Jerie schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 11:52:
Je doet voorkomen alsof het een irrationele beslissing is, terwijl mensen heel duidelijk aangeven
dat het voor hen de druppel is. Dat suggereert dat er voor deze klanten veel meer speelt dan de spreekwoordelijke druppel. Bij dat spreekwoord is immers sprake van een volle emmer.
@
Jerie Je lijkt het erg absoluut te nemen en ikke beschrijf het (dat is mijn bedoeling in elk geval) relatief.
Ik heb het gevoel dat er steeds meer mensen zijn (
heel algemeen gezegd, hè!) die zich aan van alles ergeren in de wereld om zich heen. En dat ergeren maakt je leven niet makkelijker. Het levert je nix op, behalve ergernis en dat kost je nog een hoop energie bovendien. Als je leert om dingen die je minder leuk vind gewoon te negeren kom je een stuk verder en kost het je minder energie.
Let wel, voordat dit verkeerd opgevat wordt: dit is geen aanklacht tegen wie dan ook, ik bekritiseer er niemand mee, het valt me gewoon op.
Ook die redenen om te blijven, blijven vage uitspraken zoals dat bunq veel features zou hebben. Nooit gelezen wat dan al die fantastische features zouden moeten zijn. Ik denk dat ze schromelijk worden overdreven.
Nou, je lijkt het wel meteen extreem te willen beschrijven ('
fantastische features'), maar ik heb hiervoor al eens een lijstje gemaakt met hoe ik mijn rekeningen bij bunq gebruik: een aantal (>>5) themarekeningen (betaalrekeningen) met automatiseringen, elk van die themarekeningen met een eigen betaalpasje (al dan niet virtueel), zodat ik direct van de juiste rekening kan betalen en daar geen extra werk aan heb, 2 rekeningen op één fysiek betaalpasje (via 2 PINcodes op dat ene pasje), incasso’s die ik op meerdere manieren kan beheren en beheersen, betaalverzoeken met een bunq.me-adres (kan ik automatisch genereren vanuit Home Assistant en van daaruit versturen), eenvoudig budgetteren (aanvullen van een rekening), en meer. Ik vergeet vast nog wel een aantal dingen.
En let wel, dit is heel persoonlijk. Jij hecht wellicht helemaal geen waarde aan dingen die ik nou juist zo waardevol vind en andersom.
Je zou gedegen kritiek kunnen hebben dat dit topic een startpost mist met alle plus- en minpunten die bunq uniek maken. Maar dat gaat dan wel over plus- en minpunten.
Nou, dat zou dan wel heel bewerkelijk worden, want er wijzigt regelmatig van alles binnen en buiten bunq, dus dan moet je die OP telkens weer aanpassen.
En wat voor de een een voordeel is, is voor de ander een nadeel.
Maar ik ben het volledig met je eens hoor: er zitten zeker ook nadelen aan bunq. Een bank zonder nadelen ben ik nog niet tegengekomen. Alles is relatief.