Misschien wel handig om te vermelden: wat is je budgethenkie196 schreef op donderdag 10 december 2015 @ 10:06:
Ik ben zo langzaamaan eens op zoek naar een nieuwe accuboormachine. Ik heb nu een DeWalt 14.4V machine, waarvan 1 accu na een jaar al kapot was, en waarvan de kop genoeg eiert dat een 6mm boortje aan de top mooie rondjes draait van ongeveer 1cm in doorsnee.
Tijd voor wat anders, dus. Een globaal lijstje van dingen die ik graag zou zien in een nieuwe accuboor:Ik heb al een boorhamer voor het zwaardere werk, dus een 10.8V / 12V lijkt me op zich wel afdoende.
- Zowel onder- als overspanningsbeveiliging op de accu's.
Ik denk dat dit wel een beetje standaard is nu, maar onderspanningsbeveiliging wordt niet vaak ergens genoemd.- Verwisselbare kop / excenter opzetstuk.
Dit lijkt vrij zeldzaam te zijn voor accuboren, maar omdat ik vaak in moeilijke hoekjes lijk te moeten schroeven, leek me zo'n opzetstuk met offset voor een bitje me best handig.- Brushless motor.
Beetje futureproof, plus dat het idee van verminderen van slijtagedelen me wel aanstaat.- Geen DeWalt.
Ze maken vast mooie en goede machines in bepaalde segmenten, maar met de ervaring met mijn huidige DeWalt, voel ik geen behoefte om DeWalt nog te sponsoren.- In ieder geval twee accu's meegeleverd.
Ik heb (nog) geen andere accu apparatuur en de DeWalt gaat eruit, dus er moet sowieso het één en ander aan nieuwe accu's komen.
Ik heb alleen niet bijzonder veel kunnen vinden dat aan de bovenstaande eisen voldoet. Deze set van Milwaukee lijkt me prima, behalve dat deze kennelijk alleen in de versie met borstels beschikbaar lijkt te zijn. Van Bosch voldoet deze set aan alle eisen, maar is met 18V en ook met slagboor functie wellicht een beetje overkill. De prijs is ook een tikkeltje aan de hoge kant.
Weten jullie zo nog andere sets die aan mijn eisen zouden voldoen? Ik sta ook open voor tips zodat ik zo'n excenter niet nodig zou hebben in krappe hoeken, of iets dergelijks.

Vooral die wisselbare kop maakt het lastig imo. De opties die je zelf aangeeft lijken mij prima en ik vraag mij af of je echt moet vasthouden aan je brushless eis. De duurdere modellen (lees: Milwaukee, Makita enz.) hebben toch wel onderdelen om het eea te vervangen indien nodig. Je kan zelfs alvast een setje nieuwe borstels kopen en die bewaren voor als het nodig is; dan weet je zeker dat je het hebt, mocht het ooit niet meer te koop zijn.
[Voor 11% gewijzigd door Notna op 10-12-2015 10:18]