Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:43
Het is wel weer typisch bunq om een prijsverhoging te brengen alsof het een verbetering is. 8)7

Ik hoop dat m'n pack deelnemer nog even blijven wil, ik was zelf nog niet van plan over te stappen.

Wat zijn de nieuwe features uit de update?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yesjohn
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-06 16:53
Ik heb niet gekeken maar ik zie zojuist het mailtje van de prijsverhoging binnenkomen waardoor ik even in dit topic ging kijken. Begrijp ik het nou goed dat de travel card verdwijnt? Zo ja is hier dan enig alternatief voor ?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Asociaal dure bank voor wat het biedt wordt nóg duurder zonder een tegenprestatie te leveren. Typisch bunq. Ik denk dat ik hem ook maar eens ga peren.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cannae
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 02-06 07:44
yesjohn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:15:
Ik heb niet gekeken maar ik zie zojuist het mailtje van de prijsverhoging binnenkomen waardoor ik even in dit topic ging kijken. Begrijp ik het nou goed dat de travel card verdwijnt? Zo ja is hier dan enig alternatief voor ?
In de mail staat dat je van Easy Travel naar Easy Bank wordt overgezet zodra je kaart verloopt. In mijn geval is dat pas over drie jaar.
Hier staat het nog duidelijker:
Opening an Easy Travel account is no longer possible. Active Easy Travel users will be able to keep using Easy Travel until their card expires

[Voor 28% gewijzigd door Cannae op 01-06-2021 22:27]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 19-06 20:53
Flinke prijsverhoging, ook de kosten om geld op te nemen zijn wel flink. Ik ga toch twijfelen om verder te kijken, zeker als ook de travelcard komt te vervallen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Pack van €20 naar €24…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patroo
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 24-06 22:31
Jemig, waar bunq zeker in het begin innoverend en fris aanvoelde beginnen ze me nu wel erg tegen te staan. Toegegeven, sommige features zoals de eenvoud van meerdere rekeningen, budgetteren, huishoudboekje en automatisch verdelen is erg fijn, maar voor 9 euro in de maand straks?

Iemand een goed alternatief met een beetje dezelfde features? Heb al een gratis N26 account, maar blijf het jammer vinden dat iDeal niet mogelijk is. Iemand ervaring met Revolut?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MegaCookie
  • Registratie: augustus 2013
  • Niet online
Patroo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:01:
Jemig, waar bunq zeker in het begin innoverend en fris aanvoelde beginnen ze me nu wel erg tegen te staan. Toegegeven, sommige features zoals de eenvoud van meerdere rekeningen, budgetteren, huishoudboekje en automatisch verdelen is erg fijn, maar voor 9 euro in de maand straks?

Iemand een goed alternatief met een beetje dezelfde features? Heb al een gratis N26 account, maar blijf het jammer vinden dat iDeal niet mogelijk is. Iemand ervaring met Revolut?
Ik ben zelf best wel onder de indruk van Revolut. Met het gratis account kan je al best veel dingen doen. Maar ik zou vooral zelf ook een kijkje nemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fl1mpie
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 24-06 20:48
Ik denk dat ik mijn "voor het geval dat"-travelcard direct maar opzeg. Was echt alleen voor het geval dat, en heb er dit jaar maar een stuk of 5 transacties op staan.
Echt joh, dat hele bedrijf zal schoolvoorbeeld woeden voor hoe je géén bank runt...
Paar maandjes voor de nieuwe app was het best prima maar nu heb ik het gevoel dat ik van een greenwashed socialmedia-spaarpot gebruik maak dan van de moderne innoverende bank waar ik mij destijds voor opgaf. Durf te wedden dat ze over 5 jaar de pijp uit zijn en dat iedereen achteraan bij DNB mag aansluiten voor hun DGS-geld.

@Schildpadje heb je meer info over dat Vanad-verhaal? Lijkt me leuk leesvoer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:24
Tja, niet leuk dat het duurder wordt natuurlijk, maar andere fintechs zijn ook niet bepaald goedkoop?

Revolut Premium is 8 euro p/m, N26 You 10 euro p/m dan, Vivid Prime 10 euro p/m.

Voor mijzelf voelt het nog goed om een Nederlandse IBAN te hebben en dan is er natuurlijk weinig keus.

Ik heb de app update nog niet, maar lijkt wel weer iets meer de goeie kan op te gaan van wat ik zag op de stream. Al zijn er gewoon veel zichtbare knopjes, menu's en statistieken waar ik nooit naar kijk..

Mijn website

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-06 22:42
Patroo schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:01:

Ik heb precies dezelfde vieze nasmaak in mijn mond nu, na de aangekondigde prijsverhoging. Met €8 per maand voor in feite enkel een betaalrekening is Bunq toch al veruit mijn duurste bank, maar zonder aanwijsbare reden wordt het nu dus €9 en ben ik er wel klaar mee.

Tijd om dit draadje weer eens even te volgen dus voor alternatieven...

Toch zonde. Ik ben een Bunq-gebruiker van het eerste uur en ben altijd fan geweest van de innovaties, maar inmiddels zie ik nog maar weinig toegevoegde waarde t.o.v. andere (groot)banken. De gunfactor gaat er wel snel af zo.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:37
Zou mij niks verbazen dat ze afgelopen tijd veel klanten hebben verloren en de bestaande kosten voor dat verlies van inkomsten moeten opdraaien. Prijsverhoging, belachelijk..

Sinds mijn instap in 2017 iedereen aangeraden om naar Bunq te gaan, maar dat doe ik ondertussen al bijna een jaar niet meer. Functionaliteit is top, maar de manier waarop Bunq gerund wordt, wordt met de dag gekker.

[Voor 38% gewijzigd door Sjeefr op 01-06-2021 23:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Patroo
BartB. schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:45:
[...]

Ik heb precies dezelfde vieze nasmaak in mijn mond nu, na de aangekondigde prijsverhoging. Met €8 per maand voor in feite enkel een betaalrekening is Bunq toch al veruit mijn duurste bank, maar zonder aanwijsbare reden wordt het nu dus €9 en ben ik er wel klaar mee.

Tijd om dit draadje weer eens even te volgen dus voor alternatieven...

Toch zonde. Ik ben een Bunq-gebruiker van het eerste uur en ben altijd fan geweest van de innovaties, maar inmiddels zie ik nog maar weinig toegevoegde waarde t.o.v. andere (groot)banken. De gunfactor gaat er wel snel af zo.
Het sloeg echt om bij (ik geloof) V14, toen het niet meer voelde als een online bank, maar als een social media platform met banking features, waarbij als ik inlogde eerder mijn gebrek aan geplante bomen zag dan mijn daadwerkelijke saldo.

Toen bunq in de ijskast gezet en bij Knab gegaan, maar daar ontbrak ook veel dingen die ik belangrijk vond. Nu ik zie dat Revolut (sinds kort?) iDeal ondersteunt, ga ik dat maar de kans geven. Dat laatste was helaas hetgene waardoor ik bij bunq bleef, want N26 is voor mij nog steeds hoe een online bank hoort te zijn, maar helaas zonder iDeal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 13:33
Cerenas schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:33:
Tja, niet leuk dat het duurder wordt natuurlijk, maar andere fintechs zijn ook niet bepaald goedkoop?

Revolut Premium is 8 euro p/m, N26 You 10 euro p/m dan, Vivid Prime 10 euro p/m.

Voor mijzelf voelt het nog goed om een Nederlandse IBAN te hebben en dan is er natuurlijk weinig keus.

Ik heb de app update nog niet, maar lijkt wel weer iets meer de goeie kan op te gaan van wat ik zag op de stream. Al zijn er gewoon veel zichtbare knopjes, menu's en statistieken waar ik nooit naar kijk..
Sure maar de gratis uitvoering van Revolut is erg fijn al. En gebruik ik al een tijdje. Je hebt gewoon maestro en Mastercard bij de gratis uitvoering. Mis verder niet echt veel. Heb iDeal, instant transfers en een fijne app. Crypto, aandelen etc in in.

Ook de mogelijkheid tot verschil potjes. Dat alles gratis

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +6Henk 'm!

• NY_Giant
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:46
Belachelijk ook weer dat klanten van het gratis Travel Card-abonnement na het verlopen van hun kaart automatisch worden omgezet naar Easy Bank à € 2,99 per maand:
As an Easy Travel user, you will automatically be switched to Easy Bank once your Travel Card expires and you’ll start paying a small fee of €2.99/month.
Die club gaat het echt nooit leren. Deactiveer die abonnementen gewoon na het verlopen van de kaart en laat klanten zelf beslissen of ze dan eventueel alsnog voor een betaald pakket willen gaan. Hoe moeilijk kan het zijn...

Al is het voor bunq-begrippen natuurlijk al heel wat dat ze déze keer de gratis variant wél laten bestaan totdat de kaarten zijn verlopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ivanwmc
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 24-06 13:31
Cerenas schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:33:

Je vergelijkt de premium accounts van de verschillende aanbieders. Het verschil zit hem nou net in de gratis accounts. De gratis bunq easyTravel account was al uitgekleed t.o.v. bunq Free. Vanaf nu heeft bunq helemaal geen gratis producten meer voor nieuwe klanten en vervalt de gratis bunq easyTravel account voor huidige klanten met de geldigheidsdatum van de pas. Dat wordt dus € 2,99 per maand voor min of meer dezelfde functies als gratis accounts bij de andere aanbieders...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
NY_Giant schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:13:
Al is het voor bunq-begrippen natuurlijk al heel wat dat ze déze keer de gratis variant wél laten bestaan totdat de kaarten zijn verlopen.
Ho ho niet zo snel hè, we hebben het wel over Bunq hier. Weet je nog dat ze netjes hun belofte hielden mbt Bunq More en Free? Nee precies, ik ook niet; want ondanks eerdere beloften trokken ze daar ook opeens vroegtijdig de stekker uit en dwongen iedereen op extreem korte termijn naar een €8/maand rekening. :+

Dus geleerd hebbend van het verleden: eerst zien, dan geloven. Bunq belooft wel vaker dingetjes en vergeet dit dan (en probeert het dan snel in de doofpot te stoppen. Met More gingen ze toen alle posts waarin ze destijds de beloftes bevestigden dat More gehandhaafd zou blijven verwijderen en hebben ze ook snel wat juridische documenten weggemoffeld, haha…)

[Voor 13% gewijzigd door WhatsappHack op 02-06-2021 00:35]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Cannae schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 22:24:
[...]

In de mail staat dat je van Easy Travel naar Easy Bank wordt overgezet zodra je kaart verloopt. In mijn geval is dat pas over drie jaar.
Hier staat het nog duidelijker:

[...]
Hopen dat het niet net zo gaat als bij de bunq Free abbo's, blijven bestaan totdat de kaart verloopt waarna bunq enkele maanden later beslist nope; vanaf NU

bluewalk.net

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
fl1mpie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:29:
Ik denk dat ik mijn "voor het geval dat"-travelcard direct maar opzeg. Was echt alleen voor het geval dat, en heb er dit jaar maar een stuk of 5 transacties op staan.
Echt joh, dat hele bedrijf zal schoolvoorbeeld woeden voor hoe je géén bank runt...
Paar maandjes voor de nieuwe app was het best prima maar nu heb ik het gevoel dat ik van een greenwashed socialmedia-spaarpot gebruik maak dan van de moderne innoverende bank waar ik mij destijds voor opgaf. Durf te wedden dat ze over 5 jaar de pijp uit zijn en dat iedereen achteraan bij DNB mag aansluiten voor hun DGS-geld.

@Schildpadje heb je meer info over dat Vanad-verhaal? Lijkt me leuk leesvoer
Google ;)
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBROT:2020:1076

Bunq heeft ze een keer in een bericht/mail met naam genoemd als oorzaak van de problemen. Uiteindelijk is er geschikt.. Maar niet voordat bunq op alle vorderingen in het ongelijk is gesteld. Maar eisen van whatsapp gesprekken (dat er niks beter op papier staat) omdat je ze zslf niet meer hebt etc. 8)7

Acties:
  • +3Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04-06 22:25

t-x-m

.NET Nerd

Zouden die comms gast en die PM, die naar eigen zeggen veel met eindgebruikers praten echt geloven dat 'wij' meer bomen in onze bank app willen? En meer features rondom vrienden? Ik heb 1 vriend in mijn bank app en dat is mijn vrouw :-) . De reacties hier, op Twitter en de livestream zijn weer alles behalve positief, ik begrijp het gewoon niet... Zonde!

GC.Collect();

Acties:
  • +4Henk 'm!

• matthijs93
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 13:18
Echt helemaal klaar met bunq. Wij zijn begonnen met het joint pakket van 10 euro per maand. Dit is nu ruim een jaar geleden. Voor een beetje dezelfde functionaliteit moet je nu 2 x 8,99 per maand aftikken. 80% meer per maand.

Het probleem bij bunq is wat mij betreft ook de onvoorspelbaarheid van de wijzigingen. Het kan zo maar zijn dat de paketten die vandaag zijn geïntroduceerd, over een half jaar weer compleet worden omgegooid. Van een bank verwacht ik dat deze vertrouwen en stabiliteit uitstraalt. Het enige wat bunq uitstraalt is dat het een social-media platform is geworden met als nevenfunctionaliteit betaaldiensten. Erg jammer dat ze deze koers voortzetten.

• Cerenas
ivanwmc schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 00:17:
[...]

Je vergelijkt de premium accounts van de verschillende aanbieders. Het verschil zit hem nou net in de gratis accounts. De gratis bunq easyTravel account was al uitgekleed t.o.v. bunq Free. Vanaf nu heeft bunq helemaal geen gratis producten meer voor nieuwe klanten en vervalt de gratis bunq easyTravel account voor huidige klanten met de geldigheidsdatum van de pas. Dat wordt dus € 2,99 per maand voor min of meer dezelfde functies als gratis accounts bij de andere aanbieders...
Ja voor de mensen die gebruik maakten van de gratis optie is het een beetje jammer nu. Waarschijnlijk maakt bunq nog steeds verlies en moeten ze alles doen om wat meer inkomsten te genereren, helaas.

In mijn geval gebruik ik bunq al hoofd bank dus ik heb de extra opties 'nodig' van een betaald account (en sommige features die het leven makkelijker maken natuurlijk). Vandaar dat ik ook de premium accounts van de fintechs vergeleek, maar bij de gratis versies stond ik niet stil.
t-x-m schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:13:
Zouden die comms gast en die PM, die naar eigen zeggen veel met eindgebruikers praten echt geloven dat 'wij' meer bomen in onze bank app willen? En meer features rondom vrienden? Ik heb 1 vriend in mijn bank app en dat is mijn vrouw :-) . De reacties hier, op Twitter en de livestream zijn weer alles behalve positief, ik begrijp het gewoon niet... Zonde!
Ik zie het voordeel van een Easy Green account ook niet, je betaald zometeen met de nieuwe prijzen het dubbele terwijl het enige verschil lijkt te zien dat je bomen plant en een aankoopverzekering? Een metal kaart moet je nu voor beide (Easy Money en Easy Green) een jaar of 2 vooruit betalen..

Dat is mij die 9 euro extra in ieder geval niet waard. Voor dat geld heb je ook meerdere ICS credit cards met aankoopverzekering..

[Voor 29% gewijzigd door Cerenas op 02-06-2021 09:22]

Mijn website

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeffreytigch
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 24-06 16:07
matthijs93 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 09:14:
Echt helemaal klaar met bunq. Wij zijn begonnen met het joint pakket van 10 euro per maand. Dit is nu ruim een jaar geleden. Voor een beetje dezelfde functionaliteit moet je nu 2 x 8,99 per maand aftikken. 80% meer per maand.

Het probleem bij bunq is wat mij betreft ook de onvoorspelbaarheid van de wijzigingen. Het kan zo maar zijn dat de paketten die vandaag zijn geïntroduceerd, over een half jaar weer compleet worden omgegooid. Van een bank verwacht ik dat deze vertrouwen en stabiliteit uitstraalt. Het enige wat bunq uitstraalt is dat het een social-media platform is geworden met als nevenfunctionaliteit betaaldiensten. Erg jammer dat ze deze koers voortzetten.
Ik heb precies hetzelfde. Echt maf. Ondertussen ben ik op zoek naar een nieuwe bank, maar features matchen zonder te maken te krijgen met IBAN discriminatie is vrijwel onmogelijk...

EDIT: ik zoek niet een complete match, maar Apple Pay en potjes/meerdere rekeningen maakt het wel makkelijker. Anders misschien toch over naar een Bunq pack...

[Voor 7% gewijzigd door jeffreytigch op 02-06-2021 10:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Real Gunnar
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 22-06 17:26
Ik gebruik een Bunq Easy Money Buisiness account voor de vereniging. Werkt over het algemeen prima, maar vooral de onvoorspelbaarheid, slechte communicatie en social media bullshit in de app begint ergerlijk te worden.

Ik heb 2 fysieke betaalpassen, een virtuele (tap &go) en een virtuele credit card op dit account. Krijg ik een mail met daarin de volgende tekst over de prijsverhogingen:

'The first 3 cards remain included in your plan. Extra cards will be an additional €0.50/month, so the new price is €3.49/month.'

WTF bedoelen ze hier nu mee? Betaal ik nu voor de 4 passen (waarvan 2 viruteel) aanvullend € 0,50? of € 3,49? en hoe is dit laatste bedrag dan opgebouwd?

Ik wacht de eerste factuur wel weer af, bij elke verandering weer een verassing welke kosten er wel en niet doorbelast worden. Onbegrijpelijk, dit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-06 21:29
jeffreytigch schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:05:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Echt maf. Ondertussen ben ik op zoek naar een nieuwe bank, maar features matchen zonder te maken te krijgen met IBAN discriminatie is vrijwel onmogelijk...
Precies mijn probleem. Ik ben na de mail van gisteren ook op zoek naar een alternatief, maar zie geen heil in een bank met niet-Nederlandse IBANs. IBAN discriminatie mag niet, maar ik heb geen behoefte om die strijd aan te gaan met bedrijven.

De grootbanken vallen bij mij af vanwege hun investeringsbeleid. De kleintjes, zoals ASN en Triodos vanwege de beperkte app. Ook Knab lijkt (nog) geen alternatief omdat die nog niet eens mobiel betalen ondersteunen (Android).

Ik kijk nu naar een combinatie van Knab voor de NL IBAN en N26 free voor de rest

• jeffreytigch
dixet schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:19:
[...]

Precies mijn probleem. Ik ben na de mail van gisteren ook op zoek naar een alternatief, maar zie geen heil in een bank met niet-Nederlandse IBANs. IBAN discriminatie mag niet, maar ik heb geen behoefte om die strijd aan te gaan met bedrijven.

De grootbanken vallen bij mij af vanwege hun investeringsbeleid. De kleintjes, zoals ASN en Triodos vanwege de beperkte app. Ook Knab lijkt (nog) geen alternatief omdat die nog niet eens mobiel betalen ondersteunen (Android).

Ik kijk nu naar een combinatie van Knab voor de NL IBAN en N26 free voor de rest
Ik had net wel even kort contact met SNS (Volksbank, net zoals ASN), die vertelden dat de gesprekken positief verlopen m.b.t. Apple Pay, maar verder niks kwijt kon over de implementatie.

• dixet
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-06 21:29
jeffreytigch schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Ik had net wel even kort contact met SNS (Volksbank, net zoals ASN), die vertelden dat de gesprekken positief verlopen m.b.t. Apple Pay, maar verder niks kwijt kon over de implementatie.
Apple Pay schijnt te komen, maar over Android (native of via GPay) nog niets

• Sandermm
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:50
[...]

Knab heeft het investeringsbeleid van Aegon, daar zou ik niet uit principiële redenen gaan zitten :)

• Brent
  • Registratie: september 2001
  • Nu online
jeffreytigch schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:05:
[...]

In praktijk vind ik dat IBAN discriminatie meevalt. Even een berichtje achterlaten bij de DNB en meestal is het dan snel toch mogelijk: https://www.dnb.nl/betale...natie/iban-discriminatie/

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• jeffreytigch
dixet schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:23:
[...]

Apple Pay schijnt te komen, maar over Android (native of via GPay) nog niets
Top, maar Knab is geen onderdeel van Volksbank, en zoals @Sandermm aanstipte, is het niet per se een eerlijke bank...

• JeroenE
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
The Real Gunnar schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 10:13:
WTF bedoelen ze hier nu mee? Betaal ik nu voor de 4 passen (waarvan 2 viruteel) aanvullend € 0,50? of € 3,49? en hoe is dit laatste bedrag dan opgebouwd?
Vind je dat bunq onduidelijk communiceert? Dat heb ik echt nog nooit gehoord! ;)

Wat ze bedoelen is dat extra passen vroeger 2,99 per maand zijn en nu 3,49 per maand. Maar als je geen extra pas hebt maakt dat dus niet uit. Pas als je wel meer passen neemt dan bij je abonnement horen ga je dat per extra pas per maand bijbetalen.
De kleintjes, zoals ASN en Triodos vanwege de beperkte app.
Wat mis je daar dan? Ik heb geen Triodos, maar wel ASN. Voor een simpele bankapp doet hij precies wat ik zou willen. Ik hoef in ieder geval niet verplicht naar 0 Friends of no trees planted aan te kijken ;)
Ook Knab lijkt (nog) geen alternatief omdat die nog niet eens mobiel betalen ondersteunen (Android).
Nee, ze schijnen wel "binnenkort" Apple Pay te krijgen.
Van de vorige keer dat de voorwaarden veranderden staat in de topic warning nog een link naar een ander topic, al is daar de insteek wel van om een gratis bank te vinden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 07:50
Goh, vorig jaar werd na het debacle met bunq joint het +1 abonnement geïntroduceerd maar ik zie dat deze nu al weer "discontinued" is en vervangen voor "easy bank". Ben benieuwd of bunq meer dan een jaar kan doorstaan zonder ingrijpende wijzigingen aan abonnementsvormen.

[Voor 33% gewijzigd door Ascension op 02-06-2021 10:36]

• larsred
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 24-06 10:17
Beetje matige update en de prijsverhoging is niet helemaal in verhouding. Maar eindelijk is dan toch echt die verschrikkelijke menu knop weg, gewoon vaste knoppen die in 1 keer laten zijn wat je op die pagina kunt.
Ik had toch ook gehoopt dat er een makkelijke manier zo komen om bij je budget 1 specifieke transactie weg te laten zonder de categorie aan te passen, een eenmalige grote uitgave trekt nu je hele budget krom.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DeMolT.
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 23-06 06:56
Ik wou het letterlijk net posten, eindelijk beschikbaar en dit kon wel eens het perfecte moment zijn om helemaal naar Knab over te stappen.

De bunq die ik kende vanaf het begin, is al lang niet meer...het is nu een hipster bank die zijn klanten ziet rennen en daardoor steeds vreemdere sprongen lijkt te maken.
Vorig jaar al besloten mijn zakelijke rekening maar niet via hun te laten lopen, nu de zware taak om alle incasso's weer om te gaan zetten...

Erg jammer, want ik vind een aantal features ontzettend fijn...maar daar kom ik wel overheen.
En wellicht dat ik nog wel ga spelen met Flow Your Money zodra de ondersteuning voor Knab er eindelijk is ;)

• Jojyn
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 24-06 21:26
Zit nu zelf ook te zinspelen om weer terug te gaan naar de ING voor alles wat vast is en bunq nog even aan te houden als (dure) betaalrekening. Het is absoluut niet meer de technologische vooruitstrevende bank waar ik bij ben gekomen, maar meer zoals wat hier boven al beschreven is.

Alle incasso's omzetten is wel even een dingetje inderdaad.

• Patroo
Ik geloof dat Revolut nog het dichtst in de buurt komt van bunq, maar ik hoor graag of er hier gebruikers zijn die hier veel ervaring mee hebben. Is qua prijs ook een pluspunt, maar zou graag meer info willen hebben op de continuiteit van features en functionaliteit en niet zoals bunq per halfjaar alles ridicuul omgooit.

[Voor 29% gewijzigd door Patroo op 02-06-2021 11:32]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DeMolT.
Patroo schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:30:
Ik geloof dat Revolut nog het dichtst in de buurt komt van bunq, maar ik hoor graag of er hier gebruikers zijn die hier veel ervaring mee hebben. Is qua prijs ook een pluspunt, maar zou graag meer info willen hebben op de continuiteit van features en functionaliteit en niet zoals bunq per halfjaar alles ridicuul omgooit.
Waar ik nu bang voor ben geworden, is dat ook die andere hippe nieuwe banken een soort heroine model gebruiken...eerst mensen binnen hengelen tegen (te) mooie beloftes en prijzen....waarna ze erachter komen dat het toch niet uit kan en de boel grondig gaan aanpassen ala Bunq.

Dat is voor mij de reden om toch maar naar een wat meer gevestigde naam terug te gaan...helaas..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

kazuka

Building Better Worlds

DeMolT. schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:41:
[...]

Waar ik nu bang voor ben geworden, is dat ook die andere hippe nieuwe banken een soort heroine model gebruiken...eerst mensen binnen hengelen tegen (te) mooie beloftes en prijzen....waarna ze erachter komen dat het toch niet uit kan en de boel grondig gaan aanpassen ala Bunq.

Dat is voor mij de reden om toch maar naar een wat meer gevestigde naam terug te gaan...helaas..
Dat is het risico met die nieuwere fintech banken inderdaad. In het begin lijkt alles mooi en wordt nog veel gratis aangeboden om maar klanten te kunnen werven maar op den duur moeten de investeringen terugverdiend worden en gaan de prijzen omhoog of worden paketten gewijzigd. Ik zie nog geen goed volwaardig alternatief wat dat betreft voor bunq, behalve de gevestigde grote namen maar die hebben zo ook weer hun mindere eigenschappen.

Ik hoop dat N26 met Nederlandse IBAN's komt, daar zou ik zo naar overstappen. Hoor daar veel goede verhalen over.

• Mozie
  • Registratie: oktober 2013
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Dat is het risico met die nieuwere fintech banken inderdaad. In het begin lijkt alles mooi en wordt nog veel gratis aangeboden om maar klanten te kunnen werven maar op den duur moeten de investeringen terugverdiend worden en gaan de prijzen omhoog of worden paketten gewijzigd. Ik zie nog geen goed volwaardig alternatief wat dat betreft voor bunq, behalve de gevestigde grote namen maar die hebben zo ook weer hun mindere eigenschappen.

Ik hoop dat N26 met Nederlandse IBAN's komt, daar zou ik zo naar overstappen. Hoor daar veel goede verhalen over.
RT. Volkomen mee eens. Heb N26 al een paar keer benaderd hierover, ook als 'idea' gemaild. Ik hoop dat ze het zsm hierop overgaan.

Al 2-3 jaar Bunq Easy Travel, wordt per vandaag stopzetten. Gebruikte het toch niet zo vaak.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14:43
Hm in de wat is nieuw staat het automatisch salaris verdelen maar dat is al een jaar oud? Wat is daarin veranderd?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• John Do NL
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 00:10
freakstar schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:42:
Hm in de wat is nieuw staat het automatisch salaris verdelen maar dat is al een jaar oud? Wat is daarin veranderd?
Je kan nu ook sorteren naar externe ibans 👍

• Kevv1990
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 14:50
fl1mpie schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 23:29:
nu heb ik het gevoel dat ik van een greenwashed socialmedia-spaarpot gebruik maak dan van de moderne innoverende bank waar ik mij destijds voor opgaf
Same here, pas een jaar of 2 klant bij Bunq, en destijds overgestapt omdat ik vernieuwingen zag bij Bunq die ik bij de grootbanken niet zag. Sinds dat 'bomen planten' erbij is gekomen, is die innovatie voor mij eigenlijk wel opgehouden. Nu met de prijswijziging toch weer ernstig aan het nadenken om Bunq weer op te zeggen

• John Do NL
DeMolT. schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 11:03:
[...]

De bunq die ik kende vanaf het begin, is al lang niet meer...het is nu een hipster bank die zijn klanten ziet rennen en daardoor steeds vreemdere sprongen lijkt te maken.
bunq is niet de beste bank voor iedereen op aarde. Gelukkig valt er genoeg ge kiezen.

Als bunq haar klanten ziet rennen… dan is het raar dat hun beheerd vermogen elk jaar juist heel fors stijgt, in 2020 bv met 50%… met met rennende klanten zal het wel meevallen 😉

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:22

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• DeMolT.
John Do NL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:49:
[...]

bunq is niet de beste bank voor iedereen op aarde. Gelukkig valt er genoeg ge kiezen.

Als bunq haar klanten ziet rennen… dan is het raar dat hun beheerd vermogen elk jaar juist heel fors stijgt, in 2020 bv met 50%… met met rennende klanten zal het wel meevallen 😉
Sinds de joint accounts eraf zijn, betaal ik nu 2x premium of hoe het tegenwoordig heet.
Nu gaat er weer een euro per account bij, zit ik op 18 euro per maand...ja dan zal het wel goed blijven gaan.

De keuze valt tegen qua features bij andere banken, ik ben al sinds 2016 klant bij bunq en altijd erg blij geweest met hun vooruitstrevende en rebelse gedrag (apple pay workaround vond ik briljant), maar nu zijn die ruwe randjes eraf en lijkt het een bureaucratische megalomaan te worden.

Maar ik heb goede hoop dat met de PDS2 koppeling er meerdere apps gaan komen waarmee het niet meer uit maakt bij welke bank je zit, het beheren gaat dan via een centrale app zoals bijv. Flow Your Money.

• Atomsk
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 24-06 23:14
ABN-AMRO ondersteunt inmiddels ook Google Pay. De reden dat ik er wegging, is dat je er destijds niet meer met mobiel kon betalen. Het is alleen dat het zo'n gedoe is om alle incasso's en tegenrekeningen aan te passen. Kijk het nog een jaartje aan en dan ga ik terug naar een wat betaalbaarder alternatief denk ik.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:18
Op zich heb je daarin gelijk, maar het "beheerd vermogen" of eigenlijk de waarde van deposito's van klanten is bij andere banken ook gestegen (zoals Rabobank, https://www.rabobank.com/...096-million-for-2020.html 7%). Oa door Corona is men meer gaan sparen.
John Do NL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Schildpadje schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 08:07:
[...]

Google ;)
https://uitspraken.rechts...d=ECLI:NL:RBROT:2020:1076

Bunq heeft ze een keer in een bericht/mail met naam genoemd als oorzaak van de problemen. Uiteindelijk is er geschikt.. Maar niet voordat bunq op alle vorderingen in het ongelijk is gesteld. Maar eisen van whatsapp gesprekken (dat er niks beter op papier staat) omdat je ze zslf niet meer hebt etc. 8)7
Die had ik ook gelezen, maar daar heeft men het steeds over "de hoofdzaak" tussen die twee partijen. Maar er is geen andere zaak tussen die twee te vinden op rechtspraak.nl. Is dat een rechtszaak geweest die nooit afgehandeld is of...?

Inderdaad goede timing van KNAB met Apple Pay trouwens. Maar als ik moet kiezen tussen knab en bunq voor €1 prijsverschil zou bunq denk ik nog altijd aantrekkelijker zijn. (25 rekeningen, 5 virtuele mastercard's, betere app. Staat wel tegenover: extreem slechte support, leugenaars, volstrekt onbetrouwbaar, kan elk moment vallen, etc.) Nee als ik de boel bij bunq weghaal, dan denk ik dat het cold-turkey teruggaat naar één rekening bij een normale bank tegen een normaal tarief; met Apple Pay. (Naast de normale rekening die ik altijd al heb aangehouden i.v.m. bunq's grilligheid en omdat bunq geen echte volwaardige credit card aanbiedt... En nee, wat bunq je ook wijs probeert te maken: de Travel Card is GEEN credit card, wordt NIET geaccepteerd zoals een credit card en een ieder die anders beweert houdt zichzelf voor de gek.)
Uitgerekend denk ik dat ik met zo'n overstap met huishouden €6,60 per maand bespaar voor priverekening, gezamenlijke rekeningen en volwaardige credit card. Toch weer €80 per jaar, waarvan ik niet weet of het 't nog wel waard is om aan bunq te geven...

-edit- LOL, zie net dat ik gebanned ben van Together. Blijkbaar is het nu tegen de "community guidelines" om te zeggen dat je Easy Bank te duur vind vergeleken met de alternatieven. :+
-edit2- ff op reddit gekeken, zie er meerdere opmerkingen over dus ben blijkbaar niet de enige. bunq is weer hard bezig om Together "te zuiveren" van onwelgevallige meningen, verdwijnen ook her en der wat posts. Het update topic zal later vandaag vast ook wel dichtgaan. Die gasten leren het ook nooit he. :P Bevestigd weer dat een overstap serieus overwogen moet worden.

[Voor 59% gewijzigd door WhatsappHack op 02-06-2021 14:28]

• kwon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11:35
Biedt bunq überhaupt nog een credit Mastercard aan in een van de nieuwe pakketten?

Als ze hem compleet uit het assortiment hebben gehaald dan vraag ik me af wat de overwegingen daarachter zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schildpadje
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:09:
[...]

Die had ik ook gelezen, maar daar heeft men het steeds over "de hoofdzaak" tussen die twee partijen. Maar er is geen andere zaak tussen die twee te vinden op rechtspraak.nl. Is dat een rechtszaak geweest die nooit afgehandeld is of...?
Het lijkt erop dat die er nooit geweest is.. en Bunq dus eieren voor haar geld gekozen heeft, en er geschikt is. Ze zijn op alle punten in het ongelijk gesteld. (vorderingen op bewijs ed). Proceskosten voor Bunq ed geeft aan dat de rechter overduidelijk in de richting van Vanad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• John Do NL
kwon schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:30:
Biedt bunq überhaupt nog een credit Mastercard aan in een van de nieuwe pakketten?

Als ze hem compleet uit het assortiment hebben gehaald dan vraag ik me af wat de overwegingen daarachter zijn.
De kaarten bestaan nog gewoon, maar alleen niet meer als los abonnement.

• Datisraar
  • Registratie: september 2019
  • Nu online
Ik volg hier alle berichten met belangstelling, als - sinds een paar maanden inmiddels - voormalig Bunq rekening houder. Maar wat John Do terecht aangeeft, Bunq is niet voor iedereen. Wat ik wel mis na een paar maanden is de goedkeuring binnen 5 dagen van automatische incasso's. Dat is echt nergens.
Heel interessant hier allemaal maar ik hoef nog niet terug naar Bunq, als ik het allemaal zo lees.

[Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 02-06-2021 18:17]

• v-r-o-t-o-g-e-l
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 09-06 00:04

v-r-o-t-o-g-e-l

Doe maar lekker gewoon

Mij schiet de wijziging van de tarieven en diensten in het verkeerde keelgat, 8,99 per maand voor minder en dan ook betalen voor contant geld opnemen ? En dat is niet de eerste relatief hoge tariefswijziging die ik meemaak met mijn korte Bunq historie. Ik keer wel weer terug naar mijn vorige bank, waar ik nu een gratis pakket heb. En misschien eens kijken voor een leuk alternatief er bij.

Life 's hard and then you die

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:38

Nicap

Tsssk....

Hoezo betalen voor geldopname? Ja, na de eerste 4 per maand. Wellicht beter inschatten hoeveel je per keer opneemt dan. Ik haal eigenlijk nooit geld uit een automaat. Maar dat is geen goed beeld uiteraard.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• JeroenE
  • Niet online
@Nicap Het kostenoverzicht is ook niet duidelijk over of dit nu per maand, jaar of altijd is. Er staat verder niets bij, dus je kan het ook prima lezen dat je echt alleen maar de allereerste 4 opnames gratis hebt en daarna moet betalen.

Edit: Het staat er dus wel, ik kan niet lezen

[Voor 10% gewijzigd door JeroenE op 03-06-2021 09:08]

• v-r-o-t-o-g-e-l
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 09-06 00:04

v-r-o-t-o-g-e-l

Doe maar lekker gewoon

Dat jij nooit geld opneemt is prima, ik neem ook niet heel vaak geld op. Alleen vind ik een tariefverhoging van 12 euro per jaar erg fors, helemaal als de mogelijkheiden / dienstverlening wordt afgebouwd dan wel extra betalingen vereist. De ontwikkelingen rondom de app vond ik het afgelopen jaar ook niet heel positief. Daarvoor maak ik te weinig gebruik van de extra's die wellicht de komende tijd ook fors duurder worden. Dag BunQ, ik heb inmiddels al een andere optie geregeld.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 14:38

Nicap

Tsssk....

JeroenE schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:41:
@Nicap Het kostenoverzicht is ook niet duidelijk over of dit nu per maand, jaar of altijd is. Er staat verder niets bij, dus je kan het ook prima lezen dat je echt alleen maar de allereerste 4 opnames gratis hebt en daarna moet betalen.
Bij pricing staat anders duidelijk dat het per maand is.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Delay
  • Laatst online: 14:13
Af en toe de prijzen verhogen hoort erbij! Van 100 naar 110 euro per jaar is ook niet het einde van de wereld. Zelf betaal ik veel contant, met 4x gratis pinnen per maand kom ik wel uit.

Nog steeds top dat Bunq de app als product ziet en daar eerlijk geld voor vraagt. De meeste andere financiële instellingen lokken je binnen met een tijdelijk gratis aanbod, en verdienen daarna geld met reclame of verborgen kosten.

Ik betaal graag voor een eerlijke en prettige bank app.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 14:22
Delay schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:28:
De meeste andere financiële instellingen lokken je binnen met een tijdelijk gratis aanbod
Zoals bunq, bedoel je?

bunq is ooit begonnen met een gratis "plan" (je betaalde alleen 9 euro per 4 jaar voor een pas). En tot nu toe was er nog steeds zo'n plan (easy Travel), wel zonder alle andere features van bunq, maar wel gratis.

[Voor 44% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 02-06-2021 20:54]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• John Do NL
Datisraar schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:12:

Heel interessant hier allemaal maar ik hoef nog niet terug naar Bunq, als ik het allemaal zo lees.
Je hoeft niet terug, maar mag natuurlijk wel altijd 😉

Het handmatig goedkeuren van incasso’s is iets wat ik bijna altijd gebruikt. Voelt toch wel prettig die controle te hebben. Mooie functie.

• John Do NL
Delay schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:28:.

Ik betaal graag voor een eerlijke en prettige bank app.
Zo is :)

Gratis klinkt altijd leuk, maar zelfs banken zijn geen filantropische instelling.. dus brood moet ergens mee op de plank komen… en dat is links- of rechtsom via de klant ;)

Gratis accounts worden in de regel gebruikt als marketing tool. Er komen dan tal van verleidingen langs om je te laten upgraden naar betaalt account. En voor beginnende bedrijven helpt het ook je voet tussen de deur te krijgen in de markt.

Bovendien kan je veel zeggen van bunq.. maar ze ontwikkelingen features in vrij hoog tempo, zeker als je dat wegzet tegen de relatief beperkte capaciteit die ze hebben. “Nadeel” is dat alles wat je bouwt ook onderhouden moet worden, dat maak een product in elk geval ook niet goedkoper.

Dus als je prijs wegzet tegen het aantal features (of je ze nou leuk vind of niet) is bunq misschien wel stiekem de goedkoopste bank #wieweet 😉

Acties:
  • +5Henk 'm!

• NY_Giant
Bunq heeft een steeds kleiner wordend aantal onderscheidende functies, terwijl de prijzen maar blijven stijgen (en sommige features/mogelijkheden zelfs verdwijnen). De prijs/kwaliteit-verhouding is wat mij betreft juist keihard aan het kelderen.

Daarnaast is de app een enorm gedrocht geworden. Voor klanten die het puur om bankieren gaat, hebben de tabs 'Friends' en 'Community' geen enkel nut. Ook 'Profile' staat vol met nutteloze rommel. En ook van het privacy-vriendelijke karakter van bunq is helaas weinig meer over.

Verder heeft de censuur op Together inmiddels ongekende vormen aangenomen. Er kan vrijwel niets meer gezegd worden als het niet voor de volle 100% in het straatje van bunq past. Werkelijk te walgelijk voor woorden. Bizar dat mensen dat nog goedpraten en acceptabel vinden. Maar gelukkig kan de waarheid op Tweakers, Reddit en Twitter nog wél gezegd worden. En daar is de kritiek wederom (en geheel terecht) niet mals.

Bunq had ooit potentie, maar inmiddels zou ik er met een gigantische boog omheen lopen.

[Voor 4% gewijzigd door NY_Giant op 02-06-2021 22:31]

• DeNachtwacht
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:18
John Do NL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:12:
Bovendien kan je veel zeggen van bunq.. maar ze ontwikkelingen features in vrij hoog tempo, zeker als je dat wegzet tegen de relatief beperkte capaciteit die ze hebben. “Nadeel” is dat alles wat je bouwt ook onderhouden moet worden, dat maak een product in elk geval ook niet goedkoper.
Tsja, ik denk dat bunq hier juist in precies dezelfde fuik zit als bij andere ict… je wordt opgekocht door de Google/Apple/Facebook/Microsoft of ze kopiëren je product.

Ik zit vast aan abn vanwege mijn hypotheek daar, maar zij hebben tikkie netjes gekopieerd van bunq, vrijwel alles kun je nu zonder kantoorbezoek in de app regelen (gekopieerd van bunq), je kan tot 10 gratis spaarrekeningen aan je account koppelen (gekopieerd van bunq). Bunq 17 vind ik een mooie update, en de abn app is op sommige punten rommeliger/onoverzichtelijker, maar verder kan ik hetzelfde als in de bunq app op veel punten.

Kortom ik heb gister na de bunq prijsverhoging voor €1,70 een creditcard aangevraagd bij ABN en icm het basis betalen abonnement heb ik voor €3,40 alles wat ik wil tov van €6 bij bunq.

Ik had ze denk ik de kans nog even gegeven als ik niet bij ABN zat, want daardoor ga ik nu dus van €7,70 naar 3,40 per maand. Prijsverschil werd gewoon te groot voor wat ik krijg bij bunq, dus ik ga opzeggen zodra rekeningen overgezet zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Delay
  • Laatst online: 14:13
Wat ik bedoel is dat de bank bij bunq het product is.

Bij veel andere financiële instellingen zie je dat betalingsverkeer de loss-leader is. Daar binden ze klanten mee om vervolgens de kosten (en meer) terug te verdienen met andere producten. Zoals een krediet, verzekering of hypotheek.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• John Do NL
NY_Giant schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:45:

Verder heeft de censuur op Together inmiddels ongekende vormen aangenomen. Er kan vrijwel niets meer gezegd worden als het niet voor de volle 100% in het straatje van bunq past. Werkelijk te walgelijk voor woorden. Bizar dat mensen dat nog goedpraten en acceptabel vinden. Maar gelukkig kan de waarheid op Tweakers, Reddit en Twitter nog wél gezegd worden. En daar is de kritiek wederom (en geheel terecht) niet mals.
Nou echt veel geklaag zie ik niet… niet hier, niet op Reddit, niet op Telegram en ook niet op Twitter. En wat ik zie zijn veelal ook dezelfde mensen. En meestal gaat het in essentie dan ook meer over dat men de koers van bunq niet (meer) bij hun vind passen. Tja, kan gebeuren, gelukkig is er genoeg keus. Denk dat eindeloos klagen dan ook weinig help.

En ook hier zijn mensen vaak genoeg gewaarschuwd cq berichten door mods aangepast wegens ongepast gedrag in deze thread. Ook op Reddit btw.

Doet bunq altijd het meest handige op Together? Neen, dat ook weer niet. Maar in the end is en blijft het hun forum.

Acties:
  • +8Henk 'm!

• ivanwmc
John Do NL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:24:
[...] Nou echt veel geklaag zie ik niet… niet hier, niet op Reddit, niet op Telegram en ook niet op Twitter. En wat ik zie zijn veelal ook dezelfde mensen. En meestal gaat het in essentie dan ook meer over dat men de koers van bunq niet (meer) bij hun vind passen. Tja, kan gebeuren, gelukkig is er genoeg keus. Denk dat eindeloos klagen dan ook weinig help.

En ook hier zijn mensen vaak genoeg gewaarschuwd cq berichten door mods aangepast wegens ongepast gedrag in deze thread. Ook op Reddit btw.

Doet bunq altijd het meest handige op Together? Neen, dat ook weer niet. Maar in the end is en blijft het hun forum.
Ik weet niet beter dan dat John Do NL, als een van de weinigen, op Tweakers in ieder geval, continu de loftrompet steekt over bunq. Maar zijn beschrijving van de essentie lijkt mij erg gekleurd. Misschien is het beter dat lezers zelf de bijdragen lezen en hun eigen mening over de essentie ervan vormen.

Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met Together, maar er is wel een verschil met een forum modereren en wat zich volgens de ervaringen die ik hier lees zich op Together voordoet. Dat Together van bunq zelf is, is wel een heel zwak argument voor wat door velen als censuur wordt gekenmerkt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• NY_Giant
Ach, het zegt al genoeg dat bunq op Reddit het moderatorschap van r/bunq is ontnomen. (Wat zal dat nog steeds een pijn doen!) Dat geeft wel aan hoe die boefjes zich daar hebben gedragen. Op Together zelf is dat nog vele malen erger. Je zou daar maar vrijwillig een bijdrage aan leveren...

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online

Jb!

Lord of the Idiots

ivanwmc schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:57:
[...]

Ik weet niet beter dan dat John Do NL, als een van de weinigen, op Tweakers in ieder geval, continu de loftrompet steekt over bunq. Maar zijn beschrijving van de essentie lijkt mij erg gekleurd. Misschien is het beter dat lezers zelf de bijdragen lezen en hun eigen mening over de essentie ervan vormen.

Eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met Together, maar er is wel een verschil met een forum modereren en wat zich volgens de ervaringen die ik hier lees zich op Together voordoet. Dat Together van bunq zelf is, is wel een heel zwak argument voor wat door velen als censuur wordt gekenmerkt.
Wellicht zijn er zelfs regels van toepassing:
Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) 2019
[...]
c. Verspreider: degene die een Relevante Relatie heeft met de Adverteerder en Reclame via Social Media verspreidt. Een Verspreider kan een natuurlijke of rechtspersoon zijn. Onder Verspreider wordt niet verstaan een beheerder van sociale netwerksites en fora die communicatie tussen deelnemers faciliteert en zich hierbij inhoudsneutraal opstelt.

d. Relevante Relatie: de relatie tussen de Adverteerder en de Verspreider gericht op het (doen) verspreiden van Reclame via Social Media, tegen betaling of enig voordeel , dat de geloofwaardigheid van de Reclame via Social Media kan beïnvloeden.

https://www.reclamecode.nl/nrc/reclamecode-social-media-rsm/
Bunq is in ieder geval niet vies van influencers:
Mapping the road of influencers in fintech
At first glance, those two may sound like opposite worlds. But are they? Alexandra, our influencer specialist, is here to tell you why influencers should be part of any digital company's marketing strategy in 2021.

https://www.bunq.com/blog...of-influencers-in-fintech
Gelukkig houdt Bunq zich altijd netjes aan de regelgeving. :)

“Time is the friend of the wonderful company, the enemy of the mediocre” — Warren Buffett

• John Do NL
NY_Giant schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 00:56:
Ach, het zegt al genoeg dat bunq op Reddit het moderatorschap van r/bunq is ontnomen. (Wat zal dat nog steeds een pijn doen!) Dat geeft wel aan hoe die boefjes zich daar hebben gedragen. Op Together zelf is dat nog vele malen erger. Je zou daar maar vrijwillig een bijdrage aan leveren...
Ik vraag mij af of dat zo is per vandaag. De mod die dat heeft gedaan, is immers nu ook weg door dat akkefietje. En je zag vrij kort daarna dat mods ook gewoon alsnog te teugels aantrokken. En terecht ook.

• John Do NL
[...]

Ik heb vaak genoeg openlijk kritiek op bunq, vreemd genoeg onthouden mensen dat deel nou nooit :)… Misschien komt door de toon: positief kritisch ipv schreeuwen zoals sommige anderen.

Uiteindelijk ben ik ook een gebruiker, die diensten en de app zelf dagelijks gebruikt. Mooier kan ik het niet maken :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Batavia
  • Laatst online: 24-06 14:22
[...]

De vraag is ook hoe de discussie gevoerd wordt. Hier lijken mensen vooral erg hun gelijk te willen halen dat bomen planten alleen maar negatief is. Dat bunq support het nooit goed genoeg doet en dat als bunq andere plannen introduceert het vooral breken van beloftes is.

Ik ben erg positief over bunq. Als ik trustpilot van bunq en ING met elkaar vergelijk denk ik dat zelfs de horror verhalen bij bunq wel mee vallen (of ik zie eigenlijk ook vergelijkbare klachten bij ING, bijvoorbeeld dat mensen een verdachte transactie kregen en dat je dan met support moet dealen)

Ook als ik de invoice nummers vergelijk van bunq als indicatie van aantal klanten zijn ze constant groeiend. Ook na v3, ook na alle prijswijzigen, etc.

Maar moet ik nu een hele discussie op tweakers gaan voeren of easy green het waard is of dat ik op een andere manier (tegen gelijke/minder kosten over de komende 2 jaar) meer Co2 compenseer. Dat ik denk dat v3 nog zo'n slechte app niet is en dat ik het gewoon zie verbeteren? Of alle andere punten waar ik tevreden over ben iedere keer benoemen?

De discussie is niet altijd uitnodigend.

• matthijs93
Batavia schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:42:
[...]

Ook als ik de invoice nummers vergelijk van bunq als indicatie van aantal klanten zijn ze constant groeiend. Ook na v3, ook na alle prijswijzigen, etc.
Misschien hebben ze wel heel veel creditnota's gestuurd naar klanten die bij ze weg zijn gegaan en loopt dat getal daarom zo snel op ;) Zegt niet zo veel natuurlijk.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het jaarverslag van 2020, denk dat we die snel kunnen verwachten.

[Voor 4% gewijzigd door matthijs93 op 03-06-2021 08:09]

• JeroenE
  • Niet online
Nicap schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:06:
Bij pricing staat anders duidelijk dat het per maand is.
Je hebt helemaal gelijk! Zo kan je blijkbaar 3 keer ergens over heen lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cerenas
matthijs93 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:08:
[...]

Misschien hebben ze wel heel veel creditnota's gestuurd naar klanten die bij ze weg zijn gegaan en loopt dat getal daarom zo snel op ;) Zegt niet zo veel natuurlijk.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar het jaarverslag van 2020, denk dat we die snel kunnen verwachten.
Dan hadden we hier ook wel meer geklaag gehoord denk ik. :9

Ben ook zeer benieuwd naar het jaarverslag!

Mijn website

Acties:
  • +4Henk 'm!

• matthijs93
[...]

Ook niet zo gek dat John Do NL continu de loftrompet steekt over bunq, als moderator op het Together platform kan en mag je ook niet anders ;) . Ik ben trouwens gisteren na 1 kritische opmerking zonder waarschuwing van dat platform gebanned, ben beniewd of dat John Do NL was >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Schildpadje
  • Niet online
Valt me op dat Bunq nog steeds zoveel verbloemende teksten gebruikt. "Safe keeping" money boven 100K. Andere banken noemen het gewoon zoals het is... negatieve rente (van 1.5% in Bunq's geval = erg hoog). En eigenlijk ook misleidend. Het suggereert dat je geld er "veilig" is... maar juist als bunq omvalt (en dat laat de staat wel gebeuren en niet bij de systeembanken als ING/Rabo) dan ben je niet gedekt door de staat. Nu zullen weinig mensen met 100k het bij 1 bank laten staan, maar toch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online

kazuka

Building Better Worlds

Schildpadje schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:43:
Valt me op dat Bunq nog steeds zoveel verbloemende teksten gebruikt. "Safe keeping" money boven 100K. Andere banken noemen het gewoon zoals het is... negatieve rente (van 1.5% in Bunq's geval = erg hoog). En eigenlijk ook misleidend. Het suggereert dat je geld er "veilig" is... maar juist als bunq omvalt (en dat laat de staat wel gebeuren en niet bij de systeembanken als ING/Rabo) dan ben je niet gedekt door de staat. Nu zullen weinig mensen met 100k het bij 1 bank laten staan, maar toch.
Oh die had ik ook gemist. Eergisteren is de overwaarde van mijn verkochte woning gestort door de notaris, een bedrag met 5 nullen. Geen onverwachte blokkades van mijn rekening overigens, zoals een aantal in dit topic hier eerder wel hadden gemeld.

Dus nu betaal ik schijnbaar rente voor wat er bovenop die 100k zit. Op zich geen probleem want ik ga de overwaarde binnenkort weer gebruiken om af te lossen op mijn nieuwe hypotheek maar op zich wel apart dat ik hier nu rente voor betaal. Is dit ook gebruikelijk bij andere banken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:57:
[...]
Is dit ook gebruikelijk bij andere banken?
Yep, bij alle banken is er negatieve rente over bedragen boven > 100.000 euro.

bluewalk.net

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ivanwmc
John Do NL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 05:04:
[...]

Ik heb vaak genoeg openlijk kritiek op bunq, vreemd genoeg onthouden mensen dat deel nou nooit :)… Misschien komt door de toon: positief kritisch ipv schreeuwen zoals sommige anderen.

Uiteindelijk ben ik ook een gebruiker, die diensten en de app zelf dagelijks gebruikt. Mooier kan ik het niet maken :)
Opnieuw is het een kwestie van inkleuren. Je zeldzame eigen kritiek 'positief kritisch' noemen en andere kritiek over 1 kam scheren en typeren als 'schreeuwen'. Sinds wanneer kunnen mensen schreeuwen met online geschreven kritiek? Als een bijdrage geheel in kapitalen geschreven is, komt dat op mij vaak onnodig 'schreeuwerig' over, maar wat jij nou met 'schreeuwen' bedoelt, is mij een raadsel.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ivanwmc
Batavia schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:42:
[...]
De vraag is ook hoe de discussie gevoerd wordt. Hier lijken mensen vooral erg hun gelijk te willen halen dat bomen planten alleen maar negatief is. Dat bunq support het nooit goed genoeg doet en dat als bunq andere plannen introduceert het vooral breken van beloftes is.

Ik ben erg positief over bunq. Als ik trustpilot van bunq en ING met elkaar vergelijk denk ik dat zelfs de horror verhalen bij bunq wel mee vallen (of ik zie eigenlijk ook vergelijkbare klachten bij ING, bijvoorbeeld dat mensen een verdachte transactie kregen en dat je dan met support moet dealen)

Maar moet ik nu een hele discussie op tweakers gaan voeren of easy green het waard is of dat ik op een andere manier (tegen gelijke/minder kosten over de komende 2 jaar) meer Co2 compenseer. Dat ik denk dat v3 nog zo'n slechte app niet is en dat ik het gewoon zie verbeteren? Of alle andere punten waar ik tevreden over ben iedere keer benoemen?

De discussie is niet altijd uitnodigend.
Ik lees zelden bijdragen, die beweren dat bomen planten "alleen maar negatief" is. De kritiek is vooral dat velen bomen planten geen kernactiviteit van een bank vinden en daar ook niet ongevraagd continu mee geconfronteerd wensen te worden. Ik vind het niet zo vreemd dat klanten die door bunq zijn binnen gehaald met wat slechts marketing blijkt te zijn, teleurgesteld en zelfs kwaad zijn over wat zij als het breken van beloftes ervaren. Als jij er geen problemen mee hebt, dan is het ook prima.

Tuurlijk zullen er ook horrorverhalen zijn over andere banken, maar bunq heeft zich de afgelopen jaren juist geprofileerd als een disruptor van de gevestigde bankensector. Inmiddels lijkt het erop dat bunq niet zo ontzettend meer verschilt met andere banken. Slechte ervaringen bij andere banken maken de slechte ervaringen bij bunq echter niet minder erg...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 13:52
Maken ze de app eindelijk een stukje beter, krijg je dit weer... Support verzocht mijn account te sluiten en mijn gegevens te verwijderen. Dat was gisteren om 10:25 "Er zijn nog 867 wachtenden voor u" :+ Is het altijd zo druk bij hun support :?

Afijn, geen haast. Na 24 uur nog niks, maar zojuist een "reactie" ontvangen... ik kan niet meer in de app komen. Blijkbaar zijn ze voortvarend te werk gegaan en hebben mijn verzoek direct ingewilligd. Geen bericht of mailtje. Niks.

Juist ja, zo kennen we bunq weer.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ivanwmc
matthijs93 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:34:
[...]
Ook niet zo gek dat John Do NL continu de loftrompet steekt over bunq, als moderator op het Together platform kan en mag je ook niet anders ;) . Ik ben trouwens gisteren na 1 kritische opmerking zonder waarschuwing van dat platform gebanned, ben beniewd of dat John Do NL was >:)
Het zou me niet moeten verbazen dat hij een Together moderator is. Al ging ik, wellicht per abuis, ervan uit dat moderatoren neutraal zouden moeten zijn. Zelfs als hij op Together wel neutraal modereert, kan er een schijn van belangenverstrengeling ontstaan als hij op andere fora, ondanks zijn zeldzame 'positief kritische' opmerkingen, praktisch alle andere kritiek op bunq goed probeert te praten.

Overigens hebben zijn bijdragen op dit forum wat mij betreft alle geloofwaardigheid verloren. Hij reageert weliswaar altijd op negatieve kritiek, maar gaat zelden in op de kern van de kritiek. Daarentegen blijft hij hameren op de toon van de discussie en zijn behoefte om de discussie constructief te houden en een goede sfeer te behouden. Wat mij betreft doen de moderatoren van Tweakers goed werk en kan hij dit wel aan hen overlaten...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• NY_Giant
@ivanwmc Klopt inderdaad. Het is allemaal vrij doorzichtig. De reactie van bunq op kritiek is tegenwoordig: "Dan zijn we blijkbaar uit elkaar gegroeid en pas je gewoon niet meer bij het profiel dat bunq gekozen heeft".

Verder wordt er soms wel erkend dat bepaalde zaken inderdaad niet perfect zijn (ook al komt bunq toch erg dicht in de buurt van die perfectie!), maar direct wordt dan benadrukt dat er ook heel veel moois is dat wél goed gaat. Vervolgens wordt er vaak nog even op gewezen dat bij andere banken ook niet alles rozengeur en maneschijn is.

Dat is min of meer hoe bunq tegenwoordig kritiek platslaat en het vuur probeert te doven. Op de kern (die vaak veel lastiger te weerleggen is) wordt echter nooit ingegaan. Vaak volgt er louter een woordenbrij die geen echte reactie is op de kritiek.

[Voor 11% gewijzigd door NY_Giant op 03-06-2021 15:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ejtnaj
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 11:14
Ik vind bunq eigenlijk relatief goedkoop. Mijn behoeftes zijn misschien wel wat meer: 1 betaalrekening voor mezelf, voor mijn partner, en een gezamenlijk. Dan nog een extra betaalpas voor gezamenlijk. Dan nog een creditcard per rekening en een extra voor gezamenlijk, dan kom ik bij ASN uit op >14 euro per maand. ABN ongeveer hetzelfde. Dus dan betaal ik via de bunq Pack nog best weinig tot dusver (10 euro per maand, binnenkort 12), en dan heb je nog goeie (core) features ook.

Maar goed, ik zie dat de andere banken ook volop bezig zijn om die technologische achterstanden in te halen. Zodra dat zover is, dan stap ik wel over naar een bank die niet zoveel cringe bij mij opwekt zodra ik een bericht van ze lees.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12:56
Dat Easy Bank... dat is op zich toch een prima, standaard plan? Je krijgt 1 pasje, geen online passen en geen toegang tot de API... maar wel 25 accounts (?). Als ik wel toegang zou hebben tot de API, zou ik daar over na kunnen denken (want de koppeling met YNAB is priceless! ;-)). Of zie ik iets over het hoofd?

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
ChrisM schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 16:46:
Dat Easy Bank... dat is op zich toch een prima, standaard plan? Je krijgt 1 pasje, geen online passen en geen toegang tot de API... maar wel 25 accounts (?). Als ik wel toegang zou hebben tot de API, zou ik daar over na kunnen denken (want de koppeling met YNAB is priceless! ;-)). Of zie ik iets over het hoofd?
Heb je het over de nieuwe plan? Die 2.99 kost? Die heeft maar 1 IBAN nummer en niet 25 :P

AMD Ryzen 9 5900X/MSI B550 Tomahawk/A2000 2x1TB/32GB RAM/AMD RX 6900 XT // MBP 16" 2019 i9/64GB/8TB/5500M // iPhone 12 Pro Max 512GB Silver // iPad Pro 11 inch 256GB Space Gray

Acties:
  • +1Henk 'm!

• John Do NL
ivanwmc schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:48:
[...]

Overigens hebben zijn bijdragen op dit forum wat mij betreft alle geloofwaardigheid verloren. Hij reageert weliswaar altijd op negatieve kritiek, maar gaat zelden in op de kern van de kritiek.
Geen idee waar je op doelt. Denk niet dat het te maken heeft met dat ik zelden reageer op de kern van kritiek, denk dat meer te maken hebt dat je mijn reactie op de kern niet accepteert.. dat is wat anders ;)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Fab1Man
  • Laatst online: 10:18

Fab1Man

Live life to the fullest

John Do NL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:37:
[...]

Geen idee waar je op doelt. Denk niet dat het te maken heeft met dat ik zelden reageer op de kern van kritiek, denk dat meer te maken hebt dat mijn reactie op de kern niet accepteert.. dat is wat anders ;)
Naar mijn idee heb je hier zelf het perfecte voorbeeld gegeven. Je gaat er wederom totaal aan voorbij en hebt geen idee waar op gedoeld wordt. Kom op zeg, dat is gewoon een kwestie van lezen en je weet dondersgoed wat er aan de hand is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ivanwmc
John Do NL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 19:37:
[...]
Geen idee waar je op doelt. Denk niet dat het te maken heeft met dat ik zelden reageer op de kern van kritiek, denk dat meer te maken hebt dat mijn reactie op de kern niet accepteert.. dat is wat anders ;)
Je bunq catechese is aan mij niet besteed. Wellicht zou het helpen als je je bijdragen zo nu en dan terugleest en op taalgebruik corrigeert. Zelfreflectie is een waardevol attribuut...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• John Do NL
Fab1Man schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:05:
[...]

Naar mijn idee heb je hier zelf het perfecte voorbeeld gegeven. Je gaat er wederom totaal aan voorbij en hebt geen idee waar op gedoeld wordt. Kom op zeg, dat is gewoon een kwestie van lezen en je weet dondersgoed wat er aan de hand is.
Tja, ik kan niet zoveel met algemene opmerkingen. En ik kan ook niet helpen dat niet iedereen gediend is van een positief geluid over bunq ;)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• ivanwmc
John Do NL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 20:55:
[...]
Tja, ik kan niet zoveel met algemene opmerkingen. En ik kan ook niet helpen dat niet iedereen gediend is van een positief geluid over bunq ;)
Niemand hier heeft je toch gevraagd die taak op je te nemen? Het zou verfrissend zijn als je dit sentiment om zou zetten in daden en niet continu klachten, etc. probeert te ontkrachten. Of zou dat nu juist je opdracht zijn vanuit bunq en Together en blijf je je er daarom tevergeefs voor inzetten?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• matthijs93
John Do NL schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:53:
[...]

Ik kom hier graag langs voor de nuance in discussies. Soms is dan in het voordeel van bunq, andere keren weer van de gebruiker. Nou dat dus ;)
Net zoals anderen hier vind ik ook dat de bijdrages van John Do NL totaal ongeloofwaardig zijn. Bovenstaande is voor mij de essentie van hoe moderators bij bunq zich zien: als een soort rechtelijke macht tussen bunq en de gebruiker. De incentives die ze van bunq ontvangen en de NDA die ze tekenen, maakt dat ze overduidelijk vaak 'in het voordeel van bunq' de nuance willen aanbrengen. Wat mij betreft prima op een het evangelisatieforum Together van bunq, maar mijns inziens totaal ongewenst op een gerespecteerd forum als deze.

• John Do NL
matthijs93 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:02:
[...]

Net zoals anderen hier vind ik ook dat de bijdrages van John Do NL totaal ongeloofwaardig zijn. Bovenstaande is voor mij de essentie van hoe moderators bij bunq zich zien: als een soort rechtelijke macht tussen bunq en de gebruiker. De incentives die ze van bunq ontvangen en de NDA die ze tekenen, maakt dat ze overduidelijk vaak 'in het voordeel van bunq' de nuance willen aanbrengen. Wat mij betreft prima op een het evangelisatieforum Together van bunq, maar mijns inziens totaal ongewenst op een gerespecteerd forum als deze.
Dat mag je uiteraard vinden. Maar als bunq gebruiker blijf ik gewoon mijn mening geven. Ongeacht wat men, or bunq for that matter, hier van vind. En lijk mij niet meer dan gezond als er mensen hier actief zijn met verschillende meningen. Maar als dit een forum is waar alleen een eenzijdig geluid gewenst is, dan hoor ik dan natuurlijk graag. Kan zijn dat ik die regel over het hoofd heb gezien.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• NY_Giant
Je hebt er het volste recht toe hoor, laat dat voorop staan. Maar het is op zijn minst opvallend dat op dit forum vrijwel al je activiteit bunq-gerelateerd is. Dat wekt toch de indruk dat je een door bunq vooruitgeschoven post bent die hier het bunq-evangelie komt verkondigen. Maar wellicht zit ik er compleet naast.

• John Do NL
NY_Giant schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 21:28:
Je hebt er het volste recht toe hoor, laat dat voorop staan. Maar het is op zijn minst opvallend dat op dit forum vrijwel al je activiteit bunq-gerelateerd is. Dat wekt toch de indruk dat je een door bunq vooruitgeschoven post bent die hier het bunq-evangelie komt verkondigen. Maar wellicht zit ik er compleet naast.
Je hebt een fair point dat ik met name op deze thread actief bent. Een keer wezen kijken en blijven plakken zullen we maar zeggen.

bunq schrijft op geen enkele wijze voor wat ik hier wel of niet kan, mag of moet zeggen, want dan zou ik redelijk snel klaar met bunq zijn :)…

Dus ja, ik ben mod op Together en volg daarbij net als een ieder de Community Guideliness. Op elk ander platform spreek ik als normale cq tevreden gebruiker (most of the time 😉). Als je voor een bepaalde voetbalclub bent, praat je daar ook graag over. En als dat mensen stoort, well thought luck!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Siask
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14:48
NY_Giant schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 14:42:
De reactie van bunq op kritiek is tegenwoordig: "Dan zijn we blijkbaar uit elkaar gegroeid en pas je gewoon niet meer bij het profiel dat bunq gekozen heeft".
Dat is natuurlijk wel de kern waar het over gaat, en in die zin begrijp ik ook niet helemaal waarom sommigen hier schrijven alsof Ali Niknam hoogstpersoonlijk hun vriendinnetje heeft afgepakt.

Ik had ook een rekening bij bunq, die heb ik opgezegd en nu volg ik met veel plezier wat er allemaal uit de hoge hoed komt. Ook het jaarverslag biedt straks weer veel leuk rekenwerk en voer tot speculatie. Misschien heeft bunq een topjaar gehad. Dan kun je van alles vinden van allerlei aspecten van de dienstverlening, maar als daar genoeg klanten voor te vinden zijn, dan is het toch mooi? Ik voel ook geen behoefte om parkeerplaatsen langs de snelweg te gaan vertellen dat de benzine 5 minuten verderop goedkoper is, de bediening in het restaurant in het dorp bij de pomp vriendelijker is én dat het eten er voedzamer is.

Van een afstandje bekeken vind ik bijvoorbeeld in essentie Easy Bank een interessant produkt, het zou nog wat mooier zijn als je virtuele kaarten kon aanmaken die je in Apple of Google Pay zou kunnen plaatsen, want één Maestro óf een MC is IMHO toch wat dun.

Maar ja, wel een 100% Nederlandse bank en géén wisselkoersopslag, dat kan voor sommigen relevant zijn, de rest van de features vind ik ook volwassen op de kaarten na. Uiteraard zijn er nog heel veel alternatieven en velen (inclusief ikzelf) kiezen voor wat anders, maar er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich dan bij bunq thuis voelen en aspecten die anderen tegen de borst stuiten anders ervaren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Creative
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14:28
John Do NL schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:57:
[...]

Je hoeft niet terug, maar mag natuurlijk wel altijd 😉

Het handmatig goedkeuren van incasso’s is iets wat ik bijna altijd gebruikt. Voelt toch wel prettig die controle te hebben. Mooie functie.
Deze functie vind ik ook ideaal. nog andere banken die dit hebben?

• Datisraar
  • Nu online
Creative schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:26:
[...]

Deze functie vind ik ook ideaal. nog andere banken die dit hebben?
Nee, ik heb zelf rekeningen bij de grootbanken en bij de bekende Fin techs, en hoewel ik al een paar maanden geleden weg ben bij Bunq, is er geen enkele andere bank in Europa die dit heeft.

• Datisraar
  • Nu online
[quote]Datisraar in "Discussie over & Ervaringen met bunq"Datisraar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 22:30[/mesage]:
[...]
Dubbele post,excuses.

[Voor 57% gewijzigd door Datisraar op 03-06-2021 22:32]

Pagina: 1 ... 99 ... 102 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True