Duidelijk, ~€200,- & accu schroefboorklopmachine gaan niet samen tbv betonnen muurOrion84 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:05:
Voor boren in beton heb je niks aan een schroefboormachine. Zelfs met een schroefklopboormachine gaat dat waarschijnlijk niet werken. Voor dergelijk werk heb je een boorhamer nodig.
Je kan natuurlijk een schroefboormachine kopen voor het schroefwerk en houtboorwerk van je klus en dan een boorhamer huren voor het boren in beton.
De Dewalt DCD795D2 ziet er aardig goed uit, maar met je tweede alinea heb je een goed punt waardoor nu ik een beetje begin te twijfelen. Overigens helemaal vergeten, maar ik heb thuis een goedkoop "bedrade" boorhamer.. Was wel iets te zwak voor mijn betonnenmuren, maar ik heb mijn ding kunnen doen.McGryphon schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:14:
Ten eerste, voor een schroefboormachine onder de 200 euro zou ik op dit specifieke moment voor de Dewalt DCD795 gaan, bij Gereedschapcentrum nu 190 euro. Maar het tweede deel van je vraag, of je er beton mee in komt? Nou, nee. Daarvoor heb je een boorhamer nodig. Voldoet een bedrade groene Bosch van ~100 euro ook voor, alleen weer niet zo'n geschikt ding voor schroeven/boren.
Om dat allemaal te doen voor ~200 euro zou ik denk ik een bedrade boorhamer en een 10,8v li-ion schroefboormachine van Bosch Blauw aanraden. Die dingen zijn op het moment steeds wel ergens in de aanbieding voor ~100 euro, en voldoet voor 99% van de gebruikers. Afgaand op je post zal die combi je ook beter van dienst zijn dan een mooie brushless 18v klopboormachine.
Vanavond er nog maar eens goed over nadenken.. Een mooie brushless 18v klopboormachine kan namelijk altijd wel pas kan komen...
Ik heb dus thuis een bedrade boorhammer (600Watt), weliswaar een elcheapo merk, die had wel moeite om door mijn betonnen muren te komen.. Als ik dan al een nieuwe boorhammer ga halen, dan kan ik volgens mij beter naar een apparaat kijken die een hoger Wattage kent? Of ben ik nu lulkoek aan het roepen?Waah schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 11:30:
Heb zelf een boorhamer, zo'n groene van bosch, en die doet zijn werk prima. En de betonnen muren zijn hier echt bikkelhard (als in, professionele klopboormachine slaat er nog geen deukje in). De groene bosch gaat er doorheen als een pakje boter.
Wij hebben een setje waar een koppelstuk bij zit waarmee je ook gewone boortjes kan gebruiken (dus niet enkel SDS). Was destijds in de aanbieding voor iets van 90 euro dacht ik.
Wij hebben de 2100sre
De 2100 RE heeft geen boorkopadapter er bij zitten (voor gewone boortjes)
De 2100 SRE heeft die er wel bij.
Al kan het zijn dat het goedkoper is om de adapter los te bestellen:
https://www.bol.com/nl/p/...02945212-9200000010660764