[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 100 Laatste
Acties:
  • 724.027 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 07:36
McGryphon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:55:
[...]

Heb je ook een linkje? ;)
Op de Panasonic site zie ik zo snel geen 10,8V schroefboormachine staan, dus ik vrees het ergste eerlijk gezegd.
Toolnation en Conrad verkopen de set ook, maar allemaal voor €200+

http://www.elektrowerkzeu...30-led-lampe-ey-3732.html

Op de site van Panasonic powertools staat die schroefboor bij mij bovenaan onder 'producten' . Verder klikken naar een pdf folder leert me dat ze de 10.8V in 2014 hebben geïntroduceerd.

https://www.panasonic-powertools.eu/pt/24.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Framoes schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:06:
[...]

Toolnation en Conrad verkopen de set ook, maar allemaal voor €200+

http://www.elektrowerkzeu...30-led-lampe-ey-3732.html

Op de site van Panasonic powertools staat die schroefboor bij mij bovenaan onder 'producten' .
Hmm, bij schroefboormachines stond ie niet waar ik toestraks keek, wazig :P
Van de specificaties ga ik bepaald niet steil achterover, en ook bij ToolNation is de set bepaald niet duur; lijkt erop dat Panasonic zelf deze set al onder de vergelijkbare machines van Bosch Blauw, Milwaukee et al in de markt zet. Dat hoeft niet te zeggen dat het niet degelijk is overigens, maar ik gok dat deze machines wel iets minder capabel zijn dan wat je wellicht van Panasonic zou verwachten. Zeker ook gezien het prijsverschil met alle grotere Panasonic machines denk ik dat dit echt hun poging is om tot de normale gebruiker door te dringen, en ze dus ook niet proberen direct te concurreren met het sterkere 10,8V aanbod maar eerder met merken als Hitachi, AEG etc.

Veel meer kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen, behalve dat in mijn ervaring Panasonic wel redelijk weet op welke onderdelen ze het beste kunnen besparen om de algehele levensduur niet te veel te verkorten.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
McGryphon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:22:
[...]

Hmm, bij schroefboormachines stond ie niet waar ik toestraks keek, wazig :P
Van de specificaties ga ik bepaald niet steil achterover, en ook bij ToolNation is de set bepaald niet duur; lijkt erop dat Panasonic zelf deze set al onder de vergelijkbare machines van Bosch Blauw, Milwaukee et al in de markt zet. Dat hoeft niet te zeggen dat het niet degelijk is overigens, maar ik gok dat deze machines wel iets minder capabel zijn dan wat je wellicht van Panasonic zou verwachten. Zeker ook gezien het prijsverschil met alle grotere Panasonic machines denk ik dat dit echt hun poging is om tot de normale gebruiker door te dringen, en ze dus ook niet proberen direct te concurreren met het sterkere 10,8V aanbod maar eerder met merken als Hitachi, AEG etc.

Veel meer kan ik er eigenlijk ook niet over zeggen, behalve dat in mijn ervaring Panasonic wel redelijk weet op welke onderdelen ze het beste kunnen besparen om de algehele levensduur niet te veel te verkorten.
De specificaties zijn min of meer hetzelfde als de Makita 10.8V set die ik nu heb. Die wil ik vervangen voor een nieuwe set en toen kwam deze naar voren.

Deze heeft wel een mooiere lamp, een t-lock en 1,5Ah accu's (Makita 1,3Ah). Dus al is het geen superset, als het maar geen complete zooi is. Maar zolang het echt Panasonic is, vertrouw ik wel op de kwaliteit.

Eerst maar eens die Makita set op marktplaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Framoes schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:30:
[...]

De specificaties zijn min of meer hetzelfde als de Makita 10.8V set die ik nu heb. Die wil ik vervangen voor een nieuwe set en toen kwam deze naar voren.
De Makita 10,8V-lijn is dan ook ondertussen aan de oude kant, en ondertussen ingehaald door de meeste andere spelers. Het is nog steeds prima spul, maar het mist gewoon de kracht van wat nieuwere concurrenten. Ik ben benieuwd of ze nog met een brushless model gaan komen, dat zou al heel veel kunnen schelen.
Deze heeft wel een mooiere lamp, een t-lock en 1,5Ah accu's (Makita 1,3Ah). Dus al is het geen superset, als het maar geen complete zooi is. Maar zolang het echt Panasonic is, vertrouw ik wel op de kwaliteit.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het slecht spul is in ieder geval, na alles even te hebben bekeken ;)
Eerst maar eens die Makita set op marktplaats zetten.
Ik ga binnenkort eens kijken of ik de oude Panasonic 12V van mijn vader niet kan ombouwen tot een bedrade unit, gewoon voor bij de werkbank. Ik zeg niet dat jij dat met die Makita moet proberen, maar... O-)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Jelte,89 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 14:00:
Ik koop de DDF459ZJ, apparaatje al gezien voor 107 euro incl.
minus die 92 is dus 15 euro :)

Wel even opletten dat je em koopt bij een dealer,
Bij gereedschappelijk is de Makita DDF459ZJ €107,69 incl. BTW
https://www.gereedschappe...-schroefmachine-body.html

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappelijk.nl/media/catalog/product/cache/1/image/350x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/import/makita/BDF459ZJ_3.jpg

Met coupon code
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
krijg je daar nog 5 euro korting op (en nog steeds gratis verzenden).

En ze zijn een officiële Makita dealer (dus gratis accu).

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Juup schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:51:
[...]

Bij gereedschappelijk is de Makita DDF459ZJ €107,69 incl. BTW
https://www.gereedschappe...-schroefmachine-body.html

[afbeelding]

Met coupon code
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
krijg je daar nog 5 euro korting op (en nog steeds gratis verzenden).

En ze zijn een officiële Makita dealer (dus gratis accu).
Bij Toolnation een paar cent duurder, maar wel met gratis Wera bitset.

http://www.toolnation.nl/...garantie-gratis-accu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

McGryphon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:41:
[...]
De Makita 10,8V-lijn is dan ook ondertussen aan de oude kant, en ondertussen ingehaald door de meeste andere spelers. Het is nog steeds prima spul, maar het mist gewoon de kracht van wat nieuwere concurrenten. Ik ben benieuwd of ze nog met een brushless model gaan komen, dat zou al heel veel kunnen schelen.
Misschien al bekend maar makita heeft onlangs nieuwe 10.8V machines uitgebracht.
http://www.makita.nl/boor...?x=1&techid_1568=10(-c-)8

Het zijn geen brushless modellen maar misschien dat dat nog komt in de toekomst.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
thijsco19 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:22:
[...]

Misschien al bekend maar makita heeft onlangs nieuwe 10.8V machines uitgebracht.
http://www.makita.nl/boor...?x=1&techid_1568=10(-c-)8

Het zijn geen brushless modellen maar misschien dat dat nog komt in de toekomst.
Klopt, maar het enige nieuwe aan die units is het accusysteem, met andere woorden de backwards compatibility is er uit gesloopt zonder nieuwe motor of versnellingsbak te introduceren. Ben er niet echt van onder de indruk om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Framoes schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:02:
Bij Toolnation een paar cent duurder, maar wel met gratis Wera bitset.

Weet je toevallig ook welke Wera bitset er bij zit?
Staat nergens of ben ik te blind?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
Juup schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:39:
[...]

Weet je toevallig ook welke Wera bitset er bij zit?
Staat nergens of ben ik te blind?
Ik kon het ook nergens vinden. Zal wel een basic setje met houder en 8 of 9 bitjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:14

Jelte,89

Woodworking

Heb die set ook gekocht, een bithouder met 6 bitjes, de Wera Mini check..
Dit ding, maar dan effen zwart

Afbeeldingslocatie: http://www.tme.eu/html/gfx/ramka_2036.jpg

Overigens is die set die ik gekocht heb bij Toolnation, de DDF459ZJ ooit wat anders geweest, de laatste 3 letters zijn namelijk met een zwarte stift doorkrast,

Geeft niks uiteraard, ik vermoed zelf dat er van oorsprong een lader en 2 accus bij hebben gezeten, en dat ze vanwege de actie van makita zelf hebben bedacht, dus de set leeghalen, iets minder verdienen (maar hij verkoopt toch wel ivm de actie) op de body, en de lader/accus weer voor het volle pond verkopen oid

[ Voor 17% gewijzigd door Jelte,89 op 15-01-2016 23:19 ]

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
^^die bitjes heb ik ook bij mijn 10,8 in de koffer gegooid, ideaal klein setje tenzij je veel torx gebruikt. En ik heb al eerder uitgelegd waarom ik dat niet doe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ben er achtergekomen dat A4-RVS-universele/plaat/houtschroeven niet heel gangbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:16
McGryphon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 23:56:
^^die bitjes heb ik ook bij mijn 10,8 in de koffer gegooid, ideaal klein setje tenzij je veel torx gebruikt. En ik heb al eerder uitgelegd waarom ik dat niet doe :+
Slap excuus ;) Gewoon je mede-Jong-Nederlanders opvoeden en hen ook Torx laten gebruiken! Ik gebruik weinig anders meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
L.N. schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 07:35:
[...]

Slap excuus ;) Gewoon je mede-Jong-Nederlanders opvoeden en hen ook Torx laten gebruiken! Ik gebruik weinig anders meer.
Je herinnert je niet dat deel van de reden is dat ik nog duizenden goeie pozidriv schroeven heb, van 3,5*20 tot 6*150/110? ;)

Oh. En vlonders.Nooit meer Torx daarvoor :P

[ Voor 5% gewijzigd door McGryphon op 16-01-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

McGryphon schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:32:
[...]

Klopt, maar het enige nieuwe aan die units is het accusysteem, met andere woorden de backwards compatibility is er uit gesloopt zonder nieuwe motor of versnellingsbak te introduceren. Ben er niet echt van onder de indruk om eerlijk te zijn.
Ik heb er ook met aandacht naar gekeken, maar inderdaad, dit heeft voor mij totaal geen meerwaarde.
Goed, ze lijken meer op hun grote broertjes, je hebt meer Ah en je zal waarschijnlijk alle accus in dezelfde lader kunnen opladen, maar je verliest het grote voordeel: compacte, kleine en lichte machines. Nu hangt er weer een knots onder je handgreep en voor klein en licht montagewerk is dat nu juist een pre.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 00:02:
Ben er achtergekomen dat A4-RVS-universele/plaat/houtschroeven niet heel gangbaar zijn...
Wat is er zo specifiek aan die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:54:
...

Wat is er zo specifiek aan die dingen?
De staalsoort is kennelijk voor dergelijke schroeven niet zo gangbaar A2 is wel redelijk te verkrijgen, A4 een stuk minder. Op zich is er niets bijzonders, je kan diverse schroeven (wel een iets minder uitgebreid palet dan A2 of ander staal) zo bestellen, maar locaal hier heb ik niemandmet een uitgebreid assortiment kunnen vinden (zelfs niet bij een op watersport gerichte ijzerwarenhandel), wel wat meer in machineschroeven, maar die heb ik niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je ze voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
teacher schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 10:51:
[...]

Ik heb er ook met aandacht naar gekeken, maar inderdaad, dit heeft voor mij totaal geen meerwaarde.
Goed, ze lijken meer op hun grote broertjes, je hebt meer Ah en je zal waarschijnlijk alle accus in dezelfde lader kunnen opladen, maar je verliest het grote voordeel: compacte, kleine en lichte machines. Nu hangt er weer een knots onder je handgreep en voor klein en licht montagewerk is dat nu juist een pre.
Daar ben ik het dan weer niet helemaal mee eens, de accu van mijn kleine Dewalt zit me nooit in de weg en de balans lijkt beter te zijn dan van de meeste concurrentie voor mijn gevoel, maar ik snap gewoon niet waarom Makita dit zo doet. Met het wisselen van accusysteem vervreemd je weer een hoop bestaande klanten, en ze brengen nu verder geen enkele reden om over te stappen op het nieuwe spul gezien het technisch verder hetzelfde is. Hetzelfde effect (grotere capaciteit) zonder verliezen van compatibiliteit hadden ze ook prima voor elkaar kunnen krijgen door eens in Milwaukee's boekje te kijken...
Afbeeldingslocatie: http://www.gereedschapcentrum.nl/media/catalog/product/cache/1/image/800x600/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/0/3/0372147f2d6a968485664f49863fda5d.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Milwaukee? Jij kon toch alleen over dewalt praten?

:+

Nee ff serieus, ik heb destijds bewust gezocht naar een zo klein mogelijke machine. Alles waar een accu onder hing viel af. Ik neigde toen naar bosch blauw, maar zag bij de bouwmaat een setje liggen van makita, met een hele goede prijs. Tja.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
decipherer schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 22:43:
Bij machines waarvan het typenummer met een D begint krijg je een 4Ah accu. Bij machines met een typenummer dat start met een B krijg je een 3Ah accu, omdat deze niet met een 4Ah accu overweg kunnen.
Dank u, dank u, ik kon maar geen normale uitleg hiervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2" De plaat die ik heb is van A4, lijkt me het mooist als het dezelfde staalsoort is, meer 'objectief gezien' zal A2 voor de schroeven misschien ook wel ok zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
A2 en A4 is niet het enige onderscheid bij RVS schroeven bouten, maar wel vaak het enige dat op de verpakking wordt vermeld. Die A2 en A4 zeggen alleen iets over de corrosiebestendigheid, niet de sterkte van een bout. Dat gaat in sterkteklassen 50, 70 en 80. Die klassen gaan overigens bij RVS in 10 N/mm², in tegen stelling tot standaard bouten waarbij het in 100 N/mm² gaat.

Overigens zijn zowel A2 als A4 RVS in sterkteklassen 50, 70 en 80 verkrijgbaar. Het is dus bijvoorbeeld niet zo dat A2 altijd 50 is en A4 altijd 80.

Bij RVS heb je met die waarde dan alleen de breeksterkte, wat bij een A2 of A4 klasse 80 schroef dan 800 N/mm² is. Bij een standaard 8.8 bout weet je ook nog de vloeigrens (0,2% plastische vervorming). Zie ook Kid Jansen in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:11

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Uncle Mel schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 14:41:
[...]

Dank u, dank u, ik kon maar geen normale uitleg hiervan vinden.
Let wel dat het laatste gedeelte van die quote niet klopt:

Notna in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

(En lees de discussie eronder, ook mbt welke accu je gratis krijgt bij welke model)

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 16-01-2016 18:06 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
Notna schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:06:
[...]

Let wel dat het laatste gedeelte van die quote niet klopt:

Notna in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2"

(En lees de discussie eronder, ook mbt welke accu je gratis krijgt bij welke model)
Dat had ik me later ook gerealiseerd. Ik zit nog een beetje te kijken welk setje ik nou eigenlijk het beste kan kopen. Er zijn zoveel sets dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik heb al een 14.4V accuboor maar wil graag een slagschroevendraaier. Nou heb ik voor mijn werk ook nog een accuboor nodig dus zat ik te kijken naar van die sets. De DLX3025M set geeft een DDF470 (voor het werk) en een DTD134 (voor mezelf). De DK14000J set is ook handig, dan krijg ik ipv een slagschroevendraaier een decoupeerzaag (ook aan vervanging toe)(DDF446 & DJV142Z).

Geen idee of de DDF470 nou veel beter is dan de DDF446.

Ik zit ook te denken om over te stappen op 18V maar het prijsverschil is natuurlijk aanzienlijk. Nou is het natuurlijk 13e maand tijd dus een optie is dan de DLX6100M set ("Accu Klop boormachine - DHP458 Cirkelzaag - DSS610 Reciprozaag - DJR181 Decoupeerzaag - DJV180Z Slagschroevendraaier - DTD146 Haakse slijper DGA452 1x lader DC18RC 1x Toolbag" 3xbatterij) + een DDF459RMJ accuboor met 3 batterijen voor het werk Ik heb dan 5 batterijen en zo'n beetje elke tool die ik maar zou kunnen willen (behalve schuurmachines) en een boor voor het werk.

Heeft zo'n megaset nou kwalitatief minder gereedschap dan dat ik het los zou kopen? Zoals gezegd bomen.. bos...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Nee, zon megaset bevat exact dezelfde machines die je ook los kan kopen.
Bruto is zon set ook slim om te doen, als je het af zet tegen de losse prijzen.

Alleen, als je de moeite neemt om alles los bij elkaar te scharrelen, dan ben je uiteraard veel goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
teacher schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:39:
Alleen, als je de moeite neemt om alles los bij elkaar te scharrelen, dan ben je uiteraard veel goedkoper uit.
Ik ga ff puzzelen dan, die tas en lamp heb ik nou niet echt nodig en de lader heb ik ook al.

edit, de set is 1200 met 3 accu's, als je alles los koopt zonder lamp en tas is het 1131 maar je krijgt via dealers bij elk stuk gereedschap een gratis accu erbij.

[ Voor 20% gewijzigd door Uncle Mel op 16-01-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kid Jansen schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 17:52:
A2 en A4 is niet het enige onderscheid bij RVS schroeven bouten, maar wel vaak het enige dat op de verpakking wordt vermeld. Die A2 en A4 zeggen alleen iets over de corrosiebestendigheid, niet de sterkte van een bout. ...
Klopt inderdaad, bij de fabrikant hebben ze wel vaak uitgebreidere specs had ik gezien... het riskantste moment zal de eerste keer indraaien zijn, moet dan de lubricatie maar niet vergeten... vervolgens hoop ik de hals niet meer vaak te hoeven monteren/demonteren, zo ja en begint het allemaal speling te krijgen kan ik altijd nog een nieuwe plaat maken met iets meer ruimte rond de schroefgaten en inschroefmoeren+machineschroeven gebruiken.

Maar goed, moet eerst ook de plek voor de plaat nog uitfrezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:16
begintmeta schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:47:
[...]

Klopt inderdaad, bij de fabrikant hebben ze wel vaak uitgebreidere specs had ik gezien... het riskantste moment zal de eerste keer indraaien zijn, moet dan de lubricatie maar niet vergeten... vervolgens hoop ik de hals niet meer vaak te hoeven monteren/demonteren, zo ja en begint het allemaal speling te krijgen kan ik altijd nog een nieuwe plaat maken met iets meer ruimte rond de schroefgaten en inschroefmoeren+machineschroeven gebruiken.

Maar goed, moet eerst ook de plek voor de plaat nog uitfrezen...
RVSpaleis heeft A4-schroeven, bijvoorbeeld deze.
McGryphon schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 09:42:
[...]

Je herinnert je niet dat deel van de reden is dat ik nog duizenden goeie pozidriv schroeven heb, van 3,5*20 tot 6*150/110? ;)

Oh. En vlonders.Nooit meer Torx daarvoor :P
Sorry, dat was ik vergeten ;)

En, volgens mij moet je eens naar de dokter, want je bent niet meer jezelf. Eerst reageer je niet op het feit dat ik iets van Dewalt heb gekocht en daarna begin je zelf over Milwaukee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
L.N. schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 20:24:
RVSpaleis heeft A4-schroeven, bijvoorbeeld deze.
Dek en vlonderschroeven zijn inderdaad nhet amkkelijkste te krijgen, maar ik heb een universele/houtschroef 4x40-<45mm (imperiale maten zouden eventueel ook mogen) met verzonken kop nodig (liefst inbus of kruiskop, maar desnoods is torx of pozi ook ok). Had ik misschien nog nader moeten specificeren. Die zijn trouwens ook wel te krijgen, maar minder makkelijk, dus dat zal een doosje ergens bestellen worden, maar goed ik zal de schroeven die ik overhoudt vast nog wel voor iets anders kunnen gebruiken. Wil toch nog eens een afscherming voor de vuilnisbakken/zakken etc knutselen...

[ Voor 24% gewijzigd door begintmeta op 16-01-2016 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
begintmeta schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 19:47:
...het riskantste moment zal de eerste keer indraaien zijn, moet dan de lubricatie maar niet vergeten...
Heel goed punt en niet eens vanwege mechanische eigenschappen, maar vanwege chemische. Vooral als je RVS bouten gebruikt die in aluminium of magnesium gaan (maar er zijn vast nog wel meer metalen / legeringen waarbij het van belang is) altijd kopervet gebruiken. Anders kan je namelijk boutenrot krijgen zodra ze gaan strooien en/of in combinatie met zure regen.

Ik kon dat ook heel duidelijk zien toen het standaard van m'n fiets was gebroken en ik de bevestigingsplaat los wilde halen van het frame. Die bout zat echt muurvast in dat alumnium en toen ik die er uit had zag je dat de bout echt helemaal was aangevreten, het was op die plekken allemaal omgezet in een wit poeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertH
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:53
Kid Jansen schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 22:00:
[...]

Vooral als je RVS bouten gebruikt die in aluminium of magnesium gaan (maar er zijn vast nog wel meer metalen / legeringen waarbij het van belang is) altijd kopervet gebruiken. Anders kan je namelijk boutenrot krijgen zodra ze gaan strooien en/of in combinatie met zure regen.
Kopervet kan, maar een anti-seize product, bijvoorbeeld tef-gel is een betere optie.
Dit product zorgt voor smering tijdens montage en corrosie bescherming.
Tef-gel gebruiken wij op het werk (jachtbouw) ook, en is dus ook zeer geschikt bevonden voor gebruik in zoutwater condities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms als ik moet weten waar m'n geboorde gat zal uitkomen kan ik van een kameraad een hilti transpointer PX 10 lenen (https://www.hilti.be/syst...s-de-d%C3%A9tection/r3538). Superhandig toestelletje, je kleeft ene device waar je wilt dat het gat uitkomt en met de andere kan je aan de andere zijde van de muur je positie bepalen (met 4 led indicatoren toont hij aan of je naar boven, beneden, recht of links moet).

Zoals alle Hilti-toestellen is dit toestelletje wel vrij duur (€ 800) en veel te duur in functie van het aantal keer dat ik het maar gebruik.

Mijn vraag: kent er iemand een toestel dat ongeveer hetzelfde doet maar dan van chinese kwaliteit en veel goedkoper?
Ik heb google al geprobeerd maar vindt niet onmiddellijk iets (weet eerlijk gezegd ook niet hoe zo'n toestel benoemd wordt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Als die er al zijn van chinese kwaliteit dan streven die waarschijnlijk hun doel voorbij. Je hebt niks aan zo'n ding als het niet nauwkeurig is. Je bent dan waarschijnlijk beter uit met even uitmeten. Vaak is het nog de grootste uitdaging om te zorgen dat je perfect haaks boort als het belangrijk is dat je precies op een bepaalde plek aan de andere kant uitkomt. Zeker als je door een buitengevel met spouw moet, maar met dragende muren binnenshuis ook al.

Maar kiezen voor zo'n aanpak kan aan mij liggen. Er zijn bijvoorbeeld veel mensen die met het snijden van gipsplaten voor lastige situaties iets te groot beginnen en gewoon gaan proberen net zo lang tot het past. Ik ben iemand die twee tot drie keer langer bezig is met uitmeten, tussendoor nog de WolframAlpha op telefoon gebruikt, maar het vervolgens in één keer goed snijdt en uiteindelijk ook sneller klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kid Jansen schreef op zondag 17 januari 2016 @ 20:46:
Als die er al zijn van chinese kwaliteit dan streven die waarschijnlijk hun doel voorbij. Je hebt niks aan zo'n ding als het niet nauwkeurig is. Je bent dan waarschijnlijk beter uit met even uitmeten. Vaak is het nog de grootste uitdaging om te zorgen dat je perfect haaks boort als het belangrijk is dat je precies op een bepaalde plek aan de andere kant uitkomt. Zeker als je door een buitengevel met spouw moet, maar met dragende muren binnenshuis ook al.

Maar kiezen voor zo'n aanpak kan aan mij liggen. Er zijn bijvoorbeeld veel mensen die met het snijden van gipsplaten voor lastige situaties iets te groot beginnen en gewoon gaan proberen net zo lang tot het past. Ik ben iemand die twee tot drie keer langer bezig is met uitmeten, tussendoor nog de WolframAlpha op telefoon gebruikt, maar het vervolgens in één keer goed snijdt en uiteindelijk ook sneller klaar is.
Bedankt voor je feedback ;-)

In meeste gevallen is voor mij orde van 5cm nauwkeurigheid voldoende. Die Hilti werkt tot op een mm ofzo want die is supergevoelig om mee te werken maar zoals gezegd, meestal heb ik die nauwkeurigheid niet nodig. En als ik die wel nodig heb leen ik de hilti wel effe ;-)

En das net het doel van die toestelletjes, je hoeft niet zo lang meer uit te meten, op 30 seconden weet je waar je moet boren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ja, en toen zat je alsnog in een waterleiding omdat je wel een goedkope leidingzoeker had :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Eagle schreef op zondag 17 januari 2016 @ 21:21:
Ja, en toen zat je alsnog in een waterleiding omdat je wel een goedkope leidingzoeker had :+
Ja, want ik ben op zoek naar goedkoper leidingzoeker 8)7
Voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar een alternatief voor een hilti transpointer
https://www.hilti.be/meetsystemen/detectiesystemen/r3538

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:59
Niet echt een nuttige bijdrage verder, maar als het heel belangrijk is om op een bepaalde plek uit te komen - waarom boor je dan niet gewoon van die kant? Desnoods eerst een keer met kleine boor.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 18:25:
[...]

Ja, want ik ben op zoek naar goedkoper leidingzoeker 8)7
Voor de duidelijkheid, ik ben op zoek naar een alternatief voor een hilti transpointer
https://www.hilti.be/meetsystemen/detectiesystemen/r3538
Dat snap ik. Bedoelde meer dat als je dan zo'n ding hebt, je alsnog het risico hebt dat je dwars door een leiding heen gaat. Dat dekt het niet af - en met een goedkope leidingzoeker er bij ook niet. Been there, done tht :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-MOB schreef op maandag 18 januari 2016 @ 19:12:
Niet echt een nuttige bijdrage verder, maar als het heel belangrijk is om op een bepaalde plek uit te komen - waarom boor je dan niet gewoon van die kant? Desnoods eerst een keer met kleine boor.
Als je met een klopboor door een muur moet boren is je "exit"-gat altijd veel groter dan je boordiameter en soms wil je dus per se vanaf de ene zijde willen boren. Want je laatste stuk schiet je er altijd af met de klop ipv echt te boren.
Als beide kanten netjes moeten blijven heb je zo'n heel nauwkeurig ding nodig (bijv die van hilti) om langs beide kanten even voor te boren ;-)

Ik wil zo'n ding voornamelijk gebruik omdat ik dan niet meer moet beginnen meten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:03:
... Want je laatste stuk schiet je er altijd af met de klop ipv echt te boren. ...
Kan je dat eventueel niet voorkomen door het laatste stuk wat te verplaatsen door iets tegen het eigenlijk laatste vlak aan te persen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:22:
[...]

Kan je dat eventueel niet voorkomen door het laatste stuk wat te verplaatsen door iets tegen het eigenlijk laatste vlak aan te persen?
Vermoedelijk kan dat helpen, maar dan moet je al met 2 man zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Hmmm....Ik ben erg tempted om deze aanbieding te nemen aldaar ik nog een boorhamer mis in mijn set:

http://www.gereedschapcen...&a_bid=247f6bf5&chan=DAI#

Als ik het goed heb, is dat deze machine: http://www.makita.nl/boor...dhr241zj-18-v-combihamer/, waar je dan een BL1840 (18 V, 4.0 Ah) accu bij kan krijgen voor nop.

Het scheelt met de goedkoopste shop die ik heb kunnen vinden ongeveer 40 euro dus dat is geen slechte deal. Ik weet alleen niet of ik voor een accu versie wilg aan of toch liever met een draadje....

Edit: hmm
Machines die niet bij Makita Nederland B.V. zijn ingekocht, zijn uitgesloten van de actie. Als blijkt dat een serienummer elders vandaan komt, dan keuren we de aanvraag voor de Gratis accu af. Check bij voorkeur vooraf bij je dealer.
Eerst even checken met Makita of Gerreedschapscentrum dus, aangezien ik zie niet bij het lijstje van Makita dealers zie staan...

[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 25-01-2016 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 15:53
Gereedschapscentrum is inderdaad geen officiële dealer van Makita dus als je graag iets wilt kopen i.v.m. een actie van Makita Nederland dan dien je een andere webshop of winkel uit te kiezen.

Persoonlijk zou ik gaan voor de draadloze variant, ben zelf in het bezit van de DHR242 (al weet ik zo snel even niet het verschil met de door jouw benoemde boorhamer) en hiermee heb ik tot dusver nog geen problemen gehad. Zelf betonsteen wanden geven geen probleem met het uithakken van wandcontactdozen etc.

Enig nadeel dat ik me kan bedenken is dat je wel meer dan 1 accu nodig hebt indien je door wilt blijven werken zonder te wachten op een accu die je aan het opladen bent.. Dus ik weet niet of je al 18v Makita gereedschap hebt met bijbehorende accu's? 2 accu's is mijn inziens wel het minimum en 3+ is ideaal. Dan kun je er één opladen, één in de machine en één reserve zodat je altijd door kunt met je klus :)

[ Voor 65% gewijzigd door TankiEEE op 25-01-2016 09:56 ]

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

De Machine die je wilt kost 177 euro bij Toolnation, Dat is een mindere deal, maar zo'n accu is ook gauw 7 a 8 tientjes,

Over het aantal accus, het ligt er een beetje aan wat je doet, maar als je 2 zware accu's hebt is dat icm eens snel lader wel voldoende. Is ook weer afhankelijk van de apparaten, pas een keer geklust met een setje van Makita, een schattig schroefmachientje en decopeerzaag op zo'n staaf accu, voor het schroeven prima... maar eenmaal in de decopeer is dat ding na 4 meter door 30mm hout hartstikke leeg.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:19
Jelte,89 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 10:04:
De Machine die je wilt kost 177 euro bij Toolnation, Dat is een mindere deal, maar zo'n accu is ook gauw 7 a 8 tientjes,

Over het aantal accus, het ligt er een beetje aan wat je doet, maar als je 2 zware accu's hebt is dat icm eens snel lader wel voldoende. Is ook weer afhankelijk van de apparaten, pas een keer geklust met een setje van Makita, een schattig schroefmachientje en decopeerzaag op zo'n staaf accu, voor het schroeven prima... maar eenmaal in de decopeer is dat ding na 4 meter door 30mm hout hartstikke leeg.
ex btw bij toolnation
214 met btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik zou zelf altijd voor een bedrade versie gaan, omdat je vaak toch meer vermogen en slagkracht krijgt voor eenzelfde prijs. Plus lager gewicht vanwege de accu. Tenzij je met enige regelmaat verwacht ergens te moeten boorhameren waar geen stopcontact is of waar een draad lastig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik ben bezig om mijn wat kwalitatief gereedschap aan te schaffen. Na een tijdje meelezen hier ben ik inmiddels trotse eigenaar van een fijn Wera schroevendraaiersetje. Nu wil ik ook graag een accuboor aanschaffen. Gezien ik het apparaat incidenteel gebruik (kastjes ophangen, gaatje in de muur, kleine klusprojectjes, ikea troep in en uit elkaar draaien) ben ik gaan kijken naar een lichtgewicht veelzijdige machine en kwam uit bij de:

Makita HP330DWE

Deze kan boren in hout, metaal en zachte steensoorten en uiteraard schroeven. Mocht ik gaten moeten maken in beton kan ik daar een boorhamer voor lenen, of wellicht dat ik deze op termijn zelf nog aanschaf.

Deze is online te bestellen voor ongeveer 150 euro.

Ik vroeg mij af of er nog alternatieven zijn of dat het voor mijn gebruik wellicht verstandiger is even te wachten tot er weer een +/-50 euro accuboor voorbij komt bij de Lidl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

Als je goed zoekt zijn er zat leuke aanbiedingen. Ik had zelf voor €140 (http://www.gereedschapcentrum.nl/) een 18v DDF456RHJ in MBox met 2x 1,5a accu's en snellader. Voor het houtwerk wat ik doe meer dan genoeg (20-30 minuten voor volle accu).

Afbeeldingslocatie: http://www.hd-gereedschap.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/d/ddf456rhj.jpg

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Thanks voor de tip, ik zie op die site voor 140 dezelfde machine met mbox :). Ik was even op het verkeerde been gezet door de typenummers van Makita alle HP330* zijn blijkbaar hetzelfde afgezien van wat er meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

cvheereveld schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:46:
Thanks voor de tip, ik zie op die site voor 140 dezelfde machine met mbox :). Ik was even op het verkeerde been gezet door de typenummers van Makita alle HP330* zijn blijkbaar hetzelfde afgezien van wat er meegeleverd wordt.
Lees ook wat verder naar boven over de gratis accu die je van Makita krijgt

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
Jelte,89 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 15:00:
[...]

Lees ook wat verder naar boven over de gratis accu die je van Makita krijgt
Helaas niet op de 10.8V machines :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd er rekening mee dat accu's een keer oud worden. Dus soms is bedraad dan makkelijker. Ik heb zelf om die reden een handzame Bosch gekocht. Scheelt je ook een hoop geld uiteindelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2016 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Vandaag een mooie set bij ibood, zo te zien 3 accu's. Zo ja, dan is het een nette deal. Haal voor €30 een 1.5 Ah accu voor op de slagschroevendraaier en je wilt niets anders meer :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:47
Zo te zien wel een buitenlandse stekker eraan?

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
Zit bij mijn setje ook, ik kreeg er een andere stekker bijgeleverd.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
cvheereveld schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:51:
Ik ben bezig om mijn wat kwalitatief gereedschap aan te schaffen. Na een tijdje meelezen hier ben ik inmiddels trotse eigenaar van een fijn Wera schroevendraaiersetje. Nu wil ik ook graag een accuboor aanschaffen. Gezien ik het apparaat incidenteel gebruik (kastjes ophangen, gaatje in de muur, kleine klusprojectjes, ikea troep in en uit elkaar draaien) ben ik gaan kijken naar een lichtgewicht veelzijdige machine en kwam uit bij de:

Makita HP330DWE

Deze kan boren in hout, metaal en zachte steensoorten en uiteraard schroeven. Mocht ik gaten moeten maken in beton kan ik daar een boorhamer voor lenen, of wellicht dat ik deze op termijn zelf nog aanschaf.

Ik vroeg mij af of er nog alternatieven zijn of dat het voor mijn gebruik wellicht verstandiger is even te wachten tot er weer een +/-50 euro accuboor voorbij komt bij de Lidl.
In deel 1 van dit topic is dit setje https://www.conrad.nl/nl/...fboormachine-1416722.html voorbij gekomen. Ben ik zelf erg tevreden over!
Is ook goedkoper te vinden met kleinere accu's of zonder de borensetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqnLdr
  • Niet online
KifArU schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 20:44:
[...]

In deel 1 van dit topic is dit setje https://www.conrad.nl/nl/...fboormachine-1416722.html voorbij gekomen. Ben ik zelf erg tevreden over!
Is ook goedkoper te vinden met kleinere accu's of zonder de borensetjes.
De Bosch GSB 10,8-2-LI Professional lijkt het meest op de Makita waar ik op uitkwam (met klopboorfunctie), hij is echter 3-4 tientjes duurder voor een set met systainer en 2 accu's. Ik zie dat hij een iets hoger aandraaimoment heeft en 2,0 Ah accu's ip 1,3 Ah bij de Makita (correctie ook 1,3 bij de Bosch, alleen bij een duurdere set zitten de grotere accu's). Ik vraag me af of dit de 40 euro extra waard is gezien ik hem incidenteel gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door SqnLdr op 27-01-2016 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Die makita 330 kan je prima kopen. Echt in steen boren kan, maar je moet geen haast hebben.
Verder moet je bedenken dat de machine licht is uitgevoerd.

Maar voor all round schroef, boor en montagewerk is het echt een fijn ding. Ook is er in de 10.8v range een slagschroevendraaier te krijgen, een zaklampje, een radio en een cirkelzaagje bijvoorbeeld.

Ik heb het al eerder gezegd; ik heb hier 18v spul voor als het nodig is, maar ik pak veel vaker het 10.8v tolletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:20

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verrassing van DHL vandaag: de gratis Makita accu. Had nog wel iets van een mailtje van Makita verwacht. Mijn eerste aanvraag was binnen een paar dagen afgekeurd, maar na hem opnieuw op de juiste manier te hebben ingediend al een paar weken niks meer gehoord (behalve de standaard auto-reply). Maar nu dus de accu ontvangen, mooi op tijd voor het weekend :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dit is natuurlijk niet eerlijk ;(

Ik was toch 2 dagen eerder met aanvragen en heb nog steeeeeds de accu niet :P

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 20:09

DYX

Ik zat me inderdaad af te vragen of iemand hem al binnen had. Ze hebben het over 30 dagen, dus ik zal hem ook wel komende week krijgen hoop ik dan :)

*edit* en er staat net een vriendelijke DHL bezorger voor de deur met de accu. Nu even opladen en kijken of me machine het uberhaubt doet

[ Voor 31% gewijzigd door DYX op 30-01-2016 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
Vandaag bij de Gamma met wat van die 5 euro kortinsgbonnen welke in December bij de Gamma werden uitgedeeld een Bosch PMD 7 multidetector gekocht. Heb behoorlijk getwijfeld of dit apparaat geschikt zou zijn voor mijn gebruik en uiteindelijk door de 10 euro korting, het apparaat kost normaal € 54,95 bij de Gamma, nu dus toch maar aangeschaft voor 45 euro.

Wat is mijn gebruik dan? In mijn woning zit overal vloerverwarming. Nu komt het niet erg vaak voor dat je ergens de vloer in moet maar laatst had ik dus wel zo'n geval. Uiteindelijk maar op hoop van zegen geboord en is goed gegaan maar echt geruststellend was dat natuurlijk niet. De leidingen van de vloerverwarming zou ik dus graag op kunnen zoeken. Daarnaast heb ik foto's van mijn huis welke zijn genomen voordat het stucwerk is verricht. Daarmee zijn de leidingen wel te traceren maar het blijft toch altijd link. Ook zijn die foto's niet 100% compleet, zo is er ooit een aanbouw geplaatst waar geen foto's van zijn.

Ervaring tot nu toe, de detector vindt echt alles. Vloerverwarming door tegels, vloerverwarming door lamintaat, electriciteit, waterleidingen, gas. Nauwkeurigheid wat ik zo snel heb gemeten is dat hij een baan van ongeveer 5 cm breed afgaat. Voor mij nauwkeurig genoeg en hoewel in die paar uur tijd nog niet bij het echt klussen gebruikt ben ik vooralsnog erg tevreden over mijn aankoop. Ja, het is Bosch groen maar om met nog meer geld te gaan "gokken" vond ik geen goed plan. Vond het alleen jammer dat ik geen vergelijkbaar apparaat van Metabo kon vinden. De spullen van Metabo staan mij doorgaans het meest aan en met mijn Metabo accuboor en cirkelzaag heb ik ook goede ervaringen maar dat mocht niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Hoe zou dat eigenlijk werken zo`n detector.
Volgens zit er meestal geen metaal in vloerverwarmingsslangen ?

Ik heb ook vloerverwarming, misschien ook interesse in zo`n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
cvheereveld schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 13:51:

Makita HP330DWE

Als je nog geen machine hebt gekocht zou ik even op de website van werkzeuge bender kijken. Daar verkopen ze een Panasonic 10.8V setje met schroefboormachine, slagschroevendraaier en lamp voor 135 euro en Metabo 10.8V accumachines voor iets meer dan 100 euro. Verder hebben ze ook prima 14.4V machines voor rond 140 euro. Op Amazon.de hebben ze de nieuwe 10.8V makita's met 4.0Ah accu's voor 160 euro.

Goed zoeken en je vind betere prijzen dan een enkele 10.8V machine voor 140 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Nu online

teacher

Dysgaf!

Of kijk even op marktplaats.
Verkoper "bergmans" heeft zeer aantrekkelijke aanbiedingen, ook voor de 330.

Overigens speel ik met de gedachte om een slagmoersleutel te scoren: als ik bij kruis een dtw281z koop voor 235, krijg ik er van makita een accu bij. Lijkt mij een faire deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
teacher schreef op maandag 01 februari 2016 @ 20:57:
Of kijk even op marktplaats.
Verkoper "bergmans" heeft zeer aantrekkelijke aanbiedingen, ook voor de 330.

Overigens speel ik met de gedachte om een slagmoersleutel te scoren: als ik bij kruis een dtw281z koop voor 235, krijg ik er van makita een accu bij. Lijkt mij een faire deal.
Bergmans is idd een prima verkoper. Heb een 18V machine van hem gekocht, incl bon en garantie, maar wel net iets goedkoper dan elders. Hij is trouwens ook eigenaar van combitools.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Framoes schreef op zondag 31 januari 2016 @ 19:24:
[...]

Als je nog geen machine hebt gekocht zou ik even op de website van werkzeuge bender kijken. Daar verkopen ze een Panasonic 10.8V setje met schroefboormachine, slagschroevendraaier en lamp voor 135 euro en Metabo 10.8V accumachines voor iets meer dan 100 euro. Verder hebben ze ook prima 14.4V machines voor rond 140 euro. Op Amazon.de hebben ze de nieuwe 10.8V makita's met 4.0Ah accu's voor 160 euro.

Goed zoeken en je vind betere prijzen dan een enkele 10.8V machine voor 140 euro.
Ik kende Bender vaag, maar damn, die zijn goedkoop. Nou is Metabo natuurlijk Duits, maar 120 euro voor een combihmer / multihamer is echt geen geld. Idem voor de accutollen. Kan de BS14.4 LI aanraden btw, heb je net wat meer kracht mee dan de 10v machines. Gaat ook prima de steen in als het moet.
Geen idee wat ze an verzenden naar NL vragen maar aangezien ze dat met GLS doen kan het nooit heel veel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 12:54

miekol

erm

The Eagle schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:51:
[...]

Geen idee wat ze an verzenden naar NL vragen maar aangezien ze dat met GLS doen kan het nooit heel veel zijn :)
€ 9,95 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:55

Pelle

🚴‍♂️

Zijn die Makita 18v Li-ion accu's ook met een 14,4v Li-ion lader op te laden?
Ik heb een 14,4v set, maar als ik daar dan met die accu-actie een goeie 18v bij kan halen dan is dat een goede deal. Maar dan alleen als mijn huidige lader dat ook trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
Pelle schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:33:
Zijn die Makita 18v Li-ion accu's ook met een 14,4v Li-ion lader op te laden?
Ik heb een 14,4v set, maar als ik daar dan met die accu-actie een goeie 18v bij kan halen dan is dat een goede deal. Maar dan alleen als mijn huidige lader dat ook trekt :)
Dat ligt volledig aan het type lader dat je hebt. Er staat vast wel ergens een type nummer. Ik heb deze bijvoorbeeld:

http://www.gereedschapcen...plader-195584-2-3127.html

En die kan tot 18 V opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Notna schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:39:
[...]

Dat ligt volledig aan het type lader dat je hebt. Er staat vast wel ergens een type nummer. Ik heb deze bijvoorbeeld:

http://www.gereedschapcen...plader-195584-2-3127.html

En die kan tot 18 V opladen
Daar had ik natuurlijk ook even naar kunnen kijken :P
7,2-18v NiMh en Li-ion, dus dat gaat goedkomen \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Nu online
The Eagle schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:51:
[...]

Ik kende Bender vaag, maar damn, die zijn goedkoop. Nou is Metabo natuurlijk Duits, maar 120 euro voor een combihmer / multihamer is echt geen geld. Idem voor de accutollen. Kan de BS14.4 LI aanraden btw, heb je net wat meer kracht mee dan de 10v machines. Gaat ook prima de steen in als het moet.
Dat Panasonic setje is ook leuk! Hmmm

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 08:08
Orion84 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 12:52:
Verrassing van DHL vandaag: de gratis Makita accu. Had nog wel iets van een mailtje van Makita verwacht. Mijn eerste aanvraag was binnen een paar dagen afgekeurd, maar na hem opnieuw op de juiste manier te hebben ingediend al een paar weken niks meer gehoord (behalve de standaard auto-reply). Maar nu dus de accu ontvangen, mooi op tijd voor het weekend :)
Hier hetzelfde op zaterdag, ondanks onaangekondigd super natuurlijk :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Jep, en hier ook afgelopen zaterdag :)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijzelf de Makita DDF481ZJ maar eens kado gedaan. Voor 3 tientjes een lader gekocht en nu dus maar even wachten op de accu.

Mijn Bosch GSB 14,4 was ondertussen weleens aan vervanging toe. Nu nog eens rondkijken voor een Makita Reciprozaag 18v voor een leuke prijs en dan hebben we meteen een tweede gratis accu erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Hoi. Na 6 jaar sporadisch gebruik van mijn Makita 6281D accu schroefboor (14.4v) zijn de accu's zo goed als overleden ;w Na 5 minuten laden zijn ze vol, en kan ze dan een seconde of 10-20 gebruiken.

Even rond gekeken, maar een vervangende accu (PA14) is nog best prijzig; zo'n 40 euro per stuk :/

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pJ7VhEL4Q6rXJTnNJr1J39Lk/thumb.jpg

Zijn er goedkopere alternatieven, zoals het vervangen van de cellen zelf? Kan nooit moeilijk zijn ;)

Ik gebruik het apparaat voornamelijk voor het af en toe boren van een gaatje in cellenbeton, hout en kalkzandsteen en het in elkaar zetten van meubels, etc. Een vervangend apparaat neem ik ook in overweging; iets op 10v lijkt me voldoende, zoals:

http://www.toolnation.nl/...jaar-dealer-garantie.html

Meningen/ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Nieuwe losse 14.4V machine bestellen en een gratis accu scoren? Mooi brushless modelletje.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dan ook aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Laatst online: 12:54

miekol

erm

Dat zijn nog NiMH accu's zo te zien? Die kunnen een stuk minder goed tegen sporadisch gebruik (tenzij je ze continu aan de (druppel)lader hebt hangen volgens mij). Mooi moment lijkt me om te upgraden naar een machine met lithium ion accu's :+

Bosch heeft inderdaad leuke apparaten in de 10,8v lijn. Kijk ook eens in Duitsland, scheelt nogal met Bosch Blauw vaak. Bijvoorbeeld > http://www.werkzeugalarm....lage-mit-holster/a-10171/ en http://www.elektrowerkzeu...-ah-ladegerat-l-boxx.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

DLD is veel goedkoper met de Duitse merken (Bosch, Metabo). Daar bij Bender hebben ze leuk spul voor weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
@miekol: klopt NiMh. Twijfel om een nieuwe NiCd accu te kopen (ondersteunt de lader ook) of misschien over de grens voor een nieuw modelletje (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Niet online
Pelle schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 20:50:
Daar had ik natuurlijk ook even naar kunnen kijken :P
7,2-18v NiMh en Li-ion, dus dat gaat goedkomen \o/
Let op dat bij de nieuwere Makita accu's (met ster) de cellen gebalanceerd opgeladen moeten worden en dat kunnen alleen de nieuwere laders (zoals de DC18RC)
Afbeeldingslocatie: http://www.toolstop.co.uk/components/com_virtuemart/shop_image/product/64549cca5077d070afef091a7e18b925.jpg

De oudere accu's / laders deden dan niet en die accu's gingen binnen no-time kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Juup schreef op zondag 07 februari 2016 @ 17:53:
[...]

Let op dat bij de nieuwere Makita accu's (met ster) de cellen gebalanceerd opgeladen moeten worden en dat kunnen alleen de nieuwere laders (zoals de DC18RC)
[afbeelding]

De oudere accu's / laders deden dan niet en die accu's gingen binnen no-time kapot.
Ai.. Daar had ik niet op gerekend :/
Zal eens contact met Makita zoeken hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb de DC18SD; valt die onder de 'oudere laders'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DYX
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 20:09

DYX

Pelle schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:19:
Volgens mij niet. Dat is dezelfde serie als de RC, alleen is de RC de snellader variant van de 2 (RC= Rapid Charge?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelerMF
  • Laatst online: 22-07-2022
Hoi,

Ik ben de laatste tijd niet meer actief qua posten, maar vooral een lurker. Maar ik heb een hoop handige adviezen uit dit topic gehaald, waarvoor dank!

Nu ben ik bezig de tuin op te knappen en ik wil daar het e.e.a. in klussen met zelfgemaakte kasten/meubels/schuttingen van o.a. steigerhout. Omdat ik niet altijd afhankelijk wil zijn van mijn schoonvader met de boormachines is het toch maar eens tijd om zelf een boormachine aan te schaffen. Heb lange tijd gekeken naar de Bosch PSR1810, maar die is sinds de tweede week van januari behoorlijk in prijs omhoog gegaan (van 150 gemiddeld naar 179 gemiddeld). Door dit topic kwam ik uit op Elektro werkzeuge, en dat zijn best wel interessante prijzen :) Nu twijfel ik tussen een Bosch 1440 en een Metabo BS14,4 (met extra toebehoren is wel een pre want ik heb dus werkelijk niks wat betreft boren, en voel er niet zo veel voor om voor elke klus eerst een nieuw type boortje te halen in de bouwmarkt).

Het gaat om de volgende twee modellen:
http://www.elektrowerkzeu...offer-43-tlg-bit-set.html

en
http://www.elektrowerkzeu...-73-teilig-602206880.html

Ik wilde eerst graag een 18V machine, maar aangezien ik vooral een hobby bob ben die veel met hout gaat doen en weinig in steen is 14,4V volgens mij al ruim voldoende voor het soort werk dat ik wil doen. De profi spullen lijken mij dan vooral zonde geld, en Bosch lijkt mij een goed model, maar behalve het lagere vermogen van de accu kan ik geen grote verschillen ontdekken tussen beide machines. Het koppel ligt bij de Metabo volgens mij een fractie hoger, maar rechtvaardigt dat die 40 euro extra? Iemand die mij misschien wat advies zou willen geven over beide modellen (Of misschien een heel andere machine aanraadt?).

>> Democracy is so overrated >>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarschijnlijk heb je aan de 10.8V ook al voldoende. Ik heb de Metabo powermax 10.8 volt (max 34Nm) en die bevalt helemaal prima (voor €90 bij elektrowerkzeuge of 135 voor alle accesoires erbij). De Bosch 10.8V machines moeten ook goed zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door iscara op 10-02-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
@RoelerMF: Even opletten dat de Bosch die je daar linkt alleen een bitset er bij heeft, daar zitten geen boren in, als ik het zo zie.

Daarnaast wel eens met iscara dat een 10.8V machine waarschijnlijk ook wel voor jouw gebruik zal volstaan. Naast de genoemde Metabo, heeft Bosch de GSR machines die ook wel fijn en handzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Pelle schreef op zondag 07 februari 2016 @ 20:19:
Hij heeft niet de fancy "Active 3 Controls", maar bijvoorbeeld de huidige DDF343 sets met accu's en lader hebben de nieuwe BL1415N accu's, maar gewoon nog de DC18SD lader.

Ik heb zelf ook een DC18SD (van mijn oude BDF343 kofferset) en die doet het (voor zover dat in een half jaartje tijd vast te stellen valt) prima met al mijn vier accu's:
• BL1415 (non-ster)
• BL1415N (ster)
• BL1440 (ster) 2x

Ik zie op de site van Makita ook nergens meldingen staan dat daar incompatibiliteit zou zijn:
http://www.makita.nl/acce...en/accu/blok-schuif-accu/
http://www.makita.nl/tech...chnologie-van-makita.html

Enkel dat de Ster accu's het een en ander aan beveiliging aan boord hebben (oververhitting, overbelasting, diepontlading) en dat de nieuwe snelladers (DC18RC en DC18RD) actieve koeling en Active 3 Controls hebben om het laadproces te monitoren. Maar dat is op een normale (niet-snel) lader zoals de DC18SD waarschijnlijk ook minder noodzakelijk. Ik heb daar in elk geval nog nooit noemenswaardige warmteontwikkeling in de accu's gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelerMF
@iscara, @henkie196 Dank voor jullie reacties. Ik hoorde van andere mensen (Je kent het wel, de goed bedoelde adviezen) in mijn omgeving dat 10,8V juist te weinig power zou bieden voor het gebruik. Ik heb in huis dermate dikke betonnen muren (Ik woon in het betonnen skelet van een geluidswal, en dat is gebouwd met premium beton lijkt het) dat ik daar sowieso een klopboor met netsnoer voor nodig ga hebben. Die gaat er t.z.t. nog wel komen (Kreeg een Bosch blauw tip van een klusser, maar ding doet 180 euro in de aanbieding, dus die stel ik nog even uit zolang het niet nodig is), maar de schroefboormachine zal dus voornamelijk gebruikt worden om het hout voor te boren en schroefjes erin te boren. Is 10,8V dan inderdaad voldoende?

Is dit de Metabo 10,8V die wordt bedoeld inclusief toebehoren:
http://www.elektrowerkzeu...t-im-koffer-60008087.html

Dan is de andere van Metabo van 14,4V toch aantrekkelijker voor die 15 euro meer? Of zie ik iets cruciaals over het hoofd? De 10,8V variant heeft meer toebehoren, maar als ik dat inschat zijn dat vooral veel pluggen en schroefjes.

Ik overweeg ook nog om een Proxxon 28472 aan te schaffen voor mijn hobby, dat lijkt mij ook geen miskoop als ik de verhalen in dit topic lees :) Nooit gedacht dat ik klussen nog eens leuk zou ga vinden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Topicstarter
RoelerMF schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:45:
@iscara, @henkie196 Dank voor jullie reacties. Ik hoorde van andere mensen (Je kent het wel, de goed bedoelde adviezen) in mijn omgeving dat 10,8V juist te weinig power zou bieden voor het gebruik. Ik heb in huis dermate dikke betonnen muren (Ik woon in het betonnen skelet van een geluidswal, en dat is gebouwd met premium beton lijkt het) dat ik daar sowieso een klopboor boorhamer met netsnoer voor nodig ga hebben. Die gaat er t.z.t. nog wel komen (Kreeg een Bosch blauw tip van een klusser, maar ding doet 180 euro in de aanbieding, dus die stel ik nog even uit zolang het niet nodig is), maar de schroefboormachine zal dus voornamelijk gebruikt worden om het hout voor te boren en schroefjes erin te boren. Is 10,8V dan inderdaad voldoende?

Is dit de Metabo 10,8V die wordt bedoeld inclusief toebehoren:
http://www.elektrowerkzeu...t-im-koffer-60008087.html

Dan is de andere van Metabo van 14,4V toch aantrekkelijker voor die 15 euro meer? Of zie ik iets cruciaals over het hoofd? De 10,8V variant heeft meer toebehoren, maar als ik dat inschat zijn dat vooral veel pluggen en schroefjes.

Ik overweeg ook nog om een Proxxon 28472 aan te schaffen voor mijn hobby, dat lijkt mij ook geen miskoop als ik de verhalen in dit topic lees :) Nooit gedacht dat ik klussen nog eens leuk zou ga vinden 8)
FTFY :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Boorhamer is inderdaad het woord dat je zoekt ipv klopboor ;)

Verder heeft de Metabo 10.8V een max koppel van 34 Nm en de 14.4V 40 Nm, ik weet niet of je dat verschil gaat merken. Het verschil in gewicht is 0.8 kg vs 1.2 kg, en ik denk dat dat wat merkbaarder is. Vroeger was de 14.4V een aardige tussenklasse, maar tegenwoordig is het verschil tussen 10.8V en 14.4V niet zo groot meer, en zou ik zelf sneller een 18V machine halen als ik dacht meer vermogen nodig te hebben dan een 10.8V

De stap in vermogen wat groter (en gewicht ook) is dan wat groter, en dan heb je duidelijker een verschil tussen klein en handzaam en groot maar krachtig.

Die extra's bij die 10.8V lijken me overigens inderdaad niet zo nuttig, schroeven en pluggen kun je zo ook makkelijk wel ergens vinden. Die boorsetjes zijn zo ook wel leuk, maar ik zou zelf dan liever een setje hout en HSS boren van Heller erbij halen, dat is kwalitatief toch net even wat beter. Steenboren hoeft dan niet (hooguit voor de tussenmuren), die zul je toch wel halen in SDS bij een toekomstige boorhamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelerMF
Haha, Bedankt voor die correctie, ik maak die fout dus werkelijk waar altijd met een klopboor en een boorhamer :P

De extra's zijn voor mij vooral fijn om "direct" aan de slag te gaan als die binnen is, en ik niet weer naar de bouwmarkt kan of online nog het e.e.a. moet bijbestellen. Kwalitatief betere boren zullen er inderdaad wel komen als voor mijn gevoel wat minder aan het klungelen ben met gereedschap :+ Als deze boortjes kapot gaan is het niet direct een ramp. :)

Het enige waar ik nog over twijfel is of een 10,8V machine wel is opgewassen tegen bijvoorbeeld schuttinghout en schuttingpalen (hardhout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Tja, dat hangt ook af van de grootte van de schroeven die je wilt gaan gebruiken en of je voorboort of niet. Heb verder geen idee, maar er zijn vast wel mensen hier die je daar meer over kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
RoelerMF schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:44:
Het enige waar ik nog over twijfel is of een 10,8V machine wel is opgewassen tegen bijvoorbeeld schuttinghout en schuttingpalen (hardhout).
Hardhout boor ik zelf eigenlijk altijd voor met een boortje met 60-70% van schroefdiameter (max 75%). Anders is de kans op splijten ook erg groot evenals de kans op stuk draaien van de schroef (zelfs met goede schroeven, zoals Heco, regelmatig kop er af gedraaid) als deze geen zelfborende punt heeft (Woodies houtschroeven hebben dat bijvoorbeeld wel). Zelfs met een 10.8V moeten 6 mm schroeven dan wel lukken in hardhout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
RoelerMF schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:44:
Haha, Bedankt voor die correctie, ik maak die fout dus werkelijk waar altijd met een klopboor en een boorhamer :P

De extra's zijn voor mij vooral fijn om "direct" aan de slag te gaan als die binnen is, en ik niet weer naar de bouwmarkt kan of online nog het e.e.a. moet bijbestellen. Kwalitatief betere boren zullen er inderdaad wel komen als voor mijn gevoel wat minder aan het klungelen ben met gereedschap :+ Als deze boortjes kapot gaan is het niet direct een ramp. :)

Ik heb dit setje en bevalt goed, maar heb ze nog niet intensief gebruikt.
Bitjes heb ik wel meteen een goed setje gekocht, neem aan dat ik daar lang mee doe.

Zeker als je voorboort lijkt mij dat hardhout goed te doen is met de 10.8V machine. Ik vind vooral de handzaamheid van deze kleine machines (tov 14.4V) erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelerMF
Ja, het voorboren heb ik tot nu toe ook altijd gedaan bij hardhout. Het is natuurlijk ook niet dat ik de hele dag schroeven in hardhout ga boren, maar als dat met voorboren goed te doen is dan is er inderdaad weinig reden om niet te kiezen voor de 10,8V variant. Ik prefereer handzaamheid inderdaad ook wel boven vermogen. Heb afgelopen zomer de machine van schoonvader geleend, maar twijfel nu ook sterk of dat niet gewoon een 10,8 machine is :)

Bedankt voor jullie reacties tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

Heeft er iemand ervaring met de Parkside 18v accu-klopboor die vanaf volgende week bij de Lidl in de aanbieding is?

Voor €20 is er in Duitsland een extra accu voor te bestellen dus dat lijkt me dan een mooi setje, maar zou graag wat hands-on ervaringen horen / lezen :)

en zo is het voorspeld!

Pagina: 1 ... 4 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.