Ik heb een Incra T-markeerliniaal, die werkt erg fijn.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Afgezien van die series met afwijkende accu's is er bij Makita volgens mij niet een duidelijk onderscheid.MikeyMan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:09:
Kun je bij makita de bouwmarktmeuk nog onderscheiden op basis van iets?
Bij Bosch is het makkelijk met het kleurtje. Maar hoe zit het bij de rest?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Anoniem: 93986
Het makkelijkste is om dat soort winkels voor je gereedschap te vermijden. Het is mij altijd een raadsel waarom men daar gereedschap wil kopen. Kwalitatief altijd minder en altijd duurder dan de eerste de beste shop op het net.MikeyMan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:09:
Op die bij de bouwmarkt staat "Made in China". Op de dure machines van Makita zie ik dat nergens staan. Geen idee of dat hetgeen is waar je het aan kunt zien, maar dat is mij opgevallen toen ik de demo modellen in de bouwmarkt bekeek.MikeyMan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:09:
Anoniem: 639074
Dat is inderdaad een listige instinker, de ad maakt trouwens nergens melding van het afwijkende accuformaat als ik de ad doorlees.Orion84 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:01:
Zou ik niet doen. Dat is een speciale set met afwijkende accu's en lader. Dat is dus niet te combineren met de meeste andere 18V apparatuur van makita als je in de toekomst wilt uitbreiden.
Wat zijn die Starrett's toch bizar duur voor een overzichtelijke tool, voor dat bedrag koop je vijf modale combinatiehaken waarvan je het verschil niet snel zult merken.L.N. schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:27:
Ik heb ook een Incra T-square en vorige week is ook een Starrett combination square (300 mm) binnen gekomen. Met de Starrett heb ik nog niet gewerkt. Daarnaast heb ik ook nog 2 winkelhaken van 15 en 30 cm. Ik zou vooral met die laatste 2 beginnen. Van bv Sola zijn ze goed en niet te duur.
Ik dacht ook dat die goedkoper wel te vinden zijn. Maar al die Chinese kopieën zijn niet recht. Ook van gerespecteerde merken zoals Bahco etc zijn er heel veel niet recht of verliezen snel hun haaksheid. Alleen Starrett en Limit zijn consequent haaks.Anoniem: 639074 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:04:
Wat zijn die Starrett's toch bizar duur voor een overzichtelijke tool, voor dat bedrag koop je vijf modale combinatiehaken waarvan je het verschil niet snel zult merken.
Het is ook eenvoudig te controleren hoe precies zo'n haak is door hem even in het vlak 180 graden om te klappen.
Van Sola kom ik zo snel geen combinatiehaken tegen op Amazon.
Als het dan toch zo duur moet zijn dan liever een uitvoering in RVS die tenminste ongevoelig is voor roest.
Ik heb de DWS778 en dat is het grote broertje van de DWS771. De verschillen, naast de afmeting en gewicht, zijn dat de DWS778 een groter blad en een iets zwaardere motor (1850W) heeft. Het is een hele fijne machine waar je nauwkeurig mee kunt werken. Het schaduwsysteem werkt binnen ook heel goed, maar in de buitenlucht minder. De DWS778 kan maar naar 1 kant kantelen en ik vermoed dat de DWS771 dat ook maar kan. Voor mij is dat geen probleem want je draait gewoon de balk die je door wil zagen.Raymond schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:31:
Qua afkortzagen: stel ik zoek een wat lichte/kleine afkortzaag. Dus met een 216mm blad bijvoorbeeld. Dan kom je bijvoorbeeld op een dewalt DW777 of DW771 uit. Hebben jullie daar ervaring mee? Zijn dat fijne machines om mee te werken? Ik werk nu regelmatig met een Metabo KGS254M. Prima machine, maar wel erg groot (onhandelbaar), stangen bewegen naar achteren en hij start lomp (geen aanloopelectronica).
Met zo'n dewalt heb ik een timmerman bij mij in huis eens zien werken. Dat liep wel erg lekker zag ik. Zijn er vergelijkbare machines van andere merken, die dezelfde prestaties leveren?
Mijn wensen:
-hanteerbaar (dus 200-220mm blad)
-Geleiders die niet naar achteren bewegen (ivm muuropstelling)
-liefst aanloopelectronica/electronische regeling.
-Alle kanten op verstelbaar (links/rechtsdraaibaar, maar ook links/rechts kantelbaar)
Welke modellen zijn er dan eigenlijk van de betere merken (dus even de einhell's ed buiten beschouwing latend)?
[ Voor 47% gewijzigd door L.N. op 23-08-2016 15:58 ]
Ik heb een DHP481. Geen bouwmarktspul, maar wel made in PRC. Helaas maken veel gereedschapsmerken ook duurdere machines in China.Verstekbakker schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:36:
[...]
Op die bij de bouwmarkt staat "Made in China". Op de dure machines van Makita zie ik dat nergens staan. Geen idee of dat hetgeen is waar je het aan kunt zien, maar dat is mij opgevallen toen ik de demo modellen in de bouwmarkt bekeek.
[ Voor 4% gewijzigd door Framoes op 23-08-2016 16:18 ]
Wise enough to play the fool
ik heb de DWS774 sinds kort een werkt prima. I kan zo snel niet het verschil zien met de 771, maar zal wel in de motor zitten gezien het prijsverschil.L.N. schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:43:
[...]
Ik heb de DWS778 en dat is het grote broertje van de DWS771. De verschillen, naast de afmeting en gewicht, zijn dat de DWS778 een groter blad en een iets zwaardere motor (1850W) heeft. Het is een hele fijne machine waar je nauwkeurig mee kunt werken. Het schaduwsysteem werkt binnen ook heel goed, maar in de buitenlucht minder. De DWS778 kan maar naar 1 kant kantelen en ik vermoed dat de DWS771 dat ook maar kan. Voor mij is dat geen probleem want je draait gewoon de balk die je door wil zagen.
Precies hetzelfde heb ik een goede vriend van me eens gezegd toen hij advies over een soortgelijke set vroeg. Vervolgens online voor hetzelfde geld een 18V body+2x accu + lader gevonden.Orion84 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:01:
Zou ik niet doen. Dat is een speciale set met afwijkende accu's en lader. Dat is dus niet te combineren met de meeste andere 18V apparatuur van makita als je in de toekomst wilt uitbreiden.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
[ Voor 5% gewijzigd door L.N. op 24-08-2016 11:23 ]
Deze heb ik zelf en kan ik sterk aanraden. Prima machine en wisselbare kop, wat ik persoonlijk handig vind.loewie1984 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:07:
Hmm wel jammer als je ook nog rekening moet gaan houden met sub kwaliteit onder de makita's. Dan laat ik deze sowieso links liggen. Wat zou ene waardig Makita alternatief zijn dan? Budget even buiten beschouwing gelaten, en dan bedoel ik dus niet dat het geen rol speelt maar accu, lader, schroever? Accessoires en 2de accu maakt me niet zo veel uit.
http://www.fine-tools.com/eputz6.htmlL.N. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:13: Maar ja, die schaaf is behoorlijk aan de prijs (Stanley €170, Lie Nielsen €275, Veritas €235). De Stanley is veel goedkoper, maar wordt eigenlijk altijd als een stuk minder gezien dan de Lie Nielsen en de Veritas.
Het (ontzettend mooie) spul van Woodpeckers is inderdaad niet goedkoop, maar oh wat werkt dát fijnJackbq schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:27:
Ik vind de spullen van woodpeckers erg mooi, maar ook vrij prijzig. Is er ook een goedkoper merk wat in de buurt komt qua precisie maar dan voor een lagere prijs?
Om af te tekenen gebruik ik dus veelal Woodpeckers, maar ook die T-liniaal van Incra wat iscara postte gebruik ik geregeld. Zowel de langere als de korte versie. En met eigenlijk hetzelfde "verhaal" als dat Woodpeckers heb ik me ook laten overtuigen door Starrett. Daar heb ik nog niet zo heel lang de combination-square van. Kost ook behoorlijk wat geld, maar ook daar weer: super handig (en extreem recht uiteraardWat gebruiken jullie allemaal in de categorie aftekenen en klemmen/vastzetten, graag wat tips (Merken en/of type's)
Goed bezig!L.N. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:13:
De laatste tijd ben ik wat meer aan het kijken naar handschaven als aanvulling op mijn electrisch gereedschap. Dit is wat getriggerd doordat ik van een vriend wat schaaldelen eik en kersen kan krijgen. Na het wegzagen van de schors zijn ze waarschijnlijk te breed voor de van diktebank op mijn werk, waardoor ik ze met de hand wil schaven. Maar dan heb ik een voorloper (jointer plane), zoals een #7 of #8 schaaf, nodig of de "alleskunner" een #62 (naast de #4 en blokschaaf die ik al heb). Tijdens het zoeken kwam ik de volgende video's tegen die waarschijnlijk informatief zijn voor anderen.
Introductie in handschaven:
[video]
Hoe schaven te slijpen:
[video]
Recentelijk is er meer aandacht gekomen voor de low angle #62 en die word vaak neergezet als alleskunner (of op zijn minst zeer breed inzetbaar) waardoor je veel minder verschillende verschillende schaven nodig hebt. Specifiek voor een hybride houtbewerkers (dus mix elektrisch en handgereedschap) zou het een uitkomst zijn. Maar ja, die schaaf is behoorlijk aan de prijs (Stanley €170, Lie Nielsen €275, Veritas €235). De Stanley is veel goedkoper, maar wordt eigenlijk altijd als een stuk minder gezien dan de Lie Nielsen en de Veritas.
Zie voor meer info over de #62 dit filmpje (vanaf minuut 9):
[video]
Voor mij zijn er 3 opties:Leuke video van 1 uur over het opknappen van oude schaven:
- Een nieuwe #62 kopen, maar dat is prijzig omdat je naast de dure schaaf ook extra schaafbeitels nodig hebt.
- Een nieuwe #7 kopen: goedkoper dan de #62, maar veel minder breed inzetbaar.
- Een oude #7 kopen en deze zelf opknappen: meer werk, maar prijstechnisch het beste. Mijn Stanley 4C is ongeveer 80 jaar oud en heb ik ook zelf opgeknapt. Een oude #62 kopen kan ook, maar die zijn behoorlijk zeldzaam en daardoor duur.
[video]
Klopt, Je bedoelt vast Qiangsheng. Maar die hebben (nog) geen #62. Dictum heeft ook nog het eigen merk DICK. Die zijn prijstechnisch zo goed dat ook andere webshops ze verkopen. Maar ook die hebben geen #62. Update: DICK heeft wel een #62 en deze kost €175. Er is ook nog Kunz en dat is een Duits merk dat ook goed is.Raymond schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:38:
[...]
http://www.fine-tools.com/eputz6.html
Er is een tussenoplossing: dr is een chinees merk dat schaven maakt, die onder eigen namen door verschillende andere merken/winkels wordt verkocht. Als je even googled, ben je er zo achter welke het is (ben nu even op smartphone bezig, dus iets te lastig). Die juuma van dieter schmidt is dat ook volgens mij. Zit qua prijs tussen stanley en veritas in, maar is stukken beter dan stanley, wat ik zo lees pp het internet. Dus je zou even kunnen uitzoeken of daarvan ook een #62 te krijgen is, scheelt je een boel geld en je hebt een prima schaaf.
Ja, er zit veel verschil tussen schaven. Maar je hebt niets aan de beste schaaf als je de schafbeitel niet scherp maakt. Welke schaven heb jij nu? Ik zat laatst wel een beetje kwijlend te kijken naar jouw Lie Nielsen schaven. Maar dan zie je de prijs, hakt de realiteit binnen en sta je weer met beide benen op de grond.atmoz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:41:
[...]
Goed bezig!
Ik dacht dat ik nooit aan een schaaf ging beginnen, maar ben me er inmiddels ook flink erin aan het verdiepen. Toch wel (heel mooi) spul allemaal heIk had ooit zo'n geel-zwart (plastic) Stanley schaafje bij de bouwmarkt gekocht, en eigenlijk nooit wat mee gedaan. Toen ik eerder dit jaar eens wat hout probeerde te schaven ging dat echt voor geen meter. Proberen af te stellen, niets werkte. Uiteindelijk ook op Woodworking terecht gekomen, en daar dus redelijk "besmet" geraakt door dit alles.
Vind het wel nog moeilijk om te begrijpen/in te zien waar je je precies welke schaaf voor nodig hebt. Mijn eerste 2 schaven waren een No. 4 en een 60 1/2. Inmiddels heb ik de collectie alweer voorzichtig uitgebreid, dus wordt tijd om eens wat meer filmpjes erover te gaan bekijken. Thanks voor de links
[ Voor 40% gewijzigd door L.N. op 24-08-2016 11:24 ]
Dat voorbeeld van mij met die plastic Stanley uit de bouwmarkt grabbelbak is dan ook wel wat extreem natuurlijk. Dat is zo'n beetje het slechtste wat je kunt kopen
Uiteraard true, maar die L-N's (Maar je hebt niets aan de beste schaaf als je de schafbeitel niet scherp maakt.
Haha, ja het is inderdaad niet goedkoop te noemen... Ik zou er mooi op vakantie van kunnen gaan.Welke schaven heb jij nu? Ik zat laatst wel een beetje kwijlend te kijken naar jouw Lie Nielsen schaven. Maar dan zie je de prijs, hakt de realiteit binnen en sta je weer met beide benen op de grond.
En ja, gereedschap kopen en gebruiken is verslavend. Het zou verboden moeten worden
Woodpeckers en Incra koop ik bij Gereedschappro, die Starrett heb ik via Ebay.co.uk gekocht.Jackbq schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:04:
Welke (buitenlandse) webshop raden jullie aan voor merken als Woodpeckers,Incra en Starrett?
Woodpeckers, Incra, Starrett, Veritas, al dat nauwkeurige afmeet- en aftekenspul lijkt wel uit de VS te komen. Je zou denken dat in Duitsland ze ook wel van dat soort merken zouden moeten hebben, maar kan dat zo gauw niet vinden.atmoz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:19:
Woodpeckers en Incra koop ik bij Gereedschappro, die Starrett heb ik via Ebay.co.uk gekocht.
Ik koop ook geregeld bij Dieter Schmid in Berlijn: http://www.fine-tools.com/ daar hebben ze ook Incra.
Dat is een 18V machine (BL18xx accus dus)Aapje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:15:
Welke accu's gaan daarin? Ik zoek er ook nog 1tje voor de hardnekkige bouten die dreigen te breken :x
[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 24-08-2016 13:26 ]
Klopt, ik vind het ook maar vreemd!henkie196 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:23:
Woodpeckers, Incra, Starrett, Veritas, al dat nauwkeurige afmeet- en aftekenspul lijkt wel uit de VS te komen. Je zou denken dat in Duitsland ze ook wel van dat soort merken zouden moeten hebben, maar kan dat zo gauw niet vinden.
dit zou je eens kunnen proberen;Johnny schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:47:
Ik zoek een zaag die dikke stukken hout kan zagen onderandere ruwe vormen voor houtsnijden. Een mooie
Wat voor geleiderail kan ik gebruiken? Metabo verkoopt er één van meer dan 100 euro, wat zijn de andere mogelijkheden?
Houtbewerken met de hand (en DIY in het algemeen) zijn veel groter in de VS en daarnaast zijn de Amerikanen nogal merkgek, hierdoor is de markt groter en zijn er meer Amerikaanse merken. Europese merken ken ik niet zo, behalve Vogel Germany en die hebben Incra spullen met hun eigen merk erop.henkie196 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:23:
[...]
Woodpeckers, Incra, Starrett, Veritas, al dat nauwkeurige afmeet- en aftekenspul lijkt wel uit de VS te komen. Je zou denken dat in Duitsland ze ook wel van dat soort merken zouden moeten hebben, maar kan dat zo gauw niet vinden.
kijk ook eens naar de Bosch GST 150 of 160. Die laatste wordt op Woodworking.nl heel positief gereviewed. Er is ook een adapter, zodat de decoupeerzaag op een rails past.Johnny schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:47:
Ik zoek een zaag die dikke stukken hout kan zagen onderandere ruwe vormen voor houtsnijden. Een mooie bandzaag zou ideaal zijn, maar daar heb ik geen ruimte voor. Ik heb nog geen electrische zagen, een krachtige decoupeerzaag me dus een goed begin. Budget maximaal 200 euro.
Ieder merk verkoopt decoupeerzagen met T- en D-greep. Ik heb alleen ervaring met de D-greep, maar als ik het zo lees is een T-greep handiger omdat je hierbij beter kan duwen en hem ondersteboven kan gebruiken.
Op het moment neig ik naar de Metabo STE 140. Deze heeft een smalle T-greep, zaagdiepte tot 140 mm in hout. Zonder gereedschap zaagje wisselen en hoek instellen, verlichting, soft start, verlichting is ook allemaal leuk. Ook de mogelijkheid voor het aansluiten van een stofzuiger en een geleiderail, of een tafel waar de zaag ondersteboven wordt opgeklemd is iets wat ik in de toekomst wel wil doen.
De zaag alleen kost 170 euro op Amazon. Er is echter ook nog een Plus-variant voor 240 euro met een koffer en stofzuigeradapter.
Waar ik over twijfel: heb ik een zaagdiepte van 140 mm nodig? Het meeste werk zal minder dan 100 mm zijn. Dan zou ik voldoende hebben aan de STE 100 SCS die lichter en goedkoper is. Wat verhindert me om daar een langer zaagblad in te zetten en wat langzamer een dikker stuk hout te zagen?
Wat voor geleiderail kan ik gebruiken? Metabo verkoopt er één van meer dan 100 euro, wat zijn de andere mogelijkheden?
Zijn er andere decoupeerzagen in dezelfde prijs/kwaliteitscategorie van andere merken die ik zou moeten bekijken?
Sorry, Atmoz, maar ook Starrett is Amerikaans. Zie deze wiki.atmoz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:30:
[...]
Klopt, ik vind het ook maar vreemd!
Niet heel erg natuurlijk, maar iets kopen van onze oosterburen is wel zo makkelijk/snel![]()
Van de merken die je noemt is inderdaad alles uit de VS, behalve Starrett, dat komt uit de UK.
Was toevallig laatst zelfs een item over bij "How it's made". Ging precies over die combination square. Ook heel gaaf om te zien natuurlijk, zeker als je zelf zo'n ding enkele weken van te voren hebt gekocht
Krijg je de schafbeitel echt scherp met de Tormek? Of scherp je ze na met de hand op een wetsteen?atmoz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:35:
[...]
Uiteraard true, maar die L-N's () komen al scherp aan. En bovendien heb ik me op FOK! laten overhalen om een Tormek te kopen, de T8 om precies te zijn
Nooit meer bot gereedschap. (heerlijk!)
Haha, ja het is inderdaad niet goedkoop te noemen... Ik zou er mooi op vakantie van kunnen gaan.
Heb nu:
LIE-NIELSEN No.4 SMOOTHING PLANE (BRONZE)
LIE-NIELSEN No.60.1/2 LOW ANGLE BLOCK PLANE
Lie-Nielsen No. 60 1/2RN Rebating Block Plane
Lie-Nielsen No. 042 Medium Shoulder Plane
En er staat nog een mooie Lie-Nielsen No. 8 Jointer Plane in backorder![]()
Zodra die binnen is heb ik voorlopig even genoeg schaven denk ik
Fine Tools, want die is vaak goedkoper dan Gereedschappro. Wel zijn er verzendkosten en je krijgt 3% korting als je via Ideal betaalt.Jackbq schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:04:
Welke (buitenlandse) webshop raden jullie aan voor merken als Woodpeckers,Incra en Starrett?
[ Voor 82% gewijzigd door L.N. op 24-08-2016 13:56 ]
Ow, excuus! Dan heb ik echt met een duffe kop naar How it's made zitten kijken...L.N. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:40:
Sorry, Atmoz, maar ook Starrett is Amerikaans. Zie deze wiki.
En kopen van de oosterburen wil nog wel eens goedkoper zijn.atmoz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:30:
Klopt, ik vind het ook maar vreemd!
Niet heel erg natuurlijk, maar iets kopen van onze oosterburen is wel zo makkelijk/snel![]()
Van de merken die je noemt is inderdaad alles uit de VS, behalve Starrett, dat komt uit de UK.
Was toevallig laatst zelfs een item over bij "How it's made". Ging precies over die combination square. Ook heel gaaf om te zien natuurlijk, zeker als je zelf zo'n ding enkele weken van te voren hebt gekocht
Ik had gedacht dat houtbewerken hier ook wel een ding was, maar kennelijk veel minder dan in amerika.L.N. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:40:
Houtbewerken met de hand (en DIY in het algemeen) zijn veel groter in de VS en daarnaast zijn de Amerikanen nogal merkgek, hierdoor is de markt groter en zijn er meer Amerikaanse merken. Europese merken ken ik niet zo, behalve Vogel Germany en die hebben Incra spullen met hun eigen merk erop.
Zekers, genoeg mailtjes in m'n inbox met als onderwerp "Ihre Bestellung ist auf dem Weg zu Ihnen"henkie196 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:56:
En kopen van de oosterburen wil nog wel eens goedkoper zijn.
Ah, dan zal dat het wel geweest zijnStarrett is volgens hun website wel amerikaans, trouwens, in 1880 opgericht in Massachusetts. Ze hebben wel een fabriek in Engeland.
Klopt, maar dat tel ik gewoon bij de USIk had me trouwens vergist in Veritas, dat is Canadees.
Ik heb atm een accuboormachine 18v reeks, 1,5Ah. Zou die een paar wielbouten volhouden? Of moet ik ook investeren in een 3Ah accu?Notna schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:25:
[...]
Dat is een 18V machine (BL18xx accus dus). Lekker hoor, 190 nm koppel
(hoewel ik die slagschroevendraaier met 160 ook al aan de knappe kant vind
)
het aantal Ah heeft alleen maar betrekking op hoelang je accu het volhoud, niet hoeveel power deze naar de machine geeft* (in deze 190 Nm). Je kan met een 1.5 Ah accu net zo veel als met een 3.0 Ah accu alleen minder lang (i.e minder aantal schroeven doen). Een 14.4V vs een 18V accu is wel weer een ander verhaal.Aapje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:09:
[...]
Ik heb atm een accuboormachine 18v reeks, 1,5Ah. Zou die een paar wielbouten volhouden? Of moet ik ook investeren in een 3Ah accu?Gaat mij niet eens om de koppel die de machine kan leveren maar meer het slageffect.
[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 24-08-2016 14:15 ]
[ Voor 26% gewijzigd door Aapje op 24-08-2016 14:21 ]
Stadia was beter....
Even gekeken, op mijn 343 staat alleen 'Makita Japan'. Zie nergens een 'made in' staan. Is die ltx serie niet al een soort van keurmerk voor het betere spul?Verstekbakker schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:36:
[...]
Op die bij de bouwmarkt staat "Made in China". Op de dure machines van Makita zie ik dat nergens staan. Geen idee of dat hetgeen is waar je het aan kunt zien, maar dat is mij opgevallen toen ik de demo modellen in de bouwmarkt bekeek.
Mea culpaAapje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:19:
Heb elektrotechniek gedaanVraag niet voor niks hoeveel bouten die volhouden gaat
@Onderbuurman, lees de informatie van m'n bovenbuurman even
Dit is een DTW190Z:artificial_sun schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:19:
Reken er niet op dat je een 1,5Ah Makita accu kunt gebruiken op de slagmoersleutel. Voor de wat zwaardere zaken is het normaal 3., 4.0 of 5.0. Maar wil je zeker zijn ja je even naar Makita.nl
[ Voor 37% gewijzigd door Notna op 24-08-2016 14:24 ]
Alleen jammer dat ik dan goedkoopste uit ga zijn met 2 accu's+lader kit/set. En dan met 4 accu's totaal zitNotna schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:21:
[...]
Mja dat is een praktijk vraag die lastig te beantwoorden is tenzij je iemand vind die het probeert
Aan de andere kant; die 3.0 Ah + accu komt altijd wel van pas toch![]()
De zwaardere zaken betreft meestal dingen die veel vermogen nodig hebben, zoals een zagen en boorhamers. Een slagmoersleutel heeft, denk ik, niet zoveel meer vermogen nodig als een gewone boormachine, alleen levert deze zijn kracht anders af.artificial_sun schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:19:
Reken er niet op dat je een 1,5Ah Makita accu kunt gebruiken op de slagmoersleutel. Voor de wat zwaardere zaken is het normaal 3., 4.0 of 5.0. Maar wil je zeker zijn ja je even naar Makita.nl
[ Voor 16% gewijzigd door henkie196 op 24-08-2016 14:25 ]
Huh?artificial_sun schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:19:
Aapje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:24:
Mensen, 1,5Ah~3Ah gaat niet over de kracht die de accu leveren kan maar over capaciteit van de accu.
[ Voor 17% gewijzigd door Atmoz op 24-08-2016 14:25 ]
http://www.gereedschapcen...eutel-body-190nm-1-2.htmlAapje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:23:
[...]
Alleen jammer dat ik dan goedkoopste uit ga zijn met 2 accu's+lader kit/set. En dan met 4 accu's totaal zit
[ Voor 15% gewijzigd door Notna op 24-08-2016 14:30 ]
Stadia was beter....
Als het goed is kom ik zaterdag bij gereedschappro. Maar ondanks alle aanbevelingen vind ik de prijs van Woodpeckers echt te hoog. Gelukkig heb ik wat betreft markeren voorlopig genoeg aan de t-liniaal.atmoz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:41:
[...]
Het (ontzettend mooie) spul van Woodpeckers is inderdaad niet goedkoop, maar oh wat werkt dát fijn![]()
Ik had er een jaar geleden ofzo (misschien nog wel korter) nog nooit van gehoord, maar heb inmiddels al een hele verzameling. Ik ben blij dat ik de stap gemaakt heb. Aftekenen, meten, etc... allemaal zo gemakkelijk, snel en mega secuur. Had ik dit maar eerder ontdekt. Echt, ik kan het iedereen aanraden. Als je twijfelt (en dus toch al stiekem ernaar gekeken hebt) dan is mijn tip: ---> "add to the card"![]()
[...]
Om af te tekenen gebruik ik dus veelal Woodpeckers, maar ook die T-liniaal van Incra wat iscara postte gebruik ik geregeld. Zowel de langere als de korte versie. En met eigenlijk hetzelfde "verhaal" als dat Woodpeckers heb ik me ook laten overtuigen door Starrett. Daar heb ik nog niet zo heel lang de combination-square van. Kost ook behoorlijk wat geld, maar ook daar weer: super handig (en extreem recht uiteraard) spul!
Kán natuurlijk wel zo zijn dat de 1,5Ah een minder hoge stroom kan leveren dan het 3Ah exemplaar. Ook een Li-Ion cel heeft een maximale discharge current, als je die vervolgens twee parralel zet verdubbelt die stroom.Aapje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:24:
Mensen, 1,5Ah~3Ah gaat niet over de kracht die de accu leveren kan maar over capaciteit van de accu.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
[ Voor 1% gewijzigd door Raymond op 24-08-2016 16:43 . Reden: v->Ah ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Je hebt gelijk zie ik nu, terwijl ik de typeplaatjes eens voor het eerst goed bekijk.Framoes schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:16:
[...]
Ik heb een DHP481. Geen bouwmarktspul, maar wel made in PRC. Helaas maken veel gereedschapsmerken ook duurdere machines in China.
Het verschilt per machine. Ik heb een Makita invalzaag en ik had een accu excenter die beide made in UK waren. Daarnaast zie je ook wel eens made in Japan.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Het maakt mij eerlijk gezegd ook weinig uit. Ik ga er vanuit dat Makita geen troep verkoopt, ongeacht het land waar de fabriek staat.Anoniem: 639074 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:49:
[...]
Je hebt gelijk zie ik nu, terwijl ik de typeplaatjes eens voor het eerst goed bekijk.![]()
Zowel m'n (brushless) DDF481's als de (non-brushless voorloper) DHP 458's zijn genuine "Made in China".
Genuine, dat dan weer wel.
Niet dat het mij veel kan schelen, de machines zien er perfect uit en de Japanse versies zouden sinds 11 March 2011 zomaar (licht)radioactief kunnen zijn.
Goedkoop staal "in de aanbieding" uit de Kiev Oblast zou ik om die reden ook niet zonder meer vertrouwen.
Absoluut géén smeermiddel op de uitgaande booras alsjeblieft, dan komt die nóg makkelijker los.arie_papa schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:35:
Ik heb zo'n ouderwetse klobboormachine van Skil (die 2 richtingen op kan draaien). Functioneert verder prima maar ik merk de laatste tijd dat de kop na een tijdje boren loskomt van de boor waarna ik de boor weer vast moet spannen. Het gaat dus echt om de spanboorkop die een probleem heeft.
Net eens van binnen zitten bekijken maar ik zie geen schroef/imbus om de kop los te kunnen draaien.
Zou een smeermiddel een oplossing bieden om het spannen weer wat beter te krijgen? Ik gebruik dat ding sporadisch, maar zeker een aanvulling voor de klussen waar een gaatje in een muur geboord moet worden.
Die Incra T-square is dat deze:L.N. schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:27:
Ik heb ook een Incra T-square........
Ik heb 15, 30 en 40 accus, dus ik zal er op terugkomenNotna schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:21:
[...]
Mea culpa. Mja dat is een praktijk vraag die lastig te beantwoorden is tenzij je iemand vind die het probeert
Aan de andere kant; die 3.0 Ah + accu komt altijd wel van pas toch![]()
[...]
Dit is een DTW190Z:
https://www.makita.nl/sch...-v-slagmoersleutel/?tab=4
En daar kan gewoon een BL1815 accu opOf het praktisch is, dat is een 2de
Ja, die bedoel ik. De prijs is ongeveer hetzelfde als voor de Incra T-square.Jackbq schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:17:
[...]
Die Incra T-square is dat deze:
https://www.amazon.de/Vog...reisslineal/dp/B00EIDOTAM
En zou bovenstaand ook te gebruiken zijn als een blokhaak (dus echt goed haaks)
Inderdaad, zo een met boorsleutelAnoniem: 639074 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:45:
[...]
Absoluut géén smeermiddel op de uitgaande booras alsjeblieft, dan komt die nóg makkelijker los.![]()
De boorkop zelf mag wel een wolkje WD40 gebruiken, dan spant/ontspant die hopelijk weer iets beter.
De oldskool boorkop (met boorsleutel??) kun je vastzetten door een stevige haakse inbussleutel in de boorkop te spannen en die vervolgens vast te tikken met een houten hamer.
Dit geweld niet overdrijven!!
Je kunt ook wat loctite op de booras druppelen en vervolgens de boorkop stevig vastdraaien.
Wel dat schroefdraad eerst goed ontvetten anders hecht de anaerobe loctite niet zo geweldig.
De boorkop krijg je er daarna natuurlijk niet meer af zonder verhitting (~200gr/C), maar dat lijkt mij gezien de leeftijd geen probleem toch??
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
Ze (die van Incra sowieso) zijn écht goed haaks ja. En mocht dat om de een of andere reden (ineens) niet (meer) zo zijn, dan kun je hem weer heel makkelijk met die 2 schroefjes afstellenJackbq schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:17:
Die Incra T-square is dat deze:
https://www.amazon.de/Vog...reisslineal/dp/B00EIDOTAM
En zou bovenstaand ook te gebruiken zijn als een blokhaak (dus echt goed haaks)
Wat bedoel je (of bedoelen ze) precies?henkie196 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:59:
Bij de reviews op gereedschappro zijn er kennelijk toch een paar mensen die, bij het verplaatsen van het blok, de houder niet in één keer goed loodrecht lijken te kunnen zetten.
Een aanrader voor iedereen, maar ik het al 2 x gehad dat de lineaal niet haaks is.
Ik vraag me af of er een goede methode is om de hoek altijd goed 90 gr te houden.
Prima ding, moest eerst even afgesteld worden (haaksheid) maar ik heb er veel plezier van wat mij betreft de meest nauwkeurige manier on zuiver af te tekenen
Die eerste weet nog niet precies hoe je ermee om moet gaan. Ik moet zeggen dat het de eerste paar keer even "proberen" is... Zodra je de feeling te pakken hebt, is het erg fijn werken met zo'n ding.henkie196 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:15:
Ik weet het verder ook niet, misschien dat je meer hebt als je het zelf kunt lezen.
Wat bestel ik daar dan nog bij, iets wat altijd 100% haaks is, en niet verstelbaar is zodat het ook altijd haaks blijft. Een vaste hoek van Woodpeckers (150mm of andere maat?), prijzig maar waarschijnlijk wel echt haaks.atmoz schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:52:
[...]
Ze (die van Incra sowieso) zijn écht goed haaks ja. En mocht dat om de een of andere reden (ineens) niet (meer) zo zijn, dan kun je hem weer heel makkelijk met die 2 schroefjes afstellen
Ik gebruik daar inderdaad een van die vaste van Woodpeckers voor.Jackbq schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:43:
Wat bestel ik daar dan nog bij, iets wat altijd 100% haaks is, en niet verstelbaar is zodat het ook altijd haaks blijft. Een vaste hoek van Woodpeckers (150mm of andere maat?), prijzig maar waarschijnlijk wel echt haaks.
Mocht dat je issue zijn, 3.0Ah 18V Makita accu's zijn op het moment bij gereedschapcentrum in de aanbieding voor 53 euro. En ik geloof dat de baretool slagmoersleutel daar ook in de magazijnopruiming stond, mogelijk is dat samen de moeite waard.Aapje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:23:
[...]
Alleen jammer dat ik dan goedkoopste uit ga zijn met 2 accu's+lader kit/set. En dan met 4 accu's totaal zit
[ Voor 6% gewijzigd door McGryphon op 24-08-2016 22:48 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
K to the KillaZ
waar?KillaZ schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:09:
De 3.0Ah is 60 euro toch?
Grote Mbox is "maar" 33 euro in de opruiming, dat is niet verkeerd.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
20 bouten los en weer vast moet ook met een 1,5 prima lukken. Bij bosch blauw in ieder geval wel.Aapje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:09:
[...]
Ik heb atm een accuboormachine 18v reeks, 1,5Ah. Zou die een paar wielbouten volhouden? Of moet ik ook investeren in een 3Ah accu?Gaat mij niet eens om de koppel die de machine kan leveren maar meer het slageffect.
Ik heb de afgelopen weken gezocht naar een ECHT haakse winkelhaak. Woodpeckers was me iets te duur. Andere bekende merken waren me allemaal niet haaks genoeg (ook Bahco etc niet).Jackbq schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:43:
[...]
Wat bestel ik daar dan nog bij, iets wat altijd 100% haaks is, en niet verstelbaar is zodat het ook altijd haaks blijft. Een vaste hoek van Woodpeckers (150mm of andere maat?), prijzig maar waarschijnlijk wel echt haaks.
[ Voor 24% gewijzigd door bluemoon23 op 26-08-2016 01:13 ]
Zoiets heb ik ook, wel met zo'n aanslag aan de onderkant, anders kan aanleggen wel eens lastig worden (die aanslag zit trouwens met wat schroefjes was, de winkelhaak zelf is wel uit één geheel). DIN 875/2 als ik de fabrikant mag geloven. Volgens mij heb ik deze.bluemoon23 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:04:
DIN 875 als trefwoord gebruiken, dan vind je van alles https://www.amazon.de/s/r...al&field-keywords=din+875
En die blokhaken en winkelhaken volgens DIN 875 zijn in de regel spelingsvrij, dat komt omdat ze uit 1 stuk gemaakt zijn
Eerst neigde ik naar de Metabo STE 140, maar heb uiteindelijk de Bosch GST 160 CE besteld. Hij is iets duurder dan de Metabo, en ook krachtiger dan ik denk nodig te hebben, maar heeft wel betere specs op een aantal belangrijke aspecten.L.N. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:40:
kijk ook eens naar de Bosch GST 150 of 160. Die laatste wordt op Woodworking.nl heel positief gereviewed. Er is ook een adapter, zodat de decoupeerzaag op een rails past.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Blij te horen dat ik jou in de juiste richting heb geduwdJohnny schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:28:
Naar aanleiding over mijn vraag over decoupeerzagen:
[...]
Eerst neigde ik naar de Metabo STE 140, maar heb uiteindelijk de Bosch GST 160 CE besteld. Hij is iets duurder dan de Metabo, en ook krachtiger dan ik denk nodig te hebben, maar heeft wel betere specs op een aantal belangrijke aspecten.
De redenen waren: lager gewicht (2.2 kilo versus 2.5 kilo), minder trillingen (7.5 m/s² versus 15 m/s² voor hout), lagere minimale zaagsnelheid (800 - 3000 versus 1000 - 3100) en tegelijkertijd meer kracht en een diepere zaagdiepte gecombineerd met een hoge precisie.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Heb je ook gekeken naar de systemen van Sortimo en Tanos (even goed klikken wat er staan nog veel meer opties op de websites van Sortimo en Tanos)? Bosch Blauw gebruikt het Sortimo systeem voor hun L-boxen (zie voor de mogelijkheden bv het filmpje op deze link). Festool en Tanos behoren tot dezelfde groep en Festool gebruikt het Tanos systeem. Beide systemen (Sortimo & Tanos) hebben ook steekwagenachtige trolley's. BTI heeft ook sytainers die passen op Tanos/Festool.paQ schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:52:
Ik ben denk ik al een jaar of 2 af en aan op zoek naar een soort complete gereedschapset, zonder dat het een gereedschapwágen wordt.
Ik heb al ZOVEEL sites afgestruind, en eens in de zoveel weken doe ik nieuwe pogingen maar ik kom er maar steeds niet.
Al die 109 euro "Swiss" setjes zijn troep, en een set van 870 euro is nou ook weer niet de bedoeling.
Ik ben erg gecharmeerd van de YATO koffers, maar daar missen steeds weer dingen uit die ik wel wil.
Het liefst zoek ik een draagbare wagen
Leuk zo'n fatmax trolley, maar dat zijn eigenlijk gewoon 4 grote bakken vol met zooi waarin je kunt gravenDat heb ik nu ook en dat vind ik he-le-maal ruk.
Misschien moet ik mijn zoekactie dus gaan verleggen.
YATO heeft dan weer prachtige cassettes die je zo in de lades kun leggen en zo zelf kunt vullen/samenstellenideaal!, maarja.. alleen voor wagens
Zijn er trolley's, of 'meeneembare' wagens die je modulair kunt vullen?
[ Voor 13% gewijzigd door L.N. op 26-08-2016 13:07 ]
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Bij de Tanos T-loc is het afstapelen niet nodig, zoals je hier ziet:Illusion schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:14:
Zelf ben ik aan het overwegen om een sortimo LS-Boxx aan te schaffen i.c.m. een (aantal) L-boxx 102/136.
[afbeelding]
[afbeelding]
Al met al is gereedschap opbergen een dure hobby.
Voordeel van dit systeem is in mijn ogen dat je niet altijd alles mee hoeft te nemen, dat het (mits je het afstapelt) lekker overzichtelijk is, en dat als er iets stuk is, je niet alles hoeft te vervangen.
Nadelen zijn in mijn ogen het moeten afstapelen, de forse prijs, en de ietwat beperkte afmetingen voor langwerpig gereedschap (zaag, buigijzer, waterpas etc)
[ Voor 21% gewijzigd door L.N. op 26-08-2016 13:23 ]
Die van Dictum weeg 2,6 kg. Maar dat kan een stuk lichter als je die van populieren multiplex maakt. Kaizenfoam is natuurlijk lichter, zelfs als je daardoor bijvoorbeeld 3 T-Loc I's neemt in plaats van 1 T-loc IV.henkie196 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:44:
Zo'n houten insert lijkt me dan weer niet zo bevorderlijk voor de draagbaarheid, of je moet er verplicht een steekwagentje bij hebben. Alleen met gereedschap weegt een koffer bij mij al gauw 20 kg. Maar ziet er wel heel sjiek uit.
Dat kaizenfoam lijkt me trouwens wel heel fijn om al m'n ratelspullen wat compacter op te kunnen bergen. Alleen heb ik daar dan nog weer een andere koffer bij nodig (en niet bepaald een courante maat als ik ook de momentsleutels erin kwijt wil kunnen).
yuphenkie196 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:35:
Zoiets?
Meeneembaar, wieltjes eronder, stuk of 5 lades waarin je modules kwijt kunt. Maar ik gok een beetje buiten budget
so danL.N. schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:56:
[...]
Heb je ook gekeken naar de systemen van Sortimo en Tanos (even goed klikken wat er staan nog veel meer opties op de websites van Sortimo en Tanos)? Bosch Blauw gebruikt het Sortimo systeem voor hun L-boxen (zie voor de mogelijkheden bv het filmpje op deze link). Festool en Tanos behoren tot dezelfde groep en Festool gebruikt het Tanos systeem. Beide systemen (Sortimo & Tanos) hebben ook steekwagenachtige trolley's. BTI heeft ook sytainers die passen op Tanos/Festool.
Misschien zijn de BTI Azubi-Box-en wel interessant voor jou. De inhoud van de BTI Azubi's zijn te vinden op blz 3 van deze pdf. Je kunt ze ook zonder gereedschap kopen en een eigen indeling maken door deze speciale tool bags.
Mocht er geen passende inlay zijn voor de koffer, dan kun je altijd Kaizenfoam gebruiken. O.a Gereedschappro en Rutlands verkopen het.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
[ Voor 6% gewijzigd door McGryphon op 26-08-2016 18:51 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Ik heb ook 45 en 135 graden winkelhaken, dat is ook wel makkelijk.henkie196 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 07:19:
Zoiets heb ik ook, wel met zo'n aanslag aan de onderkant, anders kan aanleggen wel eens lastig worden (die aanslag zit trouwens met wat schroefjes was, de winkelhaak zelf is wel uit één geheel). DIN 875/2 als ik de fabrikant mag geloven.
Ik gebruik dit fijne apparaat al enkele jaren. Heb er inmiddels al heel wat schuur-uren op zitten (bouw van m'n HT en onze Escaperooms bijvoorbeeld). Ben er super tevreden over. Echt een aanrader als je 't mij vraagtBrutalsranan schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 02:40:
Wie heeft evaring met de Bosch gex 125-150? Ik moet een achttal binnendeuren, een trap en een aantal kleine afwerkingslatjes schuren en het lijkt een mooi apparaat alvast voor de verhuizing.
Wat raden jullie me aan als alternatief? Is dit het juiste apparaat voor mijn werkzaamheden?
Dat lijkt mij ook nog wel eens handig. Heb nog eens in de koffer nagekeken, en er staat DIN 875/0 op, dus ik heb blijkbaar deze. Beetje overkill misschien, maar het staat me bij dat ik toendertijd die normen nog eens opgezocht had, en dat ik 875/2 eigenlijk niet zo nauwkeurig vond, en daarom heb gekeken naar iets nauwkeurigers.bluemoon23 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 23:34:
Ik heb ook 45 en 135 graden winkelhaken, dat is ook wel makkelijk.
[afbeelding]
Hier zie je de 875/2 erop staan.
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door henkie196 op 27-08-2016 10:01 ]
Mooi. Ik vraag me alleen af wat het verschil is met de 150 model.atmoz schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 06:41:
[...]
Ik gebruik dit fijne apparaat al enkele jaren. Heb er inmiddels al heel wat schuur-uren op zitten (bouw van m'n HT en onze Escaperooms bijvoorbeeld). Ben er super tevreden over. Echt een aanrader als je 't mij vraagt![]()
Een alternatief (nóg beter, maar ook duurder) zou een Mirka kunnen zijn, of de Festool Rotex. Maar nogmaals: ik vind persoonlijk dat je al een goede keuze hebt gemaakt
Dat lijkt er wel op. Maar die is wel 80 euro goedkoper! Vragen vragen vragen...Raymond schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:26:
Is dat niet simpelweg de diameter van de schijf?
Met de GEX 125-150 kun je zowel met 125 als 150mm schuren.Brutalsranan schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:44:
[...]
Dat lijkt er wel op. Maar die is wel 80 euro goedkoper! Vragen vragen vragen...
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq