de week heb ik even blindplaten op stopcontacten gezet. Die zitten in een donker hoekje en ff een lampje erbij en het werkt een stuk lekkerder. Dan is het wel fijn om gewoon zo'n batterijdingetje te hebben. En zo gaat het zo vaakAapje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:31:
[...]
Heb ik anders opgelost, looplamp met een haspel aan de muurGezeik met die klote batterijen telkens...
Volgens mij zijn er geen Veritas of Incra winkel/blokhaken die een DIN-normering hebben (is ook wel logisch, zijn VS/Canadese bedrijven). Wil niet zeggen dat ze minder nauwkeurig zijn, maar voor nauwkeurigheid heb je niet persé één van die merken nodig.Reinier schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:53:
Dank voor de tip. Ik ga eens kijken naar een setje van die dingen in verschillende maten. Ik heb sowieso inderdaad een langere nodig. Ik zie ook uitvoeringen die niet aan die DIN-normering voldoen. Eens uitzoeken.
Linkje uit de TS: DIN 875.
Zou voor mij geen oplossing zijn, heb in het fietsenhok (bij appartement) geen stopcontact. Anders heb ik wel een looplamp. Heb ook wel zo'n lampje voor op je hoofd, maar soms wil je wat meer licht om je heen.Aapje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:31:
Heb ik anders opgelost, looplamp met een haspel aan de muurGezeik met die klote batterijen telkens...
Losdraaimoment is niet hetzelfde als aandraaimoment, dat zou ook een factor kunnen zijn. Zou het eens moeten proberen, Wielbouten aandraaien, dan kop omdraaien op de momentsleutel en kijken hoeveel Nm ik toe moet voegen voordat hij niet direct klikt.Moet zeggen, nu twee weken m'n Makita slagmoersleutel gebruikt... Je merkt wel dat ie max 160nm is, maar als je een grote sleutel bij je hebt om ze effe los te breken. Dan scheelt 't wel een hoop ratelen.. je werkt er een stuk sneller mee... Een stelletje voorschokdempers wisselen deed ik eerder ruim een uurtje over. Nu amper een kwartier :x (excl. poten in elkaar/bouwen, want veerspanners moet je de tijd voor nemen, gevaarlijk spul)
Wielbouten die 't apparaat zelf vast zet krijgt ie niet meer los tho... Dus denk dat 't hamertje vooral gemaakt is op 160nm aandraaien. En de 1,5AH accu doet 't overigens prima op deze machine. Je kan er een hoop mee doen voor je moet laden.
Ha, nee, dat zal best. Maar ik zeg dat ook nergenshenkie196 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:11:
[...]
Volgens mij zijn er geen Veritas of Incra winkel/blokhaken die een DIN-normering hebben (is ook wel logisch, zijn VS/Canadese bedrijven). Wil niet zeggen dat ze minder nauwkeurig zijn, maar voor nauwkeurigheid heb je niet persé één van die merken nodig.
Het is allemaal niet zo relevant, ik wil gewoon een simpele haak met aanslag die dik genoeg is om als zaaggeleider te dienen, en de nauwkeurigheid is niet zo belangrijk. Trouwens, ik vraag me af wat er met de nauwkeurigheid gebeurt als je er met een decoupeerzaag langs gaat raggen. Daar zijn ze ongetwijfeld niet voor bedoeld
Later als ik groot ben wil ik Jay Bates worden, dan heb ik ook betere schrijfhaken nodig.
Daar is zoiets wel geschikt voor, dit zijn normaal redelijk lompe stukken staal. Nauwkeurigheid en decoupeerzaag gaan sowieso niet samenReinier schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:38:
Ha, nee, dat zal best. Maar ik zeg dat ook nergens
Het is allemaal niet zo relevant, ik wil gewoon een simpele haak met aanslag die dik genoeg is om als zaaggeleider te dienen, en de nauwkeurigheid is niet zo belangrijk. Trouwens, ik vraag me af wat er met de nauwkeurigheid gebeurt als je er met een decoupeerzaag langs gaat raggen. Daar zijn ze ongetwijfeld niet voor bedoeld
Volgens mij zijn deze dingen origineel bedoeld voor de industrie, als gecontroleerd moet worden of iets goed haaks is.
Dit is ook wel een punt inderdaad; als je uitgebreid aan de auto gaat sleutelen oid in een werkplaats of garage, dan is een 230v looplamp dikke prima. Als ik echter, noem maar iets, een nieuwe lamp moet gaan monteren in het ketelhok? Dan pak ik nu gewoon een lamp op accu, geen geklooi met haspels/stekkerdozen/whatever.Raymond schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:07:
[...]
Zo'n looplamp heb ik uiteraard ook. Maar ik ben gewoon fan van accuspul: Veel mijn werk rond het huis zijn "klusjes". Van de week heb ik even blindplaten op stopcontacten gezet. Die zitten in een donker hoekje en ff een lampje erbij en het werkt een stuk lekkerder. Dan is het wel fijn om gewoon zo'n batterijdingetje te hebben. En zo gaat het zo vaak
Verwijderd
Bij scouting hebben wij eigenlijk overal wel stroom(zelfs op het buitenterrein hebben we stopcontacten aangelegd). Dit voornamelijk omdat we het grappig vinden om te doen, maar toch. Het is best praktisch... Dit is ook de reden dat we weinig tot geen accugereedschap gebruiken daar.McGryphon schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:00:
[...]
Dit is ook wel een punt inderdaad; als je uitgebreid aan de auto gaat sleutelen oid in een werkplaats of garage, dan is een 230v looplamp dikke prima. Als ik echter, noem maar iets, een nieuwe lamp moet gaan monteren in het ketelhok? Dan pak ik nu gewoon een lamp op accu, geen geklooi met haspels/stekkerdozen/whatever.
Vond die Makita er beter uit zien....
* Notna rent
OT: Leuk spul

Mijn pa is qua gereedschap heel simpel hier thuis: als het blauw of zwart is, is het van hem. Als het geel of rood is is het van mij. Hij heeft het al moeilijk genoeg met dat we allebei ook groen gereedschap hebbenNotna schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:11:
[...]
Vond die Makita er beter uit zien....
* Notna rent
Nee, meer dat Makita, Dewalt, Metabo en Bosch erg dicht op elkaar zitten voor een 125mm excenter in deze prijsklasse, en ik dan toch altijd voor geel ga. al is het maar omdat ik al het gele spul sowieso binnen een werkdag gerepareerd of vervangen kan krijgen zonder dat het me grof geld kost. Met Bosch en Milwaukee kan het ook nog binnen een dag maar betaal ik industrieel spoedtarief (

Maar wees niet bang, ik zorg van t weekend wel voor wat makita fanservice slashfic

Ik weet niet wat je al hebt, maar die vlakschuurmachine die nu bij Joopie staat is imo een ontzettend fijn ding. 93x185mm vlakschuurmachine, normaal met ouderwetse gladde zool maar mocht je het willen is een klittenbandzool wel te krijgen. Behoorlijk trillingsarm (verademing tov B&D, kan Joopie bevestigenOT: Leuk spul. Ik heb nog 200 euro budget om uit te geven aan een nieuw speeltje maar weet nog niet wat
Degelijk schuurspul zou niet verkeerd zijn
Ik ben er tot dusver erg tevreden over in ieder geval, maar gezien ik in de nabije toekomst nog wat meer schuurwerk heb waarbij goeie materiaalafname wel een pre is besloot ik er een excentertje bij te halen. Voor echt lomp schuurwerk zou ik wel voor 150mm excenter of zelfs bandschuurmachine gegaan zijn, maar zowel qua budget als inzetbereik was dat toch een minder praktische keuze voor me op het moment
Ik laat sowieso nog wel weten hoe ie bevalt
Dat wilde mijn bankrekening echt niet thoughRaymond schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:22:
Verkeerde kleur geel, je wilde deze: [afbeelding]
Mooi ding!
En die box ziet er enorm stevig uit
HeheNotna schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:11:
Ik heb nog 200 euro budget om uit te geven aan een nieuw speeltje maar weet nog niet wat

Zit de laatste dagen maar wat op al die gereedschap-websites te kijken of ik wat leuks tegen kom...
Of het nu accu gereedschap, 230v, handtools, meetgerei of wat dan ook is, ik kan niets vinden

Wat zijn nu echt van die (leuke/fijne) dingen die je niet snel koopt, maar wel handig zijn? Het moet wel ergens over gaan natuurlijk, dus geen polietrekker ofzo (heb ik inderdaad nog niet, maar hoef ik ook niet
Een snij ijzer set van Ridgidatmoz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:52:
[...]
Mooi ding!
En die box ziet er enorm stevig uit![]()
[...]
HeheIk ken het
![]()
Zit de laatste dagen maar wat op al die gereedschap-websites te kijken of ik wat leuks tegen kom...
Of het nu accu gereedschap, 230v, handtools, meetgerei of wat dan ook is, ik kan niets vinden![]()
Wat zijn nu echt van die (leuke/fijne) dingen die je niet snel koopt, maar wel handig zijn? Het moet wel ergens over gaan natuurlijk, dus geen polietrekker ofzo (heb ik inderdaad nog niet, maar hoef ik ook niet)
Toughsystem is voor mijzelf zonder twijfel het beste "grote" systeem op de markt momenteel, het is hartstikke stevig en relatief ruim, maar ook behoorlijk lomp om te hanteren. En meer dan eentje achterop de fiets meenemen is ook niet echt ideaal zeg maaratmoz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:52:
[...]
Mooi ding!
En die box ziet er enorm stevig uit
Heel tevreden mee, maar echt wel een andere doelgroep dan L-boxx of systainer.
Misschien eens bij HBM-machines rondsnuffelen als je ooit met metaal dingen wil doen, je komt nog eens dingen tegen.[...]
HeheIk ken het
![]()
Of het nu accu gereedschap, 230v, handtools, meetgerei of wat dan ook is, ik kan niets vinden![]()
Wat zijn nu echt van die (leuke/fijne) dingen die je niet snel koopt, maar wel handig zijn? Het moet wel ergens over gaan natuurlijk, dus geen polietrekker ofzo (heb ik inderdaad nog niet, maar hoef ik ook niet)
Zo heb ik op een gegeven moment maar een zetbank en een metaalbuiger gekocht en voordat ze überhaupt binnen waren had ik er al meerdere use cases voor
[ Voor 12% gewijzigd door McGryphon op 21-10-2016 20:05 ]
Kijk gewoon in wat jij hebt en fijn vindt, koop dat nog 5 keer en begin De-Grote-Tool-Weggeef-Actie op GoT.atmoz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 19:52:
[...]
Heb je al een aanpasbare verzinker?

Of deze|:

Of een platendrager:
Heb je al een hand router?

Of een spookschaaf

Of een spookschaaf

Dit topic is gesloten.