@iscara, @henkie196 Dank voor jullie reacties. Ik hoorde van andere mensen (Je kent het wel, de goed bedoelde adviezen) in mijn omgeving dat 10,8V juist te weinig power zou bieden voor het gebruik. Ik heb in huis dermate dikke betonnen muren (Ik woon in het betonnen skelet van een geluidswal, en dat is gebouwd met premium beton lijkt het) dat ik daar sowieso een klopboor met netsnoer voor nodig ga hebben. Die gaat er t.z.t. nog wel komen (Kreeg een Bosch blauw tip van een klusser, maar ding doet 180 euro in de aanbieding, dus die stel ik nog even uit zolang het niet nodig is), maar de schroefboormachine zal dus voornamelijk gebruikt worden om het hout voor te boren en schroefjes erin te boren. Is 10,8V dan inderdaad voldoende?
Is dit de Metabo 10,8V die wordt bedoeld inclusief toebehoren:
http://www.elektrowerkzeu...t-im-koffer-60008087.html
Dan is de andere van Metabo van 14,4V toch aantrekkelijker voor die 15 euro meer? Of zie ik iets cruciaals over het hoofd? De 10,8V variant heeft meer toebehoren, maar als ik dat inschat zijn dat vooral veel pluggen en schroefjes.
Ik overweeg ook nog om een Proxxon 28472 aan te schaffen voor mijn hobby, dat lijkt mij ook geen miskoop als ik de verhalen in dit topic lees

Nooit gedacht dat ik klussen nog eens leuk zou ga vinden