[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste
Acties:
  • 723.469 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bluemoon23 schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 15:05:
Er zijn toch wel wat leden op GoT en andere fora die precies aan die merken aan aardig fortuin hebben uitgegeven.
Dan heb je een vliegticket zowat terugverdiend. ;)
Bij handgereedschap denk ik eerder aan sleutels, schroevendraaiers, hamers, e.d., dan aan dit soort meetgereedschap, en buiten Snap-on en Estwing ken ik niet echt amerikaanse merken daarvoor. Tegenover een bergje duitse merken die handgereedschap maken, wat in de EU typisch goedkoper is.

Maar als je inderdaad dit soort meetgereedschap bedoeld, dan snap ik de opmerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Er zit geen motortje in, dus ik schaar dat maar onder handgereedschap ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Maar mensen die zoiets kopen gebruiken het vaak eerder als hulpstuk bij iets met een motortje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGryphon schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 13:01:
[...]
Ik heb mijn broertje die daar meerdere keren per jaar heen reist dan ook gevraagd om even te laten weten als hij in een positie is om wat voor me mee te nemen, tussen een paar duizend euro aan handboogspul kan hij vast wel een body of wat kwijt :')
Moet je bij landing op Schiphol dan niet ook nog even langs de douane om het eea af te tikken en blijft er daarna nog iets van het bedoelde voordeel over?? :-(
Raymond schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 17:59:
[...]
En een oplossing als Makita met 2 18V accu's aan 1 machine, hoe kijk je daar tegenaan?
Mn vader heeft zo'n cirkelzaag (waar ik een variant met 1 18V accu heb). Ding is idd een stuk krachtiger en bruikbaarder. Maar ook een stuk minder handzaam.
M'n tamelijk recente 2x18V Makita accuboorhamer en de 2x18V Makita accucirkelzaag doen precies wat ze moeten doen met een aantrekkelijke hoeveelheid extra power, terwijl je geen extra accu's hoeft in te slaan als je al de gangbare 18V accu's in huis hebt.
Dat werkt dus uitstekend en voor "betrekkelijk" lage kosten.
Wat dat betreft heb ik het dure enkelaccu 36V systeem nooit aantrekkelijk gevonden, tenminste niet voor het werk dat ik er voor heb.

Het wachten is nu op een 2x18V echte inval accucirkelzaag, want qua features is de huidige generatie accu cirkelzaagmachines maar behelpen. O-)
Het worden met die hoge voltages trouwens wel onhandig zware machines.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 06:53:
Het wachten is nu op een 2x18V echte inval accucirkelzaag, want qua features is de huidige generatie accu cirkelzaagmachines maar behelpen. O-)
Ik wil niet weten wat een invalzaag op niveau van bv. een Mafell MT55 cc, maar dan op accu's, zou moeten kosten. Als boorhamers een indicatie zijn, ben je dan wel 2x zoveel kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
[...]

Moet je bij landing op Schiphol dan niet ook nog even langs de douane om het eea af te tikken en blijft er daarna nog iets van het bedoelde voordeel over?? :-(
Dat weet ik helaas pas als ie terug is. Hij heeft zelf wel al wat spullen zoals een macbook meegekregen, dus dan hoop ik dat het meevalt :p
[...]

M'n tamelijk recente 2x18V Makita accuboorhamer en de 2x18V Makita accucirkelzaag doen precies wat ze moeten doen met een aantrekkelijke hoeveelheid extra power, terwijl je geen extra accu's hoeft in te slaan als je al de gangbare 18V accu's in huis hebt.
Wat dat betreft heb ik het dure enkelaccu 36V systeem nooit aantrekkelijk gevonden, tenminste niet voor het werk dat ik er voor heb.

Sja, dat nadeel (gewicht) zal je blijven houden gok ik. Ik ben vooral benieuwd of Makita de lijn nu wat gaat uitbreiden en/of opfrissen nu andere merken zich met nieuwere accusystemen op dat speelveld gaan begeven.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
[...]

[...]

Er is al een Flexvolt accu-invalzaag. Helaas lijkt dit het standaardmodel op accu en die scoort bij vergelijkende tests altijd het minst. Daarnaast springen de tranen je in de ogen bij het zien van de prijs voor alleen een body.

Ik weet ook niet hoe zwaar een flexvolt accu is, maar dat zal niet heel licht zijn.

http://www.toolnation.nl/...jaar-dealer-garantie.html
McGryphon schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 10:16:
[...]
Dat weet ik helaas pas als ie terug is. Hij heeft zelf wel al wat spullen zoals een macbook meegekregen, dus dan hoop ik dat het meevalt :p

[...]
Sja, dat nadeel (gewicht) zal je blijven houden gok ik. Ik ben vooral benieuwd of Makita de lijn nu wat gaat uitbreiden en/of opfrissen nu andere merken zich met nieuwere accusystemen op dat speelveld gaan begeven.
Die DHS710 is wel een mooi apparaat, dus ik juich een 2x18V invalzaag zeker toe. Ook al kan ik het nooit betalen/verantwoorden.

[ Voor 15% gewijzigd door Framoes op 05-10-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Framoes schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:06:
[...]

Er is al een Flexvolt accu-invalzaag. Helaas lijkt dit het standaardmodel op accu en die scoort bij vergelijkende tests altijd het minst. Daarnaast springen de tranen je in de ogen bij het zien van de prijs voor alleen een body.
Ja dat ding inderdaad... Los van de prijs snap ik nog steeds de vorm van die kap gewoon niet. Grote lompe hoeken waar zaagsel zich mooi kan ophopen, enkel om een bepaalde esthetiek te krijgen, ik zie niet in hoe dat het tot de markt heeft geschopt bij een A-merk als Dewalt. Zo iets verwacht je van een Kinzo in de budgetbak ofzo, niet van een stuk gereedschap gericht op professionals.
Ik weet ook niet hoe zwaar een flexvolt accu is, maar dat zal niet heel licht zijn.

http://www.toolnation.nl/...jaar-dealer-garantie.html
Ik geloof dat het iets minder dan een kilo zou moeten zijn. Ter vergelijk, een 5Ah 18v zit net boven de 600g.
[...]

Die DHS710 is wel een mooi apparaat, dus ik juich een 2x18V invalzaag zeker toe. Ook al kan ik het nooit betalen/verantwoorden.
Zelfs al ben ik zelf niet echt in de markt voor zulk spul ben ik toch erg benieuwd wat de diverse merken allemaal in die sector gaan doen. Al is het maar vanwege eventuele trickle-down :p

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat valt me qua prijs nog wel mee, trouwens. Een paar honderd euro duurder dan de gewone TSC55, relatief niet zo veel.

Vraag me wel af of een invalzaag op accu nou echt veel voordeel heeft t.o.v. een bedraad exemplaar, als je normaalgesproken toch in de weer moet met geleide linealen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
henkie196 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Dat valt me qua prijs nog wel mee, trouwens. Een paar honderd euro duurder dan de gewone TSC55, relatief niet zo veel.

Vraag me wel af of een invalzaag op accu nou echt veel voordeel heeft t.o.v. een bedraad exemplaar, als je normaalgesproken toch in de weer moet met geleide linealen e.d.?
ff hardop denken: Festool wordt veel gebruikt op locatie (denk aan stand/interieurbouwers). Een invalzaag gebruik je om platen op maat te zagen, liefst aangesloten op een afzuiger ivm stof. Enige "use-case" die ik kan bedenken is dat je ff buiten een grote plaat alvast op maat zaagt en de kleinere onderdelen mee naar binnen neemt. En dan is het handig als je niet verlegen zit om een stopcontact en toch meteen een afgewerkte zaagsnede hebt.

Verder vind ik het ook niet echt waarde toevoegen en ik ben een aanhanger van accumachines :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Je mag max €430 invoeren.
Maar uit mijn ervaring van meerdere reizen uit de VS is dat ze daar nauwelijks op controleren.
Meestal staat er niet eens douane op Schiphol als je bij de bagageband wegloopt en kun je zo doorlopen naar buiten.

Vluchten uit Turkije en Azie zijn veel interessanter voor de douane, smokkel van diersoorten, nepartikelen invoeren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
bluemoon23 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:25:
[...]

Je mag max €430 invoeren.
Maar uit mijn ervaring van meerdere reizen uit de VS is dat ze daar nauwelijks op controleren.
Meestal staat er niet eens douane op Schiphol als je bij de bagageband wegloopt en kun je zo doorlopen naar buiten.

Vluchten uit Turkije en Azie zijn veel interessanter voor de douane, smokkel van diersoorten, nepartikelen invoeren enzo.
En twee losse body's en wat accu's van machines in je tas lijkt me ook niet invoeren. Je hoort ook van mensen die de doos van een laptop weggooien en dan gewoon mee kunnen nemen.

Desnoods neem je op de heenweg je lader mee. Heb je lekker geklust tijdens familiebezoek in Amerika.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:30
Framoes schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:51:
[...]

En twee losse body's en wat accu's van machines in je tas lijkt me ook niet invoeren. Je hoort ook van mensen die de doos van een laptop weggooien en dan gewoon mee kunnen nemen.

Desnoods neem je op de heenweg je lader mee. Heb je lekker geklust tijdens familiebezoek in Amerika.
mijn vader moet vaak voor z'n werk in Congo en landen in die omgeving zijn, maar de accu's van het gereedschap worden niet in de koffers gewaardeerd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:58

Aapje

Opel-beun
Denk dat je alleen moet opletten met het vervoeren van de batterijen ivm. regelgevingen rondom lithium accu's en brand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
In een vliegtuig zullen ze daar idd niet blij mee zijn. Goed punt.

Dan maar een berg losse machines zonder accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
atmoz schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:18:
[...]

Ik heb de Bosch, en ben zeer tevreden erover _/-\o_

Voorheen had ik 2 groene PSM160 ofzoiets meen ik, maar die blauwe is toch echt een stuk serieuzer 8)

[edit]

Het is trouwens de GSS 160 ;)
Er zit een perforator bij, volgens de website info. Waarvoor dient die (welk type zool)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Dat ik accu's maar gewoon hier moet blijven halen was me al langer duidelijk, maar dat ik daar eerder tegenaan liep was niet aan gereedschap gerelateerd. Maar een paar body's voor grofweg halve prijs zou alsnog een noemenswaardige besparing zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
McGryphon schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:38:
Dat ik accu's maar gewoon hier moet blijven halen was me al langer duidelijk, maar dat ik daar eerder tegenaan liep was niet aan gereedschap gerelateerd. Maar een paar body's voor grofweg halve prijs zou alsnog een noemenswaardige besparing zijn.
Wel opletten: mijn cirkelzaag komt uit de states. Heeft daarom inch markeringen (niet boeiend) en een 5/8" as (verloopje nodig naar 20mm, geklungel)

Houd dat in de gaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
Framoes schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 14:51:
Dat zou ik maar helemaal niet zegen tegen de Immigration Officer bij aankomst in de VS.
Dan heb je grote kans dat je het land helemaal niet inkomt.....
Je zal niet de eerste zijn. :X

Iets met illegaal werken zonder werkvisum, en als jij daar "gratis" bij je familie aan het werk was, dan had een Amerikaan dat werk ook kunnen doen.
Framoes schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 15:53:
In een vliegtuig zullen ze daar idd niet blij mee zijn. Goed punt.

Dan maar een berg losse machines zonder accu.
Ik had vorig jaar een haakse accuboormachine gekocht in de VS (bare tool, zonder accu)
Deze zat in mijn handbagage.

In New York ben ik daar zonder problemen mee door security gekomen, maar bij de overstap in Frankfurt onderweg naar Schiphol werd de boormachine opgemerkt door security.
Electronica mocht niet mee in de handbagage volgens hun :(
Moest alsnog in de ruimbagage. :P

[ Voor 49% gewijzigd door bluemoon23 op 05-10-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 17:46

Atmoz

Techno!!

Raymond schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:26:

Er zit een perforator bij, volgens de website info. Waarvoor dient die (welk type zool)?
Een perforator?

Daar weet ik niets van O-) Of ik heb niet goed gekeken :P

Maar ik denk dat ze geperforeerde zool/papier bedoelen ofzo (voor de afzuiging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
bluemoon23 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:30:
[...]

Dat zou ik maar helemaal niet zegen tegen de Immigration Officer bij aankomst in de VS.
Dan heb je grote kans dat je het land helemaal niet inkomt.....
Je zal niet de eerste zijn. :X

Iets met illegaal werken zonder werkvisum, en als jij daar "gratis" bij je familie aan het werk was, dan had een Amerikaan dat werk ook kunnen doen.
Haha, oh wee als je Amerikanen hun werk afneemt (they took our jobs! Soutpark).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Raymond schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 16:54:
[...]

Wel opletten: mijn cirkelzaag komt uit de states. Heeft daarom inch markeringen (niet boeiend) en een 5/8" as (verloopje nodig naar 20mm, geklungel)

Houd dat in de gaten :)
Ik ben me ervan bewust dat ze daar onlogisch zijn ja, dat blijft een klein puntje bij bepaalde gereedschappen, maar dan is het zelfs nog een optie om het afwijkende onderdeel gewoon door het euro onderdeel te vervangen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
atmoz schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 17:32:
[...]

Een perforator?

Daar weet ik niets van O-) Of ik heb niet goed gekeken :P

Maar ik denk dat ze geperforeerde zool/papier bedoelen ofzo (voor de afzuiging).
Nee, echt een perforator. Ik heb het even in de handleiding opgezocht: kan je papier mee perforeren voor de kleine zool met klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
McGryphon schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 18:20:Ik ben me ervan bewust dat ze daar onlogisch zijn ja, dat blijft een klein puntje bij bepaalde gereedschappen, maar dan is het zelfs nog een optie om het afwijkende onderdeel gewoon door het euro onderdeel te vervangen :+
Mijn DeWalt accucirkelzaag komt ook uit de VS, was $120 voor bare tool.
Omdat die asmaat afwijkend is heb ik er gelijk maar een reserve zaagblad bijgekocht, was weer een rib uit mijn lijf met $9,99 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkie196 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:51:
[...]
Ik wil niet weten wat een invalzaag op niveau van bv. een Mafell MT55 cc, maar dan op accu's, zou moeten kosten. Als boorhamers een indicatie zijn, ben je dan wel 2x zoveel kwijt.
Zeker dat klopt maar je noemt met Mafell nu wel wat op. O-)
Ik wil mij nu niet meer in wéér een vreemd en duur ecosysteem storten als ik er nog geen enkele accu voor heb.

Makita heeft met de 230V invalcirkelzaag SP6000J1X al een hele fijne inval zaagmachine die misschien met betrekkelijk weinig ingrepen tot een handige 2x18V kan worden verbouwd.
Daar zou ik wel oren naar hebben en ik vermoed wel meer.

Ik gebruik de accucirkelzaag nu vooral voor onhandelbaar grote platen die ik buiten op een stel balkjes op de grond zaag voor zij in compacter vorm naar binnen verhuizen en als je vervolgens de cirkelzaag met een uiterst mobiele en precieze zaagliniaal kunt gebruiken dan werkt dat wel zo fijn.
Dat gaat nu dus niet.
Komen ze met een eigentijds 2x18V machine maar zitten de overige specs nog steeds op hoogbejaard Flintstone niveau. :+

Pak nu alsjeblieft eens even lekker door denk je dan en trap niet zo onnodig op de innovatieve noodrem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Zijn er hier mensen die weten wat voor gereedschap er wordt gebruikt om van die veren van sectionaalpoorten op spanning te brengen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verstekbakker schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:30:
Zijn er hier mensen die weten wat voor gereedschap er wordt gebruikt om van die veren van sectionaalpoorten op spanning te brengen?
Gebruik je daar niet gewoon een sectionaalspannertje voor?? :+

Grapje.
Zou dat voor die ene keer niet gewoon met een eind stevig dubbel gelust touw gaan dat je net zolang wurgt tot de veer op lengte komt, of anders met een oldschool rateltakel??

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2016 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 09:16
Verstekbakker schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 20:30:
Spanijzers...

Afbeeldingslocatie: http://www.garagedeuronderdeel.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/600x/6a8f7ba13d5f7a842c40d46e2bad4a21/g/e/getimage_15_.jpg

https://www.derooijgarage...slot-%E2%82%AC165,00.html

[ Voor 8% gewijzigd door Jevon op 05-10-2016 20:43 ]

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Geen idee hoe je dat met die rateltakel zou moeten doen... En die spanijzers zijn niet zo veel anders dan de stukken ijzer waar we vanmiddag mee gestoeid hebben en dat gaat op een gegeven moment gewoon niet meer, zo zwaar... Ik vind het ook echt link om die dingen op te draaien, zou het minder link moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11

Vliegvlug

Flight Simple

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 01:04:
[...]

Nee alsjeblieft zeg, houd het toerental voor hout gewoon lekker op maximaal voor een mooie en superstrakke finish.
Het is niet voor niets dat de toerentallen van een bovenfrees zo hoog zijn. ;)
Vandaag pas weer tijd gehad verder te frezen en 'm deze keer op max gezet, 30.000 toeren en de freessnede ziet er nu inderdaad een stuk stakker uit. Dus dank voor de tip! d:)b

Geen rook gezien ofzo en het lagertje draait ook nog goed.
[...]
Als maatvastheid je doel is, dan moet je zeker geen nat hout gaan frezen dat na droging zal gaan werken. :+
Het is gelukkig maar voor een schutting dus luistert allemaal niet erg nauw, vandaar dat ik niet wachtte tot het droog was, wilde het freesje gewoon snel testen. :)
Als ik ooit nette dingen als meubels ga maken zal ik wel wat preciezer werken. ;)

Maar dan komt er ook een andere bovenfrees, want gebruik nu deze 7 jaar oude topper:

Gamma BF-1200

Een echte BF-1200 van de Gamma! :P

En nog als nieuw ook want destijds alleen 1x gebruikt om het laminaat kamerbreed door te frezen en daarna niet meer aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 09:16
Verstekbakker schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:14:
Geen idee hoe je dat met die rateltakel zou moeten doen... En die spanijzers zijn niet zo veel anders dan de stukken ijzer waar we vanmiddag mee gestoeid hebben en dat gaat op een gegeven moment gewoon niet meer, zo zwaar... Ik vind het ook echt link om die dingen op te draaien, zou het minder link moeten zijn?
Of je moet hierin willen investeren:

http://www.flexiforce.com...&sIND=CHECKED&sAvail=FFEU

Maar dat is denk ik niet de bedoeling :9.

Veren van sectionaaldeuren opspannen is inderdaad ouderwets zwoegwerk. Het aantal slagen dat je op moet spannen staat vaak op de deur vermeld, probeer je de veer niet te ver op te spannen?

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Vliegvlug schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 00:48:
Als ik ooit nette dingen als meubels ga maken zal ik wel wat preciezer werken. ;)

Maar dan komt er ook een andere bovenfrees, want gebruik nu deze 7 jaar oude topper:

[afbeelding]

Een echte BF-1200 van de Gamma! :P

En nog als nieuw ook want destijds alleen 1x gebruikt om het laminaat kamerbreed door te frezen en daarna niet meer aangeraakt.
Voet van dat apparaat ziet eruit als die van mijn Metabo. Ik betwijfel of je opeens mooiere meubels gaat maken als je een dure bovenfrees hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Jevon schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 08:53:
[...]

Of je moet hierin willen investeren:

http://www.flexiforce.com...&sIND=CHECKED&sAvail=FFEU

Maar dat is denk ik niet de bedoeling :9.

Veren van sectionaaldeuren opspannen is inderdaad ouderwets zwoegwerk. Het aantal slagen dat je op moet spannen staat vaak op de deur vermeld, probeer je de veer niet te ver op te spannen?
Nee de max die we konden halen was ook echt veel te weinig. We hebben nu bedacht dat we de poort beter omhoog kunnen rollen en dan de kabels netjes oprollen en dan de poort gewoon laten zakken. Die trekt dan de veer vanzelf op spanning. Maar ook dat is teringwerk. Zeker wanneer de boel allemaal niet precies recht is etc...

Anyway, nog maar wat meer eraan klooien, meer kan ik er ook niet van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11

Vliegvlug

Flight Simple

Raymond schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:06:
[...]

Voet van dat apparaat ziet eruit als die van mijn Metabo. Ik betwijfel of je opeens mooiere meubels gaat maken als je een dure bovenfrees hebt.
Een Metabo kloon dus misschien wel. :+

Een duurdere machine zal waarschijnlijk niet zozeer mooiere resultaten opleveren maar wel een stuk prettiger werken en dat is ook veel waard.

Die paar plankjes gaan nog wel met dit ding maar als ik regelmatig zou gaan bovenfrezen wil ik wel wat meer comfort.
Elektronische regeling om het toerental vast te houden bij belasting, blokkering op de startknop, aanslagblok dat wel makkelijk te verdraaien is, dat soort dingen. :)

Maar ik zie mezelf nog geen meubelmaker worden dus heb ook nog geen goed excuus iets beters te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik ben eerdaags misschien wel voor een knappe bovenfrees in de markt, om de Einhell van mn pa te vervangen, maar dat zien we dan wel.
Heb toch voorlopig geen tijd om aan die projectjes te beginnen :P

[ Voor 10% gewijzigd door McGryphon op 06-10-2016 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
Als ik al voor de derde dag op rij naar Bender aan het kijken ben voor een 10.8 machine, dan betekent dat toch wel iets denk ik? Wel leuk, die 10.8 range van Bosch.....

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:30
KillaZ schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 08:43:
Als ik al voor de derde dag op rij naar Bender aan het kijken ben voor een 10.8 machine, dan betekent dat toch wel iets denk ik? Wel leuk, die 10.8 range van Bosch.....
Op eBay zijn/waren de prijzen lager van Baumarkt Bender.
Heb voor 100 euro (+8 verzendkosten) een setje gehaald met 4,0 Ah en 2,0 Ah accu, oplader, accessoires en een tasje. Nu is de prijs omhoog naar 119 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vliegvlug schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:56:
[...]
Een duurdere machine zal waarschijnlijk niet zozeer mooiere resultaten opleveren maar wel een stuk prettiger werken en dat is ook veel waard.
...............
Elektronische regeling om het toerental vast te houden bij belasting, blokkering op de startknop, aanslagblok dat wel makkelijk te verdraaien is, dat soort dingen. :)
Wat dat aangaat werkt mijn 1600W Ryobi van 30 jaar geleden net zo als de iets eigentijdser Festo en Bosch bovenfrezen.
De intussen bejaarde Ryobi mist alleen de zeer nuttige zachtaanloop, waardoor je tijdens het starten iedere keer een optater krijgt.
Dat is best lastig als de frees door omstandigheden al per se op het werkstuk moet staan. :+
De toerentalregeling van een bovenfrees gebruik ik zo goed als nooit.

Waar de Ryobi na al die jaren van misbruik nog steeds zeer precies loopt, is het geluid wel aan de erg rauwe en luide kant.
Wat dat betreft lopen de Festo en de blauwe Bosch 2000W 1700W als supersmooth naaimachines.

De diepteverstelling van de Bosch heeft dan weer de hinderlijke neiging op de hoofdas te slippen, dat is een buitengewoon ergerlijk kwaaltje en het gevolg van een slechte constructie cq ontwerpfout.
De parallelgeleiding van de Ryobi is net als de oldskool Makita´s full metal en ziet er misschien spartaans uit, maar werkt in de praktijk handig en degelijk en is efficiënt en supersnel in te stellen.
Daarnaast lijken zowel Festo als Bosch amper iets te hebben bijgeleerd, het instellen van de Festo vind ik daarnaast zelfs aan de ergerlijk amateuristische kant.

Vergelijk dit soort dingen dus voor je iets besluit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Nou eindelijk binnen en nog een upgrade gekregen ook:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OXZloTrP7oNYkOr9BBDg7oYA/full.png

De DTD146 is uiteindelijk een DTD152 geworden (toch 5nm meer O-) )

Uiteindelijk een fantastische deal €660 betaald waar ik bij de concurrenten (heb even een identieke samenstelling bij ToolMax in het winkelwagentje gegooid) €820 kwijt zou zijn voor hetzelfde.

* Uncle Mel is happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
http://www.coptool.com/ma...compacts-are-12v-killers/

Ik hoop dat Makita deze snel naar NL brengt. Die boormachine lijkt wel heel veel op de DDF/DHP483, maar die slagschroef kan ik nergens terugvinden.

De 10.8V brushless slagschroef is trouwens ook onderweg. De onderdelentekening staat al op Makita.nl (TD111D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Oeh, nice!

Wel net te laat! Ik ben net mn Bosch 10,8V collectie aan het opbouwen. Maar dit is wel heel cool om naast de "gewone" 18V machines te hebben! Slim bedacht ook wel, vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Ik zat eerste te azen op de 10.8V BL slagschroevendraaier, maar aangezien ik als 18V heb, is dit een betere oplossing. In de VS is een set met de boormachine en slagschroevendraaier met 2x 2Ah accu 229 dollar. Hier dus waarschijnlijk 300 euro of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 09:19
Framoes schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 14:28:
De 10.8V brushless slagschroef is trouwens ook onderweg. De onderdelentekening staat al op Makita.nl (TD111D).
Ik vind het nog steeds gek dat ze van ultracompact 10.8v naar lompe batterij variant zijn gegaan. Ik snap dat ze met 1 lader alles van 7-18V willen kunnen laden maar de kleine staafbatterijen van 10.8V zijn juist klein en wendbaar. Als ik het niet vervelend vind om een blok onder de boor te hebben had ik wel 14V en 18V genomen met meer powah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:46:

De diepteverstelling van de Bosch heeft dan weer de hinderlijke neiging op de hoofdas te slippen, dat is een buitengewoon ergerlijk kwaaltje en het gevolg van een slechte constructie cq ontwerpfout.
De parallelgeleiding van de Ryobi is net als de oldskool Makita´s full metal en ziet er misschien spartaans uit, maar werkt in de praktijk handig en degelijk en is efficiënt en supersnel in te stellen.
Daarnaast lijken zowel Festo als Bosch amper iets te hebben bijgeleerd, het instellen van de Festo vind ik daarnaast zelfs aan de ergerlijk amateuristische kant.

Vergelijk dit soort dingen dus voor je iets besluit. ;)
Over welke Bosch heb je het hier?
Niet over de Bosch GMF1600CE geloof ik, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

atmoz schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 19:53:
[...]
Over welke Bosch heb je het hier?
Niet over de Bosch GMF1600CE geloof ik, of wel?
Nee het gaat om de Bosch GOF1700ACE, een bovenfrees die nog in oude prehistorische guldens moest worden afgerekend. ;)

Ik moet de diepteinstelling van deze Bosch nog eens onder handen nemen, met een beetje vet op de geleiding verstelt de diepte als een zonnetje, maar slipt hinderlijk.
Als de geleiding echter 'ontvet en droog' is dan hakkelt de geleiding teveel naar m'n zin doordat het bewuste vastzetnokje dan de neiging heeft zich minstens zo hinderlijk op de verticale hoofdas vast te zetten.
Gewoon een brakke constructie, leuk bedacht maar blijkbaar nooit in de praktijk getest. :X

Geef mij maar een eenvoudige diepteverstelling die je met een draaiknop kunt fixeren, die werkt tenminste altijd en betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:20

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Zo, tijdje terug een blauwe bosch 7-125 slijptol gekocht met een extra GSR13 klopboor voor weinig bijbetaling. Erg goedkoop uiteindelijk door levering in een doos dus zonder L-boxx.

Toch wel lastig dus met een nog rondslingerende tegoedbon een L-boxx 238 gekocht.

Ik gebruik die klopboor en de slijptol toch weinig dus ze kunnen mooi samen opgeruimd met wat accesoires in één kist :)

L-boxx238

Leermomentje, toch voortaan maar gereedschap incl bijbehorende koffer kopen :+

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21

Reinier

\o/

Nice. Gooi je ze er los in of heb je er losse inlays bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Reinier schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 15:44:
Nice. Gooi je ze er los in of heb je er losse inlays bij?
1 l-boxx voor beide machines, ik maak wel een divider van een stukje plaat dat hier nog rondslingert :)

Ik gebruik ze weinig dus geen probleem om ze samen op te bergen.

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 08-10-2016 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Framoes
Fraggert schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 16:30:
[...]

1 l-boxx voor beide machines, ik maak wel een divider van een stukje plaat dat hier nog rondslingert :)

Ik gebruik ze weinig dus geen probleem om ze samen op te bergen.
Ik gebruik een Mbox voor los handgereedschap (er slingeren ook nog wat dingen rond). Gewoon 5mm multiplex met Sugru vastgemaakt.

https://tweakers.net/ext/f/7LrrOIdTrzIDQCs49VFuHYq0/full.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Framoes op 09-10-2016 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28
Framoes schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:11:
[...]

Ik gebruik een Mbox voor los handgereedschap (er slingeren ook nog wat dingen rond). Gewoon 5mm multiplex met Sugru vastgemaakt.

[afbeelding]
Je plaatje doet het niet 😐

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

[afbeelding]
Thanks, fiks ff je plaatje :)

Ik weet dat er meer soorten en merken systainers op de markt zijn zosls Tanos, Sortimo, etc.

Voor los spul zoals mijn freesjes en kopieerringen en DIY-jigs voor mijn OF1010 heb ik de Metaloc kisten van Metabo _/-\o_

Die zijn echt super, sluiting werkt prettig, beter handvat en erg stevig, en last but not least, een stuk goedkoper :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jP1pv02fRuit4HJgs4aY4HIn/full.jpg

Voor de slijptol en de boor wou ik echter een merkeigen Bosch Pro kist :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Appie Heijn schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:45:
[...]

Mbox zijn die van Makita :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/c7Oc9UapeSqPxUWcSrUx1X5i/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik moet zeggen, als we het toch over systemen hebben, dat voor mij (veel rondslepen van grote hoeveelheden gerei, niet altijd over mooie gelijke vloeren) Dewalt Toughsystem erg goed bevalt. Op zichzelf staand al erg degelijke kisten ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Appie Heijn schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 21:45:
[...]

Heb m aangepast. Doet ie t nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
McGryphon schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 01:14:
Ik moet zeggen, als we het toch over systemen hebben, dat voor mij (veel rondslepen van grote hoeveelheden gerei, niet altijd over mooie gelijke vloeren) Dewalt Toughsystem erg goed bevalt. Op zichzelf staand al erg degelijke kisten ook :)
Verrassend ook :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:16
[...]

https://tweakers.net/ext/f/7LrrOIdTrzIDQCs49VFuHYq0/full.jpg
Heb je een Nederlandse shop voor sugru met schappelijke prijzen? Ik zie het regelmatig langskomen op Lifehacker, en ben eens op zoek gegaan maar kwam er op neer dat het via Ebay uit de VS moest komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:42

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

tja, wat is schappelijk... ik bestel bij sugru zelf. gaat prima.

Een leuk detail: de eerste keer dat ik sugru zag was in het Victoria&Albert Museum, tijdens de tentoonstelling "Power of Making"...

Afbeeldingslocatie: http://www.culture24.org.uk/asset_arena/9/35/66/366539/v0_master.jpg

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik heb een grote slijptol in een toughbox van een roltrap af zien donderen zonder schade aan kist of contents. Met andere systemen heb ik het niet geprobeerd, maar acht ik de kans van slagen tocg kleiner gebaseerd op hoe het aanvoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53

Dirty

Is it capputime yet?

geekeep schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 08:38:
[...]

Heb je een Nederlandse shop voor sugru met schappelijke prijzen? Ik zie het regelmatig langskomen op Lifehacker, en ben eens op zoek gegaan maar kwam er op neer dat het via Ebay uit de VS moest komen. :(
Sugru in NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Iemand ervaring met Ferm accuboormachines? Ik lees hier dat het een B-merk is, maar verder niets over kwaliteit en levensduur. Ik ben op zoek naar een 18V Lithium-ion boormachine, budget tot ongeveer €125,-.

Na wat vergelijkingen ben ik uitgekomen op een Powerplus POWX0047LI van €95,- en een Ferm CDM1114S van €105,- (tijdelijke actie, normaal €125,-).

Verklaring prijsverschil: 44Nm vs 38Nm, 1400 tpm vs 1300 tpm, Koolborstelloze motor voor de Ferm, niet voor de Powerplus. Powerplus krijgt op Coolblue 103 positieve reviews vanwege zijn prijs/kwaliteit, Ferm 'maar' 3. Vandaar mijn vraag; iemand ervaring met dit merk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Ik zag bij Redcoon een linkje staan naar een veel betere aanbieding voor jou: de Metabo BS 18 Li voor 90 euro. Bewezen machine van een A-merk met betere specificaties dan genoemde Ferm.

Overigens zie ik in de beschrijving van die Ferm nergens dat het apparaat brushless zou zijn... En indien dat wel het geval zou zijn zou ik mijn bedenkingen hebben bij die specs voor een 18V brushless machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
McGryphon schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:06:
Ik zag bij Redcoon een linkje staan naar een veel betere aanbieding voor jou: de Metabo BS 18 Li voor 90 euro. Bewezen machine van een A-merk met betere specificaties dan genoemde Ferm.

Overigens zie ik in de beschrijving van die Ferm nergens dat het apparaat brushless zou zijn... En indien dat wel het geval zou zijn zou ik mijn bedenkingen hebben bij die specs voor een 18V brushless machine.
Wat een top aanbieding, bedankt! Is er een nieuwe versie verkrijgbaar waardoor deze gedumpt worden door Redcoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:16
Daan87423 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:31:
[...]

Wat een top aanbieding, bedankt! Is er een nieuwe versie verkrijgbaar waardoor deze gedumpt worden door Redcoon?
Zie frontpage, Redcoon is/gaat failliet sluit zijn deuren.

nieuws: 'Webwinkel Redcoon gaat de deuren sluiten'

Oftewel, voor eventuele garantie moet je bij de fabrikant zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door geekeep op 09-10-2016 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:20
Klopt het dat de hoge L-boxxen (374mm) in Duitsland niet goedkoper zijn dan hier in Nederland?

Dat zou namelijk voor het eerst zijn dat het niet de moeite is om het in Duitsland te bestellen...

Of ik kijk verkeerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

McGryphon schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:06:
gloeiendegloeiende........"Dit product is niet langer beschikbaar"

wil ik hem nét bestellen |:(
Daan87423 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:31:
[...]

heb jij hem nog kunnen bestellen Daan? :)

[ Voor 22% gewijzigd door Fraggert op 09-10-2016 14:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik heb de orderbevestiging in m'n inbox staan >:)

Al zou het mij niks verbazen als het om een prijsfout gaat eigenlijk. Van 280 voor 90. Da's minder dan 1/3de van de normale prijs.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

RaZ schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:46:
Ik heb de orderbevestiging in m'n inbox staan >:)

Al zou het mij niks verbazen als het om een prijsfout gaat eigenlijk. Van 280 voor 90. Da's minder dan 1/3de van de normale prijs.
Beter man, hoop dat je hem geleverd krijgt.

Een 2de accutol, naast mijn 14.4 panasonic, staat nog op mijn wilikhebbenlijstje en deze metabo was echt een no-brainer voor 9 tientjes 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweegroenethee
Fraggert schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:36:
heb jij hem nog kunnen bestellen Daan? :)
Ja gelukkig wel, 2 stuks zelfs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Daan87423 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:02:
[...]

Ja gelukkig wel, 2 stuks zelfs >:)
$%=$$#/^&&&€€£¥€€_%&&^^:""'-@×÷#$/& :(

:P

Hopen maar, net als Raz, dat je ze gewoon krijgt uitgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
RaZ schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:46:
280 is natuurlijk weer overdreven, ze zijn zonder actie al vanaf €189,- te vinden: https://www.toolmax.nl/me...boorschroevendraaier.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Daan87423 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:10:
[...]

280 is natuurlijk weer overdreven, ze zijn zonder actie al vanaf €189,- te vinden: https://www.toolmax.nl/me...boorschroevendraaier.html
140 in dld, maar ging denk ik meer om dat 9 tientjes echt een scheitprijs is voor zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15-09 12:39
Damn. Heb de Metabo aanbieding ook gemist. Balen zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

duc848 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 13:34:
Klopt het dat de hoge L-boxxen (374mm) in Duitsland niet goedkoper zijn dan hier in Nederland?

Dat zou namelijk voor het eerst zijn dat het niet de moeite is om het in Duitsland te bestellen...

Of ik kijk verkeerd..
Ik had het idee dat ze op amazon goedkoper waren de lboxen in het algemeen, maar misschien heb ik met mijn neus gekeken...

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Scheelt een tientje met de winkels die ik kan vinden (amazon vs gereedschappelijk).
is toch 20%. Beide gratis verzenden, als ik het zo snel zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wie weet er naast https://www.elektrowerkzeuge-bender.de/ nog een goedkope duitse webshop?

Ik wist er nog 1 maar die ben ik ff kwijt 8)7

Ik zit af en toe toch eens te kijken naar een 2de accutol :)

[ Voor 58% gewijzigd door Fraggert op 10-10-2016 08:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dirty
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:53

Dirty

Is it capputime yet?

Fraggert schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 07:58:
Wie weet er naast https://www.elektrowerkzeuge-bender.de/ nog een goedkope duitse webshop?

Ik wist er nog 1 maar die ben ik ff kwijt 8)7

Ik zit af en toe toch eens te kijken naar een 2de accutol :)
https://www.werkzeugeguenstiger.de/
http://www.werkzeugalarm.de/
https://www.rubart.de/
http://www.fine-tools.com/

zoeken via
http://www.idealo.de/
http://www.billiger.de/

Of kijken via amazon.de, kom je ook een hoop shops tegen. (niet allemaal even goedkoop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bedankt jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
heise.de/preisvergleich is ook een fijne prijsvergelijker voor Duitsland. Gebruik hem zelf vooral voor hardware en cameraspul, maar staat ook veel gereedschap op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Top!

ik heb McGryphon gevraagd het hele spul ff in de OP te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zou graag jullie mening nog ff hebben :)

Wat is kwalitatief (dus even los van de prijs en 't max aantal Nm en accuvermogen in Ah) hier de betere accutol?

Metabo BS 18
https://www.elektrowerkze...-im-koffer-602207510.html

Bosch GSR 18
https://www.elektrowerkze...at-al-1820-cv-l-boxx.html

Ik heb wat meer met beide merken dan met Makita, Hitachi en Milkyway :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
Fraggert schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:58:

Wat is kwalitatief (dus even los van de prijs en 't max aantal Nm en accuvermogen in Ah) hier de betere accutol?

Metabo BS 18

Bosch GSR 18

Volgens mij is er met beiden niets mis. Ik heb sinds kort de GSR 18 EC 2016, en ik heb nog nooit zo'n top accuboor gehad, maar die Metabo lijkt me ook helemaal top.

|>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Metabo BS 18

Bosch GSR 18

Ik heb die Bosch, en vind hem super fijn 8)
Maar inderdaad, met die Metabo zal ook niets mis zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Kijk ook eens naar de BS 18 Quick. Dat is de Metabo Powermaxx 10,8v body (dus lekker compact), maar dan met 18v accu's en ook handig een afneembare kop, je kunt hem dan zonder Jacobs Chuck gebruiken (is die nog korter/compacter) en met een hoekstuk om een hoekje boren/schroeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Okay thanks guys :)

Mij bekruipt namelijk het gevoel dat Bosch een beetje een tweedeling aan het maken is wat betreft bouwkwaliteit in zijn programma. Sinds kort is Bosch Pro niet alleen bij de Hornbach te krijgen maar ligt blauw zelfs gebroederlijk naast groen in de schappen bij de Gamma 8)7

Ik heb sinds kort een GHB2-28, GWS 7-125 en GSB13.

GHB 2-28 .......duitsland
GWS 7-125.....china
GSB13............rusland

ondanks natuurlijk een prijsverschil tussen de machines onderling vind ik de duitse 2-28 echt stukken beter in elkaar steken. De GSB voelt echt goedkoop/goedkoper in elkaar gezet, helemaal niet alsof je een professionele blauwe Pro boor in je handen hebt.
De chinese GWS zit er qua bouwkwaliteit tussen in.

Het lijkt net alsof de toppers nog uit DLD komen en de rest goedkoper wordt geproduceerd.

Ik vind het lastig te bewoorden maar heeft iemand anders ook dit idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Niet online
Neem een Metabo, maar dan met die nieuwe LiHD accu's. Die schroeft je helemaal de moeder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Fraggert schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:36:
Okay thanks guys :)

Mij bekruipt namelijk het gevoel dat Bosch een beetje een tweedeling aan het maken is wat betreft bouwkwaliteit in zijn programma. Sinds kort is Bosch Pro niet alleen bij de Hornbach te krijgen maar ligt blauw zelfs gebroederlijk naast groen in de schappen bij de Gamma 8)7

Ik heb sinds kort een GHB2-28, GWS 7-125 en GSR13.

GHB 2-28 .......duitsland
GWS 7-125.....china
GSR13............rusland

ondanks natuurlijk een prijsverschil tussen de machines onderling vind ik de duitse 2-28 echt stukken beter in elkaar steken. De GSR voelt echt goedkoop/goedkoper in elkaar gezet, helemaal niet alsof je een professionele blauwe Pro boor in je handen hebt.
De chinese GWS zit er qua bouwkwaliteit tussen in.

Het lijkt net alsof de toppers nog uit DLD komen en de rest goedkoper wordt geproduceerd.

Ik vind het lastig te bewoorden maar heeft iemand anders ook dit idee?
Die GSR waar we 't over hebben kun/mag je ook niet vergelijken met bijvoorbeeld een (vele) duurdere GSR 18-VE-2-Li. Die eerste is gewoon een fijne/lichte en super goedkope machine, die tweede is een beest van een ding! En ook wat duurder: https://www.mastertools.n...Lfv3oeW0M8CFSwq0wodNBYBlw

Maar ondanks dat voelt die lichtere toch goed aan vind ik. Heb er al zéér veel accu ladingen (6AH accu's 8)) op zitten, dat zijn dus vele duizenden schroeven en gaten :9 Ben nog altijd 100% tevreden erover.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:26
atmoz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

Die GSR waar we 't over hebben kun/mag je ook niet vergelijken met bijvoorbeeld een (vele) duurdere GSR 18-VE-2-Li. Die eerste is gewoon een fijne/lichte en super goedkope machine, die tweede is een beest van een ding! En ook wat duurder: https://www.mastertools.n...Lfv3oeW0M8CFSwq0wodNBYBlw

Maar ondanks dat voelt die lichtere toch goed aan vind ik. Heb er al zéér veel accu ladingen (6AH accu's 8)) op zitten, dat zijn dus vele duizenden schroeven en gaten :9 Ben nog altijd 100% tevreden erover.
Dan heb je ook nog deze (heb ik gehaald): http://www.ebay.de/itm/40...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT die zit er zo te zien redelijk tussenin. Bizar hoeveel modellen/varianten er zijn, raak je soms behoorlijk de weg in kwijt.

[ Voor 4% gewijzigd door simon op 10-10-2016 13:58 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verstekbakker schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:41:
Neem een Metabo, maar dan met die nieuwe LiHD accu's. Die schroeft je helemaal de moeder!
_O-

ik zal bij de Gamma die Bosch GSR18 eens flink bepotelen.

Ik gebruik het spul niet op dagelijkse basis, ik ben meer een fanatieke klusser bij tijd en wijle :)
Dus ik hoef niet the latest and the greatest voor 8 uur standbouw. Ik kan dus prima uit met 2x1,5 Ah want ik kan overal laden.

Een 2de accutol is echt puur gebruiksgemak om niet steeds boortjes en bitjes te hoeven wisselen. Aankomend voorjaar ga ik een grote blokhut bouwen dus dan gaat er weer volle bak geboort en geschroefd worden 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
simon schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:57:
[...]

Dan heb je ook nog deze (heb ik gehaald): http://www.ebay.de/itm/40...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT die zit er zo te zien redelijk tussenin. Bizar hoeveel modellen/varianten er zijn, raak je soms behoorlijk de weg in kwijt.
Valt mee. Een lichte, middelzware en zware. Voor elke klus 1 eigenlijk. Ook de power is daarop aangepast. Die wat jij wees is een mooie koolborstelloze apparaat met genoeg power.

Edit: dan heb je ook nog de verschillen in klopboorfuctie of niet. Gsr is zonder en gsb is met klopboorfuctie. En alles met EC erachter is koolborstelloos

[ Voor 12% gewijzigd door Brutalsranan op 10-10-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

atmoz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

ik begrijp dat ik ze niet mag vergelijk maar daarom zei ik ook dat ik de machine an sich niet zo robuust vind als ik had verwacht. Maar ik denk dat dat dan meer aan mijn verwachting ligt bij deze machine.

Wat is dan nou het verschil tussen al die 18 Volt GSR machines? 8)7

zijn dit dezelfde bodies? Aan de foto te zien zijn dit verschillende lijnen ofzo?
Blijkbaar is die V-ec echt zo'n dikke Pro-hufter zoals ik van Bosch Blauw verwacht.

https://www.mastertools.n...Lfv3oeW0M8CFSwq0wodNBYBlw

Want ik hoef maar 2x2.0 Ah ofzo. De reden daarvoor is dat ik me niet een hele dag de moeder hoef te schroeven ( :+ ) en ook na een aantal jaren goedkoper uit ben als ik eens aan nieuwe accu's toe ben :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 10-10-2016 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Brutalsranan schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:00:
[...]

Valt mee. Een lichte, middelzware en zware. Voor elke klus 1 eigenlijk. Ook de power is daarop aangepast. Die wat jij wees is een mooie koolborstelloze apparaat met genoeg power.

Edit: dan heb je ook nog de verschillen in klopboorfuctie of niet. Gsr is zonder en gsb is met klopboorfuctie. En alles met EC erachter is koolborstelloos
Voor de klopboorfunctie heb ik dus de GSB13 om eens in een baksteen te moeten boren. Moeten er gaten in het beton dan pak ik de GHB2-28 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
Fraggert schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:07:
[...]

ik begrijp dat ik ze niet mag vergelijk maar daarom zei ik ook dat ik de machine an sich niet zo robuust vind als ik had verwacht. Maar ik denk dat dat dan meer aan mijn verwachting ligt bij deze machine.

Wat is dan nou het verschil tussen al die 18 Volt GSR machines? 8)7

zijn dit dezelfde bodies? Aan de foto te zien zijn dit verschillende lijnen ofzo?

https://www.mastertools.n...Lfv3oeW0M8CFSwq0wodNBYBlw

Want ik hoef maar 2x2.0 Ah ofzo. De reden daarvoor is dat ik me niet een hele dag de moeder hoef te schroeven ( :+ ) en ook na een aantal jaren goedkoper uit ben als ik eens aan nieuwe accu's toe ben :)
Die laatste is de robustline van Bosch. Een sterk krachtig apparaat met een stalen boorkop. De ander heeft een plastic boorkop. Die tussenmodel wat je net liet zien, heeft sinds kort ook een stalen boorkop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brutalsranan
Fraggert schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:11:
[...]

Voor de klopboorfunctie heb ik dus de GSR13 om eens in een baksteen te moeten boren. Moeten er gaten in het beton dan pak ik de GHB2-28 :)
Ja dan heb je het idd niet nodig. Al hoef je het voor de prijsverschil niet te laten. Dat is soms maar een tientje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Brutalsranan schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:11:
[...]

Die laatste is de robustline van Bosch. Een sterk krachtig apparaat met een stalen boorkop. De ander heeft een plastic boorkop. Die tussenmodel wat je net liet zien, heeft sinds kort ook een stalen boorkop.
Robustline 8)7 juist, weer wat geleerd. Ik snapte al niet dat er zoveel verschil in de plaatjes en natuurlijk ook de prijzen zat.

Ik heb wel eens gewerkt met zo'n dikke Bosch en die was namelijk echt extreem robuust, en de 18 volts GSR accuboren waar ik net naar zat te kijken die leken daar totaal niet op, vandaar dat ik al twijfelde.
Die sets die zo rond de 200 euro liggen zitten dus niet in de Robustline.

Is er een overzichtje welke 18 volts GSR's in die Robustline zitten? :) Ze zijn duur, maar afhankelijk van de prijs mij de meerwaarde wel waard. Zeker als ik ze kan krijgen met 2x1,5 Ah.

Liever een dikkere Pro met kleine accu's dan een stapje lager met 2x4.0Ah bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Metabo heeft trouwens nog net een nieuw model: de Metabo BS 18 Lt BL. Zit tussen de BS 18 (instap) en BS 18 LTX Q BL I (topmodel) in. Komt met de nieuwe LiHD accu's en met een metalen snelspankop die tot 13mm gaat. En ook nog eens koolborstelloos.

https://www.metabo.com/nl...u-boorschroefmachine.html

Alleen nog bijna niet te krijgen volgens mij en zal ook wel stukje duurder zijn als de BS 18.

[ Voor 20% gewijzigd door miekol op 10-10-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
Fraggert schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 14:21:
[...]

Robustline 8)7 juist, weer wat geleerd. Ik snapte al niet dat er zoveel verschil in de plaatjes en natuurlijk ook de prijzen zat.

Ik heb wel eens gewerkt met zo'n dikke Bosch en die was namelijk echt extreem robuust, en de 18 volts GSR accuboren waar ik net naar zat te kijken die leken daar totaal niet op, vandaar dat ik al twijfelde.
Die sets die zo rond de 200 euro liggen zitten dus niet in de Robustline.

Is er een overzichtje welke 18 volts GSR's in die Robustline zitten? :) Ze zijn duur, maar afhankelijk van de prijs mij de meerwaarde wel waard. Zeker als ik ze kan krijgen met 2x1,5 Ah.

Liever een dikkere Pro met kleine accu's dan een stapje lager met 2x4.0Ah bijvoorbeeld.
Als je het voor over heb. Gsb 18 v-ec met de stalen boorkop dan. Een mooi licht apparaat met genoeg kracht. Wel de nieuwe model nemen met de zwarte stalen boorkop.

Edit: https://www.amazon.de/Bos...-06019E8101/dp/B00HYZAWLG.

Voor 70 euro meer heb je hem. Ook met 2 4.0ah accu's

[ Voor 7% gewijzigd door Brutalsranan op 10-10-2016 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes

Metabo BS 18

Bosch GSR 18

Gewoon voor de nieuwe subcompacts van Makita gaan. De slagschroevendraaier is nog niet te krijgen, maar de accutol is hier te krijgen als ddf483. Met kop is ie korter dan de Metabo BS 18 quick.

€80,- voor de body is natuurlijk ook geen geld. BL, 40Nm, 13mm snelspankop.
http://www.hd-gereedschap...fboormachine-compact.html

http://www.coptool.com/ma...compacts-are-12v-killers/

(Iemand moet Makita vertegenwoordigen hier, tussen al die Duitse fanboys ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 10-10-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Blijft een gaaf apparaat :)
Pagina: 1 ... 35 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.