Er is nogal wat ruimte tussen niets doen en een klacht indienen. Ik zou een mail versturen.llovesoccerx7 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 14:11:
[...]
Duidelijk omdat je steeds meer rare dingen leest tegenwoordig maar onze naam staat niet op de pas. Dus dan lekker laten denk ik.
Ligt het aan mij of zijn alle vernieuwingen in de Bunq app #31 allemaal al aanwezig in de vorige versie? Ik zag totaal niets anders in de getoonde 'nieuwe' opties.
Enige nieuwe wat ik zag...waren de "stock baskets"....maar heb nog geen nieuwe bunq update in de appstore gezien.Webarcher schreef op woensdag 22 april 2026 @ 07:27:
Ligt het aan mij of zijn alle vernieuwingen in de Bunq app #31 allemaal al aanwezig in de vorige versie? Ik zag totaal niets anders in de getoonde 'nieuwe' opties.
Klopt, dat was het enige nieuwe. Maar heel de Bunq-show viel volledig in herhaling.robv73 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:50:
[...]
Enige nieuwe wat ik zag...waren de "stock baskets"....maar heb nog geen nieuwe bunq update in de appstore gezien.
Maar nog geen nieuwe versie in de App Store. Normaal was dat altijd na de 'show'.
In de Duitse Play Store was er gisteravond een update beschikbaar, maar die Baskets heb ik nog niet beschikbaar in de app.
Op iOS zie ik de nieuwe versie staan ook nog niet staan.robv73 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 10:50:
[...]
Enige nieuwe wat ik zag...waren de "stock baskets"....maar heb nog geen nieuwe bunq update in de appstore gezien.
Nieuw: DiscVault — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault
Ja meestal al tijdens de update. Al was er eigenlijk niets nieuws te melden…Webarcher schreef op woensdag 22 april 2026 @ 12:18:
[...]
Klopt, dat was het enige nieuwe. Maar heel de Bunq-show viel volledig in herhaling.
Maar nog geen nieuwe versie in de App Store. Normaal was dat altijd na de 'show'.
Nieuw: DiscVault — Beheer je fysieke schijvenverzameling | DiscVault
Nu pas de nieuwe versie na bunq update 31 beschikbaar in iOS appstore....
Ligt het aan mij of is die bunq Update 31 een beetje "chaotisch". De meeste functies die ze hebben aangekondigd zaten al in de app en die Buckets zijn nergens te vinden. Ik heb Finn gevraagd, die zegt dat die Buckets alleen worden aangeboden wanneer een Stocks account wordt geopend.
Ja vond het ook chaotisch. En als ik nu zoek in een rekening kan ik niet gewoon zoeken, het moet via een sorteer dialoog. Vanuit de resultaten kan je niet opnieuw zoeken en moet je terug. Wel een stapje achteruit in gebruiksgemak.
[ Voor 3% gewijzigd door Delay op 30-04-2026 14:20 ]
Is dat op Android? Op iOS lijkt de zoekfunctie nog precies hetzelfde te functioneren namelijkDelay schreef op donderdag 30 april 2026 @ 14:19:
Ja vond het ook chaotisch. En als ik nu zoek in een rekening kan ik niet gewoon zoeken, het moet via een sorteer dialoog. Vanuit de resultaten kan je niet opnieuw zoeken en moet je terug. Wel een stapje achteruit in gebruiksgemak.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Sinds bunqdesktop het niet meer deed was ik qua beheren van de alleen-lezen toegang tot onze bunq pack rekening voor de deelnemers van het pack toegewezen op rommelen met api requests. Van de week een PHP tooltje gemaakt https://github.com/mbino/bunqBeheer, waarschijnlijk maar een hele beperkte use-case maar evengoed voor wie het nuttig vind.
Het is natuurlijk eigenlijk te gek voor woorden dat je via de app niet kunt instellen een connect read-only is.
Het is natuurlijk eigenlijk te gek voor woorden dat je via de app niet kunt instellen een connect read-only is.
Ja, op Android.WhatsappHack schreef op donderdag 30 april 2026 @ 15:47:
Is dat op Android? Op iOS lijkt de zoekfunctie nog precies hetzelfde te functioneren namelijk
Inderdaad, al gaat dat lang terug. Er waren ook geen read-only developer tokens en ook geen eenvoudige manier om aan een read-only oauth token te komen. Terwijl dat het eerste is dat je als developer zoekt. Dat je een programma moet vertrouwen met de mogelijkheid geld over te maken legt een behoorlijke beperking op API gebruik.AlexFL schreef op donderdag 30 april 2026 @ 22:41:
Sinds vandaag valt me op dat de iPhone-app van bunq het design heeft bijgewerkt voor iOS 26, met Liquid Glass. Ik heb het niet uitgebreid bestudeerd, maar moet zeggen dat het er erg lekker uitziet. Hebben ze netjes gedaan!
“(…) met een rode blos op een geelgroene ondergrond.” Volgens Wikipedia tenminste.
Iemand ervaring met een geroote (Magisk) MicroG (LlineageOS) Android toestel en de Bunq app?
Ik kom op dit moment niet door de security verificatie. (Ook niet verder dan basic verfication met de Play Integrity Checker) De ING app werkt wel op dit moment.
Ik wil best wat opties aanzetten of en aanpassen zodat de Bunq app gaat werken op mijn degoogled phone, iemand misschien tips heeft om dit werkende te krijgen?
Ik kom op dit moment niet door de security verificatie. (Ook niet verder dan basic verfication met de Play Integrity Checker) De ING app werkt wel op dit moment.
Ik wil best wat opties aanzetten of en aanpassen zodat de Bunq app gaat werken op mijn degoogled phone, iemand misschien tips heeft om dit werkende te krijgen?
[ Voor 5% gewijzigd door Adr01 op 01-05-2026 11:16 ]
Bunq en Blockrise lanceren Bitcoin-bankrekening
https://www.banken.nl/nieuws/27075/bunq-en-blockrise-lanceren-bitcoin-bankrekening
https://press.bunq.com/264940-bunq-en-blockrise-lanceren-bitcoin-bankrekening-nederlands-bitcoin-platform-eerste-gebruiker-van-bunqs-banking-as-a-service-baas/
https://www.blockrise.com/en/resources/bunq-integration
https://www.banken.nl/nieuws/27075/bunq-en-blockrise-lanceren-bitcoin-bankrekening
https://press.bunq.com/264940-bunq-en-blockrise-lanceren-bitcoin-bankrekening-nederlands-bitcoin-platform-eerste-gebruiker-van-bunqs-banking-as-a-service-baas/
https://www.blockrise.com/en/resources/bunq-integration
[ Voor 49% gewijzigd door rr7r op 07-05-2026 01:27 ]
Ik probeerde net wat geld van m'n ING naar m'n Bunq rekening over te maken. Dat ging mis en het werd direct weer teruggestort naar de ING (binnen een minuut), het staat dus als een plus en min transactie in m'n ING rekeningoverzicht. In de Bunq app staat dat er een algemeen probleem is in het Europese betalingsverkeer, maar ik kan daar vooralsnog geen informatie over vinden.
Iemand anders ook dergelijke problemen of meer info er over?
Vast een europees breed probleem bij Bunq.Lapa schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:01:
Ik probeerde net wat geld van m'n ING naar m'n Bunq rekening over te maken. Dat ging mis en het werd direct weer teruggestort naar de ING (binnen een minuut), het staat dus als een plus en min transactie in m'n ING rekeningoverzicht. In de Bunq app staat dat er een algemeen probleem is in het Europese betalingsverkeer, maar ik kan daar vooralsnog geen informatie over vinden.
Net nog van ING naar Revolut overgemaakt, dus dat werkte iig prima
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Bunq meld zelf in de app dat er problemen zijn bij de overschrijvingen.Lapa schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 12:01:
M.i. een Europees probleem; van m’n Rabo naar Revolut wordt ook weer teruggeboekt vanmiddag.
Maar als dit zo’n groot Europees probleem zou zijn, waarom is er dan niets over te vinden?
Europees wekt de suggestie dat het om SEPA gaat, en dan is het TIPS dat ervoor zou moeten zorgen dat de overboekingen instant zijn. Maar TIPS werkt gewoon, volgens de ECB (link).
Waarom communiceren ze niet gewoon wat het probleem is?
Europees wekt de suggestie dat het om SEPA gaat, en dan is het TIPS dat ervoor zou moeten zorgen dat de overboekingen instant zijn. Maar TIPS werkt gewoon, volgens de ECB (link).
Het berichtje in de app gaf een link naar de statuspagina voor meer info (https://status.bunq.com/), daar staat vrij duidelijk:Raling schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 18:32:
Our provider who handles bank transfers across Europe has identified an issue on their side that's causing this.
Dus een van hun leveranciers/processors had een probleem. Is imho vrij duidelijk. De naam van de processor hoeven ze niet perse te noemen wmb.Between May 19, 10:39 and May 20, 02:30 CEST, incoming and outgoing transfers were slower than usual due to an issue on the side of our provider handling bank transfers across Europe. All fixed now!
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Klopt, dat berichtje een goed uur na mijn post is geplaatst maakte het inderdaad al iets duidelijker dat het om hun eigen provider ging. In hun eerste bericht was dat niet duidelijk.WhatsappHack schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 10:26:
[...]
Het berichtje in de app gaf een link naar de statuspagina voor meer info (https://status.bunq.com/), daar staat vrij duidelijk:
[...]
[...]
Dus een van hun leveranciers/processors had een probleem. Is imho vrij duidelijk. De naam van de processor hoeven ze niet perse te noemen wmb.
Hier staat dat het om EBA Clearing ging. Dat gaat wel iets verder dan slechts een willekeurige leverancier. Dat is de clearingprovider die het RT1 instant payment netwerk beheert (wat een ander netwerk is dan TIPS, al zijn die netwerken wel weer onderling met elkaar verbonden, waardoor het in de praktijk één systeem lijkt)
Revolut had bijv. ook een melding in de app dat betalingen vertraagd konden zijn.
Revolut had bijv. ook een melding in de app dat betalingen vertraagd konden zijn.
Voor degenen die zich afvragen waar TIPS voor staat:DarkFlow schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 09:56:
Hier staat dat het om EBA Clearing ging. Dat gaat wel iets verder dan slechts een willekeurige leverancier. Dat is de clearingprovider die het RT1 instant payment netwerk beheert (wat een ander netwerk is dan TIPS, al zijn die netwerken wel weer onderling met elkaar verbonden, waardoor het in de praktijk één systeem lijkt)![]()
Een mond volT(rans-European Automated Real-time Gross-Settlement Express Transfer) Instant Payment Settlement
Let op:
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"
De discussie waar je nu naar toe moet omdat bunq zijn voorwaarden heeft gepast, kijk eens in Het grote gratis bankentopic
Het bedelen of verzoeken of aanbieden om deel te nemen aan een bunq pack is niet de bedoeling. Zie ook Ardana in "Discussie over & Ervaringen met bunq"