Op kort termijn wil ik een Festool invalzaag aanschaffen, de TS55 REBQ.
Nu zag ik bij Toolnation dat ze daar wat packs verkopen van Festool, waaronder
Festool Pack C
De pakket korting is circa €300,- (12%)
Gereedschap werd in het verleden vaak gekocht met het idee dat het maar kort gebruikt zal worden.
Realiteit is echter dat ik altijd aan het klussen ben, en ik verwacht niet dat ik ooit echt klaar ben.
Gereedschap zal best eens een paar maanden stil liggen om dan toch weer een week gebruikt te worden.
Ik hoop dan ook met de aanschaf van zo'n pakket, mezelf voor het leven te voorzien van degelijk materiaal.
Klussen die ik dit jaar nog mag doen:
- 12 Pax kasten inkorten zodat ze onder het schuine dak passen
- hoofdeind / meubel maken voor het bed
- laminaat leggen op de bovenverdieping
- eet en salontafel maken van echt hout (geen fineer)
Voor deze klussen heb ik in elk geval de invalzaag met geleider nodig.
Ik denk niet dat ik achteraf daar een MFT3 bij ga kopen van €650,- want dan zal het met de workmate en een paar schragen ook wel lukken.
Ook de stofzuiger zal ik dan niet achteraf aanschaffen, want mijn karcher alleszuiger doet het ook.
De frezen met 50 frezen erbij zie ik mezelf ook niet direct los kopen. Mijn gammele frees van de bouwmarkt gebruik ik immers ook niet zo vaak.
Ik zou voor enkel de zaag kiezen omdat het pakket best een behoorlijk prijs is, en omdat het voor die prijs nog niet echt compleet is. Zo raden ze op veel sites de extra steunen voor de MFT aan, en zouden er nog wat klemmen bijkomen.
Reden om wel voor het pakket te kiezen is dat het een mooie complete set is.
De MFT komt in de garage te staan, met de stofzuiger en systainers eronder. Klaar voor gebruik, en achteraf geen garage die helemaal onder het stof zit.
Zoals je merkt twijfel ik toch nog teveel, en daarom graag jullie meningen.
Zou jij dit pakket aanschaffen rekening houdend dat dit een korting van 300 euro oplevert, of kies je niet voor het pakket maar de vrijheid om keuze uit andere merken te hebben.
Bv de MFT3 is best mooi, maar ik kan me voorstellen dat incra materiaal preciezer is, maar waarop monteren we dat dan weer...