Discussie over & Ervaringen met bunq

Pagina: 1 ... 164 165 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• HaydrionRayel
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 30-12-2025
Geen matches
Neem gewoon een normale bank en geen Bunq met hun spinwheels onzin en crypto rommel, kaarten die opeens niet meer werken. En botje Finn en hun boompjes en gare updates die meer draaien om een kermis dan dat het functioneel is. Bunq is een zeer onstabiele bank.

[ Voor 7% gewijzigd door HaydrionRayel op 18-12-2025 18:16 ]

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:59

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

Geen matches
Jerie schreef op donderdag 18 december 2025 @ 14:41:
[...]
Ik zou het toch echt op een gegeven moment heel graag op willen zeggen :D
Haal dan nu (vóór 01-01-2026) alle rekeningen leeg en stap over op gratis. Zodra je je jaaropgave binnen hebt hef je de hele boel op.

Op die manier heb je geen fiscale zaken in 2026 en weet je zeker dat je bij je opgaaf van 2025 kan.

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

• Ravian18
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-12-2025
Geen matches
mwa schreef op donderdag 18 december 2025 @ 16:13:
Even ter dubbelcheck voor degene die Moneymonk gebruiken icm (zakelijk) bunq account, werkt de import (Bank/Kas) voor jullie nog? Hier, en bij mijn vrouw (beide gescheiden accounts) krijgen wij een error code terug (106002). Moneymonk geeft aan dat ze een Frozen melding terugkrijgen van bunq, maar dit lijkt ons stug. Beide accounts werken, via de Bunq app, gewoon prima. En voor we de ellende genaamd bunq AI support ingaan ben ik benieuwd of andere ook issues ervaren met deze koppeling.
Ik heb hetzelfde probleem. Bunq is verder prima te gebruiken en die verschrikkelijke AI support geeft inderdaad ook aan dat er niks mis is met mijn account. MoneyMonk gaat het oppakken maar het werkt al een aantal dagen niet.

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-01 07:35

mwa

Geen matches
Ravian18 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 09:56:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Bunq is verder prima te gebruiken en die verschrikkelijke AI support geeft inderdaad ook aan dat er niks mis is met mijn account. MoneyMonk gaat het oppakken maar het werkt al een aantal dagen niet.
Ah kijk, zo een vermoeden had ik al. Bij mij werkt het ineens weer (zonder iets te doen), maar mijn vrouw heeft nog steeds die foutmelding. Bunq AI wijst naar MoneyMonk, die in eerste instantie weer verwees naar Bunq. Magoed, ik neem aan dat de developers daar onderling wel menselijk contact hebben en dit snel opgelost wordt.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Geen matches
Ik ben bunq gebruiker van het eerste uur. Ik ben bezig met de aankoop van een huis waarbij ik een aantal grote transacties moet doen. Bij de eerste poging: account in safe mode. Ik gelijk verhaal halen bij support, natuurlijk een AI bot. SOS support, natuurlijk weer een AI bot. Een dag later doe ik de 2e transactie. Wéér safe mode. Nu tikt de tijd echt en ben ik ondertussen echt pissed. Ik plaats een bericht op X, waar natuurlijk weer een AI van bunq op reageert.

Toen werd het interessant.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Hippe Lip schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:27:
[...]

Haal dan nu (vóór 01-01-2026) alle rekeningen leeg en stap over op gratis. Zodra je je jaaropgave binnen hebt hef je de hele boel op.

Op die manier heb je geen fiscale zaken in 2026 en weet je zeker dat je bij je opgaaf van 2025 kan.
Dit gaat de strategie worden, want het vertrouwen is hier ook weg. Doodzonde.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Geen matches
@Bolk Ook ik ben gebruiker van het eerste uur en maak veelvuldig en uitgebreid gebruik van bunq en faciliteiten. En binnen grenzen kan ik bunq wel waarderen en mijn gebruik daar ‘verdedigen’.

Maar ik heb als ‘hoofdrekening’ altijd nog een account bij een traditionele bank. Zulke grote transacties zoals jij die noemt durf ik niet aan bij bunq. Grote bedragen in combinatie met kritische timing vind zelfs ikke te link. Wegens slechte onbereikbaarheid op directe basis.

<John O`Mill>

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Geen matches
@Hippe Lip & @Bolk
Ik ben sinds halverwege vorig jaar klant van bunq. Ik heb bunq als spaarrekening erbij. Als ik grote aankopen of een groot bedrag ga verplaatsen (rekening leeghalen ihkv de 6 maanden periode) weet ik dat wel op tijd van te voren. Dan verhoog ik op tijd het maximale bedrag en zet ik "uitgestelde betalingen" uit. Dat laatste kost een dag/24 uur voordat het aktief wordt. Dan gaat het grote bedrag in 1 keer (want ik heb maar 2 opnames per maand) van de spaarrekening naar de bunq betaalrekening. Vervolgens maak ik het geld in kleinere porties over naar de betaalrekening bij een andere bank. Dat komt allemaal instant aan. Bij mijn eigen ASN rekening die bekend is bij bunq.

Met een beetje planning kan ik om de beperkingen en mechanismen van bunq heen varen.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 20-12-2025 12:20 ]

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:32
Geen matches
Ik heb 2 jaar geleden m’n huis verkocht, waarbij de overwaarde op m’n bunq rekening gestald werd, waarvan een deel een lening aan m’n ouders werd terug betaald en grote betalingen aan keuken- en badkamer leverancier werden betaald. 0,0 problemen. Geen 1 transactie niet doorgegaan, of vertraagd. Gebruik Bunq al iets van 8 jaar als main account.

(Ben echt geen bunq fanboy, maar wil wel een eerlijk beeld schetsen, ook van een andere kant waar het prima gaat!)

• Hippe Lip

Hippe Lip

Geen matches
@W1ck1e en @ChrisM
Ja, het zal ongetwijfeld in vrijwel alle gevallen goed gaan, want anders was de werkelijke hel allang losgebarsten.

Het probleem is echter dat er zo nu en dan -out of the blue- verrassingen zijn waarbij zaken (bij/door bunq) anders lopen dan logischerwijs te verwachten is.
Ook ik gebruik bunq dus in zeer uitgebreide vorm en tot nu toe op een enkel hikje na probleemloos. Maar zoals ik schreef: met grote bedragen in kritische situaties durf ik er niet op te bouwen. Het gaat meestal goed, maar als je bij de notaris zit voor de aankoopakte van je huis en bunq blijkt toch nét iets anders gedaan te hebben dan je verwachtte, dan wordt het wel héél vervelend.
Dát soort risico’s ga ik dan uit de weg door een ander pad te kiezen.

<John O`Mill>

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
@Hippe Lip We zijn het eens. Bij transacties waar een notaris een rol speelt zou ik ook een normale bank gebruiken. Zonder dat is het al spannend genoeg. Maar ik gebruik mijn bunq rekening alleen maar met 2 eigen tegenrekening bij normale banken. Dus dan heb ik de meeste problemen al voorkomen.

• ChrisM
Geen matches
Bij 1 grote transactie met bunq en een notaris, heb ik van te voren al de afrekening van de notaris gedeeld, zodat ze weten dat het er aankomt. Misschien heeft dat ook geholpen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Geen matches
ChrisM schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:40:
Bij 1 grote transactie met bunq en een notaris, heb ik van te voren al de afrekening van de notaris gedeeld, zodat ze weten dat het er aankomt. Misschien heeft dat ook geholpen.
Gedeeld met wie? Met bunq? Hoe kan een volledig geautomatiseerd systeem rekening houden met jouw vooraankondiging? Lijkt me dat je dat er niet in krijgt. Het lijkt me dat daar geen live medewerker tussen gaat zitten…

<John O`Mill>

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Geen matches
GeEkIe schreef op donderdag 18 december 2025 @ 18:09:
[...]

Om er zeker van te zijn dat je altijd bij je data kan.
Is niet nodig. Als je bij een bedrijf weggaat, moet je op dat moment een data verzoek doen (AVG, of native de boel exporteren).

Vertrouw je dat niet, dan kun je wachten tot je de jaarnota nodig hebt. In het meest ongunstige geval is dat bijna twee jaar na opzegging.
Bunq is duidelijk van extreem naar steeds gematigder enshitification gegaan. Extrapoleer dat en je ziet dat het geen valse hoop is maar een kwestie van tijd. Sowieso is Niknam niet eeuwig CEO en lijkt hij mij meer een startup figuur dan een saaie, degelijke, bankier.
Ben ik het totaal niet mee eens. Ze hebben support vervangen met een debiele AI waar niemand op zit te wachten. Rechtsboven staat een smiley in schitterend neonlicht af te leiden. Onderaan staat crypto (in mijn woordenboek staat dat nog steeds voor cryptografie) met als symbool een B, in een schild (even lachen: HAHAHA, zo dat is eruit), en stocks.

Net als zo'n beetje alle andere banken prostitueren ze mijn data aan Google en Apple middels Google Pay en Apple Pay terwijl ze voorheen native NFC gebruikten.

Bovenaan krijg ik de notificatie die ik niet kan verwijderen dat Bitcoin met 0,00% is gestegen vandaag. Dankjewel, daar zat ik echt op te wachten 🙄

Donder een eind op met je AI, cryptocurrency, en andere Amerikaanse big tech onzinnigheid.
Weet ik veel, ik houd dat niet bij. Maar die gehele vraag is ook irellevant aangezien het er niet om gaat of er wel of niet nieuwe features bij zijn gekomen, maar of bunq die heeft. En wat heeft het getal 5 daar nu weer mee te maken? Het komt op mij nogal emotioneel over.
Hoef je niet bij te houden. Als ze er waren, en ze hadden bij jou impact gehad, dan had je ze zo met een glimlach op je gezicht kunnen benoemen.

..maar ze zijn er niet. Tenzij je zou zeggen ze hebben hun bomen wat naar de achtergrond gebracht. Ja, dat klopt (is niet de waan van de dag). En vervangen met cryptocurrency en stocks. Het rad hebben ze vervangen met een puntensysteem, iets dat gangbaar is bij banken maar waar ik persoonlijk ook niet op zit te wachten.

Hopelijk gaan ze snel zijn met ondersteunen digitale euro. Als dat dan ook met NFC zou werken (kind of the point) en bunq is er als de kippen bij t.o.v. de andere partijen dan kan ik eindelijk na jaren weer een objectief positieve feature aan bunq toeschrijven.
Maar geen creditcard, zoals ik benoemde ;)
Dit is ook geen creditcard. Het is een debitcard die zich blijkbaar voordoet als creditcard. Bij andere banken kan dat ook. Dan moet je instellen dat je niet rood kan staan.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• ChrisM
Geen matches
Hippe Lip schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 13:54:
[...]

Gedeeld met wie? Met bunq? Hoe kan een volledig geautomatiseerd systeem rekening houden met jouw vooraankondiging? Lijkt me dat je dat er niet in krijgt. Het lijkt me dat daar geen live medewerker tussen gaat zitten…
Via support opgestuurd.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:19

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Geen matches
ChrisM schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:48:
Ik heb 2 jaar geleden m’n huis verkocht, waarbij de overwaarde op m’n bunq rekening gestald werd, waarvan een deel een lening aan m’n ouders werd terug betaald en grote betalingen aan keuken- en badkamer leverancier werden betaald. 0,0 problemen. Geen 1 transactie niet doorgegaan, of vertraagd. Gebruik Bunq al iets van 8 jaar als main account.

(Ben echt geen bunq fanboy, maar wil wel een eerlijk beeld schetsen, ook van een andere kant waar het prima gaat!)
Precies hetzelfde voor mij. Ik ben destijds naar bunq gegaan omdat ik de Rabo duur vond en de app onbruikbaar. Vrij snel de volledige overstap gemaakt en sindsdien geen andere bank meer.

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:58
Geen matches
Hmm crap, m'n (meestgebruikte) maestro kaart van bunq is aangemaakt in de tijd dat je land ff op italie moest zetten om apple pay te kunnen gebruiken. Nu wil Geldmaat €4 in rekening brengen voor elke cash opname met die pas..

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02:00
Geen matches
Jerie schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:03:
[...]
Net als zo'n beetje alle andere banken prostitueren ze mijn data aan Google en Apple middels Google Pay en Apple Pay terwijl ze voorheen native NFC gebruikten.
[...]
Zou eerder alle in-app tracking hekelen die ook plaatsvindt door derde databedrijven in alle bankierapps.

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-01 20:36
Geen matches
AlexFL schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:46:
Hmm crap, m'n (meestgebruikte) maestro kaart van bunq is aangemaakt in de tijd dat je land ff op italie moest zetten om apple pay te kunnen gebruiken. Nu wil Geldmaat €4 in rekening brengen voor elke cash opname met die pas..
Dat herinner ik mij nog. Na het op Italie aanvragen moest je hem snel weer terugzetten zodat hij in Nederland bezorgd werd. Die pas is bij mij al lang verlopen trouwens.

Wat vindt support hiervan?

• Hippe Lip

Hippe Lip

Geen matches
AlexFL schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 21:46:
@AlexFL Je weet dat je 1x per jaar een kaart gratis mag vervangen?
Plus dan natuurlijk nog elke kaart die verloopt.

<John O`Mill>

• rr7r
Geen matches
Welke support :?

• Delay
Geen matches
Jerie schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:03:
Ook native NFC betalingen worden instantaan met allerlei organisaties gedeeld.

Er zal iets aan native NFC zijn wat je op de schaal van een bank niet goed uit kan voeren. Bunq is een kleine partij, maar ING en de grote USA banken gebruiken ook allemaal Google Pay.

• Jerie
  • Niet online
Geen matches
Delay schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 23:06:
[...]

Ook native NFC betalingen worden instantaan met allerlei organisaties gedeeld.

Er zal iets aan native NFC zijn wat je op de schaal van een bank niet goed uit kan voeren. Bunq is een kleine partij, maar ING en de grote USA banken gebruiken ook allemaal Google Pay.
Klopt (US, maar niet big tech), vandaar ook mijn opmerking over de digitale EUR.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Geen matches
ChrisM schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 12:48:

Ik heb in de loop der jaren grote transacties gedaan zonder enig probleem. Ik had dus ook nooit verwacht dat ik ineens tegen problemen aan zou lopen. Echter nu kun je gewoon niemand meer bereiken. Nu ik zelf heb meegemaakt hoe vervelend het is dat ze out of the blue je account limiteren ben ik wel anders gaan nadenken. Ik ging er altijd wel vanuit dat ze na al die jaren een realistisch beeld van mij hadden.

Waar je vroeger nog een chocoladereep kreeg thuisgestuurd met een persoonlijk briefje 'sorry voor het ongemak' is het nu een emoticon fest van AI bots.

• Delay
Geen matches
Bolk schreef op zondag 21 december 2025 @ 07:19:
Echter nu kun je gewoon niemand meer bereiken.
In mijn ervaring krijg ik binnen een paar dagen netjes antwoord. Wat heb je geprobeerd?

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Geen matches
Delay schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:29:
[...]

In mijn ervaring krijg ik binnen een paar dagen netjes antwoord. Wat heb je geprobeerd?
In de ervaring van mensen binnen en buiten dit topic gebeurt dit niet. Wat heb jij geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen?

Dat zit wel Schnorr.

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Geen matches
Delay schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:29:
[...]

In mijn ervaring krijg ik binnen een paar dagen netjes antwoord.
Lol, dat is niet bepaald goede reclame als je te maken hebt met een probleem zo groot als dat van @Bolk. Het blijft natuurlijk lachwekkend dat de support van Bunq zelfs bij betaalde abonnementen zo bizar slecht is.

• TexMex
  • Niet online
Geen matches
Hier lees je meer over dit soort Noord-Koreaanse praktijken: nieuws: FD: Bunq spoort klant achter anoniem Wikipedia-account op na kritiek .... Lees vooral ook de reacties onder het artikel door. Dit is bij Bunq blijkbaar aan de orde van de dag.

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 21-12-2025 09:56 ]

• Delay
Geen matches
TexMex schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:44:
Lol, dat is niet bepaald goede reclame als je te maken hebt met een probleem zo groot als dat van @Bolk. Het blijft natuurlijk lachwekkend dat de support van Bunq zelfs bij betaalde abonnementen zo bizar slecht is.
Het liefst krijg je meteen antwoord. Dat biedt helaas geen enkele bank. Laatst hielp ik een oudere met de ING, dat was vijf keer bellen, een bezoek aan een ING punt, en daarna mailen met een medewerker. Vergeleken met de concurrentie heeft bunq goddelijke support.

• Delay
Geen matches
Stukfruit schreef op zondag 21 december 2025 @ 09:36:
In de ervaring van mensen binnen en buiten dit topic gebeurt dit niet. Wat heb jij geprobeerd om dit voor elkaar te krijgen?
Account > Support en dan chatten. Ik heb de SOS optie nog nooit nodig gehad.

• TexMex
  • Niet online
Geen matches
Delay schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:34:
Vergeleken met de concurrentie heeft bunq goddelijke support.
Lulkoek, en je weet het zelf dondersgoed.

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
TexMex schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:42:

Lulkoek, en je weet het zelf dondersgoed.
Je weet dat goden niet bestaan ?

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Geen matches
Delay schreef op zondag 21 december 2025 @ 10:35:
[...]

Account > Support en dan chatten. Ik heb de SOS optie nog nooit nodig gehad.
Not sure if trolling...

Dat je via de chatoptie moet beginnen kan iedereen bedenken. Noem liever voorbeelden van situaties waarin het voor jou wel werkte zodat mensen kunnen inschatten wat ze blijkbaar verkeerd doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 21-12-2025 10:44 ]

Dat zit wel Schnorr.

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 07:28

MeesterPieter

PnP Pinball

Geen matches
Bolk schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 11:44:
Ik ben bunq gebruiker van het eerste uur. Ik ben bezig met de aankoop van een huis waarbij ik een aantal grote transacties moet doen. Bij de eerste poging: account in safe mode. Ik gelijk verhaal halen bij support, natuurlijk een AI bot. SOS support, natuurlijk weer een AI bot. Een dag later doe ik de 2e transactie. Wéér safe mode. Nu tikt de tijd echt en ben ik ondertussen echt pissed. Ik plaats een bericht op X, waar natuurlijk weer een AI van bunq op reageert.

Toen werd het interessant.

***members only***

[...]

Dit gaat de strategie worden, want het vertrouwen is hier ook weg. Doodzonde.
Wat ontzettend klote, jouw situatie was precies waar ik ook bang voor was.

Ik had vorig jaar “gelukkig” eerst problemen met het overboeken van behoorlijk wat geld voor een auto ruim voordat ik het geld voor de aankoop van ons huis nodig had. Daarna ook dat zsm overgeboekt om jouw situatie met het huis aankopen te voorkomen

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

• mwa

mwa

Geen matches
Iemand bekend met de kosten van geldopname bij een Geldmaat (die gele units)? Zojuist wilde ik een vrij klein bedrag (€200) opnemen, en stond erbij dat dit €4 aan kosten met zich meebrengen. Ik heb Bunq pro, en daar zou iets van 6 opnames gratis moeten zijn en daarna €0,99 per keer. Ik verwacht dit soort kosten wel in het buitenland, maar bij een gewone geldmaat? En gebruikte ook geen creditcard, gewoon de normale oude debitcard.

• TexMex
  • Niet online
Geen matches
mwa schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:07:
Iemand bekend met de kosten van geldopname bij een Geldmaat (die gele units)? Zojuist wilde ik een vrij klein bedrag (€200) opnemen, en stond erbij dat dit €4 aan kosten met zich meebrengen. Ik heb Bunq pro, en daar zou iets van 6 opnames gratis moeten zijn en daarna €0,99 per keer. Ik verwacht dit soort kosten wel in het buitenland, maar bij een gewone geldmaat? En gebruikte ook geen creditcard, gewoon de normale oude debitcard.
Wellicht dit? AlexFL in "Discussie over & Ervaringen met bunq".

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
mwa schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:07:
Het lijkt ook te spelen bij Openbank.

• TexMex
  • Niet online
Geen matches

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
Voorzichtige voorbarige conclusie: het ligt aan Geldmaat.

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 21-12-2025 12:16 ]

• mwa

mwa

Geen matches
Ah dat zal het inderdaad zijn! Een jaartje of 7/8 geleden idd via de Italië truc Apple Pay werkende gekregen. 2 dingen die wel apart zijn: dit is de eerste keer dat ik die €4 zie, terwijl ik wel eens geld heb opgenomen (niet vaak, maar toch..) en in de afgelopen 8 jaar inmiddels wel een vervangende kaart heb ontvangen.
Magoed, mocht ik in de toekomst weer geld willen pinnen maar een andere kaart gebruiken.
(Full disclaimer, bij betalingen op een pinautomaat zie ik nogsteeds Italiaanse tekst op de pinautomaat. Geeft elke keer een beetje vakantie gevoel }:O )

• rr7r
Geen matches
Bolk schreef op zondag 21 december 2025 @ 07:19:
[...]

Waar je vroeger nog een chocoladereep kreeg thuisgestuurd met een persoonlijk briefje 'sorry voor het ongemak' is het nu een emoticon fest van AI bots.
Kwestie van tijd dat Finn geautomatiseerd een vegareep bij Amazon voor je kan bestellen. Moet je alleen Finn wel netjes binnen 1 week bedanken anders neemt Lauren het over. :henk O+

[ Voor 48% gewijzigd door rr7r op 21-12-2025 13:03 ]

• TexMex
  • Niet online
Geen matches
rr7r schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:52:
[...]

Kwestie van tijd dat Finn geautomatiseerd een vegareep bij Amazon voor je kan bestellen. Moet je alleen Finn wel netjes binnen 1 week bedanken anders neemt Lauren het over. :henk O+
Stukje goddelijke support...

• Jerie
  • Niet online
Geen matches
rr7r schreef op zondag 21 december 2025 @ 12:52:
[...]

Lol @ de comments. De suggestie van iemand dat medewerkerster 'Lauren' een grapje maakte. bunq is altijd verantwoordelijk voor wat hun AI of medewerkerster uitpoept. Ik hoop dat instanties hiernaar kijken want dit gaat de verkeerde kant op met die LLMs.

• AlexFL
Geen matches
Hippe Lip schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 23:03:
[...]

@AlexFL Je weet dat je 1x per jaar een kaart gratis mag vervangen?
Plus dan natuurlijk nog elke kaart die verloopt.
Inmiddels is dit ook de 2e generatie van die kaart maar blijkbaar blijft men die gewoon met een italiaanse identifier uitgeven, want ook bij mij worden de teksten op de pinapparaten altijd italiaans, ik gok dat ze dat niet op afstand kunnen wijzigen.

Sinds korts is geldmaat begonnen met €4 in rekening brengen voor passen uit andere EU landen.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Geen matches
AlexFL schreef op zondag 21 december 2025 @ 15:56:
[...]
Sinds korts is geldmaat begonnen met €4 in rekening brengen voor passen uit andere EU landen.
Ik dacht dat het iets genuanceerder in elkaar stak. Dat de EU-wetten zeggen dat een flappentap geld mag rekenen voor een opname, maar nooit meer dan in het eigen thuisland. Als je eerst 6 opnames hier in NL gratis zijn, dan zijn die ook gratis als je die in Spanje of Italië doet.
Maar andersom ook: als het voor een Italiaan in eigen land 4 euro kost, dan kan het dat in het buitenland (i.c. NL) ook kosten.
Maar voor een Fransman hier dan weer niet als het in diens eigen land ook gratis is.

<John O`Mill>

• AlexFL
Geen matches
Hippe Lip schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:04:
[...]

Ik dacht dat het iets genuanceerder in elkaar stak. Dat de EU-wetten zeggen dat een flappentap geld mag rekenen voor een opname, maar nooit meer dan in het eigen thuisland. Als je eerst 6 opnames hier in NL gratis zijn, dan zijn die ook gratis als je die in Spanje of Italië doet.
Maar andersom ook: als het voor een Italiaan in eigen land 4 euro kost, dan kan het dat in het buitenland (i.c. NL) ook kosten.
Maar voor een Fransman hier dan weer niet als het in diens eigen land ook gratis is.
Zou goed kunnen, in elk geval mijn Duitse pas en de "Italiaanse" Bunq pas wilden allebei €4 in rekening brengen.. toen heb ik maar gauw m'n nederlandse Bunq pas gebruikt uit m'n wallet.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Geen matches
AlexFL schreef op zondag 21 december 2025 @ 16:18:
[...]
.. toen heb ik maar gauw m'n nederlandse Bunq pas gebruikt uit m'n wallet.
Dat is ook zo’n mooie functie van bunq: je kunt met elk bunqpasje betalen en dan meteen in de app die uitgave naar de juiste rekening verschuiven. Op die manier heb je eigenlijk maar één pasje nodig (al kost het dan wel wat extra werk telkens).

<John O`Mill>

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Geen matches

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:48
Geen matches
Zoals in het artikel al staat, wat een heksenjacht in plaats van de kern van het probleem aan te pakken…

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Geen matches
Bronbescherming Een poging van online bank Bunq om via een voorlopig getuigenverhoor te achterhalen of twee oud-medewerkers met NRC hadden gesproken, sneuvelt in de rechtbank.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Jerie
  • Niet online
Geen matches
Eerder dit jaar werd een ander voorlopig getuigenverhoor wel toegestaan door de rechter. Een cyberexpert – geen medewerker van Bunq – die met zijn naam werd opgevoerd in hetzelfde artikel over rekeninggluren, oordeelde dat Bunq „een groot beveiligingsrisico” liep door al zijn werknemers toegang te geven tot klantdata. Hij moet daar binnenkort in de rechtbank vragen over beantwoorden.
Weet iemand wie deze expert is, of wanneer deze zaak voor gaat komen?

• Hippe Lip

Hippe Lip

Geen matches
Jerie schreef op maandag 22 december 2025 @ 18:39:
[...]
Weet iemand wie deze expert is, of wanneer deze zaak voor gaat komen?
Die naam moet staan in het bedoelde artikel over rekeninggluren.

<John O`Mill>

• Jerie
  • Niet online
Geen matches
Hippe Lip schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:26:
[...]

Die naam moet staan in het bedoelde artikel over rekeninggluren.
Klopt, ene Jeremy Loman. Ik ken hem niet, hij is oprichter van dit mooie initiatief: https://cyberburger.nl treurig dat hij het moet ontgelden.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Geen matches
Jerie schreef op maandag 22 december 2025 @ 22:40:
[...]

Klopt, ene Jeremy Loman. Ik ken hem niet, hij is oprichter van dit mooie initiatief: https://cyberburger.nl treurig dat hij het moet ontgelden.
Ach, aan de andere kant: dan kan ie wel z'n eerlijke mening geven en wordt dat zwart op wit vastgelegd. Of dat goede of slechte PR oplevert voor bunq is even de vraag. Maar misschien trekken ze die keutel nog in.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Geen matches
Okee, het is al laat... So forgive me if i'm wrong. Maar ben ik nou gek of is die netto-vermogenfunctie creatief aan het boekhouden? Het viel me op dat hij het saldo van alle gezamenlijke rekeningen (betaal/spaar) optelt bij mijn "netto vermogen" als zijnde 100% mijn eigendom. Bij m'n vrouw doet ie hetzelfde. Dat kan niet kloppen, volgens bunq's eigen voorwaarden is het (bij 2 partners) precies een 50/50 split; en dat klinkt ook redelijk logisch. Deze widget lijkt het echter anders te berekenen, waardoor hij meer vermogen toont dan je werkelijk hebt. Als je de cijfers bij elkaar optelt, dan komt de rekensom ook helemaal niet uit.

Rekenvoorbeeld:
Beide partners hebben een prive-betaalrekening met €5000 erop
Beide partners hebben een prive-spaarrekening met €5000 erop
CJ-betaalrekening: €10.000
CJ-spaarrekeningen: €30.000.
Totaalsaldo van de partners bij elkaar: (€5000 * 4) + €10.000 + €30.000 = €60.000

Nu ga je kijken in de app wat je volgens je netto-vermogen in bezit hebt:
Netto-vermogenwidget persoon 1 geeft aan: (€5000 * 2) + €10.000 + €30.000 = €50.000
Netto-vermogenwidget persoon 2 geeft aan: (€5000 * 2) + €10.000 + €30.000 = €50.000
Totaal: €100.000

Gefeliciteerd, er is op magische wijze €40K uit de lucht komen vallen in je gezamenlijke vermogen?

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 24-12-2025 00:37 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Geen matches
Is het wel eens iemand opgevallen dat als de de bunq app installeert, hij ook een bunq account aanmaakt op je telefoon? Als je kijkt (android) onder accounts & backup -> accounts beheren zie je dar je emailadressen en je gmail account van je telefoon maar ook een bunq account.

Waarom zou dat zijn? Ik heb bijv. ook een Trade Republic app en die maakt geen account aan dus lijkt mij niet persé nodig voor een bank app.

Ik heb het bunq account verwijderd en de app lijkt het vooralsnog nog steeds goed te doen?

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
elmerblues schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:15:
Is het wel eens iemand opgevallen dat als de de bunq app installeert, hij ook een bunq account aanmaakt op je telefoon? Als je kijkt (android) onder accounts & backup -> accounts beheren zie je dar je emailadressen en je gmail account van je telefoon maar ook een bunq account.

Waarom zou dat zijn? Ik heb bijv. ook een Trade Republic app en die maakt geen account aan dus lijkt mij niet persé nodig voor een bank app.

Ik heb het bunq account verwijderd en de app lijkt het vooralsnog nog steeds goed te doen?
Is het volgens jou verstandig iets te wijzigen wat je niet begrijpt ?
Ik heb het bunq-account ook, het is gelijk aan het telefoonnummer. Maar ik heb ook een "meet" account. Ik ga ze beide niet verwijderen.

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09
Geen matches
Zonet heb ik het bunq account verwijderd, maar na openen van de bunq app staat het account er ook weer.

• elmerblues
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-12-2025
Geen matches
W1ck1e schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:31:
[...]

Is het volgens jou verstandig iets te wijzigen wat je niet begrijpt ?
Niet zo neerbuigend doen. Ik vroeg mij gewoon af waarom dat account nodig is en gezien de reputatie van Bunq OF het wel nodig is. Ook omdat andere apps dat niet nodig lijken te hebben.

Mijn telefoon, mijn keuzes. Je kunt de app altijd opnieuw installeren mocht dat nodig zijn.

Je leert juist dingen als je dingen uitprobeert. Als je blijft bibberen in een hoekje zal je het juist nooit begrijpen.

[ Voor 10% gewijzigd door elmerblues op 27-12-2025 11:23 ]

If you don't look back at your car after you parked it, you bought the wrong car. Life is too short for boring cars.

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
elmerblues schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 11:18:
[...]
...
Je leert als je dingen uitprobeert en niet door te blijven bibberen in een hoekje.
Dat is nogal een beeld. Niet alles moet je uitproberen.

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Geen matches
Ik zie dat Revolut ook een account aanmaakt op het telefoonnummer.

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
Bij mijn bunq spaarrekening ben ik vindbaar, naast rekeningnumer en emailadres, als mjin telefoonnummer, . Ik kan mij zomaar voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft. Ik zou dat kunnen verwijderen, maar laat het even staan. Bij mijn "main" ben ik alleen maar vindbaar als rekeningnummer.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Geen matches

Waarom zou dat zijn?
Dit zijn accounts die je vaak aan moet maken om een background of foregroundservice in Android te draaien.
Zijn prima om te verwijderen, als je de app weer start maakt ie ongetwijfeld weer automatisch dat account aan in Android.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:19

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Geen matches
Volgens mij is dat de Android-native accountmanager waar de bunq app op leunt, https://developer.android...d/accounts/AccountManager.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Geen matches
Volgens mij is er een storing bij bunq. Kan er niet in via App of Web. Is het iemand anders wel gelukt?

• Zinloos1
  • Laatst online: 23:08
Geen matches
goodfella schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:01:
Volgens mij is er een storing bij bunq. Kan er niet in via App of Web. Is het iemand anders wel gelukt?
Ik heb net wel kunnen betalen, maar ik kreeg zowel bij mezelf als bij mijn vrouw de fout "servererror" bij betalingen met iDeal.

• Delay
Geen matches
goodfella schreef op maandag 29 december 2025 @ 12:01:
Net getest, ik kom wel in de app. Op de plaats van transacties stond "No transactions yet". Het duurde even voor deze tekst vervangen werd door mijn transacties. Dat heb ik nog niet eerder gezien.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:03
Geen matches
Inmiddels kan ik er ook weer in.

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-01 13:31
Geen matches
Lijkt een landelijke (meerdere diensten) storing, aldus AlleStoringen, maar ondertussen kan ik er ook weer in :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjeefr op 29-12-2025 12:11 ]

• Zinloos1
Geen matches
Ik heb een redelijke grote betaling te doen die ik of vandaag of morgen moet doen. Weet iemand welk peilmoment bunq gebruikt voor het opstellen van het financiële jaaroverzicht? Is dat 31-12 om 24:00 of eerder op de dag? Anders ben ik voor box3 beter af om nu al over te schrijven (er moet nog iets worden aangepast op de factuur alleen helaas).

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:40
Geen matches
Zinloos1 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:24:
Ik heb een redelijke grote betaling te doen die ik of vandaag of morgen moet doen. Weet iemand welk peilmoment bunq gebruikt voor het opstellen van het financiële jaaroverzicht? Is dat 31-12 om 24:00 of eerder op de dag? Anders ben ik voor box3 beter af om nu al over te schrijven (er moet nog iets worden aangepast op de factuur alleen helaas).
dat is niet om 24:00 dan is het 01-01-2026

dat is eerder om 00:00 of in de loop van de dag maar alles wat er morgen op staat hoort daar gewoon op te komen

• Zinloos1
Geen matches
boyette schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 18:48:
[...]

dat is niet om 24:00 dan is het 01-01-2026

dat is eerder om 00:00 of in de loop van de dag maar alles wat er morgen op staat hoort daar gewoon op te komen
Dus je zegt eigenlijk vandaag al overschrijven?

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:40
Geen matches
Zinloos1 schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:36:
[...]

Dus je zegt eigenlijk vandaag al overschrijven?
Ja

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 31-12-2025
Geen matches
Ik heb enige weken geleden een spaarrekening geopend bij Bunq, ik had dus niet goed genoeg door dat de 2,01% rente vanaf 1 januari niet meer geldt (?). Klopt dat?
Gaat voor mij de rente vanaf morgen omlaag naar ca. 1,5%?

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
brambello schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:31:
Ik heb enige weken geleden een spaarrekening geopend bij Bunq, ik had dus niet goed genoeg door dat de 2,01% rente vanaf 1 januari niet meer geldt (?). Klopt dat?
Gaat voor mij de rente vanaf morgen omlaag naar ca. 1,5%?
Ja, dat klopt.

mijn tip
vandaag rekening helemaal zoveel mogelijk leeghalen (gaat waarschijnlijk niet meer lukken vanwege uitgestelde betalingen dat waarschijnlijk aan staat)
dan iets meer dan 6 maanden niet sparen bij bunq maar elders
en dan vanaf juli 2026 weer opnieuw sparen bij bunq (over een groot deel van je saldo de bonus rente)

maar je bent dus waarschijnlijk net te laat
en ga je alleen maar de nieuwe bonus rente ontvangen over het meerdere van je saldo vergeleken met het hoogste saldo van de huidige periode (juli/december 2025)

als uitgestelde betalingen UIT staat ben je net op tijd. alles in 1 keer naar de bunq betaalrekening, en dan door naar de rekening bij een andere bank.

als je inschat dat je komende 6 maanden vergeleken met het huidige hoogste saldo van de huidige periode van 6 maanden nog veel kan sparen (om het "verlies" door de lagere rente op het eerste deel te compenseren) dan valt de schade mee en kan je misschien beter niks doen en gewoon doorsparen. maar wel over 6 maanden hier op tijd over nadenken.

[ Voor 14% gewijzigd door W1ck1e op 31-12-2025 10:55 ]

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:35
Geen matches
Klopt, ze kijken naar het hoogste saldo tussen 1 juli en 31 december en zetten dat als je limiet. Daaronder krijg je 1,5%, daarboven 2,01% rente.
-> eventueel kan je nog wel kijken naar een deposito, dan krijg je in ieder geval al meer dan de 1,5%. Ook bij een korte looptijd.

Ik heb trouwens van de week een spaarrekening met € 500 in Turkse Lira's geopend met 27,06%. Voelt toch een beetje als een casino, maar het idee vond ik wel grappig.

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
Kasparov schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:46:
Klopt, ze kijken naar het hoogste saldo tussen 1 juli en 31 december en zetten dat als je limiet. Daaronder krijg je 1,5%, daarboven 2,01% rente.
...
Volgens mij zijn de nieuwe rentes nog niet bekend gemaakt.

• Hippe Lip

Hippe Lip

Geen matches
Kasparov schreef op woensdag 31 december 2025 @ 10:46:
Klopt, ze kijken naar het hoogste saldo tussen 1 juli en 31 december en zetten dat als je limiet.
Gaat dat niet over het hoogste saldo op je spaarrekening?
Dan kun je het overschrijven naar een betaalrekening bij bunq.
En als daar ook dat tijdslot op zit, kun je de spaarrekening dan niet per direct omzetten in een gewone (=betaal-)rekening?

<John O`Mill>

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
Hippe Lip schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:39:
[...]

En als daar ook dat tijdslot op zit, kun je de spaarrekening dan niet per direct omzetten in een gewone (=betaal-)rekening?
Ik weet even niet zeker of het tijdslot alleen maar aktief is op een betaalrekening. Volgens mij ook op de spaarrekening.
Als het tijdslot alleen maar voor de betaalrekening geldt, dan is @brambello wellicht nog op tijd. Spaarrekening leeghalen naar betaalrekening. Pas eventueel de opname limiet van de spaarrekening aan. Dat kost volgens mij geen tijd.

[ Voor 18% gewijzigd door W1ck1e op 31-12-2025 14:17 ]

• Kasparov
Geen matches
Hippe Lip schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:39:
[...]

We hebben het ook over de spaarrekening. Ik weet dat vroegah er rente over de betaalrekening werd uitbetaald, maar dat is al jaren niet meer zo, dus voor de bovenstaande nieuwe bunq gebruiker lijkt het me logisch dat de rente op je spaarrekening berekend wordt over het saldo van die spaarrekening.

• GeEkIe
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 23:33
Geen matches
Kasparov schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:31:
[...]
We hebben het ook over de spaarrekening. Ik weet dat vroegah er rente over de betaalrekening werd uitbetaald, maar dat is al jaren niet meer zo, dus voor de bovenstaande nieuwe bunq gebruiker lijkt het me logisch dat de rente op je spaarrekening berekend wordt over het saldo van die spaarrekening.
Trade Republic betaald rente over de betaalrekening, en nog veel ook: 2% :)
We are passing on the interest rates from central banks directly to the customer. Monthly paid out, uncapped. Full flexibility to withdraw anytime.

[ Voor 14% gewijzigd door GeEkIe op 31-12-2025 14:37 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
Kasparov schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:31:
[...]

Het gaat er hier om welk saldo bepalend is voor de limiet waaronder het lage rentepercentage en waarboven het "hoge" rentepercentage geldt. Als dat alleen het saldo is op de spaarrekening is en er geen tijdslot in het spel is dan ben je vandaag nog op tijd door het saldo te verplaatsen naar de bunq betaalrekening. Om de volgende periode van 6 maanden nauwelijks saldo te hebben. Wel nog even opgebouwde rente op de betaalrekening laten landen.

[ Voor 8% gewijzigd door W1ck1e op 31-12-2025 14:37 ]

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:10
Geen matches
Hoe zit het nu met de spaarrente bij Bunq?
Ik zie alleen 2,01%
Maar geen drempelbedrag die ik het laatste halfjaar op mn spaar had staan waarvoor 1,51% zou gelden.
Is die vervallen bij Bunq-30?

Op de site staat ook alleen nog "verdien 2,01%" genoemd. (en niet meer tot 2,01%)
https://www.bunq.com/nl-n...-features/savings-account
Ofschoon er verder wel een link staat naar de "Masssinterest"

[ Voor 8% gewijzigd door Madman_K op 01-01-2026 17:47 ]

• ratzz
  • Nu online
Geen matches
Madman_K schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:42:
Ik zie alleen 2,01%
Maar geen drempelbedrag die ik het laatste halfjaar op mn spaar had staan waarvoor 1,51% zou gelden.

Op de site staat ook alleen nog "verdien 2,01%" genoemd. (en niet meer tot 2,01%)
In de app staat dat ook maar als eronder klikt hoe de rente berekend wordt staat er weer de berekening per half jaar. https://help.bunq.com/art...t-calculated-and-paid-out

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
Madman_K schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:42:
Ik zie alleen 2,01%

Ofschoon er verder wel een link staat naar de "Masssinterest"
Klik daar op "meer info". Daar staat nog steeds het huidige systeem.
Ik verwacht niet dat bunq nu ineens normaal gaat doen ;)

• ratzz
  • Nu online
Geen matches
Ik denk dat het een woord spelletje is want je kunt inderdaad voor een gedeelte nog 2,01,% blijven krijgen als je boven je basis bedrag uitkomt na een half jaar.

• Madman_K
Geen matches
Alleen raar dat bij het bedrag wat ik er al het laatste half jaar op had laten staan, nu bij mij wel in de app staat dat daar 2,01% over gegeven wordt ipv 1,51%

Bunq-Bug?
ik wacht wel even tot de betaal dag (morgen) wat er dan staat

[ Voor 19% gewijzigd door Madman_K op 01-01-2026 17:55 ]

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
Madman_K schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:52:
Alleen raar dat bij het bedrag wat ik er al het laatste half jaar op had laten staan, nu bij mij wel in de app staat dat daar 2,01% over gegeven wordt ipv 1,51%

Bunq-Bug?
Ik heb net een hele euro overgemaakt naar mijn bunq spaarrekening. Er wordt nu gesuggereerd dat ik over het hele saldo 2,01% krijg. En dat het is gebaseerd op de huidige tarieven en voorwaarden. Tarieven kunnen wijzigen.

plaatje via mijn bunq omgeving op de pc, mijn hoogste saldo de afgelopen periode was zeker geen 0 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lB3y1R2wXc_NHe2-fj8QMYCEv00=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Xx84KYmPLSt2JWjY0l0csCGT.png?f=user_large

Op dit moment heb ik de huidige periode bunq nog niet nodig (geld kan elders meer opleveren),
Vorige periode was een en ander pas bekend na een aantal dagen, als ik mij niet vergis.
Ik wacht sowieso totdat er meer duidelijkheid is.

begin van afgelopen juli speelden vergelijkbare zaken.

en 7 juli kwam de update

Edit: de threshold is inmiddels uitgerekend door bunq en weergegeven. Klopt met mijn administratie.

[ Voor 36% gewijzigd door W1ck1e op 02-01-2026 19:17 ]

• Hippe Lip

Hippe Lip

Geen matches
Madman_K schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 17:52:

Bunq-Bug?
Nee, ik meen me te herinneren dat dit telkens aan het begin van een nieuw half jaar een paar dagen duurt voordat je de nieuwe tarieven te zien krijgt. Heel raar eigenlijk, maar ja, als dit is hoe bunq werkt…

<John O`Mill>

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33

Niku

Alagaesii

Geen matches
Mijn threshold staat na een halfjaar niks doen weer op 0, dus ik ga komend halfjaar weer wat geld bij Bunq stallen.

• Madman_K
Geen matches
over het 1e deel staat vandaag idd wel de basisrente van 1,51% genoemd

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:20
Geen matches
Ik kreeg zojuist twee notificaties van Bunq over stocks en crypto, dat is voor mij de druppel, ik ga weg bij Bunq. Ook geen mogelijkheid om het uit te zetten, wat een kansloze bende is het geworden zeg.

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:05

Ves

A gadget addicted Bounty

Geen matches
TheJVH schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 19:57:
Ik kreeg zojuist twee notificaties van Bunq over stocks en crypto, dat is voor mij de druppel, ik ga weg bij Bunq. Ook geen mogelijkheid om het uit te zetten, wat een kansloze bende is het geworden zeg.
Je kan het wel uitzetten (op Android), maar dan verlies je meteen ook notifications van support.

Zag het vandaag ook en was er niet gecharmeerd van. Ik kijk het voorlopig even aan.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:20
Geen matches
Ves schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:06:
[...]

Je kan het wel uitzetten (op Android), maar dan verlies je meteen ook notifications van support.

Zag het vandaag ook en was er niet gecharmeerd van. Ik kijk het voorlopig even aan.
Volgens hun kansloze chatbot en support op Reddit moet er een settings pagina zijn vanaf de crypto pagina. Maar die knop is er bij mij helemaal niet.

Die Bunq app begint naar vibe-code rommel te stinken en dat is het laatste (als ontwikkelaar zijnde) wat ik wil in m'n bank app. Echt bizar hoe deze organisatie is afgegleden.

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
Ves schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:06:
[...]

Bedoel je instellingen/notificaties/updates van bunq ?

• Jerie
  • Niet online
Geen matches
Ah, jullie ook? Yep, ik had er ook last van 😭. Ik denk dat ze bedoelen: gelukkig nieuwjaar ✨

Finn 🌈 was weer eens goed waarin hij goed in is: 💔 nutteloos zijn. Als ik met een LLM 🤖 wil praten wil ik daar graag zelf voor kiezen :*). En kap met al die emoji's 8)7 het maakt het er niet leesbaar op |:( ook komt het niet bepaald serieus over ;(

Ik vind het eigenlijk een grote belediging:
  • De emoji's (compleet nutteloos, past niet bij een bank)
  • De LLM (die hallucineert opties die er niet zijn).
  • Notificaties van bunq worden standaard verborgen, dus ik dacht dat het een afschrijving was (die ik niet verwachtte).
  • Maar ik heb het ook nog eens niet geactiveerd, dus ik dacht dat ze een of andere cryptocurrency als favoriet hadden ingesteld (een ster die doorzichtig is, op zich onlogisch). Toen stond deze rommel nog aangemerkt als favoriet ook, en dat was daarna lastig te verwijderen.
  • Want tja, ik heb dit niet geactiveerd, en ik hoef het ook niet. Als ik er interesse in had, dan had ik het wel geactiveerd! Maar helaas, ik heb niets met dergelijke zwendel en speculatie.
Ik heb allang besloten om weg te gaan bij dit lachwekkende bedrijf, maar ik moet helaas nog even wachten. Helaas hebben ze het weer voor elkaar gekregen om alsnog een nieuw dieptepunt te bereiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Jerie op 02-01-2026 21:17 ]

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Geen matches
W1ck1e schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 20:25:
[...]

Bedoel je instellingen/notificaties/updates van bunq ?
Nee, dat is de in-app notifcatie menu.

Deze is via App Info en dan Information support

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKvsJ_YdH8Uvs6l86n6YEG9FaU0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6rVdGc5ppL30fmjIls0FsuOk.png?f=fotoalbum_large

• W1ck1e
  • Nu online
Geen matches
Ves schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 21:31:
[...]

Nee, dat is de in-app notificatie menu.

Deze is via App Info en dan Information support

[Afbeelding]
Ik herken dat scherm niet. Waar vind ik dat ?

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Geen matches
How to find basic App Info (System Settings)
From Settings: Open your phone's Settings, tap Apps (or Apps & notifications, Applications), then See all apps, and select the app.
From Home Screen: Long-press the app icon, then tap the small "i" or "App Info" button that appears.

• Kasparov
Geen matches
Ik kreeg dezelfde twee crypto meldingen. Door de bot werd ik naar twee menu's verwezen waar de optie niet stond. Daarna zou ik op de favorieten crypto's moeten klikken (er stonden er nu 3 aan zag ik) en kon ik ze daar ontsterren. Als ik op een crypto klikte kreeg ik alleen de vraag een Kraken account aan te maken. Uiteindelijk kwam de bot er op uit dat dit een bug moet zijn en heb ik een bugmelding ervoor ingediend via die bot.
Gezien de bovenstaande reacties lijkt het mij dan ook 'gewoon' een bug te zijn.
Pagina: 1 ... 164 165 Laatste

Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic

Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"