[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste
Acties:
  • 719.964 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 00:48:
[...]

Al moest ik de plankjes met mijn laatste drie eigen tanden op maat knagen, alles beter dan zo'n mankerende budget versie van lookalike B&D gereedschap. O-)
Onzin, voor mensen die weinig klussen voldoet dat gereedschap voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:09
Nou de kogel is door de kerk
Ben voor de Milwaukee M12CPD accuschroef(met klopfunctie) gegaan en heb er meteen een M12 CHZ recipro bij besteld. Beide brushless :) Nu nog een slagschroevendraaier erbij uit de M12 serie dan heb ik het circus wel compleet.

Ik verkoop mijn huidige spul wel voor wat tientjes. Uiteraard blijft de Metabo klopboor wel voor de zwaardere klusjes.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-04 08:17
henkie196 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:37:
[...]

Ik weet niet of dat nu echt een generatie ding is. Binnen je eigen generatie zijn waarschijnlijk ook genoeg mensen te vinden die nooit iets zelf maken, of die hun fiets bij een lekke band naar de fietsenmaker brengen.
Ik ken welgeteld 5 mensen van mijn leeftijd (begin 30) die een beetje handig zijn, waarvan een aannemer en een ander standbouwer is. Verder kijken m'n collega's me ook altijd raar aan als ik vertel dat ik iets ga klussen/bouwen. Werk met overwegend mensen van 25-30 met HBO/WO achtergrond.

Dat kan overigens ook een factor zijn. Steeds meer mensen zijn hoogopgeleid, verdienen dus meer geld en besteden daarom meer uit. Dat is overigens een aanname, geen uitkomst van een gedegen onderzoek.

Ik vind het persoonlijk gewoon gaaf om iets te bouwen. Bezig zijn en de voldoening van iets zelf maken. Een band plakken kan ik ook, maar doe ik meestal vloekend.
Appie Heijn schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:43:
Nou de kogel is door de kerk
Ben voor de Milwaukee M12CPD accuschroef(met klopfunctie) gegaan en heb er meteen een M12 CHZ recipro bij besteld. Beide brushless :) Nu nog een slagschroevendraaier erbij uit de M12 serie dan heb ik het circus wel compleet.

Ik verkoop mijn huidige spul wel voor wat tientjes. Uiteraard blijft de Metabo klopboor wel voor de zwaardere klusjes.
Had je niet beter de set met M12 klopboor en slagschroevendraaier kunnen halen, of was dat financieel gezien nu geen optie?

[ Voor 23% gewijzigd door Framoes op 16-06-2016 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

FabianGTI schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:36:
[...]
Onzin, voor mensen die weinig klussen voldoet dat gereedschap voldoende
Ik weet niet of je het ook zelf al in de gaten hebt, maar je onderschrijft precies m'n punt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

henkie196 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 07:09:
[...]
Het ergste van klussen met iemand anders gereedschap is dat ik nooit weet waar ik het moet vinden.
Valt wel mee als je uitgaat van "The Worst Case Scenario". :+

Dat is globaal een meter van de tuindeur, óf in het natte gras, óf in een plas water, waarbij je aan de bruine roestkleur kunt vaststellen dat het daar al minstens een week of twee voor oud vuil moet hebben gelegen en dat dat niemand eerder is opgevallen.

Kortom, aan deze vrienden ga jij je tools niet uitlenen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 20:59

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:40:
[...]

Valt wel mee als je uitgaat van "The Worst Case Scenario". :+

Dat is globaal een meter van de tuindeur, óf in het natte gras, óf in een plas water, waarbij je aan de bruine roestkleur kunt vaststellen dat het daar al minstens een week of twee voor oud vuil moet hebben gelegen en dat dat niemand eerder is opgevallen.

Kortom, aan deze vrienden ga jij je tools niet uitlenen. :X
Ik heb een aparte kist met oud, vaak goedkoop gereedschap voor de mensen die iets willen lenen maar die ik niet met mijn goede spul vertrouw.

En zelfs daarvan hou ik in een boekje bij wie nou wat heeft, zodat ik het ook nog eens terugkrijg.

Mijn goede gereedschap leen ik maar aan heel weinig mensen uit.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
Sinds gisteren heb ik ook wat leuk spul in huis :) Bosch GSR 18 V-EC (nieuwe 2016 model met metalen boorkop) met 2x 4Ah accu's (wireless charging).
Leuke aanbieding samen met een fraai setje schroevendraaiers, tangen en wat imbus / torx sleutels van Wiha (in een L-boxx), erg netjes op het eerste gezicht :)

Om voorlopig geen losse boortjes / bitjes te moeten zoeken, het spul compleet gemaakt met deze set.

Alles bij die zaak vandaan gehaald overigens, aanrader! nette prijzen (beter dan hier, dat is zeker),en in 3 werkdagen ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

McGryphon schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:57:
Ik heb een aparte kist met oud, vaak goedkoop gereedschap voor de mensen die iets willen lenen maar die ik niet met mijn goede spul vertrouw.
En zelfs daarvan hou ik in een boekje bij wie nou wat heeft, zodat ik het ook nog eens terugkrijg.
Inderdaad, de voorlaatste keer lag het (zoals ik al schreef) na een paar weken nog steeds buiten in de regen en heb ik het zelf maar opgeruimd, de laatste keer had ik andere vrienden een koffer met holpijpen uitgeleend en daarbij hadden ze hun tuintegels als aanslag gebruikt. :(
Dat vonden ze achteraf ook heel normaal en dat de ooit gladde snijranden nu totaal gerafeld waren, tja wat moest je daar nu van vinden??
Ik heb een stel pijpen opnieuw (metaaldraaibank) moeten slijpen.

Intussen ben ik zover dat ik nooit meer iets uitleen, maar het liever gewoon weggeef, zodat ik het echt niet meer hoef terug te zien, overgevoelig als ik ben slaap ik daar weken slecht van. :F

"Weggeven" doet mij gelukkig niet meer zoveel, het werkt intussen als bij Bill Gates, hoeveel miljoenen hij ook weggeeft (en ik iets bescheidener tools), het komt minstens zo hard weer binnnen, "verliezen" is zo een heel betrekkelijk woord geworden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Framoes schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:26:
Ik ken welgeteld 5 mensen van mijn leeftijd (begin 30) die een beetje handig zijn, waarvan een aannemer en een ander standbouwer is. Verder kijken m'n collega's me ook altijd raar aan als ik vertel dat ik iets ga klussen/bouwen. Werk met overwegend mensen van 25-30 met HBO/WO achtergrond.

Dat kan overigens ook een factor zijn. Steeds meer mensen zijn hoogopgeleid, verdienen dus meer geld en besteden daarom meer uit. Dat is overigens een aanname, geen uitkomst van een gedegen onderzoek.

Ik vind het persoonlijk gewoon gaaf om iets te bouwen. Bezig zijn en de voldoening van iets zelf maken. Een band plakken kan ik ook, maar doe ik meestal vloekend.
Klussen aan de fiets of auto gaat vaak gepaard met vloeken, inderdaad.

De meeste mensen die ik ken sleutelen in ieder geval wel zelf aan motor / auto / fiets, en doen ook vaak behoorlijk wat aan klussen. Die zijn ruwweg van 30-35, ook hbo of wo, maar ik zit meer in de technische kant, dat maakt denk ik ook wel wat uit.
McGryphon schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:57:

Ik heb nog wat gamma/lidl nivo sleutels / tangen / schroevendraaiers liggen, mocht mensen iets willen lenen, kunnen ze dat mee krijgen. Het goede spul leen ik niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
henkie196 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:32:
[...]

Klussen aan de fiets of auto gaat vaak gepaard met vloeken, inderdaad.

De meeste mensen die ik ken sleutelen in ieder geval wel zelf aan motor / auto / fiets, en doen ook vaak behoorlijk wat aan klussen. Die zijn ruwweg van 30-35, ook hbo of wo, maar ik zit meer in de technische kant, dat maakt denk ik ook wel wat uit.
Haha, aan de auto klussen betekent idd ook gevloek. En dan waag ik me niet eens aan het motorblok, maar alleen vervangen van de onderdelen zoals licht-units en fixen van dingen in het interieur.

Ik ken maar een paar mensen die een technische opleiding hebben gevolgd. Ikzelf overigens niet, maar ik heb er in ieder geval nog aanleg voor (al zeg ik het zelf) en ben er in geïnteresseerd. Zelf PC's bouwen was de reden dat ik hier ooit een account aanmaakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 14:28
Voor de liefhebbers een borstelloze Bosch Blauw 18V body (~€120 incl):
https://www.gereedschappe...g5e8gqlgsqmwyzndv1qf3r8ss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Framoes schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:26:
Had je niet beter de set met M12 klopboor en slagschroevendraaier kunnen halen, of was dat financieel gezien nu geen optie?
Nee ik kon deze set voor zo'n 240 euro kopen :) , daar heb ik normaal gesproken alleen de M12 CPD voor met 2x 2.0Ah. De Recipro kost los ook nog eens 170 euro. Nu nog een 100 euro een losse slagschroevendraaier.

340 vs 560 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-06 17:42

miekol

erm

Zijn er nog mensen die een voorspelling willen wagen waar DeWalt morgen als "game changer" mee op de proppen gaat komen? :+

http://www.dewalt.co.uk/gamechanger

Misschien nieuwe accu's a la Metabo LiHD?

[ Voor 12% gewijzigd door miekol op 20-06-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
miekol schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:07:
Zijn er nog mensen die een voorspelling willen wagen waar DeWalt morgen als "game changer" mee op de proppen gaat komen? :+

Een zaagtafel met ingebouwde oven. Dan kan je broodjes afbakken voor de lunch.

Nieuw soort aandrijving of misschien een of andere super-accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Afgaand op de teasers gok ik op iets voor metaalverwerking. Rondspetterende vonken en "it's got a LOT of power" doen me niet direct denken aan nieuwe accutechniek :p

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
McGryphon schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:58:
Afgaand op de teasers gok ik op iets voor metaalverwerking. Rondspetterende vonken en "it's got a LOT of power" doen me niet direct denken aan nieuwe accutechniek :p
Ik zie ook een afkortzaag en cirkelzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

McGryphon schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:58:
Metabo adverteert er juist mee dat met de nieuwe LiHD accu's nu (o.a. metaal apparatuur) wat voorheen alleen op 230v kon ook op accu mogelijk maakt.

YouTube: Metabo 18V Tools - World of Concrete 2016

Hier zegt iemand van Metabo dat ook zo een beetje. Alleen ik dacht altijd dat het aantal Ah op een accu enkel van invloed is op hoe lang je ermee kunt werken en niet hoeveel stroom/vermogen er voor het apparaat beschikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
miekol schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:58:
[...]

Metabo adverteert er juist mee dat met de nieuwe LiHD accu's nu (o.a. metaal apparatuur) wat voorheen alleen op 230v kon ook op accu mogelijk maakt.

YouTube: Metabo 18V Tools - World of Concrete 2016

Hier zegt iemand van Metabo dat ook zo een beetje. Alleen ik dacht altijd dat het aantal Ah op een accu enkel van invloed is op hoe lang je ermee kunt werken en niet hoeveel stroom/vermogen er voor het apparaat beschikbaar is?
Ik denk dat ze bij de LiHD de "doorvoercapaciteit" hoger/anders hebben kunnen maken, niet zo zeer de opslag. Daarom dat je er meer uit kunt halen.

Ik heb een Metabo SSW 18 LTX 400 BL met LiHD accu's nu al een paar weken in gebruik en ben onder de indruk van de kracht die eruit komt. Ik ga hiervan een test video maken, zijn er mensen die iets willen zien van het ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
miekol schreef op maandag 20 juni 2016 @ 13:58:
[...]
Alleen ik dacht altijd dat het aantal Ah op een accu enkel van invloed is op hoe lang je ermee kunt werken en niet hoeveel stroom/vermogen er voor het apparaat beschikbaar is?
Je hebt ook een max. hoeveel A je uit een batterij kunt trekken. Meestal in de modelbouw drukken ze dat uit met een C. Bijvoorbeeld laden kan dan met 1 of 2C, wat betekent 1 of 2x de capaciteit. Dus bij een 4Ah batterij kun je die dan met max. 8A laden (en is hij vol in een halfuur).
Bij het gebruik is meestal 20-30x de capaciteit geloof ik wel de max. Bij een 4Ah batterij kom je dan bijvoorbeeld op 80A als max. uit. Doe dat nog een keer vermenigvuldigen met de spanning (18V?) en je komt op het vermogen. In dit rekenvoorbeeld kom je dan uit op 1440W.

Dus voor de meeste apparaten kom je 'in de buurt' van wat je kunt doen met een snoertje en een stopcontact. Maar bij 20C als ontlading, ben je dus ook in 3!!! minuten door je batterij heen.
Bij een drone (quadcopter) zie je dus ook vliegtijden van 'minuten', waarbij je dus echt in dit soort tempo's door je batterij heen gaat. Het laden (na het afkoelen!) duurt langer dan de vliegtijd.

Met de verbeteringen in capaciteit zie je dat steeds meer apparaten geschikt zijn voor batterijen, maar als je geen 'interval' hebt tussen het gebruik, (een schroefboormachine gebruik je misschien max. 25% van de tijd of minder, soms misschien zelfs maar 1%) dan is een 'touwtje' nog steeds heel aantrekkelijk.
Persoonlijk denk ik dat de cirkelzaag op dit moment ongeveer zit rond het punt waarbij je kunt kiezen. Afhankelijk van gebruik kunnen sommige mensen prima een draadloos model gebruiken terwijl anderen gek zouden worden van het 'swappen' van batterijen of gewoonweg te weinig power/diepte/zaagsnelheid zouden hebben.
De accu kettingzaag is ook zo'n ding. Accu is hobbymatig prima, voor wat takken of een boom, maar als ik een bos moet rooien koop ik wel een Stihl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
TheGhostInc schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:29:
Met de verbeteringen in capaciteit zie je dat steeds meer apparaten geschikt zijn voor batterijen, maar als je geen 'interval' hebt tussen het gebruik, (een schroefboormachine gebruik je misschien max. 25% van de tijd of minder, soms misschien zelfs maar 1%) dan is een 'touwtje' nog steeds heel aantrekkelijk.
Persoonlijk denk ik dat de cirkelzaag op dit moment ongeveer zit rond het punt waarbij je kunt kiezen.
Eens, afkortzagen heb je inmiddels ook al op accu, terwijl dat toch vrij krachtige apparaten zijn, maar ook die gebruik je niet constant. Bij bijvoorbeeld een tafelcirkelzaag waarbij je een stuk of wat lange planken of platen in de lengte wilt doorzagen is dat al weer wat beroerder.
Bovenfrezen bijvoorbeeld zie ik ook niet zo snel op accu verschijnen, al schijnt Ryobi ze een tijdje terug wel te hebben verkocht in de VS, maar dat was nog niet eens met LiOn accu`s.

[ Voor 6% gewijzigd door bluemoon23 op 20-06-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
bluemoon23 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:36:
[...]
Bovenfrezen bijvoorbeeld zie ik ook niet zo snel op accu verschijnen
Makita heeft wel al een lamellenfrees, maar nog geen 'normale' bovenfrees.

Overigens wil je dan toch al snel een stofafzuiging, dus zit je al met een slang aan je apparaat en 230V voor de afzuiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:45
Heeft iemand hier ervaring mee? Een electrische verfroller?
YouTube: Wagner Paint Crew Plus with Roller

Bij de lidl hebben ze er eentje voor 60 euro. Leek mij verdomd handig als je veel moet verven..... Niet elke keer naar je bakje om weer verf erop te zetten.

Kon alleen een filmpje van de consumentenbond vinden, maar die muts heeft volgens mij niet eens de gebruikshandleiding gelezen :+ en deze werkt volgens mij ook volgens een ander principe.
YouTube: Bosch PPR 250 Verfroller - Review (Consumentenbond)

[ Voor 32% gewijzigd door Waah op 21-06-2016 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Volgens mij is de verfspuit tegenwoordig populairder aan het worden. Die zie ik meer en meer langskomen, dit systeem heb ik nooit eerder gezien en vergelijkbare systemen kwam je meer op Tell Sell tegen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
TheGhostInc schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:53:
Volgens mij is de verfspuit tegenwoordig populairder aan het worden. Die zie ik meer en meer langskomen, dit systeem heb ik nooit eerder gezien en vergelijkbare systemen kwam je meer op Tell Sell tegen :+
ik heb ze wel gezien met een handpomp (net zoals die onkruidspuit-dingen) en dat leek wel aardig te werken. Electrisch is natuurlijk nog luier :+

Verfspuit betekend nog meer voorbereiding... als in, eigenlijk moet je alles afplakken, want het stuift enorm. Dus een combi tussen verfspuit+roller leek mij zo gek nog niet :D

Helaas hoef ik nog maar 1 wandje te verven, en om daar nu zo'n systeem voor te kopen is weer wat te gek. Maar denk misschien zijn er mensen die er ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Wat is er mis met de traditionele roller? :+ Grond even afplakken, plafond afplakken, verfkleed neergooien en rollen maar.

Goede roller en verf scheelt je al 50% van de moeite.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 15:35

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Waah schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:31:

Bij de lidl hebben ze er eentje voor 60 euro. Leek mij verdomd handig als je veel moet verven..... Niet elke keer naar je bakje om weer verf erop te zetten.

Kon alleen een filmpje van de consumentenbond vinden, maar die muts heeft volgens mij niet eens de gebruikshandleiding gelezen :+ en deze werkt volgens mij ook volgens een ander principe.
60 euro? Geen geld.

Ik het de project 115 (de opvolger) waar in beduidend meer voor betaald heb.
Bedenk wel, dat als je een klein muurtje of een plafond moet rollen, je sneller/beter af bent met gewoon rollen.
Het apparaat schoonmaken ben je namelijk wel even een ruim uurtje zoet mee.

Grotere oppervlakken of hele ruimtes die nog leeg zijn daar vlieg je doorheen, zeker als je airless spuit.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Het hele idee is dat het 'makkelijker' zou moeten worden.

Maar schilderen is gewoon een ambacht. Net zo goed als de laser op een afkortzaag echt niet gaat helpen tegen gepruts. "Ik heb op 0,1mm exact gezaagd! Wel verkeerd gemeten, maar die balk is wel EXACT de verkeerde lengte"
En ja, ik sta af en toe ook weleens met een balk in mijn handen, waarbij ik heel hard probeer de zaag de schuld te geven. Maar die 1 cm is toch echt niet de zaagbreedte :+
teacher schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:03:
Bedenk wel, dat als je een klein muurtje of een plafond moet rollen, je sneller/beter af bent met gewoon rollen.
Krijg je nog textuur verschil?
Bij mij valt altijd al op dat als je de randen met een kwast doet en de rest met de roller, je toch verschil ziet. Ik kan me voorstellen dat een verfspuit 'weer' een andere textuur achterlaat?
Mixen tussen spuiten en verven kan dan weleens een lelijker resultaat opleveren (of spuiten is zo netjes dat je niks anders meer wilt?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
TheGhostInc schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 12:10:
Krijg je nog textuur verschil?
Bij mij valt altijd al op dat als je de randen met een kwast doet en de rest met de roller, je toch verschil ziet. Ik kan me voorstellen dat een verfspuit 'weer' een andere textuur achterlaat?
Mixen tussen spuiten en verven kan dan weleens een lelijker resultaat opleveren (of spuiten is zo netjes dat je niks anders meer wilt?).
Schilderen is zeker een ambacht, maar to be honest: ik ga dat verschil niet zien. Zolang het egaal is tenminste.

Hier trouwens ook geschilderd met kwast voor de randen, en daarna met de roller. Maar ik zie niet meer waar de roller of de kwast is gebruikt. Kwestie van genoeg verf en genoeg volgens mij. Heb dan ook (op nieuw, voorgegrond glasvliesbehang) 3 niet-te-zuinige lagen gedaan en dan zie ik niet meer waar de kwaststrepen zitten.

Te weinig verf is vaak mijn probleem (zuunig) dus zo'n ding dat gewoon gelijkmatig verf toevoert leek mij best handig. Ben vaak zuunig omdat ik denk: "Ach, als ik wat harder druk komt er vast nog wel genoeg verf uit en is het ook wit/grijs"

en dan krijg je dus strepen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:09
Voor mijn zelfbouw frees/zaagtafel heb ik zojuist een Incra Miter 1000SE gekocht. Ik twijfelde nog tussen deze en de 1000HD. Uiteindelijk vond ik de HD de meerprijs van €37 niet waard.

In de tafel komt een Festool OF1010 bovenfrees met een zelfgebouwde hoogteinstelling en een Festool TS55R invalzaag. Voor de invalzaag heb ik wat onderdelen van de CMS TS 55 R gekocht, zodat ik de hoogte gemakkelijker kan instellen. De hoogteinstelling van de frees is nog niet af, dus ik heb deze nog niet kunnen testen. Als langsgeleider heb ik een Incra LS Positioner met Jessem Clear Cut Stock Guides gebruikt. De bovenfrees en invalzaag zijn eruit te halen en dus ook gewoon te gebruiken.

Als jullie interesse hebben, dan kan ik wel wat afbeeldingen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:37
Met zulke spullen moet je wel een foto plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:31:

Bij welke Lidl zie je ze staan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Wolly schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:11:
[...]

Bij welke Lidl zie je ze staan dan?
https://www.lidl-shop.nl/...che-verfroller/p100195129

In de LIDL webshop (ja, ze hebben nu een webshop, MET een gereedschapspagina :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
miekol schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:07:

http://flexvolt.dewalt.com/en-us

Een super-accu. 60V max (54V).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Laatst online: 12:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Topicstarter
Nou McGrijphaak; dat wordt upgraden :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Yes wat heb ik nu gewonnen? :+

Wel gaaf, ook een zaagtafel op accu. Benieuwd of Metabo (ivm hun LiHD accu's) of andere merken ook met soortgelijke techniek op de proppen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-06 19:06
Mooi ook dat je in ieder geval je oude laders kan gebruiken al denk ik wel dat er een nieuwe snellader komt/is

veel power maar wel aardig wat gewicht om aan je accutol te hangen, voor intensief gebruik van cirkelzaag en afkortzaag is het dan weer wel nuttig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L.N.
Alvast sorry voor deze lange post!

Mijn frees/zaagtafel is dus nog niet af, maar tot nu ben ik zo ver:

Wat nog moet is de miter track en de Incra Miter 1000SE en de zelfbouw hoogteinstelling voor de bovenfrees.

Als basis heb ik 1 van mijn MFT's gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1509/121443/7479n3Wd.jpg

De tafel ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2449_zpsql8kupxq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2447_zps1nufqxtq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2437_zpsvvupyjvw.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2440_zpsobvprkkg.jpg

Showfoto van het zaaggedeelte met de de Festool TS55 met verlenging van het spouwmes en beschermkap. Op de Incra LS positioner zitten de Jessem Clear Stock Guides. Deze zorgen ervoor dat het hout netjes tegen de geleider blijft en voorkomt kick backs.

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2445_zpsjfv4ouab.jpg

De Festoolinvalzaag hangt ondersteboven.

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2443_zps9ag8ldil.jpg

De zaag wordt op zijn plek gehouden door 2 grote en 2 kleine klemmen. De grote klemmen kunnen ieder 100KG houden en de kleine 30KG, dus de zaag komt niet van zijn plaats. Voor de zekerheid zit de zaag ook nog vast met een bout en rampamoer. (sorry voor de slechte foto!).

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2436_zpsgdapd5yg.jpg

De extra onderdelen die nodig zijn om de TS55 te gebruiken in de zaagtafel. Het grootste en belangrijkste onderdeel is om de hoogte te kunnen verstellen en het ook op de hoogte te houden.

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2434_zpsujgi5eyl.jpg

De frees zit op een vergelijkbare manier vast als de zaag.

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2432_zpsku8ad8nx.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2425_zps7nbdhqjp.jpg

Schakelaar om de zaag of frees aan te zetten. In het stopcontact gaat de stekker van de frees of zaag. (De rail is niet beschadigd, maar je ziet resten van een sticker).

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2354_zpsumgtpmrb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2352_zpsdwrvzcre.jpg

Hoogteinstelling voor de frees, zodat ik de hoogte van de bit ook van boven de tafel kan instellen. Door niet goed op te letten heb ik de spindel beschadigd, waardoor ik nu op een nieuwe moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Wow, gereedschapporno!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
De marketingmachine heeft volgens mij al het antiek uit de kast getrokken voor deze 'amazing' resultaten.
De ene na de andere vergelijking met NiCd machines die al een tijdje niet meer worden gemaakt.

Voor de rest natuurlijk mooi spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:28

Pelle

🚴‍♂️

L.N. schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:41:
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
TheGhostInc schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:01:
[...]

De marketingmachine heeft volgens mij al het antiek uit de kast getrokken voor deze 'amazing' resultaten.
De ene na de andere vergelijking met NiCd machines die al een tijdje niet meer worden gemaakt.

Voor de rest natuurlijk mooi spul.
Haha, ja je moet wat als je 'game changer' een extra grote accu is.

Het is overigens wel vernieuwend dat je een zaagtafel op accu kan laten draaien, maar ik denk niet dat de gemiddelde klusser iets aan deze accu heeft. Zal ook wel aan de prijs zijn.

Wat nog moet is de miter track en de Incra Miter 1000SE en de zelfbouw hoogteinstelling voor de bovenfrees.

[afbeelding]

De tafel ziet er nu zo uit:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Showfoto van het zaaggedeelte met de de Festool TS55 met verlenging van het spouwmes en beschermkap. Op de Incra LS positioner zitten de Jessem Clear Stock Guides. Deze zorgen ervoor dat het hout netjes tegen de geleider blijft en voorkomt kick backs.

[afbeelding]

De Festoolinvalzaag hangt ondersteboven.

[afbeelding]

De zaag wordt op zijn plek gehouden door 2 grote en 2 kleine klemmen. De grote klemmen kunnen ieder 100KG houden en de kleine 30KG, dus de zaag komt niet van zijn plaats. Voor de zekerheid zit de zaag ook nog vast met een bout en rampamoer. (sorry voor de slechte foto!).

[afbeelding]

De extra onderdelen die nodig zijn om de TS55 te gebruiken in de zaagtafel. Het grootste en belangrijkste onderdeel is om de hoogte te kunnen verstellen en het ook op de hoogte te houden.

[afbeelding]

De frees zit op een vergelijkbare manier vast als de zaag.

[afbeelding]

[afbeelding]

Schakelaar om de zaag of frees aan te zetten. In het stopcontact gaat de stekker van de frees of zaag. (De rail is niet beschadigd, maar je ziet resten van een sticker).

[afbeelding]

[afbeelding]

Hoogteinstelling voor de frees, zodat ik de hoogte van de bit ook van boven de tafel kan instellen. Door niet goed op te letten heb ik de spindel beschadigd, waardoor ik nu op een nieuwe moet wachten.
Dat ziet er verdomd mooi uit.

[ Voor 72% gewijzigd door Framoes op 21-06-2016 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Waah schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:14:
[...]

https://www.lidl-shop.nl/...che-verfroller/p100195129

In de LIDL webshop (ja, ze hebben nu een webshop, MET een gereedschapspagina :+ )
Oh... Dit is geen airless paint crew. Dit zou ik laten liggen.

Je krijgt overigens zeker structuurverschil: spuiten doe je op een snaarstrak stucwerk. Je krijgt een hele matte laag (waar je ook alles op ziet). Of een bestaande structuurmuur die je op wil frissen.

Overigens: strepen in rolwerk komt door te snelle droging. Een open-tijd verlenger zoals floetrol is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Framoes schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 18:21:
[...]

Dat ziet er verdomd mooi uit.
Bedankt allemaal!

Het was wat werk om het zo te krijgen en er zijn zeker wat dingen die ik ga veranderen bij een tweede versie. Maar voor nu ben ik absoluut tevreden. Het zagen gaat heel fijn. Dat Incra spul is zo mooi! Je kunt de LS Positioner heel gemakkelijk een tiende van millimeter verplaatsen. Heel zuiver! Jammer dat Incra zo prijzig is. Maar het werkt zeer zeer fijn. De Jessem Stock Guides zorgen ervoor dat het hout tegen de langsgeleider blijft, waardoor het zagen erg gemakkelijk gaat.

Het frezen heb ik nog te weinig gedaan om er echt iets zinnigs over te zeggen. Maar aangezien je dan ook de LS Positioner gebruikt komt dat wel goed. Hopelijk krijg ik de hoogteinstelling goed, maar dat zal wel. Op termijn wil ik de bovenfrees vervangen door een "vaste" bovenfrees van Triton. Deze hebben een ingebouwde lift en dan zou er dus nooit een probleem zijn met de hoogteinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Door niet goed op te letten heb ik de spindel beschadigd, waardoor ik nu op een nieuwe moet wachten.
Oei :X
Das echt minder!
Hoe is dat precies gebeurt dan?

Verder net zoals ik "daar achter" :P ook zei: heel vet!!!
Echt coole foto's ook. Krijg er kriebels van om ook aan de slag ermee te gaan :9~

Keep it up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
atmoz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:35:
[...]

Oei :X
Das echt minder!
Hoe is dat precies gebeurt dan?

Verder net zoals ik "daar achter" :P ook zei: heel vet!!!
Echt coole foto's ook. Krijg er kriebels van om ook aan de slag ermee te gaan :9~

Keep it up!
Ja, dom geweest. Ik had de kogelomloopspindel los gehaald om deze om te draaien. Daarbij zijn bijna alle kogeltjes eruit gevallen. De meeste kogeltjes zijn verdwenen en nu werkt de spindel te stroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Framoes
L.N. schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 20:34:
[...]

[...]

[...]

Bedankt allemaal!

Het was wat werk om het zo te krijgen en er zijn zeker wat dingen die ik ga veranderen bij een tweede versie. Maar voor nu ben ik absoluut tevreden. Het zagen gaat heel fijn. Dat Incra spul is zo mooi! Je kunt de LS Positioner heel gemakkelijk een tiende van millimeter verplaatsen. Heel zuiver! Jammer dat Incra zo prijzig is. Maar het werkt zeer zeer fijn. De Jessem Stock Guides zorgen ervoor dat het hout tegen de langsgeleider blijft, waardoor het zagen erg gemakkelijk gaat.

Het frezen heb ik nog te weinig gedaan om er echt iets zinnigs over te zeggen. Maar aangezien je dan ook de LS Positioner gebruikt komt dat wel goed. Hopelijk krijg ik de hoogteinstelling goed, maar dat zal wel. Op termijn wil ik de bovenfrees vervangen door een "vaste" bovenfrees van Triton. Deze hebben een ingebouwde lift en dan zou er dus nooit een probleem zijn met de hoogteinstelling.
Ik heb een Triton en ben er zeer tevreden over. Lift werkt dmv een draaihendel. Best een slim systeem. Niet vergeten een gat in de tafel te maken voor die hendel.

Wil zelf ook een freestafel bouwen, maar die wordt iets minder geavanceerd dan wat jij hebt gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Framoes op 21-06-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Heb afgelopen dagen m'n Facom collectie wat uitgebreid 8)

Microtech tangetjes:
Afbeeldingslocatie: http://lumatronix.nl/FOK/Facom_microtech.jpg

Inbus schroevendraaiers:
Afbeeldingslocatie: https://www.destil.nl/data/images/perfion//200148233/718d3dd0-75bb-4158-a6b3-0eed509648e6_0.jpg

Rechte schroevendraaiers:
Afbeeldingslocatie: http://www.toolsxl.nl/images/Merken/Facom/Large/Facom_Gereedschappen_AEF.J3_-_Ph___Sleuf_MicroTech_schroevendr.set.jpg

Philips schroevendraaiers:
Afbeeldingslocatie: http://www.toolsxl.nl/images/Merken/Facom/Large/Facom_Gereedschappen_AEX.J2_MicroTech_set_TORX_8_dlg.jpg

Facom popnageltang:
Afbeeldingslocatie: http://st2.setin.fr/upload/image/-image-257863-grande.jpg

Kabelschoentang:
Afbeeldingslocatie: https://www.conrad.nl/medias/global/ce/0000_0999/0000/0060/0061/708452_BB_00_FB.EPS_1000.jpg

750mm Boutenschaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.toolsxl.nl/images/Merken/Facom/Large/Boutenschaar_990.B0.jpg

Verder nog een acculamp:
Afbeeldingslocatie: https://images.bosch-professional.com/ng/productimages/stageprodimg/cordless-light-gli-vari-led-gli-vari-led/105348-97948-660x350.jpg

En een Altrex Taurus TDO7 trap:
Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschap.nl/media/catalog/product/cache/1/image/1280x1024/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/8/7/8711563807105_192607_tdo_7_treeds.jpg

Kan weer even vooruit >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
@Atmoz: ik snap waarom je bij aan het bouwen bent. Dat is wel nodig met de hoeveelheid gereedschap en toebehoren die jij koopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

L.N. schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:25:
@Atmoz: ik snap waarom je bij aan het bouwen bent. Dat is wel nodig met de hoeveelheid gereedschap en toebehoren die jij koopt ;)
Haha, valt 't op? O-)
Nee tja, ik ben wel "vanalles" aan het verzamelen de laatste tijd... En inderdaad vooral voor in de "nieuwe" garage :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-05 00:36
Een snelle vraag:

Hoe herken je een slijtende/versleten steenboor?
Ik heb het idee dat bij een aantal van mijn sds steen/betonboortjes de uitstekende stukjes uit de kop een stuk kleiner zijn geworden(steken minder ver uit)? Maar misschien beeld ik het me ook wel in.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Speeddragon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:03:
Een snelle vraag:

Ik heb het idee dat bij een aantal van mijn sds steen/betonboortjes de uitstekende stukjes uit de kop een stuk kleiner zijn geworden(steken minder ver uit)? Maar misschien beeld ik het me ook wel in.
Mijn simpelste methode is om bij twijfel een nieuwe te kopen, in het slechtste geval heb ik een reserveboortje :+
Steenboortjes verslijt ik zelf nauwelijks, maar iig bij mijn Rotec Unidre is gewoon simpel voelen genoeg; is het nog scherp of niet, dan weet je ook of ie versleten is. Is diamantgecoat, dus bot is ook gewoon versleten, niet gaan kutten met een bankslijper want dan is het toch zo weer bot :P

Verder, komt heel wat mooi gerei langs hierboven, klusseizoen komt er weer aan denk ik :+

Dan maar even een foto van hoe het er uit ziet als ik even wat dingen bij Jong Nederland moet doen...
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/RIT72AymbzIyinPhX0h4ERG1/medium.jpg
:+
Triton spul voelt erg degelijk aan, bevalt prima, en de cheapass silverline schraagjes doen ook wat ze moeten doen :P. Binnenkort eens goede foto's maken, als het nieuwe spul ook binnen is: Bosch GST 90 BE voor mijn vader, Dewalt DCS310 voor mij :Y)

Lage prijs, leuk voor snoeien, weinig zelfcontrole. Voila :')

[ Voor 6% gewijzigd door McGryphon op 21-06-2016 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

McGryphon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:16:

Mijn simpelste methode is om bij twijfel een nieuwe te kopen, in het slechtste geval heb ik een reserveboortje :+
Precies :)
Dan maar even een foto van hoe het er uit ziet als ik even wat dingen bij Jong Nederland moet doen...
[afbeelding]
Triton spul voelt erg degelijk aan, bevalt prima, en de cheapass silverline schraagjes doen ook wat ze moeten doen :P. Binnenkort eens goede foto's maken, als het nieuwe spul ook binnen is: Bosch GST 90 BE voor mijn vader, Dewalt DCS310 voor mij :Y)
Cool, lekker klussen 8)

Ik heb de Bosch GST 90E en ben daar uiterst tevreden mee, echt een super fijne machine. Had voorheen zo'n beugel decoupeerzaag, maar vond dat maar een onding... Kan natuurlijk ook zijn omdat het een groene was O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
atmoz schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:32:
[...]

Precies :)

[...]

Cool, lekker klussen 8)

Ik heb de Bosch GST 90E en ben daar uiterst tevreden mee, echt een super fijne machine. Had voorheen zo'n beugel decoupeerzaag, maar vond dat maar een onding... Kan natuurlijk ook zijn omdat het een groene was O-)
Nou ja, die van mijn pa is wel een beugelmodel. Zijn oude en inmiddels kapotte zwarte black&decker was dat ook, dus dat is ie gewend :+

Ding heeft het ruim 20 jaar uitgehouden, maar nauwkeurig en snel waren allebei geen designwaarden destijds geloof ik. Het werkte, nauwelijks... :+

Twijfel er niet aan dat die blauwe Bosch een flinke vooruitgang gaat zijn. Ben eigenlijk benieuwder naar de reciprozaag. In het ergste geval gebruik ik hem hoofdzakelijk voor snoeiwerk, maar ik zie vanzelf hoe efficiënt het ding nou eigenlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:04

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Speeddragon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:03:
Een snelle vraag:

Tsja das lastig herkennen als je niet precies weet hoe lang ze waren. Als ik het me goed herinner zitten er bij goede betonboren een stukje wolfraamcarbide op de punt (hard as a coffin nail :+ ). Je ziet ze na veel gebruik wel wat afronden en bot worden maar imo hoort dat er gewoon bij.
Ik heb een goedkope piranha SDS 8mm van de bouwmarkt, die gebruik ik al 10+ jaar, ziet er niet meer uit, maar rammelt nog overal doorheen. Ik zou me er niet zo druk om maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:47:
[...]

Tsja das lastig herkennen als je niet precies weet hoe lang ze waren. Als ik het me goed herinner zitten er bij goede betonboren een stukje wolfraamcarbide op de punt (hard as a coffin nail :+ ). Je ziet ze na veel gebruik wel wat afronden en bot worden maar imo hoort dat er gewoon bij.
Ik heb een goedkope piranha SDS 8mm van de bouwmarkt, die gebruik ik al 10+ jaar, ziet er niet meer uit, maar rammelt nog overal doorheen. Ik zou me er niet zo druk om maken :)
Nou kom je met een knappe boorhamer zelfs nog een heel eind met de draaistop er op, dat scheelt natuurlijk ook :P
Maar vaak zit er als punt een harde insert van bv wolfraamcarbide inderdaad, en is duidelijk te zien hoe ver je bent. Mijn voorbeeld is door de coating ipv tip-insert ook een vreemde eend in de bijt; die gaat dan ook al heel snel naar de ziekte in een klopboor, ding is specifiek gemaakt om zonder klopstand nog steen degelijk in te komen, dus compleet ander ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

McGryphon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:51:
[...]

Nou kom je met een knappe boorhamer zelfs nog een heel eind met de draaistop er op, dat scheelt natuurlijk ook :P
Maar vaak zit er als punt een harde insert van bv wolfraamcarbide inderdaad, en is duidelijk te zien hoe ver je bent. Mijn voorbeeld is door de coating ipv tip-insert ook een vreemde eend in de bijt; die gaat dan ook al heel snel naar de ziekte in een klopboor, ding is specifiek gemaakt om zonder klopstand nog steen degelijk in te komen, dus compleet ander ontwerp.
De NIET-hamer stand wordt hier ook alleen gebruikt om door de stuclaag te boren..PPPRRRRRRRRRT :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:02
Nadat ik iets meer dan een week terug een gratis Bosch GSR 10.8-2 li set (l-boxx, 2x 2ah accu's en lader) had gekregen was ik wel behoorlijk onder de indruk van de power en vooral het lage gewicht. Het afgelopen weekend heb ik me rot gegoogled en gister heb ik dan een GKS cirkelzaag, GST decoupeerzaag en een GOP multicutter besteld. Evenals een i-boxx met rack gevuld met de nodige boren en bits. Alle apparaten zijn wel de solo variant, maar per apparaat inc eigen L-boxx. Kan ik mooi gaan stapelen :D dit alles compleet met verzenden vanuit DE voor maar 345 euro, dan mag ik niet klagen lijkt me... nu heb ik tot zover nog maar 2 accu's maar de 2.0 Ah variant kost 25 euro en de 4.0Ah kost maar 35 in DE.

Mensen hier die de 4.0Ah hebben? Het voordeel van de kleine accu's is dat ze niets wegen. Met de 4.0Ah krijg je toch weer zo'n klomp aan je apparaat. Merk je daar wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Ik heb voor de makitas express een paar losse 1.5ah accus gekocht. Dat merk je echt in gewicht. En ze laden razend snel op, dus je ziet nooit zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McGryphon schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 22:16:
[...]
[afbeelding]
Gemotoriseerd vervoer in eigen beheer mag duur, onderhoudsgevoelig en overrated zijn, maar moet je zo 'op klus' nu erg vaak heen en weer met deze eenwielige benenbak?? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Anoniem: 639074 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:17:
[...]

Gemotoriseerd vervoer in eigen beheer mag duur, onderhoudsgevoelig en overrated zijn, maar moet je zo 'op klus' nu erg vaak heen en weer met deze eenwielige benenbak?? O-)
Met een keertje met de kruiwagen en een keertje met de steekwagen lopen heb ik een nagenoeg complete werkplaats mee :p

Deze zomer gaat er een rijbewijs komen, en dan kan ik met de bus van mijn pa gaan rijden. Zal nogal schelen als ik ergens verder weg moet zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:36

Roeligan

Feyenoord

Zou hem graag eens irl bekijken, is dat mogelijk? Ben zelf ook bezig met een freestafel.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
McGryphon schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 06:59:
Met een keertje met de kruiwagen en een keertje met de steekwagen lopen heb ik een nagenoeg complete werkplaats mee :p
Stuitert er niet af en toe iets uit de kruiwagen als je die zo vol stapelt? Lijkt me niet de meest veilige manier om je spullen te vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

henkie196 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:35:
[...]

Stuitert er niet af en toe iets uit de kruiwagen als je die zo vol stapelt? Lijkt me niet de meest veilige manier om je spullen te vervoeren.
YouTube: CHEESE ROLLING 2013 Coopers Hill ~ Insanity in HD Kan iemand hier even McGryphon met zijn kruiwagen tussen monteren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
henkie196 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:35:
[...]

Valt nogal mee, gewoon wat opletten met stoepranden :p
En je ziet het meteen mocht het gaan schuiven, scheelt ook nog.

Echt ideaal is het niet, maar op de fiets is het 2 keer zo vaak heen en weer tot ik een aanhanger heb. Deze zomer eens een zetbank en een lasapparaat halen, kan ik die ook gaan maken. Met oplooprem :p
miekol schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 08:49:
[...]

YouTube: CHEESE ROLLING 2013 Coopers Hill ~ Insanity in HD Kan iemand hier even McGryphon met zijn kruiwagen tussen monteren? :+
Dat is wel iets waar ik nog eens aan mee wil doen, maar dan zonder kruiwagen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Laatst online: 30-05 22:02

Jelte,89

Woodworking

@L.N.

Mooi spul heb je daar!

Hoe zit die spindel gemonteerd? dat begrijp ik niet helemaal uit de foto's

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Jelte,89 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:32:
@L.N.

Mooi spul heb je daar!

Hoe zit die spindel gemonteerd? dat begrijp ik niet helemaal uit de foto's
De spindel is een kogelomloopspindel (SFU1204) en is oorspronkelijk bedoeld voor een CNC machine. De rest is gemaakt van restjes eiken en compactplaat/trespa.

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2452_zpszqbnzpom.jpg

De hele freeslift. Het wit/zwarte bakje duwt op de frees zodat deze naar boven gaat.

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2345_zps9queur9m.jpg

Dit zijn de onderdelen. De witte strips zijn van compactplaat omdat dit glad is, waardoor het bakje gemakkelijk op en neer kan gaan.

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2352_zpsdwrvzcre.jpg

Dit zijn de CNC-onderdelen. De 2 zwarte blokjes zijn voorzien van kogellagers en houden de de spindel op zijn plek. Het rechter blokje (BF10) houdt de spindel op zijn plaats door een borgringetje.De heb ik nog niet gemonteerd, omdat de spindel nog vervangen gaat worden. Dus zo'n ringetje:

Afbeeldingslocatie: http://www.assumburg.nl/data/upload/Shop/images/ar-3640053.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i465.photobucket.com/albums/rr12/LuukN/Zaagfreestafel/IMG_2453_zpsgmi44z7n.jpg

Dit is het grote blokje (BK10, links op de foto met de CNC-onderdelen). Hier gaat de spindel vrij door heen en wordt niet vastgehouden. Op dit stuk komt de kop van een bout met imbus-kop, waardoor ik lift met een inbus kan bedienen. Deze imbus-kop komt verzonken in het bovenblad van de freestafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:20
Ben momenteel aan het rondkijken voor een nieuwe kruislijnlaser en dan specifiek eentje die 360 graden rondom schijnt. Zoals bijvoorbeeld de Bosch GLL 3-80.

Nu heb ik momenteel al een Bosch PCL20 en dit werkt prima voor een simpel muurtje alleen met het een hele kamer betegelen (wat eraan zit te komen) werkt dit niet prettig omdat je de laser moet blijven verplaatsen / bewegen als je een hoek om wilt gaan. Hier wil ik vanaf en vandaar de wens voor een 360 graden kruislijnlaser (geen roterende).

Nu was mij al opgevallen dat de GLL 3-80 in Duitsland een stuk goedkoper is dan in de Nederlandse shops alleen blijft het wat mij betreft veel geld. Nu zag ik laatst met het afstruinen van Aliexpress dat ze daar ook Bosch lasers verkopen zoals bijvoorbeeld: klik!

Qua prijs scheelt het ongeveer de helft (circa €300,- vs €150,-) alleen wordt er niet actief met de Bosch naam geadverteerd (staat wel vermeld in de productbeschrijving). Nu weet ik dat de meeste kruislijnlasers van Bosch ook gewoon in China geproduceerd worden dus het is mogelijk dat het originele betreffen alleen zit ik een beetje in dubio.

De GLL 5-50 is wel 360 graden, alleen is het bereik i.v.m. de GLL 3-80 slechts 15 meter vs 40 meter. Rest van de functionaliteit / specs is vergelijkbaar. Wat denken jullie? De gok wagen of toch maar in Europa blijven? ;)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

TankiEEE schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:52:
Ben momenteel aan het rondkijken voor een nieuwe kruislijnlaser en dan specifiek eentje die 360 graden rondom schijnt. Zoals bijvoorbeeld de Bosch GLL 3-80.

Nu heb ik momenteel al een Bosch PCL20 en dit werkt prima voor een simpel muurtje alleen met het een hele kamer betegelen (wat eraan zit te komen) werkt dit niet prettig omdat je de laser moet blijven verplaatsen / bewegen als je een hoek om wilt gaan. Hier wil ik vanaf en vandaar de wens voor een 360 graden kruislijnlaser (geen roterende).

Nu was mij al opgevallen dat de GLL 3-80 in Duitsland een stuk goedkoper is dan in de Nederlandse shops alleen blijft het wat mij betreft veel geld. Nu zag ik laatst met het afstruinen van Aliexpress dat ze daar ook Bosch lasers verkopen zoals bijvoorbeeld: klik!

Qua prijs scheelt het ongeveer de helft (circa €300,- vs €150,-) alleen wordt er niet actief met de Bosch naam geadverteerd (staat wel vermeld in de productbeschrijving). Nu weet ik dat de meeste kruislijnlasers van Bosch ook gewoon in China geproduceerd worden dus het is mogelijk dat het originele betreffen alleen zit ik een beetje in dubio.

De GLL 5-50 is wel 360 graden, alleen is het bereik i.v.m. de GLL 3-80 slechts 15 meter vs 40 meter. Rest van de functionaliteit / specs is vergelijkbaar. Wat denken jullie? De gok wagen of toch maar in Europa blijven? ;)
Ik zou de gok niet nemen, die Chinezen maken alles na, maar niet met dezelfde kwaliteit...
Heb zelf de GLL 3-80 en vind het een super fijn ding 8) Gewoon uit Duitsland gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Je loopt met de laser uit China natuurlijk ook de kans dat je invoerkosten moet betalen. Je kunt ook een laser overwegen die om de as kan draaien, zoals de Laserliner autocross 2c. Die is een stuk goedkoper en lost jouw probleem can verplaatsen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Te lezen in die advertentie: Foto's alleen ter referentie
En
precisie b*o*s*c*h slinger systeem
Nergens staat vermeld dat dit een Bosch is, of je krijgt een namaak Bosch, of een no-name chinees ding.

[ Voor 38% gewijzigd door bluemoon23 op 22-06-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
bluemoon23 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 19:16:
Te lezen in die advertentie: Foto's alleen ter referentie
En
[...]

Nergens staat vermeld dat dit een Bosch is, of je krijgt een namaak Bosch, of een no-name chinees ding.
Het is een beetje verstopt, maar het merk staat vermeld: EVERGOOD

Een beetje google en je komt uit op deze of deze.

En dan vinden ze vast een Chinees die het juiste typenr met viltstift erop wil schrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

McGryphon schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 06:59:
Ok, maar je actieradius lijkt mij zo wel beperkt. ;)
Kun je bij meerdaagse klussen niet een keer met de auto rijden en je tools die dagen op de locatie achterlaten??

Eerlijk gezegd doe ik dat alleen maar als dat veilig is, maar hoe goed je het ook afspreekt, je moet achteraf altijd een rondje maken om het "verdwaalde" gereedschap weer bij elkaar te harken. :+
Deze zomer gaat er een rijbewijs komen, en dan kan ik met de bus van mijn pa gaan rijden. Zal nogal schelen als ik ergens verder weg moet zijn :+
Ja dat maakt je klussende leven wel iets aangenamer al heb ik mij in de stad lang met een bakfiets kunnen redden.
Kun je nog aardig wat tools aan vast knopen, zaagtafel etc. deed ik dan even tussendoor met de auto, scheelt je weer eindeloze parkeerergernissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon

McGryphon

Veul vrouwkes!

Topicstarter
Anoniem: 639074 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 06:08:
[...]

Ok, maar je actieradius lijkt mij zo wel beperkt. ;)
Kun je bij meerdaagse klussen niet een keer met de auto rijden en je tools die dagen op de locatie achterlaten??
in het geval van de primaire Jong Nederland-blokhut is dat geen punt, dat is tussen de 200 en 300 meter van huis. Anders probeer ik mijn pa eens met de bus te laten rijden, of iemand anders, maar dat is lang niet altijd een optie helaas. De afgelopen zomers op een zeilschool geklust, dan moest ik een selectie maken die in één kist paste, plus boormachine, want dat ging achterop de fiets mee moeten over 110 km afstand. Niet ideaal, maar doenbaar.
Eerlijk gezegd doe ik dat alleen maar als dat veilig is, maar hoe goed je het ook afspreekt, je moet achteraf altijd een rondje maken om het "verdwaalde" gereedschap weer bij elkaar te harken. :+
En dat hoeft dus niet als ik het allemaal zelf doe. áls er iets daar kwijtraakt is het in de kist van Jong Nederland zelf terechtgekomen, zoals mijn ph1 VDE-schroevendraaier daar in bleek te liggen toen ik eergisteren keek :P
[...]

Ja dat maakt je klussende leven wel iets aangenamer al heb ik mij in de stad lang met een bakfiets kunnen redden.
Kun je nog aardig wat tools aan vast knopen, zaagtafel etc. deed ik dan even tussendoor met de auto, scheelt je weer eindeloze parkeerergernissen.
Daarom komt er een fietsaanhanger. Bakfiets kopen is me te prijzig, en voor zelf maken vertrouw ik mijn laswerk niet voldoende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
McGryphon schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 06:54:
in het geval van de primaire Jong Nederland-blokhut is dat geen punt, dat is tussen de 200 en 300 meter van huis. Anders probeer ik mijn pa eens met de bus te laten rijden, of iemand anders, maar dat is lang niet altijd een optie helaas. De afgelopen zomers op een zeilschool geklust, dan moest ik een selectie maken die in één kist paste, plus boormachine, want dat ging achterop de fiets mee moeten over 110 km afstand. Niet ideaal, maar doenbaar.
Fiets je achter de zeilboten aan dan? 110 km fietsen op een gewone fiets, dan heb ik ook een behoorlijk houten kont naderhand.
Daarom komt er een fietsaanhanger. Bakfiets kopen is me te prijzig, en voor zelf maken vertrouw ik mijn laswerk niet voldoende :P
Bakfiets duur, dat is zo, maar een auto is nog veel duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankiEEE
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:20
TheGhostInc schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 00:26:
[...]

Het is een beetje verstopt, maar het merk staat vermeld: EVERGOOD

Een beetje google en je komt uit op deze of deze.

En dan vinden ze vast een Chinees die het juiste typenr met viltstift erop wil schrijven :+
Bedankt! Ik had het blijkbaar niet goed gelezen, ik houd het gewoon bij onze betrouwbare oosterburen! Dan weet ik zeker dat ik een mooi stukje gereedschap hebt dan werkt :)

Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gisteren een Bosch GBH 2-28 DFV boorhamer besteld in duitsland. Heb eea aan boorwerk en hakwerk te doen binnenkort in huis en ik ben er klaar mee zo'n ding elke keer bij een kameraad te gaan lenen.

Toolnation had hem voor ongeveer dezelfde prijs maar ik ben een beetje klaar met die club. De aanbieding in duitsland had er een boren- en beitelsetje bij.

Natuurlijk met een l-boxx. Dat stapelen is verslavend :P

[ Voor 23% gewijzigd door Kaasplank op 23-06-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Kaasplank schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:09:
Gisteren een Bosch GBH 2-28 DFV boorhamer besteld in duitsland. Heb eea aan boorwerk en hakwerk te doen binnenkort in huis en ik ben er klaar mee zo'n ding elke keer bij een kameraad te gaan lenen.
Cool ding 8)
Gefeliciteerd :)
Natuurlijk met een l-boxx. Dat stapelen is verslavend :P
Echt he O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Zeker :P
Aas nu alleen nog op een bosch GKS 55 GCE met geleider en dan zit ik qua machines wel redelijk compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

TankiEEE schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:52:

Ik snap je probleem niet zo eigenlijk. Ik heb ook wel eens rondom een lijn gezet met zo'n kruislijn laser. 4x draaien, lijntje spatten en je bent ook rond geweest. 10 minuten werk, nul euro. En je lijn staat permanent op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Duidelijk verhaal, maar hoe monteer je dit onder de frees?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
Jelte,89 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:33:
[...]

Duidelijk verhaal, maar hoe monteer je dit onder de frees?
Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-oLMxZqWS9_I/UCg7cgRCuII/AAAAAAAAAH4/WlYlEjgR6kw/s1600/CMS+8-12+002sm.jpg

Zo :)

Het systeem op de foto is het systeem van Festool zelf (CMS OF). Mijn systeem werkt op dezelfde manier (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Kaasplank schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:17:
Zeker :P
Aas nu alleen nog op een bosch GKS 55 GCE met geleider en dan zit ik qua machines wel redelijk compleet
Hmz, die heb ik ook, maar gebruik hem 't minst van al m'n Bosch Blauw tools...
Als ik hem niet zou hebben zou ik hem niet missen denk ik.

Heb je de invalzaag ook? Die gebruik ik VEEEEL vaker, en met veel meer plezier. Wat een ding!! 8) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
atmoz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:11:
[...]

Hmz, die heb ik ook, maar gebruik hem 't minst van al m'n Bosch Blauw tools...
Als ik hem niet zou hebben zou ik hem niet missen denk ik.

Heb je de invalzaag ook? Die gebruik ik VEEEEL vaker, en met veel meer plezier. Wat een ding!! 8) :9~
Ik zie juist niet bijzonder veel meerwaarde in een invalzaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Ik moet er nog 1 aanschaffen (geen noodzaak nog) maar ik denk vaak genoeg: "Had ik maar een invalzaag"

Moet eerlijk zeggen dat ik ook geen gewone cirkelzaag heb

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
Ik had een goede, maar oude Makita cirkelzaag en nu een Festool invalzaag. En ik moet zeggen dat ik enorm blij ben met de invalzaag. De zaagsnedes zijn veel zuiverder en het goed kunnen zagen tot een bepaalde diepte is enorm handig.

Nu moet ik wel zeggen dat een aantal voordelen die eerst vooral te vinden waren bij een invalzaag, nu steeds meer terug komen bij reguliere cirkelzagen. Zoals het net naast de rails met splinterguard zagen. Ook de hoogteinstelling van een aantal cirkelzagen is sterk verbeterd, waardoor deze bijna vergelijkbaar is met een invalzaag.

Ik denk dat als je snel, veel en/of diep moet zagen en het niet extreem nauwkeurig hoeft je beter een cirkelzaag kunt kopen. Deze zijn over het algemeen ook goedkoper. Moet het wel precies, dan een invalzaag.

Wil je een invalzaag, maar er niet te veel aan uitgeven: Scheppach CS 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

L.N. schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 10:28:

Wil je een invalzaag, maar er niet te veel aan uitgeven: Scheppach CS 55.
Jep: http://www.woodworking.nl/showthread.php?4402-Scheppach-CS55

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Net binnengekomen:

4x KR Revo 800mm corpus klemmen
Afbeeldingslocatie: http://www.besseytools.co.uk/media/catalog/product/k/-/k-body-revo-kr-800-95-1.jpg

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Roeligan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:04:
Net binnengekomen:

[afbeelding]
De heilige graal onder de klemmen _/-\o_ :9~

Gaaf! Ergens goeie deal gevonden of gewoon even door de zure appel heen bij het afrekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Nou hier de Milwaukee M12 CPD ook binnen. Wat een fijne machine zeg. Wat mij opvalt:
  • Erg compact(zeker met de 2.0Ah accu)
  • Voor mijn handen (vrij groot) een zeer goede ergonomie
  • Voelt zeer degelijk aan
  • Draaisnelheid zeer goed te reguleren met de "trigger"
  • Hij is zwaarder dan dat hij er uit ziet. Kan ook komen omdat deze niet alleen schroeft maar ook (klop) boort.
Ik zal vandaag of morgen nog even 2 koffers erbij bestellen.

Mochten er nog mensen zijn die onderdelen moeten hebben van:
-Bosch
-Fein
-Festool
-Flex
-Makita

Ik ga vandaag/morgen bestellen bij http://www.ersatzteil-direkt.com/,ik heb een Duits postadres en zou eventueel wel wat dingen will meebestellen (naar NL kost 18 euro). Dan wordt het een kwestie van zelf ophalen (Drachten) of tegen NL tarief opsturen.

Uitgebreid schroeven en boren ga ik komend weekend doen. Iemand nog suggesties voor een reciprozaagblad voor mijn M12 CHZ recipro? Met name qua lengte van het blad en aantal tanden. Ik zal met name wat tuinhout doorzagen en wellicht in het najaar de planken van mijn zolderverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

miekol schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:07:
[...]

De heilige graal onder de klemmen _/-\o_ :9~

Gaaf! Ergens goeie deal gevonden of gewoon even door de zure appel heen bij het afrekenen?
Bij conrad waren ze het goedkoopst, 226 betaald voor de set. Ben bezig met een lijn buitenkeukens en had voor de werkbladen gewoon goede klemmen nodig, dus dan maar even door die appel heenbijten (BTW toch terugvorderen :P)

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Roeligan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:04:
Net binnengekomen:

[afbeelding]
Gave klemmen 8) 8)

Ik heb deze ook (heel even) gehad, maar heb me toen door iemand laten overhalen om de KRV versie te nemen. Echt blij dat ik 't heb gedaan, want het werkt super mooi _/-\o_

Veel klusplezier d'r mee in ieder geval :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

De grotere klemmen die ik wil hebben (200) zullen wel KRV's worden. Dan kan ik op sommige momenten dubbelen in capaciteit en ook bredere oppervlaktes lijmen. Maar goed... budget he :+

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
Roeligan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:38:
[...]

Bij conrad waren ze het goedkoopst, 226 betaald voor de set. Ben bezig met een lijn buitenkeukens en had voor de werkbladen gewoon goede klemmen nodig, dus dan maar even door die appel heenbijten (BTW toch terugvorderen :P)
But why?

Wat een belachelijk dure klemmen :o

Ieder zijn meug natuurlijk , maar zie in dit topic wel vaker fancy dingen voorbij komen die eigenlijk de bizarre prijs niet waard zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Omdat het gemak met deze klemmen zichzelf al bewezen heeft. Als ik een gamma klem van dezelfde klem capaciteit neem kost ie ook al 3 tientjes. Nu het dubbele qua prijs en veeeeel meer gemak en kwaliteit.

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Appie Heijn schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:08:

Mochten er nog mensen zijn die onderdelen moeten hebben van:
-Bosch
-Fein
-Festool
-Flex
-Makita

Ik ga vandaag/morgen bestellen bij http://www.ersatzteil-direkt.com/,ik heb een Duits postadres en zou eventueel wel wat dingen will meebestellen (naar NL kost 18 euro). Dan wordt het een kwestie van zelf ophalen (Drachten) of tegen NL tarief opsturen.
Goede actie _/-\o_
Maar heb voorlopig niets meer nodig, thanks!
Roeligan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:52:
De grotere klemmen die ik wil hebben (200) zullen wel KRV's worden. Dan kan ik op sommige momenten dubbelen in capaciteit en ook bredere oppervlaktes lijmen. Maar goed... budget he :+
Hehe >:)
Heb je toevallig ook die accessoires mee besteld?
Vind ze wel handig hoor, vooral die afstandhouders/blokken en die kantelbare bekken.
FabianGTI schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:57:

But why?

Ieder zijn meug natuurlijk , maar zie in dit topic wel vaker fancy dingen voorbij komen die eigenlijk de bizarre prijs niet waard zijn :+
Tja...
Sommige mensen hebben voor tig K schilderijen aan de muur, dan heb ik liever veel fancy en cool gereedschap 8)
Roeligan schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:00:
Omdat het gemak met deze klemmen zichzelf al bewezen heeft. Als ik een gamma klem van dezelfde klem capaciteit neem kost ie ook al 3 tientjes. Nu het dubbele qua prijs en veeeeel meer gemak en kwaliteit.
True, true! Echt mega fijn spul :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
atmoz schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:13:
Tja...
Sommige mensen hebben voor tig K schilderijen aan de muur, dan heb ik liever veel fancy en cool gereedschap 8)
Ik denk dat je bedoelt dat je liever veel praktisch en duurzaam gereedschap hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik heb voor Vaderdag een setje van deze klemmen gekregen:
Afbeeldingslocatie: https://www.kruis.nl/images/medium/hfyrxweidf.jpg
500/120mm. Mooi spul maar als ik nu de prijs zie had ik me nog wel eens achter de oren gekrabd. Vriendin had ze gekocht op advies van de buurman.

Aan de andere kant, De lijmtangen van de gamma hebben de hele tuin als eens gezien, en dan niet omdat ik ze overal gebruik maar omdat ze daar uit irritatie heen vlogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

FabianGTI schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 11:57:
[...]

But why?

Je kunt deze klemmen qua functionaliteit niet helemaal vergelijken met simpele gewone klemmen of sergeants, zie BV:

http://uds.ak.o.brightcov...500114352548790244351.mp4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Nu online
miekol schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 16:24:
[...]
Je kunt deze klemmen qua functionaliteit niet helemaal vergelijken met simpele gewone klemmen of sergeants, zie BV:
Mhoa, zal zo zijn, heb me altijd prima kunnen redden met gewone lijmtangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

henkie196 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 12:58:
Ik denk dat je bedoelt dat je liever veel praktisch en duurzaam gereedschap hebt ;)
't Is inderdaad hoe je het noemen wilt :D
Kaasplank schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:14:
ik heb voor Vaderdag een setje van deze klemmen gekregen:
[afbeelding]
500/120mm. Mooi spul maar als ik nu de prijs zie had ik me nog wel eens achter de oren gekrabd. Vriendin had ze gekocht op advies van de buurman.
Ik heb ze zelf niet, maar het lijken me hele fijne (én stevige) klemmen inderdaad!
Aan de andere kant, De lijmtangen van de gamma hebben de hele tuin als eens gezien, en dan niet omdat ik ze overal gebruik maar omdat ze daar uit irritatie heen vlogen :+
>:)
Ik kan het me helemaal voorstellen. Er is (bijna) niets vervelenders dan klussen met pruts-gereedschap, en er is aan de andere kant niets fijners dan klussen met mooi en fatsoenlijk gereedschap O+
FabianGTI schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:33:
Mhoa, zal zo zijn, heb me altijd prima kunnen redden met gewone lijmtangen ;)
Dat zal ook wel, maar het kan altijd beter/fijner he ;) Als je er super veel mee werkt zijn goede/dure klemmen gewoon mega fijn :)
Pagina: 1 ... 16 ... 100 Laatste

Dit topic is gesloten.